abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39602815
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:51 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Yep in september als het goed is een GBP
Damn, wat spannend! Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat enzo En dan vliegen de kilo's eraf!! Nou, dan moet ik dus extra goed mijn best doen om je nog een beetje bij te houden hahaha.
It is your friends who make your world!
pi_39607737
Een operatie moet toch wel echt het laatste middel zijn vind ik, als je alle anderen hebt geprobeert.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 juli 2006 @ 15:24:28 #253
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39607856
Ik ga ervanuit dat dat ook zo is... Zoiets doe je niet zondermeer
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:27:10 #254
35189 Troel
scherp en bot
pi_39607979
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:20 schreef Emu het volgende:
Een operatie moet toch wel echt het laatste middel zijn vind ik, als je alle anderen hebt geprobeert.
Ik denk dat je eerder ook niet eraan gaat denken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39608496
Nou, ik vind de mensen die Sonja Bakker doen echt steeds raarder. Ze verdedigen het enorm, terwijl het gewoon niets voorstelt. Het is niets nieuws en het is veel te weinig. Ik zie niets anders in dat topic dan mensen die klagen dat ze 'iets extra's nemen als ze honger hebben', dat ze rammelen, etc. en aan de andere kant mensen die blijkbaar zo ongezond aten dat ze het nog VEEL eten vinden ook.

Ik heb net wat dagen in zitten voeren in de eetmeter en ik kom gewoon op iedere dag uit op te weinig kcal, nl. 800 - 900 per dag en daarnaast dagelijks te weinig vet, eiwit, calcium, magnesium, ijzer, selenium, vitamines A, D, E, B1, B2, B12, Foliumzuur, en zelfs te weinig fruit (eetmeter gaat uit van 200 gram en niet van twee stuks) en groente. Verder kan iedere gek wel zien dat twee boterhammetjes of crackertjes per dag niet bepaald voldoet aan het advies van het voedingscentrum van 5/6 boterhammen per dag. Als je dit dieet nu een week of twee zou volgen ok, maar negen weken lang iedere dag te weinig voeding is toch een recipe for distaster, nietwaar?

Verder zie ik in die drie topics ook al regelmatig mensen voorbijkomen die zeggen dat ze niet afvallen met dit dieet (nee, raar nou als je veel te ver onder je minimumenergieinname gaat zitten en te weinig vet eet), en dan zie je de hersenloze dieetvolgertjes weer roepen dat dat niet kan omdat ze dan zeker te veel eten (ja, want 800 kcal is echt megaveel... al eet je het dubbele, dan zouden veel mensen zelfs nog langzaam af moeten vallen).

Ik begrijp niet hoe iemand het presteert om twee ons groente 's avonds niet weg te krijgen of vol te zitten van een bakje yoghurt met een appel als ontbijt. Ongelofelijk gewoon.
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:43:48 #256
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_39608631
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:40 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik vind de mensen die Sonja Bakker doen echt steeds raarder. Ze verdedigen het enorm, terwijl het gewoon niets voorstelt. Het is niets nieuws en het is veel te weinig. Ik zie niets anders in dat topic dan mensen die klagen dat ze 'iets extra's nemen als ze honger hebben', dat ze rammelen, etc. en aan de andere kant mensen die blijkbaar zo ongezond aten dat ze het nog VEEL eten vinden ook.

Ik heb net wat dagen in zitten voeren in de eetmeter en ik kom gewoon op iedere dag uit op te weinig kcal, nl. 800 - 900 per dag en daarnaast dagelijks te weinig vet, eiwit, calcium, magnesium, ijzer, selenium, vitamines A, D, E, B1, B2, B12, Foliumzuur, en zelfs te weinig fruit (eetmeter gaat uit van 200 gram en niet van twee stuks) en groente. Verder kan iedere gek wel zien dat twee boterhammetjes of crackertjes per dag niet bepaald voldoet aan het advies van het voedingscentrum van 5/6 boterhammen per dag. Als je dit dieet nu een week of twee zou volgen ok, maar negen weken lang iedere dag te weinig voeding is toch een recipe for distaster, nietwaar?

