Dank je.. en het wordt nog veel mooier als ik er straks weer ben. Dan wordt er wél gesnoeid, opgeruimd en bemestquote:
Ik heb al de standaard grote vlinders en sprinkhanen gehad. Ik heb een familie hagedissen in mijn dak-constructie wonen en ik heb 1 keer een grote groene in mijn tuin gezien, het leek op een kameleon, maar weet niet of er dat 1 was. Er zitten ook allerlei kleurrijke vogeltjes en vogels... als ik hiervan foto's heb, laat ik ze graag zien.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:54 schreef Grobbenkuiken het volgende:
WOW!
De mogelijkheden zijn eindelooooooooooooos.
Niet te vergelijken met het tuinieren in dit klimaat.
Ben benieuwd naar de ontwikkeling van je tropische paradijsje en de beestjes die bij je op bezoek gaan komen.
Blijven posten!![]()
Nu niet nee, maar ik ben er bijna he..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:56 schreef leonieke het volgende:
Is er dan iemand anders die nu regelmatig foto's neemt ofzo?![]()
Maar wel mooi hoor
Nog 39 dagen en we krijgen nieuwe foto'squote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Nu niet nee, maar ik ben er bijna he..deze foto's zijn van afgelopen Maart
Ja, het is een flinke stap, maar ik krijg er wel een tropische tuin voor terugquote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:21 schreef leonieke het volgende:
[..]
Nog 39 dagen en we krijgen nieuwe foto's![]()
Damn ik blijf het toch een gigantische stap vinden hoor![]()
Jep, de bamboe die ik eerst had staan heb ik afgelopen maart helemaal verwijderd. Mocht er nog iets boven de grond komen, dan gaat het er helemaal aanquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Bamboe kappen, dat overwoekerd je hele tuin, en die wortelstokken zijn bijna niet weg te krijgen.
Lychees iddquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben trouwens stink jaloers op je tropentuin, zou er een mango boom in zetten, en lychee, en van die kleine banaantjes, en ananas, en en en
whehe... ik ben nog op zoek naar vanalles inderdaad. Lychee heb ik in Indonesië nog niet gezien, moet er wel zijn trouwens. Bananen staan al bij de buren, ananas heb ik al ergens staan (da's een miezerig plantje als in een yucca, of hoe schrijf je dat)...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben trouwens stink jaloers op je tropentuin, zou er een mango boom in zetten, en lychee, en van die kleine banaantjes, en ananas, en en en
Ja, erg lekker idd.. en ik moet er snel bij zijn, anders jatten mijn kennissen ze wegquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:13 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Lychees idd. Maar die sterdingen zijn ook ERRUG lekker.
Leuke kennissen zijn datquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, erg lekker idd.. en ik moet er snel bij zijn, anders jatten mijn kennissen ze weg![]()
Ik heb met ze afgesproken dat zolang ik niet in aantocht ben, ze mogen eten.. vanaf nu dus niet meerquote:
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik heb met ze afgesproken dat zolang ik niet in aantocht ben, ze mogen eten.. vanaf nu dus niet meer![]()
Geen idee, als je het mij 24 uur tevoren laat weten moet het geen probleem zijn. Tentje onder de boom moet ook kunnenquote:
Geen vogelspinnen en slangen gezien. Uiteraard zitten er wel slangen, maar ik zit in dichtbevolkt gebied, dus veel zijn er niet meer. Spinnen zitten er wel, van die stofspinnen met harige poten, maar die doen niets, gewoon laten lopen. Dat deed ik ook eens bij een zwart-gele.. die vond ik niet veel later helemaal kapot-geslagen in de woonkamer aan... de pootjes lagen er los omheenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:47 schreef zhe-devilll het volgende:
Leuke tuin, heb je ook vogelspinnen en slangen in je tuin![]()
*rilt*
Daar kun je in de open lucht slapen of niet qua warmte?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:47 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Geen idee, als je het mij 24 uur tevoren laat weten moet het geen probleem zijn. Tentje onder de boom moet ook kunnen![]()
Kan wel, maar zou ik niet doen, ik heb vast wel een kamer vrij met 2 eenpersoonsbedden en een goed werkende aircoquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:49 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Daar kun je in de open lucht slapen of niet qua warmte?
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Geen vogelspinnen en slangen gezien. Uiteraard zitten er wel slangen, maar ik zit in dichtbevolkt gebied, dus veel zijn er niet meer. Spinnen zitten er wel, van die stofspinnen met harige poten, maar die doen niets, gewoon laten lopen. Dat deed ik ook eens bij een zwart-gele.. die vond ik niet veel later helemaal kapot-geslagen in de woonkamer aan... de pootjes lagen er los omheendie was giftig
![]()
Jij liet hem lopen en toch was ie kapot geslagenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Geen vogelspinnen en slangen gezien. Uiteraard zitten er wel slangen, maar ik zit in dichtbevolkt gebied, dus veel zijn er niet meer. Spinnen zitten er wel, van die stofspinnen met harige poten, maar die doen niets, gewoon laten lopen. Dat deed ik ook eens bij een zwart-gele.. die vond ik niet veel later helemaal kapot-geslagen in de woonkamer aan... de pootjes lagen er los omheendie was giftig
![]()
Ja, er loopt nog iemand in huis, die wist wel dattie giftig was... pats boem met de stok dat beessie helemaal aan gort geslagen, ik moest bijna de muren opnieuw sausenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:00 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Jij liet hem lopen en toch was ie kapot geslagen
je had er een lijstje omheen kunnen hangenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:02 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, er loopt nog iemand in huis, die wist wel dattie giftig was... pats boem met de stok dat beessie helemaal aan gort geslagen, ik moest bijna de muren opnieuw sausen![]()
Ja, ik heb nog geen kunst aan de muur, maar dat topic open ik dan nog wel eens in Klussen & Wonenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:02 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
je had er een lijstje omheen kunnen hangen
Grote spin dusquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:02 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, er loopt nog iemand in huis, die wist wel dattie giftig was... pats boem met de stok dat beessie helemaal aan gort geslagen, ik moest bijna de muren opnieuw sausen![]()
Niets mis mee dus,quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
centimetertje of 10 van teen tot teen, dus valt het nog wel mee![]()
heb ik niet, ik wilde die harige op de foto zetten, maar voor ik terug was, wassie al foetsie *ril*quote:
Niet meer je toestel vergeten dan hequote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
heb ik niet, ik wilde die harige op de foto zetten, maar voor ik terug was, wassie al foetsie *ril*
ik ga meestal niet douchen met mijn cameraquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Niet meer je toestel vergeten dan he
Vanaf nu dus wel, alleen even kijken waar je op richt jaquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik ga meestal niet douchen met mijn camera![]()
Binnenkort wel, mits dierenbezoek.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik ga meestal niet douchen met mijn camera![]()
zo eng zijn ze niet hoor.. je schrikt alleen als er ineens een zwarte spin op je nieuwe witte tegeltjes zitquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:51 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[..]
Binnenkort wel, mits dierenbezoek.![]()
Nah, je snapt het wel. Piccies wil ik zien van alle beestjes en je tuin. Jah, ook de douche-beestjes!![]()
tsskquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vanaf nu dus wel, alleen even kijken waar je op richt ja
?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:02 schreef K33T het volgende:
@indahnesia, even een vraagje: wat heb je eigenlijk persoonlijk met Indonesië? Waarom trekt het land en het volk jou zo aan?
Wel wat losse pannen, maar de rest van de stad is er erger aan toe. Ik krijg veel foto's binnen nu: impressies komen hieronder.. en worden op dit moment verwerkt.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:42 schreef remcov het volgende:
Geen schade gehad van die aardbeving?
Verschrikkelijkquote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:47 schreef indahnesia.com het volgende:
Wel wat losse pannen, maar de rest van de stad is er erger aan toe. Ik krijg veel foto's binnen nu: impressies komen hieronder.. en worden op dit moment verwerkt.
http://indahnesia.com/photobook/36/central_java_earthquake.php
Jep, als deze beving 50 km naar het noorden was, onder de rommelende vulkaan, dan had ik niet hoeven te vertrekken op 4 juli.quote:Op zondag 28 mei 2006 01:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Verschrikkelijk![]()
Je topic is super, daar niet van... maar wat heb jij geluk gehad
Jah, zeg dat wel.. nog ruim 5 weken en ik ga weer eens snoeien denk ik.quote:Op zondag 28 mei 2006 07:47 schreef SeLang het volgende:
Cool zo'n tropische tuin !
Maar wel veel werk om bij te houden. In zo'n klimaat groeit alles als een gek
quote:Op zondag 28 mei 2006 12:12 schreef K33T het volgende:
Indahnesia, waarom wil je niet reageren op mn eerdere reply.
Ik had persoonlijk niets met het land, geen familie, geen vrienden. Ik ben er na mijn eindexamen 3 weken heen gegaan en feitelijk verliefd geworden op het land. Inmiddels reeds 9 keer geweest, en de tiende keer komt er dus aan, voor langere tijd dus.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:02 schreef K33T het volgende:
@indahnesia, even een vraagje: wat heb je eigenlijk persoonlijk met Indonesië? Waarom trekt het land en het volk jou zo aan?
Jep, ik ga er denk ik maar een vijver overheen leggen, misschien maakt dat iets uitquote:Owjah, of de tectonische platen even hun gemak willen houden.
hoi indah!!quote:Op zondag 28 mei 2006 12:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Nog helemaal niet gezien! Beetje druk met aardbevingen en zoBij deze dan alsnog
[..]
Ik had persoonlijk niets met het land, geen familie, geen vrienden. Ik ben er na mijn eindexamen 3 weken heen gegaan en feitelijk verliefd geworden op het land. Inmiddels reeds 9 keer geweest, en de tiende keer komt er dus aan, voor langere tijd dus.
Het boeit me wel om te zien dat deze mensen totaal anders zijn dan Nederlanders, en tezamen met het klimaat, het rustigere leven en dergelijke, moet het toch aangenaam toeven zijn.
Natuurlijk zijn er ook nadelen, maar die heb je overal. Corruptie is er veel, alsmede echte armoede (niet de semi-armoede die we in Nederland kennen).. zo zijn er voor beide punten veel meer op te noemen natuurlijk.
Merapi ja?quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:35 schreef dwerg het volgende:
* gelezen.
Leuk topic!
Er is ook een tulp die Merapi heet.
Ik zou 'm niet herkennenquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:29 schreef dwerg het volgende:
Yep. Op deze foto vind ik hem trouwens een beetje erg rijp.
klinkers zijn zo standaard. en bakstenen met een laagje zand erop gebakken liggen er naar mijn mening mooier bij. Ik ga eerst een test doen met 1 m2, die laat ik enige tijd liggen en daarna zie ik wel of ik de hele tuin doe. Tevens is het zo dat bakstenen niet helemaal recht zijn, waardoor het water snel de grond in kan zakken, klinkers sluiten veel meer op elkaar aan.. en bij een tropische bui was het juist de bedoeling een beetje drogere voeten te houden dan ik nu heb, wadend door het water tot m'n enkelsquote:Op woensdag 7 juni 2006 14:18 schreef Jaguarized het volgende:
Met bakstenen? Niet met klinkers?
ik vroeg me hetzelfde af.. maar dit klinkt iig logisch...resultaat van die hang-hut, krijgen we wel te zien toch?quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:51 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Tevens is het zo dat bakstenen niet helemaal recht zijn, waardoor het water snel de grond in kan zakken, klinkers sluiten veel meer op elkaar aan.. en bij een tropische bui was het juist de bedoeling een beetje drogere voeten te houden dan ik nu heb, wadend door het water tot m'n enkels![]()
misschien gaan werken met van de gekleurde steentjes .. lijkt me mooi in zo'n tropische tuin .. motiefje leggen of zo .. en ook geen/minder modderpoel in de regentijd ?quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:33 schreef indahnesia.com het volgende:
Het grasveld is al weggehaald hoor ik zonet.. zal een kale bedoeling worden danHopelijk wordt het geen stofboel zo midden in het droge seizoen.
nah, leek meer op platte rotsen waar het gras omheen was gegroeid, zoals aan een rotskust bvb .. en dan ook met wat grotere stenen hier en daar waar dan planten overheen groeiden of een pot bovenop stond .. zal's kijke of ik er ergens een plaatje van kan vindenquote:Op donderdag 22 juni 2006 15:18 schreef indahnesia.com het volgende:
Ja, zo'n paadje wil ik dus ook.. maar ja, hoort een Engels paadje van natuursteen in een tropische tuin? Ik wil zeker geen gesloten pad, want dan kan ik net zo goed 5 cm beton storten. Da's lelijk.
ghehe .. *gniffelt*quote:Mijn voortuin is zo'n 12 x 15 met een gedeelde oprit met de buren, en nu het grasveld weg is krijg ik allemaal nieuwe idee-en, tot vorige week had ik er simpelweg nog helemaal nooit bij stilgestaan dat het gras er ook uit kon
ik kijk er nu al naar uit .. leuk, real time zo'n tuin zien groeienquote:Ik heb/had weinig verstand van plantjes, ik wist dus ook niet welke snel groeien en welke niet. Ik heb gewoon wat neergezet en nu kom ik erachter dat ik wel wat inschattingsfouten gemaakt heb. Dat wordt flink snoeien, en her en der gaat er dus ook e.e.a. nog wel verwijderd worden vermoed ik zo. Andere planten groeien voor geen meter, maar die vullen wel lekker op in eerste instantie. Naar mate de andere planten ook groeien, moeten er wat grote uit en zo. Maar goed, dat zie ik binnenkort wel, foto's zal ik hier dan ook wel wat plaatsen.
leuk, zo'n soort gemeenschap .. elkaar helpen met de grote klussen ?quote:Op zondag 25 juni 2006 19:45 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik ga dan ook niet spaaien, daar hebben de buurtbewoners schijnbaar de grootste lol in, dus ik laat het met alle plezier aan anderen over
Moah, dat af en toe nog wel, maar dit is geen grote klus, hiervoor moet gewoon betaald worden, maar dat dit bij de reeds betaalde huur in, ik betaal volgende week nog 1 jaar vooruit, en dan vallen de kosten voor mij mee, en ligt er een nieuw dak op en het gras is weg.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:27 schreef moussie het volgende:
[..]
leuk, zo'n soort gemeenschap .. elkaar helpen met de grote klussen ?
hehe .. spannend ..quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Inmiddels staan er in mijn thuis 2500 nieuwe oranje dakpannen klaar om op het dak gelegd te worden ter vervanging van de oude. Over een dag of vier kan ik zelf zien wat de gesteldheid is
Doe eens?quote:Op maandag 29 mei 2006 07:03 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik heb wel foto's van salak ergens, maar nu geen tijd om te zoeken. Herinner me er later nog maar eens aan.. dan zoe ik even.
Dat is niet jouw tuin tochquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |