Zeer bijzonder inderdaad.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:40 schreef The_Shining het volgende:
ello![]()
Laatst was er dat topic over dat meisje op de foto, waar je dan lang in moest staren en dan gebeurde er rare dingen... probeer dat eens bij deze foto: http://www.ulrichbold.com/images/a_ma_01.jpg probeer eens hetzelfde zou ik zo zeggen
Zij is een diep spiritueel persoon, mooie uitstraling heeft zij
Nee hoor, voorlopig nog niet.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:46 schreef deedeetee het volgende:
Metro gaat op vakantie geloof ik. Zijn er hier nog meer vakantie gangers ?![]()
quote:Op maandag 3 juli 2006 12:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Palestijnen. Ik zoek het straks even op in wiki-pedia. Het gedachten-goed wat ze hebben. Maar volgens mij valt er weinig gedachten-goed te zien. Behalve dan het oorlogs-zuchtige karakter.
Kan er niets aandoenquote:
Het is je gegund en een schaamtegevoel zal je niet helpen maar... bedenk aub wel dat alle mensen die nu aan het werken zijn en zich in de stress werken mee betalen aan jouw medicatie, dat je dat aan hen te danken hebt en dat je ze het beste kan teruggeven door jezelf weer in balans te brengen (zonder medicatie of sigaretten of alcohol).quote:Op maandag 3 juli 2006 12:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Per maand verbruik ik 900 euro aan medicatie die helemaal vergoedt wordt. Schaam ik me niet om dus. Het houdt het denken toch in bedwang. Tis een remmer. Alsof je in de computer ook een beveiliging doet inbouwen. Zo zie ik dat met medicatie. Mijn hersens zijn een computer en er moeten gewoon wat zaken worden geregeld. Een beetje temperen ook wel. Temper ik niet dan vlieg ik zo de lucht in en ga ik dwars door de bocht. En dan mis ik ook de bocht.
Ik denk het ook niet, dat het ooit nog goed komt daar. Maar of het domheid is...ik denk dat als je daar geboren en getogen bent en dierbaren bent kwijtgeraakt in die strijd, het moeilijk is om je er aan te ontrekken, je weet immers niet beter...quote:Op maandag 3 juli 2006 12:15 schreef Metro2005 het volgende:
deedeetee en dromenvanger bedankt. Ga pas zondag weg hoor dus kan ik jullie nog even lastigvallen
En wat er in palestina gebeurd en in de gaza strook. echt ongelooflijk dat mensen zó lang (eeuwelang!) kunnen ruzie maken om zo'n klein trut stukje landhoe DOM moet je dan wel niet zijn.
Ik kijk er niet eens meer naar. Laat ze elkaar maar uitroeien. Vind ook niet dat het westen zich ermee moet gaan bemoeien. Als dat stelletje hersenlozen elkaar wil uitmoorden moeten ze dat niet nalaten.
Dat komt nooit meer goed daar.
Het is natuurlijk een wisselwerking. Maar het verbaasd me dat er na zoveel eeuwen strijd daar niet eens een regering of bevolking de brains heeft om te zeggen: laten we eens stoppen met elkaar opblazen en eens praten of we niet tot een oplossing kunnen komenquote:Op maandag 3 juli 2006 13:04 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, dat het ooit nog goed komt daar. Maar of het domheid is...ik denk dat als je daar geboren en getogen bent en dierbaren bent kwijtgeraakt in die strijd, het moeilijk is om je er aan te ontrekken, je weet immers niet beter...
Goeiemiddag trouwens allemaal
Da's waar. Het lijkt wel alsof beide partijen dat niet willen.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een wisselwerking. Maar het verbaasd me dat er na zoveel eeuwen strijd daar niet eens een regering of bevolking de brains heeft om te zeggen: laten we eens stoppen met elkaar opblazen en eens praten of we niet tot een oplossing kunnen komen
Nouja serieus.. ik ben wel vaak te voorzichtig ja.quote:
Ja ik betaal ook premie maar ik zou het toch leuker vinden als iedereen een beetje voorzichtiger zou zijn met zichzelf. En dan bedoel ik niet meteen dat je een rigoreus eetschema moet nemen met elke dag fitness ofzo dat zou ik zelf ook niet leuk vinden en als iemand wil roken of een biertje, ach zolang ik er geen last van heb.quote:Ik laat me sowieso de les niet lezen. En ook wil ik niet te serieus zijn in alles. Lang leve de onzin.
Sorry om het zo te vermelden maar ik doe waar ik zin in heb. Daarbij wordt het ziekenfonds door alle verzekerden betaald. Een zekerheids-stelsel.
Zelf betaal ik ook premie dus.
Ik zet zelf geestelijke gezondheid boven lichamelijke. Eigenlijk niet juist maar ik kan ook niet beter op het moment.quote:En die gezondheid komt vanzelf wel goed.
Nee hoor, zolang je maar weet van jezelf dat als je met de vinger wijst er altijd 3 vingers van je hand naar jezelf wijzen. Die hardwerkende mensen op kantoor werken vaak lang niet zo hard en dan zijn er sowieso in elk bedrijf een stelletje prutsers en een aantal goeie en zo heeft ook elk bedrijf zijn balans. Maar ik vind wel dat als ik er over nadenk dat ik er een beter persoon van wordt. Gewoon omdat je in staat bent het zo te zien. Dat ik dan soms met de vinger wijs naar iemand is gewoon 'een' manier van het denkproces starten.quote:Vingertje wijzen vind ik een domme manier van aanpak dus. Een wijzend vingertje van dit en dat. Wordt al genoeg gedaan in de wereld.
Maar we zijn allemaal met elkaar verbonden. We zijn dus allemaal even schuldig en verantwoording afleggen voor iedereen omdat jij ook een radertje bent in het geheel. Uiteindelijk gaan we toch allemaal dood dus in die zin maakt het idd niet uitquote:Ik heb nergens een schuld, behalve bij mezelf. Ik ben ook niemand verantwoording schuldig, behalve bij mezelf.
Die miljarden is leuk maar ik zou het toch leuker vinden als ik wat minder hoefde te betalen dan die 110 euro p/mnd. Wat als het over 5 jaar opeens 220 euro word?quote:Nederland is een sociaal land en dan is het gewoon zo dat de een de lasten draagt van de ander, en zo zwaar zijn die lasten niet, die 900 euro van mij is een schijntje van de miljarden in omloop. En die sigaretten en die biertjes laat ik voorlopig echt niet staan dus.
Dat moet je idd zelf weten.quote:Als het bij mijn genot hoort en als het mij rust geeft af en toe en plezier dan laat ik het niet staan omdat jij dat wilt bijvoorbeeld
Vrij zijn
Wedden dat je uiteindelijk dood gaatquote:Op maandag 3 juli 2006 13:24 schreef Dromenvanger het volgende:
Wie zegt dat we allemaal dood gaan
Dat wil ik eerst nog wel eens zien
Ligt eraan wat je onder dood gaan verstaatquote:Op maandag 3 juli 2006 13:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wedden dat je uiteindelijk dood gaattientje?
Misschien ben ik al bezig met dood gaan enigszins. Mijn oude leven blijft steeds minder van over.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:36 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je onder dood gaan verstaat
Mindere dagen heb ik ook vaker. Zoals eergisteren. Dan zie ik het ook niet zitten en klaag ik steen en been. En dan komen er vanzelf weer goede dagen waarvan ik dan nog meer van kan genieten.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:43 schreef Metro2005 het volgende:
Onder dood gaan versta ik dat je lichaam er niet meer is en sterft op een gegeven moment.
Of je ziel overleeft, ik denk van wel. In dat opzich ga je wellicht helemaal niet dood.
Heb vandaag mijn dag niet echt, voel me nutteloos, alsof ik niks kan. Blink nergens in uit, ben niet creatief. Kan van alles maar een beetje. Baal soms van mezelf.![]()
En ben echt helemaal opgebrand momenteel, voelt alsof ik elk moment in slaap kan vallen.
Toch vind ik medicijnen die je bewustzijn aanpassen maar eng. Weet niet, heb er altijd iets tegen.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Was net helemaal vol spanning en dan helpt rivotril dus echt
Wonder-pilletje. Je zou het zo kunnen verkopen op straat. 10 euro per pil
Nee, dat doe ik dus niet. Maar soms zijn die dingen goud waard voor mij.
Dan kan ik met man en macht proberen tot ontspanning te komen maar dan valt er niet op te boksen tegen die gedachten-stroming. Dan zijn het 10 stromingen tegelijk die ook nog eens door elkaar lopen.
En nu is het dus weer 1 gedachten-stroming.
Tijdje geleden nog anti-medicatie geweest. Maar ze geven me gewoon het gevoel van
Ik gebruik ze niet vaak, alleen als het nodig is. En soms is het nodig. Ik ga dan niet uren vechten want dat heeft geen zin.
Ik neem me een oranje pil en dan ben ik stil
grappig, op het moment ben ik een boek aan het lezen waarin de schrijfster stelt dat doodgaan niet nodig is als je aan celregeneratie doet.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wedden dat je uiteindelijk dood gaattientje?
Mijn denken vindt volop in het hoofd plaats, mijn denken is juist beter nu. De hersens kunnen teveel of teweinig stoffen hebben. Pure biologische kwestie. Kun je vergelijken met het repareren van een tv.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Toch vind ik medicijnen die je bewustzijn aanpassen maar eng. Weet niet, heb er altijd iets tegen.
Denken moet met je hoofd en niet dankzij een chemische reactie uit een pil.
Een medestanderquote:Op maandag 3 juli 2006 14:24 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
grappig, op het moment ben ik een boek aan het lezen waarin de schrijfster stelt dat doodgaan niet nodig is als je aan celregeneratie doet.
![]()
Maar ik wil helemaal niet eeuwig leven! Op aarde, als mens dan. Of nog beter: op de aarde zoals die nu is.
Ik ga dus ervan uit dat het ooit afgelopen is met alle ellende. Dan zou ik bijna een wet lanceren van..." De alles komt goed wet".quote:Op maandag 3 juli 2006 14:24 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Maar ik wil helemaal niet eeuwig leven! Op aarde, als mens dan. Of nog beter: op de aarde zoals die nu is.
Als levend ikje zou ik anders wel willen leven in die eeuwigheidquote:Op maandag 3 juli 2006 14:24 schreef Marietje_34 het volgende:
ja daar schijnt het allemaal te gebeuren. Van die besloten new age kringetjes met allerlei goeroe's die zichzelf Tathagata noemen of noem maar een hemels wezen. Lijkt me wel wat, met van die newage chick's daten die helemaal opgaan in het alles, alsof ze in een paddo trip zijn beland ofzoquote:Op maandag 3 juli 2006 14:50 schreef Dromenvanger het volgende:Of op hawaii aankomen en een krans om je nek krijgen van bloemen
'quote:Op maandag 3 juli 2006 14:36 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
De hersens is een fabriek van chemie waar tevens nog miljoenen impulsen doorheen gaan. Een soort processor.
...
Dus dan zorgt zo'n middel ervoor dat de hersens weer in balans komen.
Dat is het hele eieren eten aan het verhaal.
.....
Bewustzijn wordt alleen maar beter erop. Zuiverder en puurder. Omdat je de juiste chemische balans hebt in je hersens. En heb je de juiste chemische balans in de hersens, dan loopt het verkeer vanzelf beter in de hersens.
Als er geen geweld en lijden meer zou zijn, wil ik het nog wel in overweging nemenquote:Op maandag 3 juli 2006 14:47 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Als levend ikje zou ik anders wel willen leven in die eeuwigheidalleen niet met de aarde zoals die nu is. Een geweldloze wereld om maar 's te beginnen. We hebben al genoeg ziektes en dood, dan hoeft het niet nog eens extra door een kogel of martelingen.
Anti-depressiva kun je vergelijken met pillen die suikerpatienten en hartpatienten krijgen. Je gaat een hart patient toch ook niet de medicatie stop zetten doordat het hart ontploft van de hoge bloeddruk.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:56 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
En zo is het DVZelf gebruik ik al zo'n 7 jaar antidepressiva. Omdat er in mijn hoogd nu eenmaal te weinig van een of ander chemisch stofje wordt aangemaakt. Ik ben de enige niet in m'n familie die daar last van heeft.
En het heeft mijn leven zo ten goede veranderd. Tegenwoordig kan het me ook geen drol meer schelen wat mensen daarvan vinden, itt een aantal jaren terug, toen mocht niemand dat weten omdat ik bang was niet voor vol, of labiel, te worden aangezien.
Nu snap ik inmiddels dat dat stomme vooroordelen zijn en geneer ik me er absoluut niet meer voor.![]()
Precies, een diabeet heeft insuline nodig. Die vergelijking maakte mijn huisarts ook en die gebruik ik zelf ook vaak.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:02 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Anti-depressiva kun je vergelijken met pillen die suikerpatienten en hartpatienten krijgen. Je gaat een hart patient toch ook niet de medicatie stop zetten doordat het hart ontploft van de hoge bloeddruk.
Iemand met hartklachten kun je gewoon vergelijken met iemand waarbij de hersens niet optimaal in balans zijn.
Helemaal mee eens. Bij mij werkt het iig.quote:Dat het chemische zooi genoemd wordt dat is ook vreemd. Ze noemen het chemische zooi terwijl de hersens een grote chemische fabriek is nogmaals.
Heb je last van je hersens dan is het logisch dat ze met chemicaliën komen aanzetten.
Chemicaliën zijn de enige manier om het op orde te brengen.
Alweer helemaal met je eens.quote:En dan kun je misschien niet eens spreken van verdoving of wat dan ook. Het wordt puur en alleen in balans gebracht zodat het allemaal lekker verloopt.
Dus mensen met vooroordelen over medicatie, die weten volgens mij niet eens waar ze over spreken. Maar zo spreken meer mensen over iets waar ze niets van weten. Ook dat is mens eigen
Helemaal niet als verwijt naar Metro, Metro is lievquote:Doe ik ook nog steeds vaker dusNiet eens bedoeld als verwijt naar metro. Ik praat ook vaak genoeg over iets waarvan ik niet weet wat het inhoud. Hoewel ik dat zoveel mogelijk probeer te beperken.
Het klopt zeker, je hersenen werken op impulsen die door chemische stofjes worden opwekt, al dan niet lichaamseigen. En daar kan vanalles mis gaan, of een beetje mis, maar wel met hele vervelende gevolgen.quote:En dan hoop ik dat ik gelijk heb met die chemische stoffen maar volgens mij klopt mijn verhaal dus.
Als je een boek leest over de stoffen in de hersens, dan sla je bijna achterover van wat zich in de hersens allemaal kan afspelen. En dan is het misschien ook logisch dat bepaalde mensen gewoon even andere hersens hebben. En dat hoeft geen ziekte te zijn. Misschien is het wel handig.
Dat er meer voordelen aankleven dan nadelen, wanneer je alles in balans hebt.
Maar dan geldt ook weer, dat je het ook met gedachtes moet doen. En zo komt er weer een ander verhaal naar voren. Van de ene kant heb je chemische processen en electrische impulsen. En van de andere kant heb je de gedachten-kracht. Met gedachtes kun je ook nog zaken aansturen dus.
Sommige dingen die je zegt in deze reply vind ik heel herkenbaar DVquote:Op maandag 3 juli 2006 15:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Anti-depressiva zorgt volgens mij ook voor meer inzicht. Ik bedoel. Je hebt te maken met diep gewortelde problemen en door middel van een middel die serotinine opwekt kun je beter denken. Zonlicht straalt het ook uit. Je kunt gewoon beter denken als je ermee te maken hebt.
Toen ik depressief was toen wist ik niet waar ik het moest zoeken, toen kreeg ik het middel en toen wist ik dus waar het vandaan kwam meer. Ik begon inzicht te krijgen in mijn denken en voelen. Ik wist beter dat ik fout dacht. Het had dus ook te maken met een fout denkpatroon. Het denkpatroon was fout. En door anti-depressiva kreeg ik inzicht daarin. En toen kon ik beetje bij beetje slechte denkpatronen wegwerken en nieuwe verse goede toevoegen. Jezelf conditioneren als het ware. Je denken beter beheren. Met een beetje hulp. Omdat de hersens ook nodig zijn bij denken. De hersens zijn nodig dus krijg je chemicaliën. En doordat de hersens beter meewerken kun je nog beter denken.
Ook spiraal-denken is veel voorgekomen bij mij, wederkerende gedachtes. Steeds dezelfde gedachtes die constant negatief waren. En dan zit je in het begin de hele dag buiten te vechten tegen die gedachtes, en op een gegeven moment gaat er een lampje branden. Alsof je het licht even ziet en dan klaart het weer even op. En ondertussen ga je dan door en door en door. Totdat je uit de put bent.
Dat is dus mijn depressiva kant van het verhaal
Dan heb je het manische nog. Een gevoel ervaren dat je de hele wereld aankunt. Het tegenovergestelde aan depressie. De 2 tegenpolen van elkaar. En dan is het echt zo dat je gewoon vol op de drugs lijkt te zijn.
Alsof je iedere dag cocaine snuift en speed gebruikt en mdma en nog meer. Alsof je vol op de drugs zit dus.
Maar daar moet ik inzicht in krijgen nog. Ik wil dus die gulden middenweg bewandelen en ik heb nog te kijken naar de depressie en de manie. Die 2 helemaal in kaart brengen nog. Inzicht leidt tot genezen meer. In ieder geval leidt het ertoe dat ik de controle krijg erover.
De manie schiet omhoog, dan bereik je de top van de top. En daar verlies je alles uit het oog.
De bovengrens en de ondergrens ook wel. En dan kun je de bovengrens en de ondergrens als de 2 polen zien. De 2 tegenpolen.
Maar hoe het precies zit van die 2 tegenpolen. Dan zal ik gewoon moeten weten wat die pool betekend. Of ik moet weten waar die pool zich bevindt.
Medicatie is dan ondersteuning ook. Medicatie lost niet alles op. Je moet het ook zelf doen.
Daarom ben ik zoveel bezig met analyseren van alles.
En dan mag iedereen meelezen, wie weet heeft iemand er wat aan die ook manisch depressief is. Informatie verstrekking over hoe ik ermee leef is altijd goed of niet soms??
Daarom schrijf ik ook alles op. Om informatie te verstrekken. De informatie delen. En wie weet heeft iemand er wat aan ergens. Of een psychiatrische instelling leest mee en die kan er verder mee of wat dan ook.
Manisch depressiviteit komt trouwens altijd anders tot uitdrukking. Ook dat maakt de ziekte uniek. Geen enkele persoon met manisch depressiviteit is hetzelfde. Ze maken allemaal andere zaken mee.
Heb 2 curssussen gevolgd ooit, waar alles beter werd uitgelegd aan een groep mensen, je kon ook 1 uur praten en discussieren erover. En je zag gewoon 15 individuen bij elkaar zitten die een compleet andere ziekte hebben. Hoewel ze allemaal manisch depressief zijn
Vreemd vreemd vreemd.
Maar goed. Ik vermaak me wel. Ik hou het niet al te serieus en ga door met zoeken en graven.
Is het nodig dan neem ik af en toe rivotril, hoewel dat niet iedere dag nodig is. Toevallig vandaag omdat ik niet geslapen heb. En dan is het gewoon de dag lastig doorkomen. Dan is het worstelen ieder uur.
En dan helpt rivotril dus.
Legal "drugs".
Maar het is geen drugs. Het is een middel.
Over het bestrijden ervan en niet de oorzaak aanpakken. Juist wel de oorzaak aanpakken. In neutrale stemming kun je veel beter een beeld schetsen van jezelf. Je weet waar je knel-punten liggen en je weet hoe je ermee moet omgaan.
Je bent dan je eigen docter. En nogmaals is medicatie slechts een hulpmiddel.
Waarschijnlijk hebben gedachtes er nog mee te maken zoals ik al zei.
Je hebt de hersens die een eigen leven leiden en die actief zijn, daarnaast heb je nog eigen denken. Of je stuurt met je denken de hersens aan. Of de ziel stuurt de hersens aan.
De ziel is de drijvende kracht achter alles. Dus de ziel zal de gedachtes aansturen en ook de hersens.
Maar zo is het dus even ingewikkeld
Maar ik wil het wel weten.
Mind, body and soul
Okeyquote:Op maandag 3 juli 2006 15:46 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Sommige dingen die je zegt in deze reply vind ik heel herkenbaar DVIk moet nu ff weg, maar ga later reageren.
yubs, je kunt zaken even vanuit een andere hoek bekijken inderdaad. Zo heb ik dat wel ervaren iig.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Anti-depressiva zorgt volgens mij ook voor meer inzicht. Ik bedoel. Je hebt te maken met diep gewortelde problemen en door middel van een middel die serotinine opwekt kun je beter denken. Zonlicht straalt het ook uit. Je kunt gewoon beter denken als je ermee te maken hebt.
Heel herkenbaar. Al heb ik daar zelf ook professionele hulp bij gehad. Maar foute denkpatroontjes, die ken ikquote:Toen ik depressief was toen wist ik niet waar ik het moest zoeken, toen kreeg ik het middel en toen wist ik dus waar het vandaan kwam meer. Ik begon inzicht te krijgen in mijn denken en voelen. Ik wist beter dat ik fout dacht. Het had dus ook te maken met een fout denkpatroon. Het denkpatroon was fout. En door anti-depressiva kreeg ik inzicht daarin. En toen kon ik beetje bij beetje slechte denkpatronen wegwerken en nieuwe verse goede toevoegen. Jezelf conditioneren als het ware. Je denken beter beheren. Met een beetje hulp. Omdat de hersens ook nodig zijn bij denken. De hersens zijn nodig dus krijg je chemicaliën. En doordat de hersens beter meewerken kun je nog beter denken.
Ook dit vind ik heel herkenbaar. Gelukkig heb ik daar al een tijd geen last meer van.quote:Ook spiraal-denken is veel voorgekomen bij mij, wederkerende gedachtes. Steeds dezelfde gedachtes die constant negatief waren. En dan zit je in het begin de hele dag buiten te vechten tegen die gedachtes, en op een gegeven moment gaat er een lampje branden. Alsof je het licht even ziet en dan klaart het weer even op. En ondertussen ga je dan door en door en door. Totdat je uit de put bent.
Dat is dus mijn depressiva kant van het verhaal
Manisch zijn ken ik niet. Wel had ik na hele diepe dalen soms ook weer hele hoge pieken waardoor ik het wel eens gedacht heb van mezelf. Maar dat bleek dus niet zo te zijn.quote:Dan heb je het manische nog. Een gevoel ervaren dat je de hele wereld aankunt. Het tegenovergestelde aan depressie. De 2 tegenpolen van elkaar. En dan is het echt zo dat je gewoon vol op de drugs lijkt te zijn.
Alsof je iedere dag cocaine snuift en speed gebruikt en mdma en nog meer. Alsof je vol op de drugs zit dus.
Precies. Het lost je problemen ook niet op, maar het kan er wel voor zorgen dat je je beter voelt waardoor je je problemen ook beter kunt aanpakkenquote:Medicatie is dan ondersteuning ook. Medicatie lost niet alles op. Je moet het ook zelf doen.
Helemaal mee eensquote:Daarom ben ik zoveel bezig met analyseren van alles.
En dan mag iedereen meelezen, wie weet heeft iemand er wat aan die ook manisch depressief is. Informatie verstrekking over hoe ik ermee leef is altijd goed of niet soms??
quote:Over het bestrijden ervan en niet de oorzaak aanpakken. Juist wel de oorzaak aanpakken. In neutrale stemming kun je veel beter een beeld schetsen van jezelf. Je weet waar je knel-punten liggen en je weet hoe je ermee moet omgaan.
Ja, goed gevoel is dat he, ik voel me dan ook altijd heel Daadkrachtig & Effectief, enzo.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:34 schreef Metro2005 het volgende:
Hehe, wat een dag. Wel heel veel dingen af kunnen maken gelukkig. vervelende bel dingen gedaan, wellicht een koper voor mijn BX en weer een stap dichterbij de vakantie. Wel echt zo'n lekker gevoel van he dat heb ik af![]()
en nog een half uur en dan ben ik vrijjjjjjjjjjj
Vind ik ook. Ik heb ook van die plekjes waar ik soms naartoe fiets, en dan gewoon ff kijken naar het water, en alles wat daar rondloopt en zwemt. (ik woon vlakbij het IJ). Zitten op een bankje als een oud wijfquote:Op maandag 3 juli 2006 17:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Vrij zijn
Ik heb even 2 halve liters brand gehaald. 2 slechts. Om even tot rust te komen. Een biertje op zijn tijd moet kunnen
Het lopen bevalt me. Ik zie helder licht overal. Alsof alles helder licht bevat. Alsof er gewoon meer licht is overal
Dat beeld ik me dus niet in. Het is gewoon veel lichter overal. Alsof het bijna doorzichtig en transparant is.
The healing light
Voortaan ga ik lopend naar Heerlen. Ik ga lopen als hobby doen. Nieuwe plekken en huizen zien.
I've got places to go and I''ve got people to see.
Even eruit is prettig. Niet de hele dag tussen de muren zitten.
Zoom zoom zoomquote:Op maandag 3 juli 2006 17:24 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Vind ik ook. Ik heb ook van die plekjes waar ik soms naartoe fiets, en dan gewoon ff kijken naar het water, en alles wat daar rondloopt en zwemt. (ik woon vlakbij het IJ). Zitten op een bankje als een oud wijfen een beetje alles bekijken.
Ook ga ik nog wel es 'sluisje kijken' bij de sluizen bij een schattig oud haventje in Amsterdam Noord. Kijken en ontspannen. En lachen om wat er soms allemaal niet helemaal goed gaat.
Wie weet, DV.quote:Op maandag 3 juli 2006 17:28 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
............
En het is dus echt gewoon anders. Soms denk ik wel eens. Zometeen opent zich alles en komt gewoon alles naar voren. Dat het witte doek omhoog gaat en dat je dan gewoon verder kunt lopen dan de horizon.
Dat de realiteit zich gaat uitbreiden ook.
Maar hoe dat zit weet ik dus niet. Wie weet is er een wereld van de overleden personen ergens, daar denk ik dus ook sterk aan. Dat die 2 werelden samen komen te vallen nog. Dat die 2 werelden 1 worden.
Dat de hemel en de aarde samen komt tot 1.
En dan is het God daarboven die het allemaal doet.
Alsof God zijn licht op de zaak begint te leggenAlsof hij zijn licht laat schijnen op alles.
Zo komt het over dus. Alsof het een terugkomst gaat zijn.
Verschijn op aarde zoals in de hemel
Wie weet is hij wel op weg naar de aarde
quote:Op maandag 3 juli 2006 17:42 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Wie weet, DV.
Stukje wat je hier hebt getypt doet me denken aan een van de openbaringen van Johannes ?, over de eindtijd. Hij zei iets in de trant van 'en de hemel rolde zich op' ...
Ik ga naar huis nuGeniet van je biertje en ik lees je later
![]()
Hehe ja die gozer houdt zijn klep ook nooitquote:Op maandag 3 juli 2006 19:38 schreef Hugster het volgende:
Ik heb medelijden met de mensen in jouw msn lijst Dromenvanger.
Fijn voor jequote:Op maandag 3 juli 2006 19:38 schreef Hugster het volgende:
Ik heb medelijden met de mensen in jouw msn lijst Dromenvanger.
En dat is jou probleemquote:Op maandag 3 juli 2006 19:58 schreef Hugster het volgende:
Ja hij lult wel veel maar hij zegt zo weinig.
Komt de boehddist ook weer erbij kijkenquote:Op maandag 3 juli 2006 19:45 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Hehe ja die gozer houdt zijn klep ook nooit
Waarom zou die toch liever het moment willen opschrijven zodra het voorbij is en met anderen delen ipv het in volle teugen genieten?
Waarom post je niet gewoon je andere klonen?quote:Op maandag 3 juli 2006 20:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Komt de boehddist ook weer erbij kijken
Jongen je weet helemaal niets![]()
Ga je bezig houden met je niveau's
Of met je mieren
Temperen kan ook op andere manieren dan zware medicatie, drugs, roken of alcohol. Alle voorgenoemde middelen breken je lichaam (en geest indirect) structureel af. Hoe kan je dat verantwoorden aan Moeder Aarde waaruit je bent voortgekomen? Hoe kan jij verantwoorden aan je geliefden dat jij je leven verkort, bv. door rokenquote:Op maandag 3 juli 2006 12:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Per maand verbruik ik 900 euro aan medicatie die helemaal vergoedt wordt. Schaam ik me niet om dus. Het houdt het denken toch in bedwang. Tis een remmer. Alsof je in de computer ook een beveiliging doet inbouwen. Zo zie ik dat met medicatie. Mijn hersens zijn een computer en er moeten gewoon wat zaken worden geregeld. Een beetje temperen ook wel. Temper ik niet dan vlieg ik zo de lucht in en ga ik dwars door de bocht. En dan mis ik ook de bocht.
Sterrilisatie?quote:Op maandag 3 juli 2006 23:39 schreef badlittlegirl het volgende:
Ik word ook niet goed van "de zorg"....
Wil je kinderen dan word alles vergoed... hormonen... IVF... kinderopvang... kinderbijslag...
Maar wat dus het scheve is.. kies je er bewust voor om geen kinderen te krijgen dan moet je 300 eurie ophoesten voor een sterilisatie.
En waarom?
Van dat geld worden gehandicapten zittend vervoerd. Ik vind dat wel een hele goede zaak, en daar hoor je mij niet over zeuren.
Het blijft raar... de kosten van een sterilisatie wegen natuurlijk nooit op al het geld dat een kind kost.
Je kan ook gewoon een condoom gebruiken of de pil slikkenquote:Op maandag 3 juli 2006 23:39 schreef badlittlegirl het volgende:
Wil je kinderen dan word alles vergoed... hormonen... IVF... kinderopvang... kinderbijslag...
Maar wat dus het scheve is.. kies je er bewust voor om geen kinderen te krijgen dan moet je 300 eurie ophoesten voor een sterilisatie.
En waarom?
Van dat geld worden gehandicapten zittend vervoerd. Ik vind dat wel een hele goede zaak, en daar hoor je mij niet over zeuren.
Het blijft raar... de kosten van een sterilisatie wegen natuurlijk nooit op al het geld dat een kind kost.
Dat ja.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:03 schreef Metro2005 het volgende:wat een agressie hier
laat dromenvanger lekker zijn verhaal neerzetten hier, je hoeft het niet te lezen ofzo..
Sorry Geartsjuh, maar deze reactie van jou vind ik niet OKquote:Op maandag 3 juli 2006 22:03 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Temperen kan ook op andere manieren dan zware medicatie, drugs, roken of alcohol. Alle voorgenoemde middelen breken je lichaam (en geest indirect) structureel af. Hoe kan je dat verantwoorden aan Moeder Aarde waaruit je bent voortgekomen? Hoe kan jij verantwoorden aan je geliefden dat jij je leven verkort, bv. door roken, waardoor zij een groot aantal jaren minder van jouw aanwezigheid kunnen genieten?
Sorry, maar ik heb toch wat moeite met deze woorden. Niet om jou ofzo, maar ik vind het niet eerlijk dat heel veel mensen op deze manier door de staat verzorgd worden terwijl ik bv. niet eens kan doorstuderen omdat ik toevallig een HBO opleiding kan afronden binnen 3,5 jaar en vervolgens naar WO wil. "Ja je hebt al vier jaar gestudeerd dus je krijgt niet meer".Ik vind het echt niet eerlijk. Omdat ik toevallig geen rijke ouders heb mag ik me zwaar in de schulden steken omdat ik zo graag het onderwijs van Nederland wil verbeteren (wil graag Onderwijskunde studeren nl.). Ik vind het persoonlijk verschrikkelijk dat mensen die zich willen ontplooien in Nederland daar maar beperkt de kans voor krijgen.
Zou je toch depressief van worden.
Ik vind depressie altijd een apart iets trouwens. Overkomt zoiets je nou echt DV? Ik kan het nooit zo goed begrijpen. Mensen die depressief zijn lijken altijd zo in hun ellende te duiken. Alsof ze er plezier in scheppen zich ellendig te voelen. Alsof het ze uitermate bevredigd. En vervolgens bewust slachtoffer gaan spelen en zo aandacht krijgen. Of lijkt dat maar zo? Is het echt iets wat je overvalt?
Ik was eerst ook aan de pil maar dat was zeer onbetrouwbaar met m'n ploegendienst.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een condoom gebruiken of de pil slikken
Dat is een stuk goedkoper
Ik denk dat die 300 euro eerder gebruikt worden om de cabrio van meneer de chirurg te betalenquote:Op maandag 3 juli 2006 23:39 schreef badlittlegirl het volgende:
En waarom?
Hee LWquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:06 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik denk dat die 300 euro eerder gebruikt worden om de cabrio van meneer de chirurg te betalen![]()
Ik heb samen geleefd met iemand die depressief is. Ik weet er alles van.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:15 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Sorry Geartsjuh, maar deze reactie van jou vind ik niet OKWaarom oordelen over iets waar je zo te lezen niets over weet. Ik hoop voor jou dat je nooit echt depressief wordt. Of medicatie nodig hebt.
Dat weet ik en dat vind ik zo jammer.quote:Ook die opmerking over 'verzorgd worden door de staat' irt het bekostigen van jouw studie vind ik min. Je bent de enige niet hoor, die moet lenen om te kunnen studeren.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:06 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik denk dat die 300 euro eerder gebruikt worden om de cabrio van meneer de chirurg te betalen![]()
Dan kan ik deze opmerkingen niet begrijpen:quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:13 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik heb samen geleefd met iemand die depressief is. Ik weet er alles van.
quote:Ik vind depressie altijd een apart iets trouwens. Overkomt zoiets je nou echt DV? Ik kan het nooit zo goed begrijpen. Mensen die depressief zijn lijken altijd zo in hun ellende te duiken. Alsof ze er plezier in scheppen zich ellendig te voelen. Alsof het ze uitermate bevredigd. En vervolgens bewust slachtoffer gaan spelen en zo aandacht krijgen. Of lijkt dat maar zo? Is het echt iets wat je overvalt?
Ik ook, maar goed, zo is het nu eenmaal. Maar dat staat imo totaal los van iemand die maandelijks voor een X bedrag aan medicijnen gebruikt. Lijkt me dat die personen dat liever niet zouden doen als het niet nodig zou zijn.quote:Dat weet ik en dat vind ik zo jammer.
Dat is meestal het gevolg van een opeenhoping van problemen. Problemen uit het verleden, problemen uit het heden die ineens in rap tempo op elkaar volgen. En dan begint de ellende, je komt op een punt waarop je zoiets hebt van: ligt het aan mij? Gaat nu echt alles wat ik wil verkeerd, gaat nu echt iedereen om wie ik geef om me heen dood? Hadden de personen die me vroeger pestten toch geen gelijk dat ik een sukkel was. Waarom zie ik zo weinig mensen, willen mensen niet met me omgaan ofzo?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:16 schreef Geartsjuh het volgende:
Marietje, ik wil niet dat je het verkeerd opvat. Ik veroodeel mensen die depressief zijn niet. Zo bedoel ik het niet. Ik begrijp het alleen niet zo goed. Ik heb genoeg ervaring met depressieve mensen, ik ken de middelen, de oorzaken, de oplossingen (zoals die hedendaags gangbaar zijn). Toch begrijp ik nooit hoe het zo ver komt dat iemand in een depressie komt en zichzelf er niet uit kan trekken. Hoe komt dat dan? Kan jij het voor me uitleggen?
ik ben ook niet boos hoorquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:16 schreef Geartsjuh het volgende:
Marietje, ik wil niet dat je het verkeerd opvat. Ik veroodeel mensen die depressief zijn niet. Zo bedoel ik het niet. Ik begrijp het alleen niet zo goed. Ik heb genoeg ervaring met depressieve mensen, ik ken de middelen, de oorzaken, de oplossingen (zoals die hedendaags gangbaar zijn). Toch begrijp ik nooit hoe het zo ver komt dat iemand in een depressie komt en zichzelf er niet uit kan trekken. Hoe komt dat dan? Kan jij het voor me uitleggen?
Maar daar verschilt dus mijn ervaring. Mijn ervaring met depressieve mensen is dat ze zich helemaal in hun ellende duiken, niks anders meer willen zien en een slachtofferrol uitdragen naar hun omgeving. Misschien kunnen ze wel niet anders, dat weet ik dus niet. Maar ik begrijp dat nooit zo goed aangezien je daar jezelf niet echt mee verder helpt. Tenzij het juist goed is om tijdelijk je ellende heel diep door te maken oid?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:20 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik ook, maar goed, zo is het nu eenmaal. Maar dat staat imo totaal los van iemand die maandelijks voor een X bedrag aan medicijnen gebruikt. Lijkt me dat die personen dat liever niet zouden doen als het niet nodig zou zijn.
Heel begrijpelijk. Logisch dat je het dan zo opvat. Zo was het dus niet bedoeld. Ik probeer het echt te begrijpenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:26 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik ben ook niet boos hoormaar dit soort dingen kunnen gevoelig liggen voor mensen die met depressies te maken hebben of hebben gehad. Voor mijzelf geldt dat ook wel een beetje merk ik nu
![]()
Het lijkt idd vaak alsof meerdere 'problemen' de oorzaak vormen van een depressie. Wat Metro ook al zei. Dat alles dan ineens naar boven komt.quote:Nee, ik kan het helaas niet aan je uitleggen. Waaroom krijgt de een kanker en de ander niet? Waarom is de een depressief en de ander niet?
Daarbij denk ik dat de oorzaken voor wat voor aandoening dan ook, lichamelijk of psychisch; verschillen. In mijn geval, want ik kan alleen maar voor mezelf spreken, waren er meerdere oorzaken; een chemische onbalans en wat minder prettige ervaringen in mijn leven die ik niet zo goed verwerkt had.
Geweldig en natuurlijk weer veel te kortquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:09 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Hee LWHoe is het en hoe was je vakantie?
vakanties duren altijd te kortquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Geweldig en natuurlijk weer veel te kort![]()
Zo heb jij gewoon airco. pff ik nietquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:49 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoi Metro
Alles okey
Ik ben weer van mening dat ik de mening van iemand anders minder moet aantrekken
Vaak maak ik me nog te druk wat anderen van me denken en dat is fout. Leeft ook een stuk prettig als je de mening van iemand anders met een grote korrel zout neemt
Is je vakantie ondertussen begon metro
Ik heb lekker doorgeslapen de hele nacht, met de airco aan.
Succes met werken verderquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zo heb jij gewoon airco. pff ik nietbest warm vanacht. Lukte me daardoor iets te goed om in slaap te komen , klinkt stom maar had zin om ff astraal te gaan maar dat lukte me niet door de warmte. te loom.
Vakantie begint pas dit weekend helaasen krijg uitgerekend deze week nog een hele lading shitzooi over me heen op mijn werk
fijn is dat.
Meningen van anderen moet je je wel aantrekken maar ook niet al te erg, je leeft je eigen leven. Dat is wat telt. Meningen kun je gebruiken maar zijn niet bepalend voor hoe jij je leven indeelt vind ik.
Ja, ik geloof in samenwerken. Maar da's een beetje moeilijk als niemand het eigenlijk beter weet. Ik merk dat als ik dingen wil doen voor mezelf, dat die "spirituele flow" waar ik in zit stopt en zelfs tegen mij keert. Of eigenlijk niet tegen mij keren, ik ben er gewoon niet meer in omdat ik het zelf zo goed lijk te weten, of dat ik vind dat ik pauze nodig heb. Hoe dan ook, zodra "ik" iets wil en denk dat dat goed voor mij is dan ben ik uit die flow en als ik me eropricht dan verlies ik mezelf zó terwijl ik er toch ben. Beetje vreemd. Toen ik in mijn meest depri periode was, was ik het verst weg van die flow maar op de 1 of andere manier kon ik hem toch voelen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:31 schreef Geartsjuh het volgende:
Maar is het dan niet beter om dat soort dingen zelf op te lossen? Moet je dan als buitenstaander juist helpen of niet?
Je was gisteren zo eerlijk over mij in je mening DV, waarom ga je niet gewoon daarmee verder?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:26 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik geloof dat mensen hun eigen problemen kunnen en moeten oplossen. Heb ik ook moeten doen tijdens mijn depressie. Vooral in een depressie is het zo dat je zelf de enige bent die weet hoe je in elkaar zit. Anderen kunnen wel je ogen openen, maar als je niet vatbaar bent voor eye-openers dan ben je nog op jezelf aangewezen en moet je je eigen boontjes doppen.
Dan kan de beste psycholoog niet helpen. Je moet dan in je eentje zoeken naar oorzaken van de ziekte en de oplossing.
Je bent alleen geboren en zult alleen sterven denk ik zelfs. Ondanks dat je mensen om je heen kunt hebben zul je in zekere mate altijd alleen zijn in je eigen wereld. Sowieso omdat je een eigen unieke wereld hebt. Een unieke denk en voel wereld.
Heb ik gemerkt ook in mijn vriendengroep, die heb ik bewust op afstand gehouden omdat mijn problemen zo zwaar waren dat ik zelf een weg moest zoeken. Andere mensen om me heen zorgden er zelfs voor dat ik niet genoeg eraan kon werken. Andere mensen waren teveel afleiding zodat ik niet kon focussen om de ware aard van het probleem.
Mensen kunnen niet in je kijken, vandaar ben je zelf je eigen helper.
Hoezo weet ik helemaal niets? Je hebt namelijk wel gelijk hoor. Alleen geef ik dat "Niets" een mooier woord, nl. sunyata. Komop DV, lucht je hart 's ff lekkerquote:Komt de boehddist ook weer erbij kijken
Jongen je weet helemaal niets
Ga je bezig houden met je niveau's
Of met je mieren
Wel aandoenlijk dat je dat zo stelt maar wat mij betreft smelt je het om ofzoquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:42 schreef Dromenvanger het volgende:
En dat is niet om jou uit de kast te jagen, het is mijn mening.
Nee hoor, dat lijkt alleen maar zo. Ik ga weer heerlijk het zonnetje opzoekenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:59 schreef Atuniel het volgende:
Volgens mij krijgen de mensen last van het warme weer hier
Mijn domein is wel mijn bezitquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:01 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Wel aandoenlijk dat je dat zo stelt maar wat mij betreft smelt je het om ofzo
En ik speel geen spelletjes... noch blijf ik op mijn domein. Het is namelijk niet mijn bezit, als je het niet meer zo zit gaat er een oneindig groot domein voor je open waar iedereen welkom is
Maar so be it, wat jij wilt DV
Pfff.. 32 graden.. in de schaduw al..quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:02 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Nee hoor, dat lijkt alleen maar zo. Ik ga weer heerlijk het zonnetje opzoeken![]()
Depressief worden gebeurt je ook zomaar zonder reden. Je kunt niet altijd zeggen dat er een reden voor is. Zo heb je mensen die ook zomaar zonder reden een mindere dag hebben in het leven. Zoals iedereen wel eens een mindere dag heeft.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:16 schreef Geartsjuh het volgende:
Inderdaad niet uit te houden.quote:
Mn vrouw zei net dat het bij ons binnen 29 Graden isquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:21 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad niet uit te houden.
Ik zit dus nu ook liever binnen. 25,7 is het binnen en dat is al om compleet gek van te worden
20 graden is normaal de temperatuur in de winter binnen. En heb je 5,7 graden meer dan merk je dat toch wel.
29 gradenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:27 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Mn vrouw zei net dat het bij ons binnen 29 Graden is
En wij zijn allebei helemaal geen koukleumen, swinters staat de kachel nog maar ingesteld op 19 graden.
Constant is het klimaat zeker niet. Extremen altijd. Ik werd er vroeger dus echt knetter van. Nu sluit ik me meer af.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:30 schreef Metro2005 het volgende:
Tis ook altijd gelijk zo overdreven in nederland. De sneeuw is net weg of je krijgt al gelijk een temperatuur van 30 graden naar je hoofd geslingerd.
Het is óf knetterheet, benauwd en plakkerig, óf het is nat en koud
Ik wil gewoon dat het constant 20 graden is
En nu lekker warme koffie![]()
Nog effe Metro, en dan heb je vakantiequote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:51 schreef Metro2005 het volgende:
bweghmijn brood is helemaal hard en de kaas erop is gesmolen
![]()
Haai Droomquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Even vers bakkie koffie pakken![]()
Vanavond een bescheiden aantal biertjes. Biertjes drinken met dit weer is prettig![]()
Yepquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Vanavond een bescheiden aantal biertjes. Biertjes drinken met dit weer is prettig![]()
Haaiquote:
Broodjes in de kantine zijn altijd zo duurquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:56 schreef Dromenvanger het volgende:
Brood droogt inderdaad helemaal uit met dit weer
Kaas gaat smelten ook nog eens
Heb je geen bedrijfs-kantine waar jij werkt? Kun je daar een vers broodje eten of wat anders.
Weet je wat ik lekker vind met dit weer. Een pot koude tomaten-soep van Unox.
Koude tomatensoep vind ik lekker
Ja daar denk ik maar gewoon de hele dag aan inderdaadquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:01 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Nog effe Metro, en dan heb je vakantie![]()
Dat heb ik ook altijd als ik vrij ben. Dan wil i kgewoon niet opstaan. Verveel me dan soms de hele dag. Lekker lang uitslapen, dan ben je én fitter én je dag is sneller omquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:07 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Haai
Waar is een haai
Alles goed met je
Hier gaat het beter. Van 21:00 tot 12:30 geslapen
En dat doet goed. Vorige nacht hele nacht wakker gelegen en dan gaat de dag niet om. De dag duurt dan te lang.
Smaakt lekker en dan voelt het meer als echte vakantie hier. De zomer zonder alcoholische versnapering is geen echte zomerquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:03 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Yep
Hoewel de Whiskey me gisteravond in de schaduw ook goed deed
Inderdaad is alles duur. En ga je iedere dag uitgebreid in de kantine eten dan ben je zo weer 100 euro armer of zelfs nog meer.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:08 schreef Metro2005 het volgende:
Broodjes in de kantine zijn altijd zo duuren daar heb ik gewoon geen geld voor over elke maand.
Ik vind het heerlijk. Die koude gehaktballetjes die erin zitten smaken best als ze koud zijn. Koude tomatensoep is niet zo slecht. Maar dat is dus mijn smaakquote:koude tomatensoep, is dat lekker? lijkt me nogal ranzig eerlijk gezegd
Ik heb maanden lang gehad dat ik om 0500 wakker werd, ik kon niet meer slapen en wilde niet meer slapen. Ik wilde opstaan om 0400 of 0500. Ook tijden gehad dat ik al om 0300 wilde opstaan. En nachten lang dat ik helemaal niet sliep. Die nachten komen nog steeds vaker voor. Dan ga ik dus op zolder muziek luisteren en schrijven en getallen opschrijven ook. Bezig-heids-therapiequote:Dat heb ik ook altijd als ik vrij ben. Dan wil i kgewoon niet opstaan. Verveel me dan soms de hele dag. Lekker lang uitslapen, dan ben je én fitter én je dag is sneller omheerlijk soms
Met mij alles goedquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:07 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Haai
Waar is een haai
Alles goed met je
Hier gaat het beter. Van 21:00 tot 12:30 geslapen
En dat doet goed. Vorige nacht hele nacht wakker gelegen en dan gaat de dag niet om. De dag duurt dan te lang.
Mooi dat alles okey is daarquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:16 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Met mij alles goed![]()
Fijn dat jij je ook beter voeltEn ik zie dat je je niet uit je tent liet lokken daarstraks, goedzo
![]()
Vanwaar die plotselinge omslagquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:17 schreef The_Shining het volgende:
Weetje ik zat zo te denken op het balkon en bedacht me dat ik eigenlijk beter niet meer kan posten op fok, mijn tijd anders besteden. Door de shredder halen is dan ook weer iets te veel want hier zitten nou eenmaal veel leuke mensen maar toch.. adios fok, for now byebyehet was gezellie.
En bedankt voor de vele inzichten die jullie me gegeven hebbenenjoy the summer, your life enz.etc
Shining.. doe nou meteen zo dramaqueen achtigquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:17 schreef The_Shining het volgende:
Weetje ik zat zo te denken op het balkon en bedacht me dat ik eigenlijk beter niet meer kan posten op fok, mijn tijd anders besteden. Door de shredder halen is dan ook weer iets te veel want hier zitten nou eenmaal veel leuke mensen maar toch.. adios fok, for now byebyehet was gezellie.
En bedankt voor de vele inzichten die jullie me gegeven hebbenenjoy the summer, your life enz.etc
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:17 schreef The_Shining het volgende:
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:10 schreef Dromenvanger het volgende:
Nog even over mijn lange teksten.
Het is mijn enige manier van schrijven, een aangeboren manier. Ik kan niet anders schrijven.
Het is alsof ik bezig ben met rappen of wat dan ook. Ik kan niet eerst 10 minuten denken voordat ik ga schrijven. Ik schrijf het vloeiend op en het stroomt uit het toetsenbord.
Als mensen het te lang vinden dan slaan ze het maar over of ze halen de kern-punten eruit. Ik ga in ieder geval mijn schrijven niet aanpassen omdat er een paar mensen zijn die het te lang vinden. Ik schrijf het ook op voor mezelf om de reis verder te zetten, de reis en de ontsnapping dus, mezelf richting de uitgang schrijven ook wel. Voor mezelf en voor mensen die er misschien wat mee kunnen. Informatie vind ik dus belangrijk. En communiceren ook. Communiceren op een gezonde manierMet wederzijds respect
Ik kan ook niet haperen tijdens het schrijven. Een bericht stroomt eruit als water en zo gaat dat mijn hele leven al. Tis een aangeboren manier van schrijven.
Als 2999 en 600 gebruikers het niet bevalt dan nog ga ik door op deze manier.
Maar ik weet dat er minstens 3 mensen zijn die af en toe meelezen. Vaak genoeg reacties gehad op berichten en mensen die zeggen dat ik goed bezig ben. En juist voor die mensen blijf ik ook zo schrijven en informatie verschaffen.
Op mijn eigen manier.
Doet me denken aan het nummer.
" Ieder heeft zijn eigen ritme, ritme moet je leren".
Nou, laat mij dan mijn eigen ritme hebben en dan mag de rest van de wereld ook zijn eigen ritme hebben. 6,5 miljard mensen met een eigen leven en eigen ritme. En dat werkt goed genoeg.
Ik zal zeker doorgaan, ik kan ook niet anders dan doorgaanquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]lekker doorgaan met posten. Zo blijft het topic tenminste ook nog een beetje in leven
![]()
Je biedt af en toe best nieuwe inzichten in dingen
Maakt ook niet uit dat niet alles gelezen wordtquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:17 schreef Atuniel het volgende:
Nou ik sla het hier en daar nog wel eens over hoor DV.. pak ik inderdaad de kernwoorden, snel lezen
Pff. heb het toch wel warm nu hoor.. geen zin meer .. beetje misselijk ook
Nou inderdaad ja.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
1 biertje en half aangeschoten zijn is prettig
Gelukkig is de trein niet in de fik gevlogen toen je vriendin erin zat.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nou inderdaad ja.![]()
Enfin, ik ga ervandoor, lekker in de nóg hetere auto stappen![]()
Ik geloof ook in samenwerken. Daarom heb ik zo mijn best gedaan degene in de depressie te helpen met zijn problemen. Maar ergens is iets mis gegaan denk ik. Ergens is het samenwerken eenrichtingsverkeer geworden. Ik stopte er alleen maar energie in en kreeg niks terug (ook misschien wel logisch aangezien dat lastig is voor depressieve mensen). Ik heb nog steeds het idee dat ik gefaald heb omdat ik hem niet kon helpen. Ik weet wel dat hij het zelf moet doen en dat ik het niet voor hem kan doen, maar hij gaf mij wel het verwijt dat ik hem in de steek gelaten heb.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:14 schreef The_Shining het volgende:
Ja, ik geloof in samenwerken. Maar da's een beetje moeilijk als niemand het eigenlijk beter weet.
Ik denk dat ik wel weet wat je met 'flow' bedoeld. Ik heb dat zelf ook wel. Maar juist door de flow waar ik in zit, of de verbinding met 'God', hoe je het ook maar wilt noemen, juist daardoor kan ik het me moeilijk voorstellen hoe het is om depressief te zijn.quote:Ik merk dat als ik dingen wil doen voor mezelf, dat die "spirituele flow" waar ik in zit stopt en zelfs tegen mij keert. Of eigenlijk niet tegen mij keren, ik ben er gewoon niet meer in omdat ik het zelf zo goed lijk te weten, of dat ik vind dat ik pauze nodig heb. Hoe dan ook, zodra "ik" iets wil en denk dat dat goed voor mij is dan ben ik uit die flow en als ik me eropricht dan verlies ik mezelf zó terwijl ik er toch ben. Beetje vreemd. Toen ik in mijn meest depri periode was, was ik het verst weg van die flow maar op de 1 of andere manier kon ik hem toch voelen.
Wel herkenbaarquote:Zit je erin dan sta je ahw met je ene been in deze realiteit en met de andere in droomwereld. Maar zodra je ergens op reageert in deze wereld, dat iets je frustreert of boos of bang maakt dan verlies je die verbinding en sta je met beide benen in deze realiteit. Wat volgens mij "onvolledig" is zegmaar en jouw "zicht" op dit alles is dan vertroebeld. Het gebeurt me nog al te vaak maar ik wordt er steeds beter in, vooral door tegenstand van anderen.
Kloptquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:26 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik geloof dat mensen hun eigen problemen kunnen en moeten oplossen. Heb ik ook moeten doen tijdens mijn depressie. Vooral in een depressie is het zo dat je zelf de enige bent die weet hoe je in elkaar zit. Anderen kunnen wel je ogen openen, maar als je niet vatbaar bent voor eye-openers dan ben je nog op jezelf aangewezen en moet je je eigen boontjes doppen.
Een psycholoog kan je toch wel helpen bij je eigen zoektocht? Als een soort spiegel? Het is naar mijn ervaring juist handig om af en toe een buitenstaander te raadplegen. Iemand die wat minder dicht op de zaak zit.quote:Dan kan de beste psycholoog niet helpen. Je moet dan in je eentje zoeken naar oorzaken van de ziekte en de oplossing.
Alleen en niet alleen tegelijk iddquote:Je bent alleen geboren en zult alleen sterven denk ik zelfs. Ondanks dat je mensen om je heen kunt hebben zul je in zekere mate altijd alleen zijn in je eigen wereld. Sowieso omdat je een eigen unieke wereld hebt. Een unieke denk en voel wereld.
Ik heb diep respect voor deze beslissing. Dat je ondanks je toestand een dergelijk besluit hebt kunnen maken, dat zegt heel wat over jout bewustzijn.quote:Heb ik gemerkt ook in mijn vriendengroep, die heb ik bewust op afstand gehouden omdat mijn problemen zo zwaar waren dat ik zelf een weg moest zoeken.
Ze weten ook niet wie jij bent. Dat hoeven ze ook niet te weten. Maar ze zijn erg goed in de juiste vragen stellen. En daarvoor hoeven ze jou echt niet te kennen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:43 schreef Dromenvanger het volgende:
Geen enkele psycholoog die mij een spiegel kan voorhouden
Geen enkele zielen-knijper die weet hoe ik ben.
Ik ben degeen die weet hoe ik ben. Niemand anders kan dat weten.
Vandaar hecht ik weinig waarde aan die amateuren. Want amateuren zijn ze, en zullen ze altijd zijn.
En als ik dan geen behoefte heb aan die vragen?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:44 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ze weten ook niet wie jij bent. Dat hoeven ze ook niet te weten. Maar ze zijn erg goed in de juiste vragen stellen. En daarvoor hoeven ze jou echt niet te kennen.
De juiste vragen kunnen jou prikkelen op zoek te gaan naar antwoorden op gebieden waar jij zelf niet aan gedacht had.
Dan moet je het natuurlijk niet doenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:45 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
En als ik dan geen behoefte heb aan die vragen?
Juistquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:47 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Dan moet je het natuurlijk niet doen.
En jij woont waar?quote:Op woensdag 5 juli 2006 08:56 schreef Metro2005 het volgende:
mogge allemaalik moet al weer een hoop bijlezen zie ik
![]()
Net in de stromende regen naar mijn auto gehold , was het open dak vergeten dicht te doen
was wel lekker koel die regen:9
Schiedam, tis hier momenteel bewolt, beetje onweer. wel weer droog nuquote:Op woensdag 5 juli 2006 08:59 schreef Atuniel het volgende:
[..]
En jij woont waar?![]()
Hier alleen bewolking, vind ik ook heerlijk
Je zou toch moeten weten dat opleiding niet zoveel zegt? Iemand met een MBO opleiding kan best wel een hoop meer mensenkennis hebben dan iemand met een universitaire opleiding.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:04 schreef Dromenvanger het volgende:
Mijn gespreks-partner dus. MBO afgerond. Ik zit met denken op universitair niveau. Hoe kan iemand met MBO iemand helpen die slimmer is???
In hokjes denken, bah wat heb ik daar een hekel aan.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar dat komt vanzelf op de pootjes terecht
Mondriaan zorg gaat ook nog wel eens de deuren sluiten. Al moet ik daar zelf voor zorgen. Dan sluit ik op afstand zelf de deuren van die klote instelling
Snap ook niet dat ze Mondriaan genomen hebben als naam. Die schilder maakt oer-lelijke kunst.
Hokjes tekent hij. Hokjes en lijnen.
Ik zie niet in wat daar mooi aan is. Ik kan dus echt niet genieten van die kunst. En ga ik dan weer op bezoek voor een gesprek waar ik niets aan heb. Dan zie ik boven de deur van de ingang een schilderij hangen van MondriaanEn dan denk ik weer bij mezelf. " Wat doe ik hier???" Ik hoor hier niet thuis
Ik ben dus ook niet ziek. Ik ben anders. En anders zijn wilt niet zeggen dat je ziek bent. Hoewel de maatschappij dat wel al snel doet. Ben je anders dan ben je ziek. Omdat je binnen deze maatschappij moet passen in de massa. En ik weiger me aan te passen aan de massa.
Misschien typerend voor de mondriaan zorg. Dat ze zelf ook graag in hokjes denken
Dat die instelling graag alle mensen die afwijken in hokjes willen plaatsen. Dat ze denken dat hokjes denken de oplossing is. Net zoals DSM IV ook in hokjes denkt.
Ze zetten mensen met een afwijking in een hokje en plaatsen een etiket erop.
Mensen verzamelen met bepaalde symtomen en lekker makkelijk alles over 1 kam scheren.
Makkelijkste manier. Maar wel een foute manier.
Oliebron raakt op he.. Neem aandelen in Shell die worden alleen maar meer waard in de komende 5 jaar wdb.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:33 schreef Metro2005 het volgende:
Ik las gisteren over het peakoil verhaal in 2010? Zou dat soms een aankondiging zijn van 2012? 2 jaar overlevne zonder olie, helft vd mensheid is uitgestorven en in 2012 komt er een grote verandering in onze levenswijze?
Just a thought.
Veel mensen staren zich helaas blind op geld. Geld zorgt uiteindelijk voor de ondergang van de mensen ben ik bang. Geld is belangrijker dan een gezond leefmilieu, geld is belangrijker dan op tijd naar bed, geld is belangrijker dan ....quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Geld inderdaad. Big money is het.
Big business.
Kun je met maffia vergelijken. Ze hebben de touwtjes in handen en laten de touwtjes niet los.
Net zoals je bij sigaretten-fabrikanten zulke zaken tegen komt.
Veel draait om geld op de wereld. Teveel draait om geld. Alsof geld alles is.
Geld is belangrijker dan wat dan ook. Niet bij mij, maar een aantal mensen die leven voor het geld. Zoals je in video-clips ziet, dan zijn ze aan het patsen met wat ze allemaal wel niet in bezit hebben. Wordt je daar geestelijk niet armer van?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Veel mensen staren zich helaas blind op geld. Geld zorgt uiteindelijk voor de ondergang van de mensen ben ik bang. Geld is belangrijker dan een gezond leefmilieu, geld is belangrijker dan op tijd naar bed, geld is belangrijker dan ....![]()
GELD
A 0quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:59 schreef Dromenvanger het volgende:
Net trouwens even gelezen over die 6 getallen.
Je hebt een getal dat heet " D " dat getal staat voor 3.
Ik heb anti D in het bloed zitten. -3 zit in het bloed. En beide ogen zijn ook -3.
Wel vreemd. D staat voor 3, maar de D is de 4e letter van het alfabet.
Zo zit het als een puzzel in elkaar. En zo zit iedereen verbonden aan de puzzel.
Dat boek is interessant, dat boek ga ik dus helemaal uitlezen.
Ben weer even naar buiten
Ik wil rustig op internet zitten en niet de hele dag achter elkaar bezig zijn. Dan raak ik gespannen dus.
Vandaar af en toe een rust-moment. Scheelt ook een hoop RSI klachten mocht ik daar vatbaar voor zijn.
Of nog verfijnder:quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
A 0
B 1
C 2
D 3
D R O M E N V A N G E R
3 16 13 1 4 12 10 20 0 6 4 16 = 105
Totaal:
of in 10 tallen
D R O M E N V A N G E R
3 6 3 11 4 2 9 10 0 6 4 6 = 64![]()
weet niet of je iets met die getallen kunt .
of 1+5 =6quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:40 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Of nog verfijnder:
1 + 0 + 5 = 6
en
6 + 4 = 10 = 1 + 0 = 1![]()
quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:59 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Duidelijk nooit van numerologie gehoord
quote:Op woensdag 5 juli 2006 17:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]heej, het zijn mijn eerste stapjes ja
Inderdaad. Als je bij 0 begint dan is de D de letter 3.quote:
Kun je hem voor mij ook berekenen?quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:41 schreef deedeetee het volgende:
Ik wilde net ff 't eindcijfer van DV uit rekenen maar de geboortedatum in 't profiel is niet duidelijk![]()
Ik ben zelf een 7
Omschrijving : * die de eenzaamheid verdragen *![]()
Doe ik morgen, ik ben óók al naar bed gegaanquote:Op woensdag 5 juli 2006 22:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Kun je hem voor mij ook berekenen?
Ik ben van 08-08-1976
En ikquote:Op donderdag 6 juli 2006 10:25 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Morge allemaal![]()
Ik heb even gekeken naar de geboortegetallen.
Volgens de Westerse Numerologie vertegenwoordigt het geboortegetal de capaciteiten die een mens naar de fysieke wereld met zich meebrengt.
Sommige zien het als een lotsbestemmingsgetal of lesgetal, de belangrijkste les die iemand tijdens zijn leven moet leren.
Dedeetee = 7.
De 7 houdt zich meer met het spirituele of etherische bezig dan met de gewone wererld. De 7 heeft meer op met de hogere zaken van het leven.
Zijn intersses liggen op het gebied van de filosofie, religie en het mystieke.
De 7 is hoogstwaarschijnlijk leergierig en kan de dingen waar hij aan begint goed afmaken.
Hij is creatief maar zijn ideeen kunnen nogal duister zijn.
De 7 wil graag iets aan het leven bijdragen.
Astrologisch is de 7 verbonden met de planeet Uranus.
Senesta = 3
De sterke punten van de 3 zijn communicatie en analyse.
Het is een gunstig getal voor succes.
De 3 is energiek, gelukkig en trekt de aandacht.
Gewoonlijk volop voorzien van aangeboren talenten.
Astrologisch is de 3 verbonden met de planeet Mercurius.
Dromenvanger = 4
De 4 wordt geassocieerd met betrouwbaarheid, regelmat, voorspelbaarheid en praktisch denken.
Denk aan het geometrische vierkant, de vier seizoenen, die vier kompasstreken.
Langzaam beweegt de vier zich van de ene kant naar de andere, een voorspelbare beweging.
De 4 houdt van hard en regelmatig werken, zoekt dit ook op.
Vooruitgang moet op zekerheid zijn gebouwd, waarbij eventuele groei op een fundament rust.
De 4 is behoedzaam en eerlijk.
De 4 wil grag dat alles "rechtlijnig"verloopt.
Astrologisch is de 4 verbonden met de planeet Mars.
Graag gedaan hoorquote:Op donderdag 6 juli 2006 10:37 schreef senesta het volgende:
Goedemorgen L-W en Metro![]()
Oh bedankt Lillith, wat leuk.
Lief ook dat je het voor ons hebt nagekeken![]()
25-07-1981quote:
Ben nu, met dit warme weer, gewoon te lui om dat even aan te klikkenquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
25-07-1981
(stond ook in mijn profiel)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |