quote:Op vrijdag 7 juli 2006 08:10 schreef cohen het volgende:
ja new york is een leuke stad. ik ben er 1x geweest en dacht na een week: was erg leuk, maar ik kom hier NOOIT meer. maar 3 jaar later trekt het toch wel weer erg.
Ellis Island. Erg interessant inderdaad en trouwens uitstekend te combineren met een bezoekje aan het Vrijheidsbeeld.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:48 schreef cohen het volgende:
hoe heet dat eiland ook alweer bij new york waar alle immigranten binnen kwamen vroeger? is wel een aanrader! erg interessant!
Dat zit er bijna automatisch bij, of je moet in de boot blijven zitten. En het is zeker de moeite waard.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:50 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ellis Island. Erg interessant inderdaad en trouwens uitstekend te combineren met een bezoekje aan het Vrijheidsbeeld.
Dat is dus precies wat ik heb gedaan, in de boot blijven zitten.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:10 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat zit er bijna automatisch bij, of je moet in de boot blijven zitten. En het is zeker de moeite waard.
Na 10 dagen NY had ik ook wel, zeer mooi maar nu is het wel genoeg geweest. Maar ik zal er zeker wel weer eens (meerdere keren) heen gaan.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 08:10 schreef cohen het volgende:
ja new york is een leuke stad. ik ben er 1x geweest en dacht na een week: was erg leuk, maar ik kom hier NOOIT meer. maar 3 jaar later trekt het toch wel weer erg.
Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me opzich wel een goede oplossing om te gaan couchsurfen: www.couchsurfing.comquote:Op zondag 2 juli 2006 10:07 schreef Sukawa het volgende:
Ik ga voor 3 maanden naar NY. Heeft iemand tips over temporary huisvesting. Ik zou het liefst iets subletten voor max $1000 pm in (de buurt van) manhattan, ik ken al sites als craigslist en sublet.com en daar staan wel aardige dingen tussen. Hoewel ik ook weer van mensen hoor dat ik juist een shared appartment moet nemen, omdat ik in mn eentje reis. De eerste 4 weken doe ik een taalcursus en heb ik de optie om die eerste maand te verblijven in de residence van de school, maar na die 4 weken moet ik daar uit. Iemand tips voor tijdelijke huisvesting in NY (geen hotels dus)? Ik heb ook sites gevonden met van die residences voor students (the webster, brandon etc), alleen ik studeer dus niet in amerika (wel in NL nog), want die zijn ook wel een optie als dat kan.
vertel... Ben benieuwd naar ervaringen.. Lijkt mij ook superleukquote:
Ik ga voor 11 daagjes, lijkt best veel, maar ga ook wat uitstapjes maken. 2 Dagen washington en maybe Philli!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:38 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Na 10 dagen NY had ik ook wel, zeer mooi maar nu is het wel genoeg geweest. Maar ik zal er zeker wel weer eens (meerdere keren) heen gaan.
Rond de 200, alleen jammer dat gebouwen enzo er nooit helemaal op passen (of je moet een camera hebben met een groothoeklens maar die past weer niet in je binnenzak)quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:03 schreef MikelenniuM het volgende:
Hoeveel foto's had je geschoten Ogala?
beetje verkapte tvp...![]()
Paspoort: 6mnd geldig na terugkomt.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:47 schreef Thijz het volgende:
Interessant voor misschien een weekendje met de vriendin, hoe zit het met je paspoort? En kun je zo'n tripje makkelijk maken zonder CC?
quote:Op maandag 10 juli 2006 15:29 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Paspoort: 6mnd geldig na terugkomt.
CC: aan te raden. zeer makkelijk betaalmiddel maar niet noodzakelijk. pinnen kan namelijk overal.
jij trakteert?quote:Op maandag 10 juli 2006 23:26 schreef Cityhopper het volgende:
Wie gaat er half september een keer mee stappen in Manhattan?
Iemand suggesties voor een kroeg / bar of iets dergelijks!
Ciao
Ja, ik!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:33 schreef kkkk het volgende:
Heeft iemand hier al eens zo'n UN building tour gedaan?
Het lijkt me namelijk heel interessant, puur omdat het de UN is, maar voor hetzelfde geld word je met een flut tourtje afgescheept.
Ik was er 9 dagen en had de helft nog niet gezien.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:16 schreef Cityhopper het volgende:
[..]
Ik ga voor 11 daagjes, lijkt best veel, maar ga ook wat uitstapjes maken. 2 Dagen washington en maybe Philli!
Enjoy the weekend people![]()
Ik snap het niet. Wat heeft de ligging van een hotel te maken met de tijd van het wachten voor de douane?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:29 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Ben vorig jaar 5 dagen in New York geweest, schitterende stad, weer was ook super (laatste 2 dagen wel iets te heet met 30+), dus heb genoten. Vooral uitzicht vanaf 't Empire was schitterend![]()
[afbeelding]
Ben het alleen niet helemaal eens met de (zeer) korte review van Hotel Pensylvania. Heb daar dus gezeten. De ligging is uitstekend (zeker als je op Newark land, pakt de trein naar Pensylvania Station en je stapt voor de deur uit), de hotel hal is mooi, maar voor de rest vond ik het geen geweldig hotel. De kamers zijn enorm gehorig, wat vooral de 1e dag niet fijn is, omdat je wil proberen van je jet-lag af te komen (was voor mij de 1e keer dat ik de oceaan over ging), de vloer was nou niet echt schoon en de radiator was stuk. En na 10x zeuren werd hij uiteindelijk de laatste dag pas gemaakt (dat was wel een hele aardige man overigens). Ik wil absoluut nog 1x terug naar New York, maar dan neem ik zeker een ander hotel (iets in de buurt daar zou fijn zijn, want de ligging is goed en aanvliegen op Newark scheelt ook wel in de tijd wachten voor de douane).
Er staat nergens dat de ligging van het hotel zorgt voor een kortere wachttijd bij de douane. Er staat dat aanvliegen op Newark sneller gaat. Of dat zo is weet ik niet. Ik ben altijd op Newark geland en aleen een aantal keer vertrokken vanaf JFK. Wel is Newark sneller te bereiken vanaf downtown Manhattan dan JFK. Waarschijnlijk doelde zij daarop.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:41 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Wat heeft de ligging van een hotel te maken met de tijd van het wachten voor de douane?
Als je hotel in de buurt van Penn station ligt, is het makkelijk bereikbaar vanaf EWR. En dat heeft bij hem de voorkeur, omdat je daar korter in de rij staatquote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:41 schreef Jaguarized het volgende:
Ik snap het niet. Wat heeft de ligging van een hotel te maken met de tijd van het wachten voor de douane?
Ah ja op die manier.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:18 schreef Kresj het volgende:
[..]
Er staat nergens dat de ligging van het hotel zorgt voor een kortere wachttijd bij de douane. Er staat dat aanvliegen op Newark sneller gaat. Of dat zo is weet ik niet. Ik ben altijd op Newark geland en aleen een aantal keer vertrokken vanaf JFK. Wel is Newark sneller te bereiken vanaf downtown Manhattan dan JFK. Waarschijnlijk doelde hij daarop.
Moet je alleen niet op het verkeerde station uitstappen zonder om je heen te kijken. In New Jersey is ook een Penn Station namelijk... Handig!!!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:24 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ah ja op die manier.Dat is wel zo idd, 20 minuten met de trein.
Die had ik al bijna ingevoerd in de kaartautomaat op Newark.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:30 schreef Kresj het volgende:
[..]
Moet je alleen niet op het verkeerde station uitstappen zonder om je heen te kijken. In New Jersey is ook een Penn Station namelijk... Handig!!!
heb ik ook gedaan ja. Maar in de trein kan je gewoon bij de conducteur bijbetalen. Je zal niet de eerste zijn die die fout maakt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:33 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Die had ik al bijna ingevoerd in de kaartautomaat op Newark.![]()
Dankje. Geweldige foto's ook!! Nou.. ik ga 'm op mijn lijstje zetten, want het ziet er inderdaad erg interessant uit.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:30 schreef RuDe1234 het volgende:
[..]
Ja, ik!
Ik vond het best interessant, ik heb het niet ervaren als een fluttourtje.
De gidsen komen uit allerlei verschillende landen die bij de UN zijn aangesloten.
Je krijgt alle belangrijke delen van het gebouw te zien (general assembly, security council, economic/social council) als ze tenminste niet toevallig aan het vergaderen zijn.
Wat ook cool is dat de VN een eigen postzegel heeft die je dus alleen daar kunt kopen/versturen, het is immers internationaal grondgebied.
Hier wat foto's die ik daar gemaakt heb:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kofi himself, was wel bijzonder. Er was die dag dat ik er was net een viering mbt het 60-jarig bestaan van de VN.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben een zij jaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:18 schreef Kresj het volgende:
[..]
Er staat nergens dat de ligging van het hotel zorgt voor een kortere wachttijd bij de douane. Er staat dat aanvliegen op Newark sneller gaat. Of dat zo is weet ik niet. Ik ben altijd op Newark geland en aleen een aantal keer vertrokken vanaf JFK. Wel is Newark sneller te bereiken vanaf downtown Manhattan dan JFK. Waarschijnlijk doelde hij daarop.
ok. aangepast.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:32 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
[..]
Ik ben een zij ja![]()
Maar voor de rest heb je gelijk![]()
Ik vertrek over een kleine maand voor 5 dagen naar New York en kom 19 augustus terug. M'n paspoort verloopt op 14 februari, dus 5 dagen te vroeg (quote:Op maandag 10 juli 2006 15:29 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Paspoort: 6mnd geldig na terugkomt.
CC: aan te raden. zeer makkelijk betaalmiddel maar niet noodzakelijk. pinnen kan namelijk overal.
Mwah... NYC is leuk, niet meer. Ik heb er een leuke vakantie gehad, maar het staat voor mij persoonlijk in geen verhouding tot London. (meer stijl en klasse, niet zo plat)quote:
Verlengen, heb je later ook nog wat aan.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:35 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Ik vertrek over een kleine maand voor 5 dagen naar New York en kom 19 augustus terug. M'n paspoort verloopt op 14 februari, dus 5 dagen te vroeg (). Is het verstandig om hem toch alvast te gaan verlengen of komt het zo wel goed?
In september komen nieuwe paspoorten uit. Die bevatten een chip en een iets met een gelaatscan. Ik zou als ik jou was dan pas een nieuwe aanvragen. Je hebt geen speciaal J1 visum oid nodig, dus zo heel moeilijk zullen ze over die 5 dagen niet doen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:35 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Ik vertrek over een kleine maand voor 5 dagen naar New York en kom 19 augustus terug. M'n paspoort verloopt op 14 februari, dus 5 dagen te vroeg (). Is het verstandig om hem toch alvast te gaan verlengen of komt het zo wel goed?
Nou, gezien hoe streng de US kan zijn, zou ik persoonlijk dat risico liever niet lopen. Mijn advies is dus inderdaad tijdig verlengen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:35 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Dat was dus ook mijn gedachte. Het zou echter mooi zijn als ik het kon uitstellen tot oktober, want dat scheelt namelijk weer bijna 5 euro op de prijs van een nieuw paspoort. Nou ja, ik zal van de week even bij het gemeentehuis informeren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:20 schreef kkkk het volgende:
[..]
Nou, gezien hoe streng de US kan zijn, zou ik persoonlijk dat risico liever niet lopen. Mijn advies is dus inderdaad tijdig verlengen.
quote:
Dus ik kan me het geld nog even besparen...quote:1. Does my Dutch passport have to be valid for six months beyond my date of departure from the United States?
No. The United States has an agreement with the Netherlands automatically extending the validity of a passport for six months past the passport's expiration date. Therefore, your passport need remain valid only for the duration of your stay in the United States.
Bron
en toch zou ik het zekere voor het onzekere nemen. Het is zo lullig als je terug gestuurd wordt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:52 schreef groningerstudent het volgende:
Ik heb (op advies van m'n pa) de officiële site van de Amerikaanse ambassade eens even bezocht en het blijkt dat er niks aan de hand is. Quote:
[..]
Dus ik kan me het geld nog even besparen...![]()
Wat staat er op die laatste foto?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 04:29 schreef TheGHunter het volgende:
TVP ook met wat fotootjes
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ni zeure ouwe!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:40 schreef Slappe_hap het volgende:
tvp
Office of the Chief Medical Examinerquote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:23 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Wat staat er op die laatste foto?
Maar wat is daar bijzonder aan?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Office of the Chief Medical Examiner
Ze waren een aflevering van CSI:New York aan t opnemen, op de Brooklyn Bridge.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:23 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Wat staat er op die laatste foto?
Euj, friggin' tofquote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:03 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Ze waren een aflevering van CSI:New York aan t opnemen, op de Brooklyn Bridge.
Die vrouw is een van de hoofdrolspelers
Ik heb opnames van Spiderman3 gezienquote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:03 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Ik sta in het publiek van de clip van de Beastie Boys op Times Square!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:50 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ik heb opnames van Spiderman3 gezien![]()
Best stoer alleen jammer dat ze in die clip super snelle en vage cameraposities hebben dat je het niet echt duidelijk kan zien.quote:Op zondag 23 juli 2006 00:16 schreef Kresj het volgende:
[..]
Ik sta in het publiek van de clip van de Beastie Boys op Times Square!![]()
Melina Kanakaredesquote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:03 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Aaahhh op die manier. Vet stoer!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:03 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Dat is wel een redelijke prijs. Je kan in februari voor 308 als dat nog beschikbaar is.quote:Op zondag 23 juli 2006 10:42 schreef Erasmusch het volgende:
380 is wel het absolute minimum voor een retourtje toch?
Waar vind je die prijs?quote:Op zondag 23 juli 2006 10:42 schreef Erasmusch het volgende:
380 is wel het absolute minimum voor een retourtje toch?
Die 380 is voor september, die periode zaten we meer aan te denken. 308 is alleen in feb? Zo niet, met welke maatschappij?quote:Op zondag 23 juli 2006 11:37 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat is wel een redelijke prijs. Je kan in februari voor 308 als dat nog beschikbaar is.![]()
Tnx...nou eens even kijken of er wat beschikbaar is, want er lijkt al veel op te zijn.quote:Op zondag 23 juli 2006 11:40 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Als je maar niet boekt voor half september
Delta, via Budgetair op vliegwinkel.nl
Continental heeft vaak leuke aanbiedingen, check eens www.atp.nl of ww.continental.com en www.vluchtzoeker.nl. De laatste geeft je ook prijzen van andere maatschappijen.quote:Op zondag 23 juli 2006 11:39 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Die 380 is voor september, die periode zaten we meer aan te denken. 308 is alleen in feb? Zo niet, met welke maatschappij?
Ik ga ook eind augustus naar New york en slaap ook tevens in het Newton hotelquote:Op zondag 23 juli 2006 12:04 schreef staticdata het volgende:
wij gaan eind augustus voor een weekje
we slapen in het newton hotel. dat was een van de weinige nog beschikbaar. heb er zin in
dan ga ik maar snel wat boekenquote:Op zondag 23 juli 2006 14:42 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zie eigenlijk vrij weinig last-minutes voor NYC.
ik ga ook 29 augustusquote:Op zondag 23 juli 2006 12:35 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Ik ga ook eind augustus naar New york en slaap ook tevens in het Newton hotel![]()
We gaan dinsdag 29 augustus vliegen en zaterdag 2 september zit ik weer in het vliegtuig op weg naar huis.
Newark ja, waarschijnlijk zitten we in het zelfde vliegtuig ik zal in de reispapieren eens de vluchtnummers zoekenquote:Op zondag 23 juli 2006 15:22 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik ga ook 29 augustusalleen we vertrekken op 3 september om 22:00.
vlieg je ook op newark?
Heb ik ook gedaan ja. De keuze qua hotels vond ik bij reisbureau's ook vrij beperkt. Het leukste is natuurlijk zelf dat ene goede, goedkope hotel vinden.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:49 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb alles los gedaan, leuker om zo de voorbereidingen te doen en het is natuurlijk een uitdaging om een steeds goedkoper ticket te vinden.
Yes alles los boeken... idd veel leuker dan een reisbureau......quote:Op zondag 23 juli 2006 16:48 schreef tirannetje24 het volgende:
Boeken de meesten van jullie een reis naar NY compleet met hotel via een reisorganisatie of reisburo? Of toch alles los en er even zelf in verdiepen, wat waarschijnlijk ook kosten besparender is en misschien wel leuker.
Ja, heb ik gedaan in 2001.quote:Op zondag 23 juli 2006 18:22 schreef Cityhopper het volgende:
[..]
Yes alles los boeken... idd veel leuker dan een reisbureau......
Heb ook een Big Apple greeter geregeld, dat is een "local" die je mee naar plekken neemt waar je anders nooit zou komen. Iemand ervaring mee? Mij lijkt het super!
Check: http://www.bigapplegreeter.org/
Dat heb ik ook nog gedaan maar ik kreeg geen reactie. Erg jammer.quote:Op zondag 23 juli 2006 18:22 schreef Cityhopper het volgende:
[..]
Yes alles los boeken... idd veel leuker dan een reisbureau......
Heb ook een Big Apple greeter geregeld, dat is een "local" die je mee naar plekken neemt waar je anders nooit zou komen. Iemand ervaring mee? Mij lijkt het super!
Check: http://www.bigapplegreeter.org/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |