abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41932275
roedeledokie, ook voor jou nu je laatste waarschuwing. Fatsoenlijk reageren of gewoon niet reageren .
pi_41933946
- weg -

[ Bericht 69% gewijzigd door Anne op 18-09-2006 22:03:46 ]
lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan
pi_41942926
Vandaag vier plantjes bijgekocht als opvulling van wat ik eerder heb weggesnoeid. Drie irissen met gele bloemetjes en een klein boompje die omschreven wordt als 'Cakra Cikri'. Klinkt grappig, ik weet de vertaling niet, maar de bladeren lijken een beetje op die van de Chinese roos, maar dan met een witte belijning.
  dinsdag 19 september 2006 @ 14:19:02 #204
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41950791
Ook hier even:
Bericht voor de heren londoh en roedeledokie:

Vanaf nu is het heel simpel. Je reageert op een normale, constructieve wijze, of je vliegt eraf hier. Sfeer verkloten door op een zeikerig toontje en als een stel dreinerige kleuters te keer te gaan, vind ik persoonlijk reden genoeg om een bannetje uit te delen. En laat ik dat nou net kunnen.
Dus vanaf nu normaal doen, als jullie het op prijs stellen hier mee te praten over Indonesië.

Dit klinkt als een dreigement, maar dat komt zo: dat is het ook.

Einde bericht.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_41984292
Af en toe kom ik onderweg wat leuke plantjes tegen, die ik graag meeneem. Hoeft niet veel te zijn en zo.. gewoon om weer een klein plekje op te vullen. Pas geleden had ik tevens een zat kokos-hout-zaagsel bij me. Hoewel menig Indonesier zo zijn spulletjes meeneemt, is het toch gek om een blanke Hollander zo voorbij te zien komen.

woensdag 20 september 2006 @ 21:14:27 #206
158473 ayam2
Kukelukuuuuuh
pi_41995468
Waarom zit erop die sepada motor geen registratie plaatje?
  woensdag 20 september 2006 @ 23:01:08 #207
139773 roedeledokie
Die opm. was niet grappig!
pi_42001005
- toedeledokie roedeledokie -

[ Bericht 97% gewijzigd door Anne op 21-09-2006 09:42:23 ]
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
pi_42007994
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:14 schreef ayam2 het volgende:
Waarom zit erop die sepada motor geen registratie plaatje?
zit er wel op
pi_42034471
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Ook hier even:
Bericht voor de heren londoh en roedeledokie:

Vanaf nu is het heel simpel. Je reageert op een normale, constructieve wijze, of je vliegt eraf hier. Sfeer verkloten door op een zeikerig toontje en als een stel dreinerige kleuters te keer te gaan, vind ik persoonlijk reden genoeg om een bannetje uit te delen. En laat ik dat nou net kunnen.
Dus vanaf nu normaal doen, als jullie het op prijs stellen hier mee te praten over Indonesië.

Dit klinkt als een dreigement, maar dat komt zo: dat is het ook.

Einde bericht.
Dit klink niet alleen als een dreigement, het ister 1-tje. Ik val bijna van me stoel van het lachen, een stelletje galbakken en gedresseerde ontgeilde circusteven dat voortdurend legt te lullen en te kutten over stalken, constructief, off topic en nog meer van dat schoons. Het lijkt hiero een forum waar de moderatoren zich vreselijk belangrijk vinden en daarom menen zonder gebruik van hersens, waarvan afgevraagd kan worden of ze deze bezitten, maar wat in de ruimte leggen te zeuren en zodoende van hun vreselijke aanwezigheid blijk geven ten koste van de schrijvende naieveling die zich in een forum waant. Eenmaal lid geworden ontwaakt deze achter prikkeldraad en wachttorens. Badend in het gal tussen blaffende valse teefen, getverdemme wat een wereld, lijkt wel een asiel

Einde

Londoh
lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan
  vrijdag 22 september 2006 @ 00:18:52 #210
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_42035362
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:52 schreef londoh het volgende:

[..]

Dit klink niet alleen als een dreigement, het ister 1-tje. Ik val bijna van me stoel van het lachen, een stelletje galbakken en gedresseerde ontgeilde circusteven dat voortdurend legt te lullen en te kutten over stalken, constructief, off topic en nog meer van dat schoons. Het lijkt hiero een forum waar de moderatoren zich vreselijk belangrijk vinden en daarom menen zonder gebruik van hersens, waarvan afgevraagd kan worden of ze deze bezitten, maar wat in de ruimte leggen te zeuren en zodoende van hun vreselijke aanwezigheid blijk geven ten koste van de schrijvende naieveling die zich in een forum waant. Eenmaal lid geworden ontwaakt deze achter prikkeldraad en wachttorens. Badend in het gal tussen blaffende valse teefen, getverdemme wat een wereld, lijkt wel een asiel

Einde

Londoh
Je raaskalt en loopt met je eigengeilerij het plezier van anderen te vergallen. Einde verhaal dus.
Kom vooral weer terug, want volgens mij heb je nuttige kennis van zaken. Maar pas dan wanneer je op een fatsoenlijke manier kunt discussiëren - zonder verborgen agenda jegens Indohnesia.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:37:11 #211
158473 ayam2
Kukelukuuuuuh
pi_42039758
- open er een topic in KLB over, of ga in FB zeveren over het forum en het beleid, maar niet hier -

[ Bericht 89% gewijzigd door Anne op 22-09-2006 09:38:47 ]
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:41:03 #212
158473 ayam2
Kukelukuuuuuh
pi_42039833
quote:
Op donderdag 21 september 2006 09:52 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

zit er wel op
Ja nou zie ik het. Je hebt hem afgeplakt.
Kan je trouwens als Bule zo ding op je eigen naam zetten als je daar op een toeristenvisa verblijft?
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:42:53 #213
158473 ayam2
Kukelukuuuuuh
pi_42039872
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:37 schreef ayam2 het volgende:
- open er een topic in KLB over, of ga in FB zeveren over het forum en het beleid, maar niet hier -
Sorry Boss maar kunt u even uitleggen wat die afkortingen allemaal betekenen? Ben zoals u al begrijpt nog niet zo thuis op Fok forum.
pi_42039994
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:42 schreef ayam2 het volgende:

[..]

Sorry Boss maar kunt u even uitleggen wat die afkortingen allemaal betekenen? Ben zoals u al begrijpt nog niet zo thuis op Fok forum.
FB -> Feedback Flora & Fauna
KLB -> Klaagbaak
pi_42048447
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:41 schreef ayam2 het volgende:

[..]

Ja nou zie ik het. Je hebt hem afgeplakt.
Kan je trouwens als Bule zo ding op je eigen naam zetten als je daar op een toeristenvisa verblijft?
Zal vast kunnen via de minder officiele wegen, ik heb hier echter geen Honda Suprafit o.i.d. op mijn naam staan.
  zondag 24 september 2006 @ 20:29:31 #216
158473 ayam2
Kukelukuuuuuh
pi_42098121
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:52 schreef londoh het volgende:

[..]

Einde

Londoh
Jammer dat u zich zo makkelijk laat weg jagen hier.
Denk dat u toch wel wat te melden heeft.
Is misschien wel een idee om op uw eigen site een forum te beginnen waar dan vrijuit geschreefen kan worden?
  zondag 24 september 2006 @ 22:14:03 #217
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_42100027
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:29 schreef ayam2 het volgende:

[..]

Jammer dat u zich zo makkelijk laat weg jagen hier.
Denk dat u toch wel wat te melden heeft.
Is misschien wel een idee om op uw eigen site een forum te beginnen waar dan vrijuit geschreefen kan worden?
Bril-jant idee!!!!!!!!!!!
O alstublieft doe het!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_42106203
Toch snapt niet iedereen het woord ontopic zo te lezen. Van een modje kan ik het begrijpen (die moeten/mogen ingrijpen), maar van de overige users niet.

De vijver wil niet echt. de water-werende coating is niet waterdicht gebleken, dus ik moet op zoek naar een andere oplossing om toch een vijver te kunnen aanleggen. Wellicht wordt het een plastic zeil. Hier moet ik dus naar op zoek geloof ik.
  donderdag 28 september 2006 @ 03:03:57 #219
139773 roedeledokie
pi_42189501
quote:
Op maandag 25 september 2006 08:12 schreef indahnesia.com het volgende:
Toch snapt niet iedereen het woord ontopic zo te lezen. Van een modje kan ik het begrijpen (die moeten/mogen ingrijpen), maar van de overige users niet.

De vijver wil niet echt. de water-werende coating is niet waterdicht gebleken, dus ik moet op zoek naar een andere oplossing om toch een vijver te kunnen aanleggen. Wellicht wordt het een plastic zeil. Hier moet ik dus naar op zoek geloof ik.
Ben je nou nog steeds over je vijver aan het ijlen kwallebak, ga godverdomme werken!

Met je geld genoeg!, (krijg ik braakneigingen van, wat ben jij voor een zielig mannetje?)

En de moderatie hier, die mag wat mij aan het gas!

Duderinnetje, je geeft mij een ban terwijl je denkt dat ik londoh ben, althans dat lijkt wel uit de email die je me schreef!
Dat zinnetje over zinvolle bijdragen en zo!
Jij bent ook zo'n teringtrut die graag met knopjes speelt, lezen doe je in ieder geval niet goed, anders had je gesnapt hoe de vork in de steel zat!

En val nu maar dood hier met jullie teringforum.

Fok off

En indahnesia: ik wens je een 9 op de schaal van richter daar in yogja ezel!
pi_42189582
quote:
Op donderdag 28 september 2006 03:03 schreef roedeledokie het volgende:

[..]

Ben je nou nog steeds over je vijver aan het ijlen kwallebak, ga godverdomme werken!

Met je geld genoeg!, (krijg ik braakneigingen van, wat ben jij voor een zielig mannetje?)

Duderinnetje, je geeft mij een ban terwijl je denkt dat ik londoh ben, althans dat lijkt wel uit de email die je me schreef!
Jij bent ook zo'n teringtrut die graag met knopjes speelt, lezen doe je in ieder geval niet goed, anders had je gesnapt hoe de vork in de steel zat!

Fok off

Uit een ander kwaliteitstopique van deze geweldige member
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/919425/1/50#42189404]donderdag
Persoonlijke voorkeur van de moderators?
je bent een josti en je hebt therapie nodig!!
  donderdag 28 september 2006 @ 03:16:35 #221
139773 roedeledokie
pi_42189620
quote:
Op donderdag 28 september 2006 03:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Uit een ander kwaliteitstopique van deze geweldige member
[..]

je bent een josti en je hebt therapie nodig!!
Wat mot jij nog stalker???
pi_42189629
quote:
Op donderdag 28 september 2006 03:16 schreef roedeledokie het volgende:

[..]

Wat mot jij nog stalker???
ik ben verbaasd over jouw gedrag
pi_42190477
quote:

[..]

Fok off

Omdat ik je voorstel voortaan zinvolle bijdragen te leveren, moet ik je wel verwarren met een andere user?

Anyway, toedeledokie is geband door Yvonne zie ik. Vanaf nu, eindelijk, allemaal weer on topic
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_42197219
quote:
Op maandag 25 september 2006 08:12 schreef indahnesia.com het volgende:
al iets gevonden ? anders zijn kinderzwembaden, die opblaasdingen, ook erg geschikt, met wat knippen en plakken (met een goede plasticlijm !) precies op maat te maken ook
pleased to meet you
pi_42222048
quote:

Fok off

Die dokie komt echt uit een of andere roedel. Wat is het toch fijn om met beschaafde mensen te praten. Heerlijk dat taalgebruik. Zo fijnbesnaard.
pi_42223370
quote:

[..]

Fok off

Geeft maar weer aan hoeveel sommigen anderen gunnen, helemaal niets, en zoals ik al eerder zei zal het mijn kont jeuken wat jij van me vindt, voor zover ik weet hebben we elkaar nooit ontmoet. Fijn leven verder, al vermoed ik dat het geen meevallertje gaat worden.

Hier heb ik een sprinkler gekocht, hoef ik de plantjes zelf geen water meer te geven. Ik heb wel de buren moeten informeren dat er een sprinkler staat, want ze liepen ook dan door de tuin. En nat worden wil ik ze graag besparen.. zo sociaal ben ik nog wel
pi_42223374
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:17 schreef moussie het volgende:

[..]

al iets gevonden ? anders zijn kinderzwembaden, die opblaasdingen, ook erg geschikt, met wat knippen en plakken (met een goede plasticlijm !) precies op maat te maken ook
whehe... dat zou nog niet eens zo'n slecht idee zijn. Vooralsnog ga ik een extra laag coating aanbrengen. Wellicht was ik de 'zuinige Hollander'.
pi_42256909
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 05:18 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

whehe... dat zou nog niet eens zo'n slecht idee zijn. Vooralsnog ga ik een extra laag coating aanbrengen. Wellicht was ik de 'zuinige Hollander'.
hihi .. zuiniger dan schotten volgens sommigen

maar dat met die kinderzwembaden werkt uitstekend .. kennissen van mij hadden dat in hun vorige huis gebruikt om 3 overloopbassins op verschllend niveau te krijgen in hun rotstuintje, soort minibergwatervalletje dus .. echt schitterend gedaan en zover ik weet nooit problemen gehad in de ruim 10 jaar dat het er zo bijlag
pleased to meet you
pi_42258301
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:09 schreef moussie het volgende:

[..]

hihi .. zuiniger dan schotten volgens sommigen

maar dat met die kinderzwembaden werkt uitstekend .. kennissen van mij hadden dat in hun vorige huis gebruikt om 3 overloopbassins op verschllend niveau te krijgen in hun rotstuintje, soort minibergwatervalletje dus .. echt schitterend gedaan en zover ik weet nooit problemen gehad in de ruim 10 jaar dat het er zo bijlag
niet slecht gedaan dus. Ik ben maar een leek eigenlijk, en omdat ik eigenwijs ben heb ik nog een pot 'anti-lek-spul' gekocht.. Binnenkort maar eens proberen dus... daarna kijk ik het wel weer aan
pi_42502199
Het wordt weer eens tijd voor wat foto's geloof ik. Hoewel de vijver nog niet af is trouwens, maar de rest wel zo'n beetje.
pi_42720460
Foto's 1-2 van 7, op dit moment.

Hieronder de 'ingredienten' die nodig zijn om een vijver aan te leggen. Er was geen andere kleur zeil te verkrijgen dan blauw voor de maat 4x6 meter (kleiner is niet voldoende omdat er ook in de diepte gewerkt word). Het is aan mij dan ook de taak om het blauw later zo goed mogelijk te verstoppen. En ach, het blijft een vijver dus het is geen drama als het niet perfect natuurlijk lijkt.

Op de foto zie je ook de 'vuurplek', waar mijn bladeren en ander tuinafval verbrand wordt en tot as wederkeert als bemesting voor de tuin.
pi_42720528
Foto's 3-4 van 7, op dit moment

Er moet stroom aangelegd worden voor de pomp. Hier had ik al over nagedacht dus de kabel lag al in de grond, netjes afgebakend met wat bamboe stokjes. Tevens heb ik een plattegrondje gemaakt, zodat ik niet in een kabel prik als ik weer eens met de schop aan het spelen ben.

Het grote blauwe monster wordt een beetje passend in de betonnen bak gelegd. Duidelijk is dus dat het verhaal van de 'coating over de betonnen bak' niet goed werkt. Tevens had ik al twee dode kikkers in mijn vijverbak liggen, vergiftigd wellicht. Geen coating dus.

pi_42720621
Foto 5 van 7, op dit moment

het grote zeil past - doh natuurlijk - en nu is het een kwestie van water, veel water, erin. Zo'n 1300 liter water zal er in gaan, dat is meer dan 1 volle watertank zoals ik die op een toren van 5 meter bij mijn huis heb staan. Geen probleem want ik hoef deze zelf niet te vullen, dat doet de pomp die het water uit een waterput haalt.
pi_42720697
Foto 6 van 7, op dit moment

Tegen het vallen van de avond zit er voldoende water in de bak om de grootste stukken overschot weg te snijden. Ook zijn de grote plooien weggevouwen zodat de bak er een beetje fatsoenlijk uitziet. Verder nog altijd de waterslang erin, want het gaat niet snel.
pi_42720825
Foto 7 van 7, op dit moment

Overschot aan zeil, het meeste dan, wordt netjes opgevouwen weggelegd voor de 'liefhebbers'. Dagelijks komt de vuilophaaldienst langs, maar daarvoor zorgen de zogenaamde 'pemulung' ( alles-verzamelaars/handelaar) dat de verkoopbare spullen opgehaald worden. Wat ik heb leg ik altijd hier neer, dus ze hoeven maar om te kijken om te zien of er wat van hun gading ligt.

Vandaag heb ik nog een beetje opgeruimd en de randen bijgewerkt. De eerder aangelegde waterval is gesneuveld omdat deze te laag was. Ik heb de waterlijn zo'n 10 cm hoger gelegd dan de bouwvakkers deden, dat gaat dus niet. Nu heb ik van een stuk plastic, wat zand en oude bakstenen een mooie vorm gemaakt. Deze heb ik volgelegd met stukken leisteen. Prima resultaat. Alleen nog wat beplanting en het kan er wat mij betreft jaren tegenaan.

Foto's hiervan komen nog.
pi_42981013
Na een weekje weggeweest te zijn, is het toch weer fijn terug te zijn in je eigen huis. Binnen ligt het vol stof, maar dat is zo weggeveegd. Buiten ziet het er ook goed uit, de vijver 'doet het nog', de vissen ook, en er zitten honderden kikker-visjes in. Dat wordt feest voor de vogels over een paar weken.

Het water is wat groenig, maar nog altijd helder. Voor de zekerheid heb ik er nog vijf vissen bijgedaan, nu zitten er tien goudvissen in. Die kunnen naar hartelust smullen nu.

Verder heb ik de stroom-voorziening verbeterd, er stond een stuk bamboe in de grond met daaraan een stekkerdoos en een plastic zak erover tegen de regen. Dat is nu een net kasje geworden, scheelt mij wellicht wat ergernis, stroomuitval is hier toch al wel voldoende als het regenseizoen er weer is, dat hoef ik ook niet nog eens zelf te gaan doen.
pi_44319356
Het is weer eens tijd voor een paar fotootjes van planten in mijn tuin.

Allereerst komt er de kunir voorbij. Dit is een plant waarvan de wortel gebruikt wordt als specerij in de keuken. Dit is de gele variant, de wortels dan, want de plant is groen en de bloemen zijn roze (wist ik ook niet, het is voor het eerst dat deze nu bovenkomt met een bloem).

pi_44319364
En de tweede voorvandaag is wellicht een wat bekendere. Het is een kamboja (kambodja) met roze bloemen. Deze staat in bloei, vandaar de foto, de witte erlangs geeft nog geen bloemen, dat is afwachten.

Over de te verwachten opmerkingen over begraafplaatsen en zo; ja, dit is een plant die veel voorkomt op begraafplaatsen, echter komt deze net zo vaak voor op andere plekken en in groot een aantal tuinen. De betekenis van deze plant is namelijk 'eeuwig leven', en niet 'ga eens lekker dood'.

Van deze boom (boompje eigenlijk) worden binnenkort de eerste takken afgehaald om naar begraafplaatsen in Yogya gebracht te worden. Een buur vroeg me daarom en met liefde geef ik een deel van de boom weg om ergens op het graf van een overleden geliefde weer geplant te worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door indahnesia.com op 11-12-2006 05:06:16 ]
pi_44346669
Hartstikke leuk en mooi gedaan allemaal Indah! Enne de groeten uit Eindhoven
#geen
pi_44346776
Aah, Eindhoven

Ik ga hier nog een maandje hobby-en, daarna even wat Nederlandse tuintjes bekijken.
  zondag 7 januari 2007 @ 15:26:21 #241
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_45109916
Toch jammer, ik lees dit topic ook zo af en toe met enige interesse. De bijdragen van indahnesia.com zijn leuk en interessant om te zien. Tevens vond ik de bijdragen van Londoh zeker nuttig. Ik denk dat hij veel kan vertellen over dit onderwerp. Toch jammer...
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_45201288
Dit onderwerp is echter niet Indonesië, daarvoor zijn aparte topics. Dit onderwerp is mijn tuin, en de verhalen van een Londoh zijn wellicht best boeiend, maar hadden weinig te maken met mijn tuin, het was meer het afgeven op alles wat los en vast zit. Dat is namelijk wat hij doet als hij zich weer eens op zijn pik heeft laten trappen elders op het internet.

Gisteren trouwens nog wat fotootjes gemaakt van een kameleon in mijn tuin:

pi_45201635
Ik blijf het prachtige beestje vinden
pi_45206161
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 02:27 schreef indahnesia.com het volgende:
Dit onderwerp is echter niet Indonesië, daarvoor zijn aparte topics. Dit onderwerp is mijn tuin, en de verhalen van een Londoh zijn wellicht best boeiend, maar hadden weinig te maken met mijn tuin, het was meer het afgeven op alles wat los en vast zit. Dat is namelijk wat hij doet als hij zich weer eens op zijn pik heeft laten trappen elders op het internet.

[afbeelding]

[afbeelding]
Die pootjes . Mooie foto's .
pi_45980003
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 02:27 schreef indahnesia.com het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
ik kwam op deze topic terect omdat ik geinteresseerd ben in Indonesie.
Ik ben nieuw op dit forum, en ik zou graag willen weten hoe het afgelopen is met de tuin

Pak Decik
pi_45998070
De tuin ligt er nog. Weinig tijd gehad om verder nog hier updates te brengen. Wordt eigenlijk wel tijd, want met het komen van het regenseizoen kun je nu ook mooi zien wat er wel en niet snel groeit en zo.

Enfin, dit zul je ook wel weten want dit zal vast op een ander forum ook weer besproken worden, want daar komen de meeste nieuwelingen die direct dit topic in vliegen vandaan namelijk.

Er is verder een algemeen Indonesie-topic voor je daadwerkelijke interesse in Indonesie. Even zoeken in het subforum 'Travel' hier, of in dit topic, want ik heb eerder al een linkje gemaakt ernaartoe.
pi_46004545
Chameleon lijkt het niet echt, eerder een leguaan achtige.

Leuke tuin, ik hoop over 2 jaar een topic te openen over mijn tropische tuin in een kas

Zelf zou ik met dat klimaat en zo'n mooie tuin volstoppen met Dicksonia's (oftewel prehistorische boomvarens), maar dat moet je smaak nou net zijn. Leuke tuin iig!
pi_46018219
Echt leuk dat je dat zo doet met die tuin
Lijkt me ook wel gaaf om later te doen (als ik groot ben ) Ik ben echt een fan van die mooie tropische planten
Honey, I'm gonna snowball Jackson. - Johnny Cash
pi_46021521
hehe .. niet weg gespoeld daaro ?
Naar wat wij hier te zien krijgen is het aardig mis daar met al dat water, jij hebt er geen last van, je zit een stuk hoger ?
pleased to meet you
pi_46030773
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:11 schreef Aneurism het volgende:
Chameleon lijkt het niet echt, eerder een leguaan achtige.

Leuke tuin, ik hoop over 2 jaar een topic te openen over mijn tropische tuin in een kas

Zelf zou ik met dat klimaat en zo'n mooie tuin volstoppen met Dicksonia's (oftewel prehistorische boomvarens), maar dat moet je smaak nou net zijn. Leuke tuin iig!
Varens zijn volgens mij niet echt de meest snel grioeiende planten, dus eerst volgezet, en nu zie ik wat wel en niet werkt. Ik ga af en toe eens op zoek naar een plantje, maar prehistorische boomvarens ben ik volgens mij nog niet tegen gekomen. Ik zal eens wat Googlen dadeljk.
pi_46030776
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:05 schreef BartK. het volgende:
Echt leuk dat je dat zo doet met die tuin
Lijkt me ook wel gaaf om later te doen (als ik groot ben ) Ik ben echt een fan van die mooie tropische planten
Mooie tropische planten inderdaad. Nu is daar nog een tekort aan, er staat wel wat aardigs bij, maar de allermooiste zijn vaak ook de duurste, en ja, ik kan mijn geld ook hier maar 1 keer uitgeven. Maar zeker dat er in de toekomst nog wel wat bijkomt dus.

Wordt maar snel groot dan
pi_46030780
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:27 schreef moussie het volgende:
hehe .. niet weg gespoeld daaro ?
Naar wat wij hier te zien krijgen is het aardig mis daar met al dat water, jij hebt er geen last van, je zit een stuk hoger ?
Ik zit op zo'n 100 meter boven zeeniveau geloof ik, maar tevens zit ik ook zo'n 500 km naar het oosten van die overstromingen. Hier is het eerder nog te droog dan te nat.
pi_46035342
pff .. wat je dus noemt "plaatselijke buien", en dan krijgen hun dat water extra wat bij jou mist ?

Anyway, heb je wel eens aan zaadjes gedacht, of zelf stekken om te vermenigvuldigen wat je al hebt ?
pleased to meet you
pi_46043656
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 05:34 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Mooie tropische planten inderdaad. Nu is daar nog een tekort aan, er staat wel wat aardigs bij, maar de allermooiste zijn vaak ook de duurste, en ja, ik kan mijn geld ook hier maar 1 keer uitgeven. Maar zeker dat er in de toekomst nog wel wat bijkomt dus.

Wordt maar snel groot dan
1.53 genoeg?
Honey, I'm gonna snowball Jackson. - Johnny Cash
pi_46064622
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:45 schreef moussie het volgende:
pff .. wat je dus noemt "plaatselijke buien", en dan krijgen hun dat water extra wat bij jou mist ?

Anyway, heb je wel eens aan zaadjes gedacht, of zelf stekken om te vermenigvuldigen wat je al hebt ?
ja, het kan hier erg lokaal zijn inderdaad. Ze hebben daar wel veel neerslag in korte tijd gehad, ik weet verder niet hoe het seizoens-technisch zit (veel of weinig).

Stekken kan met sommige planten prima inderdaad, maar dat zijn vaak toch al de snelgroeiers.. dus ja.. als je die stekt staat je hele tuin er vol mee uiteindelijk

Zaadjes e.d. meenemen kan, maar je moet er wel de tijd voor nemen ze hier 'op te voeden', dus dat doe ik nog maar niet. Vorige week heb ik wel een zakje lelietjes van dalen meegenomen. Die staan nu onder een grote boom en schieten al uit. Ben benieuwd.
pi_48405757
Tijd voor wat losse fototjes uit de tuin. Niets bijzonders verder, maar wie weet kan iemand er wat mee.

Ja, er moet weer eens geharkt worden, maar de tuinman is nog niet ge-sms-t.
pi_49468672
Een update zou ik zeer waarderen.
*grobs kijkt lief*
  donderdag 17 mei 2007 @ 01:44:27 #259
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_49469256
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:23 schreef Grobbenkuiken het volgende:
*grobs kijkt lief*
Grobje.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_49500879
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:23 schreef Grobbenkuiken het volgende:
*grobs kijkt lief*

wat wil je zien? Dan zal ik eens kijken of ik er tijd voor kan maken. Eigenlijk is alles nu wel af, dus het is wel een mooi moment
pi_49528493
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 02:50 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

wat wil je zien? Dan zal ik eens kijken of ik er tijd voor kan maken. Eigenlijk is alles nu wel af, dus het is wel een mooi moment
Een rondje tropisch paradijsje als het kan graag. Gewoon een wandeling door je tuin, gelardeerd met wat foto's van hoe het was voordat je begon.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:38:37 #262
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_49528865
Ja, mooie fotootjes zijn altijd goed
Er zit een haar in mijn glas
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:40:27 #263
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_49528958
Is de vijver al klaar indah? Of doe je dat niet meer? Ik meende daar eens iets over gelezen te hebben.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_49533760
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:29 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[..]

Een rondje tropisch paradijsje als het kan graag. Gewoon een wandeling door je tuin, gelardeerd met wat foto's van hoe het was voordat je begon.
Okay, dan ga ik ook eens in de archieven zoeken binnnenkort. Het weekeinde is vol, daarna wellicht wat tijd
pi_49533773
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:40 schreef Jaguarized het volgende:
Is de vijver al klaar indah? Of doe je dat niet meer? Ik meende daar eens iets over gelezen te hebben.
Ja, allanges.. komt ook bij de rapportage binnenkort
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:19:15 #266
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_50010128
Waar blijven de foto's nou
Er zit een haar in mijn glas
pi_51926812
Nou???
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_51934606
Druk druk druk, net terug uit Malang, dus als ik er binnenkort weer eens aan denk schiet ik wat foto's.
  zondag 29 juli 2007 @ 21:18:44 #269
167669 hondenfokker
Baas boven baas.
pi_51943190
interessant topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')