abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48318594
4 minuten beginnen! gewoon lekker opbouwen! En denk je dat je het makkelijk volhoudt, of is dat al gebleken? Als je 4x 30 seconden volledig voluit gaat (in de sprint) kan dat ook al aardig zwaar zijn.

Maar gewoon opbouwen!!! Het wordt vanzelf wel zwaar!
Haleloeja
pi_48319010
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 11:37 schreef Gelderland het volgende:
4 minuten beginnen! gewoon lekker opbouwen! En denk je dat je het makkelijk volhoudt, of is dat al gebleken? Als je 4x 30 seconden volledig voluit gaat (in de sprint) kan dat ook al aardig zwaar zijn.

Maar gewoon opbouwen!!! Het wordt vanzelf wel zwaar!
Doe zelf al regelmatig aan sport, voetbal 2 keer per week, 1 keer per week zwemmen (laatste tijd ook conditie (lees: 400 m zwemmen binnen de 9 min) 1 keer volleyball en 1 keer turnen (jaja school allemaal haha)

Daarom denk ik dat wanneer ik ga beginnen dat ik geen voldaan gevoel heb met 4 min.
pi_48332327
met dit weer is hiit echt heerlijk! Net weer 7 minuten gedaan, helemaal kapot, wel lekker

Ik val er alleen (nog) niet van af, aangezien ik ook zo gewoon weer aan het bier ga, en dan helpt 't natuurlijk niet!?
Haleloeja
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:51:39 #154
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_48337305
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:39 schreef Repeat het volgende:
Ik heb het trouwens geprobeerd op de roeimachine 5 minuten lang 30s rustig en keihard afwisselen put je echt niet uit.
Op de roeimachine is dit ook echt niet te doen hoor. Lopen blijft de beste manier, omdat je dan ook echt voluit kan gaan. Op een spinningfiets zal dit ook nog gaan, maar op een normale fiets al een heel stuk minder. Probeer het nu maar eens met je hardloopschoenen aan, dan merk je pas waar dit echt om draait.
* Miguel heeft vroeger ook bij de roeivereniging geroeid, dus weet wel waar hij het over heeft
pi_48342649
Nou gister begonnen 4 min. voelde lekker, nog niet echt super kapot ofzo.. Wel vermoeid en helemaal bezweet:P
Zo voetballen en dan denk ik morgen of overmorgen me 2de 4min te doen
pi_48344827
wat doen jullie als warming up?
  zondag 15 april 2007 @ 15:25:02 #157
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_48349104
ik loop altijd een minuut of 5 in alvorens ik dynamisch rek. daarna nog 1 a 2 minuten inlopen en dan begint mijn HIIT sessie.

de eerste voor dit jaar staat gepland voor a.s. maandag!
Neerkomen wel!
pi_48363633
thanks, ga ik proberen
pi_48447761
en, hoe ging het?
Haleloeja
  woensdag 18 april 2007 @ 11:06:46 #160
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_48452587
pffff viel toch wel weer tegen. na afloop wist ik weer exact te herinneren hoe zwaar het vorig jaar was

vandaag de tweede keer alweer.
Neerkomen wel!
pi_48485624
Hey, ik wil ook gaan HIIT'en. Puur om conditie weer wat op te bouwen, want het wordt weer mooi weer en dat betekent weer lekker veel voetballen buiten.

Ik vraag mij alleen af
Waar HIIT'en jullie?

Gewoon in de buurt thuis, even joggen of echt op een sportschool?
  woensdag 18 april 2007 @ 23:28:20 #162
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_48485709
Gewoon op een fiets-, wandelpad.
Neerkomen wel!
pi_48678996
vanavond ga ik (na een week niets gedaan te hebben) ook weer HIITTEN. Zit op 7 minuten en als ik het nú niet doe, lukt 't ook niet meer om goed aan te haken! Ik MOET dus van mezelf, anders kan ik weer bij 4 minuten beginnen

maar had afgelopen weken niet de motivatie.... ook wat vet gegeten dus dat moet er weer af: N
Haleloeja
pi_48689516
Deze week de hele week om 6:30 opstaan en pas na 20:00 thuis. Krachttraining lukt me met moeite om in te plannen, dus van hiiten gaat helemaal niks komen
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_56795607
Nog mensen die dit doen? Ik ben van plan te beginnen.....
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_56796206
Jup, over 2 weken ga ik er weer mee beginnen Ik ben alleen nog bezig om een soort van muzieksetje te maken die na een warming up van 5 min, om de 30 sec afwisselt met een rustige nummer, en een iets harder nummer
pi_56796727
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:24 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Jup, over 2 weken ga ik er weer mee beginnen Ik ben alleen nog bezig om een soort van muzieksetje te maken die na een warming up van 5 min, om de 30 sec afwisselt met een rustige nummer, en een iets harder nummer
specifieke reden dat je er over 2 weken mee begint? conditie/weer oid?
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_56797944
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:24 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Zou wel handig zijn als je dat setje ook voor ons upload
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_56799945
Inderdaaaaad!
pi_56805143
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:49 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

specifieke reden dat je er over 2 weken mee begint? conditie/weer oid?
Dan heb ik m'n supplementen binnen Ik moet trouwens nog ff naar m'n eetpatroon kijken voordat ik begin met droogtrainen, maar rond begin maart wil ik ermee beginnen.

En als ik de tijd vind om daadwerkelijk een setje te maken, dan zal ik hem ff op internet knallen
pi_56822193
Ik heb me een beetje ingelezen en wat ik niet duidelijk krijg. Waarom is HIIT zo geschikt voor specifiek vetverbranden? Als ik wat wetenschappelijke artikelen mag geloven is dit juist geschikt om (been)spieren te kweken en niet voor vetverbranden....

voor vetverbranding moet je volgens 9vd10 artikelen op 60-70% cardio doen. Dus bijv. 30 minuten duurloop en dan niet op je max.

Waarom zou HIIT dan wél werken voor vetverbranding? Volgens die artikelen verbrand je dan geen vet, maar kweek je spieren....
Love is in the air!
pi_56823653
quote:
Op maandag 18 februari 2008 20:18 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb me een beetje ingelezen en wat ik niet duidelijk krijg. Waarom is HIIT zo geschikt voor specifiek vetverbranden? Als ik wat wetenschappelijke artikelen mag geloven is dit juist geschikt om (been)spieren te kweken en niet voor vetverbranden....

voor vetverbranding moet je volgens 9vd10 artikelen op 60-70% cardio doen. Dus bijv. 30 minuten duurloop en dan niet op je max.

Waarom zou HIIT dan wél werken voor vetverbranding? Volgens die artikelen verbrand je dan geen vet, maar kweek je spieren....
Het geheim zit 'm in de afterburn:
http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=04-046-training

http://www.byedr.com/Diet-Fitness/209-1-Diet-Fitness-2.html

En voor de diehards bestaat er de tabata training: http://www.rosstraining.com/articles/tabataintervals.html

Ik deed het voor het eerst op de relatief veilige crosstrainer op max intensiteitinstelling. Viel bijna flauw. Lag op grond te hijgen en sterretjes te tellen. (En dat is ook de bedoeling). Nu ben ik de eerste 30 seconde na de training dood, maar herstelt snel genoeg om nog 3 minuten officiele cooling down te doen.
quote:
On a different day the subjects performed two different kinds of interval workout. The first session (I1) comprised bouts of 20 seconds with 10 seconds rest at an intensity equivalent to 170% of their VO2max. The subjects performed six or seven bouts each until reaching exhaustion, ie, they could no longer continue at the prescribed intensity. The second session (I2) comprised bouts of 30 seconds with two minutes rest at an intensity of 200% of their VO2max. The subjects managed four or five of these bouts. [snip]

The conclusion from these findings seems to be that the I1 workout, the 20-second bouts with 10 secs recovery at 170% VO2max, is a better training stimulus for aerobic and anaerobic systems than the I2 workout of 30-second bouts with two mins recovery at 200% VO2max. In support of this, Tabata et al found that a six-week regime of I1 resulted in a 13 per cent improvement in VO2max.

The results of this research by Tabata et al clearly show that two different intervals workouts have different demands and therefore training effects. I1, with 20-second bouts with 10 secs rest at 170% VO2max places the aerobic and anaerobic systems at peak stress. Therefore it would be a fine session for improving both aerobic and anaerobic capacity. Events where both aerobic and anaerobic demands are high are, for example, 400m, 800m and 1500m running, sprint cycling, canoeing, rowing and speed skating. This kind of workout would be great for these sports. Games players may also want to use the I1 workout as an intense training method for improving aerobic and anaerobic fitness.
pi_56825376
Tabata berust inderdaad op hetzelfde principe als HIIT.. en mijn eigen ervaring (met HIIT) is dat dat echt werkt. Langdurige lage intensiteit training werkt vast ook wel, maar dat hield ik echt niet vol (saaai ). Jezelf pushen met HIIT is veel leuker en levert ook veel meer op.

Als ik weer een beetje op conditie ben (pfeiffer ) ga ik wel eens wat Tabata proberen. Tis alleen wel jammer dat je niet zoveel op kunt bouwen (8 minuten Tabata lijkt me wel erg extreem ).
pi_56826068
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:46 schreef Un-X-PecteD het volgende:

[..]

Dan heb ik m'n supplementen binnen Ik moet trouwens nog ff naar m'n eetpatroon kijken voordat ik begin met droogtrainen, maar rond begin maart wil ik ermee beginnen.

En als ik de tijd vind om daadwerkelijk een setje te maken, dan zal ik hem ff op internet knallen
Welke supplementen ga je gebruiken?
pi_56826475
als je een conditie van 0,0 hebt.... is het dan wel verstandig om te gaan HIIT-en of kan je dan beter beginnen met een lagere intensiteit en wat langer trainen? (iets van start to run programma oid?)
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_56826885
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:09 schreef Bigs het volgende:

Als ik weer een beetje op conditie ben (pfeiffer ) ga ik wel eens wat Tabata proberen. Tis alleen wel jammer dat je niet zoveel op kunt bouwen (8 minuten Tabata lijkt me wel erg extreem ).
Tijd is ook niet de key factor bij tabata. Als je meer dan 8 sets (4 minuten) kan doen, ben je OF NIET intensief genoeg aan het trainen OF je bent gegroeid, dus moet je het NOG intensiever gaan doen. Nog SNELLER, NOG zwaarder. Je moet gewoon elke keer kapot zijn (zonder dat je de ambulance hoeft te bellen).

Ik concentreer me vooral op de 10 secondes rust. Om binnen die 10 secondes zoveel mogelijk te herstellen (vandaar dat ik nu 30s tot 1 minuut nodig heb om genoeg te herstellen om toch weer 4 minuten LOW intensity af te koelen. In plaats van die half uur op de grond een paar maanden geleden.)
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:45 schreef droomkoningin het volgende:
als je een conditie van 0,0 hebt.... is het dan wel verstandig om te gaan HIIT-en of kan je dan beter beginnen met een lagere intensiteit en wat langer trainen? (iets van start to run programma oid?)
Ja en nee, ligt aan je gewicht en algehele conditie. Ik heb een maand op de standaard manier getraind om op krachten te komen. Pas toen ik een uur cardio kon doen ben ik begonnen met HIIT.

De Tabata-protocol was getest op fitte mensen behorende bij sportteams en mag absoluut niet zomaar gebruikt worden door beginners (te gevaarlijk. Al die verhalen ook van mensen in sportscholen die flauwvallen, kotsen met de ambulance gaan, etc moet ook wat zeggen.
pi_56826898
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:45 schreef droomkoningin het volgende:
dan is het niet verstandig om te Hiitten, bouw eerst wat conditie op!
Love is in the air!
pi_56827295
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:58 schreef Landgeld het volgende:

[..]

dan is het niet verstandig om te Hiitten, bouw eerst wat conditie op!
dat geld eigenlijk met alle sporten. Ook de standaard cardio. Ga nou geen marathon lopen terwijl je je hele leven voor de buis heb doorgebracht.
pi_56846551
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:31 schreef Rejected het volgende:

[..]

Welke supplementen ga je gebruiken?
Ik heb van zowel Lipo6 en Hydroxycut hardcore 1 bus besteld, kijken welke beter werkt, welke effecten ze hebben etc. Ik heb het waarschijnlijk niet eens nodig, en ik begin waarschijnlijk ook al best vroeg.

Maar dit is mijn eerste echte "cut" periode, en ik ben bang dat ik het vet% dat ik nu heb lastig omlaag ga krijgen, gezien de bouw in de familie. Mijn vader is redelijk gespierd, alleen heeft een vetlaag op zijn buik, die niet minder wordt, en hij spint al meer dan 5 jaar.

Nu heb ik zelf nooit gespint, maar volgens mij kan het toch in beperkte mate met HIIT vergeleken worden
pi_56860036
Misschien ook weer es beginnen...
pi_56869134
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 21:39 schreef Un-X-PecteD het volgende:

[..]

Ik heb van zowel Lipo6 en Hydroxycut hardcore 1 bus besteld, kijken welke beter werkt, welke effecten ze hebben etc. Ik heb het waarschijnlijk niet eens nodig, en ik begin waarschijnlijk ook al best vroeg.

Maar dit is mijn eerste echte "cut" periode, en ik ben bang dat ik het vet% dat ik nu heb lastig omlaag ga krijgen, gezien de bouw in de familie. Mijn vader is redelijk gespierd, alleen heeft een vetlaag op zijn buik, die niet minder wordt, en hij spint al meer dan 5 jaar.

Nu heb ik zelf nooit gespint, maar volgens mij kan het toch in beperkte mate met HIIT vergeleken worden
Oeh fatburners, neem je ook eiwitten(whey, bcca)?
pi_56874725
Bcca zegt me weinig. Mn huidige pot whey is bijna op, dus van t weekend eens nieuwe halen. En sowieso hoog in de eiwitten, kwark, kipfilet, etc. Ik ben nu weer thuis gaan wonen voorlopig, dus echt een dieet heb ik niet (gewoon eten wat de pot schaft ) alleen koolhydraten probeer ik dadelijk zoveel mogelijk te laten liggen...
pi_58274546
Mensen die dit jaar nog zijn gaat HIIT-en? Ben nu bezig met een schema om de 5km te kunnen lopen (voor de conditie en het afvallen), maar als ik zie dat HIIT dit ook met je doet. En daarbovenop je algehele loopsnelheid ook verhoogt, ga ik toch twijfelen wat ik moet gaan doen. Ik lees hier op FOK! verschillende resultaten, jammer eigenlijk!:(
  donderdag 24 april 2008 @ 11:50:30 #184
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_58275039
HIIT zorgt voor veel behalve voor duurconditie.

WIl je 5km aan een stuk kunnen hardlopen dan heb je minder aan HIIT.
Wanneer je al 5km aan een stuk kunt hardlopen dan kan HIIT je helpen om je tempo te verhogen.
Neerkomen wel!
pi_58275314
Duurconditie is voor mij minder interessant denk ik, m.b.t. tot mijn sport (hockey). Dat is voornamelijk bewegen - stilstaan/langzaam lopen. En als je moet bewegen zijn dat meestal de sprintjes. Eigenlijk ligt het antwoord al voor het oprapen; HIIT. Ik ga er volgende week mee beginnen, hockeyseizoen is ook al bijna afgelopen. Dus heb ik nog meer tijd om te sporten.
pi_58276047
ik ga er MISSCHIEN ook wel weer mee beginnen... het is wel loodzwaar, en je moet het wel kunnen volhouden
Love is in the air!
pi_58284584
Ik ben er ongeveer een maand geleden mee begonnen, tussen de 3-4x in de week. Op het moment heb ik het opgebouwd tot 20 minuten, 5 minuten warming up, en dan 15 minuten hiitten. Volgens de display zit ik op 10 km afstand na die 20 minuten...

Conditie knalt omhoog
pi_58286571
Ik moet alleen nog een goed verlaten weggetje zien te vinden hier in de buurt (lastig, lastig)... Ik had ooit écht een topplekje.. een verlaten weggetje op 3 min van mijn huis, tussen 2 kleine parkjes, waar echt bijna nooit iemand kwam. Precies de goede lengte voor een goede HIIT sessie. De reden dat dat weggetje niet gebruikt werd is waarschijnlijk ook het feit dat het nu gesloopt is.. En ik vind het irritant om steeds 30 min. te sprinten terwijl er fietsers/lopers etc. fietsen/lopen...

Maar voor de conditie is HIIIT wel top hoor alleen lekker is anders. Doe soms liever een lekkere duurloop van 30 min. oid!
Love is in the air!
pi_69254350
Zo, iedereen weer aan het hiiten geslagen ? Ik ben alweer sinds half april aan het hiitten op de fiets, vandaag gaan rennen langs het water, alleen laat ik me toch altijd weer verrassen door hoe zwaar het tijdens het rennen wel niet is.
pi_69254678
Hier een HIIT-n00b

Ik wil dit wel eens proberen. Hoe kan ik hier het beste mee beginnen? Ik lees iets over schema's en sessies. Wat houden die in en waar kan ik die vinden?
pi_70582605
Schop!

Ook eens proberen vanavond. Heb wel een paar vraagjes.

- Is het echt zoveel minder effectief op de roeimachine dan hardlopen/ fietsen/ crosstrainen?
- Is 4 min goed genoeg om mee te beginnen? En dan elke week 1 minuut uitbouwen naar de 15?
pi_70587722
Als je het nog nooit hebt gedaan, begin met een warming up van 5 minuten, en probeer dan eens 5 minuten te hiiten (stel de fiets in op 10 minuten (aftellend), begin bij 5:30 met sprinten, dan sprint je tot 5:00, dan normaal tempo tot 4:30, dan van 4:30 sprinten tot 4:00, enz.).

Belangrijk is dat je geen sprintsessies skipt, maar wanneer je leeg bent wel minder hard gaat, maar wel een versnelling erin houdt. Ik merk dat mijn lichaam dan het snelste went (tov. een sprintsessie overslaan en 1 min of 1:30 min op normaal tempo fietst)

Ik laat nu de warming up achterwege, en zit op 18 minuten, dit bouw ik uit naar maximaal 20 minuten. Als je langer dan 20 minuten intensief fietst, treed spierafbraak op en dat willen we niet hebben

Ik doe het voornamelijk op de fiets/crosstrainer, en soms ga ik buiten rennen, maar dit is natuurlijk een stuk zwaarder. Ik heb geen idee hoe effectief dit op de roeimachine is.
pi_70587825
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:00 schreef boskameel het volgende:
Schop!

Ook eens proberen vanavond. Heb wel een paar vraagjes.

- Is het echt zoveel minder effectief op de roeimachine dan hardlopen/ fietsen/ crosstrainen?
- Is 4 min goed genoeg om mee te beginnen? En dan elke week 1 minuut uitbouwen naar de 15?
1) Niet minder effectief, maar wel gevaarlijker. Als je HIT ga doen op een roeimachine en je gaat iets te fanatiek, dan heb je zo een blessure aan je rug. Hardlopen/fietsen/crosstrainen is wat dat betreft veiliger. Je benen die je elke dag al gebruikt kunnen wel wat meer hebben dan je rugspieren die je eigenlijk nooit traint in het dagelijkse leven.

2) 2 minuut is al goed genoeg. Als je maar begint met een warmingup.
pi_70588166
Ik fitness nu (voornamelijk cardio) vanaf januari. Ben sinds vorige week met krachttraining begonnen, en train ook mijn rug. Maar roeien gaat me nu goed af, ik roei minimaal 3 keer per week dus zo bang ben ik niet voor blessures .

Hoe zit het met HIIT icm krachttraining? Het lijkt me dat HIIT ervoor moet? En heeft het nog veel zin om dan na de kt aan cardio te doen?
pi_70593901
Ik ben persoonlijk geen voorstander om krachttraining na de cardio te doen. Je verliest zo snel je spiermassa als je eerst cardio gaat doen. Als je echt gespierder van krachttraining wil worden raad ik je aan om als laaste cardio te doen, of liever helemaal niet. Ligt er natuurlijk ook aan wat je doel is, opgepompt worden of vet verliezen.
  Vis een optie? vrijdag 3 juli 2009 @ 08:17:51 #196
70532 loveli
N
pi_70601513
Als ik meer tijd heb ga ik dit goed doorlezen
crap in = crap out
pi_70603717
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:13 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik ben persoonlijk geen voorstander om krachttraining na de cardio te doen. Je verliest zo snel je spiermassa als je eerst cardio gaat doen. Als je echt gespierder van krachttraining wil worden raad ik je aan om als laaste cardio te doen, of liever helemaal niet. Ligt er natuurlijk ook aan wat je doel is, opgepompt worden of vet verliezen.
Gewoon beginnen met krachttraining, en afsluiten met max. 20minuten hiit is het beste
pi_70603765
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:13 schreef Vjenne12345 het volgende:
Doel is vet verliezen en spiermassa opbouwen. Gister alleen 5 min warmgelopen, en daarna 4 min HIIT gedaan. Na de krachttraining 15 min hardgelopen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:10:54 #199
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70603840
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 08:17 schreef loveli het volgende:
Als ik meer tijd heb ga ik dit goed doorlezen
Moet je doen, is een interessante optie!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:14:48 #200
171890 Chicolate
Chemicals
pi_70603945
Hmmm klinkt wel interessant op zich ...
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')