Doe zelf al regelmatig aan sport, voetbal 2 keer per week, 1 keer per week zwemmen (laatste tijd ook conditie (lees: 400 m zwemmen binnen de 9 min) 1 keer volleyball en 1 keer turnen (jaja school allemaal haha)quote:Op zaterdag 14 april 2007 11:37 schreef Gelderland het volgende:
4 minuten beginnen! gewoon lekker opbouwen! En denk je dat je het makkelijk volhoudt, of is dat al gebleken? Als je 4x 30 seconden volledig voluit gaat (in de sprint) kan dat ook al aardig zwaar zijn.
Maar gewoon opbouwen!!! Het wordt vanzelf wel zwaar!
Op de roeimachine is dit ook echt niet te doen hoor. Lopen blijft de beste manier, omdat je dan ook echt voluit kan gaan. Op een spinningfiets zal dit ook nog gaan, maar op een normale fiets al een heel stuk minder. Probeer het nu maar eens met je hardloopschoenen aan, dan merk je pas waar dit echt om draait.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:39 schreef Repeat het volgende:
Ik heb het trouwens geprobeerd op de roeimachine 5 minuten lang 30s rustig en keihard afwisselen put je echt niet uit.
specifieke reden dat je er over 2 weken mee begint? conditie/weer oid?quote:Op zondag 17 februari 2008 18:24 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Jup, over 2 weken ga ik er weer mee beginnenIk ben alleen nog bezig om een soort van muzieksetje te maken die na een warming up van 5 min, om de 30 sec afwisselt met een rustige nummer, en een iets harder nummer
Zou wel handig zijn als je dat setje ook voor ons uploadquote:Op zondag 17 februari 2008 18:24 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Jup, over 2 weken ga ik er weer mee beginnenIk ben alleen nog bezig om een soort van muzieksetje te maken die na een warming up van 5 min, om de 30 sec afwisselt met een rustige nummer, en een iets harder nummer
Dan heb ik m'n supplementen binnenquote:Op zondag 17 februari 2008 18:49 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
specifieke reden dat je er over 2 weken mee begint? conditie/weer oid?
Het geheim zit 'm in de afterburn:quote:Op maandag 18 februari 2008 20:18 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb me een beetje ingelezen en wat ik niet duidelijk krijg. Waarom is HIIT zo geschikt voor specifiek vetverbranden? Als ik wat wetenschappelijke artikelen mag geloven is dit juist geschikt om (been)spieren te kweken en niet voor vetverbranden....
voor vetverbranding moet je volgens 9vd10 artikelen op 60-70% cardio doen. Dus bijv. 30 minuten duurloop en dan niet op je max.
Waarom zou HIIT dan wél werken voor vetverbranding? Volgens die artikelen verbrand je dan geen vet, maar kweek je spieren....
quote:On a different day the subjects performed two different kinds of interval workout. The first session (I1) comprised bouts of 20 seconds with 10 seconds rest at an intensity equivalent to 170% of their VO2max. The subjects performed six or seven bouts each until reaching exhaustion, ie, they could no longer continue at the prescribed intensity. The second session (I2) comprised bouts of 30 seconds with two minutes rest at an intensity of 200% of their VO2max. The subjects managed four or five of these bouts. [snip]
The conclusion from these findings seems to be that the I1 workout, the 20-second bouts with 10 secs recovery at 170% VO2max, is a better training stimulus for aerobic and anaerobic systems than the I2 workout of 30-second bouts with two mins recovery at 200% VO2max. In support of this, Tabata et al found that a six-week regime of I1 resulted in a 13 per cent improvement in VO2max.
The results of this research by Tabata et al clearly show that two different intervals workouts have different demands and therefore training effects. I1, with 20-second bouts with 10 secs rest at 170% VO2max places the aerobic and anaerobic systems at peak stress. Therefore it would be a fine session for improving both aerobic and anaerobic capacity. Events where both aerobic and anaerobic demands are high are, for example, 400m, 800m and 1500m running, sprint cycling, canoeing, rowing and speed skating. This kind of workout would be great for these sports. Games players may also want to use the I1 workout as an intense training method for improving aerobic and anaerobic fitness.
Welke supplementen ga je gebruiken?quote:Op zondag 17 februari 2008 23:46 schreef Un-X-PecteD het volgende:
[..]
Dan heb ik m'n supplementen binnenIk moet trouwens nog ff naar m'n eetpatroon kijken voordat ik begin met droogtrainen, maar rond begin maart wil ik ermee beginnen.
En als ik de tijd vind om daadwerkelijk een setje te maken, dan zal ik hem ff op internet knallen
Tijd is ook niet de key factor bij tabata. Als je meer dan 8 sets (4 minuten) kan doen, ben je OF NIET intensief genoeg aan het trainen OF je bent gegroeid, dus moet je het NOG intensiever gaan doen. Nog SNELLER, NOG zwaarder. Je moet gewoon elke keer kapot zijn (zonder dat je de ambulance hoeft te bellen).quote:Op maandag 18 februari 2008 22:09 schreef Bigs het volgende:
Als ik weer een beetje op conditie ben (pfeiffer) ga ik wel eens wat Tabata proberen. Tis alleen wel jammer dat je niet zoveel op kunt bouwen (8 minuten Tabata lijkt me wel erg extreem
).
Ja en nee, ligt aan je gewicht en algehele conditie. Ik heb een maand op de standaard manier getraind om op krachten te komen. Pas toen ik een uur cardio kon doen ben ik begonnen met HIIT.quote:Op maandag 18 februari 2008 22:45 schreef droomkoningin het volgende:
als je een conditie van 0,0 hebt.... is het dan wel verstandig om te gaan HIIT-en of kan je dan beter beginnen met een lagere intensiteit en wat langer trainen? (iets van start to run programma oid?)
dan is het niet verstandig om te Hiitten, bouw eerst wat conditie op!quote:Op maandag 18 februari 2008 22:45 schreef droomkoningin het volgende:
als je een conditie van 0,0 hebt.... is het dan wel verstandig om te gaan HIIT-en of kan je dan beter beginnen met een lagere intensiteit en wat langer trainen? (iets van start to run programma oid?)
dat geld eigenlijk met alle sporten. Ook de standaard cardio. Ga nou geen marathon lopen terwijl je je hele leven voor de buis heb doorgebracht.quote:Op maandag 18 februari 2008 22:58 schreef Landgeld het volgende:
[..]
dan is het niet verstandig om te Hiitten, bouw eerst wat conditie op!
Ik heb van zowel Lipo6 en Hydroxycut hardcore 1 bus besteld, kijken welke beter werkt, welke effecten ze hebben etc. Ik heb het waarschijnlijk niet eens nodig, en ik begin waarschijnlijk ook al best vroeg.quote:Op maandag 18 februari 2008 22:31 schreef Rejected het volgende:
[..]
Welke supplementen ga je gebruiken?
Oeh fatburners, neem je ook eiwitten(whey, bcca)?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:39 schreef Un-X-PecteD het volgende:
[..]
Ik heb van zowel Lipo6 en Hydroxycut hardcore 1 bus besteld, kijken welke beter werkt, welke effecten ze hebben etc. Ik heb het waarschijnlijk niet eens nodig, en ik begin waarschijnlijk ook al best vroeg.
Maar dit is mijn eerste echte "cut" periode, en ik ben bang dat ik het vet% dat ik nu heb lastig omlaag ga krijgen, gezien de bouw in de familie. Mijn vader is redelijk gespierd, alleen heeft een vetlaag op zijn buik, die niet minder wordt, en hij spint al meer dan 5 jaar.
Nu heb ik zelf nooit gespint, maar volgens mij kan het toch in beperkte mate met HIIT vergeleken worden
1) Niet minder effectief, maar wel gevaarlijker. Als je HIT ga doen op een roeimachine en je gaat iets te fanatiek, dan heb je zo een blessure aan je rug. Hardlopen/fietsen/crosstrainen is wat dat betreft veiliger. Je benen die je elke dag al gebruikt kunnen wel wat meer hebben dan je rugspieren die je eigenlijk nooit traint in het dagelijkse leven.quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:00 schreef boskameel het volgende:
Schop!
Ook eens proberen vanavond. Heb wel een paar vraagjes.
- Is het echt zoveel minder effectief op de roeimachine dan hardlopen/ fietsen/ crosstrainen?
- Is 4 min goed genoeg om mee te beginnen? En dan elke week 1 minuut uitbouwen naar de 15?
Gewoon beginnen met krachttraining, en afsluiten met max. 20minuten hiit is het bestequote:Op donderdag 2 juli 2009 22:13 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik ben persoonlijk geen voorstander om krachttraining na de cardio te doen. Je verliest zo snel je spiermassa als je eerst cardio gaat doen. Als je echt gespierder van krachttraining wil worden raad ik je aan om als laaste cardio te doen, of liever helemaal niet. Ligt er natuurlijk ook aan wat je doel is, opgepompt worden of vet verliezen.
Doel is vet verliezen en spiermassa opbouwen. Gister alleen 5 min warmgelopen, en daarna 4 min HIIT gedaan. Na de krachttraining 15 min hardgelopen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:13 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik ben persoonlijk geen voorstander om krachttraining na de cardio te doen. Je verliest zo snel je spiermassa als je eerst cardio gaat doen. Als je echt gespierder van krachttraining wil worden raad ik je aan om als laaste cardio te doen, of liever helemaal niet. Ligt er natuurlijk ook aan wat je doel is, opgepompt worden of vet verliezen.
Moet je doen, is een interessante optie!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:17 schreef loveli het volgende:
Als ik meer tijd heb ga ik dit goed doorlezen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |