abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40069712
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:12 schreef Nicole22 het volgende:
Gistermiddag ben ik gaan declutteren. Ik had me voorgenomen om als babystep alleen de boekenkast in de woonkamer te doen. Uiteindelijk heb ik de hele woonkamer en keuken uitgezocht met als resultaat ruim 14 volle vuilniszakken zooi.
O.a. een paar boeken die we echt nooit meer lezen zoals "Uw Grasparkiet", we hebben al bijna twee jaar geen parkieten meer. En gratis pockets van de boekenweek die nog nooit aangeraakt waren.
En heel veel videobanden, die had ik al eens op Marktplaats gezet zonder succes. O.a. de hele serie van Friends, maar die hebben we nu toch op DVD.

En in de keuken ben ik ook tekeer gegaan, serviesgoed wat we echt nooit gebruiken en wat onder een dikke laag stof op de bovenste plank nutteloos stond te zijn.

Wat ruimt dat lekker op zeg! (Alleen de vuilniszakken wegbrengen was iets minder leuk, hehe)
De volgende stap is de bovenverdieping declutteren
14 vuilniszakken

Ik kan heel moeilijk dingen weggooien, maar het lukt nu wel aardig. En als ik twijfel vraag ik het aan mijn vriend en die zegt meestal ook weggooien, dat deed 'ie vroeger niet
pi_40080174
Ik heb ook niets gedaan vandaag heerlijk

En wat zijn er al veel FokFlyladies (en flyguys )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 22 juli 2006 @ 17:40:49 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40080670
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 17:23 schreef Isabeau het volgende:
En wat zijn er al veel FokFlyladies (en flyguys )
I'm sooooo happy to join the club!
Wel grappig Isa, toen ik dit topic ontdekte bedacht ik me dat ik ooit eens in een Nieuwjaars-goede-voornemens-topic een soortgelijke NL site had genoemd. Jij reageerde tóen al enthousiast! Ik heb het toen niet doorgezet en jij blijkbaar ook niet.
Maar nú...

Oh, en ik heb veel gedaan vandaag.
Toiletten gepoetst, 2 wassen gedraaid, gedroogd en opgeruimd, bed verschoond, 2x zolder gedecluttered. En dadelijk ga ik zoals een goede huisvrouw betaamt de voorbereidingen voor het eten treffen, want ik krijg eters vanavond.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_40080690
IK heb trouwens wel de was binnen gehaald, ik moet alleen nog gaan vouwen, maar dat doe ik zo wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 22 juli 2006 @ 20:06:08 #105
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40084596
Ik heb vandaag gedaan:
Aanrecht schoongemaakt en afwasmachien uitgeruimd
Was binnen gehaald en gevouwen, die ruimen we vanavond weer op (hoop ik)
Manlief was niet enthousiasttoen ik zei dat de gootsteen na gebruik weer droog gemaakt moet worden. Nou wil hij wel 's avonds hem weer schoonmaken na het koken en als het nodig is weer schrobben Tot nu toe glimt hij nog steeds! En het werkt echt ik ben er gewoonweg trots op. Nu de rest vanhet huis nog...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † zondag 23 juli 2006 @ 00:27:12 #106
7074 moussy
kuttekop
pi_40091188
ff een gruwelijke tvp, sinds ik werk is er helemaal geen orde hier in huis meer en dan ben ik nog maar een parttimer
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 23 juli 2006 @ 18:44:24 #107
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40109224
Ik heb de ventilatieroosters schoongemaakt en schrok me dood hoe smerig die waren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 23 juli 2006 @ 18:46:45 #108
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40109275
Ik heb vandaag mijn hal gedaan. Die maakt deel uit van een trappenhuis. Kon me nooit zo boeien, maar technisch gezien hoort die ruimte bij mijn huis. Het water in de dweilemmer was pik-en pikzwart
  zondag 23 juli 2006 @ 18:48:13 #109
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_40109305
Ik heb vandaag m'n badkamerkastje uitgebaggerd
pi_40110790
Om het schoonmaakgenot nog wat te vergroten:

Eens in de zoveel tijd kieper ik een zakje Sun vaatwasreiniger in de vaatwasser leeg. En laat de lege vaatwasser gewoon zijn programma afdraaien. De hele vaatwasser blinkt weer en is vetvrij!

Ow ja en de badkamer heb je echt binnen no time schoongemaakt als je tijdens het douchen alle tegels afneemt inclusief de kraan en eventuele douchedeur met antikal or what ever. Even naspoelen en de douche is ook weer schoon!

Ik gooi ook altijd een scheut wceend in het bakje van de wcborstel zodat iedere keer als die gebruikt word de wc meteen goed schoongemaakt word.

Als je stofzuigt kan je van te voren even een beetje waspoeder opzuigen (of van die geurzakjes kopen) zodat alles weer fris ruikt.

Als je de was in de zon te drogen hangt en het goed uitklopt en strak ophangt hoef je bijna niets meer te strijken (scheelt een hoop tijd en ergernis)

[ Bericht 29% gewijzigd door Cyan op 23-07-2006 19:57:20 ]
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zondag 23 juli 2006 @ 20:17:28 #111
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_40111520
Ik heb mijn administratie van de afgelopen 6 maanden maar eens opgeruimd. En mijn eetkamertafel ontruimd! Ik en in staat om een stel vrienden een mailtje te sturen met een foto erbij, in het kader van "zie je wel dat het soms opgeruimd is".
  zondag 23 juli 2006 @ 20:27:07 #112
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40111814
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:17 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben in staat om een stel vrienden een mailtje te sturen met een foto erbij, in het kader van "zie je wel dat het soms opgeruimd is".
Stuur maar naar mij.
Ik begrijp precies wat je bedoelt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_40111989
Ja je administratie ordenen is echt een klotewerk om te doen maar o zo handig! Wij hebben 4 mappen vol met papieren. 1 voor mijn vriend met al zijn loonstrookjes en afgesloten contracten, ziektenkostenverzekering enz. 1 voor mij met bovenstaande papieren. 1 voor het huis met daarin hypotheek, verzekeringen, aankoopbonnen van meubels, plattegronden, vergunningen voor de verbouwing. En 1 met alle jaarafrekeningen van Essent, watermaatschappij enz.

En alles keurig met tabblaadjes! Toen wij onze hypotheek opnieuw lieten berekenen was de adviseur hoogst verbaasd over ons geweldig georganiseerde systeem. En ik vind alles makkelijk terug!

Ga nu nog een mapje maken met alle gebruiksaanwijzingen van alle apparaten
  zondag 23 juli 2006 @ 20:34:00 #114
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40112024
Tip: de meeste gebruiksaanwijzigingen zijn op internet te vinden. Sla ze op en je hebt ze binnen no time weer gevonden.
pi_40112067
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:34 schreef Sanne het volgende:
Tip: de meeste gebruiksaanwijzigingen zijn op internet te vinden. Sla ze op en je hebt ze binnen no time weer gevonden.
Heel goed idee! Maar toen wij dit huis kochten kregen wij alle gebruiksaanwijzingen van de verkopende partij. Erg handig als er eens iets kapot gaat of je weet niet meer precies hoe het werkt
  zondag 23 juli 2006 @ 20:36:28 #116
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40112106
En alles scannen he. Diploma's, koopakten, garantiebewijzen.
Het enige dat georganiseerd is in mijn huis is mijn computer.
  FOK!Babe zondag 23 juli 2006 @ 20:41:26 #117
11324 shmoopy
pi_40112236
Ik heb vandaag alle keukenkastjes van binnen en van buiten moeten soppen, alle schoonmaakmiddelenflesjes en dingetjes afgenomen, alle tegels gedaan, de hele bliksemse boel.
Niet omdat FLY-lady in m'n nek stond te hijgen, maar omdat ik gisteren een dusdanige overstroming had, dat de bagger letterlijk op de muren stond.

Blinkt wel weer lekker.

Nu in de tuin enthousiast de boel aan het verplaatsen, zodat het weer wat meer een tuin gaat lijken.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_40112871
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:44 schreef Sanne het volgende:
Ik heb de ventilatieroosters schoongemaakt en schrok me dood hoe smerig die waren.
Toevallig hebben wij dat ook een paar weken geleden gedaan, na jaaaaren. Echt niet normaal wat daar allemaal uit komt!

Ik heb vandaag ondanks de hitte nog aardig wat gedaan:
- Administratie uitgezocht en meteen alles overgezet in nieuwe mooie mappen. Eerst had ik alles in een grote map, maar nu alles verspreid over meerdere mappen met tabbladen
- 1 map voor loonstrookjes en contracten
- 2 mappen voor telefoon, energierekeningen, belastingen, enz.
- 1 map voor Belangrijke Documenten zoals hyptheekaktes, taxatierapporten enz.
- 1 map voor aankoopbonnen, garantiebewijzen, handleidingen enz.
- 1 map voor lopende websites die ik maak in mijn vrije tijd voor bedrijven (elk bedrijf heeft zijn eigen vak met algemene informatie, contactpersoon, gemaakte afspraken, logo's enz.)

Nu wil ik nog gaan beginnen aan mijn control journal en een boekje aanleggen met belangrijke telefoonnummers en verjaardagen en dat soort dingen.

Verder vandaag gedaan:
- Gewassen, zometeen ophangen
- Vaatwasser in en uitgeruimd
- Sinks geshined
- Kattenbakken schoongemaakt
- Bed verschoond

Mind the gap
  zondag 23 juli 2006 @ 21:31:08 #119
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40113766
Nu De Superhuisvrouw op SBS6, daar zitten vaak wel leuke tips in.
pi_40114373
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:31 schreef Sanne het volgende:
Nu De Superhuisvrouw op SBS6, daar zitten vaak wel leuke tips in.
He jammer zeg. Een herhaling die ik al had gezien. Er stond op tvgids.nl ook dat het de Engelse versie zou zijn met Anthea Turner en dit is dus de Nederlandse versie
Mind the gap
  zondag 23 juli 2006 @ 21:50:50 #121
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40114408
Die Engelse is inderdaad veel beter.
  zondag 23 juli 2006 @ 21:52:12 #122
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_40114447
Ik word altijd erg zenuwachtig van die superhuisvrouwen. Ik ben al blij als ik de standaarddingen kan doen en een paar keer per week een kwartiertje kan declutteren. Voor meer heb ik gewoon geen tijd (=geen zin met een behoorlijk zware werkweek + 15 uur reistijd per week). Ik ben ook danig onder de indruk van de progressie die sommige mensen hier maken. Dat red ik écht niet
  zondag 23 juli 2006 @ 22:04:11 #123
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_40114816

Het bewijs dat mijn tafel opgeruimd is!
  zondag 23 juli 2006 @ 22:05:11 #124
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40114848
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:04 schreef Liejannuh het volgende:
[afbeelding]
Het bewijs dat mijn tafel opgeruimd is!
  zondag 23 juli 2006 @ 22:06:14 #125
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40114885
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:52 schreef Maerycke het volgende:
Ik word altijd erg zenuwachtig van die superhuisvrouwen. Ik ben al blij als ik de standaarddingen kan doen en een paar keer per week een kwartiertje kan declutteren. Voor meer heb ik gewoon geen tijd (=geen zin met een behoorlijk zware werkweek + 15 uur reistijd per week). Ik ben ook danig onder de indruk van de progressie die sommige mensen hier maken. Dat red ik écht niet
Wat ik zo fijn vind aan die programma's is om te zien dat het altijd nog veel erger kan dan bij mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')