Wat doet FlyLady met je?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou
Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!
Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!
Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste
De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join
Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken
Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:
Helaas zijn het digitale foto's die ik om wil zetten naar normale foto's.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:09 schreef Bep het volgende:
[..]
Alles in een vuilniszak gooien , lekker buiten gaan zitten vanavond en dan uitzoeken. Koop vanmiddag wat van die makkelijke opberghoesjes en stop vanavond alleen die fotos erin die echt de moeite waar zijn. Gooi de rest weg
Nou, dan gooi je ze in je Trash en dan sleep je degene die je echt mooi vindt gewoon weer terugquote:Op maandag 17 juli 2006 16:39 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Helaas zijn het digitale foto's die ik om wil zetten naar normale foto's.
Ik doe juist meer vreemd genoeg. Ik zet alles tegen elkaar open en drentel rond. Maar het komt meer door de vrije tijd denk ik hoor. Ik heb vandaag boven en onder de sink (wastafel) schoongemaakt, waterkoker ontkalkt, tafels leeggeruimd (niet die troep-eettafel van het vorige topic, dat is een project op zich) en van alles en nog wat afgenomen met sop. Zelfs de afstandbediening van de tv! Erg bevredigend werk.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:48 schreef Nicole22 het volgende:
Ben ik nu zo gemotiveerd en was ik van plan nu na mijn werk allemaal dingen te doen, is het een sauna hier in huis![]()
Doen jullie nu ook minder dan je zou doen zonder die hitte?
quote:Dear Friends,
This week we are in the main bathroom and the laundry room. Your mission for today combines both of those rooms!
Have you noticed that your bathroom begins to smell bad and you can't find the stinky culprit. We are going after these yucky odors.
Take your rugs, all the fuzzy stuff on your toilet, and the towels that are just for show and we are going to wash them. While you are in the laundry room grab an old rag or washcloth and wipe down the lid of the washing machine and dryer. I am always shocked at the dust and stuff that seems to just accumulate here. Shine those babies up!
With the rugs in the washer: Sweep the bathroom floor and take a dirty towel and wet it and just mop the floor. When the Rugs are finished put them back in your wonderful smelling bathroom!
Nothing says I love you like not having to hold your breath in the bathroom.
Love,
Kelly
Ik hou van jou,quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:52 schreef DarkElf het volgende:
Kelly's Mission voor hen die niet op de site kijken
[..]
Ik zei ook "tot aan" niet "tot en met". FlyLady kan mn tenen kussen met dertig graden hitte en dan schoenen aanquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:37 schreef Sanne het volgende:
Ik heb op blote voeten de vaatwasser leeggeruimd.
Ik woon op kamers en ben dus vaak enkele dagen thuis. Je krijgt niet echt een dagelijks programma, je begint met de babysteps. Elke dag kijk je dus gewoon naar de volgende babystep. Ik ben vandaag bijvoorbeeld weer in mijn kamer en pak mijn babystep dag op waar ik gebleven was, namelijk dag 12.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:53 schreef PiperMaru het volgende:
Ik heb vandaag dit topic ontdekt, de site bekeken, me aangemeld en volgens mij gaat dit helemaal werken voor mij!!! Heb meteen mijn sink geshined:
[afbeelding]
Beginnersvraagje: ik neem aan dat ik straks een soort programma krijg voor elke dag. Ik ben 2 a 3 dagen per week bij m'n vriendin. Dan raak ik toch achter op schema? Of moet ik dan de volgende dag dubbel doen? Hoe doen andere mensen dat die veel weg zijn?
Ja maar Leah, het is hier zo'n puinbakquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:22 schreef Leah het volgende:
Ik "flutter" sinds januari dit jaar. Wat ik hier lees is dat sommigen maniakaal aan het poetsen gaan, dat moet je dus nou juist NIET doen! Gewoon doen wat ze zegt, de missions voor zover mogelijk oppakken, en dan komt het echt allemaal met weinig moeite goed
.
Ik shine bv echt niet iedere avond mijn sink, maar al met al kost het me nu weinig moeite om het huis relatief netjes te houden. Op blote voeten overigens, want warm of niet warm, schoenen doe ik echt niet aan.
When you go in your bathroom each morning do you have trouble seeing yourself in the mirror. Is your beautiful image blurred from the toothpaste splatters and water marks?
Grab your favorite window cleaner and let's bring a shine to the glass. This will only take a few short minutes and while you are at it, shine that sink too.
Nothing says I love you like seeing your smiling face in your mirror each morning.
Your Laundry Room Mission is to clean out your lint filter and double check your vent hose. Lint build up in the filer and in the vent hose is a leading cause of house fires. Something so easy for us to check but something that we just don't remember to do. Also look underneath your dryer as well, lint has a tendency to fly around and then get caught up under the dryer.
Nothing says I Love You like keeping your family safe!
Love,
Kelly
Ik ook, en naar mijn idee is dat ook vrij normaal/logisch, maarja wat hier normaal isquote:Op woensdag 19 juli 2006 16:51 schreef aidyl het volgende:
oh ik maak altijd goed de filters schoon als ik de droger heb gebruikt![]()
En nu is het zomer, dus droog ik alle was buiten ==> Zo, de helft van Kelly's Mission valt al af
En de spiegel maak ik vaak tegelijk schoon met het swishen en swipen
Oh wat fijn, ik hoef nu echt bijna niks te doen vandaag, en het is hier al 2 weken serieus schoon!!!
Je routines zijn er vooral voor om je dagelijkse zooi op te ruimen. Als je er niet bent maak je ook geen rommel en hoef je er ook niks aan te doenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:53 schreef PiperMaru het volgende:
Ik heb vandaag dit topic ontdekt, de site bekeken, me aangemeld en volgens mij gaat dit helemaal werken voor mij!!! Heb meteen mijn sink geshined:
[afbeelding]
Beginnersvraagje: ik neem aan dat ik straks een soort programma krijg voor elke dag. Ik ben 2 a 3 dagen per week bij m'n vriendin. Dan raak ik toch achter op schema? Of moet ik dan de volgende dag dubbel doen? Hoe doen andere mensen dat die veel weg zijn?
Wauw! Dat is een shiny sink if ever I saw one!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:53 schreef PiperMaru het volgende:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:31 schreef Moonah het volgende:
Goh, deze hele topicreeks gemist!
[sub]
Mijn lief is niet zo poetserig, hij doet wel wat als ik het hem vraag hoor, maar is er bij FlyLady ook een apart programma voor de ega's? Of tips hoe hem zo ver te krijgen?
Your next mission is to clean out your bathtub. If you don't do it everyday, the bathtub ring takes on a life of its own. Let's wipe down our tubs and get rid of that ring. If you haven't done it in a while you may need to use a little cleanser. Most of the time a little soap on a rag will take care of it. This won't take long if you will just jump in and do it. Hey I do it while I am in the tub with a little bit of shampoo or bath gel.
Nothing says I love you like a squeaky clean sparkling bathtub.
Your Laundry Room mission for today is to empty the trash can that always seems to get forgotten! You will get bonus points if you remember to replace the bag once you take out the used one!
Love,
Kelly
Ah, tnx.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:38 schreef Nicole22 het volgende:
Jazeker: http://www.heytom.net of anders misschien http://www.huismannen.nl![]()
![]()
Thinking while cleaning the sink...quote:Op donderdag 20 juli 2006 07:19 schreef DarkElf het volgende:
*keuken aan kant
*gasfornuis schoongemaakt
*sink geshined(en aanrecht)
*was opgehangen
*andere was opgevouwen
*wastafel badkamer
*bad
*wc
Check! Ik ben weer trots op mezelf, en dat op de vroege ochtend
ik ben een vrij voortvarend tiepje jaquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:08 schreef Moonah het volgende:
[..]
Thinking while cleaning the sink...:
DE-beeb, was jij altijd al zo voortvarend of is dat het effect van deze Kelly?![]()
dát is een shiny sinkquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:35 schreef Troel het volgende:
Deze hadden jullie nog tegoed:
[afbeelding]
Ik kom er net achter dat het eigenlijk niet werkt. Mijn tegeltjes hebben voornamelijk watervlekken en die willen er met wat shampoo en veel "elbow grease" toch niet af. Plan B dus maar: schoonmaakazijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:40 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik poets nu ook elke keer bij het douchen een paar tegeltjes. Helaas ben ik er berekening achter gekomen dat alle tegeltjes pas over een half jaar schoon zijn... Twee mogelijke oplossingen: meer tegeltjes per keer of vaker thuis douchen.
1:5 staat me bij. Maar ach, als het 1:3 is zal het ook werken hoor!quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:58 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Weet iemand welke mengverhoudingen schoonmaakazijn goed zijn voor verschillende dingen?
Nadeel: Het spul (+vuil/kalk) druipt naar beneden, dus dan zie je 'schone druipstrepen', als je snapt wat ik bedoel.quote:Ik was van plan om de tegeltjes in te spuiten met een mengsel van schoonmaakazijn en dat even in te laten trekken.
Ja, zo krijg ik hem dus echt nooooit....quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:35 schreef Troel het volgende:
Deze hadden jullie nog tegoed:
[afbeelding]
Dankjewel, dat ga ik maar eens proberen. Mijn douche valt denk ik nog niet onder "zwaar verkalkt", dus misschien kom ik wel weg met iets minder boenen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:21 schreef Moonah het volgende:
[..]
1:5 staat me bij. Maar ach, als het 1:3 is zal het ook werken hoor!
[..]
Nadeel: Het spul (+vuil/kalk) druipt naar beneden, dus dan zie je 'schone druipstrepen', als je snapt wat ik bedoel.
Dus dat wordt tóch inspuiten en heel goed boenen met een schuursponsje! Tenminste, zo heb ik laatst mijn 'nieuwe' zwaar verkalkte douche gepoetst. Daarna afdouchen en met een trekkertje droogtrekken.
Goed idee. De vloer is wel ernstig wit rond het putje. Dat was al zo toen ik hier introk. Mijn moeder zei toen ook al dat ik dat met echte ontkalker moest doen. Nooit gedaan natuurlijk, maar dat kan nu ook mooi.quote:Tip: Als je veel kalkvlekken op de vloer hebt (of rond op de kranen), kun je daar een paar uur doeken gedrenkt in schoonmaakazijn op leggen.
Die is een methode voor: babysteps. Je kunt alles in 15 minuten! Als je het allemaal ineens probeert te doen word je alleen maar heel moe. Op http://flylady.net/pages/FLYingLessons_Decluttertips.asp zijn allemaal trucjes te vinden.quote:Heeft Kelly daar ook een methode voor, dat je de klussen waar je geen zin in hebt niet meer voor je uitschuift...
Bedoelt ze echt maar 10 minuten in het hele huis stofzuigen? Of is dit per kamer? En werkt dat bij jullie?quote:What is the Weekly Home Blessing Hour?
The Weekly Home Blessing hour is the time FlyLady spends slipshod cleaning her home. No detailed cleaning required; vacuum the middle of the floors only!
FlyLady sets her timer for 10 minutes to work on each of 7 tasks:
Vacuum
Dust
Mop
Polish Mirrors and Doors
Purge magazines
Change Sheets
Empty all trash
This takes approximately one hour; some tasks take less than 10 minutes.
En de rest doe je snelsnel? Of hoe stel ik me dat voor?quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:01 schreef Pandorah het volgende:
Die WBH pas ik toe op de zones hoor. Ik krijg mijn huis niet in een uur schoon. Dus deze week is de badkamer aan de beurt geweest voor een uurtje en volgende week is de slaapkamer aan de beurt. Op deze manier wordt het een stuk schoner bij mij in huis
![]()
Wel grappig om erbij te vertellen. Ik was dus vanochtend bezig geweest in de keuken, in de redelijke koelte koelkast leeghalen (dingen die ik met dit weer niet te lang open wil hebben staan). Maarja, uiteindelijk dus het hele aanrecht schoongemaakt. Ben ik net klaar, komtquote:
quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Wel grappig om erbij te vertellen. Ik was dus vanochtend bezig geweest in de keuken, in de redelijke koelte koelkast leeghalen (dingen die ik met dit weer niet te lang open wil hebben staan). Maarja, uiteindelijk dus het hele aanrecht schoongemaakt. Ben ik net klaar, komtbinnen, ziet wat kruimels op de grond liggen, raapt ze op en legt ze op mijn aanrecht
![]()
Hij wist niet hoe snel hij het in de vuilnisbak moest gooien toen hij mijn gezicht zag![]()
Je doet ALLES volgens de swish en swipe methode (ik doe dat met keukenrol en ruitenreiniger, van de Aldi, die ruikt lekker). En als je WBH-t dan zuig je idd alleen de middenpaden, grondig komt vanzelf wel weer aan de beurt op de missionsquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
En de rest doe je snelsnel? Of hoe stel ik me dat voor?
Zoiets had ik vorige week met lief nadat ik de tafel goed geboend en met bijenwas behandeld had en zo... hij zette zijn cola zomaar op tafel zonder onderzettertjequote:Op donderdag 20 juli 2006 15:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Wel grappig om erbij te vertellen. Ik was dus vanochtend bezig geweest in de keuken, in de redelijke koelte koelkast leeghalen (dingen die ik met dit weer niet te lang open wil hebben staan). Maarja, uiteindelijk dus het hele aanrecht schoongemaakt. Ben ik net klaar, komtbinnen, ziet wat kruimels op de grond liggen, raapt ze op en legt ze op mijn aanrecht
![]()
Hij wist niet hoe snel hij het in de vuilnisbak moest gooien toen hij mijn gezicht zag![]()
Ik heb vanmiddag tussendoor zitten studeren!quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:49 schreef Leah het volgende:
[..]
Je doet ALLES volgens de swish en swipe methode
Hm.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:57 schreef DarkElf het volgende:
gewoon die sink even meepakken, bedenk je fijn het is als die je tegemoet straalt morgen
Wauw, dat is een hele mooie shiny sinkquote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:07 schreef Jelief het volgende:
[afbeelding]
tadaa! Ik ben begonnen en ik hoop het vol te houden.
Waar kan ik gebak komen halen?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 08:45 schreef MissFrodo het volgende:
Wauw, morgen feest want dan vier ik mijn verjaardag.
Dankzij Flylady hoef ik alleen maar even de normale dagelijkse dingetjes te doen ipv het hele huis te cleanen.
Moet nog wel een lading taart bakken maar daar heb ik nu wel tijd voor.
If you haven't noticed the ongoing theme this week, it has been all about LOVE!!!
You have scrubbed, shined, swished, swiped and washed this week, now it is time to enjoy the fruits of your labor! Your mission for today is to take time out for you. Take a bath or shower and enjoy it! Take your time when washing your hair, scrubbing your body, shaving the forest off your legs and just enjoy the moment of being alone in your fresh, sparkly bathroom. Don't do the three minute dash that is barely more than spitting into the wind. Take time out just for you! This is called pampering!
Your laundry room mission for today is to place a picture of your family or favorite pet or a picture of something that is special to you in your laundry room. This allows you to see something pleasant when you are blessing the laundry.
Remember nothing says I Love You more, than taking the time to FLY!
Love,
Kelly
Dat zijn twee vliegen in een klap, je hebt schoongemaakt en gedeclutteredquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:13 schreef Sanne het volgende:
Verder trof ik in het rooster achter de koelkast nog één kerstbal (!) en een grote envelop aan.
Keukenrol en glassex, en daar doe je gewoon alles meequote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Maar dat swish en swipe is me nog niet helemaal duidelijk.
Dat vraag ik mij nou ook af.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:13 schreef Cyan het volgende:
Trouwens: Zou degene achter Flylady ook zo'n schoon en opgeruimd huis hebben? Of zou degene de hele dag zo druk bezig zijn met mailtjes rondsturen dat het hele huis bedolven is onder het stof, oud papier, volle asbakken, lege verpakking, afwas enz.
Ik had de vochtige doekjes al ontdekt (jaja, die zijn er al jaaaaren, maar ík heb ze recentelijk pas ontdekt...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:46 schreef Leah het volgende:
[..]
Keukenrol en glassex, en daar doe je gewoon alles mee. Fornuis, tegeltjes, wc, wasbakken en je sink uiteraard
.
Moet wel zeggen dat dat pas werkt als je alles een keer grondig schoon hebt gemaakt (dmv de missions) en dan is het een kwestie van swish en swipen, totdat het weer met een mission aan de beurt is.
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:12 schreef Nicole22 het volgende:
Gistermiddag ben ik gaan declutteren. Ik had me voorgenomen om als babystep alleen de boekenkast in de woonkamer te doen. Uiteindelijk heb ik de hele woonkamer en keuken uitgezocht met als resultaat ruim 14 volle vuilniszakken zooi.![]()
O.a. een paar boeken die we echt nooit meer lezen zoals "Uw Grasparkiet", we hebben al bijna twee jaar geen parkieten meer. En gratis pockets van de boekenweek die nog nooit aangeraakt waren.
En heel veel videobanden, die had ik al eens op Marktplaats gezet zonder succes. O.a. de hele serie van Friends, maar die hebben we nu toch op DVD.
En in de keuken ben ik ook tekeer gegaan, serviesgoed wat we echt nooit gebruiken en wat onder een dikke laag stof op de bovenste plank nutteloos stond te zijn.
Wat ruimt dat lekker op zeg! (Alleen de vuilniszakken wegbrengen was iets minder leuk, hehe)
De volgende stap is de bovenverdieping declutteren![]()
I'm sooooo happy to join the club!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:23 schreef Isabeau het volgende:
En wat zijn er al veel FokFlyladies(en flyguys
)
Stuur maar naar mij.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:17 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben in staat om een stel vrienden een mailtje te sturen met een foto erbij, in het kader van "zie je wel dat het soms opgeruimd is".
Heel goed idee! Maar toen wij dit huis kochten kregen wij alle gebruiksaanwijzingen van de verkopende partij. Erg handig als er eens iets kapot gaat of je weet niet meer precies hoe het werktquote:Op zondag 23 juli 2006 20:34 schreef Sanne het volgende:
Tip: de meeste gebruiksaanwijzigingen zijn op internet te vinden. Sla ze op en je hebt ze binnen no time weer gevonden.
Toevallig hebben wij dat ook een paar weken geleden gedaan, na jaaaaren. Echt niet normaal wat daar allemaal uit komt!quote:Op zondag 23 juli 2006 18:44 schreef Sanne het volgende:
Ik heb de ventilatieroosters schoongemaakt en schrok me dood hoe smerig die waren.![]()
He jammer zeg. Een herhaling die ik al had gezien. Er stond op tvgids.nl ook dat het de Engelse versie zou zijn met Anthea Turner en dit is dus de Nederlandse versiequote:Op zondag 23 juli 2006 21:31 schreef Sanne het volgende:
Nu De Superhuisvrouw op SBS6, daar zitten vaak wel leuke tips in.
quote:Op zondag 23 juli 2006 22:04 schreef Liejannuh het volgende:
[afbeelding]
Het bewijs dat mijn tafel opgeruimd is!
Wat ik zo fijn vind aan die programma's is om te zien dat het altijd nog veel erger kan dan bij mij.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:52 schreef Maerycke het volgende:
Ik word altijd erg zenuwachtig van die superhuisvrouwen. Ik ben al blij als ik de standaarddingen kan doen en een paar keer per week een kwartiertje kan declutteren. Voor meer heb ik gewoon geen tijd (=geen zin met een behoorlijk zware werkweek + 15 uur reistijd per week). Ik ben ook danig onder de indruk van de progressie die sommige mensen hier maken. Dat red ik écht niet
Heb je ook een before foto?quote:Op zondag 23 juli 2006 22:04 schreef Liejannuh het volgende:
[afbeelding]
En motiverend ook hequote:Op zondag 23 juli 2006 21:31 schreef Sanne het volgende:
Nu De Superhuisvrouw op SBS6, daar zitten vaak wel leuke tips in.
Die had ik ooit ook, maar ik heb bij het declutteren van de keuken alleen twee van die stokjes teruggevondenquote:Op zondag 23 juli 2006 22:42 schreef Dinus het volgende:
Ik blijk twee complete setjes maakzelfijslollies te hebben![]()
Ja dat is een goed idee! Daar dacht ik nog aan toen ik al die zakken zooi weggooide van de week, maar toen lagen ze al in de container....quote:Op zondag 23 juli 2006 23:11 schreef Cyan het volgende:
Eigenlijk zouden we allemaal voor en na foto's moeten maken!
Next time make a picture! Dan valt je ook pas op hoe groot het verschil is!quote:Op zondag 23 juli 2006 23:20 schreef Nicole22 het volgende:
[..]
Ja dat is een goed idee! Daar dacht ik nog aan toen ik al die zakken zooi weggooide van de week, maar toen lagen ze al in de container....
We are focusing on making our homes into vacation getaways and this week we are in the master bedroom. Your mission for today is to grab a trash bag, set the timer and start tossing anything that is trash. Just toss toss toss. Sometimes we have hidden trash in our bedrooms, things that are disguising themselves as necessary items but really they are trash. Toss those magazines, the junk mail that has been tossed in a pile, the old perfumes that are never worn but still have a place on your dresser, the old clothes that are on the chair that need to be donated or tossed but are still there, empty tissue boxes etc. Toss toss toss!
Look around your bedroom and ask yourself if there is anything laying around that you would consider trash if it was in a hotel room. We are turning our homes into our own personal vacation retreat. Your home should be your very favorite retreat!
Have Fun!
Love,
Kelly
Een medestander!quote:Op maandag 24 juli 2006 12:49 schreef moussy het volgende:
Ik ben nu al zo schijtziek van al die mailtjes dat ik in staat ben om me nu al af te melden
Ik heb alleen nog maar mn sink geshint
I'm with youquote:Op maandag 24 juli 2006 13:01 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Een medestander!
De meeste mensen hier verstaan onder een babystep het uitbaggeren van het hele huis
In principe kun je die mailtjes nog gewoon ongelezen weggooien, je hoeft voorlopig toch alleen je babysteps te doen. Ik lees ze elke ochtend tijdens het ontbjt, die reminders flikker ik sowieso gelijk weg tenzij ik ze echt nog wil/moet doen (als ik hoognodig de afwas moet doen laat ik het "go shine your sink" mailtje staan). Die testimonials kun je lezen, dezelfde principes komen er steeds in terug waardoor je een beetje "gebrainwashed" wordt.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:49 schreef moussy het volgende:
Ik ben nu al zo schijtziek van al die mailtjes dat ik in staat ben om me nu al af te melden
Ik heb alleen nog maar mn sink geshint
Nugget, kan je anders geen picto's van internet trekken, printen en prittstiften?
Dat is een grap zeker. Je hebt alles op de bank gegooid. Of op het balkon.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:04 schreef Liejannuh het volgende:
[afbeelding]
quote:Op maandag 24 juli 2006 12:49 schreef moussy het volgende:
Ik heb het op mn spamadres gedaan, maar dan nogquote:Op maandag 24 juli 2006 14:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]En dáárvoor had ik dus een nieuw emailadres genomen
![]()
Ik voorzie een nieuwe HOTspot....quote:Op zondag 23 juli 2006 22:04 schreef Liejannuh het volgende:
[afbeelding]
Wie doet dat dan?quote:Op maandag 24 juli 2006 10:03 schreef shmoopy het volgende:
En dit kind heeft mijn rommelgenen in het kwadraat, hé, die laat gewoon alles van zich afvallen omdat iemand anders het wel opruimt.
Ik heb me gewoon niet aangemeld.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:10 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik heb het op mn spamadres gedaan, maar dan nog
Ik, 3 dagen later.quote:
Yup, zo werk ik ook, en het gaat prima.quote:Uiteindelijk gaat het er toch om dat je je eigen plan trekt, en ik moet zeggen, vooralsnog lukt dat heel aardig en krijgt het organiseren van een structureel huishouden in mijn hoofd steeds meer vorm.
Vast wel, je bent in ieder geval goed bezig.quote:Op maandag 24 juli 2006 21:53 schreef Liejannuh het volgende:
Mijn tafel is nog steeds leeg!![]()
En mijn ouders waren net hier en ze vonden het zo opgeruimd!![]()
![]()
![]()
![]()
Zou het ooit gewoon goed gaan komen met mij?
Still working on the theme of our vacation retreat, today we are going to focus on the "stuff" that is hanging around in our bedroom that need to be put away but we just have not gotten around to. Set your timer for 15 minutes and go to it. Hang up the clothes, put the laundry basket of clothes away, take the coffee mug on the nightstand to the kitchen and turn around and come right back, don't get sidetracked. Better yet, have an empty laundry basket and toss in the things that do not belong in your room and then take the basket around the house and deliver the items. Put things away and get the things that don't belong out of there.
Look around your bedroom and ask yourself if there is anything laying around that you would consider out of place if it was in a hotel room. We are turning our homes into our own personal vacation retreat. Your home should be your very favorite retreat!
Love,
Kelly
quote:Op maandag 24 juli 2006 10:03 schreef shmoopy het volgende:
Oudste zoon heeft gisteren de wc geswished en geswiped ("Ja, dat doe jij toch ook altijd, mam?") en uit zichzelf z'n kamer opgeruimd. ()
En dit kind heeft mijn rommelgenen in het kwadraat, hé, die laat gewoon alles van zich afvallen omdat iemand anders het wel opruimt.
Oh, en speciaal voor Aventura: DS is Dear Son en S&S is Swish and Swipequote:I've been taking baby steps for a few months now and have found the
swish and swipe to be especially important now that my 2 1/2 yr old DS
is potty training.
I use his bathtime each evening to S&S his bathroom and had no idea he
was paying attention. Last night he beat me to the bathroom and when
I came in I noticed the toilet seat was up and there were bubbles in
the water. I was just about to get upset, thinking he had poured
shampoo in the bowl, when he said "Momma, I cleaned" and pointed to
the bowl brush.
Ja, zo werkt het voor mij ook.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:04 schreef Moonah het volgende:
Ik heb me gewoon niet aangemeld.
De posts van DE, de site van FlyLady, jullie vorderingen en tips vind ik inspirerend genoeg.
Aha. Maar laatst zag ik dat iemands'schoonmoeder een SHE is. Wat is dat dan weerquote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:40 schreef Reese het volgende:
Oh, en speciaal voor Aventura: DS is Dear Son en S&S is Swish and Swipe
Sidetracked Home Executive (als dat helpt). De tegenhanger daarvan is BO, Born Organized.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:06 schreef Aventura het volgende:
[..]
Aha. Maar laatst zag ik dat iemands'schoonmoeder een SHE is. Wat is dat dan weer
Ik ben ook een SHEquote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:09 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Sidetracked Home Executive (als dat helpt). De tegenhanger daarvan is BO, Born Organized.
We are back in the master bedroom and now we are going after the dusties! Let's grab those feather dusters or dust rags and dust the bedroom furniture. This means to pick up anything that is on these surfaces and dust underneath of them, also to dust the lamps and the decorative items as well. Bust out the Dust!!!!!!
Look around your bedroom and see if you missed any dust, if you were paying for a hotel room on vacation would you want to pay for a room with dust? We are turning our homes into our own personal vacation retreat. Your home should be your very favorite retreat!
Love,
Kelly
Ik zal eens even kijken of Chello ze soms als spam wegschrijft.quote:Op woensdag 26 juli 2006 06:57 schreef DarkElf het volgende:
das raar, ik krijg gewoon mail?
ja dat zou kunnen natuurlijk. Ik heb nu sinds gisteren 15quote:Op woensdag 26 juli 2006 06:58 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik zal eens even kijken of Chello ze soms als spam wegschrijft.
Daar staan ze ook niet. Het laatste mailtje dat ik ontvangen heb was zondag om 15.02: Guilt and Shame is gone.quote:Op woensdag 26 juli 2006 07:00 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja dat zou kunnen natuurlijk. Ik heb nu sinds gisteren 15mailtjes gehad.... dus misschien vindt chello het wel mooi geweest
ja das wel raar danquote:Op woensdag 26 juli 2006 07:05 schreef Sanne het volgende:
[..]
Daar staan ze ook niet. Het laatste mailtje dat ik ontvangen heb was zondag om 15.02: Guilt and Shame is gone.
Misschien sta je in de"bounce" bij Yahoo? Dat kun je zelf nakijken op de site denk ik. Bij kleinere groepen kun je dat via de ledenlijst zien maar die heeft Flylady natuurlijk niet.quote:
Ik zou wel willen maar de slaapkamer is zo ontzettend heet momenteel.quote:Op woensdag 26 juli 2006 06:51 schreef DarkElf het volgende:
Goedemorgen, en wederom: Kelly's Mission:
[..]
Your mission for today is to get your bed ready for a vacation getaway weekend. Put clean sheets on your bed, fluff the pillows, and take your time making it up. Make it fresh and pretty for yourself. Get the bed dressed the way you would love to fall into it to spend some time just laying there and enjoying your vacation getaway!!!
Love,
Kelly
36 graden?!quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:19 schreef Sanne het volgende:
Ik krijg geen mailtjes, mijn slaapkamer is 36 graden én een puinhoop.
Ik ga in de tuin slapen vannacht. Tis mooi geweest.
Zal ik je dan elke dag mailen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:19 schreef Sanne het volgende:
Ik krijg geen mailtjes, mijn slaapkamer is 36 graden én een puinhoop.
Ik ga in de tuin slapen vannacht. Tis mooi geweest.
In Nederland zou ik het niet weten maar ik kwam ze net hier tegen via de NL FLYlady mailinglist: http://www.organised-mum.co.uk/catalog/Stickers-111-1.htmlquote:Op maandag 24 juli 2006 10:54 schreef Nugget het volgende:
Omdat ik tegenwoordig zo'n beetje drie huizen en drie banen heb, vond ik een kalender wel eens een goede optie. Ik ben alleen nog op zoek naar stickers die ik er voor kan gebruiken, dus een tandenborsteltje voor de tandarts of een huisje als ik naar mijn ouders ga, dat soort dingen. Kon het niet zo gauw ergens vinden, zijn die in NL ergens te verkrijgen?
quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:17 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Zal ik je dan elke dag mailen?
Btw, over die mailtjes, ik krijg er niet heel veel, maar elke dag eentje waarin er verschillende staan, ligt dat aan hoe ik dat bij aanmelden heb ingesteld? Vind het wel zo prettig nl.
Ow, en ik lees ze amper, en heb gisteren, zonder dat ik wist dat het een mission was, mijn slaapkamer al half opgeruimd (lees: bergen schone was in de kasten gedaan).
Dat denk ik ook, en dat het van Flylady niet hoeft is eigenlijk wel een heel lekker gevoelquote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:55 schreef Dinus het volgende:
Ach, laat ons lekker joh![]()
Ik heb m'n prikbord ontclutterd, was ook wel eens nodig!
Nu er niks lijkt te moeten wordt het ineens een beetje leuk om intussen wel van alles te doen. Zou dat het best bewaarde geheim van Fly zijn? Ik kan me niet indenken dat het alleen bij ons zo werkt, dat is vast wereldwijd het geval.
Idem, behalve die post, maar wel al leuke olielampjes gehaald bij de Action én ze zelfs al opgehangen in de tuin inclusief boren en gedoe met pluggen en schroeven.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:02 schreef Aventura het volgende:
zaterdag 11:00 en al een afwas gedaan, was van de lijn gehaald, nieuwe was in machine gedaan, mijn postbak (waar ik 'belangrijke' post tijdelijk in dump) gedeclutterd en rekeningen, brieven etc. in de daarvoor bestemde mappen gedaan.
Oh leuk! Maak je een foto?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:16 schreef Barb het volgende:
[..]
Idem, behalve die post, maar wel al leuke olielampjes gehaald bij de Action én ze zelfs al opgehangen in de tuin inclusief boren en gedoe met pluggen en schroeven.
Als jullie vooral Kelly's missions hier posten of aan mij willen mailen ben ik heel blij!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:00 schreef shmoopy het volgende:
Als je wil kan ik ze wel doorsturen, Sanne.
Zo jij bent goed bezig!quote:Op zondag 30 juli 2006 15:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben vreselijk aan het declutteren. Honderden en honderden cd'tjes uitgezocht en in mappen gedaan met een stickertje erbij. Allemaal boxen voor verschillende voorraden aan kantoorspullen. Opmaken van de voedselvoorraden. Uitzoeken van oud papier en oude tijdschriften. Vanavond de vloer vrijmaken zodat ik eens goed kan zuigen en stoffen![]()
Op je Gquote:Op zondag 30 juli 2006 13:59 schreef Sanne het volgende:
[..]
Als jullie vooral Kelly's missions hier posten of aan mij willen mailen ben ik heel blij!
Dat las ik en daarom ben ik ook als de sodemieter die slaapkamer gaan doen.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:46 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Op je Gmail-account heb je iig al 2 mailtjes, hoor.
We are only in Zone 5 for one day this week. Take time today to put out any major hotspots in your living room. Put out those fires before they really start to flare up!
Love,
Kelly
Jaja ik welquote:Op maandag 31 juli 2006 10:21 schreef _Boo_ het volgende:
Maken jullie nou werkelijk allemaal de sink droog na elk gebruik
Hm, ik denk aangezien 80% van de Amerikanen wel een of andere religie aanhangt, dat de zondag in elk geval een rustdag is. En de zaterdag misschien ook welquote:Op maandag 31 juli 2006 10:32 schreef MissFrodo het volgende:
[..]
Jaja ik wel![]()
Ik had de missie voor vandaag ook niet.
En inderdaad dit weekend de missie voor donderdag.
Maar in het weekend krijg ik nooit missies?! Dat hoort toch ook niet??
In het weekend hoor je niets tot weinig te doenquote:Op maandag 31 juli 2006 10:32 schreef MissFrodo het volgende:
[..]
Jaja ik wel![]()
Ik had de missie voor vandaag ook niet.
En inderdaad dit weekend de missie voor donderdag.
Maar in het weekend krijg ik nooit missies?! Dat hoort toch ook niet??
Probleem is alleen dat ik pas in het weekend echt tijd heb.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:37 schreef Nugget het volgende:
[..]
In het weekend hoor je niets tot weinig te doen![]()
Zet een timer op 15 minuten en ga aan de afwas beginnen.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Gezien de hitte en de daarbijbehorende lamlendigheid zie ik door de bomen het bos niet meer.Enorme afwas Overal stof 99,9% luchtvochtigheid in mijn slaapkelder dat gevolgen heeft Kledingstapels Kalkaanslag in de wastafel Papierberg (een stapel kan ik het niet eens meer noemen)
Gelukkig is de was wel gedaan. Maar wat is nu het startadvies? Elke dag één van de taken wegwerken of zo? En dan dagelijks bijhouden?
Je gootsteen schoonmaken en dat zo houden. In theorie blijft je keuken netter en als je keuken netter is zou dat een uitstraling moeten hebben naar de rest van je huis. Je moet jezelf stap voor stap nieuwe gewoontes aanleren en die iedere dag blijven doen, een ochtend- en een voor het naar bedgaan routine, en eventueel ook nog een middagroutine. Dan 15 minuten per dag spullen uitzoeken en wegdoen. Heb je dat onder de knie dan kun je verder.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Gezien de hitte en de daarbijbehorende lamlendigheid zie ik door de bomen het bos niet meer.Enorme afwas Overal stof 99,9% luchtvochtigheid in mijn slaapkelder dat gevolgen heeft Kledingstapels Kalkaanslag in de wastafel Papierberg (een stapel kan ik het niet eens meer noemen)
Gelukkig is de was wel gedaan. Maar wat is nu het startadvies? Elke dag één van de taken wegwerken of zo? En dan dagelijks bijhouden?
Heb je een baan buitenshuis? Want ik zou echt geen tijd hebben voor die routines hoor. Of ik moet om 5 uur opstaanquote:Op maandag 31 juli 2006 12:11 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Je gootsteen schoonmaken en dat zo houden. In theorie blijft je keuken netter en als je keuken netter is zou dat een uitstraling moeten hebben naar de rest van je huis. Je moet jezelf stap voor stap nieuwe gewoontes aanleren en die iedere dag blijven doen, een ochtend- en een voor het naar bedgaan routine, en eventueel ook nog een middagroutine. Dan 15 minuten per dag spullen uitzoeken en wegdoen. Heb je dat onder de knie dan kun je verder.
Ik doe 's ochtends wassen, gezicht reinigen, moisturizen, haren borstelen/opsteken, was ophangen (die vriendje heeft aangezet), ontbijten, 15 minuten declutteren, Hotspots (plekken waar je altijd zooi neerlegt) opruimen en als ik me verder niet laat afleiden door de PC schoonmaken (bv Kelly's mission). 's Avonds afwassen (in theorie dan), planten water geven, eten voor de volgende dag uit de vriezer, was opruimen, kattenbakken uitscheppen, afval naar de container brengen, tanden poetsen, kleren klaarleggen en als ik helemaal de geest heb nog schoonmaken of declutteren. Ik ben nu 27 dagen bezig, heb vooral m'n routines gedaan plus m'n keuken, WC en badkamer grondig schoongemaakt, de rest komt vanzelf wel maar ik houd het nu in ieder geval bij. En m'n planten leven allemaal nog ondanks de hitteAlleen de afwas heb ik al een paar dagen niet gedaan, maar die werk ik wel weer weg door er vandaag af en toe een kwartiertje mee bezig te zijn.
Ik heb wel vakantie met af en toe een dagje werkenquote:Op maandag 31 juli 2006 12:16 schreef Aventura het volgende:
[..]
Heb je een baan buitenshuis? Want ik zou echt geen tijd hebben voor die routines hoor. Of ik moet om 5 uur opstaan
Bij mij is het altijd een gevecht om de trein te halen. En het enige wat ik dan moet doen is opstaan, douchen en aankledenquote:Op maandag 31 juli 2006 12:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik heb wel vakantie met af en toe een dagje werken(student) Maar m'n ochtendroutine tot en met ontbijten doe ik in een uur (zo lang deed ik er eerst ook over om de deur uit te komen, maar toen deed ik veel minder
), dat declutteren kan ook 's avonds als het moet. En de avondroutine heb ik ook altijd zo af. Het is meer dat er nu structuur in zit, vroeger vergat ik alles, nu heb ik het uitgeprint in de keuken hangen, 's avonds ga ik ook echt het lijstje af.
Dat zat ik ook al te denken. Wat een lijst.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:16 schreef Aventura het volgende:
Heb je een baan buitenshuis? Want ik zou echt geen tijd hebben voor die routines hoor. Of ik moet om 5 uur opstaan
Ja, absoluut.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:22 schreef Aventura het volgende:
Kleding klaarleggen zoals ze steeds suggereren zal ws. wel echt schelen.
Ben ik ook mee begonnenquote:Op zondag 30 juli 2006 21:59 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Vantevoren een weekmenu maken werkt trouwens prima. Ik krijg de aanbiedingen van de C1000 in mijn mail. Op zondagavond maak ik een weekmenu met een boodschappenlijstje voor maandagochtend.
Tja, ik ben alleen. Voor onverwachtse eters is er nog wel een extra supermarktbezoek nodig, maar aangezien dat niet vaak gebeurt gaat het prima zo. En ik heb niet zo sterk de behoefte om voor veel man te gaan koken. Niet meer dan er in mijn huis passen, en dat zijn er 5 of 6 ofzoquote:Op maandag 31 juli 2006 13:50 schreef shmoopy het volgende:
Hoe werkt dat met die boodschappenlijstjes dan?
Want het komt op mij ook redelijk star over, en ik krijg nogal eens onverwacht eters, of ik besluit dat ik opeens dringend behoefte heb om voor tig man te gaan koken, dan klopt het heule lijstje dus al niet meer.
We hebben een vaatwasmachine.quote:Op maandag 31 juli 2006 16:46 schreef Aventura het volgende:
Wow. Je kan tijdens de afwas tevens je mascara opdoen
Dank jequote:Op maandag 31 juli 2006 16:56 schreef MissFrodo het volgende:
Mooie gootsteen GreatWhiteSilence!!
Toen ik 1 juli begon waren ze al bij zone 1, mijn huiskamer is al 4 weken een grote puinhoop, ik heb 9 uur gewerkt, anderhalf uur gereisd, en dan zou ik nu verdomme in 1 avond mijn huiskamer aan kant moeten krijgen?quote:We are only in Zone 5 for one day this week. Take time today to put out any major hotspots in your living room. Put out those fires before they really start to flare up!
Je bent een engel, die kuttenkop van een FlyLady mailt mooi niets terug.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:11 schreef shmoopy het volgende:
Precies, en de zooi is niet in 1 dag gemaakt, dus hoeft/kan het ook niet in 1 dag weer weg zijn.
Sanne, ik heb de mails doorgestuurd, als je er nog wat mist geef je maar een gil.
Nee die heeft het natuurlijk te druk met nieuwe missions bedenken! En ons te commanderen!quote:Op maandag 31 juli 2006 19:17 schreef Sanne het volgende:
[..]
Je bent een engel, die kuttenkop van een FlyLady mailt mooi niets terug.
Maar ze gaat er vanuit dat je het twee keer per dag opruimtquote:Op maandag 31 juli 2006 19:13 schreef Sanne het volgende:
Ah Fuck, wat is dit nu?
[..]
Toen ik 1 juli begon waren ze al bij zone 1, mijn huiskamer is al 4 weken een grote puinhoop, ik heb 9 uur gewerkt, anderhalf uur gereisd, en dan zou ik nu verdomme in 1 avond mijn huiskamer aan kant moeten krijgen?
Hell no!
FlyLady propt de vijf zones blijkbaar in één maand, en dat valt deze keer wel heel lullig uit inderdaadquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:33 schreef MissFrodo het volgende:
Ik ben even de kluts kwijt. Gisteren zaten we toch in zone 5?? Nu krijg ik ineens een email met een missie in zone 1??
En dan is het vandaag dus opééns augustus en beginnen 'we' weer bij Zone 1. Dit is het schema voor augustus:quote:De verdeling voor juli:
3-7 juli: de entree, carport en eetkamer
10-14 juli: de keuken
17-21 juli: de badkamer en één extra kamer
24-28 juli: de slaapkamer
31 juli: de woonkamer
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Doen jullie ook wat met de opdracht jezelf aan te kleden en op te maken? Ik heb het iig gedaan. Niets mis met een beetje huidverzorging...
Aankleden e.d. doe ik sowieso al, alleen de schoenen blijven lekker uit. Ik heb een tapijt waar heel makkelijk schoenafdrukken op achterblijven, geen gezicht.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:06 schreef Nugget het volgende:
[..]
Dat deed ik sowieso altijd al. Maakt niet uit of ik mijn huis niet uit kom, ik voel me anders echt een lapzwans![]()
Woei, ik ben verantwoordelijk voor een schone slaapkamer zonder dat ik een poot heb uitgestoken.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:35 schreef Sanne het volgende:
Ik heb het probleem geloof ik gevonden. Waarschijnlijk was mijn mailbox verleden week even vol. Ik kreeg in de Yahoo Group de melding dat ik niets meer kreeg omdat er 3 x gebounced was.
Kon het weer opnieuw activeren en hoop morgen weer mijn opdrachtjes te ontvangen.
Nogmaals dank aan Shmoop, voor mijn heerlijke schone slaapkamer
Goed gedaanquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:11 schreef shmoopy het volgende:
Project van deze vakantie was: declutteren en mijn kantoortje weer leefbaar maken, lees: uitbaggeren, muren en plafond witten en vloer leggen.
De oogst van 2 uurtjes werken vandaag: 5 (!) vuilniszakken vol zooi.
Weg! Weg! Weg!
Neee, niet schamen, tróts moet je zijn! Trots dat je de ballen had die zooi weg te gooien.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:17 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Het is wonderbaarlijk hoeveel dingen er wel niet weg kunnen als je echt gaat declutteren. Ik schaam me dood als ik alwéér met een volle vuilniszak vol oude tijdschriften oid naar de containerruimte zeul..
Pak 3 vuilniszakken, 1 voor definitief weg, 1 voor wat je bewaart en inruimt zodra de kamer leeg is, en 1 voor rommelmarkt/BvmL-huis/Roemeense weeskindjes enz die je op zolder zet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wij hebben nog een hele kamer hier die uitgebaggerd moet worden. De rest valt wel mee.
Hier dan. Ik heb in mijn ouderlijk huis nog een hele zooi staan...![]()
Mijn ouderlijk huis is een half uur hier vandaan, dat zou dan anderhalf uur per dag zijn...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:21 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Pak 3 vuilniszakken, 1 voor definitief weg, 1 voor wat je bewaart en inruimt zodra de kamer leeg is, en 1 voor rommelmarkt/BvmL-huis/Roemeense weeskindjes enz die je op zolder zet.
Optie 3 moet je wel binnen 2 weken kunnen realiseren, anders gooi je de zak alsnog weg.
Hup, elke dag een half uurtje, moet jij zien hoeveel werk je dan verzet.
adem in.... adem uit....quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:29 schreef shmoopy het volgende:
OMG, ik zit hier met een lege vuilniszak met van die verwarde bloeddoorlopen ogen om me heen te kijken wat ik nog meer weg kan gooien!![]()
Het houdt niet op, somebody stop me!
Kom op! Er ligt vast nog wel wat onder het bed? Op het halkastje? Onder de bank?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:29 schreef shmoopy het volgende:
OMG, ik zit hier met een lege vuilniszak met van die verwarde bloeddoorlopen ogen om me heen te kijken wat ik nog meer weg kan gooien!![]()
LOL, erg he? Dat had ik ook. Ik heb nu zelfs een LEGE kast in de woonkamer (drie plankjes kast maar toch) Ik heb het maar een "hip minimalistische look" gegeven door op elke plank 1 lege vaas te zetten. Je moet wat, na het declutteren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:29 schreef shmoopy het volgende:
11 paar opgeruimd, her en der uit de woonkamer getrokken.quote:Where are your shoes?
Uhh, wat voor huis denken ze dat ik heb.quote:Zone 1: The Entrance, Front Porch and Dining Room (August 1-4)
Zone 2: The Kitchen (August 7-11)
Zone 3: The Bathroom and One Extra Room (August 14-18)
Zone 4: The Master Bedroom (August 21-25)
Zone 5: The Living Room (August 28-31)
quote:Dear Friends:
Today is the day that you will spend 15 minutes in the entrance way of
your home. Grab all the mail, shoes and jackets and put them away! I am
always so surprised at how much stuff seems to accumulate in that one
area! This is one area that when you tackle it and you are finished
that you feel such a huge accomplishment because it is what you see
first as you come through the door!
Set your timer and .......... GO!
Kelly
Hihihi wel babystapjes hequote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:30 schreef Troel het volgende:
Ja, misschien dat ik de plant maar water moet gaan geven
quote:Dear Friends:
We are in Zone 1 this week, that is the Front Porch, the Entrance area
and the Dining Room.
Today you are to sweep your front porch area around your front door.
Shake out your welcome mats and wipe down your front door. This makes a
huge difference in how your home looks. We have a tendency to neglect
this area and yet it is the first thing that people see when they come
to your home.
Spend 15 minutes taking care of this, you will be pleased with the
results!
Kelly
Dankjewelquote:
Ik ben zooooo trots op je!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik begin ondertussen door de bomen het bos weer te zien.
Dan kun je straks ook wel weer het pad vinden!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik begin ondertussen door de bomen het bos weer te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |