Road America ligt middenin de bossen, een beetje vergelijkbaar met Hockenheim of Spa. Ik neem aan dat er wel hekken omheen staan, maar het is een vrij lange baan, dus ook heel veel hekwerk, dus ook een grote kans dat er ergens een hek stuk is.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Wow!
Vraag me dan af hoe zo een rendier op de baan kan komen, maar goed.
Je zou toch verwachten dat die hekken regelmatig gecheckt worden, of iig voor zo een testdag.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Road America ligt middenin de bossen, een beetje vergelijkbaar met Hockenheim of Spa. Ik neem aan dat er wel hekken omheen staan, maar het is een vrij lange baan, dus ook heel veel hekwerk, dus ook een grote kans dat er ergens een hek stuk is.
Er schijnen daar wel vaker herten en rendieren te worden gespot, maar tijdens raceweekends blijven ze meestal weg door de mensenmassa's. Bij een testdag is dat natuurlijk niet het geval en durven de beesten meer.
Freak accident...quote:
Ik meen me te herinneren dat dit een paar jaar geleden in de formule 1 ook was voorgekomen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat die hekken regelmatig gecheckt worden, of iig voor zo een testdag.
In 87 inderdaad. Overigens zijn er ook beroemde beelden van een DTM-Mercedes die een haas aan poeier rijdt. De Mercedes was overigens ook niet meer helemaal intact.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Freak accident...![]()
[..]
Ik meen me te herinneren dat dit een paar jaar geleden in de formule 1 ook was voorgekomen.
Volgens mij liep er toen in Oostenrijk een hert in grindbak?
In '87 was ik net zindelijkquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In 87 inderdaad. Overigens zijn er ook beroemde beelden van een DTM-Mercedes die een haas aan poeier rijdt. De Mercedes was overigens ook niet meer helemaal intact.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:45 schreef Giem het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8021161787956483097&hl=nl
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:45 schreef Giem het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8021161787956483097&hl=nl
bronquote:Canadees lijkt Montoya achterna te gaan
’Villeneuve in 2007 NASCAR-coureur’
4-8 - Het lijkt er op dat Jacques Villeneuve in 2007 uitkomt in de NASCAR-serie. Contractverlenging bij BMW zit er voor de Canadees waarschijnlijk niet in en alternatieven heeft hij niet. Mogelijk was de Grand Prix van Duitsland al zijn laatste als Formule 1-coureur.
Hiermee opent het Journal de Montréal vandaag. De krant beweert zelfs dat Villeneuve, die na zijn crash in Hockenheim ’s avonds last kreeg van hoofdpijn, inmiddels weer fit is. Fit genoeg zelfs om dit weekend te kunnen racen in Hongarije. BMW zou echter op zoek zijn naar een excuus om niet verder te hoeven met haar coureur en toen deze kans zich voordeed besloot Mario Theissen hem te grijpen: Robert Kubica maakt op de Hungaroring zijn Formule 1-debuut.
De laatste weken zou bij de wereldkampioen van 1997 duidelijk zijn geworden dat hij twee opties heeft. Verder gaan met BMW (wat de renstal niet wil en andere teams hebben geen belangstelling voor Villeneuve) of ’een Montoya’ doen en overstappen naar de NASCAR. En volgens de krant heeft Villeneuve inmiddels een voorcontract getekend met een NASCAR-team, voor het geval hij geen stoeltje vindt in de Formule 1. En de kans dat hij onderdak vindt is vrijwel nihil.
Net als Montoya zou de Canadese coureur het eerste seizoen in de Busch-klasse beginnen, om daarna door te groeien naar het (hoogste) Nextel-niveau. Het management van Villeneuve heeft in een reactie op Radio Canada laten weten dat de coureur inderdaad contacten in de NASCAR heeft en dat hij alle opties open houdt. De prioriteit blijft echter Formule 1, en dan met name BMW.
Opmerkelijk genoeg heeft Villeneuve vlak voordat de transfer van Montoya werd bevestigd, laten weten dat hij een overstap naar de NASCAR overweegt als zijn Formule 1-loopbaan over is. ,,Rijden in de NASCAR zie ik niet als een stapje terug doen, het is geen slechte carrièremove. Het is een zeer opwindende klasse, die erg populair is in Amerika. Alleen is het wel heel anders dan de Formule 1. Of ik er over na zou denken als de mogelijkheid om over te stappen zich voordoet? Zeer zeker.”
Bronquote:Williams test Toyota-motor in september
Williams maakt haast. Al volgende maand test het team met krachtbronnen van Toyota, met het oog op 2007. Daarvoor wordt een interimauto ingezet.
Vorig weekend, tijdens de Grand Prix van Duitsland, maakte de renstal (eindelijk) bekend dat het de komende drie jaar gebruik zal maken van Toyota-motoren. Williams wil nu zo snel mogelijk kennis maken met de krachtbronnen, die in 2007 de Cosworths aflossen.
,,We testen in september, zo snel al’’, aldus Frank Williams tegenover het Britse magazine Autosport. ,,De Toyota is een bewezen goede motor. Achter de schermen zijn we al begonnen met samenwerken.’’
Williams zegt er op te rekenen dat er in het begin kleine aanpassingsproblemen zullen zijn. Tevens zegt hij niet te geloven dat de samenwerking met Cosworth in de laatste vijf Grand Prix’ niet meer goed zal verlopen. Williams: ,,We willen heel graag punten scoren. Heel graag…’’
Bronquote:‘We gokken met Wurz’
Frank Williams geeft toe dat hij niet helemaal zeker is van de racesnelheid van Alexander Wurz. De Oostenrijkse vrijdagtestcoureur werd deze week bevestigd als opvolger van Mark Webber per 2007.
De 31-jarige Wurz reed zijn laatste Formule 1-race mei vorig jaar als vervanger van Juan Pablo Montoya (derde, maar pas na diskwalificatie Button), en volbracht in 2000 (met Benetton) voor het laatst een volledig Grand Prix-seizoen.
,,We hebben zo wat zorgen’’, erkent Williams eerlijk tegenover Autosport.com. ,,Als het gaat om testen en omgaan met de sponsors zit hij op honderd procent. Tien uit tien. Maar als het gaat om racen, zullen we moeten afwachten.’’
Hij vervolgt: ,,Ik herinner mij nog zijn wiel-aan-wiel gevecht met Michael Schumacher in Monaco, toen was hij enorm agressief. Bovendien was zijn invalbeurt bij Mclaren vorig jaar erg goed. Dus ik heb er veel vertrouwen in.’’
Hoewel er veel coureurs zijn die dolgraag in een Williams zou willen racen, zegt Sir Frank dat zijn Oostenrijkse vrijdagtestcoureur veruit de beste kandidaat was voor het zitje dat Mark Webber na afloop van dit seizoen achterlaat. ,,Hij is enorm populair binnen het team, en daar zijn alle redenen voor. Hij werkt enorm goed samen en is erg aardig. Hij wordt door de sponsors en in de fabriek enorm gewaardeerd. De keuze was snel gemaakt. Alleen moeten we dus even afwachten hoe hij het in de races gaat doen. Soms moet je een gokje wagen. Maar we hebben wel het gevoel dat het goed komt.’’
Plaats deze anders ook effe in het Silly Season topicquote:
bronquote:Boete dreigt voor Alonso
Tijdens de tweede vrije training vond Fernando Alonso dat Robert Doornbos hem in de weg reed. Met heftige handgebaren maakte de Spanjaard Doornbos duidelijk dat de Nederlander hem in de weg zat. De laatste tijd lijkt Alonso geïrriteerd te zijn als iemand een tiental meters voor hem rijdt en niet aan de kant gaat. Middels handgebaren reageert Alonso zijn frustraties schijnbaar af.
De stewards op de Hongaroring zullen nu waarschijnlijk een onderzoek gaan instellen naar het gedrag van Alonso. Vorige week op Hockenheim zat Alonso ook al wild gebarend in zijn Renault om zijn ongenoegen duidelijk te maken aan zijn medecoureurs. De FIA kan iemand straffen als de reden voor het gedrag ongegrond is. De straf kan uiteenlopen van een reprimande tot een forse geldboete. Alles wijst erop dat Alonso toch langzaamaan zijn geduld begint te verliezen omdat Michael Schumacher dichterbij komt. Doornbos was (nog) niet voor commentaar bereikbaar
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het is eigenlijk veel te fout om het te zeggen, gezien de huidige toestand van de coureur, maar ik zou het hert bijna een Mattademper noemen...
Zeker gerechtigheid, omhooggevallen arrogante bluffer die Alonso!quote:
Pics?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:53 schreef Spooky4u het volgende:
ik denk dat er niets van het beest over zal zijn
als Renault zijnde zou ik em op het matje roepen...gewoon kappuh met die onzin, het is hier geen kleuterschool...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeker gerechtigheid, omhooggevallen arrogante bluffer die Alonso!
Zit er 40 meter achter gaat ie om blauwe vlaggen vragen.
Omhooggevallen is hij natuurlijk niet anders wordt je geen wereldkampioen, ook vind ik hem niet arrogant, dit betekent niet dat ik dit gedrag goedkeur, ook dat vingertje in de pits met Schumacher afgelopen weekend vond ik onnodig. De druk van het kampioen zijn en het willen blijven speelt hem parten, maar goed hij is nog jong, laten we hopen dat hij die irritante trekjes snel afleert.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeker gerechtigheid, omhooggevallen arrogante bluffer die Alonso!
Zit er 40 meter achter gaat ie om blauwe vlaggen vragen.
Schumacher ramde in het begin van zn carriere constant mensen van de baan nog steeds. Wat dat betreft kan ik wel leven met de uitspattinkjes van Alonsoquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omhooggevallen is hij natuurlijk niet anders wordt je geen wereldkampioen, ook vind ik hem niet arrogant, dit betekent niet dat ik dit gedrag goedkeur, ook dat vingertje in de pits met Schumacher afgelopen weekend vond ik onnodig. De druk van het kampioen zijn en het willen blijven speelt hem parten, maar goed hij is nog jong, laten we hopen dat hij die irritante trekjes snel afleert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |