Tja ik woon dan ook in een polder in the middle of nowherequote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:35 schreef Elefes het volgende:
[..]Ik vind het knap dat het je gelukt is de zonnestralen er zo mooi op te zetten, en een rustige voorgrond te nemen. Mij is het nog nooit gelukt (helaas zijn hier de zonsondergangen niet zo mooi, veel huize etc.).
Ik vind die windmolens wel mooi er bijquote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:46 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Tja ik woon dan ook in een polder in the middle of nowhere
Bij een zonsondergang staat altijd de dijk erop, met dus ook die windmolens.
Hij is mooiquote:
Jij had meer oog voor de haringquote:Op zondag 4 juni 2006 13:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hij is mooiBeetje abstract en zo
Je was iig creatiever dan ik daar
De haring was errug okquote:
Dankquote:Je klaproosjes zijn leuk geworden!
Nou vooruit dan maar weerquote:Op zondag 4 juni 2006 23:11 schreef RonaldV het volgende:
Dimy, zou je je foto even kunnen aanpassen aan > Eerst lezen: Fotografie FAQ [1 feb 2006]dank je wel!
Ik vind um toch wel erg stoer!! waar haal je de maserati vandaan trouwensquote:
Klopt, maar ik ben er nog niet achter hoe ik sluitertijd op mijn Casio Exilim EX Z-500 kan instellen. Volgens mij kan het ook niet. Bij de nachtstand pakt ie standaard de laagste ISO waarde, 50. Van wat verder af zijn lampen erg moeilijk om er op te krijgen zoals ik het wil.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:19 schreef Gose het volgende:
[..]
Ik vind um toch wel erg stoer!! waar haal je de maserati vandaan trouwenszie jou heel veel met foto's van dikke auto's. Enige puntje van kritiek vind ik toch wel dat de lichtpunten op je foto echt overbelicht zijn. Kortere sluitertijd of lagere ISO hadden dit kunnen voorkomen, nu zijn ze namelijk echt uigebeten wit....
Erg leuk en mooi gedaanquote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:49 schreef Maxcre8 het volgende:
Ik heb vanmiddag een paar leuke plaatjes geshoten..
met behulp van een Lasbril (glas) kon ik deze fotos maken met een sluitertijd van 30seconde
Dit effect vond ik wel grappig, omdat je dit alleen bij nacht foto's ziet.. (tenzij je een ND filter hebt)
Het glas is groen maar als je het witbalans goed zet tijdens het RAW proces krijg je wel leuke retro achtige kleuren.
[afbeelding]
Hires![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Vond de paarse zweem wel wat hebben eigenlijk, had hem er ook zo uit kunnen filteren dat was 't probleem nietquote:Op woensdag 7 juni 2006 00:08 schreef Elefes het volgende:
[..]
Erg leuk en mooi gedaan
Apart effect zo met dat reuzenrad. Alleen een beetje jammer van de zwemen op de eerste foto.
Op zich heeft het iets aparts (wat is het eigenlijk?) maar aan de andere kant wordt mijn blik daar naartoe getrokken, en niet naar het reuzenrad, wat volgens mij het onderwerp is.. Daardoor vind ik het een beetje irritant.quote:Op woensdag 7 juni 2006 01:22 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
Vond de paarse zweem wel wat hebben eigenlijk, had hem er ook zo uit kunnen filteren dat was 't probleem niet
Ik vind de bovenste mooier, door de mooie lucht die er bij zitquote:Op woensdag 7 juni 2006 01:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
of de foto's mooi zijn weet ik niet, ze zijn niet vandaag gemaakt maar paar weekies terug maar wou ze toch delen:
2x dezelfde maar ander perspectief...
[afbeelding]
[afbeelding]
Nummer 1 is leuk, goede compositie. Ik vind het alleen jammer dat de boom niet meer zo afsteekt door de achtergrond. Het gras ziet er ook wat "rauw" uit, teveel USM of was het gewoon raar gras?quote:Op woensdag 7 juni 2006 01:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
of de foto's mooi zijn weet ik niet, ze zijn niet vandaag gemaakt maar paar weekies terug maar wou ze toch delen:
[afbeelding]
[afbeelding]
als je m in het groot ziet valt het iets minder op.. maar je hebt wel gelijk idd..quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:26 schreef Elefes het volgende:
[..]
Op zich heeft het iets aparts (wat is het eigenlijk?) maar aan de andere kant wordt mijn blik daar naartoe getrokken, en niet naar het reuzenrad, wat volgens mij het onderwerp is.. Daardoor vind ik het een beetje irritant.
Heerlijke kleurenquote:Op woensdag 7 juni 2006 01:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zuid-Limburg ?? Heb daar eens gemountainbiked en die boom is echt mooi zo helemaal alleen in het veld. Raar bij Meerssen toch ?quote:Op woensdag 7 juni 2006 01:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind ze fijn. Hou wel van flink contrast!quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:32 schreef Monotomo het volgende:
Vrijdag met school naar Keulen geweest en DSLR mee..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi hoorquote:Op woensdag 7 juni 2006 20:32 schreef Monotomo het volgende:
Vrijdag met school naar Keulen geweest en DSLR mee..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
inderdaad. houthem om precies te zijnquote:Op donderdag 8 juni 2006 08:19 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Zuid-Limburg ?? Heb daar eens gemountainbiked en die boom is echt mooi zo helemaal alleen in het veld. Raar bij Meerssen toch ?
De rechter, en ik neem aan dat je twee keer zo lange sluitertijd bedoelt?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:29 schreef Jaguarized het volgende:
Vanavond even naar het Hilton geweest. Twee foto's uit dezelfde positie met 2 verschillende standen. De eerste is de standaard nachtshot met een ISO waarde van 50. De tweede is een "Fireworks" shot met een twee keer zo korte sluitertijd. De eerste is dus hoe je het echt ziet.
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06235/CIMG3802.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs101.xs.to/xs101/06235/CIMG3803.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Welke is mooier?
Volgens het schermpje op de camera is hij 2 seconden bij de tweede en 4 bij de eerste.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
De rechter, en ik neem aan dat je twee keer zo lange sluitertijd bedoelt?
Niet 1/2 en een 1/4?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:48 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Volgens het schermpje op de camera is hij 2 seconden bij de tweede en 4 bij de eerste.![]()
Om precies te zijn: 2" en 4". En nog iets van F2.6.quote:
Bij beide foto's? en is de ISO ook hetzelfde? Die rechter is duidelijk lichter, dat moet ergens vandaan komen, en dat kan niet van een kortere sluitertijd zijnquote:
Ik heb geen idee, ik zal morgen/overmorgen nog eens kijken en zien waar het vandaan komt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Bij beide foto's? en is de ISO ook hetzelfde? Die rechter is duidelijk lichter, dat moet ergens vandaan komen, en dat kan niet van een kortere sluitertijd zijn
Volgens mijn image viewer is de 1e foto met sluitertijd van een 1/2s en de 2e foto met 2squote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:55 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Om precies te zijn: 2" en 4". En nog iets van F2.6.
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:57 schreef MarBu het volgende:
Ben met dit weer maar eens de tuin ingegaan en kwam een leuke gast tegen: [afbeelding]
Foto geschoten met de 70-210 "beercan" btw. Heerlijke lens voor weinig geld![]()
geinig licht...apart...quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:24 schreef Monotomo het volgende:
[afbeelding]
Gisteren, even camera mee naar m'n werk.
Nope, er op!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:59 schreef sgoldie het volgende:
[..]
geinig licht...apart...
je moet hem nog ff rechttrekken in photoshop.
Werk je aan t water?
Knappe foto als je deze idd hebt geschoten met de beercan. Ik kan zelf moeilijk aan die lens wennen, de foto's zijn soms stunning, soms ...minderquote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:57 schreef MarBu het volgende:
Ben met dit weer maar eens de tuin ingegaan en kwam een leuke gast tegen: [afbeelding]
Foto geschoten met de 70-210 "beercan" btw. Heerlijke lens voor weinig geld![]()
Dat zijn nuttige vragenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:41 schreef DinoPK het volgende:
[..]
Knappe foto als je deze idd hebt geschoten met de beercan. Ik kan zelf moeilijk aan die lens wennen, de foto's zijn soms stunning, soms ...minder
1 vraag: waaaarom gebruik je de 70-210, als je voor deze foto mijns inziens veel beter de 100 macro had kunnen gebruiken (hoe is die lens overigens, voorbeeldje van?), maar verbazingwekkerder: als je de bigma hebt, dan gebruik je de 70-210 toch niet meer?..
Hoe ben je bij dat beest gekomen zonder dat die wegvliegt? Ik zag er van de week ook 1tje, maar hij vloog de hele tijd weg als ik ook maar een paar meter bij hem in de buurt kwam.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:57 schreef MarBu het volgende:
Erg goede sfeerquote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:53 schreef afraidtech het volgende:
nou ja ik ook maar weer dan
[afbeelding]
Is een oude turf fabriek.
showcases zijn er nooit genoegquote:Op zondag 11 juni 2006 19:35 schreef 4Vita het volgende:
omdat er inmiddels 100 dierentuin cases zijn bespaar ik jullie mijn case wel haha, hier een enkele foto:
Ik moest de foto door gaas nemen met een 70-200, was echt kl*te;
[afbeelding]
Mooie fotoquote:Op zondag 11 juni 2006 20:18 schreef CrazyCharlie het volgende:
[afbeelding]
Op zoek naar transport......![]()
Ik moet zeggen dat het een behoorlijk groot beest (libelle?) was, ongeveer 10cm lang denk ik.quote:Op zondag 11 juni 2006 19:31 schreef Zombine het volgende:
[..]
Hoe ben je bij dat beest gekomen zonder dat die wegvliegt? Ik zag er van de week ook 1tje, maar hij vloog de hele tijd weg als ik ook maar een paar meter bij hem in de buurt kwam.
Een bekend trucje, maar zeker een geschikt onderwerp. Ik denk alleen dat ik de grijstinten in het z/w gedeelte iets donkerder had gezien voor een wat "rauwere" look. Ik word ook mooi de foto ingetrokken alleen is er dus geen eindpunt in het midden, het oogt iets te leeg voor mij. Ik verwacht daar zo'n typische rode "zwervers-vuurtje-stoken" ton oidquote:
Hoe krijg je die lucht zo?quote:
ik heb het idee dat er een skyfilter voor gebruikt is, of eringesoeptquote:Op maandag 12 juni 2006 13:06 schreef Monotomo het volgende:
[..]
Hoe krijg je die lucht zo?Bij mij wordt het altijd een soort van lelijk licht blauw..
![]()
Zoals ik al ergens anders zeiquote:
En welke sterkte heb jij, dan bestel ik er gelijk één, wel een lichtere dan.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:23 schreef ChatChewbacca het volgende:
Die dingen heten ND filters, van Cokin, kosten 14 euro, excl adapter en lens ring. Dit is eigenlijk een té zware ND. Ik moet nog een lichtere ND hebben, ik heb ook een blauwe ND, maar die vind ik té blauw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |