Dank je.. en het wordt nog veel mooier als ik er straks weer ben. Dan wordt er wél gesnoeid, opgeruimd en bemestquote:
Ik heb al de standaard grote vlinders en sprinkhanen gehad. Ik heb een familie hagedissen in mijn dak-constructie wonen en ik heb 1 keer een grote groene in mijn tuin gezien, het leek op een kameleon, maar weet niet of er dat 1 was. Er zitten ook allerlei kleurrijke vogeltjes en vogels... als ik hiervan foto's heb, laat ik ze graag zien.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:54 schreef Grobbenkuiken het volgende:
WOW!
De mogelijkheden zijn eindelooooooooooooos.
Niet te vergelijken met het tuinieren in dit klimaat.
Ben benieuwd naar de ontwikkeling van je tropische paradijsje en de beestjes die bij je op bezoek gaan komen.
Blijven posten!![]()
Nu niet nee, maar ik ben er bijna he..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:56 schreef leonieke het volgende:
Is er dan iemand anders die nu regelmatig foto's neemt ofzo?![]()
Maar wel mooi hoor
Nog 39 dagen en we krijgen nieuwe foto'squote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Nu niet nee, maar ik ben er bijna he..deze foto's zijn van afgelopen Maart
Ja, het is een flinke stap, maar ik krijg er wel een tropische tuin voor terugquote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:21 schreef leonieke het volgende:
[..]
Nog 39 dagen en we krijgen nieuwe foto's![]()
Damn ik blijf het toch een gigantische stap vinden hoor![]()
Jep, de bamboe die ik eerst had staan heb ik afgelopen maart helemaal verwijderd. Mocht er nog iets boven de grond komen, dan gaat het er helemaal aanquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Bamboe kappen, dat overwoekerd je hele tuin, en die wortelstokken zijn bijna niet weg te krijgen.
Lychees iddquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben trouwens stink jaloers op je tropentuin, zou er een mango boom in zetten, en lychee, en van die kleine banaantjes, en ananas, en en en
whehe... ik ben nog op zoek naar vanalles inderdaad. Lychee heb ik in Indonesië nog niet gezien, moet er wel zijn trouwens. Bananen staan al bij de buren, ananas heb ik al ergens staan (da's een miezerig plantje als in een yucca, of hoe schrijf je dat)...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben trouwens stink jaloers op je tropentuin, zou er een mango boom in zetten, en lychee, en van die kleine banaantjes, en ananas, en en en
Ja, erg lekker idd.. en ik moet er snel bij zijn, anders jatten mijn kennissen ze wegquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:13 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Lychees idd. Maar die sterdingen zijn ook ERRUG lekker.
Leuke kennissen zijn datquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, erg lekker idd.. en ik moet er snel bij zijn, anders jatten mijn kennissen ze weg![]()
Ik heb met ze afgesproken dat zolang ik niet in aantocht ben, ze mogen eten.. vanaf nu dus niet meerquote:
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik heb met ze afgesproken dat zolang ik niet in aantocht ben, ze mogen eten.. vanaf nu dus niet meer![]()
Geen idee, als je het mij 24 uur tevoren laat weten moet het geen probleem zijn. Tentje onder de boom moet ook kunnenquote:
Geen vogelspinnen en slangen gezien. Uiteraard zitten er wel slangen, maar ik zit in dichtbevolkt gebied, dus veel zijn er niet meer. Spinnen zitten er wel, van die stofspinnen met harige poten, maar die doen niets, gewoon laten lopen. Dat deed ik ook eens bij een zwart-gele.. die vond ik niet veel later helemaal kapot-geslagen in de woonkamer aan... de pootjes lagen er los omheenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:47 schreef zhe-devilll het volgende:
Leuke tuin, heb je ook vogelspinnen en slangen in je tuin![]()
*rilt*
Daar kun je in de open lucht slapen of niet qua warmte?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:47 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Geen idee, als je het mij 24 uur tevoren laat weten moet het geen probleem zijn. Tentje onder de boom moet ook kunnen![]()
Kan wel, maar zou ik niet doen, ik heb vast wel een kamer vrij met 2 eenpersoonsbedden en een goed werkende aircoquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:49 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Daar kun je in de open lucht slapen of niet qua warmte?
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Geen vogelspinnen en slangen gezien. Uiteraard zitten er wel slangen, maar ik zit in dichtbevolkt gebied, dus veel zijn er niet meer. Spinnen zitten er wel, van die stofspinnen met harige poten, maar die doen niets, gewoon laten lopen. Dat deed ik ook eens bij een zwart-gele.. die vond ik niet veel later helemaal kapot-geslagen in de woonkamer aan... de pootjes lagen er los omheendie was giftig
![]()
Jij liet hem lopen en toch was ie kapot geslagenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Geen vogelspinnen en slangen gezien. Uiteraard zitten er wel slangen, maar ik zit in dichtbevolkt gebied, dus veel zijn er niet meer. Spinnen zitten er wel, van die stofspinnen met harige poten, maar die doen niets, gewoon laten lopen. Dat deed ik ook eens bij een zwart-gele.. die vond ik niet veel later helemaal kapot-geslagen in de woonkamer aan... de pootjes lagen er los omheendie was giftig
![]()
Ja, er loopt nog iemand in huis, die wist wel dattie giftig was... pats boem met de stok dat beessie helemaal aan gort geslagen, ik moest bijna de muren opnieuw sausenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:00 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Jij liet hem lopen en toch was ie kapot geslagen
je had er een lijstje omheen kunnen hangenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:02 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, er loopt nog iemand in huis, die wist wel dattie giftig was... pats boem met de stok dat beessie helemaal aan gort geslagen, ik moest bijna de muren opnieuw sausen![]()
Ja, ik heb nog geen kunst aan de muur, maar dat topic open ik dan nog wel eens in Klussen & Wonenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:02 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
je had er een lijstje omheen kunnen hangen
Grote spin dusquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:02 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, er loopt nog iemand in huis, die wist wel dattie giftig was... pats boem met de stok dat beessie helemaal aan gort geslagen, ik moest bijna de muren opnieuw sausen![]()
Niets mis mee dus,quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
centimetertje of 10 van teen tot teen, dus valt het nog wel mee![]()
heb ik niet, ik wilde die harige op de foto zetten, maar voor ik terug was, wassie al foetsie *ril*quote:
Niet meer je toestel vergeten dan hequote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
heb ik niet, ik wilde die harige op de foto zetten, maar voor ik terug was, wassie al foetsie *ril*
ik ga meestal niet douchen met mijn cameraquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Niet meer je toestel vergeten dan he
Vanaf nu dus wel, alleen even kijken waar je op richt jaquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik ga meestal niet douchen met mijn camera![]()
Binnenkort wel, mits dierenbezoek.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik ga meestal niet douchen met mijn camera![]()
zo eng zijn ze niet hoor.. je schrikt alleen als er ineens een zwarte spin op je nieuwe witte tegeltjes zitquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:51 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[..]
Binnenkort wel, mits dierenbezoek.![]()
Nah, je snapt het wel. Piccies wil ik zien van alle beestjes en je tuin. Jah, ook de douche-beestjes!![]()
tsskquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vanaf nu dus wel, alleen even kijken waar je op richt ja
?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:02 schreef K33T het volgende:
@indahnesia, even een vraagje: wat heb je eigenlijk persoonlijk met Indonesië? Waarom trekt het land en het volk jou zo aan?
Wel wat losse pannen, maar de rest van de stad is er erger aan toe. Ik krijg veel foto's binnen nu: impressies komen hieronder.. en worden op dit moment verwerkt.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:42 schreef remcov het volgende:
Geen schade gehad van die aardbeving?
Verschrikkelijkquote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:47 schreef indahnesia.com het volgende:
Wel wat losse pannen, maar de rest van de stad is er erger aan toe. Ik krijg veel foto's binnen nu: impressies komen hieronder.. en worden op dit moment verwerkt.
http://indahnesia.com/photobook/36/central_java_earthquake.php
Jep, als deze beving 50 km naar het noorden was, onder de rommelende vulkaan, dan had ik niet hoeven te vertrekken op 4 juli.quote:Op zondag 28 mei 2006 01:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Verschrikkelijk![]()
Je topic is super, daar niet van... maar wat heb jij geluk gehad
Jah, zeg dat wel.. nog ruim 5 weken en ik ga weer eens snoeien denk ik.quote:Op zondag 28 mei 2006 07:47 schreef SeLang het volgende:
Cool zo'n tropische tuin !
Maar wel veel werk om bij te houden. In zo'n klimaat groeit alles als een gek
quote:Op zondag 28 mei 2006 12:12 schreef K33T het volgende:
Indahnesia, waarom wil je niet reageren op mn eerdere reply.
Ik had persoonlijk niets met het land, geen familie, geen vrienden. Ik ben er na mijn eindexamen 3 weken heen gegaan en feitelijk verliefd geworden op het land. Inmiddels reeds 9 keer geweest, en de tiende keer komt er dus aan, voor langere tijd dus.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:02 schreef K33T het volgende:
@indahnesia, even een vraagje: wat heb je eigenlijk persoonlijk met Indonesië? Waarom trekt het land en het volk jou zo aan?
Jep, ik ga er denk ik maar een vijver overheen leggen, misschien maakt dat iets uitquote:Owjah, of de tectonische platen even hun gemak willen houden.
hoi indah!!quote:Op zondag 28 mei 2006 12:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Nog helemaal niet gezien! Beetje druk met aardbevingen en zoBij deze dan alsnog
[..]
Ik had persoonlijk niets met het land, geen familie, geen vrienden. Ik ben er na mijn eindexamen 3 weken heen gegaan en feitelijk verliefd geworden op het land. Inmiddels reeds 9 keer geweest, en de tiende keer komt er dus aan, voor langere tijd dus.
Het boeit me wel om te zien dat deze mensen totaal anders zijn dan Nederlanders, en tezamen met het klimaat, het rustigere leven en dergelijke, moet het toch aangenaam toeven zijn.
Natuurlijk zijn er ook nadelen, maar die heb je overal. Corruptie is er veel, alsmede echte armoede (niet de semi-armoede die we in Nederland kennen).. zo zijn er voor beide punten veel meer op te noemen natuurlijk.
Merapi ja?quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:35 schreef dwerg het volgende:
* gelezen.
Leuk topic!
Er is ook een tulp die Merapi heet.
Ik zou 'm niet herkennenquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:29 schreef dwerg het volgende:
Yep. Op deze foto vind ik hem trouwens een beetje erg rijp.
klinkers zijn zo standaard. en bakstenen met een laagje zand erop gebakken liggen er naar mijn mening mooier bij. Ik ga eerst een test doen met 1 m2, die laat ik enige tijd liggen en daarna zie ik wel of ik de hele tuin doe. Tevens is het zo dat bakstenen niet helemaal recht zijn, waardoor het water snel de grond in kan zakken, klinkers sluiten veel meer op elkaar aan.. en bij een tropische bui was het juist de bedoeling een beetje drogere voeten te houden dan ik nu heb, wadend door het water tot m'n enkelsquote:Op woensdag 7 juni 2006 14:18 schreef Jaguarized het volgende:
Met bakstenen? Niet met klinkers?
ik vroeg me hetzelfde af.. maar dit klinkt iig logisch...resultaat van die hang-hut, krijgen we wel te zien toch?quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:51 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Tevens is het zo dat bakstenen niet helemaal recht zijn, waardoor het water snel de grond in kan zakken, klinkers sluiten veel meer op elkaar aan.. en bij een tropische bui was het juist de bedoeling een beetje drogere voeten te houden dan ik nu heb, wadend door het water tot m'n enkels![]()
misschien gaan werken met van de gekleurde steentjes .. lijkt me mooi in zo'n tropische tuin .. motiefje leggen of zo .. en ook geen/minder modderpoel in de regentijd ?quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:33 schreef indahnesia.com het volgende:
Het grasveld is al weggehaald hoor ik zonet.. zal een kale bedoeling worden danHopelijk wordt het geen stofboel zo midden in het droge seizoen.
nah, leek meer op platte rotsen waar het gras omheen was gegroeid, zoals aan een rotskust bvb .. en dan ook met wat grotere stenen hier en daar waar dan planten overheen groeiden of een pot bovenop stond .. zal's kijke of ik er ergens een plaatje van kan vindenquote:Op donderdag 22 juni 2006 15:18 schreef indahnesia.com het volgende:
Ja, zo'n paadje wil ik dus ook.. maar ja, hoort een Engels paadje van natuursteen in een tropische tuin? Ik wil zeker geen gesloten pad, want dan kan ik net zo goed 5 cm beton storten. Da's lelijk.
ghehe .. *gniffelt*quote:Mijn voortuin is zo'n 12 x 15 met een gedeelde oprit met de buren, en nu het grasveld weg is krijg ik allemaal nieuwe idee-en, tot vorige week had ik er simpelweg nog helemaal nooit bij stilgestaan dat het gras er ook uit kon
ik kijk er nu al naar uit .. leuk, real time zo'n tuin zien groeienquote:Ik heb/had weinig verstand van plantjes, ik wist dus ook niet welke snel groeien en welke niet. Ik heb gewoon wat neergezet en nu kom ik erachter dat ik wel wat inschattingsfouten gemaakt heb. Dat wordt flink snoeien, en her en der gaat er dus ook e.e.a. nog wel verwijderd worden vermoed ik zo. Andere planten groeien voor geen meter, maar die vullen wel lekker op in eerste instantie. Naar mate de andere planten ook groeien, moeten er wat grote uit en zo. Maar goed, dat zie ik binnenkort wel, foto's zal ik hier dan ook wel wat plaatsen.
leuk, zo'n soort gemeenschap .. elkaar helpen met de grote klussen ?quote:Op zondag 25 juni 2006 19:45 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik ga dan ook niet spaaien, daar hebben de buurtbewoners schijnbaar de grootste lol in, dus ik laat het met alle plezier aan anderen over
Moah, dat af en toe nog wel, maar dit is geen grote klus, hiervoor moet gewoon betaald worden, maar dat dit bij de reeds betaalde huur in, ik betaal volgende week nog 1 jaar vooruit, en dan vallen de kosten voor mij mee, en ligt er een nieuw dak op en het gras is weg.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:27 schreef moussie het volgende:
[..]
leuk, zo'n soort gemeenschap .. elkaar helpen met de grote klussen ?
hehe .. spannend ..quote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Inmiddels staan er in mijn thuis 2500 nieuwe oranje dakpannen klaar om op het dak gelegd te worden ter vervanging van de oude. Over een dag of vier kan ik zelf zien wat de gesteldheid is
Doe eens?quote:Op maandag 29 mei 2006 07:03 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik heb wel foto's van salak ergens, maar nu geen tijd om te zoeken. Herinner me er later nog maar eens aan.. dan zoe ik even.
Dat is niet jouw tuin tochquote:
foto's heb ik ja, die staan thuis op de computer. Deze dagen alles installeren en een kantoortje inrichten. Dan kom ik spoedig terug met een verhaaltje en foto's.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:38 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Oeh, nu ben je daar. Ben je al aan een tuinproject(je) begonnen? Ik zou graag een overzichtje van je tuin nu zien en het terras.
*Grobs is een bietje jaloers*
Hoi Indah...keb je net gemist vanmorgen...Maar ik begrijp dat alles goed gaat!..ben ook wel benieuwd naar foto's en relaas..quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
foto's heb ik ja, die staan thuis op de computer. Deze dagen alles installeren en een kantoortje inrichten. Dan kom ik spoedig terug met een verhaaltje en foto's.
Ik heb al wel wat gedaan ja, vooral vrije tijd vullen, want niets doen kan ik gewoon écht niet.
Nou gelukkig maar! ben je wel voorzichtig...quote:Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Hier is niets aan de hand inderdaad, niets gevoeld. Daar ginder is het slecht zo te lezen en te zien op tv, er zijn nog amper beelden. Mischien ga ik er wel heen, is niet heel ver weg ( iets van 7 uur met de motor of zo, als ik er kan komen.)
en als het goed is wordt het nog veel okay-er.. vandaag had ik ineens zin om een vijver aan te leggen.. die ga ik dus maar ergens intekenenquote:
Dank je B... dan te bedenken dat het helemaal kaal was met wat gras...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:10 schreef Bengeltje het volgende:Wat ziet je tuin er al goed uit Indah.
Niet alleen de Indonesiers maar vooral de Javaanse katers en poesjes, die nogal een wild leven leiden. Een heerlijke plek om es effies lekker in alle privacy te scheiten en te pissen, maar vooral om te "trouwen" met alle herrie vandienquote:Op maandag 24 juli 2006 17:53 schreef maseddi het volgende:
Jammer voor de moeite, en die Indonesiers zich maar een breuk lachen
Ik ben uit eigen vrije wil van Indahnesia.com vertrokken. Ik voelde me niet meer zo thuis in die Hitleriaanse omgeving. Een alwetende moderator, die in feite geen zak van Indonesia afweet. Overigens bijna alles op die site is jat- en pikwerk. Dat forum is een regelrechte kopie van het cultuurstelsel met J. als de oppermandor. Het is een kleine stap Van der Bosch naar Van der Linden. Alle bomen in het bos......quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:32 schreef sonnevam het volgende:
Wat dacht je Londoh, ik mag niet meer zieken op Indahnesia.com, dus dan doe ik het maar hier?
Beetje gefrustreerd geworden in Indonesië? Dus effe afreageren..??
Dan kan dat Indonesie er net zo goed af, want dat leidt de gedachten om de tuin heenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:36 schreef Uhmmie het volgende:
Laten we het dus even houden op de tuin en alles wat daarbij hoort graag.
Yaaahooo, enge beesten.quote:Op maandag 31 juli 2006 04:58 schreef indahnesia.com het volgende:
En nog even de foto's voor Popolon.
[afbeelding]
7 cm grote slak. Niet bijzonder, maar ik vond er in 1 week ineens een heel aantal in de tuin, wellicht omdat het tussen de houtpulver lekker vochtig is.
[afbeelding]
Een tokeh, een fors uitgevallen soort hagedis die daadwerkelijk het geluid maakt: ' toookeee'. Deze komt regelmatig de woonkamer binnenkruipen in de vroege avonduren, het is altijd dezelfde omdat deze aan 1 poot maar 2 vingers heeft. Er lopen ook wat jongen rond inmiddels, dus het huis is gezegend met een lager aantal insecten en dergelijke.
Vast wel, maar dan moet je 'm wel eerst zien te vangenquote:Op maandag 31 juli 2006 14:06 schreef Bengeltje het volgende:
cute beestje die hagedis. kan je die tam maken?
Nee, dit soort nietquote:Op maandag 31 juli 2006 14:07 schreef Jaguarized het volgende:
Heeft ie ook zo'n plooi in de nek?
Ach ja, eng zijn ze niet, maar dan moet ik ook niet in mijn eigen tuin foto's gaan maken natuurlijk. P Echt veel enge beesten kom je niet tegen.. hoewel.. gisteren is de oude WC er finaal uitgesloopt, ook het riool lag open. Dar kwam me toch een horde kakkerlakken uitquote:Op maandag 31 juli 2006 15:13 schreef popolon het volgende:
[..]
Yaaahooo, enge beesten.
Maar die tokeh houdt je huis mooi redelijk 'schoon' van insecten.
Typisch des mens om te vragen kan je deze dieren tam maken ? Ik vraag me af waarom, als ze vanzelf in huis komen, heb je er toch verder geen omkijken naar. Behalve waar hun nest zit, daar legt een hoop stront die behoorlijk kan stinken, ze scheiten trouwens altijd op dezelfde plek. Als je zonodig iets tam wil maken dresseer dan je medemens, ga eens oefenen voor de spiegelquote:Op maandag 31 juli 2006 14:06 schreef Bengeltje het volgende:
cute beestje die hagedis. kan je die tam maken?
Hee Londoh,quote:
hij gaf een prima stukje extra info over de gekkoquote:Op zaterdag 2 september 2006 14:45 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Hee Londoh,
Open zelf eens een topic hier op fok.
Zou graag wat van jouw tijd in Indonesie willen weten.
En hou eens op met gefrustreerd door Jeroens ban, dan ook maar zijn topics te gaan verzieken!
Als jullie elkaar niet liggen, blijf dan ook s.v.p. virtueel bij elkaar uit de buurt.![]()
Als je even op het internet surft zal je genoeg informatie van mijn hand over Indonesia vinden.Echter niemand zit op mijn ervaringen te wachten, ze beantwoorden niet aan het droombeeld van een ver, mooi, exotisch en goedkoop land. Waar allemaal van die lieve en aardige mensjes wonen. Waar vervelende en lelijke mannetjes zelfs op een goedkope manier aan de vrouw kunnen komen. Waar de Belanda zich een koning kan voelen omdat het land ooit van hun is geweest en eigenlijk ten onrechte is afgenomen De gemiddelde buitenlander doet ook geen moeite om iets van het land en vooral de cultuur te begrijpen. De meesten hobbelen dicht bij elkaar over het diep uitgesleten karrespoor dat tussen Jakarta en Den Pasar loopt, hun Indonesia is niet veel groter dan Java en Bali. Zij die daar verblijven verschuilen zich het liefst achter een superieure houding ten opzichte van de luie en bedriegelijke 'inlander', een air die nog het meest aan de kolonialen uit vervlogen eeuwen doet denken. Mijn soort observaties wordt niet gevreten, want verstoren het zorgvuldig in stand gehouden droombeeld.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:45 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Hee Londoh,
Open zelf eens een topic hier op fok.
Zou graag wat van jouw tijd in Indonesie willen weten.
En hou eens op met gefrustreerd door Jeroens ban, dan ook maar zijn topics te gaan verzieken!
Als jullie elkaar niet liggen, blijf dan ook s.v.p. virtueel bij elkaar uit de buurt.![]()
Hoi Londoh, (sorry voor het off-topic j)quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:22 schreef londoh het volgende:
[..]
Als je even op het internet surft zal je genoeg informatie van mijn hand over Indonesia vinden.Echter niemand zit op mijn ervaringen te wachten, ze beantwoorden niet aan het droombeeld van een ver, mooi, exotisch en goedkoop land. Waar allemaal van die lieve en aardige mensjes wonen. Waar vervelende en lelijke mannetjes zelfs op een goedkope manier aan de vrouw kunnen komen. Waar de Belanda zich een koning kan voelen omdat het land ooit van hun is geweest en eigenlijk ten onrechte is afgenomen De gemiddelde buitenlander doet ook geen moeite om iets van het land en vooral de cultuur te begrijpen. De meesten hobbelen dicht bij elkaar over het diep uitgesleten karrespoor dat tussen Jakarta en Den Pasar loopt, hun Indonesia is niet veel groter dan Java en Bali. Zij die daar verblijven verschuilen zich het liefst achter een superieure houding ten opzichte van de luie en bedriegelijke 'inlander', een air die nog het meest aan de kolonialen uit vervlogen eeuwen doet denken. Mijn soort observaties wordt niet gevreten, want verstoren het zorgvuldig in stand gehouden droombeeld.
Het enige dat ik hier doe is wat hiaten opvullen met 'weetjes' uit eigen ervaring. Overigens de door jou aangehaalde ban is op eigen verzoek geweest. Ik ga er daarom ook maar vanuit dat je een beetje legt te fokken.![]()
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:10 schreef londoh het volgende:
[..]
Typisch des mens om te vragen kan je deze dieren tam maken ? Ik vraag me af waarom, als ze vanzelf in huis komen, heb je er toch verder geen omkijken naar. Behalve waar hun nest zit, daar legt een hoop stront die behoorlijk kan stinken, ze scheiten trouwens altijd op dezelfde plek. Als je zonodig iets tam wil maken dresseer dan je medemens, ga eens oefenen voor de spiegel
Het weer dat is natuurlijk altijd een dankbaar onderwerp, zeker voor hen afkomstig uit het lage landje aan de grote haringvijver en nauwelijks iets anders, dat zinnig is, te vertellen hebben. Het is ook zeer goed te begrijpen dat de echte tuinliefhebber zich grote zorgen maakt als hij zijn pas geplante gewassen ziet verdorren als leefde hij in de Sahara. Iemand die langlaufen al hobby heeft kan tenslotte ook niet zonder sneeuw. Het is echter vreemd als hij in augustus met zijn ski’s naar Oostenrijk trekt en dan verklaard dat het hoog tijd wordt voor een buitje sneeuw.quote:Op donderdag 7 september 2006 05:17 schreef indahnesia.com het volgende:
Het is al maanden droog in Yogyakarta, het is hoog tijd voor tenminste iets van neerslag. Hier in Kuala Lumpur druppelt het soms een beetje, maar zelfs dat is niet weggelegd voor Yogyakarta. Ach.. gewoon af en toe een beetje water toevoegen met de tuinslang werkt ook prima.
Hoeveel moderators hebben ze hiero.quote:Op zondag 10 september 2006 13:59 schreef indahnesia.com het volgende:
Er is een heel mooi centraal topic over Indonesie. Wellicht is het handig de algemene informatie daar te plaatsen, zodat dit topic is wat het blijft, een specifiek(er) topic.
Indonesië (deel 3)
Kun je die materialen die je daar in je tuin gebruikt niet beter schenken aan de slachtoffers van de aardbeving in Bantul?quote:[b]scheelt. Heerlijk om op deze manier te moeten leven en wat te kunnen aanmodderen in een tuintje van 12 x 15 meter. Tja, je moet toch iets he..
Coolquote:Op donderdag 14 september 2006 12:21 schreef indahnesia.com het volgende:
Dank je Marc. Ik zal binnenkort nog wel eens wat plaatjes maken. Kan prima nu, want alles komt de komende tijd wordt het vast natter en groeit er weer vanalles
Ik las ergens iets van een hele dure camera bij de Mediamarkt gekocht. Uit deze foto blijkt dat zoiets geen garantie biedt voor mooie foto's. Wie fotografeert er nu een bloem van achteren? Ik heb geleerd dat al het overbodige op een foto weggelaten kan woren. Ayam sori, dit is toch wel een belediging voor oog en intelligentie.quote:Op dinsdag 12 september 2006 07:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]
Melati (Jasmijn)
Deze geurige variant jasmijn staat op dit moment in bloei. Er staan witte bloemetjes in van zo'n 1,5 tot 2 cm grootte. Deze bloemetjes gaan maximaal twee dagen mee en vallen uit. Wel zitten er dan alweer nieuwe aan te komen.
Deze staan in de halfschaduw onder een flink gesnoeide struik. Ze krijgen af en toe een slokje water uit de slang op dit moment.
Doe eens niet zo onaardigquote:Op donderdag 14 september 2006 12:59 schreef londoh het volgende:
[..]
Ik las ergens iets van een hele dure camera bij de Mediamarkt gekocht. Uit deze foto blijkt dat zoiets geen garantie biedt voor mooie foto's. Wie fotografeert er nu een bloem van achteren? Ik heb geleerd dat al het overbodige op een foto weggelaten kan woren. Ayam sori, dit is toch wel een belediging voor oog en intelligentie.Ik hoop binnenkort echte foto's te zien, of koop even een boekie fotograferen voor beginners
![]()
quote:Op donderdag 14 september 2006 13:21 schreef indahnesia.com het volgende:
Dit is een topic in F&F, niet in FOT
Lijkt wel een zoekplaatje. Wie is de moderator ??quote:
Pfffffffff ik heb na die tip van je eindelijk al je 50.000! posts gelezen, ik kon echter geen post ontdekken die erover gaatquote:Op dinsdag 12 september 2006 06:52 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat ik verder doe buiten mijn tuin kun je onderandere lezen in het algemene topic betreffende Indonesië, mijn topic over Indonesië (niet dit dus) en de algemene chat waar ik regelmatig ben. Als je je inleest zul je zien dat ik meer doe dan alleen de tuin.
Hallo, ik ben de moderator en ik zeg dat je niet zo onaardig moet doen.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:01 schreef londoh het volgende:
[..]
[..]
Lijkt wel een zoekplaatje. Wie is de moderator ??
Sinds wanneer is kritisch onaardig ? Als jij een portret maakt richt je dan de lens op het achterwerk van je object ? Is toch een belediging voor de geportretteerde. De maker van de bekritiseerde foto is ook verre van senang met het goed bedoelde advies en gaat daarom maar op de stoel van de Mod zitten. Lijkt wel de omgekeerde wereld. Terwijl onze Indoloog na zijn eerste reisje om een VSB te krijgen zelf al de visum-deskundige gaat uithangen, maar zeg je iets over een foto dan is Yogyakarta in last.
Is dat met die kabels volgens de INDONEN 1010 gemaakt?quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:21 schreef indahnesia.com het volgende:
Vandaag heb ik een 'zandsteen' lamp gekocht. Uiteraard zonder kabels e.d., maar die had ik al eerder ingegraven natuurlijk. De eerste tests waren bemoedigend, dat wil zeggen dat ik een lampje zag brandenVanavond nog even kijken of het een mooi Watt-age is, en morgen even een lichtsensor (dan hoef ik ze zelf niet aan en uit te doen
) en een stekker halen, zodat ik dit kan afronden. Als het bevalt, dan komen er nog twee tot drie bij. Die kabels liggen er ook al, maar onder de grond, dus het hoeft niet. Foto komt nog, uiteraard weer eens vergeten.
ik ke wel!quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:47 schreef indahnesia.com het volgende:
Toch niet heel veel mensen hier kunnen zeggen dat ze een eigen rambutan boom in de tuin hebben
Voor koperdieven zou ik personlijk niet zo bang zijn, wel voor een dode tuinman die dacht dat ie zonder gevaar dat perkje voor jouw wel ff kon omspitten (of een van je opvolgers aangaande die woning, na jou vertrek)quote:Op maandag 18 september 2006 11:19 schreef indahnesia.com het volgende:
Het zijn huis-tuin-keuken kabels van een milimeter of 8 dik, die gebruik ik voor in de tuin in de hoop dat niemand ze uitgraaft voor het koperDe normering weet ik niet, vind ik ook niet zo heel belangrijk persoonlijk.
Ik open een topic:quote:
Wat een geslijmquote:Op maandag 18 september 2006 20:19 schreef Jaguarized het volgende:
Jezus wat een dom gedoe weer. Ga lekker naar ONZ als je het allemaal beter weet londoh. Je verkracht het topic.
@indah, erg leuke foto's en interessante informatie!![]()
Niemand houdt je tegen.quote:Op maandag 18 september 2006 20:14 schreef londoh het volgende:
-weg-
zit er wel opquote:Op woensdag 20 september 2006 21:14 schreef ayam2 het volgende:
Waarom zit erop die sepada motor geen registratie plaatje?
Dit klink niet alleen als een dreigement, het ister 1-tje. Ik val bijna van me stoel van het lachen, een stelletje galbakken en gedresseerde ontgeilde circusteven dat voortdurend legt te lullen en te kutten over stalken, constructief, off topic en nog meer van dat schoons. Het lijkt hiero een forum waar de moderatoren zich vreselijk belangrijk vinden en daarom menen zonder gebruik van hersens, waarvan afgevraagd kan worden of ze deze bezitten, maar wat in de ruimte leggen te zeuren en zodoende van hun vreselijke aanwezigheid blijk geven ten koste van de schrijvende naieveling die zich in een forum waant. Eenmaal lid geworden ontwaakt deze achter prikkeldraad en wachttorens. Badend in het gal tussen blaffende valse teefen, getverdemme wat een wereld, lijkt wel een asielquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Ook hier even:
Bericht voor de heren londoh en roedeledokie:
Vanaf nu is het heel simpel. Je reageert op een normale, constructieve wijze, of je vliegt eraf hier. Sfeer verkloten door op een zeikerig toontje en als een stel dreinerige kleuters te keer te gaan, vind ik persoonlijk reden genoeg om een bannetje uit te delen. En laat ik dat nou net kunnen.
Dus vanaf nu normaal doen, als jullie het op prijs stellen hier mee te praten over Indonesië.
Dit klinkt als een dreigement, maar dat komt zo: dat is het ook.
Einde bericht.
Je raaskalt en loopt met je eigengeilerij het plezier van anderen te vergallen. Einde verhaal dus.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:52 schreef londoh het volgende:
[..]
Dit klink niet alleen als een dreigement, het ister 1-tje. Ik val bijna van me stoel van het lachen, een stelletje galbakken en gedresseerde ontgeilde circusteven dat voortdurend legt te lullen en te kutten over stalken, constructief, off topic en nog meer van dat schoons. Het lijkt hiero een forum waar de moderatoren zich vreselijk belangrijk vinden en daarom menen zonder gebruik van hersens, waarvan afgevraagd kan worden of ze deze bezitten, maar wat in de ruimte leggen te zeuren en zodoende van hun vreselijke aanwezigheid blijk geven ten koste van de schrijvende naieveling die zich in een forum waant. Eenmaal lid geworden ontwaakt deze achter prikkeldraad en wachttorens. Badend in het gal tussen blaffende valse teefen, getverdemme wat een wereld, lijkt wel een asiel![]()
Einde
Londoh
Ja nou zie ik het. Je hebt hem afgeplakt.quote:
Sorry Boss maar kunt u even uitleggen wat die afkortingen allemaal betekenen? Ben zoals u al begrijpt nog niet zo thuis op Fok forum.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:37 schreef ayam2 het volgende:
- open er een topic in KLB over, of ga in FB zeveren over het forum en het beleid, maar niet hier -
FB -> Feedback Flora & Faunaquote:Op vrijdag 22 september 2006 09:42 schreef ayam2 het volgende:
[..]
Sorry Boss maar kunt u even uitleggen wat die afkortingen allemaal betekenen? Ben zoals u al begrijpt nog niet zo thuis op Fok forum.
Zal vast kunnen via de minder officiele wegen, ik heb hier echter geen Honda Suprafit o.i.d. op mijn naam staan.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:41 schreef ayam2 het volgende:
[..]
Ja nou zie ik het. Je hebt hem afgeplakt.
Kan je trouwens als Bule zo ding op je eigen naam zetten als je daar op een toeristenvisa verblijft?
Jammer dat u zich zo makkelijk laat weg jagen hier.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:52 schreef londoh het volgende:
[..]
Dit klink niet alleen als een dreigement, het ister 1-tje. Ik val bijna van me stoel van het lachen, een stelletje galbakken en gedresseerde ontgeilde circusteven dat voortdurend legt te lullen en te kutten over stalken, constructief, off topic en nog meer van dat schoons. Het lijkt hiero een forum waar de moderatoren zich vreselijk belangrijk vinden en daarom menen zonder gebruik van hersens, waarvan afgevraagd kan worden of ze deze bezitten, maar wat in de ruimte leggen te zeuren en zodoende van hun vreselijke aanwezigheid blijk geven ten koste van de schrijvende naieveling die zich in een forum waant. Eenmaal lid geworden ontwaakt deze achter prikkeldraad en wachttorens. Badend in het gal tussen blaffende valse teefen, getverdemme wat een wereld, lijkt wel een asiel![]()
Einde
Londoh
Bril-jant idee!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 24 september 2006 20:29 schreef ayam2 het volgende:
[..]
Jammer dat u zich zo makkelijk laat weg jagen hier.
Denk dat u toch wel wat te melden heeft.
Is misschien wel een idee om op uw eigen site een forum te beginnen waar dan vrijuit geschreefen kan worden?
Ben je nou nog steeds over je vijver aan het ijlen kwallebak, ga godverdomme werken!quote:Op maandag 25 september 2006 08:12 schreef indahnesia.com het volgende:
Toch snapt niet iedereen het woord ontopic zo te lezen. Van een modje kan ik het begrijpen (die moeten/mogen ingrijpen), maar van de overige users niet.
De vijver wil niet echt. de water-werende coating is niet waterdicht gebleken, dus ik moet op zoek naar een andere oplossing om toch een vijver te kunnen aanleggen. Wellicht wordt het een plastic zeil. Hier moet ik dus naar op zoek geloof ik.
Uit een ander kwaliteitstopique van deze geweldige memberquote:Op donderdag 28 september 2006 03:03 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Ben je nou nog steeds over je vijver aan het ijlen kwallebak, ga godverdomme werken!
Met je geld genoeg!, (krijg ik braakneigingen van, wat ben jij voor een zielig mannetje?)
En de moderatie hier, die mag wat mij aan het gas!
Duderinnetje, je geeft mij een ban terwijl je denkt dat ik londoh ben, althans dat lijkt wel uit de email die je me schreef!
Dat zinnetje over zinvolle bijdragen en zo!
Jij bent ook zo'n teringtrut die graag met knopjes speelt, lezen doe je in ieder geval niet goed, anders had je gesnapt hoe de vork in de steel zat!
En val nu maar dood hier met jullie teringforum.
Fok off![]()
![]()
En indahnesia: ik wens je een 9 op de schaal van richter daar in yogjaezel!
je bent een josti en je hebt therapie nodig!!quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/919425/1/50#42189404]donderdag
Persoonlijke voorkeur van de moderators?
Wat mot jij nog stalker???quote:Op donderdag 28 september 2006 03:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uit een ander kwaliteitstopique van deze geweldige member![]()
[..]
je bent een josti en je hebt therapie nodig!!
ik ben verbaasd over jouw gedragquote:Op donderdag 28 september 2006 03:16 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Wat mot jij nog stalker???
Omdat ik je voorstel voortaan zinvolle bijdragen te leveren, moet ik je wel verwarren met een andere user?quote:Op donderdag 28 september 2006 03:03 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Ben je nou nog steeds over je vijver aan het ijlen kwallebak, ga godverdomme werken!
Met je geld genoeg!, (krijg ik braakneigingen van, wat ben jij voor een zielig mannetje?)
Duderinnetje, je geeft mij een ban terwijl je denkt dat ik londoh ben, althans dat lijkt wel uit de email die je me schreef!
Jij bent ook zo'n teringtrut die graag met knopjes speelt, lezen doe je in ieder geval niet goed, anders had je gesnapt hoe de vork in de steel zat!
Fok off![]()
![]()
al iets gevonden ? anders zijn kinderzwembaden, die opblaasdingen, ook erg geschikt, met wat knippen en plakken (met een goede plasticlijm !) precies op maat te maken ookquote:Op maandag 25 september 2006 08:12 schreef indahnesia.com het volgende:
De vijver wil niet echt. de water-werende coating is niet waterdicht gebleken, dus ik moet op zoek naar een andere oplossing om toch een vijver te kunnen aanleggen. Wellicht wordt het een plastic zeil. Hier moet ik dus naar op zoek geloof ik.
Die dokie komt echt uit een of andere roedel. Wat is het toch fijn om met beschaafde mensen te praten. Heerlijk dat taalgebruik. Zo fijnbesnaard.quote:Op donderdag 28 september 2006 03:03 schreef roedeledokie het volgende:
Fok off![]()
![]()
Geeft maar weer aan hoeveel sommigen anderen gunnen, helemaal niets, en zoals ik al eerder zei zal het mijn kont jeuken wat jij van me vindt, voor zover ik weet hebben we elkaar nooit ontmoet. Fijn leven verder, al vermoed ik dat het geen meevallertje gaat worden.quote:Op donderdag 28 september 2006 03:03 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Fok off![]()
![]()
whehe... dat zou nog niet eens zo'n slecht idee zijn. Vooralsnog ga ik een extra laag coating aanbrengen. Wellicht was ik de 'zuinige Hollander'.quote:Op donderdag 28 september 2006 13:17 schreef moussie het volgende:
[..]
al iets gevonden ? anders zijn kinderzwembaden, die opblaasdingen, ook erg geschikt, met wat knippen en plakken (met een goede plasticlijm !) precies op maat te maken ook![]()
hihi .. zuiniger dan schotten volgens sommigenquote:Op vrijdag 29 september 2006 05:18 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
whehe... dat zou nog niet eens zo'n slecht idee zijn. Vooralsnog ga ik een extra laag coating aanbrengen. Wellicht was ik de 'zuinige Hollander'.
niet slecht gedaan dus. Ik ben maar een leek eigenlijk, en omdat ik eigenwijs ben heb ik nog een pot 'anti-lek-spul' gekocht.. Binnenkort maar eens proberen dus... daarna kijk ik het wel weer aanquote:Op zaterdag 30 september 2006 13:09 schreef moussie het volgende:
[..]
hihi .. zuiniger dan schotten volgens sommigen![]()
maar dat met die kinderzwembaden werkt uitstekend .. kennissen van mij hadden dat in hun vorige huis gebruikt om 3 overloopbassins op verschllend niveau te krijgen in hun rotstuintje, soort minibergwatervalletje dus .. echt schitterend gedaan en zover ik weet nooit problemen gehad in de ruim 10 jaar dat het er zo bijlag
Die pootjesquote:Op woensdag 10 januari 2007 02:27 schreef indahnesia.com het volgende:
Dit onderwerp is echter niet Indonesië, daarvoor zijn aparte topics. Dit onderwerp is mijn tuin, en de verhalen van een Londoh zijn wellicht best boeiend, maar hadden weinig te maken met mijn tuin, het was meer het afgeven op alles wat los en vast zit. Dat is namelijk wat hij doet als hij zich weer eens op zijn pik heeft laten trappen elders op het internet.
Gisteren trouwens nog wat fotootjes gemaakt van een kameleon in mijn tuin:
[afbeelding]
[afbeelding]
ik kwam op deze topic terect omdat ik geinteresseerd ben in Indonesie.quote:Op woensdag 10 januari 2007 02:27 schreef indahnesia.com het volgende:
Dit onderwerp is echter niet Indonesië, daarvoor zijn aparte topics. Dit onderwerp is mijn tuin, en de verhalen van een Londoh zijn wellicht best boeiend, maar hadden weinig te maken met mijn tuin, het was meer het afgeven op alles wat los en vast zit. Dat is namelijk wat hij doet als hij zich weer eens op zijn pik heeft laten trappen elders op het internet.
Gisteren trouwens nog wat fotootjes gemaakt van een kameleon in mijn tuin:
[afbeelding]
[afbeelding]
Varens zijn volgens mij niet echt de meest snel grioeiende planten, dus eerst volgezet, en nu zie ik wat wel en niet werkt. Ik ga af en toe eens op zoek naar een plantje, maar prehistorische boomvarens ben ik volgens mij nog niet tegen gekomen. Ik zal eens wat Googlen dadeljk.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:11 schreef Aneurism het volgende:
Chameleon lijkt het niet echt, eerder een leguaan achtige.
Leuke tuin, ik hoop over 2 jaar een topic te openen over mijn tropische tuin in een kas![]()
Zelf zou ik met dat klimaat en zo'n mooie tuin volstoppen met Dicksonia's (oftewel prehistorische boomvarens), maar dat moet je smaak nou net zijn. Leuke tuin iig!
Mooie tropische planten inderdaad. Nu is daar nog een tekort aan, er staat wel wat aardigs bij, maar de allermooiste zijn vaak ook de duurste, en ja, ik kan mijn geld ook hier maar 1 keer uitgeven. Maar zeker dat er in de toekomst nog wel wat bijkomt dus.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:05 schreef BartK. het volgende:
Echt leuk dat je dat zo doet met die tuin
Lijkt me ook wel gaaf om later te doen (als ik groot ben) Ik ben echt een fan van die mooie tropische planten
Ik zit op zo'n 100 meter boven zeeniveau geloof ik, maar tevens zit ik ook zo'n 500 km naar het oosten van die overstromingen. Hier is het eerder nog te droog dan te nat.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:27 schreef moussie het volgende:
hehe .. niet weg gespoeld daaro ?
Naar wat wij hier te zien krijgen is het aardig mis daar met al dat water, jij hebt er geen last van, je zit een stuk hoger ?
1.53 genoeg?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 05:34 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Mooie tropische planten inderdaad. Nu is daar nog een tekort aan, er staat wel wat aardigs bij, maar de allermooiste zijn vaak ook de duurste, en ja, ik kan mijn geld ook hier maar 1 keer uitgeven. Maar zeker dat er in de toekomst nog wel wat bijkomt dus.
Wordt maar snel groot dan
ja, het kan hier erg lokaal zijn inderdaad. Ze hebben daar wel veel neerslag in korte tijd gehad, ik weet verder niet hoe het seizoens-technisch zit (veel of weinig).quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:45 schreef moussie het volgende:
pff .. wat je dus noemt "plaatselijke buien", en dan krijgen hun dat water extra wat bij jou mist ?
Anyway, heb je wel eens aan zaadjes gedacht, of zelf stekken om te vermenigvuldigen wat je al hebt ?
Grobje.quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:23 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Een update zou ik zeer waarderen.
*grobs kijkt lief*
quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:23 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Een update zou ik zeer waarderen.
*grobs kijkt lief*
Een rondje tropisch paradijsje als het kan graag.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 02:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
wat wil je zien? Dan zal ik eens kijken of ik er tijd voor kan maken. Eigenlijk is alles nu wel af, dus het is wel een mooi moment
Okay, dan ga ik ook eens in de archieven zoeken binnnenkort. Het weekeinde is vol, daarna wellicht wat tijdquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:29 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[..]
Een rondje tropisch paradijsje als het kan graag.Gewoon een wandeling door je tuin, gelardeerd met wat foto's van hoe het was voordat je begon.
![]()
Ja, allanges.. komt ook bij de rapportage binnenkortquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:40 schreef Jaguarized het volgende:
Is de vijver al klaar indah? Of doe je dat niet meer? Ik meende daar eens iets over gelezen te hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |