abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39908210
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou

Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!

Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!

Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste

De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join

Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken

Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:

Wat doet FlyLady met je?
Foto's:

De sink van Aventura plus haar schoonmaakmiddelkastje:

Het aanrecht plus de sink plus het bureau plus het schoonmaakmiddelkastje van Sanne:

De sink van Nugget plus haar controljournal:

Het aanrecht plus de sink van DarkElf:

De sink van Barb:

De sink van Fee-tje:

De sink van Spiegelei:

De sink van Nicole22 (alleen de rechter, de linker staat nog in het chloor):

De sink van Lemijn:

Waarom een topic over FlyLady?
Om gezellig te babbelen over wat jij allemaal niet voor vies schoon hebt gemaakt en elkaar tips te geven.

Voorgaande delen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3

[ Bericht 10% gewijzigd door Sweetsixteen16 op 17-07-2006 15:33:09 ]
Billie Holiday is Lady Day!
pi_39908228
Hier verder!
OP wordt verder aangepast!
  maandag 17 juli 2006 @ 15:16:27 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_39908265
Ik vind het nog steeds een superschattige foto
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39908795
Zo, de OP is klaar.
En de foto van Isabeau = lief
pi_39909806
Kelly's Missions zijn ok! Ik kwam in elk geval minder disgusting dingen tegen aan de achterkant van de toiletpot dan ik dacht. Nog even 15 minuten gedeclutterd en het zit er weer op voor vandaag.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_39910884
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:09 schreef Bep het volgende:

[..]

Alles in een vuilniszak gooien , lekker buiten gaan zitten vanavond en dan uitzoeken. Koop vanmiddag wat van die makkelijke opberghoesjes en stop vanavond alleen die fotos erin die echt de moeite waar zijn. Gooi de rest weg
Helaas zijn het digitale foto's die ik om wil zetten naar normale foto's.
  maandag 17 juli 2006 @ 16:59:34 #7
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39911511
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:39 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Helaas zijn het digitale foto's die ik om wil zetten naar normale foto's.
Nou, dan gooi je ze in je Trash en dan sleep je degene die je echt mooi vindt gewoon weer terug

Flauwe post met de werking van een TVP
  maandag 17 juli 2006 @ 17:01:38 #8
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39911578
Weet iemand trouwens hoe je een plumeau moet schoonmaken? Ik heb hem op zijn kop in een emmer sop gezet maar weet eigenlijk helemaal niet of dat de bedoeling is.
Ik neem toch aan dat je die dingen ook schoon moet maken?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39913712
Geen idee Sanne!
Ik heb vandaag zooi opgeruimd van mijn dressoir! Dat was ook wel eens nodig!
Vanvond doe ik nog even mijn eetkamertafel en dan geloof ik het wel weer voor vandaag.
  maandag 17 juli 2006 @ 18:11:56 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_39913726
Ik zou hem stofzuigen ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39914627
Ben ik nu zo gemotiveerd en was ik van plan nu na mijn werk allemaal dingen te doen, is het een sauna hier in huis
Doen jullie nu ook minder dan je zou doen zonder die hitte?
Mind the gap
pi_39915173
Ik doe helemaal niks meer
pi_39919087
Morgen weer een dag. Straks alleen even mijn kleding voor morgen klaar leggen.
Gek op mooie kleding.
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 21:37:05 #14
43556 miss_dynastie
pi_39920109
Ik klop em buiten uit, verder geen idee eigenlijk
  maandag 17 juli 2006 @ 21:42:31 #15
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39920269
Vandaag was mijn persoonlijke missie: helemaal niks doen, zelfs geen sink shinen.

En mooi dat het gelukt is, .
En mooi dat miijn huis er toch picobello uitziet, alleen maar omdat ik mijn kopje en bordje meteen in de vaatwasser zet na gebruik. Echt cool.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_39920351
Koelkast eindelijk schoongemaakt en beplakt met koeienvlekken, foto volgt.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 17 juli 2006 @ 21:47:16 #17
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39920431
Ik ontvang dus die mailtjes niet (haat mail) en lees ook niet die mega-slechte site, maar ik begrijp uit jullie posts dat deze week de koelkast op het programma staat?

Komt goed uit, want die stond ook op mijn lijstje van things-to-do-before-boyfriend-moves-in-in-two-weeks, want we gaan zijn koelkast gebruiken, .
When I rush it hits me
pi_39920482
Oe, heb ik maar zo Barb aan het poetsen gekregen.

Maar nee, ik heb 'm gewoon gedaan omdat het echt nodig was, hoor.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:29:01 #19
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39921909
De laundry room is ook schoon

Was opgeruimd, droger en wasmachine met een vochtig doekje afgenomen. Ik vind het best voor vandaag
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39922836
Geweldig dit! Geïnspireerd door dit topic doe ik opeens ook meer dingen in huis, laatst heb ik de wc bende (bril, borstel en houder plus het vuilnisbakje) in de afwasmachine gegooid met nog wat rondslingerende zooi (vazen en dat soort dingen) Geweldig! Mijn halve gasstel past er overigens ook in, inclusief de knoppen
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
  maandag 17 juli 2006 @ 23:57:27 #21
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_39925716
Ik was helemaal geinspireerd door dit topic, had zin om vandaag van alles te gaan doen maar het was echt te warm hier, dus heb ik maar niks gedaan
Saartje
  dinsdag 18 juli 2006 @ 02:03:22 #22
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39928428
Wow, ik zie mijn shining sink in de openingspost!
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:48 schreef Nicole22 het volgende:
Ben ik nu zo gemotiveerd en was ik van plan nu na mijn werk allemaal dingen te doen, is het een sauna hier in huis
Doen jullie nu ook minder dan je zou doen zonder die hitte?
Ik doe juist meer vreemd genoeg. Ik zet alles tegen elkaar open en drentel rond. Maar het komt meer door de vrije tijd denk ik hoor. Ik heb vandaag boven en onder de sink (wastafel) schoongemaakt, waterkoker ontkalkt, tafels leeggeruimd (niet die troep-eettafel van het vorige topic, dat is een project op zich) en van alles en nog wat afgenomen met sop. Zelfs de afstandbediening van de tv! Erg bevredigend werk.

Nu nog volhouden... ik vind dat ik nu wel mag doen wat ik leuk vind (achterstallig puinruimen) en dan ga ik me gaandeweg wel verdiepen in dagelijkse routine. Ik vind dat nog een beetje eng klinken, zo van: dagelijks, voor altijd, de rest van je leven goed schoonmaken . Bah.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_39930772
Vandaag op mijn programma:
Sink shine = done
Swish and Swipe = done
Ramen achter lappen
1 Lade kledingkast opruimen
Wat foto's inplakken
Naar werk gaan en afscheid nemen van iedereen daar
Gek op mooie kleding.
pi_39931039
Kelly's Mission voor hen die niet op de site kijken
quote:
Dear Friends,

This week we are in the main bathroom and the laundry room. Your mission for today combines both of those rooms!

Have you noticed that your bathroom begins to smell bad and you can't find the stinky culprit. We are going after these yucky odors.

Take your rugs, all the fuzzy stuff on your toilet, and the towels that are just for show and we are going to wash them. While you are in the laundry room grab an old rag or washcloth and wipe down the lid of the washing machine and dryer. I am always shocked at the dust and stuff that seems to just accumulate here. Shine those babies up!

With the rugs in the washer: Sweep the bathroom floor and take a dirty towel and wet it and just mop the floor. When the Rugs are finished put them back in your wonderful smelling bathroom!

Nothing says I love you like not having to hold your breath in the bathroom.

Love,
Kelly
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:54:50 #25
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39933195
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 08:52 schreef DarkElf het volgende:
Kelly's Mission voor hen die niet op de site kijken
[..]
Ik hou van jou, .
When I rush it hits me
pi_39934161
Ik ben aangekleed tot aan mn schoenen, heb al een Hot Spot gedaan, heb al de sink van de badkamer geshined en ik ga zo de badkamervloer doen . .
  dinsdag 18 juli 2006 @ 11:37:59 #27
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39934378
Ik heb op blote voeten de vaatwasser leeggeruimd.
pi_39934675
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:37 schreef Sanne het volgende:
Ik heb op blote voeten de vaatwasser leeggeruimd.
Ik zei ook "tot aan" niet "tot en met". FlyLady kan mn tenen kussen met dertig graden hitte en dan schoenen aan .
pi_39936320
Ik poets nu ook elke keer bij het douchen een paar tegeltjes. Helaas ben ik er berekening achter gekomen dat alle tegeltjes pas over een half jaar schoon zijn... Twee mogelijke oplossingen: meer tegeltjes per keer of vaker thuis douchen.
pi_39937691
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:54 schreef Barb het volgende:

[..]

Ik hou van jou, .
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39948750
Ik heb vandaag dit topic ontdekt, de site bekeken, me aangemeld en volgens mij gaat dit helemaal werken voor mij!!! Heb meteen mijn sink geshined :

Beginnersvraagje: ik neem aan dat ik straks een soort programma krijg voor elke dag. Ik ben 2 a 3 dagen per week bij m'n vriendin. Dan raak ik toch achter op schema? Of moet ik dan de volgende dag dubbel doen? Hoe doen andere mensen dat die veel weg zijn?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:29:48 #32
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39954576
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:53 schreef PiperMaru het volgende:
Ik heb vandaag dit topic ontdekt, de site bekeken, me aangemeld en volgens mij gaat dit helemaal werken voor mij!!! Heb meteen mijn sink geshined :

[afbeelding]

Beginnersvraagje: ik neem aan dat ik straks een soort programma krijg voor elke dag. Ik ben 2 a 3 dagen per week bij m'n vriendin. Dan raak ik toch achter op schema? Of moet ik dan de volgende dag dubbel doen? Hoe doen andere mensen dat die veel weg zijn?
Ik woon op kamers en ben dus vaak enkele dagen thuis. Je krijgt niet echt een dagelijks programma, je begint met de babysteps. Elke dag kijk je dus gewoon naar de volgende babystep. Ik ben vandaag bijvoorbeeld weer in mijn kamer en pak mijn babystep dag op waar ik gebleven was, namelijk dag 12.

(Of overtuig je vriendin ook gewoon van Flylady! )
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:22:01 #33
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39958955
Ik "flutter" sinds januari dit jaar . Wat ik hier lees is dat sommigen maniakaal aan het poetsen gaan, dat moet je dus nou juist NIET doen! Gewoon doen wat ze zegt, de missions voor zover mogelijk oppakken, en dan komt het echt allemaal met weinig moeite goed .

Ik shine bv echt niet iedere avond mijn sink, maar al met al kost het me nu weinig moeite om het huis relatief netjes te houden. Op blote voeten overigens, want warm of niet warm, schoenen doe ik echt niet aan .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:21:17 #34
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39960810
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:22 schreef Leah het volgende:
Ik "flutter" sinds januari dit jaar . Wat ik hier lees is dat sommigen maniakaal aan het poetsen gaan, dat moet je dus nou juist NIET doen! Gewoon doen wat ze zegt, de missions voor zover mogelijk oppakken, en dan komt het echt allemaal met weinig moeite goed .

Ik shine bv echt niet iedere avond mijn sink, maar al met al kost het me nu weinig moeite om het huis relatief netjes te houden. Op blote voeten overigens, want warm of niet warm, schoenen doe ik echt niet aan .
Ja maar Leah, het is hier zo'n puinbak . Wat moet ik daar mee doen dan? Zo laten? Wanneer mag het wel?

Aan de andere kant: ik heb gister zoveel gedaan dat ik vandaag in de negeerstand was en niet mn nieuwe babystap heb gedaan. Ik ga die lijst maar eens uitprinten, dan hoef ik alleen maar te kijken ipv inloggen op mail.

Ik doe wel slippers aan. Ik woon in een studentenhuis en de keuken is echt niet zonder betreedbaar...

------
Oh ja: het probleem van de-helft-van-de-tijd-in-een-ander-huis-slapen. Ik denk dat ik soms maar gewoon een dag 'op hold' ga met de babysteps. Om niet steeds achter te raken. Flylady zegt ook: you are not behind! Dus.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_39963985
Kelly's Mission van vandaag
quote:
Dear Friends,

When you go in your bathroom each morning do you have trouble seeing yourself in the mirror. Is your beautiful image blurred from the toothpaste splatters and water marks?

Grab your favorite window cleaner and let's bring a shine to the glass. This will only take a few short minutes and while you are at it, shine that sink too.

Nothing says I love you like seeing your smiling face in your mirror each morning.

Your Laundry Room Mission is to clean out your lint filter and double check your vent hose. Lint build up in the filer and in the vent hose is a leading cause of house fires. Something so easy for us to check but something that we just don't remember to do. Also look underneath your dryer as well, lint has a tendency to fly around and then get caught up under the dryer.

Nothing says I Love You like keeping your family safe!

Love,
Kelly
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 19 juli 2006 @ 16:51:07 #36
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39979757
oh ik maak altijd goed de filters schoon als ik de droger heb gebruikt
En nu is het zomer, dus droog ik alle was buiten ==> Zo, de helft van Kelly's Mission valt al af

En de spiegel maak ik vaak tegelijk schoon met het swishen en swipen

Oh wat fijn, ik hoef nu echt bijna niks te doen vandaag, en het is hier al 2 weken serieus schoon!!!
15 jaar te laat geboren...
pi_39979869
ik vind het veel te warm om iets te doen, ik haal het wel de komende dagen in

en bovendien, het ziet er hier nog steeds prima uit, flylady werkt wel
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 19 juli 2006 @ 16:55:42 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_39979965
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 16:51 schreef aidyl het volgende:
oh ik maak altijd goed de filters schoon als ik de droger heb gebruikt
En nu is het zomer, dus droog ik alle was buiten ==> Zo, de helft van Kelly's Mission valt al af

En de spiegel maak ik vaak tegelijk schoon met het swishen en swipen

Oh wat fijn, ik hoef nu echt bijna niks te doen vandaag, en het is hier al 2 weken serieus schoon!!!
Ik ook, en naar mijn idee is dat ook vrij normaal/logisch, maarja wat hier normaal is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39984152
quote:

[afbeelding]

Je routines zijn er vooral voor om je dagelijkse zooi op te ruimen. Als je er niet bent maak je ook geen rommel en hoef je er ook niks aan te doen
Hoewel in mijn routine dus ook staat dat ik iedere dag de planten water moet geven, en dat kan ik maar beter niet overslaan met dit weer.

En wat je iedere dag moet doen bepaal je merendeels zelf. Ik doe m'n ochtend en avondroutine en de herinneringsmails gooi ik meestal gelijk weg omdat ik in de onderwerp regel al zie dat ik het al heb gedaan of dat ik het toch niet ga doen (schoenen enzo). als ik iets echt vergeten ben (wasje in de wasmachine) dan ga ik dat gelijk even doen, maar dat zijn echt dingen die desnoods ook wel een dagje mogen blijven liggen.
pi_39986103
quote:

[afbeelding]
Wauw! Dat is een shiny sink if ever I saw one!
pi_39986131
Oh, en mijn visite staat nu, ondanks mijn protesten, af te wassen.
Lekker gevoel dat ik me niet hoef te schamen voor vieze randjes en hoekjes.
  woensdag 19 juli 2006 @ 21:31:38 #42
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39988450
Goh, deze hele topicreeks gemist!
Sinds ik zwanger ben zit ik alleen nog maar te mutsen in OUD...
Maar... de bijbehorende nesteldrang manifesteert zich dus ook in een enorme poetszucht.
Alleen, ik ben verhuisd van een tweekamerappartement naar een oud herenhuis met drie etages. Ik vroeg me al af hoe ik in hemelsnaam dat allemaal schoon moet gaan houden....
Mijn lief is niet zo poetserig, hij doet wel wat als ik het hem vraag hoor, maar is er bij FlyLady ook een apart programma voor de ega's? Of tips hoe hem zo ver te krijgen?
Anyway, dit lijkt me wel voldoende als TVP.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_39993749
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 21:31 schreef Moonah het volgende:
Goh, deze hele topicreeks gemist!
[sub]
Mijn lief is niet zo poetserig, hij doet wel wat als ik het hem vraag hoor, maar is er bij FlyLady ook een apart programma voor de ega's? Of tips hoe hem zo ver te krijgen?

Jazeker: http://www.heytom.net of anders misschien http://www.huismannen.nl

Mind the gap
  woensdag 19 juli 2006 @ 23:50:46 #44
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39994221
Ik heb vandaag niets gedaan, maar zal morgen weer eens wat gaan uitvoeren.
pi_39995042
Oeh! http://www.worldtalkradio.com/archive.asp?aid=6658 The FLY Show!
Met archieven

Vandaag heb ik ook niets gedaan, ja, de hele dag gewerkt maar niks in huis gedaan vanavond.
Morgen ben ik vrij en pak ik het weer op.
Mind the gap
pi_40000645
Kelly's mission voor vandaag:
quote:
Dear Friends,

Your next mission is to clean out your bathtub. If you don't do it everyday, the bathtub ring takes on a life of its own. Let's wipe down our tubs and get rid of that ring. If you haven't done it in a while you may need to use a little cleanser. Most of the time a little soap on a rag will take care of it. This won't take long if you will just jump in and do it. Hey I do it while I am in the tub with a little bit of shampoo or bath gel.

Nothing says I love you like a squeaky clean sparkling bathtub.

Your Laundry Room mission for today is to empty the trash can that always seems to get forgotten! You will get bonus points if you remember to replace the bag once you take out the used one!

Love,
Kelly
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40000820
*keuken aan kant
*gasfornuis schoongemaakt
*sink geshined (en aanrecht)
*was opgehangen
*andere was opgevouwen
*wastafel badkamer
*bad
*wc

Check! Ik ben weer trots op mezelf, en dat op de vroege ochtend

[ Bericht 17% gewijzigd door DarkElf op 20-07-2006 07:51:17 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 20 juli 2006 @ 08:47:40 #48
3498 Barb
Graduated Fool
pi_40001499
Gisteren gedaan:

hele benedenverdiepng gestofzuigd en gedweild.

Vandaag:

WC schoonmaken
When I rush it hits me
  donderdag 20 juli 2006 @ 09:49:04 #49
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40002681
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:38 schreef Nicole22 het volgende:

Jazeker: http://www.heytom.net of anders misschien http://www.huismannen.nl

Ah, tnx.
*bestuderen gaat
  donderdag 20 juli 2006 @ 09:52:56 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40002772
Mag je binnen het Flyprogramma trouwens ook geheel zelfstandig besluiten iets totaal anders te doen?

Zo ja: Ik ga vandaag de achterkamer grandioos uitmesten en opruimen (die is tot nu toe als een soort van dumpplek gebruikt ivm verhuizing).
Zo nee: Ik heb geen bad om te poetsen.
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:08:18 #51
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40003079
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 07:19 schreef DarkElf het volgende:
*keuken aan kant
*gasfornuis schoongemaakt
*sink geshined (en aanrecht)
*was opgehangen
*andere was opgevouwen
*wastafel badkamer
*bad
*wc

Check! Ik ben weer trots op mezelf, en dat op de vroege ochtend
Thinking while cleaning the sink... :
DE-beeb, was jij altijd al zo voortvarend of is dat het effect van deze Kelly?
pi_40003335
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:08 schreef Moonah het volgende:

[..]

Thinking while cleaning the sink... :
DE-beeb, was jij altijd al zo voortvarend of is dat het effect van deze Kelly?
ik ben een vrij voortvarend tiepje ja

maar ik vind flylady wel handig hoor
Ideaal toch iemand die tegen je zegt: vergeet dit en dit niet?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:35:18 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_40003812
Deze hadden jullie nog tegoed:
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40005123
. Ik heb vandaag al boodschappen gedaan en ik ga zo de 3 kruidvat-fotopakketjes die ik in een doos gevonden heb in een mooi mapje pakken dat ik net gekocht heb . Ik heb het badkamerkastje van binnen schoongemaakt en ga nog de douchebak doen, want ik heb geen bad .
pi_40005204
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:35 schreef Troel het volgende:
[afbeelding]
dát is een shiny sink
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40006302
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:40 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik poets nu ook elke keer bij het douchen een paar tegeltjes. Helaas ben ik er berekening achter gekomen dat alle tegeltjes pas over een half jaar schoon zijn... Twee mogelijke oplossingen: meer tegeltjes per keer of vaker thuis douchen.
Ik kom er net achter dat het eigenlijk niet werkt. Mijn tegeltjes hebben voornamelijk watervlekken en die willen er met wat shampoo en veel "elbow grease" toch niet af. Plan B dus maar: schoonmaakazijn.

Weet iemand welke mengverhoudingen schoonmaakazijn goed zijn voor verschillende dingen? Ik was van plan om de tegeltjes in te spuiten met een mengsel van schoonmaakazijn en dat even in te laten trekken.
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:21:45 #57
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40007040
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:58 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Weet iemand welke mengverhoudingen schoonmaakazijn goed zijn voor verschillende dingen?
1:5 staat me bij. Maar ach, als het 1:3 is zal het ook werken hoor!
quote:
Ik was van plan om de tegeltjes in te spuiten met een mengsel van schoonmaakazijn en dat even in te laten trekken.
Nadeel: Het spul (+vuil/kalk) druipt naar beneden, dus dan zie je 'schone druipstrepen', als je snapt wat ik bedoel.
Dus dat wordt tóch inspuiten en heel goed boenen met een schuursponsje! Tenminste, zo heb ik laatst mijn 'nieuwe' zwaar verkalkte douche gepoetst. Daarna afdouchen en met een trekkertje droogtrekken.
Tip: Als je veel kalkvlekken op de vloer hebt (of rond op de kranen), kun je daar een paar uur doeken gedrenkt in schoonmaakazijn op leggen. Ik heb uiteindelijk zelfs een nóg sterker spulletje gehaald bij de bouwmarkt. Maar het resultaat mag er wezen.
Succes!

Stand tot nu toe: Redelijke shining sink (oud huis... ) en de rest van de keuken zo spik en span mogelijk.

Op naar de achterkamer.
Heeft Kelly daar ook een methode voor, dat je de klussen waar je geen zin in hebt niet meer voor je uitschuift...
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:22:34 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40007061
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:35 schreef Troel het volgende:
[afbeelding]
Ja, zo krijg ik hem dus echt nooooit....
pi_40007726
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

1:5 staat me bij. Maar ach, als het 1:3 is zal het ook werken hoor!
[..]

Nadeel: Het spul (+vuil/kalk) druipt naar beneden, dus dan zie je 'schone druipstrepen', als je snapt wat ik bedoel.
Dus dat wordt tóch inspuiten en heel goed boenen met een schuursponsje! Tenminste, zo heb ik laatst mijn 'nieuwe' zwaar verkalkte douche gepoetst. Daarna afdouchen en met een trekkertje droogtrekken.
Dankjewel, dat ga ik maar eens proberen. Mijn douche valt denk ik nog niet onder "zwaar verkalkt", dus misschien kom ik wel weg met iets minder boenen.
quote:
Tip: Als je veel kalkvlekken op de vloer hebt (of rond op de kranen), kun je daar een paar uur doeken gedrenkt in schoonmaakazijn op leggen.
Goed idee. De vloer is wel ernstig wit rond het putje. Dat was al zo toen ik hier introk. Mijn moeder zei toen ook al dat ik dat met echte ontkalker moest doen. Nooit gedaan natuurlijk, maar dat kan nu ook mooi.
quote:
Heeft Kelly daar ook een methode voor, dat je de klussen waar je geen zin in hebt niet meer voor je uitschuift...
Die is een methode voor: babysteps. Je kunt alles in 15 minuten! Als je het allemaal ineens probeert te doen word je alleen maar heel moe. Op http://flylady.net/pages/FLYingLessons_Decluttertips.asp zijn allemaal trucjes te vinden.
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:55:50 #60
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40008139
Beginnersvraagje hoor.

Ik begrijp dat er wekelijks een zone in huis ( ) extra aandacht krijgt.
En dat je wekelijks even snel en globaal poetst.
quote:
What is the Weekly Home Blessing Hour?
The Weekly Home Blessing hour is the time FlyLady spends slipshod cleaning her home. No detailed cleaning required; vacuum the middle of the floors only!

FlyLady sets her timer for 10 minutes to work on each of 7 tasks:
Vacuum
Dust
Mop
Polish Mirrors and Doors
Purge magazines
Change Sheets
Empty all trash

This takes approximately one hour; some tasks take less than 10 minutes.
Bedoelt ze echt maar 10 minuten in het hele huis stofzuigen? Of is dit per kamer? En werkt dat bij jullie?

Wellicht zwakt dit af, maar ik voel me supergemotiveerd om eindelijk eens echt structuur in mijn huishouden aan te brengen. Het is dus alleen even zoeken wat handig is.
pi_40008352
Die WBH pas ik toe op de zones hoor. Ik krijg mijn huis niet in een uur schoon . Dus deze week is de badkamer aan de beurt geweest voor een uurtje en volgende week is de slaapkamer aan de beurt. Op deze manier wordt het een stuk schoner bij mij in huis
pi_40008443
FlyLady motiveert wel, maar uiteindelijk doe ik toch ook mijn eigen dingetjes ernaast.
Zoals vandaag;

- de auto stofzuigen en het dashboard schoonmaken
- het filter van de wasmasjien (iew! iew! iew!) en het zeepbakje schoonmaken en de masjien uitkoken.
- even de bovenverdieping stofzuigen toen het vanmorgen nog koel was en
- een strijk

Ik kom er wel. Ooit.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 20 juli 2006 @ 13:07:31 #63
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40008558
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 13:01 schreef Pandorah het volgende:
Die WBH pas ik toe op de zones hoor. Ik krijg mijn huis niet in een uur schoon . Dus deze week is de badkamer aan de beurt geweest voor een uurtje en volgende week is de slaapkamer aan de beurt. Op deze manier wordt het een stuk schoner bij mij in huis
En de rest doe je snelsnel? Of hoe stel ik me dat voor?
  donderdag 20 juli 2006 @ 13:18:08 #64
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40008900
gaat hier een tvp zetten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_40008964
Ik gebruik ook schoonmaakazijn voor de tegels in de douche.
Ik spuit de azijn op een spons en smeer daan de douche mee in.
Even wachten, afspoelen, trekker erover en klaar!!

Kledingkast is bijna helemaal netje nu, truitjes op kleur, ppfffttt als je me dan een maand geleden had verteld maar tis handig.
Foto's gaan ook goed, sink glimt nog steeds en de wc wordt dagelijks gedaan.
Kortom ik ga nog steeds lekker.
Gek op mooie kleding.
pi_40009003
Je huis kan volgens Flylady worden ingedeeld in 5 zones en de maand is dan weer ingedeeld in die zones:
- Zone 1= entree / eetkamer
- Zone 2 = keuken
- Zone 3 = badkamer + extra kamer
- Zone 4 = hoofdslaapkamer
- Zone 5 = woonkamer
Volgens haar doe je 1x in de week je WBH (een uur oid). Daarna doe je nog 5 minuten in de ochtend en avond je hotspot en een kwartiertje ruim je op (ik doe dan in die desbetreffende zone). Nou, dan is mijn huis aardig schoon als je het swish en swipe + sink meetelt... maar goed, ik ben super chaotisch en doe liever geen huishoudelijk werk omdat ik eigenlijk aan HOG doe . Nu heb ik tenminste structuur in dat stomme gehuishoudt
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:36:42 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_40014308
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:24 schreef DarkElf het volgende:

[..]

dát is een shiny sink
Wel grappig om erbij te vertellen. Ik was dus vanochtend bezig geweest in de keuken, in de redelijke koelte koelkast leeghalen (dingen die ik met dit weer niet te lang open wil hebben staan). Maarja, uiteindelijk dus het hele aanrecht schoongemaakt. Ben ik net klaar, komt binnen, ziet wat kruimels op de grond liggen, raapt ze op en legt ze op mijn aanrecht
Hij wist niet hoe snel hij het in de vuilnisbak moest gooien toen hij mijn gezicht zag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 20 juli 2006 @ 16:14:38 #68
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40015862
Vandaag de badkuip boenen. Komt goed uit. Ik heb alleen een douche.
pi_40015866
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:36 schreef Troel het volgende:

[..]

Wel grappig om erbij te vertellen. Ik was dus vanochtend bezig geweest in de keuken, in de redelijke koelte koelkast leeghalen (dingen die ik met dit weer niet te lang open wil hebben staan). Maarja, uiteindelijk dus het hele aanrecht schoongemaakt. Ben ik net klaar, komt binnen, ziet wat kruimels op de grond liggen, raapt ze op en legt ze op mijn aanrecht
Hij wist niet hoe snel hij het in de vuilnisbak moest gooien toen hij mijn gezicht zag
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:49:02 #70
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40025591
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 13:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

En de rest doe je snelsnel? Of hoe stel ik me dat voor?
Je doet ALLES volgens de swish en swipe methode (ik doe dat met keukenrol en ruitenreiniger, van de Aldi, die ruikt lekker). En als je WBH-t dan zuig je idd alleen de middenpaden, grondig komt vanzelf wel weer aan de beurt op de missions .
Ik zweer het je, ik ben niet snel enthousiast, maar met een peuter, een kleuter en een groot huis, is Flylady voor mij echt de oplossing geweest.
  † In Memoriam † donderdag 20 juli 2006 @ 22:30:01 #71
43556 miss_dynastie
pi_40027148
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:36 schreef Troel het volgende:

[..]

Zoiets had ik vorige week met lief nadat ik de tafel goed geboend en met bijenwas behandeld had en zo... hij zette zijn cola zomaar op tafel zonder onderzettertje !!!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:07:34 #72
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40030806

tadaa! Ik ben begonnen en ik hoop het vol te houden.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:33:38 #73
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40031824
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:49 schreef Leah het volgende:

[..]

Je doet ALLES volgens de swish en swipe methode
Ik heb vanmiddag tussendoor zitten studeren!
Maar dat swish en swipe is me nog niet helemaal duidelijk. Er staat ook echt zóóó'veel op die site...
Morgen maar verder lezen.

Oh, en je mag zeker niet spijbelen van FlyLady?
Heb net eters gehad, ben bekaf en heb absoluut geen zin meer om mijn sink te shinen... Wél keurig netjes de tafel helemaal afgeruimd en met een doekje afgedaan.
Da's al heel wat!
pi_40032762
gewoon die sink even meepakken, bedenk je fijn het is als die je tegemoet straalt morgen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 21 juli 2006 @ 01:02:55 #75
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40032959
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:57 schreef DarkElf het volgende:
gewoon die sink even meepakken, bedenk je fijn het is als die je tegemoet straalt morgen
Hm.
Dan moet ik eerst al die borden en glazen nog afwassen.
Heb nog geen vaatwasser... Wel bijna!

Neuh, ik heb ook gelezen (én onthouden ) dat het niet allemaal (meteen) perfect hoeft.
Babysteps.
pi_40033007
vaatwassers ik kan niet meer zonder hoor

en idd babysteps, dat ik nu altijd doordraaf meteen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 21 juli 2006 @ 01:08:03 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40033149
In het halve uur dat ik nu nog heb zitten Fok!ken had ik natuurlijk ook gewoon de afwas kunnen doen én mijn sink kunnen shinen.

Dát schrijf ik op mijn note voor op de mirror morgen!

Trusten DE..
pi_40033327
truste moonahbeeb
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 21 juli 2006 @ 08:06:16 #79
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40038292
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:07 schreef Jelief het volgende:
[afbeelding]
tadaa! Ik ben begonnen en ik hoop het vol te houden.
Wauw, dat is een hele mooie shiny sink
pi_40038639
Wauw, morgen feest want dan vier ik mijn verjaardag.
Dankzij Flylady hoef ik alleen maar even de normale dagelijkse dingetjes te doen ipv het hele huis te cleanen.
Moet nog wel een lading taart bakken maar daar heb ik nu wel tijd voor.
Gek op mooie kleding.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 08:54:22 #81
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40038765
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 08:45 schreef MissFrodo het volgende:
Wauw, morgen feest want dan vier ik mijn verjaardag.
Dankzij Flylady hoef ik alleen maar even de normale dagelijkse dingetjes te doen ipv het hele huis te cleanen.
Moet nog wel een lading taart bakken maar daar heb ik nu wel tijd voor.
Waar kan ik gebak komen halen?
pi_40038866
IJmuiden, kom gerust langs gezellig
Gek op mooie kleding.
pi_40039986
Kelly's mission:
quote:
Dear Friends,

If you haven't noticed the ongoing theme this week, it has been all about LOVE!!!

You have scrubbed, shined, swished, swiped and washed this week, now it is time to enjoy the fruits of your labor! Your mission for today is to take time out for you. Take a bath or shower and enjoy it! Take your time when washing your hair, scrubbing your body, shaving the forest off your legs and just enjoy the moment of being alone in your fresh, sparkly bathroom. Don't do the three minute dash that is barely more than spitting into the wind. Take time out just for you! This is called pampering!

Your laundry room mission for today is to place a picture of your family or favorite pet or a picture of something that is special to you in your laundry room. This allows you to see something pleasant when you are blessing the laundry.

Remember nothing says I Love You more, than taking the time to FLY!

Love,
Kelly
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40040046
toevallig, ik had vandaag besloten niets te doen

en een bad te nemen, haren lekker te wassen, nagels lakken... trutten dus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:13:30 #85
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40040116
Ik heb ónder en áchter mijn koelkast schoongemaakt. En kwam meteen tot de ontdekking waarom mijn koelkast zo'n takkeherrie maakt de laatste tijd. Er was een of andere stok (die is om de ventilatiegaten in de ramen te openen) ín het rooster gevallen, en dat trilde lekker mee.
Verder trof ik in het rooster achter de koelkast nog één kerstbal (!) en een grote envelop aan.

Wat een giller, ik had hem al bijna afgeschreven. Maar ja, tis een Bosch, die kan wel wat hebben.
pi_40041430
Vandaag ga ik de sinks in de keuken en badkamer shinen en het aanrecht en badkamermeubel afnemen.
Verder heb ik gisteren allemaal handige mappen ingeslagen bij de Hema, omdat ik vandaag mijn administratie ga ordenen. Ik heb ook een heel handig boek gekocht voor mijn Control Journal (die ik vandaag ook ga invullen) met tabbladen er in, ook van de Hema.
En oh ja, ook van die post its maar dan mini, ze heten "bookmarkers", met genoeg ruimte om een paar woordjes op te schrijven, en ze zien er heel vrolijk uit!
Hema is de place to be dus wat FLYLady betreft.

Succes vandaag ladies!
Mind the gap
pi_40041577
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:13 schreef Sanne het volgende:
Verder trof ik in het rooster achter de koelkast nog één kerstbal (!) en een grote envelop aan.
Dat zijn twee vliegen in een klap, je hebt schoongemaakt en gedecluttered
Mind the gap
pi_40045692
ik kon het toch niet laten

heb overal gestofzuigd, gestoft en snel opgeruimd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40057210
Zo ik heb vandaag gedaan:
- Sink, das routine intussen
- WC, ook routine
- Stofgezogen
- Gedweild
- Taarten gemaakt, kwarktaart met aardbeien, worteltjes taart, noten cake en straciatella muffins.
- Werkblad in keuken schoongemaakt, was wel nodig na al dat gebak...

Ik ben er klaar voor!

Oh en mijn webwinkel is geopend!!
http://estherdesign.webseller.nl

[ Bericht 18% gewijzigd door MissFrodo op 21-07-2006 21:09:57 ]
Gek op mooie kleding.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:46:37 #90
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40061844
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maar dat swish en swipe is me nog niet helemaal duidelijk.
Keukenrol en glassex, en daar doe je gewoon alles mee . Fornuis, tegeltjes, wc, wasbakken en je sink uiteraard .
Moet wel zeggen dat dat pas werkt als je alles een keer grondig schoon hebt gemaakt (dmv de missions) en dan is het een kwestie van swish en swipen, totdat het weer met een mission aan de beurt is.
pi_40061911
Ik houd me maar een beetj rustig met die warmte, maar ik doe wel m'n routines en dat helpt al zoveel. Alleen de afwas is inmiddels al van vier dagen, dus daar moet ik morgen wat aan gaan doen voor 'ie de boel overneemt.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:51:51 #92
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_40061978
Kolazurus!!! Quelle Topique!!!??!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:54:12 #93
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40062045
Maar ik heb wel krullen
pi_40062654
Geweldig! Ik denk dat mijn schoonmoeder en Flylady beste vriendinnen kunnen worden!

Morgen die site maar eens even goed doorlezen en misschien kan Flylady hier ook wat systeem aanbrengen in huis

Trouwens: Zou degene achter Flylady ook zo'n schoon en opgeruimd huis hebben? Of zou degene de hele dag zo druk bezig zijn met mailtjes rondsturen dat het hele huis bedolven is onder het stof, oud papier, volle asbakken, lege verpakking, afwas enz.

[ Bericht 38% gewijzigd door Cyan op 22-07-2006 00:21:45 ]
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_40068227
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 00:13 schreef Cyan het volgende:
Trouwens: Zou degene achter Flylady ook zo'n schoon en opgeruimd huis hebben? Of zou degene de hele dag zo druk bezig zijn met mailtjes rondsturen dat het hele huis bedolven is onder het stof, oud papier, volle asbakken, lege verpakking, afwas enz.
Dat vraag ik mij nou ook af.

Ik heb net een Ipod gekregen, ik is blij!!
En daar heb ik net de Flyshow opgezet, batterij moet nog even laden maar ik ben benieuwd!
Gek op mooie kleding.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 09:45:46 #96
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40068258
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:46 schreef Leah het volgende:

[..]

Keukenrol en glassex, en daar doe je gewoon alles mee . Fornuis, tegeltjes, wc, wasbakken en je sink uiteraard .
Moet wel zeggen dat dat pas werkt als je alles een keer grondig schoon hebt gemaakt (dmv de missions) en dan is het een kwestie van swish en swipen, totdat het weer met een mission aan de beurt is.
Ik had de vochtige doekjes al ontdekt (jaja, die zijn er al jaaaaren, maar ík heb ze recentelijk pas ontdekt... ), maar keukenrol en glassex zijn idd een prima alternatief (Goedkoper? Milieuvriendelijker?).

Anyway, vanochtend al meer dan een half uur de zolder gedecluttered (straks is het er niet meer te harden qua hitte) en mijn eigen systeem krijgt steeds meer vorm. Vooralsnog in mijn hoofd, en ik moet mijn lief nog zien mee te krijgen (duim voor me!!!), maar er is iets in gang gezet dat niet meer terug te draaien valt!
FlyLady is erg inspirerend!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 10:49:11 #97
71384 Urnie
.... is een zij
pi_40069181
Zo, gestofzuigd, kattenbakken verschoond, wc schoongemaakt, afgewassen en mijn aanrecht blinkt ook weer.
Het is wel weer genoeg voor vandaag met deze hitte.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_40069312
Ik ga zo werken. En daarvoor krijg ik nooit wat gedaan. Morgen moet ik ook werken. Dat vrije weekend idee wil niet zo lukken hier
pi_40069659
Gistermiddag ben ik gaan declutteren. Ik had me voorgenomen om als babystep alleen de boekenkast in de woonkamer te doen. Uiteindelijk heb ik de hele woonkamer en keuken uitgezocht met als resultaat ruim 14 volle vuilniszakken zooi.
O.a. een paar boeken die we echt nooit meer lezen zoals "Uw Grasparkiet", we hebben al bijna twee jaar geen parkieten meer. En gratis pockets van de boekenweek die nog nooit aangeraakt waren.
En heel veel videobanden, die had ik al eens op Marktplaats gezet zonder succes. O.a. de hele serie van Friends, maar die hebben we nu toch op DVD.

En in de keuken ben ik ook tekeer gegaan, serviesgoed wat we echt nooit gebruiken en wat onder een dikke laag stof op de bovenste plank nutteloos stond te zijn.

Wat ruimt dat lekker op zeg! (Alleen de vuilniszakken wegbrengen was iets minder leuk, hehe)
De volgende stap is de bovenverdieping declutteren

Edit: en oh ja, soms twijfelde ik wel, zoals bij die videobanden van Friends, die hebben me destijds aardig wat geld gekost. Maar ik heb ooit in een blad (Good Housekeeping ofzo) gelezen: WHEN IN DOUBT, THROW IT OUT! En ik moet zeggen, dat heeft goed geholpen!
Mind the gap
pi_40069685
Nicole! Waar je zin in hebt met dit weer!
Ik heb nog niets gedaan vandaag. Zo eerst even wat winkelen en daarna ga ik wel eens wat doen.
pi_40069712
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:12 schreef Nicole22 het volgende:
Gistermiddag ben ik gaan declutteren. Ik had me voorgenomen om als babystep alleen de boekenkast in de woonkamer te doen. Uiteindelijk heb ik de hele woonkamer en keuken uitgezocht met als resultaat ruim 14 volle vuilniszakken zooi.
O.a. een paar boeken die we echt nooit meer lezen zoals "Uw Grasparkiet", we hebben al bijna twee jaar geen parkieten meer. En gratis pockets van de boekenweek die nog nooit aangeraakt waren.
En heel veel videobanden, die had ik al eens op Marktplaats gezet zonder succes. O.a. de hele serie van Friends, maar die hebben we nu toch op DVD.

En in de keuken ben ik ook tekeer gegaan, serviesgoed wat we echt nooit gebruiken en wat onder een dikke laag stof op de bovenste plank nutteloos stond te zijn.

Wat ruimt dat lekker op zeg! (Alleen de vuilniszakken wegbrengen was iets minder leuk, hehe)
De volgende stap is de bovenverdieping declutteren
14 vuilniszakken

Ik kan heel moeilijk dingen weggooien, maar het lukt nu wel aardig. En als ik twijfel vraag ik het aan mijn vriend en die zegt meestal ook weggooien, dat deed 'ie vroeger niet
pi_40080174
Ik heb ook niets gedaan vandaag heerlijk

En wat zijn er al veel FokFlyladies (en flyguys )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 22 juli 2006 @ 17:40:49 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40080670
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 17:23 schreef Isabeau het volgende:
En wat zijn er al veel FokFlyladies (en flyguys )
I'm sooooo happy to join the club!
Wel grappig Isa, toen ik dit topic ontdekte bedacht ik me dat ik ooit eens in een Nieuwjaars-goede-voornemens-topic een soortgelijke NL site had genoemd. Jij reageerde tóen al enthousiast! Ik heb het toen niet doorgezet en jij blijkbaar ook niet.
Maar nú...

Oh, en ik heb veel gedaan vandaag.
Toiletten gepoetst, 2 wassen gedraaid, gedroogd en opgeruimd, bed verschoond, 2x zolder gedecluttered. En dadelijk ga ik zoals een goede huisvrouw betaamt de voorbereidingen voor het eten treffen, want ik krijg eters vanavond.
pi_40080690
IK heb trouwens wel de was binnen gehaald, ik moet alleen nog gaan vouwen, maar dat doe ik zo wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 22 juli 2006 @ 20:06:08 #105
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40084596
Ik heb vandaag gedaan:
Aanrecht schoongemaakt en afwasmachien uitgeruimd
Was binnen gehaald en gevouwen, die ruimen we vanavond weer op (hoop ik)
Manlief was niet enthousiasttoen ik zei dat de gootsteen na gebruik weer droog gemaakt moet worden. Nou wil hij wel 's avonds hem weer schoonmaken na het koken en als het nodig is weer schrobben Tot nu toe glimt hij nog steeds! En het werkt echt ik ben er gewoonweg trots op. Nu de rest vanhet huis nog...
  † In Memoriam † zondag 23 juli 2006 @ 00:27:12 #106
7074 moussy
kuttekop
pi_40091188
ff een gruwelijke tvp, sinds ik werk is er helemaal geen orde hier in huis meer en dan ben ik nog maar een parttimer
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 23 juli 2006 @ 18:44:24 #107
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40109224
Ik heb de ventilatieroosters schoongemaakt en schrok me dood hoe smerig die waren.
  zondag 23 juli 2006 @ 18:46:45 #108
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40109275
Ik heb vandaag mijn hal gedaan. Die maakt deel uit van een trappenhuis. Kon me nooit zo boeien, maar technisch gezien hoort die ruimte bij mijn huis. Het water in de dweilemmer was pik-en pikzwart
  zondag 23 juli 2006 @ 18:48:13 #109
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_40109305
Ik heb vandaag m'n badkamerkastje uitgebaggerd
pi_40110790
Om het schoonmaakgenot nog wat te vergroten:

Eens in de zoveel tijd kieper ik een zakje Sun vaatwasreiniger in de vaatwasser leeg. En laat de lege vaatwasser gewoon zijn programma afdraaien. De hele vaatwasser blinkt weer en is vetvrij!

Ow ja en de badkamer heb je echt binnen no time schoongemaakt als je tijdens het douchen alle tegels afneemt inclusief de kraan en eventuele douchedeur met antikal or what ever. Even naspoelen en de douche is ook weer schoon!

Ik gooi ook altijd een scheut wceend in het bakje van de wcborstel zodat iedere keer als die gebruikt word de wc meteen goed schoongemaakt word.

Als je stofzuigt kan je van te voren even een beetje waspoeder opzuigen (of van die geurzakjes kopen) zodat alles weer fris ruikt.

Als je de was in de zon te drogen hangt en het goed uitklopt en strak ophangt hoef je bijna niets meer te strijken (scheelt een hoop tijd en ergernis)

[ Bericht 29% gewijzigd door Cyan op 23-07-2006 19:57:20 ]
  zondag 23 juli 2006 @ 20:17:28 #111
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_40111520
Ik heb mijn administratie van de afgelopen 6 maanden maar eens opgeruimd. En mijn eetkamertafel ontruimd! Ik en in staat om een stel vrienden een mailtje te sturen met een foto erbij, in het kader van "zie je wel dat het soms opgeruimd is".
  zondag 23 juli 2006 @ 20:27:07 #112
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40111814
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:17 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben in staat om een stel vrienden een mailtje te sturen met een foto erbij, in het kader van "zie je wel dat het soms opgeruimd is".
Stuur maar naar mij.
Ik begrijp precies wat je bedoelt.
pi_40111989
Ja je administratie ordenen is echt een klotewerk om te doen maar o zo handig! Wij hebben 4 mappen vol met papieren. 1 voor mijn vriend met al zijn loonstrookjes en afgesloten contracten, ziektenkostenverzekering enz. 1 voor mij met bovenstaande papieren. 1 voor het huis met daarin hypotheek, verzekeringen, aankoopbonnen van meubels, plattegronden, vergunningen voor de verbouwing. En 1 met alle jaarafrekeningen van Essent, watermaatschappij enz.

En alles keurig met tabblaadjes! Toen wij onze hypotheek opnieuw lieten berekenen was de adviseur hoogst verbaasd over ons geweldig georganiseerde systeem. En ik vind alles makkelijk terug!

Ga nu nog een mapje maken met alle gebruiksaanwijzingen van alle apparaten
  zondag 23 juli 2006 @ 20:34:00 #114
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40112024
Tip: de meeste gebruiksaanwijzigingen zijn op internet te vinden. Sla ze op en je hebt ze binnen no time weer gevonden.
pi_40112067
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:34 schreef Sanne het volgende:
Tip: de meeste gebruiksaanwijzigingen zijn op internet te vinden. Sla ze op en je hebt ze binnen no time weer gevonden.
Heel goed idee! Maar toen wij dit huis kochten kregen wij alle gebruiksaanwijzingen van de verkopende partij. Erg handig als er eens iets kapot gaat of je weet niet meer precies hoe het werkt
  zondag 23 juli 2006 @ 20:36:28 #116
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40112106
En alles scannen he. Diploma's, koopakten, garantiebewijzen.
Het enige dat georganiseerd is in mijn huis is mijn computer.
  FOK!Babe zondag 23 juli 2006 @ 20:41:26 #117
11324 shmoopy
pi_40112236
Ik heb vandaag alle keukenkastjes van binnen en van buiten moeten soppen, alle schoonmaakmiddelenflesjes en dingetjes afgenomen, alle tegels gedaan, de hele bliksemse boel.
Niet omdat FLY-lady in m'n nek stond te hijgen, maar omdat ik gisteren een dusdanige overstroming had, dat de bagger letterlijk op de muren stond.

Blinkt wel weer lekker.

Nu in de tuin enthousiast de boel aan het verplaatsen, zodat het weer wat meer een tuin gaat lijken.
pi_40112871
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:44 schreef Sanne het volgende:
Ik heb de ventilatieroosters schoongemaakt en schrok me dood hoe smerig die waren.
Toevallig hebben wij dat ook een paar weken geleden gedaan, na jaaaaren. Echt niet normaal wat daar allemaal uit komt!

Ik heb vandaag ondanks de hitte nog aardig wat gedaan:
- Administratie uitgezocht en meteen alles overgezet in nieuwe mooie mappen. Eerst had ik alles in een grote map, maar nu alles verspreid over meerdere mappen met tabbladen
- 1 map voor loonstrookjes en contracten
- 2 mappen voor telefoon, energierekeningen, belastingen, enz.
- 1 map voor Belangrijke Documenten zoals hyptheekaktes, taxatierapporten enz.
- 1 map voor aankoopbonnen, garantiebewijzen, handleidingen enz.
- 1 map voor lopende websites die ik maak in mijn vrije tijd voor bedrijven (elk bedrijf heeft zijn eigen vak met algemene informatie, contactpersoon, gemaakte afspraken, logo's enz.)

Nu wil ik nog gaan beginnen aan mijn control journal en een boekje aanleggen met belangrijke telefoonnummers en verjaardagen en dat soort dingen.

Verder vandaag gedaan:
- Gewassen, zometeen ophangen
- Vaatwasser in en uitgeruimd
- Sinks geshined
- Kattenbakken schoongemaakt
- Bed verschoond

Mind the gap
  zondag 23 juli 2006 @ 21:31:08 #119
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40113766
Nu De Superhuisvrouw op SBS6, daar zitten vaak wel leuke tips in.
pi_40114373
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:31 schreef Sanne het volgende:
He jammer zeg. Een herhaling die ik al had gezien. Er stond op tvgids.nl ook dat het de Engelse versie zou zijn met Anthea Turner en dit is dus de Nederlandse versie
Mind the gap
  zondag 23 juli 2006 @ 21:50:50 #121
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40114408
Die Engelse is inderdaad veel beter.
  zondag 23 juli 2006 @ 21:52:12 #122
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_40114447
Ik word altijd erg zenuwachtig van die superhuisvrouwen. Ik ben al blij als ik de standaarddingen kan doen en een paar keer per week een kwartiertje kan declutteren. Voor meer heb ik gewoon geen tijd (=geen zin met een behoorlijk zware werkweek + 15 uur reistijd per week). Ik ben ook danig onder de indruk van de progressie die sommige mensen hier maken. Dat red ik écht niet
  zondag 23 juli 2006 @ 22:04:11 #123
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_40114816

Het bewijs dat mijn tafel opgeruimd is!
  zondag 23 juli 2006 @ 22:05:11 #124
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40114848
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:04 schreef Liejannuh het volgende:
[afbeelding]
  zondag 23 juli 2006 @ 22:06:14 #125
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40114885
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:52 schreef Maerycke het volgende:
Ik word altijd erg zenuwachtig van die superhuisvrouwen. Ik ben al blij als ik de standaarddingen kan doen en een paar keer per week een kwartiertje kan declutteren. Voor meer heb ik gewoon geen tijd (=geen zin met een behoorlijk zware werkweek + 15 uur reistijd per week). Ik ben ook danig onder de indruk van de progressie die sommige mensen hier maken. Dat red ik écht niet
Wat ik zo fijn vind aan die programma's is om te zien dat het altijd nog veel erger kan dan bij mij.
pi_40115043
quote:
[afbeelding]
Heb je ook een before foto?
Goed hoor, lekker opgeruimd!
Mind the gap
  zondag 23 juli 2006 @ 22:19:25 #127
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_40115339
Ik heb geen before foto, maar ik kan het wel omschrijven.
Daar waar je nu lege tafel ziet, daar lag voorheen vooral veel zooi. Stapels met papieren, leesboeken, reisboeken, studieboeken, kassabonnetjes, 25 pennen, een zak met appels, sleutels, pasjes, tas, een bord, een koffiekopje, een of meerdere telefoons en dat was het wel geloof ik!
pi_40116186
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:31 schreef Sanne het volgende:
En motiverend ook he

Heb net m'n keukenkastje met bakjes ontclutterd en dat onhandige draaiplateau waar alles altijd achter en onder valt gewoon weggedaan!

Ik blijk twee complete setjes maakzelfijslollies te hebben

En nu ga ik m'n mp3 speler ontclutteren
Zolang er was is, is er leven.
pi_40116460
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:42 schreef Dinus het volgende:

Ik blijk twee complete setjes maakzelfijslollies te hebben
Die had ik ooit ook, maar ik heb bij het declutteren van de keuken alleen twee van die stokjes teruggevonden
pi_40117184
Dit topic werkt aanstekelijk! Ik heb net de benedenverdieping opgeruimd en de slaapkamer. Heb de bak van de stofzuiger (dirtdevil love that name!) in het chloor gezet. En een was in de wasmachine gepropt.

Eigenlijk zouden we allemaal voor en na foto's moeten maken!
pi_40117438
quote:
Op zondag 23 juli 2006 23:11 schreef Cyan het volgende:
Eigenlijk zouden we allemaal voor en na foto's moeten maken!
Ja dat is een goed idee! Daar dacht ik nog aan toen ik al die zakken zooi weggooide van de week, maar toen lagen ze al in de container....
Mind the gap
pi_40117676
quote:
Op zondag 23 juli 2006 23:20 schreef Nicole22 het volgende:

[..]

Ja dat is een goed idee! Daar dacht ik nog aan toen ik al die zakken zooi weggooide van de week, maar toen lagen ze al in de container....
Next time make a picture! Dan valt je ook pas op hoe groot het verschil is!
pi_40123878
Mijn babystep van gisteren was dat ik moest swish en swipen in de badkamer . Dat zijn tenminste nuttige baby steps, die dingen als "lees een e-mail" word ik gek van.

Een nieuwe week, een nieuwe zone, nog meer te declutteren.

Ik ging gisteren onze doos met kassabonnetjes e.d. declutteren... na een kwartier was ik net halverwege .
pi_40124099
Kelly's mission van vandaag
quote:
Dear Friends,

We are focusing on making our homes into vacation getaways and this week we are in the master bedroom. Your mission for today is to grab a trash bag, set the timer and start tossing anything that is trash. Just toss toss toss. Sometimes we have hidden trash in our bedrooms, things that are disguising themselves as necessary items but really they are trash. Toss those magazines, the junk mail that has been tossed in a pile, the old perfumes that are never worn but still have a place on your dresser, the old clothes that are on the chair that need to be donated or tossed but are still there, empty tissue boxes etc. Toss toss toss!

Look around your bedroom and ask yourself if there is anything laying around that you would consider trash if it was in a hotel room. We are turning our homes into our own personal vacation retreat. Your home should be your very favorite retreat!

Have Fun!

Love,
Kelly
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40124109
Nou, daar ben ik snel klaar mee, aangezien de slaapkamer al super opgeruimd is (dankzij FlyLady).
  maandag 24 juli 2006 @ 08:07:25 #136
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40124116
Ik ben er nog niet klaar mee, maar dit klusje moet ik iig in vif dagen kunnen handelen.
  maandag 24 juli 2006 @ 08:18:54 #137
3498 Barb
Graduated Fool
pi_40124188
Ik heb gisteren mijn keukenkastjesinhoud eens gecontroleerd op houdbaarheidsdatum.
Kon driekwart van de dingen weggooien (pakjes soep enzo). Zaten ook kruiden bij uit 1998, .
When I rush it hits me
pi_40124201
Ja, dat heb ik ook nog niet zo heel lang geleden gedaan, Barb 1998 is me echter niet gelukt, geloof dat 2000 het ergste was. Maar het was wel een vuilniszak vol voedsel wat ik heb weggegooid
  † In Memoriam † maandag 24 juli 2006 @ 09:54:35 #139
43556 miss_dynastie
pi_40125418
Oh ja, erg is dat he, Barb. En dan toch weer aanschaffen, om op voorraad te hebben, wantsteljevoordatjeooitvisitekrijgt of zoiets
pi_40125593
Isabeau, dat lijkt me een goed gevoel geven: "Doe je slaapkamer!" "Heb ik al gedaan. "

Er is wel iets engs aan de hand in huize shmoop.
Oudste zoon heeft gisteren de wc geswished en geswiped ("Ja, dat doe jij toch ook altijd, mam?") en uit zichzelf z'n kamer opgeruimd. ( )
En dit kind heeft mijn rommelgenen in het kwadraat, hé, die laat gewoon alles van zich afvallen omdat iemand anders het wel opruimt.
  maandag 24 juli 2006 @ 10:54:15 #141
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40126765
Omdat ik tegenwoordig zo'n beetje drie huizen en drie banen heb, vond ik een kalender wel eens een goede optie. Ik ben alleen nog op zoek naar stickers die ik er voor kan gebruiken, dus een tandenborsteltje voor de tandarts of een huisje als ik naar mijn ouders ga, dat soort dingen. Kon het niet zo gauw ergens vinden, zijn die in NL ergens te verkrijgen?
  † In Memoriam † maandag 24 juli 2006 @ 12:49:10 #142
7074 moussy
kuttekop
pi_40130104
Ik ben nu al zo schijtziek van al die mailtjes dat ik in staat ben om me nu al af te melden

Ik heb alleen nog maar mn sink geshint

Nugget, kan je anders geen picto's van internet trekken, printen en prittstiften?
  maandag 24 juli 2006 @ 12:52:10 #143
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40130207
Hee, dat is ook een idee natuurlijk! Volgens mij hebben we zelfs nog stickerpapier voor in de printer. Heb weer iets leuks te doen als ik thuis kom van mijn werk. Stickertjes freubelen!
  maandag 24 juli 2006 @ 13:01:44 #144
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_40130502
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:49 schreef moussy het volgende:
Ik ben nu al zo schijtziek van al die mailtjes dat ik in staat ben om me nu al af te melden

Een medestander!

De meeste mensen hier verstaan onder een babystep het uitbaggeren van het hele huis
  maandag 24 juli 2006 @ 13:06:08 #145
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40130660
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:01 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Een medestander!

De meeste mensen hier verstaan onder een babystep het uitbaggeren van het hele huis
I'm with you
Ik doe elke dag wat er op mijn babysteps menu staat en declutter voor ongeveer 5 minuten. En dan is het weer mooi geweest
pi_40130756
quote:

Nugget, kan je anders geen picto's van internet trekken, printen en prittstiften?
In principe kun je die mailtjes nog gewoon ongelezen weggooien, je hoeft voorlopig toch alleen je babysteps te doen. Ik lees ze elke ochtend tijdens het ontbjt, die reminders flikker ik sowieso gelijk weg tenzij ik ze echt nog wil/moet doen (als ik hoognodig de afwas moet doen laat ik het "go shine your sink" mailtje staan). Die testimonials kun je lezen, dezelfde principes komen er steeds in terug waardoor je een beetje "gebrainwashed" wordt.
  † In Memoriam † maandag 24 juli 2006 @ 13:20:03 #147
7074 moussy
kuttekop
pi_40131182
Ik ben zoooo'n fantástische flydoosch dat als ik geen zin heb om de was te vouwen, wat wel zou moeten, ik de krat met was ongevouwen in een krattenrek zet, die ik er speciaal voor op de overloop gezet heb, zodat de hoopjes was niet meer op, dus later naast, mijn bed belanden. Dat vind ik toch al heel wat Als alle vier de kratten dan vol zijn en dus niet al leegehaald omdat we persé iets aan willen, dan moet ik van mezelf vouwen.
  maandag 24 juli 2006 @ 13:21:08 #148
6536 dwerg
chagrijn
pi_40131226
quote:
[afbeelding]
Dat is een grap zeker. Je hebt alles op de bank gegooid. Of op het balkon.
I intend to live forever, or die trying.
pi_40131824
Afgelopen week niet echt wat in huis gedaan met die hitte. Ben vandaag de draad weer aan het oppakken. Dit topic motiveert me echt wel. Maar ik houdt me niet echt meer aan de regels van flylady. Het is bij meer dit topic die het 'm doet.

Ik heb net ons bed afgehaald, en dat in de wasmachine gedaan.
Vandaag een oude verpakking van glassex gevuld met allesreiniger en water. En hiermee het aanrecht etc gedaan. Deze verpakking staan nu in het keukenkastje zodat ik dit elke dag kan gebruiken, om onder andere het aanrecht etc schoon te vegen.

Heb alle planten water gegeven. Gestoft. Moet nu alleen nog stofzuigen, maar hier heb ik helemaal geen zin meer in. Het is warm Ga dus elke dag een beetje doen. En niet alles laten liggen, want dan moet je dus in één keer alles doen. Daar waar flylady voor waarschuwt, heb ik afgelopen week gedaan.

Wel heb ik elke dag netjes de afwas gedaan. En niets laten slingeren, altans beneden niet
pi_40133925
quote:
En dáárvoor had ik dus een nieuw emailadres genomen
  maandag 24 juli 2006 @ 14:46:01 #151
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40133999
Ik hoef al die stomme testimonials met al die onbegrijpelijke afkortingen niet.
Ik wil gewoon elke dag een (1) tip in mijn mailbox! Ik maak een filtertje voor [testimonial], denk ik. Dan is de meeste rottigheid er wel uit.
  maandag 24 juli 2006 @ 14:48:12 #152
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40134071
Ik begrijp die DH en DD en DS en weet ik veel wat ook nooit

Husband, daughter, son? Maar soms is het ineens DDD of DSD en dan begrijp ik er weer geen hol van.
  † In Memoriam † maandag 24 juli 2006 @ 15:10:18 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_40134716
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En dáárvoor had ik dus een nieuw emailadres genomen
Ik heb het op mn spamadres gedaan, maar dan nog
pi_40134718
Op flylady.net staat een FAQ waarin alle afkortingen en termen enzo uitgelegd zijn he .
  maandag 24 juli 2006 @ 17:04:35 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40137961
quote:
[afbeelding]
Ik voorzie een nieuwe HOTspot....
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:03 schreef shmoopy het volgende:
En dit kind heeft mijn rommelgenen in het kwadraat, hé, die laat gewoon alles van zich afvallen omdat iemand anders het wel opruimt.
Wie doet dat dan?
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:10 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik heb het op mn spamadres gedaan, maar dan nog
Ik heb me gewoon niet aangemeld.
De posts van DE, de site van FlyLady, jullie vorderingen en tips vind ik inspirerend genoeg.
Uiteindelijk gaat het er toch om dat je je eigen plan trekt, en ik moet zeggen, vooralsnog lukt dat heel aardig en krijgt het organiseren van een structureel huishouden in mijn hoofd steeds meer vorm.
pi_40139004
Ik heb vandaag enorm mijn best gedaan, ik heb namelijk de hele kelder gedecluttered...

pfff maar het ziet er keurig uit, alles wat wegmoet staat bij elkaar en als dat weg is is de kelder weer als om door een ringetje te halen. Ik ben trots op mezelf

verder de keuken gedaan, de wc en opgeruimd.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 24 juli 2006 @ 18:01:28 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40139311
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:48 schreef DarkElf het volgende:
Ik ben trots op mezelf
En wij op jou!
pi_40143104
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:04 schreef Moonah het volgende:

Wie doet dat dan?
Ik, 3 dagen later.
quote:
Uiteindelijk gaat het er toch om dat je je eigen plan trekt, en ik moet zeggen, vooralsnog lukt dat heel aardig en krijgt het organiseren van een structureel huishouden in mijn hoofd steeds meer vorm.
Yup, zo werk ik ook, en het gaat prima.
Vandaag zelfs al de helft van de ramen achter gelapt (dat zijn dus wel 5 ramen en 2x 2 openslaande deuren) plantjes geplant, afgewassen, en nu ga ik weer verder met het plaatsen van mijn schutting.

Tuindingen horen tenslotte ook bij je huis, jammer dat daar niet, al was het 1x per 2 weken, iets over in staat.
  maandag 24 juli 2006 @ 20:35:21 #159
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_40143332
Is de tuin niet één van de zones dan? Op zich wel jammer, want het terras hier kan ook wel wat werk gebruiken

DE! Heldin.. Je hele kelder uitbaggeren!
pi_40144452
Ik heb vandaag:
- een babystep gedaan: vanaf nu elke dag Swish 'n Swipe
- mn declaratieformulieren opgehaald en meteen zo ver mogelijk ingevuld
- de vensterbanken en kastdeuren in de slaapkamer afgeveegd
- de spiegel in de slaapkamer proberen te poetsen
- de helft van de klerenkast gedeclutterd: tot nu toe 1 tas vol, en ik ben best voorzichtig
- een middagroutine geschreven, waarin ik een 5 min Room Rescue heb gestopt, mn tas moet uitpakken en moet beginnen met mn huiswerk
- dankzij mijn georganiseerde kalender eraan gedacht dat ik mn vriendin een verjaardagskaartje moest sturen

Iemand nog tips voor de slaapkamerspiegel? Met alleen glassex wordt ie lelijk .
  maandag 24 juli 2006 @ 21:21:04 #161
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_40144708
Oeh.. je hebt doekjes van de albert heijn! Die zitten in zo'n zelfde pakje als de Glorix doekjes. Ze werken op mijn badkamerspiegel helemaal geweldig en zonder strepen!
pi_40145598
Ik gebruik altijd Muscle ruitenreinigerspray. Even sprayen en dan uitwrijven met keukenrol. Eventuele strepen napoetsen met een prop kranten. Succes gegarandeerd!
Mind the gap
pi_40145808
Lege glassexfles/spuitding vullen met water en een klein beetje amoniak.
Werkt perfect voor bijna alle oppervlakken, ook spiegels.
Gek op mooie kleding.
  maandag 24 juli 2006 @ 21:53:50 #164
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_40145943
Mijn tafel is nog steeds leeg!
En mijn ouders waren net hier en ze vonden het zo opgeruimd!
Zou het ooit gewoon goed gaan komen met mij?
pi_40146107
quote:
Op maandag 24 juli 2006 21:53 schreef Liejannuh het volgende:
Mijn tafel is nog steeds leeg!
En mijn ouders waren net hier en ze vonden het zo opgeruimd!
Zou het ooit gewoon goed gaan komen met mij?
Vast wel, je bent in ieder geval goed bezig.
Gek op mooie kleding.
pi_40156796
Kelly's mission van vandaag:
quote:
Dear Friends,

Still working on the theme of our vacation retreat, today we are going to focus on the "stuff" that is hanging around in our bedroom that need to be put away but we just have not gotten around to. Set your timer for 15 minutes and go to it. Hang up the clothes, put the laundry basket of clothes away, take the coffee mug on the nightstand to the kitchen and turn around and come right back, don't get sidetracked. Better yet, have an empty laundry basket and toss in the things that do not belong in your room and then take the basket around the house and deliver the items. Put things away and get the things that don't belong out of there.

Look around your bedroom and ask yourself if there is anything laying around that you would consider out of place if it was in a hotel room. We are turning our homes into our own personal vacation retreat. Your home should be your very favorite retreat!

Love,
Kelly
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40157386
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:03 schreef shmoopy het volgende:

Oudste zoon heeft gisteren de wc geswished en geswiped ("Ja, dat doe jij toch ook altijd, mam?") en uit zichzelf z'n kamer opgeruimd. ( )
Volgens die vreselijke mailinglist gebeurt er bij één van je collegaFlyLadies hetzelfde thuis:
quote:
I've been taking baby steps for a few months now and have found the
swish and swipe to be especially important now that my 2 1/2 yr old DS
is potty training.

I use his bathtime each evening to S&S his bathroom and had no idea he
was paying attention. Last night he beat me to the bathroom and when
I came in I noticed the toilet seat was up and there were bubbles in
the water. I was just about to get upset, thinking he had poured
shampoo in the bowl, when he said "Momma, I cleaned" and pointed to
the bowl brush.
Oh, en speciaal voor Aventura: DS is Dear Son en S&S is Swish and Swipe
Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 25 juli 2006 @ 10:57:21 #168
3498 Barb
Graduated Fool
pi_40160037
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:04 schreef Moonah het volgende:
Ik heb me gewoon niet aangemeld.
De posts van DE, de site van FlyLady, jullie vorderingen en tips vind ik inspirerend genoeg.
Ja, zo werkt het voor mij ook.
Ik heb welgeteld één keer mijn sink geshined en die ziet er gewoon nog steeds shiny as hell uit en verder ruim ik meer op dan ooit tevoren doordat iedereen hier zo enthousiast is.

Ik heb wel het "voordeel" dat aankomende week mijn huisgenoot verhuist en mijn vriendje hier komt wonen en dat er dus vanalles in huis móet gebeuren. Het is een stuk makkelijker declutteren als er een dubbele verhuizing aankomt.
When I rush it hits me
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:06:57 #169
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40160315
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 08:40 schreef Reese het volgende:

Oh, en speciaal voor Aventura: DS is Dear Son en S&S is Swish and Swipe
Aha. Maar laatst zag ik dat iemands'schoonmoeder een SHE is. Wat is dat dan weer

De beste les die ik van FlyLady heb is dingen METEEN na gebruik opruimen/schoonmaken/opbergen.
De meest voor de hand liggende en alleroudste huishoudtip ooit, maar nu zit-ie dan eindelijk in mijn oren geknoopt.
pi_40160397
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:06 schreef Aventura het volgende:

[..]

Aha. Maar laatst zag ik dat iemands'schoonmoeder een SHE is. Wat is dat dan weer
Sidetracked Home Executive (als dat helpt). De tegenhanger daarvan is BO, Born Organized.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:10:03 #171
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40160408
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:09 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Sidetracked Home Executive (als dat helpt). De tegenhanger daarvan is BO, Born Organized.
Ik ben ook een SHE
pi_40178018
Ik heb een van mn 4 grote kiepkantelramen gezeemd \o/. Tis wel een crime hoor, halverwege kan je opnieuw soppen omdat het allemaal is verdampt . En nu is het een beetje streperig . Maar de vogelpoep is er wel af .
  † In Memoriam † dinsdag 25 juli 2006 @ 22:48:59 #173
7074 moussy
kuttekop
pi_40182772
Ik ga morgen mn auto door de wasstraat rijden wassen, telt dat ook?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 22:59:48 #174
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_40183130
Ik was vorige week een beetje achter gelopen, maar omdat we vandaag en gisteren alleen maar de slaapkamer hoeven te declutteren (waarom 2 dagen? zo'n rotzooi kan het toch niet zijn?) heb ik vandaag geprobeert vorige week in te halen (weet wel dat het van flylady niet mag, doe het lekker toch hihi). Heb daarom de hele wc van onder tot boven schoongemaakt, en de wc-borstel weggegooid.. die was echt heel heeel erg vies
Verder wil het niet echt lukken met dat home blessing hour.. het hele huis doorvliegen en in een uur schoonmaken.. daar heb ik gewoon helemaal geen trek in met deze hitte!!
pi_40191140
Goedemorgen, en wederom: Kelly's Mission:
quote:
Dear Friends,

We are back in the master bedroom and now we are going after the dusties! Let's grab those feather dusters or dust rags and dust the bedroom furniture. This means to pick up anything that is on these surfaces and dust underneath of them, also to dust the lamps and the decorative items as well. Bust out the Dust!!!!!!

Look around your bedroom and see if you missed any dust, if you were paying for a hotel room on vacation would you want to pay for a room with dust? We are turning our homes into our own personal vacation retreat. Your home should be your very favorite retreat!

Love,
Kelly
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 26 juli 2006 @ 06:54:29 #176
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40191145
Ik ontvang ineens geen mailtjes meer van Fly Lady? Ging tot het weekend prima, maar ineens is het stil. Niet dat ik er aan toe kom hoor, met dit weer en mijn baan.
pi_40191148
das raar, ik krijg gewoon mail?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 26 juli 2006 @ 06:58:41 #178
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40191154
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 06:57 schreef DarkElf het volgende:
das raar, ik krijg gewoon mail?
Ik zal eens even kijken of Chello ze soms als spam wegschrijft.
pi_40191162
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 06:58 schreef Sanne het volgende:

[..]

Ik zal eens even kijken of Chello ze soms als spam wegschrijft.
ja dat zou kunnen natuurlijk. Ik heb nu sinds gisteren 15 mailtjes gehad.... dus misschien vindt chello het wel mooi geweest
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 26 juli 2006 @ 07:05:32 #180
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40191172
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 07:00 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja dat zou kunnen natuurlijk. Ik heb nu sinds gisteren 15 mailtjes gehad.... dus misschien vindt chello het wel mooi geweest
Daar staan ze ook niet. Het laatste mailtje dat ik ontvangen heb was zondag om 15.02: Guilt and Shame is gone.
pi_40191196
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 07:05 schreef Sanne het volgende:

[..]

Daar staan ze ook niet. Het laatste mailtje dat ik ontvangen heb was zondag om 15.02: Guilt and Shame is gone.
ja das wel raar dan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40191284
dit lijkt me wel interessant om die grote hoop kleren nu eindelijk eens van m'n sova af te krijgen...
en die berg plateau's en borden op m'n sink...
Als we maar gelukkig zijn...
pi_40191349
vandaag zijn de plannen:

de wc, de was (al opgehangen, maar moet nog opgeruimd worden), de keuken aan kant brengen, even een zwabber door huis halen, en de slaapkamer afstoffen.woonkamer gestoft

[edit] keuken doe ik wel tijdens koken

ik heb ook eens een keer het bed afgestoft, de spijlen. dat was wel een beetje nodig

[ Bericht 12% gewijzigd door DarkElf op 26-07-2006 08:19:23 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40192361
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 07:15 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja das wel raar dan
Misschien sta je in de"bounce" bij Yahoo? Dat kun je zelf nakijken op de site denk ik. Bij kleinere groepen kun je dat via de ledenlijst zien maar die heeft Flylady natuurlijk niet.
pi_40214538
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 06:51 schreef DarkElf het volgende:
Goedemorgen, en wederom: Kelly's Mission:
[..]
Ik zou wel willen maar de slaapkamer is zo ontzettend heet momenteel.
Dan maar een ander klusje vanavond: tijdschriften uitzoeken. Ik heb echt veel te veel tijdschriften (echt veel en veel te veel, denk volle Billy kast met tijdschriftenopbergers) Ik ga ze allemaal doornemen, interessante dingen er uit scheuren, die in een map doen en de rest weggooien.

Note to self: maak voor en na foto's!
Mind the gap
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:19:17 #186
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40220323
Ik krijg geen mailtjes, mijn slaapkamer is 36 graden én een puinhoop.
Ik ga in de tuin slapen vannacht. Tis mooi geweest.
pi_40227474
Kelly's mission van vandaag
quote:
Dear Friends,

Your mission for today is to get your bed ready for a vacation getaway weekend. Put clean sheets on your bed, fluff the pillows, and take your time making it up. Make it fresh and pretty for yourself. Get the bed dressed the way you would love to fall into it to spend some time just laying there and enjoying your vacation getaway!!!

Love,
Kelly
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40227762
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:19 schreef Sanne het volgende:
36 graden?!
Tering man, dat is niet uit te houden.

Ik heb gister gewoon gelijk mijn post opgeborgen (bankafschriften, loonstrookjes, dat gedoe). Meestal liet ik die eerst een half jaar liggen, maar nu zitten ze al in de juiste mapjes!
Dat is overigens ook het enige dat ik gister heb gedaan.
pi_40228675
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:19 schreef Sanne het volgende:
Zal ik je dan elke dag mailen?

Btw, over die mailtjes, ik krijg er niet heel veel, maar elke dag eentje waarin er verschillende staan, ligt dat aan hoe ik dat bij aanmelden heb ingesteld? Vind het wel zo prettig nl.

Ow, en ik lees ze amper, en heb gisteren, zonder dat ik wist dat het een mission was, mijn slaapkamer al half opgeruimd (lees: bergen schone was in de kasten gedaan).
pi_40229704
Ik heb deze week in baby steps al mn ramen gezeemd .
Goed bezig fee .
pi_40234241
Ik heb mijn waterkoker net opgepoetst. Deze week ik de keuken niet onze zone, maar het is wel zo'n klusje wat snel voldoening geeft. Nu wil ik hem ook graag ontkalken.

Ik heb er al een halve liter 1:4 azijnoplossing in gezet. Volgens mijn fles schoonmaakazijn moet je een koffiezetapparaat aanzetten als je hem ontkalkt. Kan dat met een waterkoker ook even? Lijkt me dat de bubbels wel lekker kalk afbrokkelen...
pi_40234246
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:54 schreef Nugget het volgende:
Omdat ik tegenwoordig zo'n beetje drie huizen en drie banen heb, vond ik een kalender wel eens een goede optie. Ik ben alleen nog op zoek naar stickers die ik er voor kan gebruiken, dus een tandenborsteltje voor de tandarts of een huisje als ik naar mijn ouders ga, dat soort dingen. Kon het niet zo gauw ergens vinden, zijn die in NL ergens te verkrijgen?
In Nederland zou ik het niet weten maar ik kwam ze net hier tegen via de NL FLYlady mailinglist: http://www.organised-mum.co.uk/catalog/Stickers-111-1.html
Mind the gap
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:39:21 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40234328
Waterkoker aanzetten inderdaad. Op m'n werk laten we hem altijd drie keer koken met azijn en dan nog drie keer met vers water.

Je kunt ook stickers van de pictoagenda gebruiken. Kun je vast ergens los bestellen. Leuk ding!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_40236535
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:17 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Zal ik je dan elke dag mailen?

Btw, over die mailtjes, ik krijg er niet heel veel, maar elke dag eentje waarin er verschillende staan, ligt dat aan hoe ik dat bij aanmelden heb ingesteld? Vind het wel zo prettig nl.

Ow, en ik lees ze amper, en heb gisteren, zonder dat ik wist dat het een mission was, mijn slaapkamer al half opgeruimd (lees: bergen schone was in de kasten gedaan).
Dan sta je op "daily digest". Dat heb ik met mijn andere yahoo-groepen waar ik soms 80 (!) mailtjes per dag krijg ook, anders dan zit heel mijn mailbox vol met clutter. Dankzij dit topic heb ik voor mijn yahoo mailgroepen wel een berichtregel aangemaakt (had ik nog nooit van gehoord) en ik ben m'n achterstallige mails nu een kwartier per dag aan het wegwerken. En vrijdag is in mijn weekplanning "cyberdeclutter day" , dan doe ik schijfopruiming, mp3's taggen, mail wegwerken, dat soort dingetjes.
pi_40240369
Ah ik word dol van die foto's inplakken, had een paar dagen niets aan e foto's gedaan en besloot vanmorgen dat het weer eens tijd werd.
Ben ze nu echt zat, maar ze zijn wel bijna allemaal ingeplakt nu.

Zal ook eens even naar mijn babystapjes kijken, heb ik ook al een aantal dagen niet gedaan.
Wel netjes alles bijgehouden hier, sink en wc en bad enzo.
Gek op mooie kleding.
pi_40266943
Phoe met dit weer moet je echt niet te veel doen

Heb gisteren beneden alles z'n beetje gedaan. Gestoft, stof gezogen inclusief banken en stoelen.
De vloer gedweild. Alles van de beesten schoongemaakt.
Was gedraait. En vandaag doe ik niets. Voel me niet zo lekker, beetje last van mijn hoofd, en mijn nek zit vast heel vervelend. En ben helemaal alleen thuis, en dat wil ik nu juist niet. Bah.
pi_40268526
Ik heb net een proef van de menumailer ontvangen en denk dat ik dat de komende week maar eens ga testen.
Foto's zijn bijna klaar, alleen nog Zwitserland en wat losse dingetjes inplakken.
Gisteren gezogen en gedweild maar kan wel weer beginnen geloof ik.
Was zit in de droger.
En ik heb hoofdpijn, bah! Ik voel met je mee Caitlynn.
Gek op mooie kleding.
pi_40280137
Hé, geen perfectionischisch gemauw in dit topic! We doen alles lekker in babysteps, en niet alles ineens. Routines, 15 minuutjes declutteren, Kelly's Mission en dat was het...
pi_40293624
Ach, laat ons lekker joh

Ik heb m'n prikbord ontclutterd, was ook wel eens nodig!

Nu er niks lijkt te moeten wordt het ineens een beetje leuk om intussen wel van alles te doen. Zou dat het best bewaarde geheim van Fly zijn? Ik kan me niet indenken dat het alleen bij ons zo werkt, dat is vast wereldwijd het geval.
pi_40293691
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:55 schreef Dinus het volgende:
Ach, laat ons lekker joh

Ik heb m'n prikbord ontclutterd, was ook wel eens nodig!

Nu er niks lijkt te moeten wordt het ineens een beetje leuk om intussen wel van alles te doen. Zou dat het best bewaarde geheim van Fly zijn? Ik kan me niet indenken dat het alleen bij ons zo werkt, dat is vast wereldwijd het geval.
Dat denk ik ook, en dat het van Flylady niet hoeft is eigenlijk wel een heel lekker gevoel
Gek op mooie kleding.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:02:08 #201
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40293721
zaterdag 11:00 en al een afwas gedaan, was van de lijn gehaald, nieuwe was in machine gedaan, mijn postbak (waar ik 'belangrijke' post tijdelijk in dump) gedeclutterd en rekeningen, brieven etc. in de daarvoor bestemde mappen gedaan.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:16:11 #202
3498 Barb
Graduated Fool
pi_40295008
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:02 schreef Aventura het volgende:
zaterdag 11:00 en al een afwas gedaan, was van de lijn gehaald, nieuwe was in machine gedaan, mijn postbak (waar ik 'belangrijke' post tijdelijk in dump) gedeclutterd en rekeningen, brieven etc. in de daarvoor bestemde mappen gedaan.
Idem, behalve die post, maar wel al leuke olielampjes gehaald bij de Action én ze zelfs al opgehangen in de tuin inclusief boren en gedoe met pluggen en schroeven.
When I rush it hits me
pi_40298555
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:16 schreef Barb het volgende:

[..]

Idem, behalve die post, maar wel al leuke olielampjes gehaald bij de Action én ze zelfs al opgehangen in de tuin inclusief boren en gedoe met pluggen en schroeven.
Oh leuk! Maak je een foto?
pi_40298643
Jeetje dat ik dit hele topic gemist heb zeg!
♥ Love is Love ♥
  zaterdag 29 juli 2006 @ 19:24:04 #205
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40303896
Manlief kwam donderdagavond thuis na zo', 24 uur weg geweest te zijn, zegt ie "jeetje wat is het hier netjes." En dat terwijl het niet eens heel veel netter is dan eerst, maar goed het lijkt wel te werken dus. Ik heb me aangeleerd om elke keer als ik van boven naar beneden ga of nadersom dat ik iets meeneem dat op de andere verdieping hoort. En dan ook meteen opruimen hè! Ook de wc ziet elke avond zo'n glorixdoekje
  zaterdag 29 juli 2006 @ 19:39:49 #206
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40304271
Ik heb FlyLady maar eens gemaild waar mijn mailtjes blijven.
pi_40306518
Als je wil kan ik ze wel doorsturen, Sanne.
pi_40310073
Dankzij dit topic heb ik mijn hele tuin van de week opgeruimd, en ook nog eens alle troep meteen bij het grofvuil gezet.
Ik ben niet aangemeld bij Flylady, maar dat hoeft dus helemaal niet Dit topic af en toe doorlezen is genoeg aansporing tot actie.
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
  zondag 30 juli 2006 @ 13:59:58 #209
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40321431
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 21:00 schreef shmoopy het volgende:
Als je wil kan ik ze wel doorsturen, Sanne.
Als jullie vooral Kelly's missions hier posten of aan mij willen mailen ben ik heel blij!

zondag 30 juli 2006 @ 14:47:33 #210
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_40322669
Ik denk dat ik dit ook maar eens ga proberen!
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2006 @ 15:04:00 #211
43556 miss_dynastie
pi_40323050
Ik ben vreselijk aan het declutteren. Honderden en honderden cd'tjes uitgezocht en in mappen gedaan met een stickertje erbij. Allemaal boxen voor verschillende voorraden aan kantoorspullen. Opmaken van de voedselvoorraden. Uitzoeken van oud papier en oude tijdschriften. Vanavond de vloer vrijmaken zodat ik eens goed kan zuigen en stoffen
pi_40334613
Nu op SBS6: De SuperHuisvrouw. Wel grappig om te zien dat er ook tips van FlyLady worden toegepast. Behalve de babysteps, want ze pakken natuurlijk alles meteen helemaal aan.

Vantevoren een weekmenu maken werkt trouwens prima. Ik krijg de aanbiedingen van de C1000 in mijn mail. Op zondagavond maak ik een weekmenu met een boodschappenlijstje voor maandagochtend.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:11:12 #213
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_40335013
Ik kan er niet meer tegen als mijn sink niet shining is Wat is dat voor belachelijk gedrag? Straks gaan oude omaatjes me nog vol trots in m'n wangen knijpen ofzo omdat ik er zo huisvrouwelijk uitzie...
pi_40335093
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben vreselijk aan het declutteren. Honderden en honderden cd'tjes uitgezocht en in mappen gedaan met een stickertje erbij. Allemaal boxen voor verschillende voorraden aan kantoorspullen. Opmaken van de voedselvoorraden. Uitzoeken van oud papier en oude tijdschriften. Vanavond de vloer vrijmaken zodat ik eens goed kan zuigen en stoffen
Zo jij bent goed bezig!

Vandaag niet zoveel gedaan. Een paar wasjes gedaan, gestofzuigd en de hele middag bezig geweest om mijn computer te 'declutteren'. Ook daar stapelt de rommel zich op
Mind the gap
  zondag 30 juli 2006 @ 22:17:14 #215
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40335238
Ik kwam net in de keuken nadat ik Emma had gevoed, manlief had de vaat al opgeruimd maar was om de een of andere duistere reden midden in de werkzaamheden ermee opgehouden en vertrokken (dat hij weg ging wist ik) Vaatwasser nog open en aanrecht nog een zooitje. Ik had in eerste instantie de neiging om de boel de boel te laten en weer naar boven te gaan. Maar nee Flylady keek mee en ik heb toch maar even opgeruimd Kom ik morgen dus beneden naar een schone keuken .
wat een bende daar bij superhuisvrouw
  zondag 30 juli 2006 @ 22:35:06 #216
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40335924
Omdat ik het de hele week te druk heb gehad heb ik vanavond alle missies van Kelly voor de slaapkamer maar uitgevoerd. Ik heb gedeclutterd, afgestoft, afgenomen, bed verschoond, gestofzuigd, de vensterbank schoongemaakt, rondslingerende kleren opgeruimd.

Het zweet gutst van mijn hoofd, maar mijn sink shined, de afwas is gedaan, twee wassen weggewerkt. Goh, wat zal ik heerlijk slapen zo.
  FOK!Babe zondag 30 juli 2006 @ 23:46:50 #217
11324 shmoopy
pi_40338635
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:59 schreef Sanne het volgende:

[..]

Als jullie vooral Kelly's missions hier posten of aan mij willen mailen ben ik heel blij!

Op je G mail-account heb je iig al 2 mailtjes, hoor.
  maandag 31 juli 2006 @ 00:47:04 #218
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40340148
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:46 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Op je G mail-account heb je iig al 2 mailtjes, hoor.
Dat las ik en daarom ben ik ook als de sodemieter die slaapkamer gaan doen.

Dank! Ik had het anders vast niet opgebracht.
pi_40343288
Ik heb de slaapkamer missies van Kelly voruge week niet gedaan. Het bed verschonen doe ik altijd op zondag dus dat had weinig nut.
Ik wacht nu vol spanning op de missie van vandaag
Gek op mooie kleding.
  maandag 31 juli 2006 @ 09:20:31 #220
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40343842
Hier gaat er ook iets mis met de missies. Zo kreeg ik gisteren de missie voor donderdag .
De dagen ervoor had ik al wel de missies van za en zo ontvangen. Gaat dus niet helemaal zoals het hoort. Wmb. mag hier de dagmissie wel worden geplaatst!
pi_40344624
Kelly's missie van vandaag:
quote:
Dear Friends,

We are only in Zone 5 for one day this week. Take time today to put out any major hotspots in your living room. Put out those fires before they really start to flare up!

Love,
Kelly
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 31 juli 2006 @ 10:21:01 #222
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_40344979
Maken jullie nou werkelijk allemaal de sink droog na elk gebruik
pi_40345244
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:21 schreef _Boo_ het volgende:
Maken jullie nou werkelijk allemaal de sink droog na elk gebruik
Jaja ik wel

Ik had de missie voor vandaag ook niet.
En inderdaad dit weekend de missie voor donderdag.
Maar in het weekend krijg ik nooit missies?! Dat hoort toch ook niet??
Gek op mooie kleding.
  maandag 31 juli 2006 @ 10:37:28 #224
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40345379
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:32 schreef MissFrodo het volgende:

[..]

Jaja ik wel

Hm, ik denk aangezien 80% van de Amerikanen wel een of andere religie aanhangt, dat de zondag in elk geval een rustdag is. En de zaterdag misschien ook wel
  maandag 31 juli 2006 @ 10:37:43 #225
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40345391
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:32 schreef MissFrodo het volgende:

[..]

Jaja ik wel

In het weekend hoor je niets tot weinig te doen
pi_40345638
Ik doe in het weekend alleen mijn dagelijkse routine, ahum.
Dus het doekje over de wc, douche muren afnemen na gebruik, sink mooi houden, etc.

Trouwens even een tip:
Ik heb gisteren mijn douhebak schoongemaakt met Powerreiniger van de Action, zit in een roze spuitfles. Dit werkt echt goed, even spuiten, sponsje erover, afspoelen, tadaa!!
Ga het ook op mijn douchecabine deuren proberen.
Gek op mooie kleding.
pi_40347215
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:37 schreef Nugget het volgende:

[..]

In het weekend hoor je niets tot weinig te doen
Probleem is alleen dat ik pas in het weekend echt tijd heb.
Ligt (nu nog) wel aan mezelf, want als je alle babystapjes doet die in principe weinig tijd kosten zou je langzaam toewerken naar een schoon en opgeruimd huis en hoef je in het weekend niet meer zo aan damage-control te doen.

Deze vakantie staat het declutteren centraal, ruimte is het streven.
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 11:57:16 #228
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40347804
Gezien de hitte en de daarbijbehorende lamlendigheid zie ik door de bomen het bos niet meer.
  • Enorme afwas
  • Overal stof
  • 99,9% luchtvochtigheid in mijn slaapkelder dat gevolgen heeft
  • Kledingstapels
  • Kalkaanslag in de wastafel
  • Papierberg (een stapel kan ik het niet eens meer noemen)

Gelukkig is de was wel gedaan. Maar wat is nu het startadvies? Elke dag één van de taken wegwerken of zo? En dan dagelijks bijhouden?
  • Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_40347932
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 11:57 schreef UIO_AMS het volgende:
    Gezien de hitte en de daarbijbehorende lamlendigheid zie ik door de bomen het bos niet meer.
  • Enorme afwas
  • Overal stof
  • Kledingstapels

Gelukkig is de was wel gedaan. Maar wat is nu het startadvies? Elke dag één van de taken wegwerken of zo? En dan dagelijks bijhouden?
  • Zet een timer op 15 minuten en ga aan de afwas beginnen.
    Als de timer gaat ga je even 15 minuten wat leukers doen, en daarna weer 15 minuten aan de afwas.
    Kan zijn dat je 15-minutenbreak wat langer is, tussendoor wat werken of boodschappen doen bijv, maar dat boeit niet, als je daarna maar weer verder gaat.

Probeer eerst die afwas, dat is een erg in het oog springend iets, stof ligt er morgen ook nog wel.
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 12:05:46 #230
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_40348050
    Ah, ik was het altijd eerst af, neem een break, en droog het dan af. Dus dat gaat wel goedkomen.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_40348200
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 11:57 schreef UIO_AMS het volgende:
  • Enorme afwas
  • Overal stof
  • Kledingstapels

• Je gootsteen schoonmaken en dat zo houden. In theorie blijft je keuken netter en als je keuken netter is zou dat een uitstraling moeten hebben naar de rest van je huis. Je moet jezelf stap voor stap nieuwe gewoontes aanleren en die iedere dag blijven doen, een ochtend- en een voor het naar bedgaan routine, en eventueel ook nog een middagroutine. Dan 15 minuten per dag spullen uitzoeken en wegdoen. Heb je dat onder de knie dan kun je verder.
    Ik doe 's ochtends wassen, gezicht reinigen, moisturizen, haren borstelen/opsteken, was ophangen (die vriendje heeft aangezet), ontbijten, 15 minuten declutteren, Hotspots (plekken waar je altijd zooi neerlegt) opruimen en als ik me verder niet laat afleiden door de PC schoonmaken (bv Kelly's mission). 's Avonds afwassen (in theorie dan), planten water geven, eten voor de volgende dag uit de vriezer, was opruimen, kattenbakken uitscheppen, afval naar de container brengen, tanden poetsen, kleren klaarleggen en als ik helemaal de geest heb nog schoonmaken of declutteren. Ik ben nu 27 dagen bezig, heb vooral m'n routines gedaan plus m'n keuken, WC en badkamer grondig schoongemaakt, de rest komt vanzelf wel maar ik houd het nu in ieder geval bij. En m'n planten leven allemaal nog ondanks de hitte Alleen de afwas heb ik al een paar dagen niet gedaan, maar die werk ik wel weer weg door er vandaag af en toe een kwartiertje mee bezig te zijn.
    pi_40348222
    Precies, en de zooi is niet in 1 dag gemaakt, dus hoeft/kan het ook niet in 1 dag weer weg zijn.

Sanne, ik heb de mails doorgestuurd, als je er nog wat mist geef je maar een gil.
      maandag 31 juli 2006 @ 12:16:43 #233
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_40348370
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:11 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Je gootsteen schoonmaken en dat zo houden. In theorie blijft je keuken netter en als je keuken netter is zou dat een uitstraling moeten hebben naar de rest van je huis. Je moet jezelf stap voor stap nieuwe gewoontes aanleren en die iedere dag blijven doen, een ochtend- en een voor het naar bedgaan routine, en eventueel ook nog een middagroutine. Dan 15 minuten per dag spullen uitzoeken en wegdoen. Heb je dat onder de knie dan kun je verder.
    Ik doe 's ochtends wassen, gezicht reinigen, moisturizen, haren borstelen/opsteken, was ophangen (die vriendje heeft aangezet), ontbijten, 15 minuten declutteren, Hotspots (plekken waar je altijd zooi neerlegt) opruimen en als ik me verder niet laat afleiden door de PC schoonmaken (bv Kelly's mission). 's Avonds afwassen (in theorie dan), planten water geven, eten voor de volgende dag uit de vriezer, was opruimen, kattenbakken uitscheppen, afval naar de container brengen, tanden poetsen, kleren klaarleggen en als ik helemaal de geest heb nog schoonmaken of declutteren. Ik ben nu 27 dagen bezig, heb vooral m'n routines gedaan plus m'n keuken, WC en badkamer grondig schoongemaakt, de rest komt vanzelf wel maar ik houd het nu in ieder geval bij. En m'n planten leven allemaal nog ondanks de hitte Alleen de afwas heb ik al een paar dagen niet gedaan, maar die werk ik wel weer weg door er vandaag af en toe een kwartiertje mee bezig te zijn.
    Heb je een baan buitenshuis? Want ik zou echt geen tijd hebben voor die routines hoor. Of ik moet om 5 uur opstaan
    pi_40348458
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:16 schreef Aventura het volgende:

[..]

Heb je een baan buitenshuis? Want ik zou echt geen tijd hebben voor die routines hoor. Of ik moet om 5 uur opstaan
    Ik heb wel vakantie met af en toe een dagje werken (student) Maar m'n ochtendroutine tot en met ontbijten doe ik in een uur (zo lang deed ik er eerst ook over om de deur uit te komen, maar toen deed ik veel minder ), dat declutteren kan ook 's avonds als het moet. En de avondroutine heb ik ook altijd zo af. Het is meer dat er nu structuur in zit, vroeger vergat ik alles, nu heb ik het uitgeprint in de keuken hangen, 's avonds ga ik ook echt het lijstje af.
      maandag 31 juli 2006 @ 12:22:20 #235
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_40348518
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik heb wel vakantie met af en toe een dagje werken (student) Maar m'n ochtendroutine tot en met ontbijten doe ik in een uur (zo lang deed ik er eerst ook over om de deur uit te komen, maar toen deed ik veel minder ), dat declutteren kan ook 's avonds als het moet. En de avondroutine heb ik ook altijd zo af. Het is meer dat er nu structuur in zit, vroeger vergat ik alles, nu heb ik het uitgeprint in de keuken hangen, 's avonds ga ik ook echt het lijstje af.
    Bij mij is het altijd een gevecht om de trein te halen. En het enige wat ik dan moet doen is opstaan, douchen en aankleden
    Misschien moet ik dat ook maar eens veranderen. Kleding klaarleggen zoals ze steeds suggereren zal ws. wel echt schelen.
      Moderator maandag 31 juli 2006 @ 12:23:03 #236
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_40348538
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:16 schreef Aventura het volgende:
    Dat zat ik ook al te denken. Wat een lijst.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 31 juli 2006 @ 12:24:20 #237
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_40348562
    Als ik eerst een uur bezig zou moeten zijn met m'n huis, moet ik voor 5 uur opstaan Dat heb ik er toch niet echt voor over zeg maar
    pi_40349198
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:22 schreef Aventura het volgende:
    Kleding klaarleggen zoals ze steeds suggereren zal ws. wel echt schelen.
    Ja, absoluut.
    Dat is mijn volgende routine, want te vaak loop ik 's ochtends gehaast door het huis te zoeken naar een noodzakelijk kledingstuk om het huis uit te kunnen, en te vaak eindigt dat in enorm gestress en gechagrijn.

Zeker als je ook nog kinderen naar school moet zien te krijgen is een routine wat dit betreft heel relaxed (weet ik uit de spaarzame keren dat ik het wel deed).
      maandag 31 juli 2006 @ 13:43:10 #239
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_40350853
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 21:59 schreef Unihoc_ACE het volgende:

Vantevoren een weekmenu maken werkt trouwens prima. Ik krijg de aanbiedingen van de C1000 in mijn mail. Op zondagavond maak ik een weekmenu met een boodschappenlijstje voor maandagochtend.
    Ben ik ook mee begonnen . Ik wilde er eerst niet aan,want ik vond het wel heel controlfreakerig , maar ik doe dat nu twee weken. En man wat scheelt dat een tijd, en geld , en gezeur over wat we nu weer eens zullen eten.
    pi_40351111
    Hoe werkt dat met die boodschappenlijstjes dan?
    Want het komt op mij ook redelijk star over, en ik krijg nogal eens onverwacht eters, of ik besluit dat ik opeens dringend behoefte heb om voor tig man te gaan koken, dan klopt het heule lijstje dus al niet meer.
    pi_40351370
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 13:50 schreef shmoopy het volgende:
    Hoe werkt dat met die boodschappenlijstjes dan?
    Want het komt op mij ook redelijk star over, en ik krijg nogal eens onverwacht eters, of ik besluit dat ik opeens dringend behoefte heb om voor tig man te gaan koken, dan klopt het heule lijstje dus al niet meer.
    Tja, ik ben alleen. Voor onverwachtse eters is er nog wel een extra supermarktbezoek nodig, maar aangezien dat niet vaak gebeurt gaat het prima zo. En ik heb niet zo sterk de behoefte om voor veel man te gaan koken. Niet meer dan er in mijn huis passen, en dat zijn er 5 of 6 ofzo
      maandag 31 juli 2006 @ 13:57:48 #242
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_40351372
    Voor onverwachte eters heb ik gewoon een voorraad in de vriezer (ik kan altijd een rijsttafel voor een mannetje of 10 ophoesten, indien nodig), en voor de rest ga ik dus even zitten, bedenk wat ik die week wil eten, en maak aan de hand van het weekmenu een boodschappenlijst. Verse groenten wil ik niet een week van te voren in slaan, dus dat doe ik dan tussendoor nog een keer, melk en brood uiteraard ook.
      maandag 31 juli 2006 @ 16:45:55 #243
    12913 GreatWhiteSilence
    Bite me! (Not you, Annicka!)
    pi_40356202
    Ik ga ook meedoen Dit is mijn sink, mijn eerste babystep.

Ik was al bezig met klusjes hier en daar, zoals het ontdooien van de vriezer en het schoonmaken van de koelkast, maar er is nog zoveel te doen dat ik wel een schema kan gebruiken.
    Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
      maandag 31 juli 2006 @ 16:46:30 #244
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_40356223
    Wow. Je kan tijdens de afwas tevens je mascara opdoen
      maandag 31 juli 2006 @ 16:49:22 #245
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_40356326
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:46 schreef Aventura het volgende:
    Wow. Je kan tijdens de afwas tevens je mascara opdoen
    We hebben een vaatwasmachine.
    Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
    pi_40356559
    Mooie gootsteen GreatWhiteSilence!!
    Gek op mooie kleding.
      maandag 31 juli 2006 @ 17:02:12 #247
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_40356699
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 16:56 schreef MissFrodo het volgende:
    Mooie gootsteen GreatWhiteSilence!!
    Dank je Het is wel een beetje valsspelen, want hij is net een jaartje oud...
    pi_40359970
    Zooo dat is pas een shiny sink!

Ik denk dat ik zo maar even ga beginnen aan het shiny maken van mijn badkamer sink evenals de keuken sink. En dan kan ik meteen alle kastjes misschien even afnemen ...

Hm, eerst nog even moed verzamelen
      maandag 31 juli 2006 @ 19:13:49 #249
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_40360142
    Ah Fuck, wat is dit nu?
    quote:
    We are only in Zone 5 for one day this week. Take time today to put out any major hotspots in your living room. Put out those fires before they really start to flare up!
    Toen ik 1 juli begon waren ze al bij zone 1, mijn huiskamer is al 4 weken een grote puinhoop, ik heb 9 uur gewerkt, anderhalf uur gereisd, en dan zou ik nu verdomme in 1 avond mijn huiskamer aan kant moeten krijgen?

Hell no!
      maandag 31 juli 2006 @ 19:17:29 #250
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_40360260
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 12:11 schreef shmoopy het volgende:
    Precies, en de zooi is niet in 1 dag gemaakt, dus hoeft/kan het ook niet in 1 dag weer weg zijn.

Sanne, ik heb de mails doorgestuurd, als je er nog wat mist geef je maar een gil.
    Je bent een engel, die kuttenkop van een FlyLady mailt mooi niets terug.
    pi_40360870
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:17 schreef Sanne het volgende:

[..]

Je bent een engel, die kuttenkop van een FlyLady mailt mooi niets terug.
    Nee die heeft het natuurlijk te druk met nieuwe missions bedenken! En ons te commanderen!

Of die trut begint nu in te zien dat ze behalve het verzinnen van al die babysteps ze zelf ook kan uitvoeren.

Zo en nu ga ik eens effe lekker declutteren en schoonmaken!
      maandag 31 juli 2006 @ 20:02:57 #252
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_40361761
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 19:13 schreef Sanne het volgende:
    Ah Fuck, wat is dit nu?
    [..]

Toen ik 1 juli begon waren ze al bij zone 1, mijn huiskamer is al 4 weken een grote puinhoop, ik heb 9 uur gewerkt, anderhalf uur gereisd, en dan zou ik nu verdomme in 1 avond mijn huiskamer aan kant moeten krijgen?

Hell no!
    Maar ze gaat er vanuit dat je het twee keer per dag opruimt . Kijk even op de site voor een 15 minute roomrescue, dan doe je dat. Ziet het d'r weer redelijk uit, en zie je wel wanneer er weer een mission voorbij komt
    pi_40364940
    Zooo in anderhalf uur is de keuken schoon, badkamer schoon, was opgeruimd, nieuwe was zit in de wasmachine, slaapkamer is opgeruimd en 2 fotolijsten die al lang stof lagen te verzamelen zijn weer in gebruik en hangen weer aan de muur. Ow ja en de keuken, gang en wc zijn gestofzuigt en gedweild. *kijkt trots*

Hebben jullie trouwens ook last van: "wat was ik ook alweer aan het doen effect?"

Ik sta op de badkamer. Klaar om te gaan shinen en declutteren. En mijn oog valt op de beker waarin de tandenborstels staan. Eerst maar even in de vaatwasser zetten. Vervolgens kom ik in de keuken en zie daar de afwas nog staan. Weet je wat? Zet meteen even alles in de vaatwasser. Oh dan kan ik meteen even het aanrecht schoonmaken. Weet je wat? Ik doe meteen even de kastjes van de buitenkant erbij. Terwijl ik op zoek ga naar allesreiniger kom ik de wceend tegen. Oh even wat wceend in de wc gooien. Ow wc-rollen zijn op. Even aanvullen. Terug naar de badkamer want wat ging ik ook alweer doen? Ow ja! Even de handdoeken in de wasmachine gooien. Ow moet eerst nog een wasje ophangen. Doe dat eerst maar even. Handdoeken zitten in de was. Oh de dweil! Denk dat ik even de gang ga dweilen. Oke gang is gedweild, maar wat was ik nou aan het doen?

Herkenbaar? Anyone?!
    pi_40365525
    Ja heel herkenbaar al begin ik het af te leren.
    Orders van FlyLady, een ding tegelijk, ook al is dat soms best moeilijk voor een duizendpoot.
    Gek op mooie kleding.
      maandag 31 juli 2006 @ 22:15:42 #255
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_40366818
    Daarom ook heb ik voor het eerst mijn huis nu redelijk onder controle (en nee, brandschoon is het hier niet, hoeft ook niet, in de VT wonen komen staat niet zo hoog op mijn lijstje ). Voor flylady was ik uren bezig, met niets, dacht ik. Maar juist omdat ik dan idd van alles tegelijk ging doen. Ik begon in de badkamer en eindigde in de kelder, terwijl ik inderdaad niet meer wist wat ik nou eigenlijk aan het doen was.
    Ik heb echt braaf alle "orders" gevolgd. Dus eerst een maand babysteps, en ook echt niets anders, en daarna consequent alle missions opgevolgd. En de rest dus laten liggen!!!
    Na een half jaar was alles zo keurig dat mijn moeder rustig onverwacht een rondje door het huis kan maken, zonder dat ik het gevoel heb dat ik her en der een deur heel snel dicht moet gooien .

Het blijft hier natuurlijk wel een huis met twee kleine kinderen, een man (vlak die vooral niet uit op het troepmaakniveau!), en een kat, en dat zie je, maar dat maakt me geen fluit uit. Het grote voordeel is dat ik echt een stuk minder gestressed ben, over alles wat ik nog moet doen. Ik hoef namelijk niet meer zo veel! Ik doe mijn routines, ik swish en swipe, doe de missions, en onder de bank ligggen nog steeds stukken koek en speelgoed, maar daar kijkt de visite toch niet .

Al met al kost het me tegenwoordig een uurtje per dag.
      maandag 31 juli 2006 @ 23:35:32 #256
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_40370172
    Ik heb het probleem geloof ik gevonden. Waarschijnlijk was mijn mailbox verleden week even vol. Ik kreeg in de Yahoo Group de melding dat ik niets meer kreeg omdat er 3 x gebounced was.
    Kon het weer opnieuw activeren en hoop morgen weer mijn opdrachtjes te ontvangen.

Nogmaals dank aan Shmoop, voor mijn heerlijke schone slaapkamer
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:22:40 #257
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_40376213
    Doen jullie ook wat met de opdracht jezelf aan te kleden en op te maken? Ik heb het iig gedaan. Niets mis met een beetje huidverzorging...
    pi_40376302
    Ik ben even de kluts kwijt. Gisteren zaten we toch in zone 5?? Nu krijg ik ineens een email met een missie in zone 1??
    Gek op mooie kleding.
    pi_40376416
    Ik heb gewoon gister voor het eerst in 4 weken niet 's avonds mn sink geshined . Ik was er te brak voor. * fee-tje schuldgevoel .
    pi_40376592
    quote:
    Op dinsdag 1 augustus 2006 08:33 schreef MissFrodo het volgende:
    Ik ben even de kluts kwijt. Gisteren zaten we toch in zone 5?? Nu krijg ik ineens een email met een missie in zone 1??
    FlyLady propt de vijf zones blijkbaar in één maand, en dat valt deze keer wel heel lullig uit inderdaad

Zie onderstaande copy-paste-en edit van Sanne d'r blogje
    quote:
    De verdeling voor juli:
    3-7 juli: de entree, carport en eetkamer
    10-14 juli: de keuken
    17-21 juli: de badkamer en één extra kamer
    24-28 juli: de slaapkamer
    31 juli: de woonkamer
    En dan is het vandaag dus opééns augustus en beginnen 'we' weer bij Zone 1. Dit is het schema voor augustus:

Zone 1: The Entrance, Front Porch and Dining Room (August 1-4)
    Zone 2: The Kitchen (August 7-11)
    Zone 3: The Bathroom and One Extra Room (August 14-18)
    Zone 4: The Master Bedroom (August 21-25)
    Zone 5: The Living Room (August 28-31)

Dus over vier weken is de woonkamer pas weer aan de beurt en ook dan komt ie er bekaaid vanaf met zijn vier dagen .

Nou, ja, fuck de carport, die heb ik niet en bij de entrance heb ik vorige week alle ramen gezeemd, stoepje geschrobt en plantjes neergezet, dus dat vind ik wel prima voorlopig. Dan blijft alleen de Dining Room over en dat is de helft van mijn woonkomer, dus dan komt het toch nog wel goed deze week
    Eeuwig vijfentwintig
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:06:43 #261
    17316 Nugget
    Pas de poulet
    pi_40376667
    quote:
    Op dinsdag 1 augustus 2006 08:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Doen jullie ook wat met de opdracht jezelf aan te kleden en op te maken? Ik heb het iig gedaan. Niets mis met een beetje huidverzorging...

Dat deed ik sowieso altijd al. Maakt niet uit of ik mijn huis niet uit kom, ik voel me anders echt een lapzwans
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:12:44 #262
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_40376759
    quote:
    Op dinsdag 1 augustus 2006 09:06 schreef Nugget het volgende:

[..]

Dat deed ik sowieso altijd al. Maakt niet uit of ik mijn huis niet uit kom, ik voel me anders echt een lapzwans
    Aankleden e.d. doe ik sowieso al, alleen de schoenen blijven lekker uit. Ik heb een tapijt waar heel makkelijk schoenafdrukken op achterblijven, geen gezicht.

Alleen de huidverzorging wil er nogal eens bij inschieten, ik ben niet zo'n make-up type.
    pi_40376816
    Je hoeft je ook niet perse op te maken, als je maar een beetje verzorgd bent.

Reese, dank je wel voor de heldere uiteenzetting, nu snap ik het weer helemaal. En inderdaad mijn eet'kamer' is de helft van mijn woonkamer dus dat zit wel snor.
    En vieze vlekken op mijn muren heb ik niet dus ik ga straks maar eens kijken hoe het ook al weer zat met die zones en wat je waar moest doen.
    Gek op mooie kleding.
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:26:16 #264
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_40377002
    Voor mijn gevoel bestaat het doen van je gezicht toch op zijn minst uit het opdoen van een beetje mascara ofzo, maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Babystep twee zal voor mij dus bestaan uit het schoonmaken van mijn gezicht en het opdoen van wat lipstick en parfum. De rest doe ik al, dus dat zie ik niet als een babystep die ik nog moet doen.
    pi_40377318
    Ik draag eik nooit make-up, alleen als ik uitga. Ik heb die babystep dus vooral aangepakt als in het nu wel consequent gaan gebruiken van bodylotion (dat ruimt meteen het badkamerkastje weer wat op), en elke ochtend mn haar kammen en mn parfum op doen.

Nu deed ik dat normaal wel, behalve op de dagen dat ik te druk was/te laat was opgestaan :$.
    pi_40380633
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 23:35 schreef Sanne het volgende:
    Ik heb het probleem geloof ik gevonden. Waarschijnlijk was mijn mailbox verleden week even vol. Ik kreeg in de Yahoo Group de melding dat ik niets meer kreeg omdat er 3 x gebounced was.
    Kon het weer opnieuw activeren en hoop morgen weer mijn opdrachtjes te ontvangen.

Nogmaals dank aan Shmoop, voor mijn heerlijke schone slaapkamer
    Woei, ik ben verantwoordelijk voor een schone slaapkamer zonder dat ik een poot heb uitgestoken.

Op z'n FLY-Lady's:
    I'm so very proud of you for doing all this work, you deserve a big [[[hug]]].
    Keep up the good work, and keep FLYing!

(meer geinspireerd door jouw mailtje dan door FLY-Lady heb ik de boel ook maar eens uitgebaggerd, slaapkamer is weer beslaapbaar zonder er met polsstokspringen doorheen te moeten waden)
    pi_40388237
    Project van deze vakantie was: declutteren en mijn kantoortje weer leefbaar maken, lees: uitbaggeren, muren en plafond witten en vloer leggen.

De oogst van 2 uurtjes werken vandaag: 5 (!) vuilniszakken vol zooi.
    Weg! Weg! Weg!
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:14:30 #268
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_40388326
    Wij hebben nog een hele kamer hier die uitgebaggerd moet worden. De rest valt wel mee.

Hier dan. Ik heb in mijn ouderlijk huis nog een hele zooi staan...
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:17:22 #269
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_40388413
    quote:
    Op dinsdag 1 augustus 2006 16:11 schreef shmoopy het volgende:
    Project van deze vakantie was: declutteren en mijn kantoortje weer leefbaar maken, lees: uitbaggeren, muren en plafond witten en vloer leggen.

De oogst van 2 uurtjes werken vandaag: 5 (!) vuilniszakken vol zooi.
    Weg! Weg! Weg!
    Goed gedaan

Het is wonderbaarlijk hoeveel dingen er wel niet weg kunnen als je echt gaat declutteren. Ik schaam me dood als ik alwéér met een volle vuilniszak vol oude tijdschriften oid naar de containerruimte zeul..
    pi_40388473
    quote:
    Op dinsdag 1 augustus 2006 16:17 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Het is wonderbaarlijk hoeveel dingen er wel niet weg kunnen als je echt gaat declutteren. Ik schaam me dood als ik alwéér met een volle vuilniszak vol oude tijdschriften oid naar de containerruimte zeul..
    Neee, niet schamen, tróts moet je zijn! Trots dat je de ballen had die zooi weg te gooien.
    FLY-shmoop is trots op je.

En idd, when in doubt, throw it out, werkt als een tiet.
    pi_40388582
    quote:
    Op dinsdag 1 augustus 2006 16:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Wij hebben nog een hele kamer hier die uitgebaggerd moet worden. De rest valt wel mee.

Hier dan. Ik heb in mijn ouderlijk huis nog een hele zooi staan...
    Pak 3 vuilniszakken, 1 voor definitief weg, 1 voor wat je bewaart en inruimt zodra de kamer leeg is, en 1 voor rommelmarkt/BvmL-huis/Roemeense weeskindjes enz die je op zolder zet.

Optie 3 moet je wel binnen 2 weken kunnen realiseren, anders gooi je de zak alsnog weg.

Hup, elke dag een half uurtje, moet jij zien hoeveel werk je dan verzet.
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:27:03 #272
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_40388792
    quote:
    Op dinsdag 1 augustus 2006 16:21 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Pak 3 vuilniszakken, 1 voor definitief weg, 1 voor wat je bewaart en inruimt zodra de kamer leeg is, en 1 voor rommelmarkt/BvmL-huis/Roemeense weeskindjes enz die je op zolder zet.

Optie 3 moet je wel binnen 2 weken kunnen realiseren, anders gooi je de zak alsnog weg.

Hup, elke dag een half uurtje, moet jij zien hoeveel werk je dan verzet.
    Mijn ouderlijk huis is een half uur hier vandaan, dat zou dan anderhalf uur per dag zijn...

Helaas staat daar het overgrote deel van mijn spullen nog...

Bovendien: babysteps, remember?
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:47:50 #273
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_40394398
    Ik blijf bij babystep 12 op deze manier, en gooi mijn kont tegen de krib dat ik nu wéér de entrance zone moet doen.

kutsysteem.
    pi_40395709
    OMG, ik zit hier met een lege vuilniszak met van die verwarde bloeddoorlopen ogen om me heen te kijken wat ik nog meer weg kan gooien!

Het houdt niet op, somebody stop me!
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:32:16 #275
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_40395785
    quote:
    Op dinsdag 1 augustus 2006 20:29 schreef shmoopy het volgende:
    OMG, ik zit hier met een lege vuilniszak met van die verwarde bloeddoorlopen ogen om me heen te kijken wat ik nog meer weg kan gooien!

adem in.... adem uit....
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:53:14 #276
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_40396385
    quote:

Kom op! Er ligt vast nog wel wat onder het bed? Op het halkastje? Onder de bank?

*aanmoedigt*

pi_40398815
    quote:

LOL, erg he? Dat had ik ook. Ik heb nu zelfs een LEGE kast in de woonkamer (drie plankjes kast maar toch) Ik heb het maar een "hip minimalistische look" gegeven door op elke plank 1 lege vaas te zetten. Je moet wat, na het declutteren.
    Mind the gap
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:44:23 #278
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_40400272
    quote:
    Where are your shoes?
    11 paar opgeruimd, her en der uit de woonkamer getrokken.
    in plastic tasjes gedaan, en nu nog naar boven brengen.

vaatwasser leeggeruimd, en weer wat gevuld.
    2 toiletten geswished en swiped
    15 minuten hotspots in de woonkamer
    tas klaar gezet voor morgen
    sink geshined
    kattenbak verschoond
    vuilnis weggebracht

het is wel weer mooi geweest.
    pi_40402561
    Ik heb vanavond gedaan:

- Keuken gedweild en gedroogd (het had gelekt in de keuken door de hevige regenbui vanavond)
    - Kattenbakken leeg gemaakt, gesopt en weer gevuld
    - Keukenrommella en keukenkastje decluttered (resultaat: oude waarschijnlijk kapotte lampjes, 4 plastic tafelkleedvasthouddingetjes, aangebroken oud blikje lakverf, ijsblokjesmaler)
    - Vaatwasser in en uitgeruimd
    - Woonkamer opgeruimd
    - Pedaalemmers geleegd
    - Vuilniszakken weggebracht naar de containers

Morgen ben ik vrij en staat ramen zemen, keuken soppen, slaapkamer en badkamer op het menu
    Mind the gap
      woensdag 2 augustus 2006 @ 07:44:53 #280
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_40408925
    Ik heb vanmorgen als onderdeel van mijn ochtendritueel mijn wenkbrauwen onder handen genomen. Als ik ze braaf iedere ochtend bijhoud, zal ik er niet veel werk aan hebben.

Ik heb mijn sink gisteravond aan mijn moeder laten zien, ze vond hem heel mooi.
    pi_40410088
    Het werkt het werkt! Alleen al door mij in te schrijven heb ik meer zin/animo gekregen om het huishouden bij te houden. Manlief merkte gister opdat het zo netjes werd in huis. Leuk om te merken dat hij ook meer zijn best doet om het netjes te houden
    Gisteren heb ik echt veel gedaan, de hele bovenverdieping (2 slaapkamers en badkamer en overloop) zijn gedeclutterd, alles gezogen, huiskamer ook wat zooi minder enkeuken is netjes. En ik had nieteens het gevoel dat ik de hele dag aandeschoonmaak was, gewoon steeds als ik ergens was een beetje gedaan. Oja en er zijn ook nog twee wassen gedraaid en drie opgeruimd Dus ik hoef niks met de nieuwe routine vandaag want alle was is al weg
    En Kelly's mision komtvan pas wantde hal is een puinhoop
      woensdag 2 augustus 2006 @ 09:35:57 #282
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40410136
    Ik heb gisteren maar een paar dingen gedaan. Een van de eerste dingen was het omzetten van de mailinstellingen, nu dus nog maar 1 keer per dag een mailtje

Verder heb ik het oud papier opgeruimd en flink wat boodschappen gedaan, wat ik ook maar even als FLY-en beschouw.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 10:08:31 #283
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_40410761
    quote:
    Zone 1: The Entrance, Front Porch and Dining Room (August 1-4)
    Zone 2: The Kitchen (August 7-11)
    Zone 3: The Bathroom and One Extra Room (August 14-18)
    Zone 4: The Master Bedroom (August 21-25)
    Zone 5: The Living Room (August 28-31)
    Uhh, wat voor huis denken ze dat ik heb.

Zone 1: Entree
    Zone 2: Keuken/woonkamer/eetkamer in één
    Zone 3: Badkamer
    Zone 4: Slaapkamer

Verder kom ik niet.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 2 augustus 2006 @ 10:15:46 #284
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_40410904
    Laatst hadden ze het ook over de laundy room. Bij mij is dat de keuken
    pi_40411094
    kelly's mission van woensdag:
    quote:
    Dear Friends:

Today is the day that you will spend 15 minutes in the entrance way of
    your home. Grab all the mail, shoes and jackets and put them away! I am
    always so surprised at how much stuff seems to accumulate in that one
    area! This is one area that when you tackle it and you are finished
    that you feel such a huge accomplishment because it is what you see
    first as you come through the door!

Set your timer and .......... GO!

Kelly
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_40411112
    Zo ramen aan de binnenkant gelapt, planten onder de douche gehad, gedweild, laatste was zit in de wasmachine, stofnesten uit de gang gehaald, sink en wc en douche zijn schoon maar das routine geworden
    Nu wachten tot de vloer droog is en dan lekker bakkie koffie doen.
    Gek op mooie kleding.
      woensdag 2 augustus 2006 @ 10:24:38 #287
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40411121
    Daar staat bij mij welgeteld een plant en een kapstok waar al tijden twee jassen ongebruikt aan hangen.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40411222
    Ach Troel dat scheelt weer een hoop werk!
    Gek op mooie kleding.
      woensdag 2 augustus 2006 @ 10:30:53 #289
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40411259
    Ja, misschien dat ik de plant maar water moet gaan geven
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40411635
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 10:30 schreef Troel het volgende:
    Ja, misschien dat ik de plant maar water moet gaan geven
    Hihihi wel babystapjes he
    Gek op mooie kleding.
      woensdag 2 augustus 2006 @ 10:47:25 #291
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40411662
    Mwah, babystapjes my ass
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_40420168
    Zo weer wat nieuwe sieraden in elkaar geknutseld, nu pijn aan mijn vingers en ik moet straks nog boodschappen doen.
    Maar het hoost en het is best ver naar de AH, slik.

Toch maar gewoon gegaan en jawel toen ik naar buiten stapte ging de zon zelfs even schijnen.

[ Bericht 35% gewijzigd door MissFrodo op 02-08-2006 20:09:13 ]
    Gek op mooie kleding.
    pi_40453969
    kelly's mission van donderdag
    quote:
    Dear Friends:

We are in Zone 1 this week, that is the Front Porch, the Entrance area
    and the Dining Room.

Today you are to sweep your front porch area around your front door.
    Shake out your welcome mats and wipe down your front door. This makes a
    huge difference in how your home looks. We have a tendency to neglect
    this area and yet it is the first thing that people see when they come
    to your home.

Spend 15 minutes taking care of this, you will be pleased with the
    results!

Kelly
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_40454001
    vandaag gezwabberd, opgeruimd, gestoft, de wc gedaan, de was opgeruimd, nieuwe was ingeladen, slaapkamer opgeruimd.

vond het wel weer mooi zo
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      donderdag 3 augustus 2006 @ 16:29:28 #295
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_40454435
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 16:15 schreef DarkElf het volgende:
    kelly's mission van donderdag
    [..]
    Dankjewel
    Had 'm nog niet. Itt tot velen hier komen de missies van deze week precies goed uit.
    pi_40454676
    Zone 1?
    Ik zit in een WarZone!

Je laat de aandacht 1 dag verslappen, shinet 1 dagje je sink niet en laat 2 kinderen hun vakantie binnenshuis botvieren, en tadaa: WarZone.

Ik heb zojuist besloten dat we de oppas bellen en uit eten gaan, je moet van FLY-Lady tenslotte ook goed voor jezelf zorgen.
      Moderator donderdag 3 augustus 2006 @ 16:54:42 #297
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_40455283
    Ik begin ondertussen door de bomen het bos weer te zien.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 3 augustus 2006 @ 19:57:23 #298
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_40460313
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 16:54 schreef UIO_AMS het volgende:
    Ik ben zooooo trots op je!
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:07:58 #299
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_40471749
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 16:54 schreef UIO_AMS het volgende:
    Dan kun je straks ook wel weer het pad vinden!
    pi_40490928
    Zo, lekker niks aan de mission gedaan. Wat fijn om geen 'dining room' te hebben.

Wel ben ik er bij het sink shinen achter gekomen dat het kettinkje van de stop niet meer buigt. Na nadere inspectie blijkt het helemaal vol te zitten met bruine gunk! Iew! Dit kan niet alleen van mij zijn, want ik woon hier pas sinds februari. Brrr...
    pi_40496732
    Ik heb mijn eigen mission maar gemaakt, aangezien we niet echt een front porch hebben. Gewoon een voordeur en wel een trap en gang, maar die zijn pasgeleden al gedecluttered en schoon gemaakt.

Gisteravond heb ik de koelkast en vriezer leeggehaald, laten ontdooien en alles schoongemaakt.
    Ook heb ik een hoop administratie uitgezocht en de keuken schoongemaakt.

Vandaag heb ik beneden gestofzuigd en alle losse rommel opgeruimd. Mijn vriend merkte vanavond op dat het de laatste tijd zoveel schoner en opgeruimder in huis is

Edit: Hey, topic alweer vol! Hoe werkt dat eigenlijk, een nieuw deeltje maken? Kunnen alleen moderators dat?
    Mind the gap
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')