1 2 3 4 5 6 7 | 2 Pirates of the Caribbean 59.5 3 Brasil 1 52.0 4 ABN AMRO TWO 48.5 5 movistar 48.0 6 Ericsson Racing Team 45.0 7 Brunel 8.0 |
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 01:19 schreef ROG het volgende:
[..]
Iemand meer info waarom Delta Lloyd er niet meer opstaat (stickers) als sponsor, dit i.v.m. Horrevoets?
1 2 3 4 5 6 7 8 | Eric|223| +0 (0)| N055.23.07|E001.28.03|7.9|172|07:00 UTC 10-06-06 Bra1|225| +2 (-1)| N055.30.30|E001.44.01|7.3|157|08:00 UTC 10-06-06 AAB1|226| +3 (-2)| N055.31.02|E001.46.20|7.2|151|08:00 UTC 10-06-06 PotC|314| +91 (-3)| N056.39.03|W000.01.02|7.0|152|19:00 UTC 10-06-06 Brun|326|+103 (2)| N056.54.06|E000.03.03|8.8|122|20:00 UTC 10-06-06 AAB2|330|+107 (1)| N056.59.01|E000.05.20|8.7|119|21:00 UTC 10-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00|DNS|DNS| DNS |
Het kan natuurlijk ook zijn dat Delta Lloyd niet alle legs sponsorde, een beetje als ING en Sunergy voor de Premier Challenge...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 02:13 schreef ROG het volgende:
Hm, nou je 't zegt: Delta Lloyd & OHRA Zorg, Agis en Menzis voegen zorgverzekeringsactiviteiten samen.
Maar dan nog, tijdens de race logo's afplakken/verwijderen? Weeeird!
Het maakt niet zo heel veel uit. Het gaat alleen om de zorgverzekeringen. Waarbij zowel Ohra als Delta Loydd (deels) onderdeel zijn van ABN AMRO Verzekeringen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:04 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zijn dat Delta Lloyd niet alle legs sponsorde, een beetje als ING en Sunergy voor de Premier Challenge...
Net andersom. Delta Lloyd Group heeft Ohra en ABN Amro Verzekeringen overgenomen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:38 schreef JoStro het volgende:
Het maakt niet zo heel veel uit. Het gaat alleen om de zorgverzekeringen. Waarbij zowel Ohra als Delta Loydd (deels) onderdeel zijn van ABN AMRO Verzekeringen.
1 2 3 4 5 6 7 8 | Bra1|170| +0 (2)| N054.34.04|E002.05.15|9.5|168|05:57 UTC 10-06-06 Eric|171| +1 (-1)| N054.26.01|E001.45.03|9.5|170|05:59 UTC 10-06-06 AAB1|174| +4 (-1)| N054.36.02|E002.00.02|9.2|171|06:21 UTC 10-06-06 PotC|275|+105(-14)| N056.13.60|E000.59.07|7.1|128|16:27 UTC 10-06-06 Brun|283|+113(-10)| N056.16.01|E000.40.01|7.1|151|17:22 UTC 10-06-06 AAB2|287|+117(-10)| N056.17.03|E000.28.04|7.4|163|17:48 UTC 10-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00|DNS|DNS| DNS |
1 2 3 4 5 6 7 8 | Bra1| 66| +0 (0)| N053.03.03|E003.31.02|13.4|146|00:25 UTC 10-06-06 Eric| 69| +3 (-1)| N053.02.04|E003.20.01|13.0|140|00:40 UTC 10-06-06 AAB1| 70| +4 (1)| N053.06.15|E003.27.02|13.7|146|00:43 UTC 10-06-06 PotC|195|+129 (-9)| N055.00.01|E002.02.00|10.8|165|12:36 UTC 10-06-06 Brun|203|+137(-10)| N055.07.00|E001.51.02|10.3|163|13:20 UTC 10-06-06 AAB2|210|+144(-10)| N055.16.02|E001.55.01|10.2|165|14:00 UTC 10-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS| DNS |
http://www.rotterdamstopover.tvquote:Brasil 1 aan leiding, aankomst tussen 03.30 en 07.00 uur
Om 18.00 uur vrijdag 9 juli ligt Brasil 1 aan de leiding en is de finish op 106 mijl genaderd. Het schip heeft twee mijl voorsprong op Ericsson en vijf mijl op ABN AMRO 1. De winnaar van de achtste etappe wordt verwacht tussen 03.30 en 07.00 uur bij de finish op zee tussen Monster en Hoek van Holland. Dat betekent dat ze tussen 07.00 en 10.00 zijn gearriveerd in de Veerhaven te Rotterdam.
1 2 3 4 5 6 7 8 | Bra1| 21| +0 (0)| N052.23.01|E004.01.03|14.5|156|23:39 UTC 09-06-06 AAB1| 23| +2 (2)| N052.26.05|E004.03.02|15.1|151|23:51 UTC 09-06-06 Eric| 28| +7 (-4)| N052.31.20|E004.03.03|13.5|141|00:15 UTC 10-06-06 PotC|161|+140(-11)| N054.29.02|E002.23.03|11.2|159|12:32 UTC 10-06-06 Brun|170|+149(-12)| N054.37.02|E002.14.02|10.8|156|13:24 UTC 10-06-06 AAB2|179|+158(-14)| N054.47.09|E002.15.01|10.5|159|14:09 UTC 10-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS| DNS |
quote:6/9/2006 11:48:16 PM GMT Wind diminishing
The wind near the finish line has dropped to 6/7 knots. There is though, a favorable current in the local of around 2 knots TEAM ABN AMRO's RIB with on board TV crew and Photographer are the first, together with the Coast Guard Boat to arrive at the finish line
ik gok dat ze zeker voor 3 uur willen. (dan begint voetbal toch?)quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:55 schreef kepler het volgende:
hoe laat zal de finish zijn bij de Erasmus brug op zondag? Al iets over bekend?
quote:6/10/2006 12:00:33 AM GMT Searching the boats
TEAM ABN AMRO's RIB, together with Volvo's Oranization RIBS, have left this instant the finish line and went to search for the arriving boats.
quote:6/10/2006 12:27:37 AM GMT Finished! Brasil 1 wins, ABN AMRO ONE is second.
Black Betty crossed the finish line 1 and a half minute behind the Brazilian boat
Bijna al die schepen heb ik live gezien, behalve de VOR schepenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 01:43 schreef ROG het volgende:
http://213.53.88.66/webcams-netherlands.cfm
Wel donker bij de Hoek, misschien komt er zo wat voorbij.
edit: leuk, check het Schip (beter: de schepen) van de week bij Port of Rotterdam.
http://upload.wikimedia.o(...)ime_zones_map_en.pngquote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:39 schreef the_disheaver het volgende:
of, fuck: +2 nl-tijd... Om 01.39 dus!
Kan nog leuk worden....
1 2 3 4 5 6 7 8 | Bra1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN AAB1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN Eric|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN PotC| 50| +0 (0)| N052.50.02|E003.47.08|13.7|155|10:47 UTC 10-06-06 Brun| 61| +11 (-1)| N052.55.03|E003.28.01|14.2|159|11:35 UTC 10-06-06 AAB2| 71| +21 (-2)| N053.09.01|E003.34.02|13.4|151|12:22 UTC 10-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS| DNS |
The_Disheaver, jij hebt helemaal geen e-mail.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 06:50 schreef the_disheaver het volgende:
misschien handig mocht er behoefte aan een meet zijn, om ff per mail 06 uit te wisselen?
Mijn mail is er iig voor open. Na de inport (tijdens voetbalgenoeg tijd over
)
We zitten idd in de UTC+1 zonde maar bij de tijden van de VOR-site moet je altijd 2 uur optellenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:34 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
http://upload.wikimedia.o(...)ime_zones_map_en.png
UTC + 1
[ code verwijderd ]
Denk dat ik zo wel eventjes ga kijken dan
Morgen een ZZO wind van 10 knopen om 08:00 afnemend naar 7 knopen om 12:00 en 3 knopen om 15:00.
De drie boten liggen momenteel zeer waarschijnlijk in de Veerhavenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:19 schreef Zaphod82 het volgende:
Komen de schepen nu nog steeds naar het centrum van Rotterdam, of blijven ze in Hoek van Holland liggen? En de race over de nieuwe waterweg, met de finish bij de Erasmusbrug is geschrapt zeker? Als ik het schema op rotterdamstopover.nl bekijk staat daar niets meer over.
Dus de PotC komt pas om 12:47 binnen ?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:43 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
We zitten idd in de UTC+1 zonde maar bij de tijden van de VOR-site moet je altijd 2 uur optellen![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 | Bra1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN AAB1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN Eric|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN PotC| 50| +0 (0)| N052.50.02|E003.47.08|13.7|155|10:47 UTC 10-06-06 Brun| 61| +11 (-1)| N052.55.03|E003.28.01|14.2|159|11:35 UTC 10-06-06 AAB2| 71| +21 (-2)| N053.09.01|E003.34.02|13.4|151|12:22 UTC 10-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS| DNS |
Iets te snel gepost, ik had ook een hoop haastquote:
Het was ook de Black Betty, zal dalijk een foto plaatsen waar dat duidelijk te zien is.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:50 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Iets te snel gepost, ik had ook een hoop haast
Volgens mij niet de ABN2 maar een oude ABN boot van ongeveer hetzelfde type wat voor de sier een paar keer heen en weer vaart. Damn wat varen die boten nog hard, heb me kapot gefietst
-edit-
Zojuist de PotC, de Brunel en de ABN voorbij zien varen. Vreemde was dat de ABN boot een ABN One vlag voerde maar hoe dat dan weer zit weet ik niet
Vanmiddag ben ik met m'n vriendin in de zonovergoten Veerhaven geweest. Toen wij arriveerden (15:45 uur) lagen Brasil en Ericsson al aan de kade.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:44 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
De drie boten liggen momenteel zeer waarschijnlijk in de Veerhaven
Er voer trouwens ook een Volvo 40 klasse van de ABN AMRO heen en weer, misschien dat je die bedoeld?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:50 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Volgens mij niet de ABN2 maar een oude ABN boot van ongeveer hetzelfde type wat voor de sier een paar keer heen en weer vaart. Damn wat varen die boten nog hard, heb me kapot gefietst
De boot waar ik op werkte was afgehuurd door ABN AMRO. Je weet wel, van de zichzelf belangrijk vindende kantoorpikkiesquote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:57 schreef UnleashMitch het volgende:![]()
Moet wel zeggen dat ik die boten best wel storend vondBij de Pirates viel het wel mee maar van de ABN en de Brunel heb ik maar heel kort foto's kunnen nemen omdat er grote passagiers boten omheen voeren
Tja het is ook wel logisch maar wel jammer voor de op de kant staande toeristquote:Op zaterdag 10 juni 2006 23:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
De boot waar ik op werkte was afgehuurd door ABN AMRO. Je weet wel, van de zichzelf belangrijk vindende kantoorpikkies
http://www.remydejong.nl/webcam/webcam.phpquote:Op zondag 11 juni 2006 11:08 schreef Droopie het volgende:
Is er een tijdschema, hoelaat worden ze bv. ter hoogte van Pernis of Rozenburg verwacht??
quote:Op zondag 11 juni 2006 11:43 schreef Droopie het volgende:
HET IS LIVE OP TV RIJNMOND!!!!!
quote:Op zondag 11 juni 2006 11:43 schreef Droopie het volgende:
HET IS LIVE OP TV RIJNMOND!!!!!
quote:Op zondag 11 juni 2006 11:49 schreef Droopie het volgende:
Het is dat ze al heel de wereld rond zijn geweest, anders zou je het zeilen qua inspanning met darten kunnen vergelijken.
Ik zit gewoon naar 7 zeilreisjes te kijken, hoe bruine mensen nog bruiner worden
Misschien willen ze biertje doen ofzoquote:Op zondag 11 juni 2006 11:56 schreef UnleashMitch het volgende:
Ze gaan nu alik dacht dat ze eerst een paar rondjes gingen doen om de boeien ?
Ik geef ze geen ongelijkquote:Op zondag 11 juni 2006 12:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Misschien willen ze biertje doen ofzo
1215GMT Official finishing times:quote:
Feli!quote:Op zondag 11 juni 2006 20:04 schreef SevenWonders het volgende:
* SevenWonders heeft het allemaal niet gevolgd gisteren en vandaag. Zal ook niet meer naar de Veerhaven gaan deze week. Het achtste wonder is nl. vannacht geboren...
Geldt dan alleen voor de AAB2. Afgelopen zaterdag stond Delte Lloyd nog gewoon op de AAB2quote:Op vrijdag 9 juni 2006 01:54 schreef ROG het volgende:
Iemand meer info waarom Delta Lloyd er niet meer opstaat (stickers) als sponsor, dit i.v.m. Horrevoets?
Je bedoeld de aab1quote:Op maandag 12 juni 2006 13:30 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Geldt dan alleen voor de AAB2. Afgelopen zaterdag stond Delte Lloyd nog gewoon op de AAB2
[afbeelding]
Ik ben met de boten meegefietst vanaf de pier bij Hoek van Holland tot aan Schiedam. De boten zeilden aan de wind ongeveer 10 knopen. Dat was goed bij te houden.quote:Op zondag 11 juni 2006 13:49 schreef UnleashMitch het volgende:
(...)
Om toch iets te doen voor de toeschouwers gaan de schepen straks een mini-race houden over de Nieuwe Waterweg.
Dat was ik!quote:Op maandag 12 juni 2006 14:00 schreef Landrot het volgende:
[..]
Jammer dat het beeld vanaf de noordoever vaak ontnomen werd door van die meevarende k!@#¤-bootjes!![]()
Ze hebben heel veel uitgevonden; water ballast, canting-keels, etcetera. Helaas is het nog steeds niemand gelukt om tegen de wind in te zeilen....quote:Op maandag 12 juni 2006 14:00 schreef Landrot het volgende:
[..]
Wat ik niet begreep is waarom alle boten uitsluitend het grootzeil gebruikten. Waarom niet de genua?![]()
Brunel is zoquote:Op maandag 12 juni 2006 14:54 schreef Landrot het volgende:
Brunel heeft in de etappe Portsmouth-Rotterdam een boei gemist!![]()
Daardoor is Brunel niet als vijfde maar als zesde gefinisht. In de tussenstand blijft ABN 2 op de vierde plek staan.
Kijk, er is iemand die scherp is!quote:
thx, heb ik toch nog de tijd om langs te gaan...ff koekeloeren...quote:Op zondag 11 juni 2006 20:10 schreef Droopie het volgende:
donderdag
Wat bedoel je nou?quote:Op maandag 12 juni 2006 15:29 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Ze hebben heel veel uitgevonden; water ballast, canting-keels, etcetera. Helaas is het nog steeds niemand gelukt om tegen de wind in te zeilen....![]()
OK, was misschien een beetje flauw. Ik heb ze zondag niet binnen zien komen over de Maas. Maar, stel dat ze zouden zeilen. Er was geen algehele afsluiting van de Maas, zoals oorspronkelijk bedoeld was op zaterdag tijdens de terugvaart van de in-port race. Als er geen algehele afsluiting is, kan de politie ook niet optreden tegen die duizenden bootjes die overal tussendoor schieten. De Maasoever heeft veel bebouwing wat leidt tot windvlagen. Kruisend (dat weet ik wel zeker) met grootzeil en Genua zou dat zeker weten tot ongelukken hebben geleid.quote:Op maandag 12 juni 2006 16:11 schreef Landrot het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou?![]()
Voerden ze gistermiddag op de motor naar de Veerhaven?![]()
quote:Op maandag 12 juni 2006 20:59 schreef Sandworm het volgende:
het Jezus-beeld in Rio kijkt nu de goede kant op![]()
Inderdaad... maar dat maakt ze ook leukquote:
Ik heb dat aanvinkhokje uitgevinkt...quote:Op maandag 12 juni 2006 20:59 schreef Sandworm het volgende:
Lees even de readme door
1 |
Oh, dan moet ik toch nog wat beter gaan kijken... Het enige verschil dat ik opmerkte was de breedte van de boten...quote:Op maandag 12 juni 2006 23:04 schreef JoStro het volgende:
(...) Ook vond ik het perfect om zaterdagavond de zes boten (en 1 lege plek) in de Veerhaven te zien. Dan pas zie je de 'grote verschillen' in de bouw. Boegsprietje, wel/geen spi-boom, achtersteven, dat soort dingen.
OK, da's een hele geruststelling...quote:Op maandag 12 juni 2006 19:32 schreef Sandworm het volgende:
[..]
OK, was misschien een beetje flauw. Ik heb ze zondag niet binnen zien komen over de Maas. Maar, stel dat ze zouden zeilen. Er was geen algehele afsluiting van de Maas, zoals oorspronkelijk bedoeld was op zaterdag tijdens de terugvaart van de in-port race. Als er geen algehele afsluiting is, kan de politie ook niet optreden tegen die duizenden bootjes die overal tussendoor schieten. De Maasoever heeft veel bebouwing wat leidt tot windvlagen. Kruisend (dat weet ik wel zeker) met grootzeil en Genua zou dat zeker weten tot ongelukken hebben geleid.
Dat is mijn theorie.
Hans Bouscholte en Karlijn Brouwer gaven deskundig commentaar.quote:Op zondag 11 juni 2006 11:43 schreef Droopie het volgende:
HET IS LIVE OP TV RIJNMOND!!!!!
Was inderdaad leuk. Beter dan de commentaar van de VOR-radio... Ging meer over topless liggende vrouwen...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 00:17 schreef Landrot het volgende:
[..]
Hans Bouscholte en Karlijn Brouwer gaven deskundig commentaar.
Daarbij werden termen gebruikt als 'benedenwindse boei', 'gennaker', en 'overschoot'. Ik kon het wel aardig volgen, maar de presentator van TV Rijnmond begreep er volgens mij geen hout van!![]()
Dat leek me toch wel duidelijk...?quote:Op maandag 12 juni 2006 23:47 schreef the_disheaver het volgende:
readme:
[ code verwijderd ]
Dus geen real weergave van de zeilen van elke boot blijkbaar...
mja, vaak zag je verschillende zeilen op de boten met vrijwel dezelfde koers enzo. En zo moelijk lijkt me het niet in te bouwen. paar sensortjesquote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:48 schreef roflcopter het volgende:
[..]
Dat leek me toch wel duidelijk...?
Aan het eind van de Maas is een mooi plekje aan de Noordkant. Ik bedoel het eind van het fietspad, begin van de stenen dam. Je ziet de boten vanuit de Veerhaven aankomen, de Maasmond ronden en je kan vanaf daar ook de zee zien. Dat plekje viel me op vanaf het water, ik heb geen idee hoe het heet. En het zag er niet zwart van de mensen...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:36 schreef stingray_nl het volgende:
Zat te denken aan de MOT (de kop van de maasvlakte) of de landtong bij Rozenburg. wat is het beste en hoe laat komen ze daar aan denken jullie???
Alleen tijdens de pitstops mag er niet gewerkt worden aan de boten. en volgens mij is dit geen pitstop en was dat alleen in Wellington en new yorkquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:22 schreef ScudRaket het volgende:
Net even langs de Veerhaven gelopen. Er mocht toch niet aan de boten worden gewerkt tijdens de stop-over? De Brasil is anders even uit het water gehaald om aan de onderkant van de boot te werken...
[afbeelding]
Vraagje; was dit in de Veerhaven of langs de kant van de Maas waar de onderhoudsploegen hun kamp hebben? Ik heb namelijk het vermoeden dat de PotC er ook uit geweest is, maar was te laat voor foto's. Er staat daar wel een kraan en een aantal bokken.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:22 schreef ScudRaket het volgende:
Net even langs de Veerhaven gelopen. Er mocht toch niet aan de boten worden gewerkt tijdens de stop-over?
Dit was bij de onderhouudskade.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:11 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Vraagje; was dit in de Veerhaven of langs de kant van de Maas waar de onderhoudsploegen hun kamp hebben? Ik heb namelijk het vermoeden dat de PotC er ook uit geweest is, maar was te laat voor foto's. Er staat daar wel een kraan en een aantal bokken.
En ja, ze mogen er hier gewoon uit, is inderdaad geen pit-stop.
Hoezo? langs de weg een kraan neerzetten en hijsen maar. In het onderhoudskamp doen ze het niet anders. Staat een kraan een een paar bokken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:49 schreef the_disheaver het volgende:
Het zo knap zijn om een boot in de veerhaven eruit te krijgen. Laat staan een vor70 schip...
Beetje vol daar. Met standjes en mensjesquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:04 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Hoezo? langs de weg een kraan neerzetten en hijsen maar. In het onderhoudskamp doen ze het niet anders. Staat een kraan een een paar bokken.
Het is daar inderdaad vol. Het percentage roodbruine- en lichtblauwe broeken is opvallend hoog!quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:25 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Beetje vol daar. Met standjes en mensjes
Uploaden bij bijvoorbeeld www.tinypic.com en daarna de url kopiëren die onderaan staat tussen de [IMG] tags [ /IMG]quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:04 schreef Landrot het volgende:
[..]
Het is daar inderdaad vol. Het percentage roodbruine- en lichtblauwe broeken is opvallend hoog!![]()
Toen ik er gisteravond washeb ik een heleboel foto's genomen van de boten.![]()
Hoe krijg ik die op het forum geplant?![]()
Naja, hebben ze brunel en AAB2 niet even van plaats verwisseld? Nu liggen ze niet op een rijtje van 1 t/m 6...quote:
ze liggen nu op volgorde van de havenrace hequote:Op woensdag 14 juni 2006 21:26 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Naja, hebben ze brunel en AAB2 niet even van plaats verwisseld? Nu liggen ze niet op een rijtje van 1 t/m 6...
Tjonge jonge, dat gaat die navigator van Brunel nooooooit vinden!quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:36 schreef the_disheaver het volgende:
Leuke leg straks: pdfje van route enzo
quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:44 schreef Landrot het volgende:
[..]
Tjonge jonge, dat gaat die navigator van Brunel nooooooit vinden!![]()
nopequote:Op donderdag 15 juni 2006 00:36 schreef WEST het volgende:
T_D ga jij morgen nog kijken??
bij hoek van holland waar kan je het beste voorbij zien komen?
Ik heb per ongeluk op Brasil gestemdquote:Op donderdag 15 juni 2006 00:33 schreef the_disheaver het volgende:
Een keer raden naar wie mijn stem ging?
Volgens mij kun je het beste op het uiterste puntje van de maasvlakte gaan staan. Daar bij de Heli Haven, sta je precies op het punt waar ze de zee op gaan. Je kunt er gewoon komenquote:Op donderdag 15 juni 2006 00:38 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
nope
gezien dat kaartje in het pdfje misschien nog wel op de zuidkant van de maasvlakte. Maar waarschijnlijk weinig.
Ja he die opbouw is echt niet om te zien.quote:Op donderdag 15 juni 2006 08:45 schreef roflcopter het volgende:
[..]
Ik vond de Brunel btw wel het lelijkste toen ik ze gisteren zo zag...De opbouw is veel te hoog man
Inderdaad, en dat ook AAB de enige was die z'n dagger boards niet afdektequote:Op donderdag 15 juni 2006 08:54 schreef stingray_nl het volgende:
[..]
Ja he die opbouw is echt niet om te zien.
ook grappig is om te zien dat beide AAB hun dagger boards heel schuin staan en langer zijn dan alle andere schepen.
Ook de breedte van de AAB is een stuk breeder (persoonlijk vind ik dat veel mooier)
1 2 3 4 5 6 7 8 | Bra1|435| +0 (0)| N052.49.02|E004.32.00|11.1| 18|11:00 UTC 17-06-06 AAB1|436| +1 (0)| N052.48.02|E004.31.02|11.1| 18|11:00 UTC 17-06-06 PotC|438| +3 (-1)| N052.46.01|E004.30.02|10.8| 20|11:00 UTC 17-06-06 Brun|438| +3 (-2)| N052.46.01|E004.30.15|10.7| 19|11:00 UTC 17-06-06 AAB2|438| +3 (-2)| N052.46.03|E004.31.08|10.6| 19|11:00 UTC 17-06-06 Eric|441| +6 (-1)| N052.45.02|E004.25.09|11.0| 25|11:00 UTC 17-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS| DNS |
1 2 3 4 5 6 7 8 | Bra1|405| +0 (0)| N053.17.01|E004.49.05|10.1| 20|11:00 UTC 17-06-06 AAB1|406| +1 (0)| N053.17.20|E004.47.02|10.0| 19|11:00 UTC 17-06-06 PotC|407| +2 (1)| N053.15.01|E004.50.02|10.4| 23|11:00 UTC 17-06-06 Brun|407| +2 (1)| N053.15.01|E004.49.01|10.4| 22|11:00 UTC 17-06-06 Eric|408| +3 (3)| N053.15.09|E004.46.01|10.8| 24|11:00 UTC 17-06-06 AAB2|409| +4 (-1)| N053.14.03|E004.48.02| 9.9| 20|11:00 UTC 17-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS| DNS |
ze gingen jammer genoeg iets te hardquote:Op donderdag 15 juni 2006 18:39 schreef roflcopter het volgende:
Ze gingen fucking hard
Een half uur nadat ze bij de Erasmusbrug vertrokken waren ze al bij m'n stageplaats en ze waren na 5 minuten weer voorbij. Was wel vet om te zien
O das wel heel gaaf! Zou je dan ook de binnenkant kunnen zien? Daar ben ik heel benieuwd naar.. Zijn ook nergens foto's van te vinden..quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:19 schreef fysiotje het volgende:
als iemand de abn 1 een keer van dichtbij wil bekijken -> de abn 1 komt in het scheepvaartsmuseum in amsterdam te liggen na de volvo ocean race. over ongeveer 2 weken zou hij er zijn volgens mij.
ik heb vandaag bij de start gelegen met een boot en het was echt heel gaaf om te zien hoe de potc dwars door het bootjes veld ging bij de start. ik heb me er echt over verwonderd maar het zag er wel heel gaaf uit.
Dat is niet onlogisch tijdens de race. Gezien alle grote geheimen (vooral qua apparatuur) binnen inzit. Buiten zit ook wel veel, maar daar kun je weinig tegen doen dat anderen het zien.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:49 schreef azrael_8 het volgende:
[..]
O das wel heel gaaf! Zou je dan ook de binnenkant kunnen zien? Daar ben ik heel benieuwd naar.. Zijn ook nergens foto's van te vinden..
1 2 3 4 5 6 7 8 | Bra1|374| +0 (0)| N053.44.01|E005.14.01|10.3| 29|11:00 UTC 17-06-06 PotC|376| +2 (0)| N053.42.03|E005.15.01|10.2| 30|11:00 UTC 17-06-06 Brun|377| +3 (-1)| N053.41.01|E005.13.01| 9.9| 29|11:00 UTC 17-06-06 Eric|378| +4 (-1)| N053.41.03|E005.12.01|10.1| 30|11:00 UTC 17-06-06 AAB2|378| +4 (0)| N053.40.01|E005.13.02|10.1| 30|11:00 UTC 17-06-06 AAB1|379| +5 (-4)| N053.42.02|E005.06.02| 9.3| 24|11:00 UTC 17-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS| DNS |
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|262| +0 (1)| N055.25.03|E006.42.03|12.2| 34|10:00 UTC 17-06-06 Bra1|264| +2 (-2)| N055.20.02|E006.52.20|11.3| 38|10:00 UTC 17-06-06 Eric|265| +3 (-1)| N055.19.02|E006.52.09|11.8| 39|10:00 UTC 17-06-06 PotC|265| +3 (0)| N055.19.02|E006.51.09|11.8| 38|10:00 UTC 17-06-06 Brun|266| +4 (0)| N055.20.04|E006.46.02|12.1| 35|10:00 UTC 17-06-06 AAB2|267| +5 (0)| N055.18.04|E006.50.01|12.2| 39|10:00 UTC 17-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS| DNS |
1 2 3 4 5 6 7 8 | Bra1|237| +0 (2)| N055.50.02|E006.49.03|10.0|357|11:00 UTC 17-06-06 AAB2|239| +2 (3)| N055.47.02|E006.53.05| 9.7| 3|11:00 UTC 17-06-06 Brun|240| +3 (1)| N055.49.60|E006.46.60| 9.6|359|11:00 UTC 17-06-06 Eric|240| +3 (0)| N055.49.01|E006.40.02|10.3|348|11:00 UTC 17-06-06 PotC|242| +5 (-2)| N055.48.02|E006.39.02| 9.9|347|11:00 UTC 17-06-06 AAB1|242| +5 (-5)| N055.49.01|E006.34.03| 8.2|349|11:00 UTC 17-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS| DNS |
over 3 jaar hoop ik niet afhankelijk te zijn van de NSquote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:16 schreef the_disheaver het volgende:
Zaterdag zal bekend worden gemaakt wanneer de volgende editie gehouden wordt enzo. Wss aldus de directeur van VOR al over 3 jaar.
Volgens de ontertitelaars van de NOS zal het echter nog sneller zijn: 'grote kans dat we volgens jaar rotterdam weer aandoen' terwijl er over 'next time' gesproken werd...
die zitten wat verder van de kust af dan de anderenquote:
Ik zag het. Zitten vrijwel naast elkaar, maar de stand klopt wel gewoon. AAB1 laatste.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:18 schreef WEST het volgende:
[..]
die zitten wat verder van de kust af dan de anderen![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB2|196| +0 (2)| N056.13.02|E007.12.01|9.4| 23|11:00 UTC 17-06-06 Bra1|201| +5 (-5)| N056.12.01|E007.00.07|7.6| 15|11:00 UTC 17-06-06 Brun|203| +7 (-4)| N056.11.07|E006.58.07|7.7| 17|11:00 UTC 17-06-06 PotC|208| +12 (-7)| N056.04.01|E006.57.02|6.5| 32|12:00 UTC 17-06-06 Eric|211| +15(-12)| N056.11.01|E006.33.03|7.5|350|12:00 UTC 17-06-06 AAB1|214| +18(-13)| N056.11.05|E006.27.02|7.3|350|13:00 UTC 17-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00|DNS|DNS| DNS |
Brunel gaat beter, die blijft tenminste stabiel in het midden. De aab's zitten alleen maar te vechten tussen de laatste of eerste plaats. En waar 2 honden vechten....quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB2|135| +0 (0)| N057.02.05|E008.23.01|10.6| 28|11:07 UTC 17-06-06 Bra1|148| +13 (-7)| N056.51.15|E008.08.03| 8.0| 28|12:45 UTC 17-06-06 PotC|154| +19 (-9)| N056.44.06|E008.12.15| 7.9| 47|13:26 UTC 17-06-06 Brun|155| +20(-11)| N056.43.00|E008.11.01| 7.6| 49|13:34 UTC 17-06-06 Eric|165| +30 (-3)| N056.50.05|E007.22.05| 9.7| 35|14:47 UTC 17-06-06 AAB1|167| +32 (-4)| N056.48.05|E007.21.06| 9.3| 37|14:59 UTC 17-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS| DNS |
Ik ben een paar dagen weg geweest en dacht: ik zal die poll eens invullen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:32 schreef the_disheaver het volgende:
Poll: Wie wint leg 9?
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:47 schreef Landrot het volgende:
[..]
Ik ben een paar dagen weg geweest en dacht: ik zal die poll eens invullen.![]()
Ik gok op ABN2!
Leuk filmpje! Slechte camerabeelden boven de kaart alleen...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:06 schreef isos het volgende:
op rtv rijnmond.nl staan een paar leuke filmpjes, zoals deze van marcel van triest:
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB2|105| +0 (0)| N057.25.03|E008.52.06|9.3| 34|11:09 UTC 17-06-06 Bra1|120| +15 (-2)| N057.10.02|E008.32.02|7.8| 34|13:08 UTC 17-06-06 PotC|122| +17 (2)| N057.10.01|E008.28.09|9.4| 18|13:24 UTC 17-06-06 Brun|124| +19 (1)| N057.09.03|E008.25.01|9.1| 16|13:37 UTC 17-06-06 Eric|142| +37 (-7)| N057.02.01|E007.57.04|7.7| 56|15:54 UTC 17-06-06 AAB1|146| +41 (-9)| N056.58.20|E007.56.20|7.2| 63|16:24 UTC 17-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00|DNS|DNS| DNS |
bron: team.abnamro.comquote:Gotenburg, 17 juni De volgende Volvo Ocean Race vindt plaats in 2008-09. Dit kondigde de organisatie zojuist aan. Er wordt opnieuw gezeild met de Volvo70 en waarschijnlijk komen er tussenstops in Azie, het Midden-Oosten en de westkust van de Verenigde Staten. Er hebben zich nog geen sponsors aangemeld maar de verwachting is dat dit wel snel zal gebeuren.
De mededeling werd gedaan tijdens een persconferentie in het gebouw van Ericsson aan de Lindholmen haven in Gotenburg, naast het wedstrijddorp.
Een dag eerder had de directie van de Volvo Ocean Race laten weten dat er een belangrijke mededeling zou worden gedaan tijdens een persconferentie. Geruchten dat Volvo de race wellicht al na twee jaar opnieuw zou houden, gonsden al langer rond onder de deelnemende teams.
De afgelopen race was de tweede wereldzeilcompetitie die Volvo sponsorde. De langste zeilrace ter wereld, die voor het eerst in 1973 werd gehouden en tot 1997 doorging als de ‘Whitbread Race Around the World’, werd in 2001 voor het eerst georganiseerd door Volvo. Tot nu toe werd de wedstrijd iedere vier jaar gehouden. Het huidige besluit om al over twee jaar de racen breekt dan ook met een traditie van ruim 32 jaar.
Jan Berent Heukensfeldt Jansen, directeur van TEAM ABN AMRO liet weten dat de investering van de bank in de race naar schatting minimaal drie keer was terugverdiend. ‘ We hebben ongeveer twintig miljoen in de competitie geinvesteerd en het ziet er nu naar uit dat we zeker zestig miljoen hebben verdiend aan onze deelname – en onze cijfers zijn zelfs nog niet allemaal binnen.’ Heukensfeldt Jansen wees ook op het enorme niet-meetbare rendement dat de deelname aan de race had opgeleverd. ‘De race heeft ons de mogelijkheid gegeven onze marketingboodschap op unieke wijze over te brengen, zowel binnen de bank als naar het grote publiek wereldwijd.’
Twee teams zouden zich reeds hebben aangemeld voor de volgende race, maar of TEAM ABN AMRO dit is, kan Heukensfeldt Jansen momenteel 'bevestigen noch ontkennen.'
Bij het bekend worden van de nieuwe datum van de race waren er nog geen nieuwe sponsors voor de race, maar gezien het succes van de afgelopen competitie wereldwijd verwacht men op dit gebied geen problemen. Behalve Volvo werd de competitie van 2005-2006 gesponsord door Schenker (logistiek, vrachtvervoor, douanezaken), Wallenius Wilhemsen (vrachtvervoer en logistiek), Thrane & Thrane, France Telecom en Inmarsat (mobiele satelliet communicatie)
Tal van bedrijven voorzagen de deelnemende team vans apparatuur, uitrusting en andere benodigdheden. Denk aan ACR (veiligheidselectronicatie aan boord), Silva (compassen en navigatie apparatuur), Musto (kleding, tassen, schoenen), Waterford (winnaarstrofee en herinneringsembleem). Virtual Spectator (driedimensionale beelden van de race beschikbaar via het Internet), Volvo Penta (werkboten en scheepvaartapparatuur, moteren van alle deelnemende zeilboten), Volvo IT (informatietechnologie), Scandinavian Airlines (SAS) (marketing partner van de zeilcompetitie)
De organisatie van de Volvo Ocean Race wees erop dat het toevoegen van een aantal tussenstops in het Midden-Oosten en Azie nieuwe mogelijkheden boot aan zowel de organisatie als de deelnemende teams. het totaal aantal mijlen zal dan ook langer worden, en de moeilijkheidsgraad van de de wereldcompetitie groter.
Het inzetten van vrouwelijke zeilers wordt ook onderwerp van gesprek, aldus de organisatie. Of er gemengde teams zullen komen dan wel mannen- en vrouwenboten moet nog worden besproken.
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB2| 17| +0 (0)| N057.36.01|E011.26.02|2.9| 90|13:17 UTC 17-06-06 PotC| 18| +1 (7)| N057.37.08|E011.24.02|5.0|111|13:30 UTC 17-06-06 Bra1| 20| +3 (7)| N057.38.04|E011.20.02|5.1|109|13:58 UTC 17-06-06 Brun| 23| +6 (5)| N057.41.20|E011.17.08|4.5|102|14:30 UTC 17-06-06 Eric| 31| +14 (7)| N057.39.01|E010.59.01|5.1|120|16:12 UTC 17-06-06 AAB1| 37| +20 (5)| N057.43.02|E010.50.02|4.1|104|17:21 UTC 17-06-06 Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00|DNS|DNS| DNS |
ik zal eens ingformeren of één van de vaste cijfermensejes van Fok! dat kunnen uitvogelenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 01:15 schreef the_disheaver het volgende:
[afbeelding]
verveelt zich
post nummer 5672 dus. Geen flauw idee wie ervan de meeste heeft gepost
Denk dat ik de uitslag al weetquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik zal eens ingformeren of één van de vaste cijfermensejes van Fok! dat kunnen uitvogelen
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:46 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Denk dat ik de uitslag al weet![]()
The_Disheaver, tijd voor een poll?![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 | PotC|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00|FIN|FIN|FIN AAB2|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00|FIN|FIN|FIN Bra1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00|FIN|FIN|FIN Brun|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00|FIN|FIN|FIN Eric|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00|FIN|FIN|FIN AAB1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00|FIN|FIN|FIN Movi|DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00|DNS|DNS|DNS |
ze hebben er 20 miljoen in gestopt en maken 60 miljoen winst er op, dus ze zijn gek als ze het niet weer een keer doen.quote:Op zondag 18 juni 2006 09:48 schreef komrad het volgende:
nou het is gedaan
al duidelijkheid of AAB het project volgende keer weer gaat runnen?
Als je me de topicnummers kan geven dan kan ik er nog wel wat leuke stats van maken.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 01:15 schreef the_disheaver het volgende:
[afbeelding]
verveelt zich
post nummer 5672 dus. Geen flauw idee wie ervan de meeste heeft gepost
Geen stopover in Australië. Das op zich wel jammer, maar voor de rest zag de route er leuk uit...quote:Op zondag 18 juni 2006 11:22 schreef SevenWonders het volgende:
Zag gisteren bij SS de nieuwe route, van Spanje via Suez-kanaal naar Azie en de VS en iig ook naar Rio en via Rotterdam weer naar Gotheborg. Preciese stopovers heb ik niet onthouden...kan ze ook niet terugvinden op de VOR-site.
quote:Op zondag 18 juni 2006 13:43 schreef SyClooS het volgende:
Ik weet niet of iemand dit filmpje al gezien heeft, maar ik vind hem erg stoer!
http://www.youtube.com/watch?v=zi3l-ZiJriU&eurl=
Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn... De spelling van aankomst zal nog groter worden. En gezien de wind rotterdam niet heel erg aardig vindt, blijft er echt niets meer van de rotterdamse stopover overquote:Op zondag 18 juni 2006 16:30 schreef rubbereend het volgende:
Rotterdam volgende keer dus finnish van een flinke etappe
quote:Op zondag 18 juni 2006 23:13 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn... De spelling van aankomst zal nog groter worden. En gezien de wind rotterdam niet heel erg aardig vindt, blijft er echt niets meer van de rotterdamse stopover over![]()
Yep, anders had ik je ongetwijfeld een SMS-je gestuurd!quote:Op zondag 18 juni 2006 02:51 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Geen smsje gekregen, dus brunel heeft niet gewonnen?
precies ik denk eerder dat ze dat doen. Dit was voor het Rotterdams publiek ook niet zo super.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]of positief, aangezien er meer tijd ingecalculeerd moet worden voor de aankomst van de schepen duurt de stop over iig langer dan een weekendje
is goedquote:Op maandag 19 juni 2006 11:27 schreef WEST het volgende:
[..]
precies ik denk eerder dat ze dat doen. Dit was voor het Rotterdams publiek ook niet zo super.
trouwens Rubbereend kun je de topic titel ff aanpassen want er is geen inport race meer![]()
quote:Op maandag 19 juni 2006 13:19 schreef Sandworm het volgende:
dat was het dan!
![]()
In November hebben we deel 1 van dit topic nieuw leven ingeblazen en sindsdien was het actuele topic altijd zeer snel terug te vinden in de topiclijst. Nu zijn we ongeveer 5700 posts verder en heeft dit onderwerp meer dan 65.000 (!) views gehad. En dan zou zeilen niet leven in Nederland?
Jammer dat er geen meeting heeft plaatsgevonden in Rotterdam. Ben wel benieuwd naar de gezichten achter de posters. Maar dat ik ook wel een beetje mijn eigen schuld, ik had een bijzonder druk programma.
Ik heb de VOR met heel erg veel plezier beleefd en daar heeft dit forum een heel belangrijke bijdrage aan geleverd. Het was niet alleen vaak gezellig, ik heb er ook veel van opgestoken. Ik zou graag de harde kern willen bedanken voor hun bijdragen: Ambrosius, JoStro, Hermandeperman, West, Landrot, Farr40, Azaroth, SevenWonders (slaap je 's nachts alweer?), Komrad, Rubbereend (dank voor de snelle aanpassingen). Ik zal best iemand vergeten zijn, excuses, dat is geen opzet.
En graag wil ik een speciale vermelding voor The-Disheaver. Niet alleen voor het opzetten en onderhouden van de schitterende OP, maar ook het ter beschikking stellen van het script voor het updaten van de stand.![]()
Ik heb er veel plezier aan gehad en ik ben er de volgende keer zeker weer bij!![]()
PS: zullen we deel 20 openen met als titel VOR - waar is de movistar? Die blijft dan nog wel even open....
2005/2006 was de eerste deelname van www.teamabnamro.comquote:Op maandag 19 juni 2006 14:33 schreef bambino het volgende:
Hoi wie weet wanneer de eerste race voor de abn was. In welk jaar
Sjoerd
quote:Op maandag 19 juni 2006 13:19 schreef Sandworm het volgende:
dat was het dan!
![]()
In November hebben we deel 1 van dit topic nieuw leven ingeblazen en sindsdien was het actuele topic altijd zeer snel terug te vinden in de topiclijst. Nu zijn we ongeveer 5700 posts verder en heeft dit onderwerp meer dan 65.000 (!) views gehad. En dan zou zeilen niet leven in Nederland?
Jammer dat er geen meeting heeft plaatsgevonden in Rotterdam. Ben wel benieuwd naar de gezichten achter de posters. Maar dat ik ook wel een beetje mijn eigen schuld, ik had een bijzonder druk programma.
Ik heb de VOR met heel erg veel plezier beleefd en daar heeft dit forum een heel belangrijke bijdrage aan geleverd. Het was niet alleen vaak gezellig, ik heb er ook veel van opgestoken. Ik zou graag de harde kern willen bedanken voor hun bijdragen: Ambrosius, JoStro, Hermandeperman, West, Landrot, Farr40, Azaroth, SevenWonders (slaap je 's nachts alweer?), Komrad, Rubbereend (dank voor de snelle aanpassingen). Ik zal best iemand vergeten zijn, excuses, dat is geen opzet.
En graag wil ik een speciale vermelding voor The-Disheaver. Niet alleen voor het opzetten en onderhouden van de schitterende OP, maar ook het ter beschikking stellen van het script voor het updaten van de stand.![]()
Ik heb er veel plezier aan gehad en ik ben er de volgende keer zeker weer bij!![]()
PS: zullen we deel 20 openen met als titel VOR - waar is de movistar? Die blijft dan nog wel even open....
Ik zeker ook! En natuurlijk ook jij bedankt!quote:Op maandag 19 juni 2006 13:19 schreef Sandworm het volgende:
Ik heb er veel plezier aan gehad en ik ben er de volgende keer zeker weer bij!![]()
PS: zullen we deel 20 openen met als titel VOR - waar is de movistar? Die blijft dan nog wel even open....
Ik zal een handje helpen. Weet iemand of / wat voor voedingssupplementen worden gebruikt? Bij zo'n lange fysieke inspanning zou je kunnen denken aan eiwitpoeders, vitaminen, anti-oxidanten, beta-blokkers en nog veel meer, om verzwakking te voorkomen. Dat prutje wat ze eten ziet er niet al te voedzaam uit namelijk.quote:[b]Op maandag 19 juni 2006 16:30 Moet wel dit topic ff vol
Er zouden al 2 syndicaten zich gemeld hebben. Welke dit zijn, is niet bekend gemaakt. Maar als je nu merkt dat alle syndcaten er garen bij spinnen en de economie weer aantrekt, zullen andere sponsoren wellicht wel over de balk komen met zakken geld. Misschien dat we dan weer 21+ deelnemers hebben zoals in de begindagen van de Whitbread. Ik vond 7 deelnemers wel aan de magere kant. Een stuk of 10/12 zou leuker zijn.quote:Op maandag 19 juni 2006 16:21 schreef rubbereend het volgende:
heeft al één van de teams aangegeven interesse te hebben en de volgende editie?
vooral veel eiwitten, en nog meer zooi. Geen idee wat er exact in zit. Lekker zal het wel niet echt zijn, voedzaam neem ik aan van wel.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:45 schreef isos het volgende:
[..]
Ik zal een handje helpen. Weet iemand of / wat voor voedingssupplementen worden gebruikt? Bij zo'n lange fysieke inspanning zou je kunnen denken aan eiwitpoeders, vitaminen, anti-oxidanten, beta-blokkers en nog veel meer, om verzwakking te voorkomen. Dat prutje wat ze eten ziet er niet al te voedzaam uit namelijk.
Zoals een stukje in het nrc laatst, kost maar 20m, maar dan heb je wel 10 maanden lang totaal reclame. Anders dan een logo op een voetbal shirt, waar je meer voor betaald, en minder voor terug krijgt.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:50 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Er zouden al 2 syndicaten zich gemeld hebben. Welke dit zijn, is niet bekend gemaakt. Maar als je nu merkt dat alle syndcaten er garen bij spinnen en de economie weer aantrekt, zullen andere sponsoren wellicht wel over de balk komen met zakken geld. Misschien dat we dan weer 21+ deelnemers hebben zoals in de begindagen van de Whitbread. Ik vond 7 deelnemers wel aan de magere kant. Een stuk of 10/12 zou leuker zijn.
Kijk maar naar Brunel dat toch geld bleef pompen en een handjevol ettapes. Kennelijk leverde het wel het e.e.a. op voor Brunel.
Ben benieuwd of de ABN1 als voorbeeld gaat dienen voor de volgende generatie V70's. Zal haast wel.
ze hebben ook nog eens 20 miljoen extra geinvesteerd in de PR eromheenquote:Op maandag 19 juni 2006 19:15 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Zoals een stukje in het nrc laatst, kost maar 20m, maar dan heb je wel 10 maanden lang totaal reclame. Anders dan een logo op een voetbal shirt, waar je meer voor betaald, en minder voor terug krijgt.
Een AAB die echt in de sport zit, ipv bijvoorbeeld een rabobank die alleen maar fietsers laat fietsen.
wist ik helemaal niet, wat zijn dat de essentiele verschillen tussen TWO en ONE wat ONE tot een beter schip maakt?quote:Op maandag 19 juni 2006 14:49 schreef Sandworm het volgende:
[..]
2005/2006 was de eerste deelname van www.teamabnamro.com
En om je andere vraag ook te beantwoorden: de regelementen schrijven voor dat als je een boot bouwt, je er ook mee moet varen. Daarom vaart de AAB met twee boten. De witte is als eerste gebouwd om mee proef te varen. Op basis van de ervaringen met dit schip is de zwarte gebouwd. De jonkies mochten met de witte (two) meedoen, de ervaren zeemannen met de zwarte (one).
ik heb hem nog steedsquote:Op maandag 19 juni 2006 20:46 schreef WEST het volgende:
ik probeer nog 1 keer een perscount te nemen voor de laatste foto's![]()
Mooi gesprokenquote:Op maandag 19 juni 2006 13:19 schreef Sandworm het volgende:
dat was het dan!
![]()
In November hebben we deel 1 van dit topic nieuw leven ingeblazen en sindsdien was het actuele topic altijd zeer snel terug te vinden in de topiclijst. Nu zijn we ongeveer 5700 posts verder en heeft dit onderwerp meer dan 65.000 (!) views gehad. En dan zou zeilen niet leven in Nederland?
Jammer dat er geen meeting heeft plaatsgevonden in Rotterdam. Ben wel benieuwd naar de gezichten achter de posters. Maar dat ik ook wel een beetje mijn eigen schuld, ik had een bijzonder druk programma.
Ik heb de VOR met heel erg veel plezier beleefd en daar heeft dit forum een heel belangrijke bijdrage aan geleverd. Het was niet alleen vaak gezellig, ik heb er ook veel van opgestoken. Ik zou graag de harde kern willen bedanken voor hun bijdragen: Ambrosius, JoStro, Hermandeperman, West, Landrot, Farr40, Azaroth, SevenWonders (slaap je 's nachts alweer?), Komrad, Rubbereend (dank voor de snelle aanpassingen). Ik zal best iemand vergeten zijn, excuses, dat is geen opzet.
En graag wil ik een speciale vermelding voor The-Disheaver. Niet alleen voor het opzetten en onderhouden van de schitterende OP, maar ook het ter beschikking stellen van het script voor het updaten van de stand.![]()
Ik heb er veel plezier aan gehad en ik ben er de volgende keer zeker weer bij!![]()
PS: zullen we deel 20 openen met als titel VOR - waar is de movistar? Die blijft dan nog wel even open....
Alle persfoto's bij elkaar is 10 Gb..quote:Op maandag 19 juni 2006 20:46 schreef WEST het volgende:
ik probeer nog 1 keer een perscount te nemen voor de laatste foto's![]()
Zullen veel kleine aanpassingen zijn die in eerste instantie niet zichtbaar zijn voor ons, zoals stijver maken van de constructie. Maar tijdens de proefvaart van de witte boot, hebben ze ook ernstige problemen gehad met de kiel (New York). En omdat die er in een vroeg stadium waren, hebben ze genoeg tijd gehad om het constructief op te lossen.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:32 schreef komrad het volgende:
[..]
wist ik helemaal niet, wat zijn dat de essentiele verschillen tussen TWO en ONE wat ONE tot een beter schip maakt?
ja ik weet hetquote:Op maandag 19 juni 2006 22:16 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Alle persfoto's bij elkaar is 10 Gb..![]()
dat was toch de spinoa?quote:Op maandag 19 juni 2006 22:21 schreef Sandworm het volgende:
Bovendien heeft hij in het geheim een door hem en zijn vader bedacht zeil ontwikkeld. Weet iemand daar inmiddels al wat meer over?
Heb er niets meer over gelezen of gehoord. Zag trouwens wel de AAB2 in Rotterdam binnenkomen met een enorme code zero.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:49 schreef azaroth het volgende:
[..]
dat was toch de spinoa?
volgens mij hebben de andere teams die al vrij snel nagebouwd, maar ik kan er naast zitten.
kun je die niet ff sharen op een nieuwsgroep of torrent site?quote:Op maandag 19 juni 2006 22:33 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik had op een gegeven moment 5 gb, maar met een snelle selectie teruggebracht naar 2 ofzo.
mail maar voor ftpquote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:06 schreef WEST het volgende:
[..]
kun je die niet ff sharen op een nieuwsgroep of torrent site?
Om nog iets nauwkeuriger te zijn, het is 12gb en er komen nog steeds foto's bij. Na een grove selectie hou je ongeveer 8gb over.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:16 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Alle persfoto's bij elkaar is 10 Gb..![]()
varen? jaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |