abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39499032
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 09:15 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Sorry Geartsjuh, maar deze reactie van jou vind ik niet OK Waarom oordelen over iets waar je zo te lezen niets over weet. Ik hoop voor jou dat je nooit echt depressief wordt. Of medicatie nodig hebt.
Ik heb samen geleefd met iemand die depressief is. Ik weet er alles van.
quote:
Ook die opmerking over 'verzorgd worden door de staat' irt het bekostigen van jouw studie vind ik min. Je bent de enige niet hoor, die moet lenen om te kunnen studeren.
Dat weet ik en dat vind ik zo jammer.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:13:42 #102
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39499039
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:06 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Ik denk dat die 300 euro eerder gebruikt worden om de cabrio van meneer de chirurg te betalen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_39499107
Marietje, ik wil niet dat je het verkeerd opvat. Ik veroodeel mensen die depressief zijn niet. Zo bedoel ik het niet . Ik begrijp het alleen niet zo goed. Ik heb genoeg ervaring met depressieve mensen, ik ken de middelen, de oorzaken, de oplossingen (zoals die hedendaags gangbaar zijn). Toch begrijp ik nooit hoe het zo ver komt dat iemand in een depressie komt en zichzelf er niet uit kan trekken. Hoe komt dat dan? Kan jij het voor me uitleggen?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:20:27 #104
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39499203
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:13 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik heb samen geleefd met iemand die depressief is. Ik weet er alles van.
Dan kan ik deze opmerkingen niet begrijpen:
quote:
Ik vind depressie altijd een apart iets trouwens. Overkomt zoiets je nou echt DV? Ik kan het nooit zo goed begrijpen. Mensen die depressief zijn lijken altijd zo in hun ellende te duiken. Alsof ze er plezier in scheppen zich ellendig te voelen. Alsof het ze uitermate bevredigd. En vervolgens bewust slachtoffer gaan spelen en zo aandacht krijgen. Of lijkt dat maar zo? Is het echt iets wat je overvalt?
quote:
Dat weet ik en dat vind ik zo jammer.
Ik ook, maar goed, zo is het nu eenmaal. Maar dat staat imo totaal los van iemand die maandelijks voor een X bedrag aan medicijnen gebruikt. Lijkt me dat die personen dat liever niet zouden doen als het niet nodig zou zijn.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:25:27 #105
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39499349
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:16 schreef Geartsjuh het volgende:
Marietje, ik wil niet dat je het verkeerd opvat. Ik veroodeel mensen die depressief zijn niet. Zo bedoel ik het niet . Ik begrijp het alleen niet zo goed. Ik heb genoeg ervaring met depressieve mensen, ik ken de middelen, de oorzaken, de oplossingen (zoals die hedendaags gangbaar zijn). Toch begrijp ik nooit hoe het zo ver komt dat iemand in een depressie komt en zichzelf er niet uit kan trekken. Hoe komt dat dan? Kan jij het voor me uitleggen?
Dat is meestal het gevolg van een opeenhoping van problemen. Problemen uit het verleden, problemen uit het heden die ineens in rap tempo op elkaar volgen. En dan begint de ellende, je komt op een punt waarop je zoiets hebt van: ligt het aan mij? Gaat nu echt alles wat ik wil verkeerd, gaat nu echt iedereen om wie ik geef om me heen dood? Hadden de personen die me vroeger pestten toch geen gelijk dat ik een sukkel was. Waarom zie ik zo weinig mensen, willen mensen niet met me omgaan ofzo?

dat soort gedachtes, je gaat jezelf verwijten maken waardoor je jezelf nog rotter voelt. Je komt in een negatieve gedachtenspiraal terecht. En daar is lastig weer uit te komen. Ik ben er zelf altijd uitgekomen maar ik kan me goed voorstellen dat je daar niet zo makkelijk zelf weer uitkomt.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:26:04 #106
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39499363
quote:
ik ben ook niet boos hoor maar dit soort dingen kunnen gevoelig liggen voor mensen die met depressies te maken hebben of hebben gehad. Voor mijzelf geldt dat ook wel een beetje merk ik nu

Nee, ik kan het helaas niet aan je uitleggen. Waaroom krijgt de een kanker en de ander niet? Waarom is de een depressief en de ander niet?

Daarbij denk ik dat de oorzaken voor wat voor aandoening dan ook, lichamelijk of psychisch; verschillen. In mijn geval, want ik kan alleen maar voor mezelf spreken, waren er meerdere oorzaken; een chemische onbalans en wat minder prettige ervaringen in mijn leven die ik niet zo goed verwerkt had.
pi_39499370
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:20 schreef Marietje_34 het volgende:

Ik ook, maar goed, zo is het nu eenmaal. Maar dat staat imo totaal los van iemand die maandelijks voor een X bedrag aan medicijnen gebruikt. Lijkt me dat die personen dat liever niet zouden doen als het niet nodig zou zijn.
Maar daar verschilt dus mijn ervaring. Mijn ervaring met depressieve mensen is dat ze zich helemaal in hun ellende duiken, niks anders meer willen zien en een slachtofferrol uitdragen naar hun omgeving. Misschien kunnen ze wel niet anders, dat weet ik dus niet. Maar ik begrijp dat nooit zo goed aangezien je daar jezelf niet echt mee verder helpt. Tenzij het juist goed is om tijdelijk je ellende heel diep door te maken oid? Je tast er iig je omgeving heel erg mee aan. En dat neem ik ze kwalijk (of de persoon waar ik op nu op doel neem ik het iig wel kwalijk). Want hij leek dondersgoed te weten waar hij mee bezig was. Of lijkt dat dan maar zo? Weet je op zo'n moment wat je met je omgeving doet?
pi_39499496
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:26 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ik ben ook niet boos hoor maar dit soort dingen kunnen gevoelig liggen voor mensen die met depressies te maken hebben of hebben gehad. Voor mijzelf geldt dat ook wel een beetje merk ik nu
Heel begrijpelijk. Logisch dat je het dan zo opvat. Zo was het dus niet bedoeld. Ik probeer het echt te begrijpen . Vooral omdat het zo veel lijkt voor te komen.
quote:
Nee, ik kan het helaas niet aan je uitleggen. Waaroom krijgt de een kanker en de ander niet? Waarom is de een depressief en de ander niet?

Daarbij denk ik dat de oorzaken voor wat voor aandoening dan ook, lichamelijk of psychisch; verschillen. In mijn geval, want ik kan alleen maar voor mezelf spreken, waren er meerdere oorzaken; een chemische onbalans en wat minder prettige ervaringen in mijn leven die ik niet zo goed verwerkt had.
Het lijkt idd vaak alsof meerdere 'problemen' de oorzaak vormen van een depressie. Wat Metro ook al zei. Dat alles dan ineens naar boven komt.

Maar is het dan niet beter om dat soort dingen zelf op te lossen? Moet je dan als buitenstaander juist helpen of niet?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:36:30 #109
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39499614
Ik moet even weg, ik reageer later!
pi_39499675
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:09 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Hee LW Hoe is het en hoe was je vakantie?
Geweldig en natuurlijk weer veel te kort
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:51:12 #111
152502 Atuniel
Papa de familias
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:09:02 #112
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39502348
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Geweldig en natuurlijk weer veel te kort
vakanties duren altijd te kort
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:27:49 #113
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39502871
Trouwens gisteren gewoon een uur lang niks anders gedaan dan naar zachte muziek luisteren (zen meditation ) , kaarsjes aan en naar de rook van de brandende wierook zitten staren. Op een gegeven moment zag ik er diverse draken in die op me af kwamen vliegen heel raar, leek wel of ik zo'n 3d film zat te kijken maar dan zonder brilletje

Ze waren, lang, hadden mooie grote vleugels en zweefden sierlijk door de lucht
slechts 1 keer zag ik een eng iets, en dat was een doodskop dat was echt freaky

de draakjes zagen er als volgt uit:

[ Bericht 9% gewijzigd door Metro2005 op 04-07-2006 12:41:19 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:39:37 #114
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39503259
Guten morgen

Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:41:32 #115
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39503311
Mogge droom
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:49:53 #116
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39503533
Hoi Metro

Alles okey

Ik ben weer van mening dat ik de mening van iemand anders minder moet aantrekken

Vaak maak ik me nog te druk wat anderen van me denken en dat is fout. Leeft ook een stuk prettig als je de mening van iemand anders met een grote korrel zout neemt

Is je vakantie ondertussen begon metro

Ik heb lekker doorgeslapen de hele nacht, met de airco aan.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:51:21 #117
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39503577
Ik ga ff scheren en opfrissen

Ben net wakker
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:56:28 #118
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39503744
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:49 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoi Metro

Alles okey

Ik ben weer van mening dat ik de mening van iemand anders minder moet aantrekken

Vaak maak ik me nog te druk wat anderen van me denken en dat is fout. Leeft ook een stuk prettig als je de mening van iemand anders met een grote korrel zout neemt

Is je vakantie ondertussen begon metro

Ik heb lekker doorgeslapen de hele nacht, met de airco aan.
Zo heb jij gewoon airco. pff ik niet best warm vanacht. Lukte me daardoor iets te goed om in slaap te komen , klinkt stom maar had zin om ff astraal te gaan maar dat lukte me niet door de warmte. te loom.

Vakantie begint pas dit weekend helaas en krijg uitgerekend deze week nog een hele lading shitzooi over me heen op mijn werk fijn is dat.

Meningen van anderen moet je je wel aantrekken maar ook niet al te erg, je leeft je eigen leven. Dat is wat telt. Meningen kun je gebruiken maar zijn niet bepalend voor hoe jij je leven indeelt vind ik.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:57:11 #119
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39503767
Zo, even snel geschoren in rap tempo

Weet je wat het is met de mening van anderen

Het is slechts een mening van anderen

Zoals in the big lebowski gezegd wordt.

" That's just your opinion man"

En zo zou het moeten zijn dat geen enkele mening van iemand anders van doorslag gevende aard is. Dat je het toch bij jezelf houdt als mens. Dat je je niet laat over rulen door iemand anders. Dat je bij je eigen standpunten blijft. Bij je eigen standpunten blijven als je van menining bent dat je gelijk hebt. Als je denkt dat je standpunten van jezelf in orde zijn dus.

En na dit gezegd te hebben ga ik even naar buiten.

Never give up!!!
Never surrender!!!!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:59:08 #120
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39503845
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zo heb jij gewoon airco. pff ik niet best warm vanacht. Lukte me daardoor iets te goed om in slaap te komen , klinkt stom maar had zin om ff astraal te gaan maar dat lukte me niet door de warmte. te loom.

Vakantie begint pas dit weekend helaas en krijg uitgerekend deze week nog een hele lading shitzooi over me heen op mijn werk fijn is dat.

Meningen van anderen moet je je wel aantrekken maar ook niet al te erg, je leeft je eigen leven. Dat is wat telt. Meningen kun je gebruiken maar zijn niet bepalend voor hoe jij je leven indeelt vind ik.
Succes met werken verder

Tis ook veel te warm om wat te doen inderdaad, en airco is ook niet alles. Daar raak je al snel verkouden van.

Meningen van anderen kun je meenemen in je eigen mening, maar ze blindelings als belangrijk zien is niet juist denk ik.

Je eigen leven bepalen inderdaad, in volledige onafhankelijkheid. Individueel blijven ook wel

Een individu blijven, en dan is het gewoon nodig dat je je niet van alle kanten laat beinvloeden door wat anderen te zeggen hebben. Want anderen hebben altijd wel wat te zeggen. Laat je je snel beinvloeden door anderen, dan wordt je vanzelf weer een onderdeel van de massa. Dan verlies je je eigen identiteit en uniekheid.

Dan is het ook vanzelf vaker zo dat je mening makkelijk te beinvloeden is. Zegt iemand wat, dan zou je gewoon even HO HO HO moeten zeggen, HO HO HO ff wachten. Laat me van afstand even lezen en horen wat je te zeggen hebt alvorens ik het tot me laat nemen.

Laat je het meteen in jezelf komen de mening van een ander, dan zit die mening al snel in jezelf.

Zoals in the Matrix, waar die agenten zich in de individuen gaan plaatsen. Dan is het belangrijk om de grens aan te geven van, 'In hoeverre laat ik de mening van een ander tot mezelf komen".

[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 13:09:04 ]
pi_39504271
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:31 schreef Geartsjuh het volgende:
Maar is het dan niet beter om dat soort dingen zelf op te lossen? Moet je dan als buitenstaander juist helpen of niet?
Ja, ik geloof in samenwerken. Maar da's een beetje moeilijk als niemand het eigenlijk beter weet. Ik merk dat als ik dingen wil doen voor mezelf, dat die "spirituele flow" waar ik in zit stopt en zelfs tegen mij keert. Of eigenlijk niet tegen mij keren, ik ben er gewoon niet meer in omdat ik het zelf zo goed lijk te weten, of dat ik vind dat ik pauze nodig heb. Hoe dan ook, zodra "ik" iets wil en denk dat dat goed voor mij is dan ben ik uit die flow en als ik me eropricht dan verlies ik mezelf zó terwijl ik er toch ben. Beetje vreemd. Toen ik in mijn meest depri periode was, was ik het verst weg van die flow maar op de 1 of andere manier kon ik hem toch voelen.

Ik wil niet meteen het labeltje van een God erop plakken want dat is nog te klein. Allah zou mooi zijn omdat moslims geen beschrijving ervan maken. Boeddhisme leert over je eigen geest en gaat tot de meest abstracte gedachte of concept, zodra je je daar op focussed dan leer je het begrijpen en zo op te geven en iedere keer een stapje dichter bij die flow. Aboriginals geloven dat die flow deze wereld en droomwereld verbind met elkaar. Zit je erin dan sta je ahw met je ene been in deze realiteit en met de andere in droomwereld. Maar zodra je ergens op reageert in deze wereld, dat iets je frustreert of boos of bang maakt dan verlies je die verbinding en sta je met beide benen in deze realiteit. Wat volgens mij "onvolledig" is zegmaar en jouw "zicht" op dit alles is dan vertroebeld. Het gebeurt me nog al te vaak maar ik wordt er steeds beter in, vooral door tegenstand van anderen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:26:21 #122
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39504598
Ik geloof dat mensen hun eigen problemen kunnen en moeten oplossen. Heb ik ook moeten doen tijdens mijn depressie. Vooral in een depressie is het zo dat je zelf de enige bent die weet hoe je in elkaar zit. Anderen kunnen wel je ogen openen, maar als je niet vatbaar bent voor eye-openers dan ben je nog op jezelf aangewezen en moet je je eigen boontjes doppen.

Dan kan de beste psycholoog niet helpen. Je moet dan in je eentje zoeken naar oorzaken van de ziekte en de oplossing.

Je bent alleen geboren en zult alleen sterven denk ik zelfs. Ondanks dat je mensen om je heen kunt hebben zul je in zekere mate altijd alleen zijn in je eigen wereld. Sowieso omdat je een eigen unieke wereld hebt. Een unieke denk en voel wereld.

Heb ik gemerkt ook in mijn vriendengroep, die heb ik bewust op afstand gehouden omdat mijn problemen zo zwaar waren dat ik zelf een weg moest zoeken. Andere mensen om me heen zorgden er zelfs voor dat ik niet genoeg eraan kon werken. Andere mensen waren teveel afleiding zodat ik niet kon focussen om de ware aard van het probleem.

Mensen kunnen niet in je kijken, vandaar ben je zelf je eigen helper.
pi_39504898
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:26 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik geloof dat mensen hun eigen problemen kunnen en moeten oplossen. Heb ik ook moeten doen tijdens mijn depressie. Vooral in een depressie is het zo dat je zelf de enige bent die weet hoe je in elkaar zit. Anderen kunnen wel je ogen openen, maar als je niet vatbaar bent voor eye-openers dan ben je nog op jezelf aangewezen en moet je je eigen boontjes doppen.

Dan kan de beste psycholoog niet helpen. Je moet dan in je eentje zoeken naar oorzaken van de ziekte en de oplossing.

Je bent alleen geboren en zult alleen sterven denk ik zelfs. Ondanks dat je mensen om je heen kunt hebben zul je in zekere mate altijd alleen zijn in je eigen wereld. Sowieso omdat je een eigen unieke wereld hebt. Een unieke denk en voel wereld.

Heb ik gemerkt ook in mijn vriendengroep, die heb ik bewust op afstand gehouden omdat mijn problemen zo zwaar waren dat ik zelf een weg moest zoeken. Andere mensen om me heen zorgden er zelfs voor dat ik niet genoeg eraan kon werken. Andere mensen waren teveel afleiding zodat ik niet kon focussen om de ware aard van het probleem.

Mensen kunnen niet in je kijken, vandaar ben je zelf je eigen helper.
Je was gisteren zo eerlijk over mij in je mening DV, waarom ga je niet gewoon daarmee verder?

Ik zal ff je post quoten
quote:
Komt de boehddist ook weer erbij kijken

Jongen je weet helemaal niets

Ga je bezig houden met je niveau's

Of met je mieren
Hoezo weet ik helemaal niets? Je hebt namelijk wel gelijk hoor. Alleen geef ik dat "Niets" een mooier woord, nl. sunyata. Komop DV, lucht je hart 's ff lekker

Je bent je eigen helper maar je kan niet ontkennen dat je anderen nodig hebt om jezelf te leren kennen. Dus hup, gooi het er 's ff lekker uit. Spui je gal op mij
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:35:47 #124
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39504923
Ik geloof dus ook dat ieder mens zijn eigen boontjes moet doppen in zekere mate. Ik heb het gezien om me heen omdat ik vaak in een groep heb gezeten met mensen die problemen hebben. Ieder mens moest zijn eigen boontjes doppen.

Dus dan denk ik vanzelf van. " We don't need another hero". " Welcome to the thunderdome".

Welcome in de hel waar je zelf moet zorgdragen voor je ellende zodat je zelf je eigen verlosser bent.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:36:45 #125
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39504958
The_shining.

Ik laat me niet uitdagen en uit de kast jagen

Dus doe ook geen poging daartoe Ik blijf lekker in mijn eigen domein zitten en op afstand functioneren

Ik doe waar ik zelf zin in heb.

Als individu

Je wilt een spelletje spelen met mij heb ik sterk in de gaten. Waarom wil je ineens een spelletje spelen met mij Ik laat me dus nogmaals niet uit de kast jagen.

Boeddhisme spreekt me trouwens steeds minder aan de laatste tijd. Ideologie van 2000 voor christus is me net iets te ouderwets

Geef mij maar vooruitgang door moderne denkbeelden.

En dan heb ik die laatste zinnen niet geschreven buiten mijn domein, maar binnen mijn domein.

Ik zal mijn hele leven binnen mijn domein moeten blijven zitten Binnen mijn domein waar ik alles vanaf afstand bekijk

Mijn eigen domein zal ik trouwens wel beter moeten leren beschermen voor invloeden van buitenaf. Maar dat is voor later.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:42:14 #126
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39505117
Trouwens, dat boeddah beeld ga ik verkopen

Of ik geef het weg. Dat beeld zegt me niets meer. Het hele boeddhisme zegt me niets meer.

En dat is niet om jou uit de kast te jagen, het is mijn mening.

Ook oude tempels zeggen me vrij weinig.

En dat is niet om een spelletje te spelen. Mij gaat het om moderne tijden dus En niet om zaken die in het verleden hebben plaats gevonden.

History is the past.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:49:15 #127
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39505295
Over dat eigen domein

Prettig is dat. Totaal geen invloed van buitenaf. Compleet onafhankelijk en vrij. Helemaal in jezelf op je domein. Afgeschakeld van het geheel. En op die manier een betere mening kunnen vormen.

Ook energie afstoten die in de lucht hangt, alles wat naar binnen wilt komen de rug toekeren. Sluiten inplaats van openen. Afsluiten voor slechte invloeden. Ook afsluiten van de mening van een ander. Wel de mening van een ander meenemen als het een goede mening is, om op te bouwen, maar niet zomaar letters en woorden zomaar naar binnen laten komen.

Als ik lees en ik lees foute zaken, dan komt dat mijn hoofd binnen, dan vang ik het op en wordt het onderdeel van mij. Dan raak ik besmet als het ware. Dus dan is het sowieso nodig dat ik enige afstand neem van alles. Vanuit een afstand alles doen. Vanuit een afstand opereren

Helemaal op jezelf, en vanuit dat domein kun je nog genoeg omgaan met mensen. Met een nuchtere en heldere kijk op de zaak.

Totaal onafhankelijk, individueel, vrij en zorgeloos.

En dan komt vanzelf de gekte niet naar voren. Volgens mij heb ik me te vaak te ver open gezet zodat ik van alles binnen kreeg.

En nu ben ik even klaar met schrijven. Ik ga wel verder met dromen nastreven en ook dromen blijven belangrijk 's nachts. Maar hoe ik dat invulling ga geven dat is voor later.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:59:23 #128
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39505604
Volgens mij krijgen de mensen last van het warme weer hier
pi_39505668
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:42 schreef Dromenvanger het volgende:
En dat is niet om jou uit de kast te jagen, het is mijn mening.
Wel aandoenlijk dat je dat zo stelt maar wat mij betreft smelt je het om ofzo
En ik speel geen spelletjes... noch blijf ik op mijn domein. Het is namelijk niet mijn bezit, als je het niet meer zo zit gaat er een oneindig groot domein voor je open waar iedereen welkom is

Maar so be it, wat jij wilt DV
pi_39505702
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:59 schreef Atuniel het volgende:
Volgens mij krijgen de mensen last van het warme weer hier
Nee hoor, dat lijkt alleen maar zo. Ik ga weer heerlijk het zonnetje opzoeken
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:03:01 #131
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39505715
Ik wil me afsluiten van het warme weer

Afsluiten van alles. Maar wel meedoen

Afgezonderd zijn en toch deel uitmaken van alles.

Afsluiten van invloed van de planeten. Afsluiten van invloed van de algehele sfeer.

Ik kan niet open staan de hele dag zodat ik van alles binnen krijg. Vandaar

Het weer speelt nog mee, maar ook van de warmte moet ik mezelf afsluiten en nog meer afsluiten.

Sluit ik mezelf niet af, dan raakt ook mijn hoofd nog eens helemaal vol van van alles.

Koel blijven dus ook wel.

En nu tijd voor koffie nog

Tijden heb ik geforceerd mezelf liggen open stellen, maar dan komt er dus echt rotzooi binnen. Energie in de lucht bevat nu eenmaal genoeg vervuiling. En dan krijg je dat binnen als je open staat.

Open mind houden kan natuurlijk wel. De wereld blijven bekijken en af en toe zoeken naar iets buiten de wereld. Maar dan vanuit het domein.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:04:30 #132
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39505760
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:01 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Wel aandoenlijk dat je dat zo stelt maar wat mij betreft smelt je het om ofzo
En ik speel geen spelletjes... noch blijf ik op mijn domein. Het is namelijk niet mijn bezit, als je het niet meer zo zit gaat er een oneindig groot domein voor je open waar iedereen welkom is

Maar so be it, wat jij wilt DV
Mijn domein is wel mijn bezit

En een kostbaar bezit ook

Ik laat niet zomaar Jan en alleman in mijn domein komen. Mijn leven is ook mijn bezit. En dan zorg ik vanzelf dat ik zorgdraag voor mijn leven.

Zou te gek zijn als ik iedereen mijn domein laat binnen komen. Dat doe ik dus ook zeker niet. Daarom bijt ik van me af als mensen te dichtbij komen op een negatieve manier. Om mijn domein te beschermen. Als ik op straat op een bepaalde manier wordt aangekeken dan is het ook een automatisme dat ik gewoon eens zo zwaar terug kijk zodat ze snel de andere kant opkijken.

Als jij van mening bent dat jou leven niet je bezit is en jou domein ook niet je bezit is. Dan vraag ik me af hoeveel waarde je hecht aan jou bestaan. Dan leg je trouwens tevens je lot uit handen.

Ik draag zorg voor mijn eigen lot, misschien is het straks zo dat ik mijn eigen lot bepaal, dat ik complete invloed heb op de gang van zaken. Ik plaats mijn leven niet in de handen van iets of iemand.

Over domeinen, het is belangrijk dat er onderscheid is tussen de domeinen. Grenzen zijn belangrijk. Scheiding ook. Zodat je tenminste je privacy behoudt.

It's my life

En omdat het mij leven is, bepaal ik wie ik toelaat. Ik bepaal wie binnen mag komen. Net zoals bij de deurbel. Aan de deur wordt niet gekocht, en Jehova's krijgen een emmer water over zich heen. En zo zullen meer mensen niet binnen gelaten worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 14:09:50 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:16:39 #133
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39506126
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:02 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Nee hoor, dat lijkt alleen maar zo. Ik ga weer heerlijk het zonnetje opzoeken
Pfff.. 32 graden.. in de schaduw al..
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:18:08 #134
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39506168
quote:
Depressief worden gebeurt je ook zomaar zonder reden. Je kunt niet altijd zeggen dat er een reden voor is. Zo heb je mensen die ook zomaar zonder reden een mindere dag hebben in het leven. Zoals iedereen wel eens een mindere dag heeft.

Niet alles hoeft een reden te hebben.

Maar vaak gaat het wel om een fout verloop van het leven, opgepropte zaken die tot uidrukking komen. Dat kan al komen door de eerste levensjaren.

Het leven is niet logisch verlopen, zaken zijn fout gegaan. Foute keuze's zijn gemaakt. Je bent een pad op gegaan die niet bij je past. En de ellende stapelt zich op.

En dan barst de bom. Of je kunt het allemaal niet meer verteren en je valt langzaam maar zeker weg richting een depressie. Het leven wordt je teveel, en daarna zie je het allemaal niet meer zitten.

Je ziet het heil niet meer in om in leven te blijven, je weet niet meer hoe je de zaken moet aanpakken. Je bent alles kwijt. De totale levenslust. En dan herhalen zich ook nog die negatieve gedachtes. Die gedachtes blijven terug komen. Steeds dezelfde gedachtes over de negatieve zaken. Steeds dat onzekere zelfbeeld en ga zo door.

En dat kan aan heel veel factoren liggen. De manier van opgroeien hoeft niet altijd in orde te zijn. Als kind kun je al problemen hebben omdat je op school wordt gedomineerd door leraaren. Als kind ontevreden zijn maar toch door moeten gaan.

En een mens is niet van steen. Ontevredenheid zie je ook vaker in een depressie. Een negatief zelfbeeld. Niet tevreden zijn met jezelf en je omgeving. Onzekerheid komt naar voren en angst en nog meer. Omdat je het complete spoor helemaal bijster bent.

Ik weet alleen dat een depressie je wel harder en sterker maakt. Een depressie is een ontgroening in het leven. En hoe zwaarder de depressie was, des te sterker je wordt als je weer eruit bent

[ Bericht 17% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 14:24:32 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:21:26 #135
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39506268
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:16 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Pfff.. 32 graden.. in de schaduw al..
Inderdaad niet uit te houden.

Ik zit dus nu ook liever binnen. 25,7 is het binnen en dat is al om compleet gek van te worden

20 graden is normaal de temperatuur in de winter binnen. En heb je 5,7 graden meer dan merk je dat toch wel.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:21:58 #136
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39506289
De airco doet het niet goed hier
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:22:47 #137
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39506317
Onder hebben we geen airco. Ik heb alleen op zolder eentje staan. Maar die zet ik meestal op koele lucht blazen.

Stiekem hoop ik toch op onweer
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:27:21 #138
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39506461
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:21 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Inderdaad niet uit te houden.

Ik zit dus nu ook liever binnen. 25,7 is het binnen en dat is al om compleet gek van te worden

20 graden is normaal de temperatuur in de winter binnen. En heb je 5,7 graden meer dan merk je dat toch wel.
Mn vrouw zei net dat het bij ons binnen 29 Graden is
En wij zijn allebei helemaal geen koukleumen, swinters staat de kachel nog maar ingesteld op 19 graden.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:30:02 #139
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39506529
Tis ook altijd gelijk zo overdreven in nederland. De sneeuw is net weg of je krijgt al gelijk een temperatuur van 30 graden naar je hoofd geslingerd.
Het is óf knetterheet, benauwd en plakkerig, óf het is nat en koud

Ik wil gewoon dat het constant 20 graden is

En nu lekker warme koffie
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:37:01 #140
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39506728
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:27 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Mn vrouw zei net dat het bij ons binnen 29 Graden is
En wij zijn allebei helemaal geen koukleumen, swinters staat de kachel nog maar ingesteld op 19 graden.
29 graden

Hier heeft de schuifpui open gestaan vanmorgen, daarna zijn de rolluiken en de lamellen plus deuren en ramen gesloten

Tis wel warm, vanavond zal het benauwd worden binnen. Je verbruikt toch enige zuurstof de hele dag. Sowieso is de lucht erg warm binnen.

Maar rustig blijven is belangrijk, en niet teveel letten op de warmte volgens mij

Als je teveel let op de warmte, dan wordt de warmte alleen maar warmer.

Lichaam koel houden.

Hoofd koel

En vooral niet teveel inspanning verrichten
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:38:01 #141
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39506761
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:30 schreef Metro2005 het volgende:
Tis ook altijd gelijk zo overdreven in nederland. De sneeuw is net weg of je krijgt al gelijk een temperatuur van 30 graden naar je hoofd geslingerd.
Het is óf knetterheet, benauwd en plakkerig, óf het is nat en koud

Ik wil gewoon dat het constant 20 graden is

En nu lekker warme koffie
Constant is het klimaat zeker niet. Extremen altijd. Ik werd er vroeger dus echt knetter van. Nu sluit ik me meer af.

Als ik echt mezelf niet doe afsluiten met deze temperaturen dan weet ik niet waar ik het zoeken moet.

Ik heb ook koffie

Lekkere koffie Maar lekkere koffie is niet juist. Koffie is altijd lekker

Was net even aan het denken over simpelheid. Simpel is makkelijk. Simpel denken, en door het simpele denken geen zorgen hebben. En tevens door het simpele denken sneller tot het weten komen. Denken. Mijn pa zegt dat altijd..." Denken moet je aan paarden overlaten, die hebben een groot hoofd"

Als ik complex aan het denken ben, dan maak ik het mezelf moeilijk. Dan kan ik beter wat minder diep nadenken Simpel en makkelijk eerder.

Complex denken leidt volgens mij alleen maar dat je verstrikt raakt in het web.

Dan ga je zo diep met denken en zover door, dat je uiteindelijk niet meer weet wat links en rechts is.

Sowieso is het op een dag met deze temperaturen onverstandig om onnodig te denken

Iedere vorm van inspanning maakt de hitte gevoelsmatig groter. Dat is hier dus het geval

Als ik rustig blijf, dan is de warmte gewoon minder.

[ Bericht 14% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 14:44:40 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:40:31 #142
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39506832
Het is niet alleen de warmte. Het lijkt hier alsof de lucht gewoon ongezond is.

Alsof er giftige stoffen erin zitten. Alsof er te weinig zuurstof in de lucht zit.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:44:19 #143
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39506940
Ik beweeg maar gewoon zo min mogelijk met deze warmte dan gaat het redelijk. Wordt er altijd wel erg slaperig van beetje vervelend op je werk
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:45:31 #144
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39506977
De warmte is inderdaad ook nog eens om lusteloos van te worden

De warmte bekneld ook. En de warmte plakt.

Met een koel hoofd is het vanzelf beter.

Ik ga vaker naar buiten om even te roken, en dan overvalt de warmte gewoon. Alsof het een Sahara is.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:46:55 #145
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39507024
Even vers bakkie koffie pakken

Vanavond een bescheiden aantal biertjes. Biertjes drinken met dit weer is prettig
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:51:09 #146
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39507167
bwegh mijn brood is helemaal hard en de kaas erop is gesmolen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:56:53 #147
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39507353
Brood droogt inderdaad helemaal uit met dit weer
Kaas gaat smelten ook nog eens
Heb je geen bedrijfs-kantine waar jij werkt? Kun je daar een vers broodje eten of wat anders.

Weet je wat ik lekker vind met dit weer. Een pot koude tomaten-soep van Unox.

Koude tomatensoep vind ik lekker
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:01:42 #148
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39507520
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:51 schreef Metro2005 het volgende:
bwegh mijn brood is helemaal hard en de kaas erop is gesmolen
Nog effe Metro, en dan heb je vakantie
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:02:07 #149
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39507535
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:51 schreef Atuniel het volgende:
Catfight
Wie ikke? Juist niet.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:03:21 #150
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39507572
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Even vers bakkie koffie pakken

Vanavond een bescheiden aantal biertjes. Biertjes drinken met dit weer is prettig
Haai Droom
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:03:51 #151
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39507593
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Yep
Hoewel de Whiskey me gisteravond in de schaduw ook goed deed
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:04:31 #152
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39507619
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:02 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Wie ikke? Juist niet.
He jammer

Nee hoor
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:07:59 #153
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39507718
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:03 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Haai Droom
Haai

Waar is een haai

Alles goed met je

Hier gaat het beter. Van 21:00 tot 12:30 geslapen

En dat doet goed. Vorige nacht hele nacht wakker gelegen en dan gaat de dag niet om. De dag duurt dan te lang.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:08:18 #154
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39507729
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:56 schreef Dromenvanger het volgende:
Brood droogt inderdaad helemaal uit met dit weer
Kaas gaat smelten ook nog eens
Heb je geen bedrijfs-kantine waar jij werkt? Kun je daar een vers broodje eten of wat anders.

Weet je wat ik lekker vind met dit weer. Een pot koude tomaten-soep van Unox.

Koude tomatensoep vind ik lekker
Broodjes in de kantine zijn altijd zo duur en daar heb ik gewoon geen geld voor over elke maand.

koude tomatensoep, is dat lekker? lijkt me nogal ranzig eerlijk gezegd
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:01 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Nog effe Metro, en dan heb je vakantie
Ja daar denk ik maar gewoon de hele dag aan inderdaad laatste weekje.
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:07 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Haai

Waar is een haai

Alles goed met je

En dat doet goed. Vorige nacht hele nacht wakker gelegen en dan gaat de dag niet om. De dag duurt dan te lang.
Dat heb ik ook altijd als ik vrij ben. Dan wil i kgewoon niet opstaan. Verveel me dan soms de hele dag. Lekker lang uitslapen, dan ben je én fitter én je dag is sneller om heerlijk soms
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:10:38 #155
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39507810
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:03 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Yep
Hoewel de Whiskey me gisteravond in de schaduw ook goed deed
Smaakt lekker en dan voelt het meer als echte vakantie hier. De zomer zonder alcoholische versnapering is geen echte zomer

Whiskey waag ik me voorlopig niet aan. Komt misschien ooit een keer dat ik whiskey ga drinken nog.

Ik drink dus gewoon mijn biertje door. Stoppen ermee is niet eens nodig. Als ik het bij een bescheiden hoeveelheid hou, is het gewoon goed.

Van de Jehova ben ik dus niet

En geheel-onthouder al helemaal niet. Ik zie ook niet de zin erin om geheelonthouder te worden. Alcohol kan zelfs goed doen in tijden van stress. En als je dan een prettige aangeschoten bui krijgt, dan is dat meegenomen

Alcohol

Maar wel met mate Niet dat ik black-outs krijg. Black-outs had ik vroeger vaker tijdens het stappen Dan werd ik wakker en dacht ik van...."Huh, wat heb ik gisteren allemaal gedaan".

Missing pieces of the puzzle
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:13:35 #156
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39507902
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:08 schreef Metro2005 het volgende:

Broodjes in de kantine zijn altijd zo duur en daar heb ik gewoon geen geld voor over elke maand.
Inderdaad is alles duur. En ga je iedere dag uitgebreid in de kantine eten dan ben je zo weer 100 euro armer of zelfs nog meer.
quote:
koude tomatensoep, is dat lekker? lijkt me nogal ranzig eerlijk gezegd
Ik vind het heerlijk. Die koude gehaktballetjes die erin zitten smaken best als ze koud zijn. Koude tomatensoep is niet zo slecht. Maar dat is dus mijn smaak
quote:
Dat heb ik ook altijd als ik vrij ben. Dan wil i kgewoon niet opstaan. Verveel me dan soms de hele dag. Lekker lang uitslapen, dan ben je én fitter én je dag is sneller om heerlijk soms
Ik heb maanden lang gehad dat ik om 0500 wakker werd, ik kon niet meer slapen en wilde niet meer slapen. Ik wilde opstaan om 0400 of 0500. Ook tijden gehad dat ik al om 0300 wilde opstaan. En nachten lang dat ik helemaal niet sliep. Die nachten komen nog steeds vaker voor. Dan ga ik dus op zolder muziek luisteren en schrijven en getallen opschrijven ook. Bezig-heids-therapie

Nu kan ik weer omdraaien in bed. Kijk ik op de klok en is het 0900 uur of 10:00, dan blijf ik gewoon nog ff liggen en val ik weer even in slaap

0500 opstaan. Veels te vroeg. De dag moet lekker vlot voorbij gaan denk ik. Dat je niet constant op de klok hoeft te kijken en te zien dat het zo langzaam gaat.

Heb lekkere koffie gezet, al zeg ik het zelf
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:16:20 #157
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39507992
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:07 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Haai

Waar is een haai

Alles goed met je

Met mij alles goed

Fijn dat jij je ook beter voelt En ik zie dat je je niet uit je tent liet lokken daarstraks, goedzo
pi_39508034
Weetje ik zat zo te denken op het balkon en bedacht me dat ik eigenlijk beter niet meer kan posten op fok, mijn tijd anders besteden. Door de shredder halen is dan ook weer iets te veel want hier zitten nou eenmaal veel leuke mensen maar toch.. adios fok, for now byebye het was gezellie.

En bedankt voor de vele inzichten die jullie me gegeven hebben enjoy the summer, your life enz.etc
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:18:12 #159
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39508047
Goed, ik ga naar de volgende vergadering, in een heel warm gebouw

Maar daarna gelijk door naar huis en dan lekker in de tuin een roseetje drinken

Tot later allemaal
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:19:59 #160
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39508114
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:16 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Met mij alles goed

Fijn dat jij je ook beter voelt En ik zie dat je je niet uit je tent liet lokken daarstraks, goedzo
Mooi dat alles okey is daar

Ik voel me gewoon stabieler en sterker, heb een aantal poorten gesloten. Vandaar mijn signature even. Ik wil mijn domein gesloten houden en als mensen te dichtbij komen dan moet ik zorgen dat ze niet binnen komen. Ik zou in principe niet eens moeten aanvallen en uit mijn domein komen.

En tevens moet ik binnen mijn domein gaat stap achteruit doen. Ik moet binnen mijn domein in het midden blijven

En als er dan mensen zijn die mij uit het centrum willen halen, dan moet ik gewoon verstand gebruiken en zorgen dat ze met zachte hand afstand nemen. Niet met harde hand. Geweld lost niets op.

Maar ik heb dus mijn domein dat helemaal van mezelf is. En vanuit dat domein voer ik interactie uit met mensen.

Ooit een boek gelezen over emotionele intelligentie. Daar werd ook veel gesproken over domeinen. Het domein liet die auteur zien in de vorm van een circel die om je heen staat. En dan is het nodig dat je binnen die circel gewoon standvastig blijft en stabiel.

En zeker niet laten jagen in het domein. Pak je het goed aan dan blijf je altijd in het midden staan. Dan sta je op je stoep-tegel en kom je daar niet meer vandaan.

En dan is er tevens ook genoeg vrijheid in het domein. Die circel kun je zo groot maken als je wilt. Door de geslotenheid van de circel is het alleen zo dat je niet vatbaar bent voor negatieve invloeden
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:22:37 #161
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39508187
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:17 schreef The_Shining het volgende:
Weetje ik zat zo te denken op het balkon en bedacht me dat ik eigenlijk beter niet meer kan posten op fok, mijn tijd anders besteden. Door de shredder halen is dan ook weer iets te veel want hier zitten nou eenmaal veel leuke mensen maar toch.. adios fok, for now byebye het was gezellie.

En bedankt voor de vele inzichten die jullie me gegeven hebben enjoy the summer, your life enz.etc
Vanwaar die plotselinge omslag

Hopelijk ligt dat niet aan mij. Ik bedoel het niet fout. Ik bescherm alleen mezelf en dat doe ik gewoon uit mezelf, uit mezelf en voor mezelf Als ik mezelf niet bescherm dan is het fout. Ik wil dus compleet vrij zijn van invloeden van buitenaf. Ik wil wel deelnemen aan alles, maar dan wel zonder de zeik dat ik alle kanten opgesleurd wordt. Ik wil in het middelpunt blijven dus. Daar waar ik niet om te stoten ben. Op mijn voetstuk blijven waar niemand me ervan af kan halen.

Vandaar dat ik soms wel eens vertel waar het op staat.

En dan laat ik andere mensen liever met rust, zolang ze mij maar met rust laten.

Aan mij heb je geen last, zolang je maar niet bemoeit met mijn zaken. Ik heb een eigen unieke weg te bewandelen dus ook.

En dan heb ik behoefte aan afstand en nog meer.

Mensen die een bepaalde toon tegen mij aanslaan die laat ik het dan weten. Vanuit mijn domein.

Opkomen voor jezelf ook wel.

De ene keer opkomen voor jezelf op een niet juiste manier, en de andere keer helemaal bedachtzaam.

Zolang ik maar baas ben van mijn domein
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:25:02 #162
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39508251
Dat ik op fok! zo actief ben dat is ook omdat fok! te verlijken is met een echte samenleving. Wat op fok! gebeurt zie je ook in het echt in zekere mate.

Dat ik veel op internet verkeer is gewoon om wijzer te worden. En het heeft een voordeel dat ik in het echt ook beter opereer.

Wat ik hier meemaak dan neem ik mee naar de echte wereld. Het beste van 2 werelden ook wel.

Over die afstand houden, dat is voor mij heilig.

Scheiding. Afscheiding. Ik wil niet helemaal deel uitmaken van het geheel. Ben ik teveel aangesloten aan het geheel, dan is mijn eigen visie zo naar de knoppen. En tevens voelt het als opsluiting als ik vast zit en deel uit maak van het geheel.

Vandaar vind ik individualiteit belangrijk. Ik ben een individu. Met unieke kenmerken. En zo heeft ieder mens zijn unieke kenmerken.

Ga ik deel uitmaken van grote groepen, dan overheersen de kenmerken van de groep. Dan verlies ik dus terrein en ook verlies ik dan de identiteit.

Als je niet oppast dan wordt je zo meegesleurd door alles en nog wat. Dan verlies je de controle en het overzicht en nog meer.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:26:33 #163
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39508294
quote:

Shining.. doe nou meteen zo dramaqueen achtig
Er is toch niks aan de hand? Verschil van inzicht kan toch gebeuren, misschien wel juist hier in Truth? Ik persoonlijk zou je missen als je hier niet meer kwam posten eigenlijk.. je hebt voor mijn gevoel toch wel rake opmerkingen en zaken die tot nadenken zetten namelijk.

Zand er over klaar allebei
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:29:06 #164
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39508383
Ik vind dat the_shining ook vaker juiste opmerkingen plaats

Maar ik wil gewoon met rust gelaten worden. Ik wil ook niet op de man spelen. Ik wil gewoon dat het niet persoonlijk gaat worden. Gisteren was ik even persoonlijk op de man aan het spelen en dat is ook fout. Maar als mensen mij zeggen dat ik vaker iets moet ondernemen, dan is dat al persoonlijk. Mensen hebben niets met mijn leven te maken. Zelf ben ik baas van mijn leven. Al sluit ik mezelf 100 jaar op in een bunker, dan nog mag ik dat zelf weten. En dan nog heeft niemand wat te maken met mijn keuze's. Dat bedoel ik te zeggen. Ik heb een eigen manier van leven dus. En ik kom vaak genoeg buiten de deur, en in de toekomst zal ik veel buiten de deur komen. Nu is het ff nodig om zaken op een rijtej te zetten en inzicht te krijgen. Eigen inzichten verschaffen dus

Ik hou van afstand dus. En zeker hou ik niet van persoonlijk worden.

Persoonlijk worden op een negatieve manier dus.

Als ik het heb over dat domein, dan is dat algemeen bedoeld.

Ik wil los staan van alles. Alleen door los te staan blijf ik mezelf.

Als iemand mij wat verteld, dan neem ik het ook niet meer zomaar voor waar aan. Kritisch blijven kijken dus ook wel. Neem je alles voor waar aan, dan verlies je wederom alles waar je zelf voor staat.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:35:29 #165
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39508507
Laatste post duurde even met invoeren.

Ik wil verder vertellen over invloeden van mensen. Dat kun je zien als de matrix waar mensen ook overmeesterd worden en zonder te denken functioren. De massa die overheerst. Het massale denken. Weinig mensen met een uitgekiende mening. Ze kopen alleen maar spullen, ze praten elkaar na als papegaaien en durven niet eens voor de mening uit te komen omdat ze bang zijn om anders geworden te vonden, en dan heb je nog het feit dat veel mensen geen eigen mening hebben, ze denken niet eens na.. Afwijkingen Afwijkingen van de norm. Deze alinea slaat dus niet op The_shining, the_shining heeft wel een eigen mening als je het mij vraagt. En dat is ook niet erg. Ieder een eigen mening.

Daarom zet ik me tegen de massa af. Ik wil geen meeloper zijn dus. Genoeg mensen in de massa immiteren elkaar.

Alsof ze allemaal op elkaar lijken. En dan heerst er een bepaalde sfeer die het in stand doet houden.

Alsof mensen geen eigen mening meer hebben. Dan laten ze zich ook nog eens leiden door de media en zo nemen ze alles voor koek en ei aan.

En daarom juist vind ik het belangrijk dat ik mijn hoofd erbij hou. Hoor of zie ik wat, dan denk ik vanzelf erbij na. Ook de realiteit dus.

Adelaar van mijn part.

Ik kan ook niet een massa-mens worden

Daar ben ik teveel voor veranderd. Voor 2000 was ik een massa-mens zonder eigen mening en visie. En daar ben ik vanaf gestapt.

En dan niet dat the_shining een massa mens is. Zomaar om het te vermelden.

Wat mij betreft mag er ook zand over gegooid worden. Heb sowieso geen zin in conflicten. En ook daarom zeg ik van.."Afstand houden, dan ontstaat geen conflict".

dinsdag 4 juli 2006 @ 15:40:51 #166
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39508652
Trouwens over dat verlaten van fok!. Ik heb dat ook vaker gedaan. Af en toe weg en dan vanzelf weer terug komen.

Je zomaar laten wegjagen lijkt me gewoon niet okey.

Je moet je door niemand laten wegjagen

Opkomen voor jezelf.

En dan kan het best zijn dat er een woorden-wisseling plaats doet vinden, maar goed, daarmee kun je vanzelf weer vrede sluiten. Een woordenwisseling op zijn tijd kan altijd gebeuren.

Omdat mensen verschillen van elkaar. Als meningen botsen dan krijg je wel eens een conflict. Maar zo'n conflict kun je oplossen door zand erover te doen of bij te praten totdat het conflict weg is.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:54:17 #167
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39509024
quote:

Hoezo dat?

Zou jammer zijn als je weg zou gaan
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:54:56 #168
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39509044
Ik denk maar zo.

Als je te dicht op elkaars lip gaat zitten, dan ontstaat er spanning en ga je over en weer Vingertje wijzen. Misschien zit dat ook zo in elkaar met oorlog in de wereld. Ze zitten te dicht op elkaars lippen, ze laten elkaar niet met rust. Ze zijn niet genoeg bezig met hun eigen land. Ze bemoeien zich teveel met andere landen. Als ieder land zich op een gezonde manier met zijn eigen zaken bemoeit, dan is het tevens vanzelf beter. Zo kun je dus de grens doortrekken. Bemoeienissen overal.

Toen er gisteren gezegd werd dat ik te weinig onderneem ( wat niet het geval is, ik ben een ondernemer in hard en nieren) dan kom ik vanzelf in actie.

Kan heel onschuldig gegaan zijn dat persoonljike oordeel. Maar ik heb geen zin erin dat mensen persoonlijk worden en zich bemoeien met elkaars leven.

En dus kwam ik gisteren even in actie daar tegen. Ik had ook niet kunnen reageren maar het was gewoon even het moment dat ik ertegen inga.

Als mensen zeggen dat ik weinig inhoud heb in mijn schrijven, zoals die ene persoon. Dan kan ik niet doen alsof mijn neus bloedt, of ik zeg van. " Ik weet van mezelf dat ik genoeg inhoud heb en vaak genoeg diep ga".

Niet op ingaan lijkt dan het meest vanzelfsprekende om te doen. Toch werd ik gisteren uit mijn domein gelokt. Omdat men persoonlijk op mij speelde, hoe onschuldig het ook was.

Mensen bemoeien zich al genoeg met elkaar. Laat dat op internet dan liever niet zo zijn.

Elkaar met rust laten en in de waarde laten dus

En vooral niet bemoeien met andermans zaken, zoals gisteren gebeurde. Niemand heeft zich te bemoeien met mijn zaken. Behalve de crew mag me hier bannen als ik over de grenzen ga. En ik ga niet snel over de grenzen. Ik vertel alleen hoe ik erover denk.

En ik denk dus gewoon dat je elkaar met rust moet laten. Je kunt dan rustig met elkaar omgaan en dieper filosferen maar de manier waarop iemand leeft, dat gaat niemand wat aan.

En over mijn leven, ik ben een ondernemer. Ik onderneem graag. Nu onderneem ik hier actie om tot inzichten te komen. En ooit ga ik mijn horizon verbreden, als het geld naar voren komt. Zit te vaak krap bij kas, dus een wereld-reis zit er nu sowieso niet in. En ga ik op werel-reis dan wil ik gewoon genoeg geld hebben, niet zoals sommige mensen doen dat ze tijdens de wereld-reis gaan werken om de reis te betalen.

Ik wil van te voren 10,000 euro of meer. zakgeld om te besteden aan eten en drinken en souveniers. En dan zonder geld-zorgen op reis Op reis gaan zonder aan geld te denken. Voldoende geld hebben dus.

Maar dat komt later nog wel

[ Bericht 17% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 16:03:09 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:10:03 #169
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39509482
Nog even over mijn lange teksten.

Het is mijn enige manier van schrijven, een aangeboren manier. Ik kan niet anders schrijven.

Het is alsof ik bezig ben met rappen of wat dan ook. Ik kan niet eerst 10 minuten denken voordat ik ga schrijven. Ik schrijf het vloeiend op en het stroomt uit het toetsenbord.

Als mensen het te lang vinden dan slaan ze het maar over of ze halen de kern-punten eruit. Ik ga in ieder geval mijn schrijven niet aanpassen omdat er een paar mensen zijn die het te lang vinden. Ik schrijf het ook op voor mezelf om de reis verder te zetten, de reis en de ontsnapping dus, mezelf richting de uitgang schrijven ook wel. Voor mezelf en voor mensen die er misschien wat mee kunnen. Informatie vind ik dus belangrijk. En communiceren ook. Communiceren op een gezonde manier Met wederzijds respect

Ik kan ook niet haperen tijdens het schrijven. Een bericht stroomt eruit als water en zo gaat dat mijn hele leven al. Tis een aangeboren manier van schrijven.

Als 2999 en 600 gebruikers het niet bevalt dan nog ga ik door op deze manier.

Maar ik weet dat er minstens 3 mensen zijn die af en toe meelezen. Vaak genoeg reacties gehad op berichten en mensen die zeggen dat ik goed bezig ben. En juist voor die mensen blijf ik ook zo schrijven en informatie verschaffen.

Op mijn eigen manier.

Doet me denken aan het nummer.

" Ieder heeft zijn eigen ritme, ritme moet je leren".

Nou, laat mij dan mijn eigen ritme hebben en dan mag de rest van de wereld ook zijn eigen ritme hebben. 6,5 miljard mensen met een eigen leven en eigen ritme. En dat werkt goed genoeg.

Maar er zijn dus geen 6,5 miljard mensen met eigen ritme. Er is een massa die elkaar naloopt. Grote massa van mensen die geen eigen ritme hebben. Ook massa van mensen die gewoon meelopen zomaar. Meelopen zonder besef.

En dat slaat dus ook op de film the matrix Ook daar zie je dat naar voren komen. Mensen die met een soort automatisme leven. Automatisch zonder besef.

Mensen die tot hun dood een ritme hebben dat wellicht niet juist is. Mensen in de massa zijn zonder te beseffen dat ze in de massa zijn. Ze zijn gewoon een massa en het is een massa. Geen individuen in de massa.

En nu genoeg

Vanavond lekker biertje drinken Genieten van het biertje ook wel. Rustig drinken en niet in 1 keer het glas leeg. Vroeger had ik in 3 slokken het glas leeg. Tegenwoordig doe ik veel rustiger met bier. Meer genieten dus

En dat is okey Genieten is sowieso okey

[ Bericht 14% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 16:15:41 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:14:29 #170
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39509628
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:10 schreef Dromenvanger het volgende:
Nog even over mijn lange teksten.

Het is mijn enige manier van schrijven, een aangeboren manier. Ik kan niet anders schrijven.

Het is alsof ik bezig ben met rappen of wat dan ook. Ik kan niet eerst 10 minuten denken voordat ik ga schrijven. Ik schrijf het vloeiend op en het stroomt uit het toetsenbord.

Als mensen het te lang vinden dan slaan ze het maar over of ze halen de kern-punten eruit. Ik ga in ieder geval mijn schrijven niet aanpassen omdat er een paar mensen zijn die het te lang vinden. Ik schrijf het ook op voor mezelf om de reis verder te zetten, de reis en de ontsnapping dus, mezelf richting de uitgang schrijven ook wel. Voor mezelf en voor mensen die er misschien wat mee kunnen. Informatie vind ik dus belangrijk. En communiceren ook. Communiceren op een gezonde manier Met wederzijds respect

Ik kan ook niet haperen tijdens het schrijven. Een bericht stroomt eruit als water en zo gaat dat mijn hele leven al. Tis een aangeboren manier van schrijven.

Als 2999 en 600 gebruikers het niet bevalt dan nog ga ik door op deze manier.

Maar ik weet dat er minstens 3 mensen zijn die af en toe meelezen. Vaak genoeg reacties gehad op berichten en mensen die zeggen dat ik goed bezig ben. En juist voor die mensen blijf ik ook zo schrijven en informatie verschaffen.

Op mijn eigen manier.

Doet me denken aan het nummer.

" Ieder heeft zijn eigen ritme, ritme moet je leren".

Nou, laat mij dan mijn eigen ritme hebben en dan mag de rest van de wereld ook zijn eigen ritme hebben. 6,5 miljard mensen met een eigen leven en eigen ritme. En dat werkt goed genoeg.
lekker doorgaan met posten. Zo blijft het topic tenminste ook nog een beetje in leven
Je biedt af en toe best nieuwe inzichten in dingen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:17:51 #171
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39509752
Nou ik sla het hier en daar nog wel eens over hoor DV.. pak ik inderdaad de kernwoorden, snel lezen

Pff. heb het toch wel warm nu hoor.. geen zin meer .. beetje misselijk ook
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:18:47 #172
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39509795
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

lekker doorgaan met posten. Zo blijft het topic tenminste ook nog een beetje in leven
Je biedt af en toe best nieuwe inzichten in dingen
Ik zal zeker doorgaan, ik kan ook niet anders dan doorgaan

Ik zit hier vrijwillig maar ook onder bevel

Onder bevel van mezelf zit ik hier door te gaan en door te gaan. Om nogmaals de uitgang te bereiken en boven mijn denken staan. Uit het doolhof van het denken blijven ook wel

Fijn dat er toch af en toe wat bruikbaars tussen zit. Ook daar schrijf ik het voor op.

Maar mijn bedoeling is dus niet om mensen te hersen-spoelen en massa's mensen te bereiken. Ik doe het gewoon om het te doen of iets dergelijks

Omdat het bij mijn leven en vlucht-route hoort.

Ben niet voor niets op 10 jarige leeftijd begonnen met typen op een oude typmachine

Kreeg toen tijdens die cursus commentaar dat ik teveel aan het geinen was, ik was niet serieus genoeg. Ondanks dat had ik het hoogst aantal aanslagen per minuut met de minste fouten Diploma heb ik nog ergens liggen.

Typen geleerd op een oude typ-machine dus. Daar werden de toetsen afgeplakt met gekleurde stickers

Je werd verplicht tot blind typen Vanaf het begin werden de toetsen afgeplakt
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:20:04 #173
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39509846
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:17 schreef Atuniel het volgende:
Nou ik sla het hier en daar nog wel eens over hoor DV.. pak ik inderdaad de kernwoorden, snel lezen

Pff. heb het toch wel warm nu hoor.. geen zin meer .. beetje misselijk ook
Maakt ook niet uit dat niet alles gelezen wordt

Ik lees het zelf ook niet altijd door. Of ik lees het snel door.

Warmte inderdaad, tis een hel. Alsof iemand de kolen op het vuur aan het gooien is.

En dit is dus een kort bericht. Zo schrijf ik ook vaak genoeg korte berichten. Niet alles is 2 A4'tjes lang

Vaak genoeg korte berichten.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:25:27 #174
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39510026
Toch post je gemiddeld minder dan mij
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:30:30 #175
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39510222

Ik zie het inderdaad Ik schrijf langere teksten maar post minder berichten Zo komt het toch in balans

Weet je wat een fijn gevoel is ?

Het gevoel dat niemand boven je staat

Het gevoel dat niemand boven je staat en dat je eigen baas bent. Eigen baas van je eigen wereld en leven Eigen baas van je eigen lichaam en ziel en geest. Op bijna alle opzichten eigen baas

Niemand boven je, maar wel naast mensen staan. Naast mensen staan is prettiger. Niet boven mensen en niet onder mensen. Ga je onder mensen staan dan is het ook niet goed. Dan is naast mensen staan de juiste weg. Zo krijg je ook nooit ruzie

Niet boven mensen maar naast mensen Ook daar zal ikzelf rekening mee moeten houden. Dat ik zelf niet het gedrag vertoon dat ik boven mensen ga staan. Maar als dan iemand commentaar heeft of boven mij staat, dan is het zo dat ik zelf weer boven die mensen ga staan Als ik in het echt boven mensen sta, dan komt er een blik in mijn ogen. Dan kijk ik strakker uit de ogen. En dan kan ik boven mensen staan als mensen mij dus aankijken of wat zeggen. Dan komt het verdedings-mechanise naar voren. Alsof het een natuurlijk instinct is. Natuurlijk instinct om te overleven hier

Dat gaat vanzelf en is verdediging. Iemand gaat boven mij staan, ik voel me onderdrukt en neem actie en ga vervolgens boven die mensen staan. Dan kan ik beter zorgen dat ik niet boven die mensen kom te staan die commentaar hebben, maar meteen naast die mensen kom te staan door anders te handelen.

Maar goed. Dat is mijn denkwijze dus Het gevoel hebben dat niets boven je staat. Ook in de realiteit en in het gevoel. Dan voelt dat meer als vrijheid aan Dat je dus ook niet onder de realiteit staat. Bij de realiteit zou ik bijna zeggen van..." Boven de realiteit staan is wel belangrijk". De realiteit is geen menselijke vorm, dus zo erg is het niet om boven de realiteit te staan. Misschien is boven de realiteit staan wel nodig

Kleine toevoeging nog even. Daarom vind ik het God principe af en toe lastig. Eigen baas wilt ook zeggen dat God niet boven je staat Je bent dan zelf helemaal onafhankelijk. Staat God boven je, dan word je onderdrukt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 16:37:15 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:46:23 #176
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39510766
Nog even koffie pakken

Sigaren roken is ook okey

Ik vind een sigaar roken prettig. Ik ben nu dus ook bezig met een sigaar roken
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:55:29 #177
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39511064
Volgens mij heeft fok ook last van de hitte.

Het forum gaat soms niet vlot.

Hebben jullie daar ook last van???

Het forum hapert soms hier.

Laatste tijd ging het forum lekker vlot, vandaag zit er weer een hapering in vaker. Geen constante hapering maar wel vaker dat het even niet lukt met invoeren en opvragen van pagina's.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:02:22 #178
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39511283
hoorde net van mijn vriendin dat de trein die ze moest hebben in brand staat op centraal station Rotterdam
lekker is dat.

Roken doe ik trouwens niet meer, drinken doe ik zo weinig dat ik van 1 biertje al half aangeschoten ben (dat is op zich wel goedkoop dronken worden, aan de andere kant kun je echt helemaal niks drinken als je nog moet autorijden )
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:03:43 #179
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39511320
1 biertje en half aangeschoten zijn is prettig

Gelukkig is de trein niet in de fik gevlogen toen je vriendin erin zat.

Straks 3 flessen brand drinken Gewoon om te komen tot nog meer ontspanning. Drank haalt de spanning eraf. Een mooi hulpmiddel om te relaxen 's avonds.

Daarom drink ik dus ook mijn biertje nog. Omdat het zorgt voor een geestelijk fijner gevoel. En van 3 flessen raak ik niet bezopen, alleen aangeschoten. En de dag erna merk ik niets.

Van 4 flessen raak ik ook niet bezopen. Bij 6 flessen begin ik de controle te verliezen. Dus drink ik ook liever geen 6 flessen.

Alcohol met mate drinken, aangeschoten mag ik worden maar niet bezopen

Zo hou ik de controle erop. Mezelf een beetje controleren ook wel
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:04:38 #180
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39511351
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
1 biertje en half aangeschoten zijn is prettig

Gelukkig is de trein niet in de fik gevlogen toen je vriendin erin zat.
Nou inderdaad ja.

Enfin, ik ga ervandoor, lekker in de nóg hetere auto stappen

dinsdag 4 juli 2006 @ 17:05:51 #181
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39511391
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nou inderdaad ja.

Enfin, ik ga ervandoor, lekker in de nóg hetere auto stappen

Succes met de hitte in de auto
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:19:06 #182
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39511836
Vandaag is het trouwens onafhankelijks-dag in Amerika. " Today we celebrate independance day". Amahoela zeg. Kijk ook eens naar de hele wereld. Zo doet hollywood ook vaker. Hollywood wekt ook altijd de intentie dat het allemaal om Amerika draait. Vele films draaien om Amerika en dat Amerika de wereld redt en nog meer. Amerika boven alles

Maar goed. Ze hebben het over onafhankelijkheid terwijl ze de hele wereld willen hebben in hun bezit.

Ze bemoeien zich vaker met andere landen en willen onafhankelijk zijn en anderen onderdrukken. Ze willen de hele wereld bepalen en hebben een dag die heet onafhankelijkheids dag. Jezelf boven alles plaatsen en dan zeggen dat het onafhankelijkheids-dag is? En dan maakt het niet uit hoe die dag ontstaan is. De dag onafhankelijkheidsdag zou voor de hele wereld moeten gelden. Een wereldwijde feestdag. Anders moet je het anders noemen. Sommige woorden mag je gewoon niet opeisen voor jezelf. En het is opeisen en misbruik van het woord onafhankelijkheid.

Dat klopt toch niet

Ze willen zich vaak bemoeien met zaken van andere landen en ondertussen vieren ze onafhankelijkheids dag

Dat klopt toch niet. Onafhankelijkheids dag wil zeggen dat het overal onafhankelijk is.

Als je een dag in leven roept om dat te vieren, dan moet je ook buiten Amerika kijken.

Is het zo dat er ook maar in 1 land geen onafhankelijkheid is, dan zouden ze de naam onafhankelijkheids dag niet mogen gebruiken.

Als het dierendag of vaderdag is, dan geldt het toch ook voor alle dieren en vaders over de hele wereld.

Maar Amerika heeft dan sowieso de neiging om alleen naar zichzelf te kijken. Amerika doet veel voor eigen belangen. Amerika denkt te vaak aan eigen belangen.

Een soort 3e rijk wat sommigen beweren. En volgens mij zit daar toch een kern van waarheid in.

En tevens zou het zo moeten zijn dat er op onafhankelijkheids dag geen sprake is van afhankelijkheid van Amerikaanse economie. Nederland is van alle kanten afhankelijk van Amerika op economisch opzicht. En dus is er wederom geen sprake van onafhankelijkheid. Alsalles individueel functioneert is het zo dat het dichterbij gaat komen. Individueel en toch enigszins verbonden. Maar niet afhankelijk. Los van elkaar. Los van elkaar en naast elkaar.

Dus in principe is het nog geen tijd om een onafhankelijkheids dag te vieren.

Is het tijd voor onafhankelijkheidsdag. Dan is die dag voor de hele wereld.

Genoeg landen die niet onafhankelijk zijn.

Dus Amerika heeft het recht niet eens om die naam te gebruiken. Die naam moet gebruikt worden voor de hele wereld. Onafhankelijkheid over de hele wereld.

Ze stelen dat woord gewoon in principe. Ze hebben dat woord gestolen. Gestolen en gebruikt voor eigen zege. Niet kijkend naar landen waar mensen niet vrij zijn en nog meer. Niet kijkend naar landen die niet vrij zijn.

Egoistisch gedrag gewoon.

[ Bericht 10% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 17:36:11 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:28:01 #183
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39512101
Moest er ff uit

Onafhankelijkheid voor alle mensen en landen Alle mensen vrij.

Dan kun je spreken van een echte Onafhankelijkheids dag. En zover is het nog lang niet.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:44:23 #184
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39512496
Bier staat koud

Straks lekker genieten van een ijskoud biertje

Het leven is mooi

Ik voel me trouwens compleet in mijn eigen domein zitten. Alsof ik de circel heb afgesloten. Fire-wall installed Geen enkele trojan en geen enkel virus mag naar binnen komen van buitenaf Al het negatieve afstoten. Zo moet het gaan straks. Het domein beschermen helemaal. Zodat ik me steeds beter ga voelen en steeds beter kan denken en actie kan ondernemen Met een nuchtere en heldere kijk op de zaak Niet al te sterk beinvloedbaar zijn door van alles en nog wat. Neutraal ook wel Helemaal neutraal. Dan word ik een neutraal orgaan

Fire-wall die al het slechte doet tegenhouden. Zo zit ik veilig in mijn domein. En zo voelt het ook aangenaam aan. En zo voelt het rustig aan en ben ik ook kalm.

Harde geluiden is nog een probleem soms. Maar ook daar werk ik aan.

Ik moet safety installen

Aanpassen en veiligheid toevoegen ook

Sleutelen aan mezelf

Negatieve afstoten en positieve binnen laten. Een gezonde stroming van alles

En nu hou ik even mijn kop

Muziek erbij. Pink Floyd opzetten denk ik

[ Bericht 16% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 17:51:57 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:52:11 #185
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39512706
Smiley overdosis
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:23:28 #186
129732 MostValuablePrincess
welke kant draait 'ie op?
pi_39513527
EDIT:-even verbeteren-

[ Bericht 99% gewijzigd door MostValuablePrincess op 04-07-2006 18:29:48 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:30:03 #187
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39513729
Bewust fouten maken

Bewust een glas bier kapot gooien

Ik ben niet gestoord Gezond verstand hier. Dus ik hou me bezig met andere zaken.

Fouten maken is niet erg, maar fouten bewust maken. Wat heb je daaraan? Fouten in het leven roepen dus.

Je bereikt er totaal niets mee.

Het gaat om inzicht. En via het inzicht weten wat je moet doen. Mijn inzicht zegt dat ik glas mag laten vallen, maar alleen als het per ongeluk gebeurt. Glas mag per ongeluk kapot vallen. Maar niet met opzet.

Glas gaat echt niet voor meer geluk zorgen als je het met opzet kapot laat vallen.

Glas brengt geluk als het in zuivere vorm kapot valt. Als het dus echt een fout is die erin zit.

Ook een edit. Je hebt je complete bericht eraf gehaald om te verbeteren. Je had beter het bericht kunnen laten staan en verbeteringen aanbrengen terwijl de tekst nog staat.

Je hoeft niet alles te verwijderen om het bericht te optimaliseren

Is zonde van de tijd en inspanning.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:31:12 #188
129732 MostValuablePrincess
welke kant draait 'ie op?
pi_39513767
Ja bewust fouten maken ja.
Wacht u even ik kom er zo op terug. Eerst even die voorhistorie eruithalen met de Annunaki enzo.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:31:42 #189
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39513786
Ik maak fouten per ongeluk

Bewust fouten maken slaat nergens op.

Dat is mijn visie. Als iets in orde is, dan hoef je het niet kapot te maken. Sowieso lijkt me de invloed van bewuste fouten nihil. Geforceerd bezig zijn heb ik het dan ook over, forceren is niet goed. Het moet spontaan zijn. Dus ook dat dwangmatige liegen van jou is niet in orde. Je bent dan niet spontaan en houdt een masker voor en je houdt jezelf en mensen voor de gek.

Opbouwend bezig zijn heeft wel voordelen.

Of via teksten zaken kraken.

Met spullen gooien zie ik het heil niet in. En liegen ook niet

Iemand die als ondertitel heeft over dwangmatig liegen kan en wil ik bij voorhand niet serieus nemen

Kun je meteen de moeite besparen van je volgende bericht. Misschien dat iemand anders het serieus neemt, ik zal het niet eens lezen

En kom ook niet aan met buiten-aardsen die de wereld overnemen, en reptielen en nog meer. Want daar heb ik geen boodschap aan.

Heb je eerste bericht globaal gelezen en ik kon er daadwerkelijk niets mee aanvangen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:35:16 #190
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39513890
Hallo allemaal, zijn jullie de dag een beetje redelijk door gekomen ?
DV heeft zijn pc dicht gespijkerd zie ik
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:37:54 #191
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39513980
Niet alleen mijn pc moet dicht-gespijkerd zijn deedeetee.

Mijn hoofd en alles wat te maken heeft met mijn menselijke wezen moet vrij zijn van invloed van buitenaf.

Nogmaals dat domein. Ik moet mijn domein beschermen en nog meer. Overal waar ik kom. Hier op internet en in het echt. Overal ter wereld. Misschien zelfs overal in dit universum.

De juiste zaken mogen toegang krijgen. De negatieve zaken blijven buiten mijn bereik. Op die manier word ik gezond en verstandig en hou ik een goede mening erop na.

Over het weer. Ik hou me rustig

Als ik me druk ga maken dan breekt het zweet me uit.

Hoe hou jij je hoofd koel met dit weer?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:39:33 #192
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39514026
Over mijn pc even. Mijn pc eist nog enige aandacht qua veiligheid. Hoewel ik redelijk veilig online ben.

Een goede virus-scanner heb ik draaien, virus-scan gekregen bij de pc, en die blijf ik houden, een balletje dat steeds springt naar rechts is de virus-scanner, die virus-scanner is continu alert. Een fire-wall ook. Hoewel ik zone-alarm tijdelijk eraf heb gegooid. Misschien ooit installeren weer.

Alleen moet ik nog actie ondernemen tegen spy-ware. Dus wellicht straks even een scan doen

Ik maak me op dit moment ook weinig zorgen hoe ik online ben. Teveel achterdocht van eventuele aanvallen heb ik geen zin in nu.

Ooit misschien alles dicht-timmeren, maar dan alleen als het echt nodig is.

Heb geen belangrijke bestanden op mijn pc staan. Eigenlijk gebruik ik de pc alleen voor internet en om muziek te luisteren tijdens internet.

Af en toe een tekst in word als internet eruit ligt. Dus ze mogen best alles zien wat erin zit.

Zolang ze maar geen bestanden erop zettten die schadelijk zijn. Zolang ze mijn computer maar niet besturen van buitenaf.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:44:31 #193
78780 deedeetee
pi_39514168
Ik doe de rolluiken omlaag aan de kant waar de zon staat en de deuren en ramen dicht als het buiten warmer is als binnen.
Als er gepoetst moet worden doe ik dat 's ochtends vroeg.

Ik heb Spybot Search & Destroy
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:53:44 #194
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39514469
Spybot search & Desroy heb ik een hele tijd geleden gehad. Ooit een bundel van die programma's gedownload.

Origineel is beter, sowieso omdat je bij het origineel een eigen code krijgt. Bij mij voelt het al onprettig aan als ik een serial gebruik die niet van mij is. illegale software voelt onprettig. Nieuwe windows die in 2007 gelanceerd wordt op de markt ga ik dus ook zeker kopen. Vooral op dat terrein. Ik wil dan geen kopie. Wel gratis software maar geen kopie.

Ook programma's die gratis zijn, maar wil je meer opties dan moet je weer betalen. En dan heb je op internet nog programma's die de intentie wekken dat ze gratis zijn, download je het programma vervolgens, dan krijg je alsnog te maken ermee dat je moet betalen. Mensen lokken door ze het idee te geven dat ze gratis gebruik mogen maken ervan, en vervolgens alsnog geld vragen. Daar heb ik dus een programma van. Op internet doen ze net alsof het gratis is, klik je aan dan krijg je de rekening voor je ogen

Software. Goed, ze moeten de ontwikkelings-kosten betalen en dat is terecht. Naar mijn idee hoeft zo'n bedrijf niet miljarden te verdienen.

Gewoon redelijke winsten maken en redelijke prijzen vragen zodat iedereen veilig op internet kan. Break-even point heb je nog bij bedrijven. Waar opbrengsten gelijk zijn aan kosten. Maar of dat mekka is in het bedrijf. Dan moet ik de boeken erbij nemen Denk niet dat break-even point het mekka is, je moet geld hebben om te investeren. Maar missen worden de toekomstige investeringen in de kostprijs berekend via afschrijvingen ( ben even bezig met mijn oude opleiding )

Uitbuiten van consumenten vind ik fout. Een prijs die ver boven het toelaatbare ligt ook wel. Als ze 1 euro teveel vragen dan is dat al fout.

Een bedrijf moet vooruit kunnen richting de toekomst, een bedrijf moet voldoende te investeren hebben en een bedrijf moet zijn personeel kunnen betalen en de rest van het nodige.

Iedere euro die onnodig verdiend wordt over de rug van consumenten is uitbuiting.

[ Bericht 16% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 19:00:37 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:05:54 #195
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39514833
Afschrijvings-kosten en ontwikkelings-kosten berekenen in de kost-prijs.

Ik krijg de informatie terug van mijn oude opleiding

Eindelijk toegang weer tot mijn geheugen.

Ik merk dat dus vaker, dat ik gewoon mijn geheugen weer terug aan het krijgen ben

Heb gigantisch veel informatie in mijn hoofd zitten van vroeger. Vooral economische kennis. Gigantisch veel is overdreven maar ik heb genoeg kennis erin zitten.

Prijs-elasticiteit Ik wil de formules weer weten daarvan. Het hefboom-effect in de economie Alle boekhoud-regels Alles wil ik terug hebben

Ik heb het ooit bestudeerd, ik heb het ooit gelezen. Dus dan moet het ook mogelijk zijn om het tot de details weer terug te vragen Het dikke boek van management en organisatie Dat boek wil ik tot in de details weten weer. En vervolgens door borduren op de huidige kennis. Aanvullingen zoeken op het boek. Vooruit denken op oude stof.

Totale toegang tot mijn geheugen. Tijden gehad dat er een muur was gemetseld. Ik kon niet meer terug kijken. Ik was alles kwijt.

Maar even naar buiten

Heb er zin in

En ook zin in biertje

6 kleine flesjes vandaag, meer dan genoeg. Ik wil niet dronken worden. Ik wil alert blijven maar toch aangeschoten zijn. In het weekend drink ik meer Omdat het dan weekend is

In een droom leven
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:20:19 #196
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39515203
Komt er nog eentje. Die spontaan naar voren kwam.

Kostprijs = C / N + V / W

c = constante kosten
n = normale productie

v = variabele kosten
w = verwachte productie.

En dan kun je normale verkoop en verwachte verkoop erbij nemen als je praat over iets anders Volgens mij praat je dan over de verkoop-prijs. Als je de verkoop erbij betrekt. Dan is:

n = normale verkoop
w = verwachte verkoop

Maar dat weet ik niet, dat moet ik uitdoktoren

De puzel valt op de plek hier. Mijn verleden integreert met het heden. Kostbare informatie komt naar voren

Straks weet ik alle boeken weer. Weet ik alles wat ik ooit geleerd heb.

Maar goed. Dat is dus met name belangrijk om mijn identiteit te weten. Al zou die opleiding onbelangrijk zijn, wat niet het geval is. Als ik ooit jaren bezig ben geweest met economie, dan moet het logisch zijn dat die kennis naar voren komt.

Toegang tot het geheugen.

Toen ik het met mijn pa erover had toen zei hij van..." Toegang tot het RAM geheugen".

Random access memory

Memory dus ook in mijn hoofd

Tijd voor biertje weer

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 19:35:30 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:24:01 #197
78780 deedeetee
pi_39515309
Kijk jij maar uit met die biertjes, straks word je nog teut
Dan typ je mss in één ruk een heel topic vol
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:29:10 #198
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39515453
Teut Teut de teutige

Ik doe rustig aan.

Misschien ontwikkel ik wel een formule.

De formule van. " Het glas is eeuwig vol".

Gewoon een formule verzinnen

Just kidding

Ik ben gewoon rustig en niet gejaagd. Neem me de tijd en denk beter na. Af en toe spontaan bezig zijn en soms meer kalmer.

Geheugen is belangrijk

Geheugen is erg belangrijk.

Read only memory heb je nog

Maar goed, dat is een hele andere tak van de sport. Hoewel dat ook interessant is
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:36:36 #199
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39515718
Bier merk ik trouwens al

2 gedronken en ik ben al een beetje aangeschoten

Maar dat maakt niet uit. De spirit is nog altijd aanwezig. Depressief ben ik niet

Depressief zijn is not done

Depressief zijn is soms gewoon een feit. Maar het is not done.

Een vreemd verhaal even......

Ik zei tegen iemand van de zorg waar ik vaker kom om te ouwehoeren, de zorg die niet weet wat ze met me aanmoeten omdat ik me niet de les laat lezen op een aantal opzichten .

Ik zei dus " Over een tijdje is iedereen genezen".

Weet je wat ik als antwoord kreeg

" Dat zou niet mooi zijn, dan raak ik me baan kwijt en weet ik niet wat ik moet doen".

Die persoon had liever zieke mensen en haar baan dan gezonde mensen

Zo zullen in de zorg meer mensen zijn die het alleen als baan zien. Totaal geen affectie met de persoon die klachten heeft. Ze zien het als brood op de plank en hopen lang te mogen genieten van hun werk.

Daarom neem ik die hele instelling niet serieus

Amateurs zijn het

Maar goed, zo heb je overal amateuren rondlopen. De wereld is nog lang niet klaar met ontwikkeling. De wereld moet nog ontwikkeld worden.

[ Bericht 29% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-07-2006 19:43:18 ]
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:43:20 #200
78780 deedeetee
pi_39515939
Ik heb nog een hele bak hertog toffee ijs en daar ga ik nu helft van opeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')