Verder zie ik in die drie topics ook al regelmatig mensen voorbijkomen die zeggen dat ze niet afvallen met dit dieet (nee, raar nou als je veel te ver onder je minimumenergieinname gaat zitten en te weinig vet eet), en dan zie je de hersenloze dieetvolgertjes weer roepen dat dat niet kan omdat ze dan zeker te veel eten (ja, want 800 kcal is echt megaveel... al eet je het dubbele, dan zouden veel mensen zelfs nog langzaam af moeten vallen).

Ik begrijp niet hoe iemand het presteert om twee ons groente 's avonds niet weg te krijgen of vol te zitten van een bakje yoghurt met een appel als ontbijt. Ongelofelijk gewoon.
Jij zegt precies wat ik denk! Ik lurk zo nu en dan ook in dat topic, maar ik vind het echt een "freak show".
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 juli 2006 @ 15:50:40 #257
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39608866
Ach daarom vind ik het lurken daar en in 'Slank de zomer in' dan ook wel leuk soms... Ik wil ze allemaal over een jaar graag nog eens spreken. Kijken of ze nog steeds SonjaBakkeren of dat ze op gewicht zijn. Vind dat ik zelf inmiddels wel recht van spreken heb, ik zit al ruim 4 maanden op hetzelfde gewicht En dat allemaal dankzij de beroemde Sjeen Levenstijl
pi_39608925
Geweldig, wat is je geheim!?!?!

Ik zit inmiddels al een jaar op nagenoeg hetzelfde gewicht (maar nog wel een maat kwijt!), dus ik denk dat ik ook wel mag oordelen haha.
pi_39608946
quote:
...

Misschien vind niet iedereen groente zo lekker als jij? Ik kan ook maar nauwelijke twee ons groente wegwerken, gewoon omdat ik het meeste heel erg vies vind.

Voor de rest vind ik wel dat je gelijk hebt over het SB dieet, maar aan de andere kant HOEF je het niet te lezen en te reageren. Op een gegeven moment zie je dat topic toch wel weer langzaam doodbloeden als de een na de andere vreetbuien krijgt en concludeert dat ze het misschien toch niet hun hele leven volhoud op een crash dieet.
pi_39609011
quote:

Het lijkt mij ook een vreselijk dieet. Ik kan er zowiezo niet tegen al een week van te voren precies te weten wat ik 'moet' eten.

's ochtends alleen yoghurt met appel, waar slaat dat op? Ik heb veel liever een goed ontbijt en lunch en dan 's avonds iets lichts.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 juli 2006 @ 15:56:21 #261
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39609087
Het essentiële punt in Sjeen's Levensstijl: Geniet met mate
pi_39609088
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:52 schreef octopussy het volgende:

[..]

Misschien vind niet iedereen groente zo lekker als jij? Ik kan ook maar nauwelijke twee ons groente wegwerken, gewoon omdat ik het meeste heel erg vies vind.

Voor de rest vind ik wel dat je gelijk hebt over het SB dieet, maar aan de andere kant HOEF je het niet te lezen en te reageren. Op een gegeven moment zie je dat topic toch wel weer langzaam doodbloeden als de een na de andere vreetbuien krijgt en concludeert dat ze het misschien toch niet hun hele leven volhoud op een crash dieet.
Tja, dat is net zoiets als zeggen dat je niet hoeft te kijken naar een ongeluk in de Maastunnel.

Ok, twee ons groente krijg je misschien niet weg, maar ik neem aan dat je dan meer van iets anders eet, toch? Ik had het erover dat ze het niet wegkrijgen omdat ze dan al vol zitten.

Verder ivnd ik het gewoon een raar dieet omdat je dus aan de ene kant weinig eet, maar nog steeds veel 'ongezonde' en m.i. overbodige dingen: jus, dressing over de rauwkost, witlof met ham en kaas (je mag maar twee rolletjes, maar dan wel ham en kaas erover - dan denk ik, laat die ham en kaas weg en eet wat meer groente om aan je kcal te komen en strooi er gewoon wat nootmuskaat over voor de smaak), speculaas, rode wijn, liga's.

M.i. erg weinig basiseten en te veel 'loze rommel' erin. Jus is lekker soms, maar iedere dag magere jus aangelengd met water als verplicht nummer vind ik nutteloos. Als je trek ehbt in een speculaasje, niks mis mee, maar 'verplicht' een speculaasje omdat je nu eenmaal weer een tussendoortje moet van Sonja? Tsja...

Misschien hebben ze meer aan een cursus "Moeiteloos leren zelf na te denken in zeven simpele stappen, nieuw van Teleac" of zo. Of gewoon een goed kookboek. De vraag "hoe maak ik kool schoon" vond ik toch ook een teken aan de wand.
pi_39609713
Ja maar de 'loze' rommel geeft mensen wel het idee dat ze nog wat lekkers eten. Denk ook dat het idee daarvan is dat je dingen als speculaasjes en jus nog best wel mag eten als je je voedingspatroon veranderd. Je kan trouwens ook best dat speculaasje vervangen door een plak ontbitjkoek of een liga evergreen bij SB.

Ik vind het zeker geen verkeerd dieet wat betreft het soort voedsel. Alleen denk ik dat het allemaal gewoon veel te weinig is en dat je dus roofbouw pleegt op je eigen lichaam (zeker als je erbij sport, dan heb je gewoon meer nodig).

en postte jij niet laatst iets over dat je met je sportlessen (bodypower enzo) ook niet zelf hoef na te denken, je doet gewoon de stapjes na. Maar je sport wel! Zo is het denk ik ook een beetje met het SB dieet.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:20:45 #264
35189 Troel
scherp en bot
pi_39609965
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:13 schreef octopussy het volgende:
een liga
Tja, als Sonja zegt dat een liga mag, dan snap ik ineens alles
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39609994
Ja, maar op het moment dat de instructeur mij iets laat doen denk ik wel na over of die beweging wel goed is voor mijn lichaam. Ik doe niet klakkeloos wat me verteld wordt. Ik sla sommige oefeningen ook over, omdat mijn schouders of rug het bijv. niet kunnen hebben en daarnaast lees ik ook het forum van de instructeurs van die sport om hun ervaringen en ideeën te lezen, zodat ik oefeningen aan kan passen en zeker weet dat ik ze correct uitvoer.

Ik begrijp die behoefte aan een vast schema wel, maar dan denk ik, lees je in en stel voor jezelf gewoon een haalbaar dieet op, gebaseerd op je eigen behoeften, of ga naar een dietist die specifiek kijkt wat jij nodig hebt. Inderdaad, als je ernaast ook nog sport dan is het zeker niet goed. Ik merk zelf al dat ik een boterham extra nodig heb als ik BodyPump doe, en iemand die dat dieet volgt gaat dan gewoon met honger zitten wachten tot ie z'n plakje ontbijtkoek mag hebben, terwijl je spieren juist hard voeding nodig hebben na het sporten en terwijl je calcium, vit D en magnesium ook nog eens heel belangrijk zijn voor een goede gezondheid van botten en spieren, die ze dus allemaal te weinig binnenkrijgen (mijn ervaring is dat je dat met magnesium heel erg snel gaat merken trouwens). Maar ook als je dat vertelt, dan wordt het van tafel gewuifd met "Sonja Bakker weet heus wel wat ze doet bladiebla en het valt allemaal wel mee, want ik voel me er toch goed bij dus dan is het niet slecht".
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:23:58 #266
35189 Troel
scherp en bot
pi_39610061
Nou, ik denk dat je gewoon een pluim in je kont moet steken en blij moet zijn dat jij wel nadenkt over hetgeen je doet, en de SB-ertjes gewoon moet laten doen, want we zullen toch wel niet tot ze doordringen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39610063
Ik heb na het lezen van de reacties hier op het Sonja Dieet, maar eens een kijkje genomen in dat bewuste topic. En ik schrok daar echt van. Wie is die Sonja, en wat denkt ze wel niet? Ze maakt die mensen ziek zo.
pi_39610084
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:20 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, als Sonja zegt dat een liga mag, dan snap ik ineens alles
Eh. Als jij zegt dat je alles snapt omdat Sonja zegt dat een liga mag, dan snap ik er ineens niets meer van.
pi_39610170
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:24 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Eh. Als jij zegt dat je alles snapt omdat Sonja zegt dat een liga mag, dan snap ik er ineens niets meer van.
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:23 schreef Troel het volgende:
Nou, ik denk dat je gewoon een pluim in je kont moet steken en blij moet zijn dat jij wel nadenkt over hetgeen je doet, en de SB-ertjes gewoon moet laten doen, want we zullen toch wel niet tot ze doordringen.
Daar heb je wel gelijk in. Soms denk ik gewoon hoe kun je dat nou doen?!
Ik zag ze van de week met 30 graden op het heetst van de dag ondanks de ozonwaarschuwingen ook joggen hierzo.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:27:29 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_39610171
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:24 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat een aantal andere mensen het wel zullen snappen

Ik vind het wel verwonderlijk dat het inderdaad zo is van "SB heeft ervoor gestudeerd, dus het zal wel kloppen". Ik vind zelf dat dit lang niet altijd opgaat, zeker niet in het geval van SB
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39610234
Inderdaad. Degene die de Erasmusbrug heeft ontworpen had er ook voor gestudeerd, maar het bleef een zwabber. Ik vind haar website ook gewoon 'eng' wat dat betreft. Die 'ondertoon' van "toen Sonja x jaar oud was, zat ze om vijf uur al aan tafel op het avondeten te wachten, want Sonja was dol op eten". Eh, ja?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:44:51 #272
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39610644
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:20 schreef Emu het volgende:
Nee joh ik heb me eerst vol gevreten en toen dacht ik ik wil afvallen en gelijk maar een operatie
zo makkelijk gaat dat niet hoor . Je wordt helemaal doorgezaagd op allerlei gebied voordat je in aanmerking komt voor een operatie. In België is dat idd een stuk minderals ik soms op bepaalde Belgische fora lees.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:13:59 #273
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39611564
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:56 schreef Maeghan het volgende:

[..]

De vraag "hoe maak ik kool schoon" vond ik toch ook een teken aan de wand.
Hier wil ik even op reageren.

Die vraag kwam van mij en wel omdat ik "vroeger" al m'n groentes voorgesneden kocht. Ja en sorry hoor, op een zakje voorgesneden groente staat geen schoonmaakinstructie en op de kool zelf ook niet.

Dat jij nou een groot groente-eter bent, prima, maar veroordeel mensen niet op dat ze geen halve kg groenvoer naar binnen krijgen als ze dat niet gewend zijn om te eten .

Daarbij, als ik ga eten wat het Voedingscentrum voorschrijft, kom ik aan. Ik heb het geprobeerd en was na dat experiment 6 kg zwaarder. Kortom, veel te veel voor mijn lijf en wat mij betreft kan het Voedingscentrum dan nog zoveel vertellen, voor mij werkt het niet.

Ik doe aan het SB-dieet, maar richt het wel voor een groot deel naar eigen inzicht in. Ik neem meer groentes, meer vlees en vaak neem ik een iets extra's om wat meer kcal binnen te krijgen (fruit door de yoghurt, terwijl er staat dat je alleen yoghurt mag, enz).

Ik heb het idee dat ik veel gezonder eet, ik eet veel meer groente en fruit en geen pizza, Knorr-maaltijden, en weetikveel wat meer.

Dat je zo te weinig kcal binnenkrijgt, ben ik met jullie eens, vandaar dat ik het ook meer als een leidraad zie doordeweeks (in het weekeinde ga je wel over de 1000 kcal ondergrens heen) en het dus naar eigen inzicht aanpas. Voor de rest zie ik er geen kwaad in om de eerste weken even wat strenger voor mezelf te zijn.

En ja, er zijn er ook in het topic die het allemaal zeer letterlijk nemen en zich schuldig voelen als ze 25 gr. aardappels meer hebben gehad dan wat voorgeschreven stond. Dat snap ik ook niet en ik erger me er ook kapot aan als ik me daar dan moet verdedigen omdat ik een plakje ontbijtkoek extra heb gehad .

Al met al, scheer niet iedereen in dat topic over één kam. Vaak zit er wel een verhaal achter het hoe en waarom iemand met zo'n dieet omgaat.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 juli 2006 @ 17:41:07 #274
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39612336
XcUZ_Me, de manier waarop jij met SB omgaat is prima. Juist omdat je het op jezelf toepast en je realiseert dat het geen dieet is om eeuwig vol te houden.

Wij generaliseren het inderdaad, dat is niet helemaal netjes. Maar zoals je zelf aangeeft, best wel een beetje begrijpelijk...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:43:14 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_39612405
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:13 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hier wil ik even op reageren.
Maar als je zelf het inzicht wel hebt, waarom dan niet gewoon zelf een schema vaststellen? Je kunt dan beter een schema vaststellen waarin WEL alle benodigde stoffen zitten, dan als houvast een schema nemen wat echt niet gezond is (en geloof me, dat is het echt niet). Gezonder eten zal je dan ook kunnen zonder Sonja, maar met een eigen (fatsoenlijke) levenswijze.

Overigens, de voorverpakte gesneden groente, die hoef je toch niet meer te wassen? (Ik heb altijd voorgesneden groenten, omdat ik anders teveel weg moet gooien en het soms zelfs goedkoper is, maar volgens mij is dit ook voorgewassen enzo. Anders heb ik allemaal bacterietjes enzo naar binnen zitten werken).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:48:16 #276
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39612541
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar als je zelf het inzicht wel hebt, waarom dan niet gewoon zelf een schema vaststellen? Je kunt dan beter een schema vaststellen waarin WEL alle benodigde stoffen zitten, dan als houvast een schema nemen wat echt niet gezond is (en geloof me, dat is het echt niet). Gezonder eten zal je dan ook kunnen zonder Sonja, maar met een eigen (fatsoenlijke) levenswijze.
En dat is ook precies wat ik van plan ben ná die 9 weken... Ik heb deze structuur nu gewoon even nodig. Zelf een schema samenstellen is niet zo makkelijk als het lijkt en SB biedt me op dít moment gewoon even een leidraad hoe ik het over 9 weken zelf aan kan pakken.
quote:
Overigens, de voorverpakte gesneden groente, die hoef je toch niet meer te wassen? (Ik heb altijd voorgesneden groenten, omdat ik anders teveel weg moet gooien en het soms zelfs goedkoper is, maar volgens mij is dit ook voorgewassen enzo. Anders heb ik allemaal bacterietjes enzo naar binnen zitten werken).
Ik bedoelde dat er niet opstaat van: "deze groente is als volgt schoongemaakt:" of "als u deze groente koopt, moet u het zo schoonmaken:". Ik heb die vraag nu één keer gesteld en hoef 'm nu niet weer te stellen. Ik had ook m'n moeder kunnen bellen, maar vond dit wat makkelijker .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:51:10 #277
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39612626
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:41 schreef Sjeen het volgende:
XcUZ_Me, de manier waarop jij met SB omgaat is prima. Juist omdat je het op jezelf toepast en je realiseert dat het geen dieet is om eeuwig vol te houden.

Wij generaliseren het inderdaad, dat is niet helemaal netjes. Maar zoals je zelf aangeeft, best wel een beetje begrijpelijk...
Dankje Sjeen

Ik wil zeker niet m'n hele leven het dieet van SB blijven volgen, doe me een lol . Nee, ik hoop dat ik na deze weken gewoon een automatisme heb ontwikkeld om gezónde dingen in m'n kar te gooien, ipv Honig & Knorr en kant & klaar .

Volgende week hou ik me nog redelijk aan SB en dan ga ik het (nog) meer aanpassen zodat ik in ieder geval elke dag boven de 1000 kom te zitten. Ik wil gewoon straks op vakantie lekker in bikini kunnen ronddartelen .
  vrijdag 7 juli 2006 @ 20:00:52 #278
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_39615881
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat een aantal andere mensen het wel zullen snappen
uhuh ik snap het
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_39616658
Weekend (eh, vannacht en morgennacht werken in Assen is mijn manier van 'vrij' hebben )

Ik was vandaag zwaarder dan vorige week maar ik fiets nu meer dan 2 uur per dag en misschien hou ik vocht vast. Ik hoop het maar

Vandaag een rare sfeer in het ziekenhuis in Meppel en een paar terecht boze mensen dat de kinderartsen/kinderafdeling zo in een kwaad daglicht is gesteld. De onderzoekscommissie heeft zich niet eens met de kinderartsen bezig gehouden, maar in de krant worden ze over één kam geschoren met de conflictsituaties elders in het ziekenhuis. Zover ik kan beoordelen functioneert de kinderafdeling juist heel goed en heel prettig met zeer toegewijde artsen en verpleegkundigen. Een erg hecht en goed werkend team, dat is alles wat ik de afgelopen week heb gezien. Ik voel me er héél erg welkom en word erg goed begeleid, dus ik ben dik tevreden

[ Bericht 1% gewijzigd door Isabeau op 07-07-2006 23:22:03 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 juli 2006 @ 22:19:04 #280
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39619643
Fijn dat je het naar je zin hebt, Isa
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:47:19 #281
242 Pinball
Electric Monk
pi_39620392
quote:
Nou, ik vind de mensen die Sonja Bakker doen echt steeds raarder. Ze verdedigen het enorm, terwijl het gewoon niets voorstelt.
<..>
Inderdaad!
En als je er dan wat van zegt vallen ze massaal over je heen en is het plotseling geen discussieforum maar een soort steungroep.

Rare lui, die afvallers.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 23:28:47 #282
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_39621611
Morgenochtend laatste update van mij voordat ik wegga
Morgenavond namelijk rijden naar Brussel en daarna vliegen naar Moskou waar ik 3 weekjes vrijwilligerswerk ga doen met m'n zus, 2 Nederlands en nog 6 Belgen
Bernie en ik zijn tof.
pi_39621852
Moskou Kan je een beetje slank eten in Moskou of denk je dat dat absoluut niet mogelijk is?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 7 juli 2006 @ 23:37:30 #284
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_39621935
We zitten dus met een groep van 10 personen en moeten zelf koken... vast raar eten wat ik niet hoef dat icm het werk af zal vallen. Daar gingen mijn zus en ik voor het gemak maar even vanuit
Bernie en ik zijn tof.
pi_39622180
Maar raar eten kan ook heel spannend zijn
pi_39622267
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

Ik bedoelde dat er niet opstaat van: "deze groente is als volgt schoongemaakt:" of "als u deze groente koopt, moet u het zo schoonmaken:". Ik heb die vraag nu één keer gesteld en hoef 'm nu niet weer te stellen. Ik had ook m'n moeder kunnen bellen, maar vond dit wat makkelijker .
Dat is toch precies wat ik bedoel? Je geeft hiermee zelf al aan dat je niet wist hoe je dat schoonmaakte, omdat je hiervoor te veel ongezonde dingen at (ik eet trouwens ook gewoon Knorrmaaltijden en vind ze helemaal niet zo ongezond?). Dat geeft gewoon aan dat je het niet gewénd bent om iedere dag verse groente klaar te maken. Dat veroordeel ik niet, maar het geeft wel het probleem aan. Ik vind het wel raar om dan maar een of ander hersenloos dieet te volgen. Jij past het gelukkig aan, en inderdaad, die reacties daarop in het SB topic zijn zo raar. Dan springt de halve club erop, alsof je een misdadiger bent omdat je twee crackers door een boterham durft te vervangen! Alsof je dan linea recta naar de hel gaat.

Verder dus de vraag, waarom heb je niet door iemand in je omgeving die er verstand van heeft een dieet laten samenstellen, of ben je niet naar een dietist gegaan of heb je geen cursus van je verzekeraar gevolgd om gezond te leren eten bijvoorbeeld. Dat begrijp ik niet, waarom kies je dan voor een dieet wat niet bij je past, waarbij je te weinig eet en te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, in plaats van een dieet te zoeken wat wel op jouw lichaam is geschreven? Geen aanval, maar gewoon een vraag over iets wat mij zeer verbaast.

[ Bericht 9% gewijzigd door Maeghan op 07-07-2006 23:58:01 ]
  zaterdag 8 juli 2006 @ 08:05:36 #287
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39626722
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:48 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Jij past het gelukkig aan, en inderdaad, die reacties daarop in het SB topic zijn zo raar. Dan springt de halve club erop, alsof je een misdadiger bent omdat je twee crackers door een boterham durft te vervangen! Alsof je dan linea recta naar de hel gaat.
Ok, dan hebben we elkaar gewoon verkeerd begrepen . Ik dacht dat je bedoelde: "kijk, wat een domme , ze weten niet eens hoe ze een kool moeten schoonmaken!" en ja, ik heb ook een ontzettend " " gevoel als ik me moet verantwoorden over 5 aardbeitjes extra .
quote:
Verder dus de vraag, waarom heb je niet door iemand in je omgeving die er verstand van heeft een dieet laten samenstellen, of ben je niet naar een dietist gegaan of heb je geen cursus van je verzekeraar gevolgd om gezond te leren eten bijvoorbeeld.
Dat is vrij eenvoudig. Ik heb geen ernstig overgewicht, dus een dietist en/of cursus worden door mijn verzekeraar eenvoudigweg niet vergoed. Verder ben ik student en heb ik dus écht geen geld om dat even uit mijn eigen zak te betalen.
quote:
Dat begrijp ik niet, waarom kies je dan voor een dieet wat niet bij je past, waarbij je te weinig eet en te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, in plaats van een dieet te zoeken wat wel op jouw lichaam is geschreven? Geen aanval, maar gewoon een vraag over iets wat mij zeer verbaast.
Financiele kwestie dus en daarbij het feit dat ik volgens mij nu al méér voedingsstoffen binnenkrijg, dan dat ik ooit gedaan heb tot dusver . Ik eet vis, vlees, groente, fruit, zuivel, brood, de hele mikmak en ik krijg ze nu eens níet binnen via koekjes, instantprut, volvette toetjes, croissantjes, enz. Gezien het feit dat ik zelf dingen aanpas en aanvul, dénk ik dat het wbt de voedingsstoffen wel goed zit. It couldn't get any worse zeg maar .
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 juli 2006 @ 08:51:57 #288
13151 crew  Rewimo
pi_39626885
Beetje tegenwicht

Wij zijn gisteren uit eten geweest (kind logeerde bij oma) bij de Argentijn. Vooraf slakken, dan een zalige ossehaas en helaas kreeg ik toen mijn verse fruitcoupe niet helemaal op En de beroemde hap te veel zat er ook bij, dat resulteerde dus in maagkramp en vroeg naar bed... Maar ja, je moet er wàt voor over hebben... En nu gaan we een hele dag fotograferen dus de calorieën loop ik er wel weer af
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 09:17:44 #289
71384 Urnie
.... is een zij
pi_39627050
Zo, ik heb maar weer eens geüpdate. Kan nog nét in dit topic, voordat het weer vol is.

Ik blijf toch iedere week weer een beetje afvallen. Ben best trots op mezelf.
En steeds meer mensen gaan het zien (en zéggen er ook iets van), en da's altijd leuk om te horen.
Ik zit ook beter in mijn vel nu dan een paar maanden geleden.

Vandaag ga ik naar Concert at sea en ik heb er zin in!
I wish I were you, so I can be friends with me...
  zaterdag 8 juli 2006 @ 09:46:11 #290
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39627310
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 09:17 schreef Urnie het volgende:
Vandaag ga ik naar Concert at sea en ik heb er zin in!
Veel plezier! Ik heb ook nog getwijfeld of ik zou gaan, maar ga toch maar niet. Morgen om half 10 moet ik in de trein zitten naar Berlijn en ik heb vanavond dus nog genoeg te doen.
Ter compensatie ga ik vanmiddag trampolinespringen in Scheveningen! Ook helemaal geweldig om te doen!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:03:27 #291
105850 Fuente
mamamuts
pi_39628150
quote:

Sorry hoor, dat je een dieet bekritiseert, prima, maar dat je dan de mensen ´hersenloze dieetvolgertjes´ noemt gaat mij persoonlijk iets te ver. Ik ben zeker geen ´hersenloze dieetvolgertje´ en ik wens al helemaal niet door jou zoiets dergelijks genoemd te worden omdat jij je gelijk niet kan halen in het SB topic!

Verder heb ik geen zin om te gaan verantwoorden over welk dieet ik volg. Naar mijn mening is dit topic een topic waarin mensen elkaar steunen, tips en adviezen geven en helpen bij het lijnen, en geen topic dat mensen moet kleineren en de grond ik moet trappen.
Voor mij werkt dit dieet ja, ik heb inderdaad weinig tot geen honger en ik voel me een stuk beter.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_39628419
Ik zei dan ook volgens mij nergens dat iederéén die SB doet geen hersens heeft, maar wel dat een aantal mensen totaal niet nadenkt en zich vasthoudt aan een boek en daar totaal geen aanpassingen aan maakt en anderen gelijk aanvalt als ze dat wel doen, en ook nog eens doet alsof het een uitermate gezond eetpatroon is terwijl het aantoonbaar te weinig voedingsstoffen levert volgens algemeen geaccepteerde aangeraden hoeveelheden van verschillende instellingen. Als jij vindt dat je goed nadenkt, hoef je je niet aangesproken te voelen lijkt me. Als je er geen zin in hebt je te verantwoorden, hoef je dat niet te doen, ik heb het je nergens gevraagd. Ik heb in het SB topic niets meer gezegd omdat het niet op prijs gesteld werd, dus ik snap niet waar je nu verder over klaagt.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 13:01:43 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_39630526
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 08:51 schreef Rewimo het volgende:
Beetje tegenwicht

Wij zijn gisteren uit eten geweest (kind logeerde bij oma) bij de Argentijn. Vooraf slakken, dan een zalige ossehaas en helaas kreeg ik toen mijn verse fruitcoupe niet helemaal op En de beroemde hap te veel zat er ook bij, dat resulteerde dus in maagkramp en vroeg naar bed... Maar ja, je moet er wàt voor over hebben... En nu gaan we een hele dag fotograferen dus de calorieën loop ik er wel weer af
Oew, die hap te veel

Bij mij is dat maagkramp en dan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 juli 2006 @ 18:59:52 #294
13151 crew  Rewimo
pi_39638666
Nee, spugen doe ik gelukkig niet, maar die kramp is al vervelend genoeg
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_39646893
Het is stil hier

we hebben vanavond de koop gesloten van een motor (Yamaha Fazer)

ergens komende week gaan we de papieren en de betaling regelen en dan lekker toeren
pi_39646934
Is die dan van jou, octo? Wat leuk!!
pi_39647272
quote:
Op zondag 9 juli 2006 00:31 schreef octopussy het volgende:
Het is stil hier
Ja, had niet echt zin om te vertellen dat ik in een dip zit, eenzaam en huilerig ben en mede daarom chips en ijs op heb. Met alles wat ik opgegeten heb de afgelopen tijd weet ik zeker dat sporten helpt, anders had ik inmiddels echt al vier kilo aangekomen geweest denk ik zo. Daartegenover dacht ik vanochtend, stel je nu voor dat ik dat allemaal niet op had, dan had ik door dat sporten echt wel afgevallen geweest. Dan had ik onder de tachtig kunnen zitten. Maar daar word ik dan alleen maar weer down van. Ik wil m'n leuke collega Ik wil een huis, maar ik weet niet waar. Ik wil een baan, maar ik weet niet wat. Blegh. En ik wil ook geen hypotheek gaan regelen, en ik ben boos dat de postbank vind dat ik geen studentenrekening meer moet hebben en ik ben boos op een werknemer van een andere winkel in ons pand die heel onbeschoft deed en ik ben boos op klanten die m'n spullen onder me vandaan jatten en nog verontwaardigd doen als ik dat probeer te voorkomen en boos op m'n nieuwe collega die op mijn avond gewoon zonder wat te zeggen emballagegeld jat en er voor werktijd vandoorgaat, en ik heb de tering in over m'n betweterige collega die niets kan en niets weet maar denkt dat ze jezus is en dat ze mij als leidinggevende mag vertellen wat ik moet doen en dat ik daar niets aan kan doen omdat mijn baas een hypocriete huichelende klootzak is waar ik geen steun aan heb, en sommige van m'n collega's mogen me niet omdat ik leiding moet geven sinds een tijdje en dus de regels daadwerkelijk uitvoer, en dat vinden ze niet leuk dus ben ik een trut, want zo werkt dat. Bleeeeeeeeeeeeghhhhhhhhhh.

Zo, daarom was ik nou stil.
pi_39647505
Gaat lekker, Maeghan. Nog leuke dingen gebeurd?
pi_39647787
Ja, heb met een leuke collega gewerkt, maar daar werk ik maar eens in de maand mee. En de andere leuke collega is de betreffende collega die ik wil maar die mij niet wil, dus daar word ik dan achteraf altijd alleen maar megadown van.

Ach ja. IJs is leuk.

Zeg jij anders eens iets leuks, Isabeau.
pi_39647952
Ik heb nu Ben & Jerry's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')