Bronquote:Noord-Korea zou maandag een langeafstandsraket af willen vuren. Het wapen zou 10.000 kilometer kunnen vliegen en de Amerikaanse staat Alaska kunnen bereiken.
Uit satellietbeelden blijkt dat de voorbereidingen in volle gang zijn. De intercontinentale raket zou vanmorgen van brandstof voorzien zijn, zo meldt The New York Times.
Daarmee lijkt de testlancering onafwendbaar. Amerika en Japan willen de proef scherp veroordelen.
Spierballentaal of een echte provocatie?
Amerika en Japan hebben woedend gereageerd op het Noord-Koreaanse dreigement om een lange afstandsraket te lanceren.
Is dat dan niet het gevaarlijke eraan?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:32 schreef pomtiedom het volgende:
Tamelijk non-nieuws. Die raket is dan wel intercontinentaal, maar niet echt betrouwbaar.
Of grappig. Met een beetje geluk hebben ze het boomerang-effect-knopje aan laten staan.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:35 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Is dat dan niet het gevaarlijke eraan?
Ik ga er ook niet van uit dat ze hem met opzet naar Alaska sturenquote:Op maandag 19 juni 2006 10:01 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach, Alaska missen we weinig aan volgens mij...
Of, derde optie, een verzonnen bericht vanuit de neoconservatieve hoek om Amerika op te warmen voor een oorlog.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:17 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Bron
Absoluut een optie.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Of, derde optie, een verzonnen bericht vanuit de neoconservatieve hoek om Amerika op te warmen voor een oorlog.
quote:Op maandag 19 juni 2006 10:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Of, derde optie, een verzonnen bericht vanuit de neoconservatieve hoek om Amerika op te warmen voor een oorlog.
quote:Op maandag 19 juni 2006 10:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Of dat moet ook verzonnen zijn natuurlijkquote:Uit satellietbeelden blijkt dat de voorbereidingen in volle gang zijn. De intercontinentale raket zou vanmorgen van brandstof voorzien zijn, zo meldt The New York Times.
Ach, ik kan me nog wat satellietbeelden herinneren die Colin Powell presenteerde bij de veiligheidsraad. Sindsdien ben ik wat achterdochtiger gewordenquote:Op maandag 19 juni 2006 10:09 schreef Woutervn het volgende:
[..]
[..]
Of dat moet ook verzonnen zijn natuurlijk![]()
Bronquote:'Noord-Korea voorziet raket van brandstof'
WASHINGTON (ANP) - Noord-Korea lijkt een intercontinentale raket van brandstof te hebben voorzien en daarmee is een testlancering van het projectiel op korte termijn vrijwel zeker onafwendbaar. Dat meldde de krant The New York Times zondagavond op gezag van hoge Amerikaanse functionarissen.
Uit satellietbeelden zou blijken dat de voorbereidingen op de raketbasis Musudan-ri in het noordoosten van Noord-Korea in volle gang zijn. Op het lanceerplatform zijn draagraketten geplaatst en zijn brandstoftanks aan de lange-afstandsraket bevestigd.
Volgens de functionarissen, die op anonieme basis spraken, kan de lancering in theorie nog worden afgelast maar is dat in de praktijk lastig. Als een raket niet binnen 48 uur na het tanken wordt gelanceerd, wordt de brandstof afgebroken en ontstaat schade aan de raket. Het overhevelen van brandstof uit de tanks is erg complex.
Ernstig en provocatief
De Verenigde Staten en Japan hebben Noord-Korea al gewaarschuwd tegen de gevaren van een mogelijke raketlancering. De Amerikaanse ambassadeur in Tokio zei zaterdag dat de stap als ,,ernstig en provocatief'' zal worden opgevat. De Japanse minister Taro Aso van Buitenlandse Zaken zei dat Japan het als een aanval zal opvatten als de raket neerkomt op Japans grondgebied.
Noord-Korea testte in 1998 voor het laatst een raket. Toen vuurde ze een Taepodong-1-raket af die over Japan vloog en in de Stille Oceaan belandde. Nu zou een Taepodong-2-raket, met een bereik van waarschijnlijk 3500 tot 4300 kilometer, worden getest. Delen van de Amerikaanse staat Alaska zouden binnen het bereik van de raket liggen.
Ik heb gisteren nog genuked met mijn vriendin, telt dat ook?quote:Op maandag 19 juni 2006 10:09 schreef Deetch het volgende:
Ik voorspel dat binnen nu en 10 jaar er genuked gaat worden.
Poll:
VS nuked Iran
VS nuked Noord-Korea
Noord-Korea nuked Japan
Noord-Korea nuked VS
Iran nuked Israel
Israel nuked Iran
Pakistan nuked India
India nuked Pakistan
"I am a sex machine ready to reloadquote:Op maandag 19 juni 2006 10:38 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog genuked met mijn vriendin, telt dat ook?
Dan moeten ze er wel een hebben, en voor zover ik weet heeft Japan alleen een conventioneel leger zonder al te veel toeters en bellen.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:02 schreef sp3c het volgende:
Japan is iig niet gecharmeerd, als noord korea weer een raket over Japan heen schiet zou er wel is een terug kunnen komen!
Misschien is het wel helemaal niet zo.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:17 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Bron
Nou dan gebruik ik maar even de vraag uit het artikel:
Inderdaad. Ik hoop op een geslaagde test.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:21 schreef BaajGuardian het volgende:
nou hup lanceren dan
amerika doet al jaren atoombomproefen, en zoveel landen meer, dit is maar een raket.
hoop het niet, dan gaat Noord-Korea misschien Zuid-Korea aanvallen, met alle gevolgen van dienquote:Op maandag 19 juni 2006 11:02 schreef sp3c het volgende:
Japan is iig niet gecharmeerd, als noord korea weer een raket over Japan heen schiet zou er wel is een terug kunnen komen!
quote:Op maandag 19 juni 2006 10:08 schreef Reza-impreza het volgende:
meschien zit de raket wel vol slingers en confetti ghehehe boven amerika laten ontploffen
Wel als de raket op Japans gebied terecht komt.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:25 schreef Monidique het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Japan Noord-Korea om zo'n test zou aanvallen. Natuurlijk is het een provocatie en natuurlijk heeft Japan het recht zich bedreigd te voelen, maar echt slim is het gewoon niet.
Zelfs dan nog, maar wel waarschijnlijker. Maar dit ding komt niet op Japan terecht.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:30 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Wel als de raket op Japans gebied terecht komt.
ze hebben iig F15's en F16's en zover liggen beide landen niet van elkaar af (Israel kon er 20 jaar geleden ook de Osirak reactor bombarderen).quote:Op maandag 19 juni 2006 11:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan moeten ze er wel een hebben, en voor zover ik weet heeft Japan alleen een conventioneel leger zonder al te veel toeters en bellen.
Japan heeft in het verleden al eerder gedreigd met een invasie als de Koreanen raketten blijven afvuren over Japans grondgebied, er komt een moment dat het geduld op is.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:25 schreef Monidique het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Japan Noord-Korea om zo'n test zou aanvallen. Natuurlijk is het een provocatie en natuurlijk heeft Japan het recht zich bedreigd te voelen, maar echt slim is het gewoon niet.
nee dat hij waarschijnlijk daar japans luchtruim gaat net zoals de vorige keer en dat als een oorlogsdaad gezien kan worden.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:00 schreef Hallulama het volgende:
Let those boys play with their toys, please, zouden we echt te vrezen hebben voor Noord-Koreaanse raketjes? Waar zit 'm de angst dan in, dat ze daar slechte procedures voor lanceringen hebben, en dat een generaal welke net is gedumpt door zijn vrouw welke er vandoor is met een Amerikaanse matroos de raket met nucleaire lading richting L.A. zal afschieten? Ik begrijp 'm niet helemaal, maar ik begrijp wel meer niet helemaal
Gedreigd, ja. Ik weet trouwens niet of ze dat hebben gedaan. Maar Amerika heeft nog meer kans succesvol China binnen te vallen dan Japan Noord-Korea.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Japan heeft in het verleden al eerder gedreigd met een invasie als de Koreanen raketten blijven afvuren over Japans grondgebied, er komt een moment dat het geduld op is.
mjah het valt gewoon niet uit te leggen aan het japanse volk dat er zonder tegenmaatregelen Noord Koreaanse raketten over ze heen vliegen, als er iets fout gaat en het ding land op Tokio heb je 100+ doden!quote:Op maandag 19 juni 2006 11:25 schreef Monidique het volgende:
het japanse leger staat vierdes in de wereld ranglijst kwa militaire uitgavenquote:Op maandag 19 juni 2006 11:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan moeten ze er wel een hebben, en voor zover ik weet heeft Japan alleen een conventioneel leger zonder al te veel toeters en bellen.
quote:Japan haalt fel uit naar Noord-Korea
TOKIO - De Japanse minister Taro Aso van Buitenlandse Zaken heeft Noord-Korea zondag in felle bewoordingen gewaarschuwd tegen de gevaren van een mogelijke raketlancering. Als het communistische land een raket lanceert en die komt neer op Japans grondgebied, dan zal Tokio dat opvatten als een aanval, aldus de bewindsman.
De Japanase minister van Buitenlandse Zaken Taro Aso en de Amerikaanse ambassadeur in Japan, Thomas Schieffer, spreken zaterdag in de Japanse hoofdstad over de mogelijke raketproef van Noord-Korea.
Volgens landen in de regio maakt Pyongyang zich op om zondag of maandag een intercontinentale ballistische raket te lanceren. De Verenigde Staten en Japan hebben het Noord-Koreaanse regime opgeroepen af te zien van het plan om het projectiel te testen. Het zal worden opgevat als „ernstig en provocatief”, zei de Amerikaanse ambassadeur in Tokio.
Aso zei dat hij zal vragen om een spoedvergadering van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties zodra Noord-Korea de raket afvuurt. Volgens de minister moet de Veiligheidsraad dan overwegen om het Noord-Koreaanse bewind sancties op te leggen. Hij maakte zijn opmerkingen tegen het televisiestation Fuji TV, aldus het Japanse persbureau Kyodo.
De regering in Pyongyang testte in 1998 voor het laatst een raket. Toen vuurde ze een Taepodong-1-raket af die over Japan vloog en in de Stille Oceaan belandde. Noord-Koreaanse functionarissen op bezoek in Zuid-Korea hebben ontkend dat er plannen zijn om een Taepodong-2-raket, die een bereik van 3500 tot 4300 kilometer zou hebben, te testen.
www.telegraaf.nl
Ik ook niet, dat geeft de US teminste een reden om die achterlijke kut landen van de kaart te vegen.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:10 schreef BaajGuardian het volgende:
ik zou het niet erg vinden iig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |