Idem, behalve die post, maar wel al leuke olielampjes gehaald bij de Action én ze zelfs al opgehangen in de tuin inclusief boren en gedoe met pluggen en schroeven.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:02 schreef Aventura het volgende:
zaterdag 11:00 en al een afwas gedaan, was van de lijn gehaald, nieuwe was in machine gedaan, mijn postbak (waar ik 'belangrijke' post tijdelijk in dump) gedeclutterd en rekeningen, brieven etc. in de daarvoor bestemde mappen gedaan.
Oh leuk! Maak je een foto?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:16 schreef Barb het volgende:
[..]
Idem, behalve die post, maar wel al leuke olielampjes gehaald bij de Action én ze zelfs al opgehangen in de tuin inclusief boren en gedoe met pluggen en schroeven.
Als jullie vooral Kelly's missions hier posten of aan mij willen mailen ben ik heel blij!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:00 schreef shmoopy het volgende:
Als je wil kan ik ze wel doorsturen, Sanne.
Zo jij bent goed bezig!quote:Op zondag 30 juli 2006 15:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben vreselijk aan het declutteren. Honderden en honderden cd'tjes uitgezocht en in mappen gedaan met een stickertje erbij. Allemaal boxen voor verschillende voorraden aan kantoorspullen. Opmaken van de voedselvoorraden. Uitzoeken van oud papier en oude tijdschriften. Vanavond de vloer vrijmaken zodat ik eens goed kan zuigen en stoffen![]()
Op je Gquote:Op zondag 30 juli 2006 13:59 schreef Sanne het volgende:
[..]
Als jullie vooral Kelly's missions hier posten of aan mij willen mailen ben ik heel blij!
Dat las ik en daarom ben ik ook als de sodemieter die slaapkamer gaan doen.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:46 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Op je Gmail-account heb je iig al 2 mailtjes, hoor.
quote:Dear Friends,
We are only in Zone 5 for one day this week. Take time today to put out any major hotspots in your living room. Put out those fires before they really start to flare up!
Love,
Kelly
Jaja ik welquote:Op maandag 31 juli 2006 10:21 schreef _Boo_ het volgende:
Maken jullie nou werkelijk allemaal de sink droog na elk gebruik
Hm, ik denk aangezien 80% van de Amerikanen wel een of andere religie aanhangt, dat de zondag in elk geval een rustdag is. En de zaterdag misschien ook welquote:Op maandag 31 juli 2006 10:32 schreef MissFrodo het volgende:
[..]
Jaja ik wel![]()
Ik had de missie voor vandaag ook niet.
En inderdaad dit weekend de missie voor donderdag.
Maar in het weekend krijg ik nooit missies?! Dat hoort toch ook niet??
In het weekend hoor je niets tot weinig te doenquote:Op maandag 31 juli 2006 10:32 schreef MissFrodo het volgende:
[..]
Jaja ik wel![]()
Ik had de missie voor vandaag ook niet.
En inderdaad dit weekend de missie voor donderdag.
Maar in het weekend krijg ik nooit missies?! Dat hoort toch ook niet??
Probleem is alleen dat ik pas in het weekend echt tijd heb.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:37 schreef Nugget het volgende:
[..]
In het weekend hoor je niets tot weinig te doen![]()
Zet een timer op 15 minuten en ga aan de afwas beginnen.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Gezien de hitte en de daarbijbehorende lamlendigheid zie ik door de bomen het bos niet meer.Enorme afwas Overal stof 99,9% luchtvochtigheid in mijn slaapkelder dat gevolgen heeft Kledingstapels Kalkaanslag in de wastafel Papierberg (een stapel kan ik het niet eens meer noemen)
Gelukkig is de was wel gedaan. Maar wat is nu het startadvies? Elke dag één van de taken wegwerken of zo? En dan dagelijks bijhouden?
Je gootsteen schoonmaken en dat zo houden. In theorie blijft je keuken netter en als je keuken netter is zou dat een uitstraling moeten hebben naar de rest van je huis. Je moet jezelf stap voor stap nieuwe gewoontes aanleren en die iedere dag blijven doen, een ochtend- en een voor het naar bedgaan routine, en eventueel ook nog een middagroutine. Dan 15 minuten per dag spullen uitzoeken en wegdoen. Heb je dat onder de knie dan kun je verder.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Gezien de hitte en de daarbijbehorende lamlendigheid zie ik door de bomen het bos niet meer.Enorme afwas Overal stof 99,9% luchtvochtigheid in mijn slaapkelder dat gevolgen heeft Kledingstapels Kalkaanslag in de wastafel Papierberg (een stapel kan ik het niet eens meer noemen)
Gelukkig is de was wel gedaan. Maar wat is nu het startadvies? Elke dag één van de taken wegwerken of zo? En dan dagelijks bijhouden?
Heb je een baan buitenshuis? Want ik zou echt geen tijd hebben voor die routines hoor. Of ik moet om 5 uur opstaanquote:Op maandag 31 juli 2006 12:11 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Je gootsteen schoonmaken en dat zo houden. In theorie blijft je keuken netter en als je keuken netter is zou dat een uitstraling moeten hebben naar de rest van je huis. Je moet jezelf stap voor stap nieuwe gewoontes aanleren en die iedere dag blijven doen, een ochtend- en een voor het naar bedgaan routine, en eventueel ook nog een middagroutine. Dan 15 minuten per dag spullen uitzoeken en wegdoen. Heb je dat onder de knie dan kun je verder.
Ik doe 's ochtends wassen, gezicht reinigen, moisturizen, haren borstelen/opsteken, was ophangen (die vriendje heeft aangezet), ontbijten, 15 minuten declutteren, Hotspots (plekken waar je altijd zooi neerlegt) opruimen en als ik me verder niet laat afleiden door de PC schoonmaken (bv Kelly's mission). 's Avonds afwassen (in theorie dan), planten water geven, eten voor de volgende dag uit de vriezer, was opruimen, kattenbakken uitscheppen, afval naar de container brengen, tanden poetsen, kleren klaarleggen en als ik helemaal de geest heb nog schoonmaken of declutteren. Ik ben nu 27 dagen bezig, heb vooral m'n routines gedaan plus m'n keuken, WC en badkamer grondig schoongemaakt, de rest komt vanzelf wel maar ik houd het nu in ieder geval bij. En m'n planten leven allemaal nog ondanks de hitteAlleen de afwas heb ik al een paar dagen niet gedaan, maar die werk ik wel weer weg door er vandaag af en toe een kwartiertje mee bezig te zijn.
Ik heb wel vakantie met af en toe een dagje werkenquote:Op maandag 31 juli 2006 12:16 schreef Aventura het volgende:
[..]
Heb je een baan buitenshuis? Want ik zou echt geen tijd hebben voor die routines hoor. Of ik moet om 5 uur opstaan
Bij mij is het altijd een gevecht om de trein te halen. En het enige wat ik dan moet doen is opstaan, douchen en aankledenquote:Op maandag 31 juli 2006 12:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik heb wel vakantie met af en toe een dagje werken(student) Maar m'n ochtendroutine tot en met ontbijten doe ik in een uur (zo lang deed ik er eerst ook over om de deur uit te komen, maar toen deed ik veel minder
), dat declutteren kan ook 's avonds als het moet. En de avondroutine heb ik ook altijd zo af. Het is meer dat er nu structuur in zit, vroeger vergat ik alles, nu heb ik het uitgeprint in de keuken hangen, 's avonds ga ik ook echt het lijstje af.
Dat zat ik ook al te denken. Wat een lijst.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:16 schreef Aventura het volgende:
Heb je een baan buitenshuis? Want ik zou echt geen tijd hebben voor die routines hoor. Of ik moet om 5 uur opstaan
Ja, absoluut.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:22 schreef Aventura het volgende:
Kleding klaarleggen zoals ze steeds suggereren zal ws. wel echt schelen.
Ben ik ook mee begonnenquote:Op zondag 30 juli 2006 21:59 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Vantevoren een weekmenu maken werkt trouwens prima. Ik krijg de aanbiedingen van de C1000 in mijn mail. Op zondagavond maak ik een weekmenu met een boodschappenlijstje voor maandagochtend.
Tja, ik ben alleen. Voor onverwachtse eters is er nog wel een extra supermarktbezoek nodig, maar aangezien dat niet vaak gebeurt gaat het prima zo. En ik heb niet zo sterk de behoefte om voor veel man te gaan koken. Niet meer dan er in mijn huis passen, en dat zijn er 5 of 6 ofzoquote:Op maandag 31 juli 2006 13:50 schreef shmoopy het volgende:
Hoe werkt dat met die boodschappenlijstjes dan?
Want het komt op mij ook redelijk star over, en ik krijg nogal eens onverwacht eters, of ik besluit dat ik opeens dringend behoefte heb om voor tig man te gaan koken, dan klopt het heule lijstje dus al niet meer.
We hebben een vaatwasmachine.quote:Op maandag 31 juli 2006 16:46 schreef Aventura het volgende:
Wow. Je kan tijdens de afwas tevens je mascara opdoen
Dank jequote:Op maandag 31 juli 2006 16:56 schreef MissFrodo het volgende:
Mooie gootsteen GreatWhiteSilence!!
Toen ik 1 juli begon waren ze al bij zone 1, mijn huiskamer is al 4 weken een grote puinhoop, ik heb 9 uur gewerkt, anderhalf uur gereisd, en dan zou ik nu verdomme in 1 avond mijn huiskamer aan kant moeten krijgen?quote:We are only in Zone 5 for one day this week. Take time today to put out any major hotspots in your living room. Put out those fires before they really start to flare up!
Je bent een engel, die kuttenkop van een FlyLady mailt mooi niets terug.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:11 schreef shmoopy het volgende:
Precies, en de zooi is niet in 1 dag gemaakt, dus hoeft/kan het ook niet in 1 dag weer weg zijn.
Sanne, ik heb de mails doorgestuurd, als je er nog wat mist geef je maar een gil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |