Ik heb zo een filmpje laten maken. Ziet er echt heel gek uit. Net een alien.quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:10 schreef milagro het volgende:
ik zag gisteren op tv bij De Pfaffs (), een 3D-echo, is dat al iets wat al gedaan wordt hier?
Het was echt fantastisch om te zien
Ik vond zelf destijds de "gewone" echo's toch altijd wel lastig te interpreteren, en de afdruk was na een poosje helemaal vervaagd
bron: http://www.betadine-jodium.nl/faq.htmlquote:2. Mag Betadine worden toegepast tijdens zwangerschap?
Langdurige toepassing op grote oppervlakken tijdens de zwangerschap en tijdens de partus wordt afgeraden, omdat jodium kan overgaan in de bloedsomloop van het ongeboren kind. Hierdoor kan de schildklierfunctie van de foetus beïnvloed worden. Dit kan leiden tot een sneller werkende schildklier.
3. Mag Betadine worden toegepast bij pasgeborenen?
Bij pasgeborenen is er kans op een snelle werkende schildklier ten gevolge van een verhoogde huiddoorlaatbaarheid, indien het gedesinfecteerd oppervlak van meer dan 40% bedraagt.
Van harte gefeliciteerd!quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:08 schreef Leif_Erikson het volgende:
24 augustus is mijn vriendin uitgerekend
joehoe
Goed dat je het zegt, ik wist het niet! En bij wondjes gebruik ik dat wel altijd (gelukkig tijdens de zwangerschap geen wondjes gehad).quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:10 schreef snoopy het volgende:
Ik moest vanmorgen Betadinezalfgaas halen voor Morris z'n armpje bij de apotheek. De apotheker dacht dat het misschien voor mij was en vertelde dat Betadine slecht was voor zwangere vrouwen omdat dat de schildklier van de baby op hol kan brengen. Wisten jullie dat? Ikke niet. Ik dacht: ik meld het hier maar even.
laten we hopen dat je het weekend niet kan posten en een kleine in je armen kan houdenquote:Op donderdag 1 juni 2006 16:11 schreef Tamea het volgende:
Even een TVP hoor. Is makkelijk als er nieuws is dit weekend en ik zelf niet kan posten.
Yup, de eerstequote:Op donderdag 1 juni 2006 18:29 schreef nanalune het volgende:
oewwww gefeliciteerd Leif-Ericson! dat duurt niet lang meer!![]()
![]()
Vivi, jij ook gefeliciteerd! eerste beebje?
![]()
net weer in de supermarkt van die rare krampen, ze beginnen in mijn buik en het trekt door tot aan mijn liezen en als het over is, voel ik het na in mijn benen en voeten! alleen als ik ga zitten wordt de druk minder , maar ik heb het idee dat mijn hebben en houden op kanppen staat.. is dat oefenen of is dat al erger? dit doet gewoon wél pijn , maar ik wil ook niet te hard van stapel lopen .. is dit herkenbaar voor de dames hier met meer ervaring?
Zo, jij laat er geen gras over groeienquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:48 schreef Vivi het volgende:
Hey Moonah, je bent 1 dag na mijn verjaardag uitgerekend
Enneuhh...mag ik ook in het lijstje? En wel op 27 januari 2007![]()
Het was euhh...een verassing zeg maarquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:37 schreef milagro het volgende:
[..]
Zo, jij laat er geen gras over groeien
Over je buik ook niet, hè, ondanks de WK, gefeliciteerd
Verrassing mag ik hopenquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:40 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het was euhh...een verassing zeg maar
Maar ik ben er heel blij mee hoor!
Thanks Milagro
Ow jaquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:44 schreef milagro het volgende:
[..]
Verrassing mag ik hopen
Hemmes ook blij, neem ik aan?
En de onverwachten zijn de goeisten
Nou, dat hoeft niet, hoor, privé is privé.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:46 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ow ja
Nou, dat ligt een beetje gecompliceerd (hij weet het ook pas sinds vanmiddag..)
Ik wil het je wel vertellen met de ins en outs maar dan een keertje via mail ofzo, vind het iets te privé voor het forum.
Dus tochquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:48 schreef Vivi het volgende:
Klinkt als een gigantische harde buik. Ik denk dat het oefenen is, mij is verteld dat het echte werk pas begint als het steeds regelmatiger en steeds pijnlijker wordt. En als het niet stopt als je van houding verandert. Oefenweeen doen ook pijn, weet ik sinds vorige week uit ervaring.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:29 schreef nanalune het volgende:
(..)
net weer in de supermarkt van die rare krampen, ze beginnen in mijn buik en het trekt door tot aan mijn liezen en als het over is, voel ik het na in mijn benen en voeten! alleen als ik ga zitten wordt de druk minder , maar ik heb het idee dat mijn hebben en houden op kanppen staat.. is dat oefenen of is dat al erger? dit doet gewoon wél pijn , maar ik wil ook niet te hard van stapel lopen .. is dit herkenbaar voor de dames hier met meer ervaring?
Nou, idd. Dat is haar onderhand wel gegund.quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:23 schreef cattie het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog pinksterkindjes komen! Hopelijk Tamea.
"Rommeldebóóómmel, wat een geróóómmel, hoor ik me daar op de.... "quote:En bij mij rommelt het vrolijk door, dus je weet maar nooit... Maandag ben ik 37 weken, dus dan "mag" het ook.
Ge bent er snel bij vrouwke!quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:44 schreef Copycat het volgende:
Wat lees ik nu!
Soms heb ik daar een neus voorquote:
Whehehehquote:Op donderdag 1 juni 2006 19:06 schreef Moonah het volgende:
Waaaaaat??!![]()
Vivi!!!
Jeetje zeg!!
Van harte gefeliciteerd met je 'verrassing'...![]()
![]()
Oh, en dat mailtje met ins en outs dat Milagro zo beleefd afslaat mag je wel naar mij sturen hoor...![]()
![]()
*Sluit zich aan bij mijn reply aan Moonah*quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:44 schreef Copycat het volgende:
Wat lees ik nu!
Viev!!!
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!
Sluit zich qua mail aan bij Moonah![]()
.
Ben het helemaal met je eens, en bedankt voor je relativeringsvermogen, dat ontbreekt er nu ff aan bij mijquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:53 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou, dat hoeft niet, hoor, privé is privé.
En de schrik en wat daar nog meer bij komt heeft in dit soort situaties altijd eerst de overhand bij hemmessen, dus no worries, komt vast goed, en als niet, ja, dan niet
quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:02 schreef vamperotica het volgende:
Nieuwe zwangeren gefeli!
Opknappenstaanders....Kom op met die vruchtwatertsunami!!
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:15 schreef Neuk het volgende:
Ben jij een vroege vogel?
Kom dan zaterdag 3 juni tussen 8.00 en 10.00 uur naar Prénatal!
En krijg 20% korting* op al je aankopen!
Tis maar een tipje dat ik net in een nieuwsbrief kreeg gemaild.
Ja tegenover elkaarquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:26 schreef poemojn het volgende:
Liggen BabyTotaal en Prenatal daar toevallig niet vlak bij elkaar?
* Disclaimer opzoeken gaat...quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:38 schreef poemojn het volgende:
Zou die korting ook gelden voor aanbiedingen?![]()
Misschien kom ik je wel tegenquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:48 schreef poemojn het volgende:
Gewoon proberen dus als we op tijd wakker zijn & niet oma hoeven te helpen bij verhuizingBedankt voor de tip!
quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:48 schreef Vivi het volgende:
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 08:15 schreef Tamea het volgende:
Pfff, erg slecht geslapen door de zenuwen, maar zodadelijk dan eindelijk naar het ziekenhuis. Hopelijk houden ze me daar en wandelen we met z'n drieën naar buiten.
GA ik ook een keer op vakantie, mis ik alle bevallingenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:25 schreef nanalune het volgende:
Dat wordt heerlijk roze hier binnenkort dus![]()
Tamea, succes vandaag!!![]()
Mar mar, ik duim voor je dat het snel gaat gebeuren, wachten lijkt me slopend!![]()
Of een datumtweeling?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 08:58 schreef dutchie het volgende:MarMar, ik dacht echt dat je al bevallen was. Nu wordt het toch nog een race om de klok; wie is er eerst MarMar of Tamea?
Wees blij!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:59 schreef Vivi het volgende:
O god, de paranoia begint hoor..
Ik ben 6 weken nu maar ik voel eigenlijk..niets!
Behalve ieieieieiets meer gespannen borsten dan en af en toe wat vaag gerommel en kleine "spiertrekking-kjes" in mijn buik, maar da's dan ook minimaal...verder: geen misselijkheid, niets.
Helemaal herkenbaar.quote:Maar ja, toch 2 testen die niet zomaar positief zijn..alleen nu ga ik dus denken dat ik zwanger ben van een leeg vruchtzakje ofzo
Waarom krijg je geen 12weken echo?quote:En ik ga pas de 20e voor een echo
Van dit soort posts begrijp ik de bedoeling nooitquote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:00 schreef Vivi het volgende:
Moonah, CC en Xen, jullie hebben mail (pas op, tis een lang zeikverhaal![]()
)
De buikbanden zoals je die bij modewinkels en bijv. de prenatal ziet zijn eigenlijk puur ter decoratie. Er bestaan ook banden die steun geven, maar die zijn alleen aan te raden als je echt last hebt van je rug/banden. Zo'n band neemt namelijk een deel van de spierwerking over waardoor je spieren zelf minder hard hoeven werken en aan kracht af kunnen nemen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:22 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Tamea spannenddd!
Soms voel ik mijn buikspieren "kraken", heb ik dan een buikband nodig? En hoe kom ik aan een leuke? Want ik zie om me heen steeds maar zeer afzichtelijke banden....
Precies. Anders kan de mail net zo goed op het forum worden geplaatst. Fok is geen prikbord dat je mail hebt verstuurd.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:15 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Van dit soort posts begrijp ik de bedoeling nooitZe zien toch vanzelf dat ze mail hebben, dan hoef je dat hier toch niet te posten
![]()
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:26 schreef bixister het volgende:
dan kun je dus gewoon lekker een afzichtelijke gaan aanschaffen paradijsvögel.
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:00 schreef Vivi het volgende:
Moonah, CC en Xen, jullie hebben mail (pas op, tis een lang zeikverhaal![]()
)
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:15 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Van dit soort posts begrijp ik de bedoeling nooitZe zien toch vanzelf dat ze mail hebben, dan hoef je dat hier toch niet te posten
![]()
Komkom dames. Dit gebeurt echt niet aan de lopende band. Dus een beetje flexibel graag...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:23 schreef nikky het volgende:
[..]
Precies. Anders kan de mail net zo goed op het forum worden geplaatst. Fok is geen prikbord dat je mail hebt verstuurd.
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:02 schreef Slaapmeisje het volgende:
Moonah blijkbaar wil je er graag nog even op terugkomen. Fijn hoor, dat is ten minste een zinvolle bijdrage aan dit topic. En voor alle overige zaken (klussen, verhuizen etc.) kun je ook gewoon het Speeltuinbankje gebruiken hoor![]()
Ah, ik dacht laat ik er niets van zeggen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:02 schreef Slaapmeisje het volgende:
*Edit* Ik hoef me niet af te vragen of ik wel zwanger ben met zo'n hormonale post![]()
Och, Slaapmeisje heeft al geëdit en ik heb geprobeerd mijn post niet te veel door mijn hormonen te laten beinvloeden.quote:
Anders maak je je ff druk om belangrijke dingen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:23 schreef nikky het volgende:
[..]
Precies. Anders kan de mail net zo goed op het forum worden geplaatst. Fok is geen prikbord dat je mail hebt verstuurd.
*moktquote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:24 schreef Belana het volgende:
laten we het weer fijn over misselijkheid, harde buiken en bevallingen hebben
Moet je mij natuurlijk niet gaan quotenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:11 schreef Moonah het volgende:
[..]
Och, Slaapmeisje heeft al geëdit en ik heb geprobeerd mijn post niet te veel door mijn hormonen te laten beinvloeden.
Met een keizersnede lig je minstens 4 dagen plat. Dus zondag of maandag horen op zijn vroegst meer...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:25 schreef Beaker het volgende:
Hebben jullie al iets gehoord van Martineke
Ik ookquote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:38 schreef LadyS het volgende:
En ik ben ook wel benieuwd of je al een test gedaan hebt!!
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:48 schreef Vivi het volgende:
quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:06 schreef Moonah het volgende:
Oh, en dat mailtje met ins en outs dat Milagro zo beleefd afslaat mag je wel naar mij sturen hoor...![]()
![]()
welkom terug! en het is inderdaad niet bij te houden hier! Kun je niet eerder een plasje wegbrengen?Donderdag duurt nog hartstikke lang hoor! en bij de arts is het zo gedaan!. i.i.g beterschapquote:
13 juni heb ik de eerste afspraak bij de vk. En mijn vk maakt standaard zelf een echo op de eerste afspraak. Ik ben dan 10 wk trouwens.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:08 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik heb nog geen test gedaan en weet ook niet of ik die nog wel ga doen hoor.
E.T. heb jij dan over 1,5 week je 12-weekse echo? Waar gaan ze dan naar kijken (nekplooi enzo)?
De eerstvolgende gelegenheid dat de huisarts er is (als hij weer niet eens een weekje vrij heeft is a.s. dinsdag, en donderdag is de afspraak met de vk. Die twee dagen maakt ook niet meer uit. (en ik heb na mijn vakantie helemaal geen tijd om nog een ochtend vrij te moeten nemen) Bovendien denk ik niet echt dat het blaasontsteking is nu ik even aan het googlen ben geweest: harde buiken zijn normaal in de frequentie die ik heb volgens al die info, en zovaak moeten plassen is ook niet zo raar....quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:50 schreef nanalune het volgende:
[..]
welkom terug! en het is inderdaad niet bij te houden hier! Kun je niet eerder een plasje wegbrengen?Donderdag duurt nog hartstikke lang hoor! en bij de arts is het zo gedaan!. i.i.g beterschap![]()
Waarom mag je niet thuis bevallen dan?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:59 schreef poemojn het volgende:
Als ik 's nachts beval moet oma maar lekker hier komen oppassen ofzoof we nemen Myrthe gewoon mee.
(Ik moet in 't ziekenhuis, mag niet kiezen deze keer.. jammer maar ja.)
heb je m'n mailtje niet gehad ladyS?
Is er dan geen kans op jaloersheid als ze terug kom als ze zo lang weggeweest is?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:11 schreef owlet het volgende:
Geen oudste kind hier maar wel een teckel en die gaat lekker een weekje weg. Anders is het veel te onzeker of ze wel op tijd uitgelaten kan worden.
Nee, een hond heeft sowieso weinig besef van tijd, dus of ze nou een week weg is of een avondje, dat maakt weinig uit. Het zal voor haar hoe dan ook even vreemd zijn en dan heb ik liever dat ze in een weer wat rustiger geworden omgeving kan wennen, inplaats van met een vreemde kraamverzorgster en veel visite.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is er dan geen kans op jaloersheid als ze terug kom als ze zo lang weggeweest is?
voorlopig gaan hier bij mij en meimeltje de spareribs er nog erg goed in , in tegenstelling tot andere vlees dingenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:14 schreef dutchie het volgende:
Haha spareribs!Daar heb ik ook zo'n last van gehad, toen we eind april bij de Mexicaan zijn gaan eten. Ik kon er om 04.30 uit om vla te gaan eten, want het maagzuur wilde maar niet zakken.
Het probleem is dat spareribs zó verdomde lekker zijn, lastig hoor.
en jij wilt wel bbq-enquote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:41 schreef Belana het volgende:
Nou, ik bedank er voorlopig voorik voel me nog steeds niet lekker...
En was je nog zenuwachtig voor de test die ze ging doen?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:23 schreef Vivi het volgende:
Ik heb net de mevrouw van moeders voor moeders op bezoek gehad
Nu moet ik 3 maanden in een emmer plassen
Nee, vond het wel leuk om nogmaals een bevestiging te krijgen aangezien ik dus helemaal niets merk van het zwanger zijnquote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:26 schreef owlet het volgende:
[..]
En was je nog zenuwachtig voor de test die ze ging doen?![]()
Niet te vroeg juichen. Dat zei ik ook tegen iedereen, en twee weken later hing ik vijf keer per dag over de wc-pot.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:35 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee, vond het wel leuk om nogmaals een bevestiging te krijgen aangezien ik dus helemaal niets merk van het zwanger zijn
Erg he, dan wordt er wel vanuit gegaan dat je buik groeit, maar niet dat je borsten ook explosief naar voren schieten!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:39 schreef linda856763 het volgende:
Stom als zwangerschapsshirtjes (H&M) zelfs al te kort blijken te zijn![]()
Ieeehhhhh!!!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm... Dutch... Check het lijstje eens?![]()
Ik heb 't ook al vaker gehoord, maar 't lijkt me nog steeds een rare gewaarwording.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:21 schreef Leah het volgende:
Nou, ik dacht het even te posten, dan zijn jullie voorbereid. Ik heb het van veel vrouwen gehoord, en ik baalde ervan dat niemand even de moeite had genomen me dat te vertellen.
Ik schiet nu al vol als ik me voorstel hoe Saskia in het ziekenhuis de kamer in komt lopen na de bevalling en ze kennis maakt met d'r broertje/zusjequote:
Ik heb een fantastische foto van Freek, met twee handjes tegen de couveuse geplakt, kijkend naar de nieuwe baby.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:26 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik schiet nu al vol als ik me voorstel hoe Saskia in het ziekenhuis de kamer in komt lopen na de bevalling en ze kennis maakt met d'r broertje/zusje
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:48 schreef Anitra het volgende:
ik heb een voor gevoel dat Martineke morgenmiddag thuis is, zo was vorige keer ook lekker snel thuis.
Oh Lois, da's dan ook nog driedubbel op zeg. En groot, en net bevallen, en dan ook nog loslopen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:37 schreef Lois het volgende:
Ik weet nog zo goed dat Eva het ziekenhuis binnen kwam lopen, alleen dat al was genoeg voor een enorme huilbui omdat ze toen eindelijk losliep voor het eerst.![]()
En tegenwoordig mag je op dag 4 naar huisquote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Da's lekker gokken als het gemiddeld om 5 dagen gaat.
Morgen is dag 4.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |