Wauw, dat is een hele mooie shiny sinkquote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:07 schreef Jelief het volgende:
[afbeelding]
tadaa! Ik ben begonnen en ik hoop het vol te houden.
Waar kan ik gebak komen halen?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 08:45 schreef MissFrodo het volgende:
Wauw, morgen feest want dan vier ik mijn verjaardag.
Dankzij Flylady hoef ik alleen maar even de normale dagelijkse dingetjes te doen ipv het hele huis te cleanen.
Moet nog wel een lading taart bakken maar daar heb ik nu wel tijd voor.
quote:Dear Friends,
If you haven't noticed the ongoing theme this week, it has been all about LOVE!!!
You have scrubbed, shined, swished, swiped and washed this week, now it is time to enjoy the fruits of your labor! Your mission for today is to take time out for you. Take a bath or shower and enjoy it! Take your time when washing your hair, scrubbing your body, shaving the forest off your legs and just enjoy the moment of being alone in your fresh, sparkly bathroom. Don't do the three minute dash that is barely more than spitting into the wind. Take time out just for you! This is called pampering!
Your laundry room mission for today is to place a picture of your family or favorite pet or a picture of something that is special to you in your laundry room. This allows you to see something pleasant when you are blessing the laundry.
Remember nothing says I Love You more, than taking the time to FLY!
Love,
Kelly
Dat zijn twee vliegen in een klap, je hebt schoongemaakt en gedeclutteredquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:13 schreef Sanne het volgende:
Verder trof ik in het rooster achter de koelkast nog één kerstbal (!) en een grote envelop aan.
Keukenrol en glassex, en daar doe je gewoon alles meequote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Maar dat swish en swipe is me nog niet helemaal duidelijk.
Dat vraag ik mij nou ook af.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:13 schreef Cyan het volgende:
Trouwens: Zou degene achter Flylady ook zo'n schoon en opgeruimd huis hebben? Of zou degene de hele dag zo druk bezig zijn met mailtjes rondsturen dat het hele huis bedolven is onder het stof, oud papier, volle asbakken, lege verpakking, afwas enz.
Ik had de vochtige doekjes al ontdekt (jaja, die zijn er al jaaaaren, maar ík heb ze recentelijk pas ontdekt...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:46 schreef Leah het volgende:
[..]
Keukenrol en glassex, en daar doe je gewoon alles mee. Fornuis, tegeltjes, wc, wasbakken en je sink uiteraard
.
Moet wel zeggen dat dat pas werkt als je alles een keer grondig schoon hebt gemaakt (dmv de missions) en dan is het een kwestie van swish en swipen, totdat het weer met een mission aan de beurt is.
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:12 schreef Nicole22 het volgende:
Gistermiddag ben ik gaan declutteren. Ik had me voorgenomen om als babystep alleen de boekenkast in de woonkamer te doen. Uiteindelijk heb ik de hele woonkamer en keuken uitgezocht met als resultaat ruim 14 volle vuilniszakken zooi.![]()
O.a. een paar boeken die we echt nooit meer lezen zoals "Uw Grasparkiet", we hebben al bijna twee jaar geen parkieten meer. En gratis pockets van de boekenweek die nog nooit aangeraakt waren.
En heel veel videobanden, die had ik al eens op Marktplaats gezet zonder succes. O.a. de hele serie van Friends, maar die hebben we nu toch op DVD.
En in de keuken ben ik ook tekeer gegaan, serviesgoed wat we echt nooit gebruiken en wat onder een dikke laag stof op de bovenste plank nutteloos stond te zijn.
Wat ruimt dat lekker op zeg! (Alleen de vuilniszakken wegbrengen was iets minder leuk, hehe)
De volgende stap is de bovenverdieping declutteren![]()
I'm sooooo happy to join the club!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:23 schreef Isabeau het volgende:
En wat zijn er al veel FokFlyladies(en flyguys
)
Stuur maar naar mij.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:17 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben in staat om een stel vrienden een mailtje te sturen met een foto erbij, in het kader van "zie je wel dat het soms opgeruimd is".
Heel goed idee! Maar toen wij dit huis kochten kregen wij alle gebruiksaanwijzingen van de verkopende partij. Erg handig als er eens iets kapot gaat of je weet niet meer precies hoe het werktquote:Op zondag 23 juli 2006 20:34 schreef Sanne het volgende:
Tip: de meeste gebruiksaanwijzigingen zijn op internet te vinden. Sla ze op en je hebt ze binnen no time weer gevonden.
Toevallig hebben wij dat ook een paar weken geleden gedaan, na jaaaaren. Echt niet normaal wat daar allemaal uit komt!quote:Op zondag 23 juli 2006 18:44 schreef Sanne het volgende:
Ik heb de ventilatieroosters schoongemaakt en schrok me dood hoe smerig die waren.![]()
He jammer zeg. Een herhaling die ik al had gezien. Er stond op tvgids.nl ook dat het de Engelse versie zou zijn met Anthea Turner en dit is dus de Nederlandse versiequote:Op zondag 23 juli 2006 21:31 schreef Sanne het volgende:
Nu De Superhuisvrouw op SBS6, daar zitten vaak wel leuke tips in.
quote:Op zondag 23 juli 2006 22:04 schreef Liejannuh het volgende:
[afbeelding]
Het bewijs dat mijn tafel opgeruimd is!
Wat ik zo fijn vind aan die programma's is om te zien dat het altijd nog veel erger kan dan bij mij.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:52 schreef Maerycke het volgende:
Ik word altijd erg zenuwachtig van die superhuisvrouwen. Ik ben al blij als ik de standaarddingen kan doen en een paar keer per week een kwartiertje kan declutteren. Voor meer heb ik gewoon geen tijd (=geen zin met een behoorlijk zware werkweek + 15 uur reistijd per week). Ik ben ook danig onder de indruk van de progressie die sommige mensen hier maken. Dat red ik écht niet
Heb je ook een before foto?quote:Op zondag 23 juli 2006 22:04 schreef Liejannuh het volgende:
[afbeelding]
En motiverend ook hequote:Op zondag 23 juli 2006 21:31 schreef Sanne het volgende:
Nu De Superhuisvrouw op SBS6, daar zitten vaak wel leuke tips in.
Die had ik ooit ook, maar ik heb bij het declutteren van de keuken alleen twee van die stokjes teruggevondenquote:Op zondag 23 juli 2006 22:42 schreef Dinus het volgende:
Ik blijk twee complete setjes maakzelfijslollies te hebben![]()
Ja dat is een goed idee! Daar dacht ik nog aan toen ik al die zakken zooi weggooide van de week, maar toen lagen ze al in de container....quote:Op zondag 23 juli 2006 23:11 schreef Cyan het volgende:
Eigenlijk zouden we allemaal voor en na foto's moeten maken!
Next time make a picture! Dan valt je ook pas op hoe groot het verschil is!quote:Op zondag 23 juli 2006 23:20 schreef Nicole22 het volgende:
[..]
Ja dat is een goed idee! Daar dacht ik nog aan toen ik al die zakken zooi weggooide van de week, maar toen lagen ze al in de container....
quote:Dear Friends,
We are focusing on making our homes into vacation getaways and this week we are in the master bedroom. Your mission for today is to grab a trash bag, set the timer and start tossing anything that is trash. Just toss toss toss. Sometimes we have hidden trash in our bedrooms, things that are disguising themselves as necessary items but really they are trash. Toss those magazines, the junk mail that has been tossed in a pile, the old perfumes that are never worn but still have a place on your dresser, the old clothes that are on the chair that need to be donated or tossed but are still there, empty tissue boxes etc. Toss toss toss!
Look around your bedroom and ask yourself if there is anything laying around that you would consider trash if it was in a hotel room. We are turning our homes into our own personal vacation retreat. Your home should be your very favorite retreat!
Have Fun!
Love,
Kelly
Een medestander!quote:Op maandag 24 juli 2006 12:49 schreef moussy het volgende:
Ik ben nu al zo schijtziek van al die mailtjes dat ik in staat ben om me nu al af te melden
Ik heb alleen nog maar mn sink geshint
I'm with youquote:Op maandag 24 juli 2006 13:01 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Een medestander!
De meeste mensen hier verstaan onder een babystep het uitbaggeren van het hele huis
In principe kun je die mailtjes nog gewoon ongelezen weggooien, je hoeft voorlopig toch alleen je babysteps te doen. Ik lees ze elke ochtend tijdens het ontbjt, die reminders flikker ik sowieso gelijk weg tenzij ik ze echt nog wil/moet doen (als ik hoognodig de afwas moet doen laat ik het "go shine your sink" mailtje staan). Die testimonials kun je lezen, dezelfde principes komen er steeds in terug waardoor je een beetje "gebrainwashed" wordt.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:49 schreef moussy het volgende:
Ik ben nu al zo schijtziek van al die mailtjes dat ik in staat ben om me nu al af te melden
Ik heb alleen nog maar mn sink geshint
Nugget, kan je anders geen picto's van internet trekken, printen en prittstiften?
Dat is een grap zeker. Je hebt alles op de bank gegooid. Of op het balkon.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:04 schreef Liejannuh het volgende:
[afbeelding]
quote:Op maandag 24 juli 2006 12:49 schreef moussy het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |