klik hierquote:Op woensdag 28 juni 2006 01:40 schreef nein het volgende:
Die bodypulse url in de OT geeft bij mij een 404..
en, hoe ging 'tquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:51 schreef Bigs het volgende:
Ik ben alweer 4 dagen niet geweestMorgen maar weer es doen
Ja dat heb ik ook wel, maar dan kan ik gelijk ook de sprint langer volhoudenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:10 schreef Gelderland het volgende:
[..]
en, hoe ging 't![]()
![]()
Wat ik wél merk, als ik 1 minuut rust neem (joggen) ipv 30 seconden dan kan ik veeeeel beter en harder sprinten...
weet niet of dat heel erg slecht is (1 minuutje joggen) maar ik merk gewoon wél dat ik dan meer uit mijn sprint kan halen (ben ik 'iets' meer hersteld)
ja dat zal welquote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:32 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook wel, maar dan kan ik gelijk ook de sprint langer volhouden. Ik deed voor de grap eens 1 minuut joggen, 1 minuut sprinten, en dat 5 keer. Ik moet je zeggen, ik was echt helemaal dood
.
En dan na 1 biertje lam zijnquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:30 schreef Gelderland het volgende:
straks eerst ff hiiten (9 min) dan douchen dan lekker stappen (zuipen)
![]()
site werkt niet meer?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:20 schreef Gelderland het volgende:
HIIT is een andere/nieuwe theorie om vet te verbranden én conditie op te bouwen/te vergroten.
Hier meer info:
http://www.bodyimpulse.com/nederlands/training/hiit.html
viel wel mee. .. 3 pullen bier op en toen voelde ik hem... nu wél flinke katerquote:
er zijn zat andere sites met hetzelfde principe, daar heet het dan geen hiit maar bira ofzoquote:
waar het om gaat is dat de link dan weggehaald dient te worden (of vervangen) als het niet meer bestaat. Tuurlijk zijn er zat sites te vinden maar dan kun je Fok! net zo goed opdoeken en alleen Google gebruiken.quote:Op zondag 2 juli 2006 12:58 schreef Beach het volgende:
[..]
er zijn zat andere sites met hetzelfde principe, daar heet het dan geen hiit maar bira ofzo
Uhm... misschien omdat het programma normaal gesproken maar 8 weken duurt en die dus allang voorbij zijn voor veel HIIT-ers.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:09 schreef Gelderland het volgende:
er zijn wél veel Hiiters gestopt volgens mij... in 't begin (andere topic) postte er veel en nu eigenlijk bijna niemand meer
de links zijn ondertussen een paar keer gepostquote:Op zondag 9 juli 2006 18:27 schreef ret het volgende:
waar kan ik een trainingsprogramma vinden? of hoe werkt dat?
als je niet meer kan moet je gewoon ff 1 minuut joggen ipv een halve minuut. Na die minuut heb je vaak wel weer de energie/kracht om vol te gaan. Ik doe dat ook gewoon, zet ik mijn stopwactch ff stil...ga ik ff joggen en als ik voel dat mijn krachten weer beginne te komen (na 30 sec. extra rust) dan ga ik weer flin k sprintenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:07 schreef Beach het volgende:
Ik morgen, maar ik loop voor mn gevoel telkens 2 runs achter.
Ik moet nu 6 minuten achter elkaar, maar 4 gaat nu pas goed.
ok mooi man! Wat ik ook vaak doe is mijn Hitt-sessie en dan ff paar minuten uitlopen, en dan op een weggetje vlák voor je huis nog tot een bepaald punt sprinten, helemaal leeg....quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:14 schreef Beach het volgende:
Gelderland dank je voor je tip.![]()
Bij de laatste twee minuten maar even wat langer gejogd![]()
kijk gewooonquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:55 schreef Ovidius het volgende:
Ik begin maandag aan een tweede serie.
Moet ik nou echt terug op 4 minuten beginnen? Dat lijkt me zo weinig nu.
True. Ik ga weer aan vier beginnen, 6 weken is uiteindelijk niet zoveel.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:56 schreef Gelderland het volgende:
[..]
kijk gewooonIk zou het wél doen...maakt toch niet uit als je het opbouwd...
En als je 4 minuten echt ALLES geeft.... dan ben je nog wel kapot hoor
moet je zn boekie kopenquote:Op woensdag 19 juli 2006 18:47 schreef Freeflyer het volgende:
ik zou eerder de principes van tom venuto volgen www.tomvenuto.com
nederlandse (vrije) vertaling op www.vetverbranden.com
tsja, je hebt er wat voor over of je hebt het niet.quote:
quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:33 schreef Bigs het volgende:
Ik moet eerst een disciplinetraining doen of zoiets.. dan kan ik pas weer gaan hitten
het is sprinten! dus eigenlijk wel hardlopen maardan niet op 1 tempo, maar constant sprinten - rustig - sprinten - rustigquote:Op maandag 28 augustus 2006 11:04 schreef Christine het volgende:
Ik snap er nog steeds niet veel van, is het alleen hardlopen of.
omdat er ook op de site stond dat je het op alle sporten kunt toepassen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:02 schreef Gelderland het volgende:
[..]
het is sprinten! dus eigenlijk wel hardlopen maardan niet op 1 tempo, maar constant sprinten - rustig - sprinten - rustig
maar ik baal dat het zo'n slecht weer is, dan is het niet leuk om naar buiten te gaan hiiten.. als t zonnetje schijnt en het een graden of 20 is, is het al wat beter
op zich niet maar.... realiseer je wel dat je van niet sporten naar het andere uiterste toegaat... een aantal keren in korte tijd maximaal presteren.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:14 schreef Christine het volgende:
en is het geschikt om te doen als je nooit sport?
Bovenstaande is afkomstig van Tom Venuto en kreeg ik kortgeleden voor het eerst onder ogen. Het onderschrijft wel mijn vorige opmerking.quote:There are risks, especially to the beginner, the deconditioned,
or the person unaware of his or her health status. However,
because intensity is relative to each individual, risk is
moderate and easily managed, while the benefits are high. For
someone who is already highly fit, the risks are lower.
RISK: moderate
BENEFIT: high
er is niks mis met HIIT.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:33 schreef Beach het volgende:
Toen ik pas hardloopschoenen kocht, zei die knakker van de winkel dat dit heel slecht is voor mn knieën.
Dus ik doe het niet meer![]()
Ik vind het op de fiets moeilijk om voluit te gaan. Met lopen kun je op een gegeven moment echt niet harder, maar op de fiets ben je gewoon door je versnellingen heen op een gegeven moment en dan kunnen je benen niet sneller. Ik heb dan toch altijd het gevoel dat ik niet 100% geef.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:33 schreef Sukilove het volgende:
Ik denk dat ik voortaan maar ga loop-hiit'en. Fiets-hiiit'en had amper effect, misschien omdat ik wel veel fiets en het geen uitzondering is om flink van snelheid te wisselen.
1 2 3 | 4minuten **2e workout 06-01-2007 |
Lijkt me wel. Lijkt mij alleen een stuk moelijker.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 07:56 schreef cinnamongirl het volgende:
Zou je dit ook kunnen doen met touwtje springen?
wrom? je moet alleen ff verschillende technieken kennen en kunnen, zoals twee keer draaien 1 x springen, touwtje springen op een been met knieën hoog, etc etc. Maar het kan zeker wel.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 08:35 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Lijkt mij alleen een stuk moelijker.![]()
Dat is genetisch bepaald. Bij sommige komt het er op andere plaatsen als eerst aan.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:38 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Algemene vraag eigenlijk...
Ik ben niet zo into cardio en afvallen, maar er is mij verteld dat wanneer je bijkomt, je als eerst vet aanmaakt op je buik (rond de navel). Als je dan aan cardio gaat doen, en vet gaat verbranden, gaat het dan ook daar weer als eerste vanaf ?
Hiiten op de nuchtere maag, is dit werkelijk beter dan na het eten ? En ik doe ook aan krachttraining, dus het hitten kom ik ook op een krachttrainings aan het doen, hoe kan ik het me dan het beste indelen ?quote:Drie of vier HIIT sessies per week brengt een duidelijk vetverbrandend effect te weeg. Probeer als je ook aan gewichts- of andere training doet, de HIIT op niet trainingsdagen te doen. Het HIIT programma zal meer resultaat leveren als het ´s ochtends op een nuchtere maag wordt gedaan. Maar als het niet ´s ochtends kan doe het dan ´s middags, ´s avonds, wanneer dan ook!
ik zou het niet op een nuchtere maag kunnen doen, dan heb ik geen energie en ben ik zo kapot! Het is misschien wel beter, maar of 't veel uitmaakt. Ik deed 't altijd om uurtje of 20.00, als 't eten wat gezakt wasquote:Op woensdag 14 maart 2007 15:03 schreef Un-X-PecteD het volgende:
[..]
Hiiten op de nuchtere maag, is dit werkelijk beter dan na het eten ? En ik doe ook aan krachttraining, dus het hitten kom ik ook op een krachttrainings aan het doen, hoe kan ik het me dan het beste indelen ?
Meestal sporten we 's middags rond 14:00, dus werken we rond 12:30 een lading bruine boterhammen naar binnen, en rond 17:30 hebben we ons avondeten. Wanneer zou dan het beste zijn om te hiiten ?
Mja, dat wordt voor mij een beetje lastig, nog studerende enzo ..quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:39 schreef Miguel het volgende:
Ik deed het HIIT-en vorig jaar gewoon 's ochtends. Vroeg genoeg opstaan, ff wat water in je gezicht. Rustig warmlopen en dan je HIIT sessie. Daarna lekker douchen en tot rust komen en dan at ik pas een uur na m'n HIIT sessie![]()
* Miguel heeft HIIT ook icm krachttraining (4x p/w) gedaan.
Hiit is gewoon intensiever. En ik ben zowiezo niet iemand die aan duurloop doet, ik heb altijd intensieve en explosieve trainingen gehad met taiboksen enzo, en dat vind ik veel prettigerquote:Even een snel rekensommetje: met 30 minuten snelwandelen verbrandt je 150 kcal. 80% daarvan is vet, dus 120 kcal. Nu gaan we 30 minuten hardlopen: 300 kcal, waarvan 50% vet. 150 kcal (30 kcal) meer dus die van je vetreserves komen, daarnaast hebben we in totaal ook nog eens 150 kcal extra verbrandt.
Uit onderzoek is dan ook gebleken dat HIIT tot wel 50% effectiever lichaamsvet verbrandt als lage intensiteits cardio. HIIT verhoogt je verbranding en houdt het hoog ook na de oefening! Vergeet het aantal kcal dat de hometrainer of stepper aangeeft die je tijdens de training verbrandt, als je aan HIIT doet, zal de meerderheid van de verbrande kcal na de training komen!
Nja, ik doe het liever rustig aan en dan maar iets minder intensief, dan dat ik m'n knieen helemaal verpest eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 17:51 schreef Sweetbeach het volgende:
op skeelers kan je ook niet goed voluit gaan denk ik... en als het kan is het miss niet écht fijn....
hardlopen is gewoon 't beste.... Maar qua conditie/vetbet verbranden; wat is het verschil met 3x HIITEN en 3x duurloop (5-6 km, 25 min)???? wat is beter/slechter, wat zijn voor/nadelen etc..?
Ach.. het voordeel is in ieder geval dat je wel snel vooruit gaatquote:Op maandag 26 maart 2007 16:27 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Oke, zojuist net met mijn 1e sessie begonnen... Mn kuiten branden en ik ben kapotIk meende dat ik nog wel een redelijke conditie had, maar dit wordt dus weer vanaf scratch opbouwen
zwakke knieen zul je bij HIIT niet zoveel last van hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:15 schreef GotC het volgende:
Lijkt me wel interessant, maar ik doe het eerst even op de skeelers, en daarna hardlopen denk ik (zwakke knieen..na een uur handballen kan ik niet meer lopen praktisch)
bij HIIT moet je 30 seconden gewoon zo hard mogelijk gaanquote:Op zondag 1 april 2007 18:50 schreef Jelle88 het volgende:
Wat voor snelheid houden jullie aan tijdens het HITTEN?
Ik ben namelijk ook van plan om er mee te beginnen. Tijdens het hardlopen wissel ik soms ook mijn tempo af. (minuut 10km/h, minuut 14km/h etc.)
op dit moment nog niet.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:54 schreef Gelderland het volgende:
wie is er op dit moment ook aan het hiitten? ik doe 't het liefst 's avonds op een weggetje waar eigenlijk nooit mensen komen. Anders vind ik 't er zo 'raar'/uitsloverig uitzien haha... vind ik niet zo prettig!
roeimachine geeft denk ik niet het optimale effect. Je moet 30 seconden vol gaan en dat kan denk ik alleen GOED met hardlopen…. en die 5 min is alleen in het begin hé, om het op te bouwen.. Op 't laatst zit je op 15 minquote:Op donderdag 12 april 2007 11:41 schreef Repeat het volgende:
ik zal het eens proberen op mn roeimachine. Maar begrijp ik dus goed dat je de eerste keer maar 5 minuten op dat ding zitDan kan je toch nooit iets trainen
hardlopen am teh gay.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:42 schreef Gelderland het volgende:
[..]
roeimachine geeft denk ik niet het optimale effect. Je moet 30 seconden vol gaan en dat kan denk ik alleen GOED met hardlopen…. en die 5 min is alleen in het begin hé, om het op te bouwen.. Op 't laatst zit je op 15 min![]()
hardlopen te gay?quote:Op donderdag 12 april 2007 15:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
hardlopen am teh gay.
Ik probeer het wel, zie wel wat het wordt
relax gastquote:Op donderdag 12 april 2007 17:57 schreef Gelderland het volgende:
[..]
hardlopen te gay?OMG wat ben jij voor kneus?
![]()
Doe zelf al regelmatig aan sport, voetbal 2 keer per week, 1 keer per week zwemmen (laatste tijd ook conditie (lees: 400 m zwemmen binnen de 9 min) 1 keer volleyball en 1 keer turnen (jaja school allemaal haha)quote:Op zaterdag 14 april 2007 11:37 schreef Gelderland het volgende:
4 minuten beginnen! gewoon lekker opbouwen! En denk je dat je het makkelijk volhoudt, of is dat al gebleken? Als je 4x 30 seconden volledig voluit gaat (in de sprint) kan dat ook al aardig zwaar zijn.
Maar gewoon opbouwen!!! Het wordt vanzelf wel zwaar!
Op de roeimachine is dit ook echt niet te doen hoor. Lopen blijft de beste manier, omdat je dan ook echt voluit kan gaan. Op een spinningfiets zal dit ook nog gaan, maar op een normale fiets al een heel stuk minder. Probeer het nu maar eens met je hardloopschoenen aan, dan merk je pas waar dit echt om draait.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:39 schreef Repeat het volgende:
Ik heb het trouwens geprobeerd op de roeimachine 5 minuten lang 30s rustig en keihard afwisselen put je echt niet uit.
specifieke reden dat je er over 2 weken mee begint? conditie/weer oid?quote:Op zondag 17 februari 2008 18:24 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Jup, over 2 weken ga ik er weer mee beginnenIk ben alleen nog bezig om een soort van muzieksetje te maken die na een warming up van 5 min, om de 30 sec afwisselt met een rustige nummer, en een iets harder nummer
Zou wel handig zijn als je dat setje ook voor ons uploadquote:Op zondag 17 februari 2008 18:24 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Jup, over 2 weken ga ik er weer mee beginnenIk ben alleen nog bezig om een soort van muzieksetje te maken die na een warming up van 5 min, om de 30 sec afwisselt met een rustige nummer, en een iets harder nummer
Dan heb ik m'n supplementen binnenquote:Op zondag 17 februari 2008 18:49 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
specifieke reden dat je er over 2 weken mee begint? conditie/weer oid?
Het geheim zit 'm in de afterburn:quote:Op maandag 18 februari 2008 20:18 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb me een beetje ingelezen en wat ik niet duidelijk krijg. Waarom is HIIT zo geschikt voor specifiek vetverbranden? Als ik wat wetenschappelijke artikelen mag geloven is dit juist geschikt om (been)spieren te kweken en niet voor vetverbranden....
voor vetverbranding moet je volgens 9vd10 artikelen op 60-70% cardio doen. Dus bijv. 30 minuten duurloop en dan niet op je max.
Waarom zou HIIT dan wél werken voor vetverbranding? Volgens die artikelen verbrand je dan geen vet, maar kweek je spieren....
quote:On a different day the subjects performed two different kinds of interval workout. The first session (I1) comprised bouts of 20 seconds with 10 seconds rest at an intensity equivalent to 170% of their VO2max. The subjects performed six or seven bouts each until reaching exhaustion, ie, they could no longer continue at the prescribed intensity. The second session (I2) comprised bouts of 30 seconds with two minutes rest at an intensity of 200% of their VO2max. The subjects managed four or five of these bouts. [snip]
The conclusion from these findings seems to be that the I1 workout, the 20-second bouts with 10 secs recovery at 170% VO2max, is a better training stimulus for aerobic and anaerobic systems than the I2 workout of 30-second bouts with two mins recovery at 200% VO2max. In support of this, Tabata et al found that a six-week regime of I1 resulted in a 13 per cent improvement in VO2max.
The results of this research by Tabata et al clearly show that two different intervals workouts have different demands and therefore training effects. I1, with 20-second bouts with 10 secs rest at 170% VO2max places the aerobic and anaerobic systems at peak stress. Therefore it would be a fine session for improving both aerobic and anaerobic capacity. Events where both aerobic and anaerobic demands are high are, for example, 400m, 800m and 1500m running, sprint cycling, canoeing, rowing and speed skating. This kind of workout would be great for these sports. Games players may also want to use the I1 workout as an intense training method for improving aerobic and anaerobic fitness.
Welke supplementen ga je gebruiken?quote:Op zondag 17 februari 2008 23:46 schreef Un-X-PecteD het volgende:
[..]
Dan heb ik m'n supplementen binnenIk moet trouwens nog ff naar m'n eetpatroon kijken voordat ik begin met droogtrainen, maar rond begin maart wil ik ermee beginnen.
En als ik de tijd vind om daadwerkelijk een setje te maken, dan zal ik hem ff op internet knallen
Tijd is ook niet de key factor bij tabata. Als je meer dan 8 sets (4 minuten) kan doen, ben je OF NIET intensief genoeg aan het trainen OF je bent gegroeid, dus moet je het NOG intensiever gaan doen. Nog SNELLER, NOG zwaarder. Je moet gewoon elke keer kapot zijn (zonder dat je de ambulance hoeft te bellen).quote:Op maandag 18 februari 2008 22:09 schreef Bigs het volgende:
Als ik weer een beetje op conditie ben (pfeiffer) ga ik wel eens wat Tabata proberen. Tis alleen wel jammer dat je niet zoveel op kunt bouwen (8 minuten Tabata lijkt me wel erg extreem
).
Ja en nee, ligt aan je gewicht en algehele conditie. Ik heb een maand op de standaard manier getraind om op krachten te komen. Pas toen ik een uur cardio kon doen ben ik begonnen met HIIT.quote:Op maandag 18 februari 2008 22:45 schreef droomkoningin het volgende:
als je een conditie van 0,0 hebt.... is het dan wel verstandig om te gaan HIIT-en of kan je dan beter beginnen met een lagere intensiteit en wat langer trainen? (iets van start to run programma oid?)
dan is het niet verstandig om te Hiitten, bouw eerst wat conditie op!quote:Op maandag 18 februari 2008 22:45 schreef droomkoningin het volgende:
als je een conditie van 0,0 hebt.... is het dan wel verstandig om te gaan HIIT-en of kan je dan beter beginnen met een lagere intensiteit en wat langer trainen? (iets van start to run programma oid?)
dat geld eigenlijk met alle sporten. Ook de standaard cardio. Ga nou geen marathon lopen terwijl je je hele leven voor de buis heb doorgebracht.quote:Op maandag 18 februari 2008 22:58 schreef Landgeld het volgende:
[..]
dan is het niet verstandig om te Hiitten, bouw eerst wat conditie op!
Ik heb van zowel Lipo6 en Hydroxycut hardcore 1 bus besteld, kijken welke beter werkt, welke effecten ze hebben etc. Ik heb het waarschijnlijk niet eens nodig, en ik begin waarschijnlijk ook al best vroeg.quote:Op maandag 18 februari 2008 22:31 schreef Rejected het volgende:
[..]
Welke supplementen ga je gebruiken?
Oeh fatburners, neem je ook eiwitten(whey, bcca)?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:39 schreef Un-X-PecteD het volgende:
[..]
Ik heb van zowel Lipo6 en Hydroxycut hardcore 1 bus besteld, kijken welke beter werkt, welke effecten ze hebben etc. Ik heb het waarschijnlijk niet eens nodig, en ik begin waarschijnlijk ook al best vroeg.
Maar dit is mijn eerste echte "cut" periode, en ik ben bang dat ik het vet% dat ik nu heb lastig omlaag ga krijgen, gezien de bouw in de familie. Mijn vader is redelijk gespierd, alleen heeft een vetlaag op zijn buik, die niet minder wordt, en hij spint al meer dan 5 jaar.
Nu heb ik zelf nooit gespint, maar volgens mij kan het toch in beperkte mate met HIIT vergeleken worden
1) Niet minder effectief, maar wel gevaarlijker. Als je HIT ga doen op een roeimachine en je gaat iets te fanatiek, dan heb je zo een blessure aan je rug. Hardlopen/fietsen/crosstrainen is wat dat betreft veiliger. Je benen die je elke dag al gebruikt kunnen wel wat meer hebben dan je rugspieren die je eigenlijk nooit traint in het dagelijkse leven.quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:00 schreef boskameel het volgende:
Schop!
Ook eens proberen vanavond. Heb wel een paar vraagjes.
- Is het echt zoveel minder effectief op de roeimachine dan hardlopen/ fietsen/ crosstrainen?
- Is 4 min goed genoeg om mee te beginnen? En dan elke week 1 minuut uitbouwen naar de 15?
Gewoon beginnen met krachttraining, en afsluiten met max. 20minuten hiit is het bestequote:Op donderdag 2 juli 2009 22:13 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik ben persoonlijk geen voorstander om krachttraining na de cardio te doen. Je verliest zo snel je spiermassa als je eerst cardio gaat doen. Als je echt gespierder van krachttraining wil worden raad ik je aan om als laaste cardio te doen, of liever helemaal niet. Ligt er natuurlijk ook aan wat je doel is, opgepompt worden of vet verliezen.
Doel is vet verliezen en spiermassa opbouwen. Gister alleen 5 min warmgelopen, en daarna 4 min HIIT gedaan. Na de krachttraining 15 min hardgelopen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:13 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik ben persoonlijk geen voorstander om krachttraining na de cardio te doen. Je verliest zo snel je spiermassa als je eerst cardio gaat doen. Als je echt gespierder van krachttraining wil worden raad ik je aan om als laaste cardio te doen, of liever helemaal niet. Ligt er natuurlijk ook aan wat je doel is, opgepompt worden of vet verliezen.
Moet je doen, is een interessante optie!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:17 schreef loveli het volgende:
Als ik meer tijd heb ga ik dit goed doorlezen
Dat is opzicht een goede volgorde om je doel te bereiken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:08 schreef boskameel het volgende:
[..]
Doel is vet verliezen en spiermassa opbouwen. Gister alleen 5 min warmgelopen, en daarna 4 min HIIT gedaan. Na de krachttraining 15 min hardgelopen.
Dus jij 'bulkt' als het ware in de zomer ? Ik bulk vanaf ongeveer September tot April, en van April tot September 'cut' ik. De zomer is juist de ideale periode om droog te trainjen (als je het met dit benauwde weer kunt opbrengenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:48 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat is opzicht een goede volgorde om je doel te bereiken.
Normaal gesproken ga ik zo'n 3x in de week hardlopen en heb ik er nog 3x in de week voetbal bij en zo af en toe een keer zwemmen. Maar omdat het nu zomerstop is ben ik maar helemaal met cardio gestopt om helemaal opgepompt te raken als het ware door alleen krachttraining te doen en veel te vreten. Uiteraard kom ik door het vele eten (abnormaal veel) wel aan in vet maar krijg ik ook meer spiermassa erbij. Dat pompen doe ik een week of 6 en ga dan vervolgens "cutten" om mijn vet weer te verliezen en zo weinig mogelijk spiermassa. Dus dan pak ik gewoon mij cardio weer op en blijf aan krachttraining doen zodat ik niet al mijn kracht verlies. Kan jullie vertellen dat ik door deze wijze flink aan gekomen ben in gewicht en een lager vet gehalte heb dan een jaar geleden.
Waarom is de zomer zo ideaal? Vanwege het strand of zit er meer achter?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:28 schreef Un-X-PecteD het volgende:
[..]
Dus jij 'bulkt' als het ware in de zomer ? Ik bulk vanaf ongeveer September tot April, en van April tot September 'cut' ik. De zomer is juist de ideale periode om droog te trainjen (als je het met dit benauwde weer kunt opbrengen)
Ja klopt maar bij mij zit er meer achter. Ik ben namelijk 20-4 opgekomen voor de mariniers opleiding maar lag er vrij vroeg uit vanwege een knie blessure. Heb nu nog behoorlijk last van mijn knie als ik mij zwaar ga inspannen, vandaar dat ik nu aan het bulken ben. Wil graag weer terug in het leger na de zomer vandaar dat ik mijn knie niet belast. Daarbij verlies ik al mijn vet wel tijdens de opleiding in het legerquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:28 schreef Un-X-PecteD het volgende:
[..]
Dus jij 'bulkt' als het ware in de zomer ? Ik bulk vanaf ongeveer September tot April, en van April tot September 'cut' ik. De zomer is juist de ideale periode om droog te trainjen (als je het met dit benauwde weer kunt opbrengen)
Omdat je lichaam in de winter voedingsstoffen eerder omzet in vet. Als je dan gaat droogtrainen zal je er meer moeite voor moeten doen om het kwijt te raken. In de zomer gaat dit een stuk makkelijker. Dat je op het strand een stuk droger bent zal voor de meeste ook een reden zijn, maar voor mij is het is puur omdat het voor de combinatie weersomstandigheden+je lichaam het meest praktisch is.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom is de zomer zo ideaal? Vanwege het strand of zit er meer achter?
Ah oke, logischquote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:02 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja klopt maar bij mij zit er meer achter. Ik ben namelijk 20-4 opgekomen voor de mariniers opleiding maar lag er vrij vroeg uit vanwege een knie blessure. Heb nu nog behoorlijk last van mijn knie als ik mij zwaar ga inspannen, vandaar dat ik nu aan het bulken ben. Wil graag weer terug in het leger na de zomer vandaar dat ik mijn knie niet belast. Daarbij verlies ik al mijn vet wel tijdens de opleiding in het leger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |