abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39499032
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 09:15 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Sorry Geartsjuh, maar deze reactie van jou vind ik niet OK Waarom oordelen over iets waar je zo te lezen niets over weet. Ik hoop voor jou dat je nooit echt depressief wordt. Of medicatie nodig hebt.
Ik heb samen geleefd met iemand die depressief is. Ik weet er alles van.
quote:
Ook die opmerking over 'verzorgd worden door de staat' irt het bekostigen van jouw studie vind ik min. Je bent de enige niet hoor, die moet lenen om te kunnen studeren.
Dat weet ik en dat vind ik zo jammer.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:13:42 #102
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39499039
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:06 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Ik denk dat die 300 euro eerder gebruikt worden om de cabrio van meneer de chirurg te betalen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_39499107
Marietje, ik wil niet dat je het verkeerd opvat. Ik veroodeel mensen die depressief zijn niet. Zo bedoel ik het niet . Ik begrijp het alleen niet zo goed. Ik heb genoeg ervaring met depressieve mensen, ik ken de middelen, de oorzaken, de oplossingen (zoals die hedendaags gangbaar zijn). Toch begrijp ik nooit hoe het zo ver komt dat iemand in een depressie komt en zichzelf er niet uit kan trekken. Hoe komt dat dan? Kan jij het voor me uitleggen?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:20:27 #104
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39499203
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:13 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik heb samen geleefd met iemand die depressief is. Ik weet er alles van.
Dan kan ik deze opmerkingen niet begrijpen:
quote:
Ik vind depressie altijd een apart iets trouwens. Overkomt zoiets je nou echt DV? Ik kan het nooit zo goed begrijpen. Mensen die depressief zijn lijken altijd zo in hun ellende te duiken. Alsof ze er plezier in scheppen zich ellendig te voelen. Alsof het ze uitermate bevredigd. En vervolgens bewust slachtoffer gaan spelen en zo aandacht krijgen. Of lijkt dat maar zo? Is het echt iets wat je overvalt?
quote:
Dat weet ik en dat vind ik zo jammer.
Ik ook, maar goed, zo is het nu eenmaal. Maar dat staat imo totaal los van iemand die maandelijks voor een X bedrag aan medicijnen gebruikt. Lijkt me dat die personen dat liever niet zouden doen als het niet nodig zou zijn.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:25:27 #105
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39499349
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:16 schreef Geartsjuh het volgende:
Marietje, ik wil niet dat je het verkeerd opvat. Ik veroodeel mensen die depressief zijn niet. Zo bedoel ik het niet . Ik begrijp het alleen niet zo goed. Ik heb genoeg ervaring met depressieve mensen, ik ken de middelen, de oorzaken, de oplossingen (zoals die hedendaags gangbaar zijn). Toch begrijp ik nooit hoe het zo ver komt dat iemand in een depressie komt en zichzelf er niet uit kan trekken. Hoe komt dat dan? Kan jij het voor me uitleggen?
Dat is meestal het gevolg van een opeenhoping van problemen. Problemen uit het verleden, problemen uit het heden die ineens in rap tempo op elkaar volgen. En dan begint de ellende, je komt op een punt waarop je zoiets hebt van: ligt het aan mij? Gaat nu echt alles wat ik wil verkeerd, gaat nu echt iedereen om wie ik geef om me heen dood? Hadden de personen die me vroeger pestten toch geen gelijk dat ik een sukkel was. Waarom zie ik zo weinig mensen, willen mensen niet met me omgaan ofzo?

dat soort gedachtes, je gaat jezelf verwijten maken waardoor je jezelf nog rotter voelt. Je komt in een negatieve gedachtenspiraal terecht. En daar is lastig weer uit te komen. Ik ben er zelf altijd uitgekomen maar ik kan me goed voorstellen dat je daar niet zo makkelijk zelf weer uitkomt.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:26:04 #106
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39499363
quote:
ik ben ook niet boos hoor maar dit soort dingen kunnen gevoelig liggen voor mensen die met depressies te maken hebben of hebben gehad. Voor mijzelf geldt dat ook wel een beetje merk ik nu

Nee, ik kan het helaas niet aan je uitleggen. Waaroom krijgt de een kanker en de ander niet? Waarom is de een depressief en de ander niet?

Daarbij denk ik dat de oorzaken voor wat voor aandoening dan ook, lichamelijk of psychisch; verschillen. In mijn geval, want ik kan alleen maar voor mezelf spreken, waren er meerdere oorzaken; een chemische onbalans en wat minder prettige ervaringen in mijn leven die ik niet zo goed verwerkt had.
pi_39499370
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:20 schreef Marietje_34 het volgende:

Ik ook, maar goed, zo is het nu eenmaal. Maar dat staat imo totaal los van iemand die maandelijks voor een X bedrag aan medicijnen gebruikt. Lijkt me dat die personen dat liever niet zouden doen als het niet nodig zou zijn.
Maar daar verschilt dus mijn ervaring. Mijn ervaring met depressieve mensen is dat ze zich helemaal in hun ellende duiken, niks anders meer willen zien en een slachtofferrol uitdragen naar hun omgeving. Misschien kunnen ze wel niet anders, dat weet ik dus niet. Maar ik begrijp dat nooit zo goed aangezien je daar jezelf niet echt mee verder helpt. Tenzij het juist goed is om tijdelijk je ellende heel diep door te maken oid? Je tast er iig je omgeving heel erg mee aan. En dat neem ik ze kwalijk (of de persoon waar ik op nu op doel neem ik het iig wel kwalijk). Want hij leek dondersgoed te weten waar hij mee bezig was. Of lijkt dat dan maar zo? Weet je op zo'n moment wat je met je omgeving doet?
pi_39499496
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:26 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ik ben ook niet boos hoor maar dit soort dingen kunnen gevoelig liggen voor mensen die met depressies te maken hebben of hebben gehad. Voor mijzelf geldt dat ook wel een beetje merk ik nu
Heel begrijpelijk. Logisch dat je het dan zo opvat. Zo was het dus niet bedoeld. Ik probeer het echt te begrijpen . Vooral omdat het zo veel lijkt voor te komen.
quote:
Nee, ik kan het helaas niet aan je uitleggen. Waaroom krijgt de een kanker en de ander niet? Waarom is de een depressief en de ander niet?

Daarbij denk ik dat de oorzaken voor wat voor aandoening dan ook, lichamelijk of psychisch; verschillen. In mijn geval, want ik kan alleen maar voor mezelf spreken, waren er meerdere oorzaken; een chemische onbalans en wat minder prettige ervaringen in mijn leven die ik niet zo goed verwerkt had.
Het lijkt idd vaak alsof meerdere 'problemen' de oorzaak vormen van een depressie. Wat Metro ook al zei. Dat alles dan ineens naar boven komt.

Maar is het dan niet beter om dat soort dingen zelf op te lossen? Moet je dan als buitenstaander juist helpen of niet?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:36:30 #109
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39499614
Ik moet even weg, ik reageer later!
pi_39499675
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:09 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Hee LW Hoe is het en hoe was je vakantie?
Geweldig en natuurlijk weer veel te kort
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:51:12 #111
152502 Atuniel
Papa de familias
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:09:02 #112
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39502348
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Geweldig en natuurlijk weer veel te kort
vakanties duren altijd te kort
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:27:49 #113
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39502871
Trouwens gisteren gewoon een uur lang niks anders gedaan dan naar zachte muziek luisteren (zen meditation ) , kaarsjes aan en naar de rook van de brandende wierook zitten staren. Op een gegeven moment zag ik er diverse draken in die op me af kwamen vliegen heel raar, leek wel of ik zo'n 3d film zat te kijken maar dan zonder brilletje

Ze waren, lang, hadden mooie grote vleugels en zweefden sierlijk door de lucht
slechts 1 keer zag ik een eng iets, en dat was een doodskop dat was echt freaky

de draakjes zagen er als volgt uit:

[ Bericht 9% gewijzigd door Metro2005 op 04-07-2006 12:41:19 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:39:37 #114
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39503259
Guten morgen

Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:41:32 #115
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39503311
Mogge droom
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:49:53 #116
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39503533
Hoi Metro

Alles okey

Ik ben weer van mening dat ik de mening van iemand anders minder moet aantrekken

Vaak maak ik me nog te druk wat anderen van me denken en dat is fout. Leeft ook een stuk prettig als je de mening van iemand anders met een grote korrel zout neemt

Is je vakantie ondertussen begon metro

Ik heb lekker doorgeslapen de hele nacht, met de airco aan.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:51:21 #117
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39503577
Ik ga ff scheren en opfrissen

Ben net wakker
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:56:28 #118
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39503744
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:49 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoi Metro

Alles okey

Ik ben weer van mening dat ik de mening van iemand anders minder moet aantrekken

Vaak maak ik me nog te druk wat anderen van me denken en dat is fout. Leeft ook een stuk prettig als je de mening van iemand anders met een grote korrel zout neemt

Is je vakantie ondertussen begon metro

Ik heb lekker doorgeslapen de hele nacht, met de airco aan.
Zo heb jij gewoon airco. pff ik niet best warm vanacht. Lukte me daardoor iets te goed om in slaap te komen , klinkt stom maar had zin om ff astraal te gaan maar dat lukte me niet door de warmte. te loom.

Vakantie begint pas dit weekend helaas en krijg uitgerekend deze week nog een hele lading shitzooi over me heen op mijn werk fijn is dat.

Meningen van anderen moet je je wel aantrekken maar ook niet al te erg, je leeft je eigen leven. Dat is wat telt. Meningen kun je gebruiken maar zijn niet bepalend voor hoe jij je leven indeelt vind ik.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:57:11 #119
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39503767
Zo, even snel geschoren in rap tempo

Weet je wat het is met de mening van anderen

Het is slechts een mening van anderen

Zoals in the big lebowski gezegd wordt.

" That's just your opinion man"

En zo zou het moeten zijn dat geen enkele mening van iemand anders van doorslag gevende aard is. Dat je het toch bij jezelf houdt als mens. Dat je je niet laat over rulen door iemand anders. Dat je bij je eigen standpunten blijft. Bij je eigen standpunten blijven als je van menining bent dat je gelijk hebt. Als je denkt dat je standpunten van jezelf in orde zijn dus.

En na dit gezegd te hebben ga ik even naar buiten.

Never give up!!!
Never surrender!!!!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:59:08 #120
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39503845
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zo heb jij gewoon airco. pff ik niet best warm vanacht. Lukte me daardoor iets te goed om in slaap te komen , klinkt stom maar had zin om ff astraal te gaan maar dat lukte me niet door de warmte. te loom.

Vakantie begint pas dit weekend helaas en krijg uitgerekend deze week nog een hele lading shitzooi over me heen op mijn werk fijn is dat.

Meningen van anderen moet je je wel aantrekken maar ook niet al te erg, je leeft je eigen leven. Dat is wat telt. Meningen kun je gebruiken maar zijn niet bepalend voor hoe jij je leven indeelt vind ik.
Succes met werken verder

Tis ook veel te warm om wat te doen inderdaad, en airco is ook niet alles. Daar raak je al snel verkouden van.

Meningen van anderen kun je meenemen in je eigen mening, maar ze blindelings als belangrijk zien is niet juist denk ik.

Je eigen leven bepalen inderdaad, in volledige onafhankelijkheid. Individueel blijven ook wel

Een individu blijven, en dan is het gewoon nodig dat je je niet van alle kanten laat beinvloeden door wat anderen te zeggen hebben. Want anderen hebben altijd wel wat te zeggen. Laat je je snel beinvloeden door anderen, dan wordt je vanzelf weer een onderdeel van de massa. Dan verlies je je eigen identiteit en uniekheid.

Dan is het ook vanzelf vaker zo dat je mening makkelijk te beinvloeden is. Zegt iemand wat, dan zou je gewoon even HO HO HO moeten zeggen, HO HO HO ff wachten. Laat me van afstand even lezen en horen wat je te zeggen hebt alvorens ik het tot me laat nemen.

Laat je het meteen in jezelf komen de mening van een ander, dan zit die mening al snel in jezelf.

Zoals in the Matrix, waar die agenten zich in de individuen gaan plaatsen. Dan is het belangrijk om de grens aan te geven van, 'In hoeverre laat ik de mening van een ander tot mezelf komen".

[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 13:09:04 ]
pi_39504271
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:31 schreef Geartsjuh het volgende:
Maar is het dan niet beter om dat soort dingen zelf op te lossen? Moet je dan als buitenstaander juist helpen of niet?
Ja, ik geloof in samenwerken. Maar da's een beetje moeilijk als niemand het eigenlijk beter weet. Ik merk dat als ik dingen wil doen voor mezelf, dat die "spirituele flow" waar ik in zit stopt en zelfs tegen mij keert. Of eigenlijk niet tegen mij keren, ik ben er gewoon niet meer in omdat ik het zelf zo goed lijk te weten, of dat ik vind dat ik pauze nodig heb. Hoe dan ook, zodra "ik" iets wil en denk dat dat goed voor mij is dan ben ik uit die flow en als ik me eropricht dan verlies ik mezelf zó terwijl ik er toch ben. Beetje vreemd. Toen ik in mijn meest depri periode was, was ik het verst weg van die flow maar op de 1 of andere manier kon ik hem toch voelen.

Ik wil niet meteen het labeltje van een God erop plakken want dat is nog te klein. Allah zou mooi zijn omdat moslims geen beschrijving ervan maken. Boeddhisme leert over je eigen geest en gaat tot de meest abstracte gedachte of concept, zodra je je daar op focussed dan leer je het begrijpen en zo op te geven en iedere keer een stapje dichter bij die flow. Aboriginals geloven dat die flow deze wereld en droomwereld verbind met elkaar. Zit je erin dan sta je ahw met je ene been in deze realiteit en met de andere in droomwereld. Maar zodra je ergens op reageert in deze wereld, dat iets je frustreert of boos of bang maakt dan verlies je die verbinding en sta je met beide benen in deze realiteit. Wat volgens mij "onvolledig" is zegmaar en jouw "zicht" op dit alles is dan vertroebeld. Het gebeurt me nog al te vaak maar ik wordt er steeds beter in, vooral door tegenstand van anderen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:26:21 #122
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39504598
Ik geloof dat mensen hun eigen problemen kunnen en moeten oplossen. Heb ik ook moeten doen tijdens mijn depressie. Vooral in een depressie is het zo dat je zelf de enige bent die weet hoe je in elkaar zit. Anderen kunnen wel je ogen openen, maar als je niet vatbaar bent voor eye-openers dan ben je nog op jezelf aangewezen en moet je je eigen boontjes doppen.

Dan kan de beste psycholoog niet helpen. Je moet dan in je eentje zoeken naar oorzaken van de ziekte en de oplossing.

Je bent alleen geboren en zult alleen sterven denk ik zelfs. Ondanks dat je mensen om je heen kunt hebben zul je in zekere mate altijd alleen zijn in je eigen wereld. Sowieso omdat je een eigen unieke wereld hebt. Een unieke denk en voel wereld.

Heb ik gemerkt ook in mijn vriendengroep, die heb ik bewust op afstand gehouden omdat mijn problemen zo zwaar waren dat ik zelf een weg moest zoeken. Andere mensen om me heen zorgden er zelfs voor dat ik niet genoeg eraan kon werken. Andere mensen waren teveel afleiding zodat ik niet kon focussen om de ware aard van het probleem.

Mensen kunnen niet in je kijken, vandaar ben je zelf je eigen helper.
pi_39504898
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:26 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik geloof dat mensen hun eigen problemen kunnen en moeten oplossen. Heb ik ook moeten doen tijdens mijn depressie. Vooral in een depressie is het zo dat je zelf de enige bent die weet hoe je in elkaar zit. Anderen kunnen wel je ogen openen, maar als je niet vatbaar bent voor eye-openers dan ben je nog op jezelf aangewezen en moet je je eigen boontjes doppen.

Dan kan de beste psycholoog niet helpen. Je moet dan in je eentje zoeken naar oorzaken van de ziekte en de oplossing.

Je bent alleen geboren en zult alleen sterven denk ik zelfs. Ondanks dat je mensen om je heen kunt hebben zul je in zekere mate altijd alleen zijn in je eigen wereld. Sowieso omdat je een eigen unieke wereld hebt. Een unieke denk en voel wereld.

Heb ik gemerkt ook in mijn vriendengroep, die heb ik bewust op afstand gehouden omdat mijn problemen zo zwaar waren dat ik zelf een weg moest zoeken. Andere mensen om me heen zorgden er zelfs voor dat ik niet genoeg eraan kon werken. Andere mensen waren teveel afleiding zodat ik niet kon focussen om de ware aard van het probleem.

Mensen kunnen niet in je kijken, vandaar ben je zelf je eigen helper.
Je was gisteren zo eerlijk over mij in je mening DV, waarom ga je niet gewoon daarmee verder?

Ik zal ff je post quoten
quote:
Komt de boehddist ook weer erbij kijken

Jongen je weet helemaal niets

Ga je bezig houden met je niveau's

Of met je mieren
Hoezo weet ik helemaal niets? Je hebt namelijk wel gelijk hoor. Alleen geef ik dat "Niets" een mooier woord, nl. sunyata. Komop DV, lucht je hart 's ff lekker

Je bent je eigen helper maar je kan niet ontkennen dat je anderen nodig hebt om jezelf te leren kennen. Dus hup, gooi het er 's ff lekker uit. Spui je gal op mij
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:35:47 #124
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39504923
Ik geloof dus ook dat ieder mens zijn eigen boontjes moet doppen in zekere mate. Ik heb het gezien om me heen omdat ik vaak in een groep heb gezeten met mensen die problemen hebben. Ieder mens moest zijn eigen boontjes doppen.

Dus dan denk ik vanzelf van. " We don't need another hero". " Welcome to the thunderdome".

Welcome in de hel waar je zelf moet zorgdragen voor je ellende zodat je zelf je eigen verlosser bent.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:36:45 #125
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39504958
The_shining.

Ik laat me niet uitdagen en uit de kast jagen

Dus doe ook geen poging daartoe Ik blijf lekker in mijn eigen domein zitten en op afstand functioneren

Ik doe waar ik zelf zin in heb.

Als individu

Je wilt een spelletje spelen met mij heb ik sterk in de gaten. Waarom wil je ineens een spelletje spelen met mij Ik laat me dus nogmaals niet uit de kast jagen.

Boeddhisme spreekt me trouwens steeds minder aan de laatste tijd. Ideologie van 2000 voor christus is me net iets te ouderwets

Geef mij maar vooruitgang door moderne denkbeelden.

En dan heb ik die laatste zinnen niet geschreven buiten mijn domein, maar binnen mijn domein.

Ik zal mijn hele leven binnen mijn domein moeten blijven zitten Binnen mijn domein waar ik alles vanaf afstand bekijk

Mijn eigen domein zal ik trouwens wel beter moeten leren beschermen voor invloeden van buitenaf. Maar dat is voor later.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:42:14 #126
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39505117
Trouwens, dat boeddah beeld ga ik verkopen

Of ik geef het weg. Dat beeld zegt me niets meer. Het hele boeddhisme zegt me niets meer.

En dat is niet om jou uit de kast te jagen, het is mijn mening.

Ook oude tempels zeggen me vrij weinig.

En dat is niet om een spelletje te spelen. Mij gaat het om moderne tijden dus En niet om zaken die in het verleden hebben plaats gevonden.

History is the past.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:49:15 #127
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39505295
Over dat eigen domein

Prettig is dat. Totaal geen invloed van buitenaf. Compleet onafhankelijk en vrij. Helemaal in jezelf op je domein. Afgeschakeld van het geheel. En op die manier een betere mening kunnen vormen.

Ook energie afstoten die in de lucht hangt, alles wat naar binnen wilt komen de rug toekeren. Sluiten inplaats van openen. Afsluiten voor slechte invloeden. Ook afsluiten van de mening van een ander. Wel de mening van een ander meenemen als het een goede mening is, om op te bouwen, maar niet zomaar letters en woorden zomaar naar binnen laten komen.

Als ik lees en ik lees foute zaken, dan komt dat mijn hoofd binnen, dan vang ik het op en wordt het onderdeel van mij. Dan raak ik besmet als het ware. Dus dan is het sowieso nodig dat ik enige afstand neem van alles. Vanuit een afstand alles doen. Vanuit een afstand opereren

Helemaal op jezelf, en vanuit dat domein kun je nog genoeg omgaan met mensen. Met een nuchtere en heldere kijk op de zaak.

Totaal onafhankelijk, individueel, vrij en zorgeloos.

En dan komt vanzelf de gekte niet naar voren. Volgens mij heb ik me te vaak te ver open gezet zodat ik van alles binnen kreeg.

En nu ben ik even klaar met schrijven. Ik ga wel verder met dromen nastreven en ook dromen blijven belangrijk 's nachts. Maar hoe ik dat invulling ga geven dat is voor later.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:59:23 #128
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39505604
Volgens mij krijgen de mensen last van het warme weer hier
pi_39505668
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:42 schreef Dromenvanger het volgende:
En dat is niet om jou uit de kast te jagen, het is mijn mening.
Wel aandoenlijk dat je dat zo stelt maar wat mij betreft smelt je het om ofzo
En ik speel geen spelletjes... noch blijf ik op mijn domein. Het is namelijk niet mijn bezit, als je het niet meer zo zit gaat er een oneindig groot domein voor je open waar iedereen welkom is

Maar so be it, wat jij wilt DV
pi_39505702
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:59 schreef Atuniel het volgende:
Volgens mij krijgen de mensen last van het warme weer hier
Nee hoor, dat lijkt alleen maar zo. Ik ga weer heerlijk het zonnetje opzoeken
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:03:01 #131
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39505715
Ik wil me afsluiten van het warme weer

Afsluiten van alles. Maar wel meedoen

Afgezonderd zijn en toch deel uitmaken van alles.

Afsluiten van invloed van de planeten. Afsluiten van invloed van de algehele sfeer.

Ik kan niet open staan de hele dag zodat ik van alles binnen krijg. Vandaar

Het weer speelt nog mee, maar ook van de warmte moet ik mezelf afsluiten en nog meer afsluiten.

Sluit ik mezelf niet af, dan raakt ook mijn hoofd nog eens helemaal vol van van alles.

Koel blijven dus ook wel.

En nu tijd voor koffie nog

Tijden heb ik geforceerd mezelf liggen open stellen, maar dan komt er dus echt rotzooi binnen. Energie in de lucht bevat nu eenmaal genoeg vervuiling. En dan krijg je dat binnen als je open staat.

Open mind houden kan natuurlijk wel. De wereld blijven bekijken en af en toe zoeken naar iets buiten de wereld. Maar dan vanuit het domein.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:04:30 #132
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39505760
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:01 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Wel aandoenlijk dat je dat zo stelt maar wat mij betreft smelt je het om ofzo
En ik speel geen spelletjes... noch blijf ik op mijn domein. Het is namelijk niet mijn bezit, als je het niet meer zo zit gaat er een oneindig groot domein voor je open waar iedereen welkom is

Maar so be it, wat jij wilt DV
Mijn domein is wel mijn bezit

En een kostbaar bezit ook

Ik laat niet zomaar Jan en alleman in mijn domein komen. Mijn leven is ook mijn bezit. En dan zorg ik vanzelf dat ik zorgdraag voor mijn leven.

Zou te gek zijn als ik iedereen mijn domein laat binnen komen. Dat doe ik dus ook zeker niet. Daarom bijt ik van me af als mensen te dichtbij komen op een negatieve manier. Om mijn domein te beschermen. Als ik op straat op een bepaalde manier wordt aangekeken dan is het ook een automatisme dat ik gewoon eens zo zwaar terug kijk zodat ze snel de andere kant opkijken.

Als jij van mening bent dat jou leven niet je bezit is en jou domein ook niet je bezit is. Dan vraag ik me af hoeveel waarde je hecht aan jou bestaan. Dan leg je trouwens tevens je lot uit handen.

Ik draag zorg voor mijn eigen lot, misschien is het straks zo dat ik mijn eigen lot bepaal, dat ik complete invloed heb op de gang van zaken. Ik plaats mijn leven niet in de handen van iets of iemand.

Over domeinen, het is belangrijk dat er onderscheid is tussen de domeinen. Grenzen zijn belangrijk. Scheiding ook. Zodat je tenminste je privacy behoudt.

It's my life

En omdat het mij leven is, bepaal ik wie ik toelaat. Ik bepaal wie binnen mag komen. Net zoals bij de deurbel. Aan de deur wordt niet gekocht, en Jehova's krijgen een emmer water over zich heen. En zo zullen meer mensen niet binnen gelaten worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 14:09:50 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:16:39 #133
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39506126
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:02 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Nee hoor, dat lijkt alleen maar zo. Ik ga weer heerlijk het zonnetje opzoeken
Pfff.. 32 graden.. in de schaduw al..
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:18:08 #134
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39506168
quote:
Depressief worden gebeurt je ook zomaar zonder reden. Je kunt niet altijd zeggen dat er een reden voor is. Zo heb je mensen die ook zomaar zonder reden een mindere dag hebben in het leven. Zoals iedereen wel eens een mindere dag heeft.

Niet alles hoeft een reden te hebben.

Maar vaak gaat het wel om een fout verloop van het leven, opgepropte zaken die tot uidrukking komen. Dat kan al komen door de eerste levensjaren.

Het leven is niet logisch verlopen, zaken zijn fout gegaan. Foute keuze's zijn gemaakt. Je bent een pad op gegaan die niet bij je past. En de ellende stapelt zich op.

En dan barst de bom. Of je kunt het allemaal niet meer verteren en je valt langzaam maar zeker weg richting een depressie. Het leven wordt je teveel, en daarna zie je het allemaal niet meer zitten.

Je ziet het heil niet meer in om in leven te blijven, je weet niet meer hoe je de zaken moet aanpakken. Je bent alles kwijt. De totale levenslust. En dan herhalen zich ook nog die negatieve gedachtes. Die gedachtes blijven terug komen. Steeds dezelfde gedachtes over de negatieve zaken. Steeds dat onzekere zelfbeeld en ga zo door.

En dat kan aan heel veel factoren liggen. De manier van opgroeien hoeft niet altijd in orde te zijn. Als kind kun je al problemen hebben omdat je op school wordt gedomineerd door leraaren. Als kind ontevreden zijn maar toch door moeten gaan.

En een mens is niet van steen. Ontevredenheid zie je ook vaker in een depressie. Een negatief zelfbeeld. Niet tevreden zijn met jezelf en je omgeving. Onzekerheid komt naar voren en angst en nog meer. Omdat je het complete spoor helemaal bijster bent.

Ik weet alleen dat een depressie je wel harder en sterker maakt. Een depressie is een ontgroening in het leven. En hoe zwaarder de depressie was, des te sterker je wordt als je weer eruit bent

[ Bericht 17% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 14:24:32 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:21:26 #135
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39506268
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:16 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Pfff.. 32 graden.. in de schaduw al..
Inderdaad niet uit te houden.

Ik zit dus nu ook liever binnen. 25,7 is het binnen en dat is al om compleet gek van te worden

20 graden is normaal de temperatuur in de winter binnen. En heb je 5,7 graden meer dan merk je dat toch wel.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:21:58 #136
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39506289
De airco doet het niet goed hier
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:22:47 #137
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39506317
Onder hebben we geen airco. Ik heb alleen op zolder eentje staan. Maar die zet ik meestal op koele lucht blazen.

Stiekem hoop ik toch op onweer
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:27:21 #138
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39506461
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:21 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Inderdaad niet uit te houden.

Ik zit dus nu ook liever binnen. 25,7 is het binnen en dat is al om compleet gek van te worden

20 graden is normaal de temperatuur in de winter binnen. En heb je 5,7 graden meer dan merk je dat toch wel.
Mn vrouw zei net dat het bij ons binnen 29 Graden is
En wij zijn allebei helemaal geen koukleumen, swinters staat de kachel nog maar ingesteld op 19 graden.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:30:02 #139
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39506529
Tis ook altijd gelijk zo overdreven in nederland. De sneeuw is net weg of je krijgt al gelijk een temperatuur van 30 graden naar je hoofd geslingerd.
Het is óf knetterheet, benauwd en plakkerig, óf het is nat en koud

Ik wil gewoon dat het constant 20 graden is

En nu lekker warme koffie
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:37:01 #140
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39506728
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:27 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Mn vrouw zei net dat het bij ons binnen 29 Graden is
En wij zijn allebei helemaal geen koukleumen, swinters staat de kachel nog maar ingesteld op 19 graden.
29 graden

Hier heeft de schuifpui open gestaan vanmorgen, daarna zijn de rolluiken en de lamellen plus deuren en ramen gesloten

Tis wel warm, vanavond zal het benauwd worden binnen. Je verbruikt toch enige zuurstof de hele dag. Sowieso is de lucht erg warm binnen.

Maar rustig blijven is belangrijk, en niet teveel letten op de warmte volgens mij

Als je teveel let op de warmte, dan wordt de warmte alleen maar warmer.

Lichaam koel houden.

Hoofd koel

En vooral niet teveel inspanning verrichten
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:38:01 #141
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39506761
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:30 schreef Metro2005 het volgende:
Tis ook altijd gelijk zo overdreven in nederland. De sneeuw is net weg of je krijgt al gelijk een temperatuur van 30 graden naar je hoofd geslingerd.
Het is óf knetterheet, benauwd en plakkerig, óf het is nat en koud

Ik wil gewoon dat het constant 20 graden is

En nu lekker warme koffie
Constant is het klimaat zeker niet. Extremen altijd. Ik werd er vroeger dus echt knetter van. Nu sluit ik me meer af.

Als ik echt mezelf niet doe afsluiten met deze temperaturen dan weet ik niet waar ik het zoeken moet.

Ik heb ook koffie

Lekkere koffie Maar lekkere koffie is niet juist. Koffie is altijd lekker

Was net even aan het denken over simpelheid. Simpel is makkelijk. Simpel denken, en door het simpele denken geen zorgen hebben. En tevens door het simpele denken sneller tot het weten komen. Denken. Mijn pa zegt dat altijd..." Denken moet je aan paarden overlaten, die hebben een groot hoofd"

Als ik complex aan het denken ben, dan maak ik het mezelf moeilijk. Dan kan ik beter wat minder diep nadenken Simpel en makkelijk eerder.

Complex denken leidt volgens mij alleen maar dat je verstrikt raakt in het web.

Dan ga je zo diep met denken en zover door, dat je uiteindelijk niet meer weet wat links en rechts is.

Sowieso is het op een dag met deze temperaturen onverstandig om onnodig te denken

Iedere vorm van inspanning maakt de hitte gevoelsmatig groter. Dat is hier dus het geval

Als ik rustig blijf, dan is de warmte gewoon minder.

[ Bericht 14% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 14:44:40 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:40:31 #142
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39506832
Het is niet alleen de warmte. Het lijkt hier alsof de lucht gewoon ongezond is.

Alsof er giftige stoffen erin zitten. Alsof er te weinig zuurstof in de lucht zit.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:44:19 #143
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39506940
Ik beweeg maar gewoon zo min mogelijk met deze warmte dan gaat het redelijk. Wordt er altijd wel erg slaperig van beetje vervelend op je werk
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:45:31 #144
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39506977
De warmte is inderdaad ook nog eens om lusteloos van te worden

De warmte bekneld ook. En de warmte plakt.

Met een koel hoofd is het vanzelf beter.

Ik ga vaker naar buiten om even te roken, en dan overvalt de warmte gewoon. Alsof het een Sahara is.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:46:55 #145
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39507024
Even vers bakkie koffie pakken

Vanavond een bescheiden aantal biertjes. Biertjes drinken met dit weer is prettig
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:51:09 #146
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39507167
bwegh mijn brood is helemaal hard en de kaas erop is gesmolen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:56:53 #147
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39507353
Brood droogt inderdaad helemaal uit met dit weer
Kaas gaat smelten ook nog eens
Heb je geen bedrijfs-kantine waar jij werkt? Kun je daar een vers broodje eten of wat anders.

Weet je wat ik lekker vind met dit weer. Een pot koude tomaten-soep van Unox.

Koude tomatensoep vind ik lekker
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:01:42 #148
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39507520
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:51 schreef Metro2005 het volgende:
bwegh mijn brood is helemaal hard en de kaas erop is gesmolen
Nog effe Metro, en dan heb je vakantie
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:02:07 #149
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39507535
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:51 schreef Atuniel het volgende:
Catfight
Wie ikke? Juist niet.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:03:21 #150
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39507572
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Even vers bakkie koffie pakken

Vanavond een bescheiden aantal biertjes. Biertjes drinken met dit weer is prettig
Haai Droom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')