abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:50:44 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_40575100
Waar is die doos opengemaakt dan Indah? Bij de douane om Indonesie in te gaan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_40575224
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar is die doos opengemaakt dan Indah? Bij de douane om Indonesie in te gaan?
In Indonesië inderdaad. Ik had als waarde van het pakket 0 euro opgegeven, dat kan natuurlijk niet, want ook 9.3 kilogram oud papier is wat waard, dus dat controleerden ze wellicht even. Tevens zat het in een computer-onderdelen-doos. Zoals eerder iemand zei was dat wellich ook niet heel slim van me..
pi_40575342
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:44 schreef Jaguarized het volgende:
Whehe dat adres heb ik al.
ja, ik ben nog niet verhuisd inderdaad. Zal voorlopig ook wel niet gebeuren vermoed ik zo.. zit er prima.
pi_40579363
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:40 schreef indahnesia.com het volgende:

Al met al een leuk geintjes om te doen, voor die 30 euro en 65 eurocent. Wie weet in Januari nog eens een herhaling, als ik weer eens in Nederland ben. Vooralsnog kan ik weer een paar maanden vooruit met de boeken die ik heb, enkelen ervan waren namelijk nog niet gelezen, waaronder die dikke pil 'de Molukse Acties". Ach, wie weet heb ik eens tijd over....
offtopic, maar ik ben wel benieuwd naar dat boek. weet je nog waar je die gekocht hebt? kan hem zo snel niet vinden op bijv. bol.com
  maandag 7 augustus 2006 @ 23:03:39 #230
30560 2Mini
Official Logo
pi_40591373
whaha..

ik vind het wel een soort van schending van privacy dat ze hem hebben opengemaakt
Camera 1... 1!
pi_40600636
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 23:03 schreef 2Mini het volgende:
whaha..

ik vind het wel een soort van schending van privacy dat ze hem hebben opengemaakt

De douane heeft natuurlijk het recht om pakketten (alles boven de 2 kg) open te maken. In Indonesia betaal je vaak voor een pakketje Rp 3000 Bea, dan is het niet opengemaakt. In Nederland gebeurd het ook regelmatig dat pakketten door de douane worden gecontroleerd en dat het pakket wordt aangeboden plus een rekening voor invoerrechten plus BTW bij zit. Lijkt mij de normaalste zaak ter wereld. Het is overigens ten sterkste af te raden om zaken van waarde via de post naar Indonesia te versturen. Ik ben in 15 jaar ontzettend veel kwijt geraakt. Tijdschriften komen vaak ook niet aan,zelfs gewone brieven raken "weg". Daarentegen heb ik praktisch nooit last gehad met aangetekende brieven en pakketjes vanuit Indonesia, door de gehele wereld, dit is relatief goedkoop in verhouding tot de tarieven in Europa. Ik heb het hier over enkele honderden brieven met inhoud van waarde (tot 1500 euro's) Ik ben voor mijn handel zeer van de post afhanklijk. Ik heb ook in NL slechte ervaringen. Ik zou nooit versturen in de vakantietijd als er vele vakantiewerkers zijn. Twee jaar geleden verzond ik 75 brieven met inhoud en daarvan zijn er drie niet aangekomen. In 1 geval kwam er een lege envelop aan.
lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:37:32 #232
30560 2Mini
Official Logo
pi_40601524
ik wist dat het erg was, maar niet zó erg...
Camera 1... 1!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:57:52 #233
67385 ROG
Go on, say it.
pi_40605908
Leuk om te horen dat de doos gearriveerd is!
pi_40609473
Leuk!! is je doos er eindelijk

Tevens ben ik begin volgend jaar bij je in de buurt.
Wil van Jakarta naar Bali trekken.

Nog aanraders??

[ Bericht 2% gewijzigd door Walking_On_Sunshine op 08-08-2006 14:56:49 ]
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:54:08 #235
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40609625
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:49 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Leuk!! is je dood er eindelijk
Ik neem aan dat dit geen Freudiaanse verspreking is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_40609859
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:54 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit geen Freudiaanse verspreking is.
Ik bedoelde hier echt niks mee hoor
pi_40648114
Heb ik vorig jaar gedaan, als je tijd genoeg hebt naar Ujukulong (?) gaan, kost je wel een paar dagen maar is wel boel mooi. Vond toen Pangandaran erg leuk maar daar is nu die Tsunami geweest. Verder uiteraard de Borubudur en de Prambanan. Yokya, Bromo vulkaan. En op Bali zijn we naar Lovina (klein bedplaatsje) gegaan, errug mooi gedoken daar en naar Ubud (Monkey Forest was geinig). Helaas weinig tijd gehad anders had ik nog veel meer willen zien en doen. Bali vond ik erg leuk ook, iets relaxter als Java maar Java vond ik specialer. Uiteindelijk hadden we maar 2 weken in Indonesie... we hebben een week 'verdaan' in Singapore omdat we op Singapore vlogen en geen visum kregen.... tja dat krijg je als je je te weinig voorbereid maar ach, Singapore was ook best geinig...
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:49 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Leuk!! is je doos er eindelijk

Tevens ben ik begin volgend jaar bij je in de buurt.
Wil van Jakarta naar Bali trekken.

Nog aanraders??
pi_40651243
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:30 schreef fishbeer het volgende:
Heb ik vorig jaar gedaan, als je tijd genoeg hebt naar Ujukulong (?) gaan, kost je wel een paar dagen maar is wel boel mooi. Vond toen Pangandaran erg leuk maar daar is nu die Tsunami geweest. Verder uiteraard de Borubudur en de Prambanan. Yokya, Bromo vulkaan. En op Bali zijn we naar Lovina (klein bedplaatsje) gegaan, errug mooi gedoken daar en naar Ubud (Monkey Forest was geinig). Helaas weinig tijd gehad anders had ik nog veel meer willen zien en doen. Bali vond ik erg leuk ook, iets relaxter als Java maar Java vond ik specialer. Uiteindelijk hadden we maar 2 weken in Indonesie... we hebben een week 'verdaan' in Singapore omdat we op Singapore vlogen en geen visum kregen.... tja dat krijg je als je je te weinig voorbereid maar ach, Singapore was ook best geinig...
[..]
Hoelang duurde het bij elkaar dan om je visum voor Indonesie te krijgen? een week?
Ennuh,aardig duur Singapore of was het wel te doen?

Thanks anyway...hier kan ik wel wat mee!
Borobudur stond al op het lijstje,evenals de vulkaan.

Weet nog niet precies hoelang ik in Indonesie blijf,maar ga zo'n 4 maanden reizen naar Australie,Maleisie,Singpore en Indonesie.
Dus gaat goed komen!!
pi_40676421
Hoi,

Visum duurde iets van drie werkdagen, als je direct naar Indonesie vliegt kun je dat van te voren in Nederland regelen maar wij vlogen dus naar Singapore, moesten eerst vliegticket regelen naar Jakarta en aan het einde zaten we ook nog een dag in Singapore. Singapore is niet extreem duur, ongeveer Nederlandse prijzen of iets goedkoper, in vergelijking met Indonesie is het wel een stuk duurder...

Prambanan is ook echt aan te raden hoor, niet al te ver van de Borubudur (wees er om 06:00 dan ben je voor de grote drukte, entree kan dan alleen via een hotel wat op het terrein zit) en vonden wij zeker zo mooi, is een Hindu tempel

Verder ben ik jaloers op je.... 4 maanden die richting op... misschien Sumatra ook nog maar meenemen?

Groeten Martijn
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:09 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

Hoelang duurde het bij elkaar dan om je visum voor Indonesie te krijgen? een week?
Ennuh,aardig duur Singapore of was het wel te doen?

Thanks anyway...hier kan ik wel wat mee!
Borobudur stond al op het lijstje,evenals de vulkaan.

Weet nog niet precies hoelang ik in Indonesie blijf,maar ga zo'n 4 maanden reizen naar Australie,Maleisie,Singpore en Indonesie.
Dus gaat goed komen!!
pi_40677391
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 09:40 schreef fishbeer het volgende:
Hoi,

Visum duurde iets van drie werkdagen, als je direct naar Indonesie vliegt kun je dat van te voren in Nederland regelen maar wij vlogen dus naar Singapore, moesten eerst vliegticket regelen naar Jakarta en aan het einde zaten we ook nog een dag in Singapore. Singapore is niet extreem duur, ongeveer Nederlandse prijzen of iets goedkoper, in vergelijking met Indonesie is het wel een stuk duurder...

Prambanan is ook echt aan te raden hoor, niet al te ver van de Borubudur (wees er om 06:00 dan ben je voor de grote drukte, entree kan dan alleen via een hotel wat op het terrein zit) en vonden wij zeker zo mooi, is een Hindu tempel

Verder ben ik jaloers op je.... 4 maanden die richting op... misschien Sumatra ook nog maar meenemen?

Groeten Martijn
[..]
Ja,ik vlieg ook niet gelijk op Indonesie,waarschijnlijk op Singapore of iets.
Ga eerst Australie (gezien de periode) en kan dan daar misschien voor Indonesie aanvragen...

Was een beetje aan het kijken naar motelprijzen etc en die vielen me vies tegen in Singapore.

Mn 'schoonbroer' is dit jaar van Jakarta naar Yogyakarta gereisd,en die foto's,verhalen !! Super!!

Sumatra lijkt me idd ook nice,maar ja eerst maar eens zien hoeveel tijd dat ik nog heb na Australie

Thnx,Karin
pi_40679668
Hoi Karin,

Wij zaten in een hostel in little india, volgens mij heb je daar wel niet al te dure kamers, visum naar Indonesie is als Nederlander beetje lastig. Maar kan vast ook wel in Australie... als je trouwens zielig kijkt en zegt dat je het dezelfde dag nodig hebt kun je voor wat extra geld soms wel wat regelen bij de ambassade maar dat is volstrekt willekeurig geloof ik.... maar als je de tijd hebt... je moet in ieder geval een retourticket kunnen overleggen (dus dat je ook weer uit Indonesie gaat)

Groeten Martijn
pi_40682883
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Er is trouwens ook een algemeen Indonesië-topic

Indonesië (deel 3)
Sorry Indahnesia

Ik ga daar idd weer ff verder,voor ik je hele topic verpest

pi_40683151
Geen probleem, maar algemene info waar veel mensen wat aan kunnen hebben hoort ook in het algemene topic
pi_40685914
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:45 schreef fishbeer het volgende:
Hoi Karin,

Wij zaten in een hostel in little india, volgens mij heb je daar wel niet al te dure kamers, visum naar Indonesie is als Nederlander beetje lastig. Maar kan vast ook wel in Australie... als je trouwens zielig kijkt en zegt dat je het dezelfde dag nodig hebt kun je voor wat extra geld soms wel wat regelen bij de ambassade maar dat is volstrekt willekeurig geloof ik.... maar als je de tijd hebt... je moet in ieder geval een retourticket kunnen overleggen (dus dat je ook weer uit Indonesie gaat)

Groeten Martijn
In S'pore kan een visum binnen 1 dag geregeld worden via een tussenpersoon. Doe je het zelf kost het 3 werkdagen. Tickets worden niet in S'pore gevraagd. Zielig kijken is onzin, trapt niemand in daaro, westerlingen kijken vaak zielig want zuur, zeker in de visumafdeling van een KBRI. (info van dec. 2005)
lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan
pi_40761051
Ik heb het plan opgepakt binnenkort eens een doosje met spullen (laag van waarde, want ik wil geen gezeik in Nederland) terug te sturen naar Nederland. Ach ja.. je moet wat te doen hebben hier zullen we maar zeggen.:')
  zondag 13 augustus 2006 @ 12:40:33 #248
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40761307
Kan je daar voor mij rollen Polo pepermunt indoen? Ik zit regelmatig in Azië, maar de smaak zoals in Indonesië heb ik nog niet gezien.. (Of misschien zit het tussen mijn oren, want het kan zijn de rollen polo die in Singapura, Thailand of Maleisië liggen gewoon in Indonesië gemaakt worden).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40761311
Verveel je je daar nu al?
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:40 schreef ozzietukker het volgende:
Kan je daar voor mij rollen Polo pepermunt indoen? Ik zit regelmatig in Azië, maar de smaak zoals in Indonesië heb ik nog niet gezien.. (Of misschien zit het tussen mijn oren, want het kan zijn de rollen polo die in Singapura, Thailand of Maleisië liggen gewoon in Indonesië gemaakt worden).
Hehe, polo... hmmm that brings back memories.
pi_40761446
whehe, Polo ja.. die rolletjes van 700 Rupiah.. ze zijn gewoon lekker... ik moet binnenkort toch naar de Makro, dus dan koop ik een grootverpakking, kan ik weer een paar maanden vooruit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')