De rechter, en ik neem aan dat je twee keer zo lange sluitertijd bedoelt?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:29 schreef Jaguarized het volgende:
Vanavond even naar het Hilton geweest. Twee foto's uit dezelfde positie met 2 verschillende standen. De eerste is de standaard nachtshot met een ISO waarde van 50. De tweede is een "Fireworks" shot met een twee keer zo korte sluitertijd. De eerste is dus hoe je het echt ziet.
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06235/CIMG3802.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs101.xs.to/xs101/06235/CIMG3803.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Welke is mooier?
Volgens het schermpje op de camera is hij 2 seconden bij de tweede en 4 bij de eerste.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
De rechter, en ik neem aan dat je twee keer zo lange sluitertijd bedoelt?
Niet 1/2 en een 1/4?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:48 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Volgens het schermpje op de camera is hij 2 seconden bij de tweede en 4 bij de eerste.![]()
Om precies te zijn: 2" en 4". En nog iets van F2.6.quote:
Bij beide foto's? en is de ISO ook hetzelfde? Die rechter is duidelijk lichter, dat moet ergens vandaan komen, en dat kan niet van een kortere sluitertijd zijnquote:
Ik heb geen idee, ik zal morgen/overmorgen nog eens kijken en zien waar het vandaan komt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Bij beide foto's? en is de ISO ook hetzelfde? Die rechter is duidelijk lichter, dat moet ergens vandaan komen, en dat kan niet van een kortere sluitertijd zijn
Volgens mijn image viewer is de 1e foto met sluitertijd van een 1/2s en de 2e foto met 2squote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:55 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Om precies te zijn: 2" en 4". En nog iets van F2.6.
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:57 schreef MarBu het volgende:
Ben met dit weer maar eens de tuin ingegaan en kwam een leuke gast tegen: [afbeelding]
Foto geschoten met de 70-210 "beercan" btw. Heerlijke lens voor weinig geld![]()
geinig licht...apart...quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:24 schreef Monotomo het volgende:
[afbeelding]
Gisteren, even camera mee naar m'n werk.
Nope, er op!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:59 schreef sgoldie het volgende:
[..]
geinig licht...apart...
je moet hem nog ff rechttrekken in photoshop.
Werk je aan t water?
Knappe foto als je deze idd hebt geschoten met de beercan. Ik kan zelf moeilijk aan die lens wennen, de foto's zijn soms stunning, soms ...minderquote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:57 schreef MarBu het volgende:
Ben met dit weer maar eens de tuin ingegaan en kwam een leuke gast tegen: [afbeelding]
Foto geschoten met de 70-210 "beercan" btw. Heerlijke lens voor weinig geld![]()
Dat zijn nuttige vragenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:41 schreef DinoPK het volgende:
[..]
Knappe foto als je deze idd hebt geschoten met de beercan. Ik kan zelf moeilijk aan die lens wennen, de foto's zijn soms stunning, soms ...minder
1 vraag: waaaarom gebruik je de 70-210, als je voor deze foto mijns inziens veel beter de 100 macro had kunnen gebruiken (hoe is die lens overigens, voorbeeldje van?), maar verbazingwekkerder: als je de bigma hebt, dan gebruik je de 70-210 toch niet meer?..
Hoe ben je bij dat beest gekomen zonder dat die wegvliegt? Ik zag er van de week ook 1tje, maar hij vloog de hele tijd weg als ik ook maar een paar meter bij hem in de buurt kwam.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:57 schreef MarBu het volgende:
Erg goede sfeerquote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:53 schreef afraidtech het volgende:
nou ja ik ook maar weer dan
[afbeelding]
Is een oude turf fabriek.
showcases zijn er nooit genoegquote:Op zondag 11 juni 2006 19:35 schreef 4Vita het volgende:
omdat er inmiddels 100 dierentuin cases zijn bespaar ik jullie mijn case wel haha, hier een enkele foto:
Ik moest de foto door gaas nemen met een 70-200, was echt kl*te;
[afbeelding]
Mooie fotoquote:Op zondag 11 juni 2006 20:18 schreef CrazyCharlie het volgende:
[afbeelding]
Op zoek naar transport......![]()
Ik moet zeggen dat het een behoorlijk groot beest (libelle?) was, ongeveer 10cm lang denk ik.quote:Op zondag 11 juni 2006 19:31 schreef Zombine het volgende:
[..]
Hoe ben je bij dat beest gekomen zonder dat die wegvliegt? Ik zag er van de week ook 1tje, maar hij vloog de hele tijd weg als ik ook maar een paar meter bij hem in de buurt kwam.
Een bekend trucje, maar zeker een geschikt onderwerp. Ik denk alleen dat ik de grijstinten in het z/w gedeelte iets donkerder had gezien voor een wat "rauwere" look. Ik word ook mooi de foto ingetrokken alleen is er dus geen eindpunt in het midden, het oogt iets te leeg voor mij. Ik verwacht daar zo'n typische rode "zwervers-vuurtje-stoken" ton oidquote:
Hoe krijg je die lucht zo?quote:
ik heb het idee dat er een skyfilter voor gebruikt is, of eringesoeptquote:Op maandag 12 juni 2006 13:06 schreef Monotomo het volgende:
[..]
Hoe krijg je die lucht zo?Bij mij wordt het altijd een soort van lelijk licht blauw..
![]()
Zoals ik al ergens anders zeiquote:
En welke sterkte heb jij, dan bestel ik er gelijk één, wel een lichtere dan.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:23 schreef ChatChewbacca het volgende:
Die dingen heten ND filters, van Cokin, kosten 14 euro, excl adapter en lens ring. Dit is eigenlijk een té zware ND. Ik moet nog een lichtere ND hebben, ik heb ook een blauwe ND, maar die vind ik té blauw.
Bedankt voor het commentaarquote:Op maandag 12 juni 2006 13:00 schreef MarBu het volgende:
Een bekend trucje, maar zeker een geschikt onderwerp. Ik denk alleen dat ik de grijstinten in het z/w gedeelte iets donkerder had gezien voor een wat "rauwere" look. Ik word ook mooi de foto ingetrokken alleen is er dus geen eindpunt in het midden, het oogt iets te leeg voor mij. Ik verwacht daar zo'n typische rode "zwervers-vuurtje-stoken" ton oid![]()
Afgezien daarvan vind ik de afbeelding iets te hoog utigesneden, onderaan valt de grafiti er net af en bovenaan is er weinig boeiends.
Veel commentaarmaar het idee is zeker leuk!
Anzich een leuke plaat maar:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:28 schreef cootje_1983 het volgende:
[[url=http://xs102.xs.to/xs102/06242/utrecht_sneltram.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Misschien een domme vraag hoor, maar wat bedoel je met een crop?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:12 schreef MaNiC_MiNd het volgende:
[..]
3. Ik zou er een crop van maken, maar das natuurlijk iets persoonlijks
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dit zelf een mooie foto vindt? Ik wil de foto niet volledig afbranden, maar ik zie kwalitatief en foto-technisch erg weinig om vrolijk van te worden. De sneltram kan je best mooi op de foto zetten, maar dit lijkt wel een 2megapixel telefoon foto, sorry.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:28 schreef cootje_1983 het volgende:
[[url=http://xs102.xs.to/xs102/06242/utrecht_sneltram.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dit is een verkleining: het origineel is een 5,18 megapixel-foto. Ik ben zeker nog maar een beginner en persoonlijk vond ik die foto wel wat hebben. Deze beter dan, technisch gezien?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:11 schreef DinoPK het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dit zelf een mooie foto vindt? Ik wil de foto niet volledig afbranden, maar ik zie kwalitatief en foto-technisch erg weinig om vrolijk van te worden. De sneltram kan je best mooi op de foto zetten, maar dit lijkt wel een 2megapixel telefoon foto, sorry.
Ik ben het wel met je eens.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:49 schreef ableton het volgende:
[..]
vind hem eerlijk gezegd erg onscherp![]()
Ze zitten ook niet stil hequote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:09 schreef An24 het volgende:
Beter ja.....vooral de bloem..., beessie heeft nog wat bewegingsonscherpte
![]()
Ja, die is scherp. Toch vind ik die vorige beter. Die heeft hele mooie kleuren en een heel mooie compositie, kijkt lekker weg zeg maarquote:
Niet alleen technisch gezien beter, deze foto is tenminste prettig om naar te kijken en het onderwerp is duidelijk. Deze foto is ook duidelijk geen gsm-foto, wat ik bij de shots van de tram wel had.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:17 schreef cootje_1983 het volgende:
[..]
Dit is een verkleining: het origineel is een 5,18 megapixel-foto. Ik ben zeker nog maar een beginner en persoonlijk vond ik die foto wel wat hebben. Deze beter dan, technisch gezien?
[[url=http://xs302.xs.to/xs302/06242/12.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Al paar keer een soortgelijke foto voorbij zien komen hier, maar toch een van de mooiere versiesquote:Op woensdag 14 juni 2006 08:25 schreef roger_dry het volgende:
ik ben gisteren ff langs de kermis geweest. Was niet echt veel soeps maar wil deze toch met jullie delen.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |