er is niks mis met HIIT.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:33 schreef Beach het volgende:
Toen ik pas hardloopschoenen kocht, zei die knakker van de winkel dat dit heel slecht is voor mn knieën.
Dus ik doe het niet meer![]()
Ik vind het op de fiets moeilijk om voluit te gaan. Met lopen kun je op een gegeven moment echt niet harder, maar op de fiets ben je gewoon door je versnellingen heen op een gegeven moment en dan kunnen je benen niet sneller. Ik heb dan toch altijd het gevoel dat ik niet 100% geef.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:33 schreef Sukilove het volgende:
Ik denk dat ik voortaan maar ga loop-hiit'en. Fiets-hiiit'en had amper effect, misschien omdat ik wel veel fiets en het geen uitzondering is om flink van snelheid te wisselen.
1 2 3 | 4minuten **2e workout 06-01-2007 |
Lijkt me wel. Lijkt mij alleen een stuk moelijker.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 07:56 schreef cinnamongirl het volgende:
Zou je dit ook kunnen doen met touwtje springen?
wrom? je moet alleen ff verschillende technieken kennen en kunnen, zoals twee keer draaien 1 x springen, touwtje springen op een been met knieën hoog, etc etc. Maar het kan zeker wel.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 08:35 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Lijkt mij alleen een stuk moelijker.![]()
Dat is genetisch bepaald. Bij sommige komt het er op andere plaatsen als eerst aan.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:38 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Algemene vraag eigenlijk...
Ik ben niet zo into cardio en afvallen, maar er is mij verteld dat wanneer je bijkomt, je als eerst vet aanmaakt op je buik (rond de navel). Als je dan aan cardio gaat doen, en vet gaat verbranden, gaat het dan ook daar weer als eerste vanaf ?
Hiiten op de nuchtere maag, is dit werkelijk beter dan na het eten ? En ik doe ook aan krachttraining, dus het hitten kom ik ook op een krachttrainings aan het doen, hoe kan ik het me dan het beste indelen ?quote:Drie of vier HIIT sessies per week brengt een duidelijk vetverbrandend effect te weeg. Probeer als je ook aan gewichts- of andere training doet, de HIIT op niet trainingsdagen te doen. Het HIIT programma zal meer resultaat leveren als het ´s ochtends op een nuchtere maag wordt gedaan. Maar als het niet ´s ochtends kan doe het dan ´s middags, ´s avonds, wanneer dan ook!
ik zou het niet op een nuchtere maag kunnen doen, dan heb ik geen energie en ben ik zo kapot! Het is misschien wel beter, maar of 't veel uitmaakt. Ik deed 't altijd om uurtje of 20.00, als 't eten wat gezakt wasquote:Op woensdag 14 maart 2007 15:03 schreef Un-X-PecteD het volgende:
[..]
Hiiten op de nuchtere maag, is dit werkelijk beter dan na het eten ? En ik doe ook aan krachttraining, dus het hitten kom ik ook op een krachttrainings aan het doen, hoe kan ik het me dan het beste indelen ?
Meestal sporten we 's middags rond 14:00, dus werken we rond 12:30 een lading bruine boterhammen naar binnen, en rond 17:30 hebben we ons avondeten. Wanneer zou dan het beste zijn om te hiiten ?
Mja, dat wordt voor mij een beetje lastig, nog studerende enzo ..quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:39 schreef Miguel het volgende:
Ik deed het HIIT-en vorig jaar gewoon 's ochtends. Vroeg genoeg opstaan, ff wat water in je gezicht. Rustig warmlopen en dan je HIIT sessie. Daarna lekker douchen en tot rust komen en dan at ik pas een uur na m'n HIIT sessie![]()
* Miguel heeft HIIT ook icm krachttraining (4x p/w) gedaan.
Hiit is gewoon intensiever. En ik ben zowiezo niet iemand die aan duurloop doet, ik heb altijd intensieve en explosieve trainingen gehad met taiboksen enzo, en dat vind ik veel prettigerquote:Even een snel rekensommetje: met 30 minuten snelwandelen verbrandt je 150 kcal. 80% daarvan is vet, dus 120 kcal. Nu gaan we 30 minuten hardlopen: 300 kcal, waarvan 50% vet. 150 kcal (30 kcal) meer dus die van je vetreserves komen, daarnaast hebben we in totaal ook nog eens 150 kcal extra verbrandt.
Uit onderzoek is dan ook gebleken dat HIIT tot wel 50% effectiever lichaamsvet verbrandt als lage intensiteits cardio. HIIT verhoogt je verbranding en houdt het hoog ook na de oefening! Vergeet het aantal kcal dat de hometrainer of stepper aangeeft die je tijdens de training verbrandt, als je aan HIIT doet, zal de meerderheid van de verbrande kcal na de training komen!
Nja, ik doe het liever rustig aan en dan maar iets minder intensief, dan dat ik m'n knieen helemaal verpest eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 17:51 schreef Sweetbeach het volgende:
op skeelers kan je ook niet goed voluit gaan denk ik... en als het kan is het miss niet écht fijn....
hardlopen is gewoon 't beste.... Maar qua conditie/vetbet verbranden; wat is het verschil met 3x HIITEN en 3x duurloop (5-6 km, 25 min)???? wat is beter/slechter, wat zijn voor/nadelen etc..?
Ach.. het voordeel is in ieder geval dat je wel snel vooruit gaatquote:Op maandag 26 maart 2007 16:27 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Oke, zojuist net met mijn 1e sessie begonnen... Mn kuiten branden en ik ben kapotIk meende dat ik nog wel een redelijke conditie had, maar dit wordt dus weer vanaf scratch opbouwen
zwakke knieen zul je bij HIIT niet zoveel last van hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:15 schreef GotC het volgende:
Lijkt me wel interessant, maar ik doe het eerst even op de skeelers, en daarna hardlopen denk ik (zwakke knieen..na een uur handballen kan ik niet meer lopen praktisch)
bij HIIT moet je 30 seconden gewoon zo hard mogelijk gaanquote:Op zondag 1 april 2007 18:50 schreef Jelle88 het volgende:
Wat voor snelheid houden jullie aan tijdens het HITTEN?
Ik ben namelijk ook van plan om er mee te beginnen. Tijdens het hardlopen wissel ik soms ook mijn tempo af. (minuut 10km/h, minuut 14km/h etc.)
op dit moment nog niet.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:54 schreef Gelderland het volgende:
wie is er op dit moment ook aan het hiitten? ik doe 't het liefst 's avonds op een weggetje waar eigenlijk nooit mensen komen. Anders vind ik 't er zo 'raar'/uitsloverig uitzien haha... vind ik niet zo prettig!
roeimachine geeft denk ik niet het optimale effect. Je moet 30 seconden vol gaan en dat kan denk ik alleen GOED met hardlopen…. en die 5 min is alleen in het begin hé, om het op te bouwen.. Op 't laatst zit je op 15 minquote:Op donderdag 12 april 2007 11:41 schreef Repeat het volgende:
ik zal het eens proberen op mn roeimachine. Maar begrijp ik dus goed dat je de eerste keer maar 5 minuten op dat ding zitDan kan je toch nooit iets trainen
hardlopen am teh gay.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:42 schreef Gelderland het volgende:
[..]
roeimachine geeft denk ik niet het optimale effect. Je moet 30 seconden vol gaan en dat kan denk ik alleen GOED met hardlopen…. en die 5 min is alleen in het begin hé, om het op te bouwen.. Op 't laatst zit je op 15 min![]()
hardlopen te gay?quote:Op donderdag 12 april 2007 15:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
hardlopen am teh gay.
Ik probeer het wel, zie wel wat het wordt
relax gastquote:Op donderdag 12 april 2007 17:57 schreef Gelderland het volgende:
[..]
hardlopen te gay?OMG wat ben jij voor kneus?
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |