abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38997775
quote:
Hatelijke opmerkingen, foute grappen of ronduit doodsverwensingen en bevelen om 'op te rotten'. Allochtonen krijgen het hele scala over zich heen. Ze doen er zelden aangifte van. Heeft geen zin, is het gevoel. ,,Het is heel erg om te zeggen, maar discriminatie is iets gewoons geworden.''
ROTTERDAM - Een opgestoken middelvinger vanachter het raam. Dat was de allereerste begroeting die Latifa Kasmi kreeg van haar nieuwe overbuurman, toen ze onlangs verhuisde naar Rotterdam-Zuid. Zo'n Hollandse man, ergens in de vijftig, die thuis zit met rugklachten. Kasmi is vriendelijk gebleven, ,,en inmiddels hebben we af en toe een klein gesprekje.''

De 34-jarige Marokkaanse zit met een vriendin op een bankje in winkelcentrum Zuidplein. Zak patat-met in de hand, volle plastic tas van de Hema aan de voeten, hoofddoek op en Doe Maar door de speakers van het winkelcentrum. Hollandser kan niet.

,,Eergisteren nog'', gaat Kasmi verder, ,,liep er zo'n vrouw langs me op straat. Een Nederlandse vrouw van middelbare leeftijd. Zegt ze: 'Ja, ik ken jullie soort wel. Jullie zijn zo laag...' Zomaar, ik kende die hele vrouw niet.''

Hoe warmer het is, hoe flauwer de opmerkingen worden, merkt vriendin Sabah Haddouch (27). 'Lekker zweten hé, onder die sluier', voegde iemand haar gisteren toe. ,,Je maakt soms een grapje terug, soms zeg je gewoon maar niets'', vertelt ze.

Discriminatie komt vaak voor in Nederland. Ongeveer de helft van alle Turken en Marokkanen en veertig procent van de Surinamers en Antillianen zegt in 2005 een of meerdere malen beschimpt te zijn om hun afkomst of geloof. Slechts enkelen hebben dat gemeld bij de politie of een van de bijzondere meldpunten voor discriminatie.

,,Discriminatie melden?'' zegt Haddouch terwijl ze verontwaardigd haar handen omhoog gooit. ,,En wat gaan ze doen dan? Wat kunnen ze doen? Zo'n vrouw oppakken die discrimineert? Die is toch allang weer weg. En hoe is het te bewijzen?'' Kasmi: ,,Het is heel erg om te zeggen, maar racisme is iets normaals geworden in de maatschappij. Dit komt nooit meer goed.''

Niet serieus

De cijfers verbazen Sadik Harchaoui niet. Als directeur van Forum, het onafhankelijk instituut voor multiculturele ontwikkeling, heeft hij vaker gemerkt dat er maar heel weinig melding wordt gedaan van discriminatie. ,,Omdat de overheid het niet serieus aanpakt. Politie en justitie gaan er mild en laconiek mee om. Voor slachtoffers een dubbele vernedering: eerst worden gediscrimineerd en vervolgens uitgelachen of weggestuurd bij het politiebureau. Iedere keer wordt gezegd hoe erg discriminatie is. En iedere keer doet de overheid vervolgens te weinig om het echt aan te pakken.''

Yalcin Yildiz (41), van Turkse komaf, merkte pas vorig jaar hoe diep de discriminatie eigenlijk zit in de Nederlandse samenleving. Vanuit zijn gordijnen- en tapijtwinkel in de Rotterdamse wijk het Nieuwe Westen had hij er niet zo'n last van. Totdat zijn 19-jarige dochter een stageplek moest gaan zoeken.

,,Ze is boekhoudster. Nergens een stageplek te vinden, omdat ze een hoofddoek draagt. We moesten echt bedelen. Alleen een Turkse boekhouder bood haar een plek aan. Klagen? Nee joh, dat heeft toch geen enkele zin. Het zit in de mensen zelf. Je discrimineert, of je discrimineert niet. Daar helpt niets meer tegen.''

Dat allochtonen niet meer klagen, is geen bemoedigend teken, vindt Cyriel Triesscheyn, directeur van anti-discriminatiebureau RADAR. ,,Terwijl de teugels de afgelopen jaren alleen maar strakker zijn aangehaald. De anti-discriminatiewetten zijn aangescherpt, de politie is verplicht gesteld elke aangifte van discriminatie op te nemen. Het wordt echt tijd dat gedupeerden daar gebruik van gaan maken.''

Vooralsnog zijn de meeste allochtonen over discriminatie volgens Harchaoui van Forum heel berustend. ,,Ik hoop dat, tot er echt wat aan wordt gedaan, de allochtonen het goede voorbeeld geven. Zelf niet gaan generaliseren en denken dat als een persoon discrimineert, ze het allemaal wel zullen doen.''

Kasmi, nog op het bankje op Zuidplein, blijft er kalm onder. ,,Misschien als het heel extreem wordt, dat ik ga klagen'', zegt ze. ,,Voorlopig probeer ik het kwaad maar niet met kwaad te vergelden. Ik kan alleen maar hopen dat het een keer vanzelf ophoudt.''

Discriminatie in Nederland

Tussen de 400.000 en 475.000 allochtonen zeggen in 2005 een of meerdere keren te zijn gediscrimineerd. Slechts 2500 van hen hebben daar een klacht over ingediend bij de politie of een van de 34 antidiscriminatiebureaus in Nederland. Dat aantal ligt al enkele jaren vrij stabiel.

Het aantal meldingen van Marokkanen is het hoogst, gevolgd door die van Turken. De meeste discriminatie komt voor in woonwijken en op het werk.

Het Openbaar Ministerie behandelt per jaar ruim 200 strafzaken rond discriminatie. Daarbij gaat het in de meeste gevallen om racisme, maar ook er zitten ook zaken bij van mensen die zijn achtergesteld vanwege hun leeftijd, geloof, seksuele geaardheid of geslacht.

De verdachten in discriminatiezaken zijn in overgrote meerderheid blanke Nederlanders. De antidiscriminatiebureaus ontvangen elk jaar circa tweehonderd klachten van allochtonen die zich gediscrimineerd voelen door politie, justitie en Openbaar Ministerie. Dat is ongeveer zes procent van het totaal aantal klachten dat de bureaus ontvangen. In de politieregio Haaglanden schommelt het aantal klachten over discriminatie al jaren rond de tien procent. Het is volgens de onderzoekers niet duidelijk of dat komt door een hogere bereidheid van Haagse allochtonen om klachten te melden, of door de mentaliteit van het korps.

De meeste klachten gaan over aanhouden (44 procent), het onvoldoende verlenen van hulp (15 procent) en het weigeren om een aangifte op te nemen (6 procent).

In 2004 registreerden de antidiscriminatiebureaus twaalf klachten van burgers die boos waren omdat de politie een aangifte van discriminatie weigerde op te nemen.

Bron; nd, 15-6-2006.
Hoe kan Den haag dit oplossen? Meer verbroederingscampagnes, gezamelijke activiteiten om vrij te zijn van vooroordelen? Of moeten we wachten tot de spanningen zo groot zijn en er perse iets ergs moet gebeuren voordat we inzien dat het zo niet meer gaat.
pi_38997844
De Haag kan dit niet oplossen. Jij wel.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_38997904
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe kan Den haag dit oplossen? Meer verbroederingscampagnes, gezamelijke activiteiten om vrij te zijn van vooroordelen? Of moeten we wachten tot de spanningen zo groot zijn en er perse iets ergs moet gebeuren voordat we inzien dat het zo niet meer gaat.
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:11 schreef frankium het volgende:
De Haag kan dit niet oplossen. Jij wel.
heb je het in 2 minuten helemaal gelezen?
pi_38998482
Het de tijd geven. Als mensen zelf gaan roepen dat het nooit meer goed komt dan helpen ze zelf ook niet echt. Ik denk dat als iedereen zijn best blijft doen dat de nieuwe generatie's het al een stuk makkelijker hebben. Het komt van 2 kanten en aan beide kanten zijn er mensen die het voor de anderen verpesten.

Ik persoonlijk vind het erg vervelend dat allochtonen het maar opgeven omdat een aantal rotte appels het voor de rest verpesten. Ik neem aan dat zij het ook niet prettig vinden als iedere Moslim wordt aangekeken op wat extremistische Moslims doen? Of elke Antilliaan wordt aangekeken op wat een soortgenoot doet?

Als iedereen het opgeeft heeft het inderdaad geen zin meer. Dus vooral de bevolking zelf moet zorgen dat het goedkomt en niet afwachten wat een politieke partij iedereen "dwingt" om te doen.

Dus mijn advies aan TS en iedereen die dit leest; geef niet op en zorg dat je het blijft proberen. Geef het tijd.
  maandag 19 juni 2006 @ 12:38:37 #5
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_38998531
Het zit em in de bekrompenheid van de nederlanders om alles en iedereen over één kam te scheren. Helaas zijn asociale pubers zonder toekomstperspectief het reclamebord voor de allochtone bevolking. Een grote groep autochtonen is niet in staat dit te relativeren. De oudere generatie allochtonen spreekt vaak slecht nederlands en participeren alleen binnen de eigen kring.

Den Haag moet de aandacht vestigen op de jeugd. Die wordt nu nog volgens traditionele waarden opgevoed. Daar zit een deel van het probleem. Het is de taak van Den Haag om ervoor te zorgen dat die generatie hun kinderen "modern" gaan opvoeden. Ook moet nederland haar eigen burgers misschien eens heropvoeden. Respect en tolerantie moet van twee kanten komen.

Je mag individuen afrekenen op fouten/gedrag, nooit complete bevolkingsgroepen.
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_38998707
Allochtonen discrimineren zelf het meest, maar dan op sneaky wijze. Bijvoorbeeld criminele Marokkaantjes die never nooit vrouwen met hoofddoekjes beroven. Dan is het niet vreemd dat autochtonen gaan "terugdiscrimineren". Actie, reactie, helaas.

Als allochtonen discriminatie jegens hen tegen willen gaan moeten ze vooral hun jonge jongens eens in toom houden. In het bericht komen alleen maar "goede" allochtonen naar voren, maar niet die "kutjochies". Het is een totaal eenzijdig bericht.

Als die man van het Forum (wat een naam trouwens) echt eens wat wil veranderen moet ie niet met de vinger naar autochtonen wijzen, die over het algemeen gewoon tolerant zijn, maar de vinger naar zijn eigen groep wijzen. Discriminatie door autochtonen is een gevolg van, niet een oorzaak.
pi_38998712
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:36 schreef OutKast het volgende:
Het de tijd geven. Als mensen zelf gaan roepen dat het nooit meer goed komt dan helpen ze zelf ook niet echt. Ik denk dat als iedereen zijn best blijft doen dat de nieuwe generatie's het al een stuk makkelijker hebben. Het komt van 2 kanten en aan beide kanten zijn er mensen die het voor de anderen verpesten.
Was het volgens jou niet dan dat 1e generatie het toch wel makkelijker had dan 2e generatie, of de 2e generatie beter dan de 3e?
quote:
Ik persoonlijk vind het erg vervelend dat allochtonen het maar opgeven omdat een aantal rotte appels het voor de rest verpesten. Ik neem aan dat zij het ook niet prettig vinden als iedere Moslim wordt aangekeken op wat extremistische Moslims doen? Of elke Antilliaan wordt aangekeken op wat een soortgenoot doet?
Ik vind het niet zo erg, kan er soms ook wel om lachen van die 11 jarige jongetjes die een groter bek hebben dan jongens van 15/16 die wel lonsdale dragen, ik geef het niet snel op, maar het heeft wel een demotiverend effect.
quote:
Als iedereen het opgeeft heeft het inderdaad geen zin meer. Dus vooral de bevolking zelf moet zorgen dat het goedkomt en niet afwachten wat een politieke partij iedereen "dwingt" om te doen.
Maar zonder steun van de overheid zijn we ook nergens he.
quote:
Dus mijn advies aan TS en iedereen die dit leest; geef niet op en zorg dat je het blijft proberen. Geef het tijd.
Maar het kan ook erger uitpakken he, of ben ik nu te pessimistisch?
pi_38998764
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:46 schreef pberends het volgende:
Het is een totaal eenzijdig bericht.
alsof de media over het algemeen wel objectief is.
  maandag 19 juni 2006 @ 12:53:01 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38998881
Het is een lastig probleem, en het heeft sowieso tijd nodig. Mensen die ongewenst gedrag vertonen op dat gedrag aanpakken ongeacht huidskleur lijkt me de beste oplossing. Oplossingen die te maken hebben met huidskleur eindigen toch weer in moddergooien naar elkaar.
Vampire Romance O+
pi_38999351
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Was het volgens jou niet dan dat 1e generatie het toch wel makkelijker had dan 2e generatie, of de 2e generatie beter dan de 3e?
Ja, waarschijnlijk wel. Maar dat is omdat er toen een heleboel "onderhuidse" problemen nog niet naar de oppervlakte waren gekomen. Nu die problemen aan de oppervlakte zijn gekomen, moet er een hernieuwd vertrouwen van beide kanten worden opgebouwd. En dat heeft tijd nodig. De integratie is nu pas echt op gang gekomen. Er wordt nu pas echt gemixt en naar elkaar gekeken. Terwijl er eerst vooral langs elkaar heen werd gekeken.
quote:
Ik vind het niet zo erg, kan er soms ook wel om lachen van die 11 jarige jongetjes die een groter bek hebben dan jongens van 15/16 die wel lonsdale dragen, ik geef het niet snel op, maar het heeft wel een demotiverend effect.
Maar het heeft een demotiverend effect van 2 kanten. De rel-Marokkaantjes, de Mohammed B. affaire, de enorme criminaliteit onder Antillianen, groepsverkrachtingen etc. Het niet zo alsof de autochtonen ook niet gedemotiveerd worden.
quote:
Maar zonder steun van de overheid zijn we ook nergens he.
Ik denk dat je dat overschat. De mensen moeten het toch vooral zelf doen. De overheid kan harde grenzen stellen maar het moet toch echt door de mensen zelf gedaan worden.
quote:
Maar het kan ook erger uitpakken he, of ben ik nu te pessimistisch?
Het kan heel vervelend uitpakken. Maar ook niet. Daar zijn we zelf bij. Het heeft geen zin om het heel pessimistisch te benaderen. Er zijn gewoon een aantal barrieres die doorbroken moeten worden. En dat moet iedereen, alle kanten op. Van Nederlander naar Turk naar Marokkaan naar Antilliaan etc. Hoe suf het ook klinkt als mensen echt met elkaar willen leven moeten ze vooral niet opgeven en het blijven proberen. Ik zie bijvoorbeeld zelf om mij heen dat mijn generatie behoorlijk gemixt is. Vrienden in alle kleuren, maten en geloven. En dat ook gewoon in Rotterdam. Het kan wel degelijk, maar het zijn die nieuwe generatie's die het moeten doen.
pi_38999574
Het is de schuld van de allochtonen zelf, moeten ze maar geen moslim zijn of een hoofddoek dragen. Ze vragen erom om gediscrimineerd te worden omdat ze zich zo onderscheiden. Als ze klompen hadden gedragen en het nederlandse volkslied uit hun hoofd kende was er niks aan de hand geweest.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38999662
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

alsof de media over het algemeen wel objectief is.
Nee.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:17:25 #13
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_38999667
quote:
Allochtonen discrimineren zelf het meest, maar dan op sneaky wijze. Bijvoorbeeld criminele Marokkaantjes die never nooit vrouwen met hoofddoekjes beroven. Dan is het niet vreemd dat autochtonen gaan "terugdiscrimineren". Actie, reactie, helaas.

Als allochtonen discriminatie jegens hen tegen willen gaan moeten ze vooral hun jonge jongens eens in toom houden. In het bericht komen alleen maar "goede" allochtonen naar voren, maar niet die "kutjochies". Het is een totaal eenzijdig bericht.

Als die man van het Forum (wat een naam trouwens) echt eens wat wil veranderen moet ie niet met de vinger naar autochtonen wijzen, die over het algemeen gewoon tolerant zijn, maar de vinger naar zijn eigen groep wijzen. Discriminatie door autochtonen is een gevolg van, niet een oorzaak.
Whehe, in welk hol heb jij de afgelopen 5 jaar gezeten?
pi_38999705
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:14 schreef Mutant01 het volgende:
Het is de schuld van de allochtonen zelf, moeten ze maar geen moslim zijn of een hoofddoek dragen. Ze vragen erom om gediscrimineerd te worden omdat ze zich zo onderscheiden. Als ze klompen hadden gedragen en het nederlandse volkslied uit hun hoofd kende was er niks aan de hand geweest.
Whehehehe. Inderdaad, iedereen moet het volkslied kennen. Ik ben benieuwd waar ik naartoe wordt uitgezet. Spannend hoor.
pi_38999712
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:17 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Whehe, in welk hol heb jij de afgelopen 5 jaar gezeten?
Vergeleken met landen als Saudia Arabië en de VS zijn wij zeer tolerant. Alleen zijn we niet tolerant tegen kutjochies en terroristen. We zijn alleen tolerant zolang we er geen last van hebben cq bijdraagt in het positieve. Das logisch, menselijk, normaal.
pi_38999744
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:18 schreef OutKast het volgende:

[..]

Whehehehe. Inderdaad, iedereen moet het volkslied kennen. Ik ben benieuwd waar ik naartoe wordt uitgezet. Spannend hoor.
Ik ken het volkslied niet eens .
pi_38999786
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik ken het volkslied niet eens .
Ik ook niet. En Hollandser dan mij komen ze niet. Ik vond Mutant z'n grap erg leuk. Het leuke eraan is dat er serieus mensen zijn die zo beredeneren.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:21:52 #18
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_38999807
quote:

[..]

Vergeleken met landen als Saudia Arabië en de VS zijn wij zeer tolerant. Alleen zijn we niet tolerant tegen kutjochies en terroristen. We zijn alleen tolerant zolang we er geen last van hebben cq bijdraagt in het positieve. Das logisch, menselijk, normaal.
Je vergeet het hardwerkende meisje met een hoofddoek om. Maar dat is natuurlijk allemaal een pot nat?
pi_38999809
quote:

Eensch is.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:22:45 #20
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_38999836
quote:
Het is de schuld van de allochtonen zelf, moeten ze maar geen moslim zijn of een hoofddoek dragen.
Meest achterlijke opmerking van 2006. Gefeliciteerd!
pi_38999837
quote:

die criminele marokkaantjes weten gewoon dat er bij vrouwtjes met hoofddoeken niets te halen valt.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_38999841
quote:
Das overdreven inderdaad. Maar vind jij niet als iemand een burqa draagt dat zo iemand er niet zelf om vraagt om op z'n minst "nagekeken" te worden en nog meer van dat soort dingen?
pi_38999855
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:07 schreef OutKast het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk wel. Maar dat is omdat er toen een heleboel "onderhuidse" problemen nog niet naar de oppervlakte waren gekomen. Nu die problemen aan de oppervlakte zijn gekomen, moet er een hernieuwd vertrouwen van beide kanten worden opgebouwd. En dat heeft tijd nodig. De integratie is nu pas echt op gang gekomen. Er wordt nu pas echt gemixt en naar elkaar gekeken. Terwijl er eerst vooral langs elkaar heen werd gekeken.
Nou... met de problemen rondom Salman Rushdie en alle rellen rondom zijn uitgever en boek kwamen toch wel heel wat problemen naar de oppervlakte. Denk je? Ik had altijd idee dat integratie echt pas rond 2001 met Pim op gang is gekomen, dan wel gesprekken over hoe integratie hoort te verlopen. Maar ja nu zijn we bijna 6 jaar verder en we zijn geen stap vooruit gegaan, integendeel dood van Fortuyn en Gogh kan je toch wel stappen achteruit noemen met dank aan Hofstad en Mo B.
quote:
Maar het heeft een demotiverend effect van 2 kanten. De rel-Marokkaantjes, de Mohammed B. affaire, de enorme criminaliteit onder Antillianen, groepsverkrachtingen etc. Het niet zo alsof de autochtonen ook niet gedemotiveerd worden.
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens, maar als hans een meisje verkacht wordt dat niet geassocieerd met de Hollanders.. Als Hassan een meisje verkracht dus wel met een schepje boven op ook met de islam, terwijl het totaal irrelevant is en een daad blijft van een individu. Ik kan en zal er verder niet op in gaan, want dalijk lijkt het alsof ik groepsverkrachting zou proberen goed te praten.
quote:
Ik denk dat je dat overschat. De mensen moeten het toch vooral zelf doen. De overheid kan harde grenzen stellen maar het moet toch echt door de mensen zelf gedaan worden.
Ik denk toch wel dat de mensen een leidraad moeten hebben, jij niet?
Lering trekken uit het verleden etc. Politiek hoeft ze niet te leiden, maar begeleiden kan geen kwaad.
quote:
Het kan heel vervelend uitpakken. Maar ook niet. Daar zijn we zelf bij. Het heeft geen zin om het heel pessimistisch te benaderen. Er zijn gewoon een aantal barrieres die doorbroken moeten worden. En dat moet iedereen, alle kanten op. Van Nederlander naar Turk naar Marokkaan naar Antilliaan etc. Hoe suf het ook klinkt als mensen echt met elkaar willen leven moeten ze vooral niet opgeven en het blijven proberen. Ik zie bijvoorbeeld zelf om mij heen dat mijn generatie behoorlijk gemixt is. Vrienden in alle kleuren, maten en geloven. En dat ook gewoon in Rotterdam. Het kan wel degelijk, maar het zijn die nieuwe generatie's die het moeten doen.
Ja, inderdaad.. Ik bedoel bij theo hebben we wel een hoogtepunt bereikt op Nederlandse bodem, buiten de tragische dood van Gogh en gebedshuizen/scholen in brand is dat gelukkig nog wel redelijk verlopen. Dan nog blijft het een feit dat de islam in NL groeit daarmee ook de radicale islam en afkeer tegen de moslimgemeenschap om weer de daad van een achterlijk indivdu. Maar het is ook dat onze generatie veel troep erft van onze voorgangers en dat we daardoor ons niet kunnen loskoppelen van vooroordelen.
pi_38999862
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:21 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je vergeet het hardwerkende meisje met een hoofddoek om. Maar dat is natuurlijk allemaal een pot nat?
Nou, om daar eens op in te gaan: Met sollicitatiebrieven heb je soms echt van die figuren waarbij je gelijk denkt: die is allochtoon. Dat komt door grammaticale fouten, slechte zinsopbouw of gewoon ronduit slechte argumentatie.
En als dat zo blijkt te zijn en men neemt deze sollicitant niet aan, gaat men net iets te snel over op het woordje discriminatie (in mijn opinie)
pi_38999876
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:22 schreef Luukzor het volgende:

[..]

Meest achterlijke opmerking van 2006. Gefeliciteerd!
Sarcasme, vriend. Sarcasme.
pi_38999878
quote:
pi_38999891
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee.
precies
pi_38999910
quote:

Ik irriteer me ernstig aan de uitlatingen van die multiculturele organisaties als het Forum. Ze steken de hand nooit in eigen boezem. Daarom alleen al gaat het gewoon fout.
pi_38999945
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, om daar eens op in te gaan: Met sollicitatiebrieven heb je soms echt van die figuren waarbij je gelijk denkt: die is allochtoon. Dat komt door grammaticale fouten, slechte zinsopbouw of gewoon ronduit slechte argumentatie.
En als dat zo blijkt te zijn en men neemt deze sollicitant niet aan, gaat men net iets te snel over op het woordje discriminatie (in mijn opinie)
Ehm, de situatie op dit moment is dus dat wanneer die brief zelfs grammaticaal 100% correct is de allochtoon met opleiding nog steeds het onderspit delft tegen de diplomaloze autochtoon die nauwelijks het alfabet beheerst.

Alhoewel voor de hogeropgeleiden (universitair niveau) deze ongelijkheid nauwelijks aanwezig is.
pi_38999973
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik irriteer me ernstig aan de uitlatingen van die multiculturele organisaties als het Forum. Ze steken de hand nooit in eigen boezem. Daarom alleen al gaat het gewoon fout.
Dat zou iedereen eens wat vaker moeten doen ipv meteen te wijzen naar "de anderen"
Fiets
  maandag 19 juni 2006 @ 13:27:31 #31
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_38999991
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:22 schreef pberends het volgende:
Das overdreven inderdaad. Maar vind jij niet als iemand een burqa draagt dat zo iemand er niet zelf om vraagt om op z'n minst "nagekeken" te worden en nog meer van dat soort dingen?
Waarom iemand nakijken? Ooit al eens een stap buiten de polder gezet? Als je iedere homo, alto, christusreincarnatie, skinhead, moslim, kwijljosti, hindoe, liliputter, gehandicapte, karlkaniknakker of stoneislandswa moet nakijken heb je A geen leven en B binnen no time een nekhernia.

Laat iedereen lekker in z'n waarde...
pi_38999994
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Ehm, de situatie op dit moment is dus dat wanneer die brief zelfs grammaticaal 100% correct is de allochtoon met opleiding nog steeds het onderspit delft tegen de diplomaloze autochtoon die nauwelijks het alfabet beheerst.

Alhoewel voor de hogeropgeleiden (universitair niveau) deze ongelijkheid nauwelijks aanwezig is.
En die vooroordelen zijn gebaseerd op ervaringen, en dat is niet alleen zo bij Nederlandse ondernemingen, ik durf zelfs te wedden dat dat overal ter wereld is.
pi_39000027
quote:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Iets minder snel de slachtofferrol zoeken zou een hoop schelen. Maar discriminatie is wel degelijk een groot probleem in Nederland. Altijd al zo geweest eigenlijk. Men komt er nu alleen eerder voor uit.
pi_39000038
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:27 schreef Luukzor het volgende:

[..]

Waarom iemand nakijken? Ooit al eens een stap buiten de polder gezet? Als je iedere homo, alto, christusreincarnatie, skinhead, moslim, kwijljosti, hindoe, liliputter, gehandicapte, karlkaniknakker of stoneislandswa moet nakijken heb je A geen leven en B binnen no time een nekhernia.

Een burqa kan je niet vergelijken met die andere stromingen die je noemt. Een burqa is alles bedekkend en komt daarom enger over op mensen. Waarom zijn spoken bijvoorbeeld per definitie gemaakt van een laken met 2 ogen
pi_39000093
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:27 schreef Luukzor het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, maar een burqa is toch wat anders dan al het andere wat je noemt.
pi_39000152
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou... met de problemen rondom Salman Rushdie en alle rellen rondom zijn uitgever en boek kwamen toch wel heel wat problemen naar de oppervlakte. Denk je? Ik had altijd idee dat integratie echt pas rond 2001 met Pim op gang is gekomen, dan wel gesprekken over hoe integratie hoort te verlopen. Maar ja nu zijn we bijna 6 jaar verder en we zijn geen stap vooruit gegaan, integendeel dood van Fortuyn en Gogh kan je toch wel stappen achteruit noemen met dank aan Hofstad en Mo B.
Ik denk dat inderdaad sinds het begin van deze eeuw de problemen pas echt zichtbaar zijn geworden. Maar ik verwacht niet dat 5 jaar later alles weer koek & ei is. Daar gaan, als iedereen het probeert, decennia overheen. Dat kan echt niet in 5 jaar en helemaal niet pas anderhalf jaar na de moord op Theo van Gogh. Ik merk dat de wat intelligentere jongeren van alle afkomsten nu werkelijk samen beginnen te komen. Er beginnen subculturen te ontstaan. En die subculturen zijn gevormd door alle die afkomsten en dus voor "de nieuwe generatie" geldt dat als hun cultuur.
quote:
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens, maar als hans een meisje verkacht wordt dat niet geassocieerd met de Hollanders.. Als Hassan een meisje verkracht dus wel met een schepje boven op ook met de islam, terwijl het totaal irrelevant is en een daad blijft van een individu. Ik kan en zal er verder niet op in gaan, want dalijk lijkt het alsof ik groepsverkrachting zou proberen goed te praten.
Het wordt door Hollanders niet geassioceerd met Hollanders. Dat is vervelend voor allochtonen om te zien. Maar daar is ook niet elke "blanke" het mee eens. En er zijn er een heleboel die daar wel gewoon doorheen prikken. Ook al lijkt dat niet altijd zo. Maar niet heel de wereld verkondigt zijn mening op internet fora. Dat zijn vooral de jongeren.
pi_39000157
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En die vooroordelen zijn gebaseerd op ervaringen, en dat is niet alleen zo bij Nederlandse ondernemingen, ik durf zelfs te wedden dat dat overal ter wereld is.
Wat is je boodschap dus? Dat bedrijven groot gelijk hebben een minder gekwalificeerde autochtoon te kiezen boven de allochtoon? Tja, dan moet je ook niet vreemd gaan doen als de overheid met regelgeving komt ten aanzien van positieve discriminatie.
pi_39000195
40% van de allochtonen is slachtoffer geworden van rasicme en 4% van de autochtonen, dit betekent dat statistisch gezien allochtonen minstens 9x racistischer moeten zijn dan autochtonen.

Statistieken zijn onzin en op het gezever van een paar melancholische hoofddoek mevrouwtjes zitten ook alleen maar zuurdesembroodbakkers te wachten. Kijk om je heen op straat, het valt best wel mee met al dat racisme.

Er zijn marokkanen die geen stageplek krijgen maar die lopen met een baard van 3 dagen en een leren jasje in een wolk van hashlucht constant met hun matiies te bellen over een of andere kankerkaas tijdens hun sollicitatiegesprek.

Zoals in zo veel topics reeds gevraagd: Kom eens met een land dat minder racistisch is dan Nederland als voorbeeld als je vindt dat het hier zo erg is.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
  maandag 19 juni 2006 @ 13:33:58 #39
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39000231
quote:

[..]

Die organisaties zijn ook niet zo boeiend. het probleem lijkt me eerder zo'n meisje zoals in de OP die ergens gaat wonen en meteen gediscrimineerd wordt. Ik zie niet echt wat zij te maken heeft met criminele allochtone ventjes.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 19 juni 2006 @ 13:36:03 #40
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39000300
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:32 schreef Musketeer het volgende:

Er zijn marokkanen die geen stageplek krijgen maar die lopen met een baard van 3 dagen en een leren jasje in een wolk van hashlucht constant met hun matiies te bellen over een of andere kankerkaas tijdens hun sollicitatiegesprek.
Jij komt zeker niet zoveel buiten .
quote:
Zoals in zo veel topics reeds gevraagd: Kom eens met een land dat minder racistisch is dan Nederland als voorbeeld als je vindt dat het hier zo erg is.
Dus omdat ze ergens anders niet tolerant zijn, moeten we dat hier ook maar niet doen. Niet echt een snuggere instelling.

Laten we dan ook maar meteen homo's in de cel gaan smijten en vrouwen als minderwaardig behandelen.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:36:12 #41
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_39000304
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sorry, maar sollicitatiebrieven zijn echt het slechtste argument dat je kan bedenken om een pleidooi te houden dat het met racisme wel meevalt. Wanneer precies dezelfde brieven worden verstuurd krijgt Jan de Vries significant meer uitnodigingen dan Mohammed Bouaouzan. Onderzoek op onderzoek wijst dat aan.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:36:38 #42
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_39000319
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:29 schreef pberends het volgende:
Daar ben ik het mee eens, maar een burqa is toch wat anders dan al het andere wat je noemt.
Als die vrouw er zelf voor kiest is het precies hetzelfde. Het wordt een ander verhaal wanneer het is opgelegd door manlief.

Voor alle duidelijkheid, zover ik weet is binnen de islam het dragen van hoofddoek/burqa een persoonlijke aangelegenheid. Het is niet verplicht.

Maarja er gaan verschillende "interpretaties" van de islam in de rondte.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:37:47 #43
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39000348
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:36 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Sorry, maar sollicitatiebrieven zijn echt het slechtste argument dat je kan bedenken om een pleidooi te houden dat het met racisme wel meevalt. Wanneer precies dezelfde brieven worden verstuurd krijgt Jan de Vries significant meer uitnodigingen dan Mohammed Bouaouzan. Onderzoek op onderzoek wijst dat aan.
Zeer slechte zaak
Vampire Romance O+
  maandag 19 juni 2006 @ 13:42:10 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_39000488
quote:

Je hebt bijna gelijk maar volgens mij kan je hetzelfde zeggen als je autochtoon met allochtoon verwisselt. de kip en het ei verhaal. Enige manier om het écht op te lossen is wanneer iedereen normaal gaat doen. Helaas doen ze dat niet vrijwillig dus moeten de autochtone en allochtone Nederlander consequent aangifte gaan doen in de hoop dat er iets gebeurt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_39000489
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:31 schreef OutKast het volgende:

[..]

Ik denk dat inderdaad sinds het begin van deze eeuw de problemen pas echt zichtbaar zijn geworden. Maar ik verwacht niet dat 5 jaar later alles weer koek & ei is. Daar gaan, als iedereen het probeert, decennia overheen. Dat kan echt niet in 5 jaar en helemaal niet pas anderhalf jaar na de moord op Theo van Gogh. Ik merk dat de wat intelligentere jongeren van alle afkomsten nu werkelijk samen beginnen te komen. Er beginnen subculturen te ontstaan. En die subculturen zijn gevormd door alle die afkomsten en dus voor "de nieuwe generatie" geldt dat als hun cultuur.
Nee, ik wil ook niet zeggen dat binnen 5 jaar Nederland weer een paradijs op aarde moest zijn, maar terwijl we er zoveel aandacht aan schenken en allemaal projecten en maatregelen het alleen maar verder achteruit gegaan is. Je hebt het over die nieuwe culturen die aan het ontstaan zijn waarnaar de meeste ouderen met afschuw naar kijken?
quote:
Het wordt door Hollanders niet geassioceerd met Hollanders. Dat is vervelend voor allochtonen om te zien. Maar daar is ook niet elke "blanke" het mee eens. En er zijn er een heleboel die daar wel gewoon doorheen prikken. Ook al lijkt dat niet altijd zo. Maar niet heel de wereld verkondigt zijn mening op internet fora. Dat zijn vooral de jongeren.
Ik heb het dan niet alleen over je mening verkondigen op het internet he, al verkondig je je mening niet bewust, als je op straat loopt en een vrouw die pakt haar tas steviger vast wanneer ze mij langs haar ziet passeren, misschien terecht uit voorzorgsmaatregel, maar dan voel ik me wel op mijn teentjes getrapt. En mocht ik haar dan beroven, dat wordt het bericht zeker wel uitgebreid met:
"moslim", "marokkaan" en "allochtoon" niet alleen internet, maar ook kranten en tv doet er lekker aan mee.
pi_39000794
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:36 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Jij komt zeker niet zoveel buiten .
[..]

Dus omdat ze ergens anders niet tolerant zijn, moeten we dat hier ook maar niet doen. Niet echt een snuggere instelling.

Laten we dan ook maar meteen homo's in de cel gaan smijten en vrouwen als minderwaardig behandelen.
Neej ik zit in een grot hier in spijkerschrift telegrammen te beitelen. Ben jij wel eens buiten geweest en heb je kritisch naar de mensen die bij alles icriminaasie schreeuwen gekeken? Ik ken ze, en ik ken ook de turken en marokkanen die proberen er wat van te maken, en waarempel dat lukt eigenlijk prima als je je maar niet te veel door je macho instincten laat leiden. Af en toe moet je inbinden en vriendelijk blijven tegen een of andere eikel, maar dat moet je ook als je klein bent, stomme sportschoenen draagt, grote oren hebt of dik bent. Wil je dicriminatie zien? Probeer als homo maar eens een baan te krijgen van een turk of marokkaan.

Er zijn plenty voorbeelden van landen waar homo's beter behandeld worden dan hier (grote stukken van ZO Azie en polynesie) en er zijn zelfs voorbeelden van landen waar vrouwen nog (net) iets meer maatschappelijke voordelen hebben dan hier nl. Scandinavie, Canada, Luxemburg. Zo nu graag 1 landje dat mensen met een andere ethniciteit dan de hoofdmoot van de bevolking beter behandelt dan Nederland.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
pi_39000880
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:33 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Die organisaties zijn ook niet zo boeiend. het probleem lijkt me eerder zo'n meisje zoals in de OP die ergens gaat wonen en meteen gediscrimineerd wordt. Ik zie niet echt wat zij te maken heeft met criminele allochtone ventjes.
Autochtonen zijn schijnbaar boos op de "de hele groep" omdat er aardig wat kutventjes rondlopen.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:55:46 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_39000936
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Autochtonen zijn schijnbaar boos op de "de hele groep" omdat er aardig wat kutventjes rondlopen.
Allochtonen ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 19 juni 2006 @ 13:56:28 #49
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39000963
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Tja, het kan aan mij liggen maar dat lijkt me behoorlijk fout.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:57:54 #50
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39001012
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:51 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Neej ik zit in een grot hier in spijkerschrift telegrammen te beitelen. Ben jij wel eens buiten geweest en heb je kritisch naar de mensen die bij alles icriminaasie schreeuwen gekeken? Ik ken ze, en ik ken ook de turken en marokkanen die proberen er wat van te maken, en waarempel dat lukt eigenlijk prima als je je maar niet te veel door je macho instincten laat leiden. Af en toe moet je inbinden en vriendelijk blijven tegen een of andere eikel, maar dat moet je ook als je klein bent, stomme sportschoenen draagt, grote oren hebt of dik bent. Wil je dicriminatie zien? Probeer als homo maar eens een baan te krijgen van een turk of marokkaan.

Er zijn plenty voorbeelden van landen waar homo's beter behandeld worden dan hier (grote stukken van ZO Azie en polynesie) en er zijn zelfs voorbeelden van landen waar vrouwen nog (net) iets meer maatschappelijke voordelen hebben dan hier nl. Scandinavie, Canada, Luxemburg. Zo nu graag 1 landje dat mensen met een andere ethniciteit dan de hoofdmoot van de bevolking beter behandelt dan Nederland.
Dit is allemaal leuk en aardig, maar ik zie niet echt wat dit te maken heeft met je eerdere tekst.
pi_39001871
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:57 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dit is allemaal leuk en aardig, maar ik zie niet echt wat dit te maken heeft met je eerdere tekst.
De moraal is dat het "racisme" waar in NL over geklaagd wordt niet of nauwelijks bestaat. De vooroordelen die er tegen bepaalde ethische groepen zijn hebben andere oorzaken dan een racistische inslag van de inboorlingen, en ook deze vooroordelen zijn voor de benadeelden meestal makkelijk te overkomen.
pi_39001887
Ik wil discriminatie niet goedpraten, al heb wel de indruk dat dit actie-reactie is. Allochtonen worden niet alleen gediscrimineerd, maar discrimineren zelf ook volop. Homo's die niet meer normaal over straat kunnen, Nederlandse meisjes die voor hoer worden uitgemaakt, noem maar op. Ik keur discriminatie altijd af, maar mij bekruipt wel steeds meer de indruk dat de westerse wereld en de islam-wereld onverenigbaar zijn. Zie ook het eerdere topic hier, over moslim-jongeren en hun opvattingen over democratie.
  maandag 19 juni 2006 @ 14:25:03 #53
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39001969
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:21 schreef Musketeer het volgende:

[..]

De moraal is dat het "racisme" waar in NL over geklaagd wordt niet of nauwelijks bestaat. De vooroordelen die er tegen bepaalde ethische groepen zijn hebben andere oorzaken dan een racistische inslag van de inboorlingen, en ook deze vooroordelen zijn voor de benadeelden meestal makkelijk te overkomen.
Vind ik bullshit. Als je om wat voor reden dan ook een bepaalde groep mensen op grond van afkomst allemaal over 1 kam gaat scheren ids dat gewoon discriminatie.
Niet omdat ze uit een ander land komen, maar omdat ze hetzelfde zijn als de mensen uit een ander land waar je een hekel aan hebt. Zo'n instelling wordt het dan.
pi_39003518
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:25 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Vind ik bullshit. Als je om wat voor reden dan ook een bepaalde groep mensen op grond van afkomst allemaal over 1 kam gaat scheren ids dat gewoon discriminatie.
Niet omdat ze uit een ander land komen, maar omdat ze hetzelfde zijn als de mensen uit een ander land waar je een hekel aan hebt. Zo'n instelling wordt het dan.
Your point being? racisme is slecht? (duh)
pi_39003638
Goh, wat zijn ze weer zielig.

Dat er zo tegen ze gedaan wordt, heeft een reden. Vergeet dat niet.
pi_39003744
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:18 schreef K33T het volgende:

Ja, jodenvervolging had ook een reden.
Sebrenica, had ook een reden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2006 15:21:44 ]
pi_39003852
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:38 schreef Luukzor het volgende:
Het zit em in de bekrompenheid van de nederlanders om alles en iedereen over één kam te scheren. Helaas zijn asociale pubers zonder toekomstperspectief het reclamebord voor de allochtone bevolking. Een grote groep autochtonen is niet in staat dit te relativeren. De oudere generatie allochtonen spreekt vaak slecht nederlands en participeren alleen binnen de eigen kring.

Den Haag moet de aandacht vestigen op de jeugd. Die wordt nu nog volgens traditionele waarden opgevoed. Daar zit een deel van het probleem. Het is de taak van Den Haag om ervoor te zorgen dat die generatie hun kinderen "modern" gaan opvoeden. Ook moet nederland haar eigen burgers misschien eens heropvoeden. Respect en tolerantie moet van twee kanten komen.

Je mag individuen afrekenen op fouten/gedrag, nooit complete bevolkingsgroepen.
pi_39003872
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

daar werd ook over massale gas/loodvergiftiging geklaagd, niet over het hebben van problemen bij het krijgen van een stageplek.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:26:17 #59
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39003884
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:14 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Your point being? racisme is slecht? (duh)
Nee, jij zegt dat het niet bestaat, wat dus gelul is.
pi_39003903
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:25 schreef Musketeer het volgende:

[..]

daar werd ook over massale gas/loodvergiftiging geklaagd, niet over het hebben van problemen bij het krijgen van een stageplek.
Nee hoor, Joden waren erg populair, iedereen wou ze als stagiair hebben in de jaren 40 in Duitsland.
pi_39003904
quote:

Hitler had ook een reden.
Fiets
pi_39003921
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Hitler had ook een reden.
Thank you.
pi_39004360
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee hoor, Joden waren erg populair, iedereen wou ze als stagiair hebben in de jaren 40 in Duitsland.
Tsja joden he, dat zijn harde werkers.... goed met geld ook

verder gefeliciteerd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_Law
pi_39004445
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:39 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Tsja joden he, dat zijn harde werkers.... goed met geld ook
en nog onterecht vervolgt ook.
quote:
verder gefeliciteerd:
[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_Law
]http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_Law[/quote][/url]

Briljante manier om niet inhoudelijk te hoeven reageren.
pi_39004726
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

en nog onterecht vervolgt ook.
[..]

Briljante manier om niet inhoudelijk te hoeven reageren.
mja het leek me vrij inhoudelijk relevant dat ik jouw vergelijking tussen de holocaust, srebrenica en de situatie van allochtoon nederland in twijfel trok aangezien genocide niet vergelijkbaar is met of direct voortvloeit uit terughoudendheid bij het aangaan van arbeidsrelaties met mensen van een bepaalde culturele achtergrond, en dat deze terughoudendheid in geen enkel land minder aanwezig is dan in Nederland.

Jij koos ervoor om niet inhoudelijk op die kritiek te reageren.
pi_39004892
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:49 schreef Musketeer het volgende:

[..]

mja het leek me vrij inhoudelijk relevant dat ik jouw vergelijking tussen de holocaust, srebrenica en de situatie van allochtoon nederland in twijfel trok aangezien genocide niet vergelijkbaar is met of direct voortvloeit uit terughoudendheid bij het aangaan van arbeidsrelaties met mensen van een bepaalde culturele achtergrond, en dat deze terughoudendheid in geen enkel land minder aanwezig is dan in Nederland.

Jij koos ervoor om niet inhoudelijk op die kritiek te reageren.
Het lijkt me geheel niet relevant, omdat het op geen enkel niveau is bedoelt als een vergelijking, dan wel een link te zetten tussen de situatie van allochtonen in Nederland en de holocaust op de Joden. Het was een reply op KEETs reactie, wanneer iemand vindt dat het een "reden" heeft is gebaseerd op een mening, en dat geeft niemand het recht om anderen onrecht te doen, als er sprake is van een misintepretatie of je begrijpt niet helemaal correct wat ik bedoel, dan vraag je dag even voor je zelf antwoorden gaat invullen bij reacties van mij die bij jou vraagtekens doen rijzen.
  maandag 19 juni 2006 @ 16:06:08 #67
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_39005240
quote:
De antidiscriminatiebureaus ontvangen elk jaar circa tweehonderd klachten van allochtonen die zich gediscrimineerd voelen door politie, justitie en Openbaar Ministerie.
Slechts 200 meldingen in totaal per jaar bij die tientallen subsidiesponzen? Eigenlijk zou dat hele subsidiecircus gewoon opgeheven moeten worden.
pi_39005621
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het lijkt me geheel niet relevant, omdat het op geen enkel niveau is bedoelt als een vergelijking, dan wel een link te zetten tussen de situatie van allochtonen in Nederland en de holocaust op de Joden. Het was een reply op KEETs reactie, wanneer iemand vindt dat het een "reden" heeft is gebaseerd op een mening, en dat geeft niemand het recht om anderen onrecht te doen, als er sprake is van een misintepretatie of je begrijpt niet helemaal correct wat ik bedoel, dan vraag je dag even voor je zelf antwoorden gaat invullen bij reacties van mij die bij jou vraagtekens doen rijzen.
Zeer moreel hoogstaand, er kan nooit een reden zijn om iemand onrecht aan te doen, omdat deze reden altijd gebaseerd is op een mening en daarmee arbitrair is. Applaus..

Er was dus ook geen reden dat hele Moslimwereld abassadetje afbranden ging spelen toen een paar lompe denen aan het tekenen sloegen en geen reden om cineasten aan het spit te rijgen omdat ze het niet zo hebben op je geloof.

Verder excuses voor het misinterpreteren van je post, ik had het stukje draad net erboven niet goed gelezen.
pi_39006004
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:29 schreef pberends het volgende:

Mjah, en burqa's zijn wat de meeste moslims dragen, toch? Wel vreemd dat ik er nooit een zie in Rotterdam maar dat zal wel aan mij liggen.

Tweede puntje, het is dus wel ok om iemand met een burqa te discrimineren? Prima, hoor maar waar ligt jouw grens dan eigenlijk?
pi_39006929
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:36 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat je hierbij gemakshalve vergeet is dat werkgevers hun acties baseren op ervaringen. In de Intermediair heeft recentelijk een stukje gestaan over het anoniem soliciteren en de daaropvolgende keer kwamen er 2 reacties:
- 1 persoon kon zich helemaal in de "geconstateerde" discriminatie vinden.
- Een P&O'er legde haarfijn uit dat de mentaliteit en opstelling van vele allochtone sollicitanten nogal voor verbetering vatbaar was.

Er zal best een kern van waarheid in zitten, maar als je niet eens nadenkt waarom je het niet goed gaat bij een sollicitatie behalve de slachtofferrol aantrekken dan ben je sowieso verkeerd bezig.

Denk je trouwens echt dat iemand uit een "foute buurt", zoiets als de Schilderswijk, ook al is 'ie autochtoon geen probleem heeft? Er wordt altijd gediscrimineerd door werkgevers, wat je ook doet, tenslotte gaat het erom de meest geschikte kandidaat te vinden. En alles draait daarbij om beeldvorming, zo leggen "lelijke" mensen het af tegen "knappe" mensen.

Dat bij hoger opgeleide allochtonen er kennelijk weinig of beduidend minder problemen zijn geeft te denken over wat de andere groep overkomt. Daar zit dan toch iets verkeerd als je het mij vraagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door drexciya op 19-06-2006 17:25:49 ]
pi_39008170
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:18 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Zeer moreel hoogstaand, er kan nooit een reden zijn om iemand onrecht aan te doen, omdat deze reden altijd gebaseerd is op een mening en daarmee arbitrair is. Applaus..
Dus ook jij verwerpt Keets reactie?
quote:

quote:
Er was dus ook geen reden dat hele Moslimwereld abassadetje afbranden ging spelen toen een paar lompe denen aan het tekenen sloegen en geen reden om cineasten aan het spit te rijgen omdat ze het niet zo hebben op je geloof.
Als je uberhaubt mijn reacties er op na hebt gelezen, zul je inzien dat ik alle opsommingen door jouw persoon heb verworpen.

http://forum.fok.nl/user/active/61100/7
quote:
Verder excuses voor het misinterpreteren van je post, ik had het stukje draad net erboven niet goed gelezen.
kan gebeuren.
pi_39008405
Mishandeld worden door eeen allochtoon , en te horen krijgen dat doordat de dader claimt dat het slachtoffer racistische uitlatingen gedaan heeft, je geen poot hebt om op te staan.
Intollerantie tegen netjes maar westers geklede vrouwen.
Homo's discrimineren? geen enkel probleem!
Niet moslims discrimineren ook niet!

40% van de Marokjaes (jongeren) die in Nederland liever de sharia ziet dan de democratie ...want het westen past niet bij je "geloof"

Och gut wat hebben ze het zwaar..... logisch toch dat je dan aangeraden wordt op te rotten naar daar waar het je wel bevalt.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_39008495
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:13 schreef desiredbard het volgende:
Mishandeld worden door eeen allochtoon , en te horen krijgen dat doordat de dader claimt dat het slachtoffer racistische uitlatingen gedaan heeft, je geen poot hebt om op te staan.
Intollerantie tegen netjes maar westers geklede vrouwen.
40% van de Marokjaes (jongeren) die in Nederland liever de sharia ziet dan de democratie ...want het westen past niet bij je "geloof"

Och gut wat hebben ze het zwaar..... logisch toch dat je dan aangeraden wordt op te rotten naar daar waar het je wel bevalt.
Kan je je stelling onderbouwen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39008548
quote:

Als je niet weet waar je het over hebt, moet je gewoon je mond houden. Ik werd vroeger als halfbloedje op mijn basisschool al gediscrimineerd, dit is inmiddels ook alweer meer dan 10 jaar geleden, toen alle moslimheisa nog niet eens aan de orde was. Gewoon door kinderen, meegekregen van hun ouders. En waarom? Niemand weet het, ik was het enige buitenlandse kind samen met mijn zusje op die hele school, er woonden er amper in dat hele dorp. Dus je moet niet aankomen met bullshit dat het een 'gevolg' is, want daar was 0,0 aanleiding voor. Of wou je soms beweren dat 12-jarige jochies hun klasgenootje voor 'vieze zwarte' uitmaken omdat ze veel slechte ervaringen met buitenlanders hebben gehad in dat gehucht van ze?

Please.
pi_39008622
Tegenwoordig kan ik me er trouwens nog maar sporadisch druk om maken, ik ben hoger opgeleid dan menig 'autochtoon', ik verdien meer, ik sta hoger in de sociale hierarchie.. De meeste 'racisten' zijn toch mensen die bij de tokkie-doelgroep horen, dus wtf.
pi_39008820
quote:
Als je niet weet waar je het over hebt, moet je gewoon je mond houden. Ik werd vroeger als halfbloedje op mijn basisschool al gediscrimineerd, dit is inmiddels ook alweer meer dan 10 jaar geleden, toen alle moslimheisa nog niet eens aan de orde was. Gewoon door kinderen, meegekregen van hun ouders. En waarom? Niemand weet het, ik was het enige buitenlandse kind samen met mijn zusje op die hele school, er woonden er amper in dat hele dorp. Dus je moet niet aankomen met bullshit dat het een 'gevolg' is, want daar was 0,0 aanleiding voor. Of wou je soms beweren dat 12-jarige jochies hun klasgenootje voor 'vieze zwarte' uitmaken omdat ze veel slechte ervaringen met buitenlanders hebben gehad in dat gehucht van ze?
dus?...ik werd op school altijd uitgemaakt voor 'vuile rooie ' (ja ook door allochtonen ) dus dit is echt niet iets wat alleen buitenlanders aangaat ,kinderen zijn gewoon wreed tegen elkaar ...hoeveel roodharige turken ken je (of chinese of afrikaanse ?) dus hoezo 'meegekregen van huis ' ?
Kinderen pesten gewoon graag anderen kinderen (geeft ze een machtsgevoel )
pi_39009008
quote:
Tegenwoordig kan ik me er trouwens nog maar sporadisch druk om maken, ik ben hoger opgeleid dan menig 'autochtoon', ik verdien meer, ik sta hoger in de sociale hierarchie.. De meeste 'racisten' zijn toch mensen die bij de tokkie-doelgroep horen, dus wtf.
de superioriteit druipt hier vanaf zeg ,alsof er geen hoog opgeleide racisten zijn ....misschien ben je toch niet zo 'hoog opgeleid 'als je doet voorkomen
pi_39009078
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:36 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

de superioriteit druipt hier vanaf zeg ,alsof er geen hoog opgeleide racisten zijn ....misschien ben je toch niet zo 'hoog opgeleid 'als je doet voorkomen
Hoger opgeleiden rationele racisten zijn er nauwelijks.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39009203
Hoop dat je het mis hebt Mutant
Aangezien er gemiddeld meer lager opgeleide Allochtonen in NL zijn als Autochtonen betekend dat dat er dus meer Allochtonen racisten zijn ?
pi_39009287
quote:

Je mag individuen afrekenen op fouten/gedrag, nooit complete bevolkingsgroepen
Ben je het hiermee eens Viper???
Is het je niet opgevallen dat hij zig in 1 tekst blok tegenspreekt ?

1.Het zit em in de bekrompenheid van de nederlanders om alles en iedereen over één kam te scheren.

2.Je mag individuen afrekenen op fouten/gedrag, nooit complete bevolkingsgroepen

Maar misschien snap ik het niet omdat ik niet bij de juiste groep hoor ?
pi_39009315
Of misschien is het in NL anders ,kijk bv eens hoeveel advokaten ed in de USA bij de KKK zijn
pi_39009539
Mooie vergelijking, Nederland met dat vuile schijtland.
pi_39010336
quote:

[..]

De slachting van Theo van Gogh had ook een reden.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_39010358
Allochtonen zijn gewoon huilies die graag in de slachtofferrol kruipen.
Ik word dagelijks gediscrimineerd door die import lui, maar ik klaag niet, ik sta er boven.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_39010450
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:18 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

De slachting van Theo van Gogh had ook een reden.
Je begrijp essentie van mijn reactie niet eens.
In andere woorden.. lees even wat verder

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2006 19:26:31 ]
pi_39010475
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:19 schreef lionsguy18 het volgende:
Allochtonen zijn gewoon huilies die graag in de slachtofferrol kruipen.
Ik word dagelijks gediscrimineerd door die import lui, maar ik klaag niet, ik sta er boven.
Het zal vast niet aan je houding liggen. of heb je alleen maar online zo een grote mond?
pi_39010518
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:28 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

dus?...ik werd op school altijd uitgemaakt voor 'vuile rooie ' (ja ook door allochtonen ) dus dit is echt niet iets wat alleen buitenlanders aangaat ,kinderen zijn gewoon wreed tegen elkaar ...hoeveel roodharige turken ken je (of chinese of afrikaanse ?) dus hoezo 'meegekregen van huis ' ?
Je zou er verbaasd van staan. Hoewel het nog vaker Koerden zijn.
quote:
Kinderen pesten gewoon graag anderen kinderen (geeft ze een machtsgevoel )
ik wou het nog breder doortrekken: de mens is in wezen een discriminerend wezen dat het liefst in hokjes denkt en daar later de randjes/drogredenen wel bijverzint. "Alle Marokkanen zijn tuig want.." "Alle Hollanders zijn hoerig want..." Tot in de kleinste puntjes en de hoogste opleidingen aan toe.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_39010590
quote:

[..]

? In de VS is men juist heel tolerant tegen buitenlanders. Vooral buitenlanders die hun handjes laten wapperen worden met open armen ontvangen. Anders dan in Nederland worden buitenlanders niet per definitie met een uitkering in een uitzichtloze situatie gebracht.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_39010671
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

? In de VS is men juist heel tolerant tegen buitenlanders. Vooral buitenlanders die hun handjes laten wapperen worden met open armen ontvangen.
Ja, behalve als het Mexicanen zijn. Dan dient er subiet een hek gebouwd te worden om de stroom der werklustigen in te dammen.
quote:
Anders dan in Nederland worden buitenlanders niet per definitie met een uitkering in een uitzichtloze situatie gebracht.
Nee, ze hebben van tevoren een Greencard geregeld (puik systeem) of ze zitten in een uiteindelijk uitzichtloze situatie als illegaal (iets minder puik systeem).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_39010973
Dat sommige mensen het nog altijd leuk vinden om mijn vriend kutchinees te noemen op zijn werk, zonder dat zij daarvoor een gegronde reden hebben (behalve dat het natuurlijk echt ontzettend leuk is... ) en dat terwijl hij al een paar keer vriendelijk en op serieuze toon heeft gezegd dat hij dat niet waardeert, vind ik al niet zo'n goed teken. Zeker niet als je bedenkt dat Chinezen dan nog een goede reputatie hebben.

En nee, hij gaat daarover niet klagen bij de baas, en al helemaal geen aangifte doen.
Niet alleen helpt zoiets niet, het lijkt ook nogal kinderachtig.
Hij ergert zich er alleen verschrikkelijk aan...

Gegeven bovenstaande, wil ik niet eens weten hoe het is om moslim te zijn in ons land... Ik kan het me nu al te goed voorstellen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_39011517
Hehe, het is inderdaad soms al kut genoeg om een niet-islamitische allochtoon te zijn. Dat gezegd te hebben, soms word ik gewoon voor kut-moslim of kut-Turk oid uitgemaakt, terwijl ik daar in de verste verte niet op lijk .
pi_39011621
quote:
? In de VS is men juist heel tolerant tegen buitenlanders. Vooral buitenlanders die hun handjes laten wapperen worden met open armen ontvangen. Anders dan in Nederland worden buitenlanders niet per definitie met een uitkering in een uitzichtloze situatie gebracht.
Pardon ??....met VS bedoel je toch De verenigde staten van amerika ?....of bedoel je een andere VS?

Als ergens de 'Zwarte 'bevolking wordt gediscrimineerd is het wel in de VS (of zitten ze voor hun plezier in de getto's?

En idd ze worden niet met een uitkering in een uitzichtloze situatie geplaats want ook zonder uitkering (met werk) zitten vele mensen daar in (ook blanken ,Aziaten ) wegens de torenhoge kosten aan verzekeringen die ze daar moeten ophoesten bv
even ter info :ik weet ook wel dat dit offtopic is maar kon het niet laten te reageren
pi_39011960
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, behalve als het Mexicanen zijn. Dan dient er subiet een hek gebouwd te worden om de stroom der werklustigen in te dammen.
Nee, het gaat niet om Mexicanen. Het gaat om illegalen. Mexicanen die een diploma hebben, kunnen net als ik legaal met een H1B visum werken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_39012321
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:57 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Pardon ??....met VS bedoel je toch De verenigde staten van amerika ?....of bedoel je een andere VS?

Als ergens de 'Zwarte 'bevolking wordt gediscrimineerd is het wel in de VS (of zitten ze voor hun plezier in de getto's?
? We hadden het toch over buitenlanders? Sinds wanneer zijn Afro Americans buitenlanders?

Het gaat langzamerhand beter met deze groep, maar helaas moeten ze het nog steeds afleggen tegen kersverse buitenlanders. Het feit dat oa. Haitianen en Nigerianen het erg goed doen op de Amerikaanse arbeidsmarkt laat zien dat er geen sprake is van racisme. Afro Americans zijn het slachtoffer (jippie, slachtoffer, mag ik effe vangen) van social welfare en een cultuur van kindermoeders, crack en drank.
pi_39013134
quote:
We hadden het toch over buitenlanders? Sinds wanneer zijn Afro Americans buitenlanders?

Het gaat langzamerhand beter met deze groep, maar helaas moeten ze het nog steeds afleggen tegen kersverse buitenlanders. Het feit dat oa. Haitianen en Nigerianen het erg goed doen op de Amerikaanse arbeidsmarkt laat zien dat er geen sprake is van racisme. Afro Americans zijn het slachtoffer (jippie, slachtoffer, mag ik effe vangen) van social welfare en een cultuur van kindermoeders, crack en drank.
Volgens mij ging de topic over opmerkingen tegen Allochtonen??...dus over mensen die IN het land wonen of niet soms ?
Is het volgens jou geen racisme als ik mensen in het land minderwaardig behandel ?
En oja, die Haitianen en Nigerianen doen het echt geweldig op de arbeidsmarkt in de VS hoor
Om de leuke (vaak slecht betaalde )baantjes te nemen of kun je mij vertellen hoeveel Haitiaanse en Nigeriaanse Burgermeesters en rechters e.d zijn er wel niet in de VS

Trouwens waar denk je dat die kindermoeders, crack en drankprobelen vandaan komen ?
Omdat ze zo verdomt gelukkig zijn ?...vast wel ja ...denk dat het net anders om is ...dit is een resultaat geen oorzaak
  maandag 19 juni 2006 @ 20:55:20 #96
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_39013824
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:45 schreef Limburger_noord het volgende:

Is het je niet opgevallen dat hij zig in 1 tekst blok tegenspreekt ?

1.Het zit em in de bekrompenheid van de nederlanders om alles en iedereen over één kam te scheren.

2.Je mag individuen afrekenen op fouten/gedrag, nooit complete bevolkingsgroepen

Maar misschien snap ik het niet omdat ik niet bij de juiste groep hoor ?
Ok je hebt gelijk, maar ik bedoel vanzelfsprekend niet alle nederlanders. Sommige nederlanders, met name degene die aversie koesteren tegen allochtonen, hebben er een handje van te generaliseren. Je zou moreel gezien iedereen apart moeten beoordelen. Iedereen die het daar niet mee eens is neemt óf de gemakkelijke (laffe) weg óf heeft niet de mentale capaciteit hiervoor.

Sowieso wordt er al snel gesproken of ze en hun. Dat is taalkundig de meest efficiente manier dus wil niet zeggen dat men generaliseert.

Verder begrijp ik niet helemaal wat je met de juiste groep bedoelt maar misschien snap ik het niet omdat ik niet bij de juiste groep hoor?
pi_39015131
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:39 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Volgens mij ging de topic over opmerkingen tegen Allochtonen??...dus over mensen die IN het land wonen of niet soms ?
Dit topic gaat over allochtonen en Afro Americans zijn minder allochtoon dan ik dat ben.
quote:
Is het volgens jou geen racisme als ik mensen in het land minderwaardig behandel ?
Dat lijkt me wel ja. Racist.
quote:
En oja, die Haitianen en Nigerianen doen het echt geweldig op de arbeidsmarkt in de VS hoor Om de leuke (vaak slecht betaalde )baantjes te nemen of kun je mij vertellen hoeveel Haitiaanse en Nigeriaanse Burgermeesters en rechters e.d zijn er wel niet in de VS
Nee dat kan ik niet. Maar feit is dat buitenlanders het goed doen in de VS. De Indiers hebben het meeste succes en worden op de voet gevolgd door Koreanen, Chinezen etc. Als de Haitianen zich niet laten vangen door een special interest group van de Democraten, dan voorspel ik hen nog een goede toekomst.
pi_39016206
quote:
Dit topic gaat over allochtonen en Afro Americans zijn minder allochtoon dan ik dat ben
Je bent allochtoon of je bent het niet ,beetje allochtoon is volgens mij net als een beetje zwanger
Wat is volgens jou een allochtoon dan ?..iemand die Niet in het land geboren is toch ?
In dat geval zijn vele die zich allochtoon noemen geen allochtoon
Of iemand wiens familie oorspronkelijk niet uit dat land komt ?
In dat geval zijn heel veel mensen allochtoon (en vrijwel alle Amerikanen ) ,ik bv ook
quote:
Dat lijkt me wel ja. Racist.
It takes one to know one (neem tenminste aan dat je dat als grap bedoelde )

[ Bericht 56% gewijzigd door Limburger_noord op 19-06-2006 21:49:33 ]
pi_39016862
quote:
Sommige nederlanders, met name degene die aversie koesteren tegen allochtonen, hebben er een handje van te generaliseren. Je zou moreel gezien iedereen apart moeten beoordelen. Iedereen die het daar niet mee eens is neemt óf de gemakkelijke (laffe) weg óf heeft niet de mentale capaciteit hiervoor.
Veel mensen generaliseren ...zowel allochtonen als autochtonen dat zit een beetje in de mens denk ik
Door dit nu alleen op allochtonen te betrekken draag je niet bij tot een oplossing
Klinkt een beetje als :'het is de schuld van de Autochtonen dus veranderen jullie maar '
Fout !
Het moet van beide kanten komen ,we moeten toch samen leven in dit land ?

Dat 2de deel (als je het er niet mee eens bent ....) vind ik ronduit belachelijk ...hoezo je bent laf of te dom als we het niet zo zien als jij dat doet ?

Klinkt als extreem rechts ...en als ik het er zelfs dan nog niet mee eens ben ?...moet ik dan dood of zoiets of moet ik monddood gemaakt worden ?
pi_39017320
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:44 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Je bent allochtoon of je bent het niet ,beetje allochtoon is volgens mij net als een beetje zwanger
Wat is volgens jou een allochtoon dan ?..iemand die Niet in het land geboren is toch ?
In dat geval zijn vele die zich allochtoon noemen geen allochtoon
Of iemand wiens familie oorspronkelijk niet uit dat land komt ?
In dat geval zijn heel veel mensen allochtoon (en vrijwel alle Amerikanen ) ,ik bv ook
[..]

It takes one to know one (neem tenminste aan dat je dat als grap bedoelde )
Volgens het CBS, en dus officieel:

Allochtoon=

Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.
De persoon woont in Nederland en is opgenomen in de Gemeentelijke Basisadministratie persoonsgegevens (GBA).
pi_39017437
Dank djenneke

Had ik natuurlijk moeten weten (lees:kunnen opzoeken ) maar het ging me meer om zijn antwoord ....
Evengoed bedankt (vraag me alleen af of iedereen die zich allochtoon noemt dat ook weet?)
pi_39019513
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:10 schreef Limburger_noord het volgende:
Dank djenneke

Had ik natuurlijk moeten weten (lees:kunnen opzoeken ) maar het ging me meer om zijn antwoord ....
Evengoed bedankt (vraag me alleen af of iedereen die zich allochtoon noemt dat ook weet?)
Sterker nog: ik denk dat heel veel mensen niet weten dat ze eigenlijk zelf allochtoon zijn
pi_39021397
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus ook jij verwerpt Keets reactie?
[..]

[..]

Als je uberhaubt mijn reacties er op na hebt gelezen, zul je inzien dat ik alle opsommingen door jouw persoon heb verworpen.

http://forum.fok.nl/user/active/61100/7
[..]

kan gebeuren.
Ik kan me voorstellen dat iemand zo'n mening vormt, het is zelfs erg moeilijk te voorkomen dat er veel mensen zijn die zo'n mening gaan krijgen. Het getuigt van een erg simpel wereldbeeld, en veel mensen kunnen niet meer aan. Hun simpele wereldbeeld heeft wel een kern van waarheid, namelijk dat er door gemeenschappen en mensen zowel in de media als in het dagelijks leven geen afstand genomen wordt van religieus extremisme of crimineel gedrag binnen de groep.
pi_39021669
quote:

[..]

Jezus Christus, weer zoveelste Hitlervergelijking.

Ik word er onderhand misselijk van dat linksen steeds Hitler erbij slepen. Zie je mij Mao/Stalin/Lenin/Kim Jong Il/Minh Hi Cho/etc erbij slepen, waarvan sommigen in hun eentje voor 4 keer meer doden heeft gezorgd dan Hitler? Hè?
pi_39021781
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:48 schreef K33T het volgende:

[..]

Ik word er onderhand misselijk van dat linksen steeds Hitler erbij slepen. Zie je mij Mao/Stalin/Lenin/Kim Jong Il/Minh Hi Cho/etc erbij slepen, waarvan sommigen in hun eentje voor 4 keer meer doden heeft gezorgd dan Hitler? Hè?
En rechtsjes hebben er geen handje van hun opponenten met fascisten te vergelijken, bedeol je? Dat zou je beter moeten weten.
I´m back.
pi_39022118
quote:

[..]

Lees eens de reacties en replies van mij die er op volgen, misschien dat je meer inzicht krijgt.
pi_39022178
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:38 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat iemand zo'n mening vormt, het is zelfs erg moeilijk te voorkomen dat er veel mensen zijn die zo'n mening gaan krijgen. Het getuigt van een erg simpel wereldbeeld, en veel mensen kunnen niet meer aan. Hun simpele wereldbeeld heeft wel een kern van waarheid, namelijk dat er door gemeenschappen en mensen zowel in de media als in het dagelijks leven geen afstand genomen wordt van religieus extremisme of crimineel gedrag binnen de groep.
Er zijn genoeg mensen die afstand doen alleen de media geeft er weinig tot geen aandacht aan helaas.
pi_39022826
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En rechtsjes hebben er geen handje van hun opponenten met fascisten te vergelijken, bedeol je? Dat zou je beter moeten weten.
Nou ja, Wouter Bos is gewoon een fascist.
pi_39022874
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nou ja, Wouter Bos is gewoon een fascist.
Way to go. .
I´m back.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 00:27:40 #110
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_39022906
quote:
hoofddoek op en Doe Maar door de speakers van het winkelcentrum. Hollandser kan niet.
Hoofddoek Hollands?

Als nu het overgrote deel van die gastenzich zou gedragen, en dit een paar jaar vol zou houden, dan ben je vanzelf van het gezeik af. Alleen lacht Links-dromenland dan in hun vuistje.

Zouden vooroordelen misschien onstaan doorprocentueel extreem asociaal gedrag?
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_39023046
Zonde dat die K3 kloon er niet meer is. .
I´m back.
pi_39023052
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lees eens de reacties en replies van mij die er op volgen, misschien dat je meer inzicht krijgt.
Wat ik nu lees, is dat Joden bij stageplekken populair waren. Verder zit je iedereen te bedanken die wederom Hitler erbij gaat betrekken.

Nogmaals, hiermee toon je een verliezer te zijn.
pi_39023055
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:33 schreef Ryan3 het volgende:
Zonde dat die K3 kloon er niet meer is. .
Hoi.

Ik dacht dat je me eerder 'Dikke Bertha' noemde?
pi_39023097
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:33 schreef K33T het volgende:

[..]

Hoi.

Ik dacht dat je me eerder 'Dikke Bertha' noemde?
Jeez, dat is even mijn geheugen nagaan. Ik weet die opmerking nog wel, maar tegen wie ook weer... .
I´m back.
pi_39023146
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:33 schreef K33T het volgende:

[..]

Wat ik nu lees, is dat Joden bij stageplekken populair waren. Verder zit je iedereen te bedanken die wederom Hitler erbij gaat betrekken.

Nogmaals, hiermee toon je een verliezer te zijn.
ik word uit gemaakt door jou als verliezer, dat doet me veel
Last van selectief lezen?
pi_39023161
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jeez, dat is even mijn geheugen nagaan. Ik weet die opmerking nog wel, maar tegen wie ook weer... .
Met de camera op een stokje, zodat we het kutje van Stali kunnen fotograferen .
pi_39023214
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:37 schreef K33T het volgende:

[..]

Met de camera op een stokje, zodat we het kutje van Stali kunnen fotograferen .
Hee, die heb ik gezien vanavond. .
Nee, maar ik moet echt diep nadenken nu. .
Nog een clue.
I´m back.
pi_39024111
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hee, die heb ik gezien vanavond. .
Nee, maar ik moet echt diep nadenken nu. .
Nog een clue.
Stukje quote, van wat je eerder aan mij schreef :
quote:
jho ******,
Nee, zonder zotheid yvonne is wel okee, en nou verlang ik naar iets:
pi_39024287
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 01:26 schreef K33T het volgende:

[..]

Stukje quote, van wat je eerder aan mij schreef :
[..]
Als ik tijd heb zoek ik het uit, right? .
I´m back.
pi_39026267
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die afstand doen alleen de media geeft er weinig tot geen aandacht aan helaas.
Goh echt? Ik zie vooral dat gemeenschappen de rijen sluiten en leden tot aan het absurde toe verdedigen. Als er iemand gepakt wordt voor een misdrijf was het altijd een goeie jongen met een hart van goud die eventueel door de racistische politieagent erin geluisd wordt. Zie het verhaal met de dooie tasjesdief die hoe je het ook wendt of keert een stuk tuig was. De Marokkaanse gemeenschap stond als 1 blok achter hem omdat het voor hen "een van de onze" was. Ik zie het ook om me heen in het dagelijks leven dat de tolerantie voor criminaliteit in de marokkaanse gemeenschap enorm is. Er is een don't ask don't tell mentaliteit tussen ouders en kinderen en onderling kun je rustig opscheppen over je streken, en je stuit op bewondering in plaats van afkeuring, ook voor laffe en achterbakse criminaliteit.

In de media zie je de sporadische afkeuring die vervolgens 15 maal herhaald en uitvergroot wordt in elk nieuws/actualiteitenprogramma van de publieke omroep, waardoor het plebs alleen maar wantrouwiger wordt.
pi_39029682
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 08:58 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Goh echt? Ik zie vooral dat gemeenschappen de rijen sluiten en leden tot aan het absurde toe verdedigen. Als er iemand gepakt wordt voor een misdrijf was het altijd een goeie jongen met een hart van goud die eventueel door de racistische politieagent erin geluisd wordt. Zie het verhaal met de dooie tasjesdief die hoe je het ook wendt of keert een stuk tuig was. De Marokkaanse gemeenschap stond als 1 blok achter hem omdat het voor hen "een van de onze" was. Ik zie het ook om me heen in het dagelijks leven dat de tolerantie voor criminaliteit in de marokkaanse gemeenschap enorm is. Er is een don't ask don't tell mentaliteit tussen ouders en kinderen en onderling kun je rustig opscheppen over je streken, en je stuit op bewondering in plaats van afkeuring, ook voor laffe en achterbakse criminaliteit.

In de media zie je de sporadische afkeuring die vervolgens 15 maal herhaald en uitvergroot wordt in elk nieuws/actualiteitenprogramma van de publieke omroep, waardoor het plebs alleen maar wantrouwiger wordt.
Klik hier voor een overzicht
pi_39030245
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:27 schreef pieter_pontiac het volgende:

Hoofddoek Hollands?
Ja. Ik kan mij nog levendig (oer hollandse) oude tantes herinneren die altijd een sjaaltje over hun hoofd hadden als ze boodschappen gingen doen.
quote:
Als nu het overgrote deel van die gastenzich zou gedragen, en dit een paar jaar vol zou houden, dan ben je vanzelf van het gezeik af. Alleen lacht Links-dromenland dan in hun vuistje.

Zouden vooroordelen misschien onstaan doorprocentueel extreem asociaal gedrag?
Het overgrote deel gedraagt zich al jaren en heeft zich altijd gedragen. Dat een minderheid zich crimineel en/of asociaal gedraagt is zonder meer waar en die moeten dan ook hard aangepakt worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2006 11:51:54 ]
pi_39031290
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klik hier voor een overzicht
Op de eerste pagina zijn 2 nieuwsberichten te vinden over positieve dingen die moslim gemeenschappen geprobeerd hebben om mee te doen in Nederland, de rest is semi-ot of uit het verre buitenland afkomstig. Allebei zijn het eigenlijk typische voorbeelden van wat ik bedoel. Eentje gaat over 1 iman die op 4 mei gesproken heeft en zalvende woorden uitte, de ander gaat over 1 salafistische moskee die enkele honderden foldertjes heeft laten drukken en af en toe discussieavonden met jongeren houdt, en ik heb sterk de indruk dat dat op zn minst deels gemotiveerd is door de slechte publiciteit die het salafisme en daarmee de moskee de afgelopen jaren gehad heeft.

Je weet donders goed net als ik dat in de Marokkaanse gemeenschap criminaliteit met Nederland(ers) als slachtoffer en regligieus extremisme zeer tolerant benaderd worden. Dat is geen schande, niets waar jij of welke andere marokkaan zich voor hoeft te schamen, maar het is wel iets dat we moeten oplossen als we willen voorkomen dat een groot deel van autochtoon nederland de pest krijgt aan alles dat er noord-afrikaans uitziet. Met problemen ontkennen of neiuwsberichtjes verzamelen en trots posten dat het probleem niet bestaat los je niets op.

Dit is trouwens ook iets dat me opvalt als je islamitische jongeren bij een discussieprogramma ziet of als ik zelf met ze in discussie ben. Ze proberen puur hun tegenstanders te vangen op futilitieten, ontkennen alles, en schuiven de zwarte piet door. Feiten zijn onbelangrijk, het gaat puur om het kunnen "bewijzen" t.o.v. het publiek. Dingen die bij zowel mij als mn discussiepartner bekend zijn worden in een keer glashard ontkend, en elke aangedragen bron wordt voor leugenaar uitgemaakt of belachelijk gemaakt. Het heeft met de schaamtecultuur te maken gok ik zo, dat het toegeven van een probleem erger is dan het probleem zelf ooit kan zijn.

Nu bekijk ik nieuwsberichten mbt. allochtonen sowieso met enige argwaan, maar al te vaak zit er een stiekem kaalkopje achter dat de boel chronisch overdrijft of een maakbaarheids apologist die overstroomt van empathie voor elk al dan niet geveinsd allochtoon slachtoffer van de gemene oneerlijke rasicstische imperialistische westerse wereld wat ie kan vinden. Als je naar de wereld om je heen kijkt is de werkelijkheid niet te missen, hoe erg allerlei media ook hun best doen om er hun eigen draai aan te geven.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:35:06 #124
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_39031696
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:58 schreef Limburger_noord het volgende:
Dat 2de deel (als je het er niet mee eens bent ....) vind ik ronduit belachelijk ...hoezo je bent laf of te dom als we het niet zo zien als jij dat doet ?
Omdat ieder mens een eigen oordeel verdient.
pi_39031741
Je bent een goede discussiepartner, je reageert goed, duidelijk, en respectvol
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:22 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Op de eerste pagina zijn 2 nieuwsberichten te vinden over positieve dingen die moslim gemeenschappen geprobeerd hebben om mee te doen in Nederland, de rest is semi-ot of uit het verre buitenland afkomstig. Allebei zijn het eigenlijk typische voorbeelden van wat ik bedoel. Eentje gaat over 1 iman die op 4 mei gesproken heeft en zalvende woorden uitte, de ander gaat over 1 salafistische moskee die enkele honderden foldertjes heeft laten drukken en af en toe discussieavonden met jongeren houdt, en ik heb sterk de indruk dat dat op zn minst deels gemotiveerd is door de slechte publiciteit die het salafisme en daarmee de moskee de afgelopen jaren gehad heeft.
Als wordt het deels gemotiveer door de slechte publiciteit of nemen ze zelf het initiatief, daar gaat het niet, mijn punt is dat er wel genoeg wordt gedaan, vooral in mijn omgeving. Maar de media geeft daar weinig tot geen aandacht aan, vooral niet als het iets is waarmee ze niet de Islam kunnen bashen, ik zelf vond het een hartstikke mooi gebaar dat een Imam ging praten over Tolerantie, respect en vrede, vooral als het gaat om de 2e wereldoorlog waar miljoenen joden slachtoffer zijn geworden en er nu veel spanningen heersen tussen Joden en moslims kan het naar mijn mening communicatie tussen hen beide alleen maar bevorderen, en ook natuurlijk met de Hollandse bevolking.
quote:
Je weet donders goed net als ik dat in de Marokkaanse gemeenschap criminaliteit met Nederland(ers) als slachtoffer en regligieus extremisme zeer tolerant benaderd worden. Dat is geen schande, niets waar jij of welke andere marokkaan zich voor hoeft te schamen, maar het is wel iets dat we moeten oplossen als we willen voorkomen dat een groot deel van autochtoon nederland de pest krijgt aan alles dat er noord-afrikaans uitziet. Met problemen ontkennen of neiuwsberichtjes verzamelen en trots posten dat het probleem niet bestaat los je niets op.
OP van de TT vermeld duidelijk dat het om een topic gaat die tegenwicht bied tegen alle negatieve berichten/problemen rondom moslims. Dat heeft dus helemaal niets te maken met het ontkennen van problemen dan wel ze negeren en trots over de goede kanten praten, nee. Ik zelf probeer zoveel mogelijk in beide soorten topics te reageren en alles te verwerpen wat op welke manier dan ook schade brengt aan een ander persoon. Dat Ali AL B, meer aandacht krijgt van de media dan Ali B met al zijn troetelacties en discussies hier en daar is natuurlijk niet mijn probleem, dan wel mijn schuld.
quote:
Dit is trouwens ook iets dat me opvalt als je islamitische jongeren bij een discussieprogramma ziet of als ik zelf met ze in discussie ben. Ze proberen puur hun tegenstanders te vangen op futilitieten, ontkennen alles, en schuiven de zwarte piet door. Feiten zijn onbelangrijk, het gaat puur om het kunnen "bewijzen" t.o.v. het publiek. Dingen die bij zowel mij als mn discussiepartner bekend zijn worden in een keer glashard ontkend, en elke aangedragen bron wordt voor leugenaar uitgemaakt of belachelijk gemaakt. Het heeft met de schaamtecultuur te maken gok ik zo, dat het toegeven van een probleem erger is dan het probleem zelf ooit kan zijn.
Ervaren die jij hebt opgelopen met islamitische jongeren bji discussieprogramma's of wanneer je ze zelf spreekt lijkt me niet representatief voor de islam, of voor de allochtonen in geheel. Zelfs wat ik zeg is niet meer representatief dan voor het uitkomen van mijn eigen mening en toekomstbeeld, als iemand niet inhoudelijk kan discussieren en vervolgens de tegenstander zwart gaat maken, dan rest jou discussie te verlaten of er helemaal niet aan deelnemen, zulke mensen heb je overal of het nu in beverly hills is of in Ethopie, heeft niets met je ras of religie te maken lijkt mij, of wil jij beweren van wel?
quote:
Nu bekijk ik nieuwsberichten mbt. allochtonen sowieso met enige argwaan, maar al te vaak zit er een stiekem kaalkopje achter dat de boel chronisch overdrijft of een maakbaarheids apologist die overstroomt van empathie voor elk al dan niet geveinsd allochtoon slachtoffer van de gemene oneerlijke rasicstische imperialistische westerse wereld wat ie kan vinden. Als je naar de wereld om je heen kijkt is de werkelijkheid niet te missen, hoe erg allerlei media ook hun best doen om er hun eigen draai aan te geven.
mee eens.
pi_39032877
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:36 schreef Triggershot het volgende:
Je bent een goede discussiepartner, je reageert goed, duidelijk, en respectvol
[..]
thanks, ik kan hetzelfde zeggen over jou en Mutant01.
quote:
Als wordt het deels gemotiveer door de slechte publiciteit of nemen ze zelf het initiatief, daar gaat het niet, mijn punt is dat er wel genoeg wordt gedaan, vooral in mijn omgeving. Maar de media geeft daar weinig tot geen aandacht aan, vooral niet als het iets is waarmee ze niet de Islam kunnen bashen, ik zelf vond het een hartstikke mooi gebaar dat een Imam ging praten over Tolerantie, respect en vrede, vooral als het gaat om de 2e wereldoorlog waar miljoenen joden slachtoffer zijn geworden en er nu veel spanningen heersen tussen Joden en moslims kan het naar mijn mening communicatie tussen hen beide alleen maar bevorderen, en ook natuurlijk met de Hollandse bevolking.
[..]
Ja waar, het was een mooi gebaar, maar het komt op mij over als een druppel lauw water op een veel te hete plaat. Hij heeft trouwens plenty media aandacht gehad hiervoor, zn speech is op het 6 uur journaal geweest en hij is later geinterviewd door netwerk.
quote:
OP van de TT vermeld duidelijk dat het om een topic gaat die tegenwicht bied tegen alle negatieve berichten/problemen rondom moslims. Dat heeft dus helemaal niets te maken met het ontkennen van problemen dan wel ze negeren en trots over de goede kanten praten, nee. Ik zelf probeer zoveel mogelijk in beide soorten topics te reageren en alles te verwerpen wat op welke manier dan ook schade brengt aan een ander persoon. Dat Ali AL B, meer aandacht krijgt van de media dan Ali B met al zijn troetelacties en discussies hier en daar is natuurlijk niet mijn probleem, dan wel mijn schuld.
[..]
Nogmaals zeer nobel dat je probeert op alle manieren te voorkomen dat mensen schade lijden, maar online de knight in shiny armor spelen is makkelijk, in real life heb je er best wel ballen voor nodig. Ik heb al regelmatig tikken gehad omdat ik mensen aansprak op hun gedrag en me niet liet intimideren, dat is online toch anders.

Maar je bent het dus met me eens dat een belangrijke oorzaak van de discriminatie die Marokkanen en in iets mindere mate ook Turken en Antillianen in het dagelijks leven treft een gevolg is van de grote tolerantie binnen de gemeenschappen voor criminaliteit en religieus extremisme?
quote:
Ervaren die jij hebt opgelopen met islamitische jongeren bji discussieprogramma's of wanneer je ze zelf spreekt lijkt me niet representatief voor de islam, of voor de allochtonen in geheel. Zelfs wat ik zeg is niet meer representatief dan voor het uitkomen van mijn eigen mening en toekomstbeeld, als iemand niet inhoudelijk kan discussieren en vervolgens de tegenstander zwart gaat maken, dan rest jou discussie te verlaten of er helemaal niet aan deelnemen, zulke mensen heb je overal of het nu in beverly hills is of in Ethopie, heeft niets met je ras of religie te maken lijkt mij, of wil jij beweren van wel?
[..]
Het heeft met ras niks te maken, maar wel veel met cultuur en religie is een onderdeel van cultuur. In een schaamtecultuur is het toegeven dat jij of jouw gemeenschap een probleem heeft iets erg destructiefs, je kunt er andere mensen van de gemeenschap mee in verlegenheid brengen en je lijdt enorm gezichtsverlies. Onze cultuur zit anders in elkaar, bij ons is het beschijten van het eigen nest een teken van grootmoedigheid en openheid, en de bereidheid verantwoordelijkheid te nemen.

Ik durf voorzichtig te stellen dat onze manier van het probleem benaderen meer wegen openmaakt of openlaat voor een constructieve oplossing.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:53:46 #127
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39034144
ik denk dat het zou schelen als het aantal allochtone criminelen zou dalen en als er meer hardwerkende, eerlijke allochtonen in de top van het bedrijfsleven gaan acteren.
verder zou het ook helpen als die jongeren zich op straat normaal zouden gedragen en vooral vrouwen wat meer respect zouden geven. en wat minder aggressief. etc. etc.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_39034560
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:53 schreef pmb_rug het volgende:
ik denk dat het zou schelen als het aantal allochtone criminelen zou dalen en als er meer hardwerkende, eerlijke allochtonen in de top van het bedrijfsleven gaan acteren.
Het overgrote deel van de allochtonen werkt, mijn beste, nu is de vraag waarom net als vrouwen er zo weinig in de top van het bedrijfsleven te vinden zijn. Heeft vast niets met discriminatie te maken, dat doen bedrijven tenslotte niet, he?
quote:
verder zou het ook helpen als die jongeren zich op straat normaal zouden gedragen en vooral vrouwen wat meer respect zouden geven. en wat minder aggressief. etc. etc.
Alweer een domme generalisatie. De meeste allochtone jongeren gedragen zich net zoals autochtone.

Ben jij nu gewoon vooroordelen aan het herhalen of bedoel jij dit serieus?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2006 14:08:22 ]
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:13:16 #129
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39034795
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de allochtonen werkt, mijn beste, nu is de vraag waarom net als vrouwen er zo weinig in de top van het bedrijfsleven te vinden zijn. Heeft vast niets met discriminatie te maken, dat doen bedrijven tenslotte niet, he?
bedrijven zijn uitsluitend geinteresseerd in het draaien van het eigen bedrijf. als een allochtoon meer kan toevoegen dan een autochtoon dan is hij welkom. er komen nu steeds meer hoogopgeleide allochtonen dus het is, imo, een kwestie van tijd.
er zijn volgens mij niet heel veel allochtone academici van in de 40.
quote:
[..]

Alweer een domme generalisatie. De meeste allochtone jongeren gedragen zich net zoals autochtone.

Ben jij nu gewoon vooroordelen aan het herhalen of bedoel jij dit serieus?
in Groningen (waar ik nu woon): is het gewoon een vooroordeel
in de Randstad (waar ik vandaan kom): bedoel ik het serieus.
laat ik het dan houden op:
het zou helpen als het percentage allochtonen criminelen zou dalen. dit kun je nml met cijfers checken. buitenproportioneel hoge aantallen allochtonen zitten in de cel.
verder ken ik toevallig een politieagent uit Rotterdam...
?Porque no te calles?
pi_39035446
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:13 schreef pmb_rug het volgende:

bedrijven zijn uitsluitend geinteresseerd in het draaien van het eigen bedrijf. als een allochtoon meer kan toevoegen dan een autochtoon dan is hij welkom. er komen nu steeds meer hoogopgeleide allochtonen dus het is, imo, een kwestie van tijd.
er zijn volgens mij niet heel veel allochtone academici van in de 40.
Onzin. Bedrijven zijn niet kleuren en/of sexe blind, de top van bedrijven zijn het domein van de blanke man. Vrouwen aan de top zijn een witte raaf, allochtonen aan de top zijn nog veel zeldzamer.
quote:
in Groningen (waar ik nu woon): is het gewoon een vooroordeel
in de Randstad (waar ik vandaan kom): bedoel ik het serieus.
laat ik het dan houden op:
het zou helpen als het percentage allochtonen criminelen zou dalen. dit kun je nml met cijfers checken. buitenproportioneel hoge aantallen allochtonen zitten in de cel.
verder ken ik toevallig een politieagent uit Rotterdam...
Ik woon in Rotterdam en in beide gevallen zijn het vooroordelen. Een minderheid maakt zich schuldig aan crimineel en/of asociaal gedrag, de door jou genoemde statistieken refereren niet aan percentages van de allochtone bevolking maar aan het percentage door allochtone begane daden. Het blijft een minderheid die zich schuldig maakt aan fout gedrag.
pi_39037970
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bedrijven discrimineren vrouwen omdat een flink deel van de vrouwen na een paar jaar gewerkt te hebben begint met het krijgen van kinderen, en dat gooit het hele prioriteitenplaatje om, en betekent dat als de vrouw verdergaat met haar werk het altijd op de 2e plaats zal komen, en ze daarom qua productiviteit en betrouwbaarheid minder zal scoren dan een man.

Om de top te halen moet je 15 jaar lang 60+ uur in de week werken, en dat willen/kunnen vrouwen over het algmeen gewoon niet.

Over allochtonen bestaan andere vooroordelen, die helaas te vaak waar blijken (te vaak = een minderheid, maar vaak genoeg om niet als incidenteel beschouwd te worden), en daar lijden ze onder.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:30:38 #132
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39039993
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Onzin. Bedrijven zijn niet kleuren en/of sexe blind, de top van bedrijven zijn het domein van de blanke man. Vrouwen aan de top zijn een witte raaf, allochtonen aan de top zijn nog veel zeldzamer.
[..]

Ik woon in Rotterdam en in beide gevallen zijn het vooroordelen. Een minderheid maakt zich schuldig aan crimineel en/of asociaal gedrag, de door jou genoemde statistieken refereren niet aan percentages van de allochtone bevolking maar aan het percentage door allochtone begane daden. Het blijft een minderheid die zich schuldig maakt aan fout gedrag.
woon jij in Hillegersberg ofzo? ik heb zo'n 15 vrienden en een zusje verspreid over Rdam wonen en die zeggen toch echt iets anders. net als mijn kennis bij de politie.
je instelling doet me erg aan de politiek van 15 jaar geleden denken. jij stemt zeker ook groenlinks?
wij zijn iig uitgepraat.
je commentaar op die statistieken begrijp ik niet helemaal. het is een niet te ontkennen feit.
?Porque no te calles?
pi_39040753
quote:

[..]

Hoofddoek Hollands?
Ja hoor een vrouw zonder hoofdbedekking buiten was nog niet zo gek lang geleden erg raar hoor. Om over in de kerk nog maar niet te spreken.
pi_39042601
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:30 schreef pmb_rug het volgende:

woon jij in Hillegersberg ofzo?
Nee.
quote:
ik heb zo'n 15 vrienden en een zusje verspreid over Rdam wonen en die zeggen toch echt iets anders. net als mijn kennis bij de politie.
Tja, ervaringen zijn nog altijd geen feiten.
quote:
je instelling doet me erg aan de politiek van 15 jaar geleden denken. jij stemt zeker ook groenlinks?
wij zijn iig uitgepraat.
Domme generalisende opmerking, ik stem geen GL en nooit gedaan ook.
quote:
je commentaar op die statistieken begrijp ik niet helemaal. het is een niet te ontkennen feit.
Het is een feit dat veel misdaden begaan worden door allochtonen, dat maakt het geen feit dat de meeste allochtonen crimineel zijn. Begrijp jij het nu?
pi_39070187
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 01:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als ik tijd heb zoek ik het uit, right? .
Je weet toch nog wel waarom je hem Dikke Bertha noemde? Verwijzing naar zijn usernaam. .
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:31:38 #136
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39070548
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:49 schreef Tijger_m het volgende:
Het is een feit dat veel misdaden begaan worden door allochtonen, dat maakt het geen feit dat de meeste allochtonen crimineel zijn. Begrijp jij het nu?
ja, acheraf begreep ik het al, ik kon alleen niet geloven dat je zo'n overduidelijk punt wilde maken. het verandert namelijk niets aan het argument. het zou voor de discriminatie situatie erg goed zijn als ze net zo crimineel zouden worden als autochtonen.
?Porque no te calles?
pi_39070560
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zoiets is niet aan Den Haag om dat op te lossen, het moet van de mensen zélf komen. Als je verbroedering gaat opdwingen worden de voorbeelden die geschetst worden alleen maar erger, mensen willen zich namelijk afzetten tegen..
Maar er zou wat meer interactie mogen komen op scholen (geen zwarte en witte meer dus, evenmin religieuze), op sportverenigingen, in de buurt etc.
Zo kweek je veel meer begrip voor elkaar dan een overheidscampagne ooit kan bereiken/betekenen.
Yeah baby Yeah!
pi_39073333
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:22 schreef Stali het volgende:

[..]

Je weet toch nog wel waarom je hem Dikke Bertha noemde? Verwijzing naar zijn usernaam. .
Rot op trut, je verpest het raadsel helemaal
pi_39079617
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:41 schreef K33T het volgende:

[..]

Rot op trut, je verpest het raadsel helemaal
Blijkbaar niet. .
pi_39081512
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kan je je stelling onderbouwen.
Ja hoor ik spreek uit eigen ervaring
pi_39085419
Persoonlijk word ik inmiddels schijtziek van woorden als integratie etc, of het ooit goed komt?
Ben deels pessimistisch gestemd en denk ik nee, andere kant heeft alles tijd nodig, en we moeten het toch met elkaar doen.

Denk dat het punt is dat we allemaal vanuit onze eigen norm en definitie praten van 'of het goed komt of niet', wat voor mij goed genoeg is kan voor de ander totaal het tegenovergestelde zijn.

Gemengde gevoelens dus.
Tijd zal het leren.
X
  Admin woensdag 21 juni 2006 @ 19:03:10 #142
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39085559
quote:

[..]

Hoofddoek Hollands?

Oer Hollands, en nieteens zo lang geleden..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_39087762
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:03 schreef yvonne het volgende:

Oer Hollands, en nieteens zo lang geleden..
Dat heb ik ook al gezegd maar blijkbaar weten alleen wij..ahem..'oudjes' dat soort dingen
pi_39088182
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:08 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ja hoor ik spreek uit eigen ervaring
Ja dus als ik zeg dat de zon zwart is, en er vervolgens aan toevoeg dat dat eigen ervaring is, dan is het waarheid.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:38:47 #145
146133 DeepThought
lower than ever
pi_39096567
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:22 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Wellicht dat ze de media hebben kunnen overtuigen met hun foldertjes (journalisten zijn doorgaans immers blind, want als geen ander overtuigd van het gelijk van de media), maar de combinatie 'salafisme en jongeren' lijkt me sowieso niet aan te bevelen. Waarom zouden (nederlandse) jongeren immers willen terugkeren naar de eerste 3 generaties sinds Mohammed? Welke gemeenschap vertegenwoordigd deze moskee eigenlijk (turks, marokaans, saoudisch)? Of is het soms een gelegenheidscombinatie (Nederland/Salafisme)?
quote:
Misschien heeft Nederland dit zelf wel in de hand gewerkt, besef ik nu, door het -om geringe redenen maar in niet geringe mate- verstrekken van uitkeringen aan deze bevolkingsgroep, zonder daarbij te vertellen dat dit eigenlijk diefstal is. "Ze" zijn Nederland toch een beetje gaan zien als het land van de onbegrensde mogelijkheden, waarin het hebben van een (fatsoenlijke) baan niet noodzakelijk als topprioriteit gezien hoefde te worden. Grenzen vervagen nu eenmaal snel, zeker wanneer ze eenmaal overschreden zijn, ook bij Nederlanders overigens.
quote:
Wie heeft het nog wel over feiten (en inhoud) tegenwoordig?
Zeker de media niet, die je constant bestoken met (dat soort van) oppervlakkige berichtgeving, waarvan je ook nooit het fijne te weten komt (of je moet zelf de ontbrekende stukken proberen in te vullen).
quote:
Tegenwoordig weet ik niet eens meer of ik dit soort (flut) berichten/onderzoeken nu moet zien als een poging om racisme aan de kaak te stellen en daarmee te verminderen, of als een poging het te bevorderen. Het werkt namelijk zo rolbevestigend en laat ons zien dat het dus kennelijk normaal is om bepaalde grenzen te overschrijden.
follow the money
pi_39099527
Sport verbroederd, maar wat doet de regering, bezuinigen op alle delen van sport !! Hoplakee, lekker op de korte termijn, toppertje !
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_39107150
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:38 schreef DeepThought het volgende:
Misschien heeft Nederland dit zelf wel in de hand gewerkt, besef ik nu, door het -om geringe redenen maar in niet geringe mate- verstrekken van uitkeringen aan deze bevolkingsgroep, zonder daarbij te vertellen dat dit eigenlijk diefstal is. "Ze" zijn Nederland toch een beetje gaan zien als het land van de onbegrensde mogelijkheden, waarin het hebben van een (fatsoenlijke) baan niet noodzakelijk als topprioriteit gezien hoefde te worden. Grenzen vervagen nu eenmaal snel, zeker wanneer ze eenmaal overschreden zijn, ook bij Nederlanders overigens.
Mwah het niet in je eigen onderhoud kunnen voorzien is voor een mannelijke noord-afrikaan (of turk of antilliaan) over het algemeen niet iets waar hij trots op is, en ik denk ook niet dat dat velen in deze situatie zullen berusten. Het is wel zo dat sommigen/velen (afhankelijk van je gezichtspunt) hun inkomen regelen of aanvullen via het criminele circuit of via kleine criminaleit. Vooral als ze al vaak om twijfelachtige redenen afgewezen op sollicitaties zijn door een wantrouwige nederlander.
quote:
Tegenwoordig weet ik niet eens meer of ik dit soort (flut) berichten/onderzoeken nu moet zien als een poging om racisme aan de kaak te stellen en daarmee te verminderen, of als een poging het te bevorderen. Het werkt namelijk zo rolbevestigend en laat ons zien dat het dus kennelijk normaal is om bepaalde grenzen te overschrijden.
Zo'n anti-racisme clubje is voor mij geen betrouwbare bron, zij halen namelijk hun brood uit het feit dat er racisme bestaat. Als er uit dat onderzoek naar voren zou zijn gekomen dat slechts 0,3% van de nederlanders racistisch is had de pers dat onderzoek nooit in de vingers gekregen, of was het overnieuw gedaan met een andere methode. Je hoort greenpeace ook niet zeggen dat het goed gaat met het milieu, amnesty gaat nooit beweren dat het geweldig gaat met de mensenrechten, emancipatieorganisaties zullen niet beweren dat de positie van de vrouw in orde is, en Novib zal ons nooit vertellen dat het goed(of beter) gaat met de 3e wereld. Dat soort organisaties leeft bij gratie van het probleem waarvoor ze opgericht zijn, en hebben vreselijk veel belang bij het voortbestaan van "hun" probleem.
pi_39107696
Sorry voor mijn late reactie, lees het nu pas
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:12 schreef Musketeer het volgende:

[..]

thanks, ik kan hetzelfde zeggen over jou en Mutant01.
Mutant01 is inderdaad geval apart
quote:
Ja waar, het was een mooi gebaar, maar het komt op mij over als een druppel lauw water op een veel te hete plaat. Hij heeft trouwens plenty media aandacht gehad hiervoor, zn speech is op het 6 uur journaal geweest en hij is later geinterviewd door netwerk.
Mja, als je het zo bekijkt, ook de radicale moslims zjin maar een druppel op een lauwe plaat, er zijn miljoenen moslims die zich er niets van aantrekken omdat ze zich met hun eigen zaken bezig houden, daarnaast was er echt niet zoveel aandacht aan het gebeuren als dat v/d Ven aandacht kreeg toen hij Wilders dood wenste.

Nogmaals zeer nobel dat je probeert op alle manieren te voorkomen dat mensen schade lijden, maar online de knight in shiny armor spelen is makkelijk, in real life heb je er best wel ballen voor nodig. Ik heb al regelmatig tikken gehad omdat ik mensen aansprak op hun gedrag en me niet liet intimideren, dat is online toch anders.
quote:
Maar je bent het dus met me eens dat een belangrijke oorzaak van de discriminatie die Marokkanen en in iets mindere mate ook Turken en Antillianen in het dagelijks leven treft een gevolg is van de grote tolerantie binnen de gemeenschappen voor criminaliteit en religieus extremisme?
Absoluut, je moet wel enorme kleppen voor je ogen hebben, wil je dat ontkennen. Alleen moet er niet over een kam geschoren worden, wat een motivatie kan zijn voor extra radicalisering/criminaliteit, toch?
quote:
Het heeft met ras niks te maken, maar wel veel met cultuur en religie is een onderdeel van cultuur. In een schaamtecultuur is het toegeven dat jij of jouw gemeenschap een probleem heeft iets erg destructiefs, je kunt er andere mensen van de gemeenschap mee in verlegenheid brengen en je lijdt enorm gezichtsverlies. Onze cultuur zit anders in elkaar, bij ons is het beschijten van het eigen nest een teken van grootmoedigheid en openheid, en de bereidheid verantwoordelijkheid te nemen.
Ben ik het niet geheel met je eens, je kunt Islam wel integreren in cultuur, maar culturele dingen niet in de Islam. Als iemand in Somalie zijn vrouw laat besnijden omdat het in zijn cultuur voorkomt, wat alom bekend is btw, betekent niet dat zijn beweegreden de Islam is omdat hij toevallig in een islamitisch omgeving woont of moslim is, wanneer er is de Islam geen referentie daar naar toe is
quote:
Ik durf voorzichtig te stellen dat onze manier van het probleem benaderen meer wegen openmaakt of openlaat voor een constructieve oplossing.
eensch
pi_39108366
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:22 schreef Triggershot het volgende:

Ben ik het niet geheel met je eens, je kunt Islam wel integreren in cultuur, maar culturele dingen niet in de Islam. Als iemand in Somalie zijn vrouw laat besnijden omdat het in zijn cultuur voorkomt, wat alom bekend is btw, betekent niet dat zijn beweegreden de Islam is omdat hij toevallig in een islamitisch omgeving woont of moslim is, wanneer er is de Islam geen referentie daar naar toe is
[..]
Klopt ik heb het ook een beetje krom gezegd. Wat ik bedoelde was: sterke zin voor eer en aanzien, en de bereidheid deze in extreme gevallen met geweld te verdedigen (en de schaamtecultuur met a zn gevolgen) zijn een deel van de noord-afrikaanse en in mindere mate ook de arabische cultuur. De Islam is ook een deel van deze cultuur. Het is dus niet verwondelijk dat mensen gaan denken dat dit ook een onderdeel van de Islam is, vooral omdat veel van de plegers/daders ook denken dat hun gedrag door de Islam gerechtvaardigd of zelfs voorgeschreven wordt. Het is voor mensen die geloven dat eerwraak, vrouwenmishandeling, vrouwenbesnijdenis etc. een deel van de Islam is erg leerzaam eens te babbelen met een Moslim uit Indonesie of Maleisie waar zulke dingen niet voorkomen, of in ieder geval niet vaker dan in Europa.
pi_39108492
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:43 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Klopt ik heb het ook een beetje krom gezegd. Wat ik bedoelde was: sterke zin voor eer en aanzien, en de bereidheid deze in extreme gevallen met geweld te verdedigen (en de schaamtecultuur met a zn gevolgen) zijn een deel van de noord-afrikaanse en in mindere mate ook de arabische cultuur. De Islam is ook een deel van deze cultuur. Het is dus niet verwondelijk dat mensen gaan denken dat dit ook een onderdeel van de Islam is, vooral omdat veel van de plegers/daders ook denken dat hun gedrag door de Islam gerechtvaardigd of zelfs voorgeschreven wordt. Het is voor mensen die geloven dat eerwraak, vrouwenmishandeling, vrouwenbesnijdenis etc. een deel van de Islam is erg leerzaam eens te babbelen met een Moslim uit Indonesie of Maleisie waar zulke dingen niet voorkomen, of in ieder geval niet vaker dan in Europa.
heb er niets aan toe te voegen
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:42:17 #151
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_39118443
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoger opgeleiden rationele racisten zijn er nauwelijks.
Lees mijn onderzoek over de Burke Stichting, lees wat de heren Kinneging, Ellian, Cliteur en Jerker Spits zo allemaal zeggen. Hoog opgeleid, hoog betaald, en druk bezig bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Voor het geval dat men zegt: dit is geen racisme:
Culturele discriminatie en racisme liggen op een continuüm. Het is niet makkelijk bepalen waar het “echte” racisme ophoudt of begint, omdat de monoculturalisten ook biologisch argumenteren ( meer kinderen baren) , of vanuit een merkwaardig nationalistisch en mystisch “volk” denken.
Hetzelfde probleem heeft men altijd ondervonden met betrekking tot het antisemitisme: er kan geen scherpe grens getrokken worden tussen cultureel/ religieus en biologisch antisemitisme.
Als men zegt dat de mensen van cultuur kunnen veranderen, dan is de achterliggende gedachte dat zij alleen maar o.k. zijn, als zij zich aanpassen. Dat vind ik onacceptabel. Integratie moet een tweezijdig proces zijn. Als men nou van een eigen superioriteit uit wil gaan, dan geldt : noblesse oblige ( vandaar ook het gedrag van de koningin in de moskee) . Vernedering van de ander, ook al zou je niet racisme noemen, is altijd contraproductief.

[ Bericht 0% gewijzigd door mariatrepp op 22-06-2006 17:55:43 ]
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:49:29 #152
146018 mariatrepp
pi_39118664
quote:

[..]

De rechtsen, dus de Burke Stichting, Bart Jan Spruyt en Wilders slepen ook graag en vaak Hitler bij. Bovendien maken zij expliciet gebruik an het gedachtegoed van de nazi en antisemiet Carl Schmitt. Ze willen de ideeen van Schmitt nu tegen de moslims inzetten. Het is echt te erg voor woorden.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 00:26:39 #153
146133 DeepThought
lower than ever
pi_39135019
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

heb er niets aan toe te voegen
Omdat het vooral de Marokkanen vizeert zeker?
..en de Turken buiten schot laat, alsof Marokkanen hun vrouwen besnijden en het turkse huwelijk een toonbeeld van gelijkwaardigheid tussen man en vrouw is?

[ Bericht 25% gewijzigd door DeepThought op 23-06-2006 19:27:54 ]
follow the money
pi_39139077
quote:
Omdat het vooral de Marokkanen viseert zeker?
..en de Turken buiten schot laat, alsof Marokkanen hun vrouwen besnijden en het turkse huwelijk een toonbeeld van gelijkwaardigheid tussen man en vrouw is?
Dit zie je in elke discussie wel tig maal ....
Iemand bv zegt ...ik heb slechte ervaringen met mijn turkse buurman ...(HEB IK NIET !!! dit is slechts een voorbeeld )
Krijg je gegarandeerd opmerkingen als ...en de marokanen ,hollanders ,finnen (of whatever) dan ?
Als je het over bevolking group \land\geloof A hebt zeg je toch niet dat er niets mis is met groep B,C of D ?
Dus misschien kan dat eens ophouden ,voegt nl niet toe aan een discussie
pi_39141235
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:49 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

De rechtsen, dus de Burke Stichting, Bart Jan Spruyt en Wilders slepen ook graag en vaak Hitler bij. Bovendien maken zij expliciet gebruik an het gedachtegoed van de nazi en antisemiet Carl Schmitt. Ze willen de ideeen van Schmitt nu tegen de moslims inzetten. Het is echt te erg voor woorden.
Jezus wat een onzin in de link, je kunt op precies dezelfde manier argumenteren dat groen links en de SP volgelingen zijn van Mao/Stalin en daarom graag tientallen miljoenen mensen willen vermoorden in een culturele revolutie o.i.d.
pi_39141393
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 00:26 schreef DeepThought het volgende:

[..]

Omdat het vooral de Marokkanen viseert zeker?
Er zijn een hoop turkse huwelijken waarbij de vrouw dezelfde vrijheden heeft als een Nederlandse vrouw. Er zijn zelfs aardig wat turken die met een nederlands meisje trouwen, en heel veel turkse jongeren doen prima mee in onze samenleving. Als je er 1 groep uit zou moeten pakken die de meeste onterechte discriminatie ontvangt zijn het volgens mij de turken.
pi_39141898
quote:
Als je er 1 groep uit zou moeten pakken die de meeste onterechte discriminatie ontvangt zijn het volgens mij de turken
Pak er aub niet weer 1 groep uit...krijg je daar weer opmerkingen over
Trouwens denk dat in ALLE groepen wel groepen mensen zitten die ten onrechte worden gediscrimineerd (btw Discriminatie is ALTIJD ten on-rechte anders zou het toch geen discriminatie zijn ???..als ik zeg dat : 'amsterdammers in amsterdam wonen ' dan discrimineer ik toch geen amsterdammers ?...hoewel )
  Admin vrijdag 23 juni 2006 @ 11:06:39 #158
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39142249
Ter verstrooing een sprookje:

Er was eens in een klein landje een kindje op de middelbare school.
Dat kindje maakte een grote fout, het stal iets op school.
Het kindje werd gesnapt en gestraft, terecht!
Maar het kindje werd een lange tijd buiten proporties gestraft, zo dat bij verhoring van het kindje de politie vond dat het kindje zo streng aangepakt was dat een straf geen optie meer was.
Het kindje werd stiller en bleker en werd ziek.
Toen pas kwam de waarheid naar boven wat en hoe het kindje gestraft was.
Dagelijks, constant.
Het kindje hoefde niet meer naar school en fleurde enigszins op.
Dit was een nederlands, blank kindje.
De ouders van dit kindje dachten toen: dit maken grote groepen in Nederland ook dagelijks mee, vanaf dat ze geboren zijn tot aan hun dood, dagelijks, constant.
"Het"is in staat iemand kapot te maken of juist te verharden.
Dit sprookje is in ieder jaartal in te passen, vul iedere nationaliteit maar in die Nederland geherbergt heeft,
het bestaat al zolang als Nederland bestaat,
het zit in ons.

Einde van het sprookje.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_39142619
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:56 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Pak er aub niet weer 1 groep uit...krijg je daar weer opmerkingen over
Trouwens denk dat in ALLE groepen wel groepen mensen zitten die ten onrechte worden gediscrimineerd (btw Discriminatie is ALTIJD ten on-rechte anders zou het toch geen discriminatie zijn ???..als ik zeg dat : 'amsterdammers in amsterdam wonen ' dan discrimineer ik toch geen amsterdammers ?...hoewel )
owja zeker, in alle groepen, incl autochtonen zijn er ladingen mensen die ten onrechte gediscrimineerd worden. Maar waar het in de dagelijkse praktijk op neerkomt is dat mensen die discrimineren op basis van uiterlijke kenmerken andere mensen beoordelen als onbetrouwbaar tuig. Onder de turken bevindt zich imho niet bijzonder veel onbetrouwbaar tuig, in ieder geval stukken minder dan onder sommige andere bevolkingsgroepen, zoals ja antillianen en marokkanen. Hiermee zeg ik (natuurlijk) niet dat het terecht is dat antillianen en marokkanen by default als tuig behandeld worden, alleen dat mensen die beweren dat (veel) turken onbetrouwbaar tuig zijn zelfs in het discrimineren (wat ze duidelijk graag doen) niet eens goed zijn.

Verder zitten er in het woord discriminatie een paar rariteiten ingebouwd, zo is discriminatie per definitie ten onrechte en is men het erover eens dat alleen een minderheid gediscrimineerd kan worden. De Hutu (85%) zijn volgens die definitie nooit gediscrimineerd door de tutsi (15%) in Rwanda, al hoewel de tutsi alle leuke baantjes hadden en je als hutu er nooit tussen kwam.

Een Nederlandse immigrant die zn dochter verbiedt met een nederlander te trouwen discrimineert ook niet, een nederlander die zn dochter verbiedt met een immigrant te trouwen wel.
pi_39143023
quote:
Een Nederlandse immigrant die zn dochter verbiedt met een nederlander te trouwen discrimineert ook niet, een nederlander die zn dochter verbiedt met een immigrant te trouwen wel.
sorry die snap ik even niet ...hoezo ?
pi_39143963
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:30 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

sorry die snap ik even niet ...hoezo ?
Als je bij een sollicitatie zegt dat vrouwen en allochtonen voorrang hebben bij het aannamebeleid (zoals bij veel overheden) is dit geen discriminatie, als je zegt dat autochtonen en mannen voorrang hebben is dit discriminatie, en wordt het bestraft. De overheid heeft zelf een neiuwe definitie aan het woord gegeven, en als je die definitie doortrekt kom je op voorbeelden zoals het bovenstaande.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 14:06:51 #162
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_39148193
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:55 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Als je bij een sollicitatie zegt dat vrouwen en allochtonen voorrang hebben bij het aannamebeleid (zoals bij veel overheden) is dit geen discriminatie, als je zegt dat autochtonen en mannen voorrang hebben is dit discriminatie, en wordt het bestraft. De overheid heeft zelf een neiuwe definitie aan het woord gegeven, en als je die definitie doortrekt kom je op voorbeelden zoals het bovenstaande.
Punt is dat de overheid een ideaal van gelijkheid heeft hoog te houden. Positieve discriminatie bij minderheden is dan te interpreteren als het steunen van emancipatie en dan is dat niet onverdeeld rechtvaardig, maar dat zou het dan anders ook niet zijn.
pi_39148758
Beter was als men gewoon keek wie het meest geschikt was zonder naar het uiterlijk \ras \geloof \geslacht o.i.d te kijken maar helaas is dat een Utopie

Hoewel men een anarchist natuurlijk niet als politieman inzet of een overtuigt moslim als katholiek priester (maar doen ze niet want ze zijn wel wijzer ) of een pyromaan als brandweerman (hoewel...is toch al een paar maal gebeurt maar goed ...)

vrijdag 23 juni 2006 @ 19:59:17 #164
146133 DeepThought
lower than ever
pi_39158603
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:00 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Dit zie je in elke discussie wel tig maal ....
Iemand bv zegt ...ik heb slechte ervaringen met mijn turkse buurman ...(HEB IK NIET !!! dit is slechts een voorbeeld )
Krijg je gegarandeerd opmerkingen als ...en de marokanen ,hollanders ,finnen (of whatever) dan ?
Als je het over bevolking group \land\geloof A hebt zeg je toch niet dat er niets mis is met groep B,C of D ?
Dus misschien kan dat eens ophouden ,voegt nl niet toe aan een discussie
Je snapt de achtergrond van mijn opmerking niet.

Triggershot is nl een slimme (turkse) jongen die aardig kan discussieren, totdat je aan Turkije komt.
Dan kan hij zich namelijik opeens ontzettend van de domme houden, zoals je kunt zien aan dit topic. Let bijvoorbeeld op het argument dat Medi niet over Turkije (en Koerden) mag spreken, zonder daarbij ook Iran, Irak en Syrië te noemen, en hoe lang hij nog op dit standpunt blijft staan, ondanks de steekhoudende argumenten van Mwanatabu.
follow the money
pi_39159499
quote:
deels wel hoor maar deze opmerking was ook niet specifiek tegen iemand gericht maar meer in het algemeen
neem het dus niet als een persoonlijke aanval

zie wel aan je antwoord dat je het ten dele wel met mij eens bent
  vrijdag 23 juni 2006 @ 20:51:39 #166
146133 DeepThought
lower than ever
pi_39160125
Nu zie ik het ook ja
follow the money
pi_39161738
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 19:59 schreef DeepThought het volgende:

[..]

Triggershot is nl een slimme (turkse) jongen die aardig kan discussieren, totdat je aan Turkije komt.
Dan kan hij zich namelijik opeens ontzettend van de domme houden, zoals je kunt zien aan dit topic. Let bijvoorbeeld op het argument dat Medi niet over Turkije (en Koerden) mag spreken, zonder daarbij ook Iran, Irak en Syrië te noemen, en hoe lang hij nog op dit standpunt blijft staan, ondanks de steekhoudende argumenten van Mwanatabu.
X
  vrijdag 23 juni 2006 @ 21:57:30 #168
146133 DeepThought
lower than ever
pi_39162248
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:42 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Er zijn een hoop turkse huwelijken waarbij de vrouw dezelfde vrijheden heeft als een Nederlandse vrouw.
Er is wellicht iets minder "hoofddoekfanatisme", maar de turkse gemeenschap in Nederland is een besloten geheel met erg veel onderlinge sociale controle (dat kleine criminaliteit voorkomt), waarbinnen de turkse vrouw evengoed gediscrimineerd (onderdrukt) wordt tov haar man, of waarbinnen de term eerwraak niet bij voorbaat wordt uitgesloten volgens mij.
quote:
Er zijn zelfs aardig wat turken die met een nederlands meisje trouwen,
Jongens mogen nu eenmaal meer...
quote:
en heel veel turkse jongeren doen prima mee in onze samenleving.
Veel marokkaanse jongeren ook.
quote:
Als je er 1 groep uit zou moeten pakken die de meeste onterechte discriminatie ontvangt zijn het volgens mij de turken.
Tja, in het begin dachten/zeiden we dat het allemaal Turken waren. Toen werden het 'Turken en Marokkanen' en tegenwoordig zijn het vooral 'de Marokkanen'.

Discriminatie is altijd onterecht natuurlijk, maar de vrees dat je ervan beschuldigd zal gaan worden, mag eigenlijk nooit een reden zijn om eventuele werkelijke problemen onbespreekbaar te maken/houden uiteraard, zoals de overheid vooral heeft gedaan in het verleden, hetgeen Pim Fortuyn dan weer groot heeft gemaakt, en Rita Verdonk, en ........ groot gaat maken.
follow the money
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:01:34 #169
146018 mariatrepp
pi_39162412
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:37 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Jezus wat een onzin in de link, je kunt op precies dezelfde manier argumenteren dat groen links en de SP volgelingen zijn van Mao/Stalin en daarom graag tientallen miljoenen mensen willen vermoorden in een culturele revolutie o.i.d.
Nee dat is totaal niet vergelijkbaar. De SP en Groenlinks zeggen niet dat zij het gedachtegoed van Mao willen gebruiken voor wat dan ook. Bart Jan Spruyt en sommige Burkianen zeggen dat we het gedachtegoed van de nazi en antisemiet Carl Schmitt moeten gebruiken tegen de moslims. Carl Schmitt heeft bijvoorbeeld de Nurenberger rassewetten officieel goedgekeurd en verheerlijkt ( als jurist) en de zuivering van bibliotheken van joodse boeken georganiseerd. Ik vindt het ongelofelijk en buitengewoon aanstootgevend dat het gedachtegoed van zo iemand nu wordt goedgepraat en expliciet tegen de moslims wordt ingezet.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:01:45 #170
146133 DeepThought
lower than ever
pi_39162418
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:42 schreef Alulu het volgende:

[..]

Is het geen turk?
Is'ie niet slim?
Zijn turken niet slim, of lijk ik dat juist te vinden?

Wat bedoel je?
follow the money
pi_39173163
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:01 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Nee dat is totaal niet vergelijkbaar. De SP en Groenlinks zeggen niet dat zij het gedachtegoed van Mao willen gebruiken voor wat dan ook. Bart Jan Spruyt en sommige Burkianen zeggen dat we het gedachtegoed van de nazi en antisemiet Carl Schmitt moeten gebruiken tegen de moslims. Carl Schmitt heeft bijvoorbeeld de Nurenberger rassewetten officieel goedgekeurd en verheerlijkt ( als jurist) en de zuivering van bibliotheken van joodse boeken georganiseerd. Ik vindt het ongelofelijk en buitengewoon aanstootgevend dat het gedachtegoed van zo iemand nu wordt goedgepraat en expliciet tegen de moslims wordt ingezet.
Dat zegt cliteur dus ook niet, en de schrijver van jouw link wringt zich in de meest onmogelijke bochten om toch een duidelijk verband te "bewijzen" en het bewijs wat hij aandraagt is te belachelijk voor woorden, en zit vol met causaliteitsfouten en drogredenen. Verder is het begrip Burkianen ook een uitvinding van de schrijver om alles wat hem niet bevalt lekker op een hoop te kunnen vegen, en "bewijs" je iets over eentje, dan geldt het voor allen. Serieus, met een beetje literatuuronderzoek, en wat graafwerk in de jeugdzonden van links nederland kun je net zoiets schrijven over GL en de SP.
  zondag 25 juni 2006 @ 18:19:27 #172
146018 mariatrepp
pi_39214035
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 11:43 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Dat zegt cliteur dus ook niet, en de schrijver van jouw link wringt zich in de meest onmogelijke bochten om toch een duidelijk verband te "bewijzen" en het bewijs wat hij aandraagt is te belachelijk voor woorden, en zit vol met causaliteitsfouten en drogredenen. Verder is het begrip Burkianen ook een uitvinding van de schrijver om alles wat hem niet bevalt lekker op een hoop te kunnen vegen, en "bewijs" je iets over eentje, dan geldt het voor allen. Serieus, met een beetje literatuuronderzoek, en wat graafwerk in de jeugdzonden van links nederland kun je net zoiets schrijven over GL en de SP.
Je hebt gelijk dat Paul Cliteur het niet expliciet over de nazi Carl Schmitt heeft.
Maar de oud-Burke-directeur, huidige Burke secretaris en Wilders-adviseur Bart Jan Spruyt pleitte na de moord op Theo van Gogh “voor een Ausnahmezustand na het recept van de Duitse politiek denker Carl Schmitt om 'onze democratie weerbaar te maken' tegen 'de islam als zodanig'.” Spruyt verkoopt in meerdere recente publicaties de filosofie van de nazi Schmitt, o.a. in het door Afshin Ellian publiekelijk uit de hand van Spruyt in ontvangst genomen boek De toekomst van de stad . Het is hier wel even van belang te weten dat Carl Schmitt een antisemiet en nationaal-socialist was.
Ook de Leidse Burkiaan en Germanist Jerker Spits noemt deze Carl Schmitt als een groot voorbeeld.

Over het begrip Burkianen: Cliteur zit in het rad van advies van de Burke Stichting, Spits neemt deel aan cursussen van de Burke Stichting, publiceert heel veel over Spruyt en Burke-thema's , en prijst Wilders. Ellian is afgebeeld op de site van de Burke Stichting ( zie link boven) , prijst Wilders; is eredonateur van de Burke Stichting, schuijft dus aan bij het jaarlijkse Burke diner.

Het maakt verder niet uit of men ze "Burkianen" noemt: misschien is het beter hen "neoconservatieve, rechtspopulistische intellectuelen " te noemen.

[ Bericht 7% gewijzigd door mariatrepp op 25-06-2006 18:29:40 ]
pi_39240073
quote:
Op zondag 25 juni 2006 18:19 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat Paul Cliteur het niet expliciet over de nazi Carl Schmitt heeft.
Maar de oud-Burke-directeur, huidige Burke secretaris en Wilders-adviseur Bart Jan Spruyt pleitte na de moord op Theo van Gogh “voor een Ausnahmezustand na het recept van de Duitse politiek denker Carl Schmitt om 'onze democratie weerbaar te maken' tegen 'de islam als zodanig'.” Spruyt verkoopt in meerdere recente publicaties de filosofie van de nazi Schmitt, o.a. in het door Afshin Ellian publiekelijk uit de hand van Spruyt in ontvangst genomen boek De toekomst van de stad . Het is hier wel even van belang te weten dat Carl Schmitt een antisemiet en nationaal-socialist was.
Ook de Leidse Burkiaan en Germanist Jerker Spits noemt deze Carl Schmitt als een groot voorbeeld.

Over het begrip Burkianen: Cliteur zit in het rad van advies van de Burke Stichting, Spits neemt deel aan cursussen van de Burke Stichting, publiceert heel veel over Spruyt en Burke-thema's , en prijst Wilders. Ellian is afgebeeld op de site van de Burke Stichting ( zie link boven) , prijst Wilders; is eredonateur van de Burke Stichting, schuijft dus aan bij het jaarlijkse Burke diner.

Het maakt verder niet uit of men ze "Burkianen" noemt: misschien is het beter hen "neoconservatieve, rechtspopulistische intellectuelen " te noemen.
M.A.W. Spruyt zegt dat ie geen zin heeft in de Sharia en dat is "bewijs" voor zijn burkianisme en aanhang van een duistere anti-semiet. Wilders is guilty by association without ever having anything to do with them. En zoals je zelf al zegt, Spits neemt deel aan cursussen van de burke stichting, enig idee wat voor cursussen Pormes allemaal gehad heeft? Serieus, dit is het zien van spoken, en hetzelfde als via 3 logisch klinkende tussenstapjes halsema als stalinist neerzetten.
  maandag 26 juni 2006 @ 11:03:22 #174
146018 mariatrepp
pi_39242204
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:30 schreef Musketeer het volgende:

[..]

M.A.W. Spruyt zegt dat ie geen zin heeft in de Sharia en dat is "bewijs" voor zijn burkianisme en aanhang van een duistere anti-semiet. Wilders is guilty by association without ever having anything to do with them. En zoals je zelf al zegt, Spits neemt deel aan cursussen van de burke stichting, enig idee wat voor cursussen Pormes allemaal gehad heeft? Serieus, dit is het zien van spoken, en hetzelfde als via 3 logisch klinkende tussenstapjes halsema als stalinist neerzetten.
Spruyt zegt duidelijk, lang en uitgebreid in zijn boek De toekomst van de stad en in zijn artikel Conservatieve identiteit, dat het gedachtegoed van Carl Schmitt tegen de islam moet worden ingezet. Carl Schmitt was een nazi en antisemiet die o.a. de Neurenberger raswetten heeft goedgekeurd en publiekelijk heeft verdedigd. Bart Jan Spruyt is vast verbonden zowel aan de Burke Stichting als ook aan Wilders, hij heeft hij partijprogramma van Wilders geschreven.
Jerker Spits heeft ook in artikelen het gedachtegoed van Schmitt goedgepraat, hij heeft niet alleen een cursus bij Burke gevolgd (inderdaad zou dat oninteressant zijn als feit) , hij neemt het enthousiast op voor Spruyt en Wilders.
pi_39246656
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:03 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Spruyt zegt duidelijk, lang en uitgebreid in zijn boek De toekomst van de stad en in zijn artikel Conservatieve identiteit, dat het gedachtegoed van Carl Schmitt tegen de islam moet worden ingezet. Carl Schmitt was een nazi en antisemiet die o.a. de Neurenberger raswetten heeft goedgekeurd en publiekelijk heeft verdedigd. Bart Jan Spruyt is vast verbonden zowel aan de Burke Stichting als ook aan Wilders, hij heeft hij partijprogramma van Wilders geschreven.
Jerker Spits heeft ook in artikelen het gedachtegoed van Schmitt goedgepraat, hij heeft niet alleen een cursus bij Burke gevolgd (inderdaad zou dat oninteressant zijn als feit) , hij neemt het enthousiast op voor Spruyt en Wilders.
Owke bij deze is dan dat clubje als eng bestempeld, wat ik van die mensen weet is inderdaad dat ze vrij sterk anti-islam zijn, en nogal demagogisch qua insteek m.b.t. dat onderwerp. Waar ik in je eerste reactie over viel was dat cliteur bij dit groepje gerekend werd. Hij is weliswaar niet altijd even diplomatisch in zijn manier van uitdrukken maar ik zie hem niet in staat tot het goedpraten of bezigen van openlijk racisme. Hij kwam op mij eerder over als iemand die de vinger op de zere plek legt, ook al is deze plek erg impopulair.
pi_39248518
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja dus als ik zeg dat de zon zwart is, en er vervolgens aan toevoeg dat dat eigen ervaring is, dan is het waarheid.
Dat de zon niet zwart is is voor eenieder te zien.... ik heb ergens geloof ik nog wel een copy van mijn aangifte. De reden dat ik hem ingetrokken heb, of het advies hiertoe heb ik niet zwart op wit.....
Het fijt dat er zat vrouwen zijn die met moslimsexisme te maken hebben en hierover ook geen beklag kunnen doen, omdat zij begrip moeten hebben voor het cultruurverschil......

Dat achterlijke tuig leeft in een westerse cultuur, namelijk de Nederlandse.... en daar passen ze zich maar naar aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door desiredbard op 26-06-2006 14:56:00 ]
pi_39249023
quote:
The Nuremberg Laws

Main article: Nazi Nuremberg Laws

The Nuremberg Laws of 1935 employed a pseudo-scientific basis for racial discrimination against Jews. People with four German grandparents (white circles) were of "German blood," while people were classified as Jews if they were descended from three or more Jewish grandparents (black circles in top row right). Having one or more Jewish grandparents made someone "mixed blood." In the absence of discernible external differences, the Nazis used the religious observance of a person's grandparents to determine their "race." (1935 Chart from Nazi Germany used to explain the Nuremberg Laws)
Enlarge
The Nuremberg Laws of 1935 employed a pseudo-scientific basis for racial discrimination against Jews. People with four German grandparents (white circles) were of "German blood," while people were classified as Jews if they were descended from three or more Jewish grandparents (black circles in top row right). Having one or more Jewish grandparents made someone "mixed blood." In the absence of discernible external differences, the Nazis used the religious observance of a person's grandparents to determine their "race." (1935 Chart from Nazi Germany used to explain the Nuremberg Laws)

However, between 1935 and 1936, persecution of the Jews increased apace. In May 1935, Jews were forbidden to join the Wehrmacht (the army), and in the summer of the same year, anti-Jewish propaganda appeared in Nazi-German shops and restaurants. The Nuremberg Laws were passed around the time of the great Nazi rallies at Nuremberg; on September 15, 1935 the "Law for the Protection of German Blood and Honor" was passed, preventing marriage between any Jew and non-Jew. At the same time, the "Reich Citizenship Law" was passed and was reinforced in November by a decree, stating that all Jews, even quarter- and half-Jews, were no longer citizens of their own country (their official title became "subjects of the state"). This meant that they had no basic citizens' rights, e.g., the right to vote. This removal of basic citizens' rights allowed harsher laws to be passed in the future against Jews. The drafting of the Nuremberg Laws is often attributed to Hans Globke. Globke had studied British attempts to 'order' its empire by creating hierarchical social orders.
het zijn dus geen entloessungs wetten he?!
Persoonlijk vind ik dat iedereen met een dubbele nationaliteit geen stemrecht mag hebben in Nederland, daar ben ik wel voor te vinden.
Hetzelfde geld voor binnen de EU, heb je ook de nationaliteit van een niet EU lid mag je op referenda ed niet meestemmen.
En het laten uitzitten van een straf in eigen land door niet Nederlandse criminelen en hen met dubbele nationaliteit lijkt me ook een prima idee.
pi_39249923
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:03 schreef desiredbard het volgende:

Dat achterlijke tuich leeft in een westerse cultuur, namelijk de Nederlandse.... en daar passen ze zich maar naar aan.
Inderdaad, al dat tuig het land uit, te beginnen met nitwits die niet eens tuig kunnen spellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2006 14:37:20 ]
pi_39250518
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Inderdaad, al dat tuig het land uit, te beginnen met nitwits die niet eens tuig kunnen spellen.
Je dacht toch niet dat ik nog ineen hypokriet huichelachtig landje met een te hoge belastinschaal woonde of ook maar wilde wonen, zolang de PC daar de dienst uit maakt en iedere geitenneuckert en wandelende brievenbus en ander werkschuw vullis en uitkeringtrekkende boomverkrachter meer rechten heeft dan jan de werkende man.
Waar Journalisten en aankomend politici danwel door de linkse kerk of de vereerders van de proleet om zeep geholpen worden.
Waar politieke partijen in oprichting pedofielie proberen te promoten, danwel er illegale leugenaressen in een politieke partij zitten en er nu omwille van de lieve vree weer een uitzonderingetje gemaakt zal worden)

Nee inderdaad terug op Topic...dat komt ook nooit meer goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door desiredbard op 26-06-2006 16:31:57 ]
pi_39250783
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:01 schreef DeepThought het volgende:

[..]

Is het geen turk?
Hij is geen Turk inderdaad.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39250964
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 19:59 schreef DeepThought het volgende:

[..]

Thnx voor je complimenten enzo, maar sinds wanneer ben ik een Turk?

Trouwens in betreffende discussie heeft Mwan mij gelijk gegeven op veel punten en ik haar op soortgelijke punten, hou ik me dan te domme als ik er een ander mening op na hou?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2006 15:12:07 ]
pi_39255927
katha ath nan
  maandag 26 juni 2006 @ 18:50:41 #183
146018 mariatrepp
pi_39258757
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:16 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Owke bij deze is dan dat clubje als eng bestempeld, wat ik van die mensen weet is inderdaad dat ze vrij sterk anti-islam zijn, en nogal demagogisch qua insteek m.b.t. dat onderwerp. Waar ik in je eerste reactie over viel was dat cliteur bij dit groepje gerekend werd. Hij is weliswaar niet altijd even diplomatisch in zijn manier van uitdrukken maar ik zie hem niet in staat tot het goedpraten of bezigen van openlijk racisme. Hij kwam op mij eerder over als iemand die de vinger op de zere plek legt, ook al is deze plek erg impopulair.
Ik ben zeer kritisch over Cliteur, maar zoals ik eerder zei: hij haalt idd Carl Schmitt niet expliciet aan. Ik vind het ook niet zinvol, Cliteur ( of de anderen ) als racisten te bestempelen. Er valt veel vor te zeggen dat het monoculturalisme een vorm van racisme is, maar aan de andere kant is het in deze tijden van generalisaties geen goed idee met te grote woorden te smijten.
Ik ben het niet eens met Cliteur, maar ik respecteer hem als mens en als intellectuele tegenstander. Ik heb op mijn website ook een debat met hem gevord, en het was zeer eerlijk van hem met mij in debat te gaan. Dat hebben andere Leidse proffen, zoals zijn Leidse collega, germaniste prof. Anthonya Visser (baas van Jerker Spits) niet aangedurfd....
Het debat met Cliteur is trouwens al 2 jaar oud, sindsdien is hij behoorlijk geradicaliseerd en naar rechts verschoven. Hij wordt nu regelmatig gesignaliseerd op LPF-bijeenkomsten.
pi_39259908
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:50 schreef mariatrepp het volgende:
Het debat met Cliteur is trouwens al 2 jaar oud, sindsdien is hij behoorlijk geradicaliseerd en naar rechts verschoven. Hij wordt nu regelmatig gesignaliseerd op LPF-bijeenkomsten.
O o, als dat maar goed komt met Cliteur.
pi_39260024
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Trouwens in betreffende discussie heeft Mwan mij gelijk gegeven op veel punten en ik haar op soortgelijke punten, hou ik me dan te domme als ik er een ander mening op na hou?
Over vooroordelen gesproken
pi_39260255
dit is en blijft een lastig probleem vrees ik.
Ik vind allochtonen net zo normaal als nederlanders ik kijk er niet meer van op en ik vind dat anderen dat ook niet zouden moeten doen. Maar helaas heb je er altijd mensen tussen zitten die er anders over denken en daar kan ik best kwaad om worden...maar dat heeft dan weer geen zin.
pi_39260915
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:11 schreef djenneke het volgende:

[..]

Over vooroordelen gesproken
que?
pi_39260963
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

que?
Zo van: wie iets positiefs zegt over Turkije en moslim is, MOET wel een Turk zijn...
pi_39261072
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:32 schreef djenneke het volgende:

[..]

Zo van: wie iets positiefs zegt over Turkije en moslim is, MOET wel een Turk zijn...
Ach zoo ikke doen is interpreteer als jij doen heb krietiek op majn post
pi_39261688
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ach zoo ikke doen is interpreteer als jij doen heb krietiek op majn post
IK? Op jou? gekkie
pi_39261850
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:00 schreef djenneke het volgende:

[..]

IK? Op jou? gekkie
het zou kunnen
  maandag 26 juni 2006 @ 20:57:36 #192
146133 DeepThought
lower than ever
pi_39263502
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik dacht het af te kunnen leiden uit je vooringenomen opstelling in de discussie over Turkije, waarin je erg veel moeite leek te hebben om turkije ook maar enigzins af te vallen, door ook maar enig mededogen te tonen tov de Koerden. Ik weet toevallig hoe (de meeste) Turken over Koerden denken, namelijk dat het geen (echte) Turken zijn. Afscheiding van Turkije daarentegen, is onbespreekbaar.
Daarnaast pap je tijdens die discussie ook nog eens aan met een Turks meisje, en onderschrijf je in dit topic een bepaalde mening, waarop ik mij geroepen voelde te reageren zoals ik deed.
quote:
Nee, je houdt je van de domme wanneer je drogredenen gebruikt om bepaalde vragen te ontwijken. Vragen gesteld door Medi, die wellicht nooit beantwoord zouden zijn, ware het niet dat Mwan het fileermes is gaan hanteren, waardoor je haar op bepaalde punten wel gelijk moest geven.
follow the money
pi_39263549
Allah Al Watan Al Malik
pi_39263593
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:15 schreef Suuz_ het volgende:
dit is en blijft een lastig probleem vrees ik.
Ik vind allochtonen net zo normaal als nederlanders ik kijk er niet meer van op en ik vind dat anderen dat ook niet zouden moeten doen. Maar helaas heb je er altijd mensen tussen zitten die er anders over denken en daar kan ik best kwaad om worden...maar dat heeft dan weer geen zin.
Kijk Suuz, dit is nou een lieve reactie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39263973
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:57 schreef DeepThought het volgende:

[..]

Ik dacht het af te kunnen leiden uit je vooringenomen opstelling in de discussie over Turkije, waarin je erg veel moeite leek te hebben om turkije ook maar enigzins af te vallen, door ook maar enig mededogen te tonen tov de Koerden. Ik weet toevallig hoe (de meeste) Turken over Koerden denken, namelijk dat het geen (echte) Turken zijn. Afscheiding van Turkije daarentegen, is onbespreekbaar.
Daarnaast pap je tijdens die discussie ook nog eens aan met een Turks meisje, en onderschrijf je in dit topic een bepaalde mening, waarop ik mij geroepen voelde te reageren zoals ik deed.
In betreffende topic zei ik herhaaldelijk dat ik geen turk ben , als je het goed had door gelezen had je dat geweten. Welke meisje? Slayage?
quote:
Nee, je houdt je van de domme wanneer je drogredenen gebruikt om bepaalde vragen te ontwijken. Vragen gesteld door Medi, die wellicht nooit beantwoord zouden zijn, ware het niet dat Mwan het fileermes is gaan hanteren, waardoor je haar op bepaalde punten wel gelijk moest geven.
voel je vrij om in betreffende topic te verwijzen naar mijn drogredenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2006 21:14:38 ]
pi_39264130
Trouwens ik "moest" niets toegeven, zei had punten waarin ze meer gelijk had dan ik, ik had het ook allemaal koppig kunnen ontkennen, maar wie heeft daar wat aan?
  maandag 26 juni 2006 @ 21:52:44 #197
146133 DeepThought
lower than ever
pi_39265637
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In betreffende topic zei ik herhaaldelijk dat ik geen turk ben , als je het goed had door gelezen had je dat geweten.
What ever...
quote:
Welke meisje? Slayage?
Lijkt me overduidelijk, maar goed, je wenst je van de domme te houden...
of ga je me straks vertellen dat zij ook geen Turkse is?
quote:
voel je vrij om in betreffende topic te verwijzen naar mijn drogredenen.
Eerder verwees ik dus al naar het feit dat je het gegeven dat ook andere volkeren wandaden tegen de Koerden hebben begaan (en Medi dit onvermeld laat), als drogreden gebruikt om geen discussie aan te gaan op de dingen die hij naar voren brengt, en gewoon lekker te blijven bashen.
Als ik ga zoeken vind ik er nog veel meer, maar dat leed wil ik jou, en vooral ook mezelf graag besparen.
follow the money
  maandag 26 juni 2006 @ 21:59:11 #198
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_39265933
Mensen spreken hun eigen ongenoegen graag uit over anderen.
pi_39267419
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:52 schreef DeepThought het volgende:

[..]

What ever...
Inhoudelijk ook.
quote:
Lijkt me overduidelijk, maar goed, je wenst je van de domme te houden...
of ga je me straks vertellen dat zij ook geen Turkse is?
Slayage is een man
quote:
Eerder verwees ik dus al naar het feit dat je het gegeven dat ook andere volkeren wandaden tegen de Koerden hebben begaan (en Medi dit onvermeld laat), als drogreden gebruikt om geen discussie aan te gaan op de dingen die hij naar voren brengt, en gewoon lekker te blijven bashen.
Als ik ga zoeken vind ik er nog veel meer, maar dat leed wil ik jou, en vooral ook mezelf graag besparen.
Ik bedoelde, wees actief dan in dat topic.
pi_39267582
Trigger is geen turk pipo de clown.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')