the_disheaver | donderdag 18 mei 2006 @ 12:07 | |
Hans Horrevoets is tijdens de 7 de leg, de leg van New York naar Groot Britanie van de boot van ABN AMRO TWO geslagen, en overleden. Het lichaam van Hans is in de oceaan teruggevonden door AAB2. De rest van de OP lijkt me nu even ongepast. Voor condoleance en reacties na het overlijden (en voor de OP): [Zeilen] Volvo Ocean Race (#15) Leg 7 to Portsmouth quote:volvooceanrace.org Team ABN AMRO | ||
WEST | donderdag 18 mei 2006 @ 12:09 | |
diep triest dat zoiets kan gebeuren. Gelukkig voor Hans is hij gestorven in het harnas | ||
svenski | donderdag 18 mei 2006 @ 12:11 | |
De zee geeft en de zee neemt.. | ||
hermandeperman | donderdag 18 mei 2006 @ 12:11 | |
Afschuwelijk dit, echt... | ||
rubbereend | donderdag 18 mei 2006 @ 12:21 | |
wat een feestelijke etappe voor de ABN boten had moeten worden is zo uitgelopen in een drama | ||
Doffy | donderdag 18 mei 2006 @ 12:39 | |
Vreselijk ![]() | ||
Remco | donderdag 18 mei 2006 @ 12:47 | |
quote:Denk je ![]() | ||
JoStro | donderdag 18 mei 2006 @ 12:48 | |
tsja, ik hoop en verwacht dat er op een respectvolle manier door de VOR en andere teams mee omgegaan wordt. Tijd en ruimte voor Hans tijdens de Rotterdam Stopover lijkt me zeer gepast | ||
Doffy | donderdag 18 mei 2006 @ 12:50 | |
Op zich vind ik het nog een wonder dat ze hem teruggevonden hebben onder die omstandigheden. Des te treuriger dat reanimatie niet mocht baten ![]() | ||
the_disheaver | donderdag 18 mei 2006 @ 12:54 | |
quote:Inderdaad. Vooral dat ze echt afscheid kunnen nemen, en geen schuldgevoel blijft of ze toch niet iets hadden kunnen doen... Tragisch... Geen lifeline vraag ik me af? | ||
Doffy | donderdag 18 mei 2006 @ 12:58 | |
quote:Je zou het indd zeggen ja... áls dat zo is, is het bijna een klassiek ongeluk. Maar laten we even de officiele lezing afwachten. | ||
hermandeperman | donderdag 18 mei 2006 @ 13:04 | |
Mja, als hij een lifeline omhad had dit niet kunnen gebeuren lijkt me. Misschien dat hij iets aan het doen was waar de lifeline in de weg voor zou zitten of misschien tijdens een wisseling van de wacht ofzo... En het eruit halen zal idd wel een flinke klus geweest zijn ja... Het makkelijkst lijkt het me via de achterzijde... | ||
WEST | donderdag 18 mei 2006 @ 13:08 | |
Varen ze nu met het lichaam van Hans terug of wordt hij opgehaald? nu op de NOS | ||
WEST | donderdag 18 mei 2006 @ 13:10 | |
Hans heeft 40 minuten in zee gelegen | ||
the_disheaver | donderdag 18 mei 2006 @ 13:10 | |
na 40 minuten gevonden. Na een uur aan boord gehaald. Heeft dus 20 minuten gekost | ||
the_disheaver | donderdag 18 mei 2006 @ 13:14 | |
quote:60. Na 40 minuten vonden ze hans. | ||
Cutebutpsycho | donderdag 18 mei 2006 @ 13:14 | |
http://team.abnamro.com/web/show/id=103191 Wat zijn de grootste gevaren onderweg? Met de Brunel zijn we een keer op een walvis gevaren en dat acht ik, met kleine ijsbergen die je niet op de radar ziet, één van de gevaren. En van de boot vallen, dat zie ik eigenlijk als het grootste gevaar. Was het moeilijk, afscheid nemen? Ik heb in vier dagen alles moeten regelen. Ik heb een vrouw en een dochtertje, dat maakt het even iets gecompliceerder. ......... ![]() Veel sterkte voor de nabestaanden... | ||
Gripper | donderdag 18 mei 2006 @ 13:17 | |
quote:ik denk het niet. Je bent onder tijdsdruk van alles aan het doen op zo'n boot, dan zit die lifeline meer in de weg dan dat je er nut van hebt. Ik weet niet hoe de temperaturen zijn in dat deel van dat atlantic, maar als je daar bijna een uur in ligt, kan dat ook vast niet heel gezond zijn.... ![]() Sterkte aan de nabestaanden ook! | ||
rubbereend | donderdag 18 mei 2006 @ 13:26 | |
quote:die Nederlander die met een blessure aan zn gezicht is moeten uitstappen zat toch ook aan de lijn maar door de golf werd hij toch ook losgerukt en achter op het schip gekwakt? Of heb ik dat verkeerd onthouden? | ||
WEST | donderdag 18 mei 2006 @ 13:27 | |
quote:ik kreeg het niet helemaal goed mee, zit via een stream op me werk te kijken. | ||
the_disheaver | donderdag 18 mei 2006 @ 13:29 | |
Bouwe Bekking: "Our feelings go out to the family of Hans, the crew of ABN AMRO TWO and all the other ABN AMRO team members. It doesn't make sense to write a daily report on such a sad day, but just to let you know we are hanging in.” Movi, brunel en potc en brasil zijn in eerste instantie richting AAB2 gevaren. Ik vermoed dat de leg door gaat. | ||
rubbereend | donderdag 18 mei 2006 @ 13:30 | |
quote:na 40 minuten in het water gelegen te hebben vonden ze hem en na 60 minuten hadden ze hem aan boord. | ||
the_disheaver | donderdag 18 mei 2006 @ 13:30 | |
quote:Een lifeline is een line van boeg tot hek. Dus je kunt erg ver naar achteren vallen, maar je valt niet van de boot af. Het zou heel erg moeten gaan, voordat dat ding breekt. Zou ook niet best zijn, het is de kabel waar je volledig op (moet) vertrouwen | ||
rubbereend | donderdag 18 mei 2006 @ 13:33 | |
quote:oke, die. | ||
#ANONIEM | donderdag 18 mei 2006 @ 13:48 | |
De vraag is of het wel zo veilig is om aan een lifeline te zitten als je met 50 km/h door golven van 5 meter wordt gesleurd. De kans dat je met die snelheden je rug breekt is niet echt klein. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2006 13:50:18 ] | ||
hermandeperman | donderdag 18 mei 2006 @ 13:55 | |
Maar je ziet wat er gebeurt als je hem (waarschijnlijk) niet om hebt.... | ||
JoStro | donderdag 18 mei 2006 @ 14:07 | |
mensen, mensen. De beste stuurlui.....zitten op dit moment gewoon op de ABN2 Is het echt nodig om nu vanuit je luie bureaustel al allerlei conclusies te trekken. De ABN2 is 2000km verwijderd van welke ooggetuige dan ook. Niemand weet wat er gebeurd is behalve die 9 overgebleven helden die nu de zware hele zware taak hebben om de boot en Hans thuis te brengen. Zullen we eerst gewoon even afwachten wat er wel gebeurd is en dan pas gaan concluderen? | ||
hermandeperman | donderdag 18 mei 2006 @ 14:09 | |
Wie concludeert hier iets...? | ||
WEST | donderdag 18 mei 2006 @ 14:15 | |
zo neem je nog afscheid in new york en zo kom je tussen 6 plankjes thuis wat een raar gevoel is dat. maar tis idd beter om eerst af te wachten tot er meer bekend is. | ||
hermandeperman | donderdag 18 mei 2006 @ 14:18 | |
![]() | ||
SevenWonders | donderdag 18 mei 2006 @ 14:18 | |
Ten eerste mijn deelneming aan Hans zijn famile, zijn vrienden en het team. Toch weer een teken dat zeezeilen onder deze omstandigheden niet geheel aan gevaren ontbloot is. Ben heel benieuwd wat voor een gevolg hier aan gegeven wordt aangaande de wedstrijd/etappe. Zoals zo vaak zal men wel 'doorgaan', want Hans zou dat zo gewild hebben, waar ik ook wel in geloof, maar toch lijkt me enig respect door 'langzamer' te varen en elkaar verder veilig in Portsmouth te krijgen wel op zijn plaats. In vorige races waar doden vielen ging de race gewoon door. Dus ben benieuwd. | ||
SevenWonders | donderdag 18 mei 2006 @ 14:21 | |
Van http://team.abnamro.com : The crew are no longer in racing mode but are making their way to Portsmouth as quickly as possible and will make a decision on further participation in the race during the Portsmouth stopover. | ||
NY_Giant | donderdag 18 mei 2006 @ 14:31 | |
quote:Als het donker was, zal het ook niet echt gemakkelijk zijn geweest. | ||
Nouk | donderdag 18 mei 2006 @ 14:35 | |
Z'n vrouw is ook nog zwanger van hun tweede kind. Wat naar zeg. | ||
WEST | donderdag 18 mei 2006 @ 14:37 | |
quote:dat is het zeker, hij zou nooit zijn 2e kind kunnnen zien ![]() | ||
Nouk | donderdag 18 mei 2006 @ 14:40 | |
Ja het is echt heel erg, echt feestelijk zal het allemaal niet meer worden. ![]() | ||
azaroth | donderdag 18 mei 2006 @ 14:53 | |
Op VS zie je het ook ![]() echt heftig dit ![]() | ||
WEST | donderdag 18 mei 2006 @ 15:12 | |
quote:bron: volvooceanrace.org | ||
hermandeperman | donderdag 18 mei 2006 @ 15:22 | |
Mooi stuk van vor. Hij is dus "gewoon" overboord geslagen dankzij een hoge golf.... Wat erg btw dat z'n vrouw ook nog in verwachting is ![]() ![]() ![]() | ||
WEST | donderdag 18 mei 2006 @ 15:41 | |
http://www.nos.nl/nosstudiosport/beeld_en_geluid/index.html hier nog interview op de radio met Hans Bouscholten en wat van het journaal | ||
raptorix | donderdag 18 mei 2006 @ 15:48 | |
Ik hoop dat ze besluiten de race uit te zeilen, als dit je passie is en je toch niks meer kan terugdraaien, is de grootste eer om nog namens jou een mooi resultaat neer te zetten. | ||
Sandworm | donderdag 18 mei 2006 @ 16:41 | |
Wat een verschrikkelijk nieuws. Allereerst gaan mijn gedachten uit naar de nabestaanden. | ||
Ambrosius | donderdag 18 mei 2006 @ 17:30 | |
Shit, ik lees het nu pas, wat een verschrikkelijk nieuws. | ||
TheVulture | donderdag 18 mei 2006 @ 18:13 | |
Wat een verschrikkelijk bericht.... sterkte voor de nabestaanden. Het lichaam van Hans is nog aan boord, dat lijkt me helemaal te bizar voor de rest van de crew | ||
rubbereend | donderdag 18 mei 2006 @ 19:13 | |
quote: | ||
NY_Giant | donderdag 18 mei 2006 @ 19:45 | |
Er was net uitgebreide aandacht voor het overlijden van Hans Horrevoets in het Sportjournaal. Hans Bouscholte was ook in de studio. Ze denken niet dat Horrevoets door onderkoeling is overleden. Het water was op dat moment 14 graden en daarin zou je 5 uur moeten kunnen overleven in gewone kleding, in de speciale pakken zelfs nog langer. Ze dachten wel dat hij aangelijnd was, omdat dat 's nachts eigenlijk altijd het geval is. De lijn zou gebroken kunnen zijn of er is iets misgegaan bij het bevestigen. Ze lieten ook allemaal oude interviews met Horrevoets zien van eerder in deze Volvo Ocean Race, waarin hij het zelf heeft over de veiligheid en over het aanlijnen en reddingsvesten. Frappant was dat hij daarin ook zei dat ze reddingsvesten minder belangrijk vonden, het was vooral zaak om aan boord te blijven. Al zou je van boord raken, was de kans toch klein dat je het nog zou overleven... | ||
ROG | donderdag 18 mei 2006 @ 19:55 | |
Volgens RTL Nieuws is het voor de Two nog twee dagen (rustig) varen naar Portsmouth, Hans blijft tot dan aan boord omdat het onmogelijk is er per heli bij te komen. | ||
NY_Giant | donderdag 18 mei 2006 @ 20:08 | |
Tributes to Hans http://www.volvooceanrace(...)testohans/index.aspx Met ook geluidsfragmenten van de andere schippers over Horrevoets | ||
maril | donderdag 18 mei 2006 @ 21:29 | |
Vreselijk, wens zijn familie, vrouw(die zwanger is) en dochtertje heel veel sterkte ![]() [ Bericht 90% gewijzigd door maril op 18-05-2006 21:34:56 ] | ||
raptorix | donderdag 18 mei 2006 @ 22:33 | |
Ik hoop dat hij een mooie tribute krijgt, want het is toch een man die zich ingezet heeft voor het aanzien van nederland. | ||
masterr112 | donderdag 18 mei 2006 @ 23:49 | |
Ik hoorde op de radio dat het team zich heeft terug getrokken. iemand die dit kan bevestigen? Ben trouwens benieuwd naar de beelden van aankomende zondag op studio sport, ze zullen er wel zeer uitgebreid op ingaan | ||
the_disheaver | donderdag 18 mei 2006 @ 23:51 | |
quote:AAB2 heeft zich terug getrokken uit deze leg. | ||
marcb1974 | vrijdag 19 mei 2006 @ 00:37 | |
Damn wat een nieuws. Zag net wat verslagen op tv. ![]() | ||
WEST | vrijdag 19 mei 2006 @ 11:53 | |
ondanks alle triestheid gaat de race ook nog gewoon door hoe hard het ook klinkt. | ||
rubbereend | vrijdag 19 mei 2006 @ 14:13 | |
quote:lijkt me ook het beste. | ||
hermandeperman | vrijdag 19 mei 2006 @ 14:16 | |
Idd ja... Iedereen heeft het er steeds over of ze deze leg nog uitvaren... maar op het moment dat ze de motor gebruikten om Hans te gaan zoeken waren ze toch al uit deze leg of heb ik het nu mis...? | ||
the_disheaver | vrijdag 19 mei 2006 @ 16:23 | |
quote:Weet ik niet. Misschien zou er bij noodgevallen wel van de motor gebruik mogen maken mits ze de leg voorzetten onder zeil op dezelfde plek. (suggestie, zal de regelementen ff doorzoeken) | ||
JoStro | vrijdag 19 mei 2006 @ 16:54 | |
ja dat klopt toch. Hier geldt toch hetzelfde als bijvoorbeeld movistar bij Eclipse Island en bij Kaap Hoorn. Ze stopten het wedstrijdzeilen (suspend racing), voeren naar een haven (op de motor), voerden reparaties uit, voeren terug naar de locatie en vervolgden het zeilen. Zou hier ook kunnen, geen probleem volgens mij | ||
David Letterman | vrijdag 19 mei 2006 @ 18:27 | |
alsof het allemaal zo lekker belangrijk is...ABN 2 zal gewoon op normaal tempo verder varen en deze leg rustig afmaken...niemand zal zich nu druk maken of ze enigszins een overtreding volgens het reglement hebben begaan...en wat de gevolgen daarvan zijn...wat een vreselijk gelul over regels!!! laten we stilstaan bij de crewmembers, die op een veilige manier aan willen komen, met Hans aan boord...waar ze elke minuut van de dag aan worden herinnerd... | ||
the_disheaver | vrijdag 19 mei 2006 @ 18:29 | |
quote:Val toch alsjeblieft niet anderen aan wat ze wel of niet moeten doen. | ||
azaroth | vrijdag 19 mei 2006 @ 19:04 | |
net weer een stukje in het sportjournaal met de reactie van Bouwe Bekking | ||
Landrot | vrijdag 19 mei 2006 @ 22:24 | |
Vandaag stond in AD Sportwereld een uitgebreid artikel over Hans Horrevoets... "Juist omdat hij vader was geworden, twijfelde hij even om zich voor de tweede maal te wagen aan de riskante competitie." ![]() | ||
WEST | vrijdag 19 mei 2006 @ 22:47 | |
quote:juist dan is het zo triest ![]() | ||
pfaf | vrijdag 19 mei 2006 @ 22:48 | |
Erg triest inderdaad. | ||
azaroth | zaterdag 20 mei 2006 @ 17:34 | |
AAB1 is voorbij Lizard's point het gaat er ruig aan toe, Mike Sanderson meldt windvlagen van 51 knopen en Potc heeft al drie keer 39 knopen gevaren ![]() | ||
David Letterman | zaterdag 20 mei 2006 @ 18:14 | |
quote:waar jij een opmerking over maakt tov mij, maak je jezelf schuldig aan... ik wilde alleen duidelijk maken dat in deze situatie er geen enkele reden is om ff over regels etc te gaan oh-en, terwijl er zoiets verschrikkelijks is gebeurd...en dat de crew van ABN 2 er ook totaal niet mee bezig zal zijn... en ik val mensen daar niet op aan, ik gaf alleen aan dat er nu een andere situatie is ontstaan voor de ABN 2 crew...en dat verder gespeculeer over het race element voor hen niet meer aan de orde is... en nu dan verder OT?... | ||
WEST | zaterdag 20 mei 2006 @ 19:09 | |
zat er deze etappe nog punten aanvast van de waypoints? en tis gek maar kan AAB1 deze etappe al overall winnaar zijn? | ||
the_disheaver | zaterdag 20 mei 2006 @ 19:42 | |
a) ja, in eehh, the Lizard b) gezien de huidige projected overall standing 'helaas' wel. | ||
Landrot | zaterdag 20 mei 2006 @ 23:24 | |
Volgens de VOR-site zou de ABN 1 zo ongeveer nu gefinisht moeten zijn... ![]() Onboard Conditions geeft aan dat movistar 11 knopen vaart bij 23 knopen wind, en Brunel 19 knopen bij 35 knopen wind. | ||
Landrot | zaterdag 20 mei 2006 @ 23:34 | |
Dit is een webcam op Isle of Wight, gericht op zee: www.camvista.com/england/other/isleofwight_sandown.php De boten komen daar langs op weg naar de finish. De finish ligt zo'n 5 a 10 km verderop. Jammer dat het er nu donker is... | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 00:10 | |
Nog 22 nm
| ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 00:15 | |
Met de hudige snelheid van 17 mijl zijn zie in wat meer dan een uur gefinished. Grote bay in portsmouth? Zal wel om 2h nl tijd zijn ofzo. inclusief de inport zijn er nog 21 punten te verdelen. als ze deze leg winnen kan potc aab1 niet meer overtreffen. We hebben dus over 2 uurtjes een winnaar. Op een klote tijdstip. Ach, het zij zo. | ||
WEST | zondag 21 mei 2006 @ 00:18 | |
quote:jup en de volgende update is pas om 6 uur morgenochtend ook vreemd | ||
WEST | zondag 21 mei 2006 @ 00:20 | |
ik zie in VS nu weer een rare maneuvere van de AAB2 ![]() | ||
sportfreak | zondag 21 mei 2006 @ 00:46 | |
quote:De Movistar dreigde te zinken en hebben daarom de kustwacht om hulp gevraagd en daarom is de AAB2 daarnaartoe gevaren. Inmiddels zou de situatie weer gestabiliseerd zijn. | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 01:17 | |
quote:vreemd? De update is altijd om 6 uur. De finish wordt natuurlijk wel realtime gegeven (omdat er daar wel ooggetuigen zijn, anders dan op volle zee) | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 01:17 | |
Ronduit een leg der vreemde extremen. | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 01:18 | |
quote: | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 01:22 | |
Nog 12 miles voor aab2, en ongeveer 40 minuten. En dat 22 minuten geleden | ||
WEST | zondag 21 mei 2006 @ 01:26 | |
quote:dat is niet vreemd, maar dat zeg maar de AAB1 binnen kan komen en de update over 6 uur als de AAB1 dus al gefinisht is zeg maar. movistar op bijna zinken ![]() | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 01:28 | |
5/21/2006 12:27:01 AM GMT ABN AMRO ONE is about 20 minutes from the finish and just finished gybing. | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 01:38 | |
5/21/2006 12:36:49 AM GMT ABN AMRO ONE just crossed the finish in first place. | ||
WEST | zondag 21 mei 2006 @ 01:38 | |
5/20/2006 10:51:56 PM GMT VERWACHTE AANKOMST van boot ONE is 1:30 uur Nederlandse tijd, aanleg in de haven om 2:00 uur Nederlandse tijd. | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 01:38 | |
Update ABN AMRO ONE wins Leg 7 of the Volvo Ocean Race. | ||
WEST | zondag 21 mei 2006 @ 01:39 | |
quote:en daarmee winnaar van de volvo ocean race 2005/2006 | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 01:43 | |
Maar VOR rept er nog geen woord over.. En toch is het gewoon zo. Nog te komen leg 8 en 9 > 2x 7 punten inport Portsmouth, inport Rotterdam > 2x 3.5 punten totaal 21 punten maximaal door 1 boot te halen. Ook al haalt PotC in de gunstigste geval 6 punten, zodat ze totaal 53.5 punten krijgen zijn ze nog altijd 81.0 - 53.5 = 27.5 punten achter. Minder dan het maximaal te halen punten. Gefeli aab1 | ||
JoStro | zondag 21 mei 2006 @ 02:12 | |
quote:Tuurlijk is er reden om over regels te spreken. Op dit forum proberen de regelmatige posters de race te analyseren en acties van teams, gebeurtenissen en bijzonderheden in de race te voorspellen, te begrijpen en te verklaren door er samen over te discussieren. Als je de in totaal 16 topics terug zou lezen kun je die drive van de reglmatige posters herkennen. Ook herken je dan het diepe respect dat wij hier voor de Race, de Zee en de Zeilers koesteren. Een bezoek aan de VOR topics voor het drama met Hans had je dit inzicht kunnen brengen. Er is op dit forum dus wel degelijk een reden om te discussieren (eerder, nu en later) over regels en dergelijke. Dat doet niets af aan het respect dat een ieder van ons heeft voor de crew van ABN2 of welke betrokkene van de VOR dan ook. In dat licht kan ik jouw opmerking dus niet plaatsen. Ik denk dat dat voor de Disheaver ook geldt. Vandaar zijn opmerking eerder en de mijne nu. | ||
rubbereend | zondag 21 mei 2006 @ 03:28 | |
Zo sensationeel vroeg de zege binnenhalen ![]() ![]() | ||
twentemeisje | zondag 21 mei 2006 @ 10:26 | |
![]() Wat moet dat raar zijn, zo'n sensationele overwinning maar geheel overschaduwd door die verschrikkelijke gebeurtenis. Heel dubbel. | ||
WEST | zondag 21 mei 2006 @ 10:37 | |
quote: ![]() | ||
twentemeisje | zondag 21 mei 2006 @ 11:21 | |
quote:Dat lijkt me echt verschrikkelijk voor de familie van Hans. Allereerst het idee dat hij daar nog steeds aan boord is en dan duurt het ook nog eens een stuk langer voor ze hem weer terug hebben. ![]() | ||
WEST | zondag 21 mei 2006 @ 11:24 | |
quote:maar aan de andere kant ze zitten nog op open zee en als de movistar nog meer in de problemen komen. We willen niet nog meer doden. enne de kustwacht van Engeland kan best nu daarheen varen en het lichaam van Hans op pikken. | ||
twentemeisje | zondag 21 mei 2006 @ 11:29 | |
quote:Dat ben ik absoluut met je eens! Ik doelde ook puur op de (emotionele) consequenties voor de nabestaanden (en de teamgenoten) van Hans Horrevoets. | ||
komrad | zondag 21 mei 2006 @ 11:35 | |
Al met al erg lugubere ontwikkelingen. AAB1 kan ook niet blij zijn atm hoewel het een formidabele prestatie is | ||
Ambrosius | zondag 21 mei 2006 @ 11:41 | |
18.15-18.35 bij Studio Sport. | ||
WEST | zondag 21 mei 2006 @ 11:49 | |
quote:ik snap best dat de crew van AAB2 en de familie van Hans Horrevoets het lichaam zo snel mogelijk thuis willen brengen, maar tis een beetje dubbel. Maar dit is mischien wel het beste ik denk dat het voor de familie ook wel goed vinden denk dat Hans dat ook gewild had aangezien hij de veiligheid hoog had staan. | ||
SevenWonders | zondag 21 mei 2006 @ 13:12 | |
Het wordt gekker: Bemanning van Movistar is overgestapt op de ABN-AMRO2, vanwege de kielproblemen: http://www.volvooceanrace(...)y/abandon/index.aspx Deze etappe neemt bizarre vormen aan. | ||
bigger | zondag 21 mei 2006 @ 13:24 | |
http://www.volvooceanrace(...)y/abandon/index.aspx Dit is inderdaad de meeste bizarre etappe! | ||
WEST | zondag 21 mei 2006 @ 13:42 | |
dit is we de meest rare etappe die ik van alle 3 edities die ik gevolgd heb mee gemaakt. wat is er nu met de boot van movistar? wordt die op sleeptouw mee genomen of hoe zit dat | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 13:45 | |
pfff... als iemand interesse in een VOR boot heeft... | ||
hermandeperman | zondag 21 mei 2006 @ 13:45 | |
OMG ![]() Dit is echt heel bizar inderdaad zeg... Ik hoop dat ze snel in Portsmouth zijn.... | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 13:49 | |
Het is nu loslopend wild. Wel met wat hoop voor een bpeaalde richting. | ||
hermandeperman | zondag 21 mei 2006 @ 13:50 | |
quote:bron | ||
WEST | zondag 21 mei 2006 @ 13:53 | |
ik denk dat ze de AAB2 ook gelijk op dat schip gaan zetten of op sleeptouw. maarja ze zitten 300 mijl uit de kust. | ||
bigger | zondag 21 mei 2006 @ 14:03 | |
quote:Alleen mag je 'm waarschijnlijk binnenkort wel eerst opduiken van de bodem van de oceaan... | ||
JoStro | zondag 21 mei 2006 @ 14:29 | |
quote:abandon ship betekent dat je het schip overlaat aan de golven. Ze hebben een generator aangelaten om hem te volgen en om hem leeg te blijven pompen. De boot gaat nu zijn eigen weg, dat is de grote vraag. In principe is hij nu voor de eerste die hem vindt. Dit is een erg moeilijke beslissing geweest voor Bouwe. Maar veiligheid gaat voor alles, dat hebben we deze etappe zeker kunnen zien. Tsjongejonge, rillingen over mijn rug | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 14:55 | |
de overstap was in een bijna windstille lage druk gebied. Wat westelijker werd er 50 knopen wind verwacht, de hoogreden om over te stappen. | ||
JoStro | zondag 21 mei 2006 @ 15:01 | |
![]() HMS Mersey. De welkome redder in nood voor movistar en ABN2 | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 15:02 | |
quote:Fisheries Patrol vessel HMS Mersey, a River Class Offshore Patrol vessel from Milford Haven in Wales ![]() Die rond 8 uur nltijd bij aab2 zou moeten zijn. | ||
Libris | zondag 21 mei 2006 @ 15:11 | |
Wat een ontzettend triest eind voor de VOR.. | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 15:24 | |
quote:En dan is de VOR nog niet eens afgelopen... | ||
Libris | zondag 21 mei 2006 @ 15:26 | |
quote:Ik bedoel dat ze aan de laatste legs bezig zijn... Maar inderdaad, laten we hopen dat deze legs minder dramatisch zijn. | ||
SevenWonders | zondag 21 mei 2006 @ 15:28 | |
Kijk, dit vind ik nu karakter tonen (van de http://team.abnamro.com site): 5/21/2006 1:51:15 PM GMT ABN AMRO TWO, once they drop off the movistar sailors, will continue to the finish line to complete Leg 7. They are expected into port at about 19:30 GMT on Tuesday. [ Bericht 0% gewijzigd door SevenWonders op 21-05-2006 15:29:15 (typo in url) ] | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 15:53 | |
5/21/2006 2:40:45 PM GMT Skipper Bouwe Bekking of movistar had this to say about ABN AMRO TWO today: "Seb and his crew have been fantastic over the last 24 hours. We all realised that turning around had been a very hard call for them, and hopefully they can find a little comfort that they have saved 10 lives. A boat is just a boat, you can replace it, but lives you cannot. Saying thank you is not big enough right now, it is more than that. I am sure we will have an even better friendship with them all." | ||
JoStro | zondag 21 mei 2006 @ 15:58 | |
Midden in alle ellende rond movistar en ABN2 wil ik toch nog wel even melden dat ik de tweede plek van Ericsson knap vindt. Na mijn 'wat minder positieve' posts over de duiventil die Ericsson vind ik het een knappe prestatie. | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 17:30 | |
5/21/2006 4:07:37 PM GMT The Dutch Navy is due to rendezvous with ABN AMRO TWO early Tuesday morning for the transport of the body of Hans Horrevoets back to the Netherlands. More details to follow. | ||
Sandworm | zondag 21 mei 2006 @ 18:03 | |
Wat een ongelooflijk onvoorspelbare ontknoping van de VOR. De 'jonkies' van de AAB2 hebben het zwaar te verduren gehad. We weten nog niet precies wat er gebeurd is, maar ik vind het enorm professioneel dat ze teruggegaan zijn om de bemanning van de Movistar te gaan halen. En ze vervolgens als gast aan boord te hebben, zonder dat ze iets mogen doen. AAB2 wil op eigen kracht de etappe afmaken. Dat vind ik klasse en in de gedachte van Hans heb ik hier alle begrip voor. | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 18:09 | |
Over enkele minuten VOR in Studio Sport | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 18:14 | |
ik neem aan na deze basketbal wedstrijd (die groningen ![]() ![]() edit: whaha, ik zei het ![]() | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 18:21 | |
VOR nu in SS! | ||
Bruce117 | zondag 21 mei 2006 @ 18:23 | |
Nu item over Hans | ||
marcb1974 | zondag 21 mei 2006 @ 18:36 | |
Zit te kijken. Vraag me echt af hoe dat moet voelen voor ABN I, je wint, maar.......... OMG, windkracht 10, en dan met 19 aan brood ![]() Hopen dat dat fregat optijd is maar | ||
maril | zondag 21 mei 2006 @ 18:39 | |
Sorry maar wat vreselijk, ik was hele tijd in de veronderstelling dat Hans van boord was gehaald wat lijkt mij dat vreselijk en nu zitten de mensen van de Moviestar er ook. | ||
David Letterman | zondag 21 mei 2006 @ 18:50 | |
quote:heb alle topics meegelezen, vond eerdere opmerking(en) rond de dood van Hans en het verloop van de race, ge-oh over regeltjes etc, ongepast...daar heb ik op gereageerd...that's all... verder ontopic maar... | ||
JoStro | zondag 21 mei 2006 @ 19:21 | |
Van Team.Abnamro.com:quote:Dit lijkt mij een hele mooie oplossing. | ||
komrad | zondag 21 mei 2006 @ 19:25 | |
movistar abandon ship, damn wat gebeurt er allemaal | ||
Landrot | zondag 21 mei 2006 @ 19:44 | |
quote:Mee eens. Knap gedaan. ![]() Pirates was op een gegeven moment genaderd tot zo'n 15 nm afstand van Ericsson... | ||
Landrot | zondag 21 mei 2006 @ 19:47 | |
quote:Uit de Studio Sport-reportage maakte ik op dat het nog een hele kunst zal zijn voor de marine om de ABN 2 te bereiken en de personen van boord te halen... Het waait er verschrikkelijk hard... | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 19:58 | |
quote:Gaat om het transport van Portsmouth naar Nederland. De Mersey die nu naar de AAB2 koers zet (en ongeveer nu ook verwacht wordt) zal de bemanning van Movistar oppikken. Over wat ze met hans doen is niets gezegd. | ||
komrad | zondag 21 mei 2006 @ 20:02 | |
die gaat dus met het fregat mee lijkt me | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 20:12 | |
5/21/2006 6:39:52 PM GMT Two new developments: everyone on the shore crew has done everything to get the crew on land safely and to get the body of Hans back to Holland. The Dutch Navy have agreed to kindly pick up the body near Falmouth. They will pick up his body there tomorrow morning. Then a helicopter may be sent out to pick him up to take to his family. ABN AMRO TWO is expected into Portsmouth very late Monday. Once they have arrived there will be a press conference. More details to follow. | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 20:15 | |
Ofwel, de marine haalt met een boot het lichaam van Hans op bij Falmouth (zuid-westelijkste puntje in UK) morgen vroeg. Vervolgens wordt het lichaam overgevlogen naar NL AAB2 wordt maandag laat verwachtin portsmouth | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 20:54 | |
quote: | ||
Landrot | zondag 21 mei 2006 @ 22:04 | |
quote:De VOR-site geeft vooralsnog de eindtijd aan van 18:37 uur... Dat moet te zien zijn op deze webcam: www.bbc.co.uk/hampshire/content/webcams/webcam_portsmouths_spinnaker_tower_webcam.shtml De webcam die ik eerder vermeldde was niet goed. Ik had op de kaart uitgeplozen dat de finishlijn ten oosten van Isle of Wight zou moeten liggen. Tja, ik ben misschien niet zo'n goede navigator... ![]() | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 22:11 | |
quote:Zijn daar laad en lostijden bijgeteld? | ||
Gremen | zondag 21 mei 2006 @ 22:12 | |
zal morgen wel druk worden op die site dan ![]() | ||
Sandworm | zondag 21 mei 2006 @ 22:30 | |
Mooie reportage bij SS. Ik ben benieuwd naar de press conference van de AAB2. Gezien de recente ontwikkelingen (uitvallen van de Movistar), staat AAB2 er helemaal niet zo slecht voor. Brasil moet te kloppen zijn. Ik hoop dat ze besluiten om "in de wil van Hans" door te gaan en dan gun ik ze die derde plek van harte. | ||
komrad | zondag 21 mei 2006 @ 22:41 | |
ik denk ook wel dat ze door gaan, met stoppen bereiken ze niets | ||
Landrot | zondag 21 mei 2006 @ 23:00 | |
quote:Mee eens. Ik ben trouwens benieuwd wat er staat te gebeuren met de walploeg van movistar... ![]() | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 23:04 | |
quote:Hebben genoeg te doen... Een boot redden, oppoetsen, een nieuwe kiel ontwerpen en de latste leg varen... ...als ze dan al niet ontslagen zijn.... Maar het zal meer aan het ontwerp/bouw liggen. Als iets verkeerd is gebouwd, dan wel ontworpen kun je er wel keer op keer reperaties op uitvoeren, maar in een korte periode heeft dat weinig kans. | ||
komrad | zondag 21 mei 2006 @ 23:07 | |
maar hoe gaan ze de boot aan wal krijgen:?? | ||
Doffy | zondag 21 mei 2006 @ 23:10 | |
Volgens de VOR site ziet het er naar uit dat de mast van movistar al overboord ligt. De kans dat de hull nog gered kan worden is aanwezig, maar lijkt mij niet al te groot. Laat staan dat je met het resultaat nog een stuk race kan varen. Wat een etappe ![]() | ||
Sandworm | zondag 21 mei 2006 @ 23:13 | |
Denk dat die wel opgepikt gaat worden. Het is niet zomaar een schip en er is deze week heel veel media aandacht geweest. Dat schip komt binnen en dan zal de schade bepaald moeten worden. Maar of het nog mee gaat doen voor een podiumplek.... | ||
Sandworm | zondag 21 mei 2006 @ 23:15 | |
quote:Met de mast over board kan het de hull wel langer blijven drijven, tenzij het gat natuurllijk echt groot is en de romp al vol water staat. Ze zijn per slot van rekening niet voor niets van board gegaan. Als het niet snel gelicht wordt, zal het zinken..... | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 23:17 | |
quote:Maar hoe kan de mast zomaar breken? Ik neem aan dat er een klein zeiloppervlak is gehezen. De redenatie was omdat de onboard situatie data niet door kwam, dat wss de mast en zeilen van boord is gevallen. Maar had juist de movi niet vaker no data in de onboard conditions? | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 23:18 | |
AAB2 vaart 18kn bij 17 knopen wind brunel 16kn bij 30 knopen wind... ![]() | ||
Sandworm | zondag 21 mei 2006 @ 23:21 | |
De afgelopen week heb ik het forum vanaf de zijkant gevolgd. Vanwege de omstandigheden alleen in staat geweest om te lezen. Eén ding is me opgevallen en dat wil ik graag even kwijt. Het viel me op dat er geen excessen hebben plaatsgevonden in dit topic gedurende de heftige gebeurtenis. Als het dreigde die kant op te gaan, werd dat vrij snel genunanceerd door de trouwe posters. Hulde! Gelukkig werd er niet veel gespuculeerd over dat wat er gebeurd zou kunnen zijn, zonder dat we de ware toedracht kennen. Als dat dreigde te gebeuren, werd er direct ingegrepen. Dat vind ik opmerkelijk, mede omdat er op dit soort fora vaak al een mening gegeven wordt voordat men uberhaupt het artikel gelezen heeft. Hoe tragisch de gebeurtenissen ook, ik meende dit even kwijt te moeten. | ||
Doffy | zondag 21 mei 2006 @ 23:24 | |
quote:Je hebt volgens mij geen idee van de omstandigheden op de oceaan in windkracht 10 a 11 ![]() quote:Het hóeft inderdaad niet nee, maar een boot komt niet ongeschonden door zulk weer heen, zeker niet met de kielproblemen die er al waren. | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 23:27 | |
quote:Nee, gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt ![]() Maar waren ze al in die storm? Ik vraag het me af, vooral omdat ze net voor de data niet meer binnen kwam rustig 6 knopen voer. | ||
Doffy | zondag 21 mei 2006 @ 23:29 | |
quote:Geen idee, maar het is natuurlijk moeilijk om te bepalen of ze 'rustig' 6 knopen voer, zonder (veel) zeil, zonder roer... | ||
Sandworm | zondag 21 mei 2006 @ 23:32 | |
quote:Zonder roer? Ik zie dat de zeilen naar beneden zijn (VS) en heb het vermoeden dat er veel water binnen staat. Maar zonder roer? Je zal bedoelen zonder roerganger... Ik kan me niet voorstellen dat ze het schip laten gaan. Die zal opgepikt worden. | ||
Doffy | zondag 21 mei 2006 @ 23:34 | |
quote:Dat bedoel ik ook ![]() quote:Vermoedelijk zullen ze alles doen om dat voor elkaar te krijgen, ja. Al is het maar omdat er met de hull nog geld verdiend kan worden, ook als ze geen meter VOR meer vaart. En verzekeringstechnisch zal het ook wel de moeite zijn. Maar vooral voor de teamspirit zou het goed zijn. | ||
komrad | zondag 21 mei 2006 @ 23:37 | |
maar hoe denken jullie dat ze het schip gaan bergen. Is er al iets bekend van een schip dat ze op gaat halen? Ik neem aan dat het te gevaarlijk was om aan boord te blijven (zelfs met een escorterend schip in de nabijheid), dan lijkt het me ook reeel dat het schip zinkt voordat het geborgen kan worden. We hopen het natuurlijk niet maar het kan wel gebeuren. Wat ik me wel afvraag of de veiligheidseisen rondom de kiel wel voldoende zijn geweest, als je ziet hoeveel serieuse problemen er zijn geweest met de kiel van alle farr-schepen. Ongelukken gebeuren en menselijke tragedie is daar onderdeel van. Hoe pijnlijk ook, een ongeluk als met de AAb2 gebeurd is lijkt, zover nu bekend, een race accident te zijn. Ik vind de kielproblemen echter van een andere orde, we hebben het hier over technische problemen die in het slechste geval een schip tot zinken kunnen brengen en daarmee een complete bemanning in gevaar kunnen brengen en we kunnen ook niet meer zeggen dat er geen waarschuwing is geweest. Gelukkig is dit wel goed afgelopen vanuit menselijk perspectief want 1 slachtoffer is al erg genoeg. Wat vinden jullie hier van? | ||
Sandworm | zondag 21 mei 2006 @ 23:39 | |
Die schepen zijn afgeschreven na de race. En de Movistar zal commercieel gezien geen interessant project zijn, maar wel voor de Farr-discussie en de canting keels. Alles wat fout kon gaan, is fout gegaan bij de Movistar. Ik heb het hier natuurlijk over materiële schade. Maar ik verwacht dat ze er ales aan zouden doen om de finish in Gotenborg te halen. | ||
the_disheaver | zondag 21 mei 2006 @ 23:41 | |
Movistar is wel van groot belang om te kijken wat er nou fout aan was. | ||
Sandworm | zondag 21 mei 2006 @ 23:43 | |
quote: ![]() | ||
JoStro | maandag 22 mei 2006 @ 08:34 | |
quote:Als je het zo leest is het een nieuw probleem. Geen hydraulica, niet de afdekschilden onder de boot, maar de complete as van de kiel is 50mm verschoven. Dat is bij geen van de schepen eerder gebeurd. Kan dat alleen van de golven komen of zouden ze de pech hebben gehad dat ze op een container of walvis gevaren zijn. quote:De walploeg heeft nog een redelijke taak voor de boeg. Tot gisteravond weten ze dus nog waar hij is. [ Bericht 39% gewijzigd door JoStro op 22-05-2006 08:41:22 ] | ||
Landrot | maandag 22 mei 2006 @ 09:29 | |
quote:Volgens mij viel dat wel mee... Hoogstens ontbrak af en toe de data van de kielhoek... ![]() | ||
Landrot | maandag 22 mei 2006 @ 10:01 | |
quote:Jouw algemene beeld deel ik niet. Na Sydney heeft toch alléén Movistar nog serieus gelazer met de kiel gehad? Blijkbaar verschilt het ontwerp van de Movistar-kielconstructie wezenlijk van de kielconstructies van de andere boten. Ik denk dat een diepgravend onderzoek een en ander aan het licht zal moeten brengen. En ja, zo'n onderzoek is niet van vandaag op morgen gereed. Zeker niet als ze de Movistar van de bodem van de oceaan moeten plukken! ![]() | ||
isos | maandag 22 mei 2006 @ 10:35 | |
Misschien is de constructie van de Movistar gewoon dieper beschadigd, door het te lang doorvaren met problemen en slechte reparaties. Kan de kunststof constructie eigenlijk op schade gecomtroleerd worden, tijdens een stopover bijvoorbeeld? Of is het technisch onmogelijk om "in" het materiaal te kijken? | ||
SevenWonders | maandag 22 mei 2006 @ 11:20 | |
Crew van Movistar is van de ABN2 gehaald. Volgens de VOR-site dan: Down in the far west of England ABN AMRO TWO has suspended racing at 0735GMT in the shelter of Falmouth Bay, just off the Helford River and movistar's crew has been taken off in RTIBs and are safely ashore in Falmouth. Geen woord over 'continu' racing, maar ik denk dat ze dat echt wel doen... | ||
JoStro | maandag 22 mei 2006 @ 11:32 | |
'Goed' nieuws dat ze veilig zijn. Ze zullen zeker doorvaren. @Isos. De koolstofconstructie kan 'doorgelicht' worden op scheuren en schade met een radar-achtig apparaat. Hoe precies kan ik je niet vertellen | ||
hermandeperman | maandag 22 mei 2006 @ 11:51 | |
Ik meende dat dat met rontgen straling gebeurde. Maar dan nog, dan weet je waar de fout/scheur zit. Ze hebben dan nog (zeer waarschijnlijk) niet genoeg tijd om het te vervangen wanneer het een deel is wat geintegreerd zit in de romp. | ||
JoStro | maandag 22 mei 2006 @ 11:51 | |
quote:Ik denk dat we allemaal het spreekwoord over de beste stuurlui maar al te goed kennen. | ||
Landrot | maandag 22 mei 2006 @ 12:18 | |
Stand om 12:00 uur: - Brunel nog 6 nm tot Portsmouth - ABN 2 nog 154 nm tot Portsmouth (verwachte aankomsttijd: 20:56 UTC) Net effe naar de golfhoogtes gekeken... ABN 2 voer gisteren door golven van maximaal 10 meter hoogte! | ||
JoStro | maandag 22 mei 2006 @ 12:50 | |
Van VOR.comquote:movistar bemanning is van boord, geen woord over Hans | ||
the_disheaver | maandag 22 mei 2006 @ 13:22 | |
quote:'volgens' mij was het minder extreem. Maar er is best veel mogelijk. Er is ook een deel romp van de AAB2 geloof ik vervangen toen toen een of andere stag wegschoot ofzo. | ||
the_disheaver | maandag 22 mei 2006 @ 14:20 | |
maandag ( ![]() En ook van bbc ofzo? | ||
SevenWonders | maandag 22 mei 2006 @ 15:22 | |
Foto van volgepakte ANB-AMRO2 (van de http://team.abnamro.com - site):![]() | ||
-Carioca- | maandag 22 mei 2006 @ 16:52 | |
quote:Ook van de Team ABNAMRO site: quote: | ||
Sandworm | maandag 22 mei 2006 @ 18:19 | |
Ben even aan het bijlezen, en zie dat de Brunel ook problemen met de kiel heeft/had.quote:bron: http://www.volvooceanrace(...)y/homerun/index.aspx | ||
maril | maandag 22 mei 2006 @ 18:21 | |
Zometeen op ned. 2 in 2 vandaag een reportage over deze tragische etappe. | ||
Sandworm | maandag 22 mei 2006 @ 18:27 | |
quote:Thanks! | ||
Sandworm | maandag 22 mei 2006 @ 18:46 | |
Veel beelden van de gisteren in SS gepresenteerde beelden. Belangrijkste punten: - Eduard van Lierde (Brunel) sugereert dat Hans niet aangelijnd is geweest ![]() - Marketingspecialist zegt dat er geen negatieve impact is op imago AAB. Hij vind het verstandig dat AAB zich niet bemoeit met of het team verder zal varen en vindt het ook verstandig dat AAB radiostilte houdt tot ze bemanning AAB2 gesproken heeft. Ik ook. Ik hoop dat de AAB1 vanavond de AAB2 tegemoed zal varen en de AAB2 begeleiden naar de finish. One Team, One Goal..... | ||
WEST | maandag 22 mei 2006 @ 18:52 | |
quote:zou inderdaad heel mooi zijn ![]() | ||
Sandworm | maandag 22 mei 2006 @ 19:01 | |
Nu beelden van overdracht bemanning movistar in NOS sportjournaal | ||
ROG | maandag 22 mei 2006 @ 19:22 | |
![]() HMS van Galen quote:@ Marine.nl | ||
Ambrosius | maandag 22 mei 2006 @ 19:23 | |
Misschien heb ik wat gemist, maar mij is nog niet duidelijk wat er nou met de boot van Movistar is gebeurd ![]() | ||
ROG | maandag 22 mei 2006 @ 19:28 | |
Movistar is verlaten, dobbert/dobbere rond met generator en comm aan zolang het kan/kon om haar eventueel terug te vinden. De bemanning is opgepikt door AAB2 via de reddingsvlotten. | ||
JoStro | maandag 22 mei 2006 @ 20:08 | |
Ik 'schrok' even van dit berichtje op Zeilen.com:quote:Ik dacht dat ABN2 dat record ook nog weer kwijt zouden raken voor het einde van deze ellendige etappe. Gelukkig gaat het om een andere klasse, nl. Solo-Multihull. Yves, mocht je dit lezen (ahum): Toch gefeliciteerd. | ||
maril | maandag 22 mei 2006 @ 20:14 | |
quote:Ik dacht dat ze dat gisteren bij studio sport ook zeiden dat hij niet aangelijnt was, want Dione de Graaf vroeg nog of het mogelijk was dat de lijn was afgebroken. | ||
JoStro | maandag 22 mei 2006 @ 20:32 | |
Zeggen, zeggen, zeggen. Niemand van ons was erbij. Van Lierde ook niet. Er zal zeker een onderzoek ingesteld worden. Hoe vervelend ook. Dan weten we wat er gebeurd is en dan kunnen we er in dit forum over schrijven. Ik denk dat van Lierde ook naar Studio Sport gekeken heeft... | ||
JoStro | maandag 22 mei 2006 @ 21:13 | |
quote:Gelukkig, de mannen zijn binnen. Team ABN AMRO en VOR hebben er goed aangedaan de pers weg te houden. Morgen een persconferentie en dan weten we meer. | ||
SevenWonders | maandag 22 mei 2006 @ 21:15 | |
Binnen....een eerbiedwaardig applaus is op zijn plaats wat mij betreft. | ||
komrad | maandag 22 mei 2006 @ 21:16 | |
idd goede move, morgen waarschijnlijk alleen de schipper, tenminste zo zou ik dat regelen. Vanzelfsprkend vergezeld door wat mensen van de shore crew en het management | ||
JoStro | maandag 22 mei 2006 @ 21:22 | |
Lijkt er op dat ze er toch allemaal zijn:quote: | ||
Landrot | dinsdag 23 mei 2006 @ 00:54 | |
quote:Wijze woorden! ![]() | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 00:59 | |
quote:Die redenatie volg ik niet. In elk geval: Ze vroeg idd of het mogelijk was dat de lijn brak. Antwoord was dat het altijd mogelijk is, snelheid van 50 knopen, tonnen water, dan komt er erg veel kracht op dat lijntje te staan. | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 01:01 | |
5/22/2006 9:49:48 PM GMT The crew of ABN AMRO TWO will answer some questions and to tell their story at a press conference in Portsmouth at 11:00 GMT on Tuesday morning. Only press are invited, but the audio from this will be available afterwards. 13 nl-tijd dus | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 01:04 | |
quote:kortweg: problemen met kiel, beter gezegd: het gat en overgangsplaat in de romp voor de kiel. Er stroomde water in. Toen na een gijp de situatie alleen maar erger was (2de noodpomp aan) en storm verwacht werd is gekozen om het schip te verlaten. Men is naar de AAB2 gegaan via redingsvlot, en de movistar drijft nu ergens. Met of zonder zeil en mast. | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 01:06 | |
quote:1 reddingsvlot ![]() In 2 keer is de bemanning via 1 reddingsvlot van de movistar overgezet van de movi naar aab2 samen met eten, water, redingsspullen én een nog ingepakte reddingsvlot. (elke boot heeft 2 reddingsvlotten aanboord, elk voor 10 personen) | ||
ROG | dinsdag 23 mei 2006 @ 01:30 | |
Da's inderdaad slim, een extra vlot meenemen. My bad. | ||
Sandworm | dinsdag 23 mei 2006 @ 10:42 | |
quote:Dit was een voorwaarde van Sebastien Josse om de bemanning van de movistar aan boord te nemen.... | ||
Sandworm | dinsdag 23 mei 2006 @ 10:51 | |
Op dit moment worden de punten weergegeven onde vermelding van "Points not Ratiefied". (Punten niet bekrachtigd). Weet iemand waarom dit zo is? | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 10:56 | |
quote:Omdat ze nog niet geratificeerd zijn ![]() Altijd zo geweest, moeten nog door de race committee.gecontroleerd enzo worden. Of iederen na finish alle zegels op de motor en dergelijke noodgereedschappen hebben, niet spullen overboord hebben gegooid, of iets anders stiekems gedaan. | ||
JoStro | dinsdag 23 mei 2006 @ 10:56 | |
Dat is in de meeste etappes nog geweest. In deze etappe is er volgens mij nog de bijzonderheid dat sommige schepen (PotC o.a.) tijd verloren hebben in de hulpacties voor ABN2 en movistar. Ik heb ergens in de berichten over de finish van Ericsson en PotC gelezen dat de 2e plaats voor Ericsson nog niet zeker is. | ||
Sandworm | dinsdag 23 mei 2006 @ 11:02 | |
Interview met Bouwe op zeilen.com:quote: quote: quote:Lijkt me dat we hieruit kunnen concluderen dat het over en uit is voor de movistar. | ||
WEST | dinsdag 23 mei 2006 @ 11:04 | |
dat zat er ook wel in, ik zou iig niet met dat ding meer het open water op gaan. ja mischien een meertje hier in de omgeving maar geen zee | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 11:10 | |
Inport en noordzee dicht langs de kust moet ook wel mogelijk zijn | ||
Sandworm | dinsdag 23 mei 2006 @ 11:11 | |
quote:Is toch in tegenstelling met het bericht van gisteren: http://www.bymnews.com/new/content/view/29637/48/ quote: | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 11:12 | |
Een oceaan met geen land om je heen in duizenden mijlen is toch wel anders dan langs de kust over de norodzee naar Zweden varen | ||
Doffy | dinsdag 23 mei 2006 @ 11:36 | |
Ik heb diep respect voor Bouwe Bekking's beslissing, en voor ABN2's bereidheid om in hun omstandigheden zover te gaan voor hun collega-crew. ![]() | ||
SevenWonders | dinsdag 23 mei 2006 @ 11:37 | |
quote:Dat staat er altijd. Pas als alle boten binnen zijn, eventuele protesten verwerkt zijn en logs verwerkt zijn, gaat de jury de punten definitief uitgeven. | ||
Landrot | dinsdag 23 mei 2006 @ 11:59 | |
quote:Volgens mij is Bouwe Bekking realistisch pessimistisch, en die directeur onrealistisch optimistisch... ![]() Toch jammer dat movistar niet meer meedoet... ![]() | ||
JoStro | dinsdag 23 mei 2006 @ 12:15 | |
Is dat niet het verschil tussen een Nederlander en Spanjaard??? | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 13:02 | |
5/23/2006 11:50:19 AM GMT The crew said they would race another Volvo Ocean Race in the future. 5/23/2006 11:44:08 AM GMT Roy Heiner, the Technical Sailing Director, announced this morning that the body of Hans Horrevoets was delivered to the family in Rotterdam last night. The funeral will be on Saturday. 5/23/2006 11:43:13 AM GMT Sebastien Josse, Skipper of ABN AMRO TWO, said the crew does not yet know if they will continue the race. They will make this decision in the weeks ahead as a team. | ||
Sandworm | dinsdag 23 mei 2006 @ 13:05 | |
Ze zijn er nog niet uit dus..... | ||
rubbereend | dinsdag 23 mei 2006 @ 13:41 | |
niet aangelijnd dus ![]() ![]() | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 13:55 | |
Komt de persconferentie nog online? Ik heb weinig zin een uur aan de telefoon te hangen... (voor degene met account: login op aab site, onder PRESS RELEASE: TEAM ABN AMRO PRESS CONFERENCE is via een tel nummer de press conference terug te luisteren | ||
WEST | dinsdag 23 mei 2006 @ 13:56 | |
quote: | ||
rubbereend | dinsdag 23 mei 2006 @ 13:57 | |
Bouwe gaat er trouwens vanuit dat de Movistar al koppie onder is, of was daar al wat officieels van bekend? | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 14:01 | |
quote:Nee, alleen dat interview met bouwe op zeilen.com | ||
rubbereend | dinsdag 23 mei 2006 @ 14:04 | |
quote:oke want dat zegt hij dus ook in het interview in het AD van vandaag. Daarin stond ook wat nu bekend is gemaakt over horrevoets | ||
JoStro | dinsdag 23 mei 2006 @ 14:15 | |
quote:Tsjongejonge wat een pech. Niet aangelijnd dus, maar niet uit stoerdoenerij of overschatting, maar gewoon te laat. | ||
Landrot | dinsdag 23 mei 2006 @ 14:30 | |
quote:Dit snap ik niet. Als je van de kajuit op dek stapt ga je toch van beneden naar boven? Dan heb je toch al je zwemvest aan? En voor je op het dek stapt, klik je je toch aan de lifeline? ![]() | ||
JoStro | dinsdag 23 mei 2006 @ 14:32 | |
Van team.abnamro.com:quote: | ||
rubbereend | dinsdag 23 mei 2006 @ 14:33 | |
quote:hij was op dek en moest naar de kajuit om zn zwemvest aan te gaan trekken vanwege het verslechterende weer. | ||
JoStro | dinsdag 23 mei 2006 @ 14:46 | |
quote:zo begrijp ik het ook inderdaad. Het verhaal is wel anders dan hij in Kaapstad beschreef. Daar zei hij dat de bemanning 's nachts altijd aangelijnd is. De VOR-bemanningen zullen in het algemeen nu wel weer stricter en voorzichtiger omgaan met het dragen van harnassen en reddingsvesten. | ||
rubbereend | dinsdag 23 mei 2006 @ 14:48 | |
quote:ja inderdaad, daarom keek ik ook ff op toen ik het las. | ||
Landrot | dinsdag 23 mei 2006 @ 14:55 | |
Hij had dus géén zwemvest aan, maar was wèl zichtbaar door lichtjes op z'n vest/pak? | ||
ROG | dinsdag 23 mei 2006 @ 15:49 | |
Ik denk dat de direct gebookmartke waypoint op de GPS de hoofdzaak is geweest bij 't terugvinden van Hans aangezien er geen strobelight op een pak zit (neem ik aan)? | ||
Landrot | dinsdag 23 mei 2006 @ 16:27 | |
quote:Zit zo'n strobelight misschien wèl aan het harnas vast? | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 16:38 | |
Ze vonden hem o.a via de strobelight. Dus die had hij wel. GPS helpt wel, maar je blijft niet 40 minuten lang op dezelfde plek bij slecht weer. GPS helpt wel, maar is geen wondermiddel. "5/23/2006 1:41:12 PM GMT The crews are on vacation in the coming days before the in-port race on Monday." | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 16:38 | |
![]() | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 16:41 | |
Persconferentie intergraal op team.abnamro.com | ||
Ambrosius | dinsdag 23 mei 2006 @ 16:41 | |
quote:Het AD pakt het iig goed aan, al een paar dagen enkele pagina's VOR en zelfs al een paar keer op voorpagina. | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 16:52 | |
quote:niet erg fijne kwaliteit geluid. (beter iets dan niets ![]() | ||
Sandworm | dinsdag 23 mei 2006 @ 17:18 | |
quote:Zo'n lampje is klein en kan je overal aan vast maken. ![]() | ||
Sandworm | dinsdag 23 mei 2006 @ 17:37 | |
De vraag die mij ook bezighield was hoe Hans te water is geraakt, bewusteloos of niet. Want met water van 14 graden moet het toch mogelijk zijn om enige tijd te overleven. Antwoord was dat dat pas met zekrheid gezegd kan worden na autopsie. Die wordt op dit moment in Nederland gedaan. | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 17:39 | |
quote:Er is in elk geval genoeg manier om bewusteloos te raken. Ook zonder lifeline raak je niet zomaar van boord. | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:21 | |
reportage zo in 2vandaag.... de race van 10 maanden is nu wel heel erg in de media... ![]() | ||
maril | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:21 | |
zo direkt weer bij 2 vandaag de persconferentie van ABN 2 | ||
Sandworm | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:21 | |
Net beelden bij NOS journaal en zometeen weer een reportage in 2Vandaag | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:23 | |
nu dus | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:24 | |
We zeggen het wel lekker tegelijk he ![]() | ||
rubbereend | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:24 | |
ben benieuwd, de toon van de aankondiging vond ik al niet zo ![]() | ||
rubbereend | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:29 | |
oke alleen de persconferentie eigenlijk, best indrukwekkend om de mannen er zo over te horen praten. | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:29 | |
Enkel beelden en geluid van de reportage. Het slot was wat minder 'maar in het nederlands graag'.... Maar de rest kort maar mooi en krachtig. | ||
Sandworm | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:31 | |
quote:Vond het wel een mooie ontlading, professioneel antwoord op een stomme vraag. | ||
rubbereend | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:32 | |
quote:inderdaad | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:36 | |
Dat wel. Maar weer het rare gecompileer van 2vandaag. Waarom niet dat stuk ' heb ik al gezegd' en 'nederlands graag' niet eruit knippen? Ach, 2vandaag... De reportage in het geheel viel me voor 2vandaag echter helemaal niet tegen! | ||
rubbereend | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:37 | |
quote: ![]() ![]() | ||
hermandeperman | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:40 | |
Gemist ![]() | ||
komrad | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:42 | |
zal wel terug te zien zijn herman | ||
hermandeperman | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:44 | |
Ik hoop het ![]() Kijk tegenwoordig alles terug via uitzendinggemist en nos.nl/nosstudiosport ![]() | ||
komrad | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:48 | |
ik hoop wel dat we snel iets horen over de Movistar, zou jammer zijn als ze er helemaal uit liggen | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:50 | |
ik vrees het wel... via uitzendinggemist komt het wel. Wss zal www.2vandaag.nl (ofzo) sneller zijn. | ||
the_disheaver | dinsdag 23 mei 2006 @ 18:53 | |
ha, het doorkijken van 2vandaag was toch nuttig... lousewies gaat toch ook voor de lijsttrekkerschap. Maar beetje (erg) offtopic | ||
hermandeperman | dinsdag 23 mei 2006 @ 20:41 | |
quote:Mwah, valt mee hoor ![]() Al denk ik nog dat zij het niet gaat worden.... | ||
Guard | dinsdag 23 mei 2006 @ 22:48 | |
van ESPN.comquote: | ||
JoStro | woensdag 24 mei 2006 @ 10:40 | |
Goed om te zien dat ze daar als team zaten. Verslagen, maar wel als Team. Roy Heiner als pater familias ertussen om steeds de goede acties van de bemanning te benadrukken. Goed dat er vanaf nu mediastilte is om de bemanning een eerlijke kans te geven een goede afweging te maken of ze weer aan boord stappen of niet. Wellicht ook goed om het op dit forum verder te laten rusten tot de InPort van maandag of tot er meer nieuws. Alles is volgens mij eigenlijk wel gezegd. | ||
Landrot | woensdag 24 mei 2006 @ 11:30 | |
quote:Ik heb nog geen reactie gegeven. Dus als je het niet erg vindt... ![]() Ik vind het onvoorstelbaar dat óók de rest van de bemanning aan dek, uitgezonderd de stuurman, aanvankelijk niet aangelijnd was en geen reddingsvest droeg. En dat terwijl: - het midden in de nacht was; - er zwaar(der) weer verwacht werd; - de norm was dat iedereen 's nachts aangelijnd zou zijn. On-be-grij-pe-lijk. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Landrot op 24-05-2006 12:30:33 ] | ||
Sandworm | woensdag 24 mei 2006 @ 12:56 | |
quote:Helemaal mee eens. | ||
Sandworm | woensdag 24 mei 2006 @ 12:57 | |
Is er al nieuws over de movistar? Lijkt wel alsof ze daar ook een mediastilte hebben afgekondigd. De kustwacht zal inmiddels toch wel een kijkje zijn gaan nemen? | ||
Sandworm | woensdag 24 mei 2006 @ 13:02 | |
http://www.bymnews.com/new/content/view/29711/48/quote: | ||
Sandworm | woensdag 24 mei 2006 @ 13:04 | |
http://www.bymnews.com/new/content/view/29725/48/quote:Echt haast hebben ze niet..... | ||
Landrot | woensdag 24 mei 2006 @ 13:44 | |
Zou de Movistar trouwens wel helemaal zinken? Of blijft ie vlak onder de oppervlakte dobberen? Hij zit immers vol met kunststoffen en daarvan is meestal de soortelijke massa tussen 0,9 tot 1,2... | ||
the_disheaver | woensdag 24 mei 2006 @ 13:54 | |
quote:Met alle zeilen enzo enzo zal de soortelijke massa wel boven de 1(,020 voor zout) liggen | ||
WEST | woensdag 24 mei 2006 @ 13:56 | |
denk dat ze de movistar wel kunne zoeken op de oceaan bodem | ||
Landrot | woensdag 24 mei 2006 @ 14:07 | |
quote:Maaaaar, als er een luchtbel achterblijft in het schip misschien weer wèl. ![]() | ||
Doffy | woensdag 24 mei 2006 @ 14:16 | |
Ik denk eerder dat movistar in kleine stukjes aan diverse kusten teruggevonden zal worden. A la Team Philips destijds. | ||
the_disheaver | woensdag 24 mei 2006 @ 14:39 | |
quote:Maar hoe kan er een luchtbel in blijven? | ||
Landrot | woensdag 24 mei 2006 @ 14:50 | |
quote:Da's toch niet ongewoon bij gezonken schepen? Ik zou mij kunnen voorstellen dat de boeg (met daarin de luchtbel) nog een stukje boven water uitsteekt, terwijl de rest zich onder de waterlijn bevindt. | ||
the_disheaver | woensdag 24 mei 2006 @ 14:59 | |
quote:Alleen als een zeilboot omslaat, en niet terugkomt. Maar ik vraag me af waarom er een luchhtbel in zou zitten. Kost enkel ruimte, en werkt ook niet, aangezien het wel erg groot moet zijn om een boot van 14 ton deels te laten drijven. Ik vrees dat ie er geweest is. | ||
the_disheaver | woensdag 24 mei 2006 @ 15:21 | |
Leuk interview met bouwe: http://www.volvooceanrace(...)oftheline/index.aspx oa. dat hij echt denkt dat het over is, dat hij nogmaals de crew van aab2 bedankt, en dat de werkwijze van aab2 erg anders was dan hun eigen 'It was a big eye opener personally.'. Van de boot is sinds gister (= eergister) niets vernomen. Hij vreest ook niet dat hij nog drijft. | ||
WEST | woensdag 24 mei 2006 @ 15:21 | |
quote:hoe dat zo ![]() | ||
rubbereend | woensdag 24 mei 2006 @ 15:25 | |
quote:en als ze hem nog zouden vinden is het nog maar de vraag in hoeverre ze hem kunnen herstellen om nog mee te varen lijkt mij | ||
JoStro | woensdag 24 mei 2006 @ 16:42 | |
quote: quote:Volgorde van de berichten op BYM is een beetje onduidelijk. [ Bericht 45% gewijzigd door JoStro op 24-05-2006 16:45:54 (toevoeging) ] | ||
isos | woensdag 24 mei 2006 @ 17:31 | |
hij heeft toch waterdichte schotten? dan zou die moeten blijven drijven, met of zonder kiel. | ||
Ludwig | woensdag 24 mei 2006 @ 18:14 | |
Als die verzekeraars dus beslissen dat er niet meer gezocht wordt ligt daar een jacht van een paar miljoen te dobberen totdat iemand besluit hem op te pikken. Kan me niet voorstellen dat een boot met zes wachterdichte bulkheads gezonken is. Onmogelijk. | ||
rubbereend | woensdag 24 mei 2006 @ 18:17 | |
quote:de boot is toch afgeschreven na de Oceanrace en herstellen voor de rest van de race was ook vrijwel onmogelijk. | ||
#ANONIEM | woensdag 24 mei 2006 @ 18:24 | |
Een afgebroken mast die nog aan de verstaging hangt kan in golven van een paar meter de romp helemaal aan diggelen slaan. Dan drijft er weinig meer. | ||
Sandworm | woensdag 24 mei 2006 @ 19:26 | |
http://www.bymnews.com/new/content/view/29730/48/quote: | ||
Doffy | woensdag 24 mei 2006 @ 23:10 | |
quote:Ik heb op zee heel veel dingen, waarvan men zei dat het niet stuk kon, heel snel heel erg kapot zien gaan... | ||
Sandworm | donderdag 25 mei 2006 @ 00:35 | |
Voorbeelden Doffy? | ||
Doffy | donderdag 25 mei 2006 @ 00:37 | |
quote:Nou, alles eigenlijk ![]() | ||
ROG | donderdag 25 mei 2006 @ 00:57 | |
Is het overigens niet zo dat een VOR jacht wél wat waard is na de race? Zo ligt de Brunelsunergy nog altijd in Seaport IJmuiden voor teambuildings trips, etc. Valt nog best een broodje mee te verdienen na een race? | ||
komrad | donderdag 25 mei 2006 @ 01:00 | |
ik denk dat met name de AAB's waarde hebben, goede prestaties en innovatief concept met een goed werkende kiel | ||
Sandworm | donderdag 25 mei 2006 @ 01:06 | |
quote:Lijnen en electronica kan ik in mee gaan, vooral die lijnen in de schroef. 's Middags om 5 uur na een paar borrels.... ![]() Maar heb jij op zee gevaren en er is een giek of mast gebroken? Ben je op noodtuig teruggekeerd? Ben gewoon benieuwd naar je ervaringen..... | ||
Sandworm | donderdag 25 mei 2006 @ 01:07 | |
quote:Dank dat Farr design daar ook heel erg geintresseerd in is. Het eerste bewijsstuk van hun onvermogen is waarschijnlijk gelukkig al gezonken...... | ||
the_disheaver | donderdag 25 mei 2006 @ 02:33 | |
quote:Een boot die al 2 keer bijna gezonken is, en een paar keer een 'free willy'? (vanuitgaande dat ie nog drijft, wat ik dus betwijfel) | ||
the_disheaver | donderdag 25 mei 2006 @ 02:34 | |
quote:Met de kiel was niks mis mee. De plaat die het gat moet afdekken tussen kiel en romp wat meer. Dus de kiel zal er helaas nog aan liggen. Anders was de kans dat ie bleef drijven met enkele tonnen groter geworden. | ||
ROG | donderdag 25 mei 2006 @ 14:53 | |
quote:Yup.
Voor 3580 Euro per dag te huur dus bij Messink Yachting. [ Bericht 1% gewijzigd door ROG op 25-05-2006 15:05:14 (layout) ] | ||
#ANONIEM | donderdag 25 mei 2006 @ 14:55 | |
quote:Gideon Messink ![]() | ||
komrad | donderdag 25 mei 2006 @ 15:09 | |
maar dat is een boot waarmee je wel goede kans heb heelhuids thuis te komen ![]() en dan niet in het reddingsvlot ![]() | ||
the_disheaver | donderdag 25 mei 2006 @ 22:59 | |
quote:Ik geloof best wel dat sunergy veel geld verdiend, maar sunergy heeft geen negatieve naam. Movistar inmiddels wel. Wil je een bedrijfstraining op een boot houden welke 2 keer bijna is gezonken? Doe dan de brunel maar... | ||
the_disheaver | donderdag 25 mei 2006 @ 23:00 | |
Zal tzt de OP ff updaten... | ||
komrad | donderdag 25 mei 2006 @ 23:05 | |
Het topic is al bijna vol hoor ![]() | ||
the_disheaver | donderdag 25 mei 2006 @ 23:07 | |
quote:Ja, dus? Gewoon hem voor morgen niet vol gooien ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 25 mei 2006 @ 23:24 | |
wat is er morgen dan? nieuw topic? | ||
the_disheaver | donderdag 25 mei 2006 @ 23:25 | |
quote:+ (aangepaste) OP | ||
ROG | vrijdag 26 mei 2006 @ 01:24 | |
quote:Hm, true. Hoewel het marketing-technisch wel interessant is, teambuilding-uitje; Will you survive the boat or will the boat survive you? ![]() | ||
the_disheaver | vrijdag 26 mei 2006 @ 11:15 | |
Dit topic mag vol ![]() OP is aangepast | ||
komrad | vrijdag 26 mei 2006 @ 11:42 | |
![]() | ||
rubbereend | vrijdag 26 mei 2006 @ 13:55 | |
![]() | ||
the_disheaver | vrijdag 26 mei 2006 @ 14:02 | |
Nog 5! | ||
the_disheaver | vrijdag 26 mei 2006 @ 14:05 | |
![]() | ||
the_disheaver | vrijdag 26 mei 2006 @ 14:09 | |
Sébastien Josse, Skipper of ABN AMRO TWO announced today that the crew will take part in the Portsmouth inport race on Monday 29 May. Participation in the race has been thrown into doubt following the loss of the crew’s teammate, Hans Horrevoets, who died in a tragic accident during the New York to Portsmouth leg of the Volvo Ocean Race. Seb Josse commented: “We are all keen to go on – we know that it is what Hans would have wanted and the first step is to get back out on the water for the in port race. Of course it will not be easy but the whole team has decided to go sailing on Monday and we will be doing it for Hans. Gerd Jan [Poortman] will be on board and Coxy [Neil Cox] will also join us as the 11th man. We have not yet made a decision on the rest of the race, that will be made next week after the in port race.” | ||
the_disheaver | vrijdag 26 mei 2006 @ 14:10 | |
![]() En een nieuw topic ![]() [Zeilen] Volvo Ocean Race (#17) - Inport Portsmouth [ Bericht 57% gewijzigd door the_disheaver op 26-05-2006 14:30:34 ] | ||
komrad | vrijdag 26 mei 2006 @ 14:11 | |
bijna vol | ||
Remco | vrijdag 26 mei 2006 @ 14:13 | |
Nu helemaal ![]() |