abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 28 mei 2006 @ 08:48:25 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38293282
Dat lijkt me ook nog wel eens wat, een huisje met een tropische tuin
Nu woon ik midden in een overbevolkt downtown Taipei. Niemand heeft hier een tuin (uiteraard). Maar in zuidoost Taiwan koop je voor een prikkie een mooi huisje in de bergen. Alleen daar is dan weer geen werk...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_38296070
Indahnesia, waarom wil je niet reageren op mn eerdere reply .
pi_38296722
quote:
Op zondag 28 mei 2006 12:12 schreef K33T het volgende:
Indahnesia, waarom wil je niet reageren op mn eerdere reply .


Nog helemaal niet gezien! Beetje druk met aardbevingen en zo Bij deze dan alsnog
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:02 schreef K33T het volgende:
@indahnesia, even een vraagje: wat heb je eigenlijk persoonlijk met Indonesië? Waarom trekt het land en het volk jou zo aan?
Ik had persoonlijk niets met het land, geen familie, geen vrienden. Ik ben er na mijn eindexamen 3 weken heen gegaan en feitelijk verliefd geworden op het land. Inmiddels reeds 9 keer geweest, en de tiende keer komt er dus aan, voor langere tijd dus.

Het boeit me wel om te zien dat deze mensen totaal anders zijn dan Nederlanders, en tezamen met het klimaat, het rustigere leven en dergelijke, moet het toch aangenaam toeven zijn.

Natuurlijk zijn er ook nadelen, maar die heb je overal. Corruptie is er veel, alsmede echte armoede (niet de semi-armoede die we in Nederland kennen).. zo zijn er voor beide punten veel meer op te noemen natuurlijk.
pi_38297349
Dank je voor je antwoord, wel leuk om te lezen
  zondag 28 mei 2006 @ 20:01:48 #55
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_38310442
Wat een fantastische tuin. Vooral die rambutan lijkt me yumm Sowies de tuinen in Indonesie zijn vaak erg mooi.

Is een jambu boom niet wat trouwens? Water appels.. smaakt lekker sappig en fris met de textuur van een appel. Mijn oma had zo'n boom in haar tuin. Vrij laag boompje.. ik stond er dan als klein meisje onder verlekkerd naar die roze vruchtjes te kijken. En kon er net niet bij.. Ook had ze een nangkaboom, maar die was vrij hoog.
Mijn andere grootouders hadden een mangaboom in de tuin. Was ook leuk. Dan kwam er zo'n man en die ging dan in de boom klimmen om die manga te halen. Ook hadden ze blimbing en cabe, pepertjes.
En ook ergens anders hadden we grond waar we durian hadden, maar die werd telkens gejat. Echt een enorme struik.
Pff salak, pisang susu, longan, fruit te over Fruitboompjes en plantjes in je tuin..te gek man!

Wie past er eigenlijk in de tussen tijd op je huisje?
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_38310865
Hopey,

Cabe heb ik inderdaad ook een paar struikjes staan. Ik probeer ervoor te zorgen dat ze geen vruchten krijgen, want ik moet al die hete dingen niet door mijn lekkere eten heen.. haha..

De mangga-boom is afgelopen maart gekapt. Deze stond op het erf van de buren, maar stond te dicht bij de stroomkabels, en de mangga's schenen niet lekker te smaken (Ik proef dat dus niet )

Salak kun je gewoon in de grond gooien, groeit vanzelf, ik heb me al 1 keer lelijk gestoken aan een mini-salak plantje. Direct eruit gehaald dat lelijke ding, hoewel de vruchten lekker zijn .

Bananen groeien bij de buren, dus die hoef ik niet in mijn tuin. Wel heb ik 'sier-bananen', deze geven geen vruchten, maar wel schitterende grote (hangende) bloemen, en het groen vult lekker aan door deze sneller groeiers. Een sier-banaan (deze zijn maximaal 2 meter hoog en groeien als gras) kost tussen de 20 en 50 cent per plant trouwens.

Op dit moment zit mijn vriendin in het huisje.. Hoewel binnen, sinds de aardbeving is ze vaker buiten dan binnen, maar nu probeerde ze toch maar weer binnen te slapen, alleen in het huis dus.
  zondag 28 mei 2006 @ 20:45:22 #57
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_38312009
Hey, haha geen cabe in je eten.. mijn ma zegt altijd word je brani van
Ahh haal gewoon manga op de pasar, daar zijn ze ook erg lekker. Maar ik heb nog nooit een salakplantje gezien. Maar de schil van salak is ook behoorlijk tjah euh hoe omschrijf je het, scherp ofzo. schubberig.. misschien datte. Dus lijkt me wel logisch als het plantje ook zo is. Maar salak is lekker he, daar heb ik wel trek in. Lang niet gehad.. misschien Den Haag van de week
Zo cheap zo'n sierbanaan. Mooie bladeren hebben ze ook. Geven ze dan ook veel schaduw?
Oh lijkt me wel eng, om zo alleen in het huis te slapen. Kan ze niet terecht bij haar familie? Ben je voor een nona manis gevallen?
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_38319238
Fijn dat de aardbeving jouw huis en naasten niet direct getroffen heeft.
Al die verwoesting, wat een akelig idee.

Veel succes in je tropische tuin! Laat ons kouwelijken meegenieten van al wat kruipt, kriebelt, groeit en bloeit wil je?

Owjah, of de tectonische platen even hun gemak willen houden.
pi_38323663
Ik heb wel foto's van salak ergens, maar nu geen tijd om te zoeken. Herinner me er later nog maar eens aan.. dan zoe ik even.

De sier-bananen geven idd schaduw ja, ze worden dan wel niet hoog, je kunt er wel een soort afscheiding mee maken, en dus privacy, dat vond ik wel belangrijk.
quote:
Owjah, of de tectonische platen even hun gemak willen houden.
Jep, ik ga er denk ik maar een vijver overheen leggen, misschien maakt dat iets uit
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:58:28 #60
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_38391946
quote:
Op zondag 28 mei 2006 12:36 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]



Nog helemaal niet gezien! Beetje druk met aardbevingen en zo Bij deze dan alsnog
[..]

Ik had persoonlijk niets met het land, geen familie, geen vrienden. Ik ben er na mijn eindexamen 3 weken heen gegaan en feitelijk verliefd geworden op het land. Inmiddels reeds 9 keer geweest, en de tiende keer komt er dus aan, voor langere tijd dus.

Het boeit me wel om te zien dat deze mensen totaal anders zijn dan Nederlanders, en tezamen met het klimaat, het rustigere leven en dergelijke, moet het toch aangenaam toeven zijn.

Natuurlijk zijn er ook nadelen, maar die heb je overal. Corruptie is er veel, alsmede echte armoede (niet de semi-armoede die we in Nederland kennen).. zo zijn er voor beide punten veel meer op te noemen natuurlijk.
hoi indah!!
Ah.. hier zat ik dus op te wachten... het hoe en waarom..
Een prachtige tuin hoor.. Maar wat een gigantische stap om te zetten.. alles achterlaten en ergens anders een nieuw/ander leven opbouwen..
En niet zo maar ergens anders maar zo ver weg...
Ik hoop echt dat je het daar naar je zin blijft houden..maar je lijkt me een wel doordachte keuze te hebben gemaakt..dat wel...
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
pi_38436605
* gelezen.

Leuk topic!

Er is ook een tulp die Merapi heet.
I intend to live forever, or die trying.
pi_38445459
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:35 schreef dwerg het volgende:
* gelezen.

Leuk topic!

Er is ook een tulp die Merapi heet.
Merapi ja?
pi_38445575
Yep. Op deze foto vind ik hem trouwens een beetje erg rijp.
I intend to live forever, or die trying.
pi_38447294
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:29 schreef dwerg het volgende:
Yep. Op deze foto vind ik hem trouwens een beetje erg rijp.
Ik zou 'm niet herkennen
  woensdag 7 juni 2006 @ 07:13:45 #66
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38615921
Ah GC mensen....

Vet tuintje pindah!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38624209
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 07:13 schreef Jaguarized het volgende:
Ah GC mensen....

Vet tuintje pindah!
en het wordt nog beter.. binnenkort ga ik 2000 rode bakstenen bestellen..
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:04:11 #68
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38624543
Wat ga je bouwen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38624713
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:04 schreef Jaguarized het volgende:
Wat ga je bouwen?
Ik wil mijn paden bestraten, en er vervolgens een hang-hut op zetten
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:18:45 #70
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38624972
Met bakstenen? Niet met klinkers?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38625892
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:18 schreef Jaguarized het volgende:
Met bakstenen? Niet met klinkers?
klinkers zijn zo standaard. en bakstenen met een laagje zand erop gebakken liggen er naar mijn mening mooier bij. Ik ga eerst een test doen met 1 m2, die laat ik enige tijd liggen en daarna zie ik wel of ik de hele tuin doe. Tevens is het zo dat bakstenen niet helemaal recht zijn, waardoor het water snel de grond in kan zakken, klinkers sluiten veel meer op elkaar aan.. en bij een tropische bui was het juist de bedoeling een beetje drogere voeten te houden dan ik nu heb, wadend door het water tot m'n enkels
  woensdag 14 juni 2006 @ 08:58:58 #73
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_38839225
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:51 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Tevens is het zo dat bakstenen niet helemaal recht zijn, waardoor het water snel de grond in kan zakken, klinkers sluiten veel meer op elkaar aan.. en bij een tropische bui was het juist de bedoeling een beetje drogere voeten te houden dan ik nu heb, wadend door het water tot m'n enkels
ik vroeg me hetzelfde af.. maar dit klinkt iig logisch...resultaat van die hang-hut, krijgen we wel te zien toch?
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
pi_38839275
haha.. ja, als dit hut er is, laat ik het zeker wel weten uiteraard. Ik weet niet wat de termijn is, maar dit jaar moet zeker wel lukken.
pi_38849288
Over drie weken zal ik wellicht weer voor 't eerst rondlopen, denkend wat ik allemaal ga doen in de tuin. Ik kreeg gisteren nog te horen dat de eigenaresse het gras eruit wilde halen, het woekerde nogal. Daar was ik het wel mee eens. Het is ook niet echt gras, maar vooral veel klavertjes. Dat gaat er dus uit en wordt uitgevlakt aan mij overgelaten. Ik ga er wellicht een pad om de tuin leggen, en daarbinnen gras, nieuw gras.

pi_39064302
Het grasveld is al weggehaald hoor ik zonet.. zal een kale bedoeling worden dan Hopelijk wordt het geen stofboel zo midden in het droge seizoen.
pi_39090713
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 09:33 schreef indahnesia.com het volgende:
Het grasveld is al weggehaald hoor ik zonet.. zal een kale bedoeling worden dan Hopelijk wordt het geen stofboel zo midden in het droge seizoen.
misschien gaan werken met van de gekleurde steentjes .. lijkt me mooi in zo'n tropische tuin .. motiefje leggen of zo .. en ook geen/minder modderpoel in de regentijd ?

* moussie is btw jaloers .. lekker warm, mooi tuintje ..
pleased to meet you
pi_39101246
Ik wil ook wel wat gras terugleggen. Dat wat er was was slecht onderhouden en is door de jaren heen hobbellig komen te liggen. Het was ook lang niet allemaal gras meer, maar ook veel klavertjes. Ik wil dus wel iets terugleggen. De paden die ik wil aanleggen worden wellicht geen rode bakstenen op z'n kantje. Ik had ook mooie lei-steen (natuursteen) gezien. Als ik die een zooi laat komen alsmede stukjes gras (dat zijn 'patches' van 20x20 cm of zo) dan kan ik de tegels half open leggen met ertussen gras, zodat het netjes dicht kan groeien, terwijl er toch water weg kan.

Och, ik ben nu meer aan het vooruit denken. Als er iets is wat daar niet werkt, dan is het dag wel. Maar goed, als ik eenmaal ga beginnen, dan komen er vast ook wel foto's.

Dank voor je compliment, de tuin is echter nog lang niet af
pi_39112850
ik hou dus ook van tuinieren .. zit te balen als een stekker dat ik niet meer zo goed vooruit kan als vroeger dus ook minder klooien en zo .. zelfs onkruidwieden en grasmaaien gaat moeilijk tegenwoordig

heb een standaard achtertuintje .. hmz .. wat zal het zijn, pakweg 6 bij 7 meter .. wel lekker op het zuidoosten dus de hele dag zon (als die schijnt .. *kuch*) .. maar ja, zeeklimaat, kan je niet echt veel mee doen

en tja, zo'n tropisch tuintje is gewoon iets waar je je fantasie helemaal in kwijt kan .. en omdat alles zo welig tierd kan je ook veel makkelijker veranderen als je iets niet meer leuk vindt ed ..

leuk idee trouwens zo'n paadje .. in die engelse tuinprogramma's zie je ze wel eens, en dan zo kunstig aangelegd dat het helemaal "hoort" bij de omgeving
pleased to meet you
pi_39114248
Ja, zo'n paadje wil ik dus ook.. maar ja, hoort een Engels paadje van natuursteen in een tropische tuin? Ik wil zeker geen gesloten pad, want dan kan ik net zo goed 5 cm beton storten. Da's lelijk.

Mijn voortuin is zo'n 12 x 15 met een gedeelde oprit met de buren, en nu het grasveld weg is krijg ik allemaal nieuwe idee-en, tot vorige week had ik er simpelweg nog helemaal nooit bij stilgestaan dat het gras er ook uit kon

Ik heb/had weinig verstand van plantjes, ik wist dus ook niet welke snel groeien en welke niet. Ik heb gewoon wat neergezet en nu kom ik erachter dat ik wel wat inschattingsfouten gemaakt heb. Dat wordt flink snoeien, en her en der gaat er dus ook e.e.a. nog wel verwijderd worden vermoed ik zo. Andere planten groeien voor geen meter, maar die vullen wel lekker op in eerste instantie. Naar mate de andere planten ook groeien, moeten er wat grote uit en zo. Maar goed, dat zie ik binnenkort wel, foto's zal ik hier dan ook wel wat plaatsen.
pi_39129513
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:18 schreef indahnesia.com het volgende:
Ja, zo'n paadje wil ik dus ook.. maar ja, hoort een Engels paadje van natuursteen in een tropische tuin? Ik wil zeker geen gesloten pad, want dan kan ik net zo goed 5 cm beton storten. Da's lelijk.
nah, leek meer op platte rotsen waar het gras omheen was gegroeid, zoals aan een rotskust bvb .. en dan ook met wat grotere stenen hier en daar waar dan planten overheen groeiden of een pot bovenop stond .. zal's kijke of ik er ergens een plaatje van kan vinden
quote:
Mijn voortuin is zo'n 12 x 15 met een gedeelde oprit met de buren, en nu het grasveld weg is krijg ik allemaal nieuwe idee-en, tot vorige week had ik er simpelweg nog helemaal nooit bij stilgestaan dat het gras er ook uit kon
ghehe .. *gniffelt*
quote:
Ik heb/had weinig verstand van plantjes, ik wist dus ook niet welke snel groeien en welke niet. Ik heb gewoon wat neergezet en nu kom ik erachter dat ik wel wat inschattingsfouten gemaakt heb. Dat wordt flink snoeien, en her en der gaat er dus ook e.e.a. nog wel verwijderd worden vermoed ik zo. Andere planten groeien voor geen meter, maar die vullen wel lekker op in eerste instantie. Naar mate de andere planten ook groeien, moeten er wat grote uit en zo. Maar goed, dat zie ik binnenkort wel, foto's zal ik hier dan ook wel wat plaatsen.
ik kijk er nu al naar uit .. leuk, real time zo'n tuin zien groeien
pleased to meet you
pi_39204239
Grasveld eruit!

Eerder was toegezegd dat mijn grasveld, wat er van over was, geheel verwijderd zou worden. Ze zijn ermee begonnen in ieder geval, maar het is nog wel een zooi, want 30 jaar grasveld-groei is niet zomaar even weg. De wortels zitten lekker diep..




Best troosteloos zo, en mijn mini-sinaasappelboompje ziet er een beetje kaal uit zo. Misschien moet ik die straks toch maar uit de pot halen en in het zand zetten. Plek genoeg nu.

pi_39215994
ghehe .. ik denk dat je het best zo'n kleine graafmachine kan huren .. of een os met ploeg oid .. als je dat met een spade moet gaan doen is je rug kapot voor je klaar bent denk'k, zoals die grond eruit ziet
pleased to meet you
pi_39217382
Ik ga dan ook niet spaaien, daar hebben de buurtbewoners schijnbaar de grootste lol in, dus ik laat het met alle plezier aan anderen over
pi_39229367
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:45 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik ga dan ook niet spaaien, daar hebben de buurtbewoners schijnbaar de grootste lol in, dus ik laat het met alle plezier aan anderen over
leuk, zo'n soort gemeenschap .. elkaar helpen met de grote klussen ?
pleased to meet you
pi_39238889
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:27 schreef moussie het volgende:

[..]

leuk, zo'n soort gemeenschap .. elkaar helpen met de grote klussen ?
Moah, dat af en toe nog wel, maar dit is geen grote klus, hiervoor moet gewoon betaald worden, maar dat dit bij de reeds betaalde huur in, ik betaal volgende week nog 1 jaar vooruit, en dan vallen de kosten voor mij mee, en ligt er een nieuw dak op en het gras is weg.
pi_39421599
Inmiddels staan er in mijn thuis 2500 nieuwe oranje dakpannen klaar om op het dak gelegd te worden ter vervanging van de oude. Over een dag of vier kan ik zelf zien wat de gesteldheid is
pi_39421988
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Inmiddels staan er in mijn thuis 2500 nieuwe oranje dakpannen klaar om op het dak gelegd te worden ter vervanging van de oude. Over een dag of vier kan ik zelf zien wat de gesteldheid is
hehe .. spannend ..

ennuh, niet je passport vergeten in te pakken
pleased to meet you
pi_39422452
Paspoort zit al weken in mijn rugzak in het 'belangrijke dingen' vakje idd.. voor vertrek nog 1 keer extra controleren natuurlijk.
  maandag 3 juli 2006 @ 15:19:44 #90
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_39475686
quote:
Op maandag 29 mei 2006 07:03 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik heb wel foto's van salak ergens, maar nu geen tijd om te zoeken. Herinner me er later nog maar eens aan.. dan zoe ik even.
Doe eens?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_39475715
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:19 schreef qu63 het volgende:

[..]

Doe eens?
kutjong

Volgende week nog maar een keer dan, goed?
pi_39475803
aah, wacht ff.. die was makkelijk te vinden.

De onderkant van de struik, die als een varen groeit, ziet er zo uit, daar hangen ook de vruchten. En ja, er zitten erg grote stekels aan. De struik in mijn tuin is in ieder geval verwijderd, ik moet geen stekeldingen in mijn tuin.



En een rijtje struiken

  maandag 3 juli 2006 @ 15:23:29 #93
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_39475833
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:20 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

kutjong
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 3 juli 2006 @ 15:23:59 #94
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_39475852
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:22 schreef indahnesia.com het volgende:
En een rijtje struiken

[afbeelding]
Dat is niet jouw tuin toch
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_39475864
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:23 schreef qu63 het volgende:

[..]

Dat is niet jouw tuin toch
nee, dat klopt, dit is een akkertje met daarop die planten.
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:08:15 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39584507
Wat loopt er nu zoal in je buurt rond Indah? In je tuin en/of buurt.

Ik heb af en toe bezoek van stinkdieren, wasberen, konijnen en een black widow heb ik ook al gezien.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_39658316
haha.. dergelijke dieren hier niet.. slangetjes, hagedissen in alle soorten, maten en kleuren.. heel veel vlinders, kippen van de buren, af en toe een dikke pad, een aantal verschillende soorten grote mieren en pas geleden nog een giftige spin in huis, die werd met een stuk hout finaal aan gort geslagen, terwijl hij er voor mij niet gevaarlijk uitzag. Zo zie je maar, had ik zomaar een bijna-dood-ervaring
pi_39660384
Oeh, nu ben je daar. Ben je al aan een tuinproject(je) begonnen? Ik zou graag een overzichtje van je tuin nu zien en het terras.

*Grobs is een bietje jaloers *
pi_39667898
Hee hallo, ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand een antwoord heeft. Vorig jaar heb ik uit Bali stekken van wat de gids "cambodjaboom" noemde meegenomen. Het plantje doet het erg goed, er zitten zelfs bloemen in !!! Maar ik zou er graag wat meer over willen weten. Weet iemand wat de eigenlijke naam van dit plantje is ? p.s. wil er graag een foto aan toevoegen, maar weet niet hoe...

[ Bericht 0% gewijzigd door balibloemetje op 09-07-2006 20:16:51 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')