Idem, behalve die post, maar wel al leuke olielampjes gehaald bij de Action én ze zelfs al opgehangen in de tuin inclusief boren en gedoe met pluggen en schroeven.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:02 schreef Aventura het volgende:
zaterdag 11:00 en al een afwas gedaan, was van de lijn gehaald, nieuwe was in machine gedaan, mijn postbak (waar ik 'belangrijke' post tijdelijk in dump) gedeclutterd en rekeningen, brieven etc. in de daarvoor bestemde mappen gedaan.
Oh leuk! Maak je een foto?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:16 schreef Barb het volgende:
[..]
Idem, behalve die post, maar wel al leuke olielampjes gehaald bij de Action én ze zelfs al opgehangen in de tuin inclusief boren en gedoe met pluggen en schroeven.
Als jullie vooral Kelly's missions hier posten of aan mij willen mailen ben ik heel blij!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:00 schreef shmoopy het volgende:
Als je wil kan ik ze wel doorsturen, Sanne.
Zo jij bent goed bezig!quote:Op zondag 30 juli 2006 15:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben vreselijk aan het declutteren. Honderden en honderden cd'tjes uitgezocht en in mappen gedaan met een stickertje erbij. Allemaal boxen voor verschillende voorraden aan kantoorspullen. Opmaken van de voedselvoorraden. Uitzoeken van oud papier en oude tijdschriften. Vanavond de vloer vrijmaken zodat ik eens goed kan zuigen en stoffen![]()
Op je Gquote:Op zondag 30 juli 2006 13:59 schreef Sanne het volgende:
[..]
Als jullie vooral Kelly's missions hier posten of aan mij willen mailen ben ik heel blij!
Dat las ik en daarom ben ik ook als de sodemieter die slaapkamer gaan doen.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:46 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Op je Gmail-account heb je iig al 2 mailtjes, hoor.
quote:Dear Friends,
We are only in Zone 5 for one day this week. Take time today to put out any major hotspots in your living room. Put out those fires before they really start to flare up!
Love,
Kelly
Jaja ik welquote:Op maandag 31 juli 2006 10:21 schreef _Boo_ het volgende:
Maken jullie nou werkelijk allemaal de sink droog na elk gebruik
Hm, ik denk aangezien 80% van de Amerikanen wel een of andere religie aanhangt, dat de zondag in elk geval een rustdag is. En de zaterdag misschien ook welquote:Op maandag 31 juli 2006 10:32 schreef MissFrodo het volgende:
[..]
Jaja ik wel![]()
Ik had de missie voor vandaag ook niet.
En inderdaad dit weekend de missie voor donderdag.
Maar in het weekend krijg ik nooit missies?! Dat hoort toch ook niet??
In het weekend hoor je niets tot weinig te doenquote:Op maandag 31 juli 2006 10:32 schreef MissFrodo het volgende:
[..]
Jaja ik wel![]()
Ik had de missie voor vandaag ook niet.
En inderdaad dit weekend de missie voor donderdag.
Maar in het weekend krijg ik nooit missies?! Dat hoort toch ook niet??
Probleem is alleen dat ik pas in het weekend echt tijd heb.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:37 schreef Nugget het volgende:
[..]
In het weekend hoor je niets tot weinig te doen![]()
Zet een timer op 15 minuten en ga aan de afwas beginnen.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Gezien de hitte en de daarbijbehorende lamlendigheid zie ik door de bomen het bos niet meer.Enorme afwas Overal stof 99,9% luchtvochtigheid in mijn slaapkelder dat gevolgen heeft Kledingstapels Kalkaanslag in de wastafel Papierberg (een stapel kan ik het niet eens meer noemen)
Gelukkig is de was wel gedaan. Maar wat is nu het startadvies? Elke dag één van de taken wegwerken of zo? En dan dagelijks bijhouden?
Je gootsteen schoonmaken en dat zo houden. In theorie blijft je keuken netter en als je keuken netter is zou dat een uitstraling moeten hebben naar de rest van je huis. Je moet jezelf stap voor stap nieuwe gewoontes aanleren en die iedere dag blijven doen, een ochtend- en een voor het naar bedgaan routine, en eventueel ook nog een middagroutine. Dan 15 minuten per dag spullen uitzoeken en wegdoen. Heb je dat onder de knie dan kun je verder.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Gezien de hitte en de daarbijbehorende lamlendigheid zie ik door de bomen het bos niet meer.Enorme afwas Overal stof 99,9% luchtvochtigheid in mijn slaapkelder dat gevolgen heeft Kledingstapels Kalkaanslag in de wastafel Papierberg (een stapel kan ik het niet eens meer noemen)
Gelukkig is de was wel gedaan. Maar wat is nu het startadvies? Elke dag één van de taken wegwerken of zo? En dan dagelijks bijhouden?
Heb je een baan buitenshuis? Want ik zou echt geen tijd hebben voor die routines hoor. Of ik moet om 5 uur opstaanquote:Op maandag 31 juli 2006 12:11 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Je gootsteen schoonmaken en dat zo houden. In theorie blijft je keuken netter en als je keuken netter is zou dat een uitstraling moeten hebben naar de rest van je huis. Je moet jezelf stap voor stap nieuwe gewoontes aanleren en die iedere dag blijven doen, een ochtend- en een voor het naar bedgaan routine, en eventueel ook nog een middagroutine. Dan 15 minuten per dag spullen uitzoeken en wegdoen. Heb je dat onder de knie dan kun je verder.
Ik doe 's ochtends wassen, gezicht reinigen, moisturizen, haren borstelen/opsteken, was ophangen (die vriendje heeft aangezet), ontbijten, 15 minuten declutteren, Hotspots (plekken waar je altijd zooi neerlegt) opruimen en als ik me verder niet laat afleiden door de PC schoonmaken (bv Kelly's mission). 's Avonds afwassen (in theorie dan), planten water geven, eten voor de volgende dag uit de vriezer, was opruimen, kattenbakken uitscheppen, afval naar de container brengen, tanden poetsen, kleren klaarleggen en als ik helemaal de geest heb nog schoonmaken of declutteren. Ik ben nu 27 dagen bezig, heb vooral m'n routines gedaan plus m'n keuken, WC en badkamer grondig schoongemaakt, de rest komt vanzelf wel maar ik houd het nu in ieder geval bij. En m'n planten leven allemaal nog ondanks de hitteAlleen de afwas heb ik al een paar dagen niet gedaan, maar die werk ik wel weer weg door er vandaag af en toe een kwartiertje mee bezig te zijn.
Ik heb wel vakantie met af en toe een dagje werkenquote:Op maandag 31 juli 2006 12:16 schreef Aventura het volgende:
[..]
Heb je een baan buitenshuis? Want ik zou echt geen tijd hebben voor die routines hoor. Of ik moet om 5 uur opstaan
Bij mij is het altijd een gevecht om de trein te halen. En het enige wat ik dan moet doen is opstaan, douchen en aankledenquote:Op maandag 31 juli 2006 12:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik heb wel vakantie met af en toe een dagje werken(student) Maar m'n ochtendroutine tot en met ontbijten doe ik in een uur (zo lang deed ik er eerst ook over om de deur uit te komen, maar toen deed ik veel minder
), dat declutteren kan ook 's avonds als het moet. En de avondroutine heb ik ook altijd zo af. Het is meer dat er nu structuur in zit, vroeger vergat ik alles, nu heb ik het uitgeprint in de keuken hangen, 's avonds ga ik ook echt het lijstje af.
Dat zat ik ook al te denken. Wat een lijst.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:16 schreef Aventura het volgende:
Heb je een baan buitenshuis? Want ik zou echt geen tijd hebben voor die routines hoor. Of ik moet om 5 uur opstaan
Ja, absoluut.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:22 schreef Aventura het volgende:
Kleding klaarleggen zoals ze steeds suggereren zal ws. wel echt schelen.
Ben ik ook mee begonnenquote:Op zondag 30 juli 2006 21:59 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Vantevoren een weekmenu maken werkt trouwens prima. Ik krijg de aanbiedingen van de C1000 in mijn mail. Op zondagavond maak ik een weekmenu met een boodschappenlijstje voor maandagochtend.
Tja, ik ben alleen. Voor onverwachtse eters is er nog wel een extra supermarktbezoek nodig, maar aangezien dat niet vaak gebeurt gaat het prima zo. En ik heb niet zo sterk de behoefte om voor veel man te gaan koken. Niet meer dan er in mijn huis passen, en dat zijn er 5 of 6 ofzoquote:Op maandag 31 juli 2006 13:50 schreef shmoopy het volgende:
Hoe werkt dat met die boodschappenlijstjes dan?
Want het komt op mij ook redelijk star over, en ik krijg nogal eens onverwacht eters, of ik besluit dat ik opeens dringend behoefte heb om voor tig man te gaan koken, dan klopt het heule lijstje dus al niet meer.
We hebben een vaatwasmachine.quote:Op maandag 31 juli 2006 16:46 schreef Aventura het volgende:
Wow. Je kan tijdens de afwas tevens je mascara opdoen
Dank jequote:Op maandag 31 juli 2006 16:56 schreef MissFrodo het volgende:
Mooie gootsteen GreatWhiteSilence!!
Toen ik 1 juli begon waren ze al bij zone 1, mijn huiskamer is al 4 weken een grote puinhoop, ik heb 9 uur gewerkt, anderhalf uur gereisd, en dan zou ik nu verdomme in 1 avond mijn huiskamer aan kant moeten krijgen?quote:We are only in Zone 5 for one day this week. Take time today to put out any major hotspots in your living room. Put out those fires before they really start to flare up!
Je bent een engel, die kuttenkop van een FlyLady mailt mooi niets terug.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:11 schreef shmoopy het volgende:
Precies, en de zooi is niet in 1 dag gemaakt, dus hoeft/kan het ook niet in 1 dag weer weg zijn.
Sanne, ik heb de mails doorgestuurd, als je er nog wat mist geef je maar een gil.
Nee die heeft het natuurlijk te druk met nieuwe missions bedenken! En ons te commanderen!quote:Op maandag 31 juli 2006 19:17 schreef Sanne het volgende:
[..]
Je bent een engel, die kuttenkop van een FlyLady mailt mooi niets terug.
Maar ze gaat er vanuit dat je het twee keer per dag opruimtquote:Op maandag 31 juli 2006 19:13 schreef Sanne het volgende:
Ah Fuck, wat is dit nu?
[..]
Toen ik 1 juli begon waren ze al bij zone 1, mijn huiskamer is al 4 weken een grote puinhoop, ik heb 9 uur gewerkt, anderhalf uur gereisd, en dan zou ik nu verdomme in 1 avond mijn huiskamer aan kant moeten krijgen?
Hell no!
FlyLady propt de vijf zones blijkbaar in één maand, en dat valt deze keer wel heel lullig uit inderdaadquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:33 schreef MissFrodo het volgende:
Ik ben even de kluts kwijt. Gisteren zaten we toch in zone 5?? Nu krijg ik ineens een email met een missie in zone 1??
En dan is het vandaag dus opééns augustus en beginnen 'we' weer bij Zone 1. Dit is het schema voor augustus:quote:De verdeling voor juli:
3-7 juli: de entree, carport en eetkamer
10-14 juli: de keuken
17-21 juli: de badkamer en één extra kamer
24-28 juli: de slaapkamer
31 juli: de woonkamer
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Doen jullie ook wat met de opdracht jezelf aan te kleden en op te maken? Ik heb het iig gedaan. Niets mis met een beetje huidverzorging...
Aankleden e.d. doe ik sowieso al, alleen de schoenen blijven lekker uit. Ik heb een tapijt waar heel makkelijk schoenafdrukken op achterblijven, geen gezicht.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:06 schreef Nugget het volgende:
[..]
Dat deed ik sowieso altijd al. Maakt niet uit of ik mijn huis niet uit kom, ik voel me anders echt een lapzwans![]()
Woei, ik ben verantwoordelijk voor een schone slaapkamer zonder dat ik een poot heb uitgestoken.quote:Op maandag 31 juli 2006 23:35 schreef Sanne het volgende:
Ik heb het probleem geloof ik gevonden. Waarschijnlijk was mijn mailbox verleden week even vol. Ik kreeg in de Yahoo Group de melding dat ik niets meer kreeg omdat er 3 x gebounced was.
Kon het weer opnieuw activeren en hoop morgen weer mijn opdrachtjes te ontvangen.
Nogmaals dank aan Shmoop, voor mijn heerlijke schone slaapkamer
Goed gedaanquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:11 schreef shmoopy het volgende:
Project van deze vakantie was: declutteren en mijn kantoortje weer leefbaar maken, lees: uitbaggeren, muren en plafond witten en vloer leggen.
De oogst van 2 uurtjes werken vandaag: 5 (!) vuilniszakken vol zooi.
Weg! Weg! Weg!
Neee, niet schamen, tróts moet je zijn! Trots dat je de ballen had die zooi weg te gooien.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:17 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Het is wonderbaarlijk hoeveel dingen er wel niet weg kunnen als je echt gaat declutteren. Ik schaam me dood als ik alwéér met een volle vuilniszak vol oude tijdschriften oid naar de containerruimte zeul..
Pak 3 vuilniszakken, 1 voor definitief weg, 1 voor wat je bewaart en inruimt zodra de kamer leeg is, en 1 voor rommelmarkt/BvmL-huis/Roemeense weeskindjes enz die je op zolder zet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wij hebben nog een hele kamer hier die uitgebaggerd moet worden. De rest valt wel mee.
Hier dan. Ik heb in mijn ouderlijk huis nog een hele zooi staan...![]()
Mijn ouderlijk huis is een half uur hier vandaan, dat zou dan anderhalf uur per dag zijn...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:21 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Pak 3 vuilniszakken, 1 voor definitief weg, 1 voor wat je bewaart en inruimt zodra de kamer leeg is, en 1 voor rommelmarkt/BvmL-huis/Roemeense weeskindjes enz die je op zolder zet.
Optie 3 moet je wel binnen 2 weken kunnen realiseren, anders gooi je de zak alsnog weg.
Hup, elke dag een half uurtje, moet jij zien hoeveel werk je dan verzet.
adem in.... adem uit....quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:29 schreef shmoopy het volgende:
OMG, ik zit hier met een lege vuilniszak met van die verwarde bloeddoorlopen ogen om me heen te kijken wat ik nog meer weg kan gooien!![]()
Het houdt niet op, somebody stop me!
Kom op! Er ligt vast nog wel wat onder het bed? Op het halkastje? Onder de bank?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:29 schreef shmoopy het volgende:
OMG, ik zit hier met een lege vuilniszak met van die verwarde bloeddoorlopen ogen om me heen te kijken wat ik nog meer weg kan gooien!![]()
LOL, erg he? Dat had ik ook. Ik heb nu zelfs een LEGE kast in de woonkamer (drie plankjes kast maar toch) Ik heb het maar een "hip minimalistische look" gegeven door op elke plank 1 lege vaas te zetten. Je moet wat, na het declutteren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:29 schreef shmoopy het volgende:
11 paar opgeruimd, her en der uit de woonkamer getrokken.quote:Where are your shoes?
Uhh, wat voor huis denken ze dat ik heb.quote:Zone 1: The Entrance, Front Porch and Dining Room (August 1-4)
Zone 2: The Kitchen (August 7-11)
Zone 3: The Bathroom and One Extra Room (August 14-18)
Zone 4: The Master Bedroom (August 21-25)
Zone 5: The Living Room (August 28-31)
quote:Dear Friends:
Today is the day that you will spend 15 minutes in the entrance way of
your home. Grab all the mail, shoes and jackets and put them away! I am
always so surprised at how much stuff seems to accumulate in that one
area! This is one area that when you tackle it and you are finished
that you feel such a huge accomplishment because it is what you see
first as you come through the door!
Set your timer and .......... GO!
Kelly
Hihihi wel babystapjes hequote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:30 schreef Troel het volgende:
Ja, misschien dat ik de plant maar water moet gaan geven
quote:Dear Friends:
We are in Zone 1 this week, that is the Front Porch, the Entrance area
and the Dining Room.
Today you are to sweep your front porch area around your front door.
Shake out your welcome mats and wipe down your front door. This makes a
huge difference in how your home looks. We have a tendency to neglect
this area and yet it is the first thing that people see when they come
to your home.
Spend 15 minutes taking care of this, you will be pleased with the
results!
Kelly
Dankjewelquote:
Ik ben zooooo trots op je!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik begin ondertussen door de bomen het bos weer te zien.
Dan kun je straks ook wel weer het pad vinden!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik begin ondertussen door de bomen het bos weer te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |