Het is toch niet te geloven. Wat gaat er bij zo'n agent in zn hoofd om?quote:Op maandag 24 juli 2006 12:42 schreef MaxPower het volgende:
In Veendam Nederland hebben de agenten dan ook de verstandelijke vermogens van een peuter.
Bijster weinig heb ik het vermoeden.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:44 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Het is toch niet te geloven. Wat gaat er bij zo'n agent in zn hoofd om?
dat gaan zitten was juist de aanleiding van dit incident!quote:Op maandag 24 juli 2006 12:45 schreef Ultrawuft het volgende:
Moet de peuter ook 2 dagen zitten als hij niet gaat betalen?
je kinderen leren overal maar neer te zeiken is netjes zeker.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:42 schreef Vivi het volgende:
God zeg.. hoe kinderachtig kan je zijn..die poltieagent dan
Als een klein kind moet pissen en er is geen plee in de buurt zijn er weinig alternatieven he?quote:Op maandag 24 juli 2006 12:50 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
je kinderen leren overal maar neer te zeiken is netjes zeker.![]()
ik geef de agent in kwestie groot gelijk. als de ouders de kinderen niet willen opvoeden, dan moet de overheid maar een beetje bijspringen.![]()
De peuter krijgt nog geeneens zakgeld van mama. Hoe moet ie dat terugbetalen?quote:Op maandag 24 juli 2006 12:50 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik geef de agent in kwestie groot gelijk. als de ouders de kinderen niet willen opvoeden, dan moet de overheid maar een beetje bijspringen.![]()
Is zeker een punt. Als ik er een boete voor krijg, dan ook een peuter. Verantwoordelijkheid van de moeder in dit geval.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:50 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Je hebt voor een gedeelte gelijk, een waarschuwing was beter op zijn plaats geweest.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:50 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Als dat kind net zo dronken was als jij tijdens het wildplassen, is die nogmaals strafbaarquote:Op maandag 24 juli 2006 13:03 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Is zeker een punt. Als ik er een boete voor krijg, dan ook een peuter. Verantwoordelijkheid van de moeder in dit geval.
En dan mensen die het ook nog gaan verdedigenquote:Op maandag 24 juli 2006 13:04 schreef Jarno het volgende:
Haha, wat hebben we toch ook een stupide jaren-50-maar-dan-met-terroristen-tijdperk gecreerd met z'n allen zeg... Dit gaat toch nergens meer over.
Achja, ordnung muss sein he!quote:Op maandag 24 juli 2006 13:10 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En dan mensen die het ook nog gaan verdedigen.
Zo van, maar een kind van 3 dat moet plassen moet maar zorgen dat ie op tijd thuis is of zo.
Kijk, over 10 jaar is deze peuter gewoon een gangbangende wiet-rokende hangjongere, dus wat dat betreft zijn we preventief gezien goed bezig!quote:Op maandag 24 juli 2006 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nee nee beste mensen! Regels zijn regels! Niks gedogen, aanpakken!
Je weet toch zelf ook wel dat kleine kinderen onberekenbaar zijn en op de vervelendste momenten nodig naar het toillet moeten? Kan een ouder ook niks aan doen en dan laat je zo'n kind effe in de bosjes pissen. Lijkt me heel normaalquote:Op maandag 24 juli 2006 13:03 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Is zeker een punt. Als ik er een boete voor krijg, dan ook een peuter. Verantwoordelijkheid van de moeder in dit geval.
Gewoon als agent even nadenken en normaal doen is geen optie zeker, ipv voor elke akkefietje 6 pagina's met regels en uitzonderingen te willen bedenken?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:13 schreef Scorpie het volgende:
Magoed, waar trekken we de grens dan? Een jaar of 8? 10? 12? Roept u maar!
Goeie vraag op zich.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:13 schreef Scorpie het volgende:
Dat is niet de vraag. Waar zou jij als agent de lijn trekken dan? Ik zeg 10 !quote:Op maandag 24 juli 2006 13:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gewoon als agent even nadenken en normaal doen is geen optie zeker, ipv voor elke akkefietje 6 pagina's met regels en uitzonderingen te willen bedenken?
Eeeeeeen we hebben een regelneukert. Top.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is niet de vraag. Waar zou jij als agent de lijn trekken dan? Als het kind blauwe ogen heeft, magtie tot zn 12e? En anders maar tot zn 10e ofzo?
En we hebben een scheldende persoon. Top. Nu even de vraag beantwoorden ipv te blaten en onrust te stoken, en dan kunnen we weer ontopic.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Eeeeeeen we hebben een regelneukert. Top.
Ik doe niet zo snel aan wildplassen en heb er ook nog nooit een boete voor gehad.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:03 schreef Goofup het volgende:
[..]
Als dat kind net zo dronken was als jij tijdens het wildplassen, is die nogmaals strafbaar
Stoer verhaal want op het moment dat ze jouw betrappen en jij aanstalten maakt om je om te draaien hebben ze je al een duw naar voren gegeven zodat je in het ergste geval over je eigen kleding heen zeikt.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:13 schreef JohnDope het volgende:
ik vind het altijd knap wanneer mensen gepakt worden met wildplassen, dat overkomt mij nou nooit en als het mij overkomt dan draai ik me om en zeik ik perongeluk over zijn/haar schoenen heen.
Het was waarschijnlijk een autochtone peuter, die kan je niet hard genoeg aanpakken natuurlijk. Misschien was het wel een terrorist!quote:Op maandag 24 juli 2006 13:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Kijk, over 10 jaar is deze peuter gewoon een gangbangende wiet-rokende hangjongere, dus wat dat betreft zijn we preventief gezien goed bezig!
In bos, is dat ook wildplassen eigenlijk? Of op een landweggetje?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:16 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ik doe niet zo snel aan wildplassen en heb er ook nog nooit een boete voor gehad.
Jezus moraalriddertje, het gaat om een kind van 3 en ze liepen in een park. Het is niet zo dat ie Balkenende heeft ondergepist ofzo...quote:Op maandag 24 juli 2006 12:50 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
De moeder zou hoogspersoonlijk alles schoon moeten maken en verder haar bek houdenquote:Op maandag 24 juli 2006 12:53 schreef _Arual_ het volgende:
Ergens vind ik het wel terecht... Misschien omdat enkele weken geleden een kindje bij onze buren in de voortuin stond te poepen. Vervolgens wilde hij zijn besmeurde handen ook nog afvegen aan het huis en aan wat geparkeerde auto's. En de moeder stond het allemaal maar goed te praten! Nou sorry hoor, maar ik vind dat echt niet normaal!
Jep.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:17 schreef SunChaser het volgende:
[..]
In bos, is dat ook wildplassen eigenlijk? Of op een landweggetje?
hoe zielig kan je als pliesie worden....quote:Op maandag 24 juli 2006 12:39 schreef Kadesh het volgende:
Peuter uit Veendam krijgt boete voor wildplassen
Uitgegeven: 24 juli 2006 12:17
AMSTERDAM - Een driejarige peuter uit Veendam heeft een boete van 75 euro gekregen voor wildplassen. De peuter was met zijn moeder in het plaatselijke Borgerswold-park toen hij hoge nood kreeg en zijn toevlucht zocht in de bosjes.
Een politieagent kon dat niet waarderen. Tot verbazing van zijn moeder slingerde de agent de peuter op de bon, zo meldt RTV Noord op zijn site.
De moeder van de peuter heeft inmiddels bezwaar gemaakt tegen de boete. De politie wil niet op de zaak ingaan. Volgens een woordvoerder zal het Openbaar Ministerie uiteindelijk beslissen of de moeder de boete wel of niet moet betalen
http://www.nu.nl/news/786(...)oor_wildplassen.html
En dan vragen ze zich af waarom de burgers steeds minder respect voor de politie hebben.![]()
En als ze nou in jouw voortuin stonden, jij was niet thuis en het kind moest schijten? Had het dan ook gemogen van jou?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:18 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Jezus moraalriddertje, het gaat om een kind van 3 en ze liepen in een park. Het is niet zo dat ie Balkenende heeft ondergepist ofzo...
Joh stel je niet aan. Door mensen als jij ontstaan dit soort situaties: altijd maar vragen om waarom en wanneer dan wel en kan er geen regeltje voor komen dan is het tenminste duidelijk. Ondertussen sterven we van de regeltjes en durft niemand meer voor een centimeter zelf na te denken. Pleurt toch op, regels voor plassende kleuters. Besef je wel waar je het over hebt?!quote:Op maandag 24 juli 2006 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En we hebben een scheldende persoon. Top. Nu even de vraag beantwoorden ipv te blaten en onrust te stoken, en dan kunnen we weer ontopic.
Schijten en pissen is ten eerste wat anders.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En als ze nou in jouw voortuin stonden, jij was niet thuis en het kind moest schijten? Had het dan ook gemogen van jou?
Just curious.
Jij was zeker die betreffende politieagent van het nieuwsbericht?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En als ze nou in jouw voortuin stonden, jij was niet thuis en het kind moest schijten? Had het dan ook gemogen van jou?
Just curious.
En ja hoor, het lukt dit uitermate intelligent persoon nog steeds niet gewoon een antwoord op de vraag te geven. Echt bravo, petje-af, handje-klap voor deze josti die blijkbaar zijn eigen mening verkondigen belangrijker vindt dan een doodsimpele antwoord op een doodsimpele vraag te geven. Jij komt er wel jongen, jij komt er wel.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Joh stel je niet aan. Door mensen als jij ontstaan dit soort situaties: altijd maar vragen om waarom en wanneer dan wel en kan er geen regeltje voor komen dan is het tenminste duidelijk. Ondertussen sterven we van de regeltjes en durft niemand meer voor een centimeter zelf na te denken. Pleurt toch op, regels voor plassende kleuters. Besef je wel waar je het over hebt?!.
Sjees. Als iemand bijvoobeeld zegt dat hij/zij zoenen in het openbaar niet erg vindt dan hoef je dat ook niet meteen door te trekken naar Hard-core sado masochisme met tepelklemmen en verfbranders. Zeiken is zeiken, kakken is een geval apart. Maar als ik ooit een kind in mijn voortuin zie zeiken dan doe ik mijn keukenraam open en zeg dat ie het thuis moet doen maar voor de rest is het niet boeiend.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Just curious.
Tuurlijk, ben ik helemaal met je eens. Maar mensen hier willen dat soort dingen nogal snel roepen zonder het in perspectief te plaatsen. Ik ben a) benieuwd naar de leeftijd waarop je zo`n boete zou moeten kunnen krijgen (volwassen/kinderen?) en b) wat mensen ervan vinden als het niet ergens in een ver bos gebeurt, maar in hun eigen achtertuin.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:21 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Schijten en pissen is ten eerste wat anders.
Ten tweede heeft het niks met 'mogen' te maken maar met de sanctie.
Dat zo'n kind van drie dat doet, da's al helemaal te dom voor woorden om moeilijk over te doen natuurlijk, maar stel dat ie 8 was of zo.
Dan kun je 'm daar op aanspreken en zeggen dat ie dat niet moet doen. Maar een boete is volslagen overdreven voor zo'n kind.
Je verziekt het topic, kan je ff ophoepelen? Dank u!quote:Op maandag 24 juli 2006 13:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ja hoor, het lukt dit uitermate intelligent persoon nog steeds niet gewoon een antwoord op de vraag te geven. Echt bravo, petje-af, handje-klap voor deze josti die blijkbaar zijn eigen mening verkondigen belangrijker vindt dan een doodsimpele antwoord op een doodsimpele vraag te geven. Jij komt er wel jongen, jij komt er wel.
Als een kind moet plassen moet ie plassen, wat moet die moeder anders doen, het kind dwingen om het op te houden tot ze thuis zijn of in z'n broek gezeken heeft? sdquote:Op maandag 24 juli 2006 13:23 schreef Duiveltja het volgende:
We hebben het nu wel over het kind, maar volgens mij laat de moeder haar kind buiten pissen? Lijkt me toch wel dat zij wel op de hoogte is van het boetebeleid van wildplassen.
Ik ben zelf ook op de hoogte van het niet mogen van wildplassen, maar het is nooit bij me opgekomen dat een peuter van 3 daar ook voor bekeurd kan worden....quote:Op maandag 24 juli 2006 13:23 schreef Duiveltja het volgende:
We hebben het nu wel over het kind, maar volgens mij laat de moeder haar kind buiten pissen? Lijkt me toch wel dat zij wel op de hoogte is van het boetebeleid van wildplassen.
Dan loop je toch gewoon even naar de buren..quote:Op maandag 24 juli 2006 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Just curious.
Ja, hallo we hebben het hier over een peuter die als jong kind misschien wat minder blaascontrole heeft dan een volwassene..En hoge nood krijgt. ...Compleet zielig van zo'n agent , die nodig zijn boete target moet halen....quote:Op maandag 24 juli 2006 13:23 schreef Duiveltja het volgende:
Ga daar even lekker een eigen topic over openen in plaats van deze te kapen.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk, ben ik helemaal met je eens. Maar mensen hier willen dat soort dingen nogal snel roepen zonder het in perspectief te plaatsen. Ik ben a) benieuwd naar de leeftijd waarop je zo`n boete zou moeten kunnen krijgen (volwassen/kinderen?) en b) wat mensen ervan vinden als het niet ergens in een ver bos gebeurt, maar in hun eigen achtertuin.
Is dat werkelijk waar zo raar, als mensen met hun neus op de feiten gedrukt worden, dat ik dan benieuwd ben hoe hun reactie zou zijn? Kijk naar die jarno-piepensnijder, die blaat gelijk over van alles en nog wat zonder antwoord te geven op de vraag.....bang om antwoord te geven?
quote:Op maandag 24 juli 2006 13:26 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ga daar even lekker een eigen topic over openen in plaats van deze te kapen.
We hebben het over een kind van drie!!!quote:Op maandag 24 juli 2006 13:23 schreef Duiveltja het volgende:
In Den Haag mag het niet meer (voortaan drollen rapen met zakje, anders boete) , ik was in de veronderstelling dat dit voor heel nederland geldde? Heb ik het fout?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:26 schreef Posdnous het volgende:
Het allerallerergste vind ik nog dat ze verdomme die klotehonden wel over gewoon laten schijten maar dan 75 euro boete geven aan zo'n hummeltje dat een plasje doet.
.
Er is een wereld van verschil tussen tegengas geven en een topic verzieken met beledigingen en rancune.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]kapen nog wel, dus als er wat tegengas gegeven word is het gelijk kapen, weet ik dat ook weer
![]()
Ondertussen heeft nog niemand antwoord gegeven op mijn vraag hoe oud je moet zijn om voor zoiets dan bekeurd te mogen worden...
En wie begon er tegen mij te bashen? Ga je ook even hem aanspreken daarop? Of vind je dat niet nodigquote:Op maandag 24 juli 2006 13:28 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Er is een wereld van verschil tussen tegengas geven en een topic verzieken met beledigingen en rancune.
Als je weer ontopic wilt en normaal kan reageren (zonder flames dus) wil ik best op je vragen ingaan.
Zijn antwoord is dat men niet zo blij moeten zijn met regels om de regels voor de regels omdat het nog wel mogelijk zou moeten zijn om zelf na te denken.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:24 schreef Scorpie het volgende:
.....bang om antwoord te geven?
Die agent zal wel zo over denken ja. Volgens mij is er meer gebeurd dan alleen dit, anders kan ik het niet begrijpen. (misschien was de moeder een bekende van de pliesie en heeft ze vaker aanvaringen gehad met ze en zag die agent zijn kans schoonquote:Op maandag 24 juli 2006 13:28 schreef Soempie het volgende:
Toen ik 3 was plaste ik nog weleens in m'n broek..dan drupte het ook op straat.![]()
Is dat ook wildplassen?![]()
Ah kijk, iemand die wel erop ingaat. Vind ik ook, teveel regels is nooit goed. Maar waar zou je als agent dan de lijn trekken? Immers, een kind van 10 a 12 kan ik ook geen boete geven, maar bij 12-14 begin ik toch te twijfelen...quote:Op maandag 24 juli 2006 13:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Zijn antwoord is dat men niet zo blij moeten zijn met regels om de regels voor de regels omdat het nog wel mogelijk zou moeten zijn om zelf na te denken.
Dat denk ik wel, want ik zie overal nog hondenpoep liggen hoor. Loop hier maar eens over een willekeurig veldje.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:27 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
In Den Haag mag het niet meer (voortaan drollen rapen met zakje, anders boete) , ik was in de veronderstelling dat dit voor heel nederland geldde? Heb ik het fout?
Elke situatie is anders.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah kijk, iemand die wel erop ingaat. Vind ik ook, teveel regels is nooit goed. Maar waar zou je als agent dan de lijn trekken? Immers, een kind van 10 a 12 kan ik ook geen boete geven, maar bij 12-14 begin ik toch te twijfelen...
Ik denk dat de agent dat van de situatie laat afhangen. Hij zal z'n gezonde verstand moeten gebruiken. Er is met zoveel dingen een grijs gebied.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah kijk, iemand die wel erop ingaat. Vind ik ook, teveel regels is nooit goed. Maar waar zou je als agent dan de lijn trekken? Immers, een kind van 10 a 12 kan ik ook geen boete geven, maar bij 12-14 begin ik toch te twijfelen...
Als je op Den Haag doelt... er zijn uiteraard mensen bij die zich er nog niet aanhouden maar die krijgen dus bekeuringen als het gezien wordt. Als je op een andere plaatsje dan Den Haag doelt, tsja lulligquote:Op maandag 24 juli 2006 13:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, want ik zie overal nog hondenpoep liggen hoor. Loop hier maar eens over een willekeurig veldje.
Hou toch eens op over regels zijn regels, ik doe een beroep op jullie eigen hersens, wat vinden jullie een normale leeftijd om te beseffen dat je "fout" bent om ergens te plassen, sjees...quote:Op maandag 24 juli 2006 13:32 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik denk dat de agent dat van de situatie laat afhangen. Hij zal z'n gezonde verstand moeten gebruiken. Er is met zoveel dingen een grijs gebied.
Regels zijn regels?![]()
![]()
Waarom met alle macht een grens trekken? Niet iedereen is op dezelfde leeftijd zindelijk, niet iedereen is op dezelfde leeftijd geestelijk volwassen.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hou toch eens op over regels zijn regels, ik doe een beroep op jullie eigen hersens, wat vinden jullie een normale leeftijd om te beseffen dat je "fout" bent om ergens te plassen, sjees...
Hoe wil je het ingedeeld hebben?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hou toch eens op over regels zijn regels, ik doe een beroep op jullie eigen hersens, wat vinden jullie een normale leeftijd om te beseffen dat je "fout" bent om ergens te plassen, sjees...
Ik heb al tig keer aangegeven dat ik het niet eens ben met die boete en de uitvoering van de regels door die agent, moet ik het op me voorhoofd neerzetten ofzo?
Doe eens rustig. Ik bedoelde jou niet, maar mensen met die houding in het algemeen (zoals de agent in kwestie waarschijnlijk).quote:Op maandag 24 juli 2006 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb al tig keer aangegeven dat ik het niet eens ben met die boete en de uitvoering van de regels door die agent, moet ik het op me voorhoofd neerzetten ofzo?
Toen was het nog niet strafbaarquote:Op maandag 24 juli 2006 13:35 schreef Atuniel het volgende:
Wat een bullshit zeg
Toevallig ken ik dat park, er is geen toilet in de buurt.. ik kan mij voorstellen dat die kleine begon te jengelen dat ie moest piesen.. "nou doe het dan maar even hier" .. had ik ook gezegd tegen m.
En al die mensen hier die het terecht vinden.. jij heb zeker nooit geplast in een zwembad toen je nodig moest
Wat jogy zegt vind ik wel goed, want het is lastig om te bepalen wat een redelijke grens is? Weet iemand welk leeftijd kinderen goed zijn in het ophouden van plas tot ze een plee hebben bereikt? 3 vind ik een beetje te jong....?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar ik vraag me dan af hoe het nu geregeld is? Staat het echt in de wet zo dat je vanaf je geboorte bekeurd kan worden voor wildplassen? Kan het me niet voorstellen! Verder denk ik dat het een heel moeilijk geval zou zijn voor mij om kinderen in te schatten in zulke gevallen, ik denk dat ik ze dan allemaal laat lopen ipv te bekeurenquote:Op maandag 24 juli 2006 13:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe wil je het ingedeeld hebben?
Enkel op leeftijd, Moet er ook nog rekening gehouden met de blaasinhoud van de desbetreffende persoon, de geestelijke gesteldheid van het beoogde slachtoffer, waar hij/zij zijn/haar behoefte doet, hoe groot die behoefte is?
Wat?
Ja klopt, ik denk dat het erg lastig is een redelijke grens te bepalen, dus dan zou ik zoals ik hierboven zei al die kids laten lopen en pas vanaf 15/16 gaan bekeurenquote:Op maandag 24 juli 2006 13:39 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wat jogy zegt vind ik wel goed, want het is lastig om te bepalen wat een redelijke grens is? Weet iemand welk leeftijd kinderen goed zijn in het ophouden van plas tot ze een plee hebben bereikt? 3 vind ik een beetje te jong....?
Krijg je dan geen scenarios van 0 tot en met 14 jarigen die overal tegen aan plassen want dat "mogen" ze? Ik vind dat je de lat te hoog legt, zeker voor kinderen die de pubertyd ingaan (zo rond hun 12 op zijn vroegst)quote:Op maandag 24 juli 2006 13:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja klopt, ik denk dat het erg lastig is een redelijke grens te bepalen, dus dan zou ik zoals ik hierboven zei al die kids laten lopen en pas vanaf 15/16 gaan bekeuren
Natuurlijk is dat te jong.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:39 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wat jogy zegt vind ik wel goed, want het is lastig om te bepalen wat een redelijke grens is? Weet iemand welk leeftijd kinderen goed zijn in het ophouden van plas tot ze een plee hebben bereikt? 3 vind ik een beetje te jong....?
Ja en wat nou als dat kind de agent in de bek had gekotst? Hypothetisch geblaat.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Just curious.
Misschien wel, ik vind het een lastige kwestie om in te schatten wat wel en wat niet kan. 3 jaar is natuurlijk geen discussie over mogelijk, die horen nooit bekeurd te mogen worden.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:42 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Krijg je dan geen scenarios van 0 tot en met 14 jarigen die overal tegen aan plassen want dat "mogen" ze? Ik vind dat je de lat te hoog legt, zeker voor kinderen die de pubertyd ingaan (zo rond hun 12 op zijn vroegst)
Hangt van het kind af. Mijn dochter van 3 kan het een minuut of 15 ophouden, mijn zoon van bijna 2 een minuut. Ik ken ook kinderen van 5 die nog steeds met een luier lopen.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:39 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dacht ik ook aan, dit is zó idioot dat er misschien een ander verhaal achter zit.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:46 schreef SolidasRock het volgende:
Eigenlijk ben ik benieuwd naar de rest van het verhaal, ging die kind nou doodleuk naast een agent pissen? Was de moeder een bekende van die agent of beledigde ze hem/haar van te voren? Was die agent gwoon overmoedig? Vroeg zijn/haar baas de agent wat harder op te treden tegen overlast veroorzakers en nam die het zo hoog op om ook maar gelijk ff een 3jarige te bekeuren?
kortom, de rest van het verhaal dus, die we vast nooit zullen krijgen?
Edit: ik ben ervandoor ivm rijlessen, ik lees het later nog terug
Je moet gewoon geen harde grens gaan trekken. We hebben al genoeg regeltjes met even idiote uitzonderingen. Een agent moet ook eens proberen na te denken. Liever een boete niet geschreven dan een onterechte boete.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja klopt, ik denk dat het erg lastig is een redelijke grens te bepalen, dus dan zou ik zoals ik hierboven zei al die kids laten lopen en pas vanaf 15/16 gaan bekeuren
"Jawel, en mijn kind kan het drie dagen ophouden! En ik? Ik doe het ook nooit buiten, want ik kan het wel een week ophouden!"quote:Op maandag 24 juli 2006 13:21 schreef SolidasRock het volgende:
Alle anderen die aan de kant stonden van de overmoedige agent: Jullie hebben zeker allemaal geen kinderen?
quote:VEENDAM - De 3-jarige Pascal uit Veendam heeft een boete gekregen voor wildplassen.
De peuter was met zijn moeder in het Borgerswold-park toen hij plotseling hoge nood kreeg en zijn toevlucht zocht in de bosjes. Een politieagent kon dat niet waarderen. Tot verbazing van zijn moeder Sifra Nonkes slingerde de agent de peuter op de bon.
De moeder van de peuter heeft inmiddels bezwaar gemaakt tegen de boete van 75 euro. De politie wil niet op de zaak in gaan. Volgens een woordvoerder zal het Openbaar Ministerie uitendelijk beslissen of de moeder de boete wel of niet moet betalen.
Precies.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:54 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Je moet gewoon geen harde grens gaan trekken. We hebben al genoeg regeltjes met even idiote uitzonderingen. Een agent moet ook eens proberen na te denken. Liever een boete niet geschreven dan een onterechte boete.
Ik snap je reactie niet, wat wil je ermee zeggen? (nou geen antwoord in de trant van"nou mijn kind houdt het dus 3 dagen op en ik 1 week"quote:Op maandag 24 juli 2006 13:57 schreef MUUS het volgende:
[..]
"Jawel, en mijn kind kan het drie dagen ophouden! En ik? Ik doe het ook nooit buiten, want ik kan het wel een week ophouden!"
Sarcasme/ Ironie. Naar de mensen die aan de kant van de agent staan lijkt me. Die weleens zoiets zouden kunnen zeggen.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:00 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet, wat wil je ermee zeggen? (nou geen antwoord in de trant van"nou mijn kind houdt het dus 3 dagen op en ik 1 week", maar sta je nou aan de agent zijn kant en waarom vind je dat?)
dilligaf.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:00 schreef SolidasRock het volgende:
Edit: oh ben nog niet weg, rijlesauto is er nog steeds niet, al inmiddels 11 minuten te laat
Je vroeg of die personen die er tegen zijn zelf kinderen hebben. Ik zag het al helemaal gebeuren dat ze zoiets zouden zeggen. Of 'dat is het punt niet'.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:00 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet, wat wil je ermee zeggen? (nou geen antwoord in de trant van"nou mijn kind houdt het dus 3 dagen op en ik 1 week", maar sta je nou aan de agent zijn kant en waarom vind je dat?)
Ooooh ik snappum, dank je voor de uitlegquote:Op maandag 24 juli 2006 14:01 schreef Soempie het volgende:
[..]
Sarcasme/ Ironie. Naar de mensen die aan de kant van de agent staan lijkt me. Die weleens zoiets zouden kunnen zeggen.
Nee, ik snap je nu ook. Mijn begrijpend-lezen was heel ff naar beneden gesukkelt...quote:Op maandag 24 juli 2006 14:04 schreef MUUS het volgende:
[..]
Je vroeg of die personen die er tegen zijn zelf kinderen hebben. Ik zag het al helemaal gebeuren dat ze zoiets zouden zeggen. Of 'dat is het punt niet'..
Tuurlijk vind ik dit belachelijk van die agent. Zo'n klein kind kan het nog niet ophouden tot hij eindelijk bij een wc is en zoals gezegd, als hij in zijn broek plast, heb je ook een plasje op straat.
Uiteraard laat je je kind niet bij iemand in de tuin poepen (en graaf je geen ondiep kuiltje op het strand om daar vervolgens je kind in te laten poepen.... ), maar dit kind staat in de bosjes. Het is niet alsof er daarna hele hordes mensen door zijn plas moeten lopen.
bij mij staan de 2 ll-en voor look like. Ik weet niet wat jij met diligaf bedoelt?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:08 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
diligaf is het hoor, met 1 L en uuuh verder mag je oprotten met je flames
Maar waarom zijn moeder bestraffen voor iets waar ze niets aan kan doen? Ze kan de drang om te plassen niet wegtoveren.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:20 schreef CANARIS het volgende:
Heel Nederalnd , met UItzodering van SCH , wil een Law & Order of Zero Tollerance mentaliteit en houding bij onze politie.
Wel nu. Zo is dat nu enmaal wanneer dit in de daad wordt omgezet.
Plassen in het openbaar doe je dus niet, en dat weet iedereen .
Niemand die ooit heeft gezegd dat Law & Order "leuk zal zin"
Het is natuurlijk niet het kleine manneke wat wordt bestraft omdat kinderen onder 12 in Nederland strafonmondig zijn , maar zijn ouders
Prima dus.
Ze is toch gewoon verantwoordelijk voor haar kind?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:23 schreef MUUS het volgende:
Maar waarom zijn moeder bestraffen voor iets waar ze niets aan kan doen? Ze kan de drang om te plassen niet wegtoveren.
Dus omdat het jou niet boeit, denk je dat het MIJ wel boeit om me te vertellen dat het je niet boeit?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:12 schreef MaxPower het volgende:
[..]
bij mij staan de 2 ll-en voor look like. Ik weet niet wat jij met diligaf bedoelt?
Jup, ik vind het ook onverantwoordt dat die moeder het kind niet gewoon een gekneusde blaas heeft doen oplopen door het op te houden. Of een natte broek.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ze is toch gewoon verantwoordelijk voor haar kind?
Wettelijk gezien.
Dat is ze inderdaad.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ze is toch gewoon verantwoordelijk voor haar kind?
Wettelijk gezien.
Blijkbaar wel want je ondernam een mislukte poging om me te verbeteren.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:28 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dus omdat het jou niet boeit, denk je dat het MIJ wel boeit om me te vertellen dat het je niet boeit?
Dan zeg je dat hij het moet ophoudenquote:Op maandag 24 juli 2006 14:29 schreef MUUS het volgende:
[..]
Dat is ze inderdaad.
Ik vraag me alleen af wat anderen dan in haar situatie hadden gedaan. Ben wel benieuwd naar hun oplossingen.
Kind in het park.
Kind moet nu plassen.
Kind moet NU.
NU!
En dan?.
Beetje raar om het er mee eens te zijn als 'heel nederland het wil'.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:20 schreef CANARIS het volgende:
Heel Nederalnd , met UItzodering van SCH , wil een Law & Order of Zero Tollerance mentaliteit en houding bij onze politie.
Wel nu. Zo is dat nu enmaal wanneer dit in de daad wordt omgezet.
Plassen in het openbaar doe je dus niet, en dat weet iedereen .
Niemand die ooit heeft gezegd dat Law & Order "leuk zal zijn"
Het is natuurlijk niet het kleine manneke wat wordt bestraft omdat kinderen onder 12 in Nederland strafonmondig zijn , maar zijn ouders
Prima dus.
Mja, iedereen zou denk ik hetzelfde gedaan hebben als de moeder uit de OP. Maar ergens vind ik dat vergelijkbaar met te hard rijden op de snelweg, je weet dat je een boete kan krijgen.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:29 schreef MUUS het volgende:
Dat is ze inderdaad.
Ik vraag me alleen af wat anderen dan in haar situatie hadden gedaan. Ben wel benieuwd naar hun oplossingen.
Kind in het park.
Kind moet nu plassen.
Kind moet NU.
NU!
En dan?.
Dat helpt echt jaquote:
Wat een vergelijking. Alsof het kind met het plasje in het park iemand in gevaar brengt. Als je zoveel te hard rijdt breng je wel mensen in gevaar.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, iedereen zou denk ik hetzelfde gedaan hebben als de moeder uit de OP. Maar ergens vind ik dat vergelijkbaar met te hard rijden op de snelweg, je weet dat je een boete kan krijgen.
Om nog een stap verder te gaan, dan kun je ook wel als smoes gebruiken om 180 km/u te rijden op de snelweg omdat je kind van 3 moet plassen en jij zo snel mogelijk bij het volgende tankstation wilt zijn.
En een vader met een bevallende moeder? Zijn die ook strafbaar?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, iedereen zou denk ik hetzelfde gedaan hebben als de moeder uit de OP. Maar ergens vind ik dat vergelijkbaar met te hard rijden op de snelweg, je weet dat je een boete kan krijgen.
Om nog een stap verder te gaan, dan kun je ook wel als smoes gebruiken om 180 km/u te rijden op de snelweg omdat je kind van 3 moet plassen en jij zo snel mogelijk bij het volgende tankstation wilt zijn.
En als het toevallig een keer rustig is op de snelweg?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:34 schreef Soempie het volgende:
Wat een vergelijking. Alsof het kind met het plasje in het park iemand in gevaar brengt. Als je zoveel te hard rijdt breng je wel mensen in gevaar.
Uitgeluld.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:35 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ships, nog steeds niks ontopic te melden? Moeilijk onderwerp om mee te reageren ook he?
hey, je bent het topic aan het verzieken, wil je even opbokkenquote:Op maandag 24 juli 2006 14:35 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ships, nog steeds niks ontopic te melden? Moeilijk onderwerp om mee te reageren ook he?
Ja natuurlijk. Ze kunnen toch de ambulance laten komen? Stuk veiliger. Zo'n haast heeft een bevalling ook weer niet, dat je daarvoor mensen in gevaar zou brengen. Lekker onverantwoord als een toekomstig vader zoiets zou doen.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En een vader met een bevallende moeder? Zijn die ook strafbaar?
Nou ja, blijkbaar niet.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met 180km/u kan je iemand anders doodrijden en dat is weer net even een tikje zwaarder dan een paar miertjes dood piesen. Ik ken dan ook niemand die dat zou doen eigenlijk. Liever een ongelukje op de achterbank dan ongelukken op de snelweg en dat zullen de meeste ouders wel zo voelen. Met die 180 km/u kan je ook je eigen kind doodrijden.quote:Om nog een stap verder te gaan, dan kun je ook wel als smoes gebruiken om 180 km/u te rijden op de snelweg omdat je kind van 3 moet plassen en jij zo snel mogelijk bij het volgende tankstation wilt zijn.
Inderdaad, waar leg je dan de grens?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:34 schreef Scorpie het volgende:
En een vader met een bevallende moeder? Zijn die ook strafbaar?
En toch gebeurt het vaak dat moeders de vrouw in de auto haar weeeen krijgtquote:Op maandag 24 juli 2006 14:37 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Ze kunnen toch de ambulance laten komen? Stuk veiliger. Zo'n haast heeft een bevalling ook weer niet, dat je daarvoor mensen in gevaar zou brengen. Lekker onverantwoord als een toekomstig vader zoiets zou doen.
Rustig doorrijden welteverstaan.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En toch gebeurt het vaak dat moeders de vrouw in de auto haar weeeen krijgtDan maar doorrijden naar het ziekenhuis
![]()
Whehe.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:37 schreef MUUS het volgende:
Oh ja, en R.I.P. miertjes.
Zucht je snapt mijn punt toch wel, of het nou wel of niet slim is, mensen doen datquote:Op maandag 24 juli 2006 14:39 schreef Soempie het volgende:
[..]
Rustig doorrijden welteverstaan.![]()
Haast is nergens voor nodig.
Ik vind je erg zwart/ wit. Je kunt toch niet altijd maar zeggen: regel is regel? Er zijn toch ook weleens uitzonderingen? Ik vind dit dus een goede uitzondering. Maar er zijn vast wel meer voorbeelden.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Inderdaad, waar leg je dan de grens?
"Wij" "wilden" met "zijn allen" toch een eind aan "de gedoogcultuur"?
Dit is daar een voortvloeisel van.
Zaait en gij zult oogsten.
En krijgen daar dan ook terecht een boete voor.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zucht je snapt mijn punt toch wel, of het nou wel of niet slim is, mensen doen dat
zucht, je snapt mijn punt toch wel... als ze dat doen mogen ze gewoon op de bon.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zucht je snapt mijn punt toch wel, of het nou wel of niet slim is, mensen doen dat
En mensen die 160 rijden om hun kind te laten plassen is dus ook terecht een boetequote:Op maandag 24 juli 2006 14:41 schreef MaxPower het volgende:
[..]
En krijgen daar dan ook terecht een boete voor.
Alsof iemand dat ooit zou doen. Maar ja, tuurlijk die krijgen ook terecht een boete.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En mensen die 160 rijden om hun kind te laten plassen is dus ook terecht een boete![]()
Nee, dat snap ik ook wel.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:41 schreef Soempie het volgende:
Ik vind je erg zwart/ wit. Je kunt toch niet altijd maar zeggen: regel is regel? Er zijn toch ook weleens uitzonderingen? Ik vind dit dus een goede uitzondering. Maar er zijn vast wel meer voorbeelden.
Mensen 'passen' niet altijd in die strakke regels hoor.
Uiteraard, maar die zullen er toch een stuk minder zijn. Desnoods gewoon ff op de vluchtstrook zetten. (wel eens gezienquote:Op maandag 24 juli 2006 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En mensen die 160 rijden om hun kind te laten plassen is dus ook terecht een boete![]()
Ook daar mogen die ouders dan gewoon een boete voor krijgen wat mij betreft.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:46 schreef MaxPower het volgende:
Uiteraard, maar die zullen er toch een stuk minder zijn. Desnoods gewoon ff op de vluchtstrook zetten. (wel eens gezien)
Oh, ik moet je nog wat vertellen, ik heb net mijn rijinstructeur gebeld om te vragen waar ie bleef en hij was onze afspraak vergeten te noteren in zijn agenda en dus komt hij vandaag niet. We hebben een nieuwe afspraak voor morgen 15.30quote:
Yep, vinnik ook.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ook daar mogen die ouders dan gewoon een boete voor krijgen wat mij betreft.
Idioot, link gedoe.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:46 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Uiteraard, maar die zullen er toch een stuk minder zijn. Desnoods gewoon ff op de vluchtstrook zetten. (wel eens gezien)
Nu volg ik je helemaal niet meer.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik ook wel.
Maar een meerderheid van de Nederlanders wilden tijdens de vorige twee verkiezingen blijkbaar een verandering. Paars was slecht, alles moest anders. Respect voor de politie moest terug komen, normen en waarden enz enz.
Maar als puntje bij paaltje komt mogen op regels best uitzonderingen gemaakt worden. Vooral als "de regels" opeens ook voor die mensen van hierboven blijken te gelden.
En ondertussen wordt Nederland steeds asocialer en egoïstischer, sommige mensen lijken te denken dat regels alleen voor anderen gelden, niet voor zichzelf.
Maar goed, misschien draaf ik een beetje door..
quote:
quote:Ik vraag me alleen af wat anderen dan in haar situatie hadden gedaan. Ben wel benieuwd naar hun oplossingen.
Kind in het park.auto
Kind moet nu plassen.
Kind moet NU.
NU!
En dan?
Uit het raam houden onder het rijden dan maar?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:49 schreef MaxPower het volgende:
[..]
ja hej, je laat je Volvo S80 toch niet onderpissen..![]()
quote:Op maandag 24 juli 2006 14:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Uit het raam houden onder het rijden dan maar?![]()
Dan zeg ik dat ze het moet proberen op te houden. Als dat niet lukt, dan kan ze er niks aan doen. Ik ga absoluut níet op de vluchtstrook staan.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Kind in het park.auto
Kind moet nu plassen.
Kind moet NU.
NU!
En dan?
Wat zou jij dan doen als je kind nodig moet en jij zit met je kind op de snelweg? Ik zou verwachten dat je naar de vluchtstrook gaat en het kind laat piesen in de berm toch?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:37 schreef MUUS het volgende:
Met 180km/u kan je iemand anders doodrijden en dat is weer net even een tikje zwaarder dan een paar miertjes dood piesen. Ik ken dan ook niemand die dat zou doen eigenlijk. Liever een ongelukje op de achterbank dan ongelukken op de snelweg en dat zullen de meeste ouders wel zo voelen. Met die 180 km/u kan je ook je eigen kind doodrijden.
Wat is er mis met de vluchtstrook? Is het te gevaarlijk, is het te goor, ik snap het niet waarom je dat niet zou willen?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:53 schreef MUUS het volgende:
Dan zeg ik dat ze het moet proberen op te houden. Als dat niet lukt, dan kan ze er niks aan doen. Ik ga absoluut níet op de vluchtstrook staan.
Serieus..
Voor jou ligt dus daar de grens.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:53 schreef MUUS het volgende:
Dan zeg ik dat ze het moet proberen op te houden. Als dat niet lukt, dan kan ze er niks aan doen. Ik ga absoluut níet op de vluchtstrook staan.
Serieus..
laten lopen in de auto lijkt mij, als het echt niet anders kan.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:55 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wat zou jij dan doen als je kind nodig moet en jij zit met je kind op de snelweg? Ik zou verwachten dat je naar de vluchtstrook gaat en het kind laat piesen in de berm toch?
Echt niet hoor. Mijn auto is ondergezeken door mijn kind omdat ik niet aan de kant wou gaan???quote:Op maandag 24 juli 2006 14:56 schreef Soempie het volgende:
[..]
laten lopen in de auto lijkt mij, als het echt niet anders kan.
Ja, ik vind dat te gevaarlijk.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:55 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wat zou jij dan doen als je kind nodig moet en jij zit met je kind op de snelweg? Ik zou verwachten dat je naar de vluchtstrook gaat en het kind laat piesen in de berm toch?
[..]
Wat is er mis met de vluchtstrook? Is het te gevaarlijk, is het te goor, ik snap het niet waarom je dat niet zou willen?
Daar zal die rij-instructeur van je inderdaad niet blij mee zijn.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:57 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Echt niet hoor. Mijn auto is ondergezeken door mijn kind omdat ik niet aan de kant wou gaan???
Maar op de vluchtstrook is gevaarlijk. Voor het kind, voor anderen.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Voor jou ligt dus daar de grens.
Voor andere mensen bij wildplassen in het park.
Je zet de auto op de vluchtstrook, tilt het kind over de vangrail loopt een eindje de berm in et voila.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:07 schreef MUUS het volgende:
[..]
Maar op de vluchtstrook is gevaarlijk. Voor het kind, voor anderen.
Een peuter die een plasje in de bosjes doet, brengt niemand in gevaar. Of hij moet chemisch afval piesen ofzo.
Ja hallo, als je het zo open en bloot doet, krijg je helemaal een boete natuurlijk.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:09 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Je zet de auto op de vluchtstrook, tilt het kind over de vangrail loopt een eindje de berm in et voila.
Bij pech onderweg ga je immers ook gewoon op de vluchtstrook staan?
Nee, ik doe dat niet hoor, en vluchtstrook is niet gevaarlijk zolang JIJ verstandig doet. Dus auto zoveel mogelijk naar rechts en zelf over vangrail heen stappen met je kindje en dan piesen maar.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:05 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat te gevaarlijk.
Dan maar een stoeltje poetsen, maar ik doe het toch echt niet.
Dilligafawm"rij-instructeur"t ?quote:Op maandag 24 juli 2006 15:07 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Daar zal die rij-instructeur van je inderdaad niet blij mee zijn.![]()
Jezus, serieus? Als je 3 uur gaat rijden, dan doe je toch een tussenstop bij een plee onderweg met kleine kinderen?quote:Op maandag 24 juli 2006 15:08 schreef Tinkepink het volgende:
Op de snelweg rij ik ook door, onder het roepen van de mantra "nog heeeel even, nog even ophouden, we zijn er bijna, gaat het nog".
Mijn zoontje krijgt een luier om in de auto bij lange ritten (langer dan een half uur), al is hij thuis zindelijk. Mijn dochter mag zelf weten of ze een luier om wil. Soms vindt ze het zelf wel makkelijk, zeker als we naar Nederland gaan, wat toch al snel 3 uur rijden is.
Psies, ik loop gewoon een eindje de bosjes in met ze, zodat er later niemand last van heeft.quote:Maar in het park en langs 80 km wegen (waar je fatsoenlijk kunt stoppen), mogen ze van mij altijd plassen.
Kortom: gewoon je kind een halsband om doen!quote:Op maandag 24 juli 2006 15:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Vinden jullie het trouwens ook zo vreemd dat als de mevrouw in kwestie niet haar zoontje maar haar hond daar had laten plassen, er niets aan de hand was geweest?
Peuter? Dat is een teckel, meneer de agent!quote:Op maandag 24 juli 2006 15:18 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Kortom: gewoon je kind een halsband om doen!
Ik vroeg me af hoe oud je kinderen dan zijnquote:Op maandag 24 juli 2006 15:08 schreef Tinkepink het volgende:
Op de snelweg rij ik ook door, onder het roepen van de mantra "nog heeeel even, nog even ophouden, we zijn er bijna, gaat het nog".
Mijn zoontje krijgt een luier om in de auto bij lange ritten (langer dan een half uur), al is hij thuis zindelijk. Mijn dochter mag zelf weten of ze een luier om wil. Soms vindt ze het zelf wel makkelijk, zeker als we naar Nederland gaan, wat toch al snel 3 uur rijden is.
Maar in het park en langs 80 km wegen (waar je fatsoenlijk kunt stoppen), mogen ze van mij altijd plassen.
Natuurlijk maak ik een tussenstop als ik drie uur achter elkaar ga rijden. Maar zoals je misschien zelf ook wel weten moeten kinderen nooit plassen op het moment dat je stopt, maar binnen 3 minuten na vertrek van je stopplaats, terwijl de volgende parkeerplaats op minimaal 20 km rijden ligt.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jezus, serieus? Als je 3 uur gaat rijden, dan doe je toch een tussenstop bij een plee onderweg met kleine kinderen?
3 jaar en een paar maanden (dochter) en bijna 2 (zoon)quote:Op maandag 24 juli 2006 15:20 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik vroeg me af hoe oud je kinderen dan zijn![]()
Mafketel, een kind van 3 valt niet te vergelijken met een volwassen man...quote:Op maandag 24 juli 2006 15:45 schreef Gluckskafer het volgende:
Die agent heeft volkomen gelijk.
Wat als die agent het maar goed vond. Dan is het einde zoek. Want wie weet gaat er vervolgens een volwassen man ook ff flink in het park pissen.
Alle mensen zijn gelijk. Jong of oud.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Iedereen moet zich aan de wet houden.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:46 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Mafketel, een kind van 3 valt niet te vergelijken met een volwassen man...![]()
Wat een vergelijking weer.... Waarom zou een moeder uberhaupt een 3 jarige een pistool in handen duwen? iig kan ik je wel vertellen dat die 3jarige nooit daarvoor veroordeeld zal worden, wel de moeder. Maar een wapen in handen duwen of je plas niet kunnen ophouden zijn wel 2 hele verschillende dingen he?quote:Op maandag 24 juli 2006 15:49 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Iedereen moet zich aan de wet houden.
Ow, dus al die moeder dat kind een pistool in z'n handjes had geduwd, om vervolgens iemand neer te schieten, mag het ook? Het is immers maar een klein kind.
quote:Op maandag 24 juli 2006 14:20 schreef CANARIS het volgende:
Nou nee, dat is dus niet zo volgens de wet. Je moet je er wel bewust van zijn dat je iets fout doet.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:45 schreef Gluckskafer het volgende:
Die agent heeft volkomen gelijk.
Wat als die agent het maar goed vond. Dan is het einde zoek. Want wie weet gaat er vervolgens een volwassen man ook ff flink in het park pissen.
Alle mensen zijn gelijk. Jong of oud.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Owja, klopt. De peuter weet niet beter dan dat het mag.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:54 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, dat is dus niet zo volgens de wet. Je moet je er wel bewust van zijn dat je iets fout doet.
Ho ho, kijk uit met zulke uitspraken.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:54 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, dat is dus niet zo volgens de wet. Je moet je er wel bewust van zijn dat je iets fout doet.
En dan is een luier (dé manier om zindelijk worden te laten stagneren: je kind opnieuw een luier aandoen) de enige oplossing? Ik moet ook wel eens op stel en sprong piesen (zwanger), maar ik loop ook niet in Tena Lady rondquote:Op maandag 24 juli 2006 15:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Natuurlijk maak ik een tussenstop als ik drie uur achter elkaar ga rijden. Maar zoals je misschien zelf ook wel weten moeten kinderen nooit plassen op het moment dat je stopt, maar binnen 3 minuten na vertrek van je stopplaats, terwijl de volgende parkeerplaats op minimaal 20 km rijden ligt.
Mijn zindelijke zoontje van 3 krijgt nooit meer een luier om. En we reizen nogal wat af. Gewoon in de berm, en ongelukjes gebeuren anders. Ze opnieuw een luier aandoen snap ik echt niet.quote:Overigens kan mijn dochter het prima ophouden, maar soms als ze moe is vindt ze het zelf prettiger een luier om te hebben onderweg. Zeker toen ze pas zindelijk was.
quote:Op maandag 24 juli 2006 15:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ho ho, kijk uit met zulke uitspraken.
Zie het Guustopicquote:Op maandag 24 juli 2006 14:54 schreef Atuniel het volgende:
Hoe gaat het met Guus?
Welnee, moeders moeten in zo'n geval ten alle tijde normaal behandeld worden volgens de wettelijke regels van redelijkheid en billijkheid. Simpel.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:56 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Owja, klopt. De peuter weet niet beter dan dat het mag.
Z'n moeder is verantwoordelijk. Die verdient een boete.
Als dit al zo jong wordt aangeleerd, gaat ie denken dat het normaal is.
Jong geleerd is immers oud gedaan.
Dat zou betekenen dat ik weg kan komen met moord. Ik vind moord niet slecht of fout, dus je kan mij niks doen. Dat idee..quote:Op maandag 24 juli 2006 15:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
. Dat verzin ik niet ter plekke of zo.
Het gaat er niet om wat jij vindt, het gaat erom of jij de verstandelijke vermogens hebt om dat te kunnen vinden. Als er geen reden is om aan te nemen dat jij gestoord bent, ben je gewoon het bokje, wat jouw mening ook is.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat ik weg kan komen met moord. Ik vind moord niet slecht of fout, dus je kan mij niks doen. Dat idee..
Ga je nu ontkennen dat de wet onderscheid maakt tussen mensen die zich bewust zijn van handelingen of nietquote:Op maandag 24 juli 2006 15:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat ik weg kan komen met moord. Ik vind moord niet slecht of fout, dus je kan mij niks doen. Dat idee..
Dat is niet de oorspronkelijke post die geplaatst werdquote:Op maandag 24 juli 2006 16:04 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat jij vindt, het gaat erom of jij de verstandelijke vermogens hebt om dat te kunnen vinden. Als er geen reden is om aan te nemen dat jij gestoord bent, ben je gewoon het bokje, wat jouw mening ook is.
Magoed, miereneukerij.quote:Je moet je er wel bewust van zijn dat je iets fout doet.
Zie hierboven, miereneukerijquote:Op maandag 24 juli 2006 16:05 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ga je nu ontkennen dat de wet onderscheid maakt tussen mensen die zich bewust zijn van handelingen of niet.
Hondeneigenaren laten die beesten zo'n beetje overal pissen en die krijgen daar echt geen boete voor.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:09 schreef Spacehamster het volgende:
Een hond van 3 jaar is allang zindelijk, maar het is prima de baasjes te bekeuren als ze de hond op verkeerde plekken uitlaten.
Niet toevallig jouw 3-jarige peuter?quote:Op maandag 24 juli 2006 16:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Die moeder is volgens mij mijn ex(Iemand die Sifra Nonkes heet, in Oost-Groningen, dat moet haast wel).
Wel verrassend dat ze blijkbaar moeder is van een 3-jarige peuter
Absolutely notquote:
Vervang "3 jarige kleuter" maar eens door "9-jarig jongetje van Marokkaanse komaf".quote:Op maandag 24 juli 2006 17:23 schreef miss_schaapje het volgende:
echt belachelijk dit een peuter kom op zeg :S
Dat is dan ook geen eerlijke vergelijking. Waarom maak je er geen 3-jarige Marokkaanse peuter van?quote:Op maandag 24 juli 2006 17:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vervang "3 jarige kleuter" maar eens door "9-jarig jongetje van Marokkaanse komaf".
Dan denk ik dat heel wat minder mensen wildplassen normaal vinden.
Hm, dan was ik met m'n dochtertje even de Etos in gelopen om te vragen of m'n dochtertje van het toilet gebruik kon maken. Dat is wel heel raar zo voor een winkel.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ging net even naar de etos hier 2 straten verder, staat er voor die winkel een moeder haar dochtertje vast te houden, en gewoon op straat laten piesen.
ik weet niet hoor, maar ik vind dat best onsmakelijk
de meeste winkels sturen je gewoon weg hoor en als je een café oid binnenloopt wordt je vaak verplicht iets te consumeren ..quote:Op maandag 24 juli 2006 18:21 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hm, dan was ik met m'n dochtertje even de Etos in gelopen om te vragen of m'n dochtertje van het toilet gebruik kon maken. Dat is wel heel raar zo voor een winkel.
Juist, orde en netheid moet dit land weer uitstralen. We moeten met z'n 17 miljoen weer trots worden op dit Nederland. Als iedereen maar een beetje buiten de pot gaat staan pissen, dan is het eind zoek natuurlijkquote:Op maandag 24 juli 2006 12:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Regels zijn regels. We zijn al dat gedogen spuugzat!!!
Helaas niet, daarom loop ik naast de stoep in plaats van er op.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:12 schreef Posdnous het volgende:
Hondeneigenaren laten die beesten zo'n beetje overal pissen en die krijgen daar echt geen boete voor.
Dat jij terug moet naar de basisschool om te leren lezen.quote:M.a.w., waar heb je het over?
we hebben het niet over "van alles" maar over een plasje midden in het park en in de bosjesquote:Op maandag 24 juli 2006 18:35 schreef Spacehamster het volgende:
Wat een rare gedachtegang dat peutertjes maar alles moeten mogen en niets aangerekent hoeven te worden.
en dat dwing je af door een kind door het park heen te sleuren op zoek naar een WC ?quote:Hoe krijg je een kind zindelijk als je het leert dat het geen zelfbeheersing hoeft te hebben?
het is duidelijk dat jij geen kinderen hebt .. je wordt 9 van de 10 keer gewoon weg gestuurd .. en al ben ik niet op m'n mondje gevallen, maar als mijn kind daar staat met zijn benen in de knoop ga ik niet argumenteren met het winkelpersoneel of de baas erbij roepenquote:Mij maak je niet wijs dat je je peuter nergens naar het toilet kan laten gaan.
Volwassenen worden geweert omdat het junkies zouden kunnen zijn maar voor kleine kinderen wordt bijna overal uitzonderingen gemaakt.
Vooral al sde ouder een grote bek heeft en de winkelier er uit lult.
Je geeft dus toe dat je zelf de regels ook aan je laars lapt.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:36 schreef Spacehamster het volgende:
Helaas niet, daarom loop ik naast de stoep in plaats van er op.
quote:Op maandag 24 juli 2006 19:51 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je geeft dus toe dat je zelf de regels ook aan je laars lapt.
Doel je nu op Kastanova? Die vertelde doodleuk in een ander topic hoe hij tussen de barkrukken zat te pissen in 1 of andere discoquote:Op maandag 24 juli 2006 20:01 schreef MUUS het volgende:
Bij sommige kerels krijg ik wel eens het idee dat ze bij elke druppel aandrang die leuter al uit hun broek halen, omdat het zo makkelijk kan.
Midden op straat, heel fijn..
Ranzig.quote:Op maandag 24 juli 2006 20:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Doel je nu op Kastanova? Die vertelde doodleuk in een ander topic hoe hij tussen de barkrukken zat te pissen in 1 of andere disco
Ja, dat is het probleem natuurlijk, als iedereen alleen bij de grootst mogelijke nood in een bosje plast, valt het wel te overzien. Maar door zulke types kun je het gewoon niet legaliseren, omdat de stad dan binnen de kortste keren onleefbaar wordt. En dan krijg je dit soort boetes..quote:Op maandag 24 juli 2006 20:01 schreef MUUS het volgende:
Bij sommige kerels krijg ik wel eens het idee dat ze bij elke druppel aandrang die leuter al uit hun broek halen, omdat het zo makkelijk kan.
het blijven wilde dieren hequote:Op maandag 24 juli 2006 20:01 schreef MUUS het volgende:
Het was iemand anders die dat deed (zie rest van topic, hijzelf zou het op de dansvloer gedaan hebben...quote:
quote:Op maandag 12 december 2005 03:38 schreef kastanova het volgende:
De bar is voor amateurs, ik heb weleens midden op de dansvloer staan pissen...
Maar toen was het ook echt fucking druk.
quote:Op maandag 24 juli 2006 20:34 schreef Rewimo het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_door_nepagent.html
Whehehe...quote:Plassend kind beboet door nepagent
AMSTERDAM - De wildplassende peuter Pascal uit Veendam die maandagmiddag werd bekeurd voor zijn actie, kreeg zijn sanctie opgelegd door een nepagent.
De politie Groningen kan de bon niet vinden en zegt dat het om een neppoltieagent gaat.
De driejarige Pascal werd maandag op de bon geslingerd door een vermeende agent. Hij kreeg een sanctie van 75 euro opgelegd toen hij zijn blaas leegde in de bosjes van het Borgerswold-park.
Maar natuurlijk.quote:Op maandag 24 juli 2006 20:34 schreef Rewimo het volgende:
Dit agentje spoort niet. Heeft zeker net daarvoor een paar linke marocjes moeten laten lopen "wegens gebrek aan bewijs". Reageert-ie 't maar op dat kleine mannetje af. Zwakkeling!!!!!quote:Op maandag 24 juli 2006 12:39 schreef Kadesh het volgende:
Peuter uit Veendam krijgt boete voor wildplassen
Uitgegeven: 24 juli 2006 12:17
AMSTERDAM - Een driejarige peuter uit Veendam heeft een boete van 75 euro gekregen voor wildplassen. De peuter was met zijn moeder in het plaatselijke Borgerswold-park toen hij hoge nood kreeg en zijn toevlucht zocht in de bosjes.
Een politieagent kon dat niet waarderen. Tot verbazing van zijn moeder slingerde de agent de peuter op de bon, zo meldt RTV Noord op zijn site.
De moeder van de peuter heeft inmiddels bezwaar gemaakt tegen de boete. De politie wil niet op de zaak ingaan. Volgens een woordvoerder zal het Openbaar Ministerie uiteindelijk beslissen of de moeder de boete wel of niet moet betalen
http://www.nu.nl/news/786(...)oor_wildplassen.html
En dan vragen ze zich af waarom de burgers steeds minder respect voor de politie hebben.![]()
Nou, fraai...4 in het Land heeft er vanavond een item over.quote:Op maandag 24 juli 2006 20:34 schreef Rewimo het volgende:
Vast een lid van de PNVDquote:Op maandag 24 juli 2006 20:34 schreef Rewimo het volgende:
Op de leeftijd dat kinderen langer dan 2 maanden zindelijk zijn en iets langer dan 20 seconden aan voelen komen dat ze moeten piesen en het ook iets langer dan 2 minuten op kunnen houden.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:13 schreef Scorpie het volgende:
Ik mag hopen dat je een grapje maakt.quote:Op maandag 24 juli 2006 19:58 schreef speknek het volgende:
Ik vind het niet zo heel vreemd eigenlijk dat ie een boete heeft gekregen. Boetes voor wildplassen hebben natuurlijk altijd iets sneus: Ik zou ook nooit buiten op straat plassen dan wanneer ik het echt echt eeecht niet meer op kan houden, wat dat betreft zit er dus geen enkel verschil tussen deze volwassen man en die peuter. Dus als ik daarvoor een bon krijg, dan (de moeder van) dat kind ook.
Een agent kan toch ook prima bepalen wanneer iets als overlast wordt gezien en dan pas een bekeuring uitschrijven ? Daar is die hele wet voor bedacht.quote:Op maandag 24 juli 2006 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op de leeftijd dat kinderen langer dan 2 maanden zindelijk zijn en iets langer dan 20 seconden aan voelen komen dat ze moeten piesen en het ook iets langer dan 2 minuten op kunnen houden.
Gemiddeld een jaar of 5 zou ik zo zeggen
Uiteraard, dat lijkt me sowieso het verstandigst.quote:Op maandag 24 juli 2006 21:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Een agent kan toch ook prima bepalen wanneer iets als overlast wordt gezien en dan pas een bekeuring uitschrijven ? Daar is die hele wet voor bedacht.
quote:Plassend kind beboet door nepagent.
De wildplassende peuter Pascal uit Veendam die maandagmiddag werd bekeurd voor zijn actie, kreeg zijn sanctie opgelegd door een nepagent.
De politie Groningen kan de bon niet vinden en zegt dat het om een neppoltieagent gaat.
De driejarige Pascal werd maandag op de bon geslingerd door een vermeende agent. Hij kreeg een sanctie van 75 euro opgelegd toen hij zijn blaas leegde in de bosjes van het Borgerswold-park.
En vanmiddag op de radio werd er een actie gehouden om die 75 euro bij elkaar te krijgen.quote:
Goh, static! Precies zelfde bericht als ik geplaatst hebt een paar postjes hoger dan de jouwe! Goed van jequote:Op maandag 24 juli 2006 22:15 schreef static het volgende:
*wijst heel voorzichtig naar tagje*quote:
Precies, gewoon een kutsmoes. Bon niet gevondenquote:Op maandag 24 juli 2006 22:29 schreef Wakey het volgende:
Zou ik ook zeggen als ik de Groningse politie was...
Je zal het zien als de reacties op de media tegenovergestelde is, dat de meerderheid toch wel vind dat die moeder terecht die boete gekregen heeft en dan komt er plots een mediabericht met "Goed nieuws: Bon is weer gevonden en we gaan het sanctiebedrag innenquote:Op maandag 24 juli 2006 22:50 schreef XiChico het volgende:
[..]
Precies, gewoon een kutsmoes. Bon niet gevonden![]()
Oeps, iets te vluchig het bericht gelezen en dus niet gezien.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:36 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Goh, static! Precies zelfde bericht als ik geplaatst hebt een paar postjes hoger dan de jouwe! Goed van je![]()
![]()
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op maandag 24 juli 2006 22:51 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik mocht laatst legaal wildplassen van de wouten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |