quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:55 schreef aapstok het volgende:hier een probeersel met een canon speedlite flitser gebounced in een paraplu op het strand. Ik ben nog niet zo ervaren met het gebruik van flitsers, dus ik heb op vakantie wat lopen pielen
Hij zou nog krapper gecropt kunnen worden, en ik vraag me af of de afgehakte voeten er raar uitzien zo, ik ben benieuwd hoe jullie dat zien!
[
afbeelding]
Verbeterpunten:
Ik zou de volgende keer het model gewoon vanaf ooghoogte fotograferen. Ik doe het ook wel eens zoals hier (ongeveer vanaf het middel) en het ziet altijd er een beetje vreemd uit. Daarnaast had het model beter of in dieper water kunnen staan (zeg: tot aan haar knieën) of maar net in het water, zodat haar voeten nog te zien waren.
Het is een mooie dame, maar ze lijkt niet helemaal op haar gemak, en staat een beetje vreemd: knieën overstrekt (is al gezegd), buik naar voren en schouders naar achter. Ze is al niet zo stevig gebouwd, en volgens mij wordt dat op deze manier nog meer benadrukt (al zou ik moeten uitproberen om te zien of dat ook echt zo is). Ik geef aan een model altijd de suggestie: ga staan zoals je moeder zegt dat een net meisje niet staat: billen iets naar achter drukken, buik iets inhouden, schouders recht, adem ietsje inhouden en borsten vooruit. Benadruk je vrouwelijke features! Door haar benen niet naast elkaar te laten staan, maar de ene ietsje voor de andere te zetten lijkt het ook wat minder statisch. Hetzelfde geldt voor haar armen, laat die wat doen.
Positieve notes: De belichting vind ik goed, al zou je met PS de erg lichte plekken in gezicht en op haar schouder en heup iets kunnen bewerken. De warmte van de kleur is ook goed, al ziet dit er een beetje "Quick&Dirty" uit qua bewerking (de al eerder genoemde halo rond het model). Het model is precies goed gekleed en opgemaakt voor een foto als deze.
Ik zou hem horizontaal ook niet verder croppen, hooguit verticaal wat aan de onderkant en wat meer ruimte overlaten aan de bovenkant.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan
controleren...
-
Privacy Matters