Dacht dat ze niet meer mochten testen ivm de zomerstop?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:46 schreef anrie_hezjeu het volgende:
vandaag @ Spa-Francorchamps geweest, bleek dat Toyota aan het testen was, met Panis als coureur (?).
[afbeelding]
[afbeelding]
filmpje:
http://video.google.nl/videouploadfinished?docid=3514206833703916394&filename=wsb64__dG95b3RhXzAxMDgwNg.MOV
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:11 schreef TimoBasso het volgende:
Robert Kubica zal floppen let op mijn woorden..
( "Bad Scenario"Het zou wel een naaistraak van doc Mario zijn mocht hij Villeneuve zo poberen te dumpen )
Haal jij maar alvast je Nascar petje opquote:
Aan de ene kant hoop ik het wel ivm kansen voor Albers.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:11 schreef TimoBasso het volgende:
Robert Kubica zal floppen let op mijn woorden..
( "Bad Scenario"Het zou wel een naaistraak van doc Mario zijn mocht hij Villeneuve zo poberen te dumpen )
ja maar je weet niet of hij telkens die rondjes met een bijna lege tank rijdt om indruk te maken. iets wat ze volgens mij bij Red bull ook nog wel eens willen doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Aan de ene kant hoop ik het wel ivm kansen voor Albers.
Aan de andere kant gun ik het hem wel. Hij doet het op de vrijdagen uitermate goed
Dat lijkt mij niet het voordeel van een vrijdagcoureur benutten. Die heb je zodat je meer data kan verzamelen. Ik bedoelde ook niet de snelle rondetijden aan het einde van de trainingen, maar meer de constante tijden tijdens de eerdere delen van de VT.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:27 schreef staticdata het volgende:
[..]
ja maar je weet niet of hij telkens die rondjes met een bijna lege tank rijdt om indruk te maken. iets wat ze volgens mij bij Red bull ook nog wel eens willen doen.
voor degenen die me kennen : wel voor mijquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:18 schreef Spooky4u het volgende:
das toch geen nieuws Googol.
jupquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:32 schreef sanger het volgende:
Wel leuk indd, zijn dat dezelfde sims al waar wij op gezeten hebben?
Cool hoor.quote:
Behalve altijd sneller zijn dan zijn teamgenoot.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:47 schreef -Hans- het volgende:
Webber zal wel ergens anders aan de bak kunnen, maar hij mag van mij wel helemaal uit de F1 moven.. Ik heb weinig met Webber, hij is imo zwaar overschat. Bij Jaguar heeft hij goede dingen laten zien, maar tot op heden heeft hij bij Williams amper tot niks laten zien.
Webber.![]()
Te gek voor Wurz, hopelijk gaan we daar nog veel van zien.
Tjsa, hoeveel jaren rijdt Rosberg al mee in de koningsklasse van de autosport? en dan praat ik puur over het rijden van races in de F1. Webber is niet slecht of zo, maar ik heb er weinig mee.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Behalve altijd sneller zijn dan zijn teamgenoot.
Ik heb er ook weinig mee indd. Ik constateer alleen dat hij wel altijd sneller is dan zijn teamgenoot. Dat zijn teamgenoot nu onervaren isis daarbij wel een kanttekening.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:55 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Tjsa, hoeveel jaren rijdt Rosberg al mee in de koningsklasse van de autosport? en dan praat ik puur over het rijden van races in de F1. Webber is niet slecht of zo, maar ik heb er weinig mee.
quote:Terugkeer in 2008 niet zeker
’Ross Brawn neemt sabbatical’
Ross Brawn, technisch-directeur bij Ferrari, neemt volgend jaar vrijaf. Of hij in 2008 terugkeert is niet geheel zeker.
Dat onthult het doorgaans goed geïnformeerde Engelse tijdschrift Autosport in haar later deze week te verschijnen nieuwste editie. De 51-jarige Engelsman werkte de afgelopen vijftien jaar onafgebroken samen met Michael Schumacher. Eerst bij Benetton (vanaf 1991), later bij Ferrari (vanaf 1996). De Duitse coureur behaalde al zijn zeven wereldtitels met Brawn aan de pitmuur. De twee onderhouden een zeer stevige band.
De beslissing van Brawn er minstens een jaar tussenuit te knijpen zou er op kunnen wijzen dat Schumacher eind dit jaar stopt met racen en dat Kimi Raikkonen zijn opvolger wordt bij de Scuderia. Maar Autosport zegt over aanwijzingen te beschikken dat Raikkonen en Schumacher volgend jaar samen rijden, daarmee het sterkste koppel vormend sinds Ayrton Senna en Alain Prost bij McLaren (1988-’89). Wordt ongetwijfeld spoedig vervolgd.
exactly my thoughtsquote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:41 schreef Joene het volgende:
Als brawn echt kapt zal Schumacher ook stoppen den ik ja.
quote:
Niet te snel juichen he WESTquote:
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:06 schreef Googolplexian het volgende:
Ik vind Brawn dan nog de meest sympatieke vent bij Ferrari
Paul Stoddard !quote:
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
voor degenen die me kennen : wel voor mij
quote:Alexander Wurz keert terug in de Formule 1.
OXFORD (ANP) - Alexander Wurz keert terug in de Formule 1. De Oostenrijker is volgend jaar de tweede coureur van Williams. Hij vormt bij de Britse renstal dan een ploeg met Nico Rosberg. Wurz vervangt de Australiër Mark Webber die geen nieuwe verbintenis krijgt.
De 32-jarige Wurz reed van 1997 tot 2000 voor Benetton. Daarna fungeerde hij onder meer als testrijder voor McLaren-Mercedes. Wurz kwam 53 keer in de Formule 1 uit.
Jamaar, dat valt toch niet op!quote:
Wat stond hier?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:04 schreef TommyGun het volgende:
Damn hoop dat t fake is. Denk 't wel![]()
Tnxquote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:42 schreef Spooky4u het volgende:
Sabatical van Brawn
Oh, was vergeten te melden dat Webber ook nog hard kan rijdenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:32 schreef Spooky4u het volgende:
Dat was McNish ook, maar die is ook nooit veel verder als Toyota gekomen
Dat kon NcNish ook toen hij testrijder was bij Renault.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:45 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Oh, was vergeten te melden dat Webber ook nog hard kan rijdenAnders kunnen we er nog wel 10 opnoemen..
True...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:54 schreef Spooky4u het volgende:
Maar bij Toyota kon hij Salo totaal niet bijhouden.
bronquote:'Raikkonen voor vijf jaar naar Ferrari'
03 augustus 2006
Volgens de Finse krant Ilta-Sanomat heeft Ferrari gebruik gemaakt van de optie op Kimi Raikkonen. De Fin, die momenteel bezig is aan zijn vijfde seizoen bij McLaren, zou vanaf volgend jaar voor het Italiaanse team gaan rijden. Het zou volgens de publicatie een vijfjarige overeenkomst betreffen.
Een betrouwbare bron uit de directe omgeving van Kimi Raikkonen zou dit aan de Finse krant hebben gemeld. Volgens die bron zou met het contract van Raikkonen een bedrag van rond de 160 miljoen euro gemoeid zijn, waardoor de 26-jarige Fin een bedrag van 32 miljoen euro per jaar zou gaan verdienen. Na de race in Hockenheim zei Ferrari-teambaas Jean Todt nog dat Raikkonen een van zijn favoriete coureurs is.
Michael Schumacher liet in Hockenheim weten zijn toekomstplannen in het Italiaanse Monza wereldkundig te zullen maken. Waarschijnlijk zal niet lang daarna officieel bekend worden voor welk team Kimi Raikkonen volgend jaar gaat rijden.
Shumi nog 1 jaar door totdat Kimi gewend is aan het team?quote:
zou wel heel gaaf zijn...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:14 schreef Spooky4u het volgende:
zoiets denk ik
Daar kan je je nog wel is in vergissen denk ik.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:23 schreef Atreidez het volgende:
Ik gok dat Schumi gewoon gaat stoppen met Kimi naast m, hij weet zelf ook wel dat ie t daar niet van kan winnen
Ik denk dat Schumi zich daar ook nog eens in zou kunnen vergissenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:30 schreef Joene het volgende:
[..]
Daar kan je je nog wel is in vergissen denk ik.
I'll second that, want wat kimi nog wel eens wil doen is vaak uitvallen en dat doet Schumi nietquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:30 schreef Joene het volgende:
[..]
Daar kan je je nog wel is in vergissen denk ik.
Dat ben ik niet met je eens. Kimi is zeker een killer en eentje met dikkere ballen dan Schumi.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:42 schreef Joene het volgende:
Kimi is geen Killer . Schumi wel.
En dat is nou het probleem met Kimi, want zeg nou zelf. Wat is beter, uitvallen of punten halen? En dan kun je er wel met een mooie knal afgaan en laten zien dat je ballen hebt maar dan is het toch verstandiger om ervoor te zorgen dat je wellicht toch nog enkele puntjes haalt. En misschien is dat ook wel Kimi'sprobleem, zoals iemand anders hier al een keer zei, hij vergt teveel van het materiaal.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:59 schreef kooba het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Kimi is zeker een killer en eentje met dikkere ballen dan Schumi.
Om even een voorbeeldje aan te halen; toen vorig jaar Kimi's rechtervoorwiel afbrak in de laatste ronde........ik denk dat Schumi al lang naar de pitst was geweest om te kijken of het probleem snel te verhelpen was, of een stuk langzzamer was gaan rijden en genoegen had genomen met een 2de, 3de of misschien wel 5de plek.
Kimi reed gewoon volgas door en ging puur voor de winst. Schumi niet; die is ook blij met een 2de of 3de plek.
Anyway, Schumi had gewoon een voorbeeld moeten nemen aan LAncia; die stopte ook op hun hoogtepunt met Rally
Je zal schumacher nooit blij zien zijn met een 3e plek.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:10 schreef kooba het volgende:
Misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik wil iemand zien die koste wat het kost de hoogste plek op het schavot wil halen en die niet blij is met een 3de plek.
En teveel van je materiaal vergen? Komop zeg; dan moeten ze maar beter materiaal maken.
racen doe je op het randje imo en niet een tandje minder omdat je auto misschien niet netzo hard kan als jijzelf
dat zie ik zo nooit gebeuren, dat wil shumi gewoon niet.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:10 schreef sanger het volgende:
Shumi nog 1 jaar door totdat Kimi gewend is aan het team?
10 september pas.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:48 schreef Mikkie het volgende:
Als dat nieuws klopt, dan ben ik wel strontbenieuwd wat Schumacher gaat doen. Wanneer is de race van Monza eigenlijk?
Ik ben absoluut geen fan van die gast, maar dat zou ik idd gaaf vinden.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:21 schreef YellowLedbetter het volgende:
Het zou gaaf zijn als Schumi dit jaar gewoon de wereldtitel zou pakken en er daarnaa mee zou stoppen
ze kunnen het makkelijk betalen, maar of ze het willen is een tweede...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:52 schreef Tarado het volgende:
Ik denk dat Schumacher stopt, tenminste als Kimi naar Ferrari komt en dat salaris wat hij gaat verdienen waar is, ze kunnen zich niet 2 van die grootverdieners veroorloven, zo rijk is Ferrari niet.
Sowieso zal Shumi na dit seizoen niet met hangende pootjes afdruipen. Hij heeft laten zien het nog steeds te kunnen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:28 schreef kooba het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen fan van die gast, maar dat zou ik idd gaaf vinden.
Dikke vinger naar Alonso en Renault
Beter stoppen met een titel op zak dan afdruipend met hangende pootjes
het strijdtoneel verlaten dunkt me
Ze kunnen het alleen betalen omdat Marlboro bijspringtquote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:36 schreef David Letterman het volgende:
[..]
ze kunnen het makkelijk betalen, maar of ze het willen is een tweede...
Dat is ook wat ik zo mooi aan kimi vind, buiten de baan, rustig, (op zijn prive leven na, maar verder zul je hem nooit zien overdrijven in een interview, en ook geen grootspraak doen) Iets waar alonso een handje van heeft. Maar de op baan tot het uiterste gaan. En daar is alonso, vind ik, een mooi weer rijder. Goede auto, mooi van de eerte plek starten, en dan weg rijden.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:10 schreef kooba het volgende:
Misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik wil iemand zien die koste wat het kost de hoogste plek op het schavot wil halen en die niet blij is met een 3de plek.
En teveel van je materiaal vergen? Komop zeg; dan moeten ze maar beter materiaal maken.
racen doe je op het randje imo en niet een tandje minder omdat je auto misschien niet netzo hard kan als jijzelf
Het is indd ieder jaar hetzelfe liedje bij McLaren. Het lijkt wel of ze niet zowel snel als betrouwbaar kunnen zijn. Raar eigenlijk voor zo een grote renstal.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:11 schreef -Hans- het volgende:
De McLaren is of erg snel en onbetrouwbaar, of de wagen is niet snel en weer wel betrouwbaar. Haast nooit klopt het voor de volle 100%, en het is dan ook knap lastig om met zo'n wagen het kampioensschap te winnen. Ik zie Kimi niet graag naar de 'rooien' gaan, maar ik zou de keuze wel deels kunnen begrijpen. Voor de langere termijn is Ferrari toch het team waar je moet zijn als je kampioen wilt worden. Afwachten of Kimi inderdaad naar Ferrari gaat. Renault is ook niet slecht, maar hoe zal het daar gaan op de langere termijn..?
Ik verwacht zelf dat Kimi in elk geval vertrekt bij McLaren, zeker nu Alonso komt .
Precies! erg vreemd inderdaad, zeker als je bekijkt wat voor een luxe windtunnel en andere test faciliteiten ze hebben. Overigens is de betrouwbaarheid dit jaar wel redelijk okay (kan altijd beter). Ik denk dat ze dit jaar nog wat moeite hebben met de V8, dus hopelijk is volgend seizoenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is indd ieder jaar hetzelfe liedje bij McLaren. Het lijkt wel of ze niet zowel snel als betrouwbaar kunnen zijn. Raar eigenlijk voor zo een grote renstal.
Ik ben benieuwd of Flavio blijft, want hij is wel een belangrijke factor (net zoals Brawn) binnen het team. Wat zal de drivers line-up bij Renault gaan worden? Fisico sowieso, misschien Webber? Zou kunnen want Flavio is de manager van Webber. Persoonlijk vind ik dat geen line-up waar ik van zeg "wow!", maar ik laat mij graag verrassen.quote:Voor de lange termijn is Ferrari de beste keuze indd. Als Shumi stopt kan Raikkonen het team om hem heen bouwen.
Renault zal ook goed blijven presteren denk ik. De president van Renault heeft gezegd dat er een groter budget gaat komen indien nodig om wereldkampioen te blijven.
Ik ga het anders geweldig vinden.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:23 schreef -Hans- het volgende:
Kimi en Schumacher kunnen het wel aardig met elkaar vinden, dat is volgens mij wel eens anders geweest. Het zal wel Ferrari gaan worden. Dat zal ' DatMeenJeNiet ' leuk gaan vinden.![]()
Blijft op de coureursmarkt natuurlijk ook vrij weinig over voor Renault mocht Kimi de stap naar Ferrari maken. En Kovalainnen (geen idee of ik het goed schrijf) wilden ze dacht ik eerst nog meer ervaring op laten doen. Hetzij als testcoureur of als coureur bij een ander team.quote:Ik ben benieuwd of Flavio blijft, want hij is wel een belangrijke factor (net zoals Brawn) binnen het team. Wat zal de drivers line-up bij Renault gaan worden? Fisico sowieso, misschien Webber? Zou kunnen want Flavio is de manager van Webber. Persoonlijk vind ik dat geen line-up waar ik van zeg "wow!", maar ik laat mij graag verrassen.
We shall see. In de voorbije jaren hadden ze met de vertrouwde V10 ook soorteglijke problemen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:23 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Precies! erg vreemd inderdaad, zeker als je bekijkt wat voor een luxe windtunnel en andere test faciliteiten ze hebben. Overigens is de betrouwbaarheid dit jaar wel redelijk okay (kan altijd beter). Ik denk dat ze dit jaar nog wat moeite hebben met de V8, dus hopelijk is volgend seizoen
de McLaren a) betrouwbaar en b) snel.![]()
Ik gok er ook op. Zou wel de sterkste line up allertijden zijn lijkt mij.quote:Kimi en Schumacher kunnen het wel aardig met elkaar vinden, dat is volgens mij wel eens anders geweest. Het zal wel Ferrari gaan worden. Dat zal ' DatMeenJeNiet ' leuk gaan vinden.![]()
[..]
Webber naar McLaren? Misschien ook een goede optie. Vind het een betere combinatie dan Webber/Renault.quote:Ik ben benieuwd of Flavio blijft, want hij is wel een belangrijke factor (net zoals Brawn) binnen het team. Wat zal de drivers line-up bij Renault gaan worden? Fisico sowieso, misschien Webber? Zou kunnen want Flavio is de manager van Webber. Persoonlijk vind ik dat geen line-up waar ik van zeg "wow!", maar ik laat mij graag verrassen.
Omdat Albers daar ook wel heen wilt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:47 schreef staticdata het volgende:
hoezo niet webber naar bmw?
Nope niets gehoord indd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:55 schreef staticdata het volgende:
ja maar theissen heeft met webber samengewerkt dus misschien dat hij daar voordeel uit kan halen.
en vraag me af hoe realistisch het is dat albers naar bmw gaat. tijdens de gp van canada zou er meer bekend zijn. heb jij wat gehoord?
Ja nogal aanzienlijk denk ik. Of ze willen per se een coureur met technischinzicht om de ontwikkelingen op gang te brengen. En daar is Albers weer erg sterk in.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:04 schreef staticdata het volgende:
oh sorry daar heb ik niets van vernomen dan.
maar slinkt de kans van albers niet als kubica het nu goed gaat doen dit weekend?
bronquote:Da Matta zwaargewond na ongeluk met rendier
04 augustus 2006
Voormalig Toyota-coureur Christiano da Matta heeft donderdag tijdens een Champ Car-testsessie op het circuit Road America in het Amerikaanse Elkhart Lake een rendier aangereden. De Braziliaan raakte daarbij ernstig gewond en werd per vliegtuig naar het ziekenhuis overgebracht voor een spoedoperatie.
De medisch directeur van de Champ Cars, Chris Pinderski, liet over zijn situatie weten: "Na aankomst in het Theda Clark Medical Center is een CT-scan van Christiano's hoofd gemaakt die liet zien dat hij een hersenbloeding had opgelopen. Hij werd meteen naar een operatiekamer gebracht om deze bloeding te laten verwijderen. Christiano ligt nu op de intensive care, waar hij in de gaten wordt gehouden."
Da Matta reed in 2003 en 2004 voor Toyota in de Formule 1.
Wow!quote:
Road America ligt middenin de bossen, een beetje vergelijkbaar met Hockenheim of Spa. Ik neem aan dat er wel hekken omheen staan, maar het is een vrij lange baan, dus ook heel veel hekwerk, dus ook een grote kans dat er ergens een hek stuk is.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Wow!
Vraag me dan af hoe zo een rendier op de baan kan komen, maar goed.
Je zou toch verwachten dat die hekken regelmatig gecheckt worden, of iig voor zo een testdag.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Road America ligt middenin de bossen, een beetje vergelijkbaar met Hockenheim of Spa. Ik neem aan dat er wel hekken omheen staan, maar het is een vrij lange baan, dus ook heel veel hekwerk, dus ook een grote kans dat er ergens een hek stuk is.
Er schijnen daar wel vaker herten en rendieren te worden gespot, maar tijdens raceweekends blijven ze meestal weg door de mensenmassa's. Bij een testdag is dat natuurlijk niet het geval en durven de beesten meer.
Freak accident...quote:
Ik meen me te herinneren dat dit een paar jaar geleden in de formule 1 ook was voorgekomen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat die hekken regelmatig gecheckt worden, of iig voor zo een testdag.
In 87 inderdaad. Overigens zijn er ook beroemde beelden van een DTM-Mercedes die een haas aan poeier rijdt. De Mercedes was overigens ook niet meer helemaal intact.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Freak accident...![]()
[..]
Ik meen me te herinneren dat dit een paar jaar geleden in de formule 1 ook was voorgekomen.
Volgens mij liep er toen in Oostenrijk een hert in grindbak?
In '87 was ik net zindelijkquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In 87 inderdaad. Overigens zijn er ook beroemde beelden van een DTM-Mercedes die een haas aan poeier rijdt. De Mercedes was overigens ook niet meer helemaal intact.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:45 schreef Giem het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8021161787956483097&hl=nl
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:45 schreef Giem het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8021161787956483097&hl=nl
bronquote:Canadees lijkt Montoya achterna te gaan
’Villeneuve in 2007 NASCAR-coureur’
4-8 - Het lijkt er op dat Jacques Villeneuve in 2007 uitkomt in de NASCAR-serie. Contractverlenging bij BMW zit er voor de Canadees waarschijnlijk niet in en alternatieven heeft hij niet. Mogelijk was de Grand Prix van Duitsland al zijn laatste als Formule 1-coureur.
Hiermee opent het Journal de Montréal vandaag. De krant beweert zelfs dat Villeneuve, die na zijn crash in Hockenheim ’s avonds last kreeg van hoofdpijn, inmiddels weer fit is. Fit genoeg zelfs om dit weekend te kunnen racen in Hongarije. BMW zou echter op zoek zijn naar een excuus om niet verder te hoeven met haar coureur en toen deze kans zich voordeed besloot Mario Theissen hem te grijpen: Robert Kubica maakt op de Hungaroring zijn Formule 1-debuut.
De laatste weken zou bij de wereldkampioen van 1997 duidelijk zijn geworden dat hij twee opties heeft. Verder gaan met BMW (wat de renstal niet wil en andere teams hebben geen belangstelling voor Villeneuve) of ’een Montoya’ doen en overstappen naar de NASCAR. En volgens de krant heeft Villeneuve inmiddels een voorcontract getekend met een NASCAR-team, voor het geval hij geen stoeltje vindt in de Formule 1. En de kans dat hij onderdak vindt is vrijwel nihil.
Net als Montoya zou de Canadese coureur het eerste seizoen in de Busch-klasse beginnen, om daarna door te groeien naar het (hoogste) Nextel-niveau. Het management van Villeneuve heeft in een reactie op Radio Canada laten weten dat de coureur inderdaad contacten in de NASCAR heeft en dat hij alle opties open houdt. De prioriteit blijft echter Formule 1, en dan met name BMW.
Opmerkelijk genoeg heeft Villeneuve vlak voordat de transfer van Montoya werd bevestigd, laten weten dat hij een overstap naar de NASCAR overweegt als zijn Formule 1-loopbaan over is. ,,Rijden in de NASCAR zie ik niet als een stapje terug doen, het is geen slechte carrièremove. Het is een zeer opwindende klasse, die erg populair is in Amerika. Alleen is het wel heel anders dan de Formule 1. Of ik er over na zou denken als de mogelijkheid om over te stappen zich voordoet? Zeer zeker.”
Bronquote:Williams test Toyota-motor in september
Williams maakt haast. Al volgende maand test het team met krachtbronnen van Toyota, met het oog op 2007. Daarvoor wordt een interimauto ingezet.
Vorig weekend, tijdens de Grand Prix van Duitsland, maakte de renstal (eindelijk) bekend dat het de komende drie jaar gebruik zal maken van Toyota-motoren. Williams wil nu zo snel mogelijk kennis maken met de krachtbronnen, die in 2007 de Cosworths aflossen.
,,We testen in september, zo snel al’’, aldus Frank Williams tegenover het Britse magazine Autosport. ,,De Toyota is een bewezen goede motor. Achter de schermen zijn we al begonnen met samenwerken.’’
Williams zegt er op te rekenen dat er in het begin kleine aanpassingsproblemen zullen zijn. Tevens zegt hij niet te geloven dat de samenwerking met Cosworth in de laatste vijf Grand Prix’ niet meer goed zal verlopen. Williams: ,,We willen heel graag punten scoren. Heel graag…’’
Bronquote:‘We gokken met Wurz’
Frank Williams geeft toe dat hij niet helemaal zeker is van de racesnelheid van Alexander Wurz. De Oostenrijkse vrijdagtestcoureur werd deze week bevestigd als opvolger van Mark Webber per 2007.
De 31-jarige Wurz reed zijn laatste Formule 1-race mei vorig jaar als vervanger van Juan Pablo Montoya (derde, maar pas na diskwalificatie Button), en volbracht in 2000 (met Benetton) voor het laatst een volledig Grand Prix-seizoen.
,,We hebben zo wat zorgen’’, erkent Williams eerlijk tegenover Autosport.com. ,,Als het gaat om testen en omgaan met de sponsors zit hij op honderd procent. Tien uit tien. Maar als het gaat om racen, zullen we moeten afwachten.’’
Hij vervolgt: ,,Ik herinner mij nog zijn wiel-aan-wiel gevecht met Michael Schumacher in Monaco, toen was hij enorm agressief. Bovendien was zijn invalbeurt bij Mclaren vorig jaar erg goed. Dus ik heb er veel vertrouwen in.’’
Hoewel er veel coureurs zijn die dolgraag in een Williams zou willen racen, zegt Sir Frank dat zijn Oostenrijkse vrijdagtestcoureur veruit de beste kandidaat was voor het zitje dat Mark Webber na afloop van dit seizoen achterlaat. ,,Hij is enorm populair binnen het team, en daar zijn alle redenen voor. Hij werkt enorm goed samen en is erg aardig. Hij wordt door de sponsors en in de fabriek enorm gewaardeerd. De keuze was snel gemaakt. Alleen moeten we dus even afwachten hoe hij het in de races gaat doen. Soms moet je een gokje wagen. Maar we hebben wel het gevoel dat het goed komt.’’
Plaats deze anders ook effe in het Silly Season topicquote:
bronquote:Boete dreigt voor Alonso
Tijdens de tweede vrije training vond Fernando Alonso dat Robert Doornbos hem in de weg reed. Met heftige handgebaren maakte de Spanjaard Doornbos duidelijk dat de Nederlander hem in de weg zat. De laatste tijd lijkt Alonso geïrriteerd te zijn als iemand een tiental meters voor hem rijdt en niet aan de kant gaat. Middels handgebaren reageert Alonso zijn frustraties schijnbaar af.
De stewards op de Hongaroring zullen nu waarschijnlijk een onderzoek gaan instellen naar het gedrag van Alonso. Vorige week op Hockenheim zat Alonso ook al wild gebarend in zijn Renault om zijn ongenoegen duidelijk te maken aan zijn medecoureurs. De FIA kan iemand straffen als de reden voor het gedrag ongegrond is. De straf kan uiteenlopen van een reprimande tot een forse geldboete. Alles wijst erop dat Alonso toch langzaamaan zijn geduld begint te verliezen omdat Michael Schumacher dichterbij komt. Doornbos was (nog) niet voor commentaar bereikbaar
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het is eigenlijk veel te fout om het te zeggen, gezien de huidige toestand van de coureur, maar ik zou het hert bijna een Mattademper noemen...
Zeker gerechtigheid, omhooggevallen arrogante bluffer die Alonso!quote:
Pics?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:53 schreef Spooky4u het volgende:
ik denk dat er niets van het beest over zal zijn
als Renault zijnde zou ik em op het matje roepen...gewoon kappuh met die onzin, het is hier geen kleuterschool...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeker gerechtigheid, omhooggevallen arrogante bluffer die Alonso!
Zit er 40 meter achter gaat ie om blauwe vlaggen vragen.
Omhooggevallen is hij natuurlijk niet anders wordt je geen wereldkampioen, ook vind ik hem niet arrogant, dit betekent niet dat ik dit gedrag goedkeur, ook dat vingertje in de pits met Schumacher afgelopen weekend vond ik onnodig. De druk van het kampioen zijn en het willen blijven speelt hem parten, maar goed hij is nog jong, laten we hopen dat hij die irritante trekjes snel afleert.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeker gerechtigheid, omhooggevallen arrogante bluffer die Alonso!
Zit er 40 meter achter gaat ie om blauwe vlaggen vragen.
Schumacher ramde in het begin van zn carriere constant mensen van de baan nog steeds. Wat dat betreft kan ik wel leven met de uitspattinkjes van Alonsoquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omhooggevallen is hij natuurlijk niet anders wordt je geen wereldkampioen, ook vind ik hem niet arrogant, dit betekent niet dat ik dit gedrag goedkeur, ook dat vingertje in de pits met Schumacher afgelopen weekend vond ik onnodig. De druk van het kampioen zijn en het willen blijven speelt hem parten, maar goed hij is nog jong, laten we hopen dat hij die irritante trekjes snel afleert.
Als jij 250+ Km/u rijdt, is 40 meter hetzelfde als op 40 cm afstand bumperkleven met 25 Km/u.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeker gerechtigheid, omhooggevallen arrogante bluffer die Alonso!
Zit er 40 meter achter gaat ie om blauwe vlaggen vragen.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:57 schreef Shakes het volgende:
Moest hier aan denken:
http://video.google.nl/videoplay?docid=5301917442903670088&q=rally+cow&hl=nl
Dat kan kloppen. Echter is het nog steeds een afstand dat je niet effe uitremt of die je niet effe er voorbij gaat in de huidige F1.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:56 schreef Xebber het volgende:
[..]
Als jij 250+ Km/u rijdt, is 40 meter hetzelfde als op 40 cm afstand bumperkleven met 25 Km/u.
quote:Motorbevriezing gaat al over twee maanden in
De FIA en de GPMA hebben maandagmiddag, na hernieuwd overleg, uiteindelijk toch overeenstemming kunnen bereiken over het motorreglement. Dat is opmerkelijk, want de situatie rond de krachtbronnen van de grote fabrikanten leek in een impasse beland te zijn. Het belangrijkste wapenfeit van het overleg is het naar voren halen van de datum waarop de motorbevriezing zal beginnen.
Dat is nu 1 oktober 2006 geworden, vanaf de Grand Prix van China. Dat betekent dat de motor die dan gebruikt wordt door de teams qua structuur en type dezelfde zal blijven voor de rest van het seizoen en het gehele seizoen 2007. Het bevriezen van de motoren sluit daarmee aan bij de laatste updates die de teams kunnen doorvoeren tijdens de komende maanden.
De FIA krijgt op haar beurt haar zin dat de renstallen nu niet gedwongen worden door de sterke competitie om komend jaar veel geld uit te geven aan de motoren. Dat betekent dat de renstallen niet terug in de tijd hoeven aan het einde van 2007, maar dat het motorblok, wat tot dat moment ontwikkeld is, gehandhaafd blijft. Enkel het opvoeren van de motor naar 19.000 toeren is toegestaan, evenals veiligheidsaanpassingen.
De FIA zal daarnaast de komende herfst weer een nieuw regelpakket uitdenken omtrent de motor. De bond wil in het nieuwe pakket schonere energie en het hergebruik van energie centraal stellen. Dat betekent dat vanaf 2009 de energieopslagsystemen hun intrede zullen doen in de Formule 1 en er EU-conform biologisch gefabriceerde brandstoffen aan de benzines zullen worden toegevoegd.Voor het invoeren van de energieopslagsystemen is een denktank gestart met daarin leden van de GPMA en de FIA om het concept te ontwikkelen.
De verklaring van de autosportbond besluit met de mededeling dat de GPMA en de FIA het nu op alle punten met elkaar eens zijn omtrent de toekomst van de Formule 1. Saillant detail is echter dat een uur na verschijning van de persverklaring een woordvoerder van de GPMA tegen autosport.com verklaarde dat er nog verder onderhandeld moet worden over de plannen. De woordvoerder lijkt zich echter vergist te hebben, getuige de gezamenlijke ondertekening van de plannen.
http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=14895
Cosworth? Mits betrouwbaarheid op orde?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:10 schreef ElmarO het volgende:
De Toyota-motoren zijn dit seizoen al een aantal keer kapot gegaan. Dus de betrouwbaarheid lijkt ook niet helemaal 100%. Maar ik denk dat Renault, Ferrari en eventueel Mercedes de beste papieren hebben qua motoren.
Misschien, maar ze kunnen qua budget niet op tegen giganten als Ferrari, Renault, Mercedes, BMW etc. Dus ik denk dat ze het toch moeilijk krijgen. Niet dat geld nou alles zegt, maar het kan een hoop bepalen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Cosworth? Mits betrouwbaarheid op orde?
Inderdaad. Ik had aan het begin van het seizoen de Toyota-motor toch een stuk sterker verwacht. Is toch wel een aardige tegenvaller dat ze relatief zwak zijn.quote:Ik ben ook niet zo van de Toyota motoren
Ik denk zelfs dat het 1 van de zwakkere is vwb vermogen. naast de slechte betrouwbaarheid. Toyota heeft in mijn ogen het meest efficiente aero pakket, maar staat niet vooraan. Komt toch voor groot deel door motor.
Maar met de bevriezing is dat weer in het voordeel van Cosworth. Bovendien heeft Cosworth best veel ervaring in huis met V8 motoren, dit kan ze voordeel opleveren met het fine-tunen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:23 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien, maar ze kunnen qua budget niet op tegen giganten als Ferrari, Renault, Mercedes, BMW etc. Dus ik denk dat ze het toch moeilijk krijgen. Niet dat geld nou alles zegt, maar het kan een hoop bepalen.
Laten we het erop houden dat het hele Toyota gebeuren tegenvaltquote:Inderdaad. Ik had aan het begin van het seizoen de Toyota-motor toch een stuk sterker verwacht. Is toch wel een aardige tegenvaller dat ze relatief zwak zijn.
bronquote:Nederlander wil niet veel woorden vuilmaken aan incident
Doornbos: ’Alonso was emotioneel’
5-8 - Robert Doornbos heeft in een reactie op het incident met Fernando Alonso laten weten dat de Spanjaard ’emotioneel’ was toen hij met zijn vuist naar de Nederlander zwaaide. Later op de dag kreeg de Spanjaard een straf opgelegd, wat zijn weekend ruïneert.
De Renault-coureur vond dat Doornbos hem voorbij had moeten laten voor het opkomen van het rechte stuk. ,,Ik was bezig aan een lange run”, vertelt de Nederlander tegen FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper. ,,Ik zag hem twee bochten voor start/finish, in het langzame gedeelte bij de pitstraat.”
,,Er was genoeg afstand om Fernando op het rechte stuk voorbij te laten. Ik dacht nog: ’ik geef hem een slipstream op het rechte stuk.’ Echt waarderen kon hij het niet geloof ik, mogelijk had hij toch wat tijd verloren. En misschien was hij wat emotioneel.”
Red Bulls vrijdagtester vervolgt: ,,Ik weet hoe het voelt. Zelf had ik last van Kimi Raikkonen in mijn snelle ronde, anders had ik de tweede tijd gereden. Frustrerend, maar uiteindelijk is het gewoon de vrijdag. En ging het niet om de zege in de race. Ging het daar maar om!”
Doornbos wilde niet op de vraag ingaan hoe dicht de auto’s bij elkaar kwamen en ook wilde hij niet uitweiden over wat er gebeurde toen de Spanjaard hem in de eerste bocht op een brake testleek te trakteren. ,,Ik denk dat andere coureurs er hetzelfde over denken, zoiets doe je niet. Iedereen heeft de beelden gezien en kan er een oordeel over vellen. Voor mij is de zaak klaar.”
De Rotterdammer wil wel kwijt dat er verder geen problemen tussen beide coureurs zijn. ,,Dat zit wel goed, wij hebben elkaar een hand gegeven in de briefing en ik heb gevraagd of hij in orde was.”
Ironisch genoeg is het Red Bull-team in verregaande onderhandelingen verwikkeld met Renault over de levering van klantenmotoren voor volgend seizoen.
Ik hoop van welquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:38 schreef fuckbuddy het volgende:
Die dikkel Mol zit er toch niet bij volgen jaar?
RTL zei laatst dat ze olav niet over zouden nemen idd.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:38 schreef fuckbuddy het volgende:
Die dikkel Mol zit er toch niet bij volgen jaar?
Opfucken met die doornbos, ik heb nog weinig figuren op tv gezien die zo dom waren als doornbos. Hij moet gewoon z'n bek houden en doen waar ie goed in is, namelijk sturen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als ze tien geleden hadden gezegd dat Mol vervangen ging worden was ik er 100% tegen. Nu zou ik er geen groot probleem meer mee hebben, Olav is voor mij niet meer wat ie ooit eens was.
Het grootste probleem is dat ik geen capabele vervanger zie voor Mol. Dus ik ga in deze mee met Altreidez: Olav met daarnaast Doornbos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |