abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38999878
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:14 schreef Mutant01 het volgende:
Het is de schuld van de allochtonen zelf, moeten ze maar geen moslim zijn of een hoofddoek dragen. Ze vragen erom om gediscrimineerd te worden omdat ze zich zo onderscheiden. Als ze klompen hadden gedragen en het nederlandse volkslied uit hun hoofd kende was er niks aan de hand geweest.
pi_38999891
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee.
precies
pi_38999910
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:36 schreef OutKast het volgende:
Het de tijd geven. Als mensen zelf gaan roepen dat het nooit meer goed komt dan helpen ze zelf ook niet echt. Ik denk dat als iedereen zijn best blijft doen dat de nieuwe generatie's het al een stuk makkelijker hebben. Het komt van 2 kanten en aan beide kanten zijn er mensen die het voor de anderen verpesten.

Ik persoonlijk vind het erg vervelend dat allochtonen het maar opgeven omdat een aantal rotte appels het voor de rest verpesten. Ik neem aan dat zij het ook niet prettig vinden als iedere Moslim wordt aangekeken op wat extremistische Moslims doen? Of elke Antilliaan wordt aangekeken op wat een soortgenoot doet?

Als iedereen het opgeeft heeft het inderdaad geen zin meer. Dus vooral de bevolking zelf moet zorgen dat het goedkomt en niet afwachten wat een politieke partij iedereen "dwingt" om te doen.

Dus mijn advies aan TS en iedereen die dit leest; geef niet op en zorg dat je het blijft proberen. Geef het tijd.
Ik irriteer me ernstig aan de uitlatingen van die multiculturele organisaties als het Forum. Ze steken de hand nooit in eigen boezem. Daarom alleen al gaat het gewoon fout.
pi_38999945
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, om daar eens op in te gaan: Met sollicitatiebrieven heb je soms echt van die figuren waarbij je gelijk denkt: die is allochtoon. Dat komt door grammaticale fouten, slechte zinsopbouw of gewoon ronduit slechte argumentatie.
En als dat zo blijkt te zijn en men neemt deze sollicitant niet aan, gaat men net iets te snel over op het woordje discriminatie (in mijn opinie)
Ehm, de situatie op dit moment is dus dat wanneer die brief zelfs grammaticaal 100% correct is de allochtoon met opleiding nog steeds het onderspit delft tegen de diplomaloze autochtoon die nauwelijks het alfabet beheerst.

Alhoewel voor de hogeropgeleiden (universitair niveau) deze ongelijkheid nauwelijks aanwezig is.
pi_38999973
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik irriteer me ernstig aan de uitlatingen van die multiculturele organisaties als het Forum. Ze steken de hand nooit in eigen boezem. Daarom alleen al gaat het gewoon fout.
Dat zou iedereen eens wat vaker moeten doen ipv meteen te wijzen naar "de anderen"
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 19 juni 2006 @ 13:27:31 #31
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_38999991
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:22 schreef pberends het volgende:
Das overdreven inderdaad. Maar vind jij niet als iemand een burqa draagt dat zo iemand er niet zelf om vraagt om op z'n minst "nagekeken" te worden en nog meer van dat soort dingen?
Waarom iemand nakijken? Ooit al eens een stap buiten de polder gezet? Als je iedere homo, alto, christusreincarnatie, skinhead, moslim, kwijljosti, hindoe, liliputter, gehandicapte, karlkaniknakker of stoneislandswa moet nakijken heb je A geen leven en B binnen no time een nekhernia.

Laat iedereen lekker in z'n waarde...
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_38999994
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Ehm, de situatie op dit moment is dus dat wanneer die brief zelfs grammaticaal 100% correct is de allochtoon met opleiding nog steeds het onderspit delft tegen de diplomaloze autochtoon die nauwelijks het alfabet beheerst.

Alhoewel voor de hogeropgeleiden (universitair niveau) deze ongelijkheid nauwelijks aanwezig is.
En die vooroordelen zijn gebaseerd op ervaringen, en dat is niet alleen zo bij Nederlandse ondernemingen, ik durf zelfs te wedden dat dat overal ter wereld is.
pi_39000027
quote:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Iets minder snel de slachtofferrol zoeken zou een hoop schelen. Maar discriminatie is wel degelijk een groot probleem in Nederland. Altijd al zo geweest eigenlijk. Men komt er nu alleen eerder voor uit.
pi_39000038
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:27 schreef Luukzor het volgende:

[..]

Waarom iemand nakijken? Ooit al eens een stap buiten de polder gezet? Als je iedere homo, alto, christusreincarnatie, skinhead, moslim, kwijljosti, hindoe, liliputter, gehandicapte, karlkaniknakker of stoneislandswa moet nakijken heb je A geen leven en B binnen no time een nekhernia.

Een burqa kan je niet vergelijken met die andere stromingen die je noemt. Een burqa is alles bedekkend en komt daarom enger over op mensen. Waarom zijn spoken bijvoorbeeld per definitie gemaakt van een laken met 2 ogen
pi_39000093
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:27 schreef Luukzor het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, maar een burqa is toch wat anders dan al het andere wat je noemt.
pi_39000152
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou... met de problemen rondom Salman Rushdie en alle rellen rondom zijn uitgever en boek kwamen toch wel heel wat problemen naar de oppervlakte. Denk je? Ik had altijd idee dat integratie echt pas rond 2001 met Pim op gang is gekomen, dan wel gesprekken over hoe integratie hoort te verlopen. Maar ja nu zijn we bijna 6 jaar verder en we zijn geen stap vooruit gegaan, integendeel dood van Fortuyn en Gogh kan je toch wel stappen achteruit noemen met dank aan Hofstad en Mo B.
Ik denk dat inderdaad sinds het begin van deze eeuw de problemen pas echt zichtbaar zijn geworden. Maar ik verwacht niet dat 5 jaar later alles weer koek & ei is. Daar gaan, als iedereen het probeert, decennia overheen. Dat kan echt niet in 5 jaar en helemaal niet pas anderhalf jaar na de moord op Theo van Gogh. Ik merk dat de wat intelligentere jongeren van alle afkomsten nu werkelijk samen beginnen te komen. Er beginnen subculturen te ontstaan. En die subculturen zijn gevormd door alle die afkomsten en dus voor "de nieuwe generatie" geldt dat als hun cultuur.
quote:
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens, maar als hans een meisje verkacht wordt dat niet geassocieerd met de Hollanders.. Als Hassan een meisje verkracht dus wel met een schepje boven op ook met de islam, terwijl het totaal irrelevant is en een daad blijft van een individu. Ik kan en zal er verder niet op in gaan, want dalijk lijkt het alsof ik groepsverkrachting zou proberen goed te praten.
Het wordt door Hollanders niet geassioceerd met Hollanders. Dat is vervelend voor allochtonen om te zien. Maar daar is ook niet elke "blanke" het mee eens. En er zijn er een heleboel die daar wel gewoon doorheen prikken. Ook al lijkt dat niet altijd zo. Maar niet heel de wereld verkondigt zijn mening op internet fora. Dat zijn vooral de jongeren.
pi_39000157
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En die vooroordelen zijn gebaseerd op ervaringen, en dat is niet alleen zo bij Nederlandse ondernemingen, ik durf zelfs te wedden dat dat overal ter wereld is.
Wat is je boodschap dus? Dat bedrijven groot gelijk hebben een minder gekwalificeerde autochtoon te kiezen boven de allochtoon? Tja, dan moet je ook niet vreemd gaan doen als de overheid met regelgeving komt ten aanzien van positieve discriminatie.
pi_39000195
40% van de allochtonen is slachtoffer geworden van rasicme en 4% van de autochtonen, dit betekent dat statistisch gezien allochtonen minstens 9x racistischer moeten zijn dan autochtonen.

Statistieken zijn onzin en op het gezever van een paar melancholische hoofddoek mevrouwtjes zitten ook alleen maar zuurdesembroodbakkers te wachten. Kijk om je heen op straat, het valt best wel mee met al dat racisme.

Er zijn marokkanen die geen stageplek krijgen maar die lopen met een baard van 3 dagen en een leren jasje in een wolk van hashlucht constant met hun matiies te bellen over een of andere kankerkaas tijdens hun sollicitatiegesprek.

Zoals in zo veel topics reeds gevraagd: Kom eens met een land dat minder racistisch is dan Nederland als voorbeeld als je vindt dat het hier zo erg is.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
  maandag 19 juni 2006 @ 13:33:58 #39
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39000231
quote:

[..]

Die organisaties zijn ook niet zo boeiend. het probleem lijkt me eerder zo'n meisje zoals in de OP die ergens gaat wonen en meteen gediscrimineerd wordt. Ik zie niet echt wat zij te maken heeft met criminele allochtone ventjes.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 19 juni 2006 @ 13:36:03 #40
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39000300
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:32 schreef Musketeer het volgende:

Er zijn marokkanen die geen stageplek krijgen maar die lopen met een baard van 3 dagen en een leren jasje in een wolk van hashlucht constant met hun matiies te bellen over een of andere kankerkaas tijdens hun sollicitatiegesprek.
Jij komt zeker niet zoveel buiten .
quote:
Zoals in zo veel topics reeds gevraagd: Kom eens met een land dat minder racistisch is dan Nederland als voorbeeld als je vindt dat het hier zo erg is.
Dus omdat ze ergens anders niet tolerant zijn, moeten we dat hier ook maar niet doen. Niet echt een snuggere instelling.

Laten we dan ook maar meteen homo's in de cel gaan smijten en vrouwen als minderwaardig behandelen.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:36:12 #41
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_39000304
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, om daar eens op in te gaan: Met sollicitatiebrieven heb je soms echt van die figuren waarbij je gelijk denkt: die is allochtoon. Dat komt door grammaticale fouten, slechte zinsopbouw of gewoon ronduit slechte argumentatie.
En als dat zo blijkt te zijn en men neemt deze sollicitant niet aan, gaat men net iets te snel over op het woordje discriminatie (in mijn opinie)
Sorry, maar sollicitatiebrieven zijn echt het slechtste argument dat je kan bedenken om een pleidooi te houden dat het met racisme wel meevalt. Wanneer precies dezelfde brieven worden verstuurd krijgt Jan de Vries significant meer uitnodigingen dan Mohammed Bouaouzan. Onderzoek op onderzoek wijst dat aan.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:36:38 #42
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_39000319
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:29 schreef pberends het volgende:
Daar ben ik het mee eens, maar een burqa is toch wat anders dan al het andere wat je noemt.
Als die vrouw er zelf voor kiest is het precies hetzelfde. Het wordt een ander verhaal wanneer het is opgelegd door manlief.

Voor alle duidelijkheid, zover ik weet is binnen de islam het dragen van hoofddoek/burqa een persoonlijke aangelegenheid. Het is niet verplicht.

Maarja er gaan verschillende "interpretaties" van de islam in de rondte.
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
  maandag 19 juni 2006 @ 13:37:47 #43
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39000348
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:36 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Sorry, maar sollicitatiebrieven zijn echt het slechtste argument dat je kan bedenken om een pleidooi te houden dat het met racisme wel meevalt. Wanneer precies dezelfde brieven worden verstuurd krijgt Jan de Vries significant meer uitnodigingen dan Mohammed Bouaouzan. Onderzoek op onderzoek wijst dat aan.
Zeer slechte zaak
Vampire Romance O+
  maandag 19 juni 2006 @ 13:42:10 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_39000488
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:46 schreef pberends het volgende:
Allochtonen discrimineren zelf het meest, maar dan op sneaky wijze. Bijvoorbeeld criminele Marokkaantjes die never nooit vrouwen met hoofddoekjes beroven. Dan is het niet vreemd dat autochtonen gaan "terugdiscrimineren". Actie, reactie, helaas.

Als allochtonen discriminatie jegens hen tegen willen gaan moeten ze vooral hun jonge jongens eens in toom houden. In het bericht komen alleen maar "goede" allochtonen naar voren, maar niet die "kutjochies". Het is een totaal eenzijdig bericht.

Als die man van het Forum (wat een naam trouwens) echt eens wat wil veranderen moet ie niet met de vinger naar autochtonen wijzen, die over het algemeen gewoon tolerant zijn, maar de vinger naar zijn eigen groep wijzen. Discriminatie door autochtonen is een gevolg van, niet een oorzaak.
Je hebt bijna gelijk maar volgens mij kan je hetzelfde zeggen als je autochtoon met allochtoon verwisselt. de kip en het ei verhaal. Enige manier om het écht op te lossen is wanneer iedereen normaal gaat doen. Helaas doen ze dat niet vrijwillig dus moeten de autochtone en allochtone Nederlander consequent aangifte gaan doen in de hoop dat er iets gebeurt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_39000489
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:31 schreef OutKast het volgende:

[..]

Ik denk dat inderdaad sinds het begin van deze eeuw de problemen pas echt zichtbaar zijn geworden. Maar ik verwacht niet dat 5 jaar later alles weer koek & ei is. Daar gaan, als iedereen het probeert, decennia overheen. Dat kan echt niet in 5 jaar en helemaal niet pas anderhalf jaar na de moord op Theo van Gogh. Ik merk dat de wat intelligentere jongeren van alle afkomsten nu werkelijk samen beginnen te komen. Er beginnen subculturen te ontstaan. En die subculturen zijn gevormd door alle die afkomsten en dus voor "de nieuwe generatie" geldt dat als hun cultuur.
Nee, ik wil ook niet zeggen dat binnen 5 jaar Nederland weer een paradijs op aarde moest zijn, maar terwijl we er zoveel aandacht aan schenken en allemaal projecten en maatregelen het alleen maar verder achteruit gegaan is. Je hebt het over die nieuwe culturen die aan het ontstaan zijn waarnaar de meeste ouderen met afschuw naar kijken?
quote:
Het wordt door Hollanders niet geassioceerd met Hollanders. Dat is vervelend voor allochtonen om te zien. Maar daar is ook niet elke "blanke" het mee eens. En er zijn er een heleboel die daar wel gewoon doorheen prikken. Ook al lijkt dat niet altijd zo. Maar niet heel de wereld verkondigt zijn mening op internet fora. Dat zijn vooral de jongeren.
Ik heb het dan niet alleen over je mening verkondigen op het internet he, al verkondig je je mening niet bewust, als je op straat loopt en een vrouw die pakt haar tas steviger vast wanneer ze mij langs haar ziet passeren, misschien terecht uit voorzorgsmaatregel, maar dan voel ik me wel op mijn teentjes getrapt. En mocht ik haar dan beroven, dat wordt het bericht zeker wel uitgebreid met:
"moslim", "marokkaan" en "allochtoon" niet alleen internet, maar ook kranten en tv doet er lekker aan mee.
pi_39000794
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:36 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Jij komt zeker niet zoveel buiten .
[..]

Dus omdat ze ergens anders niet tolerant zijn, moeten we dat hier ook maar niet doen. Niet echt een snuggere instelling.

Laten we dan ook maar meteen homo's in de cel gaan smijten en vrouwen als minderwaardig behandelen.
Neej ik zit in een grot hier in spijkerschrift telegrammen te beitelen. Ben jij wel eens buiten geweest en heb je kritisch naar de mensen die bij alles icriminaasie schreeuwen gekeken? Ik ken ze, en ik ken ook de turken en marokkanen die proberen er wat van te maken, en waarempel dat lukt eigenlijk prima als je je maar niet te veel door je macho instincten laat leiden. Af en toe moet je inbinden en vriendelijk blijven tegen een of andere eikel, maar dat moet je ook als je klein bent, stomme sportschoenen draagt, grote oren hebt of dik bent. Wil je dicriminatie zien? Probeer als homo maar eens een baan te krijgen van een turk of marokkaan.

Er zijn plenty voorbeelden van landen waar homo's beter behandeld worden dan hier (grote stukken van ZO Azie en polynesie) en er zijn zelfs voorbeelden van landen waar vrouwen nog (net) iets meer maatschappelijke voordelen hebben dan hier nl. Scandinavie, Canada, Luxemburg. Zo nu graag 1 landje dat mensen met een andere ethniciteit dan de hoofdmoot van de bevolking beter behandelt dan Nederland.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_39000880
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:33 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Die organisaties zijn ook niet zo boeiend. het probleem lijkt me eerder zo'n meisje zoals in de OP die ergens gaat wonen en meteen gediscrimineerd wordt. Ik zie niet echt wat zij te maken heeft met criminele allochtone ventjes.
Autochtonen zijn schijnbaar boos op de "de hele groep" omdat er aardig wat kutventjes rondlopen.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:55:46 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_39000936
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Autochtonen zijn schijnbaar boos op de "de hele groep" omdat er aardig wat kutventjes rondlopen.
Allochtonen ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 19 juni 2006 @ 13:56:28 #49
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39000963
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Tja, het kan aan mij liggen maar dat lijkt me behoorlijk fout.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:57:54 #50
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39001012
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:51 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Neej ik zit in een grot hier in spijkerschrift telegrammen te beitelen. Ben jij wel eens buiten geweest en heb je kritisch naar de mensen die bij alles icriminaasie schreeuwen gekeken? Ik ken ze, en ik ken ook de turken en marokkanen die proberen er wat van te maken, en waarempel dat lukt eigenlijk prima als je je maar niet te veel door je macho instincten laat leiden. Af en toe moet je inbinden en vriendelijk blijven tegen een of andere eikel, maar dat moet je ook als je klein bent, stomme sportschoenen draagt, grote oren hebt of dik bent. Wil je dicriminatie zien? Probeer als homo maar eens een baan te krijgen van een turk of marokkaan.

Er zijn plenty voorbeelden van landen waar homo's beter behandeld worden dan hier (grote stukken van ZO Azie en polynesie) en er zijn zelfs voorbeelden van landen waar vrouwen nog (net) iets meer maatschappelijke voordelen hebben dan hier nl. Scandinavie, Canada, Luxemburg. Zo nu graag 1 landje dat mensen met een andere ethniciteit dan de hoofdmoot van de bevolking beter behandelt dan Nederland.
Dit is allemaal leuk en aardig, maar ik zie niet echt wat dit te maken heeft met je eerdere tekst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')