Bedankt voor het commentaarquote:Op maandag 12 juni 2006 13:00 schreef MarBu het volgende:
Een bekend trucje, maar zeker een geschikt onderwerp. Ik denk alleen dat ik de grijstinten in het z/w gedeelte iets donkerder had gezien voor een wat "rauwere" look. Ik word ook mooi de foto ingetrokken alleen is er dus geen eindpunt in het midden, het oogt iets te leeg voor mij. Ik verwacht daar zo'n typische rode "zwervers-vuurtje-stoken" ton oid![]()
Afgezien daarvan vind ik de afbeelding iets te hoog utigesneden, onderaan valt de grafiti er net af en bovenaan is er weinig boeiends.
Veel commentaarmaar het idee is zeker leuk!
Anzich een leuke plaat maar:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:28 schreef cootje_1983 het volgende:
[[url=http://xs102.xs.to/xs102/06242/utrecht_sneltram.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Misschien een domme vraag hoor, maar wat bedoel je met een crop?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:12 schreef MaNiC_MiNd het volgende:
[..]
3. Ik zou er een crop van maken, maar das natuurlijk iets persoonlijks
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dit zelf een mooie foto vindt? Ik wil de foto niet volledig afbranden, maar ik zie kwalitatief en foto-technisch erg weinig om vrolijk van te worden. De sneltram kan je best mooi op de foto zetten, maar dit lijkt wel een 2megapixel telefoon foto, sorry.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:28 schreef cootje_1983 het volgende:
[[url=http://xs102.xs.to/xs102/06242/utrecht_sneltram.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dit is een verkleining: het origineel is een 5,18 megapixel-foto. Ik ben zeker nog maar een beginner en persoonlijk vond ik die foto wel wat hebben. Deze beter dan, technisch gezien?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:11 schreef DinoPK het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dit zelf een mooie foto vindt? Ik wil de foto niet volledig afbranden, maar ik zie kwalitatief en foto-technisch erg weinig om vrolijk van te worden. De sneltram kan je best mooi op de foto zetten, maar dit lijkt wel een 2megapixel telefoon foto, sorry.
Ik ben het wel met je eens.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:49 schreef ableton het volgende:
[..]
vind hem eerlijk gezegd erg onscherp![]()
Ze zitten ook niet stil hequote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:09 schreef An24 het volgende:
Beter ja.....vooral de bloem..., beessie heeft nog wat bewegingsonscherpte
![]()
Ja, die is scherp. Toch vind ik die vorige beter. Die heeft hele mooie kleuren en een heel mooie compositie, kijkt lekker weg zeg maarquote:
Niet alleen technisch gezien beter, deze foto is tenminste prettig om naar te kijken en het onderwerp is duidelijk. Deze foto is ook duidelijk geen gsm-foto, wat ik bij de shots van de tram wel had.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:17 schreef cootje_1983 het volgende:
[..]
Dit is een verkleining: het origineel is een 5,18 megapixel-foto. Ik ben zeker nog maar een beginner en persoonlijk vond ik die foto wel wat hebben. Deze beter dan, technisch gezien?
[[url=http://xs302.xs.to/xs302/06242/12.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Al paar keer een soortgelijke foto voorbij zien komen hier, maar toch een van de mooiere versiesquote:Op woensdag 14 juni 2006 08:25 schreef roger_dry het volgende:
ik ben gisteren ff langs de kermis geweest. Was niet echt veel soeps maar wil deze toch met jullie delen.
[afbeelding]
Ik dacht meteen al, "Dat moet in Leeuwarden zijn". Ja dus.quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:25 schreef roger_dry het volgende:
ik ben gisteren ff langs de kermis geweest. Was niet echt veel soeps maar wil deze toch met jullie delen.
[afbeelding]
hier wat tips: http://www.smartpix.nl/html/photoshop/ps3a.htmquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef ForrestX het volgende:
offtopic vraagje:
hoe maak je zo'n kader om je foto's? (bijv. dun wit randje en brede zwarrte rand?)
ik neem aan een fuctie in Photoshop...zijn hier ook andere programma's voor?
daar heb je echt maar 1 fantastisch tooltje voor nodig: Bordermakerquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef ForrestX het volgende:
offtopic vraagje:
hoe maak je zo'n kader om je foto's? (bijv. dun wit randje en brede zwarrte rand?)
dit kader is opgebouwd in PS. Eerst lichtroze lijn met daarin wit lijntje. Nog een dikke donkerroze lijn erachter. Deze vervagen. Hierdoor ontstaat een subtiel neon effect dat past bij de foto. Vervolgens de ruimte aan de buitenkant geselecteerd, nieuwe laag, zwart gemaakt, transparantie op 50%. Met dezelfde selectie een deel van de foto gekopieerd en dit vervolgens flink vervaagd.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef ForrestX het volgende:
offtopic vraagje:
1# Jammer van dat tegenlicht. Verder vind ik de scherptediepte er vies uitzien.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:51 schreef MrTimbo.B het volgende:
gisteren ook even foto's in de tuin gemaakt:
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
Thanks, Bulb mode (knop los = sluiter dicht). Ik laat los als de flits (buiten beeld) is geweest of als er meer dan een paar seconden voorbij zijn. ISO/diafragma is een kwestie van proberen en daar was gisteren genoeg bliksem voor.quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:09 schreef HansHeino het volgende:
Heel mooi ReVeL. Hoe heb je die foto genomen? Gewoon met lange sluitertijd gewacht of een heleboel shots achter elkaar? En hoe gok je dan of de belichting goed is?
Ontzettend gave plaatquote:
Dank je!quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:20 schreef ReVeL het volgende:
[..]
Thanks, Bulb mode (knop los = sluiter dicht). Ik laat los als de flits (buiten beeld) is geweest of als er meer dan een paar seconden voorbij zijn. ISO/diafragma is een kwestie van proberen en daar was gisteren genoeg bliksem voor.
Die witte vlek (de zon neem ik aanquote:Op woensdag 14 juni 2006 21:58 schreef Astridj0h het volgende:
Oei... ik vind die witte vlek in het midden zo wel iets te... en de korrel is wat mij betreft eerder beetje zonde
Maar verder blijven zonsondergangetjes erg mooi
@ Marc H, je moet maar vaker een beetje rotterdam in gaanNice pic hoewel hij misschien iets meer naar links had kunnen worden geschoten.
Ableton, ik sta elke keer weer verbaasd van de strakke platen die je hier post.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:23 schreef ableton het volgende:
ik wil in een wereld leven waar alles zwart-wit en sepia ismet veel en hoog contrast, kleur is zo saai !
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |