abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39017437
Dank djenneke

Had ik natuurlijk moeten weten (lees:kunnen opzoeken ) maar het ging me meer om zijn antwoord ....
Evengoed bedankt (vraag me alleen af of iedereen die zich allochtoon noemt dat ook weet?)
pi_39019513
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:10 schreef Limburger_noord het volgende:
Dank djenneke

Had ik natuurlijk moeten weten (lees:kunnen opzoeken ) maar het ging me meer om zijn antwoord ....
Evengoed bedankt (vraag me alleen af of iedereen die zich allochtoon noemt dat ook weet?)
Sterker nog: ik denk dat heel veel mensen niet weten dat ze eigenlijk zelf allochtoon zijn
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_39021397
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus ook jij verwerpt Keets reactie?
[..]

[..]

Als je uberhaubt mijn reacties er op na hebt gelezen, zul je inzien dat ik alle opsommingen door jouw persoon heb verworpen.

http://forum.fok.nl/user/active/61100/7
[..]

kan gebeuren.
Ik kan me voorstellen dat iemand zo'n mening vormt, het is zelfs erg moeilijk te voorkomen dat er veel mensen zijn die zo'n mening gaan krijgen. Het getuigt van een erg simpel wereldbeeld, en veel mensen kunnen niet meer aan. Hun simpele wereldbeeld heeft wel een kern van waarheid, namelijk dat er door gemeenschappen en mensen zowel in de media als in het dagelijks leven geen afstand genomen wordt van religieus extremisme of crimineel gedrag binnen de groep.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_39021669
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, jodenvervolging had ook een reden.
Sebrenica, had ook een reden.
Jezus Christus, weer zoveelste Hitlervergelijking.

Ik word er onderhand misselijk van dat linksen steeds Hitler erbij slepen. Zie je mij Mao/Stalin/Lenin/Kim Jong Il/Minh Hi Cho/etc erbij slepen, waarvan sommigen in hun eentje voor 4 keer meer doden heeft gezorgd dan Hitler? Hè?
pi_39021781
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:48 schreef K33T het volgende:

[..]

Ik word er onderhand misselijk van dat linksen steeds Hitler erbij slepen. Zie je mij Mao/Stalin/Lenin/Kim Jong Il/Minh Hi Cho/etc erbij slepen, waarvan sommigen in hun eentje voor 4 keer meer doden heeft gezorgd dan Hitler? Hè?
En rechtsjes hebben er geen handje van hun opponenten met fascisten te vergelijken, bedeol je? Dat zou je beter moeten weten.
I´m back.
pi_39022118
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:48 schreef K33T het volgende:

[..]

Lees eens de reacties en replies van mij die er op volgen, misschien dat je meer inzicht krijgt.
pi_39022178
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:38 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat iemand zo'n mening vormt, het is zelfs erg moeilijk te voorkomen dat er veel mensen zijn die zo'n mening gaan krijgen. Het getuigt van een erg simpel wereldbeeld, en veel mensen kunnen niet meer aan. Hun simpele wereldbeeld heeft wel een kern van waarheid, namelijk dat er door gemeenschappen en mensen zowel in de media als in het dagelijks leven geen afstand genomen wordt van religieus extremisme of crimineel gedrag binnen de groep.
Er zijn genoeg mensen die afstand doen alleen de media geeft er weinig tot geen aandacht aan helaas.
pi_39022826
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En rechtsjes hebben er geen handje van hun opponenten met fascisten te vergelijken, bedeol je? Dat zou je beter moeten weten.
Nou ja, Wouter Bos is gewoon een fascist.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_39022874
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nou ja, Wouter Bos is gewoon een fascist.
Way to go. .
I´m back.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 00:27:40 #110
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_39022906
quote:
hoofddoek op en Doe Maar door de speakers van het winkelcentrum. Hollandser kan niet.
Hoofddoek Hollands?

Als nu het overgrote deel van die gastenzich zou gedragen, en dit een paar jaar vol zou houden, dan ben je vanzelf van het gezeik af. Alleen lacht Links-dromenland dan in hun vuistje.

Zouden vooroordelen misschien onstaan doorprocentueel extreem asociaal gedrag?
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_39023046
Zonde dat die K3 kloon er niet meer is. .
I´m back.
pi_39023052
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lees eens de reacties en replies van mij die er op volgen, misschien dat je meer inzicht krijgt.
Wat ik nu lees, is dat Joden bij stageplekken populair waren. Verder zit je iedereen te bedanken die wederom Hitler erbij gaat betrekken.

Nogmaals, hiermee toon je een verliezer te zijn.
pi_39023055
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:33 schreef Ryan3 het volgende:
Zonde dat die K3 kloon er niet meer is. .
Hoi.

Ik dacht dat je me eerder 'Dikke Bertha' noemde?
pi_39023097
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:33 schreef K33T het volgende:

[..]

Hoi.

Ik dacht dat je me eerder 'Dikke Bertha' noemde?
Jeez, dat is even mijn geheugen nagaan. Ik weet die opmerking nog wel, maar tegen wie ook weer... .
I´m back.
pi_39023146
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:33 schreef K33T het volgende:

[..]

Wat ik nu lees, is dat Joden bij stageplekken populair waren. Verder zit je iedereen te bedanken die wederom Hitler erbij gaat betrekken.

Nogmaals, hiermee toon je een verliezer te zijn.
ik word uit gemaakt door jou als verliezer, dat doet me veel
Last van selectief lezen?
pi_39023161
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jeez, dat is even mijn geheugen nagaan. Ik weet die opmerking nog wel, maar tegen wie ook weer... .
Met de camera op een stokje, zodat we het kutje van Stali kunnen fotograferen .
pi_39023214
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:37 schreef K33T het volgende:

[..]

Met de camera op een stokje, zodat we het kutje van Stali kunnen fotograferen .
Hee, die heb ik gezien vanavond. .
Nee, maar ik moet echt diep nadenken nu. .
Nog een clue.
I´m back.
pi_39024111
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hee, die heb ik gezien vanavond. .
Nee, maar ik moet echt diep nadenken nu. .
Nog een clue.
Stukje quote, van wat je eerder aan mij schreef :
quote:
jho ******,
Nee, zonder zotheid yvonne is wel okee, en nou verlang ik naar iets:
pi_39024287
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 01:26 schreef K33T het volgende:

[..]

Stukje quote, van wat je eerder aan mij schreef :
[..]
Als ik tijd heb zoek ik het uit, right? .
I´m back.
pi_39026267
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die afstand doen alleen de media geeft er weinig tot geen aandacht aan helaas.
Goh echt? Ik zie vooral dat gemeenschappen de rijen sluiten en leden tot aan het absurde toe verdedigen. Als er iemand gepakt wordt voor een misdrijf was het altijd een goeie jongen met een hart van goud die eventueel door de racistische politieagent erin geluisd wordt. Zie het verhaal met de dooie tasjesdief die hoe je het ook wendt of keert een stuk tuig was. De Marokkaanse gemeenschap stond als 1 blok achter hem omdat het voor hen "een van de onze" was. Ik zie het ook om me heen in het dagelijks leven dat de tolerantie voor criminaliteit in de marokkaanse gemeenschap enorm is. Er is een don't ask don't tell mentaliteit tussen ouders en kinderen en onderling kun je rustig opscheppen over je streken, en je stuit op bewondering in plaats van afkeuring, ook voor laffe en achterbakse criminaliteit.

In de media zie je de sporadische afkeuring die vervolgens 15 maal herhaald en uitvergroot wordt in elk nieuws/actualiteitenprogramma van de publieke omroep, waardoor het plebs alleen maar wantrouwiger wordt.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
pi_39029682
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 08:58 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Goh echt? Ik zie vooral dat gemeenschappen de rijen sluiten en leden tot aan het absurde toe verdedigen. Als er iemand gepakt wordt voor een misdrijf was het altijd een goeie jongen met een hart van goud die eventueel door de racistische politieagent erin geluisd wordt. Zie het verhaal met de dooie tasjesdief die hoe je het ook wendt of keert een stuk tuig was. De Marokkaanse gemeenschap stond als 1 blok achter hem omdat het voor hen "een van de onze" was. Ik zie het ook om me heen in het dagelijks leven dat de tolerantie voor criminaliteit in de marokkaanse gemeenschap enorm is. Er is een don't ask don't tell mentaliteit tussen ouders en kinderen en onderling kun je rustig opscheppen over je streken, en je stuit op bewondering in plaats van afkeuring, ook voor laffe en achterbakse criminaliteit.

In de media zie je de sporadische afkeuring die vervolgens 15 maal herhaald en uitvergroot wordt in elk nieuws/actualiteitenprogramma van de publieke omroep, waardoor het plebs alleen maar wantrouwiger wordt.
Klik hier voor een overzicht
pi_39030245
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:27 schreef pieter_pontiac het volgende:

Hoofddoek Hollands?
Ja. Ik kan mij nog levendig (oer hollandse) oude tantes herinneren die altijd een sjaaltje over hun hoofd hadden als ze boodschappen gingen doen.
quote:
Als nu het overgrote deel van die gastenzich zou gedragen, en dit een paar jaar vol zou houden, dan ben je vanzelf van het gezeik af. Alleen lacht Links-dromenland dan in hun vuistje.

Zouden vooroordelen misschien onstaan doorprocentueel extreem asociaal gedrag?
Het overgrote deel gedraagt zich al jaren en heeft zich altijd gedragen. Dat een minderheid zich crimineel en/of asociaal gedraagt is zonder meer waar en die moeten dan ook hard aangepakt worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2006 11:51:54 ]
pi_39031290
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klik hier voor een overzicht
Op de eerste pagina zijn 2 nieuwsberichten te vinden over positieve dingen die moslim gemeenschappen geprobeerd hebben om mee te doen in Nederland, de rest is semi-ot of uit het verre buitenland afkomstig. Allebei zijn het eigenlijk typische voorbeelden van wat ik bedoel. Eentje gaat over 1 iman die op 4 mei gesproken heeft en zalvende woorden uitte, de ander gaat over 1 salafistische moskee die enkele honderden foldertjes heeft laten drukken en af en toe discussieavonden met jongeren houdt, en ik heb sterk de indruk dat dat op zn minst deels gemotiveerd is door de slechte publiciteit die het salafisme en daarmee de moskee de afgelopen jaren gehad heeft.

Je weet donders goed net als ik dat in de Marokkaanse gemeenschap criminaliteit met Nederland(ers) als slachtoffer en regligieus extremisme zeer tolerant benaderd worden. Dat is geen schande, niets waar jij of welke andere marokkaan zich voor hoeft te schamen, maar het is wel iets dat we moeten oplossen als we willen voorkomen dat een groot deel van autochtoon nederland de pest krijgt aan alles dat er noord-afrikaans uitziet. Met problemen ontkennen of neiuwsberichtjes verzamelen en trots posten dat het probleem niet bestaat los je niets op.

Dit is trouwens ook iets dat me opvalt als je islamitische jongeren bij een discussieprogramma ziet of als ik zelf met ze in discussie ben. Ze proberen puur hun tegenstanders te vangen op futilitieten, ontkennen alles, en schuiven de zwarte piet door. Feiten zijn onbelangrijk, het gaat puur om het kunnen "bewijzen" t.o.v. het publiek. Dingen die bij zowel mij als mn discussiepartner bekend zijn worden in een keer glashard ontkend, en elke aangedragen bron wordt voor leugenaar uitgemaakt of belachelijk gemaakt. Het heeft met de schaamtecultuur te maken gok ik zo, dat het toegeven van een probleem erger is dan het probleem zelf ooit kan zijn.

Nu bekijk ik nieuwsberichten mbt. allochtonen sowieso met enige argwaan, maar al te vaak zit er een stiekem kaalkopje achter dat de boel chronisch overdrijft of een maakbaarheids apologist die overstroomt van empathie voor elk al dan niet geveinsd allochtoon slachtoffer van de gemene oneerlijke rasicstische imperialistische westerse wereld wat ie kan vinden. Als je naar de wereld om je heen kijkt is de werkelijkheid niet te missen, hoe erg allerlei media ook hun best doen om er hun eigen draai aan te geven.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:35:06 #124
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_39031696
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:58 schreef Limburger_noord het volgende:
Dat 2de deel (als je het er niet mee eens bent ....) vind ik ronduit belachelijk ...hoezo je bent laf of te dom als we het niet zo zien als jij dat doet ?
Omdat ieder mens een eigen oordeel verdient.
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_39031741
Je bent een goede discussiepartner, je reageert goed, duidelijk, en respectvol
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:22 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Op de eerste pagina zijn 2 nieuwsberichten te vinden over positieve dingen die moslim gemeenschappen geprobeerd hebben om mee te doen in Nederland, de rest is semi-ot of uit het verre buitenland afkomstig. Allebei zijn het eigenlijk typische voorbeelden van wat ik bedoel. Eentje gaat over 1 iman die op 4 mei gesproken heeft en zalvende woorden uitte, de ander gaat over 1 salafistische moskee die enkele honderden foldertjes heeft laten drukken en af en toe discussieavonden met jongeren houdt, en ik heb sterk de indruk dat dat op zn minst deels gemotiveerd is door de slechte publiciteit die het salafisme en daarmee de moskee de afgelopen jaren gehad heeft.
Als wordt het deels gemotiveer door de slechte publiciteit of nemen ze zelf het initiatief, daar gaat het niet, mijn punt is dat er wel genoeg wordt gedaan, vooral in mijn omgeving. Maar de media geeft daar weinig tot geen aandacht aan, vooral niet als het iets is waarmee ze niet de Islam kunnen bashen, ik zelf vond het een hartstikke mooi gebaar dat een Imam ging praten over Tolerantie, respect en vrede, vooral als het gaat om de 2e wereldoorlog waar miljoenen joden slachtoffer zijn geworden en er nu veel spanningen heersen tussen Joden en moslims kan het naar mijn mening communicatie tussen hen beide alleen maar bevorderen, en ook natuurlijk met de Hollandse bevolking.
quote:
Je weet donders goed net als ik dat in de Marokkaanse gemeenschap criminaliteit met Nederland(ers) als slachtoffer en regligieus extremisme zeer tolerant benaderd worden. Dat is geen schande, niets waar jij of welke andere marokkaan zich voor hoeft te schamen, maar het is wel iets dat we moeten oplossen als we willen voorkomen dat een groot deel van autochtoon nederland de pest krijgt aan alles dat er noord-afrikaans uitziet. Met problemen ontkennen of neiuwsberichtjes verzamelen en trots posten dat het probleem niet bestaat los je niets op.
OP van de TT vermeld duidelijk dat het om een topic gaat die tegenwicht bied tegen alle negatieve berichten/problemen rondom moslims. Dat heeft dus helemaal niets te maken met het ontkennen van problemen dan wel ze negeren en trots over de goede kanten praten, nee. Ik zelf probeer zoveel mogelijk in beide soorten topics te reageren en alles te verwerpen wat op welke manier dan ook schade brengt aan een ander persoon. Dat Ali AL B, meer aandacht krijgt van de media dan Ali B met al zijn troetelacties en discussies hier en daar is natuurlijk niet mijn probleem, dan wel mijn schuld.
quote:
Dit is trouwens ook iets dat me opvalt als je islamitische jongeren bij een discussieprogramma ziet of als ik zelf met ze in discussie ben. Ze proberen puur hun tegenstanders te vangen op futilitieten, ontkennen alles, en schuiven de zwarte piet door. Feiten zijn onbelangrijk, het gaat puur om het kunnen "bewijzen" t.o.v. het publiek. Dingen die bij zowel mij als mn discussiepartner bekend zijn worden in een keer glashard ontkend, en elke aangedragen bron wordt voor leugenaar uitgemaakt of belachelijk gemaakt. Het heeft met de schaamtecultuur te maken gok ik zo, dat het toegeven van een probleem erger is dan het probleem zelf ooit kan zijn.
Ervaren die jij hebt opgelopen met islamitische jongeren bji discussieprogramma's of wanneer je ze zelf spreekt lijkt me niet representatief voor de islam, of voor de allochtonen in geheel. Zelfs wat ik zeg is niet meer representatief dan voor het uitkomen van mijn eigen mening en toekomstbeeld, als iemand niet inhoudelijk kan discussieren en vervolgens de tegenstander zwart gaat maken, dan rest jou discussie te verlaten of er helemaal niet aan deelnemen, zulke mensen heb je overal of het nu in beverly hills is of in Ethopie, heeft niets met je ras of religie te maken lijkt mij, of wil jij beweren van wel?
quote:
Nu bekijk ik nieuwsberichten mbt. allochtonen sowieso met enige argwaan, maar al te vaak zit er een stiekem kaalkopje achter dat de boel chronisch overdrijft of een maakbaarheids apologist die overstroomt van empathie voor elk al dan niet geveinsd allochtoon slachtoffer van de gemene oneerlijke rasicstische imperialistische westerse wereld wat ie kan vinden. Als je naar de wereld om je heen kijkt is de werkelijkheid niet te missen, hoe erg allerlei media ook hun best doen om er hun eigen draai aan te geven.
mee eens.
pi_39032877
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:36 schreef Triggershot het volgende:
Je bent een goede discussiepartner, je reageert goed, duidelijk, en respectvol
[..]
thanks, ik kan hetzelfde zeggen over jou en Mutant01.
quote:
Als wordt het deels gemotiveer door de slechte publiciteit of nemen ze zelf het initiatief, daar gaat het niet, mijn punt is dat er wel genoeg wordt gedaan, vooral in mijn omgeving. Maar de media geeft daar weinig tot geen aandacht aan, vooral niet als het iets is waarmee ze niet de Islam kunnen bashen, ik zelf vond het een hartstikke mooi gebaar dat een Imam ging praten over Tolerantie, respect en vrede, vooral als het gaat om de 2e wereldoorlog waar miljoenen joden slachtoffer zijn geworden en er nu veel spanningen heersen tussen Joden en moslims kan het naar mijn mening communicatie tussen hen beide alleen maar bevorderen, en ook natuurlijk met de Hollandse bevolking.
[..]
Ja waar, het was een mooi gebaar, maar het komt op mij over als een druppel lauw water op een veel te hete plaat. Hij heeft trouwens plenty media aandacht gehad hiervoor, zn speech is op het 6 uur journaal geweest en hij is later geinterviewd door netwerk.
quote:
OP van de TT vermeld duidelijk dat het om een topic gaat die tegenwicht bied tegen alle negatieve berichten/problemen rondom moslims. Dat heeft dus helemaal niets te maken met het ontkennen van problemen dan wel ze negeren en trots over de goede kanten praten, nee. Ik zelf probeer zoveel mogelijk in beide soorten topics te reageren en alles te verwerpen wat op welke manier dan ook schade brengt aan een ander persoon. Dat Ali AL B, meer aandacht krijgt van de media dan Ali B met al zijn troetelacties en discussies hier en daar is natuurlijk niet mijn probleem, dan wel mijn schuld.
[..]
Nogmaals zeer nobel dat je probeert op alle manieren te voorkomen dat mensen schade lijden, maar online de knight in shiny armor spelen is makkelijk, in real life heb je er best wel ballen voor nodig. Ik heb al regelmatig tikken gehad omdat ik mensen aansprak op hun gedrag en me niet liet intimideren, dat is online toch anders.

Maar je bent het dus met me eens dat een belangrijke oorzaak van de discriminatie die Marokkanen en in iets mindere mate ook Turken en Antillianen in het dagelijks leven treft een gevolg is van de grote tolerantie binnen de gemeenschappen voor criminaliteit en religieus extremisme?
quote:
Ervaren die jij hebt opgelopen met islamitische jongeren bji discussieprogramma's of wanneer je ze zelf spreekt lijkt me niet representatief voor de islam, of voor de allochtonen in geheel. Zelfs wat ik zeg is niet meer representatief dan voor het uitkomen van mijn eigen mening en toekomstbeeld, als iemand niet inhoudelijk kan discussieren en vervolgens de tegenstander zwart gaat maken, dan rest jou discussie te verlaten of er helemaal niet aan deelnemen, zulke mensen heb je overal of het nu in beverly hills is of in Ethopie, heeft niets met je ras of religie te maken lijkt mij, of wil jij beweren van wel?
[..]
Het heeft met ras niks te maken, maar wel veel met cultuur en religie is een onderdeel van cultuur. In een schaamtecultuur is het toegeven dat jij of jouw gemeenschap een probleem heeft iets erg destructiefs, je kunt er andere mensen van de gemeenschap mee in verlegenheid brengen en je lijdt enorm gezichtsverlies. Onze cultuur zit anders in elkaar, bij ons is het beschijten van het eigen nest een teken van grootmoedigheid en openheid, en de bereidheid verantwoordelijkheid te nemen.

Ik durf voorzichtig te stellen dat onze manier van het probleem benaderen meer wegen openmaakt of openlaat voor een constructieve oplossing.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:53:46 #127
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39034144
ik denk dat het zou schelen als het aantal allochtone criminelen zou dalen en als er meer hardwerkende, eerlijke allochtonen in de top van het bedrijfsleven gaan acteren.
verder zou het ook helpen als die jongeren zich op straat normaal zouden gedragen en vooral vrouwen wat meer respect zouden geven. en wat minder aggressief. etc. etc.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_39034560
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:53 schreef pmb_rug het volgende:
ik denk dat het zou schelen als het aantal allochtone criminelen zou dalen en als er meer hardwerkende, eerlijke allochtonen in de top van het bedrijfsleven gaan acteren.
Het overgrote deel van de allochtonen werkt, mijn beste, nu is de vraag waarom net als vrouwen er zo weinig in de top van het bedrijfsleven te vinden zijn. Heeft vast niets met discriminatie te maken, dat doen bedrijven tenslotte niet, he?
quote:
verder zou het ook helpen als die jongeren zich op straat normaal zouden gedragen en vooral vrouwen wat meer respect zouden geven. en wat minder aggressief. etc. etc.
Alweer een domme generalisatie. De meeste allochtone jongeren gedragen zich net zoals autochtone.

Ben jij nu gewoon vooroordelen aan het herhalen of bedoel jij dit serieus?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2006 14:08:22 ]
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:13:16 #129
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39034795
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de allochtonen werkt, mijn beste, nu is de vraag waarom net als vrouwen er zo weinig in de top van het bedrijfsleven te vinden zijn. Heeft vast niets met discriminatie te maken, dat doen bedrijven tenslotte niet, he?
bedrijven zijn uitsluitend geinteresseerd in het draaien van het eigen bedrijf. als een allochtoon meer kan toevoegen dan een autochtoon dan is hij welkom. er komen nu steeds meer hoogopgeleide allochtonen dus het is, imo, een kwestie van tijd.
er zijn volgens mij niet heel veel allochtone academici van in de 40.
quote:
[..]

Alweer een domme generalisatie. De meeste allochtone jongeren gedragen zich net zoals autochtone.

Ben jij nu gewoon vooroordelen aan het herhalen of bedoel jij dit serieus?
in Groningen (waar ik nu woon): is het gewoon een vooroordeel
in de Randstad (waar ik vandaan kom): bedoel ik het serieus.
laat ik het dan houden op:
het zou helpen als het percentage allochtonen criminelen zou dalen. dit kun je nml met cijfers checken. buitenproportioneel hoge aantallen allochtonen zitten in de cel.
verder ken ik toevallig een politieagent uit Rotterdam...
?Porque no te calles?
pi_39035446
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:13 schreef pmb_rug het volgende:

bedrijven zijn uitsluitend geinteresseerd in het draaien van het eigen bedrijf. als een allochtoon meer kan toevoegen dan een autochtoon dan is hij welkom. er komen nu steeds meer hoogopgeleide allochtonen dus het is, imo, een kwestie van tijd.
er zijn volgens mij niet heel veel allochtone academici van in de 40.
Onzin. Bedrijven zijn niet kleuren en/of sexe blind, de top van bedrijven zijn het domein van de blanke man. Vrouwen aan de top zijn een witte raaf, allochtonen aan de top zijn nog veel zeldzamer.
quote:
in Groningen (waar ik nu woon): is het gewoon een vooroordeel
in de Randstad (waar ik vandaan kom): bedoel ik het serieus.
laat ik het dan houden op:
het zou helpen als het percentage allochtonen criminelen zou dalen. dit kun je nml met cijfers checken. buitenproportioneel hoge aantallen allochtonen zitten in de cel.
verder ken ik toevallig een politieagent uit Rotterdam...
Ik woon in Rotterdam en in beide gevallen zijn het vooroordelen. Een minderheid maakt zich schuldig aan crimineel en/of asociaal gedrag, de door jou genoemde statistieken refereren niet aan percentages van de allochtone bevolking maar aan het percentage door allochtone begane daden. Het blijft een minderheid die zich schuldig maakt aan fout gedrag.
pi_39037970
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bedrijven discrimineren vrouwen omdat een flink deel van de vrouwen na een paar jaar gewerkt te hebben begint met het krijgen van kinderen, en dat gooit het hele prioriteitenplaatje om, en betekent dat als de vrouw verdergaat met haar werk het altijd op de 2e plaats zal komen, en ze daarom qua productiviteit en betrouwbaarheid minder zal scoren dan een man.

Om de top te halen moet je 15 jaar lang 60+ uur in de week werken, en dat willen/kunnen vrouwen over het algmeen gewoon niet.

Over allochtonen bestaan andere vooroordelen, die helaas te vaak waar blijken (te vaak = een minderheid, maar vaak genoeg om niet als incidenteel beschouwd te worden), en daar lijden ze onder.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:30:38 #132
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39039993
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Onzin. Bedrijven zijn niet kleuren en/of sexe blind, de top van bedrijven zijn het domein van de blanke man. Vrouwen aan de top zijn een witte raaf, allochtonen aan de top zijn nog veel zeldzamer.
[..]

Ik woon in Rotterdam en in beide gevallen zijn het vooroordelen. Een minderheid maakt zich schuldig aan crimineel en/of asociaal gedrag, de door jou genoemde statistieken refereren niet aan percentages van de allochtone bevolking maar aan het percentage door allochtone begane daden. Het blijft een minderheid die zich schuldig maakt aan fout gedrag.
woon jij in Hillegersberg ofzo? ik heb zo'n 15 vrienden en een zusje verspreid over Rdam wonen en die zeggen toch echt iets anders. net als mijn kennis bij de politie.
je instelling doet me erg aan de politiek van 15 jaar geleden denken. jij stemt zeker ook groenlinks?
wij zijn iig uitgepraat.
je commentaar op die statistieken begrijp ik niet helemaal. het is een niet te ontkennen feit.
?Porque no te calles?
pi_39040753
quote:

[..]

Hoofddoek Hollands?
Ja hoor een vrouw zonder hoofdbedekking buiten was nog niet zo gek lang geleden erg raar hoor. Om over in de kerk nog maar niet te spreken.
pi_39042601
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:30 schreef pmb_rug het volgende:

woon jij in Hillegersberg ofzo?
Nee.
quote:
ik heb zo'n 15 vrienden en een zusje verspreid over Rdam wonen en die zeggen toch echt iets anders. net als mijn kennis bij de politie.
Tja, ervaringen zijn nog altijd geen feiten.
quote:
je instelling doet me erg aan de politiek van 15 jaar geleden denken. jij stemt zeker ook groenlinks?
wij zijn iig uitgepraat.
Domme generalisende opmerking, ik stem geen GL en nooit gedaan ook.
quote:
je commentaar op die statistieken begrijp ik niet helemaal. het is een niet te ontkennen feit.
Het is een feit dat veel misdaden begaan worden door allochtonen, dat maakt het geen feit dat de meeste allochtonen crimineel zijn. Begrijp jij het nu?
pi_39070187
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 01:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als ik tijd heb zoek ik het uit, right? .
Je weet toch nog wel waarom je hem Dikke Bertha noemde? Verwijzing naar zijn usernaam. .
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:31:38 #136
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39070548
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:49 schreef Tijger_m het volgende:
Het is een feit dat veel misdaden begaan worden door allochtonen, dat maakt het geen feit dat de meeste allochtonen crimineel zijn. Begrijp jij het nu?
ja, acheraf begreep ik het al, ik kon alleen niet geloven dat je zo'n overduidelijk punt wilde maken. het verandert namelijk niets aan het argument. het zou voor de discriminatie situatie erg goed zijn als ze net zo crimineel zouden worden als autochtonen.
?Porque no te calles?
pi_39070560
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe kan Den haag dit oplossen? Meer verbroederingscampagnes, gezamelijke activiteiten om vrij te zijn van vooroordelen? Of moeten we wachten tot de spanningen zo groot zijn en er perse iets ergs moet gebeuren voordat we inzien dat het zo niet meer gaat.
Zoiets is niet aan Den Haag om dat op te lossen, het moet van de mensen zélf komen. Als je verbroedering gaat opdwingen worden de voorbeelden die geschetst worden alleen maar erger, mensen willen zich namelijk afzetten tegen..
Maar er zou wat meer interactie mogen komen op scholen (geen zwarte en witte meer dus, evenmin religieuze), op sportverenigingen, in de buurt etc.
Zo kweek je veel meer begrip voor elkaar dan een overheidscampagne ooit kan bereiken/betekenen.
Yeah baby Yeah!
pi_39073333
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:22 schreef Stali het volgende:

[..]

Je weet toch nog wel waarom je hem Dikke Bertha noemde? Verwijzing naar zijn usernaam. .
Rot op trut, je verpest het raadsel helemaal
pi_39079617
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:41 schreef K33T het volgende:

[..]

Rot op trut, je verpest het raadsel helemaal
Blijkbaar niet. .
pi_39081512
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kan je je stelling onderbouwen.
Ja hoor ik spreek uit eigen ervaring
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_39085419
Persoonlijk word ik inmiddels schijtziek van woorden als integratie etc, of het ooit goed komt?
Ben deels pessimistisch gestemd en denk ik nee, andere kant heeft alles tijd nodig, en we moeten het toch met elkaar doen.

Denk dat het punt is dat we allemaal vanuit onze eigen norm en definitie praten van 'of het goed komt of niet', wat voor mij goed genoeg is kan voor de ander totaal het tegenovergestelde zijn.

Gemengde gevoelens dus.
Tijd zal het leren.
X
  Admin woensdag 21 juni 2006 @ 19:03:10 #142
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39085559
quote:

[..]

Hoofddoek Hollands?

Oer Hollands, en nieteens zo lang geleden..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_39087762
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:03 schreef yvonne het volgende:

Oer Hollands, en nieteens zo lang geleden..
Dat heb ik ook al gezegd maar blijkbaar weten alleen wij..ahem..'oudjes' dat soort dingen
pi_39088182
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:08 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ja hoor ik spreek uit eigen ervaring
Ja dus als ik zeg dat de zon zwart is, en er vervolgens aan toevoeg dat dat eigen ervaring is, dan is het waarheid.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:38:47 #145
146133 DeepThought
lower than ever
pi_39096567
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:22 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Wellicht dat ze de media hebben kunnen overtuigen met hun foldertjes (journalisten zijn doorgaans immers blind, want als geen ander overtuigd van het gelijk van de media), maar de combinatie 'salafisme en jongeren' lijkt me sowieso niet aan te bevelen. Waarom zouden (nederlandse) jongeren immers willen terugkeren naar de eerste 3 generaties sinds Mohammed? Welke gemeenschap vertegenwoordigd deze moskee eigenlijk (turks, marokaans, saoudisch)? Of is het soms een gelegenheidscombinatie (Nederland/Salafisme)?
quote:
Misschien heeft Nederland dit zelf wel in de hand gewerkt, besef ik nu, door het -om geringe redenen maar in niet geringe mate- verstrekken van uitkeringen aan deze bevolkingsgroep, zonder daarbij te vertellen dat dit eigenlijk diefstal is. "Ze" zijn Nederland toch een beetje gaan zien als het land van de onbegrensde mogelijkheden, waarin het hebben van een (fatsoenlijke) baan niet noodzakelijk als topprioriteit gezien hoefde te worden. Grenzen vervagen nu eenmaal snel, zeker wanneer ze eenmaal overschreden zijn, ook bij Nederlanders overigens.
quote:
Wie heeft het nog wel over feiten (en inhoud) tegenwoordig?
Zeker de media niet, die je constant bestoken met (dat soort van) oppervlakkige berichtgeving, waarvan je ook nooit het fijne te weten komt (of je moet zelf de ontbrekende stukken proberen in te vullen).
quote:
Tegenwoordig weet ik niet eens meer of ik dit soort (flut) berichten/onderzoeken nu moet zien als een poging om racisme aan de kaak te stellen en daarmee te verminderen, of als een poging het te bevorderen. Het werkt namelijk zo rolbevestigend en laat ons zien dat het dus kennelijk normaal is om bepaalde grenzen te overschrijden.
follow the money
pi_39099527
Sport verbroederd, maar wat doet de regering, bezuinigen op alle delen van sport !! Hoplakee, lekker op de korte termijn, toppertje !
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_39107150
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:38 schreef DeepThought het volgende:
Misschien heeft Nederland dit zelf wel in de hand gewerkt, besef ik nu, door het -om geringe redenen maar in niet geringe mate- verstrekken van uitkeringen aan deze bevolkingsgroep, zonder daarbij te vertellen dat dit eigenlijk diefstal is. "Ze" zijn Nederland toch een beetje gaan zien als het land van de onbegrensde mogelijkheden, waarin het hebben van een (fatsoenlijke) baan niet noodzakelijk als topprioriteit gezien hoefde te worden. Grenzen vervagen nu eenmaal snel, zeker wanneer ze eenmaal overschreden zijn, ook bij Nederlanders overigens.
Mwah het niet in je eigen onderhoud kunnen voorzien is voor een mannelijke noord-afrikaan (of turk of antilliaan) over het algemeen niet iets waar hij trots op is, en ik denk ook niet dat dat velen in deze situatie zullen berusten. Het is wel zo dat sommigen/velen (afhankelijk van je gezichtspunt) hun inkomen regelen of aanvullen via het criminele circuit of via kleine criminaleit. Vooral als ze al vaak om twijfelachtige redenen afgewezen op sollicitaties zijn door een wantrouwige nederlander.
quote:
Tegenwoordig weet ik niet eens meer of ik dit soort (flut) berichten/onderzoeken nu moet zien als een poging om racisme aan de kaak te stellen en daarmee te verminderen, of als een poging het te bevorderen. Het werkt namelijk zo rolbevestigend en laat ons zien dat het dus kennelijk normaal is om bepaalde grenzen te overschrijden.
Zo'n anti-racisme clubje is voor mij geen betrouwbare bron, zij halen namelijk hun brood uit het feit dat er racisme bestaat. Als er uit dat onderzoek naar voren zou zijn gekomen dat slechts 0,3% van de nederlanders racistisch is had de pers dat onderzoek nooit in de vingers gekregen, of was het overnieuw gedaan met een andere methode. Je hoort greenpeace ook niet zeggen dat het goed gaat met het milieu, amnesty gaat nooit beweren dat het geweldig gaat met de mensenrechten, emancipatieorganisaties zullen niet beweren dat de positie van de vrouw in orde is, en Novib zal ons nooit vertellen dat het goed(of beter) gaat met de 3e wereld. Dat soort organisaties leeft bij gratie van het probleem waarvoor ze opgericht zijn, en hebben vreselijk veel belang bij het voortbestaan van "hun" probleem.
pi_39107696
Sorry voor mijn late reactie, lees het nu pas
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:12 schreef Musketeer het volgende:

[..]

thanks, ik kan hetzelfde zeggen over jou en Mutant01.
Mutant01 is inderdaad geval apart
quote:
Ja waar, het was een mooi gebaar, maar het komt op mij over als een druppel lauw water op een veel te hete plaat. Hij heeft trouwens plenty media aandacht gehad hiervoor, zn speech is op het 6 uur journaal geweest en hij is later geinterviewd door netwerk.
Mja, als je het zo bekijkt, ook de radicale moslims zjin maar een druppel op een lauwe plaat, er zijn miljoenen moslims die zich er niets van aantrekken omdat ze zich met hun eigen zaken bezig houden, daarnaast was er echt niet zoveel aandacht aan het gebeuren als dat v/d Ven aandacht kreeg toen hij Wilders dood wenste.

Nogmaals zeer nobel dat je probeert op alle manieren te voorkomen dat mensen schade lijden, maar online de knight in shiny armor spelen is makkelijk, in real life heb je er best wel ballen voor nodig. Ik heb al regelmatig tikken gehad omdat ik mensen aansprak op hun gedrag en me niet liet intimideren, dat is online toch anders.
quote:
Maar je bent het dus met me eens dat een belangrijke oorzaak van de discriminatie die Marokkanen en in iets mindere mate ook Turken en Antillianen in het dagelijks leven treft een gevolg is van de grote tolerantie binnen de gemeenschappen voor criminaliteit en religieus extremisme?
Absoluut, je moet wel enorme kleppen voor je ogen hebben, wil je dat ontkennen. Alleen moet er niet over een kam geschoren worden, wat een motivatie kan zijn voor extra radicalisering/criminaliteit, toch?
quote:
Het heeft met ras niks te maken, maar wel veel met cultuur en religie is een onderdeel van cultuur. In een schaamtecultuur is het toegeven dat jij of jouw gemeenschap een probleem heeft iets erg destructiefs, je kunt er andere mensen van de gemeenschap mee in verlegenheid brengen en je lijdt enorm gezichtsverlies. Onze cultuur zit anders in elkaar, bij ons is het beschijten van het eigen nest een teken van grootmoedigheid en openheid, en de bereidheid verantwoordelijkheid te nemen.
Ben ik het niet geheel met je eens, je kunt Islam wel integreren in cultuur, maar culturele dingen niet in de Islam. Als iemand in Somalie zijn vrouw laat besnijden omdat het in zijn cultuur voorkomt, wat alom bekend is btw, betekent niet dat zijn beweegreden de Islam is omdat hij toevallig in een islamitisch omgeving woont of moslim is, wanneer er is de Islam geen referentie daar naar toe is
quote:
Ik durf voorzichtig te stellen dat onze manier van het probleem benaderen meer wegen openmaakt of openlaat voor een constructieve oplossing.
eensch
pi_39108366
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:22 schreef Triggershot het volgende:

Ben ik het niet geheel met je eens, je kunt Islam wel integreren in cultuur, maar culturele dingen niet in de Islam. Als iemand in Somalie zijn vrouw laat besnijden omdat het in zijn cultuur voorkomt, wat alom bekend is btw, betekent niet dat zijn beweegreden de Islam is omdat hij toevallig in een islamitisch omgeving woont of moslim is, wanneer er is de Islam geen referentie daar naar toe is
[..]
Klopt ik heb het ook een beetje krom gezegd. Wat ik bedoelde was: sterke zin voor eer en aanzien, en de bereidheid deze in extreme gevallen met geweld te verdedigen (en de schaamtecultuur met a zn gevolgen) zijn een deel van de noord-afrikaanse en in mindere mate ook de arabische cultuur. De Islam is ook een deel van deze cultuur. Het is dus niet verwondelijk dat mensen gaan denken dat dit ook een onderdeel van de Islam is, vooral omdat veel van de plegers/daders ook denken dat hun gedrag door de Islam gerechtvaardigd of zelfs voorgeschreven wordt. Het is voor mensen die geloven dat eerwraak, vrouwenmishandeling, vrouwenbesnijdenis etc. een deel van de Islam is erg leerzaam eens te babbelen met een Moslim uit Indonesie of Maleisie waar zulke dingen niet voorkomen, of in ieder geval niet vaker dan in Europa.
pi_39108492
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:43 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Klopt ik heb het ook een beetje krom gezegd. Wat ik bedoelde was: sterke zin voor eer en aanzien, en de bereidheid deze in extreme gevallen met geweld te verdedigen (en de schaamtecultuur met a zn gevolgen) zijn een deel van de noord-afrikaanse en in mindere mate ook de arabische cultuur. De Islam is ook een deel van deze cultuur. Het is dus niet verwondelijk dat mensen gaan denken dat dit ook een onderdeel van de Islam is, vooral omdat veel van de plegers/daders ook denken dat hun gedrag door de Islam gerechtvaardigd of zelfs voorgeschreven wordt. Het is voor mensen die geloven dat eerwraak, vrouwenmishandeling, vrouwenbesnijdenis etc. een deel van de Islam is erg leerzaam eens te babbelen met een Moslim uit Indonesie of Maleisie waar zulke dingen niet voorkomen, of in ieder geval niet vaker dan in Europa.
heb er niets aan toe te voegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')