boven in het berichtquote:Op donderdag 25 mei 2006 18:23 schreef ableton het volgende:
waar is de link naar het vorige deel?
heequote:
Je doet je naam eer aan webspider. Maar waar is dat zeg.. Zoiets heb ik nog nooit gezien.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 03:20 schreef webspider het volgende:
Misschien niet zo zeer mooi, maar ik vond de situatie apart:
Dat witte wat je ziet ... is het spinsel van wormpjes die cocons aan het vormen zijn
Wowquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:19 schreef Gimmick het volgende:
Ja, d'r stonden daar een paar van. Volgend jaar wellicht nog meer ...
Ik had nog geprobeerd om wat 'sneeuw' te maken maar dat viel niet mee.
De plek is echt geweldig, maar ik volgens mij kan je er veel meer uithalen. Meer spooky ofzo (zwat/witquote:Op vrijdag 26 mei 2006 03:20 schreef webspider het volgende:
Dat witte wat je ziet ... is het spinsel van wormpjes die cocons aan het vormen zijn
[afbeelding]
Zou je deze even willen verkleinen naar het formaat zoals aangegeven in > Eerst lezen: Fotografie FAQ [1 feb 2006] ? Dank je wel!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:41 schreef murp het volgende:
zelf gemaakt... simpel maar erg mooi vind ik:
[afbeelding]
nee,quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zou je deze even willen verkleinen naar het formaat zoals aangegeven in > Eerst lezen: Fotografie FAQ [1 feb 2006] ? Dank je wel!
Ik vind 'm wel mooiquote:Op vrijdag 26 mei 2006 03:20 schreef webspider het volgende:
[afbeelding]
geinige foto, jammer dat het niet een mooiere lucht is..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:58 schreef Austin-At-Monday het volgende:
Gisteren tijdens het wachten op zandvoort..
[afbeelding]
Ja klopt... het regende ook toen..quote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:28 schreef sgoldie het volgende:
[..]
geinige foto, jammer dat het niet een mooiere lucht is..
psssst... [Centraal] Wie helpt mij een nieuwe camera vinden?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:12 schreef Incredible-Maike het volgende:
Ik ga ene camera aanschaffen, ik twijfel alleen tusse twee camera's:
Canon Powershot A530 en de Canon Digital IXUS 55.
Iemand advies voor mij?
Denk dat je hem in photoshop nog lekkerder krijgt door hem iets te verhelderen en een ietsje pietsje meer contrast toe te voegen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:58 schreef Austin-At-Monday het volgende:
Gisteren tijdens het wachten op zandvoort..
[afbeelding]
Prachtig.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 03:20 schreef webspider het volgende:
[afbeelding]
Mooi!!!quote:Op zondag 28 mei 2006 08:06 schreef Denocorp het volgende:
Ik ben er weer bij, heb niet zoveel tijd gehad voor fotograferen maar deze is van niet lang terug, een slavenhuisje op Bonaire.
[afbeelding]
Jammer van die kite in de rechterbovenhoekquote:Op zondag 28 mei 2006 21:53 schreef DudeMeister het volgende:
Mijn eerste ervaring met een digitale spiegelreflex... Nikon D70 met 70-300mm lens
Lekker aan het surfen met een maat, het is zijn camera.
[afbeelding]
Vol formaat:
Klik
Geef mij eens wat feedback![]()
Ik ben het hier mee eensquote:Op zondag 28 mei 2006 22:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Jammer van die kite in de rechterbovenhoek. Verder lekkere foto, mooi de actie vastgelegd!
Edit: Oh, en je horizon... die is een beetje scheef.
Heb je er erg veel aan geshopt?quote:Op maandag 29 mei 2006 00:57 schreef Maxcre8 het volgende:
vanavond in de tuin gemaakt met behulp van één TL-buis (verder niks)
[afbeelding]
Ik vind de eerste het mooiste, goed geluktquote:Op maandag 29 mei 2006 08:23 schreef Ngasira het volgende:
van t weekend ging ik wat foto's schieten in het nieuwe startshart in Almere waar men wellustig aant winkelen was..
zag later thuis dat het nog erg moeilijk is om de symetrie of lijnen in de foto te krijgen hoe ik het wil![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gedaan. Ik wil graag feedback!quote:Op maandag 29 mei 2006 08:40 schreef RonaldV het volgende:
@ Johrizz en Dudemeister, zouden julie je foto's even kunnen aanpassen naar de afmetingen zoals die staan aangegeven in de FOT-FAQ? Dank jullie wel!
Rommeligquote:Op maandag 29 mei 2006 16:58 schreef Johrizz het volgende:
[..]
Gedaan. Ik wil graag feedback!
[afbeelding]
Kijk nog eens naar je foto en geef mij eens aan wat je nou precies hebt willen fotograferen...quote:Op maandag 29 mei 2006 18:22 schreef Johrizz het volgende:
Wat vind je er precies rommelig aan dan, leg eens uit dan? Alleen de kreet 'rommelig' heb ik niet zo heel veel aan![]()
Erg mooi, maar die mast die door de zon is geregen stoort behoorlijkquote:Op maandag 29 mei 2006 21:03 schreef Denocorp het volgende:
Nog bedankt voor jullie positieve reacties op m'n laatste foto! Hier dan nog eentje die eigenlijk in het zonsopkomst/ondergang topic thuishoort maar hier ook wel mag. Dezelfde dag, ook op Bonaire:
[afbeelding]
Ik geef toe tis idd n beetje overdonequote:Op maandag 29 mei 2006 07:51 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Heb je er erg veel aan geshopt?
Het lijkt wel een pop joh!
Verder wel een heel goeie plaat.
Idd de paarse achtergrond werkt best goed, al vind ik de uitwerking niet helemaal geweldig.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 08:06 schreef Johrizz het volgende:
Idd, kleur van de make-up past erg goed bij de achtergrond, die trouwens lekker rustig is en niet stoort. Mooie foto!
de lucht is ook echt geweldigquote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:27 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
IR foto gemaakt op Kasteel de Haar
quote:
Noh.. zo fake..quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:30 schreef Maxcre8 het volgende:
Idd de paarse achtergrond werkt best goed, al vind ik de uitwerking niet helemaal geweldig.
Het paars is papier wat ik heel snel als improvisatie uit de kast heb getrokken gekreukeld en al..
hier hoe het waswat dat betreft is het blurry beeld van nu wel n beetje fake.
[ IMG] in plaats van [ IMAGE]quote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:44 schreef Incredible-Maike het volgende:Welke tags moet je gebruiken :S ik dacht dat het zo hoorde....
Hoe blur je dat zo netjes??quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:30 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
Idd de paarse achtergrond werkt best goed, al vind ik de uitwerking niet helemaal geweldig.
Het paars is papier wat ik heel snel als improvisatie uit de kast heb getrokken gekreukeld en al..
hier hoe het waswat dat betreft is het blurry beeld van nu wel n beetje fake.
[afbeelding]
[..]
de lucht is ook echt geweldig
Door een kleine scherptediepte te maken (groot diafragma, klein f-getal) heb je een kleiner gebied op je foto wat scherp is, en dus is de achtergrond al onscherp op de originele fotoquote:
Ik bedoelde dat laatste , hij heeft het wel heel erg netjes gephotoshopt, knap werk hoorquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:30 schreef Elefes het volgende:
[..]
Door een kleine scherptediepte te maken (groot diafragma, klein f-getal) heb je een kleiner gebied op je foto wat scherp is, en dus is de achtergrond al onscherp op de originele foto.
Edit: Ik weet trouwens niet of dat bij die foto's zo gedaan isAnders kun je de foto nabewerken, het gebied wat je onscherp wilt hebben selecteren in bijvoorbeeld photoshop, en dan bijvoorbeeld een blur er mee doen (heb je verschillende soorten in); je kunt dan zelf instellen hoe onscherp je de achtergrond wilt hebben. Dit is wel een precisiewerkje, als je niet alles netjes selecteert zie je heel gauw dat er "iets niet klopt".
Ik haak al af bij , maak een laag van ......quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:10 schreef Maxcre8 het volgende:
@N.icka, dankje!!
tis idd geblurred dat is op zich het probleem niet, het probleem is de overgang van het haar naar de achtergrond.![]()
Ik heb de achtergrond dus eerst geblurred, daarna noise en daarna weer een hele lichte blur, omdat foto’s altijd een fijne korrel hebben.
De overgang van haar naar achtergrond heb ik anders gedaan, maak een laag van de rand van het haar dat over de achtergrond valt en zet die op darken.. daardoor zie je de kleine haartjes over de geblurrde achtergrond (sorry beetje knullig uitgelegd hopelijk heb je er iets aan)
maar goed je kunt natuurlijk ook elk haartje vrijstaand maken, of gewoon iemand nemen met een pet of kaal hoofd
Bij de foto die ik gister heb gemaakt met het gespleten hoofd heb ik wel de achtergrond redelijk intact gehouden.![]()
tweede en derde foto vind ik erg mooi!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:55 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
Ik geef toe tis idd n beetje overdoneheb m gister nacht een beetje tegehaast opgepoetst..
anyway Ik heb er nog een paar van vandaag..
mn doel was een glamour shot te crieeren (hoe fout dat ook kan zijn) wilde het gewoon eens proberen ookal heb ik niks qua studio licht of ervaringvandaar weer als enige licht een TL buis (in de hand) en 2seconden sluiter tijd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dankje Ngasira!quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:02 schreef Ngasira het volgende:
[..]
tweede en derde foto vind ik erg mooi!
Heel mooi gemaakt maar ook erg freaky.quote:
Ik vind de eerste niet zo mooi (er is wat weinig op te zien) maar de tweede welquote:Op donderdag 1 juni 2006 22:55 schreef ableton het volgende:
kruispost! maar wil naast laten zien toch ook wel weten wat men ervan vind?
Waarom gaat zulke mooie lucht nou altijd gepaard (d/t?) met kutweer...![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Hoeft niet hoor. Ik heb een keer een dramatische lucht op een mooie zomerse dag gemaakt. Ok, het was bewolkt, maar wel gewoon 20+ graden.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:55 schreef ableton het volgende:
kruispost! maar wil naast laten zien toch ook wel weten wat men ervan vind?
Waarom gaat zulke mooie lucht nou altijd gepaard (d/t?) met kutweer...![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik kon het niet laten om even wat aan je foto te doen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:28 schreef IedeK. het volgende:
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06225/mei.jpg]afbeelding][/url]
Deze vond ik wel mooi
Ik vond afgezien van het scheve en de boom, de bovenste versie mooier (dus de staande).quote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:59 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik kon het niet laten om even wat aan je foto te doen.
Zo heeft ie imho een stuk meer uitstraling, want het is een prachtfoto verder:
[afbeelding]
(Als je 'm hier niet wilt hebben, haal ik hem weer weg, moet je het even laten weten..)
Ik heb 'm rechtgezet, een beetje bijgesneden en nog wat contrast en saturation verhoogd.
Dat kan natuurlijkquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:06 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ik vond afgezien van het scheve en de boom, de bovenste versie mooier (dus de staande).
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:15 schreef Masegate het volgende:
Damn, jij reageert sneller dan ik mijn bericht aan heb gepast!
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:55 schreef IedeK. het volgende:
Elefes en Masegate ik vind het niet erg hoor dat jullie aan mijn foto gesleuteld hebben.
Hij wordt er juist mooier op dus dat is voor mij geen probleem.![]()
Ik was al blij dat jullie de foto al mooi vonden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |