Ik heb samen geleefd met iemand die depressief is. Ik weet er alles van.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:15 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Sorry Geartsjuh, maar deze reactie van jou vind ik niet OKWaarom oordelen over iets waar je zo te lezen niets over weet. Ik hoop voor jou dat je nooit echt depressief wordt. Of medicatie nodig hebt.
Dat weet ik en dat vind ik zo jammer.quote:Ook die opmerking over 'verzorgd worden door de staat' irt het bekostigen van jouw studie vind ik min. Je bent de enige niet hoor, die moet lenen om te kunnen studeren.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:06 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik denk dat die 300 euro eerder gebruikt worden om de cabrio van meneer de chirurg te betalen![]()
Dan kan ik deze opmerkingen niet begrijpen:quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:13 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik heb samen geleefd met iemand die depressief is. Ik weet er alles van.
quote:Ik vind depressie altijd een apart iets trouwens. Overkomt zoiets je nou echt DV? Ik kan het nooit zo goed begrijpen. Mensen die depressief zijn lijken altijd zo in hun ellende te duiken. Alsof ze er plezier in scheppen zich ellendig te voelen. Alsof het ze uitermate bevredigd. En vervolgens bewust slachtoffer gaan spelen en zo aandacht krijgen. Of lijkt dat maar zo? Is het echt iets wat je overvalt?
Ik ook, maar goed, zo is het nu eenmaal. Maar dat staat imo totaal los van iemand die maandelijks voor een X bedrag aan medicijnen gebruikt. Lijkt me dat die personen dat liever niet zouden doen als het niet nodig zou zijn.quote:Dat weet ik en dat vind ik zo jammer.
Dat is meestal het gevolg van een opeenhoping van problemen. Problemen uit het verleden, problemen uit het heden die ineens in rap tempo op elkaar volgen. En dan begint de ellende, je komt op een punt waarop je zoiets hebt van: ligt het aan mij? Gaat nu echt alles wat ik wil verkeerd, gaat nu echt iedereen om wie ik geef om me heen dood? Hadden de personen die me vroeger pestten toch geen gelijk dat ik een sukkel was. Waarom zie ik zo weinig mensen, willen mensen niet met me omgaan ofzo?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:16 schreef Geartsjuh het volgende:
Marietje, ik wil niet dat je het verkeerd opvat. Ik veroodeel mensen die depressief zijn niet. Zo bedoel ik het niet. Ik begrijp het alleen niet zo goed. Ik heb genoeg ervaring met depressieve mensen, ik ken de middelen, de oorzaken, de oplossingen (zoals die hedendaags gangbaar zijn). Toch begrijp ik nooit hoe het zo ver komt dat iemand in een depressie komt en zichzelf er niet uit kan trekken. Hoe komt dat dan? Kan jij het voor me uitleggen?
ik ben ook niet boos hoorquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:16 schreef Geartsjuh het volgende:
Marietje, ik wil niet dat je het verkeerd opvat. Ik veroodeel mensen die depressief zijn niet. Zo bedoel ik het niet. Ik begrijp het alleen niet zo goed. Ik heb genoeg ervaring met depressieve mensen, ik ken de middelen, de oorzaken, de oplossingen (zoals die hedendaags gangbaar zijn). Toch begrijp ik nooit hoe het zo ver komt dat iemand in een depressie komt en zichzelf er niet uit kan trekken. Hoe komt dat dan? Kan jij het voor me uitleggen?
Maar daar verschilt dus mijn ervaring. Mijn ervaring met depressieve mensen is dat ze zich helemaal in hun ellende duiken, niks anders meer willen zien en een slachtofferrol uitdragen naar hun omgeving. Misschien kunnen ze wel niet anders, dat weet ik dus niet. Maar ik begrijp dat nooit zo goed aangezien je daar jezelf niet echt mee verder helpt. Tenzij het juist goed is om tijdelijk je ellende heel diep door te maken oid?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:20 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik ook, maar goed, zo is het nu eenmaal. Maar dat staat imo totaal los van iemand die maandelijks voor een X bedrag aan medicijnen gebruikt. Lijkt me dat die personen dat liever niet zouden doen als het niet nodig zou zijn.
Heel begrijpelijk. Logisch dat je het dan zo opvat. Zo was het dus niet bedoeld. Ik probeer het echt te begrijpenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:26 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik ben ook niet boos hoormaar dit soort dingen kunnen gevoelig liggen voor mensen die met depressies te maken hebben of hebben gehad. Voor mijzelf geldt dat ook wel een beetje merk ik nu
![]()
Het lijkt idd vaak alsof meerdere 'problemen' de oorzaak vormen van een depressie. Wat Metro ook al zei. Dat alles dan ineens naar boven komt.quote:Nee, ik kan het helaas niet aan je uitleggen. Waaroom krijgt de een kanker en de ander niet? Waarom is de een depressief en de ander niet?
Daarbij denk ik dat de oorzaken voor wat voor aandoening dan ook, lichamelijk of psychisch; verschillen. In mijn geval, want ik kan alleen maar voor mezelf spreken, waren er meerdere oorzaken; een chemische onbalans en wat minder prettige ervaringen in mijn leven die ik niet zo goed verwerkt had.
Geweldig en natuurlijk weer veel te kortquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:09 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Hee LWHoe is het en hoe was je vakantie?
vakanties duren altijd te kortquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Geweldig en natuurlijk weer veel te kort![]()
Zo heb jij gewoon airco. pff ik nietquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:49 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoi Metro
Alles okey
Ik ben weer van mening dat ik de mening van iemand anders minder moet aantrekken
Vaak maak ik me nog te druk wat anderen van me denken en dat is fout. Leeft ook een stuk prettig als je de mening van iemand anders met een grote korrel zout neemt
Is je vakantie ondertussen begon metro
Ik heb lekker doorgeslapen de hele nacht, met de airco aan.
Succes met werken verderquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zo heb jij gewoon airco. pff ik nietbest warm vanacht. Lukte me daardoor iets te goed om in slaap te komen , klinkt stom maar had zin om ff astraal te gaan maar dat lukte me niet door de warmte. te loom.
Vakantie begint pas dit weekend helaasen krijg uitgerekend deze week nog een hele lading shitzooi over me heen op mijn werk
fijn is dat.
Meningen van anderen moet je je wel aantrekken maar ook niet al te erg, je leeft je eigen leven. Dat is wat telt. Meningen kun je gebruiken maar zijn niet bepalend voor hoe jij je leven indeelt vind ik.
Ja, ik geloof in samenwerken. Maar da's een beetje moeilijk als niemand het eigenlijk beter weet. Ik merk dat als ik dingen wil doen voor mezelf, dat die "spirituele flow" waar ik in zit stopt en zelfs tegen mij keert. Of eigenlijk niet tegen mij keren, ik ben er gewoon niet meer in omdat ik het zelf zo goed lijk te weten, of dat ik vind dat ik pauze nodig heb. Hoe dan ook, zodra "ik" iets wil en denk dat dat goed voor mij is dan ben ik uit die flow en als ik me eropricht dan verlies ik mezelf zó terwijl ik er toch ben. Beetje vreemd. Toen ik in mijn meest depri periode was, was ik het verst weg van die flow maar op de 1 of andere manier kon ik hem toch voelen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:31 schreef Geartsjuh het volgende:
Maar is het dan niet beter om dat soort dingen zelf op te lossen? Moet je dan als buitenstaander juist helpen of niet?
Je was gisteren zo eerlijk over mij in je mening DV, waarom ga je niet gewoon daarmee verder?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:26 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik geloof dat mensen hun eigen problemen kunnen en moeten oplossen. Heb ik ook moeten doen tijdens mijn depressie. Vooral in een depressie is het zo dat je zelf de enige bent die weet hoe je in elkaar zit. Anderen kunnen wel je ogen openen, maar als je niet vatbaar bent voor eye-openers dan ben je nog op jezelf aangewezen en moet je je eigen boontjes doppen.
Dan kan de beste psycholoog niet helpen. Je moet dan in je eentje zoeken naar oorzaken van de ziekte en de oplossing.
Je bent alleen geboren en zult alleen sterven denk ik zelfs. Ondanks dat je mensen om je heen kunt hebben zul je in zekere mate altijd alleen zijn in je eigen wereld. Sowieso omdat je een eigen unieke wereld hebt. Een unieke denk en voel wereld.
Heb ik gemerkt ook in mijn vriendengroep, die heb ik bewust op afstand gehouden omdat mijn problemen zo zwaar waren dat ik zelf een weg moest zoeken. Andere mensen om me heen zorgden er zelfs voor dat ik niet genoeg eraan kon werken. Andere mensen waren teveel afleiding zodat ik niet kon focussen om de ware aard van het probleem.
Mensen kunnen niet in je kijken, vandaar ben je zelf je eigen helper.
Hoezo weet ik helemaal niets? Je hebt namelijk wel gelijk hoor. Alleen geef ik dat "Niets" een mooier woord, nl. sunyata. Komop DV, lucht je hart 's ff lekkerquote:Komt de boehddist ook weer erbij kijken
Jongen je weet helemaal niets
Ga je bezig houden met je niveau's
Of met je mieren
Wel aandoenlijk dat je dat zo stelt maar wat mij betreft smelt je het om ofzoquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:42 schreef Dromenvanger het volgende:
En dat is niet om jou uit de kast te jagen, het is mijn mening.
Nee hoor, dat lijkt alleen maar zo. Ik ga weer heerlijk het zonnetje opzoekenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:59 schreef Atuniel het volgende:
Volgens mij krijgen de mensen last van het warme weer hier
Mijn domein is wel mijn bezitquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:01 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Wel aandoenlijk dat je dat zo stelt maar wat mij betreft smelt je het om ofzo
En ik speel geen spelletjes... noch blijf ik op mijn domein. Het is namelijk niet mijn bezit, als je het niet meer zo zit gaat er een oneindig groot domein voor je open waar iedereen welkom is
Maar so be it, wat jij wilt DV
Pfff.. 32 graden.. in de schaduw al..quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:02 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Nee hoor, dat lijkt alleen maar zo. Ik ga weer heerlijk het zonnetje opzoeken![]()
Depressief worden gebeurt je ook zomaar zonder reden. Je kunt niet altijd zeggen dat er een reden voor is. Zo heb je mensen die ook zomaar zonder reden een mindere dag hebben in het leven. Zoals iedereen wel eens een mindere dag heeft.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:16 schreef Geartsjuh het volgende:
Inderdaad niet uit te houden.quote:
Mn vrouw zei net dat het bij ons binnen 29 Graden isquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:21 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad niet uit te houden.
Ik zit dus nu ook liever binnen. 25,7 is het binnen en dat is al om compleet gek van te worden
20 graden is normaal de temperatuur in de winter binnen. En heb je 5,7 graden meer dan merk je dat toch wel.
29 gradenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:27 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Mn vrouw zei net dat het bij ons binnen 29 Graden is
En wij zijn allebei helemaal geen koukleumen, swinters staat de kachel nog maar ingesteld op 19 graden.
Constant is het klimaat zeker niet. Extremen altijd. Ik werd er vroeger dus echt knetter van. Nu sluit ik me meer af.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:30 schreef Metro2005 het volgende:
Tis ook altijd gelijk zo overdreven in nederland. De sneeuw is net weg of je krijgt al gelijk een temperatuur van 30 graden naar je hoofd geslingerd.
Het is óf knetterheet, benauwd en plakkerig, óf het is nat en koud
Ik wil gewoon dat het constant 20 graden is
En nu lekker warme koffie![]()
Nog effe Metro, en dan heb je vakantiequote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:51 schreef Metro2005 het volgende:
bweghmijn brood is helemaal hard en de kaas erop is gesmolen
![]()
Haai Droomquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Even vers bakkie koffie pakken![]()
Vanavond een bescheiden aantal biertjes. Biertjes drinken met dit weer is prettig![]()
Yepquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Vanavond een bescheiden aantal biertjes. Biertjes drinken met dit weer is prettig![]()
Haaiquote:
Broodjes in de kantine zijn altijd zo duurquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:56 schreef Dromenvanger het volgende:
Brood droogt inderdaad helemaal uit met dit weer
Kaas gaat smelten ook nog eens
Heb je geen bedrijfs-kantine waar jij werkt? Kun je daar een vers broodje eten of wat anders.
Weet je wat ik lekker vind met dit weer. Een pot koude tomaten-soep van Unox.
Koude tomatensoep vind ik lekker
Ja daar denk ik maar gewoon de hele dag aan inderdaadquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:01 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Nog effe Metro, en dan heb je vakantie![]()
Dat heb ik ook altijd als ik vrij ben. Dan wil i kgewoon niet opstaan. Verveel me dan soms de hele dag. Lekker lang uitslapen, dan ben je én fitter én je dag is sneller omquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:07 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Haai
Waar is een haai
Alles goed met je
Hier gaat het beter. Van 21:00 tot 12:30 geslapen
En dat doet goed. Vorige nacht hele nacht wakker gelegen en dan gaat de dag niet om. De dag duurt dan te lang.
Smaakt lekker en dan voelt het meer als echte vakantie hier. De zomer zonder alcoholische versnapering is geen echte zomerquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:03 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Yep
Hoewel de Whiskey me gisteravond in de schaduw ook goed deed
Inderdaad is alles duur. En ga je iedere dag uitgebreid in de kantine eten dan ben je zo weer 100 euro armer of zelfs nog meer.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:08 schreef Metro2005 het volgende:
Broodjes in de kantine zijn altijd zo duuren daar heb ik gewoon geen geld voor over elke maand.
Ik vind het heerlijk. Die koude gehaktballetjes die erin zitten smaken best als ze koud zijn. Koude tomatensoep is niet zo slecht. Maar dat is dus mijn smaakquote:koude tomatensoep, is dat lekker? lijkt me nogal ranzig eerlijk gezegd
Ik heb maanden lang gehad dat ik om 0500 wakker werd, ik kon niet meer slapen en wilde niet meer slapen. Ik wilde opstaan om 0400 of 0500. Ook tijden gehad dat ik al om 0300 wilde opstaan. En nachten lang dat ik helemaal niet sliep. Die nachten komen nog steeds vaker voor. Dan ga ik dus op zolder muziek luisteren en schrijven en getallen opschrijven ook. Bezig-heids-therapiequote:Dat heb ik ook altijd als ik vrij ben. Dan wil i kgewoon niet opstaan. Verveel me dan soms de hele dag. Lekker lang uitslapen, dan ben je én fitter én je dag is sneller omheerlijk soms
Met mij alles goedquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:07 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Haai
Waar is een haai
Alles goed met je
Hier gaat het beter. Van 21:00 tot 12:30 geslapen
En dat doet goed. Vorige nacht hele nacht wakker gelegen en dan gaat de dag niet om. De dag duurt dan te lang.
Mooi dat alles okey is daarquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:16 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Met mij alles goed![]()
Fijn dat jij je ook beter voeltEn ik zie dat je je niet uit je tent liet lokken daarstraks, goedzo
![]()
Vanwaar die plotselinge omslagquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:17 schreef The_Shining het volgende:
Weetje ik zat zo te denken op het balkon en bedacht me dat ik eigenlijk beter niet meer kan posten op fok, mijn tijd anders besteden. Door de shredder halen is dan ook weer iets te veel want hier zitten nou eenmaal veel leuke mensen maar toch.. adios fok, for now byebyehet was gezellie.
En bedankt voor de vele inzichten die jullie me gegeven hebbenenjoy the summer, your life enz.etc
Shining.. doe nou meteen zo dramaqueen achtigquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:17 schreef The_Shining het volgende:
Weetje ik zat zo te denken op het balkon en bedacht me dat ik eigenlijk beter niet meer kan posten op fok, mijn tijd anders besteden. Door de shredder halen is dan ook weer iets te veel want hier zitten nou eenmaal veel leuke mensen maar toch.. adios fok, for now byebyehet was gezellie.
En bedankt voor de vele inzichten die jullie me gegeven hebbenenjoy the summer, your life enz.etc
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:17 schreef The_Shining het volgende:
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:10 schreef Dromenvanger het volgende:
Nog even over mijn lange teksten.
Het is mijn enige manier van schrijven, een aangeboren manier. Ik kan niet anders schrijven.
Het is alsof ik bezig ben met rappen of wat dan ook. Ik kan niet eerst 10 minuten denken voordat ik ga schrijven. Ik schrijf het vloeiend op en het stroomt uit het toetsenbord.
Als mensen het te lang vinden dan slaan ze het maar over of ze halen de kern-punten eruit. Ik ga in ieder geval mijn schrijven niet aanpassen omdat er een paar mensen zijn die het te lang vinden. Ik schrijf het ook op voor mezelf om de reis verder te zetten, de reis en de ontsnapping dus, mezelf richting de uitgang schrijven ook wel. Voor mezelf en voor mensen die er misschien wat mee kunnen. Informatie vind ik dus belangrijk. En communiceren ook. Communiceren op een gezonde manierMet wederzijds respect
Ik kan ook niet haperen tijdens het schrijven. Een bericht stroomt eruit als water en zo gaat dat mijn hele leven al. Tis een aangeboren manier van schrijven.
Als 2999 en 600 gebruikers het niet bevalt dan nog ga ik door op deze manier.
Maar ik weet dat er minstens 3 mensen zijn die af en toe meelezen. Vaak genoeg reacties gehad op berichten en mensen die zeggen dat ik goed bezig ben. En juist voor die mensen blijf ik ook zo schrijven en informatie verschaffen.
Op mijn eigen manier.
Doet me denken aan het nummer.
" Ieder heeft zijn eigen ritme, ritme moet je leren".
Nou, laat mij dan mijn eigen ritme hebben en dan mag de rest van de wereld ook zijn eigen ritme hebben. 6,5 miljard mensen met een eigen leven en eigen ritme. En dat werkt goed genoeg.
Ik zal zeker doorgaan, ik kan ook niet anders dan doorgaanquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]lekker doorgaan met posten. Zo blijft het topic tenminste ook nog een beetje in leven
![]()
Je biedt af en toe best nieuwe inzichten in dingen
Maakt ook niet uit dat niet alles gelezen wordtquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:17 schreef Atuniel het volgende:
Nou ik sla het hier en daar nog wel eens over hoor DV.. pak ik inderdaad de kernwoorden, snel lezen
Pff. heb het toch wel warm nu hoor.. geen zin meer .. beetje misselijk ook
Nou inderdaad ja.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
1 biertje en half aangeschoten zijn is prettig
Gelukkig is de trein niet in de fik gevlogen toen je vriendin erin zat.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nou inderdaad ja.![]()
Enfin, ik ga ervandoor, lekker in de nóg hetere auto stappen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |