Damn, wat spannend! Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat enzoquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:51 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Yepin september als het goed is een GBP
Ik denk dat je eerder ook niet eraan gaat denken.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:20 schreef Emu het volgende:
Een operatie moet toch wel echt het laatste middel zijn vind ik, als je alle anderen hebt geprobeert.
Jij zegt precies wat ik denk!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:40 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik vind de mensen die Sonja Bakker doen echt steeds raarder. Ze verdedigen het enorm, terwijl het gewoon niets voorstelt. Het is niets nieuws en het is veel te weinig. Ik zie niets anders in dat topic dan mensen die klagen dat ze 'iets extra's nemen als ze honger hebben', dat ze rammelen, etc. en aan de andere kant mensen die blijkbaar zo ongezond aten dat ze het nog VEEL eten vinden ook.
Ik heb net wat dagen in zitten voeren in de eetmeter en ik kom gewoon op iedere dag uit op te weinig kcal, nl. 800 - 900 per dag en daarnaast dagelijks te weinig vet, eiwit, calcium, magnesium, ijzer, selenium, vitamines A, D, E, B1, B2, B12, Foliumzuur, en zelfs te weinig fruit (eetmeter gaat uit van 200 gram en niet van twee stuks) en groente. Verder kan iedere gek wel zien dat twee boterhammetjes of crackertjes per dag niet bepaald voldoet aan het advies van het voedingscentrum van 5/6 boterhammen per dag. Als je dit dieet nu een week of twee zou volgen ok, maar negen weken lang iedere dag te weinig voeding is toch een recipe for distaster, nietwaar?
Verder zie ik in die drie topics ook al regelmatig mensen voorbijkomen die zeggen dat ze niet afvallen met dit dieet (nee, raar nou als je veel te ver onder je minimumenergieinname gaat zitten en te weinig vet eet), en dan zie je de hersenloze dieetvolgertjes weer roepen dat dat niet kan omdat ze dan zeker te veel eten (ja, want 800 kcal is echt megaveel... al eet je het dubbele, dan zouden veel mensen zelfs nog langzaam af moeten vallen).
Ik begrijp niet hoe iemand het presteert om twee ons groente 's avonds niet weg te krijgen of vol te zitten van een bakje yoghurt met een appel als ontbijt. Ongelofelijk gewoon.
Misschien vind niet iedereen groente zo lekker als jij?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:40 schreef Maeghan het volgende:
...
Ik begrijp niet hoe iemand het presteert om twee ons groente 's avonds niet weg te krijgen of vol te zitten van een bakje yoghurt met een appel als ontbijt. Ongelofelijk gewoon.
Het lijkt mij ook een vreselijk dieet. Ik kan er zowiezo niet tegen al een week van te voren precies te weten wat ik 'moet' eten.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:40 schreef Maeghan het volgende:
Tja, dat is net zoiets als zeggen dat je niet hoeft te kijken naar een ongeluk in de Maastunnel.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:52 schreef octopussy het volgende:
[..]
Misschien vind niet iedereen groente zo lekker als jij?Ik kan ook maar nauwelijke twee ons groente wegwerken, gewoon omdat ik het meeste heel erg vies vind.
Voor de rest vind ik wel dat je gelijk hebt over het SB dieet, maar aan de andere kant HOEF je het niet te lezen en te reageren. Op een gegeven moment zie je dat topic toch wel weer langzaam doodbloeden als de een na de andere vreetbuien krijgten concludeert dat ze het misschien toch niet hun hele leven volhoud op een crash dieet.
Tja, als Sonja zegt dat een liga mag, dan snap ik ineens allesquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:13 schreef octopussy het volgende:
een liga
Eh. Als jij zegt dat je alles snapt omdat Sonja zegt dat een liga mag, dan snap ik er ineens niets meer van.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, als Sonja zegt dat een liga mag, dan snap ik ineens alles
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:24 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Eh. Als jij zegt dat je alles snapt omdat Sonja zegt dat een liga mag, dan snap ik er ineens niets meer van.![]()
Daar heb je wel gelijk in. Soms denk ik gewoonquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:23 schreef Troel het volgende:
Nou, ik denk dat je gewoon een pluim in je kont moet steken en blij moet zijn dat jij wel nadenkt over hetgeen je doet, en de SB-ertjes gewoon moet laten doen, want we zullen toch wel niet tot ze doordringen.
Mwah, ik denk dat een aantal andere mensen het wel zullen snappenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:24 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Eh. Als jij zegt dat je alles snapt omdat Sonja zegt dat een liga mag, dan snap ik er ineens niets meer van.![]()
Nee joh ik heb me eerst vol gevreten en toen dacht ik ik wil afvallen en gelijk maar een operatiequote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:20 schreef Emu het volgende:
Een operatie moet toch wel echt het laatste middel zijn vind ik, als je alle anderen hebt geprobeert.
Hier wil ik even op reageren.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:56 schreef Maeghan het volgende:
[..]
De vraag "hoe maak ik kool schoon" vond ik toch ook een teken aan de wand.
Maar als je zelf het inzicht wel hebt, waarom dan niet gewoon zelf een schema vaststellen? Je kunt dan beter een schema vaststellen waarin WEL alle benodigde stoffen zitten, dan als houvast een schema nemen wat echt niet gezond is (en geloof me, dat is het echt niet). Gezonder eten zal je dan ook kunnen zonder Sonja, maar met een eigen (fatsoenlijke) levenswijze.quote:
En dat is ook precies wat ik van plan ben ná die 9 weken... Ik heb deze structuur nu gewoon even nodig. Zelf een schema samenstellen is niet zo makkelijk als het lijkt en SB biedt me op dít moment gewoon even een leidraad hoe ik het over 9 weken zelf aan kan pakken.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar als je zelf het inzicht wel hebt, waarom dan niet gewoon zelf een schema vaststellen? Je kunt dan beter een schema vaststellen waarin WEL alle benodigde stoffen zitten, dan als houvast een schema nemen wat echt niet gezond is (en geloof me, dat is het echt niet). Gezonder eten zal je dan ook kunnen zonder Sonja, maar met een eigen (fatsoenlijke) levenswijze.
Ik bedoelde dat er niet opstaat van: "deze groente is als volgt schoongemaakt:" of "als u deze groente koopt, moet u het zo schoonmaken:". Ik heb die vraag nu één keer gesteld en hoef 'm nu niet weer te stellen. Ik had ook m'n moeder kunnen bellen, maar vond dit wat makkelijkerquote:Overigens, de voorverpakte gesneden groente, die hoef je toch niet meer te wassen? (Ik heb altijd voorgesneden groenten, omdat ik anders teveel weg moet gooien en het soms zelfs goedkoper is, maar volgens mij is dit ook voorgewassen enzo. Anders heb ik allemaal bacterietjes enzo naar binnen zitten werken).
Dankje Sjeenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:41 schreef Sjeen het volgende:
XcUZ_Me, de manier waarop jij met SB omgaat is prima. Juist omdat je het op jezelf toepast en je realiseert dat het geen dieet is om eeuwig vol te houden.
Wij generaliseren het inderdaad, dat is niet helemaal netjes. Maar zoals je zelf aangeeft, best wel een beetje begrijpelijk...
uhuh ik snap hetquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat een aantal andere mensen het wel zullen snappen
Inderdaad!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:40 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik vind de mensen die Sonja Bakker doen echt steeds raarder. Ze verdedigen het enorm, terwijl het gewoon niets voorstelt.
<..>
Dat is toch precies wat ik bedoel? Je geeft hiermee zelf al aan dat je niet wist hoe je dat schoonmaakte, omdat je hiervoor te veel ongezonde dingen at (ik eet trouwens ook gewoon Knorrmaaltijden en vind ze helemaal niet zo ongezond?). Dat geeft gewoon aan dat je het niet gewénd bent om iedere dag verse groente klaar te maken. Dat veroordeel ik niet, maar het geeft wel het probleem aan. Ik vind het wel raar om dan maar een of ander hersenloos dieet te volgen. Jij past het gelukkig aan, en inderdaad, die reacties daarop in het SB topic zijn zo raar. Dan springt de halve club erop, alsof je een misdadiger bent omdat je twee crackers door een boterham durft te vervangen! Alsof je dan linea recta naar de hel gaat.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik bedoelde dat er niet opstaat van: "deze groente is als volgt schoongemaakt:" of "als u deze groente koopt, moet u het zo schoonmaken:". Ik heb die vraag nu één keer gesteld en hoef 'm nu niet weer te stellen. Ik had ook m'n moeder kunnen bellen, maar vond dit wat makkelijker.
Ok, dan hebben we elkaar gewoon verkeerd begrepenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:48 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Jij past het gelukkig aan, en inderdaad, die reacties daarop in het SB topic zijn zo raar. Dan springt de halve club erop, alsof je een misdadiger bent omdat je twee crackers door een boterham durft te vervangen! Alsof je dan linea recta naar de hel gaat.
Dat is vrij eenvoudig. Ik heb geen ernstig overgewicht, dus een dietist en/of cursus worden door mijn verzekeraar eenvoudigweg niet vergoed. Verder ben ik student en heb ik dus écht geen geld om dat even uit mijn eigen zak te betalen.quote:Verder dus de vraag, waarom heb je niet door iemand in je omgeving die er verstand van heeft een dieet laten samenstellen, of ben je niet naar een dietist gegaan of heb je geen cursus van je verzekeraar gevolgd om gezond te leren eten bijvoorbeeld.
Financiele kwestie dus en daarbij het feit dat ik volgens mij nu al méér voedingsstoffen binnenkrijg, dan dat ik ooit gedaan heb tot dusverquote:Dat begrijp ik niet, waarom kies je dan voor een dieet wat niet bij je past, waarbij je te weinig eet en te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, in plaats van een dieet te zoeken wat wel op jouw lichaam is geschreven? Geen aanval, maar gewoon een vraag over iets wat mij zeer verbaast.
Veel plezier!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:17 schreef Urnie het volgende:
Vandaag ga ik naar Concert at sea en ik heb er zin in!
Sorry hoor, dat je een dieet bekritiseert, prima, maar dat je dan de mensen ´hersenloze dieetvolgertjes´ noemt gaat mij persoonlijk iets te ver. Ik ben zeker geen ´hersenloze dieetvolgertje´ en ik wens al helemaal niet door jou zoiets dergelijks genoemd te worden omdat jij je gelijk niet kan halen in het SB topic!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:40 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik vind de mensen die Sonja Bakker doen echt steeds raarder. Ze verdedigen het enorm, terwijl het gewoon niets voorstelt. Het is niets nieuws en het is veel te weinig. Ik zie niets anders in dat topic dan mensen die klagen dat ze 'iets extra's nemen als ze honger hebben', dat ze rammelen, etc. en aan de andere kant mensen die blijkbaar zo ongezond aten dat ze het nog VEEL eten vinden ook.
Ik heb net wat dagen in zitten voeren in de eetmeter en ik kom gewoon op iedere dag uit op te weinig kcal, nl. 800 - 900 per dag en daarnaast dagelijks te weinig vet, eiwit, calcium, magnesium, ijzer, selenium, vitamines A, D, E, B1, B2, B12, Foliumzuur, en zelfs te weinig fruit (eetmeter gaat uit van 200 gram en niet van twee stuks) en groente. Verder kan iedere gek wel zien dat twee boterhammetjes of crackertjes per dag niet bepaald voldoet aan het advies van het voedingscentrum van 5/6 boterhammen per dag. Als je dit dieet nu een week of twee zou volgen ok, maar negen weken lang iedere dag te weinig voeding is toch een recipe for distaster, nietwaar?
Verder zie ik in die drie topics ook al regelmatig mensen voorbijkomen die zeggen dat ze niet afvallen met dit dieet (nee, raar nou als je veel te ver onder je minimumenergieinname gaat zitten en te weinig vet eet), en dan zie je de hersenloze dieetvolgertjes weer roepen dat dat niet kan omdat ze dan zeker te veel eten (ja, want 800 kcal is echt megaveel... al eet je het dubbele, dan zouden veel mensen zelfs nog langzaam af moeten vallen).
Oew, die hap te veelquote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:51 schreef Rewimo het volgende:
Beetje tegenwicht
Wij zijn gisteren uit eten geweest (kind logeerde bij oma) bij de Argentijn. Vooraf slakken, dan een zalige ossehaas en helaas kreeg ik toen mijn verse fruitcoupe niet helemaal opEn de beroemde hap te veel zat er ook bij, dat resulteerde dus in maagkramp en vroeg naar bed... Maar ja, je moet er wàt voor over hebben...
En nu gaan we een hele dag fotograferen dus de calorieën loop ik er wel weer af
Ja, had niet echt zin om te vertellen dat ik in een dip zit, eenzaam en huilerig ben en mede daarom chips en ijs op heb. Met alles wat ik opgegeten heb de afgelopen tijd weet ik zeker dat sporten helpt, anders had ik inmiddels echt al vier kilo aangekomen geweest denk ik zo. Daartegenover dacht ik vanochtend, stel je nu voor dat ik dat allemaal niet op had, dan had ik door dat sporten echt wel afgevallen geweest. Dan had ik onder de tachtig kunnen zitten. Maar daar word ik dan alleen maar weer down van. Ik wil m'n leuke collegaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |