@ Marine.nlquote:22 mei 2006 : Hr. Ms. Van Galen is varende en zal de 26e Den Helder binnenlopen.
Ik dacht dat ABN2 dat record ook nog weer kwijt zouden raken voor het einde van deze ellendige etappe. Gelukkig gaat het om een andere klasse, nl. Solo-Multihull. Yves, mocht je dit lezen (ahum): Toch gefeliciteerd.quote:NIEUWS
Yves Parlier: 587,4 mijl in 24 uur
22 mei, 2006, 15:04:00
Fransman Yves Parlier claimt een nieuwe 24-uurs record. Alleen aan boord van zijn hydraplaneur Médiatis Région Aquitaine, klokte 587.4 mijl in 24 uur. Een gemiddelde van 24,47 knoop. Parlier zeilde in de buurt van Canarische Eilanden. Het record moet nog worden geratificeerd door de World Speed Sailing Record Council.
Op 9 april van dit jaar veroverde Parlier ook het 24-uurs record bemand voor jachten tot 60 voet. Toen overbrugden hij en zijn bemanning 597,81 mijl in een etmaal. Gemiddeld 24,91 knoop.
Ik dacht dat ze dat gisteren bij studio sport ook zeiden dat hij niet aangelijnt was, want Dione de Graaf vroeg nog of het mogelijk was dat de lijn was afgebroken.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:46 schreef Sandworm het volgende:
Veel beelden van de gisteren in SS gepresenteerde beelden. Belangrijkste punten:
- Eduard van Lierde (Brunel) sugereert dat Hans niet aangelijnd is geweest![]()
-
Gelukkig, de mannen zijn binnen. Team ABN AMRO en VOR hebben er goed aangedaan de pers weg te houden. Morgen een persconferentie en dan weten we meer.quote:Update 1908GMT At 1908GMT and 34 seconds, ABN AMRO TWO finally concluded Leg 7 of the Volvo Ocean Race.
Update 1850GMT ...The wind might have eased a little, but the unrelenting clouds still drive across the sky over the Solent.
Team ABN AMRO have managed the arrival for the boat to finish without the usual press of photographers and televsion and when the team come to the shore they will be taken away immediately without the usual medis interviews. The only chance the world's press will have to talk to the crew members will be at a special press conference tomorrow. We will carry a full report when that has concluded.
quote:The only chance the world's press will have to talk to the crew members will be at a special press conference tomorrow.
Wijze woorden!quote:Op maandag 22 mei 2006 20:32 schreef JoStro het volgende:
Zeggen, zeggen, zeggen. Niemand van ons was erbij. Van Lierde ook niet. Er zal zeker een onderzoek ingesteld worden. Hoe vervelend ook. Dan weten we wat er gebeurd is en dan kunnen we er in dit forum over schrijven.
Die redenatie volg ik niet.quote:Op maandag 22 mei 2006 20:14 schreef maril het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze dat gisteren bij studio sport ook zeiden dat hij niet aangelijnt was, want Dione de Graaf vroeg nog of het mogelijk was dat de lijn was afgebroken.
kortweg: problemen met kiel, beter gezegd: het gat en overgangsplaat in de romp voor de kiel. Er stroomde water in. Toen na een gijp de situatie alleen maar erger was (2de noodpomp aan) en storm verwacht werd is gekozen om het schip te verlaten. Men is naar de AAB2 gegaan via redingsvlot, en de movistar drijft nu ergens. Met of zonder zeil en mast.quote:Op maandag 22 mei 2006 19:23 schreef Ambrosius het volgende:
Misschien heb ik wat gemist, maar mij is nog niet duidelijk wat er nou met de boot van Movistar is gebeurd
1 reddingsvlotquote:Op maandag 22 mei 2006 19:28 schreef ROG het volgende:
De bemanning is opgepikt door AAB2 via de reddingsvlotten.
Dit was een voorwaarde van Sebastien Josse om de bemanning van de movistar aan boord te nemen....quote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:30 schreef ROG het volgende:
Da's inderdaad slim, een extra vlot meenemen. My bad.
Omdat ze nog niet geratificeerd zijnquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:51 schreef Sandworm het volgende:
Op dit moment worden de punten weergegeven onde vermelding van "Points not Ratiefied". (Punten niet bekrachtigd). Weet iemand waarom dit zo is?
quote:Het Britse patrouilleschip van de marine zou pas zondag rond 22.00 en 23.00 uur bij de Spanjaarden kunnen zijn. Bekking: “Dat is één van de redenen dat ik heb gezegd dat we niet tot zo lang gingen wachten. In een storm met de kans dat de Movistar naar de kelder zou gaan. We kregen gisteravond een bericht van de weerboei. De Movistar bevond zich in tien meter golven en meer dan vijftig knopen.” Sinds zondagavond 22.00 uur zijn er echter geen posities meer doorgekomen. Over de staat van de Spaanse Volvo Open 70 kan Bekking niet veel zeggen: “Ik verwacht dat die is volgelopen en wellicht is gezonken.” Op maandag werd nog niet naar de Movistar gezocht. Bekking: “De radartransponder op de spiegel zou te allen tijde moeten kunnen verzenden. Dat signaal is verloren.”
quote:De Spanjaarden waren welkom, maar Sebastien Josse wilde wel doorracen in ‘the spirit of the rule’. Bekking: “Het enige dat we voor ze hebben gedaan, is een kop koffie zetten en bij het avondeten helpen.”
Lijkt me dat we hieruit kunnen concluderen dat het over en uit is voor de movistar.quote:We zullen Bekking zeker niet als schipper Rotterdam zien binnenvaren. Bekking: “Eh, nou misschien op een motorboot. Ook als de Movistar wordt gevonden, verwacht ik niet dat we ermee kunnen zeilen. Zeker als de romp is volgelopen. De reparatie duurt dan zeker een half jaar.”
Is toch in tegenstelling met het bericht van gisteren:quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:04 schreef WEST het volgende:
dat zat er ook wel in, ik zou iig niet met dat ding meer het open water op gaan. ja mischien een meertje hier in de omgeving maar geen zee
quote:Spain. movistar recovery will be difficult, but team hopes to finish the Volvo Ocean Race
Monday, 22 May 2006
Marian Martin
The director of the Spanish VO70 movistar, Pedro Campos, has said that he believes it will be "difficult" to recover the boat, which had to be abandoned about 307 miles (568 km.) from land. Campos confirmed that the crew had taken all possible steps to keep movistar afloat until the weather abates, but added “The possibility of the weather finishing off the boat is strong. If we do not recover the yacht, the competition for us will finish, but if we managed to bring it to port, we could fix it and with luck to be ready for the last stage of the competition, that finishes in Goteborg".
Campos also said that it was possible that some form of “complaint” might be presented to the builders of the boat, since it has displayed a defect in the design of the keel, that allows a route for water to enter. We have discussed this in several meetings with the other boats and are going to explore the possibility of requesting some type of compensation; a dead person does not return.
Iker Martinez and Xabi Fernandez said they were very happy to know that their companions are out of danger and were grateful to the crew of ABN Amro 2, which rescued the crew of the Spanish boat. Fernandez said he had been told that his companions did not want to leave the boat, but had no alternative. Campos added. "A life is worth more than anything. A dead person does not return,” he repeated “a boat can be reconstructed." He then thanked everyone for the interest and concern that had been displayed, including King Juan Carlos, the Secretary of State for Sport, Jaime Lissavetzky and the presidents of the autonomous communities of Galicia and Valencia.
Campos is flying to the UK today and will hold a press conference tomorrow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |