Heel erg mooi Puckzzz!!!quote:
thnx!quote:Op maandag 16 oktober 2006 14:45 schreef Esto het volgende:
[..]
Heel erg mooi Puckzzz!!!
Mag ik vragen wat je belichtingsopstelling is?
cool plaatje!! neem aan dat je als inspiratie Erwin Olaf hebt genomenquote:en een foto die ik op school heb gemaakt
[afbeelding]
yesquote:Op zondag 22 oktober 2006 22:33 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
cool plaatje!! neem aan dat je als inspiratie Erwin Olaf hebt genomen
Of zeg ik nu iets heel doms en is het vanzelfsprekend(dacht post het gewoon want je had er niks over bij gezet)
Keep up the good work![]()
[afbeelding]
Tjee vlieg! Die eerst moet je echt eens opnieuw shoppen, bij haar neus voor de kijkert rechts zitten nog hele duidelijke brush-strepen. Daarnaast lijkt alle detail in haar huid weggevallen, bij twee ook wel een beetje trouwens. Er ligt ook een soort waas overheen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:51 schreef Vliegvrager het volgende:
Camilla:
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
Probeer eens een vierkante crop of een vertikaal georienteerde, hier krijgt ze een heel erg lang gezicht van wat haar niet echt goed doet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:17 schreef Puckzzz het volgende:
de ogen zijn erg mooi uitgelicht op die laatste V.V.
[afbeelding]
toch de ZW versie maar geplaatst
hehehe, dillema, en als je wat meer van de bovenkant van haar hoofd laat zien?quote:Op woensdag 1 november 2006 08:00 schreef Puckzzz het volgende:
jamaar..jamaar...ze moet in de serie passen waar ik mee bezig ben, en die zijn allemaal zo genomen(zie ook de foto van rooosje op de vorige pagina)
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:40 schreef Astridj0h het volgende:
VV iets meer contrast zou ik wel fijn vinden denk ik in beide pics. kuiltje in de kin is schattig!! blik vind ik niet overweldigend.
Ik was zelf al wat aan de bewerking aan het sleutelen gegaan, want niet erg tevreden, maar die brush-strepen was ik nog niet tegengekomen.quote:Op woensdag 1 november 2006 07:52 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Tjee vlieg! Die eerst moet je echt eens opnieuw shoppen, bij haar neus voor de kijkert rechts zitten nog hele duidelijke brush-strepen. Daarnaast lijkt alle detail in haar huid weggevallen, bij twee ook wel een beetje trouwens. Er ligt ook een soort waas overheen.
Ik vind de foto's ansich erg mooi maar de bewerking is echt wat minder
Mooie mond.quote:
klopt het komt dan echt aan op pakkende uitdrukkingen...de ZW heb ik met channelmixer gedaan, vond 'm wel redelijk in balans eigenlijk.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:05 schreef Olio het volgende:
[..]
Puckzz de glimlichtjes op neus en lippen vind ik minder. Het contrast en de scherpte zit op de een of andere manier niet echt lekker, moeilijk uit te leggen. De uitdrukking had ook wat spannender gekund. (klinkt wat negatief allemaal, maar zo close fotograferen is gewoon lastig)
Jaa, mooie foto!quote:
zijn goed geworden......2e vindt ik mooist.....quote:Op woensdag 1 november 2006 17:55 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb me gisteren voor het eerst van mijn leven aan 'studio' portretfotografie gewaagd. In mijn eigen slaapkamer.
Deze twee vond ik niet helemaal meteen tegenvallen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb er in totaal 241 gemaakt en na een stevige selectie zijn er een kleine 30 uitgekomen waar het model en ik tevreden mee waren. Er kan nog een hele boel beterder enzo, maar ik vond voor de eerste keer, het resultaat toch beter dan ik had verwacht.
Ik heb er ook nog een stel lowkey gemaakt, maar die durf ik al helemaal niet te posten![]()
![]()
1ste foto beetje te veel licht op voorgezicht....quote:Op woensdag 1 november 2006 18:05 schreef ElizabethR het volgende:
Dankjewel hoorMaar volgens mij klopt er een heleboel in de belichting niet!! Schaduwen waar ze niet horen enzo. Ik moet me daar toch eens in verdiepen!!
Uiteraard wel!! Je kunt zeggen wat je ziet. Ik zie dingen vaak niet, of net niet.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:10 schreef -Bizzy-Bee- het volgende:
[..]
dus misschien moet ik nog maar geen commentaar geven![]()
![]()
mag ik van jou het origineel eens bekijken?? Ik wil toch weten of er niet meer uit te halen is..quote:Op woensdag 1 november 2006 18:13 schreef ElizabethR het volgende:
Noiseninja?? Ken ik niet. Ik heb de saturatie flink naar beneden getrokken, dat wel.
En de compressie, tja, ik kan er niets aan doen dat ik ze zoveel moet verkleinen. De originelen zijn 3mb het stuk. En om dan nog een scherpe foto over te houden valt niet mee. Op mijn monitor zien ze er toch niet zo heel gecomprimeerd uit moet ik zeggen. Ik denk dat het ook per monitor erg veel scheelt. Ik heb niet zo'n fancy dure monitor.
Ik vind van allebei de kleurcombinaties erg mooi gekozen. Verder een hele mooie blik op foto 1 en ontspannen houding. Ziet er niet supergeposeerd uit. Complimenten hoor.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:55 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb me gisteren voor het eerst van mijn leven aan 'studio' portretfotografie gewaagd. In mijn eigen slaapkamer.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb er in totaal 241 gemaakt en na een stevige selectie zijn er een kleine 30 uitgekomen waar het model en ik tevreden mee waren. Er kan nog een hele boel beterder enzo, maar ik vond voor de eerste keer, het resultaat toch beter dan ik had verwacht.
Ik heb er ook nog een stel lowkey gemaakt, maar die durf ik al helemaal niet te posten![]()
![]()
Goede tips, vlieg, ik heb er ok zo'n last van.quote:Op woensdag 1 november 2006 21:08 schreef Vliegvrager het volgende:
Helemaal niet slecht, en zeker niet voor een eerste keer. #1 is een leuke pose/compo en lieve blik. De verlichting is ms een beetje plat: hard en (bijna) recht van voren geflitst lijkt het. Maar dat zijn geen doodzonden hoor, daar leer je vanzelf wat meer mee spelen. En probeer een volgende keer de ogen iets hoger in het portret te zetten, dat oogt net wat natuurlijker. hoewel regels er natuurlijk zijn om gebroken te worden.
#2 vind ik nog beter qua compositie en pose, alleen wat jammer van die handjes, zoals pea al zegt. Verder gewoon een fijne plaat, die schaduw op het kussen stoort me niet.
Groot pluspunt aan beide foto's is dat het model er ontspannen bijzit, en dat is zoveel belangrijker dan al het technische geneuzel bij elkaar.Blijkbaar heb je een goede interactie met je model. Ga van dat sterke punt uit, de rest leer je vanzelf bij door vaker te doen.
Wel even die compressie. Doodzonde van je foto's. Toch is het (in PS) niet zo moeilijk:
-als je cropt, let dan op dat je 1 op 1 cropt, dus niet het originele formaat terughalen als je een derde van het oppervlak afgehaald hebt
-tussentijds niet als jpg opslaan, alleen als PSD
-tussentijds niet verscherpen of USM-en
-verkleinen met /afbeelding/vergroten en verkleinen (let op: in 1 stap naar het gewenste formaat)
-dan verscherpen
Ik vind ze ook leuk... wel vind ik er bij 1 iets te veel ruimte bovenin zitten, leidt wat af van het model. 2 ziet er gewoon relaxt uit!quote:Op woensdag 1 november 2006 17:55 schreef ElizabethR het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
beste manier is om pas na al je bewerkingen te verkleinen en er wat unsharp mask overheen te gooien 90% met 1,2 radius of iets in die trantquote:Op woensdag 1 november 2006 18:13 schreef ElizabethR het volgende:
Noiseninja?? Ken ik niet. Ik heb de saturatie flink naar beneden getrokken, dat wel.
En de compressie, tja, ik kan er niets aan doen dat ik ze zoveel moet verkleinen. De originelen zijn 3mb het stuk. En om dan nog een scherpe foto over te houden valt niet mee. Op mijn monitor zien ze er toch niet zo heel gecomprimeerd uit moet ik zeggen. Ik denk dat het ook per monitor erg veel scheelt. Ik heb niet zo'n fancy dure monitor.
quote:Op woensdag 1 november 2006 21:19 schreef An24 het volgende:
Mag ik crosspostje..mag ik, mag ik?![]()
[afbeelding]
quote:Op woensdag 1 november 2006 21:24 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
nee
Ik vind jouw andere portretten uit ´dat´ topic beter zie je meteen het nadeel van crossposten
Ik vind hem wel mooiquote:Op donderdag 2 november 2006 16:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
Geïnspireerd op het koude weer van vanochtend.
Een gebreide bourkaquote:Op donderdag 2 november 2006 16:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[afbeelding]
Geïnspireerd op het koude weer van vanochtend.
quote:
njah ik ben er nog niet helemaal uit....quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:02 schreef Xilantof het volgende:
[..]
even draaien is denk ik beter....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |