Ik heb nog geen reactie gegeven. Dus als je het niet erg vindt...quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:40 schreef JoStro het volgende:
(...) Wellicht ook goed om het op dit forum verder te laten rusten tot de InPort van maandag of tot er meer nieuws. Alles is volgens mij eigenlijk wel gezegd.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:40 schreef JoStro het volgende:
Wellicht ook goed om het op dit forum verder te laten rusten tot de InPort van maandag of tot er meer nieuws. Alles is volgens mij eigenlijk wel gezegd.
quote:UK. Volvo Ocean Race: Correction re movistar search
Wednesday, 24 May 2006
Marian Martin
There has been confusion over the serach for the abandoned Volvo Open 70 movistar. When BYM News spoke to Bouwe Bekking yesterday, he was under the impression that the aircraft was already searching.
In fact, the aircraft has flown to Cork and the first search attempt will take place today. The turbo prop aircraft will search an area of 150 square miles around movistar's last known position.
Last Updated ( Wednesday, 24 May 2006 )
Echt haast hebben ze niet.....quote:UK. Volvo Ocean Race: Movistar search latest
Wednesday, 24 May 2006
Marian Martin
Centreline Air Charter has confirmed to BYM News that they had been contacted, through a broker, to provide an aircraft to look for a missing yacht.
The aircraft, a Beech 200, described as a twin engine, middle distance propeller craft, has been operating out of Cork, but is now talking its passengers to Bournemouth.
Last Updated ( Wednesday, 24 May 2006 )
Met alle zeilen enzo enzo zal de soortelijke massa wel boven de 1(,020 voor zout) liggenquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:44 schreef Landrot het volgende:
Zou de Movistar trouwens wel helemaal zinken? Of blijft ie vlak onder de oppervlakte dobberen? Hij zit immers vol met kunststoffen en daarvan is meestal de soortelijke massa tussen 0,9 tot 1,2...
Maaaaar, als er een luchtbel achterblijft in het schip misschien weer wèl.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:54 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Met alle zeilen enzo enzo zal de soortelijke massa wel boven de 1(,020 voor zout) liggen
Maar hoe kan er een luchtbel in blijven?quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:07 schreef Landrot het volgende:
[..]
Maaaaar, als er een luchtbel achterblijft in het schip misschien weer wèl.![]()
Da's toch niet ongewoon bij gezonken schepen?quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:39 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar hoe kan er een luchtbel in blijven?
Alleen als een zeilboot omslaat, en niet terugkomt. Maar ik vraag me af waarom er een luchhtbel in zou zitten. Kost enkel ruimte, en werkt ook niet, aangezien het wel erg groot moet zijn om een boot van 14 ton deels te laten drijven.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:50 schreef Landrot het volgende:
[..]
Da's toch niet ongewoon bij gezonken schepen?
Ik zou mij kunnen voorstellen dat de boeg (met daarin de luchtbel) nog een stukje boven water uitsteekt, terwijl de rest zich onder de waterlijn bevindt.
hoe dat zoquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:16 schreef Doffy het volgende:
Ik denk eerder dat movistar in kleine stukjes aan diverse kusten teruggevonden zal worden. A la Team Philips destijds.
en als ze hem nog zouden vinden is het nog maar de vraag in hoeverre ze hem kunnen herstellen om nog mee te varen lijkt mijquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:21 schreef the_disheaver het volgende:
Leuk interview met bouwe: http://www.volvooceanrace(...)oftheline/index.aspx
oa. dat hij echt denkt dat het over is, dat hij nogmaals de crew van aab2 bedankt, en dat de werkwijze van aab2 erg anders was dan hun eigen 'It was a big eye opener personally.'.
Van de boot is sinds gister (= eergister) niets vernomen. Hij vreest ook niet dat hij nog drijft.
quote:UK. Volvo Ocean Race: movistar not found, airplane to search again this morning
Wednesday, 24 May 2006
The aircraft searching for movistar landed in Cork last night, having failed to locate the Volvo Open 70. A new search will be carried out this morning.
Volgorde van de berichten op BYM is een beetje onduidelijk.quote:UK. Volvo Ocean Race: Search for movistar unsuccessful
Wednesday, 24 May 2006
Marian Martin
Xavier Sobrino, spokesman for movistar sailing, has told BYM News that the search carried out this morning, by a Beech 200, twin engine aircraft, in the region of the yacht’s last known position was unsuccessful.
Discussions are now taking place with the Volvo Open 70’s insurers as to whether another search should be conducted.
de boot is toch afgeschreven na de Oceanrace en herstellen voor de rest van de race was ook vrijwel onmogelijk.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:14 schreef Ludwig het volgende:
Als die verzekeraars dus beslissen dat er niet meer gezocht wordt ligt daar een jacht van een paar miljoen te dobberen totdat iemand besluit hem op te pikken. Kan me niet voorstellen dat een boot met zes wachterdichte bulkheads gezonken is. Onmogelijk.
quote:UK. Volvo Ocean Race: Farr Yacht Design talks to BYM News about movistar failure
Wednesday, 24 May 2006
Marian Martin
Farr Yacht Design’s Russell Bowler, who is in Portsmouth, has given BYM News his comments on the failure that caused the Volvo Open 70, movistar, to be abandoned by Bouwe Bekking and his crew.
Asked whether the fact that movistar had sailed more miles that the other yachts in this race might have resulted in some sort of fatigue, Bowler said “The fatigue question does not crop up. I have been studying photographs and there appears to have been some catastrophic letting go of bonds. You could describe it as a decaying over time; a build up of events, not fatigue.” He added “This was a far more serious failure than any that have occurred before and occurred at a lot lower load than these yachts have been subjected to, previously.”
Bowler went on to say that the type of carbon fibre used to build a VO70 was limited by the rules, therefore all the boats used the same type. He said that Farr supplied drawings that specified parameters such number of layers and how these would be applied, but builders might have to make an adjustment to the Farr construction guidelines in respect of items such as taping, for example. He stressed that “These boats have very competent people looking after the build.”
His final comment was that it was unfortunate that the yacht had almost certainly sunk and could not, therefore, be the subject of a forensic examination, so his “guess” that the problem was one of the way layers were assembled could never be confirmed.
Last Updated ( Wednesday, 24 May 2006 )
Ik heb op zee heel veel dingen, waarvan men zei dat het niet stuk kon, heel snel heel erg kapot zien gaan...quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:14 schreef Ludwig het volgende:
Als die verzekeraars dus beslissen dat er niet meer gezocht wordt ligt daar een jacht van een paar miljoen te dobberen totdat iemand besluit hem op te pikken. Kan me niet voorstellen dat een boot met zes wachterdichte bulkheads gezonken is. Onmogelijk.
Nou, alles eigenlijkquote:Op donderdag 25 mei 2006 00:35 schreef Sandworm het volgende:
Voorbeelden Doffy?
Lijnen en electronica kan ik in mee gaan, vooral die lijnen in de schroef. 's Middags om 5 uur na een paar borrels....quote:Op donderdag 25 mei 2006 00:37 schreef Doffy het volgende:
[..]
Nou, alles eigenlijkVan lijnen en electronica tot gieken en masten.
Dank dat Farr design daar ook heel erg geintresseerd in is. Het eerste bewijsstuk van hun onvermogen is waarschijnlijk gelukkig al gezonken......quote:Op donderdag 25 mei 2006 01:00 schreef komrad het volgende:
ik denk dat met name de AAB's waarde hebben, goede prestaties en innovatief concept met een goed werkende kiel
Een boot die al 2 keer bijna gezonken is, en een paar keer een 'free willy'? (vanuitgaande dat ie nog drijft, wat ik dus betwijfel)quote:Op donderdag 25 mei 2006 00:57 schreef ROG het volgende:
Is het overigens niet zo dat een VOR jacht wél wat waard is na de race? Zo ligt de Brunelsunergy nog altijd in Seaport IJmuiden voor teambuildings trips, etc. Valt nog best een broodje mee te verdienen na een race?
Met de kiel was niks mis mee. De plaat die het gat moet afdekken tussen kiel en romp wat meer. Dus de kiel zal er helaas nog aan liggen. Anders was de kans dat ie bleef drijven met enkele tonnen groter geworden.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:31 schreef isos het volgende:
hij heeft toch waterdichte schotten? dan zou die moeten blijven drijven, met of zonder kiel.
Yup.quote:Op donderdag 25 mei 2006 02:33 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Een boot die al 2 keer bijna gezonken is, en een paar keer een 'free willy'? (vanuitgaande dat ie nog drijft, wat ik dus betwijfel)
1 2 3 4 5 | ------------------------------------------------------------------ Whitbread 60 (Sunergy), Ijmuiden 3580 12 Boeken |
Gideon Messinkquote:Op donderdag 25 mei 2006 14:53 schreef ROG het volgende:
[..]
Yup.
[ code verwijderd ]
Voor 3580 Euro per dag te huur dus bij Messink Yachting.
Ik geloof best wel dat sunergy veel geld verdiend, maar sunergy heeft geen negatieve naam. Movistar inmiddels wel. Wil je een bedrijfstraining op een boot houden welke 2 keer bijna is gezonken?quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:53 schreef ROG het volgende:
[..]
Yup.
[ code verwijderd ]
Voor 3580 Euro per dag te huur dus bij Messink Yachting.
+ (aangepaste) OPquote:Op donderdag 25 mei 2006 23:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
wat is er morgen dan? nieuw topic?
Hm, true. Hoewel het marketing-technisch wel interessant is, teambuilding-uitje; Will you survive the boat or will the boat survive you?quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:59 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik geloof best wel dat sunergy veel geld verdiend, maar sunergy heeft geen negatieve naam. Movistar inmiddels wel. Wil je een bedrijfstraining op een boot houden welke 2 keer bijna is gezonken?
Doe dan de brunel maar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |