Wat doet FlyLady met je?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou
Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!
Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!
Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste
De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join
Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken
Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:
Helaas zijn het digitale foto's die ik om wil zetten naar normale foto's.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:09 schreef Bep het volgende:
[..]
Alles in een vuilniszak gooien , lekker buiten gaan zitten vanavond en dan uitzoeken. Koop vanmiddag wat van die makkelijke opberghoesjes en stop vanavond alleen die fotos erin die echt de moeite waar zijn. Gooi de rest weg
Nou, dan gooi je ze in je Trash en dan sleep je degene die je echt mooi vindt gewoon weer terugquote:Op maandag 17 juli 2006 16:39 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Helaas zijn het digitale foto's die ik om wil zetten naar normale foto's.
Ik doe juist meer vreemd genoeg. Ik zet alles tegen elkaar open en drentel rond. Maar het komt meer door de vrije tijd denk ik hoor. Ik heb vandaag boven en onder de sink (wastafel) schoongemaakt, waterkoker ontkalkt, tafels leeggeruimd (niet die troep-eettafel van het vorige topic, dat is een project op zich) en van alles en nog wat afgenomen met sop. Zelfs de afstandbediening van de tv! Erg bevredigend werk.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:48 schreef Nicole22 het volgende:
Ben ik nu zo gemotiveerd en was ik van plan nu na mijn werk allemaal dingen te doen, is het een sauna hier in huis![]()
Doen jullie nu ook minder dan je zou doen zonder die hitte?
quote:Dear Friends,
This week we are in the main bathroom and the laundry room. Your mission for today combines both of those rooms!
Have you noticed that your bathroom begins to smell bad and you can't find the stinky culprit. We are going after these yucky odors.
Take your rugs, all the fuzzy stuff on your toilet, and the towels that are just for show and we are going to wash them. While you are in the laundry room grab an old rag or washcloth and wipe down the lid of the washing machine and dryer. I am always shocked at the dust and stuff that seems to just accumulate here. Shine those babies up!
With the rugs in the washer: Sweep the bathroom floor and take a dirty towel and wet it and just mop the floor. When the Rugs are finished put them back in your wonderful smelling bathroom!
Nothing says I love you like not having to hold your breath in the bathroom.
Love,
Kelly
Ik hou van jou,quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:52 schreef DarkElf het volgende:
Kelly's Mission voor hen die niet op de site kijken
[..]
Ik zei ook "tot aan" niet "tot en met". FlyLady kan mn tenen kussen met dertig graden hitte en dan schoenen aanquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:37 schreef Sanne het volgende:
Ik heb op blote voeten de vaatwasser leeggeruimd.
Ik woon op kamers en ben dus vaak enkele dagen thuis. Je krijgt niet echt een dagelijks programma, je begint met de babysteps. Elke dag kijk je dus gewoon naar de volgende babystep. Ik ben vandaag bijvoorbeeld weer in mijn kamer en pak mijn babystep dag op waar ik gebleven was, namelijk dag 12.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:53 schreef PiperMaru het volgende:
Ik heb vandaag dit topic ontdekt, de site bekeken, me aangemeld en volgens mij gaat dit helemaal werken voor mij!!! Heb meteen mijn sink geshined:
[afbeelding]
Beginnersvraagje: ik neem aan dat ik straks een soort programma krijg voor elke dag. Ik ben 2 a 3 dagen per week bij m'n vriendin. Dan raak ik toch achter op schema? Of moet ik dan de volgende dag dubbel doen? Hoe doen andere mensen dat die veel weg zijn?
Ja maar Leah, het is hier zo'n puinbakquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:22 schreef Leah het volgende:
Ik "flutter" sinds januari dit jaar. Wat ik hier lees is dat sommigen maniakaal aan het poetsen gaan, dat moet je dus nou juist NIET doen! Gewoon doen wat ze zegt, de missions voor zover mogelijk oppakken, en dan komt het echt allemaal met weinig moeite goed
.
Ik shine bv echt niet iedere avond mijn sink, maar al met al kost het me nu weinig moeite om het huis relatief netjes te houden. Op blote voeten overigens, want warm of niet warm, schoenen doe ik echt niet aan.
When you go in your bathroom each morning do you have trouble seeing yourself in the mirror. Is your beautiful image blurred from the toothpaste splatters and water marks?
Grab your favorite window cleaner and let's bring a shine to the glass. This will only take a few short minutes and while you are at it, shine that sink too.
Nothing says I love you like seeing your smiling face in your mirror each morning.
Your Laundry Room Mission is to clean out your lint filter and double check your vent hose. Lint build up in the filer and in the vent hose is a leading cause of house fires. Something so easy for us to check but something that we just don't remember to do. Also look underneath your dryer as well, lint has a tendency to fly around and then get caught up under the dryer.
Nothing says I Love You like keeping your family safe!
Love,
Kelly
Ik ook, en naar mijn idee is dat ook vrij normaal/logisch, maarja wat hier normaal isquote:Op woensdag 19 juli 2006 16:51 schreef aidyl het volgende:
oh ik maak altijd goed de filters schoon als ik de droger heb gebruikt![]()
En nu is het zomer, dus droog ik alle was buiten ==> Zo, de helft van Kelly's Mission valt al af
En de spiegel maak ik vaak tegelijk schoon met het swishen en swipen
Oh wat fijn, ik hoef nu echt bijna niks te doen vandaag, en het is hier al 2 weken serieus schoon!!!
Je routines zijn er vooral voor om je dagelijkse zooi op te ruimen. Als je er niet bent maak je ook geen rommel en hoef je er ook niks aan te doenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:53 schreef PiperMaru het volgende:
Ik heb vandaag dit topic ontdekt, de site bekeken, me aangemeld en volgens mij gaat dit helemaal werken voor mij!!! Heb meteen mijn sink geshined:
[afbeelding]
Beginnersvraagje: ik neem aan dat ik straks een soort programma krijg voor elke dag. Ik ben 2 a 3 dagen per week bij m'n vriendin. Dan raak ik toch achter op schema? Of moet ik dan de volgende dag dubbel doen? Hoe doen andere mensen dat die veel weg zijn?
Wauw! Dat is een shiny sink if ever I saw one!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:53 schreef PiperMaru het volgende:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:31 schreef Moonah het volgende:
Goh, deze hele topicreeks gemist!
[sub]
Mijn lief is niet zo poetserig, hij doet wel wat als ik het hem vraag hoor, maar is er bij FlyLady ook een apart programma voor de ega's? Of tips hoe hem zo ver te krijgen?
Your next mission is to clean out your bathtub. If you don't do it everyday, the bathtub ring takes on a life of its own. Let's wipe down our tubs and get rid of that ring. If you haven't done it in a while you may need to use a little cleanser. Most of the time a little soap on a rag will take care of it. This won't take long if you will just jump in and do it. Hey I do it while I am in the tub with a little bit of shampoo or bath gel.
Nothing says I love you like a squeaky clean sparkling bathtub.
Your Laundry Room mission for today is to empty the trash can that always seems to get forgotten! You will get bonus points if you remember to replace the bag once you take out the used one!
Love,
Kelly
Ah, tnx.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:38 schreef Nicole22 het volgende:
Jazeker: http://www.heytom.net of anders misschien http://www.huismannen.nl![]()
![]()
Thinking while cleaning the sink...quote:Op donderdag 20 juli 2006 07:19 schreef DarkElf het volgende:
*keuken aan kant
*gasfornuis schoongemaakt
*sink geshined(en aanrecht)
*was opgehangen
*andere was opgevouwen
*wastafel badkamer
*bad
*wc
Check! Ik ben weer trots op mezelf, en dat op de vroege ochtend
ik ben een vrij voortvarend tiepje jaquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:08 schreef Moonah het volgende:
[..]
Thinking while cleaning the sink...:
DE-beeb, was jij altijd al zo voortvarend of is dat het effect van deze Kelly?![]()
dát is een shiny sinkquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:35 schreef Troel het volgende:
Deze hadden jullie nog tegoed:
[afbeelding]
Ik kom er net achter dat het eigenlijk niet werkt. Mijn tegeltjes hebben voornamelijk watervlekken en die willen er met wat shampoo en veel "elbow grease" toch niet af. Plan B dus maar: schoonmaakazijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:40 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik poets nu ook elke keer bij het douchen een paar tegeltjes. Helaas ben ik er berekening achter gekomen dat alle tegeltjes pas over een half jaar schoon zijn... Twee mogelijke oplossingen: meer tegeltjes per keer of vaker thuis douchen.
1:5 staat me bij. Maar ach, als het 1:3 is zal het ook werken hoor!quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:58 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Weet iemand welke mengverhoudingen schoonmaakazijn goed zijn voor verschillende dingen?
Nadeel: Het spul (+vuil/kalk) druipt naar beneden, dus dan zie je 'schone druipstrepen', als je snapt wat ik bedoel.quote:Ik was van plan om de tegeltjes in te spuiten met een mengsel van schoonmaakazijn en dat even in te laten trekken.
Ja, zo krijg ik hem dus echt nooooit....quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:35 schreef Troel het volgende:
Deze hadden jullie nog tegoed:
[afbeelding]
Dankjewel, dat ga ik maar eens proberen. Mijn douche valt denk ik nog niet onder "zwaar verkalkt", dus misschien kom ik wel weg met iets minder boenen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:21 schreef Moonah het volgende:
[..]
1:5 staat me bij. Maar ach, als het 1:3 is zal het ook werken hoor!
[..]
Nadeel: Het spul (+vuil/kalk) druipt naar beneden, dus dan zie je 'schone druipstrepen', als je snapt wat ik bedoel.
Dus dat wordt tóch inspuiten en heel goed boenen met een schuursponsje! Tenminste, zo heb ik laatst mijn 'nieuwe' zwaar verkalkte douche gepoetst. Daarna afdouchen en met een trekkertje droogtrekken.
Goed idee. De vloer is wel ernstig wit rond het putje. Dat was al zo toen ik hier introk. Mijn moeder zei toen ook al dat ik dat met echte ontkalker moest doen. Nooit gedaan natuurlijk, maar dat kan nu ook mooi.quote:Tip: Als je veel kalkvlekken op de vloer hebt (of rond op de kranen), kun je daar een paar uur doeken gedrenkt in schoonmaakazijn op leggen.
Die is een methode voor: babysteps. Je kunt alles in 15 minuten! Als je het allemaal ineens probeert te doen word je alleen maar heel moe. Op http://flylady.net/pages/FLYingLessons_Decluttertips.asp zijn allemaal trucjes te vinden.quote:Heeft Kelly daar ook een methode voor, dat je de klussen waar je geen zin in hebt niet meer voor je uitschuift...
Bedoelt ze echt maar 10 minuten in het hele huis stofzuigen? Of is dit per kamer? En werkt dat bij jullie?quote:What is the Weekly Home Blessing Hour?
The Weekly Home Blessing hour is the time FlyLady spends slipshod cleaning her home. No detailed cleaning required; vacuum the middle of the floors only!
FlyLady sets her timer for 10 minutes to work on each of 7 tasks:
Vacuum
Dust
Mop
Polish Mirrors and Doors
Purge magazines
Change Sheets
Empty all trash
This takes approximately one hour; some tasks take less than 10 minutes.
En de rest doe je snelsnel? Of hoe stel ik me dat voor?quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:01 schreef Pandorah het volgende:
Die WBH pas ik toe op de zones hoor. Ik krijg mijn huis niet in een uur schoon. Dus deze week is de badkamer aan de beurt geweest voor een uurtje en volgende week is de slaapkamer aan de beurt. Op deze manier wordt het een stuk schoner bij mij in huis
![]()
Wel grappig om erbij te vertellen. Ik was dus vanochtend bezig geweest in de keuken, in de redelijke koelte koelkast leeghalen (dingen die ik met dit weer niet te lang open wil hebben staan). Maarja, uiteindelijk dus het hele aanrecht schoongemaakt. Ben ik net klaar, komtquote:
quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Wel grappig om erbij te vertellen. Ik was dus vanochtend bezig geweest in de keuken, in de redelijke koelte koelkast leeghalen (dingen die ik met dit weer niet te lang open wil hebben staan). Maarja, uiteindelijk dus het hele aanrecht schoongemaakt. Ben ik net klaar, komtbinnen, ziet wat kruimels op de grond liggen, raapt ze op en legt ze op mijn aanrecht
![]()
Hij wist niet hoe snel hij het in de vuilnisbak moest gooien toen hij mijn gezicht zag![]()
Je doet ALLES volgens de swish en swipe methode (ik doe dat met keukenrol en ruitenreiniger, van de Aldi, die ruikt lekker). En als je WBH-t dan zuig je idd alleen de middenpaden, grondig komt vanzelf wel weer aan de beurt op de missionsquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
En de rest doe je snelsnel? Of hoe stel ik me dat voor?
Zoiets had ik vorige week met lief nadat ik de tafel goed geboend en met bijenwas behandeld had en zo... hij zette zijn cola zomaar op tafel zonder onderzettertjequote:Op donderdag 20 juli 2006 15:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Wel grappig om erbij te vertellen. Ik was dus vanochtend bezig geweest in de keuken, in de redelijke koelte koelkast leeghalen (dingen die ik met dit weer niet te lang open wil hebben staan). Maarja, uiteindelijk dus het hele aanrecht schoongemaakt. Ben ik net klaar, komtbinnen, ziet wat kruimels op de grond liggen, raapt ze op en legt ze op mijn aanrecht
![]()
Hij wist niet hoe snel hij het in de vuilnisbak moest gooien toen hij mijn gezicht zag![]()
Ik heb vanmiddag tussendoor zitten studeren!quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:49 schreef Leah het volgende:
[..]
Je doet ALLES volgens de swish en swipe methode
Hm.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:57 schreef DarkElf het volgende:
gewoon die sink even meepakken, bedenk je fijn het is als die je tegemoet straalt morgen
Wauw, dat is een hele mooie shiny sinkquote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:07 schreef Jelief het volgende:
[afbeelding]
tadaa! Ik ben begonnen en ik hoop het vol te houden.
Waar kan ik gebak komen halen?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 08:45 schreef MissFrodo het volgende:
Wauw, morgen feest want dan vier ik mijn verjaardag.
Dankzij Flylady hoef ik alleen maar even de normale dagelijkse dingetjes te doen ipv het hele huis te cleanen.
Moet nog wel een lading taart bakken maar daar heb ik nu wel tijd voor.
If you haven't noticed the ongoing theme this week, it has been all about LOVE!!!
You have scrubbed, shined, swished, swiped and washed this week, now it is time to enjoy the fruits of your labor! Your mission for today is to take time out for you. Take a bath or shower and enjoy it! Take your time when washing your hair, scrubbing your body, shaving the forest off your legs and just enjoy the moment of being alone in your fresh, sparkly bathroom. Don't do the three minute dash that is barely more than spitting into the wind. Take time out just for you! This is called pampering!
Your laundry room mission for today is to place a picture of your family or favorite pet or a picture of something that is special to you in your laundry room. This allows you to see something pleasant when you are blessing the laundry.
Remember nothing says I Love You more, than taking the time to FLY!
Love,
Kelly
Dat zijn twee vliegen in een klap, je hebt schoongemaakt en gedeclutteredquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:13 schreef Sanne het volgende:
Verder trof ik in het rooster achter de koelkast nog één kerstbal (!) en een grote envelop aan.
Keukenrol en glassex, en daar doe je gewoon alles meequote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Maar dat swish en swipe is me nog niet helemaal duidelijk.
Dat vraag ik mij nou ook af.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:13 schreef Cyan het volgende:
Trouwens: Zou degene achter Flylady ook zo'n schoon en opgeruimd huis hebben? Of zou degene de hele dag zo druk bezig zijn met mailtjes rondsturen dat het hele huis bedolven is onder het stof, oud papier, volle asbakken, lege verpakking, afwas enz.
Ik had de vochtige doekjes al ontdekt (jaja, die zijn er al jaaaaren, maar ík heb ze recentelijk pas ontdekt...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:46 schreef Leah het volgende:
[..]
Keukenrol en glassex, en daar doe je gewoon alles mee. Fornuis, tegeltjes, wc, wasbakken en je sink uiteraard
.
Moet wel zeggen dat dat pas werkt als je alles een keer grondig schoon hebt gemaakt (dmv de missions) en dan is het een kwestie van swish en swipen, totdat het weer met een mission aan de beurt is.
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:12 schreef Nicole22 het volgende:
Gistermiddag ben ik gaan declutteren. Ik had me voorgenomen om als babystep alleen de boekenkast in de woonkamer te doen. Uiteindelijk heb ik de hele woonkamer en keuken uitgezocht met als resultaat ruim 14 volle vuilniszakken zooi.![]()
O.a. een paar boeken die we echt nooit meer lezen zoals "Uw Grasparkiet", we hebben al bijna twee jaar geen parkieten meer. En gratis pockets van de boekenweek die nog nooit aangeraakt waren.
En heel veel videobanden, die had ik al eens op Marktplaats gezet zonder succes. O.a. de hele serie van Friends, maar die hebben we nu toch op DVD.
En in de keuken ben ik ook tekeer gegaan, serviesgoed wat we echt nooit gebruiken en wat onder een dikke laag stof op de bovenste plank nutteloos stond te zijn.
Wat ruimt dat lekker op zeg! (Alleen de vuilniszakken wegbrengen was iets minder leuk, hehe)
De volgende stap is de bovenverdieping declutteren![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |