Bronquote:Noord-Korea zou maandag een langeafstandsraket af willen vuren. Het wapen zou 10.000 kilometer kunnen vliegen en de Amerikaanse staat Alaska kunnen bereiken.
Uit satellietbeelden blijkt dat de voorbereidingen in volle gang zijn. De intercontinentale raket zou vanmorgen van brandstof voorzien zijn, zo meldt The New York Times.
Daarmee lijkt de testlancering onafwendbaar. Amerika en Japan willen de proef scherp veroordelen.
Spierballentaal of een echte provocatie?
Amerika en Japan hebben woedend gereageerd op het Noord-Koreaanse dreigement om een lange afstandsraket te lanceren.
Is dat dan niet het gevaarlijke eraan?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:32 schreef pomtiedom het volgende:
Tamelijk non-nieuws. Die raket is dan wel intercontinentaal, maar niet echt betrouwbaar.
Of grappig. Met een beetje geluk hebben ze het boomerang-effect-knopje aan laten staan.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:35 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Is dat dan niet het gevaarlijke eraan?
Ik ga er ook niet van uit dat ze hem met opzet naar Alaska sturenquote:Op maandag 19 juni 2006 10:01 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach, Alaska missen we weinig aan volgens mij...
Of, derde optie, een verzonnen bericht vanuit de neoconservatieve hoek om Amerika op te warmen voor een oorlog.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:17 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Bron
Absoluut een optie.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Of, derde optie, een verzonnen bericht vanuit de neoconservatieve hoek om Amerika op te warmen voor een oorlog.
quote:Op maandag 19 juni 2006 10:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Of, derde optie, een verzonnen bericht vanuit de neoconservatieve hoek om Amerika op te warmen voor een oorlog.
quote:Op maandag 19 juni 2006 10:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Of dat moet ook verzonnen zijn natuurlijkquote:Uit satellietbeelden blijkt dat de voorbereidingen in volle gang zijn. De intercontinentale raket zou vanmorgen van brandstof voorzien zijn, zo meldt The New York Times.
Ach, ik kan me nog wat satellietbeelden herinneren die Colin Powell presenteerde bij de veiligheidsraad. Sindsdien ben ik wat achterdochtiger gewordenquote:Op maandag 19 juni 2006 10:09 schreef Woutervn het volgende:
[..]
[..]
Of dat moet ook verzonnen zijn natuurlijk![]()
Bronquote:'Noord-Korea voorziet raket van brandstof'
WASHINGTON (ANP) - Noord-Korea lijkt een intercontinentale raket van brandstof te hebben voorzien en daarmee is een testlancering van het projectiel op korte termijn vrijwel zeker onafwendbaar. Dat meldde de krant The New York Times zondagavond op gezag van hoge Amerikaanse functionarissen.
Uit satellietbeelden zou blijken dat de voorbereidingen op de raketbasis Musudan-ri in het noordoosten van Noord-Korea in volle gang zijn. Op het lanceerplatform zijn draagraketten geplaatst en zijn brandstoftanks aan de lange-afstandsraket bevestigd.
Volgens de functionarissen, die op anonieme basis spraken, kan de lancering in theorie nog worden afgelast maar is dat in de praktijk lastig. Als een raket niet binnen 48 uur na het tanken wordt gelanceerd, wordt de brandstof afgebroken en ontstaat schade aan de raket. Het overhevelen van brandstof uit de tanks is erg complex.
Ernstig en provocatief
De Verenigde Staten en Japan hebben Noord-Korea al gewaarschuwd tegen de gevaren van een mogelijke raketlancering. De Amerikaanse ambassadeur in Tokio zei zaterdag dat de stap als ,,ernstig en provocatief'' zal worden opgevat. De Japanse minister Taro Aso van Buitenlandse Zaken zei dat Japan het als een aanval zal opvatten als de raket neerkomt op Japans grondgebied.
Noord-Korea testte in 1998 voor het laatst een raket. Toen vuurde ze een Taepodong-1-raket af die over Japan vloog en in de Stille Oceaan belandde. Nu zou een Taepodong-2-raket, met een bereik van waarschijnlijk 3500 tot 4300 kilometer, worden getest. Delen van de Amerikaanse staat Alaska zouden binnen het bereik van de raket liggen.
Ik heb gisteren nog genuked met mijn vriendin, telt dat ook?quote:Op maandag 19 juni 2006 10:09 schreef Deetch het volgende:
Ik voorspel dat binnen nu en 10 jaar er genuked gaat worden.
Poll:
VS nuked Iran
VS nuked Noord-Korea
Noord-Korea nuked Japan
Noord-Korea nuked VS
Iran nuked Israel
Israel nuked Iran
Pakistan nuked India
India nuked Pakistan
"I am a sex machine ready to reloadquote:Op maandag 19 juni 2006 10:38 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog genuked met mijn vriendin, telt dat ook?
Dan moeten ze er wel een hebben, en voor zover ik weet heeft Japan alleen een conventioneel leger zonder al te veel toeters en bellen.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:02 schreef sp3c het volgende:
Japan is iig niet gecharmeerd, als noord korea weer een raket over Japan heen schiet zou er wel is een terug kunnen komen!
Misschien is het wel helemaal niet zo.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:17 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Bron
Nou dan gebruik ik maar even de vraag uit het artikel:
Inderdaad. Ik hoop op een geslaagde test.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:21 schreef BaajGuardian het volgende:
nou hup lanceren dan
amerika doet al jaren atoombomproefen, en zoveel landen meer, dit is maar een raket.
hoop het niet, dan gaat Noord-Korea misschien Zuid-Korea aanvallen, met alle gevolgen van dienquote:Op maandag 19 juni 2006 11:02 schreef sp3c het volgende:
Japan is iig niet gecharmeerd, als noord korea weer een raket over Japan heen schiet zou er wel is een terug kunnen komen!
quote:Op maandag 19 juni 2006 10:08 schreef Reza-impreza het volgende:
meschien zit de raket wel vol slingers en confetti ghehehe boven amerika laten ontploffen
Wel als de raket op Japans gebied terecht komt.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:25 schreef Monidique het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Japan Noord-Korea om zo'n test zou aanvallen. Natuurlijk is het een provocatie en natuurlijk heeft Japan het recht zich bedreigd te voelen, maar echt slim is het gewoon niet.
Zelfs dan nog, maar wel waarschijnlijker. Maar dit ding komt niet op Japan terecht.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:30 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Wel als de raket op Japans gebied terecht komt.
ze hebben iig F15's en F16's en zover liggen beide landen niet van elkaar af (Israel kon er 20 jaar geleden ook de Osirak reactor bombarderen).quote:Op maandag 19 juni 2006 11:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan moeten ze er wel een hebben, en voor zover ik weet heeft Japan alleen een conventioneel leger zonder al te veel toeters en bellen.
Japan heeft in het verleden al eerder gedreigd met een invasie als de Koreanen raketten blijven afvuren over Japans grondgebied, er komt een moment dat het geduld op is.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:25 schreef Monidique het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Japan Noord-Korea om zo'n test zou aanvallen. Natuurlijk is het een provocatie en natuurlijk heeft Japan het recht zich bedreigd te voelen, maar echt slim is het gewoon niet.
nee dat hij waarschijnlijk daar japans luchtruim gaat net zoals de vorige keer en dat als een oorlogsdaad gezien kan worden.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:00 schreef Hallulama het volgende:
Let those boys play with their toys, please, zouden we echt te vrezen hebben voor Noord-Koreaanse raketjes? Waar zit 'm de angst dan in, dat ze daar slechte procedures voor lanceringen hebben, en dat een generaal welke net is gedumpt door zijn vrouw welke er vandoor is met een Amerikaanse matroos de raket met nucleaire lading richting L.A. zal afschieten? Ik begrijp 'm niet helemaal, maar ik begrijp wel meer niet helemaal
Gedreigd, ja. Ik weet trouwens niet of ze dat hebben gedaan. Maar Amerika heeft nog meer kans succesvol China binnen te vallen dan Japan Noord-Korea.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Japan heeft in het verleden al eerder gedreigd met een invasie als de Koreanen raketten blijven afvuren over Japans grondgebied, er komt een moment dat het geduld op is.
mjah het valt gewoon niet uit te leggen aan het japanse volk dat er zonder tegenmaatregelen Noord Koreaanse raketten over ze heen vliegen, als er iets fout gaat en het ding land op Tokio heb je 100+ doden!quote:Op maandag 19 juni 2006 11:25 schreef Monidique het volgende:
het japanse leger staat vierdes in de wereld ranglijst kwa militaire uitgavenquote:Op maandag 19 juni 2006 11:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan moeten ze er wel een hebben, en voor zover ik weet heeft Japan alleen een conventioneel leger zonder al te veel toeters en bellen.
quote:Japan haalt fel uit naar Noord-Korea
TOKIO - De Japanse minister Taro Aso van Buitenlandse Zaken heeft Noord-Korea zondag in felle bewoordingen gewaarschuwd tegen de gevaren van een mogelijke raketlancering. Als het communistische land een raket lanceert en die komt neer op Japans grondgebied, dan zal Tokio dat opvatten als een aanval, aldus de bewindsman.
De Japanase minister van Buitenlandse Zaken Taro Aso en de Amerikaanse ambassadeur in Japan, Thomas Schieffer, spreken zaterdag in de Japanse hoofdstad over de mogelijke raketproef van Noord-Korea.
Volgens landen in de regio maakt Pyongyang zich op om zondag of maandag een intercontinentale ballistische raket te lanceren. De Verenigde Staten en Japan hebben het Noord-Koreaanse regime opgeroepen af te zien van het plan om het projectiel te testen. Het zal worden opgevat als „ernstig en provocatief”, zei de Amerikaanse ambassadeur in Tokio.
Aso zei dat hij zal vragen om een spoedvergadering van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties zodra Noord-Korea de raket afvuurt. Volgens de minister moet de Veiligheidsraad dan overwegen om het Noord-Koreaanse bewind sancties op te leggen. Hij maakte zijn opmerkingen tegen het televisiestation Fuji TV, aldus het Japanse persbureau Kyodo.
De regering in Pyongyang testte in 1998 voor het laatst een raket. Toen vuurde ze een Taepodong-1-raket af die over Japan vloog en in de Stille Oceaan belandde. Noord-Koreaanse functionarissen op bezoek in Zuid-Korea hebben ontkend dat er plannen zijn om een Taepodong-2-raket, die een bereik van 3500 tot 4300 kilometer zou hebben, te testen.
www.telegraaf.nl
Ik ook niet, dat geeft de US teminste een reden om die achterlijke kut landen van de kaart te vegen.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:10 schreef BaajGuardian het volgende:
ik zou het niet erg vinden iig.
en vergeet zuid korea niet wat daar onmogelijk buiten kan blijvenquote:Op maandag 19 juni 2006 11:39 schreef Monidique het volgende:
Een grootschalige oorlog op het Koreaanse schiereiland valt nog moeilijker uit te leggen. Maar het zou kunnen dat Japan en Amerika in zo'n geval besluiten hoofdkwartieren van de partij aan te vallen. Misschien is dat wel wijs.
hoho dat bedoelde hij nietquote:Op maandag 19 juni 2006 11:42 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ik ook niet, dat geeft de US teminste een reden om die achterlijke kut landen van de kaart te vegen.
lijkt me nog wijzer om iemand naar Pyongyang te sturen en ze er op wijzen dat dit niet getolereerd kan wordenquote:Op maandag 19 juni 2006 11:39 schreef Monidique het volgende:
Een grootschalige oorlog op het Koreaanse schiereiland valt nog moeilijker uit te leggen. Maar het zou kunnen dat Japan en Amerika in zo'n geval besluiten hoofdkwartieren van de partij aan te vallen. Misschien is dat wel wijs.
Ja, maar dat weet Noord-Korea toch al? Hoe vaak wil je ze erop wijzen?quote:Op maandag 19 juni 2006 11:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
lijkt me nog wijzer om iemand naar Pyongyang te sturen en ze er op wijzen dat dit niet getolereerd kan worden
De tijd van praten lijkt me voorbij, die debiel daar luisterd toch niet.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
lijkt me nog wijzer om iemand naar Pyongyang te sturen en ze er op wijzen dat dit niet getolereerd kan worden
De geschiedenis heeft uitgewezen dat praten met Noord-Korea heel goed mogelijk is.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:52 schreef Kadesh het volgende:
[..]
De tijd van praten lijkt me voorbij, die debiel daar luisterd toch niet.
gaat niet werken economische sancties zie ik ook niet zitten het land heeft toch al niets.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
half ze knikken ja krijgen hun olie maar doen nee zie het kernwapen programma van ze.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
De geschiedenis heeft uitgewezen dat praten met Noord-Korea heel goed mogelijk is.
Het is geen verschrikkelijk betrouwbaar land, nee, maar het heeft een tijdje aardig gewerkt. Tot, ja, tot Bush, zeg maar.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
half ze knikken ja krijgen hun olie maar doen nee zie het kernwapen programma van ze.
nou, het is een teken dat het serieus is als je face to face hen op het probleem wijstquote:Op maandag 19 juni 2006 11:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, maar dat weet Noord-Korea toch al? Hoe vaak wil je ze erop wijzen?
Het zou een aardige tussenoplossing zijn.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:40 schreef sp3c het volgende:
mjah je hoort mij ook niet zeggen dat ze Noord Korea binnen gaan vallen, maar ik zou niet verbaasd staan te kijken als er ineens wat oorlogsschepen in een Noord Koreaanse haven werden getorpedeerd als reactie oid
[..]
Vooral om daarna weer toe te geven aan nucleare chantage.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
De geschiedenis heeft uitgewezen dat praten met Noord-Korea heel goed mogelijk is.
hoezeer ik bush niet moet liep dit bij clinton ook al op de klippenquote:Op maandag 19 juni 2006 11:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is geen verschrikkelijk betrouwbaar land, nee, maar het heeft een tijdje aardig gewerkt. Tot, ja, tot Bush, zeg maar.
Het bleef onbetrouwbaar, maar is geëscaleerd door het diplomatiek talent van het regime in Washington.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hoezeer ik bush niet moet liep dit bij clinton ook al op de klippen
dat zullen ze in 1998 ook wel gedaan hebben en zo te zien heeft dat niet geholpenquote:Op maandag 19 juni 2006 11:58 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
nou, het is een teken dat het serieus is als je face to face hen op het probleem wijst
Dat talent is non-existent, dat moge duidelijk zijn. Dat geld ook voor de Noord Koreanen, dat moge eveneens duidelijk zijn.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het bleef onbetrouwbaar, maar is geëscaleerd door het diplomatiek talent van het regime in Washington.
1998 is niet de oorzaak van wat Noord-Korea nu van plan is, ze willen garanties vd VS lospeuteren nu deze ivm Irak, Iran, Somalie, etc. in zwaar weer zitquote:Op maandag 19 juni 2006 12:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat zullen ze in 1998 ook wel gedaan hebben en zo te zien heeft dat niet geholpen
Ze mogen toch wel testen . Dat doen de andere landen ook continu of moeten zij daar ook mee stoppen omdat ze daarmee anderen bedreigen. Weer een stukje plaat voor je kop reactie van Japan en de VSquote:Op maandag 19 juni 2006 09:17 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Bron
Nou dan gebruik ik maar even de vraag uit het artikel:
Waarom zou dat niet mogen als dat buiten de atmosfeer is?quote:Op maandag 19 juni 2006 12:39 schreef sp3c het volgende:
noem mij 1 ander land dat testraketjes over een buurland heenschiet
Waarom zou ik?? Dat doet niets af aan het recht dat ze hem gewoon mogen testen zolang die maar niet midden in andermans grondgebied terecht komt.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:43 schreef sp3c het volgende:
noem mij er 1
ze zijn er gewoon nietquote:Dat doen de andere landen ook continu
Lijkt me niet dat de ruimte boven de atmosfeer nog onder Japans luchtruim valt.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:49 schreef sp3c het volgende:
omdat je suggereert dat die er zijn?
[..]
ze zijn er gewoon niet
Noord Korea mag die dingen best testen maar zodra ze Japans luchtruim schenden wordt Japan boos
Luchtruim is binnen de atmosfeer en als we het over schendingen hebben van het luchtruim kan ik er inderdaad een hoop opnoemen.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:49 schreef sp3c het volgende:
omdat je suggereert dat die er zijn?
[..]
ze zijn er gewoon niet
Noord Korea mag die dingen best testen maar zodra ze Japans luchtruim schenden wordt Japan boos
volgens mij is dit wettelijk niet helemaal goed vastgelegd nogquote:
en al die landen waarvan dat luchtruim geschonden worden zijn niet vrolijk of wel?quote:en als we het over schendingen hebben van het luchtruim kan ik er inderdaad een hoop opnoemen.
en "DIE" snap ik nietquote:En "DAT" slaat terug op "testen"
Je hebt gelijk joh. Goede reden voor de Amerikaanse militairen om Noord Korea direct met de grond gelijk te maken.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:16 schreef BaajGuardian het volgende:
recht op et witte huis aub.
Wat dacht je van projectielen die om de aarde worden geschoten. Die blijven heus niet boven de VS of andere landen zweven hoor. En daarmee geef je dus al aan dat het luchtruim boven de atmosfeer vrij is voor iedereen.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij is dit wettelijk niet helemaal goed vastgelegd nog
[..]
en al die landen waarvan dat luchtruim geschonden worden zijn niet vrolijk of wel?
Japan dus ook niet
maar je hebt geen voorbeelden van al die landen die continu raketjes over elkaar heen schieten?
[..]
en "DIE" snap ik niet
http://www.washingtonpost(...)AR2006060201410.htmlquote:BACK TO THE BUNKER
By William M. Arkin
Sunday, June 4, 2006; Page B01
On Monday, June 19, about 4,000 government workers representing more than 50 federal agencies from the State Department to the Commodity Futures Trading Commission will say goodbye to their families and set off for dozens of classified emergency facilities stretching from the Maryland and Virginia suburbs to the foothills of the Alleghenies. They will take to the bunkers in an "evacuation" that my sources describe as the largest "continuity of government" exercise ever conducted, a drill intended to prepare the U.S. government for an event even more catastrophic than the Sept. 11, 2001, attacks.....
zijn dat wapens?quote:Op maandag 19 juni 2006 13:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat dacht je van projectielen die om de aarde worden geschoten. Die blijven heus niet boven de VS of andere landen zweven hoor. En daarmee geef je dus al aan dat het luchtruim boven de atmosfeer vrij is voor iedereen.
Ah tijd voor een voor een complot theorietjequote:Op maandag 19 juni 2006 13:29 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Hmm, vreemd dat deze test samenvalt met de grootste Amerikaanse 'proefevacuatie' voor beleidscontinuïteit in geval van een catastrofe. Op 4 juni was dit nl.al te lezen in de Washington Post:
[..]
http://www.washingtonpost(...)AR2006060201410.html
Propaganda. Je reinste onzin.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:13 schreef Omaha het volgende:
Noord-Korea heeft zijn langeafstandsraket met brandstof gevuld en is nu klaar voor lancering, zo meldt de interneteditie van de New York Times.
Je bent zo stellig, je hebt vast wel bewijs voor deze stelling. Je doet nogal een bewering namelijk.quote:
ja dat zijn wapens worden voor militaire doeleinden gebruikt.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
zijn dat wapens?
van een koreaans verkeersvliegtuigje dat per ongeluk een beetje door Japans luchtruim kruist zullen ze ook echt niet warm gaan draaien, die sturen er een jachtvliegtuig op af (als ze geen contact kunnen krijgen) en verzoeken de piloot vriendelijk de koers te wijzigen
tot er een dreiging vanuit gaat en dan worden ze boos
Saddam heeft banden met Osama Bin laden en massavernietigingswapens. Saddam is een bedreiging voor de Westerse democratie.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:35 schreef Jalu het volgende:
[..]
Je bent zo stellig, je hebt vast wel bewijs voor deze stelling. Je doet nogal een bewering namelijk.
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg bewijs. Of geloof je de media ook niet meer als ze vandaag schrijven dat Nederland vrijdag het voetbal heeft gewonnen.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:37 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Saddam heeft banden met Osama Bin laden en massavernietigingswapens. Saddam is een bedreiging voor de Westerse democratie.
Laat de media eens bewijs leveren dan. Ik geloof weinig van wat de Yankees schrijven.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:42 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg bewijs. Of geloof je de media ook niet meer als ze vandaag schrijven dat Nederland vrijdag het voetbal heeft gewonnen.
Ach ja. Vertel eens: welk belang hebben de Amerikanen om ons over Noord Korea voor te liegen? Er is daar niets te halen, dus het smoesje "het gaat alleen maar om de olie" gaat in ieder geval niet op. Vertel ook eens welk belang de Amerikanen hebben in nog een oorlog tegen een dictator als er toch niets in het betreffende land te halen valt?quote:Op maandag 19 juni 2006 13:44 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Laat de media eens bewijs leveren dan. Ik geloof weinig van wat de Yankees schrijven.
China wat isoleren is altijd handig met het oog op de toekomst.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:46 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ach ja. Vertel eens: welk belang hebben de Amerikanen om ons over Noord Korea voor te liegen? Er is daar niets te halen, dus het smoesje "het gaat alleen maar om de olie" gaat in ieder geval niet op. Vertel ook eens welk belang de Amerikanen hebben in nog een oorlog tegen een dictator als er toch niets in het betreffende land te halen valt?
WELKE - FUCKING - DEMOCRATIE.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:42 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg bewijs. Of geloof je de media ook niet meer als ze vandaag schrijven dat Nederland vrijdag het voetbal heeft gewonnen.
Overigens is elke dictator een bedreiging voor de westerse democratie. Voor velen is het blijkbaar moeilijk om nog enige realiteitszin te bewaren in hun blinde haat voor de Amerikanen.
Boven op Mekka lijkt me een beter plan.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:16 schreef BaajGuardian het volgende:
recht op et witte huis aub.
Ok. Dus je hebt liever een tirannieke dictator?quote:Op maandag 19 juni 2006 13:52 schreef BaajGuardian het volgende:
ja sorry hoor maar ik word zo moe van mensen die in democratie geloven terwijl corporate elite de dienst uitmaakt.
eerst de mafia van de planneet af vegen, hopsa.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Boven op Mekka lijkt me een beter plan.
Ook al goed, maarreh....hebben de Koreanen wel zoveel vuurpijlen ?quote:Op maandag 19 juni 2006 13:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
eerst de mafia van de planneet af vegen, hopsa.
Ja, dat bereik je door Noord Korea aan te vallen...quote:Op maandag 19 juni 2006 13:48 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
China wat isoleren is altijd handig met het oog op de toekomst.
quote:Op maandag 19 juni 2006 13:46 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ach ja. Vertel eens: welk belang hebben de Amerikanen om ons over Noord Korea voor te liegen? Er is daar niets te halen, dus het smoesje "het gaat alleen maar om de olie" gaat in ieder geval niet op. Vertel ook eens welk belang de Amerikanen hebben in nog een oorlog tegen een dictator als er toch niets in het betreffende land te halen valt?
Trouwens; het wordt voor de media ook wel erg moeilijk om bewijs te leveren als jij hun bronnen per definitie als onbetrouwbaar betitelt, enkel omdat de bronnen Amerikaans zijn...
Prima, dan is het dus een goede zaak om te beginnen met Iran en Noord Korea.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
eerst de mafia van de planneet af vegen, hopsa.
geen idee, mischien is een stormfront een beter ideequote:Op maandag 19 juni 2006 13:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ook al goed, maarreh....hebben de Koreanen wel zoveel vuurpijlen ?![]()
Hou toch op zeg.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:55 schreef Jalu het volgende:
[..]
Prima, dan is het dus een goede zaak om te beginnen met Iran en Noord Korea.
haha jij gelooft ook alle propaganda, iran is een modern en prachtig land, korea doet niet mee aan de globalistische kankermarkt, wake the fuck up dombo.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:55 schreef Jalu het volgende:
[..]
Prima, dan is het dus een goede zaak om te beginnen met Iran en Noord Korea.
Kijk eens op de kaart hoe strategisch NK ligt met het oog op China....quote:Op maandag 19 juni 2006 13:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ja, dat bereik je door Noord Korea aan te vallen...
...
I second that.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
haha jij gelooft ook alle propaganda, iran is een modern en prachtig land, korea doet niet mee aan de globalistische kankermarkt, wake the fuck up dombo.
![]()
![]()
Lees: het RTL-4 nieuws nauwgelet volgen.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:59 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ga ff naar buiten, ff geen zin om te praten met mensen die gefcukinghersenspoeld zijn.
Het is toch wel opvallend hoeveel mensen er als jij rondlopen voor wie het allemaal zo zwart/wit is. "De Amerikanen zijn niet goed, dan nog liever moslim-fundamentalisten of stalinisten...". Getuigt niet van veel realiteitszin.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:54 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat de wereld zo werkt? Dat het allemaal zo eerlijk gebeurt? Die goeie Amerikanen toch, die de wereld veilig proberen te maken.
![]()
Noord Koreanen lijden vooral honger omdat hun dictator het geld liever besteed aan wapentuig. En Iran een modern land? Vraag dat even aan de vrouwen die ook graag voetbal willen kijken of zo.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
haha jij gelooft ook alle propaganda, iran is een modern en prachtig land, korea doet niet mee aan de globalistische kankermarkt, wake the fuck up dombo.
![]()
![]()
Ik ga de discussie niet aan verder. Je gelooft maar wat je geloven wilt.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:04 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het is toch wel opvallend hoeveel mensen er als jij rondlopen voor wie het allemaal zo zwart/wit is. "De Amerikanen zijn niet goed, dan nog liever moslim-fundamentalisten of stalinisten...". Getuigt niet van veel realiteitszin.
De Amerikanen zijn geen lieverdjes, bepaald niet zelfs. Maar liever onder Amerikaanse invloed dan onder een stalinistische dictatuur of onder een islamitisch fundamentalistische sharia.
Er zijn genoeg nieuwsbronnen in de wereld, er staat op het dak van mijn huis een schotelantenne die ook Al Jazeerah en weet ik veel wat nog meer allemaal kan ontvangen, als je werkelijk denkt dat het enige nieuws dat ik volg van de grote westerse stations komt dan heb je het wel goed mis.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:00 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Lees: het RTL-4 nieuws nauwgelet volgen.![]()
Ach, zijn de argumenten op?quote:Op maandag 19 juni 2006 14:06 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Ik ga de discussie niet aan verder. Je gelooft maar wat je geloven wilt.
Tip: Al Jazeera is de CNN van de andere kant.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:09 schreef Jalu het volgende:
[..]
Er zijn genoeg nieuwsbronnen in de wereld, er staat op het dak van mijn huis een schotelantenne die ook Al Jazeerah en weet ik veel wat nog meer allemaal kan ontvangen, als je werkelijk denkt dat het enige nieuws dat ik volg van de grote westerse stations komt dan heb je het wel goed mis.
Koop een boek.quote:Feit is wel dat ik meer vertrouwen heb in eender welk persbureau dan alle mogelijke anti-kapitalistische anti-westerse anti-globalistische conspiracy sites die je her en der op het Internet kunt vinden en waar velen in hun eigen bedenksels geloven...
Hou op zeg. Figuren als jij blijven toch maar raaskallen, wat voor argumenten je ook aandraagt.quote:
Je punt is? Er is zoveel meer dan CNN en Al Jazeerah.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:12 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Tip: Al Jazeera is de CNN van de andere kant.
[..]
Ah, want als het in een boek staat is het per definitie niet waar? Misschien moeten de westerse kranten dan maar in boekvorm verschijnen...quote:Koop een boek.
quote:Op maandag 19 juni 2006 14:13 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Hou op zeg. Figuren als jij blijven toch maar raaskallen, wat voor argumenten je ook aandraagt.
Wat is daar eigenlijk mis mee?quote:Op maandag 19 juni 2006 14:16 schreef Jalu het volgende:
[..]
Kijk eens in dit topic, dan zie je raaskallende figuren. Die hopen dat Noord Korea een raket op het Witte Huis afschiet en meer van dat soort ongein.
Beste vraag van het topic.quote:
Wedervraag. Wat is er mis mee als Japan preventief een bom gooit op het Noord Koreaanse lanceercomplex?quote:
Inderdaad, topic kan eigenlijk net zo goed dicht. NWS topics moeten niet vervuild worden door geneuzel wat in TRU thuishoort.quote:
Niets. Vernietig die wapens allemaal alsjeblieft.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:28 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wedervraag. Wat is er mis mee als Japan preventief een bom gooit op het Noord Koreaanse lanceercomplex?
Nou ja, hopen op een gebeurtenis die WO-III zal ontketenen lijkt me niet zo'n gezonde eigenschap.quote:
Utopie, die niet haalbaar is zolang er Kim Jong Il's, Achmedinejad's, Bush's en Sharon's op deze wereld rondlopen. Als je moet kiezen tussen kwaden kies ik liefst de minste van de kwaden. Liever Bush dan Achmedinejad of Kim Jong Il. Liever westerse democratie, ook al is het een zwakke democratie, dan islamitische of stalinistische dictatuur.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:32 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Niets. Vernietig die wapens allemaal alsjeblieft.
Dat is het hem juist... we weten vrij weinig over de preciesie van die raketten! Maar ik denk dat er echt wel serieus stront aan de knikker is!quote:Op maandag 19 juni 2006 10:00 schreef Hallulama het volgende:
Let those boys play with their toys, please, zouden we echt te vrezen hebben voor Noord-Koreaanse raketjes? Waar zit 'm de angst dan in, dat ze daar slechte procedures voor lanceringen hebben, en dat een generaal welke net is gedumpt door zijn vrouw welke er vandoor is met een Amerikaanse matroos de raket met nucleaire lading richting L.A. zal afschieten? Ik begrijp 'm niet helemaal, maar ik begrijp wel meer niet helemaal
Kijk, daar ga je de fout in. De één is (imo) niet kwader dan de ander. Ze gaan allemaal net zo goed over lijken, waar ik zelfs geneigd ben te zeggen dat het regime Bush (waar George W. alleen uitvoerder is) misschien nog wel het minst humaan denkt- en handelt, onder de genoemde dictaturen. Het enige wat we mee hebben inzake regime-Bush, is dat het Westers denkt en dat toevallig in ons straatje past.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:36 schreef Jalu het volgende:
[..]
Utopie, die niet haalbaar is zolang er Kim Jong Il's, Achmedinejad's, Bush's en Sharon's op deze wereld rondlopen. Als je moet kiezen tussen kwaden kies ik liefst de minste van de kwaden. Liever Bush dan Achmedinejad of Kim Jong Il. Liever westerse democratie, ook al is het een zwakke democratie, dan islamitische of stalinistische dictatuur.
Wat een doemdenker ben jijquote:Op maandag 19 juni 2006 14:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nou ja, hopen op een gebeurtenis die WO-III zal ontketenen lijkt me niet zo'n gezonde eigenschap.
quote:
Vooral die eerste ja.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Amerika, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Belgie, Spanje ... pik er maar 1
je weet wel van die landen waar het volk zijn regering kiest dmv de stembus
Dan zou ik toch nog eens de geschiedenisboekjes erop naslaan. Begin maar eens bij Stalin.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:41 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Kijk, daar ga je de fout in. De één is (imo) niet kwader dan de ander.
Dat laatste heb je helemaal gelijk in: het Bush-regime is westers, en dat zijn wij ook. Dat we het niet altijd eens zijn met de handelwijze van het Amerikaanse regime (verre van zelfs) betekent echter nog niet dat we maar moeten overgaan tot verheerlijking van andere verwerpelijke regimes als die van Noord Korea en Iran, en dat is wat er in dit topic wel gebeurt.quote:Ze gaan allemaal net zo goed over lijken, waar ik zelfs geneigd ben te zeggen dat het regime Bush (waar George W. alleen uitvoerder is) misschien nog wel het minst humaan denkt- en handelt, onder de genoemde dictaturen. Het enige wat we mee hebben inzake regime-Bush, is dat hij Westers denkt en dat toevallig in ons straatje past.
Dat zijn schijndemocratieën.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Amerika, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Belgie, Spanje ... pik er maar 1
je weet wel van die landen waar het volk zijn regering kiest dmv de stembus
Het is geen kwestie van verheerlijken, maar simpelweg staan voor boontje komt om zijn loontje. En over verwerpelijke tirannie gesproken: daar zijn met name de VS een goed voorbeeld van!quote:Op maandag 19 juni 2006 14:47 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dan zou ik toch nog eens de geschiedenisboekjes erop naslaan. Begin maar eens bij Stalin.
[..]
Dat laatste heb je helemaal gelijk in: het Bush-regime is westers, en dat zijn wij ook. Dat we het niet altijd eens zijn met de handelwijze van het Amerikaanse regime (verre van zelfs) betekent echter nog niet dat we maar moeten overgaan tot verheerlijking van andere verwerpelijke regimes als die van Noord Korea en Iran, en dat is wat er in dit topic wel gebeurt.
Je maakt je kritiek op het Amerikaanse regime volstrekt ongeloofwaardig als die kritiek omslaat in zo'n verheerlijking van door tirannen geregeerde dictaturen.
De westerse democratie is misschien niet perfect, maar is wel de beste keuze die we hebben.
Simpele voorbeelden:quote:
Ok, dus jij zou liever geregeerd worden door Kim Jong Il of Achmedinejad dan door Bush?quote:Op maandag 19 juni 2006 14:49 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van verheerlijken, maar simpelweg staan voor boontje komt om zijn loontje. En over verwerpelijke tirannie gesproken: daar zijn met name de VS een goed voorbeeld van!
persoonlijk zeg ik vooral Nederland maar wat jij wilquote:
Ja, om eerlijk te zijn wel.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:51 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ok, dus jij zou liever geregeerd worden door Kim Jong Il of Achmedinejad dan door Bush?
Daar wil ik graag even harde bewijzen voor zien.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:51 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Simpele voorbeelden:
Het Amerikaanse kiessysteem is corrupt en de uitkomst representeert nooit de daadwerkelijke keuze van het volk.
Lees jij je eigen ondertitel wel eens?quote:In Nederland wil men een partij als de NVD verbieden, zodat men de NVD geen kans gunt om via de democratische weg een voet aan wal te krijgen.
niet van het hele volk nee, de meerderheeid wintquote:Op maandag 19 juni 2006 14:51 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Simpele voorbeelden:
Het Amerikaanse kiessysteem is corrupt en de uitkomst representeert nooit de daadwerkelijke keuze van het volk.
daar wordt over getwist ja en terecht omdat die een aantal fundamentele mensenrechten (rechten van het kind) willen wijzigen net zoals discriminerende partijen dit soort gezeur over zich heen krijgen.quote:In Nederland wil men een partij als de NVD verbieden, zodat men de NVD geen kans gunt om via de democratische weg een voet aan wal te krijgen.
Zelfde als Hitler, om maar eens een vergelijking te trekken.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:47 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dan zou ik toch nog eens de geschiedenisboekjes erop naslaan. Begin maar eens bij Stalin.
[..]
Ik verheerlijk nergens een dictatuur als Noord-Korea of Iran. Voor mij is het alleen wel allemaal één pot nat, waar de VS het meest schijnheilig is op deze aardkloot met de Zionistische staat op een goede tweede plaats. Word daar wat cynisch van, wat je terugziet aan mijn reacties in dit topic.quote:Dat laatste heb je helemaal gelijk in: het Bush-regime is westers, en dat zijn wij ook. Dat we het niet altijd eens zijn met de handelwijze van het Amerikaanse regime (verre van zelfs) betekent echter nog niet dat we maar moeten overgaan tot verheerlijking van andere verwerpelijke regimes als die van Noord Korea en Iran, en dat is wat er in dit topic wel gebeurt.
Je maakt je kritiek op het Amerikaanse regime volstrekt ongeloofwaardig als die kritiek omslaat in zo'n verheerlijking van door tirannen geregeerde dictaturen.
De westerse democratie is misschien niet perfect, maar is wel de beste keuze die we hebben.
Niemand dwingt je om in een westerse schijndemocratie te blijven wonen hoor; in Iran kunnen ze voor propaganda doeleinden vast wel een Nederlandse asielzoeker gebruiken...quote:
Och, ik kan hier in dit land prima vertoeven hoor. Maak je maar geen zorgen. Ik zal echter weinig ondernemen tegen een overname van een dergelijk regime. Dat is alles.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:56 schreef Jalu het volgende:
[..]
Niemand dwingt je om in een westerse schijndemocratie te blijven wonen hoor; in Iran kunnen ze voor propaganda doeleinden vast wel een Nederlandse asielzoeker gebruiken...
Je punt is?quote:Op maandag 19 juni 2006 14:55 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Zelfde als Hitler, om maar eens een vergelijking te trekken.
[..]
Het spijt me, ik ben er tegen om moslim fundamentalisme via de achterdeur binnen te laten in Europa. Want ik zie religieus fundamentalisme als een gevaar voor elke samenleving, zolang als er in veel landen religieuze fanatici de scepter zwaaien vind ik dat Europa daar zo weinig mogelijk mee te maken moet willen hebben.quote:Ik verheerlijk nergens een dictatuur als Noord-Korea of Iran. Voor mij is het alleen wel allemaal één pot nat, waar de VS het meest schijnheilig is op deze aardkloot met de Zionistische staat op een goede tweede plaats. Word daar wat cynisch van, wat je terugziet aan mijn reacties in dit topic.
Ik had graag gezien dat wij als EU een eigen, meer neutrale positie zouden innemen. Oosterse betrekkingen beter zouden aanhalen. Lijkt mij de beste oplossing, vooral met het oog op de toekomst.
Een economische terugval van de VS zal op den duur plaatsvinden en zal ík in ieder geval geen moment betreuren. Lijkt mij nu zaak meer op die situatie te anticiperen.
Ga die discussie even aan met alle slachtoffers van Hitler, Stalin, Pinochet, Saddam Hussein enz enz. aub.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:57 schreef Bombardier het volgende:
Psst, Jalu. Een dictatuur is zo slecht niet eens hoor.
Dat lijkt mij niet handig, die mensen denken (en dat is logisch) er niet rationeel over na, maar worden in subjectieve zin beïnvloed door hun nare ervaringen.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:00 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ga die discussie even aan met alle slachtoffers van Hitler, Stalin, Pinochet, Saddam Hussein enz enz. aub.
Dat is onzin. De definitie van democratie is dat de wil van de meerderheid wordt uitgevoerd. Als die meerderheid bepaalde standpunten wil verbieden dan is dat juist zeer democratisch.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:57 schreef FuifDuif het volgende:
Vreemd dat mensen het normaal vinden om een democratische ideologie te verenigen met de mogelijkheid om bepaalde standpunten te verbieden. Dat is per definitie NIET democratisch.
En wat wil je daar mee zeggen dan? Dat we dan die fundamentele mensenrechten dus maar door de plee moeten spoelen?quote:En hou op over de fundamentele mensenrechten, want die zijn niet fundamenteel. Sommige mensen hebben daar nu eenmaal schijt aan.
Ergens moeten we wel een tikkeltje blij zijn dat dhr. Stalin ooit geleefd heeft. Is het niet?quote:Op maandag 19 juni 2006 15:00 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ga die discussie even aan met alle slachtoffers van Hitler, Stalin, Pinochet, Saddam Hussein enz enz. aub.
Lolbroek.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:01 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet handig, die mensen denken (en dat is logisch) er niet rationeel over na, maar worden in subjectieve zin beïnvloed door hun nare ervaringen.
Ik zie niet in waarom. Of het moet al zijn dat hij de mede-aanstichter is geweest van wat later de koude oorlog zou worden en zo de technologische vooruitgang van de mensheid flink heeft helpen versnellen...quote:Op maandag 19 juni 2006 15:02 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Ergens moeten we wel een tikkeltje blij zijn dat dhr. Stalin ooit geleefd heeft. Is het niet?![]()
Het is alleen democratisch om die wens in vervulling te laten gaan, maar als dat eenmaal is gebeurd, dan is het per direct ook geen democratie meer, omdat een marginale groep niet de eigen belangen mag verkondigen en verdedigen. Dan is het geen democratie, maar een dictatuur van de meerderheid!quote:Op maandag 19 juni 2006 15:02 schreef Jalu het volgende:
Dat is onzin. De definitie van democratie is dat de wil van de meerderheid wordt uitgevoerd. Als die meerderheid bepaalde standpunten wil verbieden dan is dat juist zeer democratisch.
Wat mij persoonlijk betreft liever niet, maar er is geen universele reden om dat met man en macht tegen te houden. Ik word altijd wat moe van het poneren van de rechten van de mens als universele rechten. Dat zijn het simpelweg niet.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:02 schreef Jalu het volgende:
En wat wil je daar mee zeggen dan? Dat we dan die fundamentele mensenrechten dus maar door de plee moeten spoelen?
Ietsje terug nog.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:04 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom. Of het moet al zijn dat hij de mede-aanstichter is geweest van wat later de koude oorlog zou worden en zo de technologische vooruitgang van de mensheid flink heeft helpen versnellen...
Hoezo? Moet je iemand die reeds vijf keer door allochtonen is beroofd laten meebeslissen over het allochtonenbeleid waar ook zoveel goede allochtonen mee te maken krijgen?quote:
Gegoochel met termen, want letterlijk gezien is dat precies wat democratie is natuurlijk. Je kunt nu eenmaal nooit iedereen tevreden stellen.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:05 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
een dictatuur van de meerderheid!
[..]
Dat zijn ze dus wel. Dat hebben we namelijk met z'n allen zo afgesproken in het kader van de VN.quote:Wat mij persoonlijk betreft liever niet, maar er is geen universele reden om dat met man en macht tegen te houden. Ik word altijd wat moe van het poneren van de rechten van de mens als universele rechten. Dat zijn het simpelweg niet.
Ah, dus je moet de negatieve kanten maar negeren omdat er nu eenmaal ook positieve kanten zijn?quote:Op maandag 19 juni 2006 15:06 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hoezo? Moet je iemand die reeds vijf keer door allochtonen is beroofd laten meebeslissen over het allochtonenbeleid waar ook zoveel goede allochtonen mee te maken krijgen?
Nu hebben we een genuanceerde Hitler. Ik ben benieuwd waar de teller van onze hedendaagse equivalent op staat.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:09 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ah, dus je moet de negatieve kanten maar negeren omdat er nu eenmaal ook positieve kanten zijn?
Hitler vond de autosnelweg uit, dus we moeten maar vergeten dat hij zes miljoen mensen heeft vergast.
Dat klopt, maar daardoor dien je gemarginaliseerde groepen te beschermen. Een pure democratie is dus ook niet gewenst naar mijn mening. En ik vind dat een partij als de NVD ook die bescherming moet krijgen.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:08 schreef Jalu het volgende:
[..]
Gegoochel met termen, want letterlijk gezien is dat precies wat democratie is natuurlijk. Je kunt nu eenmaal nooit iedereen tevreden stellen.
Dat we met zijn allen regel A afspreken, betekent natuurlijk niet dat regel A universeel is. En het betekent al helemaal niet dat een ieder het er mee eens moet zijn.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:08 schreef Jalu het volgende:
Dat zijn ze dus wel. Dat hebben we namelijk met z'n allen zo afgesproken in het kader van de VN.
Hij verloste de Russen(samen met Lenin) van de dictatuur van de tsaren. Om zo zelf de positie van de tsaar in te kunnen nemen als dictator. Zoiets bedoel je?quote:
Niet om het één of ander, maar met name de hoge piefen rondom Hitler zijn verantwoordelijk voor al die ellende. Niet op de man spelen.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:09 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ah, dus je moet de negatieve kanten maar negeren omdat er nu eenmaal ook positieve kanten zijn?
Hitler vond de autosnelweg uit, dus we moeten maar vergeten dat hij zes miljoen mensen heeft vergast.
Nee hij veegde een stoute Duitse meneer in het gezicht, zodat de slagkracht en het opportunisme van die meneer flink afnam en later zelfs diezelfde boze meneer een staaf TNT in z'n reet duwde.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:12 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hij verloste de Russen van de dictatuur van de tsaren. Om zo zelf de positie van de tsaar in te kunnen nemen als dictator. Zoiets bedoel je?
Als het niveau te hoog is voor je, dan ben je vrij om te vertrekken hoorquote:Op maandag 19 juni 2006 15:13 schreef Monidique het volgende:
Dit gaat toch nergens over? Als je wilt beweren dat Stalin vergelijkbaar is met welke willekeurige mens dan ook, dan is daar vast wel ruimte voor in een ander, eigen topic. Bush zou ik overigens wel stalinistische trekjes toe willen schrijven, hoor, maar over 't geheel genomen zijn ze niet vergelijkbaar, en leven wij hier in een democratie, is het hier beter leven dan in Iran, is Noord-Korea een rotland om in te leven, heb ik drie keer 'leven' gebruikt in evenzoveel bijzinnen en gaat het nu echt werkelijk nergens over.
Oef. Nu gaat het inderdaad helemaal nergens meer over...quote:Op maandag 19 juni 2006 15:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Niet om het één of ander, maar met name de hoge piefen rondom Hitler zijn verantwoordelijk voor al die ellende. Niet op de man spelen.
Een paar jaar eerde deelde hij Polen nog eerlijk met diezelfde Duitse meneer...quote:Op maandag 19 juni 2006 15:15 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Nee hij veegde een stoute Duitse meneer in het gezicht, zodat de slagkracht en het opportunisme van die meneer flink afnam en later zelfs diezelfde boze meneer een staaf TNT in z'n reet duwde.
Het niveau is niet te hoog, het is bedroevend en het vervuilt dit topic. Daarnaast is het natuurlijk niet gemeend, maar slechts bedoelt om interessant te doen. Fine, maar dat zou wat mij betreft dus wel in een ander topic kunnen.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:15 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Als het niveau te hoog is voor je, dan ben je vrij om te vertrekken hoor.
Wat is het verschil met Bush en zijn ziekelijke drang om die valse democratie en verwerpelijke kapitalisme op te leggen aan anderen? Weg met dat zwijn!quote:Op maandag 19 juni 2006 15:17 schreef Jalu het volgende:
[..]
Een paar jaar eerde deelde hij Polen nog eerlijk met diezelfde Duitse meneer...
Nee, we zijn beter af in een wereld geregeerd door dictators...
Waarom zou het niet gemeend zijnquote:Op maandag 19 juni 2006 15:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het niveau is niet te hoog, het is bedroevend en het vervuilt dit topic. Daarnaast is het natuurlijk niet gemeend, maar slechts bedoelt om interessant te doen. Fine, maar dat zou wat mij betreft dus wel in een ander topic kunnen.
Hee, misschien moet jij het eens hoogstpersoonlijk proberen in Iran en/of Noord Korea. Als je met hangende pootjes terugkomt voeren we deze discussie opnieuw.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:15 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Als het niveau te hoog is voor je, dan ben je vrij om te vertrekken hoor.
En waar het wel of niet goed leven is, is persoonlijk.
Waarom zou ik met hangende pootjes terugkomen? Het is er lekker warm en je wordt niet geconfronteerd met onnodig naakt.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:19 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hee, misschien moet jij het eens hoogstpersoonlijk proberen in Iran en/of Noord Korea. Als je met hangende pootjes terugkomt voeren we deze discussie opnieuw.
Hoezo een ongelofelijke discussiequote:Op maandag 19 juni 2006 15:28 schreef Black_Tulip het volgende:
Wat is dit een ongelofelijke discussie geworden.. Ik ga even met open mond aan de zijlijn staan toekijken.
waaorm kijk je uberhaupt naar die brainwash zenders.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:43 schreef KingSjra het volgende:
Als mensen ingaan op "onzinnige reacties" word zo'n forum snel vuil en onoverzichtelijk!
Maar even terug naar het verhaal: CNN, RTLnieuws e.d. melden niets over een gestarte proef.
nee de proef is nog niet gestart, er gaan geruchten dat ze er 1 zouden starten, daar is men het niet zo mee eens (mits die over japans grondgebied vliegt)quote:Op maandag 19 juni 2006 15:43 schreef KingSjra het volgende:
Als mensen ingaan op "onzinnige reacties" word zo'n forum snel vuil en onoverzichtelijk!
Maar even terug naar het verhaal: CNN, RTLnieuws e.d. melden niets over een gestarte proef.
Moet je dan van prisonplanet en dat soort onzin je info krijgen??quote:Op maandag 19 juni 2006 15:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
waaorm kijk je uberhaupt naar die brainwash zenders.
Nu ga ik toch in op deze reactie! Ik laat me niet brainwashen o.i.d. ik geloof in een ideaal! En noem mij dan ook maar een zender op waar ik de lancering kan zien van die raket!quote:Op maandag 19 juni 2006 15:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
waaorm kijk je uberhaupt naar die brainwash zenders.
je kunt geloven wat je wilt maat, maar we worden allemaal genaaid, het is een dubelle realiteit.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:47 schreef KingSjra het volgende:
[..]
Nu ga ik toch in op deze reactie! Ik laat me niet brainwashen o.i.d. ik geloof in een ideaal! En noem mij dan ook maar een zender op waar ik de lancering kan zien van die raket!
Misschien hangt er wel een UAV boven zodat we live kunnen kijken via de schotelquote:Op maandag 19 juni 2006 15:54 schreef sp3c het volgende:
hij is nog helemaal niet gelanceerd en zelfs als dat wel zo is denk ik niet dat daar veel camera crews bij zullen zijn ... maar misschien heeft de staatstelevisie van de volksrepubliek 1 van zijn 2 camera's beschikbaar
op wie wil jij dat die raket knaltquote:Op maandag 19 juni 2006 15:54 schreef sp3c het volgende:
hij is nog helemaal niet gelanceerd en zelfs als dat wel zo is denk ik niet dat daar veel camera crews bij zullen zijn ... maar misschien heeft de staatstelevisie van de volksrepubliek 1 van zijn 2 camera's beschikbaar
watquote:Op maandag 19 juni 2006 15:57 schreef KingSjra het volgende:
Zou technisch vrijwel onmogelijk zijn!
Kut hé?! En nu gaan ze ook nog onderhandelen met Iranquote:Op maandag 19 juni 2006 15:58 schreef BaajGuardian het volgende:
ach man er gebeurd toch niks, geen ene hol, er gebeurt nooit een hol nergens... bah
ik zou graag willen dat hij helemaal niet knalt?quote:Op maandag 19 juni 2006 15:55 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
op wie wil jij dat die raket knalt
dat houdtie tien minuten vol en daarna staat hij in brand maar satteliet zou misschien een optie zijnquote:Op maandag 19 juni 2006 15:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Misschien hangt er wel een UAV boven zodat we live kunnen kijken via de schotel![]()
Ze gaan toch niet nuken ofzo, alleen maar een "lege" raket testen.quote:Op maandag 19 juni 2006 16:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat houdtie tien minuten vol en daarna staat hij in brand maar satteliet zou misschien een optie zijn
Moeten ze 'm wel zien natuurlijk...quote:Op maandag 19 juni 2006 16:14 schreef sp3c het volgende:
nee er zal uberhaupt geen explosieve lading meegaan voor een test neem ik aan maar als er een vliegtuigje boven hun top secret lanceerinstallatie hangt zullen ze er op gaan schieten denk ik
je hebt nog teveel laten staanquote:Op maandag 19 juni 2006 15:41 schreef sp3c het volgende:
wat onzin verwijderd
dat klopt verder wordt je ook niet met eten geconfronteerd od TV of internet want dat is er allemaal nietquote:Op maandag 19 juni 2006 15:20 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Waarom zou ik met hangende pootjes terugkomen? Het is er lekker warm en je wordt niet geconfronteerd met onnodig naakt.
de brandstof tast de raket aan en met het leeg pompen zal de raket wel beschadigd rakenquote:Op maandag 19 juni 2006 15:56 schreef MouseOver het volgende:
Misschien heb ik er overheen gelezen... maar wat is nu precies het punt waarom die raket niet weer leeggepompt kan worden
Goed gelukte foto's, die zie je niet vaak. Van dat land.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:16 schreef Dementor het volgende:
Noord Korea is een pauperland.
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?s=19143927f4ef9c7ba21d361dcd8ef40d&t=82755&page=1
Vijf minuten? Er zit iets meer dan 3 uur tussenquote:Op maandag 19 juni 2006 21:33 schreef sp3c het volgende:
joh als hij afgevuurd is dan wordt dat wel gepost hier, hoef je niet om de vijf minuten naar te vragen
SMS nu NUKE ON naar 0900-KOREA, en je bent direct op de hoogte van de laatste ontwikkelingen!quote:Op maandag 19 juni 2006 21:33 schreef sp3c het volgende:
joh als hij afgevuurd is dan wordt dat wel gepost hier, hoef je niet om de vijf minuten naar te vragen
Je maakt er een grapje over.. maar met Irak was dat echt zo.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:50 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
SMS nu NUKE ON naar 0900-KOREA, en je bent direct op de hoogte van de laatste ontwikkelingen!
(¤1,80 p.o.b)
Fuckin' hell, bestond dat?quote:Op maandag 19 juni 2006 21:56 schreef opinionr het volgende:
[..]
Je maakt er een grapje over.. maar met Irak was dat echt zo.
Ik was toen nog zo gek om me aan te melden ook.
Kreeg ik midden in de nacht een sms'je.. tv aan.. 2 uur lang cnn zitten kijken.
Ernstig
Maar dat was toen toch dat kleine aanvalletje op die kroeg?? Dan was het wel een miskoop geweest....quote:Op maandag 19 juni 2006 21:56 schreef opinionr het volgende:
[..]
Je maakt er een grapje over.. maar met Irak was dat echt zo.
Ik was toen nog zo gek om me aan te melden ook.
Kreeg ik midden in de nacht een sms'je.. tv aan.. 2 uur lang cnn zitten kijken.
Ernstig
Hij is al lang geland man;quote:Op maandag 19 juni 2006 21:01 schreef FuifDuif het volgende:
En is dat ding nù dan eindelijk eens afgevuurd? Ik zit al klaar met de popcorn.
Het bestond ja.quote:
quote:Irak SMS
Uitgegeven: 19 maart 2003 14:18
Laatst gewijzigd: 19 maart 2003 14:26
Wil je weten wanneer de aanval op Irak begint? Abonneer je nu op onze Irak SMS service en wij alarmeren je wanneer Irak wordt aangevallen. Stuur 'Irak' naar 2233 en je krijgt direct een SMS als de oorlog begint.
Deze service is eenmalig en kost in totaal ¤ 1,10.
quote:
Voor mij was het vooral interesse in de wereld situatie.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]Echt, waaróm? Dit riekt wel naar oorlogsgeil gedrag...
Dan zou de raket ondertussen volgens onze westers experts toch allang uit elkaar gevallen moeten zjin door de corrosieve werking van de raketbrandstof.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hmm hij is nog steeds niet gelanceerd ben benieuwd
ik denk niet dat dat met een dag gebeurd isquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zou de raket ondertussen volgens onze westers experts toch allang uit elkaar gevallen moeten zjin door de corrosieve werking van de raketbrandstof.
quote:http://www.bnr.nl/ShowNieuwsArtikel.asp?Context=N%7C2%2C0&src=redactie&id=2815
Lancering Noord-Koreaanse raket onzeker
Het is niet zeker dat Noord-Korea een intercontinentale raket gaat lanceren.
Dat hebben hoge Zuid-Koreaanse functionarissen dinsdag gezegd.
Woordvoerder Woo Sang-Ho van de Zuid-Koreaanse regeringspartij Uri zei dat hoge veiligheidsfunctionarissen vraagtekens zetten bij mediaberichten dat Noord-Korea op zeer korte termijn een raket wil lanceren.
'Onder de huidige omstandigheden is het moeilijk te voorspellen of Noord-Korea wel of niet een raket zal afvuren', aldus Woo. Hij riep media op zich te onthouden van overdreven berichten
Ik moest lachenquote:Hij riep media op zich te onthouden van overdreven berichten
Ja, op dezelfde zender waar je het verrijken van weapon-graded uranium rechtstreeks kun volgenquote:
Ik heb de video niet gezien, maar deze bewering is echt te dom voor woorden.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:47 schreef el_hombre het volgende:
Amerika een erger land om te leven dan Noord-Korea
Gewoon effe klickenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:11 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik heb de video niet gezien, maar deze bewering is echt te dom voor woorden.
siiiick.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:47 schreef el_hombre het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-6951629397402742053&q=north+korea
Dit is een aanrader voor iedereen die een beetje in Noord-Korea is geintreseerd of er wat meer over wil leren.
Amerika een erger land om te leven dan Noord-Korea
Goed artikelquote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:13 schreef zakjapannertje het volgende:
North Korea — Creating a Successful Diplomatic Sequence
By Jim Leach | Tuesday, June 20, 2006
North Korea has started rattling its nuclear weapons once again. Jim Leach, one of the most thoughtful members of the U.S. congress and a senior member of the House International Relations Committee explores the importance of continuing talks with North Korea. He also calls for a visit by a Presidential envoy to make progress in solving the North Korea nuclear issue.
Ja inderdaad en dat zou opzich wel een goede reden zijn om het land aan te vallen en de regimie omver te gooien en zo de burgers van dat land van nog meer ellende te besparen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:25 schreef opinionr het volgende:
Als je wil weten hoe afschuwlijk het er aan toe gaat daar moet je dit boek maar eens lezen:
http://www.arkboeken.nl/s(...)roduct_id=0000000794
Noord-Korea is vele malen erger dan Iran.
Japan doet niet meer aan aanvallenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:40 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Ja inderdaad en dat zou opzich wel een goede reden zijn om het land aan te vallen en de regimie omver te gooien en zo de burgers van dat land van nog meer ellende te besparen.
Als dat klote land China nu ook even meehielp om ze aan te vallen en de EU en de VS, japan etc etc en dat als de reden zouden aanvoeren om oorlog te voeren, heb je mijn zegen.
Toch jammer, ik ben wel toe aan een schitterend mondiaal conflictquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:52 schreef Omaha het volgende:
Antiraketsysteem VS actief tegen Noord-Korea
Het Amerikaanse leger heeft een nieuw antiraketsysteem uit de testfase gehaald en operatief gemaakt. Het systeem zou een eventuele Noord-Koreaanse testraket uit de lucht kunnen halen.
[elsevier]
Ze hebben het ooit ook gedaan dus zeg nooit nooit.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:48 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Japan doet niet meer aan aanvallen![]()
Ze hebben na WOII een wet gemaakt waardoor ze alleen kunnen aanvallen als ze aangevallen zijn. Daarom moest er laatst ook helemaal moeilijk gedaan worden om Japanse soldaten naar Irak te sturen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:57 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Ze hebben het ooit ook gedaan dus zeg nooit nooit.
Soms moeten ze wel ookal willen ze niet.
Hebben ze dat nog gedaan dan of niet?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:59 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ze hebben na WOII een wet gemaakt waardoor ze alleen kunnen aanvallen als ze aangevallen zijn. Daarom moest er laatst ook helemaal moeilijk gedaan worden om Japanse soldaten naar Irak te sturen.
volgens mij wel...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:11 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Hebben ze dat nog gedaan dan of niet?
Zullen wel hele strenge regels aan verbonden zijn zoals dat ze alleen mogen assisteren bij puur humanistische projecten aldaar.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:15 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
En wat was dan hun beredenering waarmee ze het goed hebben gekeurd?
Iets met de VN blabla. En ze gingen naar dezelfde luizenleven-provincie als de Nederlanders geloof ik, dus niet niet naar de Triangle of Death ofzo.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:15 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
En wat was dan hun beredenering waarmee ze het goed hebben gekeurd?
Telegraafquote:Amerikaans raketschild acuut operationeel
VS ’klaar’ voor dreigementen Noord-Korea
Van onze correspondent
NEW YORK, woensdag
De Verenigde Staten hebben eerder dan gepland een nieuw antiraketsysteem operationeel gemaakt. Het raketschild werd vorige week uit de testfase gehaald in verband met de mogelijke lancering van een intercontinentale Noord-Koreaanse raket.
Voor de kust van Noord-Korea patrouilleren inmiddels twee Amerikaanse marineschepen, die als taak hebben de eerste signalen van een eventuele lancering onmiddellijk door te geven aan een commandocentrum in de VS. Het nieuwe raketschild bestaat uit lange- en middellangeafstandsraketten, die potentiele gevaarlijke objecten in het luchtruim kunnen onderscheppen.
In Washington bevestigde een hoge regeringsfunctionaris aan de Amerikaanse krant The Washington Post dat het systeem actief is gemaakt in verband met de mogelijke militaire dreiging vanuit NoordKorea. „Het is goed er klaar voor te zijn”, aldus de functionaris die anoniem wilde blijven.
De VS werken al jaren aan een hightech raketafweersysteem. Tot nog toe kende het miljardenproject enkele forse tegenslagen doordat bij testen de onderschepping van zogenaamde vijandelijke raketten niet altijd even vlekkeloos verliep. Critici van het raketschild, waaronder veel Democratische Congresleden, noemen het afweersysteem „zo lek als een mandje”.
Afgelopen zondag werd bekend dat Noord-Korea een raket van het type Taepodong-2 met brandstof had gevuld voor een testvlucht. De Taepodong-2 kan Alaska bereiken, waardoor voor het eerst Amerikaans grondgebied zou worden bedreigd door het regime in Pjongjang.
Overdreven
Volgens de Zuid-Koreaanse veiligheidsdienst loopt het allemaal echter niet zo’n vaart. Regeringsfunctionarissen in Seoel noemden gisteren de berichten in de media over de militaire ambities van hun noorderbuur „overdreven”. De Zuid-Koreaanse inlichtingendienst meent dat de raket, die naar een lanceringsplatform aan de oostkust van het land is overgebracht, niet geheel gevuld is met brandstof wegens gebrek aan brandstoftanks in die regio.
Australië heeft inmiddels gedreigd met diplomatieke sancties als Noord-Korea doorgaat met de lancering. In Parijs riepen VN-secretarisgeneraal Kofi Annan en de Franse premier Dominique de Villepin Pjongjang op te luisteren naar de signalen vanuit de hele wereld, waarin een eventuele lancering van een intercontinentale raket zwaar wordt afgekeurd.
De VS benadrukten juist de betrekkingen met NoordKorea te willen normaliseren. Het zou daarom volgens Washington verstandig zijn als het totalitaire regime afziet van de lancering en terugkeert aan de onderhandelingstafel
quote:'Noord-Korea wil met VS praten over raketproef'
Uitgegeven: 21 juni 2006 07:25
SEOUL - Noord-Korea wil met de Verenigde Staten om de tafel gaan zitten om de spanningen over een mogelijke Noord-Koreaanse raketproef te verminderen. Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap woensdag na een telefoongesprek met de Noord-Koreaanse plaatsvervangend ambassadeur bij de Verenigde Naties, Han Song-rol.
"We weten dat de VS bezorgd zijn over onze raketlancering", aldus Han. "Ons standpunt is om de situatie door gesprekken op te lossen". Hij benadrukte dat Noord-Korea als soevereine staat het recht heeft om raketten "te ontwikkelen, te gebruiken en te exporten".
Amerikaanse functionarissen hebben gezegd dat er bewijs is dat het stalinistische Noord-Korea een intercontinenale raket, de Taepodong-2, wil gaan lanceren. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice noemde dit eerder zeer ernstig.
Marineschepen
Amerikaanse marineschepen voor de kust met Noord-Korea zouden inmiddels een nieuw antiraketsysteem in stelling hebben gebracht die delangeafstandraket onschadelijk moet maken na een lancering.
Noord-Korea testte in 1998 voor het laatst een raket. Toen vuurde het land een Taepodong-1-raket af die over Japan vloog en in de Stille Oceaan belandde. De Taepodong-2-raket zou een veel verder bereik van maximaal 4300 kilometer hebben
wat ik niet snap is waarom ze de airborne laser niet gebruiken zover ik het mee gekregen heb was dat het enige systeem wat fatsoenlijk werktequote:
Daar zijn toch nog geen tests van geweest.quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat ik niet snap is waarom ze de airborne laser niet gebruiken zover ik het mee gekregen heb was dat het enige systeem wat fatsoenlijk werkte
nee die is al een paar keer getest en redelijk succesvol.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:37 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Daar zijn toch nog geen tests van geweest.
En in die Noord-Koreaanse raket zit waarschijnlijk ook geen target-designatorAmerika had die zooi beter thuis kunnen laten, want nu worden ze waarschijnlijk vernederd met hun 100en miljarden projectje.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 07:37 schreef Kadesh het volgende:
De Zuid-Koreaanse inlichtingendienst meent dat de raket, die naar een lanceringsplatform aan de oostkust van het land is overgebracht, niet geheel gevuld is met brandstof wegens gebrek aan brandstoftanks in die regio.
Dit is wat Wiki er over zegt:quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee die is al een paar keer getest en redelijk succesvol.
Ook al was 'ie in de lucht getest zou het nog niet veel helpen, want dat raketje van NK is volgens mij geen TBM.quote:The Airborne Laser (ABL) weapons system, designated YAL-1A, is a megawatt class chemical oxygen iodine laser (COIL) primarily designed to shoot down theatre ballistic missiles (TBMs) similar to the Scud while in boost phase. The laser system is fitted to a heavily modified Boeing 747-400F freighter and is still in the test period. The laser has been test fired on the ground but not yet in flight.
Bron.quote:The current plan calls for a prototype ABL to attempt shoot down of a test missile in 2008, delaying the final production design until after this test. The MDA says this is to allow design changes based on data acquired during the test. In essence it delays the ABL attaining operational capability for several years.
Weet je die titel nog van die docu??quote:waar jij het over hebt is idd die raket tegen raket testen en die blijken nogal "oneerlijk"verlopen te zijn.
was laatst een mooie docu over op NL 1
"Oneerlijk" is niet helemaal het goede woord, alleen waren de omstandigheden ideaal en was er alsnog maar 50% succes over de hele serie gemeten.quote:waar jij het over hebt is idd die raket tegen raket testen en die blijken nogal "oneerlijk"verlopen te zijn.
was laatst een mooie docu over op NL 1
nee was 2 weken geleden volgensmij op een maandagquote:Op woensdag 21 juni 2006 12:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dit is wat Wiki er over zegt:
[..]
Ook al was 'ie in de lucht getest zou het nog niet veel helpen, want dat raketje van NK is volgens mij geen TBM.
En ietsjes verder:
[..]
Bron.
[..]
Weet je die titel nog van die docu??![]()
http://www.refdag.nl/arti(...)26ndash%3BKorea.htmlquote:Rusland waarschuwt Noord–Korea
MOSKOU (ANP/RTR/AFP) – Rusland heeft het communistische Noord–Korea gewaarschuwd geen raket te lanceren. Moskou vindt de voorgenomen lancering van een nieuw type langeafstandsraket ongewenst.
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken ontbood donderdag de Noord–Koreaanse ambassadeur in Moskou om de Russische zorgen over te brengen. De diplomaat kreeg te horen dat een testlancering niet slim zou zijn.
Moskou vindt elke stap ongewenst die de regionale stabiliteit kan bedreigen. Ook zou de lancering de zoektocht naar een oplossing voor het nucleaire probleem op het Koreaanse schiereiland gecompliceerder maken, blijkt uit een verklaring van het ministerie.
Ook China maakt zich grote zorgen over de internationale spanningen rond een mogelijke raketproef van Noord–Korea. Peking riep Noord–Korea en de Verenigde Staten op meer stappen te ondernemen om tot vermindering van de spanningen te komen.
De Amerikaanse ambassadeur bij de Verenigde Naties, John Bolton, liet eerder deze week weten dat zijn land geen enkele behoefte heeft aan een rechtstreeks gesprek met de Noord–Koreanen. Hij reageerde op berichten dat het regime in Pyongyang met de Amerikanen over de kwestie wil overleggen.
Amerikaanse functionarissen hebben gezegd dat er bewijs is dat Noord–Korea een intercontinentale raket, de Taepodong–2, wil gaan lanceren. De Japanse minister van Buitenlandse Zaken, Taro Aso, zei dat als Noord–Korea de raket daadwerkelijk lanceert, dit niet het einde mag betekenen van het zeslandenoverleg over de nucleaire ambities van Pyongyang. Bij die gesprekken zijn de beide Korea’s, Rusland, de Verenigde Staten, Japan en China betrokken.
Volgens het Zuid–Koreaanse ministerie van Defensie is de lancering niet snel te verwachten. Een hooggeplaatse functionaris meldde dat er de afgelopen dagen in Noord–Korea geen verdere voorbereidingen zouden zijn getroffen.
Het Noord–Koreaanse persbureau KCNA uitte harde woorden aan het adres van Washington. KCNA liet weten dat de Amerikanen steeds vaker het Noord–Koreaanse luchtruim met spionagevluchten schenden. Het persbureau stelde dat daardoor de kans toeneemt op een confrontatie tussen beide landen.
Volgens mij waren de Amerikanen en Z-Koreanen er toch ietsjes eerder bijquote:Op donderdag 22 juni 2006 21:22 schreef zakjapannertje het volgende:
Russia shows the way:
[..]
http://www.refdag.nl/arti(...)26ndash%3BKorea.html
ze kunnen precies zien waar die staat en wanneer die de lucht in gaat, appeltje eitje om hem neer te halen lijkt me toch?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 08:37 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Volgens mij waren de Amerikanen en Z-Koreanen er toch ietsjes eerder bij![]()
Tja, die ABL gaat volgens mij ook niet werken, dan zul je een enorme vloot moeten opbouwen van die krengen óf precies moeten weten waar en wanneer ze iets van die meuk de lucht in gaan sturen. Maar stel dat-ie zou werken maakt 't toch niet uit of het een TBM is of niet? Dingen hebben zo'n range dat het vluchtpatroon gelijksoortig zal zijn, en wat voor raket je neerschiet maakt ook niet zoveel uit.
Ja want in Iraq is de zandbak bijna leeg.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:02 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
Volgens mij vindt de VS dit allemaal wel prima, eindelijk eens een serieuse oefening.
voor guerrilla warfare heb je niets aan al je high tech equipmentquote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:08 schreef Chou het volgende:
[..]
Ja want in Iraq is de zandbak bijna leeg.
Het enige wat daar nu nog heerst zijn de sluipers en explosieven.
Dat leger is ook nergens gewenst, zijn ze zeker nog steeds niet achter?
Dus hadden ze dat geld aan hun eigen volk kunnen besteden of misschien wel aan Noord Korea kunnen schenken, die hebben dat geld harder nodig.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:11 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
voor guerrilla warfare heb je niets aan al je high tech equipment
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 08:37 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Volgens mij waren de Amerikanen en Z-Koreanen er toch ietsjes eerder bij![]()
of ze hadden het aan de fok community kunnen schenkenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:16 schreef Chou het volgende:
[..]
Dus hadden ze dat geld aan hun eigen volk kunnen besteden of misschien wel aan Noord Korea kunnen schenken, die hebben dat geld harder nodig.
Je bedoelt ze hadden Irak ook gewoon kunnen kopen?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:28 schreef Chou het volgende:
Op dit moment kost de oorlog in Iraq: $290,628,255,195
Laat ze maar eens iets goeds doen met zo'n groot bedrag inplaats van nog meer te vernietigen.
Wie zaait zal oogsten.
Moet je dus een kist "oneindig" lang op een bepaalde plek hebben hangen. En bij een werkelijke oorlog weet je niet precies waar elke raket staat hoor.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:02 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
ze kunnen precies zien waar die staat en wanneer die de lucht in gaat, appeltje eitje om hem neer te halen lijkt me toch?
Volgens mij vindt de VS dit allemaal wel prima, eindelijk eens een serieuse oefening.
die grote IBM's weten ze toch wel te staan?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:58 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Moet je dus een kist "oneindig" lang op een bepaalde plek hebben hangen. En bij een werkelijke oorlog weet je niet precies waar elke raket staat hoor.
USA koopt alleen met andermans bloedquote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:54 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Je bedoelt ze hadden Irak ook gewoon kunnen kopen?![]()
Vergeet de hulp van Rusland niet.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:00 schreef mr.marcus het volgende:
de verenigde staten is zooo evil, dat ze gewoon Europa zo'n 60 jaar geleden hebben aangevallen
Voor NK gaat dat wel op, op dit moment. Maar goed, het is een vrij groot land wie zegt dat ze niet ergens wat silo's hebben? En dan zijn er nog tientallen factoren waar rekening mee gehouden moet worden, de kans dat zo'n ABL wat raketten tegenhoudt is vrij klein.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:59 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
die grote IBM's weten ze toch wel te staan?
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:59 schreef Chou het volgende:
[..]
USA koopt alleen met andermans bloed
( Bedank ze maar voor het vernietigen van de oliemarkt)
Olie heeft meer nut dan alleen maar brandstof en nee ik ben gewoon reëel.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:10 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
met het verkeerde been uit bed gestapt?
Nu ga ik hier absoluut niet roepen dat de VS de goeien zijn, maar iets meer nuance mag toch wel? En van mij mag die oliemarkt compleet in elkaar kieperen hoor, geen problemen mee.
nou...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:20 schreef -skippybal- het volgende:
Uhm, die raket gaat niet meer vliegen hé???![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)rd-Korea_bombardeertquote:Democraten willen dat Bush raket Noord-Korea bombardeert
Van onze correspondent Jan Tromp
NEW YORK - Bombardeer de nieuwe, Noord-Koreaanse langeafstandsraket als het land niet ophoudt met de voorbereidingen voor een testvlucht. Deze opmerkelijke oproep aan president Bush komt van twee bewindslieden uit het kabinet van de voormalige president Clinton.
‘We geloven dat diplomatie de huidige situatie had kunnen voorkomen. Maar diplomatie heeft gefaald en we kunnen nu niet stilzitten en de dodelijke dreiging zich volledig laten ontwikkelen.’ Aldus William Perry en Ashton Carter, onder Clinton minister respectievelijk onderminister van Defensie, in een stuk in The Washington Post van donderdag.
Sinds vorige week is in Japan en de VS grote onrust ontstaan over Noord-Koreaanse voorbereidingen voor een testvlucht met de Taepodong-2. Deze raket, die geschikt is om atoomkoppen te vervoeren, zou de Amerikaanse westkust kunnen bereiken. Volgens de Amerikaanse spionagediensten zou de raket op een lanceerbasis aan de Noord-Koreaanse oostkust onlangs met brandstof zijn gevuld en technisch nagenoeg klaar zijn voor lancering.
Noord-Korea testte voor het laatst een raket in 1998. Een jaar later stemde het land in met stopzetting van proeven, maar ging voort met de ontwikkeling van een kernwapenprogramma. Aangenomen wordt dat het land beschikt over zes tot acht atoombommen. Internationale onderhandelingen onder leiding van China over nucleaire ontwapening stagneren.
Perry en Carter schrijven nu: ‘Als Noord-Korea de lancering verder voorbereidt, moeten de VS het voornemen duidelijk maken de Taepodong-raket aan te vallen en te vernietigen, nog voordat ze gelanceerd kan worden.’
In Alaska en Californië zijn raketten opgesteld die vijandelijke raketten moeten kunnen onderscheppen. Maar het systeem is niet beproefd. ‘Wachten totdat de Noord-Koreaanse raket is afgeschoten, is te riskant’, menen Perry en Carter.
Een precisieaanval met een kruisraket kan de schade in Noord-Korea beperkt houden, schrijven ze. Maar ze erkennen dat politieke risico’s verbonden zijn aan de operatie: Zuid-Korea zal zich ertegen verzetten, de reactie van Noord-Korea zou furieus kunnen zijn.
‘Het is een moeilijke beslissing voor president Bush’, aldus de twee Democraten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |