Da's leuk idd om te volgen.quote:
Die krijg ik inderdaad als ik 'm wegbreng.quote:
was een mogelijkheid inderdaad, maar dit is ook wel eens leuk.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:43 schreef RedDevil085 het volgende:
Had je voor die 30 euro niet gewoon beter een zwik boeken kunnen kopen die je nog niet gelezen had?
Jij hebt nog nooit iets naar Indonesië gestuurd zeker?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:41 schreef Roquefort het volgende:
Dit is een topic over het versturen van een pakje, en je noemt het een avontuur?![]()
Ik mis iets... maar wat... hmmm...![]()
quote:
Nee. Niet op persoonlijke titel iig., wel zakelijk.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:45 schreef MrBean het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit iets naar Indonesië gestuurd zeker?
spannend tochquote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:41 schreef Roquefort het volgende:
Dit is een topic over het versturen van een pakje, en je noemt het een avontuur?![]()
Ik mis iets... maar wat... hmmm...![]()
Als wij thuis iets sturen naar Indonesië verdwijnt het altijd op mysterieuze wijze ...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:51 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Nee. Niet op persoonlijke titel iig., wel zakelijk.
Jullie gaan nu 10 weken welles/nietes discussieren en volgen of het pakje wel of niet aankomt ofzo?
Oh, kijk, hij is ingeklaard in jakarta!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"Nou, dus ik kwam in Indonesie op het postkantoor, blijkt er een pakje voor me te liggen!!!!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:52 schreef Svyatagor het volgende:
Goed lezen. De doos is slechts bijzaak, maar TS heeft hem als originele invalshoek tot hoofdonderwerp gebombardeerd, van wat een verslag zal worden van zijn verblijf in Indonesië. Wat een goed idee is, ik ben benieuwd![]()
hehe.. je bent de winnaarquote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:52 schreef Svyatagor het volgende:
Goed lezen. De doos is slechts bijzaak, maar TS heeft hem als originele invalshoek tot hoofdonderwerp gebombardeerd, van wat een verslag zal worden van zijn verblijf in Indonesië. Wat een goed idee is, ik ben benieuwd![]()
Inderdaad! Ik heb 1 keer iets opgestuurd... Doe ik dus ook nooit meer!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:54 schreef MrBean het volgende:
[..]
Als wij thuis iets sturen naar Indonesië verdwijnt het altijd op mysterieuze wijze ...
We begrijpen je punt nou wel!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:00 schreef Roquefort het volgende:
[..]
"Nou, dus ik kwam in Indonesie op het postkantoor, blijkt er een pakje voor me te liggen!!!!![]()
Ikke ontzettend nieuwsgierig natuurlijk wat er in zit, dus ik met trillende handjes in het Indonesische postkantoor mijn pakje opengemaakt.... wat denk je?..... je raadt het nooit..... allemaal boeken die ik al gelezen had!!!![]()
![]()
Jongens, ik maak me hier een avonturen mee in het verre Indonesie, je verzint het niet, d'r gebeurt hier van alles!!!11!uno!1! "
![]()
Ja dank je....quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:07 schreef 2Mini het volgende:
Grrrr!!
Aku wil ook naar Indo.
Zeker nu mijn oma haar stulp daar heeft uitgebreid en verbouwd.
Maar ik moet eerst mijn examens doen
Owja.. jij wel veel plezier overigens
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:54 schreef MrBean het volgende:
[..]
Als wij thuis iets sturen naar Indonesië verdwijnt het altijd op mysterieuze wijze ...
Ja, dat ken ik dus ook. Echter, een kennis van me stuurt al jaren zo spullen op, en dat is nog nooit fout gegaan. Misschien omdat het een fiks pakket is, waarop staat dat de waarde 0 euro is (ja, dat kan gewoon). Dan valt er voor de post-medewerkers aldaar niets te halenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik heb 1 keer iets opgestuurd... Doe ik dus ook nooit meer!
Helaas... inmiddels is de doos op de post en ben ik erachter gekomen dat de Track&Trace code niet werkt in Indonesië. Was eigenlijk ook wel te verwachtenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:23 schreef Sputnik het volgende:
Leuk![]()
*misschien kan je er met stift nog opzetten dat postbeambten er een krabbel op mogen zetten als ze 'm voorbij zien komen![]()
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:27 schreef Ultralaser het volgende:
Ik zou sowieso nooit een doos versturen met de naam van een computer merk erop is de kans alleen maar groter dat die zo verdwijnt. Maar wat is het nut van het versturen van boeken die je al gelezen heb? Ga je als je terug komt ze ook weer terug sturen dan?
ik dacht dus een geinig dingetje te bedenken om mijn 'verhuizing' aan te kondigen, maar bijna niemand leest de OP dusquote:Hopelijk mag ie hier open blijven, zodat ik later weer verslag kan uitbrengen van dit avontuur alsmede mijn aanstaande verblijf in Indonesië. Het is dan wel geen 'travel', maar toch...
ik zie geen plaatjequote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Formuliertje dat ingevuld is. Twee delen zijn meegegaan, 1 deel krijg ik nog als het pakket afgeleverd wordt.
[afbeelding]
De zending kostte 34 euro trouwens.
Ze kunnen 'm altijd door de röntgen halen, of eens hard schuddenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het zal mij benieuwen of het aankomt. Het zit wel in een sitecom doos, dus mss denken ze dat er dure computerspullen inzitten.
correct, ik zal 't aanpassen.quote:
Die krijg je ja maar daar heb je helemaal niks aan. Zendingen buiten de EU kan je namelijk niet online volgen. Zendingen binnen de EU wel maar dit ligt er ook aan of het land een beetje meewerkt met scannen.quote:
Volgens TPG zijn er 15 landen die ermee werken. Indonesië uiteraard nietquote:Op zaterdag 13 mei 2006 03:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Die krijg je ja maar daar heb je helemaal niks aan. Zendingen buiten de EU kan je namelijk niet online volgen. Zendingen binnen de EU wel maar dit ligt er ook aan of het land een beetje meewerkt met scannen.![]()
Dit topic verdient alvast mijn tvp.![]()
De VS stond zelfs niet op het lijstje idd..quote:Op zaterdag 13 mei 2006 08:56 schreef Jaguarized het volgende:
Buiten Europa helemaal niets. Wellicht de VS maar Indonesie zeker niet.
Volgens mij issie verdwaald dan. Ik zal later nog wel een poging ondernemen danquote:Op zaterdag 13 mei 2006 09:08 schreef Jaguarized het volgende:
Whehe dat balkje over dat adres.Gelukkig heb ik hem wel.
Btw, ook nog geen kaartje van je ontvangen.
Op 10 minuten van mijn huis zit de grootste Carrefour die ik ooit gezien heb, dus dat meezeulen doe ik maar niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:31 schreef illusions het volgende:
Ik zou een pak waspoeder in 1 boek verstoppen en kijken of het aankomt.
Zo ja, heb je gelijk wat te doen daar in Indonesie.
En vandaaar even een tvp'tjequote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Je komt leuke dingen tegen als je in het buitenland gaat wonen, maar niet gaat emigreren.![]()
Ik ben begin september een dag of 5 in KL, ook voor kenissen dus. Welk busstation is het? Dan schrijf ik het gelijk op namelijk! Dan hoor je over een paar maanden wel wat ik ervan vond.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:43 schreef J.A.N.A. het volgende:
* J.A.N.A. wil ook weer naar Azië![]()
En zeker naar KL, wat een leuke stad is dat toch!
Vergeet niet naar de Indiër tegenover het bustation in het centrum te gaan, die is zo ontzettend lekker![]()
Nee, misschien komt die nog eens in R&Pquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:23 schreef PLAE@ het volgende:
Is er nog een topic waar je beweegredenen/ overige dingen in staan over deze stap?![]()
Idem !quote:
Ik heb hier zonet wat neergeschreven.. vragen kunnen gesteld worden natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:23 schreef PLAE@ het volgende:
Is er nog een topic waar je beweegredenen/ overige dingen in staan over deze stap?![]()
Dat is wel de bedoeling ja. De komende dagen zal het duidelijk worden of het uberhaupt mogelijk is om daar nu normaal te leven. Maar zoals het er nu naar uitziet zal dat voor mij wel mogelijk zijn, dus reis ik gewoon af.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:51 schreef MouseOver het volgende:
Maar je blijft daar dus min of meer permanent?
Is geen normale post hoor, is zeepost, maar als het pakje er nu al was, dan hoop ik da het postkantoor nog overeind staat.quote:Op maandag 29 mei 2006 05:22 schreef popolon het volgende:
10 weken ?
Dat pakketje zou er binnen een week moeten zijn met de normale post.
Nou ja, succes in ieder geval.
Misschien kan je live de uitbarsting van de Merapi wel zien t.z.t....quote:Op maandag 29 mei 2006 08:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Moet lukken, hoewel nu de halve stad in puin ligt![]()
jah, en dan gewoon veel foto's makenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:02 schreef Singa het volgende:
[..]
Misschien kan je live de uitbarsting van de Merapi wel zien t.z.t....
Dat lijkt me trouwens echt een geweldige ervaring, als je aan de voet van die berg staat en em ziet uitbarsten. Wat minder voor de mensen die zo stom zijn geweest om dan naar die maffe sleutelhanger (ja ja sleutelhouderquote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:12 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jah, en dan gewoon veel foto's maken
ook idem..quote:Op zondag 28 mei 2006 08:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Idem !
Ik ben erg benieuwd.
Indonesie lijkt me mooi (nog nooit geweest) en ik zoek nog een land om me in de toekomst te vestigen.
verkapte tvp
Ja, het is inderdaad een grote stap, en of het weloverwogen is? Dat weet ik niet, ik heb mijn best gedaan in ieder geval, en ben eigenlijk al 6 jaar bezig met voorbereiden en kijken of ik het echt wil, dus het is vast het proberen waard.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:58 schreef _Cara_ het volgende:
[..]
hoi indah!!
Ah.. hier zat ik dus op te wachten... het hoe en waarom..
Een prachtige tuin hoor.. Maar wat een gigantische stap om te zetten.. alles achterlaten en ergens anders een nieuw/ander leven opbouwen..
En niet zo maar ergens anders maar zo ver weg...
Ik hoop echt dat je het daar naar je zin blijft houden..maar je lijkt me een wel doordachte keuze te hebben gemaakt..dat wel...
Die ene jongen/man ben jij op die foto?quote:Op zondag 28 mei 2006 12:37 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik heb hier zonet wat neergeschreven.. vragen kunnen gesteld worden natuurlijk.
Mijn tropische tuin in Indonesie
Wat intrigerend...ik wacht vol spanning af..quote:Op maandag 5 juni 2006 20:13 schreef indahnesia.com het volgende:
Ben wel nieuwsgierig naar wat er gaat gebeuren als ze weer bij elkaar zijn. Offerandes zullen zeker gebracht worden. Ik ben niet gelovig, maar het verhaal trekt me wel, tevens ben ik wel iemand die wel gewoon braaf meedoet natuurlijk, zeker met dergelijke 'verhalen'.
Nee, nog niets, zelfs geen telefoon. Ik ga binnenkort mijn lobby voor kabelinternet vervolgen. Er moeten 5 aansluitingen in de buurt aangevraagd worden, ik had er al 2, dus nog drie buren zien te paaien.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:10 schreef DeHovenier het volgende:
Je hebt daar toch gewoon internetaansluiting in je huis?
Het bedrijf dat het in mijn stad aanbiedt, vraagt 450.000 Rupiah per maand, da's zo'n 38 euro. Daarvoor krijg je kabel-internet @ 128 kB/s (niet snel, maar wel 24 uur per dag dus, wat voor mij vooral belangrijk is) en niet te vergeten 36 nationale en internationale televisie-kanalen.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:16 schreef Klonk het volgende:
pure nieuwsgierigheid, wat kost een kabelaansluiting daar per maand ?
alleen de kwaliteit van het internet valt wel tegenquote:Op zondag 25 juni 2006 16:22 schreef DeHovenier het volgende:
40 euro voor internet plus tv is een redelijke prijs.
Tja Kabel aansluitingen kosten nu eenmaal veel geld, en de gewone indo (het is een luxe goed) zal het ook niet nodig hebben, die heeft genoeg aan de antenne, en 4000 RP voor een uurtje in een internet/ game cafe..quote:Op zondag 25 juni 2006 16:16 schreef Klonk het volgende:
europese prijzen dus, had ik eigenlijk niet verwacht.
bedankt voor advies. Ik heb ook de organisatie waarvoor ik ga werken ingeschakeld. Zij wisten het ook niet en vragen verder, maar dat duurt...quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:44 schreef indahnesia.com het volgende:
Poeh, dát zou ik zo niet weten. Misschien is het een idee contact te zoeken met een zogenaamd 'blokhoofd', dat zijn een soort rayonmanagers die in contact staan met de Nederlandse ambassade. Ze zitten door vrijwel heel Indonesië. Zij kunnen ze wel helpen denk ik.
Hoe kom je trouwens op de Kei-eilanden terecht? Da's niet het meest standaard eiland zeg maar.
Je kan inderdaad niet alles. Ik ben nog nooit westelijk geweest. Iets trekt me heel erg in indonesie. Net als Zuid-Amerika overigens.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:53 schreef indahnesia.com het volgende:
Haha.. leuk zeg.. Als je al zover bent gekomen, dan komt dat visum ook wel goed. Ik ben nog niet verder oost geweest als Sumbawa trouwens..Maar goed, je kunt ook niet alles hebben. De komende jaren heb ik er wellicht meer tijd voor eens af en toe wat rond te reizen.
ok thanksquote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:17 schreef indahnesia.com het volgende:
Ja, tijdens je stage zul je wel niet heel veel zien, maar dat is op zich geen drama, zolang je erna maar tijd neemt
Er liggen op diverse eilanden forten uit de VOC-tijd, ik weet niet of dat je trekt natuurlijk, maar de paar die ik gezien heb waren wel mooi dus.
alleen de vochtigheidsgraad nog..quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:43 schreef indahnesia.com het volgende:
Zo, de maand juli is aangebroken. Het daadwerkelijke vertrek komt toch wel snel dichterbij. Gelukkig heeft het Nederlandse weer zich aangepast
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:43 schreef indahnesia.com het volgende:
Zo, de maand juli is aangebroken. Het daadwerkelijke vertrek komt toch wel snel dichterbij. Gelukkig heeft het Nederlandse weer zich aangepast
Je went er wel aan, het enige probleem is dat je na een frisse douche spontaan weer gaat zweten door die vochtigheid.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:59 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
alleen de vochtigheidsgraad nog..
Of valt dat mee?
Jeps, ik probeer het douchen dan ook te beperken tot de vroege ochtend en late avond, maar goed, vaak is er toch geen andere leus dan even een paar minutenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:08 schreef Singa het volgende:
[..]
Je went er wel aan, het enige probleem is dat je na een frisse douche spontaan weer gaat zweten door die vochtigheid.![]()
Puur Hollandse zeikerigheidquote:
Jeps, dat is het helemaal, daar moet men werken (=vechten) voor een euro, hier gooien we hem liever weg omdattie vies is dan dat we hem oprapen.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:32 schreef Singa het volgende:
In Indonesie zouden ze de doos in stukken scheuren als ze de losse delen zouden kunnen verkopen.Maar daar geldt ook vaak dat de verkoper er zelf een groot belang bij heeft om iets te verkopen, hier zijn ze of in dienst van een winkel (en dan boeit het ze sowieso al helemaal niets) of je spreekt met de winkeleigenaar en die verdient toch al genoeg denkt ie (waarbij zijn beperkte inzicht hem niet verteld dat hij mensen zo wegjaagt).
Dank je Klonk. We komen elkaar op Fok vast nog wel tegenquote:Op maandag 3 juli 2006 13:25 schreef Klonk het volgende:
Indah, ik wou je ff het allerbeste wensen, maak er wat moois van en geniet
Daar sluit ik me bij aanquote:Op maandag 3 juli 2006 13:25 schreef Klonk het volgende:
Indah, ik wou je ff het allerbeste wensen, maak er wat moois van en geniet
Makasih ya! Ik kom hier zeker terug, z.s.m. zelfsquote:Op maandag 3 juli 2006 13:39 schreef Singa het volgende:
Selamat jalan... dan sampai jumpa di forum ini ya.
wie weet word ik nog eens correspondentquote:Op maandag 3 juli 2006 14:08 schreef Klonk het volgende:
enne, zodra het gaat, blijf ons op de hoogte houden
vanaf waar vertrek je? Schiphol?quote:Op maandag 3 juli 2006 14:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Makasih ya! Ik kom hier zeker terug, z.s.m. zelfs![]()
quote:
ok dan!quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:57 schreef indahnesia.com het volgende:
Inmiddels ben ik veilig aangekomen in Indonesie. Ik zal binnenkort wel een uitgebreider verhaal houden. Het is in ieder geval fijn terug te zijn.
leuk!quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:57 schreef indahnesia.com het volgende:
Inmiddels ben ik veilig aangekomen in Indonesie. Ik zal binnenkort wel een uitgebreider verhaal houden. Het is in ieder geval fijn terug te zijn.
geen vrouwen daar?quote:
quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:57 schreef innepin het volgende:
En verder, als ik jou vraag om een mooie Wayang pop te kopen en op te sturen tegen betaling, is dat dan mogelijk?
Er is vanalles mogelijk als je echt iets wil. Ik kan eventueel eens rondkijken voor je, laat maar wat horen per mail, dan kan ik er bij je op terug komen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:57 schreef innepin het volgende:
Wow, Indonesië, veel plezier! Ik ben jaloers![]()
Indah betekent toch mooi?
En verder, als ik jou vraag om een mooie Wayang pop te kopen en op te sturen tegen betaling, is dat dan mogelijk?
genoeg dozen te zien dusquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:12 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jawel, genoeg.. van die jongedames op motoren
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:28 schreef ROG het volgende:
Het grote Sitecom logo op de zijkant van je doos heeft een eventuele dief ook diep teleurgesteld..
Werk heb ik opgezegd, het is inderdaad de bedoeling de komende tijd (lees enkele jaren, geen weken of maanden) iets op te zetten/bouwen hier waarmee ik vooruit kan. Dat moet wel lukken, maar gaat gewoon wat meer tijd kosten als in Nederland, waar je even bij de KvK binnenlooptquote:Op zaterdag 15 juli 2006 06:35 schreef arithaterhorst het volgende:
Selamat pagi!
Ik lees net bij. Wat een enorme stap, en zo onwijs gaaf. Hoe doe je dit met werk enzo?
Ga je dan een indonesisch salaris verdienen? En qua visum?
De taal leren zal wel meevallen. Ik ben zelf maar een paar maanden daar geweest maar kon al vrij goed gesprekken volgen enzo. Vrij eenvoudige taal.
Heb je trouwens ook foto's van het huis zelf? O
als je in Yogya bent, dan brul maar een keer, kunnen we een biertje drinkenquote:Op zondag 16 juli 2006 00:26 schreef 2Mini het volgende:
wow man.. ik ben jaloers..
Ik ben half indo, ben al 2 keer geweest... maar wil weer!!
Jakarta, Bali, Bandung al gehad... ik wil een keer naar Yogja
Je doos
Ow ja.. ik ga dit jaar naar portugal
Same here.. Thailand in dit geval.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:54 schreef MrBean het volgende:
[..]
Niets, daarom kostte het ook bijna niets.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:44 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Hoeveel krijg je van de verzekering terug als blijkt dat de doos echt nooit aan gaat komen??
Nee hoor.. da's een heel eind verderop honderden kilometers. Tevens ligt Yogyakarta op 100 tot 200 meter hoogte EN op 30-40 km van het strand (afhankelijk waar je woont)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:00 schreef 2Mini het volgende:
Is Yogja nu ook getroffen door de tsunami?
Dat is de hoofdstad, in het noordenquote:Op woensdag 19 juli 2006 14:03 schreef Prowl het volgende:
http://www.nu.nl/news/782(...)door_aardbeving.html
Staat je huis nu nog wel overeind?
Ja hoor.. nog steedsquote:Op woensdag 19 juli 2006 14:03 schreef Prowl het volgende:
http://www.nu.nl/news/782(...)door_aardbeving.html
Staat je huis nu nog wel overeind?
hmmz.. zeg het maar niet te hard hoorquote:Op woensdag 19 juli 2006 16:00 schreef 2Mini het volgende:
Overigens om het plaatje compleet te maken missen we nog een bom op bali
echt hè..quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:30 schreef indahnesia.com het volgende:
rg
[..]
hmmz.. zeg het maar niet te hard hoor![]()
Cool je eigen buiten aquarium, vissen kun je gewoon uit de sloot halenquote:Op zondag 30 juli 2006 13:55 schreef indahnesia.com het volgende:
Vandaag met de buurman samen in de ochtenduren, het was bewolkt en zodoende dus niet direct heet, begonnen aan het graven van een kuil van grofweg 2 vierkante meter en 50 cm diep. Uiteindelijk moet het iets worden wat op een vijver lijkt.
Was dat maar waar, de sloten hier staan stijf van alles wat er niet in thuis hoort, ik hoef niet per se oplichtende goudvissen.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:37 schreef Prowl het volgende:
[..]
Cool je eigen buiten aquarium, vissen kun je gewoon uit de sloot halen
Baan vinden daar lijkt me wel lastig (of je moet uitgezonden worden door een Nederlands bedrijf ofzo), maar de taal is echt niet lastig, het is een makkelijke taal en als je voordat je erheen gaat de basis leert pik je de rest zo op denk ik.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:00 schreef Duiker_21 het volgende:
*TVP*
5500 euro per jaar is geen geld voor een huis met zwembadZit er ook zo'n grote tuin bij, zoals bij jouw huis?
Opzich lijkt het me wel gaaf om een paar jaar in Indonesie te gaan wonen, alleen de taal lijkt me vrij lastig, en het vinden van een baan is daarom ook extra moeilijk.Ben jij nu al actief aan het zoeken naar een baan, of doe je het eerst een tijdje rustig aan, om te taal te leren?
Typisch deskundologisch geklets van iemand die wel eens iets heeft horen luiden, een klok of zo. Doen we wel effies... Het bahasa Indonesia heeft veel minder woorden dan onze Westerse talen. Als je dus wat staat te brabbelen met de paar woordjes die je ken, dan kan dat leiden tot vreselijk gegiechel (achter je rug zo gebied de beleefdheid) Om je op de manier uit te drukken die je gewend ben is niet mogelijk. Improviseren in een vreemde taal? Met mensen van een gemiddeld veel lager opleidingsnivo ? Je zult lichaamstaal moeten leren en begrijpen. Terima kasih banyak Menir Pintar. of is t Banyak terima kasih..Mister pintarquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:15 schreef Singa het volgende:..................................... maar de taal is echt niet lastig, het is een makkelijke taal en als je voordat je erheen gaat de basis leert pik je de rest zo op denk ik.
En wat is dit van jou nu dan? Geen deskundologisch geklets? Ik heb het van dichtbij meegemaakt dat mensen de taal redelijk snel als vreemde taal aanleerden. Ik moet toegeven dat ik het zelf niet op volwassen leeftijd heb geleerd en ik heb ook geen statistische gegevens om mijn beweringen te staven, maar ik blijf erbij dat het een relatief makkelijke taal is om te leren. Ok, natuurlijk mis je dan de nodige subtiliteiten en heb je een vet accent, maar dat betekent niet dat je niet kan communiceren en dat gegiechel..., boeiend!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:51 schreef londoh het volgende:
[..]
Typisch deskundologisch geklets van iemand die wel eens iets heeft horen luiden, een klok of zo. Doen we wel effies... Het bahasa Indonesia heeft veel minder woorden dan onze Westerse talen. Als je dus wat staat te brabbelen met de paar woordjes die je ken, dan kan dat leiden tot vreselijk gegiechel (achter je rug zo gebied de beleefdheid) Om je op de manier uit te drukken die je gewend ben is niet mogelijk. Improviseren in een vreemde taal? Met mensen van een gemiddeld veel lager opleidingsnivo ? Je zult lichaamstaal moeten leren en begrijpen. Terima kasih banyak Menir Pintar. of is t Banyak terima kasih..Mister pintar![]()
Lang over nagedacht maar geen fok van begrepen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:02 schreef indahnesia.com het volgende:Nu ik op Bali ben merk ik al meteen dat ik andere woorden leer dan mensen uit deze omstreken.
Whehe dus die heeft dus gewoon een maand op het postkantoor gelegen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:17 schreef indahnesia.com het volgende:
Waar het topic mee begon
Vandaag, terug van Bali, vond ik onder de deur door geschoven een envelopje van Pos Indonesia, dat er een pakket uit Nederland aangekomen was. Of ik het even wilde ophalen. Gedateerd op de 31e is dat ding aangekomen op de dag dat ik naar Bali ben vertrokken. Morgen dus maar eens even langs het afhaal-kantoor. Ben benieuwd wat de huidige staat is.
cool!quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:17 schreef indahnesia.com het volgende:
Waar het topic mee begon
Vandaag, terug van Bali, vond ik onder de deur door geschoven een envelopje van Pos Indonesia, dat er een pakket uit Nederland aangekomen was. Of ik het even wilde ophalen. Gedateerd op de 31e is dat ding aangekomen op de dag dat ik naar Bali ben vertrokken. Morgen dus maar eens even langs het afhaal-kantoor. Ben benieuwd wat de huidige staat is.
Zou kunnen, maar aangezien ze er geen drol aan verdienen (is immers al betaald in Nederland), lijkt me dat sterk. Ze bewaren hem ook maar 2 weken staat op het kaartje.. Moet ik nog haast snel zijn ookquote:Op zondag 6 augustus 2006 14:21 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Whehe dus die heeft dus gewoon een maand op het postkantoor gelegen.![]()
jawel, stempel is van 31 juli, brief bezorgd op 1 augustus, toen ik net een paar uur weg was naar Bali.quote:Op zondag 6 augustus 2006 14:25 schreef Jaguarized het volgende:
Dan klopt die stempel niet?
lol!quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:22 schreef indahnesia.com het volgende:
hehe.. ik heb de doos opgehaald, en hij is zonder problemen overal doorheen gekomen. Ik ga eens proberen wat foto's te uploaden van hoe ik de doos ontvangen heb. Kan even duren
neuh, niets aan het handje.. ik kreeg hem zelfs zonder veel zeuren mee, hoewel mijn roepnaam op de doos staat, en mijn paspoort iets anders zegt. Maar mijn visitekaartje hielp een handje, want daar staat weer mijn roepnaam op. Ach, ze willen die doos toch echt niet houden, dus dan maar gewoon meegeven natuurlijk.quote:
In Indonesië inderdaad. Ik had als waarde van het pakket 0 euro opgegeven, dat kan natuurlijk niet, want ook 9.3 kilogram oud papier is wat waard, dus dat controleerden ze wellicht even. Tevens zat het in een computer-onderdelen-doos. Zoals eerder iemand zei was dat wellich ook niet heel slim van me..quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar is die doos opengemaakt dan Indah? Bij de douane om Indonesie in te gaan?
ja, ik ben nog niet verhuisd inderdaad. Zal voorlopig ook wel niet gebeuren vermoed ik zo.. zit er prima.quote:
offtopic, maar ik ben wel benieuwd naar dat boek. weet je nog waar je die gekocht hebt? kan hem zo snel niet vinden op bijv. bol.comquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:40 schreef indahnesia.com het volgende:
Al met al een leuk geintjes om te doen, voor die 30 euro en 65 eurocent. Wie weet in Januari nog eens een herhaling, als ik weer eens in Nederland ben. Vooralsnog kan ik weer een paar maanden vooruit met de boeken die ik heb, enkelen ervan waren namelijk nog niet gelezen, waaronder die dikke pil 'de Molukse Acties". Ach, wie weet heb ik eens tijd over....
quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:03 schreef 2Mini het volgende:
whaha..
ik vind het wel een soort van schending van privacy dat ze hem hebben opengemaakt
Ik neem aan dat dit geen Freudiaanse verspreking is.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:49 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Leuk!! is je dood er eindelijk
Ik bedoelde hier echt niks mee hoorquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit geen Freudiaanse verspreking is.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:49 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Leuk!! is je doos er eindelijk
Tevens ben ik begin volgend jaar bij je in de buurt.
Wil van Jakarta naar Bali trekken.
Nog aanraders??
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:30 schreef fishbeer het volgende:
Heb ik vorig jaar gedaan, als je tijd genoeg hebt naar Ujukulong (?) gaan, kost je wel een paar dagen maar is wel boel mooi. Vond toen Pangandaran erg leuk maar daar is nu die Tsunami geweest. Verder uiteraard de Borubudur en de Prambanan. Yokya, Bromo vulkaan. En op Bali zijn we naar Lovina (klein bedplaatsje) gegaan, errug mooi gedoken daar en naar Ubud (Monkey Forest was geinig). Helaas weinig tijd gehad anders had ik nog veel meer willen zien en doen. Bali vond ik erg leuk ook, iets relaxter als Java maar Java vond ik specialer. Uiteindelijk hadden we maar 2 weken in Indonesie... we hebben een week 'verdaan' in Singapore omdat we op Singapore vlogen en geen visum kregen.... tja dat krijg je als je je te weinig voorbereid maar ach, Singapore was ook best geinig...
[..]
Hoelang duurde het bij elkaar dan om je visum voor Indonesie te krijgen? een week?
Ennuh,aardig duur Singapore of was het wel te doen?
Thanks anyway...hier kan ik wel wat mee!
Borobudur stond al op het lijstje,evenals de vulkaan.
Weet nog niet precies hoelang ik in Indonesie blijf,maar ga zo'n 4 maanden reizen naar Australie,Maleisie,Singpore en Indonesie.
Dus gaat goed komen!!![]()
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:09 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Hoelang duurde het bij elkaar dan om je visum voor Indonesie te krijgen? een week?
Ennuh,aardig duur Singapore of was het wel te doen?
Thanks anyway...hier kan ik wel wat mee!
Borobudur stond al op het lijstje,evenals de vulkaan.
Weet nog niet precies hoelang ik in Indonesie blijf,maar ga zo'n 4 maanden reizen naar Australie,Maleisie,Singpore en Indonesie.
Dus gaat goed komen!!
Ja,ik vlieg ook niet gelijk op Indonesie,waarschijnlijk op Singapore of iets.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 09:40 schreef fishbeer het volgende:
Hoi,
Visum duurde iets van drie werkdagen, als je direct naar Indonesie vliegt kun je dat van te voren in Nederland regelen maar wij vlogen dus naar Singapore, moesten eerst vliegticket regelen naar Jakarta en aan het einde zaten we ook nog een dag in Singapore. Singapore is niet extreem duur, ongeveer Nederlandse prijzen of iets goedkoper, in vergelijking met Indonesie is het wel een stuk duurder...
Prambanan is ook echt aan te raden hoor, niet al te ver van de Borubudur (wees er om 06:00 dan ben je voor de grote drukte, entree kan dan alleen via een hotel wat op het terrein zit) en vonden wij zeker zo mooi, is een Hindu tempel
Verder ben ik jaloers op je.... 4 maanden die richting op... misschien Sumatra ook nog maar meenemen?
Groeten Martijn
[..]
Sorry Indahnesiaquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Er is trouwens ook een algemeen Indonesië-topic
Indonesië (deel 3)
In S'pore kan een visum binnen 1 dag geregeld worden via een tussenpersoon. Doe je het zelf kost het 3 werkdagen. Tickets worden niet in S'pore gevraagd. Zielig kijken is onzin, trapt niemand in daaro, westerlingen kijken vaak zielig want zuur, zeker in de visumafdeling van een KBRI. (info van dec. 2005)quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:45 schreef fishbeer het volgende:
Hoi Karin,
Wij zaten in een hostel in little india, volgens mij heb je daar wel niet al te dure kamers, visum naar Indonesie is als Nederlander beetje lastig. Maar kan vast ook wel in Australie... als je trouwens zielig kijkt en zegt dat je het dezelfde dag nodig hebt kun je voor wat extra geld soms wel wat regelen bij de ambassade maar dat is volstrekt willekeurig geloof ik.... maar als je de tijd hebt... je moet in ieder geval een retourticket kunnen overleggen (dus dat je ook weer uit Indonesie gaat)
Groeten Martijn
Hehe, polo... hmmm that brings back memories.quote:Op zondag 13 augustus 2006 12:40 schreef ozzietukker het volgende:Kan je daar voor mij rollen Polo pepermunt indoen? Ik zit regelmatig in Azië, maar de smaak zoals in Indonesië heb ik nog niet gezien.. (Of misschien zit het tussen mijn oren, want het kan zijn de rollen polo die in Singapura, Thailand of Maleisië liggen gewoon in Indonesië gemaakt worden).
Verveeld heb ik me hier nog geen dag..quote:
Nou groot gelijk heb je, na een leven van hard buffelen en sappelen, heerlijk van je pensioentje genieten, en niet in dat klote Nederland waar het altijd slecht weer is, maar in Indonesia. Jij heb t bekeken. Ik kan me goed voorstellen as je zo daaro in je volkstuintje staat te schoffelen, je terugdenk aan dat land waar ze het altijd maar drukdrukdruk hebben je denk: laat ze toch allemaal lekker de kalere krijgen. Ik zit er ook over te denken, maar moet nog een tijdje in die tredmolen mee.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:20 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat ik doe? Motortochtjes maken, tuinieren, lullen met de buren, dingen bekijken, restaurants bezoeken, boekkie lezen, tv kijken, internetten en zo.. niet veel anders als gewoon in Nederland zeg maar.
Cool, daar is mijn oma geboren. Weet alleen niet precies waar in Yogyakarta. Hoe groot is het eigenlijk?quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:05 schreef indahnesia.com het volgende:
Jeps.
Toen je oma geboren werd wellicht minder als 100.000, maar nu in de stad zelf zeker een half miljoen, in de provincie enkele miljoenen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:59 schreef gday het volgende:
[..]
Cool, daar is mijn oma geboren. Weet alleen niet precies waar in Yogyakarta. Hoe groot is het eigenlijk?
Weet waar U woont.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 04:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Toen je oma geboren werd wellicht minder als 100.000, maar nu in de stad zelf zeker een half miljoen, in de provincie enkele miljoenen.
Wat?quote:
och je kan toch altijd onderhandelen?? ze vragen bule prijs, ik kan e dat niet kwalijk nemen. in jakarta probeerden ze ook elke keer weer veel te veel te vragen voor een ojek ritje, maar als je laat zien dat je weet wat de prijzen zijn gaan ze al snel accoord... en dan bij een goede rit geef ik ze gewoon een goede fooi.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:36 schreef indahnesia.com het volgende:
Hier is het nog altijd gortdroog helaas, want het rivier-dal richting de Merapi vulkaan ligt vol met as, puim en stenen. Als het binnenkort eens goed gaat regenen, dan kunnen de dorpen lager aan de rivier hun lol nog op, als ze nog bestaan
Vandaag weer wat schoolvoorbeelden van anti-toeristische acties gezien; dorpelingen die geen 1000 of 2000 Rupiah (9-18 cent) vragen om iets te mogen zien, maar meteen een halve euro, plus voor de auto ook nog eens.. Hier geldt duidelijk dat geld verdienen op de korte termijn voor gaat op lange termijn denken. Wel jammer om te zien.
Ziet er goed uit hoor indahquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:20 schreef indahnesia.com het volgende:
Eventjes een redelijk veel gevraagd item van mijn lijstje strepen, een foto van mijn huis zoals het er nu bij ligt. (nieuw dak, aangeharkt tuintje, vijver nog niet vol, paden nog niet af)
[afbeelding]
Foto is een beetje donker, maar er komt vast wel weer een nieuwe binnenkort.
Mooi, leuk, boeiend, kleurrijk .........interessante, maar vooral fantasierijke typering. Ben je niet de h in 'ect, ect' vergeten? Zodat men als toevoeging 'echt, echt' leest om de lezer te overtuigen of zoquote:Op donderdag 7 september 2006 10:56 schreef indahnesia.com het volgende:Maleisie (Kuala Lumpur) is mooi, leuk, boeiend, kleurrijk ect..ect,.............
Maareh waar verdien je je geld dan mee? Begrijp dat je nog vrij jong bent dus genieten van een pensioentje lijkt me sterk. Misschien wat brutale vraag?quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:20 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat ik doe? Motortochtjes maken, tuinieren, lullen met de buren, dingen bekijken, restaurants bezoeken, boekkie lezen, tv kijken, internetten en zo.. niet veel anders als gewoon in Nederland zeg maar.
Vooralsnog ga ik op 1 september 1 week naar Maleisie, daarna ben ik hier weer tot begin januari. Daarna zien we wel weer verder, in principe ga ik eind januari weer gewoon lekker terug naar hier.
Wat zijn Belanda's?quote:Op maandag 18 september 2006 14:21 schreef londoh het volgende:
Oooooeeeei wat spannend, weten die Belanda's veel.
Je toonzetting in de richting van Indahnesia.com irriteert me. Wat je persoonlijke problemen met hem ook kunnen zijn, gebruik niet Fok! om dat uit te vechten.quote:Naar mijn weten is er in de buurt van Yogyakarta slechts 1 vulkaan en dat is de altijd actieve Merapi. De laatste grote eruptie was in 1930 die kostte aan 1300 mensen het leven. In de recente geschiedenis heeft een eruptie van de Merapi nog nooit Yogyakarta bereikt.
Met de tegenwoordige middelen en kennis zal het aantal slachtoffers altijd beperkt blijven. Trouwens gebeurt er iets ga dan lekker in je vijvertje leggen met een golfplaat over of desnoods voor je kop.
Dit was weer een aflevering in de serie "Weet waar U woont"![]()
Misschien irriteert meneer Londoh zich aan het toontje van Indahnesia? Indahnesia komt een beetje over als een Indonesia wijsneus terwijl hij toch heel veel verkeerde of niet kloppende informatie hier geeft. Dan mag meneer Londoh dat toch wel corigeren? Ben zelf Indonesier en moet wel erg laggen om de verhaaltjes van Indahnesia.quote:Op maandag 18 september 2006 15:10 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Wat zijn Belanda's?
[..]
Je toonzetting in de richting van Indahnesia.com irriteert me. Wat je persoonlijke problemen met hem ook kunnen zijn, gebruik niet Fok! om dat uit te vechten.
Dan nog is het niet de bedoeling dat je alleen op Fok! komt om een andere user, waar je kennelijk buiten Fok! een conflict mee hebt, af te zeiken. Dat je een ander geluid laat horen is prima, maar let wel een beetje op de toonzetting en richt niet al je pijlen op één enkele user.quote:Op maandag 18 september 2006 15:47 schreef ayam2 het volgende:
Misschien irriteert meneer Londoh zich aan het toontje van Indahnesia? Indahnesia komt een beetje over als een Indonesia wijsneus terwijl hij toch heel veel verkeerde of niet kloppende informatie hier geeft. Dan mag meneer Londoh dat toch wel corigeren? Ben zelf Indonesier en moet wel erg laggen om de verhaaltjes van Indahnesia.
Heb je geen behoorlijk woordenboek ?quote:
Volgens mij is er geen sprake van toonzetting, noch van problemen, laat staan van vechten en pijlen. Ik reageer slechts op fouten die deze zelfbenoemde Indonesiadeskundige keer op keer maakt. Er doen al genoeg vreemde verhalen de ronde over Indonesia door wanbegrip. Ik vraag me af waarom de mods steeds in het geweer komen als er op Indahnesia wordt gereageerd. Worden jullie soms onder tafel door gestiekt.quote:[Je toonzetting in de richting van Indahnesia.com irriteert me. Wat je persoonlijke problemen met hem ook kunnen zijn, gebruik niet Fok! om dat uit te vechten.
Afzeiken, in plaats van mijn hiero een beetje leggen te katten, toon aan dat de info die ik geef onjuist is. Ik zelf heb maar een interesse in dit leven en dat is Indonesia. Hetgeen ik doe is proberen te voorkomen dat oubollige info tot waarheid wordt verheven. Het getuigt van weinig inzicht om dan over gezeik te reppen.quote:Op maandag 18 september 2006 15:57 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dan nog is het niet de bedoeling dat je alleen op Fok! komt om een andere user, waar je kennelijk buiten Fok! een conflict mee hebt, af te zeiken. Dat je een ander geluid laat horen is prima, maar let wel een beetje op de toonzetting en richt niet al je pijlen op één enkele user.
quote:Op maandag 18 september 2006 16:02 schreef londoh het volgende:
Heb je geen behoorlijk woordenboek ?
Ik heb helemaal niks met indahnesia.com, laat staan dat er onder tafel iets gestiekt wordt. Wat ik hier zie, is een persoonlijke kruistocht van één user die alleen maar reageert in topics van de ander en die dat op een irritante manier doet. Geen wonder dat de indah je hier telkens negeert. Als je hem wil corrigeren, kan dat ook zonder al die plaagstootjes van je.quote:Volgens mij is er geen sprake van toonzetting, noch van problemen, laat staan van vechten en pijlen. Ik reageer slechts op fouten die deze zelfbenoemde Indonesiadeskundige keer op keer maakt. Er doen al genoeg vreemde verhalen de ronde over Indonesia door wanbegrip. Ik vraag me af waarom de mods steeds in het geweer komen als er op Indahnesia wordt gereageerd. Worden jullie soms onder tafel door gestiekt.![]()
We hebben een feedback-topic als je klachten hebt over moderaties: Feedback #10quote:Op maandag 18 september 2006 16:12 schreef londoh het volgende:
Afzeiken, in plaats van mijn hiero een beetje leggen te katten, toon aan dat de info die ik geef onjuist is. Ik zelf heb maar een interesse in dit leven en dat is Indonesia. Hetgeen ik doe is proberen te voorkomen dat oubollige info tot waarheid wordt verheven. Het getuigt van weinig inzicht om dan over gezeik te reppen.
Je mag je homepage als nick gebruiken, daar is niks op tegen. Klachten daarover kan in het speciale Feedback-subforum.quote:Op maandag 18 september 2006 16:25 schreef ayam2 het volgende:
Aduhh, Ik heb net gekeken op indahnesia.com. Deze menir maakt hier eigelijk gewoon reklame voor zijn eigen website over Indonesia.
Mag dat? Dat is toch spam.
quote:Op maandag 18 september 2006 16:16 schreef UIO_AMS het volgende:
We hebben een feedback-topic als je klachten hebt over moderaties: Feedback #10
Nu weer ontopic verder in dit topic.
En die doos heb je zonder moeilijkheden dit land ingekregen? Ik kreeg laatst op Schiphol allerlei moelijke vragen over een witte zak die ik bij me had, hoe ik daar aan kwam en zoquote:Op maandag 18 september 2006 16:49 schreef ayam2 het volgende:
Ok ik ga nu weer on topic Boss.
Ik vind de titel van dit onderwerp wel grappig want ik heb een bruine doosen heb een enkele reis naar Nederland gekregen...
![]()
Ik zie mezelf ook niet als een stalker, ik ben alleen maar geinteresseerd in Indonesia. Maar dat mag volgens de leiding hiero niet. Serieus reageren wordt niet op prijs gesteld. Ik vind het een beetje schaamtevol dat er op zo een oubollige manier over Indonesia wordt geschreven. Als je daar voor op komt dan komt de moderatie in het geweer om hun 'macht' te laten zien en je in een richting te dwingen die hun 'leuk' vinden. Lijkt wel een kongsi samen met die Indahnesia.quote:Op maandag 18 september 2006 17:20 schreef ayam2 het volgende:
Wat is er toch met Indahnesia dat jullie hem allemaal zo beschermen.
Ik ben helemaal geen stalker. Ik ben toevallig op dit onderwerp terecht gekomen om dat ik in google iets over Indonesia zocht.
En hij kan toch zelf wel reageren als hem iets niet bevalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |