106 zitten we al hoorquote:
quote:Op maandag 3 juli 2006 14:17 schreef Troel het volgende:
106 zitten we al hoor
En ja, je hebt gelijk. Je hebt me weer flink ingehaald![]()
En fris en schoon topic!quote:Op maandag 3 juli 2006 13:52 schreef Troel het volgende:
Fok! Dieetclub deel 105
[knip]
Een fris en vooral schoon topic speciaal voor Sjeen![]()
4 graden snachts met geen = zonder dubbele glasquote:Op maandag 3 juli 2006 14:36 schreef Rewimo het volgende:
Wat is voor jou koud, Roosje?
Wij hebben hier onze portie winter dit jaar ook dubbel en dwars gehad. Bah, wat was dat een lange donkere en koude winter.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:32 schreef Roosjedoosje het volgende:
Geniet maar van die hitte hoorHet is hier winter én koud (vooral snachts, en dat is het bijna, dan) brrrr!
Maar goed, vanmiddag heb ik nog wel ff fanatiek gezwommen (40 baantjes in 25 min)! Maar wat een hel is het dan als je weer langs een spiegel loopt in je badpak (ze moeten die dingen daar echt weghalen!)
Ook dat kwam ik inderdaad tegen bij de zoekresultatenquote:Op maandag 3 juli 2006 15:46 schreef YPPY het volgende:
Wat goed van die baan Troel.
Over het hardlopen nog. Ik had ook nooit verwacht dat het me zou gaan lukken de coopertest van school uit te lopen, maar binnen een jaar heb ik een wedstrijd van 10 km uitgelopen (vraag niet hoe snel/langzaam) en 11 kilometer tijdens de Rotterdamse marathon estafette. En dat met 10 km/uur. Het gaat echt heel snel vooruit met je conditie. Je hebt wel goede schoenen nodig. Start to run kan ik ook zeker aanraden. Er zit dan wat dwang achter, waardoor je makkelijker gaat, ook tussen de trainingen door. Ik liep zelf al veel voor start to run, maar ik heb er ook nog veel aangehad.
voor mensen met veel fantasie hele rare beelden oplevert?quote:Op maandag 3 juli 2006 10:14 schreef Troel het volgende:
heb ik met open ogen aangehoord.
doe jij krachttraining?quote:Op maandag 3 juli 2006 15:56 schreef Maeghan het volgende:
Haha, Troel, weet je dat
[..]
voor mensen met veel fantasie hele rare beelden oplevert?Kamagurka is er niets bij.
Ik durf niet meer up te daten, ik ben blij dat ik even niet in het lijstje sta hahaKrachttraining is leuk, maar niet goed voor de weegschaal.
Ja, nou, je leest het natuurlijk, dus vandaar met open ogenquote:Op maandag 3 juli 2006 15:56 schreef Maeghan het volgende:
Haha, Troel, weet je dat
[..]
voor mensen met veel fantasie hele rare beelden oplevert?Kamagurka is er niets bij.
Ja, dat denk ik. Body Pump en bepaalde stukken van Body Balance zijn wel krachttraining, maar dan hebben we het inderdaad niet over het opblazen van spieren in een zweterige studio vol aandachttrekkende steroidenmannen. =Pquote:Op maandag 3 juli 2006 16:08 schreef Emu het volgende:
mmm misschien stel ik mij nu wel het foute soort krachttraining voor![]()
Dan alquote:Op maandag 3 juli 2006 20:50 schreef Sjeen het volgende:
Zooooo, had ik jullie al verteld dat mijn dochter over 10 dagen alweer 2 jaar wordt![]()
Wat een schatje op de foto's uit je fotoboek! Alvast van harte gefeliciteerd!quote:Op maandag 3 juli 2006 20:50 schreef Sjeen het volgende:
Zooooo, had ik jullie al verteld dat mijn dochter over 10 dagen alweer 2 jaar wordt![]()
Heb jij ijsklontjes in je deur!quote:Op maandag 3 juli 2006 20:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Er zijn weinig dagen geweest waarop ik zo blij was met mijn Amerikaanse koelkast.
Ijsklontjes
En ijskoud water. Echt heerlijkquote:Op maandag 3 juli 2006 20:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb jij ijsklontjes in je deur!Oh wat lekker!!
Blijft hij dan extra koel ofzo? Of hoe moet ik dat zien? ( zelf kijken we ook voor zo een KK dus alle info is welkomquote:Op maandag 3 juli 2006 21:01 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb wel een aantal jaren gedaan met een echt oudje, waar de deur uitviel en zo
En die verbruikte ook nog eens meer energie!
Hij heeft zelfs een pizzavak, da's wel erg lollig
Nee, meer om een handige indeling te geven.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:03 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Blijft hij dan extra koel ofzo? Of hoe moet ik dat zien? ( zelf kijken we ook voor zo een KK dus alle info is welkom)
Klikt echt gaaf! Wel idiaal al die vakjes! Smakelijk eten !quote:Op maandag 3 juli 2006 21:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, meer om een handige indeling te geven.
In het koelkastgedeelte zit wel een speciale vleesla (kouder) en groentela (minder koud). Daarnaast een bar zodat je niet elke keer dat je frisdrank pakt de deur open hoeft te doen, maar wij gebruiken eigenlijk altijd de ijsklontjes en bewaren frisdrank niet koud. Ben er erg blij mee
Wij gaan zo eten. Was veel te warm, nu pas is het een beetje lekker om te eten...
Goed zeg! (dat is bijna 10 km/uquote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:39 schreef Iksje het volgende:
12 dagenje mag het hebben!
Gelukkig maar dat het dan eindelijk voorbij is...
Ik heb gisteren de looptest gedaan van Start to Run: +- 5km (we liepen niet op een piste maar door een parcours op het bosrijke domein) in 31 min.![]()
En nu zelf netjes 2x per week blijven lopen![]()
hmmz dat wel erg lang ik vind het al erg dat ik het altijd 6 of 7 dagen ben.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:22 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben EINDELIJK niet meer ongesteld... Door het beginnen met de pil en daaroverheen die antibioticakuur, ben ik ruim 12 dagen ongesteld geweest. Als het nog veel langer had geduurt, was ik een bloedtransfusie aan gaan vragen![]()
erg snel is nooit goed, net zoals erg veel, of erg weinig of erg traagquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:49 schreef _Dizzy_ het volgende:
Verbeterd je conditie erg snel als je begint met hardlopen?
Hmpf... zeg maar 13 dagenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:58 schreef Riann het volgende:
[..]
hmmz dat wel erg lang ik vind het al erg dat ik het altijd 6 of 7 dagen ben.
Ja dat is wel heel erg lang. En dan met dit warme weer is dat helemaal erg.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hmpf... zeg maar 13 dagenHet is dus nog steeds niet weg. Heb net de huisarts even gebeld, moet toch maar stoppen met de pil. Waarschijnlijk houdt het dan wel op...
Ik heb dat en keer halverwege een strip gehad, ik moest juist gewoon doorslikken, het zou vanzelf wel ophouden. Na ruim twee weken deed het dat inderdaadquote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hmpf... zeg maar 13 dagenHet is dus nog steeds niet weg. Heb net de huisarts even gebeld, moet toch maar stoppen met de pil. Waarschijnlijk houdt het dan wel op...
Als het over twee weken maar weg isquote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb dat en keer halverwege een strip gehad, ik moest juist gewoon doorslikken, het zou vanzelf wel ophouden. Na ruim twee weken deed het dat inderdaad
Maar met dit weer zou ik ook inderdaad gewoon stoppen met de strip, maarja, voor hetzelfde duurt het dan ook nog langer.
Het is maar net wat je erg snel vindt natuurlijkquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:49 schreef _Dizzy_ het volgende:
Verbeterd je conditie erg snel als je begint met hardlopen?
Dat is toch best snel! Als ik dat zo hoor is het zeker het proberen waard om ook te gaan hardlopen, al is het alleen maar om meer conditie te krijgen! Bedankt !quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:31 schreef Iksje het volgende:
@dizzy: wat is erg snel?
voor mezelf vind ik dat ik heel snel resultaat heb gehaald, zeker de laatste weken. Op 10 weken tijd ben ik van geen 5 min kunnen lopen naar 30 min lopen zonder stoppen gegaan. (2à3 keer per week lopen).
Ik weet dat er hier mensen zijn- die wel de discipline hadden om op hun eentje een internetloopschema te volgen- en die ook heel mooie resultaten behaald hebben. Al ken ik daar de termijn niet van...
heeee, hebben jullie de rino stikstof roadshow op bezoek gehad???quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:42 schreef teigan het volgende:
pf, het is hier warm..
net heb ik een danoontje ijsje gehad, een aantal studentjes hadden die gemaakt mbv. vloeibare stikstof, is het zo bevroren...
en dat was best lekker.
Denk dat jij andere (meer) rechten hebt gekregen op de database dan wijquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:19 schreef Troel het volgende:
Ik heb met Bert overlegd, de enige die echt op de server inlogt schijn ikzelf te zijn als ik mensen toevoeg aan het lijstje, dus ik zal het wachtwoord weer aanpassen.
Blijkbaar logt niemand in op iets van de server (maar het heeft iets met een password bestandje te maken ofzo, nouja, het zal wel)
Mijn avondeten van vanavond: een komkommer en twee perenijsjes. Sonja zou trots op me zijn, denk je nietquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:17 schreef Isabeau het volgende:
Soms neus ik even in dat Sonja Bakker topic en ik sta daar toch echt een beetje van te kijken hoor. Zo stond er dat 795 kcal prima dagje is en 1200 kcal is toch ècht véél te veelJa, om een pondje of 3 af te vallen misschien leuk, maar toch niet om echt overgewicht kwijt te raken
Of je druk maken om 3 dropjes. Hoe wil je dat de rest van je leven volhouden?
Komkommer okee, maar ijsjes?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Mijn avondeten van vanavond: een komkommer en twee perenijsjes. Sonja zou trots op me zijn, denk je niet
Nee eigenlijk niet, het is zelfs zo dat ik de hele week voorafgaand aan de vorige keer bij de buren gegeten had. En nu dus gewoon thuis, ook geen dingen die ik in deze periode pas voor het eerst eet. Heel vreemd allemaal, maar ik denk dat ik eens ga vragen of ze mijn bloed willen nakijken op die vitamine B12.quote:Op woensdag 5 juli 2006 05:41 schreef Isabeau het volgende:
Nog verband met wat je hebt gegeten, Sjeen? Iets wat je vorige week ook hebt gehad?
Ik ga zo fietsenMijn hemel, het is veel te vroeg. Oh ja, mijn gewicht zit op voor-de-chocolade-meet-kg
795kcal is echt wel ongezond weinig, zelfs voor een vrouw, maarja als je 45kg wil wegen moet je er iets voor over hebben hequote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:17 schreef Isabeau het volgende:
Soms neus ik even in dat Sonja Bakker topic en ik sta daar toch echt een beetje van te kijken hoor. Zo stond er dat 795 kcal prima dagje is en 1200 kcal is toch ècht véél te veelJa, om een pondje of 3 af te vallen misschien leuk, maar toch niet om echt overgewicht kwijt te raken
Of je druk maken om 3 dropjes. Hoe wil je dat de rest van je leven volhouden?
Kan me niet voorstellen dat je het na 1 uur tao bo'en nog steeds koel had, us dat werkt ook niet, octo
Zwemmen? Het regent hierquote:Op woensdag 5 juli 2006 09:11 schreef Ymke het volgende:
Het logeerhondje is weer opgehaald , maar ik heb net toch al een uur gewandeld . Het is wel enorm zweetweer , gatver het gutst van mn lijf
Misschien ga ik na de vakantie wel een hondje uit het asiel halen
Ik ga nu lekker zwemmen![]()
Van mij mag ze alles op een anatomisch onmogelijke plaats steken, als ik eerlijk ben.quote:Op woensdag 5 juli 2006 00:29 schreef Maeghan het volgende:
Van Sonja mag je ook rode wijn en speculaas, dus kritiek op perenijsjes mag ze op een anatomisch onmogelijke plaats steken, vind je ook niet?
Goed zoquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:32 schreef Levitation het volgende:
Moest hem er toch vervolgens even van doordringen dat er nog nooit iemand dik is geworden van te veel koken, maar dat je dik wordt van te veel eten.![]()
Ik woon in Geel maar werk in Mechelen ben dus in Mechelen, maar het regenen was enkel in de voormiddag een klein half uurtjequote:Op woensdag 5 juli 2006 09:57 schreef Iksje het volgende:
Emu, waar woon jij ergens in België? Ik zit in het oosten (centrum) en het is hier wel bewolkt maar er valt nog steeds geen druppel...
Ben al 15 min bezig aan mijn fruitprutje... wel lekker maar slikken doet zo'n pijn.![]()
Een Belgen-kliekje.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:10 schreef Emu het volgende:
[..]
Ik woon in Geel maar werk in Mechelen ben dus in Mechelen, maar het regenen was enkel in de voormiddag een klein half uurtje
Ik dacht dat ik hier de enige Belg was, Iksje, gebruik je msn of heb je mail![]()
Ruilen met mijn vriend? Die was liever als Belg geboren, hij vind Nederlanders (behalve zichzelf natuurlijkquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:28 schreef Iksje het volgende:
kunnen we gaan rellen, wie het best kan afvallen, Nederlanders of Belgen
Ach nee, daarvoor ben ik toch een beetje te veel pro Nederland... misschien gaan we in jullie wel een weekje camperen in het hoge noorden
Volgens mij noemen ze het midden van ons land ook al "hoge noorden".quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:31 schreef teigan het volgende:
het hoge noorden is mooi!!!!!!!
al wil ik straks na mijn afstuderen het liefst wat verder richting het midden van het land..
Nou eh gewoon via google. Ik ken Fok! maar door me aan te melden bij dit gezellige dieettopic.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind jullie super gezellig! Ik vroeg me gewoon af hoe je op Fok terecht komt als Belg.![]()
Ja, deze kleur: spearmint silverquote:Op woensdag 5 juli 2006 16:28 schreef teigan het volgende:
leuk, wat voor eentje?
wij zijn wel aan het rondkijken, maar we hebben nog niet genoeg centjes..... En om voor een auto nou te gaan lenen vind ik ook nogal wat.. (en als student kun je (gelukkig) nog niet zo makkelijk lenen..)
edit: en opeens stond het plaatje er... Ziet er leuk uit zeg!! Ook dat kleurtje?
Ow? Dat wist ik dus niet. smaakt het hetzelfde?quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:49 schreef octopussy het volgende:
tartaar ipv gehakt nemen scheelt al behoorlijk
Ontbijt 1 droge boterham??? Ik zou dan echt spontaan een appelflauwte krijgen. dat is voor mij echt veels te weinig.quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:12 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag heb ik wel een superslanke dag
Ontbijt: 1 droge boterham
Tussendoor: 1 appel
Lunch: aardappelpuree, bietjes, klein stukje vlees, karnemelk, bananenvla
Avondeten: droog bolletje, kopje cup a soup
In de zusterflat heb ik nog water, een komkommer en brood zonder beleg.
En Ymke, als je ergens normaal spek door zou doen (zoals stamppot) dan kan je ook plakjes rauwe ham knisperig bakken in een koekenpan: smaakt net zo lekker en is stukken slanker
Toch het SB-dieet?quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:12 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag heb ik wel een superslanke dag
Ontbijt: 1 droge boterham
Tussendoor: 1 appel
Lunch: aardappelpuree, bietjes, klein stukje vlees, karnemelk, bananenvla
Avondeten: droog bolletje, kopje cup a soup
quote:WERKEN MET VOEDSEL MAAKT SNEL TE DIK
Van onze correspondent
DELFT, donderdag
Personeel in de voedings- en genotsmiddelenindustrie is het dikst van Nederland. Meer dan de helft van hen (52,3%) heeft overgewicht. Mensen die werkzaam zijn in de cultuur-, sport- en recreatiesector en de papierindustrie letten het meest op de lijn. Slechts een vijfde van hen is te dik. Dat blijkt uit een onderzoek van TNO Delft onder bijna 2500 werknemers uit 28 branches.
Gemiddeld is dertig procent van de Nederlandse werknemers te dik en lijdt 7,5 procent zelfs aan een ernstige vorm van overgewicht. Ook de bouw- en de transport- en vervoersbranche scoren boven dit gemiddelde.
Hier hebben respectievelijk 38,5 en 42,2 procent van de werknemers overgewicht.
Overigens zijn mensen met een baan gemiddeld wel lichter dan de hele Nederlandse bevolking. Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek bleek in maart dat vorig jaar 44,9 procent van de volwassenen overgewicht had.
Volgens de onderzoekers lijkt met name de hoeveelheid lichamelijke inspanning binnen het werk samen te hangen met overgewicht.
Zeker weten, ik kijk er erg naar uitquote:
quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:07 schreef teigan het volgende:
je zou toch zeggen dat je doordat je de hele dag in etenslucht hangt, je geen trek meer hebt...
ik vind het trouwens wel veel hoor, 45% van de volwassenen heeft overgewicht...
en toevallig zitten hier op fok! alle dunne sprietjes die op dikke mensen kotsen..
Chauffeurs hebben een zittend beroep. Lijkt me dus logisch, zeker als je gedwongen bent zo'n zittend leven te combineren met het gemiddelde wegrestaurantvoerquote:Op donderdag 6 juli 2006 09:10 schreef YPPY het volgende:
Ik ben inderdaad aangekomen toen ik niet meer in de recreatiesector werkte. Maar tijdens mijn werk daar kwam ik ook al aan.Al speelden de vreselijk ongezonde personeelsmaaltijden daar ook wel mee. Tijdens mijn werk in de gehandicaptenzorg ben ik afgevallen, terwijl daar het percentage overgewicht daar ook redelijk hoog ligt.
Alle chauffeurs die ik ken (4) zijn trouwens wel te zwaar.
Dat dacht ik ook, tot in het programma "Je bent wat je eet" (Belgische commerciële omroep) een chauffeur aan bod kwam. Wel eentje die nationaal reed, maar mits wat planning heeft hij z'n eetgewoontes kunnen veranderen en was hij na die 8 weken toch flink wat kwijt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Chauffeurs hebben een zittend beroep. Lijkt me dus logisch, zeker als je gedwongen bent zo'n zittend leven te combineren met het gemiddelde wegrestaurantvoer
- Ik heb 4 maanden bij een bakker gewerkt en kwam 10 kg aanquote:Op donderdag 6 juli 2006 09:05 schreef Rewimo het volgende: Artikel Telegraaf
Lokdoosje! Zijn ze zo wegquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:52 schreef octopussy het volgende:
BTW. Ik heb hier in huis een mierenplaag![]()
Zou wat voor mij zijn!quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:52 schreef octopussy het volgende:
ah sportschool, fitnesscentrum, wellnescentre: het is allemaal hetzelfde.
En je betaalt je inderdaad scheel. Ik ga denk ik eerst maar eens een knipkaart nemen want ik wil niet minimaal een jaar (stilzwijgende verlening meestal) vastzitten aan een abbo en dan ook nog idioot veel inschrijfgeld betalen.
Ik heb trouwens wel ooit eens Diplan gedaan. Ik betaalde daar toendertijd 200 gulden voor en dan kreeg je telkens voor een week je voedingsplan mee (wat je echt strikt moest volgen, 3keer per dag yoghurt, 3 appels p/d en veeeeel gekookte aardappels. En owee als je eens een keer afweek van het menu!). Je moest je dan laten wegen en je vetpercentage bepalen. In 10 weken zou je 10 kilo afvallen. Bij mij waren het er met veel pijn en moeite 6 kilo en die zaten er daarna heel snel weer dubbel er dwars aan.
BTW. Ik heb hier in huis een mierenplaag![]()
Ik ben in november vorig jaar ook flink aangekomen omdat ik op m'n werk tegen de sinterklaasartikelen aan zat te kijken. Ik ben er principieel tegen om die dingen te eten voor sinterklaas er is, maar ik kon het gewoon niet meer laten op een gegeven moment. Van 's ochtends tot 's avonds naar marsepein en chocoladekruidnootjes moeten kijken zonder eraan te mogen zitten...quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:07 schreef teigan het volgende:
je zou toch zeggen dat je doordat je de hele dag in etenslucht hangt, je geen trek meer hebt...
ik vind het trouwens wel veel hoor, 45% van de volwassenen heeft overgewicht...
en toevallig zitten hier op fok! alle dunne sprietjes die op dikke mensen kotsen..
Algemene natuurwetenschappen bedoel jequote:Op donderdag 6 juli 2006 20:37 schreef Isabeau het volgende:
Oeh, teigan...seksuele voorlichting geven aan 13-14 jarigenNou, eh...succes? Wel een beetje raar voor een scheikunde lerares...misschien kan je het scheikundig brengen
en ik heb nog wel een leuk boek met leuke dingen om te vertellen.
Mede daarom ben ik nooit gegaan voor middelbare school scheikunde docent, want dan moest je ook bio en natuurkunde doenquote:
Ja, maar als ik HBO gedaan zou hebben, dan zou ik nooit bij de hogere klassen komen, want ik zou dan maar tweedegraads zijn, jij gaat neem ik aan voor eerstegraads op?quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:13 schreef teigan het volgende:
Troel, hogere klassen is het wel alleen scheikunde.... Als ik een derde klas natuurwetenschappen zou krijgen, dan doe ik het scheikunde gedeelte, en een collega het natuurkunde gedeelte...
(totdat het door elkaar gaat lopen natuurlijk)..
ik moet iig mijn natuurkunde weer flink gaan ophalen vrees ik, dat was nl. niet mijn sterkste kant..
Veel plezier! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 06:52 schreef Fannetje het volgende:
Tot over drie weken allemaal, ik ga NU op vakantie![]()
Uit de Telegraafquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom er net achter dat ik co-schap loop in een ziekenhuis dat onder curatele staat en dan met name door het slecht werken van chirurgie, anaesthesie en kindergeneeskunde. Leuk![]()
quote:Ziekenhuis Meppel komt onder toezicht inspectie
Van onze medische redactie
MEPPEL, vrijdag
Het Diaconessenhuis in Meppel is gisteren onder verscherpt toezicht gesteld van de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ). Het ziekenhuis heeft al lange tijd te maken met ruzies tussen de specialisten. Daarbij schort het volgens de inspectie aan kwaliteit van de zorg.
Volgens de IGZ heeft de raad van bestuur, de leiding van het ziekenhuis, tot nu toe onvoldoende ingegrepen. De gezondheid van de patiënten loopt daardoor naar de mening van de inspectie extra gevaar. Het ziekenhuis krijgt een maand de tijd om orde op zaken te stellen. Ook moet er een plan van aanpak komen voor verbetering op langere termijn.
De inspectie verwijt de raad van bestuur in het rapport expliciet de situatie in het ziekenhuis rooskleuriger te hebben voorgesteld dan verantwoord was. Een woordvoerder van de IGZ wilde niet ingaan op de vraag of de raad van bestuur de eer aan zichzelf zou moeten houden.
Ook wil de inspectie niet ingaan op de vraag of het ziekenhuis afdelingen moet sluiten, als de situatie over een maand niet duidelijk is verbeterd.
In het onderzoeksrapport dat de inspectie gisteren heeft gepresenteerd, staat dat de tijd in het Diaconessenhuis stil lijkt te hebben gestaan. Het ziekenhuis doet te weinig aan controle van de kwaliteit van de geleverde zorg. Ook is er weinig aandacht voor verbetering en modernisering van de zorg. Zo houdt het ziekenhuis niet goed bij wanneer zich medische complicaties voordoen bij patiënten, hoewel dat in andere ziekenhuizen allang gemeengoed is.
Kinderartsen
De problemen spelen vooral bij de afdelingen chirurgie en anesthesiologie, maar volgens de inspectie functioneren de kinderartsen ook niet optimaal.
Het verscherpte toezicht is een relatief nieuw dwangmiddel van de inspectie.
Heel verstandigquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:56 schreef Ikiskoel het volgende:
Ach, ik ben nog steeds diegene met het hoogste gewicht in het lijstje, dus niemand hoeft zich te schamen. Doe ik ook niet trouwens
dat ben je sowieso al niet Rewimoquote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:04 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Heel verstandigEn ik vind het nog steeds raar om te zien dat ik niet meer de zwaarste ben
![]()
heheehe ff kijken danquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:49 schreef YPPY het volgende:
Goed gedaan teigan! Het lijkt mij wel leuk om die lessen tegen, vooral omdat het iets is dat ze ws nooit meer zullen vergeten. Ik zie onze biologieleraar nog staan, type waarvan je je afvraagt of hij ook wel eens een hand van een meisje/vrouw heeft mogen vasthouden, vertellen over sex.
Mijn kiezen zijn er ook uit. Heb dagen alleen vla en appelmoes gegeten, was wel goed voor de lijn dus.
Lijkt me apart Isa, als je ergens gaat werken waar je vooraf al weet dat het er fout gaat. Maar ja, kun je wel leren hoe het niet moet.
Voor de meelezers: ik ga sta eindelijk onder m'n eigen nick in het z&g lijstje. Wel confronterend, zo hoog.
Nee, dat weet ik, maar ik was in mijn omgeving gewend om altijd de zwaarste te zijn. Dus dit is best wel wennenquote:
Binnenkort ben je niet meer de lichtste hoorquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:56 schreef Ikiskoel het volgende:
Ach, ik ben nog steeds diegene met het hoogste gewicht in het lijstje, dus niemand hoeft zich te schamen. Doe ik ook niet trouwens
Ik ga wel valsspelen hoorquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:37 schreef Ikiskoel het volgende:
Bubsel, dan kunnen we mooi samen aan de gang![]()
![]()
Ik heb trouwens ook centimeters opgeschreven. Als ik weer wat beter bezig ben met de lijn ga ik weer meten. Want nu gaat het niet zo lekker .....![]()
Yepquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:50 schreef Ikiskoel het volgende:
Bubseltje, krijg je een WLS?
Damn, wat spannend! Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat enzoquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:51 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Yepin september als het goed is een GBP
Ik denk dat je eerder ook niet eraan gaat denken.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:20 schreef Emu het volgende:
Een operatie moet toch wel echt het laatste middel zijn vind ik, als je alle anderen hebt geprobeert.
Jij zegt precies wat ik denk!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:40 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik vind de mensen die Sonja Bakker doen echt steeds raarder. Ze verdedigen het enorm, terwijl het gewoon niets voorstelt. Het is niets nieuws en het is veel te weinig. Ik zie niets anders in dat topic dan mensen die klagen dat ze 'iets extra's nemen als ze honger hebben', dat ze rammelen, etc. en aan de andere kant mensen die blijkbaar zo ongezond aten dat ze het nog VEEL eten vinden ook.
Ik heb net wat dagen in zitten voeren in de eetmeter en ik kom gewoon op iedere dag uit op te weinig kcal, nl. 800 - 900 per dag en daarnaast dagelijks te weinig vet, eiwit, calcium, magnesium, ijzer, selenium, vitamines A, D, E, B1, B2, B12, Foliumzuur, en zelfs te weinig fruit (eetmeter gaat uit van 200 gram en niet van twee stuks) en groente. Verder kan iedere gek wel zien dat twee boterhammetjes of crackertjes per dag niet bepaald voldoet aan het advies van het voedingscentrum van 5/6 boterhammen per dag. Als je dit dieet nu een week of twee zou volgen ok, maar negen weken lang iedere dag te weinig voeding is toch een recipe for distaster, nietwaar?
Verder zie ik in die drie topics ook al regelmatig mensen voorbijkomen die zeggen dat ze niet afvallen met dit dieet (nee, raar nou als je veel te ver onder je minimumenergieinname gaat zitten en te weinig vet eet), en dan zie je de hersenloze dieetvolgertjes weer roepen dat dat niet kan omdat ze dan zeker te veel eten (ja, want 800 kcal is echt megaveel... al eet je het dubbele, dan zouden veel mensen zelfs nog langzaam af moeten vallen).
Ik begrijp niet hoe iemand het presteert om twee ons groente 's avonds niet weg te krijgen of vol te zitten van een bakje yoghurt met een appel als ontbijt. Ongelofelijk gewoon.
Misschien vind niet iedereen groente zo lekker als jij?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:40 schreef Maeghan het volgende:
...
Ik begrijp niet hoe iemand het presteert om twee ons groente 's avonds niet weg te krijgen of vol te zitten van een bakje yoghurt met een appel als ontbijt. Ongelofelijk gewoon.
Het lijkt mij ook een vreselijk dieet. Ik kan er zowiezo niet tegen al een week van te voren precies te weten wat ik 'moet' eten.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:40 schreef Maeghan het volgende:
Tja, dat is net zoiets als zeggen dat je niet hoeft te kijken naar een ongeluk in de Maastunnel.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:52 schreef octopussy het volgende:
[..]
Misschien vind niet iedereen groente zo lekker als jij?Ik kan ook maar nauwelijke twee ons groente wegwerken, gewoon omdat ik het meeste heel erg vies vind.
Voor de rest vind ik wel dat je gelijk hebt over het SB dieet, maar aan de andere kant HOEF je het niet te lezen en te reageren. Op een gegeven moment zie je dat topic toch wel weer langzaam doodbloeden als de een na de andere vreetbuien krijgten concludeert dat ze het misschien toch niet hun hele leven volhoud op een crash dieet.
Tja, als Sonja zegt dat een liga mag, dan snap ik ineens allesquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:13 schreef octopussy het volgende:
een liga
Eh. Als jij zegt dat je alles snapt omdat Sonja zegt dat een liga mag, dan snap ik er ineens niets meer van.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, als Sonja zegt dat een liga mag, dan snap ik ineens alles
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:24 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Eh. Als jij zegt dat je alles snapt omdat Sonja zegt dat een liga mag, dan snap ik er ineens niets meer van.![]()
Daar heb je wel gelijk in. Soms denk ik gewoonquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:23 schreef Troel het volgende:
Nou, ik denk dat je gewoon een pluim in je kont moet steken en blij moet zijn dat jij wel nadenkt over hetgeen je doet, en de SB-ertjes gewoon moet laten doen, want we zullen toch wel niet tot ze doordringen.
Mwah, ik denk dat een aantal andere mensen het wel zullen snappenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:24 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Eh. Als jij zegt dat je alles snapt omdat Sonja zegt dat een liga mag, dan snap ik er ineens niets meer van.![]()
Nee joh ik heb me eerst vol gevreten en toen dacht ik ik wil afvallen en gelijk maar een operatiequote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:20 schreef Emu het volgende:
Een operatie moet toch wel echt het laatste middel zijn vind ik, als je alle anderen hebt geprobeert.
Hier wil ik even op reageren.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:56 schreef Maeghan het volgende:
[..]
De vraag "hoe maak ik kool schoon" vond ik toch ook een teken aan de wand.
Maar als je zelf het inzicht wel hebt, waarom dan niet gewoon zelf een schema vaststellen? Je kunt dan beter een schema vaststellen waarin WEL alle benodigde stoffen zitten, dan als houvast een schema nemen wat echt niet gezond is (en geloof me, dat is het echt niet). Gezonder eten zal je dan ook kunnen zonder Sonja, maar met een eigen (fatsoenlijke) levenswijze.quote:
En dat is ook precies wat ik van plan ben ná die 9 weken... Ik heb deze structuur nu gewoon even nodig. Zelf een schema samenstellen is niet zo makkelijk als het lijkt en SB biedt me op dít moment gewoon even een leidraad hoe ik het over 9 weken zelf aan kan pakken.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar als je zelf het inzicht wel hebt, waarom dan niet gewoon zelf een schema vaststellen? Je kunt dan beter een schema vaststellen waarin WEL alle benodigde stoffen zitten, dan als houvast een schema nemen wat echt niet gezond is (en geloof me, dat is het echt niet). Gezonder eten zal je dan ook kunnen zonder Sonja, maar met een eigen (fatsoenlijke) levenswijze.
Ik bedoelde dat er niet opstaat van: "deze groente is als volgt schoongemaakt:" of "als u deze groente koopt, moet u het zo schoonmaken:". Ik heb die vraag nu één keer gesteld en hoef 'm nu niet weer te stellen. Ik had ook m'n moeder kunnen bellen, maar vond dit wat makkelijkerquote:Overigens, de voorverpakte gesneden groente, die hoef je toch niet meer te wassen? (Ik heb altijd voorgesneden groenten, omdat ik anders teveel weg moet gooien en het soms zelfs goedkoper is, maar volgens mij is dit ook voorgewassen enzo. Anders heb ik allemaal bacterietjes enzo naar binnen zitten werken).
Dankje Sjeenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:41 schreef Sjeen het volgende:
XcUZ_Me, de manier waarop jij met SB omgaat is prima. Juist omdat je het op jezelf toepast en je realiseert dat het geen dieet is om eeuwig vol te houden.
Wij generaliseren het inderdaad, dat is niet helemaal netjes. Maar zoals je zelf aangeeft, best wel een beetje begrijpelijk...
uhuh ik snap hetquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat een aantal andere mensen het wel zullen snappen
Inderdaad!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:40 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik vind de mensen die Sonja Bakker doen echt steeds raarder. Ze verdedigen het enorm, terwijl het gewoon niets voorstelt.
<..>
Dat is toch precies wat ik bedoel? Je geeft hiermee zelf al aan dat je niet wist hoe je dat schoonmaakte, omdat je hiervoor te veel ongezonde dingen at (ik eet trouwens ook gewoon Knorrmaaltijden en vind ze helemaal niet zo ongezond?). Dat geeft gewoon aan dat je het niet gewénd bent om iedere dag verse groente klaar te maken. Dat veroordeel ik niet, maar het geeft wel het probleem aan. Ik vind het wel raar om dan maar een of ander hersenloos dieet te volgen. Jij past het gelukkig aan, en inderdaad, die reacties daarop in het SB topic zijn zo raar. Dan springt de halve club erop, alsof je een misdadiger bent omdat je twee crackers door een boterham durft te vervangen! Alsof je dan linea recta naar de hel gaat.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik bedoelde dat er niet opstaat van: "deze groente is als volgt schoongemaakt:" of "als u deze groente koopt, moet u het zo schoonmaken:". Ik heb die vraag nu één keer gesteld en hoef 'm nu niet weer te stellen. Ik had ook m'n moeder kunnen bellen, maar vond dit wat makkelijker.
Ok, dan hebben we elkaar gewoon verkeerd begrepenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:48 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Jij past het gelukkig aan, en inderdaad, die reacties daarop in het SB topic zijn zo raar. Dan springt de halve club erop, alsof je een misdadiger bent omdat je twee crackers door een boterham durft te vervangen! Alsof je dan linea recta naar de hel gaat.
Dat is vrij eenvoudig. Ik heb geen ernstig overgewicht, dus een dietist en/of cursus worden door mijn verzekeraar eenvoudigweg niet vergoed. Verder ben ik student en heb ik dus écht geen geld om dat even uit mijn eigen zak te betalen.quote:Verder dus de vraag, waarom heb je niet door iemand in je omgeving die er verstand van heeft een dieet laten samenstellen, of ben je niet naar een dietist gegaan of heb je geen cursus van je verzekeraar gevolgd om gezond te leren eten bijvoorbeeld.
Financiele kwestie dus en daarbij het feit dat ik volgens mij nu al méér voedingsstoffen binnenkrijg, dan dat ik ooit gedaan heb tot dusverquote:Dat begrijp ik niet, waarom kies je dan voor een dieet wat niet bij je past, waarbij je te weinig eet en te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, in plaats van een dieet te zoeken wat wel op jouw lichaam is geschreven? Geen aanval, maar gewoon een vraag over iets wat mij zeer verbaast.
Veel plezier!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:17 schreef Urnie het volgende:
Vandaag ga ik naar Concert at sea en ik heb er zin in!
Sorry hoor, dat je een dieet bekritiseert, prima, maar dat je dan de mensen ´hersenloze dieetvolgertjes´ noemt gaat mij persoonlijk iets te ver. Ik ben zeker geen ´hersenloze dieetvolgertje´ en ik wens al helemaal niet door jou zoiets dergelijks genoemd te worden omdat jij je gelijk niet kan halen in het SB topic!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:40 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik vind de mensen die Sonja Bakker doen echt steeds raarder. Ze verdedigen het enorm, terwijl het gewoon niets voorstelt. Het is niets nieuws en het is veel te weinig. Ik zie niets anders in dat topic dan mensen die klagen dat ze 'iets extra's nemen als ze honger hebben', dat ze rammelen, etc. en aan de andere kant mensen die blijkbaar zo ongezond aten dat ze het nog VEEL eten vinden ook.
Ik heb net wat dagen in zitten voeren in de eetmeter en ik kom gewoon op iedere dag uit op te weinig kcal, nl. 800 - 900 per dag en daarnaast dagelijks te weinig vet, eiwit, calcium, magnesium, ijzer, selenium, vitamines A, D, E, B1, B2, B12, Foliumzuur, en zelfs te weinig fruit (eetmeter gaat uit van 200 gram en niet van twee stuks) en groente. Verder kan iedere gek wel zien dat twee boterhammetjes of crackertjes per dag niet bepaald voldoet aan het advies van het voedingscentrum van 5/6 boterhammen per dag. Als je dit dieet nu een week of twee zou volgen ok, maar negen weken lang iedere dag te weinig voeding is toch een recipe for distaster, nietwaar?
Verder zie ik in die drie topics ook al regelmatig mensen voorbijkomen die zeggen dat ze niet afvallen met dit dieet (nee, raar nou als je veel te ver onder je minimumenergieinname gaat zitten en te weinig vet eet), en dan zie je de hersenloze dieetvolgertjes weer roepen dat dat niet kan omdat ze dan zeker te veel eten (ja, want 800 kcal is echt megaveel... al eet je het dubbele, dan zouden veel mensen zelfs nog langzaam af moeten vallen).
Oew, die hap te veelquote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:51 schreef Rewimo het volgende:
Beetje tegenwicht
Wij zijn gisteren uit eten geweest (kind logeerde bij oma) bij de Argentijn. Vooraf slakken, dan een zalige ossehaas en helaas kreeg ik toen mijn verse fruitcoupe niet helemaal opEn de beroemde hap te veel zat er ook bij, dat resulteerde dus in maagkramp en vroeg naar bed... Maar ja, je moet er wàt voor over hebben...
En nu gaan we een hele dag fotograferen dus de calorieën loop ik er wel weer af
Ja, had niet echt zin om te vertellen dat ik in een dip zit, eenzaam en huilerig ben en mede daarom chips en ijs op heb. Met alles wat ik opgegeten heb de afgelopen tijd weet ik zeker dat sporten helpt, anders had ik inmiddels echt al vier kilo aangekomen geweest denk ik zo. Daartegenover dacht ik vanochtend, stel je nu voor dat ik dat allemaal niet op had, dan had ik door dat sporten echt wel afgevallen geweest. Dan had ik onder de tachtig kunnen zitten. Maar daar word ik dan alleen maar weer down van. Ik wil m'n leuke collegaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |