abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:25:58 #51
129124 BeautifulXSecrets
Love me if you can!
pi_40379662
Ik vind de belichting enzo wel okay...maar die benen...door dat ze met TE overstrekte benen staat lijken die afgekapte voeten heel raar...als of ze hertebeentjes heeft....dat stoort mij vooral
www.debbykrans.nl ...mijnfotografie website
Usericon made by Xilantof
<||..Nobody is Perfect...Nobody is Imperfect..||>
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:46:02 #52
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_40382036
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:55 schreef aapstok het volgende:
hier een probeersel met een canon speedlite flitser gebounced in een paraplu op het strand. Ik ben nog niet zo ervaren met het gebruik van flitsers, dus ik heb op vakantie wat lopen pielen
Hij zou nog krapper gecropt kunnen worden, en ik vraag me af of de afgehakte voeten er raar uitzien zo, ik ben benieuwd hoe jullie dat zien!

[afbeelding]
Verbeterpunten:
Ik zou de volgende keer het model gewoon vanaf ooghoogte fotograferen. Ik doe het ook wel eens zoals hier (ongeveer vanaf het middel) en het ziet altijd er een beetje vreemd uit. Daarnaast had het model beter of in dieper water kunnen staan (zeg: tot aan haar knieën) of maar net in het water, zodat haar voeten nog te zien waren.
Het is een mooie dame, maar ze lijkt niet helemaal op haar gemak, en staat een beetje vreemd: knieën overstrekt (is al gezegd), buik naar voren en schouders naar achter. Ze is al niet zo stevig gebouwd, en volgens mij wordt dat op deze manier nog meer benadrukt (al zou ik moeten uitproberen om te zien of dat ook echt zo is). Ik geef aan een model altijd de suggestie: ga staan zoals je moeder zegt dat een net meisje niet staat: billen iets naar achter drukken, buik iets inhouden, schouders recht, adem ietsje inhouden en borsten vooruit. Benadruk je vrouwelijke features! Door haar benen niet naast elkaar te laten staan, maar de ene ietsje voor de andere te zetten lijkt het ook wat minder statisch. Hetzelfde geldt voor haar armen, laat die wat doen.

Positieve notes: De belichting vind ik goed, al zou je met PS de erg lichte plekken in gezicht en op haar schouder en heup iets kunnen bewerken. De warmte van de kleur is ook goed, al ziet dit er een beetje "Quick&Dirty" uit qua bewerking (de al eerder genoemde halo rond het model). Het model is precies goed gekleed en opgemaakt voor een foto als deze.

Ik zou hem horizontaal ook niet verder croppen, hooguit verticaal wat aan de onderkant en wat meer ruimte overlaten aan de bovenkant.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:02:29 #53
129124 BeautifulXSecrets
Love me if you can!
pi_40382580
Crosspost:
Rianne:
pi_40424091
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:02 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
Crosspost:
Rianne:
[afbeelding]
Leuke uitdrukking. Alleen jammer van die vlekken op haar voorhoofd, misschien even wegsoepen?
pi_40424346

Mijn nichtje en neefje.

Neefje.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:31:21 #57
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_40627075
Afgelopen zondag een probeer shoot gedaan.
Nog niet echt veel ervaring met model fotografie.
Ben zelf wel tevreden met het resultaat, maar hoe staan jullie tegen over deze foto's?
De tweede is een crosspost. Staat ook in mooiste van de dag.
1

2
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_40633809
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:31 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ben zelf wel tevreden met het resultaat, maar hoe staan jullie tegen over deze foto's?
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
Twee heel verschillende foto's. Bij de eerste moet je er echt bij zeggen dat het modelfotografie is, bij de tweede is dat enorm duidelijk.

1: Vind ik eigenlijk meer een snapshotje. Je modellen vullen maar een klein deel van het beeld, hebben geen aandacht voor de camera en lijken niet bezig met poseren. Geen van alle doodzondes, maar alles samen maakt dat dit niet echt oogt als een modelfoto. De uitgebeten lucht helpt ook al niet echt.

2: Vind ik een hele lekkere plaat. Lekker aparte pose + camerastandpunt, goede blik, en spetterende kleur. Goed de DOF gebruikt om de nadruk op de voorgrond te leggen zonder dat het mannelijke model helemaal verdwijnt. Het model is mooi vol op de huid belicht, ms net ietsje te, ik meen hier en daar een uitgebeten plekje te zien. Hij lijkt helaas niet helemaal scherp op haar ogen, maar dat kan aan de verkleining liggen. En de volgende keer zou ik haar zonder kettinkje op de foto zetten.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_40633884
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:31 schreef robbedoeseos300d het volgende:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
Wow wat een ogen en wat een blik! Goed hoor
Lekker spontane foto's.
Het is inderdaad wel jammer dat de ogen niet haar scherp zijn maar ja, das voor de volgende
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
  woensdag 9 augustus 2006 @ 18:20:12 #60
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_40651579
Dank voor jullie reacties.
Ik zal de volgende keer op de opmerkingen letten.
Wat ik nog wel lastig vind om te doen is om precies te vertellen hoe je een model wilt hebben.

En ik zie nu ook in dat de eerste foto nou niet uitblinkt in model fotografie.
Met de tweede zie ik dat ook meer. Puntje om volgende keer op te letten
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
pi_40653198
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 17:23 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]

Mijn nichtje en neefje.

[afbeelding]

Neefje.
Ik vind de eerste niet zo mooi door de middelvinger, die zit net "in het beeld" en bovendien is het een middelvinger die ik niet in de foto vind passen Verder vind ik de foto wel goed.
De tweede foto vind ik erg mooi Mooi symmetrisch, lekkere pose en een goede beeldvulling.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 19:38:01 #62
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_40653939
Nou ik gooi hem hier ook even neer, want ik ben toch wel benieuwd naar het commentaar van de wat geoefendere hobbyfotograaf Het is een zelfportret en ik ben er best trots op, maar er zijn vast dingen die ik over het hoofd heb gezien en die beter kunnen qua fotografie of bewerking.

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:14:58 #63
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_40655419
ik vind hem mooi alleen de overgang van je gezicht en achtergrond is wat onduidelijk en dat vind ik persoonlijk wat minder.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:44:32 #64
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_40656770
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:14 schreef snakelady het volgende:
ik vind hem mooi alleen de overgang van je gezicht en achtergrond is wat onduidelijk en dat vind ik persoonlijk wat minder.
Dar ben ik het wel mee eens. Het lukt me alleen niet het gezicht donkder te krijgen zonder dat de achtergrond dat ook doet Ik heb niet zoveel verstand van PS, ik rommel gewoon wat met brightness, contrast, levels en curves en zo en dat heeft invloed op het hele plaatje. Zijn er ook opties waarmee je alleen een deel van het plaatje kunt bewerken? Zodat je die lichte overgang voorkomt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:15:13 #65
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_40658434
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:44 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dar ben ik het wel mee eens. Het lukt me alleen niet het gezicht donkder te krijgen zonder dat de achtergrond dat ook doet Ik heb niet zoveel verstand van PS, ik rommel gewoon wat met brightness, contrast, levels en curves en zo en dat heeft invloed op het hele plaatje. Zijn er ook opties waarmee je alleen een deel van het plaatje kunt bewerken? Zodat je die lichte overgang voorkomt.
Selecteer eerst met de magnetic lasso het gezicht en probeer dan wat te rommelen met bovengenoemde opties
pi_40743699
dit is weer eens een zelfportret testje, plastic zak voor de flits om het iets softer te maken en dit zorgde ook voor het zachte glowen boven in beeld.

large
  FOK!fotograaf zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:43:16 #67
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40745249
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:50 schreef Maxcre8 het volgende:
dit is weer eens een zelfportret testje, plastic zak voor de flits om het iets softer te maken en dit zorgde ook voor het zachte glowen boven in beeld.

[afbeelding]

large
nog een keer zonder die "glowe" in beeld, en ik vind hem beter denk ik. het is nu imo een vervelende waas.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40772035
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:43 schreef Xilantof het volgende:
[..]
nog een keer zonder die "glowe" in beeld, en ik vind hem beter denk ik. het is nu imo een vervelende waas.
Ik heb n schijt hekel aan artificial photoshop glow, maar als het op n natuurlijke wijze tot stand is gekomen zoals hier kan ik het op zn tijd wel waarderen
pi_40780334
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 3 september 2006 @ 16:39:57 #70
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_41453984
De kleine van de buren... mijn eerste keer echt proberen zo'n kleine op de foto te krijgen...
ok de pap is wat minder... maar vind t wel een leuke foto geworden

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 3 september 2006 @ 20:06:51 #71
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_41459413
jammer van die hand, verders leuke foto.

Deze zijn van een fotoshoot van afgelopen lente.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_41464256
pi_41549010
Prettig belicht. Bewerking, pose en blik passen prima bij ellkaar. Ik had m sterker gevonden als je je camera recht had gehouden en iets dichter op je model was gekropen (niet veel dichter, want dan valt de pose weg).
Mijn DeviantART gallery
,
pi_41584127
Heb eens wat ge-experimenteerd met een 'iets' andere stijl.

Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 7 september 2006 @ 15:16:52 #75
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_41585179
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:43 schreef Vliegvrager het volgende:
Heb eens wat ge-experimenteerd met een 'iets' andere stijl.

[afbeelding]
REstijl, donker en grijzig

Ik vind de compositie wel mooi, maar zou toch liever wat meer licht in haar ogen zien. Misschien is het oogwit wat oplichten al voldoende.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  donderdag 7 september 2006 @ 21:03:16 #76
134795 Mr-Fluffy
opperverslapper
pi_41595368
Ik Twijvel..

of

ik heb er al heeel veel aan moeten sleutelen voordat er uberhaubt nog wat mooie kleur in kwam.. ben nog vrij ongetraind in dit soort dingen.
  FOK!fotograaf donderdag 7 september 2006 @ 21:40:54 #77
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41596957
Mag het ook met een f?

En ik vind ze beide neit echt geweldig.
Van de kleure versie van ik het fijn dat het gezicht + oog mooier belicht is dan bij de zw/w versie... echter de "omgeving" vind ik weer mooier in de zw/w versie!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 17 september 2006 @ 23:07:49 #78
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_41905619
Gisteren op een feestje genomen, ik vond het wel een gelukt snapshotje

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_42128536
Zelfportretje...

graag uw mening
  maandag 25 september 2006 @ 23:57:54 #80
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_42129105
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:42 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
Zelfportretje...
[afbeelding]

graag uw mening
eff exif gekeken

dat je hem scherp hebt gekregen

heb niet echt commentaar. behalve pak de volgende keer iets meer licht als het mogenlijk is. je hebt het jezelf redelijk moeilijk gemaakt nu.

iso omhoog lange sluitertijd. en diafragma helemaal open,

ps. ik zou hem zlef anders croppen denk ik.
als het mogenlijk is zou ik je gezicht voor 1/3 weg laten vallen achter de kantlijn. (je rechteroog voor kijkers links in het midden) zo zou je onderwerp uit het middenstaan maar de aandachts trekker gecentreerd. misschien maakt dat de foto nog wat krachtiger)
pi_42129297
whehe ja daar kwam ik later ook achter maar heej...ik ben goed en ook nog zonder statief he!
en over je PSje croppen...kun je eens simpel voordoen...ik snap niet helemaal....
  dinsdag 26 september 2006 @ 00:19:59 #82
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42129674
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:57 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

eff exif gekeken

iso omhoog lange sluitertijd. en diafragma helemaal open,
bedoel je niet kortere sluitertijd?

vind je uitdrukking best lekker eigenlijk, foto doet een beetje snapshotterig aan, dit kan je idd verhelpen door een andere crop.
dat groen rond je ogen..is dat make-up of teveel feesten?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_42129949
wat denk je
MAar ik snap de crop dus niet helemaal...mgoed...ik zal eens gaan knutselen
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:31:09 #84
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42134262
croppen is heel simpel. je neemt gewoon PS, dan of je rectangular marquee (dat vierkantje linksboven ) of je croptool, derde van linksboven. daarmee selecteer je het gebied wat je over wilt houden ga naar Images>crop als je je croptool hebt gebruikt moet je de afmetingen aangeven, gebied selecteren en dubbelklikken in je geselecteerde gedeelte.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_42136420
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:31 schreef Puckzzz het volgende:
croppen is heel simpel. je neemt gewoon PS, dan of je rectangular marquee (dat vierkantje linksboven ) of je croptool, derde van linksboven. daarmee selecteer je het gebied wat je over wilt houden ga naar Images>crop als je je croptool hebt gebruikt moet je de afmetingen aangeven, gebied selecteren en dubbelklikken in je geselecteerde gedeelte.
Ik weet wel HOE je moet croppen ik snap alleen niet helemaal hoe PK het bedoeld

zo misschien??
ik vind het iig wel wat hebben

[ Bericht 4% gewijzigd door BeautifulXSecrets op 26-09-2006 11:29:36 ]
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:53:15 #86
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42137096
Ah okee, dacht dat je niet wist hoe je moest croppen

PK bedoelt idd een andere uitsnede, maar ik vind de uitsnede die je nu hebt gemaakt niet mooi. je ziet nog teveel van de lelijke achtergrond. Pesoonlijk zou ik 'm vierkant croppen zo:

ik heb 'm ook een beetje opgepoetst w.b.t. je huid, als je zo close een foto maakt zie je elk oneffenheidje, persoonlijk hou ik ervan die ff te smoothen. Maar dat is geheel persoonlijk, you like it or you don't

let wel, dit is ff een snelle bewerking he?
pi_42137965
De oneffenheden in de huid maken wat mij betreft juist de foto... rauw en uitgeleefd. De verhoudingen in het origineel vind ik niet zo fijn en die gaan er door de vierkante crop een stuk op vooruit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:32:50 #88
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42138086
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:27 schreef Claudia_x het volgende:
De oneffenheden in de huid maken wat mij betreft juist de foto... rauw en uitgeleefd. De verhoudingen in het origineel vind ik niet zo fijn en die gaan er door de vierkante crop een stuk op vooruit.
ja dat is dus het stukje 'you like it or you don't' de smaken verschillen daar gewoon enorm over, ik vind het zonde van een mooie portretfoto en minder flatteus
pi_42138323
heej puckzzz dankje! Zo issie ook tof
ow en hoe durf je mijn deur lelijk te noemen
pi_42138473
Verschrikkelijk, dat gladgestrijk. (vind ik dan hé) Het kan bij glamour werken, maar dit is gewoon zonde.
Leuke foto Beautifulsecrets. Vind de eerste versie de beste, lekker rauw.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:53:51 #91
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42138677
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:46 schreef Olio het volgende:
Verschrikkelijk, dat gladgestrijk. (vind ik dan hé) Het kan bij glamour werken, maar dit is gewoon zonde.
Leuke foto Beautifulsecrets. Vind de eerste versie de beste, lekker rauw.
niet iedereen heeft een perfect glad huidje
pi_42141943
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:53 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

niet iedereen heeft een perfect glad huidje

Houwen zo, toch? Niet iedereen kan Christy Turlington zijn, en dat is wel zo prettig.

dinsdag 26 september 2006 @ 15:24:24 #93
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_42142429
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:03 schreef Olio het volgende:

[..]

Houwen zo, toch? Niet iedereen kan Christy Turlington zijn, en dat is wel zo prettig.

[afbeelding]
Is dát Christy Turlington? wat is die oud geworden zeg

serieus: prachtige foto! heerlijke dof
pi_42144463
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:03 schreef Olio het volgende:

[..]

[afbeelding]
Olio

Gooi die hele serie maar op
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_42148897
Ymke

Ik hou het even bij deze als je het goed vindt, en ik moet nog steeds even langs die lokatie. Ooit...
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:17:56 #96
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_42154521
Bleekjes

FOK!fotograaf dinsdag 26 september 2006 @ 23:59:04 #97
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_42157622
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:17 schreef Rubber_Soul het volgende:
Bleekjes

[afbeelding]
Niet helemaal 't soort nabewerking dat ik erop zou loslaten. Hoe is het origineel?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 27 september 2006 @ 00:06:13 #98
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_42157819
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 23:59 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Niet helemaal 't soort nabewerking dat ik erop zou loslaten. Hoe is het origineel?
Het origineel is precies hetzelfde op de witte huid na.
Heb gewoon ff geen zin om standaard portretten (qua kleur) te maken.
Het is slechts experimenteel.
  FOK!fotograaf woensdag 27 september 2006 @ 00:10:09 #99
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_42157912
quote:
Op woensdag 27 september 2006 00:06 schreef Rubber_Soul het volgende:

[..]

Het origineel is precies hetzelfde op de witte huid na.
Heb gewoon ff geen zin om standaard portretten (qua kleur) te maken.
Het is slechts experimenteel.
Ik vind de combinatie van de koele huid en ogen met het warme rood van haar haren niet zo geslaagd...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 27 september 2006 @ 00:18:52 #100
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_42158123
quote:
Op woensdag 27 september 2006 00:10 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik vind de combinatie van de koele huid en ogen met het warme rood van haar haren niet zo geslaagd...
Ik fotografeer bijna altijd in zwart-wit.
Maar als ik dan eens kleur doe, dan ben ik vlug geneigd af te wijken van het "natuurlijke".

Zou weleens wat meer foto's willen zien hier die afwijken van het conventionele.

verras me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')