abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40761488
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:40 schreef Singa het volgende:
Verveel je je daar nu al?
[..]
Verveeld heb ik me hier nog geen dag.. .. Ik heb vandaag een poging gedaan om niet buiten het hek te komen.. Dat lukte tot een uur of 5, want toen bedacht ik me dat ik nog even internetten moest
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:14:03 #252
58560 Oksel
Gezellig.
pi_40762021
Wat doe je nou doordeweeks daar? En hoelang ben je nog van plan te blijven?
pi_40762189
Wat ik doe? Motortochtjes maken, tuinieren, lullen met de buren, dingen bekijken, restaurants bezoeken, boekkie lezen, tv kijken, internetten en zo.. niet veel anders als gewoon in Nederland zeg maar.

Vooralsnog ga ik op 1 september 1 week naar Maleisie, daarna ben ik hier weer tot begin januari. Daarna zien we wel weer verder, in principe ga ik eind januari weer gewoon lekker terug naar hier.
pi_40816249
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:20 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat ik doe? Motortochtjes maken, tuinieren, lullen met de buren, dingen bekijken, restaurants bezoeken, boekkie lezen, tv kijken, internetten en zo.. niet veel anders als gewoon in Nederland zeg maar.
Nou groot gelijk heb je, na een leven van hard buffelen en sappelen, heerlijk van je pensioentje genieten, en niet in dat klote Nederland waar het altijd slecht weer is, maar in Indonesia. Jij heb t bekeken. Ik kan me goed voorstellen as je zo daaro in je volkstuintje staat te schoffelen, je terugdenk aan dat land waar ze het altijd maar drukdrukdruk hebben je denk: laat ze toch allemaal lekker de kalere krijgen. Ik zit er ook over te denken, maar moet nog een tijdje in die tredmolen mee.
lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan
pi_40856917
Het is hier vandaag een lekkere chaos, zo 1 dag voor de onafhankelijkheidsdag worden de straten nog eens bedekt met lapjes asfalt, gaat men overal 'konvoi' lopen/rijden.. Bovendien is het te heet vandaag.. anders als de afgelopen tijd. Went wel hier.

[ Bericht 15% gewijzigd door indahnesia.com op 16-08-2006 08:15:07 ]
  zondag 20 augustus 2006 @ 04:29:30 #256
10710 gday
propria cures
pi_40989531
Sorry alvast als het een stomme vraag is, maar zit je nu in Yogyakarta?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_40998057
Mooi topic om te lezen dit TVP dus
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:59:57 #259
10710 gday
propria cures
pi_41012032
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:05 schreef indahnesia.com het volgende:
Jeps.
Cool, daar is mijn oma geboren. Weet alleen niet precies waar in Yogyakarta. Hoe groot is het eigenlijk?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_41016187
Een miljoentje of wat
pi_41084118
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:59 schreef gday het volgende:

[..]

Cool, daar is mijn oma geboren. Weet alleen niet precies waar in Yogyakarta. Hoe groot is het eigenlijk?
Toen je oma geboren werd wellicht minder als 100.000, maar nu in de stad zelf zeker een half miljoen, in de provincie enkele miljoenen.
pi_41094012
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 04:28 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Toen je oma geboren werd wellicht minder als 100.000, maar nu in de stad zelf zeker een half miljoen, in de provincie enkele miljoenen.
Weet waar U woont. Yogyakarta is een provincie met de status van Daerah Istimewa, speciaal gebied. Het heeft deze status verkregen omdat de stad vanaf 1945 tot en met de soevereiniteitsoverdracht, eind 1949 door Nederland als hoofdstad van Indonesië heeft gefungeerd. Daerah Istimewa Yogyakarta (D.I.Y.) telt 4,5 miljoen inwoners, waarvan ruim een half miljoen in de stad, de rest in de 4 regentschappen Bantul , Gunung Kidul, Sleman en Kulon Progo. Het is van oudsher een landbouwgebied, waar ook altijd veel kunstnijverheid, zoals batik, zilversmeden, leerindustrie bestond. Het toerisme is altijd belangrijk geweest, doch na de 'krismon' van 1997/98 komen er nauwelijks meer buitenlandse toeristen in vgl. met voor die tijd. Veel aan het buitenlandse toerisme gerelateerde bedrijfjes zijn inmiddels failliet. Voor 1998 zagen de wijken Sosrowijayan en Prawirotaman wit van de buitenlanders, ook kon men er vele, vnl. rugzaktoeristen op de hoofdstraat Jalan Malioboro zien rondstruinen. De laatste jaren is er wel een grote toeloop van binnenlandse toeristen. D.I.Y. is van oudsher een arm gebied, de lonen zijn daar het laagst van Indonesië, het leven is er zeer goedkoop. Deze lage lonen hebben vele expats, vooral Nederlanders, aangelokt om hun kunstnijverheid- en meubelwerkplaatsen aldaar te vestigen. Het is dan ook niet moeilijk om des avonds in een van de vele bars en restaurants die de stad Yogyakarta rijk is een groep van deze figuren achter de drank aan te treffen. De gesprekken, later op de avond gelal, gaan steevast over problemen met het Kantor Imigrasi, wijven , de luiheid van hun personeel en de 'klotetoestand' in Indonesië. Indien men de ogen zou sluiten zou men zich in een koloniale sociëteit tijdens de 20-30'er jaren van de vorige eeuw wanen.

Yogyakarta heeft een jonge bevolking, want de stad huist een groot aantal universiteiten die zeer goed bekend staan. Er studeren jongeren afkomstig uit de gehele archipel. Daar de laatste jaren motorfietsen goedkoop zijn geworden en zo een voertuig gemakkelijk op afbetaling te koop is,is het verkeer in Yogyakarta tegenwoordig verziekt door deze tweewielers. Men waant zich in een zeer lawaaiige zwerm muggen, dat heeft m.i. Yogyakarta veel slecht gedaan.

Yogyakarta is een van de twee sultanaten die Midden-Java rijk is, het gebied waarin Yogya en het andere sultanaat Solo liggen werd in de koloniale tijd de Vorstenlanden genoemd. Vorstenlanden is ook de naam van een van de duurste tabakssoorten ter wereld die wordt in Klaten en omgeving (nabij Yogyakarta) verbouwd. De sultan van Yogyakarta heet Sri Hamengkubuwono X, die tevens gouverneur is van het gebied. De man is zeer geliefd bij zijn volk, toen er in 1999 verkiezingen voor een nieuwe gouverneur plaats vonden, heeft het volk de regering in Jakarta gedwongen Sri Sultan tot deze functie te benoemen, hoewel hij geen kandidaat was.

Sekian.
lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan lagi Senin, Selasa, Rabu, Kamis, Jumat, Sabtu, Minggu...sepekan
  Moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 14:49:44 #263
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_41094793
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:27 schreef londoh het volgende:
----<knip>-----

Sekian.
Wat?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_41095297
Ik dacht eerst dat ie ms kesian (zielig) bedoelde, maar bij nader inzien betekent sekian gewoon zoiets als "dat was t"
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_41099022
Tis een gebruikelijke manier om een bericht of brief af te sluiten in Indonesie*) Vanwege langdurig verblijf in dat land heb ik vaak de neiging als ik erover schrijf woorden uit het Indonesisch te gebruiken. Ayam sori

[ Bericht 13% gewijzigd door londoh op 23-08-2006 22:54:36 ]
pi_41127428
Hier is het nog altijd gortdroog helaas, want het rivier-dal richting de Merapi vulkaan ligt vol met as, puim en stenen. Als het binnenkort eens goed gaat regenen, dan kunnen de dorpen lager aan de rivier hun lol nog op, als ze nog bestaan

Vandaag weer wat schoolvoorbeelden van anti-toeristische acties gezien; dorpelingen die geen 1000 of 2000 Rupiah (9-18 cent) vragen om iets te mogen zien, maar meteen een halve euro, plus voor de auto ook nog eens.. Hier geldt duidelijk dat geld verdienen op de korte termijn voor gaat op lange termijn denken. Wel jammer om te zien.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:21:09 #267
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_41138144
postkaartjes gaan goed vanuit indonesie trouwens. de kaartjes die ik vanuit manado had gestuurd waren allemaal binnen 1 week (!) in nederland gearriveerd. verbazingwekkend vond ik..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:24:01 #268
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_41138227
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:36 schreef indahnesia.com het volgende:
Hier is het nog altijd gortdroog helaas, want het rivier-dal richting de Merapi vulkaan ligt vol met as, puim en stenen. Als het binnenkort eens goed gaat regenen, dan kunnen de dorpen lager aan de rivier hun lol nog op, als ze nog bestaan

Vandaag weer wat schoolvoorbeelden van anti-toeristische acties gezien; dorpelingen die geen 1000 of 2000 Rupiah (9-18 cent) vragen om iets te mogen zien, maar meteen een halve euro, plus voor de auto ook nog eens.. Hier geldt duidelijk dat geld verdienen op de korte termijn voor gaat op lange termijn denken. Wel jammer om te zien.
och je kan toch altijd onderhandelen?? ze vragen bule prijs, ik kan e dat niet kwalijk nemen. in jakarta probeerden ze ook elke keer weer veel te veel te vragen voor een ojek ritje, maar als je laat zien dat je weet wat de prijzen zijn gaan ze al snel accoord... en dan bij een goede rit geef ik ze gewoon een goede fooi.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_41166654
Onderhandelen kan, maar hier staan de prijzen gewoon genoteerd. Dit zijn trekpleisters waar ALLE toeristen, ook die uit Indonesie zelf een poot worden uitgedraaid.. helaas.. Ik gaf te kennen 2000 te willen betalen per persoon, maar dat was niet genoeg. Ik heb 1 km terug geparkeerd en heb gratis gekeken, tevens heb ik nog met wat lokale mensen kunnen praten, ook gratis
pi_41293622
Eventjes een redelijk veel gevraagd item van mijn lijstje strepen, een foto van mijn huis zoals het er nu bij ligt. (nieuw dak, aangeharkt tuintje, vijver nog niet vol, paden nog niet af)

Foto is een beetje donker, maar er komt vast wel weer een nieuwe binnenkort.
pi_41293876
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:20 schreef indahnesia.com het volgende:
Eventjes een redelijk veel gevraagd item van mijn lijstje strepen, een foto van mijn huis zoals het er nu bij ligt. (nieuw dak, aangeharkt tuintje, vijver nog niet vol, paden nog niet af)

[afbeelding]

Foto is een beetje donker, maar er komt vast wel weer een nieuwe binnenkort.
Ziet er goed uit hoor indah
stupidity has become as common as common sense was before
pi_41294189
Netjes Indah!...
pi_41294472
En die vlag is inmiddels weer weg, want onafhankelijkheidsdag is reeds voorbij.
pi_41294751
Onafhankelijkheidsdag hmm ja... dat was DE dag dat ze ons zo nodig moesten inpeperen dat Indonesie gewonnen *kuch* had van Nederland. Heb jij dat daar nog gemerkt Indah?
pi_41294814
Tuurlijk heb ik dat gemerkt, dat wordt groots gevierd met allerlei Nederlandse spelletjes... zaklopen, spijkerpoepen, koekhappen en zo.. maar de avond ervoor heb ik in de buurt en met de buurt samen gegeten en zo.

Ja, het was een gezellig avondje... daarna ben ik met vrienden achter gesloten deuren nog doorgegaan, aangezien er wijn uit Australie was meegebracht door iemand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')