Hm, dan was ik met m'n dochtertje even de Etos in gelopen om te vragen of m'n dochtertje van het toilet gebruik kon maken. Dat is wel heel raar zo voor een winkel.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ging net even naar de etos hier 2 straten verder, staat er voor die winkel een moeder haar dochtertje vast te houden, en gewoon op straat laten piesen.
ik weet niet hoor, maar ik vind dat best onsmakelijk
de meeste winkels sturen je gewoon weg hoor en als je een café oid binnenloopt wordt je vaak verplicht iets te consumeren ..quote:Op maandag 24 juli 2006 18:21 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hm, dan was ik met m'n dochtertje even de Etos in gelopen om te vragen of m'n dochtertje van het toilet gebruik kon maken. Dat is wel heel raar zo voor een winkel.
Juist, orde en netheid moet dit land weer uitstralen. We moeten met z'n 17 miljoen weer trots worden op dit Nederland. Als iedereen maar een beetje buiten de pot gaat staan pissen, dan is het eind zoek natuurlijkquote:Op maandag 24 juli 2006 12:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Regels zijn regels. We zijn al dat gedogen spuugzat!!!
Helaas niet, daarom loop ik naast de stoep in plaats van er op.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:12 schreef Posdnous het volgende:
Hondeneigenaren laten die beesten zo'n beetje overal pissen en die krijgen daar echt geen boete voor.
Dat jij terug moet naar de basisschool om te leren lezen.quote:M.a.w., waar heb je het over?
we hebben het niet over "van alles" maar over een plasje midden in het park en in de bosjesquote:Op maandag 24 juli 2006 18:35 schreef Spacehamster het volgende:
Wat een rare gedachtegang dat peutertjes maar alles moeten mogen en niets aangerekent hoeven te worden.
en dat dwing je af door een kind door het park heen te sleuren op zoek naar een WC ?quote:Hoe krijg je een kind zindelijk als je het leert dat het geen zelfbeheersing hoeft te hebben?
het is duidelijk dat jij geen kinderen hebt .. je wordt 9 van de 10 keer gewoon weg gestuurd .. en al ben ik niet op m'n mondje gevallen, maar als mijn kind daar staat met zijn benen in de knoop ga ik niet argumenteren met het winkelpersoneel of de baas erbij roepenquote:Mij maak je niet wijs dat je je peuter nergens naar het toilet kan laten gaan.
Volwassenen worden geweert omdat het junkies zouden kunnen zijn maar voor kleine kinderen wordt bijna overal uitzonderingen gemaakt.
Vooral al sde ouder een grote bek heeft en de winkelier er uit lult.
Je geeft dus toe dat je zelf de regels ook aan je laars lapt.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:36 schreef Spacehamster het volgende:
Helaas niet, daarom loop ik naast de stoep in plaats van er op.
quote:Op maandag 24 juli 2006 19:51 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je geeft dus toe dat je zelf de regels ook aan je laars lapt.
Doel je nu op Kastanova? Die vertelde doodleuk in een ander topic hoe hij tussen de barkrukken zat te pissen in 1 of andere discoquote:Op maandag 24 juli 2006 20:01 schreef MUUS het volgende:
Bij sommige kerels krijg ik wel eens het idee dat ze bij elke druppel aandrang die leuter al uit hun broek halen, omdat het zo makkelijk kan.
Midden op straat, heel fijn..
Ranzig.quote:Op maandag 24 juli 2006 20:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Doel je nu op Kastanova? Die vertelde doodleuk in een ander topic hoe hij tussen de barkrukken zat te pissen in 1 of andere disco
Ja, dat is het probleem natuurlijk, als iedereen alleen bij de grootst mogelijke nood in een bosje plast, valt het wel te overzien. Maar door zulke types kun je het gewoon niet legaliseren, omdat de stad dan binnen de kortste keren onleefbaar wordt. En dan krijg je dit soort boetes..quote:Op maandag 24 juli 2006 20:01 schreef MUUS het volgende:
Bij sommige kerels krijg ik wel eens het idee dat ze bij elke druppel aandrang die leuter al uit hun broek halen, omdat het zo makkelijk kan.
het blijven wilde dieren hequote:Op maandag 24 juli 2006 20:01 schreef MUUS het volgende:
Het was iemand anders die dat deed (zie rest van topic, hijzelf zou het op de dansvloer gedaan hebben...quote:
quote:Op maandag 12 december 2005 03:38 schreef kastanova het volgende:
De bar is voor amateurs, ik heb weleens midden op de dansvloer staan pissen...
Maar toen was het ook echt fucking druk.
quote:Op maandag 24 juli 2006 20:34 schreef Rewimo het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_door_nepagent.html
Whehehe...quote:Plassend kind beboet door nepagent
AMSTERDAM - De wildplassende peuter Pascal uit Veendam die maandagmiddag werd bekeurd voor zijn actie, kreeg zijn sanctie opgelegd door een nepagent.
De politie Groningen kan de bon niet vinden en zegt dat het om een neppoltieagent gaat.
De driejarige Pascal werd maandag op de bon geslingerd door een vermeende agent. Hij kreeg een sanctie van 75 euro opgelegd toen hij zijn blaas leegde in de bosjes van het Borgerswold-park.
Maar natuurlijk.quote:Op maandag 24 juli 2006 20:34 schreef Rewimo het volgende:
Dit agentje spoort niet. Heeft zeker net daarvoor een paar linke marocjes moeten laten lopen "wegens gebrek aan bewijs". Reageert-ie 't maar op dat kleine mannetje af. Zwakkeling!!!!!quote:Op maandag 24 juli 2006 12:39 schreef Kadesh het volgende:
Peuter uit Veendam krijgt boete voor wildplassen
Uitgegeven: 24 juli 2006 12:17
AMSTERDAM - Een driejarige peuter uit Veendam heeft een boete van 75 euro gekregen voor wildplassen. De peuter was met zijn moeder in het plaatselijke Borgerswold-park toen hij hoge nood kreeg en zijn toevlucht zocht in de bosjes.
Een politieagent kon dat niet waarderen. Tot verbazing van zijn moeder slingerde de agent de peuter op de bon, zo meldt RTV Noord op zijn site.
De moeder van de peuter heeft inmiddels bezwaar gemaakt tegen de boete. De politie wil niet op de zaak ingaan. Volgens een woordvoerder zal het Openbaar Ministerie uiteindelijk beslissen of de moeder de boete wel of niet moet betalen
http://www.nu.nl/news/786(...)oor_wildplassen.html
En dan vragen ze zich af waarom de burgers steeds minder respect voor de politie hebben.![]()
Nou, fraai...4 in het Land heeft er vanavond een item over.quote:Op maandag 24 juli 2006 20:34 schreef Rewimo het volgende:
Vast een lid van de PNVDquote:Op maandag 24 juli 2006 20:34 schreef Rewimo het volgende:
Op de leeftijd dat kinderen langer dan 2 maanden zindelijk zijn en iets langer dan 20 seconden aan voelen komen dat ze moeten piesen en het ook iets langer dan 2 minuten op kunnen houden.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:13 schreef Scorpie het volgende:
Magoed, waar trekken we de grens dan? Een jaar of 8? 10? 12? Roept u maar!
Ik mag hopen dat je een grapje maakt.quote:Op maandag 24 juli 2006 19:58 schreef speknek het volgende:
Ik vind het niet zo heel vreemd eigenlijk dat ie een boete heeft gekregen. Boetes voor wildplassen hebben natuurlijk altijd iets sneus: Ik zou ook nooit buiten op straat plassen dan wanneer ik het echt echt eeecht niet meer op kan houden, wat dat betreft zit er dus geen enkel verschil tussen deze volwassen man en die peuter. Dus als ik daarvoor een bon krijg, dan (de moeder van) dat kind ook.
Een agent kan toch ook prima bepalen wanneer iets als overlast wordt gezien en dan pas een bekeuring uitschrijven ? Daar is die hele wet voor bedacht.quote:Op maandag 24 juli 2006 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op de leeftijd dat kinderen langer dan 2 maanden zindelijk zijn en iets langer dan 20 seconden aan voelen komen dat ze moeten piesen en het ook iets langer dan 2 minuten op kunnen houden.
Gemiddeld een jaar of 5 zou ik zo zeggen
Uiteraard, dat lijkt me sowieso het verstandigst.quote:Op maandag 24 juli 2006 21:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Een agent kan toch ook prima bepalen wanneer iets als overlast wordt gezien en dan pas een bekeuring uitschrijven ? Daar is die hele wet voor bedacht.
quote:Plassend kind beboet door nepagent.
De wildplassende peuter Pascal uit Veendam die maandagmiddag werd bekeurd voor zijn actie, kreeg zijn sanctie opgelegd door een nepagent.
De politie Groningen kan de bon niet vinden en zegt dat het om een neppoltieagent gaat.
De driejarige Pascal werd maandag op de bon geslingerd door een vermeende agent. Hij kreeg een sanctie van 75 euro opgelegd toen hij zijn blaas leegde in de bosjes van het Borgerswold-park.
En vanmiddag op de radio werd er een actie gehouden om die 75 euro bij elkaar te krijgen.quote:
Goh, static! Precies zelfde bericht als ik geplaatst hebt een paar postjes hoger dan de jouwe! Goed van jequote:Op maandag 24 juli 2006 22:15 schreef static het volgende:
*wijst heel voorzichtig naar tagje*quote:
Precies, gewoon een kutsmoes. Bon niet gevondenquote:Op maandag 24 juli 2006 22:29 schreef Wakey het volgende:
Zou ik ook zeggen als ik de Groningse politie was...
Je zal het zien als de reacties op de media tegenovergestelde is, dat de meerderheid toch wel vind dat die moeder terecht die boete gekregen heeft en dan komt er plots een mediabericht met "Goed nieuws: Bon is weer gevonden en we gaan het sanctiebedrag innenquote:Op maandag 24 juli 2006 22:50 schreef XiChico het volgende:
[..]
Precies, gewoon een kutsmoes. Bon niet gevonden![]()
Oeps, iets te vluchig het bericht gelezen en dus niet gezien.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:36 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Goh, static! Precies zelfde bericht als ik geplaatst hebt een paar postjes hoger dan de jouwe! Goed van je![]()
![]()
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op maandag 24 juli 2006 22:51 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik mocht laatst legaal wildplassen van de wouten
Ik moest in zo'n mobiel steunpunt zitten, 2 uur lang, en na een tijdje moest ik dus zeiken, en dat kon daar niet ofzo. Dus mocht ik het buiten doen.quote:
Als je het bericht boven je gelezen zou hebben, dan zou je zien dat het overduidelijk om een nepagent ging, aangezien de moeder gelijk moest betalen, en de politie dat allang niet meer toepast.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 07:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Óf de politie probeert zich er zo af te make, óf er loopt echt een triest figuur rond te doen alsof hij politieagent is. Hij kwijt zich dan zelfs zo goed van zijn taak, dat hij in overeenstemming met het algemeen bekende handelingspatroon van onze pliesies handelt. Wedden dat hij met een grote boog om wildplassend/spuitend/kotsend/neukend hangtuig heenloopt?
Oww..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je het bericht boven je gelezen zou hebben, dan zou je zien dat het overduidelijk om een nepagent ging, aangezien de moeder gelijk moest betalen, en de politie dat allang niet meer toepast.
Wildplassen kost volgens de politie site wel ¤75,-quote:Op dinsdag 25 juli 2006 07:23 schreef Xanthe het volgende:
nepagent geeft boete aan wilplasser (3)
Veendan ; Een nepagent heeft vorige week de 3-jarige Pascal uit Veendam bekeurd voor wildplassen in het recreatiepark Borgerswold. De peuter was in het park met zijn moeder. Sifrá Nonkes (23). Toen het kind een plas in de bosjes deed , dook een nepagent op en gaf het kind een boete van 75 euro.
"Ik zei nog : Doe effe normaal, het is nog maar een kind!",zegt Sifrá. "Maar die agent zei dat alle mannen wel een smoesje klaar hadden."
Nadat de moeder de publiciteit had gezocht, probeerde de politie te achterhalen wie de bon had uitgeschreven. "Het lijkt niet om een echte agent te gaan", zegt Boomsma. Zo werd het wildplassen van Pascal beboet met 75 euro, terwijl de politiedaar 50 euro voor rekent. Bovendien moest zijn moeder meteen betalen.
"maar er is geen diender die nog met geld op zak loopt", aldus Boomsma. De wet maakt het trouwens onmogelijk om een 3-jarige te bekeuren.
O jawel, de meeste ouders weten toch dat kinderen te pas en te onpas overal willen plassen?quote:Op maandag 24 juli 2006 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uiteraard, dat lijkt me sowieso het verstandigst.
Maar dit was even een indicatie voor mensen die niets van peuters weten en dus niet weten wanneer zoiets de peuter of de ouder is aan te rekenen.
Er valt met een peuter van 3 dus helemaal niet op te anticiperen waar, wanneer en hoeveel hij moet plassen.
Ja hoorquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
O jawel, de meeste ouders weten toch dat kinderen te pas en te onpas overal willen plassen?
Verplicht bekertjes en schaaltjes meenemen die afsluitbaar zijn, die je kunt hergebruiken en die je thuis kunt legen.
[afbeelding]
Jij hebt echt een hekel aan kinderen he?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
O jawel, de meeste ouders weten toch dat kinderen te pas en te onpas overal willen plassen?
Verplicht bekertjes en schaaltjes meenemen die afsluitbaar zijn, die je kunt hergebruiken en die je thuis kunt legen.
[afbeelding]
Zo deden jou ouders dat zeker ook vroegerquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat zou een hoop verklaren.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:54 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Zo deden jou ouders dat zeker ook vroeger![]()
quote:
Wat is de bron van dit verhaal?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 07:23 schreef Xanthe het volgende:
nepagent geeft boete aan wilplasser (3)
Veendan ; Een nepagent heeft vorige week de 3-jarige Pascal uit Veendam bekeurd voor wildplassen in het recreatiepark Borgerswold. De peuter was in het park met zijn moeder. Sifrá Nonkes (23). Toen het kind een plas in de bosjes deed , dook een nepagent op en gaf het kind een boete van 75 euro.
"Ik zei nog : Doe effe normaal, het is nog maar een kind!",zegt Sifrá. "Maar die agent zei dat alle mannen wel een smoesje klaar hadden."
Nadat de moeder de publiciteit had gezocht, probeerde de politie te achterhalen wie de bon had uitgeschreven. "Het lijkt niet om een echte agent te gaan", zegt Boomsma. Zo werd het wildplassen van Pascal beboet met 75 euro, terwijl de politiedaar 50 euro voor rekent. Bovendien moest zijn moeder meteen betalen.
"maar er is geen diender die nog met geld op zak loopt", aldus Boomsma. De wet maakt het trouwens onmogelijk om een 3-jarige te bekeuren.
Maar het zit vol met lay-out foutenquote:
Volgens mij kan het per stad verschillen hoeveel de boete is.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:12 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Maar het zit vol met lay-out foutenHet originele verhaal stond wel op de FP denk ik, maar ik ben benieuwd of het verhaal waarin de hoogte van de boetes vermeld worden (hier 50 euro, waar een andere user al aangeeft dat dit wel degelijk 75 is, met als bron de boetebase) ook op de FP stond.
Dan doe ik het in die winkel als volgt:quote:Op maandag 24 juli 2006 18:27 schreef moussie het volgende:
[..]
de meeste winkels sturen je gewoon weg hoor en als je een café oid binnenloopt wordt je vaak verplicht iets te consumeren ..
Ik zou in elk geval om legitimatie hebben gevraagd, mocht ik niet weten dat je boetes niet direct hoeft te betalen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:35 schreef SolidasRock het volgende:
Mwah, niet bij mij hoor. Nu weet ik dat het niet zo hoort...
Of het kan zijn dat Sifra gelogen heeft. Zet je dat ook even bij je lijst van opties, dank uquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Eerst was er volgens bepaalde berichten wel een bon, nu weer nietOf omschreef ze het uiterlijk van de bon?
Overigens is de gemeente Veendam en de politie Veendam overspoelt door negatieve reacties. Ook zij willen uiteraard hun hachie redden.
Maar het kan best zijn dat Sifra de bon heeft opgestuurd. Post doet er niet altijd maar 1 dag over.
rechelrechte provokatie nu ze toch al bezig zijn!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:35 schreef Flawless2006 het volgende:
[..]
Ik verdenk de Joodse lobby in Amerika![]()
Na het lezen van het volgende stukje in de krant (wederom dagblad van het noorden) lijkt het me best mogelijk dat ze gelogen heeft.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of het kan zijn dat Sifra gelogen heeft. Zet je dat ook even bij je lijst van opties, dank u![]()
ik neem aan dat dat niet aangetekend is gebeurd .. anders zou diegene bij wie dat is verstuurd het verhaal kunnen bevestigen .. dus die zal wel nooit aankomen ..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Maar het kan best zijn dat Sifra de bon heeft opgestuurd. Post doet er niet altijd maar 1 dag over.
Daarom maak ik dus van alles wat ik verstuur kopietjes... Heb je altijd nog bewijs stukken achter de hand.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:52 schreef moussie het volgende:
[..]
ik neem aan dat dat niet aangetekend is gebeurd .. anders zou diegene bij wie dat is verstuurd het verhaal kunnen bevestigen .. dus die zal wel nooit aankomen ..
Wordt ze bedreigd, ga je haar met naam, toenaam en verblijfplaats in de krant zettenquote:Vader Gosse Nonkes zegt dat zijn dochter door haar ex word bedreigd. "Dan komt ze dus in de opvang terecht, gaat vervolgens Veendam verkennen en dan krijg je dit!
Dan zou ze niet zelf de publiciteit opzoeken, maar het alleen aan de curator vertellen. Volgens mij kan dit verhaal alleen gelogen zijn als ze labiel blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:49 schreef Knarf het volgende:
Is het niet een excuus om het verlies van E75,- te verdoezelen.
Ze zit in de opvang.
Ze krijgt van iemand (de staat?) geld, en misschien moet ze dan ook elke cent verantwoorden aan iemand (bijstand?).
Misschien heeft ze die E75,- aan iets uitgegeven wat deze instantie? niet mag weten.
Ik ben ook maar een beetje aan het gokken hoor.
In de crisisopvang krijg je wekelijks *zakgeld* en verzinnen mensen de meest idiote dingen om extra geld te verkrijgen. Zogenaamd je geld weggegeven aan een enge agent die je een bekeuring gaf zou er eentje kunnen zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:57 schreef Xanthe het volgende:
Sifra Nonkes verblijft momenteel met haar twee kinderen in een crisisopvang in Veendam.
Dat dacht ik dus ook...beetje brood aap verhaal als ik het zo hoor...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:15 schreef Loedertje het volgende:
[..]
In de crisisopvang krijg je wekelijks *zakgeld* en verzinnen mensen de meest idiote dingen om extra geld te verkrijgen. Zogenaamd je geld weggegeven aan een enge agent die je een bekeuring gaf zou er eentje kunnen zijn.
Tja, verklaar dan maar eens nader hoe een agent in het Noorden zonder accent een bon uitschrijft die niet bestaat op het bureau, waarvan ze geen bon kan laten zien (alleen wat gebrabbel op papier) en ze contant moest betalen....quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:20 schreef Mwanatabu het volgende:
Omdat ze in de opvang zit wegens een enge ex, zal ze dit wel verzonnen hebben? Flauwe redenering zeg...
Ja, het kan. Kán. Ik zou ook een neger met een hanekam en 5 kilo goud om mijn stierennek kunnen zijn, bijvoorbeeld.
Ik zit niet in een opvang etc., maar ik ben vrij makkelijk te overdonderen, net als veel mensen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, verklaar dan maar eens nader hoe een agent in het Noorden zonder accent een bon uitschrijft die niet bestaat op het bureau, waarvan ze geen bon kan laten zien (alleen wat gebrabbel op papier) en ze contant moest betalen....
Non-argument, hiermee kan je nog steeds het bovengenoemde verhaal niet ontkrachten. Vooral niet als ze op zakgeld moeten leven en de moeder elke uitgave moet verantwoorden.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zit niet in een opvang etc., maar ik ben vrij makkelijk te overdonderen, net als veel mensen.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:20 schreef Mwanatabu het volgende:
Omdat ze in de opvang zit wegens een enge ex, zal ze dit wel verzonnen hebben? Flauwe redenering zeg...
Sedert de datum dat de instelling geld *krijgt* voor je opvang van de uitkerende instantie van die plaats en je ook *leefgeld in overleg* (oftwel geld voor luiers, shag, drank, tandpasta, shampoo e.d.) krijgt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:01 schreef moussie het volgende:
huh .. sinds wanneer krijg je in zo'n opvang zakgeld .. wat een gelul weer ..
als je als nederlander een uitkering krijgt, wat ik aanneem in haar geval, anders kan die ex geen schulden maken op haar naam, en je zit in zo'n centrum loopt je uitkering gewoon door .. ergo .. je hebt gewoon je eigen inkomenquote:Op woensdag 26 juli 2006 10:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Sedert de datum dat de instelling geld *krijgt* voor je opvang van de uitkerende instantie van die plaats en je ook *kleedgeld* (oftwel geld voor luiers, shag, drank, tandpasta, shampoo e.d.) krijgt.
Afhnakelijk van je gezinsamenstelling zal het bedrag wekelijks gegeven worden.
Ja en de opvang is helemaal gratis en daar kun je gewoon wonen zonder dat die opvang om een bijdrage vraagt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:09 schreef moussie het volgende:
[..]
als je als nederlander een uitkering krijgt, wat ik aanneem in haar geval, anders kan die ex geen schulden maken op haar naam, en je zit in zo'n centrum loopt je uitkering gewoon door .. ergo .. je hebt gewoon je eigen inkomen
quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:12 schreef moussie het volgende:
trouwens, er lopen iedere jaar meer nepagenten rond, vooral in de zomermaanden ..
en was er niet een tijdje terug eentje in de marnixstraat amsterdam, het hoofdbureau nog wel, ingelopen en had daar wat kilo'tjes coke mee laten gaan ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |