abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:08:18 #51
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40003079
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 07:19 schreef DarkElf het volgende:
*keuken aan kant
*gasfornuis schoongemaakt
*sink geshined (en aanrecht)
*was opgehangen
*andere was opgevouwen
*wastafel badkamer
*bad
*wc

Check! Ik ben weer trots op mezelf, en dat op de vroege ochtend
Thinking while cleaning the sink... :
DE-beeb, was jij altijd al zo voortvarend of is dat het effect van deze Kelly?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_40003335
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:08 schreef Moonah het volgende:

[..]

Thinking while cleaning the sink... :
DE-beeb, was jij altijd al zo voortvarend of is dat het effect van deze Kelly?
ik ben een vrij voortvarend tiepje ja

maar ik vind flylady wel handig hoor
Ideaal toch iemand die tegen je zegt: vergeet dit en dit niet?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:35:18 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_40003812
Deze hadden jullie nog tegoed:
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40005123
. Ik heb vandaag al boodschappen gedaan en ik ga zo de 3 kruidvat-fotopakketjes die ik in een doos gevonden heb in een mooi mapje pakken dat ik net gekocht heb . Ik heb het badkamerkastje van binnen schoongemaakt en ga nog de douchebak doen, want ik heb geen bad .
pi_40005204
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:35 schreef Troel het volgende:
[afbeelding]
dát is een shiny sink
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40006302
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:40 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik poets nu ook elke keer bij het douchen een paar tegeltjes. Helaas ben ik er berekening achter gekomen dat alle tegeltjes pas over een half jaar schoon zijn... Twee mogelijke oplossingen: meer tegeltjes per keer of vaker thuis douchen.
Ik kom er net achter dat het eigenlijk niet werkt. Mijn tegeltjes hebben voornamelijk watervlekken en die willen er met wat shampoo en veel "elbow grease" toch niet af. Plan B dus maar: schoonmaakazijn.

Weet iemand welke mengverhoudingen schoonmaakazijn goed zijn voor verschillende dingen? Ik was van plan om de tegeltjes in te spuiten met een mengsel van schoonmaakazijn en dat even in te laten trekken.
Trust me, I know what I'm doing.
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:21:45 #57
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40007040
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:58 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Weet iemand welke mengverhoudingen schoonmaakazijn goed zijn voor verschillende dingen?
1:5 staat me bij. Maar ach, als het 1:3 is zal het ook werken hoor!
quote:
Ik was van plan om de tegeltjes in te spuiten met een mengsel van schoonmaakazijn en dat even in te laten trekken.
Nadeel: Het spul (+vuil/kalk) druipt naar beneden, dus dan zie je 'schone druipstrepen', als je snapt wat ik bedoel.
Dus dat wordt tóch inspuiten en heel goed boenen met een schuursponsje! Tenminste, zo heb ik laatst mijn 'nieuwe' zwaar verkalkte douche gepoetst. Daarna afdouchen en met een trekkertje droogtrekken.
Tip: Als je veel kalkvlekken op de vloer hebt (of rond op de kranen), kun je daar een paar uur doeken gedrenkt in schoonmaakazijn op leggen. Ik heb uiteindelijk zelfs een nóg sterker spulletje gehaald bij de bouwmarkt. Maar het resultaat mag er wezen.
Succes!

Stand tot nu toe: Redelijke shining sink (oud huis... ) en de rest van de keuken zo spik en span mogelijk.

Op naar de achterkamer.
Heeft Kelly daar ook een methode voor, dat je de klussen waar je geen zin in hebt niet meer voor je uitschuift...
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:22:34 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40007061
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:35 schreef Troel het volgende:
[afbeelding]
Ja, zo krijg ik hem dus echt nooooit....
pi_40007726
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

1:5 staat me bij. Maar ach, als het 1:3 is zal het ook werken hoor!
[..]

Nadeel: Het spul (+vuil/kalk) druipt naar beneden, dus dan zie je 'schone druipstrepen', als je snapt wat ik bedoel.
Dus dat wordt tóch inspuiten en heel goed boenen met een schuursponsje! Tenminste, zo heb ik laatst mijn 'nieuwe' zwaar verkalkte douche gepoetst. Daarna afdouchen en met een trekkertje droogtrekken.
Dankjewel, dat ga ik maar eens proberen. Mijn douche valt denk ik nog niet onder "zwaar verkalkt", dus misschien kom ik wel weg met iets minder boenen.
quote:
Tip: Als je veel kalkvlekken op de vloer hebt (of rond op de kranen), kun je daar een paar uur doeken gedrenkt in schoonmaakazijn op leggen.
Goed idee. De vloer is wel ernstig wit rond het putje. Dat was al zo toen ik hier introk. Mijn moeder zei toen ook al dat ik dat met echte ontkalker moest doen. Nooit gedaan natuurlijk, maar dat kan nu ook mooi.
quote:
Heeft Kelly daar ook een methode voor, dat je de klussen waar je geen zin in hebt niet meer voor je uitschuift...
Die is een methode voor: babysteps. Je kunt alles in 15 minuten! Als je het allemaal ineens probeert te doen word je alleen maar heel moe. Op http://flylady.net/pages/FLYingLessons_Decluttertips.asp zijn allemaal trucjes te vinden.
Trust me, I know what I'm doing.
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:55:50 #60
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40008139
Beginnersvraagje hoor.

Ik begrijp dat er wekelijks een zone in huis ( ) extra aandacht krijgt.
En dat je wekelijks even snel en globaal poetst.
quote:
What is the Weekly Home Blessing Hour?
The Weekly Home Blessing hour is the time FlyLady spends slipshod cleaning her home. No detailed cleaning required; vacuum the middle of the floors only!

FlyLady sets her timer for 10 minutes to work on each of 7 tasks:
Vacuum
Dust
Mop
Polish Mirrors and Doors
Purge magazines
Change Sheets
Empty all trash

This takes approximately one hour; some tasks take less than 10 minutes.
Bedoelt ze echt maar 10 minuten in het hele huis stofzuigen? Of is dit per kamer? En werkt dat bij jullie?

Wellicht zwakt dit af, maar ik voel me supergemotiveerd om eindelijk eens echt structuur in mijn huishouden aan te brengen. Het is dus alleen even zoeken wat handig is.
pi_40008352
Die WBH pas ik toe op de zones hoor. Ik krijg mijn huis niet in een uur schoon . Dus deze week is de badkamer aan de beurt geweest voor een uurtje en volgende week is de slaapkamer aan de beurt. Op deze manier wordt het een stuk schoner bij mij in huis
pi_40008443
FlyLady motiveert wel, maar uiteindelijk doe ik toch ook mijn eigen dingetjes ernaast.
Zoals vandaag;

- de auto stofzuigen en het dashboard schoonmaken
- het filter van de wasmasjien (iew! iew! iew!) en het zeepbakje schoonmaken en de masjien uitkoken.
- even de bovenverdieping stofzuigen toen het vanmorgen nog koel was en
- een strijk

Ik kom er wel. Ooit.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 20 juli 2006 @ 13:07:31 #63
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40008558
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 13:01 schreef Pandorah het volgende:
Die WBH pas ik toe op de zones hoor. Ik krijg mijn huis niet in een uur schoon . Dus deze week is de badkamer aan de beurt geweest voor een uurtje en volgende week is de slaapkamer aan de beurt. Op deze manier wordt het een stuk schoner bij mij in huis
En de rest doe je snelsnel? Of hoe stel ik me dat voor?
  donderdag 20 juli 2006 @ 13:18:08 #64
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40008900
gaat hier een tvp zetten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_40008964
Ik gebruik ook schoonmaakazijn voor de tegels in de douche.
Ik spuit de azijn op een spons en smeer daan de douche mee in.
Even wachten, afspoelen, trekker erover en klaar!!

Kledingkast is bijna helemaal netje nu, truitjes op kleur, ppfffttt als je me dan een maand geleden had verteld maar tis handig.
Foto's gaan ook goed, sink glimt nog steeds en de wc wordt dagelijks gedaan.
Kortom ik ga nog steeds lekker.
Gek op mooie kleding.
pi_40009003
Je huis kan volgens Flylady worden ingedeeld in 5 zones en de maand is dan weer ingedeeld in die zones:
- Zone 1= entree / eetkamer
- Zone 2 = keuken
- Zone 3 = badkamer + extra kamer
- Zone 4 = hoofdslaapkamer
- Zone 5 = woonkamer
Volgens haar doe je 1x in de week je WBH (een uur oid). Daarna doe je nog 5 minuten in de ochtend en avond je hotspot en een kwartiertje ruim je op (ik doe dan in die desbetreffende zone). Nou, dan is mijn huis aardig schoon als je het swish en swipe + sink meetelt... maar goed, ik ben super chaotisch en doe liever geen huishoudelijk werk omdat ik eigenlijk aan HOG doe . Nu heb ik tenminste structuur in dat stomme gehuishoudt
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:36:42 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_40014308
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:24 schreef DarkElf het volgende:

[..]

dát is een shiny sink
Wel grappig om erbij te vertellen. Ik was dus vanochtend bezig geweest in de keuken, in de redelijke koelte koelkast leeghalen (dingen die ik met dit weer niet te lang open wil hebben staan). Maarja, uiteindelijk dus het hele aanrecht schoongemaakt. Ben ik net klaar, komt binnen, ziet wat kruimels op de grond liggen, raapt ze op en legt ze op mijn aanrecht
Hij wist niet hoe snel hij het in de vuilnisbak moest gooien toen hij mijn gezicht zag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 20 juli 2006 @ 16:14:38 #68
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40015862
Vandaag de badkuip boenen. Komt goed uit. Ik heb alleen een douche.
pi_40015866
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:36 schreef Troel het volgende:

[..]

Wel grappig om erbij te vertellen. Ik was dus vanochtend bezig geweest in de keuken, in de redelijke koelte koelkast leeghalen (dingen die ik met dit weer niet te lang open wil hebben staan). Maarja, uiteindelijk dus het hele aanrecht schoongemaakt. Ben ik net klaar, komt binnen, ziet wat kruimels op de grond liggen, raapt ze op en legt ze op mijn aanrecht
Hij wist niet hoe snel hij het in de vuilnisbak moest gooien toen hij mijn gezicht zag
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:49:02 #70
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40025591
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 13:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

En de rest doe je snelsnel? Of hoe stel ik me dat voor?
Je doet ALLES volgens de swish en swipe methode (ik doe dat met keukenrol en ruitenreiniger, van de Aldi, die ruikt lekker). En als je WBH-t dan zuig je idd alleen de middenpaden, grondig komt vanzelf wel weer aan de beurt op de missions .
Ik zweer het je, ik ben niet snel enthousiast, maar met een peuter, een kleuter en een groot huis, is Flylady voor mij echt de oplossing geweest.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † donderdag 20 juli 2006 @ 22:30:01 #71
43556 miss_dynastie
pi_40027148
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:36 schreef Troel het volgende:

[..]

Zoiets had ik vorige week met lief nadat ik de tafel goed geboend en met bijenwas behandeld had en zo... hij zette zijn cola zomaar op tafel zonder onderzettertje !!!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:07:34 #72
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40030806

tadaa! Ik ben begonnen en ik hoop het vol te houden.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:33:38 #73
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40031824
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:49 schreef Leah het volgende:

[..]

Je doet ALLES volgens de swish en swipe methode
Ik heb vanmiddag tussendoor zitten studeren!
Maar dat swish en swipe is me nog niet helemaal duidelijk. Er staat ook echt zóóó'veel op die site...
Morgen maar verder lezen.

Oh, en je mag zeker niet spijbelen van FlyLady?
Heb net eters gehad, ben bekaf en heb absoluut geen zin meer om mijn sink te shinen... Wél keurig netjes de tafel helemaal afgeruimd en met een doekje afgedaan.
Da's al heel wat!
pi_40032762
gewoon die sink even meepakken, bedenk je fijn het is als die je tegemoet straalt morgen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 21 juli 2006 @ 01:02:55 #75
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40032959
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:57 schreef DarkElf het volgende:
gewoon die sink even meepakken, bedenk je fijn het is als die je tegemoet straalt morgen
Hm.
Dan moet ik eerst al die borden en glazen nog afwassen.
Heb nog geen vaatwasser... Wel bijna!

Neuh, ik heb ook gelezen (én onthouden ) dat het niet allemaal (meteen) perfect hoeft.
Babysteps.
pi_40033007
vaatwassers ik kan niet meer zonder hoor

en idd babysteps, dat ik nu altijd doordraaf meteen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 21 juli 2006 @ 01:08:03 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40033149
In het halve uur dat ik nu nog heb zitten Fok!ken had ik natuurlijk ook gewoon de afwas kunnen doen én mijn sink kunnen shinen.

Dát schrijf ik op mijn note voor op de mirror morgen!

Trusten DE..
pi_40033327
truste moonahbeeb
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 21 juli 2006 @ 08:06:16 #79
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40038292
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:07 schreef Jelief het volgende:
[afbeelding]
tadaa! Ik ben begonnen en ik hoop het vol te houden.
Wauw, dat is een hele mooie shiny sink
pi_40038639
Wauw, morgen feest want dan vier ik mijn verjaardag.
Dankzij Flylady hoef ik alleen maar even de normale dagelijkse dingetjes te doen ipv het hele huis te cleanen.
Moet nog wel een lading taart bakken maar daar heb ik nu wel tijd voor.
Gek op mooie kleding.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 08:54:22 #81
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40038765
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 08:45 schreef MissFrodo het volgende:
Wauw, morgen feest want dan vier ik mijn verjaardag.
Dankzij Flylady hoef ik alleen maar even de normale dagelijkse dingetjes te doen ipv het hele huis te cleanen.
Moet nog wel een lading taart bakken maar daar heb ik nu wel tijd voor.
Waar kan ik gebak komen halen?
pi_40038866
IJmuiden, kom gerust langs gezellig
Gek op mooie kleding.
pi_40039986
Kelly's mission:
quote:
Dear Friends,

If you haven't noticed the ongoing theme this week, it has been all about LOVE!!!

You have scrubbed, shined, swished, swiped and washed this week, now it is time to enjoy the fruits of your labor! Your mission for today is to take time out for you. Take a bath or shower and enjoy it! Take your time when washing your hair, scrubbing your body, shaving the forest off your legs and just enjoy the moment of being alone in your fresh, sparkly bathroom. Don't do the three minute dash that is barely more than spitting into the wind. Take time out just for you! This is called pampering!

Your laundry room mission for today is to place a picture of your family or favorite pet or a picture of something that is special to you in your laundry room. This allows you to see something pleasant when you are blessing the laundry.

Remember nothing says I Love You more, than taking the time to FLY!

Love,
Kelly
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40040046
toevallig, ik had vandaag besloten niets te doen

en een bad te nemen, haren lekker te wassen, nagels lakken... trutten dus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:13:30 #85
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40040116
Ik heb ónder en áchter mijn koelkast schoongemaakt. En kwam meteen tot de ontdekking waarom mijn koelkast zo'n takkeherrie maakt de laatste tijd. Er was een of andere stok (die is om de ventilatiegaten in de ramen te openen) ín het rooster gevallen, en dat trilde lekker mee.
Verder trof ik in het rooster achter de koelkast nog één kerstbal (!) en een grote envelop aan.

Wat een giller, ik had hem al bijna afgeschreven. Maar ja, tis een Bosch, die kan wel wat hebben.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_40041430
Vandaag ga ik de sinks in de keuken en badkamer shinen en het aanrecht en badkamermeubel afnemen.
Verder heb ik gisteren allemaal handige mappen ingeslagen bij de Hema, omdat ik vandaag mijn administratie ga ordenen. Ik heb ook een heel handig boek gekocht voor mijn Control Journal (die ik vandaag ook ga invullen) met tabbladen er in, ook van de Hema.
En oh ja, ook van die post its maar dan mini, ze heten "bookmarkers", met genoeg ruimte om een paar woordjes op te schrijven, en ze zien er heel vrolijk uit!
Hema is de place to be dus wat FLYLady betreft.

Succes vandaag ladies!
Mind the gap
pi_40041577
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:13 schreef Sanne het volgende:
Verder trof ik in het rooster achter de koelkast nog één kerstbal (!) en een grote envelop aan.
Dat zijn twee vliegen in een klap, je hebt schoongemaakt en gedecluttered
Mind the gap
pi_40045692
ik kon het toch niet laten

heb overal gestofzuigd, gestoft en snel opgeruimd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40057210
Zo ik heb vandaag gedaan:
- Sink, das routine intussen
- WC, ook routine
- Stofgezogen
- Gedweild
- Taarten gemaakt, kwarktaart met aardbeien, worteltjes taart, noten cake en straciatella muffins.
- Werkblad in keuken schoongemaakt, was wel nodig na al dat gebak...

Ik ben er klaar voor!

Oh en mijn webwinkel is geopend!!
http://estherdesign.webseller.nl

[ Bericht 18% gewijzigd door MissFrodo op 21-07-2006 21:09:57 ]
Gek op mooie kleding.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:46:37 #90
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40061844
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maar dat swish en swipe is me nog niet helemaal duidelijk.
Keukenrol en glassex, en daar doe je gewoon alles mee . Fornuis, tegeltjes, wc, wasbakken en je sink uiteraard .
Moet wel zeggen dat dat pas werkt als je alles een keer grondig schoon hebt gemaakt (dmv de missions) en dan is het een kwestie van swish en swipen, totdat het weer met een mission aan de beurt is.
pi_40061911
Ik houd me maar een beetj rustig met die warmte, maar ik doe wel m'n routines en dat helpt al zoveel. Alleen de afwas is inmiddels al van vier dagen, dus daar moet ik morgen wat aan gaan doen voor 'ie de boel overneemt.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:51:51 #92
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_40061978
Kolazurus!!! Quelle Topique!!!??!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:54:12 #93
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40062045
Maar ik heb wel krullen
pi_40062654
Geweldig! Ik denk dat mijn schoonmoeder en Flylady beste vriendinnen kunnen worden!

Morgen die site maar eens even goed doorlezen en misschien kan Flylady hier ook wat systeem aanbrengen in huis

Trouwens: Zou degene achter Flylady ook zo'n schoon en opgeruimd huis hebben? Of zou degene de hele dag zo druk bezig zijn met mailtjes rondsturen dat het hele huis bedolven is onder het stof, oud papier, volle asbakken, lege verpakking, afwas enz.

[ Bericht 38% gewijzigd door Cyan op 22-07-2006 00:21:45 ]
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_40068227
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 00:13 schreef Cyan het volgende:
Trouwens: Zou degene achter Flylady ook zo'n schoon en opgeruimd huis hebben? Of zou degene de hele dag zo druk bezig zijn met mailtjes rondsturen dat het hele huis bedolven is onder het stof, oud papier, volle asbakken, lege verpakking, afwas enz.
Dat vraag ik mij nou ook af.

Ik heb net een Ipod gekregen, ik is blij!!
En daar heb ik net de Flyshow opgezet, batterij moet nog even laden maar ik ben benieuwd!
Gek op mooie kleding.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 09:45:46 #96
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40068258
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:46 schreef Leah het volgende:

[..]

Keukenrol en glassex, en daar doe je gewoon alles mee . Fornuis, tegeltjes, wc, wasbakken en je sink uiteraard .
Moet wel zeggen dat dat pas werkt als je alles een keer grondig schoon hebt gemaakt (dmv de missions) en dan is het een kwestie van swish en swipen, totdat het weer met een mission aan de beurt is.
Ik had de vochtige doekjes al ontdekt (jaja, die zijn er al jaaaaren, maar ík heb ze recentelijk pas ontdekt... ), maar keukenrol en glassex zijn idd een prima alternatief (Goedkoper? Milieuvriendelijker?).

Anyway, vanochtend al meer dan een half uur de zolder gedecluttered (straks is het er niet meer te harden qua hitte) en mijn eigen systeem krijgt steeds meer vorm. Vooralsnog in mijn hoofd, en ik moet mijn lief nog zien mee te krijgen (duim voor me!!!), maar er is iets in gang gezet dat niet meer terug te draaien valt!
FlyLady is erg inspirerend!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 10:49:11 #97
71384 Urnie
.... is een zij
pi_40069181
Zo, gestofzuigd, kattenbakken verschoond, wc schoongemaakt, afgewassen en mijn aanrecht blinkt ook weer.
Het is wel weer genoeg voor vandaag met deze hitte.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_40069312
Ik ga zo werken. En daarvoor krijg ik nooit wat gedaan. Morgen moet ik ook werken. Dat vrije weekend idee wil niet zo lukken hier
pi_40069659
Gistermiddag ben ik gaan declutteren. Ik had me voorgenomen om als babystep alleen de boekenkast in de woonkamer te doen. Uiteindelijk heb ik de hele woonkamer en keuken uitgezocht met als resultaat ruim 14 volle vuilniszakken zooi.
O.a. een paar boeken die we echt nooit meer lezen zoals "Uw Grasparkiet", we hebben al bijna twee jaar geen parkieten meer. En gratis pockets van de boekenweek die nog nooit aangeraakt waren.
En heel veel videobanden, die had ik al eens op Marktplaats gezet zonder succes. O.a. de hele serie van Friends, maar die hebben we nu toch op DVD.

En in de keuken ben ik ook tekeer gegaan, serviesgoed wat we echt nooit gebruiken en wat onder een dikke laag stof op de bovenste plank nutteloos stond te zijn.

Wat ruimt dat lekker op zeg! (Alleen de vuilniszakken wegbrengen was iets minder leuk, hehe)
De volgende stap is de bovenverdieping declutteren

Edit: en oh ja, soms twijfelde ik wel, zoals bij die videobanden van Friends, die hebben me destijds aardig wat geld gekost. Maar ik heb ooit in een blad (Good Housekeeping ofzo) gelezen: WHEN IN DOUBT, THROW IT OUT! En ik moet zeggen, dat heeft goed geholpen!
Mind the gap
pi_40069685
Nicole! Waar je zin in hebt met dit weer!
Ik heb nog niets gedaan vandaag. Zo eerst even wat winkelen en daarna ga ik wel eens wat doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')