abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39071282
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:37 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Daar zijn toch nog geen tests van geweest.
En in die Noord-Koreaanse raket zit waarschijnlijk ook geen target-designator Amerika had die zooi beter thuis kunnen laten, want nu worden ze waarschijnlijk vernederd met hun 100en miljarden projectje.
nee die is al een paar keer getest en redelijk succesvol.

waar jij het over hebt is idd die raket tegen raket testen en die blijken nogal "oneerlijk"verlopen te zijn.
was laatst een mooie docu over op NL 1
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_39071487
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 07:37 schreef Kadesh het volgende:
De Zuid-Koreaanse inlichtingendienst meent dat de raket, die naar een lanceringsplatform aan de oostkust van het land is overgebracht, niet geheel gevuld is met brandstof wegens gebrek aan brandstoftanks in die regio.
Prutsers...
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:55:35 #278
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_39071563
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee die is al een paar keer getest en redelijk succesvol.
Dit is wat Wiki er over zegt:
quote:
The Airborne Laser (ABL) weapons system, designated YAL-1A, is a megawatt class chemical oxygen iodine laser (COIL) primarily designed to shoot down theatre ballistic missiles (TBMs) similar to the Scud while in boost phase. The laser system is fitted to a heavily modified Boeing 747-400F freighter and is still in the test period. The laser has been test fired on the ground but not yet in flight.
Ook al was 'ie in de lucht getest zou het nog niet veel helpen, want dat raketje van NK is volgens mij geen TBM.
En ietsjes verder:
quote:
The current plan calls for a prototype ABL to attempt shoot down of a test missile in 2008, delaying the final production design until after this test. The MDA says this is to allow design changes based on data acquired during the test. In essence it delays the ABL attaining operational capability for several years.
Bron.
quote:
waar jij het over hebt is idd die raket tegen raket testen en die blijken nogal "oneerlijk"verlopen te zijn.
Weet je die titel nog van die docu??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:48:56 #279
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39073630
quote:
"Oneerlijk" is niet helemaal het goede woord, alleen waren de omstandigheden ideaal en was er alsnog maar 50% succes over de hele serie gemeten.
Vampire Romance O+
pi_39075544
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:55 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Dit is wat Wiki er over zegt:
[..]

Ook al was 'ie in de lucht getest zou het nog niet veel helpen, want dat raketje van NK is volgens mij geen TBM.
En ietsjes verder:
[..]

Bron.
[..]

Weet je die titel nog van die docu??
nee was 2 weken geleden volgensmij op een maandag
uitgezonden door de eo.

En ik zat er dus naast hmm ik dacht dat ding ondertussen wel getest was het vliegt al jaren rond
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_39126455
Russia shows the way:
quote:
Rusland waarschuwt Noord–Korea

MOSKOU (ANP/RTR/AFP) – Rusland heeft het communistische Noord–Korea gewaarschuwd geen raket te lanceren. Moskou vindt de voorgenomen lancering van een nieuw type langeafstandsraket ongewenst.

Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken ontbood donderdag de Noord–Koreaanse ambassadeur in Moskou om de Russische zorgen over te brengen. De diplomaat kreeg te horen dat een testlancering niet slim zou zijn.

Moskou vindt elke stap ongewenst die de regionale stabiliteit kan bedreigen. Ook zou de lancering de zoektocht naar een oplossing voor het nucleaire probleem op het Koreaanse schiereiland gecompliceerder maken, blijkt uit een verklaring van het ministerie.

Ook China maakt zich grote zorgen over de internationale spanningen rond een mogelijke raketproef van Noord–Korea. Peking riep Noord–Korea en de Verenigde Staten op meer stappen te ondernemen om tot vermindering van de spanningen te komen.

De Amerikaanse ambassadeur bij de Verenigde Naties, John Bolton, liet eerder deze week weten dat zijn land geen enkele behoefte heeft aan een rechtstreeks gesprek met de Noord–Koreanen. Hij reageerde op berichten dat het regime in Pyongyang met de Amerikanen over de kwestie wil overleggen.

Amerikaanse functionarissen hebben gezegd dat er bewijs is dat Noord–Korea een intercontinentale raket, de Taepodong–2, wil gaan lanceren. De Japanse minister van Buitenlandse Zaken, Taro Aso, zei dat als Noord–Korea de raket daadwerkelijk lanceert, dit niet het einde mag betekenen van het zeslandenoverleg over de nucleaire ambities van Pyongyang. Bij die gesprekken zijn de beide Korea’s, Rusland, de Verenigde Staten, Japan en China betrokken.

Volgens het Zuid–Koreaanse ministerie van Defensie is de lancering niet snel te verwachten. Een hooggeplaatse functionaris meldde dat er de afgelopen dagen in Noord–Korea geen verdere voorbereidingen zouden zijn getroffen.

Het Noord–Koreaanse persbureau KCNA uitte harde woorden aan het adres van Washington. KCNA liet weten dat de Amerikanen steeds vaker het Noord–Koreaanse luchtruim met spionagevluchten schenden. Het persbureau stelde dat daardoor de kans toeneemt op een confrontatie tussen beide landen.
http://www.refdag.nl/arti(...)26ndash%3BKorea.html
pi_39138757
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:22 schreef zakjapannertje het volgende:
Russia shows the way:
[..]

http://www.refdag.nl/arti(...)26ndash%3BKorea.html
Volgens mij waren de Amerikanen en Z-Koreanen er toch ietsjes eerder bij
Tja, die ABL gaat volgens mij ook niet werken, dan zul je een enorme vloot moeten opbouwen van die krengen óf precies moeten weten waar en wanneer ze iets van die meuk de lucht in gaan sturen. Maar stel dat-ie zou werken maakt 't toch niet uit of het een TBM is of niet? Dingen hebben zo'n range dat het vluchtpatroon gelijksoortig zal zijn, en wat voor raket je neerschiet maakt ook niet zoveel uit.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 08:52:31 #283
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_39138952
Noord Korea heeft hulp nodig.
pi_39140298
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 08:37 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Tja, die ABL gaat volgens mij ook niet werken, dan zul je een enorme vloot moeten opbouwen van die krengen óf precies moeten weten waar en wanneer ze iets van die meuk de lucht in gaan sturen. Maar stel dat-ie zou werken maakt 't toch niet uit of het een TBM is of niet? Dingen hebben zo'n range dat het vluchtpatroon gelijksoortig zal zijn, en wat voor raket je neerschiet maakt ook niet zoveel uit.
ze kunnen precies zien waar die staat en wanneer die de lucht in gaat, appeltje eitje om hem neer te halen lijkt me toch?

Volgens mij vindt de VS dit allemaal wel prima, eindelijk eens een serieuse oefening.
Life sucks
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:08:17 #285
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_39140448
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:02 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

Volgens mij vindt de VS dit allemaal wel prima, eindelijk eens een serieuse oefening.
Ja want in Iraq is de zandbak bijna leeg.
Het enige wat daar nu nog heerst zijn de sluipers en explosieven.
Dat leger is ook nergens gewenst, zijn ze zeker nog steeds niet achter?
pi_39140543
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:08 schreef Chou het volgende:

[..]

Ja want in Iraq is de zandbak bijna leeg.
Het enige wat daar nu nog heerst zijn de sluipers en explosieven.
Dat leger is ook nergens gewenst, zijn ze zeker nog steeds niet achter?
voor guerrilla warfare heb je niets aan al je high tech equipment
Life sucks
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:16:59 #287
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_39140677
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:11 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

voor guerrilla warfare heb je niets aan al je high tech equipment
Dus hadden ze dat geld aan hun eigen volk kunnen besteden of misschien wel aan Noord Korea kunnen schenken, die hebben dat geld harder nodig.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:17:04 #288
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_39140679
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 08:37 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

bij mijn weten hebben zij en China(?) deze week tot nu toe maar wat rondgezongen in de media dat Noord-Korea moet ophouden met dat soort tests, lijkt mij dat Rusland het serieuzer neemt door Noord-Korea er zelf op te wijzen dat dit helemaal niet kan
pi_39140781
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:16 schreef Chou het volgende:

[..]

Dus hadden ze dat geld aan hun eigen volk kunnen besteden of misschien wel aan Noord Korea kunnen schenken, die hebben dat geld harder nodig.
of ze hadden het aan de fok community kunnen schenken
Life sucks
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:28:46 #290
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_39140989
Op dit moment kost de oorlog in Iraq: $290,628,255,195
Laat ze maar eens iets goeds doen met zo'n groot bedrag inplaats van nog meer te vernietigen.
Wie zaait zal oogsten.
pi_39141856
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:28 schreef Chou het volgende:
Op dit moment kost de oorlog in Iraq: $290,628,255,195
Laat ze maar eens iets goeds doen met zo'n groot bedrag inplaats van nog meer te vernietigen.
Wie zaait zal oogsten.
Je bedoelt ze hadden Irak ook gewoon kunnen kopen?
pi_39141979
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:02 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

ze kunnen precies zien waar die staat en wanneer die de lucht in gaat, appeltje eitje om hem neer te halen lijkt me toch?

Moet je dus een kist "oneindig" lang op een bepaalde plek hebben hangen. En bij een werkelijke oorlog weet je niet precies waar elke raket staat hoor.
pi_39142016
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:58 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Moet je dus een kist "oneindig" lang op een bepaalde plek hebben hangen. En bij een werkelijke oorlog weet je niet precies waar elke raket staat hoor.
die grote IBM's weten ze toch wel te staan?
Life sucks
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:59:35 #294
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_39142032
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:54 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Je bedoelt ze hadden Irak ook gewoon kunnen kopen?
USA koopt alleen met andermans bloed

( Bedank ze maar voor het vernietigen van de oliemarkt)
pi_39142078
de verenigde staten is zooo evil, dat ze gewoon Europa zo'n 60 jaar geleden hebben aangevallen
Life sucks
  vrijdag 23 juni 2006 @ 11:02:11 #296
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_39142117
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:00 schreef mr.marcus het volgende:
de verenigde staten is zooo evil, dat ze gewoon Europa zo'n 60 jaar geleden hebben aangevallen
Vergeet de hulp van Rusland niet.
pi_39142340
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:59 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

die grote IBM's weten ze toch wel te staan?
Voor NK gaat dat wel op, op dit moment. Maar goed, het is een vrij groot land wie zegt dat ze niet ergens wat silo's hebben? En dan zijn er nog tientallen factoren waar rekening mee gehouden moet worden, de kans dat zo'n ABL wat raketten tegenhoudt is vrij klein.
pi_39142360
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:59 schreef Chou het volgende:

[..]

USA koopt alleen met andermans bloed

( Bedank ze maar voor het vernietigen van de oliemarkt)
met het verkeerde been uit bed gestapt?

Nu ga ik hier absoluut niet roepen dat de VS de goeien zijn, maar iets meer nuance mag toch wel? En van mij mag die oliemarkt compleet in elkaar kieperen hoor, geen problemen mee.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 11:19:15 #299
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_39142631
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:10 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

met het verkeerde been uit bed gestapt?

Nu ga ik hier absoluut niet roepen dat de VS de goeien zijn, maar iets meer nuance mag toch wel? En van mij mag die oliemarkt compleet in elkaar kieperen hoor, geen problemen mee.
Olie heeft meer nut dan alleen maar brandstof en nee ik ben gewoon reëel.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 11:20:15 #300
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_39142665
Uhm, die raket gaat niet meer vliegen hé???
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')