Alsof schumacher naar renault zal gaanquote:Op maandag 3 juli 2006 10:39 schreef Atreidez het volgende:
Hoorde Olav Mol gister zeggen "Als Schumachter stopt of naar Renault gaat, dan gaat Raikonen zeker naar Ferrari". Ben benieuwd
Dat wil Schumi niet...quote:Op maandag 3 juli 2006 10:53 schreef SupaMario het volgende:
Ik hoop nog steeds op Kimi en Schumi samen!!
quote:Op maandag 3 juli 2006 11:06 schreef Giem het volgende:
[..]
Dat wil Schumi niet...
Misschien dat het dan blijkt dat hij toch niet zo heel goed is, en dat het vooral aan de bridegestone en ferrari lag..
Kimi blijft niet bij McLaren.. Die heeft daar al teveel pech gehad.. Vorig jaar vond hij het nog erg als hij uitviel.. Nu is het al een gewoonte geworden. Ik denk dat hij volgend jaar zekers bij een andere team zitquote:Op maandag 3 juli 2006 11:11 schreef sanger het volgende:
Ik verwacht vooralsnog dat:
Webber naar Renault gaat.
Schumi doorgaat.
Albers naar BMW gaat.
Montoya en Rosberg bij Williams rijden.
Kimi blijft bij McLaren.
Het was ook meer als grapje bedoelt, wel grappig dat je zo snel hapt..quote:Op maandag 3 juli 2006 11:08 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
![]()
Dat verklaart het declasseren van zijn directe tegenstanders en teamgenoot.
quote:Villeneuve naar NASCAR?
03 juli 2006
De toekomst van Jacques Villeneuve binnen de Formule 1 is nog verre van zeker. De Canadees weet nog niet of hij volgend jaar bij BMW kan blijven en houdt derhalve zijn opties open. Zo sluit hij een voortzetting van zijn racecarriè in de Amerikaanse NASCAR-series niet uit.
"Verhuizen naar de Nascar-series is helemaal geen slecht idee," zei Villeneuve in een column in Red Bulls Red Bulletin. "Het is de meest spectaculaire raceklasse in de VS en het is een hele andere manier van rijden dan de Formule. Ik zou het niet als een stap terug beschouwen."
"Ik zou best een overstap naar NASCAR kunnen overwegen. Ik moet wel aan mijn familie denken, omdat we dan wel naar de Verenigde Staten moeten verhuizen."
Als de IRL & Champcar weer samen voegen,dan moet Jacques terug naar Amerika gaanquote:
Ja, dat denk ik ook. Geld en een superieur team doen er niet toe. Back to the 50's! Alles voor je team. We geloven alles wat in de bladen/internet staat!quote:Op maandag 3 juli 2006 10:43 schreef Joene het volgende:
Alsof schumacher naar renault zal gaanSchumacher heeft al aangekondigt als hij uberhaupt doorgaat dat hij dat met ferrari zal doen.
Daarom betaalt Ferrari ook veruit het meeste voor Schumacher (Bedragen die de andere nooit willen betalen) en is Ferrari al 2 jaar lang de runner up en doen ze mee voor het kampioensschapquote:Op maandag 3 juli 2006 22:24 schreef Furby het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Geld en een superieur team doen er niet toe. Back to the 50's! Alles voor je team. We geloven alles wat in de bladen/internet staat!
De mijne is:quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:15 schreef sasquatsch het volgende:
Silly season is duidelijk weer begonnen.
Mijn voorspelling dan maar
..........
Dat je Speed en Villeneuve eruit hebt gelaten snap ik.quote:
Ik verwacht inderdaad dat er voor Rosberg geen plek is als race coureur.quote:Op woensdag 5 juli 2006 08:06 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dat je Speed en Villeneuve eruit hebt gelaten snap ik.
Maar denk je dat Rosberg buiten de boot zal vallen?
Ferrari: M. Schumacher en F. Massa
Renault: G. Fisichella en H. Kovalainen
McLaren: K. Raikkonen en F. Alonso
Williams: Rosberg en JP.Montoya
Honda: J. Button en R. Barrichello
BMW: N. Heidfeld en Webber
Toyota: R. Schumacher en J. Trulli
Red Bull: D. Coulthard en R. Doornbos
STR: V. Liuzzi en C. Klien
Lost Boys: Albers en T. Monteiro
Super Aguri: T. Sato en A. Davidson
Helaas hebben we er geen invloed op.quote:
quote:Op woensdag 5 juli 2006 08:33 schreef Spooky4u het volgende:
en Schumi in een Super Aguri.
Idd, Pedro mijn held, welke race was dat ook alweer vorig jaar die hij mocht rijden.quote:
Laat maar komen, ik gun het de beste man van harte!quote:
Wat was alles toen nog recht he.quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:53 schreef SimtekF1 het volgende:
Tja die vleugels, zag het vanmiddag al ja.
Nou ik weet 100% zeker, dat als ze hier mee gaan rijden, ze onmiddelijk worden verboden. (als ze los raken kan dat erg gevaarlijk zijn)
Die smoes gebruikte ze in 1998 toen bijna iedereen met de midwings reed terwijl Tyrrell die vleugels in 1997 al introduceerde.
[afbeelding]
Neuh. 't Begint met een o en 't eindigt op nzin.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:07 schreef jorienvdherik het volgende:
Positie Montoya in gevaar
Uitgegeven: 5 juli 2006 10:29
Laatst gewijzigd: 5 juli 2006 10:33
WOKING - De dagen van Juan Pablo Montoya bij McLaren-Mercedes lijken geteld. Volgens de laatste geruchten in de F1-paddock zal testrijder Pedro De la Rosa de Colombiaan de rest van het seizoen vervangen.
De promotie van De la Rosa is volgens de Spaanse krant AS te danken aan Mercedes-baas Norbert Haug. Die zou er bij McLaren-baas Ron Dennis op aangedrongen hebben de Colombiaan onmiddelijk aan de kant te schuiven.
...
Ben er niet rauwig om als ik heel eerlijk ben, want zoveel heeft Montoya niet gebracht bij BMW en McLaren. De vraag is natuurlijk wel hoe gemotiveerd Montoya nog is, zeker nu officieel? bekend is geworden dat hij de Formule 1 gaat verlaten. If not motivated = Montoya er snel uit en Pedro erin!quote:Op zondag 9 juli 2006 16:58 schreef kwintenstraler het volgende:
Montoya gaat volgend seizoen Nascar rijden. Hij heeft een deal met Chip Ganassi Racing voor volgende seizoen voor de Nextel Cup
Ik heb zelf het idee dat de overstap naar McLaren niet een goede keuze is geweest. Hij is toch een wat bravere coureur geworden, imo. Hij is nu duidelijk de tweede rijder en zo rijdt hij ook. Bij BMW heeft hij mooie dingen laten zien, o.a. mooie gevechten met Schumacher en Kimi.quote:Op zondag 9 juli 2006 17:43 schreef kwintenstraler het volgende:
Persoonlijk vind ik het jammer. Montoya was bv de 1e coureur die niet meteen 3 meter opzij ging als Schumacher eraan kwam, en pas later durfden andere coureurs ook te gaan racen met MS.
Maar dit seizoen heeft Montoya inderdaad weinig laten zien. Veel te weinig.
Juan.quote:That season the Ganassi team also competed in the prestigious Indianapolis 500 race, part of the rival Indy Racing League series. Media and drivers were critical of the way Juan Pablo approached the Brickyard, many IRL drivers labelled him as reckless and predicted an early retirement from the race. The media activity around the event was intense, with Montoya and his CART teammate Jimmy Vasser being the first CART drivers to "cross-over" to drive in the Indy 500. Despite public warnings from two-time Indy 500 winner Al Unser, Jr. claiming that if a driver doesn't respect the Indianapolis Motor Speedway, the place "will bite you - hard" Montoya shrugged off the advice claiming that all four corners were exactly the same and that the track required less attention than the road courses in the CART series and in European racing.
In the event, the Colombian star led 162 of 200 laps and claimed top honours at the end of the 500 mile race, taking an easy victory on his first attempt. He was the first to do so since Formula One World Champion Graham Hill in 1966 and was the first Colombian winner. His compatriot Roberto José Guerrero had previously finished twice as runner up.
ach we zullen schumi ook niet missen als hij stoptquote:Op zondag 9 juli 2006 22:55 schreef Bruce117 het volgende:
Montoya
Ik zal hem niet missen.
Of misschien toch wel om zijn rare capriolen
Schumbagger ---> 3wiellerquote:Op maandag 3 juli 2006 13:15 schreef HPoi het volgende:
JPM -> Midland
Maar waar Schumacher een heel hoofdstuk in het grote F1geschiedenisboek voor zich opeist, brengt JPM het niet verder dan een vermelding in een alinea van dat hoofdstuk. Ik snap ook niet waarom we JPM uberhaupt met Schumacher (Michael, niet Ralf) zouden moeten vergelijken.quote:Op zondag 9 juli 2006 23:22 schreef WEST het volgende:
[..]
ach we zullen schumi ook niet missen als hij stopt![]()
Kimi blijft.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:50 schreef TimoBasso het volgende:
Okey,dit had ik echt nooit verwacht..![]()
( Villeneuve naar Mclaren?)
schumacher grote hoofdstuk? ach door zijn slaafjes bedoel jequote:Op maandag 10 juli 2006 00:19 schreef Argento het volgende:
[..]
Maar waar Schumacher een heel hoofdstuk in het grote F1geschiedenisboek voor zich opeist, brengt JPM het niet verder dan een vermelding in een alinea van dat hoofdstuk. Ik snap ook niet waarom we JPM uberhaupt met Schumacher (Michael, niet Ralf) zouden moeten vergelijken.
Michael heeft nooit de tweede rijder nodig gehad voor een titel. Ja, het was Ferrari´s teamtactiek om alles op één rijder te zetten en de titel zo vroeg mogelijk binnen te halen. Dat betekende incidenteel (zo vaak kwam het niet voor) dat de tweede rijder, die in de stand om de titel minder punten had) Schumacher een handje moest helpen. In 2002 kwam dat bijvoorbeeld voor. Maar dat heeft er nooit toe geleid dàt Schumacher de titel pakte, hooguit dat Schumacher de titel éérder pakte.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:22 schreef WEST het volgende:
[..]
schumacher grote hoofdstuk? ach door zijn slaafjes bedoel je
Dat is maar net waar je de focus op legt. Schumacher neemt sinds de Belgische GP van 1991 (augustus/september 1991) deel aan de F1. Dat is een schrikbarend lange tijd. Hij trad bij Benetton aan toen deze in het geheel geen zicht hadden op de wereldtitel, maar vijf jaar later waren ze twee keer achtereen kampioen geworden met Schumacher. Zelfde geldt voor Ferrari, maar dan in nog grotere mate. Natuurlijk is dat niet allemaal geheel en alleen aan Schumacher te danken maar het zou naief en onterecht zijn om niet te erkennen dat Schumacher daarin geen hele grote rol gespeeld heeft.quote:Schumi zijn parkeer acties alles in het teken van sportiefheid
Bronquote:McLaren stuurt Montoya naar huis
McLaren heeft Juan Pablo Montoya op staande voet ontslagen. De Colombiaan, die afgelopen zondag zijn overstap bekend maakte naar het NASCAR team van Chip Ganassi, wordt tijdens de Grand Prix van Frankrijk, aanstaand weekend, vervangen door test- en reservecoureur Pedro de la Rosa.
McLaren heeft het ontslag van de Colombiaan vanochtend aan de hand van een schriftelijke persverklaring bekend gemaakt, nadat Spaanse media gisteravond al suggereerden dat De la Rosa de plek van Montoya zou gaan innemen. McLaren zegt in het persbericht Montoya ’de kans te geven enkele maanden met zijn gezin door te brengen in Miami’ (vrouw Connie verwacht er in september hun tweede kind). Bovendien zou Montoya zich nu ’goed kunnen voorbereiden op zijn overstap naar NASCAR’.
Wat de 30-jarige coureur uit Bogota er zelf van vindt wordt in het persbericht niet beschreven. De coureur moet zijn ontslag als een roemloze aftocht ervaren. Hij werd al begin 2004 met veel tamtam aangekondigd als de nieuwe McLaren-superster voor de komende jaren. Montoya reed toen nog voor Williams. Montoya kon de afgelopen anderhalf jaar in dienst van McLaren niet overtuigen naast Kimi Raikkonen. Terwijl de Fin vorig jaar met Renault-coureur Fernando Alonso streed om de wereldtitel blonk de Colombiaan vooral uit in merkwaardige ongelukjes op en naast de baan. Denk aan het zogenoemde ’tennisincident’, waardoor hij twee races miste en enkele maanden niet echt fit was. Montoya won vorig jaar drie Grand Prix’ (Engeland, Italië en Brazilië) en eindigde als vierde in het WK. De Colombiaan kwam dit jaar niet verder dan een tweede plaats in Monaco en staat momenteel zesde in de tussenstand.
Teambaas Ron Dennis strooit in het perscommuniqué met complimentjes: ,,Juan Pablo is een opwindende coureur met een buitengewoon vriendelijk karakter. Hij zal zonder enige twijfel een succesvolle overstap maken naar NASCAR. We zijn overeengekomen, nu er zoveel dingen in zijn leven gebeuren, dat hij niet meer in de auto hoeft te stappen en zich kan voorbereiden op de dingen die komen, zowel professioneel als privé.’’
Uiteraard reageert Pedro de la Rosa, vorig jaar in Bahrein al eenmalig vervanger van Montoya, verheugd op zijn kans: ,,Ik ben enorm blij dat ik de kans krijg met de MP4-21 te racen, een auto waarin ik mij werkelijk enorm op mijn gemak voel. Ik ken de auto beter dan wie dan ook en ik ben er zeker van dat ik waardevolle WK-punten kan scoren.’’ Of de 35-jarige De la Rosa het seizoen mag afmaken aan de zijde van Kimi Raikkonen valt nog te bezien. Niet uit te sluiten valt dat ook testcoureur Gary Paffett en GP2-sensatie Lewis Hamilton nog de kans krijgen zich te bewijzen, met het oog op een stoeltje voor volgend jaar.
Ik denk dat er nu een oosterijker spontaan 3 meter langer wordtquote:
quote:
Hehe.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:48 schreef ElmarO het volgende:
De Colombiaan blonk vooral uit in merkwaardige ongelukjes op en naast de baan.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:53 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Ik denk dat er nu een oosterijker spontaan 3 meter langer wordt
BMW gaat tijdens de komende Grandprix rijden met de innovatieve vleugels op de voorkant van de auto.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:00 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Laat maar komen, ik gun het de beste man van harte!
[afbeelding]
Vleugel experiment van BMW tijdens een test op Jerez, mooi is anders.![]()
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:10 schreef -Hans- het volgende:
[..]
BMW gaat tijdens de komende Grandprix rijden met de innovatieve vleugels op de voorkant van de auto.
Bron: F1 Racing
quote:BMW in Magny-Cours met extra vleugels
11 juli 2006
Het team van BMW zal tijdens de Grand Prix van Frankrijk gaan rijden met innovatieve vleugels op de voorkant van de auto. F1Racing.nl kan exclusief bevestigen dat het team heeft besloten om de vleugels, waarmee de renstal vorige week al voor de dag kwam tijdens tests in Jerez, in Magny-Cours op haar bolides zal hebben.
"Ja, we zullen de vleugels in Frankrijk op onze auto's hebben staan", was de duidelijke taal van een BMW-woordvoerder tegen F1Racing.net. Vorige week reed testrijder Robert Kubica nog met de vleugels, die veel opzien baarden in de paddock. Destijds liet de Pool echter weten dat hij niet verwachtte dat de vleugels ook tijdens een Grand Prix-weekend gebruikt zouden worden.
"Je probeert soms eens wat," vertelde Kubica lachend aan F1Racing.nl. "Ik weet ook niet precies waar het voor diende. Ik ging gewoon in de auto zitten en reed naar buiten. Of ik iets merkte aan het gedrag van de auto? Nee. Ik verwacht ook niet dat we het bij de races gaan gebruiken", zei de Pool destijds.
ach jou lullen likker ook niet.quote:
Dan moet schumi ook stoppen, dan wordt het pas veiliger, geen braketesten meer geen domme parkeer acties en geen ram acties als je niet kan winnen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:30 schreef Bruce117 het volgende:
Montoya
Wel een stuk minder rare capriolen op deze manier.
Maar daardoor misschien ook wel weer wat veiliger.
Shumi wint daardoor nog af en toe iets. Montoya niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:10 schreef WEST het volgende:
[..]
Dan moet schumi ook stoppen, dan wordt het pas veiliger, geen braketesten meer geen domme parkeer acties en geen ram acties als je niet kan winnen.![]()
Hou toch eens op met je vreselijke domme reacties.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:10 schreef WEST het volgende:
[..]
Dan moet schumi ook stoppen, dan wordt het pas veiliger, geen braketesten meer geen domme parkeer acties en geen ram acties als je niet kan winnen.![]()
Echt lekker in zijn vel zat hij niet meer in de F1.quote:
Sjakie.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:10 schreef WEST het volgende:
[..]
Dan moet schumi ook stoppen, dan wordt het pas veiliger, geen braketesten meer geen domme parkeer acties en geen ram acties als je niet kan winnen.![]()
nee jullie zijn lekker om gelijk coureurs af te kraken die je mag.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:50 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Hou toch eens op met je vreselijke domme reacties.
We weten ondertussen dat je een fan bent van Montoya en dat je Schumacher niet mag.
Maar wat heeft het nou in godsnaam voor nut om op elke post over Montoya, en over hem gaat het nieuws nu, niet over Schumacher, te beantwoorden met een of ander zielig antwoord in de richting van Schumacher.
Proveer je eens volwassen te gedragen, ook al ben je het niet.
Jij.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:59 schreef WEST het volgende:
[..]
nee jullie zijn lekker om gelijk coureurs af te kraken die je mag.wie is er dan zielig
quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:47 schreef MrX1982 het volgende:
Kan West niet gewoon zijn account aan de wilgen hangen net zoals zijn grote idool Montoya zijn F1 helm aan de wilgen hangt.
Twee vliegen in een klap.
Wie kraakt er coureurs af die hij mag?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:59 schreef WEST het volgende:
nee jullie zijn lekker om gelijk coureurs af te kraken die je mag.
ik maar omdat jullie het ook doen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wie kraakt er coureurs af die hij mag?
coureurs afkraken die je magquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:59 schreef WEST het volgende:
[..]
nee jullie zijn lekker om gelijk coureurs af te kraken die je mag.wie is er dan zielig
Hear, hear. Ik ook.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:36 schreef Bruce117 het volgende:
haal ik Albers er nog niet bij, terwijl ik het toch echt een vreselijk omhooggevallen kwal vind.
Jij ookquote:
ah dat mag.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:07 schreef kwintenstraler het volgende:
Net of het duo Todt/Brawn nooit van dit soort uitspraken doet![]()
Liever Renault dan Ferrari. Persoonlijk hoop ik niet dat we bij McLaren een rijdersduo krijgen bestaande uit Kimi en Alonso, hoe mooi dat op papier ook mag zijn. Ik zie liever deze toppers bij verschillende teams rijden en dat ze dan tegen elkaar racen.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:40 schreef Atreidez het volgende:
Bij Renault is toch geen ruimte meer... daar gaat Kimi al naartoe
Bij McLaren is het toch ook gebruikelijk dat de coureurs elkaar racen?quote:Op maandag 17 juli 2006 18:08 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Liever Renault dan Ferrari. Persoonlijk hoop ik niet dat we bij McLaren een rijdersduo krijgen bestaande uit Kimi en Alonso, hoe mooi dat op papier ook mag zijn. Ik zie liever deze toppers bij verschillende teams rijden en dat ze dan tegen elkaar racen.
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=124689quote:Renault boss wants Raikkonen
18 July 2006
For months everyone has been speculating over where Kimi Raikkonen will race in 2007. The Finnish driver has endured a difficult season at McLaren and his current contract expires at the end of the season.
Fernando Alonso will join McLaren next season from Renault, but the Woking-based team has not clarified who will be his team mate. Latest reports are suggesting that Alonso could do a switch with Raikkonen. Renault has now revealed Raikkonen is an interesting option for them for next season.
"It is not a secret that we are talking with Raikkonen, he is a priority to us. If we could come to an agreement we would be very satisfied because we would have signed one of the greatest drivers at the moment and apart from that he is still very young," Renault president Alain Dassas told the French media during a lunch.
Speaking about Renault's current Finn, Heikki Kovalainen, Dassas said about his option to race at Renault next season: "To have a driver without experience like him would be a risk. In the current Formula 1 series you need fast results and that can be a problem for a newcomer."
Jup.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Bij McLaren is het toch ook gebruikelijk dat de coureurs elkaar racen?
Gezien de ontwikkeling bij Midland denk ik niet dat SA dit seizoen daar nog voorbij zal gaan.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:15 schreef SimtekF1 het volgende:
Ja idd, maar hij zal vast wel iets sneller gaan.
Het is maar goed dat Midland de laatste tijd ook eindelijk wat meer test, anders hebben ze straks de Aguri's voor zich staan.
Bronquote:FIA verbiedt ’Twin Towers’
BMW Sauber rijdt niet langer met de radicale ‘Twin Towers’ op de neuzen van de F1.06. Het gebruik van de opmerkelijke aërodynamische hulpmiddelen is door de internationale autosportbond FIA per onmiddellijk verboden.
Dat heeft de FIA zondag in een aan alle teams gerichte brief laten weten, zo meldt de Engelse televisiezender ITV op haar website. De reden? Hoe kan het ook anders…veiligheid. De ‘Twin Towers’ belemmeren het zicht van de coureurs, meent de FIA. En daarom is het gebruik van de neusvleugels niet langer toegestaan. ,,Tenzij er duidelijk aangetoond kan worden dat het geen nadelige invloed heeft op het zicht.”
BMW Sauber was niet bereikbaar voor commentaar.
Bronquote:Williams in zee met Toyota
Na maandenlange geruchten is het nu officieel: Williams zal de komende jaren gebruik maken van Toyota-motoren. Het Britse team heeft met Toyota een akkoord bereikt over een contract voor drie seizoenen. Williams zal de beschikking krijgen over dezelfde motorspecificatie als het team van Toyota.
Beide partijen steken hun blijdschap over de samenwerking niet onder stoelen of banken. "Het is fantastisch om samen te gaan werken met een team dat zo'n grote staat van dienst heeft in de sport", zegt Toyota's vice-president Kazuo Okamoto. Ook John Howett, de president van Toyota Motorsport, is verheugd. "We hopen dat deze samenwerking voor beide partijen een stap voorwaarts zal betekenen. Hopelijk kunnen Williams en Toyota elkaar naar de top loodsen."
"Dit contract met Toyota is voor Williams van cruciaal belang", stelt ook Williams-teambaas Frank Williams. "Toyota is een bedrijf met een enorm goede reputatie, ze staan er om bekend dat ze in elke tak van sport weten te slagen. We zijn er trots op dat we de komende drie jaar gebruik kunnen maken van hun motoren."
Die op 1 minuut 18 gelanceerd word.......weet iemand wie dat was?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:56 schreef SimtekF1 het volgende:
Kan me er niet heel veel meer van herinneren maar hij reed toen toch een hele sterke race?
Btw. leuk filmpje gevonden met crashes van de afgelopen jaren formule 1.
http://www.youtube.com/watch?v=gfULMprkpKY&search=crashes%20car%20formula
Rubens Barichello op San Marino 1994 tijdens de VT.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Die op 1 minuut 18 gelanceerd word.......weet iemand wie dat was?
Die knalt er wel heel hard af
quote:Duitse circuits willen F1-race delen
Uitgegeven: 27 juli 2006 13:22
Laatst gewijzigd: 27 juli 2006 13:25
HOCKENHEIM - De twee Duitse F1-circuits stellen voor om de Duitse Grand Prix vanaf volgend jaar elk om beurt te organiseren. F1-baas Bernie Ecclestone zal het voorstel van Hockenheim en de Nurburgring komend weekend bestuderen en hoogstwaarschijnlijk ook goedkeuren.
Ecclestone gaf de voorbije maanden al te kennen dat een aantal Europese races moet verdwijnen om plaats te maken voor nieuwe bestemmingen. De kans dat Duitsland in de toekomst nog over twee F1-races zou beschikken werd daardoor heel klein. Bovendien leverden de races in Hockenheim en Nurburg de voorbije jaren veel minder winst op.
De twee circuits besloten dus het zekere voor het onzekere te nemen en werkten een eigen voorstel uit. In 2007 en 2009 mag de Nurburgring de race organiseren. In 2008 en 2010 kunnen de fans op het circuit van Hockenheim terecht.
http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=14750quote:FIA bevriest motoren vanaf 2008
FIA-voorzitter Max Mosley heeft door middel van een schrijven aan alle teams zaterdagmorgen medegedeeld dat de motorenontwikkeling vanaf 2008 volledigfoto bevroren zal worden. De FIA zet deze stap omdat de renstallen, ondanks meermaals verschoven deadlines, niet tot unanieme overeenstemming zijn gekomen over een plan om de kosten van de motorontwikkeling drastisch te reduceren.
De renstallen zijn bijvoorbeeld maandenlang in onderhandeling geweest met elkaar om stukje bij beetje aan een volledige bevriezing van de ontwikkeling te knabbelen. De grote fabrikanten willen een van hun belangrijkste paradepaardjes niet zomaar opgeven terwijl afhankelijke teams als Midland eisten dat zij de beschikking bleven krijgen over een competitief motorblok.
Ook het laatste plan in dit opzicht, een motorenfonds voor de kleinere teams, kon geen unanieme steun verwerven omdat de betrokken partijen het niet eens konden worden over het bedrag dat in het fonds gestort moest worden en hoeveel een motor per stuk zou mogen kosten. Unanieme steun was sinds 1 juli noodzakelijk, omdat een dag daarvoor de deadline voor het indienen van een motorenplan verstreek.
Na vier weken wachten en het verschuiven van deze deadline, om de renstallen speelruimte te geven in hun voordeel, heeft de bond nu de knoop doorgehakt en van haar recht om plannen door te drukken met het oog op de veiligheid, de motorenbevriezing doorgevoerd. Dat betekent dat vanaf 2008 de motorontwerpen, als ingediend in juni 2006 meerdere jaren zullen worden toegepast op de Formule 1-wagens. Dat betekent tevens dat ontwikkelingen tussen nu en november 2007 nadien zullen worden teruggedraaid en enkel voor het moment zelf bruikbaar zijn.
"Nadat de deadline inmiddels een paar weken verstreken is moeten we concluderen dat het het beste is de discussie te beëindigen en ons te richten op waar we vanaf het begin van uitgegaan zijn", omschrijft Mosley de stap.. "Dat betekent dat de motoren die we in 2008 zullen gebruiken, diegene zijn die vorige maand als ontwerp zijn ingediend."
Mosley hoopt dat met dit radicale besluit de renstallen al vanaf komend jaar drastisch minder zullen investeren in de motorontwikkeling. Het is echter maar de vraag of dat gebeurt: bandenleverancier Michelin haalt ook het maximale uit haar laatste jaar om te kunnen winnen. Zolang er ruimte voor competitie is zullen renstallen deze zeer waarschijnlijk optimaal willen benutten. Toch houdt Mosley hoop. "Ik hoop dat de teams inzien dat ze moeten stoppen met deze verkwistende ontwikkelingen en al vanaf volgend jaar vrijwillig de motorontwikkeling bevriezen."
Bron: http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10000quote:Super Aguri wil Albers
31-7 - Super Aguri heeft Christijan Albers zaterdag een aanbieding gedaan. Dat bevestigde het management van Albers op zondag. De Japanse formatie, die wordt gesteund door Honda en die dit seizoen debuteert in de Formule 1, heeft Albers op het oog als teamgenoot van Takuma Sato.
Volgens Lodewijk Varossieau is de Engelsman Anthony Davidson de andere gegadigde. Davidson is momenteel testrijder van het fabrieksteam van Honda.
Albers heeft ook al een bod van MF1 Racing op zak. Ook zijn er gesprekken met BMW. Maar volgens Varossieau staat de markt op dit moment stil omdat iedereen afwacht wat Michael Schumacher (Ferrari) gaat doen. De zevenvoudig wereldkampioen kondigde in Duitsland aan dat hij niet eerder dan begin september een besluit bekend zal maken.
,,We nemen dit bod heel serieus’’, zei Varossieau op zondagmorgen over de aanbieding van Super Aguri. ,,Natuurlijk. We hebben gehoord dat Super Aguri volgend jaar met de auto’s van Honda rijdt.’’
foto: RACEPICTURES.COM
bronquote:Midland's gediskwalificeerd 31-07-2006
De FIA heeft na de Grand Prix van Duitsland bekend gemaakt dat het beide wagens van Midland F1 heeft gediskwalificeerd wegens het gebruik van illegale achtervleugels. De bolides van Christijan Albers en Tiago Monteiro hadden té flexibele vleugels, en dat vonden de stewards en de FIA niet goed. Albers finishte in de Duitse Grand Prix als dertiende, ruim voor Tiago Monteiro die laatste werd.
quote:Gascoyne in gesprek met MF1 Racing
31-7 - Ontwerper Mike Gascoyne is in gesprek met MF1 Racing om een technische functie te vervullen. Afgelopen weekeinde bezocht Gascoyne het motorhome van MF1 Racing. Hij sprak daar met teambaas Colin Kolles.
De Engelsman, die een paar maanden geleden door Toyota naar huis werd gestuurd, is op zoek naar een nieuwe baan. Gascoyne werkte eerder voor Jordan, Renault en Toyota. Kolles benadrukte tegenover FORMULE 1 RaceReport dat James Key de technische directeur blijft, mocht Gascoyne bij MF1 Racing in dienst komen.
Bron: http://www.f1today.nlquote:Renault wil proberen de FIA te bewegen het team vrijstelling te verlenen teneinde gebruik te mogen maken van het veelbesproken dempsysteem dat sinds kort illegaal is verklaard. Het team hoopt aanstaande zondag in Hongarije al weer aan de start te verschijnen met twee auto’s uitgerust met het systeem.
Het nieuws komt na een bijzonder teleurstellend weekend voor de Franse autofabrikant. Coureurs Fernando Alonso en Giancarlo Fisichella konden door blaren op de banden in Duitsland niet veel beginnen tegen de oppermachtige Ferrari’s.
Het tempogebrek van de Renaults is waarschijnlijk slechts ten dele toe te schrijven aan het verboden dempsysteem. Vaststaat echter dat het gemis van het systeem, dat trillingen van de banden moet opvangen en zo optimale aërodynamische prestaties beoogt te bereiken, alles behalve hielp.
Aan het begin van het weekend hadden de permanente stewards die de FIA heeft aangesteld het systeem nog goedgekeurd, waarna opvallend genoeg de FIA zelf in beroep ging tegen de uitspraak van stewards, die overigens onder leiding staan van Tony Scott Andrews, een van degenen die verantwoordelijk waren voor het verbannen naar de laatste startrij van Michael Schumacher in Monaco.
Het beroep zal pas gehoord worden na de Grand Prix van Hongarije. Renault had het systeem voor de race in Duitsland in ieder geval verwijderd zodat het team niet het risico zou lopen vandaag behaalde punten te verliezen door een eventuele diskwalificatie achteraf, mocht het beroep van de FIA succesvol zijn.
Het team is nu van mening dat het oneerlijk is om het team nog een race te benadelen in afwachting van de uitspraak. Hoofdingenieur Pat Symonds van Renault hoopt op enige clementie van de FIA: “Het is min of meer een verzoek aan hen om de zaak eens uit een ander oogpunt te bekijken.”
Hij is echter niet van mening dat het de problemen van vandaag volledig zal verhelpen: “Ik denk niet het een het ander helemaal kan verklaren. Ik wil er verder niet veel over kwijt, behalve dat we denken te weten waar het probleem ligt.”
Geplaatst: 30-07-2006 (20:05:24)
De FIA verklaart het illegaal, de Marshalls legaal.quote:Op maandag 31 juli 2006 08:48 schreef SupaMario het volgende:
Illegaal is illegaal...
Dat zou niet slim zijn gezien de uitspraak pas na de gp van hongarije is , het risico om de punten die ze halen te verliezen zal ze op dit moment te groot zijn , ze staan op het punt hun kop positie in het wk te verliezen. voor constructeurs.quote:Op maandag 31 juli 2006 08:54 schreef sanger het volgende:
[..]
De FIA verklaart het illegaal, de Marshalls legaal.
In afwachting van de uitspraak kan ik me voorstellen dat Renault het gewoon gaat gebruiken.
ja kunt ook andersom redeneren. Zolang er geen uitspraak is, en de marshalls het tijdens de keuring in Hongarije goedkeuren, is het niet illegaal!quote:Op maandag 31 juli 2006 09:10 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat zou niet slim zijn gezien de uitspraak pas na de gp van hongarije is , het risico om de punten die ze halen te verliezen zal ze op dit moment te groot zijn , ze staan op het punt hun kop positie in het wk te verliezen. voor constructeurs.
Die gok die nemen ze NOOIT , ze lijken nu al wat terrein te verliezen op ferrari en als de fia daar nog is bij zou helpen is dat het voordeel van ferrari wat ze simpel kunnen voorkomen door het niet mee te nemen naar de volgende gp.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:31 schreef sanger het volgende:
[..]
ja kunt ook andersom redeneren. Zolang er geen uitspraak is, en de marshalls het tijdens de keuring in Hongarije goedkeuren, is het niet illegaal!
Ik was bijna vergeten dat hij bij Williams zit.quote:Karthikeyan aast op racezitje voor 2007
Narain Karthikeyan wil volgend graag jaar weer races rijden. De Indiër is dit seizoen testcoureur bij Williams, maar heeft tot dusver nog niet veel voor het team gereden.
De voormalig Jordan-coureur zei tegen de Indiase media: "Als rijder wil je zondag natuurlijk graag racen. Ik denk dat ik voldoende ervaring heb opgedaan tijdens mijn werk voor een topteam als Williams. Mijn eerste doel was om de eerste Indiase F1-coureur te worden. Nu is het mijn doel om regelmatig punten te scoren. Ik heb daarvoor eerst wel een team nodig waarmee ik elke race in de top-acht kan eindigen."
Wat ik me dan afvraag is of hij benaderd is al paydriver of paiddriver.quote:Op maandag 31 juli 2006 08:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Bron: http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10000
Bronquote:Renault in Hongarije met massadempers
Renault maakt aankomend weekend tijdens de Grand Prix van Hongarije weer gebruik van massadempers. De internationale autosportbond FIA heeft een verklaring uitgegeven waarin het laat weten dat het Renault geen punten zal afnemen als het beroep van de stewards wordt gewonnen.
In eerste instantie was het team van Flavio Briatore uit op volledige dispensatie, maar zover wilde de FIA niet gaan. Wel krijgt Renault een beetje haar zin, want de FIA is de renstal nu alsnog tegemoet gekomen.
Renault had dit verzoek ingediend omdat het nog wel enige weken (op z’n vroegst tot eind augustus) kan duren voordat het door de FIA aangetekende beroep wordt behandeld. En dat vond het team weer oneerlijk.
Alleen wilde Renault niet het risico nemen dat het punten kwijtraakt als blijkt dat de FIA toch in het gelijk wordt gesteld. Daarom heeft de FIA nu een beetje water bij de wijn gedaan, meldt Autosport. De autosportbond heeft het team verzekerd er niet op uit zijn Renault een straf op te leggen mits het in het gelijk wordt gesteld.
Het is onduidelijk of er nu door een ander team protest wordt ingediend tegen de massadempers van Renault.
Dacht dat ze niet meer mochten testen ivm de zomerstop?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:46 schreef anrie_hezjeu het volgende:
vandaag @ Spa-Francorchamps geweest, bleek dat Toyota aan het testen was, met Panis als coureur (?).
[afbeelding]
[afbeelding]
filmpje:
http://video.google.nl/videouploadfinished?docid=3514206833703916394&filename=wsb64__dG95b3RhXzAxMDgwNg.MOV
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:11 schreef TimoBasso het volgende:
Robert Kubica zal floppen let op mijn woorden..
( "Bad Scenario"Het zou wel een naaistraak van doc Mario zijn mocht hij Villeneuve zo poberen te dumpen )
Haal jij maar alvast je Nascar petje opquote:
Aan de ene kant hoop ik het wel ivm kansen voor Albers.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:11 schreef TimoBasso het volgende:
Robert Kubica zal floppen let op mijn woorden..
( "Bad Scenario"Het zou wel een naaistraak van doc Mario zijn mocht hij Villeneuve zo poberen te dumpen )
ja maar je weet niet of hij telkens die rondjes met een bijna lege tank rijdt om indruk te maken. iets wat ze volgens mij bij Red bull ook nog wel eens willen doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Aan de ene kant hoop ik het wel ivm kansen voor Albers.
Aan de andere kant gun ik het hem wel. Hij doet het op de vrijdagen uitermate goed
Dat lijkt mij niet het voordeel van een vrijdagcoureur benutten. Die heb je zodat je meer data kan verzamelen. Ik bedoelde ook niet de snelle rondetijden aan het einde van de trainingen, maar meer de constante tijden tijdens de eerdere delen van de VT.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:27 schreef staticdata het volgende:
[..]
ja maar je weet niet of hij telkens die rondjes met een bijna lege tank rijdt om indruk te maken. iets wat ze volgens mij bij Red bull ook nog wel eens willen doen.
voor degenen die me kennen : wel voor mijquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:18 schreef Spooky4u het volgende:
das toch geen nieuws Googol.
jupquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:32 schreef sanger het volgende:
Wel leuk indd, zijn dat dezelfde sims al waar wij op gezeten hebben?
Cool hoor.quote:
Behalve altijd sneller zijn dan zijn teamgenoot.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:47 schreef -Hans- het volgende:
Webber zal wel ergens anders aan de bak kunnen, maar hij mag van mij wel helemaal uit de F1 moven.. Ik heb weinig met Webber, hij is imo zwaar overschat. Bij Jaguar heeft hij goede dingen laten zien, maar tot op heden heeft hij bij Williams amper tot niks laten zien.
Webber.![]()
Te gek voor Wurz, hopelijk gaan we daar nog veel van zien.
Tjsa, hoeveel jaren rijdt Rosberg al mee in de koningsklasse van de autosport? en dan praat ik puur over het rijden van races in de F1. Webber is niet slecht of zo, maar ik heb er weinig mee.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Behalve altijd sneller zijn dan zijn teamgenoot.
Ik heb er ook weinig mee indd. Ik constateer alleen dat hij wel altijd sneller is dan zijn teamgenoot. Dat zijn teamgenoot nu onervaren isis daarbij wel een kanttekening.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:55 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Tjsa, hoeveel jaren rijdt Rosberg al mee in de koningsklasse van de autosport? en dan praat ik puur over het rijden van races in de F1. Webber is niet slecht of zo, maar ik heb er weinig mee.
quote:Terugkeer in 2008 niet zeker
’Ross Brawn neemt sabbatical’
Ross Brawn, technisch-directeur bij Ferrari, neemt volgend jaar vrijaf. Of hij in 2008 terugkeert is niet geheel zeker.
Dat onthult het doorgaans goed geïnformeerde Engelse tijdschrift Autosport in haar later deze week te verschijnen nieuwste editie. De 51-jarige Engelsman werkte de afgelopen vijftien jaar onafgebroken samen met Michael Schumacher. Eerst bij Benetton (vanaf 1991), later bij Ferrari (vanaf 1996). De Duitse coureur behaalde al zijn zeven wereldtitels met Brawn aan de pitmuur. De twee onderhouden een zeer stevige band.
De beslissing van Brawn er minstens een jaar tussenuit te knijpen zou er op kunnen wijzen dat Schumacher eind dit jaar stopt met racen en dat Kimi Raikkonen zijn opvolger wordt bij de Scuderia. Maar Autosport zegt over aanwijzingen te beschikken dat Raikkonen en Schumacher volgend jaar samen rijden, daarmee het sterkste koppel vormend sinds Ayrton Senna en Alain Prost bij McLaren (1988-’89). Wordt ongetwijfeld spoedig vervolgd.
exactly my thoughtsquote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:41 schreef Joene het volgende:
Als brawn echt kapt zal Schumacher ook stoppen den ik ja.
quote:
Niet te snel juichen he WESTquote:
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:06 schreef Googolplexian het volgende:
Ik vind Brawn dan nog de meest sympatieke vent bij Ferrari
Paul Stoddard !quote:
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
voor degenen die me kennen : wel voor mij
quote:Alexander Wurz keert terug in de Formule 1.
OXFORD (ANP) - Alexander Wurz keert terug in de Formule 1. De Oostenrijker is volgend jaar de tweede coureur van Williams. Hij vormt bij de Britse renstal dan een ploeg met Nico Rosberg. Wurz vervangt de Australiër Mark Webber die geen nieuwe verbintenis krijgt.
De 32-jarige Wurz reed van 1997 tot 2000 voor Benetton. Daarna fungeerde hij onder meer als testrijder voor McLaren-Mercedes. Wurz kwam 53 keer in de Formule 1 uit.
Jamaar, dat valt toch niet op!quote:
Wat stond hier?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:04 schreef TommyGun het volgende:
Damn hoop dat t fake is. Denk 't wel![]()
Tnxquote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:42 schreef Spooky4u het volgende:
Sabatical van Brawn
Oh, was vergeten te melden dat Webber ook nog hard kan rijdenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:32 schreef Spooky4u het volgende:
Dat was McNish ook, maar die is ook nooit veel verder als Toyota gekomen
Dat kon NcNish ook toen hij testrijder was bij Renault.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:45 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Oh, was vergeten te melden dat Webber ook nog hard kan rijdenAnders kunnen we er nog wel 10 opnoemen..
True...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:54 schreef Spooky4u het volgende:
Maar bij Toyota kon hij Salo totaal niet bijhouden.
bronquote:'Raikkonen voor vijf jaar naar Ferrari'
03 augustus 2006
Volgens de Finse krant Ilta-Sanomat heeft Ferrari gebruik gemaakt van de optie op Kimi Raikkonen. De Fin, die momenteel bezig is aan zijn vijfde seizoen bij McLaren, zou vanaf volgend jaar voor het Italiaanse team gaan rijden. Het zou volgens de publicatie een vijfjarige overeenkomst betreffen.
Een betrouwbare bron uit de directe omgeving van Kimi Raikkonen zou dit aan de Finse krant hebben gemeld. Volgens die bron zou met het contract van Raikkonen een bedrag van rond de 160 miljoen euro gemoeid zijn, waardoor de 26-jarige Fin een bedrag van 32 miljoen euro per jaar zou gaan verdienen. Na de race in Hockenheim zei Ferrari-teambaas Jean Todt nog dat Raikkonen een van zijn favoriete coureurs is.
Michael Schumacher liet in Hockenheim weten zijn toekomstplannen in het Italiaanse Monza wereldkundig te zullen maken. Waarschijnlijk zal niet lang daarna officieel bekend worden voor welk team Kimi Raikkonen volgend jaar gaat rijden.
Shumi nog 1 jaar door totdat Kimi gewend is aan het team?quote:
zou wel heel gaaf zijn...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:14 schreef Spooky4u het volgende:
zoiets denk ik
Daar kan je je nog wel is in vergissen denk ik.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:23 schreef Atreidez het volgende:
Ik gok dat Schumi gewoon gaat stoppen met Kimi naast m, hij weet zelf ook wel dat ie t daar niet van kan winnen
Ik denk dat Schumi zich daar ook nog eens in zou kunnen vergissenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:30 schreef Joene het volgende:
[..]
Daar kan je je nog wel is in vergissen denk ik.
I'll second that, want wat kimi nog wel eens wil doen is vaak uitvallen en dat doet Schumi nietquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:30 schreef Joene het volgende:
[..]
Daar kan je je nog wel is in vergissen denk ik.
Dat ben ik niet met je eens. Kimi is zeker een killer en eentje met dikkere ballen dan Schumi.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:42 schreef Joene het volgende:
Kimi is geen Killer . Schumi wel.
En dat is nou het probleem met Kimi, want zeg nou zelf. Wat is beter, uitvallen of punten halen? En dan kun je er wel met een mooie knal afgaan en laten zien dat je ballen hebt maar dan is het toch verstandiger om ervoor te zorgen dat je wellicht toch nog enkele puntjes haalt. En misschien is dat ook wel Kimi'sprobleem, zoals iemand anders hier al een keer zei, hij vergt teveel van het materiaal.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:59 schreef kooba het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Kimi is zeker een killer en eentje met dikkere ballen dan Schumi.
Om even een voorbeeldje aan te halen; toen vorig jaar Kimi's rechtervoorwiel afbrak in de laatste ronde........ik denk dat Schumi al lang naar de pitst was geweest om te kijken of het probleem snel te verhelpen was, of een stuk langzzamer was gaan rijden en genoegen had genomen met een 2de, 3de of misschien wel 5de plek.
Kimi reed gewoon volgas door en ging puur voor de winst. Schumi niet; die is ook blij met een 2de of 3de plek.
Anyway, Schumi had gewoon een voorbeeld moeten nemen aan LAncia; die stopte ook op hun hoogtepunt met Rally
Je zal schumacher nooit blij zien zijn met een 3e plek.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:10 schreef kooba het volgende:
Misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik wil iemand zien die koste wat het kost de hoogste plek op het schavot wil halen en die niet blij is met een 3de plek.
En teveel van je materiaal vergen? Komop zeg; dan moeten ze maar beter materiaal maken.
racen doe je op het randje imo en niet een tandje minder omdat je auto misschien niet netzo hard kan als jijzelf
dat zie ik zo nooit gebeuren, dat wil shumi gewoon niet.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:10 schreef sanger het volgende:
Shumi nog 1 jaar door totdat Kimi gewend is aan het team?
10 september pas.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:48 schreef Mikkie het volgende:
Als dat nieuws klopt, dan ben ik wel strontbenieuwd wat Schumacher gaat doen. Wanneer is de race van Monza eigenlijk?
Ik ben absoluut geen fan van die gast, maar dat zou ik idd gaaf vinden.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:21 schreef YellowLedbetter het volgende:
Het zou gaaf zijn als Schumi dit jaar gewoon de wereldtitel zou pakken en er daarnaa mee zou stoppen
ze kunnen het makkelijk betalen, maar of ze het willen is een tweede...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:52 schreef Tarado het volgende:
Ik denk dat Schumacher stopt, tenminste als Kimi naar Ferrari komt en dat salaris wat hij gaat verdienen waar is, ze kunnen zich niet 2 van die grootverdieners veroorloven, zo rijk is Ferrari niet.
Sowieso zal Shumi na dit seizoen niet met hangende pootjes afdruipen. Hij heeft laten zien het nog steeds te kunnen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:28 schreef kooba het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen fan van die gast, maar dat zou ik idd gaaf vinden.
Dikke vinger naar Alonso en Renault
Beter stoppen met een titel op zak dan afdruipend met hangende pootjes
het strijdtoneel verlaten dunkt me
Ze kunnen het alleen betalen omdat Marlboro bijspringtquote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:36 schreef David Letterman het volgende:
[..]
ze kunnen het makkelijk betalen, maar of ze het willen is een tweede...
Dat is ook wat ik zo mooi aan kimi vind, buiten de baan, rustig, (op zijn prive leven na, maar verder zul je hem nooit zien overdrijven in een interview, en ook geen grootspraak doen) Iets waar alonso een handje van heeft. Maar de op baan tot het uiterste gaan. En daar is alonso, vind ik, een mooi weer rijder. Goede auto, mooi van de eerte plek starten, en dan weg rijden.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:10 schreef kooba het volgende:
Misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik wil iemand zien die koste wat het kost de hoogste plek op het schavot wil halen en die niet blij is met een 3de plek.
En teveel van je materiaal vergen? Komop zeg; dan moeten ze maar beter materiaal maken.
racen doe je op het randje imo en niet een tandje minder omdat je auto misschien niet netzo hard kan als jijzelf
Het is indd ieder jaar hetzelfe liedje bij McLaren. Het lijkt wel of ze niet zowel snel als betrouwbaar kunnen zijn. Raar eigenlijk voor zo een grote renstal.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:11 schreef -Hans- het volgende:
De McLaren is of erg snel en onbetrouwbaar, of de wagen is niet snel en weer wel betrouwbaar. Haast nooit klopt het voor de volle 100%, en het is dan ook knap lastig om met zo'n wagen het kampioensschap te winnen. Ik zie Kimi niet graag naar de 'rooien' gaan, maar ik zou de keuze wel deels kunnen begrijpen. Voor de langere termijn is Ferrari toch het team waar je moet zijn als je kampioen wilt worden. Afwachten of Kimi inderdaad naar Ferrari gaat. Renault is ook niet slecht, maar hoe zal het daar gaan op de langere termijn..?
Ik verwacht zelf dat Kimi in elk geval vertrekt bij McLaren, zeker nu Alonso komt .
Precies! erg vreemd inderdaad, zeker als je bekijkt wat voor een luxe windtunnel en andere test faciliteiten ze hebben. Overigens is de betrouwbaarheid dit jaar wel redelijk okay (kan altijd beter). Ik denk dat ze dit jaar nog wat moeite hebben met de V8, dus hopelijk is volgend seizoenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is indd ieder jaar hetzelfe liedje bij McLaren. Het lijkt wel of ze niet zowel snel als betrouwbaar kunnen zijn. Raar eigenlijk voor zo een grote renstal.
Ik ben benieuwd of Flavio blijft, want hij is wel een belangrijke factor (net zoals Brawn) binnen het team. Wat zal de drivers line-up bij Renault gaan worden? Fisico sowieso, misschien Webber? Zou kunnen want Flavio is de manager van Webber. Persoonlijk vind ik dat geen line-up waar ik van zeg "wow!", maar ik laat mij graag verrassen.quote:Voor de lange termijn is Ferrari de beste keuze indd. Als Shumi stopt kan Raikkonen het team om hem heen bouwen.
Renault zal ook goed blijven presteren denk ik. De president van Renault heeft gezegd dat er een groter budget gaat komen indien nodig om wereldkampioen te blijven.
Ik ga het anders geweldig vinden.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:23 schreef -Hans- het volgende:
Kimi en Schumacher kunnen het wel aardig met elkaar vinden, dat is volgens mij wel eens anders geweest. Het zal wel Ferrari gaan worden. Dat zal ' DatMeenJeNiet ' leuk gaan vinden.![]()
Blijft op de coureursmarkt natuurlijk ook vrij weinig over voor Renault mocht Kimi de stap naar Ferrari maken. En Kovalainnen (geen idee of ik het goed schrijf) wilden ze dacht ik eerst nog meer ervaring op laten doen. Hetzij als testcoureur of als coureur bij een ander team.quote:Ik ben benieuwd of Flavio blijft, want hij is wel een belangrijke factor (net zoals Brawn) binnen het team. Wat zal de drivers line-up bij Renault gaan worden? Fisico sowieso, misschien Webber? Zou kunnen want Flavio is de manager van Webber. Persoonlijk vind ik dat geen line-up waar ik van zeg "wow!", maar ik laat mij graag verrassen.
We shall see. In de voorbije jaren hadden ze met de vertrouwde V10 ook soorteglijke problemen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:23 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Precies! erg vreemd inderdaad, zeker als je bekijkt wat voor een luxe windtunnel en andere test faciliteiten ze hebben. Overigens is de betrouwbaarheid dit jaar wel redelijk okay (kan altijd beter). Ik denk dat ze dit jaar nog wat moeite hebben met de V8, dus hopelijk is volgend seizoen
de McLaren a) betrouwbaar en b) snel.![]()
Ik gok er ook op. Zou wel de sterkste line up allertijden zijn lijkt mij.quote:Kimi en Schumacher kunnen het wel aardig met elkaar vinden, dat is volgens mij wel eens anders geweest. Het zal wel Ferrari gaan worden. Dat zal ' DatMeenJeNiet ' leuk gaan vinden.![]()
[..]
Webber naar McLaren? Misschien ook een goede optie. Vind het een betere combinatie dan Webber/Renault.quote:Ik ben benieuwd of Flavio blijft, want hij is wel een belangrijke factor (net zoals Brawn) binnen het team. Wat zal de drivers line-up bij Renault gaan worden? Fisico sowieso, misschien Webber? Zou kunnen want Flavio is de manager van Webber. Persoonlijk vind ik dat geen line-up waar ik van zeg "wow!", maar ik laat mij graag verrassen.
Omdat Albers daar ook wel heen wilt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:47 schreef staticdata het volgende:
hoezo niet webber naar bmw?
Nope niets gehoord indd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:55 schreef staticdata het volgende:
ja maar theissen heeft met webber samengewerkt dus misschien dat hij daar voordeel uit kan halen.
en vraag me af hoe realistisch het is dat albers naar bmw gaat. tijdens de gp van canada zou er meer bekend zijn. heb jij wat gehoord?
Ja nogal aanzienlijk denk ik. Of ze willen per se een coureur met technischinzicht om de ontwikkelingen op gang te brengen. En daar is Albers weer erg sterk in.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:04 schreef staticdata het volgende:
oh sorry daar heb ik niets van vernomen dan.
maar slinkt de kans van albers niet als kubica het nu goed gaat doen dit weekend?
bronquote:Da Matta zwaargewond na ongeluk met rendier
04 augustus 2006
Voormalig Toyota-coureur Christiano da Matta heeft donderdag tijdens een Champ Car-testsessie op het circuit Road America in het Amerikaanse Elkhart Lake een rendier aangereden. De Braziliaan raakte daarbij ernstig gewond en werd per vliegtuig naar het ziekenhuis overgebracht voor een spoedoperatie.
De medisch directeur van de Champ Cars, Chris Pinderski, liet over zijn situatie weten: "Na aankomst in het Theda Clark Medical Center is een CT-scan van Christiano's hoofd gemaakt die liet zien dat hij een hersenbloeding had opgelopen. Hij werd meteen naar een operatiekamer gebracht om deze bloeding te laten verwijderen. Christiano ligt nu op de intensive care, waar hij in de gaten wordt gehouden."
Da Matta reed in 2003 en 2004 voor Toyota in de Formule 1.
Wow!quote:
Road America ligt middenin de bossen, een beetje vergelijkbaar met Hockenheim of Spa. Ik neem aan dat er wel hekken omheen staan, maar het is een vrij lange baan, dus ook heel veel hekwerk, dus ook een grote kans dat er ergens een hek stuk is.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Wow!
Vraag me dan af hoe zo een rendier op de baan kan komen, maar goed.
Je zou toch verwachten dat die hekken regelmatig gecheckt worden, of iig voor zo een testdag.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Road America ligt middenin de bossen, een beetje vergelijkbaar met Hockenheim of Spa. Ik neem aan dat er wel hekken omheen staan, maar het is een vrij lange baan, dus ook heel veel hekwerk, dus ook een grote kans dat er ergens een hek stuk is.
Er schijnen daar wel vaker herten en rendieren te worden gespot, maar tijdens raceweekends blijven ze meestal weg door de mensenmassa's. Bij een testdag is dat natuurlijk niet het geval en durven de beesten meer.
Freak accident...quote:
Ik meen me te herinneren dat dit een paar jaar geleden in de formule 1 ook was voorgekomen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat die hekken regelmatig gecheckt worden, of iig voor zo een testdag.
In 87 inderdaad. Overigens zijn er ook beroemde beelden van een DTM-Mercedes die een haas aan poeier rijdt. De Mercedes was overigens ook niet meer helemaal intact.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Freak accident...![]()
[..]
Ik meen me te herinneren dat dit een paar jaar geleden in de formule 1 ook was voorgekomen.
Volgens mij liep er toen in Oostenrijk een hert in grindbak?
In '87 was ik net zindelijkquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In 87 inderdaad. Overigens zijn er ook beroemde beelden van een DTM-Mercedes die een haas aan poeier rijdt. De Mercedes was overigens ook niet meer helemaal intact.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:45 schreef Giem het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8021161787956483097&hl=nl
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:45 schreef Giem het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8021161787956483097&hl=nl
bronquote:Canadees lijkt Montoya achterna te gaan
’Villeneuve in 2007 NASCAR-coureur’
4-8 - Het lijkt er op dat Jacques Villeneuve in 2007 uitkomt in de NASCAR-serie. Contractverlenging bij BMW zit er voor de Canadees waarschijnlijk niet in en alternatieven heeft hij niet. Mogelijk was de Grand Prix van Duitsland al zijn laatste als Formule 1-coureur.
Hiermee opent het Journal de Montréal vandaag. De krant beweert zelfs dat Villeneuve, die na zijn crash in Hockenheim ’s avonds last kreeg van hoofdpijn, inmiddels weer fit is. Fit genoeg zelfs om dit weekend te kunnen racen in Hongarije. BMW zou echter op zoek zijn naar een excuus om niet verder te hoeven met haar coureur en toen deze kans zich voordeed besloot Mario Theissen hem te grijpen: Robert Kubica maakt op de Hungaroring zijn Formule 1-debuut.
De laatste weken zou bij de wereldkampioen van 1997 duidelijk zijn geworden dat hij twee opties heeft. Verder gaan met BMW (wat de renstal niet wil en andere teams hebben geen belangstelling voor Villeneuve) of ’een Montoya’ doen en overstappen naar de NASCAR. En volgens de krant heeft Villeneuve inmiddels een voorcontract getekend met een NASCAR-team, voor het geval hij geen stoeltje vindt in de Formule 1. En de kans dat hij onderdak vindt is vrijwel nihil.
Net als Montoya zou de Canadese coureur het eerste seizoen in de Busch-klasse beginnen, om daarna door te groeien naar het (hoogste) Nextel-niveau. Het management van Villeneuve heeft in een reactie op Radio Canada laten weten dat de coureur inderdaad contacten in de NASCAR heeft en dat hij alle opties open houdt. De prioriteit blijft echter Formule 1, en dan met name BMW.
Opmerkelijk genoeg heeft Villeneuve vlak voordat de transfer van Montoya werd bevestigd, laten weten dat hij een overstap naar de NASCAR overweegt als zijn Formule 1-loopbaan over is. ,,Rijden in de NASCAR zie ik niet als een stapje terug doen, het is geen slechte carrièremove. Het is een zeer opwindende klasse, die erg populair is in Amerika. Alleen is het wel heel anders dan de Formule 1. Of ik er over na zou denken als de mogelijkheid om over te stappen zich voordoet? Zeer zeker.”
Bronquote:Williams test Toyota-motor in september
Williams maakt haast. Al volgende maand test het team met krachtbronnen van Toyota, met het oog op 2007. Daarvoor wordt een interimauto ingezet.
Vorig weekend, tijdens de Grand Prix van Duitsland, maakte de renstal (eindelijk) bekend dat het de komende drie jaar gebruik zal maken van Toyota-motoren. Williams wil nu zo snel mogelijk kennis maken met de krachtbronnen, die in 2007 de Cosworths aflossen.
,,We testen in september, zo snel al’’, aldus Frank Williams tegenover het Britse magazine Autosport. ,,De Toyota is een bewezen goede motor. Achter de schermen zijn we al begonnen met samenwerken.’’
Williams zegt er op te rekenen dat er in het begin kleine aanpassingsproblemen zullen zijn. Tevens zegt hij niet te geloven dat de samenwerking met Cosworth in de laatste vijf Grand Prix’ niet meer goed zal verlopen. Williams: ,,We willen heel graag punten scoren. Heel graag…’’
Bronquote:‘We gokken met Wurz’
Frank Williams geeft toe dat hij niet helemaal zeker is van de racesnelheid van Alexander Wurz. De Oostenrijkse vrijdagtestcoureur werd deze week bevestigd als opvolger van Mark Webber per 2007.
De 31-jarige Wurz reed zijn laatste Formule 1-race mei vorig jaar als vervanger van Juan Pablo Montoya (derde, maar pas na diskwalificatie Button), en volbracht in 2000 (met Benetton) voor het laatst een volledig Grand Prix-seizoen.
,,We hebben zo wat zorgen’’, erkent Williams eerlijk tegenover Autosport.com. ,,Als het gaat om testen en omgaan met de sponsors zit hij op honderd procent. Tien uit tien. Maar als het gaat om racen, zullen we moeten afwachten.’’
Hij vervolgt: ,,Ik herinner mij nog zijn wiel-aan-wiel gevecht met Michael Schumacher in Monaco, toen was hij enorm agressief. Bovendien was zijn invalbeurt bij Mclaren vorig jaar erg goed. Dus ik heb er veel vertrouwen in.’’
Hoewel er veel coureurs zijn die dolgraag in een Williams zou willen racen, zegt Sir Frank dat zijn Oostenrijkse vrijdagtestcoureur veruit de beste kandidaat was voor het zitje dat Mark Webber na afloop van dit seizoen achterlaat. ,,Hij is enorm populair binnen het team, en daar zijn alle redenen voor. Hij werkt enorm goed samen en is erg aardig. Hij wordt door de sponsors en in de fabriek enorm gewaardeerd. De keuze was snel gemaakt. Alleen moeten we dus even afwachten hoe hij het in de races gaat doen. Soms moet je een gokje wagen. Maar we hebben wel het gevoel dat het goed komt.’’
Plaats deze anders ook effe in het Silly Season topicquote:
bronquote:Boete dreigt voor Alonso
Tijdens de tweede vrije training vond Fernando Alonso dat Robert Doornbos hem in de weg reed. Met heftige handgebaren maakte de Spanjaard Doornbos duidelijk dat de Nederlander hem in de weg zat. De laatste tijd lijkt Alonso geïrriteerd te zijn als iemand een tiental meters voor hem rijdt en niet aan de kant gaat. Middels handgebaren reageert Alonso zijn frustraties schijnbaar af.
De stewards op de Hongaroring zullen nu waarschijnlijk een onderzoek gaan instellen naar het gedrag van Alonso. Vorige week op Hockenheim zat Alonso ook al wild gebarend in zijn Renault om zijn ongenoegen duidelijk te maken aan zijn medecoureurs. De FIA kan iemand straffen als de reden voor het gedrag ongegrond is. De straf kan uiteenlopen van een reprimande tot een forse geldboete. Alles wijst erop dat Alonso toch langzaamaan zijn geduld begint te verliezen omdat Michael Schumacher dichterbij komt. Doornbos was (nog) niet voor commentaar bereikbaar
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het is eigenlijk veel te fout om het te zeggen, gezien de huidige toestand van de coureur, maar ik zou het hert bijna een Mattademper noemen...
Zeker gerechtigheid, omhooggevallen arrogante bluffer die Alonso!quote:
Pics?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:53 schreef Spooky4u het volgende:
ik denk dat er niets van het beest over zal zijn
als Renault zijnde zou ik em op het matje roepen...gewoon kappuh met die onzin, het is hier geen kleuterschool...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeker gerechtigheid, omhooggevallen arrogante bluffer die Alonso!
Zit er 40 meter achter gaat ie om blauwe vlaggen vragen.
Omhooggevallen is hij natuurlijk niet anders wordt je geen wereldkampioen, ook vind ik hem niet arrogant, dit betekent niet dat ik dit gedrag goedkeur, ook dat vingertje in de pits met Schumacher afgelopen weekend vond ik onnodig. De druk van het kampioen zijn en het willen blijven speelt hem parten, maar goed hij is nog jong, laten we hopen dat hij die irritante trekjes snel afleert.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeker gerechtigheid, omhooggevallen arrogante bluffer die Alonso!
Zit er 40 meter achter gaat ie om blauwe vlaggen vragen.
Schumacher ramde in het begin van zn carriere constant mensen van de baan nog steeds. Wat dat betreft kan ik wel leven met de uitspattinkjes van Alonsoquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omhooggevallen is hij natuurlijk niet anders wordt je geen wereldkampioen, ook vind ik hem niet arrogant, dit betekent niet dat ik dit gedrag goedkeur, ook dat vingertje in de pits met Schumacher afgelopen weekend vond ik onnodig. De druk van het kampioen zijn en het willen blijven speelt hem parten, maar goed hij is nog jong, laten we hopen dat hij die irritante trekjes snel afleert.
Als jij 250+ Km/u rijdt, is 40 meter hetzelfde als op 40 cm afstand bumperkleven met 25 Km/u.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeker gerechtigheid, omhooggevallen arrogante bluffer die Alonso!
Zit er 40 meter achter gaat ie om blauwe vlaggen vragen.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:57 schreef Shakes het volgende:
Moest hier aan denken:
http://video.google.nl/videoplay?docid=5301917442903670088&q=rally+cow&hl=nl
Dat kan kloppen. Echter is het nog steeds een afstand dat je niet effe uitremt of die je niet effe er voorbij gaat in de huidige F1.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:56 schreef Xebber het volgende:
[..]
Als jij 250+ Km/u rijdt, is 40 meter hetzelfde als op 40 cm afstand bumperkleven met 25 Km/u.
quote:Motorbevriezing gaat al over twee maanden in
De FIA en de GPMA hebben maandagmiddag, na hernieuwd overleg, uiteindelijk toch overeenstemming kunnen bereiken over het motorreglement. Dat is opmerkelijk, want de situatie rond de krachtbronnen van de grote fabrikanten leek in een impasse beland te zijn. Het belangrijkste wapenfeit van het overleg is het naar voren halen van de datum waarop de motorbevriezing zal beginnen.
Dat is nu 1 oktober 2006 geworden, vanaf de Grand Prix van China. Dat betekent dat de motor die dan gebruikt wordt door de teams qua structuur en type dezelfde zal blijven voor de rest van het seizoen en het gehele seizoen 2007. Het bevriezen van de motoren sluit daarmee aan bij de laatste updates die de teams kunnen doorvoeren tijdens de komende maanden.
De FIA krijgt op haar beurt haar zin dat de renstallen nu niet gedwongen worden door de sterke competitie om komend jaar veel geld uit te geven aan de motoren. Dat betekent dat de renstallen niet terug in de tijd hoeven aan het einde van 2007, maar dat het motorblok, wat tot dat moment ontwikkeld is, gehandhaafd blijft. Enkel het opvoeren van de motor naar 19.000 toeren is toegestaan, evenals veiligheidsaanpassingen.
De FIA zal daarnaast de komende herfst weer een nieuw regelpakket uitdenken omtrent de motor. De bond wil in het nieuwe pakket schonere energie en het hergebruik van energie centraal stellen. Dat betekent dat vanaf 2009 de energieopslagsystemen hun intrede zullen doen in de Formule 1 en er EU-conform biologisch gefabriceerde brandstoffen aan de benzines zullen worden toegevoegd.Voor het invoeren van de energieopslagsystemen is een denktank gestart met daarin leden van de GPMA en de FIA om het concept te ontwikkelen.
De verklaring van de autosportbond besluit met de mededeling dat de GPMA en de FIA het nu op alle punten met elkaar eens zijn omtrent de toekomst van de Formule 1. Saillant detail is echter dat een uur na verschijning van de persverklaring een woordvoerder van de GPMA tegen autosport.com verklaarde dat er nog verder onderhandeld moet worden over de plannen. De woordvoerder lijkt zich echter vergist te hebben, getuige de gezamenlijke ondertekening van de plannen.
http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=14895
Cosworth? Mits betrouwbaarheid op orde?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:10 schreef ElmarO het volgende:
De Toyota-motoren zijn dit seizoen al een aantal keer kapot gegaan. Dus de betrouwbaarheid lijkt ook niet helemaal 100%. Maar ik denk dat Renault, Ferrari en eventueel Mercedes de beste papieren hebben qua motoren.
Misschien, maar ze kunnen qua budget niet op tegen giganten als Ferrari, Renault, Mercedes, BMW etc. Dus ik denk dat ze het toch moeilijk krijgen. Niet dat geld nou alles zegt, maar het kan een hoop bepalen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Cosworth? Mits betrouwbaarheid op orde?
Inderdaad. Ik had aan het begin van het seizoen de Toyota-motor toch een stuk sterker verwacht. Is toch wel een aardige tegenvaller dat ze relatief zwak zijn.quote:Ik ben ook niet zo van de Toyota motoren
Ik denk zelfs dat het 1 van de zwakkere is vwb vermogen. naast de slechte betrouwbaarheid. Toyota heeft in mijn ogen het meest efficiente aero pakket, maar staat niet vooraan. Komt toch voor groot deel door motor.
Maar met de bevriezing is dat weer in het voordeel van Cosworth. Bovendien heeft Cosworth best veel ervaring in huis met V8 motoren, dit kan ze voordeel opleveren met het fine-tunen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:23 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien, maar ze kunnen qua budget niet op tegen giganten als Ferrari, Renault, Mercedes, BMW etc. Dus ik denk dat ze het toch moeilijk krijgen. Niet dat geld nou alles zegt, maar het kan een hoop bepalen.
Laten we het erop houden dat het hele Toyota gebeuren tegenvaltquote:Inderdaad. Ik had aan het begin van het seizoen de Toyota-motor toch een stuk sterker verwacht. Is toch wel een aardige tegenvaller dat ze relatief zwak zijn.
bronquote:Nederlander wil niet veel woorden vuilmaken aan incident
Doornbos: ’Alonso was emotioneel’
5-8 - Robert Doornbos heeft in een reactie op het incident met Fernando Alonso laten weten dat de Spanjaard ’emotioneel’ was toen hij met zijn vuist naar de Nederlander zwaaide. Later op de dag kreeg de Spanjaard een straf opgelegd, wat zijn weekend ruïneert.
De Renault-coureur vond dat Doornbos hem voorbij had moeten laten voor het opkomen van het rechte stuk. ,,Ik was bezig aan een lange run”, vertelt de Nederlander tegen FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper. ,,Ik zag hem twee bochten voor start/finish, in het langzame gedeelte bij de pitstraat.”
,,Er was genoeg afstand om Fernando op het rechte stuk voorbij te laten. Ik dacht nog: ’ik geef hem een slipstream op het rechte stuk.’ Echt waarderen kon hij het niet geloof ik, mogelijk had hij toch wat tijd verloren. En misschien was hij wat emotioneel.”
Red Bulls vrijdagtester vervolgt: ,,Ik weet hoe het voelt. Zelf had ik last van Kimi Raikkonen in mijn snelle ronde, anders had ik de tweede tijd gereden. Frustrerend, maar uiteindelijk is het gewoon de vrijdag. En ging het niet om de zege in de race. Ging het daar maar om!”
Doornbos wilde niet op de vraag ingaan hoe dicht de auto’s bij elkaar kwamen en ook wilde hij niet uitweiden over wat er gebeurde toen de Spanjaard hem in de eerste bocht op een brake testleek te trakteren. ,,Ik denk dat andere coureurs er hetzelfde over denken, zoiets doe je niet. Iedereen heeft de beelden gezien en kan er een oordeel over vellen. Voor mij is de zaak klaar.”
De Rotterdammer wil wel kwijt dat er verder geen problemen tussen beide coureurs zijn. ,,Dat zit wel goed, wij hebben elkaar een hand gegeven in de briefing en ik heb gevraagd of hij in orde was.”
Ironisch genoeg is het Red Bull-team in verregaande onderhandelingen verwikkeld met Renault over de levering van klantenmotoren voor volgend seizoen.
Ik hoop van welquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:38 schreef fuckbuddy het volgende:
Die dikkel Mol zit er toch niet bij volgen jaar?
RTL zei laatst dat ze olav niet over zouden nemen idd.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:38 schreef fuckbuddy het volgende:
Die dikkel Mol zit er toch niet bij volgen jaar?
Opfucken met die doornbos, ik heb nog weinig figuren op tv gezien die zo dom waren als doornbos. Hij moet gewoon z'n bek houden en doen waar ie goed in is, namelijk sturen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als ze tien geleden hadden gezegd dat Mol vervangen ging worden was ik er 100% tegen. Nu zou ik er geen groot probleem meer mee hebben, Olav is voor mij niet meer wat ie ooit eens was.
Het grootste probleem is dat ik geen capabele vervanger zie voor Mol. Dus ik ga in deze mee met Altreidez: Olav met daarnaast Doornbos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |