Maar je zal de eerste maar zijn waarbij ie blijft zittenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:42 schreef Tamea het volgende:
* Tamea wacht het wel gewoon af, "er is er nog nooit één blijven zitten" zegt m'n moeder altijd.
Dan wordt manlief heel verdrietig denk ik. Die is het nu al zatter dan ik omdat ie eindelijk ook wel eens gezellig met ukkie wil tutten.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:45 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Maar je zal de eerste maar zijn waarbij ie blijft zitten![]()
"Nooit" duurt alleen zo lang soms he...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:42 schreef Tamea het volgende:Ik denk ook niet dat ik met voorweeën na 8,5 maanden zin heb in sex om de bevalling op te wekken, maar dat zou dus het enige zijn dat echt werkt.
* Tamea wacht het wel gewoon af, "er is er nog nooit één blijven zitten" zegt m'n moeder altijd.
nou poe!!!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Nooit" duurt alleen zo lang soms he...
spannend!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
nou poe!!!
nah, als der nou gewoon niets aan de hand was hierzo, hield ik et nog wel een tijdje vol.. de vorige kwam pas met bijna 42 weken dus wat dat aangaat.. (en ze was het wachten meer dan waard)
kleine update: manlief belde net van et werk, die komt voordat ik naar de VK moet thuis en gaat met me mee, wel zo prettig, zeker als er inderdaad besloten moet worden wat we nou gaan doen..
ondertussen rommelt het rustig verder.. (net dat woordje rustig vind ik op dit moment NIET lollig)
nog ff opvang regelen voor kiddo voor strakkies na school.. ik hou jullie op de hoogte.
Als mijn man al jompelend binnenkomt met een dergelijk voorstel, dan weten wij wel wat er niet gebeurt hequote:
Bhahahaquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:39 schreef dutchie het volgende:
...
Nu helpt het ook niet echt dat ik het gevoel heb dat mijn vagina zo ongeveer ten hoogte van mijn knieën hangt.
Ik ga lekker met je meetellen. Ik vind de tijd zelfs nu al heel snel gaan (en het groeien ook eigenlijk best wel alhoewel er ook veel mensen zijn die denken dat ik gewoon dik benquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:30 schreef Martineke het volgende:
Hoi Neuk, met mij gaat het prima hoor. ben aan het aftellen hehet gaat weer net zo langzaam als in de eerste 12 weken van zwangerschap om maar uit die gevarenzone te zijn
met jou ook alles goed? nog wat leuks kunnen vinden?
Ik heb dat idee bij mezelf ook wel.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:46 schreef Neuk het volgende:
...alhoewel er ook veel mensen zijn die denken dat ik gewoon dik ben![]()
![]()
).
Sssst anders moeten we sexen...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:16 schreef PM-girl het volgende:
Las gisteren ergens dat ananas op zich wel weeën opwekt, maar ook mogelijkheid tot weeënstorm, dus schijnbaar niet zo'n geweldige tip?
Dan kan ik niets meer voor je doenquote:
PM, als je niet kan werken, kan je niet hoorquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:34 schreef PM-girl het volgende:
Jeetje, de rug en buikpijn wordt hier erger en erger. Vandaag met de vk overlegd, morgen urine inleveren (blaasontsteking) en als de pijn niet over gaat naar de vk.Twjfel of ik nog wel moet werken, maar morgen drukke dag en zelf moet ik mee organiseren, maar ideaal is anders.
ow, das niet ideaal, een lage bloeddruk, daar kun je aardig last van hebben idd. Gaat het werken nog een beetje? een goed reden om dropjes te kwauwenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:01 schreef Xanthe het volgende:
Vanavond bij de vk geweest en nu was mijn bloeddruk weer onder de 60 , ze wil me over 2 weken al weer zien omdat ze me toch wat beter in de gaten wensen te houden ivm. de bloeddruk.
Heerlijk gevoel hè, om de laatste dingetjes in orde te hebbenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:07 schreef nanalune het volgende:
[..]
Ben eind van de middag t de Hema nog doorgestrompeld om mijn last-minute lijstje af te werken;
voedingsbeha's
slipjes
schoonmaakspullen voor de kraamzorg ( ze moet toch wat te doen hebben)..
kortom, weer veel te veel gedaan, maar mijn hormonen dreven me.
Nu ga ik 'Bück dich'downloaden![]()
Een maandquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:30 schreef anne_Chris het volgende:
[..]
Heerlijk gevoel hè, om de laatste dingetjes in orde te hebbenLaatste dingetjes
je hebt nog een máánd de tijd!
![]()
![]()
Eén van m'n favo Rammstein nummers![]()
Hier wil de huisarts helemaal niets met me te maken hebben , ze feliciteerden met niets eens, ze zeiden shagerijnig dat ik niet bij hen , maar bij de verloskundige moest zijn voor informatiequote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:53 schreef Lois het volgende:
Met een beetje pech feliciteert de huisarts je alleen en sta je zo weer buiten hoor nikky. Echt ze doen vrij weinig hoor.
Dat hele lamlendige, uiterst vermoeide en misselijke hoort er helaas gewoon een beetje bij.
*handen pakt en verder naar binnen sleurt en een dikke knuffel geeft*quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
*schoorvoetend dit topic binnensluipt
zucht... wat fijn toch...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Aardig van je huisarts.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:13 schreef nanalune het volgende:
[..]
Een maandmaar bedenk nu eens dat het veeeels te vroeg komt , en dat ik niets in huis heb, want alle winkels zijn natuurlijk van deze planeet weggevaagd als ik bevallen ben , en daarom moeten we van alles tenminste twee keer zoveel in huis hebben , en al die verschillende soorten sponsjes en doekjes die ik aangeschaft heb, zijn natuurlijk Ontzettend handig, en ze worden héus wel allemaal gebruikt not
![]()
[..]
Hier wil de huisarts helemaal niets met me te maken hebben , ze feliciteerden met niets eens, ze zeiden shagerijnig dat ik niet bij hen , maar bij de verloskundige moest zijn voor informatie.. voelde me ineens een stuk minder uniek en bijzonder
.
Nikky, en wat dat betreft je lamlendigheid, nog een paar weekjes, en dan ben je als het goed is daar ook vanaf.. hoort er idd bij, maar daar heb je niets aan als je er midden in zit![]()
Gezellig Slaapmeis. Allemaal gedroomd en nu eindelijk werkelijkheidquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tamea veel succes en sterkte met de laatste loodjes
De mijne was ook heel anders hoor. Daar heb ik ook zetpillen van gekregen tegen de misselijk enzo.(Maar moet er wel ff bij zeggen dat het ook wel heel extreem was)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:51 schreef nikky het volgende:
[..]
Aardig van je huisarts..
Ik hoop dan dat de mijne me een beetje beter zal opvangen![]()
Vast wel, dit is een extreem voorbeeld natuurlijk, volgens mij is het vrij normaal dat ze je in ieder geval wat informatie gevenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:51 schreef nikky het volgende:
[..]
Aardig van je huisarts..
Ik hoop dan dat de mijne me een beetje beter zal opvangen![]()
Ik denk dat we er allemaal nog even aan moeten wennenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:54 schreef Slaapmeisje het volgende:
Nog wat onwennig en geïntimideerd door de laatste loodjesverhalenzal ik me toch maar melden hier. Wie weet helpt het met geloven dat ik toch echt zwanger ben als ik mijn naam in het lijstje zie staan. Morgen (dan ben ik ca. 5 weken) ga ik bellen met de fertipoli voor een afspraak voor de termijnecho. Wil een van de modjes mijn naam in het lijstje zetten met voorlopige due date op 25 januari 2007?
Shit wat is het raar om dit te typen en het gaat ook nog over mezelf![]()
![]()
Hij was juist ineens hoog geworden (rond de 82) en toen voelde ik me dus knap beroerd. Ze denken nu dat ik door de zwangerschap een schommelende bloeddruk heb en daar kun je je ook ellendig onder voelen. Ik moet bloedprikken om mijn HB , en glucose te testen. Zullen vast wel goed zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:10 schreef nanalune het volgende:
[..]
ow, das niet ideaal, een lage bloeddruk, daar kun je aardig last van hebben idd. Gaat het werken nog een beetje? een goed reden om dropjes te kwauwen![]()
Maak daar maar 9 mnd vanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:41 schreef kwipsel het volgende:
6 weken zijn nodig om te ontzwangeren schijnt het dus ik denk, zolang het restantje hormonen nog bezig zijn in m'n lichaam zal ik hier en daar nog wel eens wat voelen.
Of misschien wel een nierbekontsteking, dat voel je namelijk ook heel erg in je rugquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:41 schreef PM-girl het volgende:
Ik lever morgen urine in, vanrmogen vergeten in het potje te plassen!
Maar nu de [b]klachten in mijn rug zo toenemen[/b[]denk ik toch aan bandenpijn, of mijn bekken??
3 weken terug ook urine getest toen niets uitgewezenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:43 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Wel gedacht aan een nierbekontsteking.![]()
Lief dat jullie allemaal zo bezorgd meeleven!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:46 schreef Rottdog het volgende:
Ik denk onderbouw het nog even ga je me quoten in tussentijd
Er zijn er eerst nog een stuk of 50 voor jequote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:45 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik voel me al welkom hierWat ontzettend grappig om mijn naam nu in het lijstje te zien staan. Dat wat tussen haakjes staat mag wel weg hoor, dat staat zo raar. En ik kan niet wachten tot er meiden achter mij in het lijstje komen
Al staan er nog 500 voor me in het lijstje.... het is nu alleen nog maar een kwestie van tijdquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:03 schreef Neuk het volgende:
[..]
Er zijn er eerst nog een stuk of 50 voor je![]()
En voor je het weet ben je ineens de bovenste!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:03 schreef Neuk het volgende:
[..]
Er zijn er eerst nog een stuk of 50 voor je![]()
Leuk je ook hier te hebben Slaapie!
Ja!!!!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:10 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Al staan er nog 500 voor me in het lijstje.... het is nu alleen nog maar een kwestie van tijd![]()
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Aaaah, ik hoopte echt voor je dattut door zou gaan zetten!quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:02 schreef Tamea het volgende:
Nou ook 23 mei was meneer of mevrouw kennelijk niet mooi genoeg als verjaardag, dus we zullen zien of de 24e wel gaat lukken.
Ik word er niet echt warm of koud van hoor. Soms heb je alleen geen zin in dat gezeik. De namen staan nu al vast en mijn man weet dat hij niet nog een keer met meer namen dan afgesproken op de geboorteakte aan moet komen (ja, hij had nog even met schoonzuslief gebeld en die vond...quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:49 schreef Tamea het volgende:
Klinkt naar, dat gezeur over vernoemen Mwanatabu.
Het ligt ook aan de manier waarop he. Als mijn vader voor de gein vraagt "hoe het met Krelis gaat", dan is dat om te lachen. Een schoonmoeder aan de telefoon die doordramt over de meest afschuwelijke namen (vier lettergrepen of meer) is gewoon op een gegeven moment niet leuk meer.quote:Daar hebben we hier gelukkig geen last van gehad. Ze hebben zelfs allemaal gezegd dat ze vernoemen onzin vinden, dus helemaal prima. Owja, schoonfamilie heeft wel een hele pool opgezet over de naam, maar dat vind ik alleen maar grappig. Ik wil echt wel lezen wat zij aan namen hadden bedacht als ukkie er straks in (nu mag ik het nog niet lezen, want jongste schoonzusje (17) wil dan ook de echte naam alvast weten in ruil)
tssssquote:Op woensdag 24 mei 2006 08:04 schreef PM-girl het volgende:
Spannend Tamea, zijn er nieuwe tekenen dan?
Hier goed geslapen maar door de pijn niet kunnen draaien dusik ga proberen te werken, maar als het niet gaat, ga ik naar huis.
Zoals Igraine al zegt, het gaat écht snel hoor...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:10 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Al staan er nog 500 voor me in het lijstje.... het is nu alleen nog maar een kwestie van tijd![]()
Dat dus. Ik was al benieuwd PM, of je naar je werk zou zijn gegaan. Ja dus.quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:11 schreef nanalune het volgende:
[..]
tssssik was al lang naar huis gegaan PM girl. Je bent zwanger hoor, en zolang je niet weet wat het is is het denk ik helemaal niet verstandig..
ik wordt al een moedertje he? Maar serieus.. je loopt er al een tijdje mee, ik zou toch maarrustig aan doen hoor!
![]()
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
"My woman's a tough mama. Last baby came out sideways, didn't even twitch!"quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:36 schreef Belana het volgende:
Ik was ook net op controle, bloeddruk 135/75 (hoog voor mijn doen, maar op zich prima) ik ben wel erg veel aangekomenmaar dat was de vorige keer ook in de laatste 2 maanden. Ik kan gewoon bijna niet meer bewegen, dus ik zit, lig en eet.... tja...
Het zal wel...
We hebben alleen wel een eigenwijsje.... beebje ligt nu overdwars.... hoofdje links bij de navel en beentjes en voetjes rechts... zucht....
Oe! Oe! Je hebt gelijk!quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:15 schreef Tamea het volgende:
Hier viel niets door te zetten hoor, nog geen enkel teken van bevallen gehad.
Ik geloof dat dat Marmar was en die heb ik vandaag nog niet gezien hier dus wie weet hebben we straks weer een vers beebje
quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:56 schreef Mwanatabu het volgende:
"Aghavni" (Eeeten!)
"Araksik" (Bok, sik...)
"Fartiter" (Farty what?)
Helaas...quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:15 schreef Tamea het volgende:
Hier viel niets door te zetten hoor, nog geen enkel teken van bevallen gehad.
Ik geloof dat dat Marmar was en die heb ik vandaag nog niet gezien hier dus wie weet hebben we straks weer een vers beebje
vond ik ook..quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:59 schreef Belana het volgende:
nah wat raar mar mar... dat ze niet eens ff voelt dan?
Mooiquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
[[url=http://www.babybrabbel.nl/dynban/9maandenbanner/1169593200/4/255/165/165/1.png]afbeelding][/url]
vind ik ook!! Ik werd even helemaalquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:18 schreef piglet het volgende:
[..]
Mooi![]()
Ik vind het echt geweldig om je in het rijtje te zien staan en mee te zien posten.
Ik word er helemaal![]()
![]()
van...
idd, ze had er geen zin in, dat idee kreeg ik ook meteen... dat maakt bij mij ook dat het dan al niet meer hoeft.. liever een ander die gewoon der werk WEL wil doen dan..quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:07 schreef Belana het volgende:
toucheren vervelend? sinds wanneer? en sinds wanneer zegt het niks als je ontsluiting hebt? echt raar... ze had er gewoon geen zin in. hoe ver ben jij nu?
nou ja... maar hopen dat je binnenkort een ander hebt uit de praktijk dan... heb je nog last inmiddels?quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:33 schreef MarMar het volgende:
[..]
idd, ze had er geen zin in, dat idee kreeg ik ook meteen... dat maakt bij mij ook dat het dan al niet meer hoeft.. liever een ander die gewoon der werk WEL wil doen dan..
ik ben nu 37 en een halluve week
Ik zou dat zelf niet eens durven. Nu ook al niet, trouwens. Vraag me ook af of het wel goed is...quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:13 schreef Moonah het volgende:
Hm, beetje rare vraag mss, maar kun je ook bij jezelf voelen of je ontsluiting hebt?
Door mijn 'gyn. geschiedenis' heb ik al heel vaak mijn baarmoedermond gevoeld en voel ik ook heel duidelijk verschillen.
Beïnvloeden als in stimuleren?quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:15 schreef Vicky het volgende:
volgens mijn vriendin moet je het wel kunnen voelen.. volgens haar kan je het zelf ook een beetje beinvloeden...
Niets engs aan hoor. Normaal (niet zwanger bedoel ikquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zou dat zelf niet eens durven. Nu ook al niet, trouwens. Vraag me ook af of het wel goed is...
ja. VOlgens haar kan je de ontsluiting een beetje helpen...quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:19 schreef Moonah het volgende:
[..]
Beïnvloeden als in stimuleren?
Ik zal het volgende week wel eens aan mijn gyn vragen.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:22 schreef owlet het volgende:
Lijkt mij dat het prima te voelen is en zolang je niet zelf gaat zitten prikken en woelen (wat me ook niet erg prettig lijkt) zal het ook niet veel kwaad kunnen. Mits je even je handen wast natuurlijk.
Ik ben zelf wel van plan om het te voelen, ben daar eigenlijk wel benieuwd naar, ook omdat ik inmiddels mijn baarmoedermond goed kan lezen en ook dát stadium wel eens wil voelen.
Mijn moeder vertelde vroeger altijd dat bij vrouwen die nog niet zwanger zijn geweest hij als het puntje van je neus voelt en bij vrouwen die wel eens zwanger zijn geweest als het puntje van je kin.
Bij mij klopt het aardig tot nu toe, hij ligt wat hoger en is veel zachter dan voorheen.
lijkt me nou niet heel slim om daar zelf mee te gaan experimenteren als je niet precies weet wat je doet enzowquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:30 schreef Vicky het volgende:
ja. VOlgens haar kan je de ontsluiting een beetje helpen...
my ideaquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:03 schreef texelonia het volgende:
[..]
lijkt me nou niet heel slim om daar zelf mee te gaan experimenteren als je niet precies weet wat je doet enzow
Er is natuurlijk helpen en helpenquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:03 schreef texelonia het volgende:
[..]
lijkt me nou niet heel slim om daar zelf mee te gaan experimenteren als je niet precies weet wat je doet enzow
Nah, je eigen vagina van binnen voelen vind ik echt niets engs aan hoor. Is toch gewoon je eigen lijf? Ik vind het juist wel interessant om te voelen hoe mijn baarmoedermond eerst veranderde al naar gelang de fase van mijn cyclus, en nu ik zwanger ben voelt hij (zij?quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:58 schreef Martineke het volgende:
enge dingen bepraten jullie zeg, zelf voelen
Dat lijkt me idd erg vreemd, zo'n vastgestelde datum. En dat dillemma kraamtijd/werk herken ik ook heel goed. De eerste keer hadden wij dat niet goed afgesproken weet ik nog, maar dat hebben jullie vast ingecalculeerd.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:58 schreef Martineke het volgende:
frut, veel getypt, alles weg
Cattie wat fijn![]()
Slaapmeisjefijn je hier te zien
enge dingen bepraten jullie zeg, zelf voelen en evt prikkelenlaat dat maar een expert over zou ik zeggen.
ik ben serieus zenuwachtig aan het worden, ik slaap niet meer snel inen snachts als ik wakker word van Maxim en als ik met hem klaar ben en weer mijn mandje in kruip, lig ik serieus bijna 2 uur wakker
lig alleen maar te denken van " volgende week vannacht om 3 uur was dat om deze tijd lig ik ook zo in bed en moet ik 4 uu rlater in het ziekenhuis zijn" zo van die dingen weet je wel. kan het niet gewoon al woensdag zijn of zo?
en dan hebbie ook nog eens dat manlief de laatste tijd geen reet te doen had qua werk (eigen bedrijf) en guess what, de aanvragen en opdrachten stromen ineens binnendat is erg goed natuurlijk, maar het is wel allemaal volgende week dat het ook daadwerkelijk moet gebeuren. betekent dus dat hij alleen woensdag vrij heeft en de rest vd week druk aan het werk is, en dus niet zoveel bij zijn nieuwe aanwinst kan zijn in het ziekenhuis. best tegenstrijdig, ene kant wil ik hem erg graag veel in het ziekenhuis hebben natuurlijken hij ookmaar dat kan gewoon niet, centjes moeten ook verdiend worden.
Nee, dat ken ik niet.quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:54 schreef pinkelmeisje het volgende:
owww hadden jullie in het begin ook zo'n last van je neus(bloedneuzen) .
Ja, en dat wordt alleen maar erger!quote:en constant wakker worden midden in de nacht om te plassen.
Ook die extra slaap blijf je nodig hebben, ik wel tenminstequote:word er wel een beetje erg moe van ik slaap denk nog maar vier uurtjes in me bed en val voor de rest overal in slaap![]()
Ja een buikje kan, ik had al vroeg ook een bol, maar dat schijnen je darmen te zijn!quote:ow en ken je met negen weken eigenlijk al een buik hebben of er een meloen in zit of zou ik me verrekend kunnen hebben![]()
Ja, en ja, erg misselijk idd, wat evt helpt is als je nieuwe krat krijgt de doppen eraf doen en buiten laten luchten (dat heb ik hier ook van iemand gehoord, op Fok!)quote:deed iemand van jullie eigenlijk ook mee aan moeders voor moeders.
zoja werden jullie ook zo misselijk van die potten![]()
Ik heb ook last van bloedneuzen, bloedend tandvlees en ik ben elke nacht om een uur of 6 wakker. En dan kan ik de slaap niet meer vatten. Dan val ik eindelijk weer in slaap gaat die verdomde klotewekker weer.quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:54 schreef pinkelmeisje het volgende:
owww hadden jullie in het begin ook zo'n last van je neus(bloedneuzen) .
en constant wakker worden midden in de nacht om te plassen.
word er wel een beetje erg moe van ik slaap denk nog maar vier uurtjes in me bed en val voor de rest overal in slaap![]()
ow en ken je met negen weken eigenlijk al een buik hebben of er een meloen in zit of zou ik me verrekend kunnen hebbendeed iemand van jullie eigenlijk ook mee aan moeders voor moeders.
zoja werden jullie ook zo misselijk van die potten![]()
Jaaaaaaaaaaa, dit kan zeker. Ik had ontzettende pijn. Om de paar uur een "aanval" zo erg dat ik er niet van kon slapen. Na 2 weken pijn te hebben gehad eiste ik een echo bij de gynaecoloog bij mijn huisarts. We waren voorbereid op het ergste omdat ik de pijn niet kende, maar wat bleek... ik was gewoon zwanger en had bandenpijn omdat mijn baarmoeder aan het uitrekken was. Toen de pijn begon was ik dus pas 4 weken zwanger. Na 3 weken was het helemaal over.quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:38 schreef Beaker het volgende:
Kun je na 5 weken zwangerschap al last hebben van bandenpijnMijn collega is nu 5 weken zwanger en heeft gezegt nu al bandenpijn te hebben!
Mss een idee om die fles onder een draaiende afzuigkap te zetten en dan met je arm zo gestrekt mogelijk te schenken.quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:20 schreef pinkelmeisje het volgende:
oja en ik ga zeker proberen om die potten eerst te laten luchten wel buiten anders gaat het nog miswant heel de tijd je adem in houden met schenken schiet ook niet op
haha maar wel bedankt voor de tip
Een van m'n mooiste, stralendste foto's is gemaakt toen ik 8 maanden zwanger was van de jongste. De oudste heeft 'm nu -op haar verzoek- zelfs op haar kamer staanquote:Op donderdag 25 mei 2006 00:19 schreef Leah het volgende:
Hoort er allemaal bij. Niet leuk, je wordt er ook niet mooier van, van een kind dragen.
Ja, osteopaten zijn mensen met gouden handjes! En van hun visie op lijf en leden kun je idd heel wat leren. Erg fijn dat jij er zo'n baat bij hebt Kozakken!quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:04 schreef kozakken het volgende:
De osteopaat bevalt heel goed. Na twee behandelingen ben ik voor een groot gedeelte pijnvrij. Alhoewel ook hij opmerkt dat het nu meer gaat om ruimte scheppen in de wervels dan een permanent behandelen. Daarvoor is een zwanger lijf gewoonweg aan veel te veel invloeden onderhevig. Wel interessant om zijn zienswijze zo te horen. Het zijn dan ook interessante uurtjes met veel nieuwe nadenkstof voor me. Alleen dat vind ik al heel erg leuk en boeiend.
Ik lig ook al weken met een extra kussen in bed en ik ben nog lang niet zo ver als jij.quote:Op donderdag 25 mei 2006 08:57 schreef Tamea het volgende:
*meldt*
Vannacht weer eens proberen te slapen met kussen tussen m'n benen en dat hielp wel tegen de pijn in m'n bekken bij het draaien. Voortaan dus maar weer met m'n kussen naar bed.
Jij slaapt aan een stuk door tot 6 uur 's ochtends?quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:26 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik heb ook last van bloedneuzen, bloedend tandvlees en ik ben elke nacht om een uur of 6 wakker. En dan kan ik de slaap niet meer vatten. Dan val ik eindelijk weer in slaap gaat die verdomde klotewekker weer.
Hoe bedoel je uitputtend?
Huh? Bijzonder. De meeste moeders in spé kunnen niet wachten tot hun buikje zichtbaar wordt.quote:Dat buikje heb ik gelukkig nog niet maar ben dan nog niet zo ver heen als jij.
Ik heb (ook) zo'n klein boemerangkussen. Stuk onder mijn buik, ander stuk tussen mijn benen. En draaien is idd wakker worden (of andersomquote:Op donderdag 25 mei 2006 09:32 schreef Tamea het volgende:
En zo'n voedingskussen heb ik ja, maar daar sliep ik eerst niet mee omdat ik telkens wakker werd als ik me ermee om probeerde te draaien.
Relativeer, relativeer...quote:Op donderdag 25 mei 2006 09:19 schreef sjak het volgende:
Oja, ik begin nerveus te worden voor de bevalling! Brrrrrr, ik wil niet *bangissmilie*
Yep, die ken ik. Hij lijkt mij te groot.quote:Op donderdag 25 mei 2006 09:35 schreef milagro het volgende:
Het kussen dus (Form Fix kussen XL, effe doorklikken)
Niet goedkoop alleen, maar wel ideaal, ook voor ná de bevalling, jaaaaaaaren erna
Of "Hij/ zij zal er toch uit moeten"....quote:Op donderdag 25 mei 2006 09:39 schreef sjak het volgende:
Eeehhh, is:"Ik kan toch niet meer terug" voldoende relativeren?
Ah, relativeren vind ik juist erg moeilijk, maar over dit onderwerp gaat het me (vooralsnog!!!quote:Normaal is relativeren één van mijn kernkwaliteiten. Maar niet over dit onderwerp![]()
quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:00 schreef milagro het volgende:
Het 'mooie' is, dat het je, ondanks die negen maanden en een overload aan info, toch overvalt, en je dus op het moment zelf geen tijd hebt om te panieken en je, complicaties daargelaten, precies doet wat je moet doen, en precies aankan wat je moet aankunnen.
"morgen om deze tijd is het alweer 24 uur geleden" dat is mijn houvast bij iedere te verwachten pijn
Belaan, hier ook een kindje wat het vertikt om met haar hoofd naar beneden te gaan liggen. Hoeft ook nog niet nu, maar toch zit het me niet helemaal lekker. Heb echt zo'n voorgevoel dat ze zo blijft liggen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:09 schreef Belana het volgende:
Sjak, baby al ingedaald! goedzo! Meid, dat je je druk maakt om de bevalling is heel natuurlijk, doe ik ook weer. Als het zover is... go with the flow... is alles wat je kunt doen.
Ik maak me toch voornamelijk druk om dat verkeerd om liggen merk ik. Als ik dan hoor dat jouw beebje al is ingedaald... (en ik weet best dat het met een 2e langer duurt enzo hoor...) Maar ik maak me gewoon druk. Ik ben sowieso ff stuk geloof ik... huilerig, moe... ik weet niet wat ik heb.
Doen jullie dat kussen nou echt onder je buik? Ik snap nooit zo goed hoe? Dat ligt helemaal niet lekker? Tussen mijn knieën is wel lekker idd.
Jaaaaah! Ze zit al in haar dertigste week!quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:44 schreef dutchie het volgende:
Milagro lees ik het nou goed dat jij ook weer zwanger bent?
Je kunt er dan niet meer onderuit als mensen vragen of je zwanger bent. Straks mag het buikje... zodra we het aan iedereen kunnen vertellenquote:Op donderdag 25 mei 2006 09:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jij slaapt aan een stuk door tot 6 uur 's ochtends?
Prijs je gelukkig!![]()
[..]
Huh? Bijzonder. De meeste moeders in spé kunnen niet wachten tot hun buikje zichtbaar wordt.
Oeee Spannend Cattie! Zou het? Het is mooi weer om te bevallen in ieder geval!quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:18 schreef cattie het volgende:
Gefeliciteerd Milagro!
PM-girl, wat vervelend van die spierpijn! Heb je een bad? Misschien helpt dat wat (al is in en uitstappen niet echt makkelijk..) of anders een warme douche?
Ik krijg steeds meer pijnlijke harde buiken en steeds regelmatiger.... Voorwerk al?
Ik heb sowieso het idee dat het bij de aankomende vaders vaak wat minder hoog zit dan bij de aankomende moeders. Mijn vriend is blij, trots, etc. maar om nou te zeggen dat hij net zo snel en sterk het van de daken af wilde schreeuwen...quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:15 schreef sweaty het volgende:
Waarom verteld hij zijn baas dat zo laat dan? Je wil dat toch aan iedereen vertellen als je weet dat je vader wordt?
Tsja, hij is soms een beetje vreemdquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:15 schreef sweaty het volgende:
Waarom verteld hij zijn baas dat zo laat dan? Je wil dat toch aan iedereen vertellen als je weet dat je vader wordt?
quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:29 schreef beefcake het volgende:
[..]
Tsja, hij is soms een beetje vreemdZo noemde hij Dylan de eerste dag Naomi's baby. Ik denk dat hij het gewoon heel onwerkelijk vond
![]()
Voor zover je aan een peuter kan wennenquote:Op donderdag 25 mei 2006 19:19 schreef Belana het volgende:
[..]meen je! Is hij er inmiddels aan gewend?
tegen de tijd dat het gewend is, is het een kleuter... moet ie daaaaaar weer aan wennenquote:Op donderdag 25 mei 2006 19:26 schreef beefcake het volgende:
[..]
Voor zover je aan een peuter kan wennen![]()
Hulde, Belana, jij bent de enige die terugleest, en góed terugleest :quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:47 schreef Belana het volgende:
En waar las Dutch dat dan van Milagro?echt... die dutchie ontgaat niets
gefeliciteerd Milagro!
Moonahquote:Op donderdag 25 mei 2006 19:40 schreef milagro het volgende:
[..]
Hulde, Belana, jij bent de enige die terugleest, en góed terugleest :![]()
Ik heb nergens gezegd dat ik zwanger ben
En ik ben het ook helemaal niet![]()
Dames, ik ben 43 en heb twee tienerzonen, en hoe leuk babietjes ook zijn, weer van voor af aan beginnen zie ik niet zitten meer
Zou ik zwanger geweest zijn, dan stond ik op het punt de nieuwe Messias te baren, want 30 weken terug was er geen vent te bekennen, hoor, niet in mijn bed![]()
Sorry
Het is Moonah's schuld !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zij begon!!!!!!!!!!!!!!!, ik wist van niets!!!!!!!!!!!!!
Maar uuh, Dutchie, waaruit maakte jij nu op dat ik zwanger zou zijn dan
Waren ze in ONZ niet bezig???? Werd je daar niet beschuldigd van bezwangerd zijn???quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:40 schreef milagro het volgende:
[..]
Hulde, Belana, jij bent de enige die terugleest, en góed terugleest :![]()
Ik heb nergens gezegd dat ik zwanger ben
En ik ben het ook helemaal niet![]()
Dames, ik ben 43 en heb twee tienerzonen, en hoe leuk babietjes ook zijn, weer van voor af aan beginnen zie ik niet zitten meer
Zou ik zwanger geweest zijn, dan stond ik op het punt de nieuwe Messias te baren, want 30 weken terug was er geen vent te bekennen, hoor, niet in mijn bed![]()
Sorry
Het is Moonah's schuld !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zij begon!!!!!!!!!!!!!!!, ik wist van niets!!!!!!!!!!!!!
Ja dat zou je doenquote:Op donderdag 25 mei 2006 19:48 schreef Anitra het volgende:
Lang leve alle schapen op fok
zou ik niet nog foto's opzoeken voor jou Milagro?Het orgineel van mijn avatar enzo
Oe zal ik een topic openen...quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:51 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja dat zou je doen
Ik was het ook vergeten, hoor
Dat krijg je als je richting oma gaat.....
En nee, mijn zoon wordt géén vader!!!!!!!!!!!!!
als alleenstaande heb je ook wel eens sex, hoorquote:Op donderdag 25 mei 2006 19:43 schreef leonieke het volgende:
[..]
MoonahWat heb jij een geluk dat ik niet sla op zwangere vrouwen
![]()
Ik vond het al zo vreemdHad al in jouw geschiedenis zitten teruglezen want ik dacht dat ik jou al een paar keer had zien posten dat je alleenstaand was en was dus aan het zoeken wanneer je dat het laatst had gepost
![]()
Maar toch gefeliciteerd met jouw twee tienerzonen hoor
![]()
![]()
Ja maar ja...quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:54 schreef milagro het volgende:
[..]
als alleenstaande heb je ook wel eens sex, hoor![]()
minder vaak dan ik zou willen, maar ms wel vaker dan een samenwonende![]()
quote:en bedankt, ze zijn de goeiste zonen ever
je krijgt de groeten van ze
Zo en nu weer over tot de orde van de dag, en terug naar de dikke buiken maar dan met leuke inhoud hier.
Teruglezend ging ik ervan uit dat ze deze post dan wel zo had geinterpreteerd:quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:40 schreef milagro het volgende:
En dat was best aannemelijk vond ik.quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:00 schreef milagro het volgende:
Het 'mooie' is, dat het je, ondanks die negen maanden en een overload aan info, toch overvalt, en je dus op het moment zelf geen tijd hebt om te panieken en je, complicaties daargelaten, precies doet wat je moet doen, en precies aankan wat je moet aankunnen.
"morgen om deze tijd is het alweer 24 uur geleden" dat is mijn houvast bij iedere te verwachten pijn
Daarna, Gao, daarnaquote:Op donderdag 25 mei 2006 02:52 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Een van m'n mooiste, stralendste foto's is gemaakt toen ik 8 maanden zwanger was van de jongste. De oudste heeft 'm nu -op haar verzoek- zelfs op haar kamer staanEn dat haar! Man wat een haar had ik.... Geweldig!
Ja ik zie het niet, hoor.quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Teruglezend ging ik ervan uit dat ze deze post dan wel zo had geinterpreteerd:
[..]
En dat was best aannemelijk vond ik.![]()
Jaaaaaaaaaaah opeens spreken zwangere vrouwen de waarheid omdat ze wat aanvoelen (hormonen in het driedubbelkwadraatquote:Op donderdag 25 mei 2006 20:52 schreef Brighteyes het volgende:
En als Moonah ermee komt... Ik vond het wel heel heftig dat ze het er zo uit gooide maar dacht dat jullie dat wel op msn bekokstoofd zouden hebben of zo.![]()
![]()
Ik merk wel dat het bij de 2e heel anders is dan bij de 1e. Nou zat hij ook al jaren met dezelfde groep mensen te werken en nu zat hij een tijd in de ziektewet en toen hij weer ging werken kon hij niet terug de ploegendiensten in en zat nogal vaak op andere werkplekken. Nu werkt hij sinds 3 weken op een afdeling waar hij voorlopig wel zal blijven. Maar ik heb niet het idee dat iedereen het daar weet. Ook thuis merk ik dat hij er nu heel anders mee omgaat. Ik denk dat het straks wel heel anders is als de kleine er is. Dat was bij Isis ook zo.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:21 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik heb sowieso het idee dat het bij de aankomende vaders vaak wat minder hoog zit dan bij de aankomende moeders. Mijn vriend is blij, trots, etc. maar om nou te zeggen dat hij net zo snel en sterk het van de daken af wilde schreeuwen...
Het moet ook veel onwerkelijker zijn voor een man, kan niet anders. Als zwangere heb je zo veel contact met je kindje, bewust en onbewust, maar als man moet je het toch allemaal eigenlijk maar geloven.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:06 schreef Xanthe het volgende:
Ik denk dat het straks wel heel anders is als de kleine er is. Dat was bij Isis ook zo.
dat je dat nog weetquote:Op donderdag 25 mei 2006 22:15 schreef bixister het volgende:
ja, of zelfs 3 (was dat niet zo bij LadyS?).
Bij Isis merkte ik pas aan het einde van de zwangerschap dat hij zenuwachtig begon te worden.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:24 schreef owlet het volgende:
[..]
Het moet ook veel onwerkelijker zijn voor een man, kan niet anders. Als zwangere heb je zo veel contact met je kindje, bewust en onbewust, maar als man moet je het toch allemaal eigenlijk maar geloven.
Gister zei mijn vriend toevalling dat hij nog steeds tegen zichzelf moet zeggen dat het de baby is, niet een stuiptrekking van mijn buik, die hij voelt bewegen.![]()
dat lijkt me ook logischer.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:16 schreef sjak het volgende:
of juist door die toestanden?
Nadeel van een groot bedrijf. Ik heb zelf het idee dat ze hem nu liever kwijt dan rijk zijn na het laatste gesprek met de bedrijfsarts. En dat nadat hij zich ruim 10 jaar uit de naad heeft gewerkt voor ze. Maar goed ik laat hem zijn ding doen en steun hem erin en verder komt het hopenlijk vast wel goed allemaal. Ik laat hem zich nu op zijn werk storten en straks als de kraamverzorgende er niet meer is neemt hij vakantie. Ik weet dat hij bij Isis toen al heel anders werd en verwacht dat hij dan ook pas echt de papa gevoelens krijgt. Hij is op het moment gewoon niet meer zo'n gevoels mens als voorheen , iets waar ik nu langzaam aan aan begin te wennen. Meer in zich zelf gekeerd , maar dat kan allemaal nog goed gaan komen. Hij is verder een ontzettend leuke papa voor Isisquote:
Uiteraard. Ik heb er ook geen problemen mee om eerlijk te zijn. Soms vind ik het wel jammer hoor. Maar het niet iets waar ik echt problemen mee heb. Zoals ik al zei hij is een leuke papa voor Isis en ik verwacht dat hij straks helemaal bij gedraaid is als onze nieuwe aanwinst ter wereld is gekomen. Als ik zie hoe hij vanmiddag was bij de spulletjes uitzoeken voor de baby kamer , genoot ik echt van en zo leuk dat we op 1 lijn liggen qua wat we mooi vinden.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:44 schreef poemojn het volgende:
Ach..maar dat doet hij dan toch ook voor jou en jullie baby
al is het rot dat 't niet op een leukere manier kan.
Ik heb geen zin om me hier enorm druk om te maken , daarvoor is er al te veel gebeurd vorig jaar. Relativeer daardoor ook erg makkelijk denk ik. Straks hebben we 2 kindjes en is ons gezinnetje compleet (wat mij betreft) , leeftijds verschil is niet al te groot waardoor ik hoop dat beide kindjes ook veel aan elkaar zullen gaan hebben. Ik geniet al met volle teugen van Isis en ik hoop dat het genieten straks alleen maar groter word.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 07:26 schreef dutchie het volgende:
Xanthe, wat kan werk de boel dan verpesten zeg.
Dan zou het idd. de tafel worden. Maar ons huishouden is er bij tijd en wijlen nogal 1 van Jan Steenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 07:52 schreef MarMar het volgende:
@Xanthe: je hoeft toch niet persee een luier op een commode te verschonen? Ik had sowieso altijd beneden een extra aankleedkussen toen mijn oudste nog zo klein was, lekker praktisch en et scheelde traplopenlegde der dan gewoon op de tafel op et aankleedkussen bijvoorbeeld.
eehh.. bank, vloer, bed??quote:Op vrijdag 26 mei 2006 08:06 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Dan zou het idd. de tafel worden. Maar ons huishouden is er bij tijd en wijlen nogal 1 van Jan Steendus die wil nog wel eens vol liggen. Het is bij ons het punt waar je het huis in komt. En straks is het een ronde tafel... Isis is een behoorlijke wiebelkont , wil niet stil liggen en mijn angst is dat de ronde tafel er dan voor zorgt dat ze eraf valt.
En trap lopen? Die hebben we nietWe wonen gelijkvloers in een oud boerderijtje , wat er dus ook voor zorgt dat s'winters nog niet alle vertrekken even warm te stoken zijn (slechte isolatie en geen zin om voor de mussen te stoken). Slaapkamers van de kleintjes zullen altijd wel warm zijn en de woonkamer , maar de keuken alleen als er gekookt en gegeten word.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt ook gelijk... Vind ik het toch vervelend kan ik m altijd als nog aanschaffen...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 08:29 schreef MarMar het volgende:
[..]
eehh.. bank, vloer, bed??
ah joh, dat redt zich heus welals je ergens anders dan thuis bent komt het toch ook altijd wel goed?
enquote:En nota bene : het is NIET van Boebiedoe!!!!
quote:ja ik ben er al weer bijna vanaf
dat is het voordeel van laat vertellen
deed ik met de eerste 2 ook, omdat ook toen het pas laat te zien was voor de buitenstaanders, die het genoegen hadden mij nooit naakt te hoeven zien
op de een of andere manier lijken die 9 maanden dan veel korter
He, gelukkig maar. Ik begon al ernstig te twijfelen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 09:30 schreef Moonah het volgende:
Oh en BE, ik ben nog steeds betrouwbaar hoor!
Maar ik hou ook van een geintje...![]()
Doen de kinderen in mijn klas ook altijd na 1 april!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 09:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
He, gelukkig maar. Ik begon al ernstig te twijfelen.
ja uiteraardquote:Op donderdag 25 mei 2006 22:40 schreef bixister het volgende:
nou ja daar zal niet iedereen even blij mee zijn (bijv EW&Digger, toen met Kadey).
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:31 schreef LadyS het volgende:
Ik mag van Peter niet op 21 juni bevallen (leek mij zo een mooie datum) want dan speelt Nederland tegen Argentinië. Het mag alleen als ik zorg dat we om 21.00 uur thuis kunnen zijn![]()
maar dat is toch niet meer dan logisch ...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:31 schreef LadyS het volgende:
Ik mag van Peter niet op 21 juni bevallen (leek mij zo een mooie datum) want dan speelt Nederland tegen Argentinië. Het mag alleen als ik zorg dat we om 21.00 uur thuis kunnen zijn![]()
Ik zal wel niet mogen op een open winkelzondag of koopavond!!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:03 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
maar dat is toch niet meer dan logisch ...![]()
Wij zijn ook zo lui/praktischquote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:31 schreef LadyS het volgende:
Amber is bijna altijd op tafel verschoond, ik had echt geen zin om elke keer naar boven te gaan.
En 's nachts werd ze gewoon op ons bed verschoond. Zo doen we dat nu ook maar.
Haha, ik ben zelf ook proleterig genoeg om het stiekem een beetje erg te vinden dat ik nu niet lallend in een kroeg naar het beeldscherm kan gaan gillen dit WK.quote:Ik mag van Peter niet op 21 juni bevallen (leek mij zo een mooie datum) want dan speelt Nederland tegen Argentinië. Het mag alleen als ik zorg dat we om 21.00 uur thuis kunnen zijn![]()
nee, ik moet in het ziekenhuis, maar volgens mij hadden ze een tv in de verloskamerquote:
jij snapt hetquote:
Het ziekenhuis waar ik bevallen ben hadden ze die idd. Heb er zelf nog een hele tijd naar liggen staren , kreeg echt niet meer mee waar ik naar zat te kijken tussen al die weeën door.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:33 schreef LadyS het volgende:
[..]
nee, ik moet in het ziekenhuis, maar volgens mij hadden ze een tv in de verloskamer![]()
Spannend dus over de duur van de zwangerschap. Hoelang ben je zwanger volgens je cyclus?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:17 schreef Stiekemurd het volgende:
Vandaag heb ik een intake gehad voor de NT meting. Ook 3 echootjes gekregen, ze denkt nu toch weer dat ik verder ben en wil de eerste dag van mijn laatste menstruatie aanhouden. Ik vond het ook al zo raar dat ze die meting aan wilden houden de eerste keer. Ben namelijk helemaal regelmatig en had al voor de ongi een positieve test! Waarschijnlijk was de kleine iets kleiner door de celdeling die was ontstaan (bijna tweeling zwangerschap). Dus woensdag maar ff met de Gyn overleggenVan het lege vruchtzakje was niets meer te zien trouwens. Heb ook wat bruin bloed verlies gehad de afgelopen periode. Maar goed om een lang verhaal kort te maken. De echo was leuk alles zat er op en er aan
![]()
Volgende week dus de echte nekplooimeting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |