boven in het berichtquote:Op donderdag 25 mei 2006 18:23 schreef ableton het volgende:
waar is de link naar het vorige deel?
heequote:
Je doet je naam eer aan webspider. Maar waar is dat zeg.. Zoiets heb ik nog nooit gezien.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 03:20 schreef webspider het volgende:
Misschien niet zo zeer mooi, maar ik vond de situatie apart:
Dat witte wat je ziet ... is het spinsel van wormpjes die cocons aan het vormen zijn
Wowquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:19 schreef Gimmick het volgende:
Ja, d'r stonden daar een paar van. Volgend jaar wellicht nog meer ...
Ik had nog geprobeerd om wat 'sneeuw' te maken maar dat viel niet mee.
De plek is echt geweldig, maar ik volgens mij kan je er veel meer uithalen. Meer spooky ofzo (zwat/witquote:Op vrijdag 26 mei 2006 03:20 schreef webspider het volgende:
Dat witte wat je ziet ... is het spinsel van wormpjes die cocons aan het vormen zijn
[afbeelding]
Zou je deze even willen verkleinen naar het formaat zoals aangegeven in > Eerst lezen: Fotografie FAQ [1 feb 2006] ? Dank je wel!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:41 schreef murp het volgende:
zelf gemaakt... simpel maar erg mooi vind ik:
[afbeelding]
nee,quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zou je deze even willen verkleinen naar het formaat zoals aangegeven in > Eerst lezen: Fotografie FAQ [1 feb 2006] ? Dank je wel!
Ik vind 'm wel mooiquote:Op vrijdag 26 mei 2006 03:20 schreef webspider het volgende:
[afbeelding]
geinige foto, jammer dat het niet een mooiere lucht is..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:58 schreef Austin-At-Monday het volgende:
Gisteren tijdens het wachten op zandvoort..
[afbeelding]
Ja klopt... het regende ook toen..quote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:28 schreef sgoldie het volgende:
[..]
geinige foto, jammer dat het niet een mooiere lucht is..
psssst... [Centraal] Wie helpt mij een nieuwe camera vinden?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:12 schreef Incredible-Maike het volgende:
Ik ga ene camera aanschaffen, ik twijfel alleen tusse twee camera's:
Canon Powershot A530 en de Canon Digital IXUS 55.
Iemand advies voor mij?
Denk dat je hem in photoshop nog lekkerder krijgt door hem iets te verhelderen en een ietsje pietsje meer contrast toe te voegen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:58 schreef Austin-At-Monday het volgende:
Gisteren tijdens het wachten op zandvoort..
[afbeelding]
Prachtig.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 03:20 schreef webspider het volgende:
[afbeelding]
Mooi!!!quote:Op zondag 28 mei 2006 08:06 schreef Denocorp het volgende:
Ik ben er weer bij, heb niet zoveel tijd gehad voor fotograferen maar deze is van niet lang terug, een slavenhuisje op Bonaire.
[afbeelding]
Jammer van die kite in de rechterbovenhoekquote:Op zondag 28 mei 2006 21:53 schreef DudeMeister het volgende:
Mijn eerste ervaring met een digitale spiegelreflex... Nikon D70 met 70-300mm lens
Lekker aan het surfen met een maat, het is zijn camera.
[afbeelding]
Vol formaat:
Klik
Geef mij eens wat feedback![]()
Ik ben het hier mee eensquote:Op zondag 28 mei 2006 22:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Jammer van die kite in de rechterbovenhoek. Verder lekkere foto, mooi de actie vastgelegd!
Edit: Oh, en je horizon... die is een beetje scheef.
Heb je er erg veel aan geshopt?quote:Op maandag 29 mei 2006 00:57 schreef Maxcre8 het volgende:
vanavond in de tuin gemaakt met behulp van één TL-buis (verder niks)
[afbeelding]
Ik vind de eerste het mooiste, goed geluktquote:Op maandag 29 mei 2006 08:23 schreef Ngasira het volgende:
van t weekend ging ik wat foto's schieten in het nieuwe startshart in Almere waar men wellustig aant winkelen was..
zag later thuis dat het nog erg moeilijk is om de symetrie of lijnen in de foto te krijgen hoe ik het wil![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gedaan. Ik wil graag feedback!quote:Op maandag 29 mei 2006 08:40 schreef RonaldV het volgende:
@ Johrizz en Dudemeister, zouden julie je foto's even kunnen aanpassen naar de afmetingen zoals die staan aangegeven in de FOT-FAQ? Dank jullie wel!
Rommeligquote:Op maandag 29 mei 2006 16:58 schreef Johrizz het volgende:
[..]
Gedaan. Ik wil graag feedback!
[afbeelding]
Kijk nog eens naar je foto en geef mij eens aan wat je nou precies hebt willen fotograferen...quote:Op maandag 29 mei 2006 18:22 schreef Johrizz het volgende:
Wat vind je er precies rommelig aan dan, leg eens uit dan? Alleen de kreet 'rommelig' heb ik niet zo heel veel aan![]()
Erg mooi, maar die mast die door de zon is geregen stoort behoorlijkquote:Op maandag 29 mei 2006 21:03 schreef Denocorp het volgende:
Nog bedankt voor jullie positieve reacties op m'n laatste foto! Hier dan nog eentje die eigenlijk in het zonsopkomst/ondergang topic thuishoort maar hier ook wel mag. Dezelfde dag, ook op Bonaire:
[afbeelding]
Ik geef toe tis idd n beetje overdonequote:Op maandag 29 mei 2006 07:51 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Heb je er erg veel aan geshopt?
Het lijkt wel een pop joh!
Verder wel een heel goeie plaat.
Idd de paarse achtergrond werkt best goed, al vind ik de uitwerking niet helemaal geweldig.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 08:06 schreef Johrizz het volgende:
Idd, kleur van de make-up past erg goed bij de achtergrond, die trouwens lekker rustig is en niet stoort. Mooie foto!
de lucht is ook echt geweldigquote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:27 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
IR foto gemaakt op Kasteel de Haar
quote:
Noh.. zo fake..quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:30 schreef Maxcre8 het volgende:
Idd de paarse achtergrond werkt best goed, al vind ik de uitwerking niet helemaal geweldig.
Het paars is papier wat ik heel snel als improvisatie uit de kast heb getrokken gekreukeld en al..
hier hoe het waswat dat betreft is het blurry beeld van nu wel n beetje fake.
[ IMG] in plaats van [ IMAGE]quote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:44 schreef Incredible-Maike het volgende:Welke tags moet je gebruiken :S ik dacht dat het zo hoorde....
Hoe blur je dat zo netjes??quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:30 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
Idd de paarse achtergrond werkt best goed, al vind ik de uitwerking niet helemaal geweldig.
Het paars is papier wat ik heel snel als improvisatie uit de kast heb getrokken gekreukeld en al..
hier hoe het waswat dat betreft is het blurry beeld van nu wel n beetje fake.
[afbeelding]
[..]
de lucht is ook echt geweldig
Door een kleine scherptediepte te maken (groot diafragma, klein f-getal) heb je een kleiner gebied op je foto wat scherp is, en dus is de achtergrond al onscherp op de originele fotoquote:
Ik bedoelde dat laatste , hij heeft het wel heel erg netjes gephotoshopt, knap werk hoorquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:30 schreef Elefes het volgende:
[..]
Door een kleine scherptediepte te maken (groot diafragma, klein f-getal) heb je een kleiner gebied op je foto wat scherp is, en dus is de achtergrond al onscherp op de originele foto.
Edit: Ik weet trouwens niet of dat bij die foto's zo gedaan isAnders kun je de foto nabewerken, het gebied wat je onscherp wilt hebben selecteren in bijvoorbeeld photoshop, en dan bijvoorbeeld een blur er mee doen (heb je verschillende soorten in); je kunt dan zelf instellen hoe onscherp je de achtergrond wilt hebben. Dit is wel een precisiewerkje, als je niet alles netjes selecteert zie je heel gauw dat er "iets niet klopt".
Ik haak al af bij , maak een laag van ......quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:10 schreef Maxcre8 het volgende:
@N.icka, dankje!!
tis idd geblurred dat is op zich het probleem niet, het probleem is de overgang van het haar naar de achtergrond.![]()
Ik heb de achtergrond dus eerst geblurred, daarna noise en daarna weer een hele lichte blur, omdat foto’s altijd een fijne korrel hebben.
De overgang van haar naar achtergrond heb ik anders gedaan, maak een laag van de rand van het haar dat over de achtergrond valt en zet die op darken.. daardoor zie je de kleine haartjes over de geblurrde achtergrond (sorry beetje knullig uitgelegd hopelijk heb je er iets aan)
maar goed je kunt natuurlijk ook elk haartje vrijstaand maken, of gewoon iemand nemen met een pet of kaal hoofd
Bij de foto die ik gister heb gemaakt met het gespleten hoofd heb ik wel de achtergrond redelijk intact gehouden.![]()
tweede en derde foto vind ik erg mooi!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:55 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
Ik geef toe tis idd n beetje overdoneheb m gister nacht een beetje tegehaast opgepoetst..
anyway Ik heb er nog een paar van vandaag..
mn doel was een glamour shot te crieeren (hoe fout dat ook kan zijn) wilde het gewoon eens proberen ookal heb ik niks qua studio licht of ervaringvandaar weer als enige licht een TL buis (in de hand) en 2seconden sluiter tijd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dankje Ngasira!quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:02 schreef Ngasira het volgende:
[..]
tweede en derde foto vind ik erg mooi!
Heel mooi gemaakt maar ook erg freaky.quote:
Ik vind de eerste niet zo mooi (er is wat weinig op te zien) maar de tweede welquote:Op donderdag 1 juni 2006 22:55 schreef ableton het volgende:
kruispost! maar wil naast laten zien toch ook wel weten wat men ervan vind?
Waarom gaat zulke mooie lucht nou altijd gepaard (d/t?) met kutweer...![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Hoeft niet hoor. Ik heb een keer een dramatische lucht op een mooie zomerse dag gemaakt. Ok, het was bewolkt, maar wel gewoon 20+ graden.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:55 schreef ableton het volgende:
kruispost! maar wil naast laten zien toch ook wel weten wat men ervan vind?
Waarom gaat zulke mooie lucht nou altijd gepaard (d/t?) met kutweer...![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik kon het niet laten om even wat aan je foto te doen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:28 schreef IedeK. het volgende:
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06225/mei.jpg]afbeelding][/url]
Deze vond ik wel mooi
Ik vond afgezien van het scheve en de boom, de bovenste versie mooier (dus de staande).quote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:59 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik kon het niet laten om even wat aan je foto te doen.
Zo heeft ie imho een stuk meer uitstraling, want het is een prachtfoto verder:
[afbeelding]
(Als je 'm hier niet wilt hebben, haal ik hem weer weg, moet je het even laten weten..)
Ik heb 'm rechtgezet, een beetje bijgesneden en nog wat contrast en saturation verhoogd.
Dat kan natuurlijkquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:06 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ik vond afgezien van het scheve en de boom, de bovenste versie mooier (dus de staande).
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:15 schreef Masegate het volgende:
Damn, jij reageert sneller dan ik mijn bericht aan heb gepast!
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:55 schreef IedeK. het volgende:
Elefes en Masegate ik vind het niet erg hoor dat jullie aan mijn foto gesleuteld hebben.
Hij wordt er juist mooier op dus dat is voor mij geen probleem.![]()
Ik was al blij dat jullie de foto al mooi vonden![]()
Tja ik woon dan ook in een polder in the middle of nowherequote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:35 schreef Elefes het volgende:
[..]Ik vind het knap dat het je gelukt is de zonnestralen er zo mooi op te zetten, en een rustige voorgrond te nemen. Mij is het nog nooit gelukt (helaas zijn hier de zonsondergangen niet zo mooi, veel huize etc.).
Ik vind die windmolens wel mooi er bijquote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:46 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Tja ik woon dan ook in een polder in the middle of nowhere
Bij een zonsondergang staat altijd de dijk erop, met dus ook die windmolens.
Hij is mooiquote:
Jij had meer oog voor de haringquote:Op zondag 4 juni 2006 13:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hij is mooiBeetje abstract en zo
Je was iig creatiever dan ik daar
De haring was errug okquote:
Dankquote:Je klaproosjes zijn leuk geworden!
Nou vooruit dan maar weerquote:Op zondag 4 juni 2006 23:11 schreef RonaldV het volgende:
Dimy, zou je je foto even kunnen aanpassen aan > Eerst lezen: Fotografie FAQ [1 feb 2006]dank je wel!
Ik vind um toch wel erg stoer!! waar haal je de maserati vandaan trouwensquote:
Klopt, maar ik ben er nog niet achter hoe ik sluitertijd op mijn Casio Exilim EX Z-500 kan instellen. Volgens mij kan het ook niet. Bij de nachtstand pakt ie standaard de laagste ISO waarde, 50. Van wat verder af zijn lampen erg moeilijk om er op te krijgen zoals ik het wil.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:19 schreef Gose het volgende:
[..]
Ik vind um toch wel erg stoer!! waar haal je de maserati vandaan trouwenszie jou heel veel met foto's van dikke auto's. Enige puntje van kritiek vind ik toch wel dat de lichtpunten op je foto echt overbelicht zijn. Kortere sluitertijd of lagere ISO hadden dit kunnen voorkomen, nu zijn ze namelijk echt uigebeten wit....
Erg leuk en mooi gedaanquote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:49 schreef Maxcre8 het volgende:
Ik heb vanmiddag een paar leuke plaatjes geshoten..
met behulp van een Lasbril (glas) kon ik deze fotos maken met een sluitertijd van 30seconde
Dit effect vond ik wel grappig, omdat je dit alleen bij nacht foto's ziet.. (tenzij je een ND filter hebt)
Het glas is groen maar als je het witbalans goed zet tijdens het RAW proces krijg je wel leuke retro achtige kleuren.
[afbeelding]
Hires![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Vond de paarse zweem wel wat hebben eigenlijk, had hem er ook zo uit kunnen filteren dat was 't probleem nietquote:Op woensdag 7 juni 2006 00:08 schreef Elefes het volgende:
[..]
Erg leuk en mooi gedaan
Apart effect zo met dat reuzenrad. Alleen een beetje jammer van de zwemen op de eerste foto.
Op zich heeft het iets aparts (wat is het eigenlijk?) maar aan de andere kant wordt mijn blik daar naartoe getrokken, en niet naar het reuzenrad, wat volgens mij het onderwerp is.. Daardoor vind ik het een beetje irritant.quote:Op woensdag 7 juni 2006 01:22 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
Vond de paarse zweem wel wat hebben eigenlijk, had hem er ook zo uit kunnen filteren dat was 't probleem niet
Ik vind de bovenste mooier, door de mooie lucht die er bij zitquote:Op woensdag 7 juni 2006 01:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
of de foto's mooi zijn weet ik niet, ze zijn niet vandaag gemaakt maar paar weekies terug maar wou ze toch delen:
2x dezelfde maar ander perspectief...
[afbeelding]
[afbeelding]
Nummer 1 is leuk, goede compositie. Ik vind het alleen jammer dat de boom niet meer zo afsteekt door de achtergrond. Het gras ziet er ook wat "rauw" uit, teveel USM of was het gewoon raar gras?quote:Op woensdag 7 juni 2006 01:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
of de foto's mooi zijn weet ik niet, ze zijn niet vandaag gemaakt maar paar weekies terug maar wou ze toch delen:
[afbeelding]
[afbeelding]
als je m in het groot ziet valt het iets minder op.. maar je hebt wel gelijk idd..quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:26 schreef Elefes het volgende:
[..]
Op zich heeft het iets aparts (wat is het eigenlijk?) maar aan de andere kant wordt mijn blik daar naartoe getrokken, en niet naar het reuzenrad, wat volgens mij het onderwerp is.. Daardoor vind ik het een beetje irritant.
Heerlijke kleurenquote:Op woensdag 7 juni 2006 01:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zuid-Limburg ?? Heb daar eens gemountainbiked en die boom is echt mooi zo helemaal alleen in het veld. Raar bij Meerssen toch ?quote:Op woensdag 7 juni 2006 01:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind ze fijn. Hou wel van flink contrast!quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:32 schreef Monotomo het volgende:
Vrijdag met school naar Keulen geweest en DSLR mee..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi hoorquote:Op woensdag 7 juni 2006 20:32 schreef Monotomo het volgende:
Vrijdag met school naar Keulen geweest en DSLR mee..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
inderdaad. houthem om precies te zijnquote:Op donderdag 8 juni 2006 08:19 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Zuid-Limburg ?? Heb daar eens gemountainbiked en die boom is echt mooi zo helemaal alleen in het veld. Raar bij Meerssen toch ?
De rechter, en ik neem aan dat je twee keer zo lange sluitertijd bedoelt?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:29 schreef Jaguarized het volgende:
Vanavond even naar het Hilton geweest. Twee foto's uit dezelfde positie met 2 verschillende standen. De eerste is de standaard nachtshot met een ISO waarde van 50. De tweede is een "Fireworks" shot met een twee keer zo korte sluitertijd. De eerste is dus hoe je het echt ziet.
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06235/CIMG3802.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs101.xs.to/xs101/06235/CIMG3803.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Welke is mooier?
Volgens het schermpje op de camera is hij 2 seconden bij de tweede en 4 bij de eerste.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
De rechter, en ik neem aan dat je twee keer zo lange sluitertijd bedoelt?
Niet 1/2 en een 1/4?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:48 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Volgens het schermpje op de camera is hij 2 seconden bij de tweede en 4 bij de eerste.![]()
Om precies te zijn: 2" en 4". En nog iets van F2.6.quote:
Bij beide foto's? en is de ISO ook hetzelfde? Die rechter is duidelijk lichter, dat moet ergens vandaan komen, en dat kan niet van een kortere sluitertijd zijnquote:
Ik heb geen idee, ik zal morgen/overmorgen nog eens kijken en zien waar het vandaan komt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Bij beide foto's? en is de ISO ook hetzelfde? Die rechter is duidelijk lichter, dat moet ergens vandaan komen, en dat kan niet van een kortere sluitertijd zijn
Volgens mijn image viewer is de 1e foto met sluitertijd van een 1/2s en de 2e foto met 2squote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:55 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Om precies te zijn: 2" en 4". En nog iets van F2.6.
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:57 schreef MarBu het volgende:
Ben met dit weer maar eens de tuin ingegaan en kwam een leuke gast tegen: [afbeelding]
Foto geschoten met de 70-210 "beercan" btw. Heerlijke lens voor weinig geld![]()
geinig licht...apart...quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:24 schreef Monotomo het volgende:
[afbeelding]
Gisteren, even camera mee naar m'n werk.
Nope, er op!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:59 schreef sgoldie het volgende:
[..]
geinig licht...apart...
je moet hem nog ff rechttrekken in photoshop.
Werk je aan t water?
Knappe foto als je deze idd hebt geschoten met de beercan. Ik kan zelf moeilijk aan die lens wennen, de foto's zijn soms stunning, soms ...minderquote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:57 schreef MarBu het volgende:
Ben met dit weer maar eens de tuin ingegaan en kwam een leuke gast tegen: [afbeelding]
Foto geschoten met de 70-210 "beercan" btw. Heerlijke lens voor weinig geld![]()
Dat zijn nuttige vragenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:41 schreef DinoPK het volgende:
[..]
Knappe foto als je deze idd hebt geschoten met de beercan. Ik kan zelf moeilijk aan die lens wennen, de foto's zijn soms stunning, soms ...minder
1 vraag: waaaarom gebruik je de 70-210, als je voor deze foto mijns inziens veel beter de 100 macro had kunnen gebruiken (hoe is die lens overigens, voorbeeldje van?), maar verbazingwekkerder: als je de bigma hebt, dan gebruik je de 70-210 toch niet meer?..
Hoe ben je bij dat beest gekomen zonder dat die wegvliegt? Ik zag er van de week ook 1tje, maar hij vloog de hele tijd weg als ik ook maar een paar meter bij hem in de buurt kwam.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:57 schreef MarBu het volgende:
Erg goede sfeerquote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:53 schreef afraidtech het volgende:
nou ja ik ook maar weer dan
[afbeelding]
Is een oude turf fabriek.
showcases zijn er nooit genoegquote:Op zondag 11 juni 2006 19:35 schreef 4Vita het volgende:
omdat er inmiddels 100 dierentuin cases zijn bespaar ik jullie mijn case wel haha, hier een enkele foto:
Ik moest de foto door gaas nemen met een 70-200, was echt kl*te;
[afbeelding]
Mooie fotoquote:Op zondag 11 juni 2006 20:18 schreef CrazyCharlie het volgende:
[afbeelding]
Op zoek naar transport......![]()
Ik moet zeggen dat het een behoorlijk groot beest (libelle?) was, ongeveer 10cm lang denk ik.quote:Op zondag 11 juni 2006 19:31 schreef Zombine het volgende:
[..]
Hoe ben je bij dat beest gekomen zonder dat die wegvliegt? Ik zag er van de week ook 1tje, maar hij vloog de hele tijd weg als ik ook maar een paar meter bij hem in de buurt kwam.
Een bekend trucje, maar zeker een geschikt onderwerp. Ik denk alleen dat ik de grijstinten in het z/w gedeelte iets donkerder had gezien voor een wat "rauwere" look. Ik word ook mooi de foto ingetrokken alleen is er dus geen eindpunt in het midden, het oogt iets te leeg voor mij. Ik verwacht daar zo'n typische rode "zwervers-vuurtje-stoken" ton oidquote:
Hoe krijg je die lucht zo?quote:
ik heb het idee dat er een skyfilter voor gebruikt is, of eringesoeptquote:Op maandag 12 juni 2006 13:06 schreef Monotomo het volgende:
[..]
Hoe krijg je die lucht zo?Bij mij wordt het altijd een soort van lelijk licht blauw..
![]()
Zoals ik al ergens anders zeiquote:
En welke sterkte heb jij, dan bestel ik er gelijk één, wel een lichtere dan.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:23 schreef ChatChewbacca het volgende:
Die dingen heten ND filters, van Cokin, kosten 14 euro, excl adapter en lens ring. Dit is eigenlijk een té zware ND. Ik moet nog een lichtere ND hebben, ik heb ook een blauwe ND, maar die vind ik té blauw.
Bedankt voor het commentaarquote:Op maandag 12 juni 2006 13:00 schreef MarBu het volgende:
Een bekend trucje, maar zeker een geschikt onderwerp. Ik denk alleen dat ik de grijstinten in het z/w gedeelte iets donkerder had gezien voor een wat "rauwere" look. Ik word ook mooi de foto ingetrokken alleen is er dus geen eindpunt in het midden, het oogt iets te leeg voor mij. Ik verwacht daar zo'n typische rode "zwervers-vuurtje-stoken" ton oid![]()
Afgezien daarvan vind ik de afbeelding iets te hoog utigesneden, onderaan valt de grafiti er net af en bovenaan is er weinig boeiends.
Veel commentaarmaar het idee is zeker leuk!
Anzich een leuke plaat maar:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:28 schreef cootje_1983 het volgende:
[[url=http://xs102.xs.to/xs102/06242/utrecht_sneltram.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Misschien een domme vraag hoor, maar wat bedoel je met een crop?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:12 schreef MaNiC_MiNd het volgende:
[..]
3. Ik zou er een crop van maken, maar das natuurlijk iets persoonlijks
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dit zelf een mooie foto vindt? Ik wil de foto niet volledig afbranden, maar ik zie kwalitatief en foto-technisch erg weinig om vrolijk van te worden. De sneltram kan je best mooi op de foto zetten, maar dit lijkt wel een 2megapixel telefoon foto, sorry.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:28 schreef cootje_1983 het volgende:
[[url=http://xs102.xs.to/xs102/06242/utrecht_sneltram.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dit is een verkleining: het origineel is een 5,18 megapixel-foto. Ik ben zeker nog maar een beginner en persoonlijk vond ik die foto wel wat hebben. Deze beter dan, technisch gezien?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:11 schreef DinoPK het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dit zelf een mooie foto vindt? Ik wil de foto niet volledig afbranden, maar ik zie kwalitatief en foto-technisch erg weinig om vrolijk van te worden. De sneltram kan je best mooi op de foto zetten, maar dit lijkt wel een 2megapixel telefoon foto, sorry.
Ik ben het wel met je eens.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:49 schreef ableton het volgende:
[..]
vind hem eerlijk gezegd erg onscherp![]()
Ze zitten ook niet stil hequote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:09 schreef An24 het volgende:
Beter ja.....vooral de bloem..., beessie heeft nog wat bewegingsonscherpte
![]()
Ja, die is scherp. Toch vind ik die vorige beter. Die heeft hele mooie kleuren en een heel mooie compositie, kijkt lekker weg zeg maarquote:
Niet alleen technisch gezien beter, deze foto is tenminste prettig om naar te kijken en het onderwerp is duidelijk. Deze foto is ook duidelijk geen gsm-foto, wat ik bij de shots van de tram wel had.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:17 schreef cootje_1983 het volgende:
[..]
Dit is een verkleining: het origineel is een 5,18 megapixel-foto. Ik ben zeker nog maar een beginner en persoonlijk vond ik die foto wel wat hebben. Deze beter dan, technisch gezien?
[[url=http://xs302.xs.to/xs302/06242/12.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Al paar keer een soortgelijke foto voorbij zien komen hier, maar toch een van de mooiere versiesquote:Op woensdag 14 juni 2006 08:25 schreef roger_dry het volgende:
ik ben gisteren ff langs de kermis geweest. Was niet echt veel soeps maar wil deze toch met jullie delen.
[afbeelding]
Ik dacht meteen al, "Dat moet in Leeuwarden zijn". Ja dus.quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:25 schreef roger_dry het volgende:
ik ben gisteren ff langs de kermis geweest. Was niet echt veel soeps maar wil deze toch met jullie delen.
[afbeelding]
hier wat tips: http://www.smartpix.nl/html/photoshop/ps3a.htmquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef ForrestX het volgende:
offtopic vraagje:
hoe maak je zo'n kader om je foto's? (bijv. dun wit randje en brede zwarrte rand?)
ik neem aan een fuctie in Photoshop...zijn hier ook andere programma's voor?
daar heb je echt maar 1 fantastisch tooltje voor nodig: Bordermakerquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef ForrestX het volgende:
offtopic vraagje:
hoe maak je zo'n kader om je foto's? (bijv. dun wit randje en brede zwarrte rand?)
dit kader is opgebouwd in PS. Eerst lichtroze lijn met daarin wit lijntje. Nog een dikke donkerroze lijn erachter. Deze vervagen. Hierdoor ontstaat een subtiel neon effect dat past bij de foto. Vervolgens de ruimte aan de buitenkant geselecteerd, nieuwe laag, zwart gemaakt, transparantie op 50%. Met dezelfde selectie een deel van de foto gekopieerd en dit vervolgens flink vervaagd.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef ForrestX het volgende:
offtopic vraagje:
1# Jammer van dat tegenlicht. Verder vind ik de scherptediepte er vies uitzien.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:51 schreef MrTimbo.B het volgende:
gisteren ook even foto's in de tuin gemaakt:
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
Thanks, Bulb mode (knop los = sluiter dicht). Ik laat los als de flits (buiten beeld) is geweest of als er meer dan een paar seconden voorbij zijn. ISO/diafragma is een kwestie van proberen en daar was gisteren genoeg bliksem voor.quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:09 schreef HansHeino het volgende:
Heel mooi ReVeL. Hoe heb je die foto genomen? Gewoon met lange sluitertijd gewacht of een heleboel shots achter elkaar? En hoe gok je dan of de belichting goed is?
Ontzettend gave plaatquote:
Dank je!quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:20 schreef ReVeL het volgende:
[..]
Thanks, Bulb mode (knop los = sluiter dicht). Ik laat los als de flits (buiten beeld) is geweest of als er meer dan een paar seconden voorbij zijn. ISO/diafragma is een kwestie van proberen en daar was gisteren genoeg bliksem voor.
Die witte vlek (de zon neem ik aanquote:Op woensdag 14 juni 2006 21:58 schreef Astridj0h het volgende:
Oei... ik vind die witte vlek in het midden zo wel iets te... en de korrel is wat mij betreft eerder beetje zonde
Maar verder blijven zonsondergangetjes erg mooi
@ Marc H, je moet maar vaker een beetje rotterdam in gaanNice pic hoewel hij misschien iets meer naar links had kunnen worden geschoten.
Ableton, ik sta elke keer weer verbaasd van de strakke platen die je hier post.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:23 schreef ableton het volgende:
ik wil in een wereld leven waar alles zwart-wit en sepia ismet veel en hoog contrast, kleur is zo saai !
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Goeie foto zeg! Ik weet hoe lastig het is om bliksem te fotograferen, heb in Venezuela een poging gedaan. Je hebt daar 1 plek waar het elke nacht onweert, de enige plek op aarde. Maar zonder bulb-mode kwam ik niet verder dan dit. Het is wel een spookachtige plaat geworden vind ik.quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:20 schreef ReVeL het volgende:
[..]
Thanks, Bulb mode (knop los = sluiter dicht). Ik laat los als de flits (buiten beeld) is geweest of als er meer dan een paar seconden voorbij zijn. ISO/diafragma is een kwestie van proberen en daar was gisteren genoeg bliksem voor.
Netjes, ik krijg er alleen wel een scheve nek van..quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:11 schreef Denocorp het volgende:
[..]
Goeie foto zeg! Ik weet hoe lastig het is om bliksem te fotograferen, heb in Venezuela een poging gedaan. Je hebt daar 1 plek waar het elke nacht onweert, de enige plek op aarde. Maar zonder bulb-mode kwam ik niet verder dan dit. Het is wel een spookachtige plaat geworden vind ik.
[afbeelding]
Ja vond ik ook al, ik wil ook een site gaan maken zoals die van 4vita. Heb je die met dreamweaver gemaakt?? en een zooi flash erin? heb het geprobeerd, maar ben niet zo ver gekomen stuk lastiger dan ik dacht...quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:53 schreef ableton het volgende:
haha dank
wat een superstrakke website heb je trouwens (portfolio) dat wil ik ookhehe
![]()
Tsja, lastig uitkaderen he, als het donker isquote:Op donderdag 15 juni 2006 15:44 schreef Monotomo het volgende:
[..]
Netjes, ik krijg er alleen wel een scheve nek van..![]()
nicequote:Op vrijdag 16 juni 2006 02:56 schreef Tom32 het volgende:
Dikke Edding 850 met busje Flo-master:
[afbeelding]
![]()
Ik vind de foto een beetje groen/gelig... Niet echt mijn dingquote:Op vrijdag 16 juni 2006 02:56 schreef Tom32 het volgende:
[afbeelding]
![]()
Als ik eerlijk ben vind ik dit ook niet echt een foto om hier te posten..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 02:56 schreef Tom32 het volgende:
[afbeelding]
![]()
Post dan zelf iets.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:55 schreef Elefes het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben vind ik dit ook niet echt een foto om hier te posten..
Ga eerst eens kijken voor je loopt te blaffen, er staan genoeg foto's van mij hier in FOT.quote:
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:03 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ga eerst eens kijken voor je loopt te blaffen,
quote:er staan genoeg foto's van mij hier in FOT.
quote:Dus niet zeuren, ook al heb ik de laatste paar dagen misschien niets gepost![]()
Dank jequote:Op woensdag 14 juni 2006 22:52 schreef PdeHoog het volgende:
Dat lijkt net een of andere woestijn of zoCool
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 02:56 schreef Tom32 het volgende:
[afbeelding]
![]()
Gripper, zou je even willen kijken naar > Eerst lezen: Fotografie FAQ [1 feb 2006] en daarna je post kunnen aanpassen? Dank je wel!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:02 schreef Gripper het volgende:
Eergisteren wat gespeeld met de mogelijkheden van m'n nieuwe toestelletje. Hier de linkerhand van een klimvriendin van me op het kademuurtje aan de Rijn in Arnhem, waar we vaak wat rondklauteren. Ideale oefenplek, omdat het zo op echte rots lijkt.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:12 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
oke.
[..]
mooi toch?
[..]
O, dat wist ik niet. Ik besta pas 3 dagen.
![]()
Mooie foto!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:16 schreef Ynske het volgende:
Iets met gras dat aan de overkant altijd groener is...
[afbeelding]
Tenminste 1 iemand die hem tof vind.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:03 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Post dan zelf iets.![]()
Ik vind hem tof, vooral ook met die titel erbij.![]()
Ach ja, schoonheid, alles heeft zo zijn eigen esthetiek.quote:
Mooi geworden hoor!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:25 schreef BloodyLotte het volgende:
Nou, dus. Ik had dus gisteravond een fotoshootje met Rosanne, een kennisje van me. Voor school moest ik een foto van mijn favoriete fotograaf namaken. Ik koos voor Viva van Story (helemaal mijn stijl). Voor deze:
[afbeelding]
Nou, ik heb hem dus nagemaakt. Niet zo makkelijk als het klinkt. Het is niet 100% een kopie, maar dat wilde ik ook niet. De blik is niet zo fel als op het origineel, de outfit is iets anders en je ziet een stukje stoep. But who cares, want ik heers.
[afbeelding]![]()
Ik vind ze goed hoorquote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:18 schreef ableton het volgende:
Mooie remake Lotte! Ietsiepietsie aggresiever had denk ik wel gemogen
photographers block
voor het eerst dat ik totaal niet tevreden ben met mijn foto's, maar ja ook die moet ik laten zien.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
misschien komende weer week hooikoortsloos op pas.
Ik vind em heel erg leuk zoquote:Op zondag 18 juni 2006 17:30 schreef Astridj0h het volgende:
@ableton, nrtje 1 vind ik niet onaardig hoor, hoop alleen dat er nog wel detail te zien is in grotere versie, anders loopt ie wel erg door.
@ snake, z/w omzetting boom is best goed hoor, misschien in ps nog wat spelen met compo/croppen
@chowi uit verveling dan maar een reactie: Mwoah, doet mij niks...
crosspost
[afbeelding]
legs
Ik wist niet dat Groningen zoveel op Eindhoven leek.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:25 schreef Renesite het volgende:
Niet mooi ofzo, maar ik heb weer eens lopen spelen met mijn zwolf fach zoom.
[afbeelding]
Uitgezoomd
[afbeelding]
12 keer gezoomd
[afbeelding]
48 keer
Helleu buurmanquote:Op zondag 18 juni 2006 20:31 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Groningen zoveel op Eindhoven leek.![]()
Maar heb je ze met de hand gemaakt?![]()
quote:Op zondag 18 juni 2006 20:25 schreef Renesite het volgende:
Niet mooi ofzo, maar ik heb weer eens lopen spelen met mijn zwolf fach zoom.
[afbeelding]
Uitgezoomd
[afbeelding]
12 keer gezoomd
[afbeelding]
48 keer
Natuurlijk wel digitale zoom erbijquote:Op zondag 18 juni 2006 21:58 schreef Zombine het volgende:
[..]
![]()
Dat 48x zoom is best wel vet. Wat voor cam heb je?
quote:
Oeh, ik heb dan wel 1000 keer zoomquote:
beejte krappe beeldvulling, wordt nu een druk plaatje terwijl het juiist zo'n rustgevende plaat had kunnen zijnquote:Op maandag 19 juni 2006 07:38 schreef Roosjedoosje het volgende:
Hallo, ik heb nog nooit wat gepost, maar ik vind wel dat ik een mooie foto heb geschoten, wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |