abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40033007
vaatwassers ik kan niet meer zonder hoor

en idd babysteps, dat ik nu altijd doordraaf meteen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 21 juli 2006 @ 01:08:03 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40033149
In het halve uur dat ik nu nog heb zitten Fok!ken had ik natuurlijk ook gewoon de afwas kunnen doen én mijn sink kunnen shinen.

Dát schrijf ik op mijn note voor op de mirror morgen!

Trusten DE..
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_40033327
truste moonahbeeb
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 21 juli 2006 @ 08:06:16 #79
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40038292
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:07 schreef Jelief het volgende:
[afbeelding]
tadaa! Ik ben begonnen en ik hoop het vol te houden.
Wauw, dat is een hele mooie shiny sink
pi_40038639
Wauw, morgen feest want dan vier ik mijn verjaardag.
Dankzij Flylady hoef ik alleen maar even de normale dagelijkse dingetjes te doen ipv het hele huis te cleanen.
Moet nog wel een lading taart bakken maar daar heb ik nu wel tijd voor.
Gek op mooie kleding.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 08:54:22 #81
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40038765
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 08:45 schreef MissFrodo het volgende:
Wauw, morgen feest want dan vier ik mijn verjaardag.
Dankzij Flylady hoef ik alleen maar even de normale dagelijkse dingetjes te doen ipv het hele huis te cleanen.
Moet nog wel een lading taart bakken maar daar heb ik nu wel tijd voor.
Waar kan ik gebak komen halen?
pi_40038866
IJmuiden, kom gerust langs gezellig
Gek op mooie kleding.
pi_40039986
Kelly's mission:
quote:
Dear Friends,

If you haven't noticed the ongoing theme this week, it has been all about LOVE!!!

You have scrubbed, shined, swished, swiped and washed this week, now it is time to enjoy the fruits of your labor! Your mission for today is to take time out for you. Take a bath or shower and enjoy it! Take your time when washing your hair, scrubbing your body, shaving the forest off your legs and just enjoy the moment of being alone in your fresh, sparkly bathroom. Don't do the three minute dash that is barely more than spitting into the wind. Take time out just for you! This is called pampering!

Your laundry room mission for today is to place a picture of your family or favorite pet or a picture of something that is special to you in your laundry room. This allows you to see something pleasant when you are blessing the laundry.

Remember nothing says I Love You more, than taking the time to FLY!

Love,
Kelly
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40040046
toevallig, ik had vandaag besloten niets te doen

en een bad te nemen, haren lekker te wassen, nagels lakken... trutten dus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:13:30 #85
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40040116
Ik heb ónder en áchter mijn koelkast schoongemaakt. En kwam meteen tot de ontdekking waarom mijn koelkast zo'n takkeherrie maakt de laatste tijd. Er was een of andere stok (die is om de ventilatiegaten in de ramen te openen) ín het rooster gevallen, en dat trilde lekker mee.
Verder trof ik in het rooster achter de koelkast nog één kerstbal (!) en een grote envelop aan.

Wat een giller, ik had hem al bijna afgeschreven. Maar ja, tis een Bosch, die kan wel wat hebben.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_40041430
Vandaag ga ik de sinks in de keuken en badkamer shinen en het aanrecht en badkamermeubel afnemen.
Verder heb ik gisteren allemaal handige mappen ingeslagen bij de Hema, omdat ik vandaag mijn administratie ga ordenen. Ik heb ook een heel handig boek gekocht voor mijn Control Journal (die ik vandaag ook ga invullen) met tabbladen er in, ook van de Hema.
En oh ja, ook van die post its maar dan mini, ze heten "bookmarkers", met genoeg ruimte om een paar woordjes op te schrijven, en ze zien er heel vrolijk uit!
Hema is de place to be dus wat FLYLady betreft.

Succes vandaag ladies!
Mind the gap
pi_40041577
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:13 schreef Sanne het volgende:
Verder trof ik in het rooster achter de koelkast nog één kerstbal (!) en een grote envelop aan.
Dat zijn twee vliegen in een klap, je hebt schoongemaakt en gedecluttered
Mind the gap
pi_40045692
ik kon het toch niet laten

heb overal gestofzuigd, gestoft en snel opgeruimd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40057210
Zo ik heb vandaag gedaan:
- Sink, das routine intussen
- WC, ook routine
- Stofgezogen
- Gedweild
- Taarten gemaakt, kwarktaart met aardbeien, worteltjes taart, noten cake en straciatella muffins.
- Werkblad in keuken schoongemaakt, was wel nodig na al dat gebak...

Ik ben er klaar voor!

Oh en mijn webwinkel is geopend!!
http://estherdesign.webseller.nl

[ Bericht 18% gewijzigd door MissFrodo op 21-07-2006 21:09:57 ]
Gek op mooie kleding.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:46:37 #90
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40061844
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maar dat swish en swipe is me nog niet helemaal duidelijk.
Keukenrol en glassex, en daar doe je gewoon alles mee . Fornuis, tegeltjes, wc, wasbakken en je sink uiteraard .
Moet wel zeggen dat dat pas werkt als je alles een keer grondig schoon hebt gemaakt (dmv de missions) en dan is het een kwestie van swish en swipen, totdat het weer met een mission aan de beurt is.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_40061911
Ik houd me maar een beetj rustig met die warmte, maar ik doe wel m'n routines en dat helpt al zoveel. Alleen de afwas is inmiddels al van vier dagen, dus daar moet ik morgen wat aan gaan doen voor 'ie de boel overneemt.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:51:51 #92
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_40061978
Kolazurus!!! Quelle Topique!!!??!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:54:12 #93
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40062045
Maar ik heb wel krullen
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_40062654
Geweldig! Ik denk dat mijn schoonmoeder en Flylady beste vriendinnen kunnen worden!

Morgen die site maar eens even goed doorlezen en misschien kan Flylady hier ook wat systeem aanbrengen in huis

Trouwens: Zou degene achter Flylady ook zo'n schoon en opgeruimd huis hebben? Of zou degene de hele dag zo druk bezig zijn met mailtjes rondsturen dat het hele huis bedolven is onder het stof, oud papier, volle asbakken, lege verpakking, afwas enz.

[ Bericht 38% gewijzigd door Cyan op 22-07-2006 00:21:45 ]
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_40068227
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 00:13 schreef Cyan het volgende:
Trouwens: Zou degene achter Flylady ook zo'n schoon en opgeruimd huis hebben? Of zou degene de hele dag zo druk bezig zijn met mailtjes rondsturen dat het hele huis bedolven is onder het stof, oud papier, volle asbakken, lege verpakking, afwas enz.
Dat vraag ik mij nou ook af.

Ik heb net een Ipod gekregen, ik is blij!!
En daar heb ik net de Flyshow opgezet, batterij moet nog even laden maar ik ben benieuwd!
Gek op mooie kleding.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 09:45:46 #96
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40068258
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:46 schreef Leah het volgende:

[..]

Keukenrol en glassex, en daar doe je gewoon alles mee . Fornuis, tegeltjes, wc, wasbakken en je sink uiteraard .
Moet wel zeggen dat dat pas werkt als je alles een keer grondig schoon hebt gemaakt (dmv de missions) en dan is het een kwestie van swish en swipen, totdat het weer met een mission aan de beurt is.
Ik had de vochtige doekjes al ontdekt (jaja, die zijn er al jaaaaren, maar ík heb ze recentelijk pas ontdekt... ), maar keukenrol en glassex zijn idd een prima alternatief (Goedkoper? Milieuvriendelijker?).

Anyway, vanochtend al meer dan een half uur de zolder gedecluttered (straks is het er niet meer te harden qua hitte) en mijn eigen systeem krijgt steeds meer vorm. Vooralsnog in mijn hoofd, en ik moet mijn lief nog zien mee te krijgen (duim voor me!!!), maar er is iets in gang gezet dat niet meer terug te draaien valt!
FlyLady is erg inspirerend!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 10:49:11 #97
71384 Urnie
.... is een zij
pi_40069181
Zo, gestofzuigd, kattenbakken verschoond, wc schoongemaakt, afgewassen en mijn aanrecht blinkt ook weer.
Het is wel weer genoeg voor vandaag met deze hitte.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_40069312
Ik ga zo werken. En daarvoor krijg ik nooit wat gedaan. Morgen moet ik ook werken. Dat vrije weekend idee wil niet zo lukken hier
pi_40069659
Gistermiddag ben ik gaan declutteren. Ik had me voorgenomen om als babystep alleen de boekenkast in de woonkamer te doen. Uiteindelijk heb ik de hele woonkamer en keuken uitgezocht met als resultaat ruim 14 volle vuilniszakken zooi.
O.a. een paar boeken die we echt nooit meer lezen zoals "Uw Grasparkiet", we hebben al bijna twee jaar geen parkieten meer. En gratis pockets van de boekenweek die nog nooit aangeraakt waren.
En heel veel videobanden, die had ik al eens op Marktplaats gezet zonder succes. O.a. de hele serie van Friends, maar die hebben we nu toch op DVD.

En in de keuken ben ik ook tekeer gegaan, serviesgoed wat we echt nooit gebruiken en wat onder een dikke laag stof op de bovenste plank nutteloos stond te zijn.

Wat ruimt dat lekker op zeg! (Alleen de vuilniszakken wegbrengen was iets minder leuk, hehe)
De volgende stap is de bovenverdieping declutteren

Edit: en oh ja, soms twijfelde ik wel, zoals bij die videobanden van Friends, die hebben me destijds aardig wat geld gekost. Maar ik heb ooit in een blad (Good Housekeeping ofzo) gelezen: WHEN IN DOUBT, THROW IT OUT! En ik moet zeggen, dat heeft goed geholpen!
Mind the gap
pi_40069685
Nicole! Waar je zin in hebt met dit weer!
Ik heb nog niets gedaan vandaag. Zo eerst even wat winkelen en daarna ga ik wel eens wat doen.
pi_40069712
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:12 schreef Nicole22 het volgende:
Gistermiddag ben ik gaan declutteren. Ik had me voorgenomen om als babystep alleen de boekenkast in de woonkamer te doen. Uiteindelijk heb ik de hele woonkamer en keuken uitgezocht met als resultaat ruim 14 volle vuilniszakken zooi.
O.a. een paar boeken die we echt nooit meer lezen zoals "Uw Grasparkiet", we hebben al bijna twee jaar geen parkieten meer. En gratis pockets van de boekenweek die nog nooit aangeraakt waren.
En heel veel videobanden, die had ik al eens op Marktplaats gezet zonder succes. O.a. de hele serie van Friends, maar die hebben we nu toch op DVD.

En in de keuken ben ik ook tekeer gegaan, serviesgoed wat we echt nooit gebruiken en wat onder een dikke laag stof op de bovenste plank nutteloos stond te zijn.

Wat ruimt dat lekker op zeg! (Alleen de vuilniszakken wegbrengen was iets minder leuk, hehe)
De volgende stap is de bovenverdieping declutteren
14 vuilniszakken

Ik kan heel moeilijk dingen weggooien, maar het lukt nu wel aardig. En als ik twijfel vraag ik het aan mijn vriend en die zegt meestal ook weggooien, dat deed 'ie vroeger niet
pi_40080174
Ik heb ook niets gedaan vandaag heerlijk

En wat zijn er al veel FokFlyladies (en flyguys )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 22 juli 2006 @ 17:40:49 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40080670
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 17:23 schreef Isabeau het volgende:
En wat zijn er al veel FokFlyladies (en flyguys )
I'm sooooo happy to join the club!
Wel grappig Isa, toen ik dit topic ontdekte bedacht ik me dat ik ooit eens in een Nieuwjaars-goede-voornemens-topic een soortgelijke NL site had genoemd. Jij reageerde tóen al enthousiast! Ik heb het toen niet doorgezet en jij blijkbaar ook niet.
Maar nú...

Oh, en ik heb veel gedaan vandaag.
Toiletten gepoetst, 2 wassen gedraaid, gedroogd en opgeruimd, bed verschoond, 2x zolder gedecluttered. En dadelijk ga ik zoals een goede huisvrouw betaamt de voorbereidingen voor het eten treffen, want ik krijg eters vanavond.
pi_40080690
IK heb trouwens wel de was binnen gehaald, ik moet alleen nog gaan vouwen, maar dat doe ik zo wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 22 juli 2006 @ 20:06:08 #105
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40084596
Ik heb vandaag gedaan:
Aanrecht schoongemaakt en afwasmachien uitgeruimd
Was binnen gehaald en gevouwen, die ruimen we vanavond weer op (hoop ik)
Manlief was niet enthousiasttoen ik zei dat de gootsteen na gebruik weer droog gemaakt moet worden. Nou wil hij wel 's avonds hem weer schoonmaken na het koken en als het nodig is weer schrobben Tot nu toe glimt hij nog steeds! En het werkt echt ik ben er gewoonweg trots op. Nu de rest vanhet huis nog...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † zondag 23 juli 2006 @ 00:27:12 #106
7074 moussy
kuttekop
pi_40091188
ff een gruwelijke tvp, sinds ik werk is er helemaal geen orde hier in huis meer en dan ben ik nog maar een parttimer
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 23 juli 2006 @ 18:44:24 #107
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40109224
Ik heb de ventilatieroosters schoongemaakt en schrok me dood hoe smerig die waren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 23 juli 2006 @ 18:46:45 #108
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40109275
Ik heb vandaag mijn hal gedaan. Die maakt deel uit van een trappenhuis. Kon me nooit zo boeien, maar technisch gezien hoort die ruimte bij mijn huis. Het water in de dweilemmer was pik-en pikzwart
  zondag 23 juli 2006 @ 18:48:13 #109
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_40109305
Ik heb vandaag m'n badkamerkastje uitgebaggerd
pi_40110790
Om het schoonmaakgenot nog wat te vergroten:

Eens in de zoveel tijd kieper ik een zakje Sun vaatwasreiniger in de vaatwasser leeg. En laat de lege vaatwasser gewoon zijn programma afdraaien. De hele vaatwasser blinkt weer en is vetvrij!

Ow ja en de badkamer heb je echt binnen no time schoongemaakt als je tijdens het douchen alle tegels afneemt inclusief de kraan en eventuele douchedeur met antikal or what ever. Even naspoelen en de douche is ook weer schoon!

Ik gooi ook altijd een scheut wceend in het bakje van de wcborstel zodat iedere keer als die gebruikt word de wc meteen goed schoongemaakt word.

Als je stofzuigt kan je van te voren even een beetje waspoeder opzuigen (of van die geurzakjes kopen) zodat alles weer fris ruikt.

Als je de was in de zon te drogen hangt en het goed uitklopt en strak ophangt hoef je bijna niets meer te strijken (scheelt een hoop tijd en ergernis)

[ Bericht 29% gewijzigd door Cyan op 23-07-2006 19:57:20 ]
  zondag 23 juli 2006 @ 20:17:28 #111
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_40111520
Ik heb mijn administratie van de afgelopen 6 maanden maar eens opgeruimd. En mijn eetkamertafel ontruimd! Ik en in staat om een stel vrienden een mailtje te sturen met een foto erbij, in het kader van "zie je wel dat het soms opgeruimd is".
  zondag 23 juli 2006 @ 20:27:07 #112
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40111814
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:17 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben in staat om een stel vrienden een mailtje te sturen met een foto erbij, in het kader van "zie je wel dat het soms opgeruimd is".
Stuur maar naar mij.
Ik begrijp precies wat je bedoelt.
pi_40111989
Ja je administratie ordenen is echt een klotewerk om te doen maar o zo handig! Wij hebben 4 mappen vol met papieren. 1 voor mijn vriend met al zijn loonstrookjes en afgesloten contracten, ziektenkostenverzekering enz. 1 voor mij met bovenstaande papieren. 1 voor het huis met daarin hypotheek, verzekeringen, aankoopbonnen van meubels, plattegronden, vergunningen voor de verbouwing. En 1 met alle jaarafrekeningen van Essent, watermaatschappij enz.

En alles keurig met tabblaadjes! Toen wij onze hypotheek opnieuw lieten berekenen was de adviseur hoogst verbaasd over ons geweldig georganiseerde systeem. En ik vind alles makkelijk terug!

Ga nu nog een mapje maken met alle gebruiksaanwijzingen van alle apparaten
  zondag 23 juli 2006 @ 20:34:00 #114
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40112024
Tip: de meeste gebruiksaanwijzigingen zijn op internet te vinden. Sla ze op en je hebt ze binnen no time weer gevonden.
pi_40112067
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:34 schreef Sanne het volgende:
Tip: de meeste gebruiksaanwijzigingen zijn op internet te vinden. Sla ze op en je hebt ze binnen no time weer gevonden.
Heel goed idee! Maar toen wij dit huis kochten kregen wij alle gebruiksaanwijzingen van de verkopende partij. Erg handig als er eens iets kapot gaat of je weet niet meer precies hoe het werkt
  zondag 23 juli 2006 @ 20:36:28 #116
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40112106
En alles scannen he. Diploma's, koopakten, garantiebewijzen.
Het enige dat georganiseerd is in mijn huis is mijn computer.
  FOK!Babe zondag 23 juli 2006 @ 20:41:26 #117
11324 shmoopy
pi_40112236
Ik heb vandaag alle keukenkastjes van binnen en van buiten moeten soppen, alle schoonmaakmiddelenflesjes en dingetjes afgenomen, alle tegels gedaan, de hele bliksemse boel.
Niet omdat FLY-lady in m'n nek stond te hijgen, maar omdat ik gisteren een dusdanige overstroming had, dat de bagger letterlijk op de muren stond.

Blinkt wel weer lekker.

Nu in de tuin enthousiast de boel aan het verplaatsen, zodat het weer wat meer een tuin gaat lijken.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_40112871
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:44 schreef Sanne het volgende:
Ik heb de ventilatieroosters schoongemaakt en schrok me dood hoe smerig die waren.
Toevallig hebben wij dat ook een paar weken geleden gedaan, na jaaaaren. Echt niet normaal wat daar allemaal uit komt!

Ik heb vandaag ondanks de hitte nog aardig wat gedaan:
- Administratie uitgezocht en meteen alles overgezet in nieuwe mooie mappen. Eerst had ik alles in een grote map, maar nu alles verspreid over meerdere mappen met tabbladen
- 1 map voor loonstrookjes en contracten
- 2 mappen voor telefoon, energierekeningen, belastingen, enz.
- 1 map voor Belangrijke Documenten zoals hyptheekaktes, taxatierapporten enz.
- 1 map voor aankoopbonnen, garantiebewijzen, handleidingen enz.
- 1 map voor lopende websites die ik maak in mijn vrije tijd voor bedrijven (elk bedrijf heeft zijn eigen vak met algemene informatie, contactpersoon, gemaakte afspraken, logo's enz.)

Nu wil ik nog gaan beginnen aan mijn control journal en een boekje aanleggen met belangrijke telefoonnummers en verjaardagen en dat soort dingen.

Verder vandaag gedaan:
- Gewassen, zometeen ophangen
- Vaatwasser in en uitgeruimd
- Sinks geshined
- Kattenbakken schoongemaakt
- Bed verschoond

Mind the gap
  zondag 23 juli 2006 @ 21:31:08 #119
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40113766
Nu De Superhuisvrouw op SBS6, daar zitten vaak wel leuke tips in.
pi_40114373
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:31 schreef Sanne het volgende:
He jammer zeg. Een herhaling die ik al had gezien. Er stond op tvgids.nl ook dat het de Engelse versie zou zijn met Anthea Turner en dit is dus de Nederlandse versie
Mind the gap
  zondag 23 juli 2006 @ 21:50:50 #121
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40114408
Die Engelse is inderdaad veel beter.
  zondag 23 juli 2006 @ 21:52:12 #122
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_40114447
Ik word altijd erg zenuwachtig van die superhuisvrouwen. Ik ben al blij als ik de standaarddingen kan doen en een paar keer per week een kwartiertje kan declutteren. Voor meer heb ik gewoon geen tijd (=geen zin met een behoorlijk zware werkweek + 15 uur reistijd per week). Ik ben ook danig onder de indruk van de progressie die sommige mensen hier maken. Dat red ik écht niet
  zondag 23 juli 2006 @ 22:04:11 #123
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_40114816

Het bewijs dat mijn tafel opgeruimd is!
  zondag 23 juli 2006 @ 22:05:11 #124
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40114848
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:04 schreef Liejannuh het volgende:
[afbeelding]
  zondag 23 juli 2006 @ 22:06:14 #125
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40114885
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:52 schreef Maerycke het volgende:
Ik word altijd erg zenuwachtig van die superhuisvrouwen. Ik ben al blij als ik de standaarddingen kan doen en een paar keer per week een kwartiertje kan declutteren. Voor meer heb ik gewoon geen tijd (=geen zin met een behoorlijk zware werkweek + 15 uur reistijd per week). Ik ben ook danig onder de indruk van de progressie die sommige mensen hier maken. Dat red ik écht niet
Wat ik zo fijn vind aan die programma's is om te zien dat het altijd nog veel erger kan dan bij mij.
pi_40115043
quote:
[afbeelding]
Heb je ook een before foto?
Goed hoor, lekker opgeruimd!
Mind the gap
  zondag 23 juli 2006 @ 22:19:25 #127
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_40115339
Ik heb geen before foto, maar ik kan het wel omschrijven.
Daar waar je nu lege tafel ziet, daar lag voorheen vooral veel zooi. Stapels met papieren, leesboeken, reisboeken, studieboeken, kassabonnetjes, 25 pennen, een zak met appels, sleutels, pasjes, tas, een bord, een koffiekopje, een of meerdere telefoons en dat was het wel geloof ik!
pi_40116186
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:31 schreef Sanne het volgende:
En motiverend ook he

Heb net m'n keukenkastje met bakjes ontclutterd en dat onhandige draaiplateau waar alles altijd achter en onder valt gewoon weggedaan!

Ik blijk twee complete setjes maakzelfijslollies te hebben

En nu ga ik m'n mp3 speler ontclutteren
Zolang er was is, is er leven.
pi_40116460
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:42 schreef Dinus het volgende:

Ik blijk twee complete setjes maakzelfijslollies te hebben
Die had ik ooit ook, maar ik heb bij het declutteren van de keuken alleen twee van die stokjes teruggevonden
pi_40117184
Dit topic werkt aanstekelijk! Ik heb net de benedenverdieping opgeruimd en de slaapkamer. Heb de bak van de stofzuiger (dirtdevil love that name!) in het chloor gezet. En een was in de wasmachine gepropt.

Eigenlijk zouden we allemaal voor en na foto's moeten maken!
pi_40117438
quote:
Op zondag 23 juli 2006 23:11 schreef Cyan het volgende:
Eigenlijk zouden we allemaal voor en na foto's moeten maken!
Ja dat is een goed idee! Daar dacht ik nog aan toen ik al die zakken zooi weggooide van de week, maar toen lagen ze al in de container....
Mind the gap
pi_40117676
quote:
Op zondag 23 juli 2006 23:20 schreef Nicole22 het volgende:

[..]

Ja dat is een goed idee! Daar dacht ik nog aan toen ik al die zakken zooi weggooide van de week, maar toen lagen ze al in de container....
Next time make a picture! Dan valt je ook pas op hoe groot het verschil is!
pi_40123878
Mijn babystep van gisteren was dat ik moest swish en swipen in de badkamer . Dat zijn tenminste nuttige baby steps, die dingen als "lees een e-mail" word ik gek van.

Een nieuwe week, een nieuwe zone, nog meer te declutteren.

Ik ging gisteren onze doos met kassabonnetjes e.d. declutteren... na een kwartier was ik net halverwege .
pi_40124099
Kelly's mission van vandaag
quote:
Dear Friends,

We are focusing on making our homes into vacation getaways and this week we are in the master bedroom. Your mission for today is to grab a trash bag, set the timer and start tossing anything that is trash. Just toss toss toss. Sometimes we have hidden trash in our bedrooms, things that are disguising themselves as necessary items but really they are trash. Toss those magazines, the junk mail that has been tossed in a pile, the old perfumes that are never worn but still have a place on your dresser, the old clothes that are on the chair that need to be donated or tossed but are still there, empty tissue boxes etc. Toss toss toss!

Look around your bedroom and ask yourself if there is anything laying around that you would consider trash if it was in a hotel room. We are turning our homes into our own personal vacation retreat. Your home should be your very favorite retreat!

Have Fun!

Love,
Kelly
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_40124109
Nou, daar ben ik snel klaar mee, aangezien de slaapkamer al super opgeruimd is (dankzij FlyLady).
  maandag 24 juli 2006 @ 08:07:25 #136
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40124116
Ik ben er nog niet klaar mee, maar dit klusje moet ik iig in vif dagen kunnen handelen.
  maandag 24 juli 2006 @ 08:18:54 #137
3498 Barb
Graduated Fool
pi_40124188
Ik heb gisteren mijn keukenkastjesinhoud eens gecontroleerd op houdbaarheidsdatum.
Kon driekwart van de dingen weggooien (pakjes soep enzo). Zaten ook kruiden bij uit 1998, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_40124201
Ja, dat heb ik ook nog niet zo heel lang geleden gedaan, Barb 1998 is me echter niet gelukt, geloof dat 2000 het ergste was. Maar het was wel een vuilniszak vol voedsel wat ik heb weggegooid
  † In Memoriam † maandag 24 juli 2006 @ 09:54:35 #139
43556 miss_dynastie
pi_40125418
Oh ja, erg is dat he, Barb. En dan toch weer aanschaffen, om op voorraad te hebben, wantsteljevoordatjeooitvisitekrijgt of zoiets
pi_40125593
Isabeau, dat lijkt me een goed gevoel geven: "Doe je slaapkamer!" "Heb ik al gedaan. "

Er is wel iets engs aan de hand in huize shmoop.
Oudste zoon heeft gisteren de wc geswished en geswiped ("Ja, dat doe jij toch ook altijd, mam?") en uit zichzelf z'n kamer opgeruimd. ( )
En dit kind heeft mijn rommelgenen in het kwadraat, hé, die laat gewoon alles van zich afvallen omdat iemand anders het wel opruimt.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 24 juli 2006 @ 10:54:15 #141
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40126765
Omdat ik tegenwoordig zo'n beetje drie huizen en drie banen heb, vond ik een kalender wel eens een goede optie. Ik ben alleen nog op zoek naar stickers die ik er voor kan gebruiken, dus een tandenborsteltje voor de tandarts of een huisje als ik naar mijn ouders ga, dat soort dingen. Kon het niet zo gauw ergens vinden, zijn die in NL ergens te verkrijgen?
  † In Memoriam † maandag 24 juli 2006 @ 12:49:10 #142
7074 moussy
kuttekop
pi_40130104
Ik ben nu al zo schijtziek van al die mailtjes dat ik in staat ben om me nu al af te melden

Ik heb alleen nog maar mn sink geshint

Nugget, kan je anders geen picto's van internet trekken, printen en prittstiften?
  maandag 24 juli 2006 @ 12:52:10 #143
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40130207
Hee, dat is ook een idee natuurlijk! Volgens mij hebben we zelfs nog stickerpapier voor in de printer. Heb weer iets leuks te doen als ik thuis kom van mijn werk. Stickertjes freubelen!
  maandag 24 juli 2006 @ 13:01:44 #144
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_40130502
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:49 schreef moussy het volgende:
Ik ben nu al zo schijtziek van al die mailtjes dat ik in staat ben om me nu al af te melden

Een medestander!

De meeste mensen hier verstaan onder een babystep het uitbaggeren van het hele huis
  maandag 24 juli 2006 @ 13:06:08 #145
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_40130660
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:01 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Een medestander!

De meeste mensen hier verstaan onder een babystep het uitbaggeren van het hele huis
I'm with you
Ik doe elke dag wat er op mijn babysteps menu staat en declutter voor ongeveer 5 minuten. En dan is het weer mooi geweest
pi_40130756
quote:

Nugget, kan je anders geen picto's van internet trekken, printen en prittstiften?
In principe kun je die mailtjes nog gewoon ongelezen weggooien, je hoeft voorlopig toch alleen je babysteps te doen. Ik lees ze elke ochtend tijdens het ontbjt, die reminders flikker ik sowieso gelijk weg tenzij ik ze echt nog wil/moet doen (als ik hoognodig de afwas moet doen laat ik het "go shine your sink" mailtje staan). Die testimonials kun je lezen, dezelfde principes komen er steeds in terug waardoor je een beetje "gebrainwashed" wordt.
  † In Memoriam † maandag 24 juli 2006 @ 13:20:03 #147
7074 moussy
kuttekop
pi_40131182
Ik ben zoooo'n fantástische flydoosch dat als ik geen zin heb om de was te vouwen, wat wel zou moeten, ik de krat met was ongevouwen in een krattenrek zet, die ik er speciaal voor op de overloop gezet heb, zodat de hoopjes was niet meer op, dus later naast, mijn bed belanden. Dat vind ik toch al heel wat Als alle vier de kratten dan vol zijn en dus niet al leegehaald omdat we persé iets aan willen, dan moet ik van mezelf vouwen.
  maandag 24 juli 2006 @ 13:21:08 #148
6536 dwerg
chagrijn
pi_40131226
quote:
[afbeelding]
Dat is een grap zeker. Je hebt alles op de bank gegooid. Of op het balkon.
I intend to live forever, or die trying.
pi_40131824
Afgelopen week niet echt wat in huis gedaan met die hitte. Ben vandaag de draad weer aan het oppakken. Dit topic motiveert me echt wel. Maar ik houdt me niet echt meer aan de regels van flylady. Het is bij meer dit topic die het 'm doet.

Ik heb net ons bed afgehaald, en dat in de wasmachine gedaan.
Vandaag een oude verpakking van glassex gevuld met allesreiniger en water. En hiermee het aanrecht etc gedaan. Deze verpakking staan nu in het keukenkastje zodat ik dit elke dag kan gebruiken, om onder andere het aanrecht etc schoon te vegen.

Heb alle planten water gegeven. Gestoft. Moet nu alleen nog stofzuigen, maar hier heb ik helemaal geen zin meer in. Het is warm Ga dus elke dag een beetje doen. En niet alles laten liggen, want dan moet je dus in één keer alles doen. Daar waar flylady voor waarschuwt, heb ik afgelopen week gedaan.

Wel heb ik elke dag netjes de afwas gedaan. En niets laten slingeren, altans beneden niet
pi_40133925
quote:
En dáárvoor had ik dus een nieuw emailadres genomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')