Tijd is ook niet de key factor bij tabata. Als je meer dan 8 sets (4 minuten) kan doen, ben je OF NIET intensief genoeg aan het trainen OF je bent gegroeid, dus moet je het NOG intensiever gaan doen. Nog SNELLER, NOG zwaarder. Je moet gewoon elke keer kapot zijn (zonder dat je de ambulance hoeft te bellen).quote:Op maandag 18 februari 2008 22:09 schreef Bigs het volgende:
Als ik weer een beetje op conditie ben (pfeiffer) ga ik wel eens wat Tabata proberen. Tis alleen wel jammer dat je niet zoveel op kunt bouwen (8 minuten Tabata lijkt me wel erg extreem
).
Ja en nee, ligt aan je gewicht en algehele conditie. Ik heb een maand op de standaard manier getraind om op krachten te komen. Pas toen ik een uur cardio kon doen ben ik begonnen met HIIT.quote:Op maandag 18 februari 2008 22:45 schreef droomkoningin het volgende:
als je een conditie van 0,0 hebt.... is het dan wel verstandig om te gaan HIIT-en of kan je dan beter beginnen met een lagere intensiteit en wat langer trainen? (iets van start to run programma oid?)
dan is het niet verstandig om te Hiitten, bouw eerst wat conditie op!quote:Op maandag 18 februari 2008 22:45 schreef droomkoningin het volgende:
als je een conditie van 0,0 hebt.... is het dan wel verstandig om te gaan HIIT-en of kan je dan beter beginnen met een lagere intensiteit en wat langer trainen? (iets van start to run programma oid?)
dat geld eigenlijk met alle sporten. Ook de standaard cardio. Ga nou geen marathon lopen terwijl je je hele leven voor de buis heb doorgebracht.quote:Op maandag 18 februari 2008 22:58 schreef Landgeld het volgende:
[..]
dan is het niet verstandig om te Hiitten, bouw eerst wat conditie op!
Ik heb van zowel Lipo6 en Hydroxycut hardcore 1 bus besteld, kijken welke beter werkt, welke effecten ze hebben etc. Ik heb het waarschijnlijk niet eens nodig, en ik begin waarschijnlijk ook al best vroeg.quote:Op maandag 18 februari 2008 22:31 schreef Rejected het volgende:
[..]
Welke supplementen ga je gebruiken?
Oeh fatburners, neem je ook eiwitten(whey, bcca)?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:39 schreef Un-X-PecteD het volgende:
[..]
Ik heb van zowel Lipo6 en Hydroxycut hardcore 1 bus besteld, kijken welke beter werkt, welke effecten ze hebben etc. Ik heb het waarschijnlijk niet eens nodig, en ik begin waarschijnlijk ook al best vroeg.
Maar dit is mijn eerste echte "cut" periode, en ik ben bang dat ik het vet% dat ik nu heb lastig omlaag ga krijgen, gezien de bouw in de familie. Mijn vader is redelijk gespierd, alleen heeft een vetlaag op zijn buik, die niet minder wordt, en hij spint al meer dan 5 jaar.
Nu heb ik zelf nooit gespint, maar volgens mij kan het toch in beperkte mate met HIIT vergeleken worden
1) Niet minder effectief, maar wel gevaarlijker. Als je HIT ga doen op een roeimachine en je gaat iets te fanatiek, dan heb je zo een blessure aan je rug. Hardlopen/fietsen/crosstrainen is wat dat betreft veiliger. Je benen die je elke dag al gebruikt kunnen wel wat meer hebben dan je rugspieren die je eigenlijk nooit traint in het dagelijkse leven.quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:00 schreef boskameel het volgende:
Schop!
Ook eens proberen vanavond. Heb wel een paar vraagjes.
- Is het echt zoveel minder effectief op de roeimachine dan hardlopen/ fietsen/ crosstrainen?
- Is 4 min goed genoeg om mee te beginnen? En dan elke week 1 minuut uitbouwen naar de 15?
Gewoon beginnen met krachttraining, en afsluiten met max. 20minuten hiit is het bestequote:Op donderdag 2 juli 2009 22:13 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik ben persoonlijk geen voorstander om krachttraining na de cardio te doen. Je verliest zo snel je spiermassa als je eerst cardio gaat doen. Als je echt gespierder van krachttraining wil worden raad ik je aan om als laaste cardio te doen, of liever helemaal niet. Ligt er natuurlijk ook aan wat je doel is, opgepompt worden of vet verliezen.
Doel is vet verliezen en spiermassa opbouwen. Gister alleen 5 min warmgelopen, en daarna 4 min HIIT gedaan. Na de krachttraining 15 min hardgelopen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:13 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik ben persoonlijk geen voorstander om krachttraining na de cardio te doen. Je verliest zo snel je spiermassa als je eerst cardio gaat doen. Als je echt gespierder van krachttraining wil worden raad ik je aan om als laaste cardio te doen, of liever helemaal niet. Ligt er natuurlijk ook aan wat je doel is, opgepompt worden of vet verliezen.
Moet je doen, is een interessante optie!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:17 schreef loveli het volgende:
Als ik meer tijd heb ga ik dit goed doorlezen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |