Nee dat zou ik niet doen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 20:28 schreef Ymke het volgende:
Die tweede bijt goed van zich af
Moet ik bij de tweede nog iets van de boven kant croppen?
Zou ik niet doen, voor mij is ie zo prachtig in evenwicht. Is wel een kwestie van smaak denk ik, probeer het gewoon.quote:Op vrijdag 10 november 2006 20:28 schreef Ymke het volgende:
Leuke meiden, en zerker ook goede portretjesquote:Op vrijdag 10 november 2006 20:28 schreef Ymke het volgende:
Sympathiek kinderportretje hoor, ik vind de kleurenversie het mooist. Netjes door je knieën gegaan om op gelijke hoogte te komen. Probeer volgende keer je flitslicht iets te verzachten, bijvoorbeeld door er een tissue voor te houden. Dat scheelt in de glimplekken en de harde schaduwen. En ms kun je ook iets meer spelen met de plek van het koppie in de foto, hij staat nu erg centraal.quote:Op maandag 13 november 2006 09:24 schreef Githa het volgende:
Ook maar eens een poging doen;
[afbeelding]
en de gekleurde versie, weet niet goed welke ik mooier vind.
[afbeelding]
#2 schitterendquote:Op vrijdag 10 november 2006 20:11 schreef Ymke het volgende:
Vanmiddag op mn werk genomen , 2 stagiares
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
wow, vooral die eerstequote:Op maandag 13 november 2006 13:38 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vorige week een bevriend model voor de camera gehad. Meer.
Wat wil jij bewerkt zien dan? Ik vind het ruwe wel wat hebben...quote:Op maandag 13 november 2006 14:26 schreef Vliegvrager het volgende:
Fraaie foto's hoor Toeps, vooral die vierde in het linkje. Ms dat je nog iets meer zorg aan de nabewerking kunt besteden, de foto's en het model zijn het waard.
Het belangrijkste is dat je hier en daar schaduwvlekken ziet (en kleurverschillen in de kleurenfoto). Die wekken (ten onrechte?) de indruk dat er oneffenheden in haar huid zitten. Ik vind dat niet zo mooi. Daarnaast moet je erg opletten als je contrast toevoegt dat je het effect daarvan op kleurverschillen in de huid (denk aan wallen) weer compenseert. Ook zijn de foto's net niet helemaal ragscherp, maar ook weer niet zo wazig dat daar niets aan te doen is. Zorgvuldig verscherpen (niet te veel) kan dan helpen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:23 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wat wil jij bewerkt zien dan? Ik vind het ruwe wel wat hebben...
Na het verkleinen even verscherpen ms?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:03 schreef Toeps het volgende:
Zou dat niet scherpe kunnen komen door te weinig USM? Want naar mijn weten waren ze wel gewoon scherp als ik ze op 100% op mijn scherm haalde.
Omdat het idee van de shoot een beetje "verwilderd" was.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:26 schreef Ymke het volgende:
Ik vind je eerste foto echt prachtig , mooi model , mooie kleuren. mooie compostie, maar ik erger me dood aan dat hippe haar gedoe . Waarom zit dat zo raar?
Dit is voor toeps dus
Je bent scheelquote:Op dinsdag 21 november 2006 14:29 schreef Re het volgende:
Xila, er zit niet echt verschil tussen 1 en 2 of ben ik scheel, mooie zachte belichting
, ruimte links houden werkt beter ivm de kijkrichting
Mooie campagneposter ja:quote:Op woensdag 22 november 2006 07:47 schreef Puckzzz het volgende:
2 is net zo'n dark Lord die je mee wil trekken naar hel en verdoemenismooie blik, goed gedaan
Het probleem met deze foto's was dat ik het zwarte shirt weg wilde laten vallen tegen de achtergrond. Ik had ze ook niet in RAW geschote (lui), en dan is er een stuk minder te spelen. Als ik de levels lichter had gezet, komt het shirt er weer uit. Ik moet misschien wat meer met wat lagen etc gaan doen. Eerst echter een z/w print om te kijken hoe het op papier uitkomt voordat ik bij ga trekken.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:01 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik vind ze eigenlijk alledrie te grauw, niet zo;n mooie zw coversie als je het mij vraagt. Bij #2 kom je daar mee weg, omdat blik, pose en licht zo lekker dramatisch samenvallen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ook die met wat gesleur aan de levels sterker kan.
Ik ben even zo vrij geweest, als je het vervelend vindt, haal ik m weer weg.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:44 schreef freud het volgende:
[..]
Het probleem met deze foto's was dat ik het zwarte shirt weg wilde laten vallen tegen de achtergrond. Ik had ze ook niet in RAW geschote (lui), en dan is er een stuk minder te spelen. Als ik de levels lichter had gezet, komt het shirt er weer uit. Ik moet misschien wat meer met wat lagen etc gaan doen. Eerst echter een z/w print om te kijken hoe het op papier uitkomt voordat ik bij ga trekken.
nee niet gedaan. wat is daar de toevoegende waarde van?quote:Op woensdag 22 november 2006 16:18 schreef fr.oosje het volgende:
Oh ja nog een tip, hebben jullie dat nieuwe (nu nog beta) programma van adobe al geprobeerd tot februari gratis te downloaden hun site. Het heet lightroom. Erg handig programma voor de digitale fotograaf.
Ik denk dat het ook een verschil in smaak is. Niet iedereen bewerkt na zoals jij dat zou doen. Dat het niet jouw smaak is, houdt niet in dat er geen aandacht aan is besteedquote:Op donderdag 23 november 2006 10:03 schreef fr.oosje het volgende:
Ja die bedoel ik, maar dat zei ik al he in mijn post
Het lijkt mischien tegenstrijdig, maar dat is het niet. DEZE foto's zouden bij MIJ in de prullebak zijn beland omdat ik ze niet goed vind.
In zijn algemeenheid vind ik dat mensen meer zorg moeten besteden aan hun nabewerking
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |